abonnement Unibet Coolblue
pi_163778957
Zie ook
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:
Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije

AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live

AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
TRT via Periscope
pi_163778966
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met hulp van Nederland en de EU voor onze Navo-partner en toekomstig EU-lidstaat natuurlijk.
Gelukkig hebben onze buren in Groot Brittannië een dappere witharige minister aangesteld die Erdogan openlijk een geitenneuker durft te noemen. DAT zal hem leren.
pi_163778969
De Navo moet maar eens goed gaan nadenken of ze wel zo'n leger in bondgenootschap willen.
Het lijkt heel wat maar hebt er weinig aan.
De gemiddelde gangster in Istanboel is gevaarlijker.
pi_163778972
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Navo moet maar eens goed gaan nadenken of ze wel zo'n leger in bondgenootschap willen.
Het lijkt heel wat maar hebt er weinig aan.
De gemiddelde gangster in Istanboel is gevaarlijker.
Het waren ook maar een paar honderd man hoogstens he die meededen hieraan.
Zoiets kan je nou absoluut niet plannen met 100.000 man zonder dat alles overal uitlekt van te voren. Bij een coup moet je het toch hebben van meelopers vooral. En nu heeft dat juist niet voor ze uitgepakt zoals ze hoopten.
NEE!
pi_163778973
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die het nieuws duiden die zehgen dat hij er zelf achter zit om er machtiger dan ooit uit te komen.
Ik hoorde iets dergelijks zelfs op de NPO.

Wel grappig. Als zoiets met onderbouwing over landen als de VSA gezegd wordt, worden mensen gelijk als conspiracy gekkies weggezet. Maar nu, op het moment dat het nog gaande is en er nog heel veel onbekend is, worden al wel zulke beweringen gedaan. :') Typisch wel.
pi_163778979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:41 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Gelukkig hebben onze buren in Groot Brittannië een dappere witharige minister aangesteld die Erdogan openlijk een geitenneuker durft te noemen. DAT zal hem leren.
Die heeft weinig met Turkije te maken en ook geen grote Turkse groep in UK dus die vindt het wel best dit.
pi_163778981
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:41 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Gelukkig hebben onze buren in Groot Brittannië een dappere witharige minister aangesteld die Erdogan openlijk een geitenneuker durft te noemen. DAT zal hem leren.
Want anders kabbelt alles veel te rustig voort :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163778985
Die suggestieve negatieve vraagstelling over Erdogan op Radio 1 de hele ochtend.
:r

Voor mij geldt dat Erdogan en Poetin democratisch gekozen leiders zijn. Laat dat duidelijk zijn.
pi_163778991
Vreemd hoe dit is gegaan. Je zou toch zeggen dat je zo'n coup goed voorbereid en als eerste Erdogan moet zien te pakken. Hij is degene die de macht heeft, dus gaat het om hem. Ze weten dat hij veel aanhangers heeft die extreem zijn.
Een rare poging. Dramatisch ook omdat dit Erdogan juist nog meer macht geeft. Nu zelfs het leger hem niet heeeft kunnen stoppen, weet hij dat hij stappen verder kan.
Bizar dat keer op keer een volk blind achter een dictator aan loopt en vervolgens elke vorm van gezond verstand verliest.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_163779000
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:48 schreef Injetta het volgende:
Vreemd hoe dit is gegaan. Je zou toch zeggen dat je zo'n coup goed voorbereid en als eerste Erdogan moet zien te pakken. Hij is degene die de macht heeft, dus gaat het om hem. Ze weten dat hij veel aanhangers heeft die extreem zijn.
Een rare poging. Dramatisch ook omdat dit Erdogan juist nog meer macht geeft. Nu zelfs het leger hem niet heeeft kunnen stoppen, weet hij dat hij stappen verder kan.
Bizar dat keer op keer een volk blind achter een dictator aan loopt en vervolgens elke vorm van gezond verstand verliest.
Niet het leger, maar een deel van het leger. De militaire top werd bijvoorbeeld gegijzeld, zij maakten geen deel uit van de coup.
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 08:50:21 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779003
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:44 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik hoorde iets dergelijks zelfs op de NPO.

Wel grappig. Als zoiets met onderbouwing over landen als de VSA gezegd wordt, worden mensen gelijk als conspiracy gekkies weggezet. Maar nu, op het moment dat het nog gaande is en er nog heel veel onbekend is, worden al wel zulke beweringen gedaan. :') Typisch wel.
Absoluut, de verschillen in verslaggeving zijn ondanks de hele shitzooi zeer typisch te noemen zacht uitgedrukt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779006
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:43 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Het waren ook maar een paar honderd man hoogstens he die meededen hieraan.
Zoiets kan je nou absoluut niet plannen met 100.000 man zonder dat alles overal uitlekt van te voren. Bij een coup moet je het toch hebben van meelopers vooral. En nu heeft dat juist niet voor ze uitgepakt zoals ze hoopten.
Tot de oproep van de massa bespeler hadden ze aardig wat in de hand.
Toen massaal burgers in de weg gingen staan ging het fout bij de soldaten die echt niet op landgenoten gaan schieten.
Erdogan speelt dat spel van opruimen achter de coulissen.
pi_163779007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:48 schreef Injetta het volgende:
Bizar dat keer op keer een volk blind achter een dictator aan loopt en vervolgens elke vorm van gezond verstand verliest.
Hoe zou dat komen? Misschien doet hij ook wel veel goede dingen, en zorgt voor stabiliteit?
pi_163779010
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tot de oproep van de massa bespeler hadden ze aardig wat in de hand.
Toen massaal burgers in de weg gingen staan ging het fout bij de soldaten die echt niet op landgenoten gaan schieten.
Erdogan speelt dat spel van opruimen achter de coulissen.
Wat hadden ze in de hand, volgens mij viel het hartstikke mee?
pi_163779012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:47 schreef Idisrom het volgende:
Die suggestieve negatieve vraagstelling over Erdogan op Radio 1 de hele ochtend.
:r

Voor mij geldt dat Erdogan en Poetin democratisch gekozen leiders zijn. Laat dat duidelijk zijn.
Nou, ik denk dat je met 100% zekerheid kunt stellen dat Erdogan en Poetin alleen in naam democratisch gekozen zijn. Maar dat als er werkelijk democratische verkiezingen zouden zijn beiden konden oprotten, zeker Erdogan.
pi_163779014
Commentaartje van meneer Van Doorn:



:').
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:52:33 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163779016
Hopelijk gaat dit weer ten koste van toerisme.
Dit, dus.
pi_163779017
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:47 schreef Idisrom het volgende:
Die suggestieve negatieve vraagstelling over Erdogan op Radio 1 de hele ochtend.
:r

Voor mij geldt dat Erdogan en Poetin democratisch gekozen leiders zijn. Laat dat duidelijk zijn.
Poetin is niet zo democratisch gekozen maar heeft wel veel achterban ook.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:53:00 #19
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_163779019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:48 schreef Injetta het volgende:
Bizar dat keer op keer een volk blind achter een dictator aan loopt en vervolgens elke vorm van gezond verstand verliest.
Zo bizar is het niet. Hij is door 50% gekozen. Die zullen zeggen dat een beetje dictatorschap nodig is om de boel in de hand te houden in deze tijden van aanslagen.
Zo ging het in Duistand vanaf 1933 ook en zal het ook gaan als in Nederland een populist aan de macht zou komen.
Wie dit leest is gek
pi_163779021
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:51 schreef Hochwinter het volgende:

Hoe zou dat komen? Misschien doet hij ook wel veel goede dingen, en zorgt voor stabiliteit?
Erdogan die zorgt voor stabiliteit _O- _O-
Want Turkije is oh zo stabiel _O-
En goede dingen _O-
pi_163779028
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:51 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen? Misschien doet hij ook wel veel goede dingen, en zorgt voor stabiliteit?
Brood, geld en spelen, dat wisten de Romeinen al.
pi_163779030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:52 schreef Ryan3 het volgende:
Commentaartje van meneer Van Doorn:

[ afbeelding ]

:').
Hopelijk krijgen we hier een coup om van hem af te komen. Mogen ze Wilders en DENK meteen ook meenemen.
NEE!
pi_163779032
Voor het land an sich is het natuurlijk wel spijtig dat het mislukt. Zou voor Turkije wel stuk beter zijn als die Erdogan eindelijk eens weg is. Je weet nooit wat er dan zou komen maar alles beter dan dat stuk verdriet.
pi_163779033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Erdogan die zorgt voor stabiliteit _O- _O-
Want Turkije is oh zo stabiel _O-
En goede dingen _O-
Turkije was een redelijke lange tijd stabiel. Sinds een jaar of 2 is het minder stabiel, maar dat is ook niet zo gek met alleen met oorlog bij je buurlanden.
pi_163779035
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je met 100% zekerheid kunt stellen dat Erdogan en Poetin alleen in naam democratisch gekozen zijn. Maar dat als er werkelijk democratische verkiezingen zouden zijn beiden konden oprotten, zeker Erdogan.
Dat weet ik niet.

En als een aanzienlijk deel van de bevoking zo zwaar tegen erdogan is, waarom zijn zij vannacht niet massaal de straat opgegaan om hun steun aan de coup te betuigen?
pi_163779037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef bianconeri het volgende:
Voor het land an sich is het natuurlijk wel spijtig dat het mislukt. Zou voor Turkije wel stuk beter zijn als die Erdogan eindelijk eens weg is. Je weet nooit wat er dan zou komen maar alles beter dan dat stuk verdriet.
Vandaar dat het volk massaal de straat op gegaan is, niet?
pi_163779039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Erdogan die zorgt voor stabiliteit _O- _O-
Want Turkije is oh zo stabiel _O-
En goede dingen _O-
Inderdaad. Daarom dus. En dan nemen mensen de minder dingen eerder voor lief.
pi_163779047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:52 schreef Buitendam het volgende:
Hopelijk gaat dit weer ten koste van toerisme.
Ongeacht de mislukte coupe, Turkije is een land in verval. Het gaat economisch slechter en ik verwacht dat het toerisme zal afnemen. Zeker de komende tijd.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:56:42 #29
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_163779049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vandaar dat het volk massaal de straat op gegaan is, niet?
Angst voor Erdogan.. zulke praktijken zie je ook in Noord-Korea.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_163779050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Hopelijk krijgen we hier een coup om van hem af te komen. Mogen ze Wilders en DENK meteen ook meenemen.
DENK slaapt en met gedachte bij 2 zetels met 4 jaar mooi salaris
pi_163779058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ongeacht de mislukte coupe, Turkije is een land in verval. Het gaat economisch slechter en ik verwacht dat het toerisme zal afnemen. Zeker de komende tijd.
Russen waren al weg, Europeanen nu ook, blijven alleen de export Turken over.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:58:20 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163779063
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef Hochwinter het volgende:
Dat weet ik niet.

En als een aanzienlijk deel van de bevoking zo zwaar tegen erdogan is, waarom zijn zij vannacht niet massaal de straat opgegaan om hun steun aan de coup te betuigen?
Omdat de coupplegers riepen dat men binnen moest blijven.

Ik betwijfel overigens de massaliteit van het pro-Erdogan protest. Dat waren vast niet meer mensen dan de Taksim-protesten van een paar jaar geleden. Waar Erdogan met grof geweld op reageerde.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:59:12 #33
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163779065
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ongeacht de mislukte coupe, Turkije is een land in verval. Het gaat economisch slechter en ik verwacht dat het toerisme zal afnemen. Zeker de komende tijd.
Mooi. Dat het maar helemaal in elkaar dondert.
Dit, dus.
pi_163779066
De teller staat alweer op 90 doden en 1200 gewonden.
pi_163779074
Cruciaal waa dat Erdogan die oproep kon doen, toen kantelde de boel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_163779081
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De teller staat alweer op 90 doden en 1200 gewonden.
Het lijkt wel een aanslag.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:02:52 #37
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163779086
Eeuwig zonde dat het mislukt is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:03:38 #38
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163779088
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het lijkt wel een aanslag.
Propaganda-apparaat van Erdogan zal daar ook wel mee komen
Dit, dus.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:03:57 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163779092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:51 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen? Misschien doet hij ook wel veel goede dingen, en zorgt voor stabiliteit?
Que? Een coup, critici worden zonder pardon opgepakt, demonstraties tegen de regering waarbij doden vallen, de Koerden waarmee een stille oorlog wordt gevoerd, massale vluchtelingenstromen, aanslagen...

