abonnement Unibet Coolblue
pi_163879109
Wij zijn iets voor Ean haar vijfde verjaardag begonnen en ze zit nu in badje 3 van de 10.

Vandaag moet je als ouders mee het water in. Papa is dus mooi mee. Ineens veel vaders en maar een mama.
pi_163879247
Dat was hier deze week ook... de laatste zwemles voor de zomervakantie is mét een ouder in het zwembad. Geweldig juist! Ik had oppas voor Femke geregeld en ben lekker meegegaan. Ze hadden een mini aquarobics les geregeld op muziek van Kabouter Plop en aanverwanten, vreselijk, maar hebben zo gelachen! Daarna met de ongewone gewone les meegedaan, zwemmen door het gat enzo :D Lars vond het geweldig! Lekker gek doen met mama O+

Ik heb er nu wel spierpijn van :')
pi_163879418
We zijn gestart met 5j3m met zwemles. Ze heeft er een jaar en vier maanden over gedaan en na de zomer gaat ze voor B. Prima dus. Misschien dat peuter er iets eerder aan toe is, die is motorisch wat sterker en handiger, maar dat zien we dan wel.
pi_163879687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:45 schreef Shandaly het volgende:
Dat was hier deze week ook... de laatste zwemles voor de zomervakantie is mét een ouder in het zwembad. Geweldig juist! Ik had oppas voor Femke geregeld en ben lekker meegegaan. Ze hadden een mini aquarobics les geregeld op muziek van Kabouter Plop en aanverwanten, vreselijk, maar hebben zo gelachen! Daarna met de ongewone gewone les meegedaan, zwemmen door het gat enzo :D Lars vond het geweldig! Lekker gek doen met mama O+

Ik heb er nu wel spierpijn van :')
Hier moest je kind werpen ed. Dat kan ik met mijn schouder en arm echt niet meer.
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:13:54 #165
73386 Fazz
onderweg
pi_163881072
Heeft hier om iemand soms overlevings zwemmen gedaan? Dat kan dacht ik al vanaf 2/3 jaar. Heb er ooit iets over gelezen en klonk wel interessant.

F was gisteren op strand met oma. 'S middags nog even bij haar thuis geslapen en daarna zijn ze weer gegaan, tot 9 uur zijn ze gebleven :D
Hij vond het fantastisch en blijft er vandaag maar over vertellen O+ Zelf was ik borrelen op een ander strand dus een goede deal zo :7

Net baby geknuffeld bij een vriendin. F ging heel zachtjes de baby aaien O+
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:51:14 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163883985
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:55 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, in jouw situatie zou ik ze gewoon alledrie tegelijk laten starten denk ik, scheelt heen en weer rijden ;) Met twee snellere meiden en een iets voorzichtigere grote broer die maar een jaar ouder is gaan ze hopelijk mooi gelijk op!
Dat is ook precies de intentie. Hoewel.... het ligt er wel een beetje aan hoe M's fysiotraject gaat. Misschien dat wat bij de meiden past voor hem niet echt passend is en vice versa.

We kijken volgend jaar wel even hoe het gaat.

Mijn meiden vonden vorig jaar water nog vrij spannend. Vanochtend naar een plas hier in de buurt geweest en ze dreven vrolijk rond op hun vleugeltjes en stonden tot aan hun kin in het water :? Ik was dus vrij verrast (en het was ineens ook een stuk intensiever voor mama....)
pi_163888698
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:13 schreef Fazzoletti het volgende:

F was gisteren op strand met oma. 'S middags nog even bij haar thuis geslapen en daarna zijn ze weer gegaan, tot 9 uur zijn ze gebleven :D
Hij vond het fantastisch en blijft er vandaag maar over vertellen O+ Zelf was ik borrelen op een ander strand dus een goede deal zo :7
Fijn dat hij het ook zo leuk vindt!
Ik vind het ook echt super samen met haar op het strand, maar ook wel erg vermoeiend. Ze gaat er de hele tijd vandoor. En hard rennen over het harde zand! Ze is zo een heel eind weg. Ook steeds zeggen 'Ik ga naar zee, zelluf'. Dan loopt ze zo heel parmantig en onafhankelijk met haar emmertje naar de zee. :D . Ons weer terugvinden, al zitten we dichtbij gaat elke keer fout, dus dan loop ik weer te roepen, te zwaaien en achter haar aan te rennen. :+ .

Toen we op een terras zaten van een strandtent was ze ook lekker bezig. Ze liep een beetje te spelen op het terras en we letten denk ik twee minuten even niet goed op. Toen zag ik haar niet meer, dus ik op zoek. Stond ze aan de andere kant van het terras heel dramatisch: 'papa mama waar ben je??' te roepen over een hekje richting het strand, allemaal bezorgde mensen om haar heen die aan het turen waren naar zoekende ouders ergens op het strand . En ik 'Ja hallo, nee, we zitten gewoon hier om de hoek.' :') .

Kortom, het is momenteel echt never a dull moment met de dame. :P .

(Baby knuffelen, leuk en lief. Ook confronterend of niet?)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:47:02 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163903346
Dan zit je hart ook even in je keel Franny :')

Vanochtend naar het cb geweest. Lucas' stats: 10,6 kg en 86 cm. Hijbis lekker de lengte in geschoten. 4 maanden geleden was hij nog 81 cm. Hij zit nog altijd onder het gemiddelde maar hij volgt mooi zijn eigen lijntje en de arts zei meteen dat hij er gewoon goed en niet dun uitziet :) en alle opdrachten deed hij ook gewoon heel goed, lekker aan het babbelen O+ *trots*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163903520
Franny wat een ondernemende dame heb je O+. Hier blijven ze tegenwoordig heel dicht bij mij. Ean deed dat altijd al en Sac tegenwoordig ook of anders is er Ean die haar terug dirigeert.

Chanty lucas heeft jouw bouw denk ik. Dus logisch dat hij smal is.

