abonnement Unibet Coolblue
pi_163763033
Bauke Mollema gaat de Tour winnen, hier kan je hem alvast feliciteren!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:01:13 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_163763079
Dit is er wel weer eentje uit de categorie België gaat Europees kampioen worden hoor. Ik dacht dat wij het volk van de grote mond en overdreven verwachtingen waren.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:02:50 #3
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163763105
Froome rijdt super stabiel, zie hem echt geen fouten maken. Quintana gaat in de Alpen vliegen. Derde plaats is het hoogst haalbare.
pi_163763205
Zou overigens wel wat zijn als Mollema toch geel pakt en 'm dan op de voorlaatste dag weer verliest en van het podium kukelt. Hebben we dat als Nederland in één jaar in alle drie de grote rondes meegemaakt.
in a crowd you lose humanity
pi_163763232
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:10 schreef Wombcat het volgende:
pakt en 'm dan op de voorlaatste dag weer verliest. Hebben we dat in Nederland in één jaar in alle drie de grote rondes meegemaakt.
Het feit dat je meedoet om de grote prijs is toch al zeer mooi. In België is het maar magertjes op gebied van ronde renners.
pi_163763263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:12 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Het feit dat je meedoet om de grote prijs is toch al zeer mooi. In België is het maar magertjes op gebied van ronde renners.
Als we moeten wachten op Van den Broeck dan zullen we lang moeten wachten
pi_163763275
Gefeliciteerd mollema!
pi_163763277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:14 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Als we moeten wachten op Van den Broeck dan zullen we lang moeten wachten
Die heeft zijn beste jaren al gehad met zijn 4de en 5de plek (eigenlijk 3de plek geworden na schorsing Contador enzo...)
pi_163763300
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:10 schreef Wombcat het volgende:
Zou overigens wel wat zijn als Mollema toch geel pakt en 'm dan op de voorlaatste dag weer verliest en van het podium kukelt. Hebben we dat als Nederland in één jaar in alle drie de grote rondes meegemaakt.
_O-

Ach, ik ben allang blij dat de Nederlandse renners de laatste paar jaar weer leuke dingen laten zien.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:16:52 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_163763303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:12 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Het feit dat je meedoet om de grote prijs is toch al zeer mooi. In België is het maar magertjes op gebied van ronde renners.
Klassiekers zijn ook gewoon veel mooier dan die dichtgetikte grote rondes.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:24:00 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_163763413
quote:
Het feit dat je meedoet om de grote prijs is toch al zeer mooi. In België is het maar magertjes op gebied van ronde renners.
Vervaeke en De Plus zijn top-tien renners in de dop. Laten al leuke klimuitslagen zien op jonge leeftijd. Eerstgenoemde heeft dan ook nog eens een bazennaam die zo verzonnen zou kunnen zijn door Louis Paul Boon.
We have always been at war with Eastasia.
pi_163763787
Dumoulin voor het klassement is ook wel een zekerheidje.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 18:51:21 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_163763861
Blijft toch vreemd. Wij met TD, Mollema, Kruijswijk, Kelderman en Dumoulin hopen op eventueel als alles meezit een keer een podiumplek in de Vuelta en die Britten hebben met twee non-talenten nu bijna 4 grote rondes te pakken...
We have always been at war with Eastasia.
pi_163763900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:51 schreef -XOR- het volgende:
Blijft toch vreemd. Wij met TD, Mollema, Kruijswijk, Kelderman en Dumoulin hopen op eventueel als alles meezit een keer een podiumplek in de Vuelta en die Britten hebben met twee non-talenten nu bijna 4 grote rondes te pakken...
Medailles/overwinningen zijn te koop door jarenlang structureel te investeren in voorzieningen, dat heeft het VK met de Olympische spelen ook wel laten zien..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163764032
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Medailles/overwinningen zijn te koop door jarenlang structureel te investeren in voorzieningen, dat heeft het VK met de Olympische spelen ook wel laten zien..
Maar is dat daadwerkelijk te koop, of gewoon een goed en slim beleid dat ze opgezet hebben waardoor veel meer mensen de talenten ontdekken die ze daadwerkelijk hebben. Ik weet trouwens niet wie -XOR-'s non-talenten zijn, maar als bij bijv. Wiggins bedoeld dan moet je eens zijn erelijst kijken op de weg en op de baan. Daar kan toch mening Nederlandse wielrenner een puntje aan zuigen.
pi_163764057
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:00 schreef Dennism het volgende:

[..]

