abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:39:56 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163786353
quote:
[quote]9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:34:55 MORE: 11 Supreme Court members arrested along with 4 members of Judges Committee #TurkeyCoup - @agirecudi reageer retweet
Rechters van de Hoge Raad worden gewoon maar gearresteerd.
en hij gaat ze straks ook nog doodmaken samen met vele andere die hem niet aanbidden verwacht ik.

quote:
Daarnaast zijn sinds de coup al 2.745 rechters in Turkije uit hun ambt gezet. Ook zijn vijf leden van de Turkse Hoge Raad op non-actief gezet. De verwachting is dat er nog meer arrestaties worden verricht.

Oorlogsverklaring
Yildirim stelde zaterdag in een verklaring dat Turkije overweegt de doodstraf weer in te voeren om zeker te weten dat er niet nogmaals een coup plaatsvindt. Op dit moment kent het land niet de mogelijheid voor rechters om als straf de doodstraf op te leggen.

De premier stelde ook dat ieder land dat zijn steun betuigt aan de Turkse geestelijke Fethullah Gülen, die wordt beschuldigd achter de coup te zitten, zichzelf in oorlog met Turkije moet beschouwen.
Oorlog ? tsk tsk we gaan interessante tijden tegemoet....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163786355
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turks secularisme is in 99% van de gevallen anti-religie.
Verder heb ik het niet over anti-religie, ik heb het over juist dat religie een centraal rol speelt bij de grijze wolven.
Om je meningen mee te kunnen wegen om zo m'n blik op Turkije te kunnen vormen, mag ik vragen of je nog moslim bent? Mij stond iets vaags bij dat je niet meer gelovig was.
pi_163786356
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Isee het volgende:

[..]

- Erdogan vervangt de (kritische) premier door een handpop.
- Erdogan beperkt de vrijheid van het internet door zaken te blokkeren die niet in zijn straatje passen.
- Erdogan laat journalisten die kritisch zijn zonder pardon opsluiten (zonder proces).
- Erdogan probeert andere landen te dwingen kritiek op zijn persoon te verbieden.
- Erdogan laat wetten aanpassen die andere politieke partijen buiten spel zetten en hem absolute macht geven.
- Erdogan vervangt publieke figuren door familieleden.
- Erdogan slaat protesten met geweld neer.

Hij zal best ooit democratisch gekozen zijn maar zijn huidige beleid heeft nog zeer weinig te maken met een democratie. Hij past tegenwoordig beter in het rijtje Assad, Hoessein, Kadaffi dan in het rijtje Merkel, Hollande en Obama.
Zo'n beleid zal vroeg of laat altijd eindigen in oorlog.
En toch heeft hij de support van een groot deel van de bevolking. Dus gebruik dan andere argumenten ipv de democratie.
pi_163786366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:39 schreef Maver24 het volgende:
Mijn hele gevoel van dit allemaal is dat de coupplegers een mislukte coup hebben gepleegd en dat Erdogan dubbel zo hard terug heeft geslagen. De coupplegers zijn er niets op vooruit gegaan maar hebben het dubbel zo hard teruggekregen.
En het antwoord is ook zo mooi en doordacht georganiseerd.
pi_163786367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

en hij gaat ze straks ook nog doodmaken samen met vele andere die hem niet aanbidden verwacht ik.

[..]

Oorlog ? tsk tsk we gaan interessante tijden tegemoet....
Dit is gewoon een staatsgreep van Erdogan inmiddels.
I´m back.
pi_163786369
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Isee het volgende:
Hij zal best ooit democratisch gekozen zijn maar zijn huidige beleid heeft nog zeer weinig te maken met een democratie.
Integendeel - hij is nog altijd immens populair bij de bulk van de Turkse bevolking. Zowaar daar als hier in Nederland.

