abonnement Unibet Coolblue
pi_163711116
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/

[ Bericht 5% gewijzigd door J.B. op 13-07-2016 13:34:14 ]
pi_163711158
http://www.independent.co(...)ameron-a7133371.html

Jaaa, vandaag is het de laatste dag van Cameron en zal May hem opvolgen. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 13:31:03 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163711209
Weer een vrouw op downing street 10


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163711338
Het is maar goed dat May van hard werken houdt

http://fd.nl/economie-pol(...)an-hard-werken-houdt

Wel een interessant verhaal over de uitdagingen die May te wachten staan.
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:58:36 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163711729
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:37 schreef J.B. het volgende:
Het is maar goed dat May van hard werken houdt

http://fd.nl/economie-pol(...)an-hard-werken-houdt

Wel een interessant verhaal over de uitdagingen die May te wachten staan.
Betaalmuur -O-

En het FD staat niet op Blendle.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163714039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ben zelf van mening dat de Brexit eigenlijk een non-issue is omdat de EU zoals we die nu kennen tegen die tijd waarschijnlijk niet meer bestaat.

De EU heeft imo twee mogelijkheden: de eerste is stug doorgaan op de huidige weg. Dat zal leiden tot een volledig uiteenvallen aangezien daar geen onder de bevolking geen steun voor is. De tweede mogelijkheid is hervormen tot een lossere unie (eigenlijk alleen een single market en wat standaardisatie dingetjes). Dan kun je de boel bij elkaar houden want daar is wel brede steun voor. Maar dat krijg je dus gewoon precies wat GB ook wil met de Brexit. Met andere woorden, Brexit is een non-issue.

Het verbaast me dat iedereen zo gefocusseerd is op GB, want wat we nu zien is een crisis is in de EU en niet in GB. Het uiteenvallen van de EU is nu officieel begonnen. Het is bizar dat figuren als Juncker die dit allemaal maar hebben laten gebeuren nog steeds niet zijn ontslagen want je hebt nu mensen met visie en leiderschap nodig die de EU kunnen hervormen. De hele reactie van de EU op de crisis binnen de EU maakt me ook erg pessimistisch gestemd over de overlevingskansen van de EU.
Het is alsof je de woorden uit mijn mond haalt, het verbaasd mij inderdaad ook dat iedereen hier op Fok en erbuiten zo gefocusseerd is op het handelen van het VK. Terwijl het probleem juist bij de EU ligt. De EU had de bal en daarmee de macht om het nooit zover te laten komen. Niet in het VK lagen ze te slapen maar vooral in de EU liggen politici te slapen, terwijl de problemen zoals immigratie om ons heen steeds groter worden. De EU is groot en log, maar nu zijn de problemen nog groter en nog logger. De EU hebben we nodig, maar ik mis binnen Europa daadkracht om deze problemen aan te pakken en op te lossen net als het eens gestemdheid van de betrokken landen. Dat het VK voor exit heeft gestemd verrast mij helemaal niet, Datzelfde tendens kennen we ook al met het Oekraïne referendum en het referendum Europees grondwet 2005 waar de Nederlandse onvrede over de EU bij de burgers hoog ligt.
pi_163714047
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Betaalmuur -O-

En het FD staat niet op Blendle.
Serieus? Vreemd, ik kon hem helemaal lezen toen ik hem vond in Google Nieuws. Vijf voornaamste aandachtspunten voor May zijn alleszins: bij elkaar zoeken van nieuwe ministerploeg, Brexit-procedure, de kwestie Schotland, immigratie en de slechte staat van de economie (gat op begroting en handelsbalans, productiviteitsprobleem en slechte en versleten infrastructuur).
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:53:45 #8
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163714140
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:49 schreef J.B. het volgende:

[..]

Serieus? Vreemd, ik kon hem helemaal lezen toen ik hem vond in Google Nieuws.
Een PayWall is een systeem bedacht door de Nazi's, Goebels zelf heeft voorgesteld om mensen van sommige bronnen gratis toegang te verschaffen om iedereen die vervolgens via een andere weg daarheen wil te beroven.

Volgende keer even dat google news bericht delen dus.
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:58:00 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163714228
Het hele internet is bedacht door de nazi's inclusief de hashtag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163714290
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.

https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:04:46 #11
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163714333
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:58 schreef Re het volgende:
Het hele internet is bedacht door de nazi's inclusief de hashtag
Yup, dat komt van het woord Schw'hasht'[ag]'ika~

En spelletjes zetten steeds meer aan tot genocide.



Het is me wat met de wereld :N
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:17:15 #12
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163714492
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Yup, dat komt van het woord Schw'hasht'[ag]'ika~
Ik moest hardop lachen :D
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:41:51 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163715006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:02 schreef MakkieR het volgende:
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.

https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa
als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163715064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaan
Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163715196
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Waren de mensen toen niet ook naiefer of hoe je het noemen wilt en nog onder de duim van een kerk?
Zou wel heerlijk wezen als het weer zo was?
Hoe zou men toen omgegaan zijn met anders geaarde mensen?

Ik zou me dat niet zo wensen als dat het toen was trouwens!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 16:53:13 ]
pi_163715288
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
pi_163715382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
Men zal zich in die tijd misschien nog wel hebben beseft dat het geen goed idee was om de fouten van het Verdrag van Versailles nog eens opnieuw te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 17:00:11 ]
pi_163715471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van, na 5 jaar eindelijk de vijand uit je land en dan massaal stemmen om met diezelfde vijand een federaal Europa te beginnen.
Met frisse tegenzin op naar Europa

Die kop slaat op de regering, niet op de bevolking.

Als de link het niet doet moet je even de kop en 'Historisch Nieuwsblad" invoeren in Google.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163716042
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met frisse tegenzin op naar Europa

Die kop slaat op de regering, niet op de bevolking.

Als de link het niet doet moet je even de kop en 'Historisch Nieuwsblad" invoeren in Google.
Het artikel zegt niets over wat de Nederlandse bevolking wilde, het zijn de standpunten van politieke partijen wat uiteraard niet betekent dat de Nederlandse bevolking er net zo over dacht. Dat zien we hedendaags ook. Het was meer uit noodzaak maak ik er uit op.

quote:
Zo zag de PvdA in zijn beginselprogramma van 1947 het liefst ‘een toekomstige wereldorde, waarin iedere staat bereid zou moeten zijn, een deel van zijn soevereiniteit over te dragen aan hogere organen’. De KVP schreef in zijn programma ‘krachtig te streven naar Europese, waar mogelijk Atlantische en in een ververwijderde toekomst mondiale federale samenwerking’. Zelfs de conservatieve Anti-Revolutionaire Partij sprak van ‘de noodzaak van de federalisatie van Europa’.

De naoorlogse kabinetten gruwden ervan. Maar zolang het economische samenwerking betrof en er geen sprake was van het afstaan van gezag deden de bewindslieden noodgedwongen mee.
pi_163716264
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Betaalmuur -O-

En het FD staat niet op Blendle.
Even googlen

Eerste link.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:32:13 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163717218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer die waren gehouden. Na WOII was de meerderheid van de Nederlanders zelfs voorstander van een federaal Europa. Als 'het volk' toen zijn zin had gekregen, waren we nu onderdeel van de VSE.
een federatie samen met Duitsland ??

Met een duitse EU president ??
Allemaal Jawohl zeggen zeker met grote laarzen in een EU SS

nee vriend , wel een dikke coalitie samen met de USA en de UK dat wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163717309
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als men echt die referenda had gehouden dan was de hele EU niet doorgegaan
Wederom dom gelieg van jouw kant _O- _O-
pi_163717337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het is alsof je de woorden uit mijn mond haalt, het verbaasd mij inderdaad ook dat iedereen hier op Fok en erbuiten zo gefocusseerd is op het handelen van het VK. Terwijl het probleem juist bij de EU ligt. De EU had de bal en daarmee de macht om het nooit zover te laten komen. Niet in het VK lagen ze te slapen maar vooral in de EU liggen politici te slapen, terwijl de problemen zoals immigratie om ons heen steeds groter worden. De EU is groot en log, maar nu zijn de problemen nog groter en nog logger. De EU hebben we nodig, maar ik mis binnen Europa daadkracht om deze problemen aan te pakken en op te lossen net als het eens gestemdheid van de betrokken landen. Dat het VK voor exit heeft gestemd verrast mij helemaal niet, Datzelfde tendens kennen we ook al met het Oekraïne referendum en het referendum Europees grondwet 2005 waar de Nederlandse onvrede over de EU bij de burgers hoog ligt.
Leuk en aardig maar in die casus ligt de bal toch echt volledig bij jet VK. De EU kan nu niet meer doen dan afwachten en faciliteren...
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:42:24 #24
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163717365
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Even googlen

Eerste link.
Zo kan ik 'm wel lezen, thanks.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163717619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Men zal zich in die tijd misschien nog wel hebben beseft dat het geen goed idee was om de fouten van het Verdrag van Versailles nog eens opnieuw te maken.
Leuk hoor, dat verdrag van Versailles verhaal, maar dat was in een tijd waarin de Europese mogendheden de wereld domineerden op een manier waar Caesar jaloers op zou zijn geweest en waarin die mogendheden onder elkaar uitvochten wie de allergrootste mogendheid was die het grootste deel van buit kreeg.
Anno 2016 domineert Europa niet meer de wereld, het 'westen' waar Europa een onderdeel van is in een ondergeschikte positie, doet dat wel nog onder aanvoering van de USA maar het is niet meer zoals het vroeger was dat Europa wereldmachten heeft die zo'n groot mogelijke buit binnen willen en kunnen halen. Niet alleen dat, dankzij de ontwikkeling van o.a. de vliegtuigtechnologie, het OV en het internet hebben we de transistie gemaakt van heel erg veel nationale economieën die grotendeels los van elkaar opereerden naar economieën die sterk met elkaar vervlochten zijn. Met andere woorden, als Frankrijk het op haar heupen zou krijgen en Europa zou proberen te veroveren (de Duitsers kunnen het niet meer :)), dan zou Frankrijk zichzelf sterk benadelen.