Stabiliteit? Verre van.
Eu zou per direct moeten stoppen met gesprekken voor een jaar of 50. 10 jaar terug niet, nu niet, nooit niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163779100
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Propaganda-apparaat van Erdogan zal daar ook wel mee komen
De schuldige was toch al gevonden?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:04:57 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163779102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De teller staat alweer op 90 doden en 1200 gewonden.
Is dat het kanonnenvlees dat op commando van Erdogan voor de tanks is gaan liggen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163779103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De teller staat alweer op 90 doden en 1200 gewonden.
Maar de coup is wel een 'geschenk van God', aldus Erdogan.
pi_163779105
Erdogan krijgt nu alleen maar meer macht helaas
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_163779106
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef xaban06 het volgende:

Vandaar dat het volk massaal de straat op gegaan is, niet?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef Hochwinter het volgende:

Dat weet ik niet.

En als een aanzienlijk deel van de bevoking zo zwaar tegen erdogan is, waarom zijn zij vannacht niet massaal de straat opgegaan om hun steun aan de coup te betuigen?
Ik weet wel zeker dat het geen volledig democratisch land is, maar puur voor de schijn.

En de burgers de straat op als meetpunt? Nou hebben ze de afgelopen jaren anders vaak genoeg gedaan. Maar even de straat op terwijl er overal geschoten wordt, bommen afgaan. Leger vs leger eigenlijk. Ja lijkt mij ook slim.
En gezien wat voor figuur Erdogan is, die zou heel Turkije nog uitmoorden om maar de macht te houden.
pi_163779108
Gister allemaal toeterende turken in de straat :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_163779123
Soms ben je wel blij met veel Marokkanen in de gemeente, die doen dat niet.
pi_163779135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:02 schreef Klummie het volgende:
Eeuwig zonde dat het mislukt is.
..... en waarom dan precies?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_163779153
Nederlandse toeristen die nu nog in Turkije zitten, echt als je nu nog niet in de gaten hebt, dat het land zo onstabiel is als de pest, dan vraag je er ook om.
pi_163779155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:52 schreef Ryan3 het volgende:
Commentaartje van meneer Van Doorn:

[ afbeelding ]

:').
Wie regelt een dwangbuis voor die vent? #koekoek :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_163779175
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Que? Een coup, critici worden zonder pardon opgepakt, demonstraties tegen de regering waarbij doden vallen, de Koerden waarmee een stille oorlog wordt gevoerd, massale vluchtelingenstromen, aanslagen...

Stabiliteit? Verre van.
Eu zou per direct moeten stoppen met gesprekken voor een jaar of 50. 10 jaar terug niet, nu niet, nooit niet.
De EU is niet in staat eensgezind de vluchtelingencrisis aan te pakken. Wat in principe al voldoende zegt over de instabiliteit van de EU. Nee, ze zullen deals blijven sluiten met Erdogan bij gebrek aan.

Maar tegelijkertijd wordt Turkije steeds instabieler en verliest het internationale geloofwaardigheid. Ik heb al vaker opgeschreven dat ik verwacht dat Turkije vervalt in een burgeroorlog. Gisteren zag je de opmaat naar, naast de conflicten met de Koerden, het toerisme wat zal afnemen, de aanslagen die nog steeds plaatsvinden. Tel daarbij een kwakkelende economie op en je hebt een recept voor oorlog. Instabiliteit die ook zal overslaan naar Europa. De ruim zeventig jaar durende vrede en stabiliteit in Europa nadert nu echt zijn einde. We staan aan de vooravond van.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:19:24 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163779193
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

De EU is niet in staat eensgezind de vluchtelingencrisis aan te pakken. Wat in principe al voldoende zegt over de instabiliteit van de EU. Nee, ze zullen deals blijven sluiten met Erdogan bij gebrek aan.

Maar tegelijkertijd wordt Turkije steeds instabieler en verliest het internationale geloofwaardigheid. Ik heb al vaker opgeschreven dat ik verwacht dat Turkije vervalt in een burgeroorlog. Gisteren zag je de opmaat naar, naast de conflicten met de Koerden, het toerisme wat zal afnemen, de aanslagen die nog steeds plaatsvinden. Tel daarbij een kwakkelende economie op en je hebt een recept voor oorlog. Instabiliteit die ook zal overslaan naar Europa. De ruim zeventig jaar durende vrede en stabiliteit in Europa nadert nu echt zijn einde. We staan aan de vooravond van.
Allemaal naar De Wadden dan maar.
Dit, dus.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:20:08 #52
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163779198
Heeft Mark Rutte al gemeld dat Nederland schouder aan schouder staat met Erdogan?
pi_163779214
Waren de coupe plegers Armeniërs of Koerden?

Of nog erger mensen die niet in Allah geloven :o
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_163779215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:20 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft Mark Rutten al gemeld dat Nederland schouder aan schouder staat met Erdogan?
Hopelijk niet :r
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163779226
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waren de coupe plegers Armeniërs of Koerden?

Of nog erger mensen die niet in Allah geloven :o
Kuffaars zijn niet de ergste hoor in de ogen van veel moslims. Niet heel tof maar ex-moslims zijn nog veel erger. Dat zijn een soort bounties die hun volk en allah hebben verraden door geloofsafval.
pi_163779238
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:47 schreef Idisrom het volgende:
Voor mij geldt dat Erdogan en Poetin democratisch gekozen leiders zijn. Laat dat duidelijk zijn.
Je vergeet Assad.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:25:44 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163779240
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:23 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Kuffaars zijn niet de ergste hoor in de ogen van veel moslims. Niet heel tof maar ex-moslims zijn nog veel erger. Dat zijn een soort bounties die hun volk en allah hebben verraden door geloofsafval.
Huurlingen die alleen voor geld vechten zijn nog weer veel erger.
Feyenoord!
pi_163779244
Erdogan is een gevaarlijk persoon die overal controle over wil. Hij zal best wat goede dingen doen voor zijn volk. Maar zelfs Hitler deed goede dingen, maar ondertussen veroverde hij wel een groot deel van Europa.
pi_163779249
Wat is toch allemaal gaande in de wereld :{
Toch fijn om nu in NL te wonen...alleen het zomerweer :N
The secret of getting ahead is getting started
pi_163779250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:05 schreef TheVulture het volgende:
Erdogan krijgt nu alleen maar meer macht helaas
Inderdaad, perfect moment voor Erdo om nog meer rechten te gaan inperken.

En over een tijdje roepen we in het westen weer dat het toch wel gevaarlijke taferelen zijn in Turkije. Zoals we dat ook deden toen kranten verboden werden en mensen met kritiek op erdogan in de gevangenis gezet worden.

Maar daar zijn we goed in, in het westen: achter de feiten aanlopen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_163779262
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

De EU is niet in staat eensgezind de vluchtelingencrisis aan te pakken. Wat in principe al voldoende zegt over de instabiliteit van de EU. Nee, ze zullen deals blijven sluiten met Erdogan bij gebrek aan.

Maar tegelijkertijd wordt Turkije steeds instabieler en verliest het internationale geloofwaardigheid. Ik heb al vaker opgeschreven dat ik verwacht dat Turkije vervalt in een burgeroorlog. Gisteren zag je de opmaat naar, naast de conflicten met de Koerden, het toerisme wat zal afnemen, de aanslagen die nog steeds plaatsvinden. Tel daarbij een kwakkelende economie op en je hebt een recept voor oorlog. Instabiliteit die ook zal overslaan naar Europa. De ruim zeventig jaar durende vrede en stabiliteit in Europa nadert nu echt zijn einde. We staan aan de vooravond van.
DOOM!!!!!!!!
pi_163779267
Klein Turks burgeroorlogje in België geweest, aanhangers van Erdo die het aan de stok hebben met Gulenisten?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)zw-in-Beringen.dhtml
I´m back.
pi_163779279
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:25 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Huurlingen die alleen voor geld vechten zijn nog weer veel erger.
Hmm, was eens een onderzoek gehouden door Egyptische autoriteiten en toen bleek dat in Egypte ruim 800 Egyptische agnosten/atheïsten waren. Het was een ramp in de ogen van veel imams. Ik bedoel 800 op een bevolking van 80 miljoen. Het was een mooi staalje Arabische staatspropaganda. Onafhankelijk Amerikaans onderzoek wees uit dat grofweg 3 miljoen Egyptische atheïsten in het land te vinden zijn maar omdat 84% van Egyptische bevolking voor doodstraf was als het gaat om geloofsafval houden die veelal hun mond.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:29:18 #64
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163779280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:26 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Inderdaad, perfect moment voor Erdo om nog meer rechten te gaan inperken.

En over een tijdje roepen we in het westen weer dat het toch wel gevaarlijke taferelen zijn in Turkije. Zoals we dat ook deden toen kranten verboden werden en mensen met kritiek op erdogan in de gevangenis gezet worden.

Maar daar zijn we goed in, in het westen: achter de feiten aanlopen.
Misschien was het wel een False Flag. Problem Reaction Solution.
Feyenoord!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:29:46 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163779283
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

DOOM!!!!!!!!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:31:56 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163779296
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zet zo mijn twijfels bij onafhankelijk amerikaans onderzoek hoor!
Wie heeft de deur van BNW open laten staan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 09:32:31 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:52 schreef Buitendam het volgende:
Hopelijk gaat dit weer ten koste van toerisme.
Waarom eigenlijk? Dan dupeer je ook de armere bevolking. Mensen aan de geeuwhonger brengen doet ze niet meer anti Erdogan worden?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779305
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zet zo mijn twijfels bij onafhankelijk amerikaans onderzoek hoor!
Wie zal het zeggen maar 800 is zeer ongeloofwaardig. Daar horen zeker wat nullen achter.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:33:58 #69
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_163779310
Al die achterlijke klootmongolen die massaal hun steun voor Erdogan hebben getoond door de straat op te gaan toen hij daartoe opriep zorgen er voor dat hij Turkije in eenzelfde islamitische hoop stront kan veranderen als alle andere landen in die regio. Erdogan kalifaat here we come! Als het dan een totale islamitische dictatuur is, komen ze massaal naar Europa voor een beter leven want dat was bij nader inzien toch niet wat ze wilden en nemen ze hun ideologie en cultuur die hun land heeft laten afglijden tot een shithole met zich mee en zullen ze proberen hier de islam, desnoods met geweld, aan iedereen op te leggen om Europa ook in een islamitische hoop stront te veranderen. Zijn we mooi klaar mee.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_163779327
Ik denk dat de meeste Turkse inwoners helemaal niet zitten te wachten op Sharia achtige toestanden, als je door istanboel loopt zie je over algemeen minder hoofddoekjes en burkas dan in Amsterdam west.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 09:36:08 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779332
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:13 schreef MakkieR het volgende:
Nederlandse toeristen die nu nog in Turkije zitten, echt als je nu nog niet in de gaten hebt, dat het land zo onstabiel is als de pest, dan vraag je er ook om.
Hoezo, zag jij deze coup aankomen? En er staan niet meteen vliegtuigen klaar om je naar huis te brengen.
Eerst moet mener zich over buigen of toeristen gevaar lopen, daarna moeten de reisbureau's van alles gaan regelen, het is niet binnen 2 uur geregeld.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779352
Jammer dat de terroristen gewonnen hebben.
pi_163779386
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:33 schreef PalmRoyale het volgende:
Al die achterlijke klootmongolen die massaal hun steun voor Erdogan hebben getoond door de straat op te gaan toen hij daartoe opriep zorgen er voor dat hij Turkije in eenzelfde islamitische hoop stront kan veranderen als alle andere landen in die regio. Erdogan kalifaat here we come! Als het dan een totale islamitische dictatuur is, komen ze massaal naar Europa voor een beter leven want dat was bij nader inzien toch niet wat ze wilden en nemen ze hun ideologie en cultuur die hun land heeft laten afglijden tot een shithole met zich mee en zullen ze proberen hier de islam, desnoods met geweld, aan iedereen op te leggen om Europa ook in een islamitische hoop stront te veranderen. Zijn we mooi klaar mee.
Never a dull moment.

