abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:49:15 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163793577
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo niet?

VS wil Asad weghebben
IS vecht tegen Asad
VS bezit de wapens om IS in vijf minuten weg te vagen
___________________________________________
VS wil(de) IS niet weghebben
IS is geen conventionele tegenstander, daarom is zo'n beweging niet makkelijk te bestrijden.
Zie de Taliban in Afganistan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_163793583
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:48 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Wat een zinloze discussie. Je kunt op je zolderkamertje wel met een harde plasser zitten hopen op een clash tussen de VS en Turkije, maar die komt er niet. :')
Dit dus. 'nuff said.
I wander in my time...
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:50:06 #253
117098 Hathor
Effe niet
pi_163793595
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En zo is het.
Ze moeten in Turkijke niet vergeten dat ook Saddam ooit een trouwe bondgenoot was van de VS, eentje die zelfs volop bewapend werd zodat hij succesvol kon zijn tegen de Ayatollah naast de deur. Toen hij een beetje te bijdehand begon te worden hebben ze daar heel snel de stekker uitgetrokken, dit zou Erdogan toch ook moeten beseffen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163793599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:47 schreef fixatoman het volgende:

[..]

:z
Ja, kan je wel dat doen, maar jouw argument was 'omdat een nieuwsmaatschappij' het plaatste...waarmee je dus blijkbaar eigenlijk bedoelde 'omdat een dominante (door NOS vertrouwde) nieuwsleverancier het plaatste'...Jouw denkpatroon rechtvaardigt het bestaan van BNW-ideeen.
pi_163793631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:48 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Wat een zinloze discussie. Je kunt op je zolderkamertje wel met een harde plasser zitten hopen op een clash tussen de VS en Turkije, maar die komt er niet. :')
Nee, ik wordt gewoon moe van dit soort ideeen die je nogal vaak terugziet. Het verschil tussen bezetten en oorlog is cruciaal. En simpel..maar toch moet ik het elke keer weer opnieuw uitleggen.
pi_163793635
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

IS doet het helemaal niet prima meer. En dat komt voornamelijk door de inmenging van Rusland met schijt aan precisiebommen.
Rusland bombardeert niet in Irak en in Irak heeft IS het meeste moeite, in Syrie heb je Rusland, Amerika, Frankrijk, Engeland, Assad, Hezbollah, Nusra en FSA en de Koerden tegen IS en gaat het nog steeds krampachtig, in dat opzicht doet IS het prima.

quote:
Vietnam was een blamage. Maar ook dat kwam voornamelijk door 'humanitaire' terughoudendheid; jankende hippies. Om toch nog even in te gaan op jouw laatste argument. Het leger van Saddam was ook veel sterker dan IS en de Vietcong - en was binnen drie weken verslagen met slechts 1,5 vloot. Een oorlog tegen een gestructureerd leger is een peulenschil voor de VS, een land bezet houden dat krioelt met terroristen/vrijheidsstrijders/guerrillastrijders, is een heel ander verhaal.
Ook nu zal je humanitaire, teughoudende en jankende Hippies hebben, misschien meer dan ooit zelfs. Het leger van Saddam was misschien sterker dan IS, maar was niet te strijdvaardig en willend dood te gaan zoals een IS strijder daartoe bereid is, sterven voor het vaderland is ook iets wat geroemd wordt in Turkije onder soldaten en jongeren. Maar goed zoals ik al zei zinloze fictieve discussie, ik hou het zelf iig hierbij.
pi_163793649
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, kan je wel dat doen, maar jouw argument was 'omdat een nieuwsmaatschappij' het plaatste...waarmee je dus blijkbaar eigenlijk bedoelde 'omdat een dominante (door NOS vertrouwde) nieuwsleverancier het plaatste'...Jouw denkpatroon rechtvaardigt het bestaan van BNW-ideeen.
Zullen we conspiracies en Lügenpresse-discussies even voor een ander Subforum bewaren?
I wander in my time...
pi_163793667
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
GiadaWanders twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 20:37:19 NOS-journaal: nul berichtgeving over afgezette rechters of over belaagde NOS-ploeg. NOS leeft echt in een parallelle werkelijkheid. #turkije reageer retweet
Over die ploeg had ik ook niets meer gehoord idd...
Is dat in een ploeg in Turkije? of gaat het over gisteravond in Rotterdam?
pi_163793681
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:52 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Is dat in een ploeg in Turkije? of gaat het over gisteravond in Rotterdam?
Rotterdam
I wander in my time...
pi_163793685
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, kan je wel dat doen, maar jouw argument was 'omdat een nieuwsmaatschappij' het plaatste...waarmee je dus blijkbaar eigenlijk bedoelde 'omdat een dominante (door NOS vertrouwde) nieuwsleverancier het plaatste'...Jouw denkpatroon rechtvaardigt het bestaan van BNW-ideeen.
Mijn punt is gewoon dat we in nieuws & achtergronden toch zeker wel over zaken mogen praten die door Reuters, NLse hoogleraren en Gulen, onderdeel van het nieuws, worden beweerd.
pi_163793686
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Hechten ze blijkbaar veel waarde aan hun basis, en minder aan Gulen...
Als Gulen is uitgeleverd verzint Turkije weer een andere smoes, die basis moet weg, dat is het hoofddoel, denk ik. Dan blijkt Amerika achter de coup te zitten bijvoorbeeld, wat ze nu al gedeeltelijk suggereren.
pi_163793697
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jep.
Hoezo dan? meer islamitische strijders die op de been komen?
pi_163793727
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]

IS is geen conventionele tegenstander, daarom is zo'n beweging niet makkelijk te bestrijden.
Zie de Taliban in Afganistan.
IS heeft anders dan men hier lijkt te denken, heel duidelijk afgebakend grond gebied in bezit gehad. IS heeft jarenlang oliefabrieken in bezit gehad die onaangeraakt bleven. Het heeft jarenlang met konvooien van Humvees rondgereden en werden niet aangeraakt. Pas sinds ongeveer een jaar is daar verandering ingekomen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:55:12 #264
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163793750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:52 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Is dat in een ploeg in Turkije? of gaat het over gisteravond in Rotterdam?
Volgens mij dat eerste... Maar dat kan ik niet echt terugvinden... :?

