abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 20:51:38 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163741867
3 uur geleden....

Bauke Mollema was duidelijk in zijn commentaar na de bizarre finale van de twaalfde etappe van de Tour de France. "Dit slaat nergens op", aldus de kopman van Trek over de valpartij op anderhalve kilometer van de streep op Mont Ventoux.

"Er was geen plek daar. Ik dacht eerder al: als dat maar goed gaat. Porte viel, Froome viel en ik ging er overheen. Ik heb geen idee wat er is gebeurd, iets met een motor", aldus Mollema. "Ik vrees dat Froome gewoon pech heeft, er is geen drie-kilometer-regel in een de bergetappes. Het was bizar. Dit mag niet gebeuren, dit slaat nergens op"

Mollema, die als eerste weer op wist te krabbelen, stond even tweede in het algemeen klassement. Froome, die een deel van parcours rennend aflegde, leek zijn trui kwijt te zijn aan Adam Yates. De Tour-organisatie greep echter in en Froome mag zijn trui houden.

:P

1 uur geleden

Bauke Mollema hekelt de jury van de Tour de France. De kopman van Trek- Segafredo laat in een pittige tweet weten: ' Wat is er aan de hand? Het lijkt wel of iedereen tijdbonussen krijgt. Ik vraag me af wat gebeurd zou zijn als ik de enige was die tegen de grond was gegaan...'



Geletruidrager Chris Froome ging in de slotfase van de etappe naar de Mont Ventoux onderuit, nadat hij met Richie Porte en Bauke Mollema op een motor was gebotst. Terwijl Mollema snel verder kon, bleek de fiets van Froome kapot. Hij vervolgde zijn weg per voet, waarna hij een fiets van een neutrale wagen kreeg. Omdat hij daar ook niet goed op kon fietsen, wisselde hij nogmaals van fiets. Hij verloor zo'n 1.40 minuut op Mollema en tuimelde naar de zesde plaats in het algemeen klassement.

De jury toonde echter clementie en besloot Froome zijn tijdverlies niet aan te rekenen. De Brit, Porte en Mollema kregen dezelfde tijd. Adam Yates, die in eerste instantie het geel kreeg, staat nu tweede op 47 seconden. Mollema, die dacht tweede te staan in het algemeen klassement, is nu vierde op 56 seconden van Froome. Opmerkelijk is dat Nairo Quintana ook zeven seconden tijdwinst kreeg. De Colombiaan staat nu derde op 54 seconden van de geletruidrager.

Hij heeft nog gelijk ook. Ze profiteren nu allemaal. Froome moet blijven staan, daar waar ie viel. Krijgt ie een nieuwe fiets en kan ie de schade beperkt houden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:12:01 #2
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163742301
Met name de bonus voor Kientana is natuurlijk hilarisch...

Mollema heeft natuurlijk ook vertraging opgelopen...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163742541
Echte een franse actie en daar gaan ze geheel in stijl de Nederlander niet bij helpen
  Trouwste user 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 21:24:40 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_163742605
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:12 schreef Bugno het volgende:
Met name de bonus voor Kientana is natuurlijk hilarisch...

Mollema heeft natuurlijk ook vertraging opgelopen...
In het begin dacht ik die moet compensatie geven. Later ging ik er meer over nadenken met meer informatie. Nu vind ik deze beslissing zelfs schandalig.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163742935
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

In het begin dacht ik die moet compensatie geven. Later ging ik er meer over nadenken met meer informatie. Nu vind ik deze beslissing zelfs schandalig.

:P
Je ging door een achtbaan van emoties.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_163743027
Dat Froomie dezelfde tijd krijgt als Mollema is toch ok? Ze zaten in dezelfde groep, die drie, en ik denk niet dat ze mekaar er af hadden gereden. Sterker nog, ik denk dat Mollema zeker achter Froomie was binnengekomen, weliswaar in dezelfde tijd maar niet voor Froomie..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_163743371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:43 schreef kawotski het volgende:
Dat Froomie dezelfde tijd krijgt als Mollema is toch ok? Ze zaten in dezelfde groep, die drie, en ik denk niet dat ze mekaar er af hadden gereden. Sterker nog, ik denk dat Mollema zeker achter Froomie was binnengekomen, weliswaar in dezelfde tijd maar niet voor Froomie..
ok? Waar is het wedstrijdelement dan heen? Het loopt zoals het loopt en het is vreemd om dan bij te stellen omdat het anders waarschijnlijk anders was gegaan. Dan kun je net zo goed de hele tour schriftelijk af doen
pi_163743393
Kregen anderen dan ook een tijdsbonus die in het groepje van Quintana zaten?
pi_163744158
Kan me wel voorstellen dat froome en porte vanwege het slechte organiseren nu zwijnen. Maar de bonus van quintana is echt te belachelijk voor woorden.

