abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 november 2000 @ 13:35:58 #1
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_463172
Ik heb sterk het idee dat de invloed van internet op BB afneemt.

De aktie om die geit het huis uit te krijgen is waarschijnlijk een laatste stuiptrekking geweest. Ik geloof dat de invloed die er van het net uit ging vorig jaar, dit jaar helemaal niet gehaald wordt.

Bekijk alleen maar de wegstem percentages. Het vertrek van Annet was duidelijk op het net met veel grotere percentages dan BB in de uitzending liet zien. Bij Ed was het zelfs de omgekeerde wereld. Natuurlijk kunnen we speculeren over deze gevallen. Het zou natuurlijk kunnen dat VOO hier ruim met de hand in heeft lopen roeren. Maar als we ervan uit gaan dat dit alles eerlijk is geweest dan is internet ook geen zuivere bron van info meer in dit soort gevallen.

Persoonlijk denk ik dat door de verandering van het kijkerspubliek (dat zijn voornamelijk vrouwen tussen de 13 en 29 jaar) het geen is wat het verschil maakt. Zonder nu iemand te kort te willen doen is het toch duidelijk dat vooral jonge meisjes niet zo vreselijk veel gebruik maken van het internet. Hierdoor wordt het beeld natuurlijk vertekend.

(ik weet niet of hier al een topic over was, ik had geen zin om te zoeken)

  zondag 12 november 2000 @ 14:08:07 #2
1464 ART
FOK!member
pi_463209
Het is inderdaad een schot voor open doel Marky: volgens mij zijn vooral vrouwen van boven de twintig niet minder aanwezig op internet dan hun mannelijke soortgenoten. Van tienermeisjes weet ik het niet.
Wat de invloed betreft. Ik denk dat bij BB2 de BB-redactie Fok en andere fora vanaf de eerste post in de gaten heeft gehouden, waar ze pas vorig jaar tegen het einde doorkreeg welke kracht deze internetgroepen hadden.
Daarbij: BB1 was ook voor VOO een groot onduidelijk avontuur. Alles moest vanaf het begin proefondervindelijk worden uitgevogeld. Nu heeft ze een schat aan ervaring (niet alleen door de eerste Nederlandse editie, maar ook de buitenlandse), waardoor de redactie de formule veel beter in de vingers heeft. Internet als 'voedingsbron' of klankbord is ze veel minder nodig.
Wel is het interessant om te zien in hoeverre kijkerspubliek en internetters overeen komen. Daar hier uitspraken over doen (bijvoorbeeld over groepen die al dan niet internetten), is echter link en al gauw op vooroordelen gebaseerd. Wie zegt bijvoorbeeld dat de gemiddelde huisvrouw die veel naar de RTL/HMG-soaps kijkt, niet ook actief is op internet? Ik denk zelf van niet en dat het deze groep is die het verschil maakt, maar mijn idee is feitelijk nergens op gebaseerd.
Interessant bij het wegstemmen van Ed is dat de goede man in de uitzendingen een hoge irritatiefactor had. Het is onder meer door het discussiėren op de fora dat het gedrag van Ed in een breder kader werd gezet en het bleek dat hij juist heel goed was voor het programma. Wat tot een positievere stemming over hem op het net leidde. De niet-internettende kijker bleef in de oppervlakkige irritatie hangen en stemde hem knalhard weg. In het geval van Ed lijkt me de meerwaarde van een forum ten opzichte van alleen tv-kijken erg duidelijk.
Ik blijf de combi internet en BB een bijzonder interessante formule vinden. En dan vooral door de discussiegroepen en fora. Niet door de info-site van BB zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 12-11-2000 14:11]