Shandaly nog spierpijn?
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:03:21 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163903758
Oja, weglopende kinderen... Wij waren kuiken laatst kwijt in een redelijk grote Gamma, op een drukke koopzondag :X. Gelukkig vond ik hem na een paar minuten zoeken, en was hij er zelf ook enorm van geschrokken dat hij ons kwijt was.
Zaterdag zitten we een dag in de Efteling, ben benieuwd of hij dan een beetje netjes in de buurt blijft :'). (Ik in een rolstoel, dus kan niet makkelijk steeds achter hem aan). Hebben jullie eigenlijk met je peuter afgesproken wat ze moeten doen als ze je kwijt zijn?
KuikenGuppy
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:21:38 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163904299
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Franny wat een ondernemende dame heb je O+. Hier blijven ze tegenwoordig heel dicht bij mij. Ean deed dat altijd al en Sac tegenwoordig ook of anders is er Ean die haar terug dirigeert.

Chanty lucas heeft jouw bouw denk ik. Dus logisch dat hij smal is.

Shandaly nog spierpijn?
Lucas is een kloon van mijn man. Die is 1.87 en 65 kg ongeveer ;) dus ja... En ik ben normaliter ook vrij petit idd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163904341
Dan zijn jullie beide slank gebouwd en dus logisch dat Lucas dat ook is. En volgens mij ben jij nu nog steeds slank.
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:04:48 #173
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163905324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan zijn jullie beide slank gebouwd en dus logisch dat Lucas dat ook is. En volgens mij ben jij nu nog steeds slank.
Nah op dit moment niet. Ik schrok gister een beetje van mezelf in bikini :') zit nu al een paar weken op hetzelfde gewicht na de bevalling en stiekem baal ik daar wel van. Niet te hard afvallen okz maar stagneren hoeft nou ook niet. Moet nog tien kilo kwijt voor een mooi gewicht -O- maar goed, bevalling is net een maand geleden dus het mag en het komt wel goed. Kwam t vorige keer ook.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163905702
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nah op dit moment niet. Ik schrok gister een beetje van mezelf in bikini :') zit nu al een paar weken op hetzelfde gewicht na de bevalling en stiekem baal ik daar wel van. Niet te hard afvallen okz maar stagneren hoeft nou ook niet. Moet nog tien kilo kwijt voor een mooi gewicht -O- maar goed, bevalling is net een maand geleden dus het mag en het komt wel goed. Kwam t vorige keer ook.
Niet te steng voor jezelf zijn hoor.
pi_163905741
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:03 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk met je peuter afgesproken wat ze moeten doen als ze je kwijt zijn?
Nee, ik denk dat die van mij (en jou) daar nog wat te klein voor is eigenlijk. Ik heb nu wel een paar keer gezien wat ze doet als ze mij/ons kwijt is: dan gaat ze dus heel hard roepen (mama, mama, waar ben je???) en dat pikken mensen om haar heen dan dus wel op. Ik zat meer te denken om haar iets om te doen met naam en mijn telefoonnummer erbij.

Chanty, }:| . Het komt zeker weten goed, net als de vorige keer. Ik heb na de bevalling van I ook vrij lang stil gestaan en het ging langzaam maar uiteindelijk had ik driekwart jaar erna wel ondergewicht. ;( . Je gewicht en hoe je er in bikini uitziet, is wel het laatste waar je je nu, zo kort na de bevalling, druk over hoeft te maken toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:41:32 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163906072
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:25 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat die van mij (en jou) daar nog wat te klein voor is eigenlijk. Ik heb nu wel een paar keer gezien wat ze doet als ze mij/ons kwijt is: dan gaat ze dus heel hard roepen (mama, mama, waar ben je???) en dat pikken mensen om haar heen dan dus wel op. Ik zat meer te denken om haar iets om te doen met naam en mijn telefoonnummer erbij.

Chanty, }:| . Het komt zeker weten goed, net als de vorige keer. Ik heb na de bevalling van I ook vrij lang stil gestaan en het ging langzaam maar uiteindelijk had ik driekwart jaar erna wel ondergewicht. ;( . Je gewicht en hoe je er in bikini uitziet, is wel het laatste waar je je nu, zo kort na de bevalling, druk over hoeft te maken toch?
Ja ik meen me te herinneren dat het na de bevalling bij Lucas ook even stagneerde en toen kelderde. Eet nu wel meer om dat te voorkomen. Een kan het wel loslaten maar moppert gewoon niet voor de spiegel gaan staan nu. Gelukkig ligt er iets heel moois bij me O+ En vindt mijn man me nog steeds aantrekkelijk om al zou ik zo blijven.

Ik heb ook al zitten denken dat ik bij een uitje misschien mijn nr op Lucas arm schrijf. Maarja... Het kan idd ook in de gamma oid... Maar eens nadenken over iets dat je om kunt doen wat hij niet af kan doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163906143
Chanty, zoek eens op sos polsbandje. Dan vind je oa van die festivalachtige bandjes. Wij hebben we ook zo een voor O en die heeft ze dan om haar pols, enkel of kleding, al naar gelang haar humeur :P
pi_163906185
Chanry hier kon ik twee weken na de geboorte van Djenna alweer in mijn eigen broeken. Bij Boaz heeft dat maanden geduurd maar ook dat is goed gekomen. En dadelijk zien we wel weer na deze. Komtvast goed ^O^

Als wij iets gaan ondernemen krijgen de kindjes zon legerketting om met daarop onze adresgegevens en beider telefoonnummers.
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:47:19 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163906206
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:25 schreef Franny_G het volgende:
Nee, ik denk dat die van mij (en jou) daar nog wat te klein voor is eigenlijk. Ik heb nu wel een paar keer gezien wat ze doet als ze mij/ons kwijt is: dan gaat ze dus heel hard roepen (mama, mama, waar ben je???) en dat pikken mensen om haar heen dan dus wel op. Ik zat meer te denken om haar iets om te doen met naam en mijn telefoonnummer erbij.
Ik denk dat dat dus best al wel kan. Op zijn eigen niveau weliswaar, maar wij maken best af en toe al afspraken met hem en dat geeft hem heel veel houvast en zelfvertrouwen. Ook als hij het nog niet helemaal snapt. Ik wil hem voor zaterdag wel wat meegeven, bijvoorbeeld dat hij ons niet moet gaan zoeken maar stil moet blijven staan en een volwassene om hulp vragen of zo.
KuikenGuppy
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:49:06 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163906256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, zoek eens op sos polsbandje. Dan vind je oa van die festivalachtige bandjes. Wij hebben we ook zo een voor O en die heeft ze dan om haar pols, enkel of kleding, al naar gelang haar humeur :P
Kuiken heeft deze en vindt het heeeeeel cool als die weer eens om mag 8-).