De vrede bewaren door landen afhankelijk van elkaar te maken was valide op het moment dat ermee werd gestart, maar de ironie wil dat de globalisering ervoor heeft gezorgd dat landen toch al afhankelijk van elkaar wilden en nooit was het de bedoeling dat er een politieke (con)federatie van zou worden gemaakt wat het nu is. Het doel was de EEG die in de jaren 90 af was. Wat daarna volgde was grootheidswaanzin en het forceren van een federalisering via een monetaire unie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 18:58:54 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163717633
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163717679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef SeLang het volgende:
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
Ik neem aan dat zij niet net als Hillary lame heeft geroepen dat ze op haar moeten stemmen omdat ze een vrouw is? :')
Wat ik over haar heb gelezen bevalt me, dat zijn in ieder geval goede basiselementen: oog voor de meest urgente problemen van deze tijd (o.a. de gegroeide tweedeling) en ze is een harde werkster. Ik moet me nog wat meer verdiepen in haar om een oordeel te vellen maar mijn eerste indruk is positief.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 19:04:07 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163717725
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zij niet net als Hillary lame heeft geroepen dat ze op haar moeten stemmen omdat ze een vrouw is? :')
Wat ik over haar heb gelezen bevalt me, dat zijn in ieder geval goede basiselementen: de juiste idealen, oog voor de meest urgente problemen van deze tijd en ze is een harde werkster. Ik moet me nog wat meer verdiepen in haar om een oordeel te vellen maar mijn eerste indruk is positief.
Nee, dit is een grappige reactie op een stiekum opgenomen video waarop Ken Clarke tegen een andere politicus zegt dat May een "bloody difficult woman" is en niet doorheeft dat hij wordt gefilmd - oeps!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163717734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef SeLang het volgende:
“Ken Clarke says I am a bloody difficult woman. The next man to find that out will be Jean-Claude Juncker.” – Theresa May – July 2016.
Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?
pi_163717798
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?
Goede vraag!
pi_163718104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, dit is een grappige reactie op een stiekum opgenomen video waarop Ken Clarke tegen een andere politicus zegt dat May een "bloody difficult woman" is en niet doorheeft dat hij wordt gefilmd - oeps!
Ik zou dat als een compliment in mijn zak steken als ik May zou zijn en de volgende keer er goed mee lachen (niet uitlachen) als je die politicus ziet. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163718145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leuk hoor, dat verdrag van Versailles verhaal, maar dat was in een tijd waarin de Europese mogendheden de wereld domineerden op een manier waar Caesar jaloers op zou zijn geweest en waarin die mogendheden onder elkaar uitvochten wie de allergrootste mogendheid was die het grootste deel van buit kreeg.
Anno 2016 domineert Europa niet meer de wereld, het 'westen' waar Europa een onderdeel van is in een ondergeschikte positie, doet dat wel nog onder aanvoering van de USA maar het is niet meer zoals het vroeger was dat Europa wereldmachten heeft die zo'n groot mogelijke buit binnen willen en kunnen halen. Niet alleen dat, dankzij de ontwikkeling van o.a. de vliegtuigtechnologie, het OV en het internet hebben we de transistie gemaakt van heel erg veel nationale economieën die grotendeels los van elkaar opereerden naar economieën die sterk met elkaar vervlochten zijn. Met andere woorden, als Frankrijk het op haar heupen zou krijgen en Europa zou proberen te veroveren (de Duitsers kunnen het niet meer :)), dan zou Frankrijk zichzelf sterk benadelen.

De vrede bewaren door landen afhankelijk van elkaar te maken was valide op het moment dat ermee werd gestart, maar de ironie wil dat de globalisering ervoor heeft gezorgd dat landen toch al afhankelijk van elkaar wilden en nooit was het de bedoeling dat er een politieke (con)federatie van zou worden gemaakt wat het nu is. Het doel was de EEG die in de jaren 90 af was. Wat daarna volgde was grootheidswaanzin en het forceren van een federalisering via een monetaire unie.
Wist je dat men voor WO-I hetzelfde zei? Dankzij de opkomst van de spoorwegen is men in de periode ~1870 - 1914 gestopt met het controleren van paspoorten aan de grenzen binnen Europa.

En het spreekwoord zegt toch, dat wie de geschiedenis niet kent, gedoemd is deze te herhalen?
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:25:13 #33
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163718166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:02 schreef MakkieR het volgende:
Dit is ook wel een sterk staaltje besluitloosheid van de EU, ik zat net een beetje lezen op Wikipedia over de Europese Grondwet van 2005 waarover de EU een referendum moest houden door minstens 10 Europese landen. Wat blijkt nou dat sinds 2005 dit referendum door merendeel van de landen is uitgesteld of geannuleerd. hoezo al twaalf jaar besluitloosheid zucht.... en dan tegen het VK zeggen dat ze moeten opschieten.

https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa
Eh, dat Verdrag is al jaren terug vervangen door het Verdrag van Lissabon.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 19:25:41 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163718183
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163718195
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar goed, wie had nu precies concreet welk armageddon aangekondigd?
Eh, Nederlandse politici toen wij tegen de EU-grondwet (later het Verdrag van Lisabon) stemden? Het licht zou uitgaan of zoiets. :')
Het volk van de UK kreeg ook wat onheilsprofetieën over zich uitgestort. Niet voor niets sprak Farage over een angst-campagne.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163718231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM _O-
Dat is een belangrijke reden dat mijn eerste indruk van haar positief is. ;)
Niet alleen omdat ik zelf links ben en omdat linkse mensen naar mijn overtuiging meer gelijk hebben maar omdat het simpelweg een heel erg groot probleem is voor de UK dat de tweedeling zo groot is geworden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163718279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM _O-
Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
pi_163718304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM _O-
Hoe zit dat nou met dat armageddon? Wie had dat aangekondigd en hoe?
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:34:35 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163718395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe zit dat nou met dat armageddon? Wie had dat aangekondigd en hoe?
de man die zei dat het licht uit zou gaan voor de UK
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:34:57 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163718403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:25 schreef SeLang het volgende:
Ze klinkt wel enorm links in haar eerste speech als PM _O-
Het had wel een erg sociale boodschap ja. Maar de conservatieven zijn ook niet meer de uitgesproken rechtse partij die het ooit was. Zoals Labour onder Blair naar het midden opschoof zijn de tories onder Cameron dat ook gaan doen. Ze hebben zelfs een soort linker vleugel, zoals de VVD dat in Nederland ook heeft.

Het zal er voor het huidige Labour niet makkelijker op worden om het politieke midden van GB te heroveren. De boodschap van May klonk erg indrukwekkend.
pi_163718410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Wist je dat men voor WO-I hetzelfde zei?
Nee, maar interessant om te weten. Alleen hadden we tussen WOI en WOII te maken met opkomende concurrentie in de USA terwijl we na WOII tweede viool gingen spelen achter de USA en de SU. Het is onomstreden dat de USA de enige wereldmacht is en dat de macht voor de rest van de wereld veel meer verdeeld is dan dat het in de vorige eeuwen was.

quote:
En het spreekwoord zegt toch, dat wie de geschiedenis niet kent, gedoemd is deze te herhalen?
Dat is waar maar je moet wel de veranderende context in ogenschouw nemen. Iets anders wat de geschiedenis ons leert is dat geforceerde staatsvorming niet werkt. Ik ben dan ook helemaal niet tegen samenwerking binnen Europa, ik geloof alleen niet dat het duurzaam is om met de huidige club verder te gaan op de huidige manier. Ik geloof dat er schaalverkleining moet plaatsvinden, zowel qua aantal leden, als qua reikwijdte, om er een duurzame club van te maken. Ik geloof tevens dat het proces van federalisering stopgezet moet worden om wat er over zou blijven van de EU te doen slagen.
Ik wil juist graag een geslaagde samenwerking en dus ook iets wat standhoudt en waar iedere burger binnen dat gebied tevreden over kan zijn. Ik zie het niet voor mogeliijk dat dat met de EU gaat lukken tenzij er heel erg veel gaat veranderen binnen de EU, maar die politici willen dat niet en zien die noodzaak niet (tunnelvisie door de kloof tussen de politieke top en het volk) dus hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Ik zie graag een soort van NEU ontstaan met verregaande samenwerking maar zonder federalisering. Een muntunie en douaneunie is wat mij betreft ook prima, maar wel met strenge regels vanaf het begin en onder de voorwaarde dat enkel landen met een sterk vergelijkbare economie en cultuur lid mogen worden, zijn en blijven, nu en in de toekomst. Liever 2 stappen terug en 3 stappen vooruit dan voort blijven modderen terwijl de problemen jaarlijks groter worden. Ik ben niet een *fiel met eender wat (ik doe ook niet aan supporteren van een club en ik ben niet chauvinistisch) maar een eurofiel zou m.i. nu beter EU-sceptisch zijn, juist als hij een warm hart heeft voor stabiele internationale samenwerking. Ze kunnen proberen om van alles topdown op te leggen maar als het volk het niet wil en het zo verdomd heterogeen is qua cultuur, economie en politiek dan gaat het niet slagen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163718417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de man die zei dat het licht uit zou gaan voor de UK
Zei hij ook dat er een armageddon zou komen? Wie was die man? En linkje naar die bewuste uitspraak?
pi_163718476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
Eerder de gevolgen van een gebrek aan zulk beleid. ;)
Inderdaad. De verliezers van de globalisering en zo. Die zijn er in Nederland ook (doch vooralsnog minder hevig), ik twijfel er niet aan dat de nee-stem tegen het associatieverdrag met Oekraïne hiermee te maken had. (niet als enige factor natuurlijk)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 20:04:11 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163718930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is toch ook terecht? De onvrede, waar het Brexit-referendum een uiting van is, is voor een belangrijk deel toch ook gewoon onvrede over een gebrek aan economisch links beleid (i.t.t. elitair-progressief links).
Daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Ik vond de toon van die speech ook best goed. Het is alleen opvallend om zo'n sociale speech te horen, bijna alsof ze Labour probeert links in te halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:10:10 #45
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163719054
Mooi trouwens al dat drama van vandaag met Cameron's afscheid en de speeches van zowel Cameron als May. Zo gevat en zo intelligent allemaal. Ik geniet hier echt van.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 20:15:48 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163719173
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:10 schreef beantherio het volgende:
Mooi trouwens al dat drama van vandaag met Cameron's afscheid en de speeches van zowel Cameron als May. Zo gevat en zo intelligent allemaal. Ik geniet hier echt van.
“I’m told that there are lots of leadership roles out there at the moment: There’s the England football team, there’s ‘Top Gear,’...."
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163719336
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom dom gelieg van jouw kant _O- _O-
Sterker nog als men notitie genomen had van het referendum over de grondwet was het al niet nodig een Nexit referendum, niet dat ik kan zeggen dat ik het wil hoor, dan wacht ik liever af hoe het UK het er vanaf brengt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 20:46:04 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163719779
Boris Johnson minister van buitenlandse zaken _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163719924
Boris is minister van buitenlandse zaken LOL :P
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:55:32 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163719969
Hij kijkt zelf niet heel erg gelukkig na de benoeming. Zie o.a. http://www.theguardian.co(...)8cd0e4b073c22786c161

Ik was niet de enige met die gedachte. Van het liveblog van The Guardian:
quote:
Boris Johnson has just left Number 10 without making any comment.