Nooit worden er bonussen gegeven bij een val met supporters... Dus het is sowieso wat raar..
Whatever...
pi_163745586
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:57 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ok? Waar is het wedstrijdelement dan heen? Het loopt zoals het loopt en het is vreemd om dan bij te stellen omdat het anders waarschijnlijk anders was gegaan. Dan kun je net zo goed de hele tour schriftelijk af doen
Wedstrijdelement? Dat was voor mij al zichtbaar verdwenen op het moment dat Navarro aansloot bij De Gendt en Pauwels.

Ik ben voor de oplossing die Planckaert noemde, hekken tot 10 km voor de meet en iedereen toegang laten betalen om de plaatsing van de hekken te bekostigen. Vrij baan voor de renner en geen zotten meer op het parcours.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_163745615
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
Kan me wel voorstellen dat froome en porte vanwege het slechte organiseren nu zwijnen. Maar de bonus van quintana is echt te belachelijk voor woorden.

Nooit worden er bonussen gegeven bij een val met supporters... Dus het is sowieso wat raar..
Denk niet dat ze het anders konden doen, het was of dit (laatst gemeten tijdsverschillen voor de crash) of geen actie ondernemen, als je alles individueel gaat doorrekenen moet je wel een erg sterkte case hebben dat niemand anders ook niet gehinderd is.

Volgens mij als ik de beelden goed zag had trouwens het groepje Quintana ook last van de crash, want als ik de beelden goed zag stonden enkele renners van dat groepje daar ook even stil, was verder even vrij hectisch om te volgen maar kan natuurlijk goed zijn dat daardoor dat groepje ook gebroken is.
  donderdag 14 juli 2016 @ 23:22:12 #12
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163745903
Ze hadden gewoon alles zo moeten laten zoals het was, maar door het eerdere incident met Yates met die boog voelde de jury zich blijkbaar verplicht om actie te ondernemen.

Voor dit soort omstandigheden is gewoon geen oplossing mogelijk zonder iemand te bevoor-of benadelen.

Straks gaat Bennett met terugwerkende kracht een verzoek doen om hem te klasseren op de plaats waar hij reed toen hij in de etappe naar Andorra tegen die toeschouwer aanreed.

Het hoort gewoon een beetje bij wielrennen dat je ten val komt door buitengewone omstandigheden(publiek, motoren, ploegleiderswagens etc.)
pi_163745932
hadden het gewoon zo moeten laten, helemaal geen bonussen uitdelen. froome heeft gewoon pech, er rijden motoren voor je, er staan overal mensen... dat is toch de tour... valt er eentje, heeft ie pech.
  donderdag 14 juli 2016 @ 23:28:46 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_163746099
De Tour wacht op niemand.

Nou ja, bijna niemand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_163746119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:12 schreef Bugno het volgende:
Kientana
:')
  Trouwste user 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 23:53:39 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_163746860
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:40 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je ging door een achtbaan van emoties.
Eén keer ingezeten. Dacht dat ik ging sterven.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 15 juli 2016 @ 00:06:21 #17
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163747252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:59 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Kregen anderen dan ook een tijdsbonus die in het groepje van Quintana zaten?
Valverde en Van Garderen hebben die 7 seconden ook teruggekregen.
pi_163865691
Slaat nergens op. Na die etappe van ik gestopt met kijken. In de eerste twee dagen zijn er zat mensen gevallen. Vorig jaar verloor iemand anders de tour door een val.
Vallen hoort erbij.
pi_163891681
Ik denk vooral bij die jury beslissing, dat de Tour de France regels heeft, net als elke andere sport. En regels zijn regels, dat het nu in het nadeel valt voor Froome, dat is toch pure pech. Maar dat is mooie van sport, hoe zuur dat ook mag zijn.
Er zijn in andere takken van sport, zo vaak van die belachelijke diskwalificaties geweest, waar Nederlanders bij betrokken zijn. Ik denk snel even aan Sven Kramer die de verkeerde bocht in vloog, heel zuur maar gediskwalificeerd, Of vrij recent met Martina met zijn 200 meter in de Atletiek. Rent hij over een lijn naast hem, gediskwalificeerd, Het shorttracken verkeerde wissel, estafette zwemmen verkeerde wissel en zo gaat het lijstje wel even door.