Gelukkig hebben wij Mark Rutte hier als standvastige leider, anders zou ik me nog zorgen gaan maken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:41:39 #74
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163779387
Dit valt me behoorlijk tegen van het Turkse leger.
Nou ja het was ook te mooi om waar te zijn. Er zijn wrs veel te weinig ontwikkelde Turken, het overgrote deel wil gewoon de onderwerping van de islam. En de harde hand van een geesteszieke dictator. En dat gaan ze krijgen nu :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 09:43:17 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779401
The Sleepwalkers: How Europe Went to War in 1914-Chrisopher Clarke
Doe me een lol en lees dit boek, wat er toen gebeurde, gebeurt vrijwel 1 op 1 nu ook.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779410
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:26 schreef Fisherman het volgende:
Erdogan is een gevaarlijk persoon die overal controle over wil. Hij zal best wat goede dingen doen voor zijn volk. Maar zelfs Hitler deed goede dingen, maar ondertussen veroverde hij wel een groot deel van Europa.
De Autobahn en Volkswagen.
pi_163779419
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Dan dupeer je ook de armere bevolking. Mensen aan de geeuwhonger brengen doet ze niet meer anti Erdogan worden?
Erdogan is toch juist zo populair geworden omdat hij eindelijk economische ontwikkeling naar het arme platteland bracht?
pi_163779421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:13 schreef MakkieR het volgende:
Nederlandse toeristen die nu nog in Turkije zitten, echt als je nu nog niet in de gaten hebt, dat het land zo onstabiel is als de pest, dan vraag je er ook om.
Mensen gaan naar Turkije omdat het veel goedkoper is dan landen als Spanje, waar nu iedereen heen wil.

Overigens kom ik tot het inzicht dat je als potentiële couppleger het beste meteen aan het begin kan zorgen dat het staatshoofd het zwijgen op wordt gelegd. Vraag me af hoe het was gelopen als die lul niet de kans had gekregen zijn volk toe te spreken
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:44:51 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163779422
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Dan dupeer je ook de armere bevolking. Mensen aan de geeuwhonger brengen doet ze niet meer anti Erdogan worden?
Omdat er pas ingegrepen wordt als de economie in elkaar dondert.
Dit, dus.
pi_163779436
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Erdogan is toch juist zo populair geworden omdat hij eindelijk economische ontwikkeling naar het arme platteland bracht?
50,5 % stemt op ´m.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:46:40 #81
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163779441
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De Autobahn en Volkswagen.
Zijn allebei al ver voor de regering Hitler op papier gezet. Die klaploper dweepte met alles wat niet uit zijn koker kwam.
Dit, dus.
pi_163779445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mensen gaan naar Turkije omdat het veel goedkoper is dan landen als Spanje, waar nu iedereen heen wil.

Overigens kom ik tot het inzicht dat je als potentiële couppleger het beste meteen aan het begin kan zorgen dat het staatshoofd het zwijgen op wordt gelegd. Vraag me af hoe het was gelopen als die lul niet de kans had gekregen zijn volk toe te spreken
Ik zag net op het nieuws dat mensen zelfs vandaag nog op vakantie vertrekken naar Turkije.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:47:37 #83
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163779449
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:43 schreef yvonne het volgende:
The Sleepwalkers: How Europe Went to War in 1914-Chrisopher Clarke
Doe me een lol en lees dit boek, wat er toen gebeurde, gebeurt vrijwel 1 op 1 nu ook.
Dat valt toch wel mee?

Een vergelijking met de Augustuscoup in Moskou is op dit moment waarschijnlijk treffender.
pi_163779455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:26 schreef Fisherman het volgende:
Erdogan is een gevaarlijk persoon die overal controle over wil. Hij zal best wat goede dingen doen voor zijn volk. Maar zelfs Hitler deed goede dingen, maar ondertussen veroverde hij wel een groot deel van Europa.
Ik vind het even gevaarlijk dat er hier in nederland blijkbaar aanhangers van die radicale tiran rondlopen die nog in nederland gaan lopen oproepen dat rutte de kant van moet kiezen. (alsof rutte trouwens ons vertegenwoordigt maar dat terzijde)

Erdogan hoeft maar met zn vingers te knippen en die gekken bedreigen nederlandse staatsburgers.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 09:48:10 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779458
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Erdogan is toch juist zo populair geworden omdat hij eindelijk economische ontwikkeling naar het arme platteland bracht?
Waar een groot deel afhankelijk is van het toerisme, jeugd trekt naar de kust om daar werk te vinden.

En dat arme platteland is er nog steeds hoor.
Ik zie weinig vooruitgang als ik een boer van 103 achter een ploeg zie strompelen hoor.
Ploeg zonder paard of ezel wel te verstaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779463
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik zag net op het nieuws dat mensen zelfs vandaag nog op vakantie vertrekken naar Turkije.
Die moeten vanwege geen negatief reisadvies.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:49:14 #87
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163779470
Is inmiddels al een beetje bekend wie de putschisten precies zijn?
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 09:49:34 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779475
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:47 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee?

Een vergelijking met de Augustuscoup in Moskou is op dit moment waarschijnlijk treffender.
Imho niet, als je dit boek leest snap je iig beter wat er ook nu og allemaal gebeurd..
Dus neh,
nou, vooruit, omdat zaterdag, beide gelijk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 09:50:27 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:47 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee?

Een vergelijking met de Augustuscoup in Moskou is op dit moment waarschijnlijk treffender.
Oh wacht, ik bedoelde niet alleen het TR gebeuren maar de hele onrust in de bekende gebieden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779514
Misschien morgen wakker worden zonder nu.nl alert.
pi_163779524
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:49 schreef Nibb-it het volgende:
Is inmiddels al een beetje bekend wie de putschisten precies zijn?
Die staan binnenkort op podium met touw om de nek en voor de zekerheid nog vuurpeleton erbij.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 09:53:01 #92
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163779528
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh wacht, ik bedoelde niet alleen het TR gebeuren maar de hele onrust in de bekende gebieden.
Aha!
pi_163779535
Zoals ik dus gisteren in topic nr. 2 zei: staatsgreep is gefaald. Was meteen al bekend.
pi_163779543
Wel verrassend dat een false-flag staatsgreep mislukt.
pi_163779556
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:53 schreef xminator het volgende:
Zoals ik dus gisteren in topic nr. 2 zei: staatsgreep is gefaald. Was meteen al bekend.
Ja daarom zat de president ook via smartfoon op TV het volk op te roepen.
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 09:56:05 #96
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163779560
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:53 schreef xminator het volgende:
Zoals ik dus gisteren in topic nr. 2 zei: staatsgreep is gefaald. Was meteen al bekend.
_O_ _O_ _O_

SOWWWWWWWWWWWWWWWWW

_O_ _O_ _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_163779561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:51 schreef Toefjes het volgende:
Misschien morgen wakker worden zonder nu.nl alert.
Idd :o
The secret of getting ahead is getting started
pi_163779575
En vandaag stapt half Nederland weer in het vliegtuig naar Turkije :')
pi_163779576
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:56 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Idd :o
Ik dacht dat ik nog droomde :D
pi_163779580
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:05 schreef bianconeri het volgende:
En gezien wat voor figuur Erdogan is, die zou heel Turkije nog uitmoorden om maar de macht te houden.
Dat zijn loze beweringen, waar we niets mee kunnen.
pi_163779590
Zo is dit toneelstukje van Erdogan ook afgelopen. Want een bende daar.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_163779597
Jammer dat het mislukt is. Erdogan mag hangen aan de hoogste boom, maar er zijn momenteel weinig tot geen interne krachten die dit mogelijk zouden kunnen maken.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:01:01 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163779599
Gaan we nu ook toestanden krijgen waarbij de ontwikkelde bevolking in werkkampen worden gestopt. Zoiets als in Cambodja vroeger ? :')
Erdogan draait nu vast nog erger door. Die is zich natuurlijk rotgeschrokken. >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163779606
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja daarom zat de president ook via smartfoon op TV het volk op te roepen.
Al doet hij het met zijn kont.

Zoals ik al eerder zei ben ik niet pro-erdogan. Van mij mag hij ook weg, maar dit is niet de juiste manier.
Niemand, echt niemand is gebaat bij een staatsgreep. Alleen mensen die Turken liever zien creperen.
  Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 10:02:13 #105
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163779611
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:53 schreef xminator het volgende:
Zoals ik dus gisteren in topic nr. 2 zei: staatsgreep is gefaald. Was meteen al bekend.
Wacht even, dan naai ik even een blauwe jurk voor je en ga ik geld aan je verdienen met je voorspellende gaven ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163779620
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Junglebeast het volgende:
Zo is dit toneelstukje van Erdogan ook afgelopen. Want een bende daar.
BNW is een paar deuren verderop. :{w
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:04:03 #107
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163779621
Next stop, autocratie.
pi_163779623
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Al doet hij het met zijn kont.

Zoals ik al eerder zei ben ik niet pro-erdogan. Van mij mag hij ook weg, maar dit is niet de juiste manier.
Niemand, echt niemand is gebaat bij een staatsgreep. Alleen mensen die Turken liever zien creperen.
Ben ik het met eens maar het was absurde live coup TV en heb hier daar mijn twijfels over hoe dit verder gaat.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:04:34 #109
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779627
Wat is dit allemaal de laatste tijd :o

o Turkse premier: "Regering heeft opnieuw alle controle"
o Erdogan belooft 'schoonmaakactie in het leger' en zweert dat de daders zullen boeten
o Soldaten op verschillende plaatsen geven zich over
o Regering spreekt van minstens 90 doden
o Al 1.563 militairen aangehouden over het hele land
o Nog niet duidelijk wie er precies achter de staatsgreep zit
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:06:18 #110
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779640
Doet mij denken aan de serie Tyrant :{
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779643
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:03 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

BNW is een paar deuren verderop. :{w
Ik ga er niet per se vanuit overigens, maar het is historisch gezien vaker voorgekomen op een simpele manier;

- weet dat er een bepaalde groep in bv. het leger tegen jou is
- weet dat de groep klein genoeg is om daadwerkelijk een coup te plegen
- jaag de groep stiekem net zo lang tegen je op tot dat ze een coup plegen, uit wanhoop
- sla coup neer
- problematische groep is weg, meer macht en stabiliteit voor jezelf

Zeker in Afrika overigens veel voorkomend geweest.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163779649
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:53 schreef xminator het volgende:
Zoals ik dus gisteren in topic nr. 2 zei: staatsgreep is gefaald. Was meteen al bekend.
Sporthal afhuren,deed Jomanda ook
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:07:15 #113
357044 Budapestenaar
pi_163779655
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:43 schreef yvonne het volgende:
The Sleepwalkers: How Europe Went to War in 1914-Chrisopher Clarke
Doe me een lol en lees dit boek, wat er toen gebeurde, gebeurt vrijwel 1 op 1 nu ook.
De situatie lijkt er verdacht veel op. Het is alleen wachten op een hedendaags Frans Ferdinand-momentje. Overigens word ik niet vrolijk van de verdeeldheid die in ons eigen land op de loer ligt. Ik moet er niet aan denken wat Nederlandse Turken doen als het ooit tot een confrontatie tussen Turkije en het westen komt. Uitspraken als 'In mijn hart blijf ik een Turk' en ' Onze regering heeft de situatie onder controle' van derde of vierde generatie Turken, gisteravond op tv, zijn weinig geruststellend.
pi_163779666
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:06 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik ga er niet per se vanuit overigens, maar het is historisch gezien vaker voorgekomen op een simpele manier;

- weet dat er een bepaalde groep in bv. het leger tegen jou is
- weet dat de groep klein genoeg is om daadwerkelijk een coup te plegen
- jaag de groep stiekem net zo lang tegen je op tot dat ze een coup plegen, uit wanhoop
- sla coup neer
- problematische groep is weg, meer macht en stabiliteit voor jezelf
Hij was ook nog zoek tijdje, da´s wel verdacht.
pi_163779668
Domme Turken, ze hadden beter de coup plegers gesteund. Nu gaan ze nog meer vrijheden verliezen.
Ура для россии
pi_163779672
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:06 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik ga er niet per se vanuit overigens, maar het is historisch gezien vaker voorgekomen op een simpele manier;

- weet dat er een bepaalde groep in bv. het leger tegen jou is
- weet dat de groep klein genoeg is om daadwerkelijk een coup te plegen
- jaag de groep stiekem net zo lang tegen je op tot dat ze een coup plegen, uit wanhoop
- sla coup neer
- problematische groep is weg, meer macht en stabiliteit voor jezelf
Er zijn allerlei BNW-theoriën die eerder ook daadwerkelijk plaats gevonden hebben. Zonder enige onderbouwing wordt dit meestal als BNW afgedaan.

