abonnement Unibet Coolblue
pi_163778710
Originele OP van Fixers:

In het algemeen complottentopic komen zo af en toe LGBTQI*-gerelateerde zaken langs. Keer op keer roept men dan dat het een complot is. Maar als ik er naar doorvraag krijg ik nooit antwoord op wat het complot dan is. Er wordt wat gemompeld over de nuclear family, het traditionele gezin, en daarna luwt het weer.

Nu kan ik bij twee van de LGBT-letters mijn hand opsteken, maar die hidden agenda die we erop na hoduen is wel heel erg hidden. Ik weet het namelijk niet. Ik heb nog in mijn post, voorlichtingsinformatie en mijn e-mails gezocht, maar de 'this how we will take over the world-memo' heb ik toch echt niet gehad. Ook via de open kanalen lijken LGBT-organisaties niet veel voor te stellen. De meest vocale in Nederland is dan nog het COC. De Transgenderorganisatie komt niet verder dan HELE-BOZE-doch-in-keurige-ambtelijke-taal-opgestelde brieven schrijven aan de minster van VWS. Ik vind het niet echt een efficiënte manier van wereldheerschappij veroveren zo.

Welke pro-complot argumenten worden er aangedragen? Nou eigenlijk geen. Men roept dat er een hidden agenda is, maar als je vraagt wat het achterliggende plan dan zou zijn krijg je daar geen duidelijk antwoord op. Zo af en toe komt 'afbreuk aan het traditionele gezin' argument op de proppen. Daarmee voeren de complotters exact hetzelfde argument aan als ook het conservatieve, vooral christelijke, establishment doet. Wat ik toch best ironisch vindt.

Om dat gezinsargument maar vast te pareren: het traditionele gezin, de nuclear family van vader, moeder, 2 kinderen en een labrador is iets wat pas in de vorige eeuw gemeengoed is geworden. Voor die tijd waren er veel samengestelde gezinnen, van ouders die een partner hadden verloren door oorlog of ziekte. Er waren een-ouder gezinnen, omdat vooral vaders op zee of ver weg werkten. Er waren gezinnen van meerdere generaties. Het kindertal was vaak veel groter want het land moest bewerkt en er gingen er altijd wel een paar vroegtijdig dood. In elk geval is het 'traditionele gezin' een nieuwerwets twintigste eeuws concept.

Wat de niet zo hidden agenda van LGBT-ers dan wel is: veilig kunnen leven in de maatschappij. Zonder dat je bang hoeft te zijn vanwege je geaardheid of genderindentiteit. Angst voor maatschappelijke uitsluiting verbaal en fysiek geweld zijn voor LGBT-ers aan de orde van de dag. Wat nou het grote complot dat achter de LGBT-lobby zit: ik ben erg benieuwd.

*Van de afkorting LGBT zijn meerdere variaties: meestal zie je Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender. Soms worden de letters Q en I aan toegoevoegd: Queer en Intersex.

Queer is een lastige term, omdat daar nogal verschillende definities aan toegeschreven worden. Voor de een betekent queer dat ze eigenschappen van meerdere genders beleven, voor de ander is dat juist dat ze geen genderspecifieke eigenschappen ervaren.

Intersex, intersekse conditie in het nederlands, betekent dat kinderen zonder overtuigend mannelijke of vrouwelijke primaire geslachtskenmerken worden geboren. Dat komt met 1 op de 1500-2000 geboortes vaker voor dan je zou denken.
pi_163778754
Laatste post deed ik. Geen idee of het goed is zo nieuw topic.. Heb ik geen verstand van.

Maar ik schreef-->

Laat ik ook nog maar een duit in het zakje doen.

Ten eerste ben ik volgens mij heel erg hetero en val ik op vrouwen met rood of zwart haar in de leeftijd tussen 35 en 45.

Ik heb een aantal collega's waarmee ik elke dag werk die homo en lesbisch zijn en zover ik weet kan ik heel prima met ze werken en zij met mij! (geen transgenders ken ik)

Ik werd een paar dagen geleden nog echt enorm 3 maal gezoend door homo/lesbische collega's en dat was fijn ! (Lavenderr weet waarom) .