(He did not look particularly cheerful.)
pi_163719983
Zal Paul Gascoigne binnen nu en enkele uren ook wel een mooie functie aangewezen krijgen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:56:51 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163720007
Wat een soap dit _O- _O- _O-
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:01:29 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:02:39 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720133
Op zich misschien slim. Boris is een eurofiele brexiteer dus zo heeft iedereen zijn zin
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:06:54 #55
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163720219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:02 schreef SeLang het volgende:
Op zich misschien slim. Boris is een eurofiele brexiteer dus zo heeft iedereen zijn zin
Hij zal wel kleur moeten bekennen nu. Ook een erg ironische benoeming in het licht van het zich terugtrekken uit de leiderschapsrace van de conservatieven.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:09:13 #56
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163720257
Twitter gaat los:

shitlondon twitterde op woensdag 13-07-2016 om 21:03:33 Boris' appointment reminds me of that time I accidentally burnt down an orphanage but a couple of weeks later was made safety officer for it reageer retweet
Tim_Burgess twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:50:04 Ladies and gentlemen. The UK's foreign minister https://t.co/KcLw9huOB9 reageer retweet


mightyshakerjnr twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:51:07 Theresa May, two weeks ago: "I seem to remember last time he did a deal with the Germans, he came back with three nearly-new water cannon." reageer retweet
Paulhitsheet twitterde op woensdag 13-07-2016 om 20:46:58 @bbclaurak The Git That Keeps On Giving... Boris as Foreign Secretary really is a Mr Bean Goes On Holiday remake isn't it? reageer retweet
pi_163720345
Johnson zal natuurlijk erg goed liggen bij zijn Europese collega's moet May hebben gedacht :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:13:27 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hij zal wel kleur moeten bekennen nu. Ook een erg ironische benoeming in het licht van het zich terugtrekken uit de leiderschapsrace van de conservatieven.
Volgens mij was Boris nooit echt voorstander van een Brexit. Het was voor hem een manier om zichzelf te profileren omdat hij erop gokte dat Remain toch wel zou winnen. Na de overwinning van Leave hoorde je ook opeens niets meer van hem want dat was helemaal niet de bedoeling.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:19:58 #59
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163720511
Twee nieuwe ministerposten blijkbaar: eentje voor Internationale Handel en een speciale Brexit-minister.

Dan zal Johnson in ieder geval niet in zijn eentje verantwoordelijk zijn voor de onderhandelingen met de EU. Of misschien zelfs helemaal niet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:25:49 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720639
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163720650
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:25 schreef SeLang het volgende:
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
Zo niet, dan volgt eventueel armageddon.
pi_163720766
Weet niet of deze al voorbij gekomen is?

Nothing simple about UK regaining WTO status post-Brexit

In the weeks that preceded the UK’s EU referendum, WTO Director-General Roberto Azevêdo broke his silence over the UK leaving the EU (Brexit), first with the Financial Times, followed by Reuters, the Guardian, and others. One of his key points was that the UK would face complex talks in the World Trade Organization. What did he mean?

A common assumption in the June 23 referendum debate is that after leaving the EU, the UK could “simply” operate as an ordinary WTO member. Eventually that’s true, but getting there would be far from simple.

Some experts believe that the adjustments would be little more than technical, and that any negotiations would be straightforward. They could be right. It would depend on whether the WTO’s membership is determined to accommodate the UK’s wishes.

But recent experience in the WTO suggests that is unlikely. A closer look at the details suggests some key issues could be politically contentious among the WTO’s members, currently 162 countries.

On top of that, recent negotiating experience suggests that willingness to accommodate each other’s interests quickly is a scarce commodity in the WTO and even a final agreement cannot be guaranteed.

If that is true, then post-Brexit, the UK can expect a long and rough ride......
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:34:57 #63
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163720789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:25 schreef SeLang het volgende:
Ze doet dat slim vind ik: allemaal brexiteers op de topfuncties, dus dat neemt elke verdenking weg dat ze de brexit niet gaat doorzetten. Vervolgens heeft ze dekking om netjes de tijd te nemen om een goed brexit plan te maken voordat ze artikel 50 activeren ergens in de loop van volgend jaar ofzo.
Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).

edit: Liam Fox (net benoemd als minister van internationale handel) is blijkbaar wel een uitgesproken Euroscepticus.

[ Bericht 6% gewijzigd door beantherio op 13-07-2016 21:41:12 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:41:28 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).
Nou ja, in elk geval Johnson dus en die beide nieuwe posten die heel belangrijk zijn voor de brexit strategie worden bemand door brexiteers. Mijn punt is dat het elke twijfel wegneemt dat de brexit serieus wordt genomen en dat ze daardoor onverdacht is als ze de tijd neemt voor een goed brexit plan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163720898
De Brexit serieus genomen? Met die clown als minister van buitenlandse zaken? :P
pi_163720902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Behalve Johnson (waarvan het zelfs een beetje ter discussie staat) zie ik eigenlijk nog geen echt heel duidelijke brexiteers. Maar ook niet heel nadrukkelijke remainers trouwens (wat misschien ook wel opvallend is).
May heeft het toch ook over "one nation prime minister" gehad? Dat past daar wel bij, lijkt me.

En dat lijkt me heel verstandig. Dan kan men misschien eens ophouden met verwijten en bangmakerij en aan de slag met de klus. Want er moet een hoop onderhandeld worden en om daar een succes van te maken moet je vriendschappelijke deals maken met een heleboel landen (inclusief de overgebleven EU-lidstaten).
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 21:44:27 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163720933
Ik begin me nu echt zorgen te maken dat de brexit een enorm economisch succes gaat worden waardoor de £ op termijn flink gaat stijgen (en mijn leven dus duurder) :{
Ik ga maar vast een zooi £ opkopen rond de huidige koers om dat te hedgen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163720975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Boris Johnson minister van buitenlandse zaken _O-
Haha, dat had een grap moeten zijn _O- _O-
pi_163720986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou ja, in elk geval Johnson dus en die beide nieuwe posten die heel belangrijk zijn voor de brexit strategie worden bemand door brexiteers. Mijn punt is dat het elke twijfel wegneemt dat de brexit serieus wordt genomen en dat ze daardoor onverdacht is als ze de tijd neemt voor een goed brexit plan.
Bremand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:02:33 #70
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163721344
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:05:09 #71
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163721416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
The Force is strong with this one.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:21:54 #72
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163721872
jimwaterson twitterde op woensdag 13-07-2016 om 22:08:26 State Department Spokesman Almost Laughed When He Learned About Boris Johnson’s New Job https://t.co/RNfp2ZFPhl via @hayesbrown reageer retweet
En als je het profiel van Liam Fox leest dan wekt dat toch eigenlijk ook weinig vertrouwen: https://en.wikipedia.org/wiki/Liam_Fox

Aardsconservatief (bijna van het niveau tea-party) en een politiek brekebeentje. Misschien dat May Brexit toch een beetje probeert te saboteren?
pi_163721980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, wat een baas.

pi_163722383
73,2% van de MKB'ers is voor een Nexit !
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:37:13 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163722444
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:35 schreef cofox het volgende:
73,2% van de MKB'ers is voor een Nexit !
Bron :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 22:40:49 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163722549
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:35 schreef cofox het volgende:
73,2% van de MKB'ers is voor een Nexit !
Het zou me niets verbazen. Ik kreeg de indruk hier in GB dat kleine bedrijven vaak pro brexit zijn. Corporaties uiteraard niet, want die maken in feite de wetten (via lobbyen in de Europese commissie).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:56:08 #77
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163723066
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163723167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Boris :D

[ afbeelding ]
En adriaan
pi_163723202
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:35 schreef cofox het volgende:
73,2% van de MKB'ers is voor een Nexit !
Dit is het Brexit topic. Volgende keer beter.
pi_163723262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Boris Johnson minister van buitenlandse zaken _O-
Wat een poppenkast daar.
Make my day!
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:02:59 #81
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163723305
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En adriaan
Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een grappige entertainer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:04:09 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163723343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een grappige entertainer.
Beetje de Varoufakis van Engeland dus. Weet niet of dat zo goed valt en uiteindelijk zo constructief werkt. Maar goed, uiteindelijk wel leuk en goed voor de vermaak-factor.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163723351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja, je kunt zeggen over Boris wat je wilt, maar het is wel een entertainer.
Agter postte hierboven: wat een poppenkast.

Bestond Spitting Image nou nog maar, die zouden hier wel raad mee weten :P
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:05:19 #84
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163723386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Agter postte hierboven: wat een poppenkast.

Bestond Spitting Image nou nog maar, die zouden hier wel raad mee weten :P
Oh ja, Spitting Image, geweldig was dat _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:05:42 #85
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163723397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:46 schreef SeLang het volgende:
Boris Johnson minister van buitenlandse zaken _O-
pi_163723467
Niks mis met Johnson. Hij heeft zich alleen een clownske gedrag aangemeten maar ongetwijfeld kan hij dat moeiteloos van zich afschudden als het serieus wordt. Als burgemeester van london kon hij dat maken om zijn stad te promoten. De jeugd van London toe bewegen om te gaan sporten vandaar. Allemaal marketing.
pi_163723482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Oh ja, Spitting Image, geweldig was dat _O-
Een ode aan de laatste vrouwelijke premier van Engeland. Ook van de laatste vrouwelijke premier van Engeland trouwens

  woensdag 13 juli 2016 @ 23:24:40 #88
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163723832
Over Johnson zeggen ze in GB wel eens "he likes to be liked". Hoeft voor een minister van buitenlandse zaken geen slechte eigenschap te zijn.
pi_163724745
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
  donderdag 14 juli 2016 @ 01:23:15 #90
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163725261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
Vooral haat en nijd. Mijn vriendenkring in Engeland is zeer pro-Europees en die voelen zich bedonderd door de rest van het land. De enkeling die pro-Brexit is (ik heb er 2 op Facebook) schreeuwen alleen maar luidkeels dat Engeland terug moet naar het Britse rijk en zelfstandig sterker staat. Er is veel spot van beide kanten maar het debat wordt regelmatig agressief. Je kunt 100% zeker stellen dat het "Verenigd" Koninkrijk allesbehalve Verenigd is.
  donderdag 14 juli 2016 @ 01:30:25 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163725315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
Hoe bedoel je precies? Op het Engelse deel van skyscrapercity heb je een groot deel van het forum wat gaat over Brexit (moet je wel ingelogd zijn om te kunnen zien helaas) Mensen zijn daar wel voornamelijk Pro-EU, in tegenstelling tot dit forum.