Als er met onderbouwing betoogd wordt dat er wellicht een luchtje aan 9/11 zit, wordt er steevast BNW geroepen. Waarom hierbij dan niet?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:09:01 #117
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779673
Ik lees op bepaalde websites dat Erdogan de coup in scene zou gezet hebben? Heeft hij daar dan baat bij?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779685
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Er zijn allerlei BNW-theoriën die eerder ook daadwerkelijk plaats gevonden hebben. Zonder enige onderbouwing wordt dit meestal als BNW afgedaan.

Als er met onderbouwing betoogd wordt dat er wellicht een luchtje aan 9/11 zit, wordt er steevast BNW geroepen. Waarom hierbij dan niet?
Geen idee, wat ik stelde, ik ben ook nooit zo'n fan van BNW theorieën. Coups echter zijn interessante gegevens en daar mag best over gespeculeerd worden. De combinatie van enorm geheime planning, tijdstip en snelle (kortstondige) overname en vervolgens falen zijn simpelweg interessante debatten.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:14:52 #119
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163779729
Staatsgreep had een kans van slagen gehad als ze meteen Erdogan en Yildrim hadden uitgeschakeld. Als zij hen hadden onthoofd en de hoofden op de Turkse televisie waren getoond hadden de mensen de straat niet meer opgedurft en hadden de militairen de posities kunnen consolideren en uitbouwen. Mensenlopen altijd achter de winnaar aan, als het had geleken dat de militairen zouden winnen , zouden ze een bandwagon effect creeeren. Jammer genoeg zijn verkeerde keuzes gemaakt, zoals ook het ongemoeid laten van cnn turk een fout was. De staatsgreep was te slap opgezet, dit bleek al uit het trt bericht. Men had veel meer geweld moeten gebruiken,

Het kantelmoment was de oproep van Erdogan aan de mensen om de straat op te gaan. Gezien de grote steun van Erdogan onder de bevolking was dit een succesvolle strategie. Men had dit kunnen voorkomen door meteen af te rekenen met dit Symbool van de Akp.
pi_163779739
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:10 schreef Eufonie het volgende:
coups echter zijn interessante gegevens en daar mag best over gespeculeerd worden.
Ik vind het allemaal prima, maar er wordt hier wel erg met dubbele maten gemeten. Degenen die hier het vaakst false flag door het Westen theorieën belachelijk maken, zijn er nu als de kippen bij om false flag te roepen, dat is toch wel opmerkelijk.
pi_163779745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik lees op bepaalde websites dat Erdogan de coup in scene zou gezet hebben? Heeft hij daar dan baat bij?
Hoe krijgt hij dan soldaten zo gek om een namaak cup te plegen waarvoor ze veroordeeld gaan worden?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:16:57 #122
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe krijgt hij dan soldaten zo gek om een namaak cup te plegen waarvoor ze veroordeeld gaan worden?
Luidkeels brult hij inderdaad de zwaartse veroordelingen, maar gaat dat werkelijk zo zijn dan?
Kan ook in scene gezet worden...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:15 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal prima, maar er wordt hier wel erg met dubbele maten gemeten. Degenen die hier het vaakst false flag door het Westen theorieën belachelijk maken, zijn er nu als de kippen bij om false flag te roepen, dat is toch wel opmerkelijk.
Daar heb je ook gelijk in.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163779764
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

*knip
Extremist gespot.
pi_163779766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe krijgt hij dan soldaten zo gek om een namaak cup te plegen waarvoor ze veroordeeld gaan worden?
Ik geloof niet in deze theorie, maar het kan wel degelijk. Je kan bepaalde mensen instrumentaliseren middels dubbelagenten bijvoorbeeld, dat is door de geschiedenis heen wel vaker gebeurd.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:18:29 #126
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:17 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik geloof niet in deze theorie, maar het kan wel degelijk. Je kan bepaalde mensen instrumentaliseren middels dubbelagenten bijvoorbeeld, dat is door de geschiedenis heen wel vaker gebeurd.
En een reden te meer, nu de coup faalde, om een nog strenger en strikter beleid te voeren resulterend in meer macht.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:18:36 #127
357044 Budapestenaar
pi_163779783
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe krijgt hij dan soldaten zo gek om een namaak cup te plegen waarvoor ze veroordeeld gaan worden?
Dat is niet zo moeilijk. Je kunt soldaten laten geloven dat er een staatsgreep gaande is. Ze de beschikking geven over wat tanks en vliegtuigen om in elk geval de schijn te wekken. En vervolgens de boel laten imploderen. Een soort gecontroleerde schijncoup.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:18:39 #128
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163779785
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Extremist gespot.
Realist.. Ik geef alleen maar aan hoe deze staatsgreep wel succesvol had kunnen zijn,
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:18:50 #129
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163779787
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik lees op bepaalde websites dat Erdogan de coup in scene zou gezet hebben? Heeft hij daar dan baat bij?
Natuurlijk, zo kan hij nog meer macht naar zich toetrekken. Voorbeelden te over uit de geschiedenis.
pi_163779794
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:18 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

En een reden te meer, nu de coup faalde, om een nog strenger en strikter beleid te voeren resulterend in meer macht.
Dat spreekt voor zich. Er is wel degelijk een motief. Maar niet iedereen met een motief is ook dader, snap je?
pi_163779797
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Je kunt soldaten laten geloven dat er een staatsgreep gaande is. Ze de beschikking geven over wat tanks en vliegtuigen om in elk geval de schijn te wekken. En vervolgens de boel laten imploderen. Een soort gecontroleerde schijncoup.
Wat ik stelde;

- weet dat er een bepaalde groep in bv. het leger tegen jou is
- weet dat de groep klein genoeg is om daadwerkelijk een coup te plegen
- jaag de groep stiekem net zo lang tegen je op tot dat ze een coup plegen, uit wanhoop
- sla coup neer
- problematische groep is weg, meer macht en stabiliteit voor jezelf
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:19:32 #132
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:18 schreef Klummie het volgende:

[..]

Natuurlijk, zo kan hij nog meer macht naar zich toetrekken. Voorbeelden te over uit de geschiedenis.
Jup, is ook mijn punt. Dus ik geloof meer in deze theorie.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779805
Zijn er onder het legen ook doden gevallen, of?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163779807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Je kunt soldaten laten geloven dat er een staatsgreep gaande is. Ze de beschikking geven over wat tanks en vliegtuigen om in elk geval de schijn te wekken. En vervolgens de boel laten imploderen. Een soort gecontroleerde schijncoup.
Lijkt mij volledig onzin waarom zouden ze die staatsgreep steunen ze kunnen dan ook optrekken tegen de coup plegers.
pi_163779808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:18 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

En een reden te meer, nu de coup faalde, om een nog strenger en strikter beleid te voeren resulterend in meer macht.
In eigen land. Internationaal gezien zal zijn aanzien wel wat dalen.
pi_163779812
ah, we zijn nu beland bij de complottheorieën.
pi_163779815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:07 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

De situatie lijkt er verdacht veel op. Het is alleen wachten op een hedendaags Frans Ferdinand-momentje. Overigens word ik niet vrolijk van de verdeeldheid die in ons eigen land op de loer ligt. Ik moet er niet aan denken wat Nederlandse Turken doen als het ooit tot een confrontatie tussen Turkije en het westen komt. Uitspraken als 'In mijn hart blijf ik een Turk' en ' Onze regering heeft de situatie onder controle' van derde of vierde generatie Turken, gisteravond op tv, zijn weinig geruststellend.
Dit soort 'Nederlanders' moet je dan ook per direct deporteren richting Turkije. Weg ermee.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163779826
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit soort 'Nederlanders' moet je dan ook per direct deporteren richting Turkije. Weg ermee.
Kunnen we daar geen apart topic voor openen, dan hoeft het ook niet door dit topic heen te gaan en interessante discussie.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:22:57 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163779827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik lees op bepaalde websites dat Erdogan de coup in scene zou gezet hebben? Heeft hij daar dan baat bij?
Uiteraard, nu heeft hij een legitieme reden om tegenstanders uit te schakelen. Het heeft hem nog meer macht gegeven. Het leger is nu de pineut en dat was eik het enige dat hem nog in de weg kon zitten bij zijn greep naar absolute macht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:23:04 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_163779830
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:24:11 #141
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779845
Ik ben precies naar het 3e seizoen van Tyrant aan het kijken :{
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:24:28 #142
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163779850
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit soort 'Nederlanders' moet je dan ook per direct deporteren richting Turkije. Weg ermee.
Het is simpel. Je moet een dubbel paspoort verbieden. Als iemand een dubbel paspoort heeft is het de keuze, of je levert je dubbele paspoort in, of je gaat terug naar je land van herkomst en levert je Nederlandse paspoort in.
pi_163779852
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uiteraard, nu heeft hij een legitieme reden om tegenstanders uit te schakelen. Het heeft hem nog meer macht gegeven. Het leger is nu de pineut en dat was eik het enige dat hem nog in de weg kon zitten bij zijn greep naar absolute macht.
Röhm Putsch? :P
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:24:53 #144
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779857
• Regering spreekt van minstens 194 doden
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779858
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is simpel. Je moet een dubbel paspoort verbieden. Als iemand een dubbel paspoort heeft is het de keuze, of je levert je dubbele paspoort in, of je gaat terug naar je land van herkomst en levert je Nederlandse paspoort in.
Minste wat je kan doen inderdaad.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:25:07 #146
357044 Budapestenaar
pi_163779861
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij volledig onzin waarom zouden ze die staatsgreep steunen ze kunnen dan ook optrekken tegen de coup plegers.
Dat zouden ze ook kunnen doen. Maar ze kunnen de coup ook steunen omdat ze geloven dat ze op het punt staan iets te doen dat goed is voor het land.
pi_163779868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:25 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat zouden ze ook kunnen doen. Maar ze kunnen de coup ook steunen omdat ze geloven dat ze op het punt staan iets te doen dat goed is voor het land.
Dan is het geen namaak coup maar een echte.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:25:40 #148
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Röhm Putsch? :P
Was er zo ook niet eens een staatsgreep van Gorbatsjov of poging tot?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779875
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:20 schreef Eufonie het volgende:
Zijn er onder het legen ook doden gevallen, of?
104 coupplegers zijn gedood, volgens TSK.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:26:17 #150
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163779877
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Was er zo ook niet eens een staatsgreep van Gorbatsjov of poging tot?
Dat waren communistische hardliners.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:26:26 #151
357044 Budapestenaar
pi_163779880
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uiteraard, nu heeft hij een legitieme reden om tegenstanders uit te schakelen. Het heeft hem nog meer macht gegeven. Het leger is nu de pineut en dat was eik het enige dat hem nog in de weg kon zitten bij zijn greep naar absolute macht.
Positief bijkomend effect: hij kan precies zien wie zich tegen hem keerde. Weet nu precies waar binnen de legertop zijn vijanden zitten.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:26:35 #152
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan is het geen namaak coup maar een echte.
Je kan de soldaten wel in de waan laten van het feit dat zij meehelpen aan een echte coup.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:27:17 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163779892
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:26 schreef _ANKA_ het volgende:

[..]