Waar ik moeite mee heb is met de kinderen die groot worden want ik ben en blijf van mening dat het goed is voor opgroeiende kinderen om en een mama en een papa te hebben.

Ik blijf ook van mening dat het enorm schadelijk kan zijn voor kinderen om opgevoed te worden door ouders die niet weten wat ze zijn.. die niet weten of ze homo/lesbisch of transgender zijn.

Ik wilde eigenlijk niks meer posten hier maar heb het toch gedaan .....

Take Care.
pi_163778887
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:02 schreef Vance het volgende:
Waar ik moeite mee heb is met de kinderen die groot worden want ik ben en blijf van mening dat het goed is voor opgroeiende kinderen om en een mama en een papa te hebben.
Ik snap je mening, maar de praktijk bewijst je ongelijk:
http://m.trouw.nl/tr/mobi(...)geType=articleDetail

Kinderen van 'roze ouders' hebben geen problemen, en doen het gemiddeld genomen zelfs beter dan kinderen van een traditionele hetero ouders. Voor een zuivere vergelijking zou je de resultaten moeten corrigeren voor 'ongelukjes'. Ik vermoed dat het verschil dan wegvalt. (Overigens dacht ik dat dit onderzoek ergens het laatste half jaar gepubliceerd was, niet 2 jaar geleden.)
quote:
Ik blijf ook van mening dat het enorm schadelijk kan zijn voor kinderen om opgevoed te worden door ouders die niet weten wat ze zijn.. die niet weten of ze homo/lesbisch of transgender zijn.
Naar mijn idee is het beter om als ouder volledig out te kunnen zijn. Helaas is dat nog altijd lastig.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:03:23 #4
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163781410
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:25 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik snap je mening, maar de praktijk bewijst je ongelijk:
http://m.trouw.nl/tr/mobi(...)geType=articleDetail

Kinderen van 'roze ouders' hebben geen problemen, en doen het gemiddeld genomen zelfs beter dan kinderen van een traditionele hetero ouders. Voor een zuivere vergelijking zou je de resultaten moeten corrigeren voor 'ongelukjes'. Ik vermoed dat het verschil dan wegvalt. (Overigens dacht ik dat dit onderzoek ergens het laatste half jaar gepubliceerd was, niet 2 jaar geleden.)

[..]

Naar mijn idee is het beter om als ouder volledig out te kunnen zijn. Helaas is dat nog altijd lastig.
Ik wil niet lullig zijn maar dit is geen onderzoek maar een propaganda-stuk.
Movisie is een organisatie die daar hun brood mee verdienen.

(Je kunt wel zeggen onderzoek toont aan.... maar dan wil ik het onderzoek zien.)
There is only one religion
pi_163781496
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:03 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig zijn maar dit is geen onderzoek maar een propaganda-stuk.
Movisie is een organisatie die daar hun brood mee verdienen.

(Je kunt wel zeggen onderzoek toont aan.... maar dan wil ik het onderzoek zien.)
Je kunt je natuurlijk afvragen waar die bewijslast zou moeten liggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:17:19 #6
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163781671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk afvragen waar die bewijslast zou moeten liggen.
Hoe bedoel je?
Het stuk in trouw gaat meer over ouders en b.v. de schoolleiding dan over de kinderen.
In het stukje over transgender Rob is het meer rob die aan het woord is dan b.v. zijn zoon.

Iemand stelt hier dat uit onderzoek gebleken is dat kinderen uit holebite gezinnen het beter doen. en komt aan met een trouwartikel wat niks meer is dan een propaganda-stuk .
There is only one religion
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:20:05 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163781734
Ik meen me te herinneren dat ik in deze reeks al eerder heb gerefereerd aan onderzoeken die hetzelfde beeld schetsten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163781941
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:20 schreef Copycat het volgende:
Ik meen me te herinneren dat ik in deze reeks al eerder heb gerefereerd aan onderzoeken die hetzelfde beeld schetsten.
Klopt, hier hebben we het al uitgebreid over gehad.

