abonnement Unibet Coolblue
pi_163765755


           * Algemeen


Wat is Pokémon Go?
Pokémon Go is een augmented reality game voor smartphones ontwikkeld door Niantic, Inc. in samenwerking met The Pokémon Company. In het spel zie je je avatar op een plattegrond van je huidige locatie, zoals bij Google Maps. Door in de echte wereld rond te lopen kan je in het spel Pokémon tegenkomen, die je kan vangen om ze allemaal te verzamelen.

Het meest kenmerkend aan het spel is de augmented reality feature tijdens het vangen van een Pokémon; door de camera van je smartphone zie je de echte wereld om je heen, met daarin een Pokémon geprojecteerd.


Hoe kan ik meespelen?
Het spel is nu ook officieel in Nederland uitgebracht!
Zoek gewoon in de android of apple app store op "pokemon go" en installeer de boel. Check wel dat het van Niantic is en dat er al miljoenen downloads zijn, voor je het weet heb je een of andere vage "guide to pokemon go" oid geinstalleerd als je daar niet op let.

Het wordt aangeraden om met een Google account in te loggen, er worden veel problemen gemeld bij het inloggen met een Pokémon Trainer Club account.

Wat voor telefoon heb ik nodig?
Android:
- Versie 4.4 t/m 6.0.1
- Bij voorkeur een schermresolutie van 720x1280 (niet geoptimaliseerd voor tablets)

iOS
- iPhone 5+
- iOS 8+
- gejailbreakte toestellen worden niet ondersteund

Algemeen:
- Goede internetverbinding (3G, 4G of Wi-Fi)
- GPS feature

Als die in Nederland uitkomt kan ik dan gewoon verder waar ik was gebleven?/Kan ik switchen tussen Android en iOS of andersom?
Ja, dat kan gewoon zodra je inlogt met je Google/Pokemon Trainer Club account.

Zitten er voordelen aan een Pokémon Trainer Club account tegenover een Google account?
Nee.

           * Het spel (basis)


Wat doet item X en hoe krijg ik deze?
Hier staat een volledige lijst met items in het spel inclusief vanaf welk level je ze kan krijgen, waar je ze kan krijgen en wat je er mee kunt. In de spoiler staat een Nederlandse incomplete lijst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan ik een team kiezen?
Hiervoor moet je eerst level 5 zijn. Dan klik je op een willekeurige gym (hij hoeft alleen zichtbaar te zijn op je kaart) en krijg je een verhaaltje van professor Willow. Hij geeft je de mogelijkheid om een team te kiezen.

Waarvoor krijg ik Experience (XP) en hoeveel?
XP krijg je door Pokémon te vangen, eieren uit te laten komen en in Gyms te vechten. De complete lijst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang duurt het tot ik level X bereik en wat krijg ik dan?
Een lijst: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Experience#Player_levels

Wat zijn Pokémon eieren en wat kan ik ermee?
Pokémon eieren zijn te vinden door Pokéstops te doen. De eieren zijn te verkrijgen in 3 verschillende soorten: 2km, 5km en 10km. Dat betekend dat je 2, 5 óf 10 kilometers moet lopen (of sloom fietsen, in de auto/bus/trein werkt het niet) voor ze uitkomen. Een '2km Pokémon' kan ook in een 10km ei zitten maar niet andersom. Houd er rekening mee dat de teller pas begint wanneer je ze in een incubator stopt. De 2km eieren kun je het beste in de oneindig houdbare incubator doen en de 10km eieren kun je het beste in de gelimiteerde incubator stoppen. Des te hoger het km aantal, des te zeldzamer de pokémon, zie de lijst ter indicatie.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het Witte Pokéballetje links boven in beeld?
Het witte Pokéballetje linksboven in beeld is de wijze waarop de app aangeeft dat hij verbinding aan het maken is met de server. De app is op dat moment misschien even de verbinding kwijt met de server of de verbinding is instabiel.

Ervaringen van gebruikers weergeven dat als dit balletje constant bovenin het scherm draait dat je beter de app even opnieuw kan opstarten aangezien hij dan geen voortgangsdata verzend en er ook geen Pokémons meer spawnen. Daarnaast krijg je bij Pokéstops dan vaak een wit rondje in plaats van een foto van de stop. Je krijgt dan ook geen items meer uit de stop.

 
           * Pokémon


Welke Pokémon kan ik allemaal vinden?
Je kan elke generatie 1 Pokémon in het spel tot nu toe verkrijgen behalve Ditto, Farfetch'd (alleen nog gezien in Zuid-Korea) en legendarische/mythische Pokémon (Articuno, Zapdos, Moltres, Mew en Mewtwo). Andere generaties zullen later toegevoegd worden.