104 coupplegers zijn gedood, volgens TSK.
Tot nu dan.
pi_163779895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Was er zo ook niet eens een staatsgreep van Gorbatsjov of poging tot?
https://en.wikipedia.org/(...)%27%C3%A9tat_attempt

Speelde Poetin overigens ook een rol is, tegen de coup dat is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:27:39 #155
357044 Budapestenaar
pi_163779898
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is simpel. Je moet een dubbel paspoort verbieden. Als iemand een dubbel paspoort heeft is het de keuze, of je levert je dubbele paspoort in, of je gaat terug naar je land van herkomst en levert je Nederlandse paspoort in.
En daarmee veranderen deze Turken in boerenkool etende kaaskoppies?
pi_163779899
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:23 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Die hebben geen proces meer nodig straks.
pi_163779901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:26 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Je kan de soldaten wel in de waan laten van het feit dat zij meehelpen aan een echte coup.
Alleen heb je dan een echte coup die je niet in de hand hebt. Erdogan zou wel heel dom zijn om op die manier een namaak coup te organiseren. Lijkt mij volstrekt uitgesloten.
pi_163779904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:27 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

En daarmee veranderen deze Turken in boerenkool etende kaaskoppies?
Nee, maar Turken zullen nooit hun dubbele paspoort inleveren dus ze kunnen netjes teruggaan : )
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:28:47 #159
357044 Budapestenaar
pi_163779909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan is het geen namaak coup maar een echte.
Lees nog even terug en denk er nog even goed over na.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:28:56 #160
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163779911
Nog steeds geen negatief reisadvies van de rijksoverheid? :')
pi_163779916
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Röhm Putsch? :P
Dat was iets brisanter omdat er daar sprake was van ouder kameraden, dat lijkt me in dit geval niet zo te zijn.
pi_163779923
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is simpel. Je moet een dubbel paspoort verbieden. Als iemand een dubbel paspoort heeft is het de keuze, of je levert je dubbele paspoort in, of je gaat terug naar je land van herkomst en levert je Nederlandse paspoort in.
Symboolpolitiek.
pi_163779924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen heb je dan een echte coup die je niet in de hand hebt. Erdogan zou wel heel dom zijn om op die manier een namaak coup te organiseren. Lijkt mij volstrekt uitgesloten.
Geen voorstander van dit soort complotten, maar het is mogelijk als de dissidente groep klein genoeg is. Geef ze genoeg wanhoop een coup te organiseren, wetende dat deze sowieso faalt, en vervolgens haal je de laatste oppositie weg. Je ziet genoeg verslagenheid bij de soldaten ook, oprechte, dat dit geen spelletje maar wanhoop was.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163779929
Maar goed, Erdogan heeft nu alle middelen om Turkije in een dictatuur te veranderen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163779933
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij volledig onzin waarom zouden ze die staatsgreep steunen ze kunnen dan ook optrekken tegen de coup plegers.
De theorie werd gisteren ook bij het NOS journaal geopperd als een serieuze optie. Dat de geestelijk Gülen hierachter zou zitten vind ik evenwel een ongeloofwaardig bericht.

Het ging allemaal te snel, te georkestreerd, te gelikt. Dus het zou mij niets verbazen. Tegelijkertijd is het volk tot op het bot verdeeld tussen Erdogan aanhangers en Erdogan- haters. Dat dit door speelt binnen de legertop lag in de lijn der verwachting.
pi_163779935
Welke straf zouden de coupeplegers kunnen krijgen?

Op de nos live blog staat een filmpje dat burgers een kantoor bestormen waar ze net bezig waren de coupplegers te arresteren.
Wat een drama was dat zeg :')
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:30:43 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163779936
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is simpel. Je moet een dubbel paspoort verbieden. Als iemand een dubbel paspoort heeft is het de keuze, of je levert je dubbele paspoort in, of je gaat terug naar je land van herkomst en levert je Nederlandse paspoort in.
Daarmee raak je ook heel veel Nederlanders dus ik hoop het niet. Er zijn meer landen dan Turkije op de wereld, en de meeste hebben geen problemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163779938
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:47 schreef Idisrom het volgende:
Die suggestieve negatieve vraagstelling over Erdogan op Radio 1 de hele ochtend.
:r

Voor mij geldt dat Erdogan en Poetin democratisch gekozen leiders zijn. Laat dat duidelijk zijn.
Dat was Hitler ook.
pi_163779941
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:28 schreef Twiitch het volgende:
Nog steeds geen negatief reisadvies van de rijksoverheid? :')
Ja nu wel. Staat op de nos live blog.
pi_163779942
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:28 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Nee, maar Turken zullen nooit hun dubbele paspoort inleveren dus ze kunnen netjes teruggaan : )
Je kan toch prima in een land resideren zonder paspoort van dat land te hebben? :?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:32:32 #171
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163779950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja nu wel. Staat op de nos live blog.
Wel alleen voor Istanboel en Ankara lees ik, maar inderdaad.
pi_163779956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Maar goed, Erdogan heeft nu alle middelen om Turkije in een dictatuur te veranderen.
Maar ook een waarschuwing gehad dat hij wel moet oppassen met wat hij doet. Het blijft gewoon een vreemd land met een democratie die eigenlijk geen democratie is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:34:02 #173
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779968
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:28 schreef Twiitch het volgende:
Nog steeds geen negatief reisadvies van de rijksoverheid? :')
Ik heb een collega die net ging vertrekken naar Turkije...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163779969
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:28 schreef Twiitch het volgende:
Nog steeds geen negatief reisadvies van de rijksoverheid? :')
Gisteren zei een collega die naar Turkije zou gaan. Ik vroeg of dat wel slim was. Ja, dat was het, want ze zat op een resort. Tja.. Heb maar gezegd dat het dan niet zo erg is :D
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:34:09 #175
357044 Budapestenaar
pi_163779970
'Erdogan zette coup in scène'

De couppoging was een toneelstuk om zijn macht te laten groeien. Het Amsterdamse raadslid Dilan Yesilgöz denkt dat de Turkse president Erdogan de staatsgreep zelf in scène heeft gezet.

http://www.ad.nl/buitenland/erdogan-zette-coup-in-scene~abd22077/
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:34:33 #176
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_163779976


Ataturk zal zich aardig omdraaien in zijn graf. Turkije glijdt af.
pi_163779984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:29 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat was iets brisanter omdat er daar sprake was van ouder kameraden, dat lijkt me in dit geval niet zo te zijn.
Enerzijds waar, anderzijds is de geschiedenis met de SA zeer rommelig en was de oppositie naar de NSDAP, althans de rechterzijde, al langer vrij sterk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:35:59 #178
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163779998
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
'Erdogan zette coup in scène'

De couppoging was een toneelstuk om zijn macht te laten groeien. Het Amsterdamse raadslid Dilan Yesilgöz denkt dat de Turkse president Erdogan de staatsgreep zelf in scène heeft gezet.

http://www.ad.nl/buitenland/erdogan-zette-coup-in-scene~abd22077/
Momenteel pure speculatie. Vallen zulke uitspraken ooit te bewijzen dan?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163780012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:29 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Geen voorstander van dit soort complotten, maar het is mogelijk als de dissidente groep klein genoeg is. Geef ze genoeg wanhoop een coup te organiseren, wetende dat deze sowieso faalt, en vervolgens haal je de laatste oppositie weg. Je ziet genoeg verslagenheid bij de soldaten ook, oprechte, dat dit geen spelletje maar wanhoop was.
Voor mensen die de wanhoop nabij was, en die dit als een laatste poging zagen, gedroegen ze zich wel heel erg gezapig. Dan zou je wat meet daadkracht verwachten, ook in de vorm van wapengebruik.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:37:15 #180
357044 Budapestenaar
pi_163780015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:35 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Momenteel pure speculatie. Vallen zulke uitspraken ooit te bewijzen dan?
We hebben 17 topic deeltjes vol speculatie...
pi_163780021
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is simpel. Je moet een dubbel paspoort verbieden. Als iemand een dubbel paspoort heeft is het de keuze, of je levert je dubbele paspoort in, of je gaat terug naar je land van herkomst en levert je Nederlandse paspoort in.
Zo simpel is het juist niet. Als ze hun Turkse paspoort opgeven, wat het meest logisch is als je hier je taal, vrienden, opleiding hebt, dan zijn die sentimenten niet opeens weg ofzo. Pure symboolpolitiek
pi_163780025
Moet bij Turkije en de steun die Erdogan krijgt aan dit stukje denken (nrc).

quote:
Het is de keerzijde van de democratie. Antieke denkers over staatsinrichting als Aristoteles en Polybius hebben al onderkend dat democratie en de zeggenschap van burgers kunnen ontaarden in ochlocratie en de willekeur van de onderbuikgevoelens van het gemene volk. Het is een ingebakken systeemfout van het algemeen kiesrecht. Als de meerderheid van het volk wil dat het land naar de klote gaat, dan zij dat zo, dan is daar niets tegen te doen, dan is dat democratisch besloten. De rampzaligste dictator van de twintigste eeuw is dankzij democratische procedures aan de macht gekomen. De democratie kan misbruikt worden en dat is op zichzelf een democratisch gegeven.

Alternatieven voor de democratie zijn er wel, maar die zijn hopeloos uit de mode geraakt. Plato pleitte ervoor om het land te laten besturen door diegenen die daar het meeste verstand van hebben. Het is een aanlokkelijk idee, maar het probleem is dat de vraag onmiddellijk rijst wie dat dan mag bepalen, wie het meeste verstand heeft. De Belgische schrijver David van Reybrouck heeft ervoor gepleit om het kiesrecht te vervangen door een systeem van loting. Het is een interessante gedachte, maar lijkt geen garantie te bieden voor de continuïteit van doordacht beleid.

Volgens de antieke denkers gaat de ochlocratie aan zichzelf ten onder, waarna de roep klinkt om een sterke man en de democratie wordt vervangen door een dictatuur. Dit lijkt, hoe onaanlokkelijk ook, het waarschijnlijkste scenario.
pi_163780027
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:47 schreef Idisrom het volgende:
Die suggestieve negatieve vraagstelling over Erdogan op Radio 1 de hele ochtend.
:r

Voor mij geldt dat Erdogan en Poetin democratisch gekozen leiders zijn. Laat dat duidelijk zijn.
Ja fucking dus?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:38:12 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163780029
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Welke straf zouden de coupeplegers kunnen krijgen?
Wat denk je?
pi_163780034
Nja we kunnen er dus vanuit gaan dat de meeste Turken dus gewoon Erdogan willen toch?
pi_163780040
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat denk je?
Nou levenslang ofzo? Ik heb echt geen idee :P

De doodstraf doen ze niet toch?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:39:06 #187
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163780042
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Ataturk zal zich aardig omdraaien in zijn graf. Turkije glijdt af.
ataturk en Saladin zijn helden. De rest is kut.
pi_163780043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:36 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Voor mensen die de wanhoop nabij was, en die dit als een laatste poging zagen, gedroegen ze zich wel heel erg gezapig. Dan zou je wat meet daadkracht verwachten, ook in de vorm van wapengebruik.
Weet niet. Als ze meteen alles neerschieten heb je vrijwel zeker de bevolking en de rest van het leger tegen je. Volgens mij dat het vooral een poging tot een vreedzame overname met de hoop op plotse steun van het volk dan een linea recta gewelddadige coup. Dat laatste is meer iets voor Afrika.