We spreken dan met hem af wanneer het armbandje af mag en daar hudt hij zich vrijwel altijd netjes aan ;).

KuikenGuppy
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:54:11 #181
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163906359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, zoek eens op sos polsbandje. Dan vind je oa van die festivalachtige bandjes. Wij hebben we ook zo een voor O en die heeft ze dan om haar pols, enkel of kleding, al naar gelang haar humeur :P
Zoiets idd ^O^ even zijn maat opmeten vanavond. Hoop dat het past. Anders haal ik bij de dierenwinkel en halsband met koker :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163906466
Boaz snapt dat kettingkje ook nog niet. Djenna weet wel heel goed te vertellen dat als ze papa en mama kwijt is. Dat oefenen we ook altijd even voordat we weg gaan ..dat ze dan naar iemand toe moet lopen, de ketting mort laten zien en vragen of die papa en mama bellen. Ik denk dat ze, mocht het ooit gebeuren, dit in de praktijk ook echt wel doet :Y

Ik heb wel eens vaker met haar afspraakjes gemaakt on dingen op ern bepaalde manier aan te pakken en dan hoorde ik later ook terug dat ze het op die manier gedaan heeft.. terwijl ze het ook totaal anders had kunnen doen.

Maar ik hoop het nooit mee te hoeven malen uiteraard.
pi_163906670
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:47 schreef Burdie het volgende:

Ik denk dat dat dus best al wel kan. Op zijn eigen niveau weliswaar, maar wij maken best af en toe al afspraken met hem en dat geeft hem heel veel houvast en zelfvertrouwen.
Ja, op die manier kan het wel. Ik maak soms met I ook wel afspraken. Ik bedoel meer dat ik denk dat bij de paniek (help, waar is mama) die een kind dan kan voelen en ook de oriëntatie kwijt zijn, ze vaak precies datgene doen waarvan je hoopt dat ze 't niet doen. Zoals op het strand: vaak lopen de kinderen dan de 'wind mee' richting op, ze gaan toch zoeken, en stil staan is dan heel tegennatuurlijk voor ze. Dus in die zin denk ik dat het heel lastig is om echt afspraken te maken, omdat ze die op zo'n moment vergeten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 juli 2016 @ 15:29:20 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163907067
J heeft sonds ie anderhalf is een armbandje met zijn voornaam en mijn telefoonnummer (siliconending), en hij heeft ook een ketting met naam, geboortedatum en onze telefoonnummers. Hij mag kiezen welke hij om wil als we weggaan. Voor F (die wel de wegloop(kruip)functie gedownload lijkt te hebben) heb ik dezelfde besteld, handig voor op vakantie op de camping.

J heb ik afgelopen dinsdag bij de Beekse Bergen duidelijk verteld wat ie moet doen als mama kwijt is. Op het strand naar de 'neushoorn' gaan, en anders iemand (volwassene) hulp vragen. Op ie in zo'n situatie nog zou weten wat te doen heb ik nog niet hoeven testen gelukkig ;)
pi_163907219
Ik heb ook meteen even een armbandje besteld. ^O^ .

Het beste vriendje van I van het kdv was laatst zoek op het strand. Werd uiteindelijk door de politie weer bij de vader gebracht. Jongetje zelf was er nauwelijks door van slag, vond het vooral stoer dat hij in een politieauto had mogen zitten. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 juli 2016 @ 16:03:45 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163907900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Boaz snapt dat kettingkje ook nog niet. Djenna weet wel heel goed te vertellen dat als ze papa en mama kwijt is. Dat oefenen we ook altijd even voordat we weg gaan ..dat ze dan naar iemand toe moet lopen, de ketting mort laten zien en vragen of die papa en mama bellen. Ik denk dat ze, mocht het ooit gebeuren, dit in de praktijk ook echt wel doet :Y
Ik denk dat ik dit voor zaterdag ook zo ga oefenen met kuiken :Y. Kan nooit kwaad lijkt me.
KuikenGuppy
pi_163908431
Wat mijn ouders bij ons deden was 1 kort regeltjes gebruiken, dus geen lange verhandelingen enzo. "Blijven staan waar je staat, en met niemand meegaan". Ik weet het nog exact. Ik wil voor O dus ook een dusdanig regeltje gaan aanleren, maar dan met het bellen er bij.
Zo'n kort regeltje is makkelijker te leren voor die kleintjes.

Verder hoop ik dat ik het nooit nodig zal hebben :'(
  donderdag 21 juli 2016 @ 16:43:33 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163908671
Ik kan me dus niet meer herinneren wat mijn ouders er vroeger over afspraken... Volgens mij blijven staan waar je stond.
KuikenGuppy
pi_163908942
Ik heb ooit eens gehoord dat iemand tegen haar kinderen zei dat ze een andere mama moesten zoeken ipv een volwassene als ze haar niet konden vinden. Vond ik ook wel een goede.
  donderdag 21 juli 2016 @ 17:00:57 #190
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163909045
met niemand meegaan vind ik dan wel weer best lastig om te zeggen als het kind iemand kwijt is.
want die iemand kan als volwassene veel hulp bieden, en weglopen van iets om hulp te halen is zonder kind dan weer misschien dat het kind weer kwijt is.

Ik spreek een vaste ophaal plek af met de kinderen, (naast hun favoriete speelobject wat ze altijd weten te vinden ) En ik leer ze hun voor en achternaam. En mijn voor en achternaam.