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=29
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163725866
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:25 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is de poppenkast hier en niet in de UK of zijn er forums daar die hetzelfde over of betreffende de EU doen?
De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
pi_163725932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.
  donderdag 14 juli 2016 @ 07:48:19 #94
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163725939
Dit is letterlijk een "Fuck it!" actie van May.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 juli 2016 @ 07:49:28 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163725943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De eurofielen zijn nog in de ontkenningsfase. Nog? Altijd al geweest en zullen het altijd blijven. Als het VK straks helemaal opbloeit zullen ze ook wel weer met allerlei belachelijke excuses komen. Alleen al het feit dat de eurofielen het negatief inzien voor het VK voorspelt een zonnige toekomst voor dat land. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een voorspelling van hun is uitgekomen. Als ze optimistisch over de toekomst van het VK waren, dan zou ik me als Brit zorgen gaan maken.
Ik ben absoluut geen eurofiel, maar je moet toch ook toe kunnen geven dat het niet zo lekker gaat met GB op het moment.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 juli 2016 @ 07:58:59 #96
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163725980
De wisselkantoren zien het helemaal somber in blijkbaar:

Pound sterling is trading £1 for ¤1 at some airports after Brexit
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163726010
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.
Het referendum was 3 weken geleden en nu en na 3 dagen werden zulke termen al gebruikt. 3 weken politieke instabiliteit :o Dat hebben wij met ons kabinet al een stuk of 10 keer gehad. En die economische stagnatie zit alleen maar in je hoofd. Als het om een half jaar of een jaar gaat dan kan je termen gebruiken als stagnatie maar niet over een periode van 3 dagen of 3 weken.
pi_163726029
Boris Johnson min. van Buiteandse zaken. Goed zo!!!!
pi_163726046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
De wisselkantoren zien het helemaal somber in blijkbaar:

Pound sterling is trading £1 for ¤1 at some airports after Brexit
Totaal nutteloze informatie. Op dat soort locaties krijg je altijd een slechtere wisselkoers. Waarom zou je dat vermelden?
pi_163726050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:24 schreef beantherio het volgende:
Over Johnson zeggen ze in GB wel eens "he likes to be liked". Hoeft voor een minister van buitenlandse zaken geen slechte eigenschap te zijn.
Het ia een Saulus die in een klap een Paulus moet worden.
Ik zie dat niet zitten.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:12:10 #101
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726070
Het weekend komt er weer aan. Meeste bedrijven zijn dan gesloten: Economische stagnatie in Nederland verwacht. :o Hamsteren!!!!!
pi_163726071
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Beetje de Varoufakis van Engeland dus. Weet niet of dat zo goed valt en uiteindelijk zo constructief werkt. Maar goed, uiteindelijk wel leuk en goed voor de vermaak-factor.
Als Varoufakis al de irritaties bij Dijsselbloem opwekt, dan vraag ik me af hoe dat straks zal vergaan met Boris Johnson. Ik zie die twee al in elkaars haren vliegen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:15:26 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726097
Waarschijnlijk voert ons kabinet vanaf nu tot de verkiezingen geen flikker meer uit. Politieke instabiliteit :o Hamsteren!!!!!
pi_163726119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als Varoufakis al de irritaties bij Dijsselbloem opwekt, dan vraag ik me af hoe dat straks zal vergaan met Boris Johnson. Ik zie die twee al in elkaars haren vliegen.
Ach welnee. Varoufakis is een bloedserieuze radicaal, bij Boris is het grotendeels show en spel.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:19:57 #105
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726136
Als er in het VK sprake is van politieke instabiliteit omdat de heren politici welgeteld 3 weekjes zoekende waren hoe moeten we de jarenlange politieke instabiliteit in de EU dan wel niet noemen? Nucleaire instabiliteit?
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2016 @ 08:28:50 #106
230491 Zith
pls tip
pi_163726220
Gaat het weer een beetje braindrain?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:30:29 #107
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726231
Boris Johnson minister van Buitenlandse zaken en ze hebben zelfs een Secretary of State for Leaving the European Union. Ik kan er naast zitten maar het komt op mij over dat ze toch echt de EU willen en gaan verlaten. Weer een ontwikkeling waar de wensdenkende eurofielen er finaal naast zaten.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:32:15 #108
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163726244
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Totaal nutteloze informatie. Op dat soort locaties krijg je altijd een slechtere wisselkoers. Waarom zou je dat vermelden?
Pariteit is hip.

Waarom zo chagrijnig?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:41:49 #109
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726329
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Pariteit is hip.

Waarom zo chagrijnig?

Het VK wordt door de eurofielen gezien als een land dat de afgrond ingaat met clowns als politici en tegelijkertijd vonden ze het corrupte, straatarme, in een burgeroorlog bevindende Oekraine met fascistische, nationalistische en corrupte politici een veelbelovende partner met politici waarmee je goed kan praten, waarmee je wat kan bereiken en waar Nederland rijkelijk van gaat profiteren. Dit soort tegenstellingen irriteren me een beetje.
pi_163726349
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach welnee. Varoufakis is een bloedserieuze radicaal, bij Boris is het grotendeels show en spel.
Politiek is sowieso altijd al show en spel geweest, Daarin verschillen Varoufakis en Johnson niet eens zo heel veel van elkaar. Het is de vraag hoe Dijsselbloem zal reageren als de joker Boris voor zijn neus staat te lachen en hem nog net niet een middelvinger geeft.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:46:07 #111
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Politiek is sowieso altijd al show en spel geweest, Daarin verschillen Varoufakis en Johnson niet eens zo heel veel van elkaar. Het is de vraag hoe Dijsselbloem zal reageren als de joker Boris voor zijn neus staat te lachen en hem nog net niet een middelvinger geeft.
Lekker belangrijk. Dijsselbloem is een loopjongen. Heeft niks te willen of te zeggen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:46:23 #112
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163726359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Politiek is sowieso altijd al show en spel geweest, Daarin verschillen Varoufakis en Johnson niet eens zo heel veel van elkaar. Het is de vraag hoe Dijsselbloem zal reageren als de joker Boris voor zijn neus staat te lachen en hem nog net niet een middelvinger geeft.
Het zou me teleurstellen als dat bij Varoufakis ook zo was geweest.

Die man was in mijn ogen een held, een van de weinige politici die echt stonden voor wat ze zeiden. Jammer dat zijn werk door de EU zo onmogelijk is gemaakt. Hij had echt wat kunnen betekenen voor Griekenland, als die smerige NSBer van een Tzipiras niet iedereen had zitten bedonderen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 09:00:14 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163726479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
De wisselkantoren zien het helemaal somber in blijkbaar:

Pound sterling is trading £1 for ¤1 at some airports after Brexit
De £/¤ is gewoon terug naar de koers van 2 jaar geleden.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:01:30 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163726493
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het VK wordt door de eurofielen gezien als een land dat de afgrond ingaat met clowns als politici en tegelijkertijd vonden ze het corrupte, straatarme, in een burgeroorlog bevindende Oekraine met fascistische, nationalistische en corrupte politici een veelbelovende partner met politici waarmee je goed kan praten, waarmee je wat kan bereiken en waar Nederland rijkelijk van gaat profiteren. Dit soort tegenstellingen irriteren me een beetje.
zeeer juist gezien

mensen die zeggen dat de UK nu ten dode opgeschreven is omdat ze geen deel van de EU meer willen zijn die erg dom
De UK ziet gewoon dat de EU geen toegevoegde waarde voor hen heeft, net als Noorwegen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:02:37 #115
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163726501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:01 schreef michaelmoore het volgende:
mensen die zeggen dat de UK nu ten dode opgeschreven is omdat ze geen deel van de EU meer willen zijn die erg dom

De helft van de UK ziet dat zo. En een regeling zoals Noorwegen heeft zal het VK zich nooit kunnen veroorloven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:03:10 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163726508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

De £/¤ is gewoon terug naar de koers van 2 jaar geleden.

[ afbeelding ]
voordeel dat de ze de Euro niet hebben dat dit kan , Griekenland zou de munt moeten kunnen halveren


Geef de UK twee jaar en let maar eens op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 09:05:46 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163726530
De nieuwe minister van buitenlandse zaken won twee maanden geleden nog een competitie:

quote:
Boris Johnson wins 'most offensive Erdoğan poem' competition

Ex-London mayor wins £1,000 prize for limerick about Turkish president in contest challenging crackdown on free speech

“There was a young fellow from Ankara, Who was a terrific wankerer."
“Till he sowed his wild oats, With the help of a goat, But he didn’t even stop to thankera.”


http://www.theguardian.co(...)gan-poem-competition
_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163726535
Het VK kan prima overleven zonder EU. De grap is echter dat de kans groot is dat het land toetreedt tot de EER, wat in feite betekent dat er weinig verandert ten opzichte van de huidige situatie, behalve dat je iets minder afdraagt aan de EU en je niet mag meepraten over nieuwe regelgeving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:09:54 #119
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voordeel dat de ze de Euro niet hebben dat dit kan , Griekenland zou de munt moeten kunnen halveren

Geef de UK twee jaar en let maar eens op
Dat schijnt niet gunstig te zijn. Revolutionaire nieuwe economische theorieën worden hier ontwikkeld. Ik verwacht wel een aantal Nobelprijsjes in de toekomst voor bepaalde Fokkers. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je als land een handelstekort hebt een dalende koers van je eigen munt uitermate ongunstig is. Dus Griekenland moet hopen dat bij een Grexit zijn munt 2/3/4 keer zo duur wordt t.o.v. de euro. Dan komt het helemaal goed met Griekenland. :Y
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:18:17 #120
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163726669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
Het VK kan prima overleven zonder EU. De grap is echter dat de kans groot is dat het land toetreedt tot de EER, wat in feite betekent dat er weinig verandert ten opzichte van de huidige situatie, behalve dat je iets minder afdraagt aan de EU en je niet mag meepraten over nieuwe regelgeving.
Tegen de tijd dat de onderhandelingen afgelopen zijn is die EER meer een EEO (Europees oorlogsgebied) of weer een EEG (Europees Economisch Ghetto). Ik denk niet dat de Britten staan te trappelen om daar lid van te worden.
pi_163726671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat schijnt niet gunstig te zijn. Revolutionaire nieuwe economische theorieën worden hier ontwikkeld. Ik verwacht wel een aantal Nobelprijsjes in de toekomst voor bepaalde Fokkers. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je als land een handelstekort hebt een dalende koers van je eigen munt uitermate ongunstig is. Dus Griekenland moet hopen dat bij een Grexit zijn munt 2/3/4 keer zo duur wordt t.o.v. de euro. Dan komt het helemaal goed met Griekenland. :Y
Je moet als land natuurlijk wel een enigszins ontwikkelde exportsector hebben. Het is immers niet zo dat zo'n sector uit zichzelf ontstaat op het moment dat je de koers van je munt verlaagt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:18:54 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163726676
dus eigenlijk verandert er niet zoveel, behalve als straks de noordelijke gebieden zich willen afscheiden van Engeland...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:21:09 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163726706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet als land natuurlijk wel een enigszins ontwikkelde exportsector hebben. Het is immers niet zo dat zo'n sector uit zichzelf ontstaat op het moment dat je de koers van je munt verlaagt.
nee anders was zimbabwe nu een rijk land