Echter, wat je al stelde. Het blijft speculatie.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:39:29 #189
357044 Budapestenaar
pi_163780047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja we kunnen er dus vanuit gaan dat de meeste Turken dus gewoon Erdogan willen toch?
Dat. Of de voorkeur geven aan een president die democratisch is gekozen boven een staatsgreep door het leger.
pi_163780050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou levenslang ofzo? Ik heb echt geen idee :P

De doodstraf doen ze niet toch?
Deze lui worden gewoon geëxecuteerd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163780056
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou levenslang ofzo? Ik heb echt geen idee :P

De doodstraf doen ze niet toch?
simpele google opdracht:

http://www.nu.nl/buitenla(...)ering-doodstraf.html
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:40:21 #192
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163780060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou levenslang ofzo? Ik heb echt geen idee :P

De doodstraf doen ze niet toch?
Ik gok zomaar dat het grootste deel van de coupplegers die nu dood zijn absoluut niet in gevechten zijn omgekomen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:40:25 #193
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780062
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Deze lui worden gewoon geëxecuteerd.
De strafpleging moet natuurlijk gewoon wettelijk verlopen...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163780063
quote:
:N
pi_163780068
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:40 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

De strafpleging moet natuurlijk gewoon wettelijk verlopen...
Aanklacht wegens landverraad -> martial law -> executie.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:41:19 #196
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163780069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:40 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

De strafpleging moet natuurlijk gewoon wettelijk verlopen...
Ach, de 'wet' (voor zover je daar nog van kan spreken in dat land) kan zo even tussen neus en lippen worden aangepast. Daar is Erdogan bepaald niet vies van.
pi_163780072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:N
Denk dat er binnenkort een wetswijziging komt. Al zal ook het één en ander standrechtelijk geregeld worden.
pi_163780078
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat denk je?
Ik denk de doodstraf.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:42:32 #199
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780084
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Aanklacht wegens landverraad -> martial law -> executie.
Bestaat de doodstraf dan nog in Turkije?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163780085
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Deze lui worden gewoon geëxecuteerd.
Dan kun je de toetreding tot de EU helemaal vergeten. Erdogan is een schande voor Mustafa Kemal Ataturk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_163780086
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:39 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Weet niet. Als ze meteen alles neerschieten heb je vrijwel zeker de bevolking en de rest van het leger tegen je. Volgens mij dat het vooral een poging tot een vreedzame overname met de hoop op plotse steun van het volk dan een linea recta gewelddadige coup. Dat laatste is meer iets voor Afrika.

Echter, wat je al stelde. Het blijft speculatie.
Nee, maar je zou verwachten dat ze dan Pro Erdogan politie uitschakelen, en voorkomen dat mensen optrekken naar vliegvelden etc. En wat daadkrachtiger optreden om controle over msm te behouden.

Het komt allemaal wat slap over.
pi_163780087
Beetje teleurgesteld dat het niet is gelukt maar je weet ook nooit wat je er voor terug gaat krijgen.
pi_163780092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:42 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Bestaat de doodstraf dan nog in Turkije?
Zucht. Enkele posts boven je...
pi_163780093
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:42 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan kun je de toetreding tot de EU helemaal vergeten.
Welnee, de EU buigt voor Erdogan. Zeker na de Brexit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163780094
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:42 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Nee, maar je zou verwachten dat ze dan Pro Erdogan politie uitschakelen, en voorkomen dat mensen optrekken naar vliegvelden etc. En wat daadkrachtiger optreden om controle over msm te behouden.

Het komt allemaal wat slap over.
Het komt sowieso slap over, dat verbaasd mij ergens ook.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:43:36 #206
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_163780100
Het was te verwachten maar vooralsnog jammer dat de staatsgreep mislukt is. Die ellendeling blijft nog even zitten en waarschijnlijk nog machtiger dan ooit.

Bah.

Het is in elk geval wel een mooie waarschuwing voor die megalomaan dat hij moet oppassen met wat hij doet, omdat een groot deel van de bevolking hem zat is.

Wel mooi om te zien dat een Turks EU lidmaatschap steeds verder lijkt te zijn verwijderd.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_163780102
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Welnee, de EU buigt voor Erdogan. Zeker na de Brexit.
Ja, dan kan je helemaal wachten dat (extreem) rechts binnen een jaar alle verkiezingen wint O+ O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:44:07 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163780107
Over 30 jaar zullen de Turken zich voor hun hoofd slaan en zich afvragen waarom ze erdogan op dit moment hebben gesteund.

Remind me in 30 years.
pi_163780113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ach, de 'wet' (voor zover je daar nog van kan spreken in dat land) kan zo even tussen neus en lippen worden aangepast. Daar is Erdogan bepaald niet vies van.
Ik denk ook dat Erdogan de wet aanpast, of er zelf ééntje bij verzint, en dat die mensen allemaal worden vermoord.

Verschrikkelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163780117
Je zal maar vroeg op moeten en bij het Turkse consulaat wonen :r
pi_163780118
Het stokpaardje dat Erdogan democratisch is gekozen, getuigt van weinig inzicht en kennis van de historie. Hitler zorgde er in 1933 ook voor dat hij democratisch werd gekozen, en toen hij er eenmaal zat werd die democratie rap de nek omgedraaid. Hetzelfde zie je nu bij Erdogan.
pi_163780121
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:42 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan kun je de toetreding tot de EU helemaal vergeten. Erdogan is een schande voor Mustafa Kemal Ataturk.
Ja, want die regeerde alleen maar met zachte hand?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:45:04 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163780123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Beetje teleurgesteld dat het niet is gelukt maar je weet ook nooit wat je er voor terug gaat krijgen.
Dat bedacht ik me ook. De geschiedenis heeft vaak genoeg bewezen dat degenen die de macht grijpen geen haar beter zijn of zelfs nog slechter. Maar toch spijtig voor diegenen die Erdogan zat zijn, dat het nu zo verloopt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:46:08 #214
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163780139
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Het stokpaardje dat Erdogan democratisch is gekozen, getuigt van weinig inzicht en kennis van de historie. Hitler zorgde er in 1933 ook voor dat hij democratisch werd gekozen, en toen hij er eenmaal zat werd die democratie rap de nek omgedraaid. Hetzelfde zie je nu bij Erdogan.
Precies het is nog steeds jammer dat die moordaanslagen op Hitler niet zijn gelukt.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:46:10 #215
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780140
Ik geloof niet dat deze couppoging goed is geweest voor Erdogan. Ja hij zou hem kortstondig kunnen gebruiken om zijn macht te consolideren, maar het Turkse leger heeft zware schade opgelopen en dat maakt dat het land zwakker staat in een heel onveilige regio.
pi_163780143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk de doodstraf.
Ze zullen wel 'verdwijnen'.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:46:44 #217
357044 Budapestenaar
pi_163780144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:43 schreef VeX- het volgende:
Het was te verwachten maar vooralsnog jammer dat de staatsgreep mislukt is. Die ellendeling blijft nog even zitten en waarschijnlijk nog machtiger dan ooit.

Bah.

Het is in elk geval wel een mooie waarschuwing voor die megalomaan dat hij moet oppassen met wat hij doet, omdat een groot deel van de bevolking hem zat is.

Wel mooi om te zien dat een Turks EU lidmaatschap steeds verder lijkt te zijn verwijderd.
Denk dat die megalomaan de afloop van deze coup iets anders uitlegt.
pi_163780146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:43 schreef VeX- het volgende:

Het is in elk geval wel een mooie waarschuwing voor die megalomaan dat hij moet oppassen met wat hij doet, omdat een groot deel van de bevolking hem zat is.

Wat is dat voor een vreemde conclusie? :') (een klein deel van) het leger kwam tegen hem in opstand gisterenavond, en bevolking ging juist de straat op voor hem.
pi_163780148
'Erdogan zette coup in scène'

Verschillende politici van Turkse afkomst hebben gereageerd op de couppoging in Turkije. Volgens het Amsterdamse VVD-raadslid Dilan Yesilgöz is de kans groot dat de Turkse president Erdogan de couppoging zelf in scène heeft gezet. Door het leger de schuld te geven kan Erdogan zijn macht laten groeien, aldus Yesilgöz.

De Turks-Nederlandse politici van de beweging Denk, Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu, menen dat de democratie de winnaar is van de gebeurtenissen in Turkije. Op hun Facebookpagina schrijven ze: ,,Turkije heeft sinds haar bestaan veel te lijden gehad onder militaire coups. Maar vannacht is het Turkse volk opgestaan en heeft laten zien op te komen voor de democratie. Democratie heeft het gewonnen van de tanks en de wapens".

Daar is niet iedereen het mee eens. Het PvdA-Kamerlid Keklik Yücel twittert; ,,Wat een nachtmerrie voor Turkije.....alleen maar verliezers en zeker de democratie." Ook Yesilgöz noemt de democratie ,,de grootste verliezer".
http://www.telegraaf.nl/b(...)oup_in_scene___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163780158
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:43 schreef VeX- het volgende:
Het was te verwachten maar vooralsnog jammer dat de staatsgreep mislukt is. Die ellendeling blijft nog even zitten en waarschijnlijk nog machtiger dan ooit.

Bah.

Het is in elk geval wel een mooie waarschuwing voor die megalomaan dat hij moet oppassen met wat hij doet, omdat een groot deel van de bevolking hem zat is.

Wel mooi om te zien dat een Turks EU lidmaatschap steeds verder lijkt te zijn verwijderd.
Dat weet ik zo net nog niet. Een groot deel van de bevolking ging de straat op voor hem.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:48:00 #221
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163780160
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zo simpel is het juist niet. Als ze hun Turkse paspoort opgeven, wat het meest logisch is als je hier je taal, vrienden, opleiding hebt, dan zijn die sentimenten niet opeens weg ofzo. Pure symboolpolitiek
Jawel, want dan worden ze gedwongen een keuze te maken en hunloyaliteit te bewijzen. Willen ze het paspoort niet inleveren, pak je het nederlanderschap af en zet ze het land uit als ongewenst vreemdeling.
pi_163780163
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me ook. De geschiedenis heeft vaak genoeg bewezen dat degenen die de macht grijpen geen haar beter zijn of zelfs nog slechter. Maar toch spijtig voor diegenen die Erdogan zat zijn, dat het nu zo verloopt.
In Turkije niet.. bij eerdere staatsgrepen werd de macht vroeg of laat weer overgedragen na verkiezingen.
pi_163780166
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Het stokpaardje dat Erdogan democratisch is gekozen, getuigt van weinig inzicht en kennis van de historie. Hitler zorgde er in 1933 ook voor dat hij democratisch werd gekozen, en toen hij er eenmaal zat werd die democratie rap de nek omgedraaid. Hetzelfde zie je nu bij Erdogan.
Dat klopt helemaal.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163780172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:46 schreef HiZ het volgende:
Ik geloof niet dat deze couppoging goed is geweest voor Erdogan. Ja hij zou hem kortstondig kunnen gebruiken om zijn macht te consolideren, maar het Turkse leger heeft zware schade opgelopen en dat maakt dat het land zwakker staat in een heel onveilige regio.
Op welke wijze verzwakt? Qua manschappen en materieel is er nauwelijks schade toch?
Voor de interne moraal zal het niet goed zijn, maar het lijkt me niet zo zwaarwegend dat dit direct gevolgen heeft voor de functionaliteit van het leger.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:49:14 #225
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163780178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:47 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet. Een groot deel van de bevolking ging de straat op voor hem.
Hoeveel is 'een groot deel'? Niemand die ze geteld heeft.
pi_163780184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:49 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoeveel is 'een groot deel'? Niemand die ze geteld heeft.
Groot genoeg om het te laten mislukken. En dat via een mobiele telefoon :p
pi_163780186
NOS ploeg aangevallen in Rotterdam, bij pro-Erdogan demonstratie.