Het zou SKY en Froome sieren, als zij hun verlies met opgeheven hoofd zouden aanvaarden. Nu zal er altijd een stinkend luchtje zitten aan hun zege, waarbij Froome gediskwalificeerd had moeten worden. vanwege het rennen op een berg ongeacht het zijn eigen fout is of niet. Als toprenner had hij dat natuurlijk moeten weten en daar heeft hij de fatale fout gemaakt waar diskwalificatie de enige juiste beslissing is.
pi_163899874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:53 schreef MakkieR het volgende:
Het zou SKY en Froome sieren, als zij hun verlies met opgeheven hoofd zouden aanvaarden. Nu zal er altijd een stinkend luchtje zitten aan hun zege, waarbij Froome gediskwalificeerd had moeten worden. vanwege het rennen op een berg ongeacht het zijn eigen fout is of niet. Als toprenner had hij dat natuurlijk moeten weten en daar heeft hij de fatale fout gemaakt waar diskwalificatie de enige juiste beslissing is.
:')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_163904613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:53 schreef MakkieR het volgende:
Ik denk vooral bij die jury beslissing, dat de Tour de France regels heeft, net als elke andere sport. En regels zijn regels, dat het nu in het nadeel valt voor Froome, dat is toch pure pech. Maar dat is mooie van sport, hoe zuur dat ook mag zijn.
Er zijn in andere takken van sport, zo vaak van die belachelijke diskwalificaties geweest, waar Nederlanders bij betrokken zijn. Ik denk snel even aan Sven Kramer die de verkeerde bocht in vloog, heel zuur maar gediskwalificeerd, Of vrij recent met Martina met zijn 200 meter in de Atletiek. Rent hij over een lijn naast hem, gediskwalificeerd, Het shorttracken verkeerde wissel, estafette zwemmen verkeerde wissel en zo gaat het lijstje wel even door.

Het zou SKY en Froome sieren, als zij hun verlies met opgeheven hoofd zouden aanvaarden. Nu zal er altijd een stinkend luchtje zitten aan hun zege, waarbij Froome gediskwalificeerd had moeten worden. vanwege het rennen op een berg ongeacht het zijn eigen fout is of niet. Als toprenner had hij dat natuurlijk moeten weten en daar heeft hij de fatale fout gemaakt waar diskwalificatie de enige juiste beslissing is.
Diskwalificatie niet.

Maar Mollema 2e plaats wel. Was ook spannender geweest, had ie tenminste de volgende dag wat moeten doen om dat recht te trekken, en nog harder de tijdrit ingaan.

Nu is de wedstrijd bijna beslist...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163904694
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Diskwalificatie niet.

Maar Mollema 2e plaats wel. Was ook spannender geweest, had ie tenminste de volgende dag wat moeten doen om dat recht te trekken, en nog harder de tijdrit ingaan.

Nu is de wedstrijd bijna beslist...
Diskwalificatie wel, zo zijn de regels wat al vaak door analisten is uitgelegd, rennen op een berg zonder fiets mag niet, net als een verkeerde bocht nemen met het schaatsten van 10 kilometer van Sven Kramer, Sneu ja, zuur ja, diskwalificatie ja
pi_163904963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Diskwalificatie wel, zo zijn de regels wat al vaak door analisten is uitgelegd, rennen op een berg zonder fiets mag niet, net als een verkeerde bocht nemen met het schaatsten van 10 kilometer van Sven Kramer, Sneu ja, zuur ja, diskwalificatie ja
Ik had begrepen dat de enige eis, finishen met een fiets is...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 juli 2016 @ 14:03:29 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_163905306
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat de enige eis, finishen met een fiets is...
Volgens mij ook. Criquelion liep over de finish met de fiets aan de hand tijdens een WK.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 juli 2016 @ 14:18:18 #25
408813 crew  trein2000
pi_163905578
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat de enige eis, finishen met een fiets is...
Nee, je moet ten alle tijden bij je fiets blijven. Je mag wel lopen met fiets in de hand.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')