Als het speelding niet lukt dan vraag ik ze of ze iemand die er werkt aan kunnen spreken of een andere moeder die kan helpen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_163909095
Mijn ouders wezen me altijd op herkenningspunten. Dat was dan vooral op het strand, omdat we daar vaak naartoe gingen. Als er een opvallende parasol of windscherm bij ons in de buurt stond, dan wezen ze daarnaar, en waar we zaten ten opzichte van de strandtent en de EHBO-post. Maar het belangrijkste was eigenlijk dat we altijd op ongeveer dezelfde plek gingen zitten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163909224
Ik heb de kinderen geleerd: "hallo ik ben mijn mama/papa kwijt, dit is het nummer, wil je bellen?" en als we dan ergens zijn dan kijken naar wie ze eventueel heen kunnen. Medewerkers van het park bijvoorbeeld.
De kinderen krijgen zo'n wegwerp armbandje om van de reddingsbrigade en daar schrijven we het nummer op van diegene die mee is.
pi_163909521
Wij hebben een boekje waarin een kindje kwijtraakt. Naar aanleiding daarvan weet W dat ze W Achternaam heet en woont aan de Straat nr 2 in Woonplaats. Maar ze is ook over 2 mnd al 4 natuurlijk..
Het boekje eindigt met: Gelukkig kan Jasper zeggen waar hij woont, kan jij dat ook? Dan zegt ze altijd snel haar adres.
Maar ze houd ons altijd goed in de gaten, dus denk niet dat ze kwijt zou raken..
pi_163909551
Op n druk strand oid heeft ze trouwens ook altijd ons telefoonnummer mee..
  donderdag 21 juli 2016 @ 17:23:00 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163909574
Fijne tips, bedankt :). Hoe heet dat boekje, wmik? Dat lijkt me voor kuiken nog een flinke stap te ver, maar misschien voor over een jaar ;).
KuikenGuppy
pi_163909740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:00 schreef Moppert het volgende:
met niemand meegaan vind ik dan wel weer best lastig om te zeggen als het kind iemand kwijt is.
want die iemand kan als volwassene veel hulp bieden, en weglopen van iets om hulp te halen is zonder kind dan weer misschien dat het kind weer kwijt is.


Ik spreek een vaste ophaal plek af met de kinderen, (naast hun favoriete speelobject wat ze altijd weten te vinden ) En ik leer ze hun voor en achternaam. En mijn voor en achternaam.

Als het speelding niet lukt dan vraag ik ze of ze iemand die er werkt aan kunnen spreken of een andere moeder die kan helpen.
Dat was meer als we elkaar in een winkelcentrum ofzo kwijt zouden raken. Je kan niet om de haverklap herkenningspunten afspreken, en het is voor volwassenen natuurlijk veel makkelijker om terug te lopen naar waar je vandaan kwam. En als er volwassenen komen en dat kind zegt dan ze moet blijven staan waar ze staat, dan kunnen ze vast van daar uit helpen zoeken.

Een andere mamma zoeken is natuurlijk niet overal actueel. Sta je daar in een bouwmarkt bijvoorbeeld, daar is het vaak dunbezaaid met moeders. Of nou ja, een medewerker aanspreken lijkt me nog t best om te leren, eigenlijk.
pi_163910608
Je kan evt ook, mocht je geen bandje hebben, met een pen het telefoonnummer op de arm schrijven en pleisterspray oid erover doen :)
pi_163911454
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken heeft deze en vindt het heeeeeel cool als die weer eens om mag 8-).

We spreken dan met hem af wanneer het armbandje af mag en daar hudt hij zich vrijwel altijd netjes aan ;).

[ afbeelding ]
oh die vind ik voor de jongens leuk

Wij hebben ze geleerd dat als ze ons kwijt zijn ze iemand moeten vertellen wie ze kwijt zijn en hun naam. Jan lukt dit wel teun zijn we nog mee bezig. Hij kan zeggen welke plaats hij woont welke straat want daar kent hij het prima. En bij opa en oma dat ze bij de grote kerk wonen op de 9de verdieping want dan weet hij het ook

Maar zo'n bandje in bijv de dierentuin ofzo wel erg handig
pi_163911467
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zoiets idd ^O^ even zijn maat opmeten vanavond. Hoop dat het past. Anders haal ik bij de dierenwinkel en halsband met koker :+
dat is nog meer geschikter voor die van mij _O-
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:04:04 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163914404
Oh ja, goede reminder. Die bandjes moet ik ook nog bestellen.

Mijn kleuter kan trouwens alle afspraken heel goed opdreunen maar in de praktijk is hij al lichtelijk in paniek als ik ineens niet meer achter hem loop bij het naar binnen gaan bij school.

(voor de bestellers, denk bij het invullen van je telefoonnummer ook even aan de landcode, dan kun je hem ook in het buitenland gebruiken)
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:35:56 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163915328
Wij hebben trouwens deze: http://www.koterkado.nl/polsbandje-met-naam

En wat Kyara zegt idd, ik heb dus nieuwe besteld, want het oude bandje van J. had geen landcode (en was wat te klein aan t worden)...
pi_163916327
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:23 schreef Burdie het volgende:
Fijne tips, bedankt :). Hoe heet dat boekje, wmik? Dat lijkt me voor kuiken nog een flinke stap te ver, maar misschien voor over een jaar ;).
"Voor jou, van vrouwtje appelwang" staan veel meer leuke verhaaltjes in. We hebben vooral veel gehad aan 'Jaspers boze bui'. Dat heeft t voor haar makkelijker gemaakt te benoemen dat ze 'boos is/niet wil slapen' maar ook te begrijpen dat je dat mag voelen en hoe je ermee om kunt gaan en dat t ook weer over gaat. Nou ja, moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, maar t heeft enorm geholpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door watmoetikkiezen op 21-07-2016 22:22:16 ]
pi_163922115
Wij hebben die bandjes ook. Voor op het strand, dagjes weg, vakantie etc. Ik vind ze ideaal en ook de peuters weten inmiddels dat het niet is toegestaan de bandjes zelf af te doen. :+

Toen L. nog wat kleiner was leerde ik haar om in pretparken naar medewerkers te gaan en op straat naar een mevrouw. Niet dat mevrouwen altijd goede bedoelingen hebben, maar dat voelt toch veiliger dan een man op één of andere manier. Gelukkig hebben we die truc nooit nodig gehad toen ze peuter was.