Maar Griekenland zit vast in de tentakjels van de EU helaas voor hen
en de UK is vrij om te handelen met iedereen incl Poetin's Russia en China
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:21:57 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163726718
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:18 schreef Re het volgende:
dus eigenlijk verandert er niet zoveel, behalve als straks de noordelijke gebieden zich willen afscheiden van Engeland...
als

ALS< ALS < DAN, LAS< ALS
Als de hemel naar beneden komt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163726732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee anders was zimbabwe nu een rijk land

Maar Griekenland zit vast in de tentakjels van de EU helaas voor hen
en de UK is vrij om te handelen met iedereen incl Poetin's Russia en China
Wij drijven ook handel met Rusland en China. In theorie kan het VK straks wel gunstigere handelsverdragen sluiten met deze landen, maar dat moet natuurlijk eerst nog gebeuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163726739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het VK wordt door de eurofielen gezien als een land dat de afgrond ingaat met clowns als politici en tegelijkertijd vonden ze het corrupte, straatarme, in een burgeroorlog bevindende Oekraine met fascistische, nationalistische en corrupte politici een veelbelovende partner met politici waarmee je goed kan praten, waarmee je wat kan bereiken en waar Nederland rijkelijk van gaat profiteren. Dit soort tegenstellingen irriteren me een beetje.
Dan zul je waarschijnlijk kampen met een flinke portie zelfhaat.
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:24:57 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163726758
Oekraïne gaat vele miljarden opstrijken dank zij Verhofstadt en zijn expansiedrift, zijn vierde reich de EU
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163727063
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het zou me teleurstellen als dat bij Varoufakis ook zo was geweest.

Die man was in mijn ogen een held, een van de weinige politici die echt stonden voor wat ze zeiden. Jammer dat zijn werk door de EU zo onmogelijk is gemaakt. Hij had echt wat kunnen betekenen voor Griekenland, als die smerige NSBer van een Tzipiras niet iedereen had zitten bedonderen.
Wat respectloos zeg. Tsipras heeft verantwoordelijkheid genomen en is daarvoor als beloning in de verkiezingen herkozen. De afsplitsing die liever uit de euro wou dan het akkoord van Tsipras uit te voeren, haalde de kiesdrempel niet. Dus wie denk je wel dat je bent om met zulke grote worden aan te komen zetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 09:50:45 ]
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:48:49 #129
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet als land natuurlijk wel een enigszins ontwikkelde exportsector hebben. Het is immers niet zo dat zo'n sector uit zichzelf ontstaat op het moment dat je de koers van je munt verlaagt.
Export is niet voor elk land even belangrijk. Het VK is een groot ontwikkeld land met natuurlijke hulpbronnen en een grote binnenlandse economie. Jullie hebben het altijd over de heilige interne markt van de EU. Bekijk de EU dan ook eens als 1 geheel. Het overgrote gedeelte van de handel voor Nederland speelt zich af binnen de EU in een straal van een paar 100 km. Wat is het verschil tussen een Nederland wat veel handelt met Belgie en eenzelfde gebied in Het VK dat veel handelt met een ander gebied in het VK 100 km verderop?
pi_163727123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Export is niet voor elk land even belangrijk. Het VK is een groot ontwikkeld land met natuurlijke hulpbronnen en een grote binnenlandse economie. Jullie hebben het altijd over de heilige interne markt van de EU. Bekijk de EU dan ook eens als 1 geheel. Het overgrote gedeelte van de handel voor Nederland speelt zich af binnen de EU in een straal van een paar 100 km. Wat is het verschil tussen een Nederland wat veel handelt met Belgie en eenzelfde gebied in Het VK dat veel handelt met een ander gebied in het VK 100 km verderop?
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als export niet belangrijk is voor jou als land, dan heb je dus ook geen profijt van een lage wisselkoers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163727125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Export is niet voor elk land even belangrijk. Het VK is een groot ontwikkeld land met natuurlijke hulpbronnen en een grote binnenlandse economie. Jullie hebben het altijd over de heilige interne markt van de EU. Bekijk de EU dan ook eens als 1 geheel. Het overgrote gedeelte van de handel voor Nederland speelt zich af binnen de EU in een straal van een paar 100 km. Wat is het verschil tussen een Nederland wat veel handelt met Belgie en eenzelfde gebied in Het VK dat veel handelt met een ander gebied in het VK 100 km verderop?
Denk maar eens goed over je eigen vraag na. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 09:52:08 ]
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:54:44 #132
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727166
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Denk maar eens goed over je eigen vraag na. ;)
Stel Nederland en België fuseren. Dan zakt de export in van ons gezamenlijke land omdat de import en export tussen onze landen niet meer als import en export gezien wordt. Heeft dat dan negatieve gevolgen voor de Nederlanders en Belgen?
pi_163727242
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als Varoufakis al de irritaties bij Dijsselbloem opwekt, dan vraag ik me af hoe dat straks zal vergaan met Boris Johnson. Ik zie die twee al in elkaars haren vliegen.
Zelfs nu er een ministerie van Brexit is opgericht zijn sommige pro-Europeanen nog steeds aan het ontkennen dat er een Brexit zal gaan plaatsvinden. Hilarisch, zoveel domheid. _O-
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:00:57 #134
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163727281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het VK wordt door de eurofielen gezien als een land dat de afgrond ingaat met clowns als politici en tegelijkertijd vonden ze het corrupte, straatarme, in een burgeroorlog bevindende Oekraine met fascistische, nationalistische en corrupte politici een veelbelovende partner met politici waarmee je goed kan praten, waarmee je wat kan bereiken en waar Nederland rijkelijk van gaat profiteren. Dit soort tegenstellingen irriteren me een beetje.
En wat mij een beetje meer irriteert is het luie gemak waarmee eurofoben net doen alsof stabilisering van Oekraïne en de rare keuzes van de Britten tot dezelfde politieke en beleidskeuzes moet leiden.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:03:11 #135
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163727309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voordeel dat de ze de Euro niet hebben dat dit kan , Griekenland zou de munt moeten kunnen halveren


Geef de UK twee jaar en let maar eens op
En ondertussen gaat het licht uit in Europa?
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:06:31 #136
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163727368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zelfs nu er een ministerie van Brexit is opgericht zijn sommige pro-Europeanen nog steeds aan het ontkennen dat er een Brexit zal gaan plaatsvinden. Hilarisch, zoveel domheid. _O-
Eh, ik herhaal het maar even: pro-EU mensen kunnen nauwelijks wachten tot de Britten de EU hebben verlaten. De mensen die hopen dat het niet doorgaat moet je in beleggerskringen zoeken. Die grijpen alles aan om te onderbouwen dat het wel los zal lopen.

Overigens; Dijsselbloem gaat niks te maken krijgen met Johnson.
pi_163727395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel Nederland en België fuseren. Dan zakt de export in van ons gezamenlijke land omdat de import en export tussen onze landen niet meer als import en export gezien wordt. Heeft dat dan negatieve gevolgen voor de Nederlanders en Belgen?
Als er dan onder de streep een behoorlijk netto extern handelstekort uitkomt...
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 10:07:53 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163727402
Er heerst hier momenteel een enorm optimistische stemming. We worden het nieuwe Singapore, etc, terwijl de EU van crisis naar crisis holt.

Over een paar maanden weer een nieuwe Griekse crisis, volgend jaar wordt Le Pen president van Frankrijk en kondigt dan een Frexit referendum aan. Merkel wordt datzelfde jaar gewipt vanwege de compleet uit de hand gelopen vluchtelingen crisis en ondertussen zakt de EU weer in recessie terwijl GB alvast gunstige trade deals afsluit met China en diverse groei economieën in Azie, want er hoeft in trade deals nu opeens geen rekening meer te worden gehouden met de grillen Franse boeren en Griekse kaas producenten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:09:25 #139
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163727422
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:07 schreef SeLang het volgende:
Er heerst hier momenteel een enorm optimistische stemming. We worden het nieuwe Singapore, etc, terwijl de EU van crisis naar crisis holt.

Over een paar maanden weer een nieuwe Griekse crisis, volgend jaar wordt Le Pen president van Frankrijk en kondigt dan een Frexit referendum aan. Merkel wordt datzelfde jaar gewipt vanwege de compleet uit de hand gelopen vluchtelingen crisis en ondertussen zakt de EU weer in recessie terwijl GB alvast gunstige trade deals afsluit met China en diverse groei economieën in Azie, want er hoeft in trade deals nu opeens geen rekening meer te worden gehouden met de grillen Franse boeren en Griekse kaas producenten.
Letterlijk geen een van die optimistische ideeen is realistisch.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:09:27 #140
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als export niet belangrijk is voor jou als land, dan heb je dus ook geen profijt van een lage wisselkoers.
Maar het hoeft ook geen last te zijn. Er is een tijd geweest dat de euro iets van 80 dollarcent waard was en een paar jaar geleden 150 dollarcent. Waarom heeft dat niet zo heel veel effect gehad? Omdat de EU een grote binnenlandse economie heeft. Het maakt dus wel uit hoe groot je binnenlandse economie is. Ik weet niet precies wat de gevolgen zijn van een VK buiten de EU maar ik heb toch mijn twijfels over het beeld dat hier geschetst wordt dat het VK niet kan overleven zonder de heilige interne markt van de EU.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 10:11:44 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163727467
Ow, en niet te vergeten de vernietiging van Labour, wat in elk geval gedeeltelijk een gevolg is van de Brexit vote.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163727539
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Overigens; Dijsselbloem gaat niks te maken krijgen met Johnson.
Inderdaad, aangezien de PvdA bij de volgende verkiezing is gereduceerd tot een partij met nog maar een handjevol zetels.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 10:16:57 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163727563
Ik kan niet wachten op het volgende bezoek van Boris Johnson aan Turkije. Zou hij dan worden gearresteerd vanwege dat gedicht?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:19:00 #144
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727595
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:07 schreef SeLang het volgende:
Er heerst hier momenteel een enorm optimistische stemming. We worden het nieuwe Singapore, etc, terwijl de EU van crisis naar crisis holt.