Het botst echter met het beeld dat holebi-ouders kinderen adopteren zodat ze die legaal kunnen misbruiken. Waar overigens geen hard bewijs voor is, maar dat is dan opeens weer niet nodig...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163782525
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je kinderen wel of niet adopteert, je mag ze sowieso niet misbruiken ;(
Conscience do cost.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:54:31 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163782529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:03 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig zijn maar dit is geen onderzoek maar een propaganda-stuk.
Movisie is een organisatie die daar hun brood mee verdienen.

(Je kunt wel zeggen onderzoek toont aan.... maar dan wil ik het onderzoek zien.)
Deze is wel interessant. Ook meteen toegang tot de onderzoeken vanaf 1980. Als het peer reviewed is staat het er in, ook wanneer de uitkomst van het onderzoek negatief uitvalt voor de zaak van homoseksuele ouders.

http://www.slate.com/blog(...)_of_the_studies.html
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:55:59 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163782565
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Deze is wel interessant. Ook meteen toegang tot de onderzoeken vanaf 1980. Als het peer reviewed is staat het er in, ook wanneer de uitkomst van het onderzoek negatief uitvalt voor de zaak van homoseksuele ouders.

http://www.slate.com/blog(...)_of_the_studies.html
Dank je :)
There is only one religion
pi_163783377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:54 schreef ems. het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je kinderen wel of niet adopteert, je mag ze sowieso niet misbruiken ;(
Dat zou je inderdaad verwachten.

Maar wellicht hebben anderen daar een andere ervaring mee.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:57:09 #13
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163783850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:17 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Wat ik bedoel is.. is het nou aan mensen die beweren dat homostellen even goede ouders zijn als heterostellen om dat aannemelijk te maken, of is het juist aan mensen die het tegendeel beweren om *dat* aannemelijk te maken?

Ik denk eerder dat laatste.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:00:44 #14
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163783928
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is.. is het nou aan mensen die beweren dat homostellen even goede ouders zijn als heterostellen om dat aannemelijk te maken, of is het juist aan mensen die het tegendeel beweren om *dat* aannemelijk te maken?

Ik denk eerder dat laatste.
Ik denk in dit topic aan beide.
There is only one religion
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:02:45 #15
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163783971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:00 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik denk in dit topic aan beide.
Laat ik het zo zeggen: bij gebrek aan onderzoek zijn die twee standpunten niet gelijkwaardig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:16:41 #16
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163784309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: bij gebrek aan onderzoek zijn die twee standpunten niet gelijkwaardig.
Whatever kerel. ik vind het mijn goed recht om als er iets gepost wordt wat vaag en wat in mijn ogen propagandistisch overkomt, naar achterliggende stukken/ onderzoeken te vragen.
There is only one religion
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:17:54 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163784344
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Whatever kerel. ik vind het mijn goed recht om als er iets gepost wordt wat vaag en wat in mijn ogen propagandistisch overkomt, naar achterliggende stukken/ onderzoeken te vragen.
Dat het propaganda zou zijn is aan jou om aannemelijk te maken, kerel. In mijn ogen is het eerder stating the obvious.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163785406
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Whatever kerel. ik vind het mijn goed recht om als er iets gepost wordt wat vaag en wat in mijn ogen propagandistisch overkomt, naar achterliggende stukken/ onderzoeken te vragen.
Van de 74 onderzoeken die Jogy daarop aandroeg zijn 70 positief en 4 negatief, eentje daarvan is door peer review afgewezen, een andere wijst op het verschil tussen opvoeding door 2 biologische ouders en opvoeding waarbij tenminste 1 ouder niet biologisch is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:26:56 #19
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163786065
Dat men meent dat dit onderzocht moet worden vind ik eerlijk gezegd al een beetje dubieus. Dan moet er toch een gegronde reden zijn om te denken dat er een relevant verschil bestaat tussen homostellen en heterostellen als het gaat om de opvoeding van kinderen.