Al heb ik L laatst op het strand wel als vermist kindje opgegeven. :@ Ze zou bij de strandtent naast degene waar we zaten gaan schminken, want dat kon daar zei ze. Op zich natuurlijk prima, maar toen ze na een half uur nog niet terug was ging ik maar even kijken. Ze was niet bij het springkussen, niet bij de stormbaan en het schminken leek niet te bestaan. Ik ben drie rondjes om de springkussens en de strandtent gelopen, maar geen L. Nu weet ik dat L niet in 7 sloten tegelijk loopt, ze kan zwemmen én ze had haar bandje met mijn telefoonnummer om, maar je weet maar nooit wie ze eventueel tegengekomen kan zijn. Echt, de meest bizarre scenario's schieten dan door je hoofd. Ik ging dus met schaamrood op mijn kaken naar de reddigsbrigade, waar T en S 10 minuten eerder nog in de politieauto hadden gezeten, om L te laten registeren als kindje dat kwijt was. Waarschijnlijk zien ze daar normaal alleen maar mama's die compleet in paniek en overstuur zijn, want ze keken me een beetje vreemd aan toen ik kalmpjes mijn verhaal over L vertelde. Na nog even verder zoeken bleek dat L gewoon keurig in de rij stond bij het schminkenn, maar dat ik de schminkrij had aangezien voor een receptie/feestje. :')

Oh en ik ben aan het inpakken voor vakantie. Morgen vertrekken we naar Frankrijk. *O*
pi_163922159
Haha nikki die laatste zin van datvfeestje. Gelukkig maar datvhet zo goed is afgelopen!

Veel plezier op vakantie! *O*
  vrijdag 22 juli 2016 @ 10:41:04 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163923562
Haha Nikki, stond ze gewoon netjes in de rij O+
Veel plezier op vakantie!

Nora is vandaag jarig! 3 jaar *O*

Zelf is ze vooral aan het wachten op opa en oma. Ik hoorde alleen dat ze nét vertrokken zijn vanuit de andere kant van het land, dus het duurt nog wel even voordat ze er zijn.
Dat wordt nog even afzien, Nora roept al vanaf 6u vanochtend elke 3 minuten waar opa en oma nou blijven 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 22-07-2016 11:50:11 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163923615
Nikki :o oeps

Sylver gefeliciteerd *O*
En fijn dat ze zo gek is op opa en oma O+
Wij gaan morgen naar mijn ouders die 2 uur rijden wonen, dus zien we ze niet zo heel vaak. Maar het jochie is dol op ze en dat vind ik zo heerlijk.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:04:36 #207
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163924002
Dank je! :)

Jammer wel als er nog zo'n afstand tussen zit he, Blue.

Zowel mijn ouders als schoonouders wonen 2,5 uur rijden van ons af. Mijn schoonouders zien we wel elke maand en we FaceTimen elke zondag, dus die band is heel sterk.
Mijn ouders ziet ze iets minder vaak en ook geen FaceTime, maar daar is ze gelukkig ook dol op :)

Als ik zie hoe blij Nora wordt van opa en oma vind ik het wel jammer dat ze allebei zo'n end weg wonen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163924145
De ouders van mijn man wonen 20 minuten verderop en zien we sowieso wel eens per week.. soms vaker als dat zo uitkomt. De kindjes zijn gek op ze.

Met mijn moeder heb ik nu bijna 4 jaar geen contact meer. Dus Djenna en Boaz weten niet beter. Ze woont wel in hetzelfde durp als wij maar dat durp is net groot zat om elkaar heeeeeel zelden toevallig te treffen en dan negeer ik haar.

Met mijn vader heb ik nog wel contact en die woont ook in hetzelfde durp als wij. Maar da's niet echt een (verwen)opa. Kindjes noemen hem wel gewoon opa maar hij's niet zo spannend voor ze geloof ik :+
pi_163924385
Teun op het cb vandaag 13.8 kg en 92,6 cm daarmee gewicht op de 0 lijn lengte op de +1

Alles was goed en hij deed alles. Volgende x voor ogentest

Jan en Teun kennen alleen mijn schoonouders, ik heb al 26 jaar geen contact meer met mijn ouders dus die kennen ze niet
Met opa en oma zijn ze helemaal gek. Staan te juichen als die komen *O*
Ooit komt een dag dat ze vragen waarom ik gern papa en mama heb want zr weten dat opa en oma de papa en mama van papa zijn. Ik weet nog niet wat ik ga antwoorden
pi_163924415
Dat is ook niet om de hoek Sylver.
Ik promoot het ook wel erg wat betreft mijn ouders, we bellen ze een paar keer per week, soms voor een minuut en soms wat langer, afhankelijk van wat F te vertellen heeft en hoe de pet staat :D
Mijn schoonvader woont op 30 minuten afstand en die ziet F elke 2 weken wel even. Daar is hij ook dol op, ondanks dat die man wat onhandig is in doen en laten en absoluut niet denkt in de leeftijd van F wat kan of niet kan :')
Schoonmoeder woont in Hongarije, die ziet hij 1 keer per jaar maar heeft hij niks mee en vice versa :X

Edit:
Dat is ook een lastige vraag om een goed antwoord op te vinden Goitske, daar zou ik het antwoord zo ook even niet voor kunnen verzinnen.
pi_163924727
Mijn ouders en schoonouders wonen allemaal bij ons in het dorp. :P
Erg handig maar soms denk je: woonde ik maar ietsje verder. :P Alle hulp die men nodig heeft, wordt aan ons gevraagd. Terwijl mijn zus en broertje er okk nog zijn. Ook als het al de zoveelste keer is.
Maar goed, andersom vragen wij hen ook regelmatig om hulp hoor.
Het is erg fijn dat we Aiden ook makkelijk even een uurtje kunnen brengen of wanneer je een keer 's avonds wat later blijft, je binnen een paar minuten weer thuis bent.
Mijn ouders zien Aiden al gauw wekelijks, soms vaker als het eens uitkomt.
Mijn schoonouders zien hem gemiddeld elke 2 á 3 weken.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:22:40 #212
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_163925680
Gefeliciteerd Sylver met je 3 jarige!

Mijn meisje is dol op alle haar opa's en oma's. Mijn ouders wonen 500 meter verdeeop en de andere op meer dan 2 uur rijden.