Over een paar maanden weer een nieuwe Griekse crisis, volgend jaar wordt Le Pen president van Frankrijk en kondigt dan een Frexit referendum aan. Merkel wordt datzelfde jaar gewipt vanwege de compleet uit de hand gelopen vluchtelingen crisis en ondertussen zakt de EU weer in recessie terwijl GB alvast gunstige trade deals afsluit met China en diverse groei economieën in Azie, want er hoeft in trade deals nu opeens geen rekening meer te worden gehouden met de grillen Franse boeren en Griekse kaas producenten.
Het populisme blijft groeien, krijgen meerderheden in landen of een grote minderheid wat er toe leidt dat overal in Europa totaal ideologisch verschillende pro_EU partijen moeten samenwerken waar hun achterban dan weer van baalt en weer tot gevolg heeft dat de anti-EU partijen populairder worden. Of de EU valt uit elkaar of de EU wordt een dood paard dat niks meer voor elkaar krijgt.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:20:36 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163727630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als

ALS< ALS < DAN, LAS< ALS
Als de hemel naar beneden komt
niets mis met als hoor, hoort bij de taal. Lijkt me dat Schotland en de rest daarboven hun eigen weg willen gaan. Daar was de uitslag best helder in.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:20:59 #146
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163727634
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als Varoufakis al de irritaties bij Dijsselbloem opwekt, dan vraag ik me af hoe dat straks zal vergaan met Boris Johnson. Ik zie die twee al in elkaars haren vliegen.
Krullebol vs losbol :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:21:31 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163727647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het populisme blijft groeien, krijgen meerderheden in landen of een grote minderheid wat er toe leidt dat overal in Europa totaal ideologisch verschillende pro_EU partijen moeten samenwerken waar hun achterban dan weer van baalt en weer tot gevolg heeft dat de anti-EU partijen populairder worden. Of de EU valt uit elkaar of de EU wordt een dood paard dat niks meer voor elkaar krijgt.
in welk land is er een meerderheid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163727677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Of de EU valt uit elkaar of de EU wordt een dood paard dat niks meer voor elkaar krijgt.
De EU is al een dood paard wat niks meer voor elkaar krijgt. Dan blijft het uiteenvallen ervan de enige overgebleven optie.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:26:23 #149
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727724
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:21 schreef Re het volgende:

[..]

in welk land is er een meerderheid?
Het VK, Polen en Hongarije o.a. Allemaal landen waar de patriotten het voor het zeggen hebben.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 10:30:07 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163727781
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het populisme blijft groeien, krijgen meerderheden in landen of een grote minderheid wat er toe leidt dat overal in Europa totaal ideologisch verschillende pro_EU partijen moeten samenwerken waar hun achterban dan weer van baalt en weer tot gevolg heeft dat de anti-EU partijen populairder worden. Of de EU valt uit elkaar of de EU wordt een dood paard.
Mijn vrees is inderdaad dat de EU het niet gaat overleven :{
Het huidige leiderschap heeft gewoon niet de competentie om deze bende te hervormen. Aan de reacties op de brexit zie je dat ze niet begrijpen dat de EU in een death spiral zit.

Maar misschien komt er een coup vanuit de oostblok landen, want die hebben veel sympathie voor het Britse standpunt. En na een Eurosceptische machtsovername in Frankrijk + een exit van Merkel volgend jaar kun dan opeens een heel andere situatie krijgen. De kans is groot dat de Europese superstaat droom over een jaar plotseling voorbij is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:31:18 #151
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

De EU is al een dood paard wat niks meer voor elkaar krijgt. Dan blijft het uiteenvallen ervan de enige overgebleven optie.
Het mooie is: Wat de EU ook doet ze doen het altijd fout. Neem die bankencrisis in Italië. Of de italianen die hun pensioen daarin gestoken hebben zijn de dupe, of het hele land moet meebetalen of de EU moet meebetalen. Hoe dan ook, je krijgt er altijd weer een berg EU-haters bij. Dat geldt voor zowat elk onderwerp: Ze zullen meer mensen teleurstellen dan dat ze mensen tevredenstellen. De opmars van de EU-haters is nog lang niet op zijn hoogtepunt.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:37:48 #152
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163727926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn vrees is inderdaad dat de EU het niet gaat overleven :{
Het huidige leiderschap heeft gewoon niet de competentie om deze bende te hervormen. Aan de reacties op de brexit zie je dat ze niet begrijpen dat de EU in een death spiral zit.

Maar misschien komt er een coup vanuit de oostblok landen, want die hebben veel sympathie voor het Britse standpunt. En na een Eurosceptische machtsovername in Frankrijk + een exit van Merkel volgend jaar kun dan opeens een heel andere situatie krijgen. De kans is groot dat de Europese superstaat droom over een jaar plotseling voorbij is.
En dat had niemand van tevoren aan kunnen zien komen. |:( Weet je wat: laten we zwaar progressieve landen als Zweden en zwaar nationalistische landen als Hongarije, bijna failliete landen en welvarende landen, landen met totaal verschillende economieën en culturen op een hoop gooien en kijken hoe dat gaat. Hoe verzin je het. 8)7 En nog snappen ze niet dat het fout gaat.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 10:38:51 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163727941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:
De opmars van de EU-haters is nog lang niet op zijn hoogtepunt.
Helaas is dat zo.

Ik haat nationalisme en ben voorstander van Europese samenwerking en single market. De EU was opgericht vanuit een nooit-meer-oorlog gedachte, maar momenteel werkt de EU compleet averechts. Het EU beleid is olie op het vuur van nationalisten en xenofoben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163727997
En terwijl wij bezig zijn met het terugtrekken achter de eigen grenzen met protectionisme gaat men in de rest van de wereld door met het slechten van handelsbelemmeringen en het sluiten van handelsakkoorden. In plaats van Europa competitief te maken gaan we met dom beleid proberen de gevolgen te beperken in plaats van de echte problemen aan te pakken. China India en andere landen gaan op die manier uiteindelijk de slag volledig winnen.
http://www.bloomberg.com/(...)t-stop-globalization
pi_163728006
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helaas is dat zo.

Ik haat nationalisme en ben voorstander van Europese samenwerking en single market. De EU was opgericht vanuit een nooit-meer-oorlog gedachte, maar momenteel werkt de EU compleet averechts. Het EU beleid is olie op het vuur van nationalisten en xenofoben.
Klopt, maar de euro kan niet bestaan zonder fiscale unie. Dus afwijken van het vooropgezette plan is vrijwel onmogelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163728054
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar het hoeft ook geen last te zijn. Er is een tijd geweest dat de euro iets van 80 dollarcent waard was en een paar jaar geleden 150 dollarcent. Waarom heeft dat niet zo heel veel effect gehad? Omdat de EU een grote binnenlandse economie heeft. Het maakt dus wel uit hoe groot je binnenlandse economie is. Ik weet niet precies wat de gevolgen zijn van een VK buiten de EU maar ik heb toch mijn twijfels over het beeld dat hier geschetst wordt dat het VK niet kan overleven zonder de heilige interne markt van de EU.
Als jij veel importeert, dan heb je last van een lage wisselkoers. En wanneer jij een Brit bent die vaak in het buitenland verblijft, is het vervelend als de wisselkoers van het pond laag is.

Of dat erg is, laat ik even in het midden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:47:11 #157
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163728094
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helaas is dat zo.

Ik haat nationalisme en ben voorstander van Europese samenwerking en single market. De EU was opgericht vanuit een nooit-meer-oorlog gedachte, maar momenteel werkt de EU compleet averechts. Het EU beleid is olie op het vuur van nationalisten en xenofoben.
Nationalisme is een relatief begrip. Vertaal een speech van de held van Groenlinks, Obama, in het Nederlands en laat hem door Wilders uitspreken en heel het land staat op zijn kop. Nationalisme hoeft niet slecht te zijn. In de meeste landen in de wereld werkt het gewoon goed. Amerikanen zijn nationalistisch, Japanners, Australiërs en nog vele andere succesvolle volken. Alleen in Europa is het een vies woord.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 10:59:21 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163728332
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt, maar de euro kan niet bestaan zonder fiscale unie. Dus afwijken van het vooropgezette plan is vrijwel onmogelijk.
De fout is natuurlijk dat de euro een doel op zich is geworden. De euro is momenteel de grootste splijtzwam van allemaal en daar moeten we dus vanaf. Onderkennen dat de invoering van de euro een historische fout was en de moed hebben om dat terug te draaien in een poging om de EU te redden.

Wat veel mensen niet doorhebben is dat de euro zoals die was ingevoerd allang niet meer bestaat! Oorspronkelijk was de euro een soort van surrogaat "goudstandaard". De ECB zou onafhankelijk zijn, monetaire financiering verboden, evenals bailouts. Inmiddels is de ECB de meest gepolitiseerde centrale bank ter wereld en is het het primaire wealth transfer mechanisme geworden voor transfers van noord naar zuid die je via democratische weg nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. De ECB bemoeit zich zelfs met de benoeming en afzetting van regeringen en staatshoofden (zie Spanje, Italië etc). Dat alles zonder enige democratische controle.

Het is prima mogelijk om gewoon weer nationale munten in te voeren en de euro alleen nog te gebruiken als interne afreken eenheid. Landen kunnen dan zelf weten of ze hun nationale munt willen koppelen aan deze interne afreken eenheid als dat in hun voordeel is (landen als NL en Duitsland zullen dat hoogstwaarschijnlijk doen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:13:15 #159
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163728559
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij veel importeert, dan heb je last van een lage wisselkoers. En wanneer jij een Brit bent die vaak in het buitenland verblijft, is het vervelend als de wisselkoers van het pond laag is.

Of dat erg is, laat ik even in het midden.
Nu ga je over op individuele gevallen. Niemand ontkent dat sommige individuen benadeeld zullen worden door een Brexit. Het gaat hier vooral over het VK als land. In de economie hebben veranderde omstandigheden niet 1 gevolg maar vaak honderden gevolgen. Het probleem is dat hier alleen de negatieve gevolgen belicht worden. Er zullen ook veel sectoren zijn die profijt hebben van een duurdere euro.
pi_163728725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nu ga je over op individuele gevallen. Niemand ontkent dat sommige individuen benadeeld zullen worden door een Brexit. Het gaat hier vooral over het VK als land. In de economie hebben veranderde omstandigheden niet 1 gevolg maar vaak honderden gevolgen. Het probleem is dat hier alleen de negatieve gevolgen belicht worden. Er zullen ook veel sectoren zijn die profijt hebben van een duurdere euro.
Jij vond het naar eigen zeggen opmerkelijk dat een dalende wisselkoers nu 'plotseling' werd neergezet als iets negatiefs. Terwijl daar wel degelijk voordelen aan kleven, zo vertellen economen ons.

Maar een lage wisselkoers is alleen gunstig wanneer je als land een sterke exportsector hebt. Door de dalende koers, stijgt dan de vraag naar jouw producten, zo luidt de theorie. Dat leidt tot meer export, wat weer leidt tot hogere inkomsten.