Zover ik weet ontbreekt die gegronde reden. En dan is het eigenlijk gewoon hersenloze discriminatie en het zoeken naar een rechtvaardiging daarvan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163786206
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:26 schreef Molurus het volgende:
Dat men meent dat dit onderzocht moet worden vind ik eerlijk gezegd al een beetje dubieus. Dan moet er toch een gegronde reden zijn om te denken dat er een relevant verschil bestaat tussen homostellen en heterostellen als het gaat om de opvoeding van kinderen.

Zover ik weet ontbreekt die gegronde reden. En dan is het eigenlijk gewoon hersenloze discriminatie en het zoeken naar een rechtvaardiging daarvan.
Zoals ook uit deze discussie blijkt bestaat het vooroordeel dat ouders van hetzelfde geslacht een kind minder goed kunnen opvoeden, oa door het ontbreken van een rolfiguur van het andere geslacht, of erger...
Dat vraagt om onderzoek.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:35:25 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163786245
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zoals ook uit deze discussie blijkt bestaat het vooroordeel dat ouders van hetzelfde geslacht een kind minder goed kunnen opvoeden, oa door het ontbreken van een rolfiguur van het andere geslacht, of erger...
Dat vraagt om onderzoek.
Dan zijn vooroordelen de aanleiding voor het onderzoek, niet een concrete wetenschappelijke reden om te denken dat het onderzoek zinvol is.

Onderzoeken doen om vooroordelen te bestrijden vind ik eerlijk gezegd, ieg wetenschappelijk gezien, zonde van de tijd en het geld.

Wat dat betreft is het niet heel anders dan onderzoeken naar de mogelijke effectiviteit van gebedsgenezing. (Dat de vooroordelen in dit geval discriminerend van aard zijn maakt het alleen maar erger dat we daarin investeren.)

Het bestrijden van vooroordelen is wat mij betreft geen taak van de wetenschap. In de wetenschap gaat het om kennisverweving. Wat het volk ervan vindt doet er in principe niets toe.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 16-07-2016 15:50:17 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163786345
Mijn tante was vrij jong overleden en liet een kind (mijn neef) achter. Die is zelfs opgevoed met maar 1 ouder en goed terecht gekomen 8-)
Conscience do cost.
pi_163786624
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 08:02 schreef Vance het volgende:

Ik wilde eigenlijk niks meer posten hier maar heb het toch gedaan .....

Jammer, als er meerdere waren zoals jij (er die zijn er) die zich niet schuilde uit angst voor de moraalpolitie hier dan hadden we wellicht nog een balans in de voor en -tegenstanders.
pi_163786782
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat het propaganda zou zijn is aan jou om aannemelijk te maken, kerel. In mijn ogen is het eerder stating the obvious.
Tuurlijk, als het in je straatje ligt dan hoeft dat niet.

Een zin als "Kinderen van 'roze ouders' hebben geen problemen" van Fixers vereist vanzelfsprekend ook geen nadere uitleg laatstaan een nietszeggend onderzoek, want dat is natuurlijk al lang en breed bewezen.
pi_163786812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:39 schreef ems. het volgende:
Mijn tante was vrij jong overleden en liet een kind (mijn neef) achter. Die is zelfs opgevoed met maar 1 ouder en goed terecht gekomen 8-)
Door een ouder worden opgevoed nadat de andere helaas is komen te overlijden maakt het nog gelijk aan twee ouders van hetzelfde geslacht die hun kind(eren) opvoeden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:07:23 #26
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163787097
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:54 schreef Aguia het volgende:

[..]

Een zin als "Kinderen van 'roze ouders' hebben geen problemen" van Fixers vereist vanzelfsprekend ook geen nadere uitleg laatstaan een nietszeggend onderzoek, want dat is natuurlijk al lang en breed bewezen.
Ik vraag mij af waarom dat nou precies bewezen zou moeten worden.

Natuurlijk hebben ouders zo nu en dan problemen met de opvoeding. De claim die hier wordt gedaan is dat de seksuele voorkeur van de ouders daarin een factor zou zijn. Het lijkt me niet aan Fixers om die claim te weerleggen. Dat is puur het verleggen van de bewijslast. Die bewijslast ligt bij degene die die claim doet, niet bij Fixers.