Ze is trouwens net zo eigenwijs met zindelijk worden als die van WupWup. Ze houd het makkelijk 2 uur op maar niet plassen op de pot of wc. Dan wil ze een schone luier :'). Wel handig met het zwembadje ;)
pi_163926048
Hi daar, gisteren heb ik wat tijd doorgebracht met mijn nichtje van bijna 2,5 jaar oud maar behalve een paar woordjes achter elkaar komt er niet veel uit.
Een echt gesprek voeren zit er niet in..
Hoe ongebruikelijk is dat voor een kind van die leeftijd?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:02:23 #214
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163926330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Hi daar, gisteren heb ik wat tijd doorgebracht met mijn nichtje van bijna 2,5 jaar oud maar behalve een paar woordjes achter elkaar komt er niet veel uit.
Een echt gesprek voeren zit er niet in..
Hoe ongebruikelijk is dat voor een kind van die leeftijd?
Wat zegt ze wel Wammes?
Ik zou me (nog) geen zorgen maken..

Mijn nichtje praatte tot haar 4e amper, toen ze naar school ging, was het opeens kwebbelen tot en met. Nu moeten der ouders vragen of ze ajb soms even der kwebbel wil houden :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163926670
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:22 schreef Goitske het volgende:
Teun op het cb vandaag 13.8 kg en 92,6 cm daarmee gewicht op de 0 lijn lengte op de +1

Alles was goed en hij deed alles. Volgende x voor ogentest

Jan en Teun kennen alleen mijn schoonouders, ik heb al 26 jaar geen contact meer met mijn ouders dus die kennen ze niet
Met opa en oma zijn ze helemaal gek. Staan te juichen als die komen *O*
Ooit komt een dag dat ze vragen waarom ik gern papa en mama heb want zr weten dat opa en oma de papa en mama van papa zijn. Ik weet nog niet wat ik ga antwoorden
26 jaar? HOE OUD BEN JIJ DAN WEL NIET??? :X :X :X :X
Hooray for boobies!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:21:37 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163926738
Sylver gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_163926787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Hi daar, gisteren heb ik wat tijd doorgebracht met mijn nichtje van bijna 2,5 jaar oud maar behalve een paar woordjes achter elkaar komt er niet veel uit.
Een echt gesprek voeren zit er niet in..
Hoe ongebruikelijk is dat voor een kind van die leeftijd?
Mijn bijna 2,5 jarige maakt combinaties van maximaal 4 woorden, maar als ouder is daar prima een gesprek mee te voeren hoor. Soms versta je als buitenstaander woordjes ook niet die de ouders wel herkennen. Als ze nog niks zeggen met 2,5 zou ik me wel wat zorgen maken, maar dit klinkt niet heel vreemd.
pi_163926836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Hi daar, gisteren heb ik wat tijd doorgebracht met mijn nichtje van bijna 2,5 jaar oud maar behalve een paar woordjes achter elkaar komt er niet veel uit.
Een echt gesprek voeren zit er niet in..
Hoe ongebruikelijk is dat voor een kind van die leeftijd?
vrij normaal hoor, ze maken korte zinnetjes van een paar woorden en soms moet je echt goed luisteren maar meestal kan eentje van die leeftijd je wel wat duidelijk maken
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:27:59 #219
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163926882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:23 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn bijna 2,5 jarige maakt combinaties van maximaal 4 woorden, maar als ouder is daar prima een gesprek mee te voeren hoor. Soms versta je als buitenstaander woordjes ook niet die de ouders wel herkennen.
En dit idd..
Mijn dame zegt bijvoorbeeld: asseties op alsjeblieft als ze iemand wat geeft. Nu snappen meer mensen dat ze daar alsjeblieft mee bedoelt. En ze zegt nu ook 'dank' als ze wat krijgt. Ik vind het wel leuk :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163926997
Ik heb de dankeblieft variant :D
pi_163927223
Dat is slim BE, meteen klaar! Hier hebben we dakku, zo beleefd, dat kind van ons :+ En nije is een hijskraan of graafmachine. De buurvrouw Meri heet Jeje en Buurman & Buurman zijn Omma omma. Ik vind het zo schetig al die eigen woordjes O+

Hij heeft vandaag zijn laatste dag gehad op dit kdv. Hij was zo verdrietig toen hij hoorde dat dit de laatste keer was dat ik al de hele dag als een zombie op mn werk loop. Ik vind het echt heel erg voor hem, want hij vindt het daar zo ontzettend leuk. Hij stond ons ook heel vrolijk uit te zwaaien toen we gingen en er was vandaag niks aan de hand. Ik denk echt dat het een soort overenthousiasme is dat eruit komt als een liefdesbeetje waarvoor hij nu wordt gestraft. We hebben nog geen vervangend kdv gevonden, omdat ik de kriebels krijg van alle overdreven VVE-programma's, dus volgende week staan er nog twee op de planning.
pi_163927295
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

Waarschijnlijk zien ze daar normaal alleen maar mama's die compleet in paniek en overstuur zijn, want ze keken me een beetje vreemd aan toen ik kalmpjes mijn verhaal over L vertelde. Na nog even verder zoeken bleek dat L gewoon keurig in de rij stond bij het schminkenn, maar dat ik de schminkrij had aangezien voor een receptie/feestje. :')

Oh en ik ben aan het inpakken voor vakantie. Morgen vertrekken we naar Frankrijk. *O*
Ik zou ook in paniek zijn dan, vooral omdat ze al met al best lang weg was, tegen die tijd. Fijn dat je zo kalm kon blijven! En gelukkig stond ze gewoon netjes in de rij. O+ . Veel plezier in Frankrijk.

I is ook gek op haar opa's en oma's. Ik vind het bijzonder en ontzettend fijn dat I, ondanks dat ze oude ouders heeft (wij zijn 41 en 49) en bijbehorende oude oma's en opa's (mijn ouders zijn 82 en 83), ze hen toch alle vier leert kennen en ze nog van elkaar kunnen genieten. Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo, al is de gezond van mijn vader broos.