Een dalende koers is echter slecht voor de import. Goederen importeren wordt namelijk duurder. Dus wanneer een land meer importeert dan exporteert, dan is heb je onderaan de streep minder profijt van een lage wisselkoers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:22:08 #161
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163728746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nationalisme is een relatief begrip. Vertaal een speech van de held van Groenlinks, Obama, in het Nederlands en laat hem door Wilders uitspreken en heel het land staat op zijn kop. Nationalisme hoeft niet slecht te zijn. In de meeste landen in de wereld werkt het gewoon goed. Amerikanen zijn nationalistisch, Japanners, Australiërs en nog vele andere succesvolle volken. Alleen in Europa is het een vies woord.
Nationalisme is altijd slecht, sorry.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163728788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vond het naar eigen zeggen opmerkelijk dat een dalende wisselkoers nu 'plotseling' werd neergezet als iets negatiefs. Terwijl daar wel degelijk voordelen aan kleven, zo vertellen economen ons.

Maar een lage wisselkoers is alleen gunstig wanneer je als land een sterke exportsector hebt. Door de dalende koers, stijgt dan de vraag naar jouw producten, zo luidt de theorie. Dat leidt tot meer export, wat weer leidt tot hogere inkomsten.

Een dalende koers is echter slecht voor de import. Goederen importeren wordt namelijk duurder. Dus wanneer een land meer importeert dan exporteert, dan is heb je onderaan de streep minder profijt van een lage wisselkoers.
Het kan de handelsbalans op de korte termijn meer in evenwicht brengen doordat de koopkracht om buitenlandse producten te kopen afneemt. Voor de burgers niet leuk, macro-economisch misschien wel een noodzakelijke correctie.

En op termijn kan het, door het afnemende loonniveau, voor meer werkgelegenheid in laagbetaald ongeschoold werk zorgen.
pi_163728793
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat toch ongeveer precies zoals vooraf voorspeld? Wat economische stagnatie en politieke instabiliteit is wat werd voorspeld en ook wat we zien.
Alleen wie had Italie voorspelt?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 11:27:31 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163728845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nationalisme is een relatief begrip. Vertaal een speech van de held van Groenlinks, Obama, in het Nederlands en laat hem door Wilders uitspreken en heel het land staat op zijn kop. Nationalisme hoeft niet slecht te zijn. In de meeste landen in de wereld werkt het gewoon goed. Amerikanen zijn nationalistisch, Japanners, Australiërs en nog vele andere succesvolle volken. Alleen in Europa is het een vies woord.
Niet alle vormen van nationalisme zijn persé slecht, maar zelf heb ik er niets mee. Ik voel me vooral een wereldburger met misschien een extra warm hart voor Europa, gezien de geschiedenis.

Europa is mooi vanwege de gedeelde (maar helaas vaak bloedige) geschiedenis. Ik vind het leuk dat we een grote culturele diversiteit hebben, terwijl we tevens duizenden jaren kruisbestuiving hebben ondergaan. In de katholieke kerk zie je het Romeinse rijk terug. In oude Spaanse kastelen hangen Nederlandse schilderijen met schepen en polders. Onze "moderne" manier van denken en redeneren vindt zijn oorsprong bij Griekse filosofen. En allemaal delen we de gruwelijke herinneringen aan de eerste helft van de 20-ste eeuw, wat de Europese aversie tegen nationalisme verklaart.

Culturele verschillen zijn nog steeds behoorlijk groot. En daar is helemaal niets mis mee. In tegendeel. Ik vind het wel grappig als Spanjaarden uitgebreid siesta doen en Grieken met hun 50-ste met pensioen willen. Dat hoort bij hun cultuur en die culturele diversiteit is tof. Niet voor niets gaan we daar graag op vakantie.

De problemen ontstaan pas als je Nederlanders en Duitsers gaat laten betalen voor de Spaanse siesta's en de Griekse pensioenen. Of omgekeerd: wanneer je de Grieken gaat dwingen om langer te werken en dwingt om hun pensioenen met 30% te verlagen zodat jij niet voor ze hoeft te betalen. Dan krijg je opeens spotprenten met Merkel in nazi-uniform in Griekse kranten, of Duitse kranten die Grieken afschilderen als luie uitvreters. Dan heb je dus kennelijk het punt bereikt waar nauwere integratie volkeren niet meer tot elkaar brengt maar ze juist uit elkaar drijft. Dat punt zijn we in de EU helaas al gepasseerd. Dit is allemaal nog relatief onschuldig maar de trend is nu onmiskenbaar in de verkeerde richting en we moeten dat NU ombuigen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 11:32:02 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163728928
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alleen wie had Italie voorspelt?
Italië heeft helemaal NIETS met de brexit te maken. Dit geeft alleen wel aan wat je de komende tijd zult gaan zien, namelijk dat iedereen (landen, regeringen, bedrijven) hun eigen falen zullen proberen te verdoezelen door te zeggen dat het een gevolg is van de brexit. Dit is nu al begonnen en die Italiaanse kwestie is één van de meest absurde voorbeelden daarvan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:32:10 #166
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163728932
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helaas is dat zo.

Ik haat nationalisme en ben voorstander van Europese samenwerking en single market. De EU was opgericht vanuit een nooit-meer-oorlog gedachte, maar momenteel werkt de EU compleet averechts. Het EU beleid is olie op het vuur van nationalisten en xenofoben.
Gezonde dosis nationalisme is volgens mij niet verkeerd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:32:30 #167
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163728937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nationalisme is altijd slecht, sorry.
Leg maar eens uit :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163728955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Leg maar eens uit :)
Uitleggen of ook bewijzen?
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:34:21 #169
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163728964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uitleggen of ook bewijzen?
Tja, hangt van de perceptie af die men hanteert mbt het begrip nationalisme.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163728968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Italië heeft helemaal NIETS met de brexit te maken. Dit geeft alleen wel aan wat je de komende tijd zult gaan zien, namelijk dat iedereen (landen, regeringen, bedrijven) hun eigen falen zullen proberen te verdoezelen door te zeggen dat het een gevolg is van de brexit. Dit is nu al begonnen en die Italiaanse kwestie is één van de meest absurde voorbeelden daarvan.
Niets en dat wil je schreeuwen, schreeuwen werkt bij mij averechts!
pi_163728970
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Leg maar eens uit :)
Nationalisme heeft in het verleden alleen maar geleid tot ellende. Beide wereldoorlogen zijn tot op zekere hoogte veroorzaakt door doorgeschoten nationalistische gevoelens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:35:10 #172
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163728982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Leg maar eens uit :)
Het is gebaseerd op compleet toeval en maakt onderscheid en verdeeldheid tussen mensen.
wooblabalurg
pi_163728988
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalisme heeft in het verleden alleen maar geleid tot ellende. Beide wereldoorlogen zijn tot op zekere hoogte veroorzaakt door doorgeschoten nationalistische gevoelens.
En dit deze samenvoeging van Europa gaat wel werken, een ezel stoot zich maar 1 keer aan dezelfde steen?
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:35:31 #174
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163728990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalisme heeft in het verleden alleen maar geleid tot ellende. Beide wereldoorlogen zijn tot op zekere hoogte veroorzaakt door doorgeschoten nationalistische gevoelens.
Kijk, doorgeschoten dus ;)
Maar nationalisme an sich?
Nu ja, patriotisme. Wellicht een betere benaming ipv nationalisme.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163729067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kijk, doorgeschoten dus ;)
Maar nationalisme an sich?
Nu ja, patriotisme. Wellicht een betere benaming ipv nationalisme.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163729085
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:41:38 #177
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163729107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vond het naar eigen zeggen opmerkelijk dat een dalende wisselkoers nu 'plotseling' werd neergezet als iets negatiefs. Terwijl daar wel degelijk voordelen aan kleven, zo vertellen economen ons.

Maar een lage wisselkoers is alleen gunstig wanneer je als land een sterke exportsector hebt. Door de dalende koers, stijgt dan de vraag naar jouw producten, zo luidt de theorie. Dat leidt tot meer export, wat weer leidt tot hogere inkomsten.

Een dalende koers is echter slecht voor de import. Goederen importeren wordt namelijk duurder. Dus wanneer een land meer importeert dan exporteert, dan is heb je onderaan de streep minder profijt van een lage wisselkoers.
Bij een dalende koers betalen landen niet meer voor dezelfde import maar gaan minder importeren en het is niet alleen goed voor de Britse exporteurs maar ook voor sommige binnenlandse sectoren. Britse boeren kunnen bijvoorbeeld beter concurreren met buitenlandse boeren op de binnenlandse markt.
pi_163729116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
Als het in het koningshuis of ziekenhuis zou zijn was ik heel trots, geld regeert de wereld toch of niet?
Wie durf jij naast je partner te laten slapen en weet dat er niks gebeuren zal, zelfde wie laat je jou geld geheren?
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:07 #179
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163729122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
Ik zie mijzelf niet als kosmopoliet. Dat jij jezelf dat labeltje aan wilt meten prima hoor.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:58 #180
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163729139
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nationalisme is altijd slecht, sorry.
Als nationalisme slecht was dan had evolutie er wel voor gezorgd dat nationalistische volken niet meer bestonden.
pi_163729172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als nationalisme slecht was dan had evolutie er wel voor gezorgd dat nationalistische volken niet meer bestonden.
De evolutie of het kapitaal?
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:45:54 #182
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163729205
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als nationalisme slecht was dan had evolutie er wel voor gezorgd dat nationalistische volken niet meer bestonden.
Ja want evolutie kan ervoor zorgen dat mensen niet door elkaar opgejut worden uit pure angst voor t onbekende.
wooblabalurg
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:47:12 #183
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163729223
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik zie mijzelf niet als kosmopoliet. Dat jij jezelf dat labeltje aan wilt meten prima hoor.
Ook als je dat zelf niet vind, je bent altijd een kind van de wereld, dat toevallig hier id buurt erin was gekomen.
wooblabalurg
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:51:03 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163729288
Mevrouw staat Boris Johnson af te branden en krijgt dan live te horen dat hij minister van BuZa wordt. _O-

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163729340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Mevrouw staat Boris Johnson af te branden en krijgt dan live te horen dat hij minister van BuZa wordt. _O-

Wat gaat het nou worden een democratie of een dictator schap?

Mevrouw kan op het dak staan en zeggen dat ze springt als de rest zegt die met meerderheid wie wordt het dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 11:54:05 ]
pi_163729345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
Voor de wat kansloze medemens is diezelfde geboorte tevens de enige prestatie van formaat die ze geleverd hebben, en de kansloze medemens denkt op basis van die prestatie zich boven anderen te kunnen plaatsen.