PS:

Het bewijzen van het tegenovergestelde van die claim lijkt me overigens fundamenteel onmogelijk. Het komt neer op een "proving non-existence fallacy": men kan altijd volhouden dat het een nog onbewezen invloed heeft. Anders gezegd: het is mij niet duidelijk wat voor onderzoek het tegendeel van de claim, in potentie, zou kunnen bewijzen. Zie ook de onderzoeken naar homeopathie en gebedsgenezing.

En dan zijn zulke onderzoekjes pure tijd- en geldverspilling. Het levert niets op. Niet maatschappelijk en niet wetenschappelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 16-07-2016 16:29:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163789721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:54 schreef Aguia het volgende:

[..]

Tuurlijk, als het in je straatje ligt dan hoeft dat niet.

Een zin als "Kinderen van 'roze ouders' hebben geen problemen" van Fixers vereist vanzelfsprekend ook geen nadere uitleg laatstaan een nietszeggend onderzoek, want dat is natuurlijk al lang en breed bewezen.
70 onderzoeken laten zien dat opgroeien in een gezin met 2 ouders van hetzelfde geslacht geen probleem hoeft te zijn
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163789752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:55 schreef Aguia het volgende:

[..]

Door een ouder worden opgevoed nadat de andere helaas is komen te overlijden maakt het nog gelijk aan twee ouders van hetzelfde geslacht die hun kind(eren) opvoeden.
er zijn talloze voorbeelden van gezinnen waarbij de kinderen niet opgevoed worden door beide biologische ouders.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163797238
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:55 schreef Aguia het volgende:

[..]

Door een ouder worden opgevoed nadat de andere helaas is komen te overlijden maakt het nog gelijk aan twee ouders van hetzelfde geslacht die hun kind(eren) opvoeden.
Nog een ouder extra is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Misschien een argument om met meerdere vrouwen te trouwen weer toe te staan dus?
Conscience do cost.
pi_163801404
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Nog een ouder extra is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Misschien een argument om met meerdere vrouwen te trouwen weer toe te staan dus?
Nou, 'meerdere partners' dus. Verder ben ik daar zeker een voorstander van. Het is vrij debiel dat de overheid bepaalt dat je maar van één iemand zoveel mag houden dat je ermee wil trouwen.
pi_163801975
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, 'meerdere partners' dus. Verder ben ik daar zeker een voorstander van. Het is vrij debiel dat de overheid bepaalt dat je maar van één iemand zoveel mag houden dat je ermee wil trouwen.
Is dat niet meer een maatschappelijk iets ook? Dat het daaruit voortkomt?

Volkomen terecht overigens.
  zondag 17 juli 2016 @ 11:46:37 #32
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163803614
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, 'meerdere partners' dus. Verder ben ik daar zeker een voorstander van. Het is vrij debiel dat de overheid bepaalt dat je maar van één iemand zoveel mag houden dat je ermee wil trouwen.
Er wordt steeds meer verboden dan toegestaan.
http://www.telegraaf.nl/t(...)trutting_zat___.html

Nou vraag je je misschien af wat dit met dit topic te maken heeft, nou de LGTB vind dat het in het openbaar zoenen van elkaar toegestaan moet zijn, en een afscheidskusje lijkt me geen probleem maar elkaar uitgebreid aflebberen wekt dus weerstand op, dat geldt evenzo voor hetero's hoor.
En zoals scrummie zegt het is een maatschappelijk iets, alhoewel overheden er erg graag in meegaan.
There is only one religion
pi_163803739
Daar ben ik dan weer vrij ouderwets in, een relatie is tussen 2 mensen, of ze nou blauw groen man vrouw of beide zijn. Wat je naast je relatie doet (in goed overleg) moet iedereen weer helemaal zelf weten, maar trouwen met meerdere mensen? Nee dank u, in zo'n samenleving hoef ik dan weer niet te leven.
pi_163803818
Ja verschrikkelijk inderdaad als mensen elkaar zoenen. Gelukkig heb ik in mijn oneindige intellect iets ontdekt wat mij helpt om ermee om te gaan. Onder je hoofd zit namelijk iets dat ze een nek noemen waarmee je je kop verschillende kanten op kan richten.