Kan ik beďnvloeden welke Eeveelution ik krijg?
Het lijkt erop dat je je Eevee een naam kan geven die zijn evolution beinvloedt. Pyro wordt Flareon, Rainer wordt Vaporeon en Sparky wordt Jolteon. Er worden meldingen gemaakt van mensen bij wie dit niet is gelukt, maar de hoeveelheid mensen bij wie het wel lukt is statistisch gezien veel groter dan bij complete willekeur. Een theorie is dat dit per Eeveelution maar 1x werkt, wat de mislukte pogingen kan verklaren.

Welke type Pokémon zijn sterk en zwak tegen elkaar?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zeldzaam is Pokémon X?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 
           * Gyms


Het Claimen van Gym Rewards
Elke 21 uur kun je, als je een Pokémon in een gym hebt zitten, Pokécoins en stardust claimen.
Dit betekend dat je de gym niet 21 uur lang in bezit hoeft te hebben!
Je kan dus gewoon vlak voordat je timer afloopt snel wat gyms pakken en pokémons plaatsen zodat jij, als de timer klaar is, weer je Pokécoins en Stardust kan claimen!

Regels:
- Elke 21 uur kun je rewards claimen.
- Je kan maar 1 pokemon per gym plaatsen.
- Per Pokémon die geplaatst is in een gym krijg je 10 Pokécoins en 500 stardust
- Je kan rewards krijgen tot en met een maximum van 10 geplaatste Pokémon. Dit is 100 Pokécoins en 5000 Stardust.
- De rewards kun je claimen door op het schildje rechts boven in de shop te drukken. In het schildje staat het aantal gyms waar jij een Pokémon in hebt zitten. Onder het schildje staat een timer. Deze loopt af naar 0 en verdwijnt als je weer rewards kan claimen


 
           * Tips voor gevorderden


Lucky egg en het aantal evoluties

Met een lucky egg in gebruik krijg je 30 minuten lang dubbel zoveel xp! Een mooi trucje om snel een paar levels omhoog te gaan is dan ook het evolueren van Pokémon als je een lucky egg aan hebt staan! Maar hoeveel Pokémons kun je nu daadwerkelijk laten evolueren tijdens die 30 minuten?

Na aardig wat testen is er een algemene consensus ontstaan over het optimale aantal Pokémon wat je kan laten evolueren in die 30 minuten dat een lucky egg actief is.
Het gemiddelde aantal zit rond de 50 pokémons maar met een beetje geluk en een afleidingsvrije omgeving moet de 60 evoluties zeker haalbaar zijn.

Er is ook een website die een tool ter beschikking heeft die trainers advies geeft hoe ze een lucky egg het beste kunnen benutten:
Pidgey Calculator, voor het maximaliseren van je lucky egg!

Wat is IV?
IV staat voor "Individual Values". Dit zijn de unieke statistieken die elk exemplaar van een Pokémon heeft, uitgedrukt in attack/defense/stamina (aanval/verdediging/uithoudingsvermogen). In Pokémon Go worden deze vaak uitgedrukt in een schaal van 0-15, waarbij een Pokémon met 15/15/15 dus een perfecte score heeft.
(Gebruik je de IV calculator van TheSilphRoad dan wordt de score uitgedrukt als een maximum van 30/15, waarbij de attack/defense al worden opgeteld).

De CP (combat power) van een Pokémon is gerelateerd aan hun IV, maar dat is niet de belangrijkste waarde; de IV wordt namelijk berekend door onder andere te kijken naar het HP en hoe ver de ronde balk boven de Pokémon is gevorderd (oftewel: hoe vaak je deze nog kan upgraden). Vergelijk bijvoorbeeld deze twee Vaporeons:



Op het eerste gezicht lijkt de Vaporeon met 1779 CP de beste, maar de ronde balk boven hem is al bijna aan het einde. De tweede Vaporeon heeft meer ruimte over op de balk, wat betekent dat hij vaker te poweruppen is. Als we de IV's berekenen komen er de volgende waarden uit:



Uiteindelijk blijkt dus dat de tweede Vaporeon betere statistieken heeft, en als we ze allebei zouden upgraden tot de balk vol is zal de tweede dan ook eindigen met een hoger CP. Voor echt serieuze Gym-verdedigers wordt aangeraden een perfectie van 80% of hoger aan te houden.