Democratie betekent niet dat de good guy (tm) altijd wint.
pi_163786373
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als ik hier zeg dat Rutte een paardenlul is heb ik niet gelijk de aivd of politie voor de deur staan. Alles is misschien een ruim begrip, maar ik vind dat je gewoon kritiek moet kunnen hebben op je regering van je land.
Klopt, in Turkije heb je ook geen Rutger figuur die politici aan het stalken is, dat zal je in Turkije ook niet zien, in Turkije geld eigenlijk exact dezelfde principes zoals in Nederland, bekritiseren binnen de grenzen van de wet, in Nederland is een gevestigde en geaccepteerde traditie van satire, in Turkije is dat niet zo wijdverspreid.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:41:16 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En toch heeft hij de support van een groot deel van de bevolking. Dus gebruik dan andere argumenten ipv de democratie.
Ah ja, democratie gaat alleen maar om nummertjes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163786383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En toch heeft hij de support van een groot deel van de bevolking.
Dat hadden de bedenkelijke leiders namelijk ook. Dus dat zegt niet zoveel. Foute leiders ruimden degenen die niet met hem eens waren, uit weg, zoals ontslag van 2753 rechters paar uur geleden.
pi_163786384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als ik hier zeg dat Rutte een paardenlul is heb ik niet gelijk de aivd of politie voor de deur staan. Alles is misschien een ruim begrip, maar ik vind dat je gewoon kritiek moet kunnen hebben op je regering van je land.
Vorige week heeft nog iemand straf gekregen voor het beledigen van Willem. www.nrc.nl/nieuws/2016/07(...)m-alexander-a1511626
pi_163786387
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Isee het volgende:

[..]

- Erdogan vervangt de (kritische) premier door een handpop.
- Erdogan beperkt de vrijheid van het internet door zaken te blokkeren die niet in zijn straatje passen.
- Erdogan laat journalisten die kritisch zijn zonder pardon opsluiten (zonder proces).
- Erdogan probeert andere landen te dwingen kritiek op zijn persoon te verbieden.
- Erdogan laat wetten aanpassen die andere politieke partijen buiten spel zetten en hem absolute macht geven.
- Erdogan vervangt publieke figuren door familieleden.
- Erdogan slaat protesten met geweld neer.

Hij zal best ooit democratisch gekozen zijn maar zijn huidige beleid heeft nog zeer weinig te maken met een democratie. Hij past tegenwoordig beter in het rijtje Assad, Hoessein, Kadaffi dan in het rijtje Merkel, Hollande en Obama.
Zo'n beleid zal vroeg of laat altijd eindigen in oorlog.
Het ironische is natuurlijk dat Erdogan op meer steun van zijn bevolking kan rekenen dan Merkel of Hollande.
pi_163786388
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turks secularisme is in 99% van de gevallen anti-religie.
Verder heb ik het niet over anti-religie, ik heb het over juist dat religie een centraal rol speelt bij de grijze wolven.
Nou volgens mij heb ik op die Turkse seculariteit, al dan niet terecht, toch een heel andere kijk. Voor zover ik weet zijn er Grijze Wolven wat religieuzer dan andere Grijze Wolven maar over het algemeen zijn ze toch vooral extreem Nationalistisch en extreem Ataturk-adept en niet bepaald fier met iemand als Erdogan.....?!
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 15:41:43 #213
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163786395
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, in Turkije heb je ook geen Rutger figuur die politici aan het stalken is, dat zal je in Turkije ook niet zien, in Turkije geld eigenlijk exact dezelfde principes zoals in Nederland, bekritiseren binnen de grenzen van de wet, in Nederland is een gevestigde en geaccepteerde traditie van satire, in Turkije is dat niet zo wijdverspreid.
Ze hebben dus gewoon geen gevoel voor humor.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163786407
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, in Turkije heb je ook geen Rutger figuur die politici aan het stalken is, dat zal je in Turkije ook niet zien, in Turkije geld eigenlijk exact dezelfde principes zoals in Nederland, bekritiseren binnen de grenzen van de wet, in Nederland is een gevestigde en geaccepteerde traditie van satire, in Turkije is dat niet zo wijdverspreid.
Nee, dat zal je in Turkije inderdaad ook niet zien. Gebeurd er binnen de kortste keren een ongelukje met je :D
pi_163786413
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Ceberut het volgende:
En toch heeft hij de support van een groot deel van de bevolking. Dus gebruik dan andere argumenten ipv de democratie.
Steun van de bevolking is natuurlijk niet wat een regeringsleider een democratisch staatshoofd maakt.