We hebben hier bijvoorbeeld een korfbalveld waar mensen ongegeneerd in het openbaar aan het korfballen zijn. Bovenstaande irl cheatcode hielp me om er langs te kunnen lopen zonder al te veel van hun perversiteiten en onmenselijkheden te hoeven aanschouwen.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:56 schreef Scrummie het volgende:
Daar ben ik dan weer vrij ouderwets in, een relatie is tussen 2 mensen, of ze nou blauw groen man vrouw of beide zijn. Wat je naast je relatie doet (in goed overleg) moet iedereen weer helemaal zelf weten, maar trouwen met meerdere mensen? Nee dank u, in zo'n samenleving hoef ik dan weer niet te leven.
Voornaamste weerstand tegen die vorm van trouwen is denk ik ook dat het meestal niet bepaald vrijwillig gaat en voornamelijk voortkomt uit conservatief islamitische kringen.

Zag een tijdje geleden op TV een (Nederlandse) man die met een vrouw getrouwd was maar die ook een "tweede vrouw" in dat huis had wonen. Die vonden het alledrie helemaal prima en het lijkt me dan ook niet handig om daar moeilijk over te doen.

Maargoed, ik hecht dan ook totaal geen meerwaarde aan trouwen.
Conscience do cost.
pi_163803967
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:03 schreef ems. het volgende:
Voornaamste weerstand tegen die vorm van trouwen is denk ik ook dat het meestal niet bepaald vrijwillig gaat en voornamelijk voortkomt uit conservatief islamitische kringen.

Zag een tijdje geleden op TV een (Nederlandse) man die met een vrouw getrouwd was maar die ook een "tweede vrouw" in dat huis had wonen. Die vonden het alledrie helemaal prima en het lijkt me dan ook niet handig om daar moeilijk over te doen.

Maargoed, ik hecht dan ook totaal geen meerwaarde aan trouwen.
True, zou kunnen dat daar de weerstand vandaan komt. Kan ik voor mijzelf niet echt bepalen. En goed punt wat betreft die 3 mensen. Meh, misschien moet ik daar nog eens goed met mezelf over in discussie, het druist alleen zo ver in tegen mijn romantisering van relaties en huwelijken dat ik dat wat lastig vind :P.
pi_163804331
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]
het druist alleen zo ver in tegen mijn romantisering van relaties en huwelijken dat ik dat wat lastig vind :P.
Oh van mij ook. Ik zou het persoonlijk ook nooit doen. Net als dat seksuele handelingen met mannen mij walgelijk lijkt. Dat lijkt me echter geen reden om volwassen mensen maar te beperken in hun 'geluk' :P Te meer als ze daar geen andere mensen mee lastig vallen behalve de "ik vind het eigenlijk niet kunnen"-club.
Conscience do cost.
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 12:43:29 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_163804541
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:03 schreef ems. het volgende:
Ja verschrikkelijk inderdaad als mensen elkaar zoenen. Gelukkig heb ik in mijn oneindige intellect iets ontdekt wat mij helpt om ermee om te gaan. Onder je hoofd zit namelijk iets dat ze een nek noemen waarmee je je kop verschillende kanten op kan richten.

We hebben hier bijvoorbeeld een korfbalveld waar mensen ongegeneerd in het openbaar aan het korfballen zijn. Bovenstaande irl cheatcode hielp me om er langs te kunnen lopen zonder al te veel van hun perversiteiten en onmenselijkheden te hoeven aanschouwen.

[..]

Voornaamste weerstand tegen die vorm van trouwen is denk ik ook dat het meestal niet bepaald vrijwillig gaat en voornamelijk voortkomt uit conservatief islamitische kringen.

Zag een tijdje geleden op TV een (Nederlandse) man die met een vrouw getrouwd was maar die ook een "tweede vrouw" in dat huis had wonen. Die vonden het alledrie helemaal prima en het lijkt me dan ook niet handig om daar moeilijk over te doen.