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_463228
quote:
Op 12 november 2000 14:08 schreef ART het volgende:
Het is inderdaad een schot voor open doel Marky: volgens mij zijn vooral vrouwen van boven de twintig niet minder aanwezig op internet dan hun mannelijke soortgenoten. Van tienermeisjes weet ik het niet.
Wat de invloed betreft. Ik denk dat bij BB2 de BB-redactie Fok en andere fora vanaf de eerste post in de gaten heeft gehouden, waar ze pas vorig jaar tegen het einde doorkreeg welke kracht deze internetgroepen hadden.
Daarbij: BB1 was ook voor VOO een groot onduidelijk avontuur. Alles moest vanaf het begin proefondervindelijk worden uitgevogeld. Nu heeft ze een schat aan ervaring (niet alleen door de eerste Nederlandse editie, maar ook de buitenlandse), waardoor de redactie de formule veel beter in de vingers heeft. Internet als 'voedingsbron' of klankbord is ze veel minder nodig.
Wel is het interessant om te zien in hoeverre kijkerspubliek en internetters overeen komen. Daar hier uitspraken over doen (bijvoorbeeld over groepen die al dan niet internetten), is echter link en al gauw op vooroordelen gebaseerd. Wie zegt bijvoorbeeld dat de gemiddelde huisvrouw die veel naar de RTL/HMG-soaps kijkt, niet ook actief is op internet? Ik denk zelf van niet en dat het deze groep is die het verschil maakt, maar mijn idee is feitelijk nergens op gebaseerd.
Interessant bij het wegstemmen van Ed is dat de goede man in de uitzendingen een hoge irritatiefactor had. Het is onder meer door het discussiėren op de fora dat het gedrag van Ed in een breder kader werd gezet en het bleek dat hij juist heel goed was voor het programma. Wat tot een positievere stemming over hem op het net leidde. De niet-internettende kijker bleef in de oppervlakkige irritatie hangen en stemde hem knalhard weg. In het geval van Ed lijkt me de meerwaarde van een forum ten opzichte van alleen tv-kijken erg duidelijk.
Ik blijf de combi internet en BB een bijzonder interessante formule vinden. En dan vooral door de discussiegroepen en fora. Niet door de info-site van BB zelf.
Heeej Art, zou jij mij ff een mailtje kunnen sturen, ik zie jouw mail-adres namelijk niet staan, maar ik wil je wat vragen Alvast bedankt! Groetjes Cathelijne
"The tougher the battle, the sweeter the victory"
  zondag 12 november 2000 @ 20:10:57 #4
1464 ART
FOK!member
pi_464144
Cathalijne, het zou kunnen dat hotmail vrij specifiek is wat hoofdletters betreft:

het is zeuxis10@hotmail.com

Het is het Gesprek waar het om draait
  maandag 13 november 2000 @ 15:19:22 #5
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_466111
quote:
Op 12 november 2000 14:08 schreef ART het volgende:
Het is inderdaad een schot voor open doel Marky: volgens mij zijn vooral vrouwen van boven de twintig niet minder aanwezig op internet dan hun mannelijke soortgenoten. Van tienermeisjes weet ik het niet.
Wat de invloed betreft. Ik denk dat bij BB2 de BB-redactie Fok en andere fora vanaf de eerste post in de gaten heeft gehouden, waar ze pas vorig jaar tegen het einde doorkreeg welke kracht deze internetgroepen hadden.
Daarbij: BB1 was ook voor VOO een groot onduidelijk avontuur. Alles moest vanaf het begin proefondervindelijk worden uitgevogeld. Nu heeft ze een schat aan ervaring (niet alleen door de eerste Nederlandse editie, maar ook de buitenlandse), waardoor de redactie de formule veel beter in de vingers heeft. Internet als 'voedingsbron' of klankbord is ze veel minder nodig.
Wel is het interessant om te zien in hoeverre kijkerspubliek en internetters overeen komen. Daar hier uitspraken over doen (bijvoorbeeld over groepen die al dan niet internetten), is echter link en al gauw op vooroordelen gebaseerd. Wie zegt bijvoorbeeld dat de gemiddelde huisvrouw die veel naar de RTL/HMG-soaps kijkt, niet ook actief is op internet? Ik denk zelf van niet en dat het deze groep is die het verschil maakt, maar mijn idee is feitelijk nergens op gebaseerd.
Interessant bij het wegstemmen van Ed is dat de goede man in de uitzendingen een hoge irritatiefactor had. Het is onder meer door het discussiėren op de fora dat het gedrag van Ed in een breder kader werd gezet en het bleek dat hij juist heel goed was voor het programma. Wat tot een positievere stemming over hem op het net leidde. De niet-internettende kijker bleef in de oppervlakkige irritatie hangen en stemde hem knalhard weg. In het geval van Ed lijkt me de meerwaarde van een forum ten opzichte van alleen tv-kijken erg duidelijk.
Ik blijf de combi internet en BB een bijzonder interessante formule vinden. En dan vooral door de discussiegroepen en fora. Niet door de info-site van BB zelf.
Volgens mij is de groep vrouwen die wel internet veel directer in het geen ze opzoeken. Stel, een vrouw is een fan van Koos, dan zal ze direct opzoek gaan naar alles over Koos. Waarschijlijk komt dat omdat vrouwen nu eenmaal praktischer zijn ingesteld dan mannen. Vrouwen gaan veel doelgerichter te werk. Ook zullen ze door tijdgebrek of niet al te grote intresse in alles wat er nog omheen hangt er niet te veel tijd aan spanderen. Werk, kinderen en huishouden gaan voor.

Begrijp me goed ik wil niet generaliserend overkomen.

Verder zou het ook mogelijk kunnen zijn dat de tiener meisjes weer totaal andere dingen op het net zoeken dan anderen. Als ze fan van iemand zijn gaan ze effe naar de desbetreffende site kijken snel wat rond en vertrekken dan weer en gaan dan weer verder met het geen ze bezig waren.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')