Maar is dat daadwerkelijk te koop, of gewoon een goed en slim beleid dat ze opgezet hebben waardoor veel meer mensen de talenten ontdekken die ze daadwerkelijk hebben. Ik weet trouwens niet wie -XOR-'s non-talenten zijn, maar als bij bijv. Wiggins bedoeld dan moet je eens zijn erelijst kijken op de weg en op de baan. Daar kan toch mening Nederlandse wielrenner een puntje aan zuigen.
Ja ze snijden het vanaf heel veel verschillende kanten aan natuurlijk. Een groot talentidentificatieprogramma zoals ze in het VK hebben/hadden (al was dat lang na Wiggins zijn tijd) kost veel geld, maar ook het opzetten van regionale trainingslocaties, investeren in fysiologisch onderzoek, sport op school, etc. etc.
Volgens mij kun je de totale sportprestaties van elk land vrij goed uitzetten tegen het geld wat er in gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:07:41 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_163764173
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Medailles/overwinningen zijn te koop door jarenlang structureel te investeren in voorzieningen, dat heeft het VK met de Olympische spelen ook wel laten zien..
Na lang investeren krijg je op een gegeven moment een talent als Yates dat boven komt drijven, niet 2 renners die eerst geen verkeersdrempel over kunnen die opeens alles en iedereen naar huis fietsen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_163764210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Na lang investeren krijg je op een gegeven moment een talent als Yates dat boven komt drijven, niet 2 renners die eerst geen verkeersdrempel over kunnen die opeens alles en iedereen naar huis fietsen.
Kan wel, als die renners gewoon veel bredere ondersteuning krijgen dan renners uit andere landen. Sky schept er ook altijd over op hoeveel ze uit onderzoek naar de 'marginal gains' halen, qua voeding, testen, etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:18:49 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_163764366
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan wel, als die renners gewoon veel bredere ondersteuning krijgen dan renners uit andere landen. Sky schept er ook altijd over op hoeveel ze uit onderzoek naar de 'marginal gains' halen, qua voeding, testen, etc.
de rest traint zo suboptimaal dat Froome op z'n 26e een sprong van de achterhoede naar een GT podium kan maken :? Wiggins' wegcarriereverloop is helemaal lachwekkend.

spaanse langeafstandslopers en wielrenners na Barcelona 92, Jones en Greene 96, kenteris en thanou in 2004...
We have always been at war with Eastasia.
pi_163764374
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan wel, als die renners gewoon veel bredere ondersteuning krijgen dan renners uit andere landen. Sky schept er ook altijd over op hoeveel ze uit onderzoek naar de 'marginal gains' halen, qua voeding, testen, etc.
Armstrong zat over hetzelfde op te scheppen.
pi_163764391
Tja, ik waag me liever niet aan uitspraken over wie er wel en niet dopeert.. maar ook dat is een vorm van prestaties kopen ;) De tijd zal het uitwijzen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163764399
Mollema gaat natuurlijk nog wel wat minuten verliezen de laatste week.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:21:17 #23
40566 Ericr
Livewrong
pi_163764409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:51 schreef -XOR- het volgende:
Blijft toch vreemd. Wij met TD, Mollema, Kruijswijk, Kelderman en Dumoulin hopen op eventueel als alles meezit een keer een podiumplek in de Vuelta en die Britten hebben met twee non-talenten nu bijna 4 grote rondes te pakken...
Oh no you didn't. Wiggins is een non talent? 1 van de beste baanrenners van de laatste 20 jaar of zo.

Froome kwam amper een vluchtheuvel over in zijn dikkertjestijd maar Wiggins leit al ver voor zijn wegcarriere echt op gang kwam laten zien dat hij een grote motor heeft.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:21:26 #24
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_163764411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja ze snijden het vanaf heel veel verschillende kanten aan natuurlijk. Een groot talentidentificatieprogramma zoals ze in het VK hebben/hadden (al was dat lang na Wiggins zijn tijd) kost veel geld, maar ook het opzetten van regionale trainingslocaties, investeren in fysiologisch onderzoek, sport op school, etc. etc.
Volgens mij kun je de totale sportprestaties van elk land vrij goed uitzetten tegen het geld wat er in gaat.
Gaat dat ook op voor voetbal of alleen de 'middenmootsporten' en marginale sporten?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163764478
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gaat dat ook op voor voetbal of alleen de 'middenmootsporten' en marginale sporten?
Ik denk dat het vooral opgaat als je de totale sportprestaties van een land in een bepaald jaar, of olympische cyclus, bij elkaar optelt. In individuele sporten kunnen er altijd uitschieters naar boven of naar beneden zijn (zie IJsland), maar als je alles optelt is het geld wat er tegenaan gegooid wordt toch denk ik een erg belangrijke voorspellende factor voor medailles.
En wat een middenmootsport of marginale sport is verschilt natuurlijk ook per land he ;) In China geven ze niet veel om voetbal maar ze scoren wel altijd hoog in medailleklassementen.
De correlatie zal denk ik wel het sterkste zijn in sporten waar atleten vooral voor hun land uitkomen, in voetbal zijn er natuurlijk zoveel internationale transfers dat het niet helemaal te onderscheiden is wat er geinvesteerd wordt binnen de landsgrenzen en wat er daarvan ook ten goede van nationale sporters komt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')