Nog even een strandfoto van afgelopen week. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 22-07-2016 13:52:58 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:30 #223
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163927353
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:34 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb de dankeblieft variant :D
Hier zegt hij bief als we hem iets geven omdat hij nog niet snapt dat hij op ons alsjeblieft dankjewel moet zeggen :+

Sylver gefeliciteerd *O*

Schoonouders wonen in Spanje (en vanaf dit jaar gedurende twee maanden op 1 uur rijden in een chalet). En ouders wonen op ruim 1,5 uur rijden. Echt een band heeft hij met geen van allen. Mijn ouders heeft hij de aangelopen maanden zeker 1 a 2 keer per maand gezien maar de liefde komt nog niet van de grond :') hoezeer mijn moeder ook haar best doet. Schoonouders ziet hij 1 a 2 keer per jaar en nu dus een paar keer extra en verder via Skype. Maar ook dat contact blijft afstandelijk. Nu zoekt Lucas sowieso niet snel toenadering tot mensen. Maar misschien zou ik het meer moeten stimuleren... Enerzijds wil ik dat wel maar ergens hoeft het contact voor mij ook niet zo intensief omdat ik zelf wel eens jeuk krijg van mijn ma en over mijn schoonmoeder nog niet te spreken :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163927357
Poe, Dot, dan breekt je hart wel. Ik vind het ook echt heel stom voor hem dat het zo gaat, dat verdient je kind niet. Dat gevoel 'weggestuurd' te worden, bah. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:50:52 #225
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163927402
Jeetje Franny wat is ze groot geworden! :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163927409
Dot wat sneu, kan me zo indenken dat je daar een knoop van in je maag krijgt.
Hoop zo dat jullie snel een prettig KDV vinden.
Er was toch laatst een KDV die bij het verhaal wel goed reageerde? Of voelde dat KDV niet goed voor jullie?
En misschien toch de 25km verderop boerderij toch eens bezoekje brengen?
pi_163927435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:50 schreef Chanty het volgende:
Jeetje Franny wat is ze groot geworden! :o
Dat! Ik heb nog zo I voor ogen die keer in Amersfoort en als ik dit zie wat een poppetje O+
pi_163927440
Omdat I nogal dictatoriaal haar wensen duidelijk maakt af en toe hebben we haar de laatste tijd steeds verteld dat ze dingen op een aardig manier moet vragen. Met als gevolg dat ze nu eerst heel drammerig iets vraagt, en na een strenge blik of aanmaning van onze kant gaat ze dan ineens heel overdreven met een heel lief stemmetje aaaassseeebliehiefff?? doen. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163927653
Jeutje Franny wat een dame is het geworden!!

Sneu Dot, en ik blijf het achterlijk vinden van t kdv.

Leuk om de asseblief en dank hier terug te lezen, We zijn met Saar aan het oefenen, en dat gaat best aardig, als ze heel graag iets wil is het net al I. Ade asseeeeblieeeft? En anders de bieft, als ze iets krijgt zegt ze na wat aansporing ook netjes Dank.

En hier op t dorp kent iedereen haar en ze krijgt als we niet opletten ook overal wat :') koekje bij de bakker, koekje bij de boekhandel, worst bij de slager, zoute stokjes bij de super en een spekje bij de dierenwinkel....gelukkig vragen ze eerst aan mij/ons of t mag. Maar dat zijn mooie oefenmomentjes.
S. 2014
J. 2016
pi_163930489
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:51 schreef BlueEyes het volgende:
Dot wat sneu, kan me zo indenken dat je daar een knoop van in je maag krijgt.
Hoop zo dat jullie snel een prettig KDV vinden.
Er was toch laatst een KDV die bij het verhaal wel goed reageerde? Of voelde dat KDV niet goed voor jullie?
En misschien toch de 25km verderop boerderij toch eens bezoekje brengen?
Ja, die boerderij was echt geweldig. Precies dezelfde gedachten over wat een kdv moet zijn en bieden, heel veel ruimte, kleine slaapkamers met maar 2 bedjes bij de peuters en een lekker nuchtere boerenattitude, maar echt wel ruim een half uur rijden. En als Stip eenmaal op school zit moeten we mini dus alsnog verhuizen, want dat is niet te combineren.

Die andere kwam ik helemaal gestressed uit. Echt alles in me ging stuiteren en blokkeren bij dat gesprek, dus dat werd hem niet. Ik werd heel verdrietig van de ruimtes, veel te klein en vol met speelgoed en allerlei drukke zaken. Twee VVE-programma's, waaronder een Engels programma dat al startte bij de baby's zodat ze de pop van het programma niet meer eng vonden als ze er bij de peuters meer mee gingen doen. En toen had de leidster het over de trie met de liefs en toen was ik er wel een beetje klaar mee.

Volgende week hebben we nog twee bezichtigingen, dus dan hoop ik een keuze te kunnen maken, maar de ene gaf al aan net met die Puk-pop te zijn begonnen en de ander vond ik qua voedingsbeleid erg apart. Ze volgen zo ongeveer 1 op 1 het Voedingscentrum ipv op de behoefte van het kind af te gaan. Een kind eet wat het eet, en als mijn kind 5 boterhammen wil dan mag hij dat, dan wil ik niet dat er in het beleid staat dat ze max 2 boterhammen mogen op de peutergroep. Vind ik wat vreemd.

We zijn bijna zo ver om zelf maar iets op te gaan richten :')
pi_163931645
Misschien is t al een keer voorbij gekomen maar een gastouder is geen optie?
S. 2014
J. 2016
pi_163932063
Hmm Dot wat vervelend dat je nog niet echt het JAAAA gevoel hebt .. een half uur rijden voor een kdv is inderdaad wat ver. Ik duim dat jullie een fijn plekje vinden op termijn ^O^ ... Die moet er toch zijn zou je zeggen, ergens. En wat GM zei .. een gastouder was geen optie geloof ik?

Djenna kan soms ook aardig commanderen/delegeren/dirigeren/hoe je het wilt noemen. Ze bedoelt het niet zo denk ik, maar toch. Zoals een zinnetje: 'Mama moet mij troosten'. En dan verbeter ik haar door te zeggen: 'Hoe vraag je dat netjes?' of ik zeg ... 'Mama zou je mij alsjeblieft willen troosten'? Want mama (en andere mensen) moeten helemaal niks .. vind dat een beetje onbeschoft :@
pi_163932750
Nee, ik wil graag vier ogen principe. Ik vind het zelf al lastig om naar de wc te gaan en ik heb er maar twee :+