Ze kwamen zeker ook hun loyaliteit betuigen. :')
pi_163780195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:48 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Op welke wijze verzwakt? Qua manschappen en materieel is er nauwelijks schade toch?
Voor de interne moraal zal het niet goed zijn, maar het lijkt me niet zo zwaarwegend dat dit direct gevolgen heeft voor de functionaliteit van het leger.
Nou........
http://www.telegraaf.nl/b(...)militairen_op__.html
En daar zitten heel veel hoge militairen bij.
Het leger zal wel een tijdje stuurloos zijn en als legerleiding vervangen wordt door minder capabele, maar meer loyale bestuurders, dan zal dat er niet beter op worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:50:46 #229
357044 Budapestenaar
pi_163780200
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:48 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Op welke wijze verzwakt? Qua manschappen en materieel is er nauwelijks schade toch?
Voor de interne moraal zal het niet goed zijn, maar het lijkt me niet zo zwaarwegend dat dit direct gevolgen heeft voor de functionaliteit van het leger.
Denk dat Erdogan deze coup vooral gebruik om opstandige elementen binnen het leger te verwijderen en ervoor te zorgen dat alleen zijn aanhangers overblijven op belangrijke posities. Dat verstevigt zijn positie. Of het goed is voor het land is een heel andere vraag.
pi_163780207
Alle trotse Turken die solidair zijn met Erdogan, Ataturk draait zich om in zijn graf :N
pi_163780210
Die vrouw op het NOS journaal dat er geen negatief reisadvies is: Nu ben ik verplicht om er heen te gaan :')
pi_163780217
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Denk dat Erdogan deze coup vooral gebruik om opstandige elementen binnen het leger te verwijderen en ervoor te zorgen dat alleen zijn aanhangers overblijven op belangrijke posities. Dat verstevigt zijn positie. Of het goed is voor het land is een heel andere vraag.
Dat dus. Nu heeft Erdogan ook het machtigste orgaan in zijn land gezuiverd van tegenstanders. Zelfs als hij nu niet meer democratisch verkozen wordt blijft hij gewoon aan de macht.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:52:06 #233
357044 Budapestenaar
pi_163780219
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:51 schreef cofox het volgende:
Alle troste Turken die solidair zijn met Erdogan, Ataturk draait zich om in zijn graf :N
Troste Turken? Wat is dat?
pi_163780223
Erg vreemd verhaal.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:52:40 #235
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780229
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:48 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Op welke wijze verzwakt? Qua manschappen en materieel is er nauwelijks schade toch?
Voor de interne moraal zal het niet goed zijn, maar het lijkt me niet zo zwaarwegend dat dit direct gevolgen heeft voor de functionaliteit van het leger.
Ik denk het wel degelijk.
pi_163780231
Hoe kan het dat zenders als Sky de gehele nacht live is en zenders als RTL 1 keer per uur met een nieuwe uitzending komen?
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:53:38 #237
357044 Budapestenaar
pi_163780242
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:52 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat zenders als Sky de gehele nacht live is en zenders als RTL 1 keer per uur met een nieuwe uitzending komen?
Omdat Sky een nieuwszender is en RTL niet? |:(
pi_163780243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:52 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat zenders als Sky de gehele nacht live is en zenders als RTL 1 keer per uur met een nieuwe uitzending komen?
Misschien hebben ze meer geld en minder mensen die op vakantie zijn.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:54:07 #239
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163780248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:52 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat zenders als Sky de gehele nacht live is en zenders als RTL 1 keer per uur met een nieuwe uitzending komen?
Budget, capaciteit, journalisten ter plaatse, roep maar.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:54:22 #240
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780252
Gebeurt dit trouwens voor de eerste keer in Turkije?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:54:38 #241
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163780257
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Denk dat Erdogan deze coup vooral gebruik om opstandige elementen binnen het leger te verwijderen en ervoor te zorgen dat alleen zijn aanhangers overblijven op belangrijke posities. Dat verstevigt zijn positie. Of het goed is voor het land is een heel andere vraag.
Er wordt nu blijkbaar al heel openlijk en nadrukkelijk geroepen dat het leger en justitie zal worden gezuiverd van Gülen-aanhangers.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:54:43 #242
357044 Budapestenaar
pi_163780259
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:54 schreef banaantjeEE het volgende:
Gebeurt dit trouwens voor de eerste keer in Turkije?
Vierde keer sinds 1960
pi_163780271
Is die staatsgreep niet gewoon een truc van die Erdogan?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:55:54 #244
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780278
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:55 schreef Wimperkruller het volgende:
Is die staatsgreep niet gewoon een truc van die Erdogan?
Dat zou kunnen, maar valt moeilijk te bewijzen.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:55:59 #245
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163780280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:51 schreef Toefjes het volgende:
Die vrouw op het NOS journaal dat er geen negatief reisadvies is: Nu ben ik verplicht om er heen te gaan :')
Dom wijf, als ze echt denkt dat haar leven in gevaar is, vindt ze het het dus blijkbaar niet meer waard dan die paar honderd euro die ze aan Cor en Don heeft betaald.. :-)
pi_163780282
Alle Turkse politici in Nederland staan onder directe invloed van Turkije we hebben gewoon het paard van Troje binnen gehaald

Ik vraag me eigenlijk af waarom al die Turken nog in Nederland wonen als Turkije zo'n super natie is?
pi_163780291
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:49 schreef Cactus1 het volgende:
NOS ploeg aangevallen in Rotterdam, bij pro-Erdogan demonstratie.

Ze kwamen zeker ook hun loyaliteit betuigen. :')
Ik snap dit echt niet. Volgens mij is dit ook echt de enige bevolkingsgroep die gaat lopen rellen in een ander land om iets wat in het "thuisland" gebeurd.
pi_163780299
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:56 schreef cofox het volgende:
Alle Turkse politici in Nederland staan onder directe invloed van Turkije we hebben gewoon het paard van Troje binnen gehaald

Ik vraag me eigenlijk af waarom al die Turken nog in Nederland wonen als Turkije zo'n super natie is?
Die wachten tot de moskee's het aanvalssignaal geven.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:57:15 #249
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou........
http://www.telegraaf.nl/b(...)militairen_op__.html
En daar zitten heel veel hoge militairen bij.
Het leger zal wel een tijdje stuurloos zijn en als legerleiding vervangen wordt door minder capabele, maar meer loyale bestuurders, dan zal dat er niet beter op worden.
Inderdaad en dat 'herstel van toerisme' kunnen we nu wel vergeten. Het zou me niks verbazen als dit een economische crisis triggered.
pi_163780308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:55 schreef Wimperkruller het volgende:
Is die staatsgreep niet gewoon een truc van die Erdogan?
In Turkije wordt hij ook Recep Klok genoemd. Dus het zou kunnen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:57:56 #251
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780311
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Denk dat Erdogan deze coup vooral gebruik om opstandige elementen binnen het leger te verwijderen en ervoor te zorgen dat alleen zijn aanhangers overblijven op belangrijke posities. Dat verstevigt zijn positie. Of het goed is voor het land is een heel andere vraag.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Denk dat Erdogan deze coup vooral gebruik om opstandige elementen binnen het leger te verwijderen en ervoor te zorgen dat alleen zijn aanhangers overblijven op belangrijke posities. Dat verstevigt zijn positie. Of het goed is voor het land is een heel andere vraag.
Korte termijn inderdaad zal dat wel gebeuren.
pi_163780313
quote:
Nieuw dodental: in totaal 194 mensen omgekomen bij staatsgreep
Er is een nieuw dodental bekend geworden. Volgens de legerleiding zijn er in totaal 194 mensen gedood. 104 van hen zijn coupplegers en 47 burgers. De overige 43 doden zijn waarschijnlijk agenten.

http://nos.nl/liveblog/21(...)t-van-194-doden.html
pi_163780314
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:51 schreef Toefjes het volgende:
Die vrouw op het NOS journaal dat er geen negatief reisadvies is: Nu ben ik verplicht om er heen te gaan :')
Ze wordt van huis gehaald en op het vliegtuig gezet :Y
pi_163780318
Als Erdogan dit echt in scène heeft gezet heeft hij het wel briljant gedaan. Die oproep met facetime kwam niet heel voorbereid over, en was ook een risico. Maar het uiteindelijke beeld van het volk op straat dat zich verzet tegen het leger is erg krachtig.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 10:58:26 #255
357044 Budapestenaar
pi_163780320
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:56 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ik snap dit echt niet. Volgens mij is dit ook echt de enige bevolkingsgroep die gaat lopen rellen in een ander land om iets wat in het "thuisland" gebeurd.
Teleurstellend inderdaad. Ook uitspraken als "In ons hart zijn we Turken" en "Onze regering" als ze het over Erdogan hebben. Uit de mond van, let wel, derde generatie Turkse Nederlanders.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:58:42 #256
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163780326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:55 schreef Wimperkruller het volgende:
Is die staatsgreep niet gewoon een truc van die Erdogan?
Sstttt niet hardop zeggen. Anders wordt je voor gek verklaard.
pi_163780328
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dom wijf, als ze echt denkt dat haar leven in gevaar is, vindt ze het het dus blijkbaar niet meer waard dan die paar honderd euro die ze aan Cor en Don heeft betaald.. :-)
In die rij zag je meer productiefouten staan. Ik ga aan het eind van het jaar naar Zuid Oost Azië. Als het me niet bevalt gooi ik gewoon het e-ticket weg. Jammer dan van het geld.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:59:04 #258
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780330
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:55 schreef Wimperkruller het volgende:
Is die staatsgreep niet gewoon een truc van die Erdogan?
Ik geloof het eerlijk gezegd niet. Hij heeft wel degelijk in de knel gezeten eerder op de avond.
pi_163780337
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Teleurstellend inderdaad. Ook uitspraken als "In ons hart zijn we Turken" en "Onze regering" als ze het over Erdogan hebben. Uit de mond van, let wel, derde generatie Turkse Nederlanders.
We kunnnen inderdaad stellen dat de integratie niet zo heel goed gelukt is.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_163780346
Asielaanvraag die Erdo deed vannacht, is dat uiteindelijk bevestigd of was dat slechts lariekoek?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:00:40 #261
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780352
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Erdogan dit echt in scène heeft gezet heeft hij het wel briljant gedaan. Die oproep met facetime kwam niet heel voorbereid over, en was ook een risico. Maar het uiteindelijke beeld van het volk op straat dat zich verzet tegen het leger is erg krachtig.
Dat denk ik ook. Ik geloof niet in een false flag, daarvoor was het te chaotisch aan de kant van de regering.
pi_163780363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik geloof het eerlijk gezegd niet. Hij heeft wel degelijk in de knel gezeten eerder op de avond.
heeft ie ook helemaal niet nodig, dit als truuk.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:01:17 #263
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163780364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:56 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ik snap dit echt niet. Volgens mij is dit ook echt de enige bevolkingsgroep die gaat lopen rellen in een ander land om iets wat in het "thuisland" gebeurd.
Het komt op z'n zachtst gezegd wat ontheemd over ja. En je roept als bevolkingsgroep weinig sympathie op zo.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 11:01:26 #264
357044 Budapestenaar
pi_163780367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:00 schreef b2py het volgende:
Asielaanvraag die Erdo deed vannacht, is dat uiteindelijk bevestigd of was dat slechts lariekoek?
Lariekoek, Net als alle geruchten dat hij onderweg was naar Duitsland en Rome.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:01:32 #265
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Teleurstellend inderdaad. Ook uitspraken als "In ons hart zijn we Turken" en "Onze regering" als ze het over Erdogan hebben. Uit de mond van, let wel, derde generatie Turkse Nederlanders.
Er zijn ook zat Nederturken die totaal anders denken, alleen hoor je die niet zo vaak. Die zijn bezig met gewoon te leven en werken en zo.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:01:36 #266
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163780372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Teleurstellend inderdaad. Ook uitspraken als "In ons hart zijn we Turken" en "Onze regering" als ze het over Erdogan hebben. Uit de mond van, let wel, derde generatie Turkse Nederlanders.
Waarom is het raar als de 3e generatie dit zegt? Merendeel is nog altijd opgevoed door de traditionele 2 generatie.

Waarom heet jij Budapestenaar?
pi_163780391
quote:
Bijna alle partijen in de Tweede Kamer zijn het er over eens: het is goed dat de staatsgreep in Turkije is mislukt. De zware kritiek op president Erdogan blijft, maar omdat hij democratisch is gekozen, kan een militaire coup niet de manier zijn om van hem af te komen.

Meer macht Erdogan

Volgens D66'er Sjoerdsma kan het "zorgwekkende en angstaanjagende optreden van Erdogan geen excuus zijn voor staatsgreep". Volgens hem zijn er na afgelopen nacht vooral verliezers en zal de autoritaire macht van Erdogan "alleen maar toenemen".