Maargoed, ik hecht dan ook totaal geen meerwaarde aan trouwen.
Ik volg al een poosje Sister Wives waar een mormoonse man getrouwd is met 4 vrouwen. Het ging een poos goed maar de jaloezie doet ze uiteindelijk toch de das om. Vooral de laatste zustervrouw waar hij dus overduidelijk meer aandacht aan geeft drijft een wig. Begrijpelijk.
pi_163804614
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Nog een ouder extra is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Misschien een argument om met meerdere vrouwen te trouwen weer toe te staan dus?
Meerdere vrouwen nog wel. Is dat niet haatdragend naar de LGBT community toe? De letter T dicteert dat je niet het geslacht mag bepalen en de overige drie letters willen juist dat je trouwt met mensen van hetzelfde geslacht. Conflicterend allemaal.

Daar is tegenstrijdigheid no. 326464867891. De transgenders die alles liever geslachtsneutraal zien maar dan indirect ervoor zorgen dat een koppel van het gelijk geslacht niet meer met elkaar kan trouwen, want dat geslacht bestaat immers niet :')
pi_163804709
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:47 schreef Aguia het volgende:

[..]

Meerdere vrouwen nog wel. Is dat niet haatdragend naar de LGBT community toe?
Het is niet mijn taak om de LGBT community tevreden te stellen en mijn mening staat dan ook los van wat bepaalde groepen wel of niet willen.
quote:
De letter T dicteert dat je niet het geslacht mag bepalen en de overige drie letters willen juist dat je trouwt met mensen van hetzelfde geslacht. Conflicterend allemaal.

Daar is tegenstrijdigheid no. 326464867891. De transgenders die alles liever geslachtsneutraal zien maar dan indirect ervoor zorgen dat een koppel van het gelijk geslacht niet meer met elkaar kan trouwen, want dat geslacht bestaat immers niet :')
LGBT is dan ook niet echt een eensgezinde organisatie. Zo moet je het ook niet behandelen.
Conscience do cost.
pi_163804740
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:47 schreef Aguia het volgende:

[..]

Meerdere vrouwen nog wel. Is dat niet haatdragend naar de LGBT community toe? De letter T dicteert dat je niet het geslacht mag bepalen en de overige drie letters willen juist dat je trouwt met mensen van hetzelfde geslacht. Conflicterend allemaal.

Daar is tegenstrijdigheid no. 326464867891. De transgenders die alles liever geslachtsneutraal zien maar dan indirect ervoor zorgen dat een koppel van het gelijk geslacht niet meer met elkaar kan trouwen, want dat geslacht bestaat immers niet :')
meerdere partners dus, zoals jigzoz op een vriendelijkere manier heeft verbeterd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163804877
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:46 schreef Dance99Vv het volgende:
de LGTB vind dat .....
Waaruit blijkt dat?

Denk dat de illuminatie maar in de leer moet bij LGBT...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163805196
Ik zie niet in wat het bezwaar van meerpersoonshuwelijk zou zijn. Behalve dat dingen als erfrecht een stuk complexer worden (en dat is nu al een warboel) en de meeste huizen toch vooral berekend zijn op 2 ouders + 2 of 3 kinderen. Ik zit ook in het polyamoriewereldje en ken meerdere relaties die bestaan uit 3 of meer personen in verschillende variaties en samenstellingen. Dat gaat in de regel gewoon goed. Het is echter wel iets dat je moet kunnen. Een partner delen kan enorm lastig zijn en als je dat niet kan dan is polyamorie niets voor jou. Net zoals homoseks niets voor je is als je piemels ieuwyakkiebah vindt.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:47 schreef Aguia het volgende:

[..]

Meerdere vrouwen nog wel. Is dat niet haatdragend naar de LGBT community toe? De letter T dicteert dat je niet het geslacht mag bepalen en de overige drie letters willen juist dat je trouwt met mensen van hetzelfde geslacht. Conflicterend allemaal.

Daar is tegenstrijdigheid no. 326464867891. De transgenders die alles liever geslachtsneutraal zien maar dan indirect ervoor zorgen dat een koppel van het gelijk geslacht niet meer met elkaar kan trouwen, want dat geslacht bestaat immers niet :')
Ik kan je niet volgen. Hoe kom jij erbij dat transgenders alles liever geslachtsneutraal willen hebben en dat zij vinden dat geslacht niet meer bestaat?