IV bereken tools: PokeAssistant en TheSilpRoad
PokeAdvisor (berekent al je IV's in één keer door met je Pokémon account in te loggen, gebruik op eigen risico! Het is onbekent wat Niantic hiervan vindt)

           * Nuttige topics


POK / [POKÉMON GO] Pokéstops & Gym Locaties

[ Bericht 3% gewijzigd door picodealion op 04-08-2016 00:48:19 ]
pi_163765781
Ik heb een beginnetje gemaakt door de veelgestelde vragen uit de oorspronkelijke reeks te kopięren, maar het doel is om deze zo compleet mogelijk te maken. Alle suggesties, aanvullingen en verbeteringen zijn welkom! Vragen, antwoorden, ideeën voor de indeling/layout, kom maar op.
  Redactie Games vrijdag 15 juli 2016 @ 21:41:52 #3
181272 crew  Noppie2000
pi_163767325
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:34 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een beginnetje gemaakt door de veelgestelde vragen uit de oorspronkelijke reeks te kopięren, maar het doel is om deze zo compleet mogelijk te maken. Alle suggesties, aanvullingen en verbeteringen zijn welkom! Vragen, antwoorden, ideeën voor de indeling/layout, kom maar op.
Ziet er goed uit! Zou deze niet het beste sticky kunnen? :)
pi_163767360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:41 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Zou deze niet het beste sticky kunnen? :)
Thanks! Ik wilde even wachten tot ik een fatsoenlijke versie had (heb 'm al 100 keer geëdit), maar daar lijkt het me inderdaad tijd voor. Bij dezen.
pi_163821756
Intel CPU's worden met de laatste update wel ondersteund, dat kan er dus uit.

En het stuk over Eevee's is ook oud. Nieuw:
Als je de Eevee de volgende nickname geeft dan kan je dat bepalen, de nickname komen van de Eevee brothers uit de Pokémon anime. Sparky voor Jolteon, Rainer voor Vaporeon en Pyro voor Flareon.

Linkje bij Hoe lang duurt het tot ik level X bereik en wat krijg ik vervangen door http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Experience#Player_levels want de oude linkt niet meer naar de goede pagina

[ Bericht 42% gewijzigd door Delibird op 18-07-2016 02:38:08 ]
pi_163822631
Ik heb trouwens het idee dat de afstanden die je met eieren loopt met vertraging worden verwerkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_163823296
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:45 schreef raptorix het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat de afstanden die je met eieren loopt met vertraging worden verwerkt.
Is ook zo.
pi_163823464
Echt een beginnersvraag:

Hoe sluit ik de app? (Android 6.0.1)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_163823522
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:42 schreef Nostalgist het volgende:
Echt een beginnersvraag:

Hoe sluit ik de app? (Android 6.0.1)
Niet nodig, hij sluit zich vanzelf.
pi_163823559
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:12 schreef Delibird het volgende:
Intel CPU's worden met de laatste update wel ondersteund, dat kan er dus uit.

En het stuk over Eevee's is ook oud. Nieuw:
Als je de Eevee de volgende nickname geeft dan kan je dat bepalen, de nickname komen van de Eevee brothers uit de Pokémon anime. Sparky voor Jolteon, Rainer voor Vaporeon en Pyro voor Flareon.

Linkje bij Hoe lang duurt het tot ik level X bereik en wat krijg ik vervangen door http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Experience#Player_levels want de oude linkt niet meer naar de goede pagina

Top, ga ik aanpassen
pi_163823630
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:47 schreef Delibird het volgende:

[..]

Niet nodig, hij sluit zich vanzelf.
Dank je, maar als ik hem tóch zelf wil sluiten?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  Redactie Games maandag 18 juli 2016 @ 09:58:55 #12
181272 crew  Noppie2000
pi_163823680
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:55 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Dank je, maar als ik hem tóch zelf wil sluiten?
Het proces stoppen denk ik? Home-knopje ingedrukt houden en afsluiten (gok ik).
pi_163824251
Ik kan niet reageren in dit forum. Dan staat er dat ik de rechten niet heb. Edit. Nu werkt het wel gewoon
pi_163827079
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:42 schreef Nostalgist het volgende:
Echt een beginnersvraag:

Hoe sluit ik de app? (Android 6.0.1)
Zoals je elke app sluit.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_163828895
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals je elke app sluit.....
:D Joh, zou ik het dan vragen?
De "backspace" knop doet niets. Lang indrukken van de menuknop zegt: "Split screen is nu niet mogelijk"
Momenteel lukt het alléén om de app te sluiten als ik de app via het kruisje in het overzicht afsluit.. Daar moet toch een andere methode voor zijn?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_163828955
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:17 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

:D Joh, zou ik het dan vragen?
De "backspace" knop doet niets. Lang indrukken van de menuknop zegt: "Split screen is nu niet mogelijk"
Momenteel lukt het alléén om de app te sluiten als ik de app via het kruisje in het overzicht afsluit.. Daar moet toch een andere methode voor zijn?
Ah hier op Android werkt het gewoon, gewoon dus inderdaad via de backknop.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:41:57 #17
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163915547
Trouwens, misschien ook handig voor in de FAQ, informatie over de eggs:

Many people are assuming that distance tracking, while the app is open, works like apps like RunKeeper or Strava; the app measures your exact route, every turn and deviation, every meter. This is not the case; Pokemon Go appears to work like Ingress (unsurprisingly), using refresh displacement measurement. What this means is Go notes your location, then waits an amount of time. After that time has passed, it measures your location again and works out the straight line distance between the two points.