Wel dat een rtl ploeg opgepakt was.. maar dat was veel later.. en iets anders..
pi_163793752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

IS heeft anders dan men hier lijkt te denken, heel duidelijk afgebakend grond gebied in bezit gehad. IS heeft jarenlang oliefabrieken in bezit gehad die onaangeraakt bleven. Het heeft jarenlang met konvooien van Humvees rondgereden en werden niet aangeraakt. Pas sinds ongeveer een jaar is daar verandering ingekomen.
Dan nog zijn ze moeilijk te verslaan. Sterker nog, onmogelijk als wij ons geopolitiekebeleid niet aanpassen.
pi_163793784
Heeft Turkije genoeg gevangenissen of waren die ook al bij voorbaat gebouwd?
pi_163793788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rusland bombardeert niet in Irak en in Irak heeft IS het meeste moeite, in Syrie heb je Rusland, Amerika, Frankrijk, Engeland, Assad, Hezbollah, Nusra en FSA en de Koerden tegen IS en gaat het nog steeds krampachtig, in dat opzicht doet IS het prima.

[..]

Ook nu zal je humanitaire, teughoudende en jankende Hippies hebben, misschien meer dan ooit zelfs. Het leger van Saddam was misschien sterker dan IS, maar was niet te strijdvaardig en willend dood te gaan zoals een IS strijder daartoe bereid is, sterven voor het vaderland is ook iets wat geroemd wordt in Turkije onder soldaten en jongeren. Maar goed zoals ik al zei zinloze fictieve discussie, ik hou het zelf iig hierbij.
Zover ik begreep staat IS op het punt van omvallen in Syrie. Hoe het IS vergaat in Irak weet ik eigenlijk niet. Met afwezigheid van een partij die IS daar werkelijk kwijt wilt (Rusland), kan ik me inderdaad voorstellen dat ze het daar wel aardig doen.

Verder dondert het voor geen meter of de strijders wel of niet tot de dood willen vechten in een all out oorlog tegen de VS; dood gaan ze namelijk allemaal.
pi_163793809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze moeten in Turkijke niet vergeten dat ook Saddam ooit een trouwe bondgenoot was van de VS, eentje die zelfs volop bewapend werd zodat hij succesvol kon zijn tegen de Ayatollah naast de deur. Toen hij een beetje te bijdehand begon te worden hebben ze daar heel snel de stekker uitgetrokken, dit zou Erdogan toch ook moeten beseffen.
VS tegen Turkije is wel wat anders als VS tegen Saddam, Turkije heeft een veel sterker leger. Verder zou ik het als een onzinnig conflict zien, het gaat goed met Turkije en het volk staat achter Erdogan, waarom zouden wij ons daar mee moeten bemoeien?
pi_163793825
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zover ik begreep staat IS op het punt van omvallen in Syrie. Hoe het IS vergaat in Irak weet ik eigenlijk niet. Met afwezigheid van een partij die IS daar werkelijk kwijt wilt (Rusland), kan ik me inderdaad voorstellen dat ze het daar wel aardig doen.
Ik zie nog meer toekomst voor IS in Syrië dan in Irak. In Irak zijn de strijdkrachten gewoon loopjongens van de VS. De orde is daar makkelijker te herstellen dan in Syrië.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:57:57 #270
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163793828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:56 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft Turkije genoeg gevangenissen of waren die ook al bij voorbaat gebouwd?
Krijgen mensen daar een proces dan? :7
pi_163793843
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:52 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Mijn punt is gewoon dat we in nieuws & achtergronden toch zeker wel over zaken mogen praten die door Reuters, NLse hoogleraren en Gulen, onderdeel van het nieuws, worden beweerd.
Mijn punt is niet dat dat niet zou mogen. Ik vind de lijn van wel/niet Reuters bijzonder interessant. Maar een andere user gaf aan dat dit niet de beste plek is het daar over te hebben dus laten we het er inderdaad bij houden.
pi_163793847
Berichtje van onze buren van een half uurtje geleden:

quote:
Die Bundeswehr hat Meldungen widersprochen, wonach türkische Behörden den Zugang zum Luftwaffenstützpunkt Incirlik abgeriegelt hätten, auf dem auch 240 deutsche Soldaten stationiert sind. Das US-Konsulat hatte die Information verbreitet.
http://www.t-online.de/na(...)cht-abgeriegelt.html
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:59:02 #273
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_163793852
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Krijgen mensen daar een proces dan? :7
Nee, doodstraf.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:59:45 #274
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163793862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mijn punt is niet dat dat niet zou mogen. Ik vind de lijn van wel/niet Reuters bijzonder interessant. Maar een andere user gaf aan dat dit niet de beste plek is het daar over te hebben dus laten we het er inderdaad bij houden.
^O^
pi_163793879
De aanleiding voor een nog grotere zuivering in Turkije is geweest. Erdogan heeft vrij spel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')