Ik heb niet voor me lol mijn vruchtbaarheid opgegeven, een 5 jaar durend traject gevolgd en het risico gelopen om verstoten te worden door familie. Daarentegen vind ik gender- of seksescheidingen waar deze niet functioneel iets toevoegen onzin. Zoals die bij toiletten: plassen doe ik in een hokje met de deur dicht, handen wassen kan ik met een man naast me net zo goed als wanneer daar een vrouw staat. Voor kleedkamers is het wat anders, daar zie ik nog wel nut van de scheiding in.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:28:33 #43
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163805573
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat?

Denk dat de illuminatie maar in de leer moet bij LGBT...
In het leer of in de leer? >:)
There is only one religion
pi_163806117
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef Fixers het volgende:
Ik zie niet in wat het bezwaar van meerpersoonshuwelijk zou zijn. Behalve dat dingen als erfrecht een stuk complexer worden (en dat is nu al een warboel) en de meeste huizen toch vooral berekend zijn op 2 ouders + 2 of 3 kinderen. Ik zit ook in het polyamoriewereldje en ken meerdere relaties die bestaan uit 3 of meer personen in verschillende variaties en samenstellingen. Dat gaat in de regel gewoon goed. Het is echter wel iets dat je moet kunnen. Een partner delen kan enorm lastig zijn en als je dat niet kan dan is polyamorie niets voor jou. Net zoals homoseks niets voor je is als je piemels ieuwyakkiebah vindt.
Het zal best dat het goed gaat, maar het past niet in mijn beeld van een relatie. Noem het dan een vriendengroep die sex met elkaar heeft.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:56:13 #45
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163806261
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:28 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

In het leer of in de leer? >:)
BDSM heeft niks met geaardheid te maken per sé oO/
pi_163806544
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zal best dat het goed gaat, maar het past niet in mijn beeld van een relatie. Noem het dan een vriendengroep die sex met elkaar heeft.
Seks is lang niet altijd onderdeel van een relatie. Terwijl polyamore relaties vaak genoeg heel wat anders zijn dan een vriendschap. Maar we raken off-topic. Polyamorie krijgt vanuit de LGBT-gemeenschap net zo veel weerstand als uit de heterogemeenschap.
pi_163806570
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Seks is lang niet altijd onderdeel van een relatie. Terwijl polyamore relaties vaak genoeg heel wat anders zijn dan een vriendschap. Maar we raken off-topic. Polyamorie krijgt vanuit de LGBT-gemeenschap net zo veel weerstand als uit de heterogemeenschap.
True, het is behoorlijk offtopic :).
pi_163806663
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef Fixers het volgende:
handen wassen kan ik met een man naast me net zo goed als wanneer daar een vrouw staat
Hoe weet je of er een man of een vrouw naast je staat?
  zondag 17 juli 2016 @ 14:37:54 #49
37769 erodome
Zweefteef
pi_163807228
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zal best dat het goed gaat, maar het past niet in mijn beeld van een relatie. Noem het dan een vriendengroep die sex met elkaar heeft.
Omdat dat de waarde van wat men heeft niet dekt?

Er zijn vriendengroepen die ook seks met elkaar hebben, maar dat is wat anders als polyamoreus, dat gaat namelijk over liefdesrelatie's.
Het is best pijnlijk soms voor mensen dat hun diepe gevoel van liefde door anderen wordt neergezet als niet oprecht, niet echt. Is gewoon vriendschap en dat soort opmerkingen.
Naast de naardere vooroordelen waar die mensen al last van hebben ook nog eens dit soort opmerkingen van mensen die het niet slecht bedoelen. Het is een sterke stroom waartegen mensen in moeten zwemmen zo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 17 juli 2016 @ 14:38:13 #50
37769 erodome
Zweefteef
pi_163807235
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:11 schreef Aguia het volgende:

[..]

Hoe weet je of er een man of een vrouw naast je staat?
Doet dat er iets toe dan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')