What this means is, if you're walking a weaving path, back and forth, and happen to be quite close to your starting point after the first location check, it won't measure the entire distance you've walked in the intervening time. It'll just measure the straight line distance, which can be considerably less.
pi_164038089
Ik kwam hier voor de linkjes om IV te berekenen, maar die staan hier dus niet :+

Hier kan je terecht: https://pokeassistant.com/main/contribute

[ Bericht 31% gewijzigd door Isabeau op 27-07-2016 02:38:16 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_164053446
Iemand die weet wat het sterretje bij een pokemon betekend dat je aan en uit kan zetten.
The Real Life Begins With Sex
pi_164053455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:17 schreef Remco-TXL het volgende:
Iemand die weet wat het sterretje bij een pokemon betekend dat je aan en uit kan zetten.
Favoriet
pi_164171193
Het Claimen van Gym Rewards
Elke 21 uur kun je, als je een Pokémon in een gym hebt zitten, Pokécoins en stardust claimen.
Dit betekend dat je de gym niet 21 uur lang in bezit hoeft te hebben!
Je kan dus gewoon vlak voordat je timer afloopt snel wat gyms pakken en pokémons plaatsen zodat jij, als de timer klaar is, weer je Pokécoins en Stardust kan claimen!

Regels:
- Elke 21 uur kun je rewards claimen.
- Je kan maar 1 pokemon per gym plaatsen.
- Per Pokémon die geplaatst is in een gym krijg je 10 Pokécoins en 500 stardust
- Je kan rewards krijgen tot en met een maximum van 10 geplaatste Pokémon. Dit is 100 Pokécoins en 5000 Stardust.
- De rewards kun je claimen door op het schildje rechts boven in de shop te drukken. In het schildje staat het aantal gyms waar jij een Pokémon in hebt zitten. Onder het schildje staat een timer. Deze loopt af naar 0 en verdwijnt als je weer rewards kan claimen

[ Bericht 1% gewijzigd door Shadowkid053 op 02-08-2016 10:27:53 (Minor Text Fixes) ]
pi_164171434
Wat is het Witte Pokéballetje links boven in beeld?
Het witte Pokéballetje linksboven in beeld is de wijze waarop de app aangeeft dat hij verbinding aan het maken is met de server. De app is op dat moment misschien even de verbinding kwijt met de server of de verbinding is instabiel.

Ervaringen van gebruikers weergeven dat als dit balletje constant bovenin het scherm draait dat je beter de app even opnieuw kan opstarten aangezien hij dan geen voortgangsdata verzend en er ook geen Pokémons meer spawnen. Daarnaast krijg je bij Pokéstops dan vaak een wit rondje in plaats van een foto van de stop. Je krijgt dan ook geen items meer uit de stop.
pi_164171903
Lucky egg en het aantal evoluties

Met een lucky egg in gebruik krijg je 30 minuten lang dubbel zoveel xp! Een mooi trucje om snel een paar levels omhoog te gaan is dan ook het evolueren van Pokémon als je een lucky egg aan hebt staan! Maar hoeveel Pokémons kun je nu daadwerkelijk laten evolueren tijdens die 30 minuten?

Na aardig wat testen is er een algemene consensus ontstaan over het optimale aantal Pokémon wat je kan laten evolueren in die 30 minuten dat een lucky egg actief is.
Het gemiddelde aantal zit rond de 50 pokémons maar met een beetje geluk en een afleidingsvrije omgeving moet de 60 evoluties zeker haalbaar zijn.

Er is ook een website die een tool ter beschikking heeft die trainers advies geeft hoe ze een lucky egg het beste kunnen benutten:
Pidgey Calculator, voor het maximaliseren van je lucky egg!
pi_164173369
Held _O_.
pi_164174050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 02:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam hier voor de linkjes om IV te berekenen, maar die staan hier dus niet :+

Hier kan je terecht: https://pokeassistant.com/main/contribute
Thanks, ook toegevoegd! Meteen ook een uitlegje erbij geschreven, hopelijk is het wat duidelijker zo voor iedereen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')