Dit is recht praten wat krom is.

Ik vind het sowieso erg verontrustend dat er wereldwijd een conservatief nationalistische trend aan de gang is. Een nogal gevaarlijke vorm van valse nostalgie.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2016 15:43:32 ]
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 15:42:15 #216
357044 Budapestenaar
pi_163786414
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turks secularisme is in 99% van de gevallen anti-religie.
Verder heb ik het niet over anti-religie, ik heb het over juist dat religie een centraal rol speelt bij de grijze wolven.
Naar mijn weten zijn vrijwel alle Turken praktiserend moslim.
pi_163786418
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:34:55 MORE: 11 Supreme Court members arrested along with 4 members of Judges Committee #TurkeyCoup - @agirecudi reageer retweet
Rechters van de Hoge Raad worden gewoon maar gearresteerd.

En de rest van de top:

Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:36:49 MORE: Arrest warrants issued for 140 Constitutional Court members and 48 members of the Council of State #TurkeyCoup - RT reageer retweet
Dit is dus idd een staatsgreep.

Toch knap dat zulke enorme groepen kunnen samenzweren en het toch allemaal een complete verrassing gebleven is voor de machthebbers. En ze dan toch wel weer al binnen 24 uur allemaal geïdentificeerd en opgepakt zijn.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_163786423
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah ja, democratie gaat alleen maar om nummertjes.
Klopt. Je kunt opmerkingen plaatsen bij de rechtstatelijkheid van zijn handelingen, maar de democratische legitimatie heeft hij voorlopig nog.
pi_163786428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:39 schreef Slaro het volgende:

[..]

En voor die befaamde oproep is de Egyptische overheid Erdogan ook nog steeds erg dankbaar te noemen of?! Overigens opmerkelijk dat in Egypte juist de mensen massaal de straat opgingen tegen het Moslimbroederschap, een groep vergelijkbaar met die van Erdogan, dat zegt heel veel over Turkije eerlijk gezegd.
De Egyptische overheid is inmiddels van een Morsi overgegaan op een Sisi, met een staatsgreep wel te verstaan. Saillant detail is dat ook Morsi bij de eerste vrije verkiezingen in Egypte een meerderheid won en uitgerekend diegene die een staatsgreep tegen Morsi pleegde meteen bij de eerst volgende verkiezingen werd verkozen, maar dat terzijde. Erdogan en de moslimbroederschap hebben verschillende achtergronden en andere invulling van hun idealen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:42:59 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786429
Grappig hoe sommige mensen altijd denken dat 'ja maar democratie' een soort argument is :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163786433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En het antwoord is ook zo mooi en doordacht georganiseerd.
Wat ik al zei, het zaakje stinkt
pi_163786436
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:42 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Steun van de bevolking is natuurlijk niet wat een regeringsleider een democratisch staatshoofd maakt.
Jawel.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 15:43:13 #223
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163786439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vorige week heeft nog iemand straf gekregen voor het beledigen van Willem. www.nrc.nl/nieuws/2016/07(...)m-alexander-a1511626
Omdat dat gewoon pure smaad en laster was, heeft niks met kritiek te maken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:43:31 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Klopt.
Uh huh.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163786447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:42 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn vrijwel alle Turken praktiserend moslim.
_O-

Raki is niet voor niets een nationale drank.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')