Ik moet ook altijd heel veel van m'n nichtje en ik reageer dan altijd dat ik alleen moet poepen en plassen, maar dat ik best wil helpen als ze dat vraagt. Meestal vraagt ze het daarna wel en ze giebelt omdat ik poep heb gezegd :P
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:43:50 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163933305
Troosten is misschien niet zo'n goed voorbeeld, want dan is iemand overstuur :P maar meestal is het hier iets als: "kuiken plakje kaas!" en dan zeg ik: "oh, okee". Want kennelijk was het een mededeling en geen vraag :P. Daarna vraagt hij het netjes.
Ik ben vooral van het voorleven, dus vraag dingen aan hem ook netjes en zeg zelf altijd dankjewel of alsjeblieft. We oefenen dat nooit eigenlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Burdie op 22-07-2016 18:06:16 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:53:53 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163933611
Dat voorleven werkt wel grappig vind ik. Hier neemt de een het namelijk wel over en de ander niet :+
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:09:47 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163933981
Haha ja ik denk ook wel dat dat inderdaad per kind verschilt, voor kuiken werkt het iig heel goed. Of het zit van nature in hem, want hij is redelijk attent en opmerkzaam. Zo zei hij laatst toen we eens bij oma aten uit zichzelf "mmm oma, lekker eten, dankjewel!" :D. En hij komt altijd bloemen brengen, vraagt mijn man om bloemen voor mama te kopen etc. ("bloemen want mama lief is" O+). Die heeft op dat punt geen training nodig :+.
KuikenGuppy
pi_163935226
Nee dat troosten is inderdaad bij nader inzien misschien niet zo'n geweldig voorbeeld :D
Maar dat kan ze dus al roepen als haar broertje iets van haar afpakt ofzo. En ik ben ook zeker voorstander van dat zgn. 'voorleven' ^O^ ... goed voorbeeld doet goed volgen denk ik altijd maar :Y) (misschien dat dat ook een beetje de juf in mij is .. toen ik nog in het onderwijs zat deed ik dat ook altijd).
pi_163935327
Iemand hier toevallig nog de laatste aflevering van Jo Frost gezien op RTL4?
Ik houd normaal niet zo van dat soort sensatiebeluste programma's. Maar deze aflevering vond ik ergens wel interessant en confronterend ook wel.

Het ging om een meisje van 6, die eigenlijk altijd 'klein' is gehouden door m.n. moeder. Moeder projecteerde angsten zodanig op haar kind, dat die heel weinig nog zelfstandig deed. Terwijl de ouders in kwestie juist naar het programma schreven vanwege een vermeend eetprobleem bij het kind.

Bottom line: ik moet mijn kinderen echt wat meer los durven te laten :@ ... Ze leren dingen niet alleen doordat ik ze voor van alles behoed. Soms moeten ze gewoon meemaken dat dingen op een bepaalde manier aanpakken niet altijd even handig is. Ik denk dat dat bij mij vooral komt omdat Djenna voornamelijk de eerste 3 jaar van haar leventje veel moeite had met het goed kauwen en dan pas doorslikken van haar eten. Hoewel we nog steeds wat terughoudend zijn met bepaalde dingen (druiven en cherrytomaatjes gaan hier nog altijd in 4 stukjes bijvoorbeeld), gaat het overigens heel goed! Steeds minder vaak worden dingen voor haar in stukjes gesneden en durf (voornamelijk ik) het aan om eten zo in het vuistje te geven. Dus voor mij ook een grote stap vooruit :Y)
pi_163938581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna kan soms ook aardig commanderen/delegeren/dirigeren/hoe je het wilt noemen. Ze bedoelt het niet zo denk ik, maar toch. Zoals een zinnetje: 'Mama moet mij troosten'. En dan verbeter ik haar door te zeggen: 'Hoe vraag je dat netjes?' of ik zeg ... 'Mama zou je mij alsjeblieft willen troosten'? Want mama (en andere mensen) moeten helemaal niks .. vind dat een beetje onbeschoft :@
Ja, precies dat doet I ook, en behoorlijk erg momenteel. En als ik niet op haar inga als ze zo tegen me praat of als ik niet aan haar wil tegemoet wil komen, dan is het huilen geblazen, op de grond liggen en soms zelfs een gefrustreerd langgerekt 'AAAAAAAH' en een rode kop van kwaadheid. :') . Maar goed, daar blijf ik meestal wel rustig onder. Het is vooral nu een kwestie van consequent zijn, en dat is de grootste uitdaging denk ik.

Vandaag werd ik bij het kdv ook gewezen op het gedrag van I richting een ander meisje, haar ene buurmeisje toevallig waardoor ik de dynamiek tussen die twee van dichtbij ken. Het is niet zo'n heel goede dynamiek momenteel. I is in gedrag soms vrij druk/enthousiast. Buurmeisje is juist heel rustig. Als I druk doet, gaat het buurmeisje naar haar toe en zegt dan steeds: 'beetje rustig doen, I!' en gaat dan ook heel dicht op I staan en haar soms ook vastpakken. Reactie van I is: slaan of duwen. En vandaag op het kdv: krabben. Dus het buurmeisje liep met een flinke kras bij haar oog. Ook hebben ze veel geharrewar over mijn en dijn. Ik vind het ook wel lastig om dat bij te sturen. Ik had een gesprekje nog op het kdv met I daarover en dat ging zo:
Ik: I, heb je veel ruzie gemaakt met J.ill vandaag?
I: Ja, J.ill en I ruzie maakt.
Ik: Een keertje ruzie maken is niet zo erg, maar vaak ruzie maken is niet zo leuk, toch?
I: Wel. Wel ruzie maken. Is niet erg.

Uiteindelijk ging I nog wel even knuffelen met J.ill voor we weggingen. Maar goed, eigenlijk twijfel ik of ik er überhaupt op terug moet komen bij haar, omdat ze natuurlijk ook door de leidster is aangesproken.

Wat voorleven betreft, daar geloof ik ook in. Maar ja, ik ben maar ook maar een mens, en emoties maken dat de dingen niet altijd precies volgens een boekje gaan. En de gesprekken tussen mij en mijn vriend zijn ook niet altijd een en al beleefdheid. Niet dat we veel ruzie maken, maar we hebben wel eens een discussie waar I bij is, of in de hectiek van bepaalde momenten zeggen we ook niet steeds netjes 'alsjeblieft' en 'dankjewel' tegen elkaar. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163938711
Het moment dat je denkt wauw wat gedragen mijn kinderen zich goed _O-

Net housewarming vsn mijn collegas gehad en echt super goed gedaan de jongens. Lagen om kwart over 8 er pas in
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')