PvdA-Kamerlid Maij vindt dat een staatsgreep nooit een optie kan zijn en benadrukt dat ook de democratische tegenstanders van Erdogan niet voor een militaire coup waren. De situatie is volgens Maij buitengewoon zorgelijk, zeker omdat het land in zo’n instabiele regio ligt.
Chaos

"Conflicten los je democratisch op, niet met een militaire coup", zegt SP'er Smits die hoopt dat er niet nog meer polarisatie ontstaat.

Het CDA maakt zich grote zorgen over de chaos in Turkije. Kamerlid Knops: "Er is veel, heel veel kritiek te uiten op de wijze waarop Erdogan het land leidt, de mensenrechten aantast en zich internationaal opstelt. Toch zien wij liever vreedzame veranderingen in Turkije.”

Volgens ChristenUnie-Kamerlid Voordewind zal de mislukte coup de positie van Erdogan versterken en zal hij dit zien als vrijbrief voor zijn islamistische agenda. "Reden temeer voor geen versnelde toetreding tot de EU."

Volk opgestaan

Ook DENK van de Turks Nederlandse Kamerleden Kuzu en Ozturk concludeert dat de democratie het heeft gewonnen van de tanks en de wapens. "Vannacht is het Turkse volk opgestaan en heeft laten zien op te komen voor de democratie".

PVV-leider Wilders is de enige die er echt anders over denkt. Vannacht liet hij weten: "I hope Erdogans islamofascist regime is finished. The sooner the better."

http://nos.nl/artikel/211(...)kije-is-mislukt.html
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:03:05 #268
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780396
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:01 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Lariekoek, Net als alle geruchten dat hij onderweg was naar Duitsland en Rome.
HIj was wel een tijdje zoek. Zijn vliegtuig kon op een gegeven ogenblik nergens heen en heeft toen rondjes gevlogen.
pi_163780399
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Teleurstellend inderdaad. Ook uitspraken als "In ons hart zijn we Turken" en "Onze regering" als ze het over Erdogan hebben. Uit de mond van, let wel, derde generatie Turkse Nederlanders.
Daarom als ik met Turken praat in Nederland hebben ze altijd over wat voor paradijs Turkije is en hoe geweldig het daar is. Oh ja en hun families zijn ook allemaal miljonairs in Turkije blablabla _O- Maar zelf wonen ze in een huurhuis zonder behang aan de muur met een Mercedes Benz op afbetalen voor de deur :')
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:04:14 #270
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780413
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:54 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.

En als een aanzienlijk deel van de bevoking zo zwaar tegen erdogan is, waarom zijn zij vannacht niet massaal de straat opgegaan om hun steun aan de coup te betuigen?
Omdat tegen altijd sterker is dan voor. Ik heb zelden iemand de straat op zien gaan en zien vechten omdst ze het allemaal wel prima vinden wat er gebeurd.

Men was tegen de coup en kwam dus in actie.

Daarbij had #teamcoup ook niet zo'n aansprekend antigezicht als erdogan een proerdogangezicht is.
Laffe huichelaar
pi_163780418
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dom wijf, als ze echt denkt dat haar leven in gevaar is, vindt ze het het dus blijkbaar niet meer waard dan die paar honderd euro die ze aan Cor en Don heeft betaald.. :-)
Je kan ze beter bij Don&Ad uitgeven
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163780428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als die Wilders hier aan de macht komt wordt het gezellig op het internationale toneel :D
pi_163780437
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als die Wilders hier aan de macht komt wordt het gezellig op het internationale toneel :D
Misschien krijgen we hier dan een burger coupe *O*
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:07:29 #274
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163780445
Oops.. probleempje :D de tanks die zijn gebruikt staan nog waar de militairen ze hebben achtergelaten. En burgers weten niet hoe die dingen verpllaatst moeten worden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:07:45 #275
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780451
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Teleurstellend inderdaad. Ook uitspraken als "In ons hart zijn we Turken" en "Onze regering" als ze het over Erdogan hebben. Uit de mond van, let wel, derde generatie Turkse Nederlanders.
Mag je geen verbondenheid voelen met het land waar je roots liggen?
Laffe huichelaar
pi_163780455
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat tegen altijd sterker is dan voor. Ik heb zelden iemand de straat op zien gaan en zien vechten omdst ze het allemaal wel prima vinden wat er gebeurd.

Men was tegen de coup en kwam dus in actie.

Daarbij had #teamcoup ook niet zo'n aansprekend antigezicht als erdogan een proerdogangezicht is.
Dit kan je net zo eenvoudig omkeren naar tegen de huidige gang van zaken met Erdogan aan de macht -> de straat op.
pi_163780457
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Natuurlijk een beetje hypocriete constatering van DENK aangezien de regering Erdogan juist democratische beginselen in Turkije aan het afbreken is en afstevent op een totalitaire dictoriale staat.
pi_163780461
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als die Wilders hier aan de macht komt wordt het gezellig op het internationale toneel :D
Eigenlijk best ernstig dat de grootste oppositieleider in Nederland openlijk oproept tot het omver werpen van een democratisch gekozen regering. Dat geluid hoor je nergens anders in Europa.
pi_163780472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:07 schreef HiZ het volgende:
Oops.. probleempje :D de tanks die zijn gebruikt staan nog waar de militairen ze hebben achtergelaten. En burgers weten niet hoe die dingen verpllaatst moeten worden.
Geen GTA gespeeld hebben :{w
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 11:10:26 #280
357044 Budapestenaar
pi_163780482
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:01 schreef Bugfixed het volgende:

[..]

Waarom is het raar als de 3e generatie dit zegt? Merendeel is nog altijd opgevoed door de traditionele 2 generatie.

Waarom heet jij Budapestenaar?
Je zou verwachten/hopen dat een derde generatie zich gaat identificeren met het land waar ze geboren zijn, waar ze onderwijs hebben genoten, een leven hebben opgebouwd. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze zich moeten afkeren van Turkije of iets dergelijks. Ik snap heel goed dat Turkse Nederlanders een sterke band hebben met het land van hun ouders. Maar ik vind het jammer dat ze over Erdogan spreken in termen als 'Onze regering'. Overigens zijn dit de roeptoeters op tv en zullen er ook vele Turken thuis naar de tv kijken met andere gevoelens.

Ik heet Budapestenaar omdat ik dit account heb aangemaakt terwijl ik in Boedapest woonde. Hoezo?
pi_163780484
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Eigenlijk best ernstig dat de grootste oppositieleider in Nederland openlijk oproept tot het omver werpen van een democratisch gekozen regering. Dat geluid hoor je nergens anders in Europa.
De meest gruwelijke dictators uit de twintigste eeuw, zijn ook op democratische wijze gekozen.
pi_163780491
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Eigenlijk best ernstig dat de grootste oppositieleider in Nederland openlijk oproept tot het omver werpen van een democratisch gekozen regering. Dat geluid hoor je nergens anders in Europa.
Een raadslid van de grootste regeringspartij gelooft dat het vooropgezet spel is van Erdogan:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oup_in_scene___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:16:41 #283
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780567
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk een beetje hypocriete constatering van DENK aangezien de regering Erdogan juist democratische beginselen in Turkije aan het afbreken is en afstevent op een totalitaire dictoriale staat.
Nou ja, hij is natuurlijk wel gewoon democratisch gekozen.

Zo kan je ook redeneren dat het prima is als hier een staatsgreep gepleegd wordt. Ik lees hier immers vaak genoeg dat we met de EU herzelfde doen in NL. Maar zo zijn we gewoon niet getrouwd met zijn allen.

Als je het niet eens bent met de koers van je land, moet je anders stemmen. Als zelfs dat niet werkt, of de zaak heel dringend is, kom je in protest. Vreedzaam. Lekker met zijn allen naar dat taksim? taskim?plein en in opstand komen. Maar doe dat dan eens zonder rellen (ik kijk naar jullie, banlieus, ferguson etc) of zonder coups. Niemand hoeft dood te gaan als je met zijn allen besluit het niet te pikken en niks hoeft in brand gestoken te worden
Laffe huichelaar
pi_163780569
Stel je voor dat Turkije een EU lidstaat was geweest, hoever hadden we dan met zijn allen in de shit gezeten
pi_163780582
NSFW (bloed, dode soldaat, lynching)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163780589
quote:
Death penalty 'could be brought back'

The government will consider restoring the death penalty for those who attempted the coup, Mehmet Muezzinoglu, deputy head of the ruling Justice and Development Party (AKP), says.

Following his comments, #Idamistiyorum ("I want death penalty") has become the top trend on Twitter in Turkey. The hashtag has been used more than 23,000 times.
Mag geen verrassing heten. Een poging tot een staatsgreep is zo'n beetje het zwaarste misdrijf dat je kunt plegen en daar past de zwaarst mogelijke straf bij.
pi_163780599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een raadslid van de grootste regeringspartij gelooft dat het vooropgezet spel is van Erdogan:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oup_in_scene___.html
Het zou dus een Rijksdag brand geweest zijn?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163780600
Turkse Nederlanders bestaan niet. Het zijn gewoon Turken.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:18:56 #289
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780602
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:16 schreef MakkieR het volgende:
Stel je voor de Turkije een EU lidstaat was geweest, hoever hadden we dan met zijn allen in de shit gezeten
Niet meer als voor de coup, dit nieuws lijkt me daar niet echt iets aan veranderen
Laffe huichelaar
pi_163780610
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Mag geen verrassing heten. Een poging tot een staatsgreep is zo'n beetje het zwaarste misdrijf dat je kunt plegen en daar past de zwaarst mogelijke straf bij.
Daar zal Timmermans en de rest van EU wel weer blij mee zijn.

Weer een vinkje om af te strepen om bij de EU te mogen. :')

En de media zal het wel weer doodzwijgen hier, want zo rolt de pro-EU media. *O*
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:19:22 #291
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:18 schreef hafcfan het volgende:
Turkse Nederlanders bestaan niet. Het zijn gewoon Turken.
Fijn dat jij dat voor hen bepaalt
Laffe huichelaar
pi_163780624
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Niet meer als voor de coup, dit nieuws lijkt me daar niet echt iets aan veranderen
Volgens mij ga je internationaal compleet af op het wereld podium tegenover Obama en kornuiten.
pi_163780632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:18 schreef hafcfan het volgende:
Turkse Nederlanders bestaan niet. Het zijn gewoon Turken.
Dat is wel duidelijk geworden wat ik me afvraag is wat doen ze nog in Nederland :W
pi_163780636
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat voor hen bepaalt
Kon ik ze ook maar weg sturen!!
  Forum Admin zaterdag 16 juli 2016 @ 11:20:51 #295
232445 crew  Specularium
pi_163780639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:18 schreef hafcfan het volgende:
Turkse Nederlanders bestaan niet. Het zijn gewoon Turken.
Özcan Akyol voelt zich Nederlander en ziet Turkije puur als het land van zijn ouders waar hij nauwelijks een emotionele band mee heeft. Wat nu?
pi_163780647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Özcan Akyol voelt zich Nederlander en ziet Turkije puur als het land van zijn ouders waar hij nauwelijks een emotionele band mee heeft. Wat nu?
Dan is dat een Nederlander en niet een Turk
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:22:06 #297
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780652
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij ga je internationaal compleet af op het wereld podium tegenover Obama en kornuiten.
Genant is het wel ja
Laffe huichelaar
pi_163780657
Yildrim nu live op al jazeera :N
pi_163780664
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Özcan Akyol voelt zich Nederlander en ziet Turkije puur als het land van zijn ouders waar hij nauwelijks een emotionele band mee heeft. Wat nu?
Een goeie Turk.
pi_163780671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 09:58 schreef byah het volgende:
En vandaag stapt half Nederland weer in het vliegtuig naar Turkije :')
Alle vluchten zijn geannuleerd kneus
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163780673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Özcan Akyol voelt zich Nederlander en ziet Turkije puur als het land van zijn ouders waar hij nauwelijks een emotionele band mee heeft. Wat nu?
Maar dat is dan ook niet het type Turk wat bij het consulaat gaat staan schreeuwen toch?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:23:28 #302
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780678
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:20 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kon ik ze ook maar weg sturen!!
Maar dat denk ik over Gerard Joling ook. Dat lijkt me verder vrij irrelevant allemaal, wie jij weg wil sture
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')