Best een sneu fenomeen eigenlijk.
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:54:52 #187
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163729380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Mevrouw staat Boris Johnson af te branden en krijgt dan live te horen dat hij minister van BuZa wordt. _O-

_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163729510
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
Het zijn ook vooral domme tokkies die trots zijn op het feit dat ze Nederlander zijn. Helaas uiten ze dit niet door normaal Nederlands te typen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163729555
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het zijn ook vooral domme tokkies die trots zijn op het feit dat ze Nederlander zijn. Helaas uiten ze dit niet door normaal Nederlands te typen.
Kan je het niet af met argumenten kom je met je normaal nederlands?
pi_163729557
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)ent-een-grappenmaker

Man met megafoon verstiert interview met Farage: 'Je bent een grappenmaker'

Prachtig filmpje op die site.
pi_163729564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Mevrouw staat Boris Johnson af te branden en krijgt dan live te horen dat hij minister van BuZa wordt. _O-

Ik vind dit maar een dom wijf. Ik deel niet de politieke ideologie van Corbyn maar die man kan ik tenminste nog wel respecteren. De coup die deze vrouw probeert te plegen is schandalig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163729583
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind dit maar een dom wijf. Ik deel niet de politieke ideologie van Corbyn maar die man kan ik tenminste nog wel respecteren. De coup die deze vrouw probeert te plegen is schandalig.
Nou stel dat deze het opzichtig probeert hoeveel zouden het in de achtergrond proberen?
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:06:51 #193
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163729607
Wat ik het erge vind van de brexit is dat alle grote nieuwsankers en correspondenten hun mening door de reportages heenvlechten. Onafhankelijke journalistiek is dood, waarvan akte.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163729628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan je het niet af met argumenten kom je met je normaal nederlands?
Puur een observatie kerel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163729645
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:06 schreef govie het volgende:
Wat ik het erge vind van de brexit is dat alle grote nieuwsankers en correspondenten hun mening door de reportages heenvlechten. Onafhankelijke journalistiek is dood, waarvan akte.
Niet alleen journalistiek net zo denk ik over de politiek, coaltitie en oppositie, wie beoordeeld nou wat?
pi_163729687
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Puur een observatie kerel.
Veranderd er iets door met het Brexit, denk het niet dus wat doet het terzake of komt je teveel tegen respons, zodat jij niet krijgt wat je wil coaltie en oppositie, doen percies hetzelfde of deden percies het zelfde in vroegere jaren.
Actie respons bijstellen evt door of van de tafel af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 12:11:51 ]
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:19:47 #197
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163729860
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat respectloos zeg. Tsipras heeft verantwoordelijkheid genomen en is daarvoor als beloning in de verkiezingen herkozen. De afsplitsing die liever uit de euro wou dan het akkoord van Tsipras uit te voeren, haalde de kiesdrempel niet. Dus wie denk je wel dat je bent om met zulke grote worden aan te komen zetten?
Hij heeft een referendum zelfstandig genegeerd. Begrijp dat jij immoreel gedrag fantastisch vindt maar in mijn ogen is het een smerige verrader. Dan moet je maar geen referendum uitschrijven.

Welke verpakking je er ook om heen legt, hij heeft zijn land naar de afgrond gebracht door te heulen met de corrupte EU.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 12:21:16 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163729891
Het begint al gelijk lekker
quote:
Franse minister:Johnson leugenaar

De Franse minister van Buitenlandse Zaken Ayrault noemt zijn nieuwe Britse ambtgenoot Johnson een leugenaar."In de brexit-campagne loog hij het volk voor en nu staat hij met zijn rug tegen de muur",zei Ayrault op de radio.

Johnson keerde volgens Ayrault zijn rug toe toen hij de kans had premier te worden."Ik heb een partner nodig die betrouwbaar en geloofwaardig is en met wie ik kan onderhandelen",zei Ayrault.

Bondskanselier Merkel,die premier May gisteren direct uitnodigde voor een bezoek, ging niet in op de benoeming van Johnson. De Zweedse oud-premier Bildt dacht eerst dat het om een grap ging.

Bron: Teletext 125
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163729903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hij heeft een referendum zelfstandig genegeerd.
Nee.
quote:
Begrijp dat jij immoreel gedrag fantastisch vindt maar in mijn ogen is het een smerige verrader. Dan moet je maar geen referendum uitschrijven.

Welke verpakking je er ook om heen legt, hij heeft zijn land naar de afgrond gebracht door te heulen met de corrupte EU.
Volgens mij ben je gewoon gepikeerd dat de Grieken niet zulke euro-haters zijn als jij zelf bent en ga je daarom maar lukraak maar wat met woorden als "verrader" en "immoreel" enzo gooien.
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:30:41 #200
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163730065
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Volgens mij ben je gewoon gepikeerd dat de Grieken niet zulke euro-haters zijn als jij zelf bent en ga je daarom maar lukraak maar wat met woorden als "verrader" en "immoreel" enzo gooien.
Wat nou nee? Ja. Er was een referendum door hemzelf uitgeschreven waarop de burger een duidelijk nee heeft laten horen. Zijn partij was ook tegen maar hij heeft ook hen verraden en is in zijn eentje doorgegaan met zijn achterlijkheid.

De Grieken komen of zijn er al achter dat ze een fazalstaat van Duitsland zijn geworden. Tzipiras heeft gedaan wat de Britten niet hebben gedaan. Gezwicht voor de angst prognose van de criminelen in Brussel.

Daar moet Griekenland nu voor bloeden, als ze er al ooit overheen komen.

En je niet aan beloftes houden is immoreel. Maar dat zul jij wel niet begrijpen en bijvoorbeeld het gedrag van Rutte ook goedkeuren. Moet je doen, maar begrijp wel dat je dan eenzelfde behandeling kunt verwachten.
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:34:41 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163730139
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het zijn ook vooral domme tokkies die trots zijn op het feit dat ze Nederlander zijn. Helaas uiten ze dit niet door normaal Nederlands te typen.
:')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 12:37:19 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730195
Tsipras heeft inderdaad het volk wel verraden door een dag na het referendum (dat een andere uitslag had dan hij hoopte) een complete u-turn te maken en zelfs slechtere voorwaarden te accepteren dan Griekenland voor het referendum waren aangeboden.

Maar het Griekse volk wou ook twee tegenstrijdige dingen, namelijk de eisen van Brussel negeren en toch de euro houden. Het is het één of het ander. Het houden van de euro woog zwaarder, vandaar dat hij de verkiezingen een paar maanden later toch weer won ondanks de volksverlakkerij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:37:57 #203
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730203


Ayrault heeft wel gelijk natuurlijk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163730257
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:37 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]

Ayrault heeft wel gelijk natuurlijk.
Ach, de partij van Hollande is volgend jaar bij de Franse verkiezingen volkomen weggevaagd en speelt geen rol van betekenis meer. Hopelijk zit er dan iemand van het Front National aan het roer. Moet je eens kijken hoe snel Frexit dan gaat plaatsvinden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 12:40:25 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730261
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:37 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]

Ayrault heeft wel gelijk natuurlijk.
Het klinkt mij eerder als een verzuurde eurofiel die niet tegen zijn verlies kan. Wie er "gelijk" heeft dat zal nog moeten blijken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:41:37 #206
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163730282
Een commentaar van David Davis, de kersverse "minister van Brexit", over de aanpak van uittreding. Gepubliceerd afgelopen maandag toen ie vermoedelijk nog niet wist dat hij minister zou worden.

Quote:
quote:
This leaves the question of Single Market access. The ideal outcome, (and in my view the most likely, after a lot of wrangling) is continued tariff-free access. Once the European nations realise that we are not going to budge on control of our borders, they will want to talk, in their own interest. There may be some complexities about rules of origin and narrowly-based regulatory compliance for exports into the EU, but that is all manageable.
Volgens mij snapt ie de belangen (en de verschillen daarin tussen GB en EU) nog niet helemaal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 12:41:39 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, de partij van Hollande is volgend jaar bij de Franse verkiezingen volkomen weggevaagd en speelt geen rol van betekenis meer. Hopelijk zit er dan iemand van het Front National aan het roer. Moet je eens kijken hoe snel Frexit dan gaat plaatsvinden.
Frankrijk eruit is tevens het einde van de euro
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:42:00 #208
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730292
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, de partij van Hollande is volgend jaar bij de Franse verkiezingen volkomen weggevaagd en speelt geen rol van betekenis meer. Hopelijk zit er dan iemand van het Front National aan het roer. Moet je eens kijken hoe snel Frexit dan gaat plaatsvinden.
Ik denk het niet Henk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:42:46 #209
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Frankrijk eruit is tevens het einde van de euro
En van het tijdperk van vrede, stabiliteit en welvaart in Europa.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:43:20 #210
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163730314
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:37 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]

Ayrault heeft wel gelijk natuurlijk.
Half GB noemt Johnson al een leugenaar dus snap ik de opwinding niet helemaal. Alhoewel je dat als minister van buitenlandse zaken niet moet gaan roepen natuurlijk.
pi_163730321
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En van het tijdperk van vrede, stabiliteit en welvaart in Europa.
Dat was het al door de massale import van achterlijken.
pi_163730332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat was het al door de massale import van achterlijken.
Die waren er al. Zie de post waar ik op reageer.
pi_163730334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Half GB noemt Johnson al een leugenaar dus snap ik de opwinding niet helemaal. Alhoewel je dat als minister van buitenlandse zaken niet moet gaan roepen natuurlijk.
Het valt de laatste tijd op hoe weinig diplomatiek politici zijn. Het kan ze geen reet meer schelen lijkt wel. :')
pi_163730338
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik denk het niet Henk.
Ik weet het wel zeker Ingrid.
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:46:23 #215
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163730364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:44 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het valt de laatste tijd op hoe weinig diplomatiek politici zijn. Het kan ze geen reet meer schelen lijkt wel. :')
Ego all around blijkbaar. Je zou willen dat men eens het gezonde verstand gebruikte en eens wat meer op de lip beet.
pi_163730370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Half GB noemt Johnson al een leugenaar dus snap ik de opwinding niet helemaal. Alhoewel je dat als minister van buitenlandse zaken niet moet gaan roepen natuurlijk.
Pro-Europeanen waren toch iets te vroeg met hun conclusie dan Boris het hazenpad zou hebben gekozen. Toch niet zo moeilijk om dat toe te geven?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 12:46:45 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730371
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En van het tijdperk van vrede, stabiliteit en welvaart in Europa.
Mogelijk, als het op wanordelijke wijze gebeurt. Daarom moet je de euro op een gecontroleerde wijze uitfaseren en de EU hervormen naar een veel lossere unie met alleen single market en wat standaardisatie dingetjes. Maar ik ben bang dat ze daar nu al te laat mee zijn.

Het beste moment was in 2009/2010, net voordat alle democratische verdragen (die transfers en monetaire financiering verbieden) werden verscheurd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163730386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:46 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ego all around blijkbaar. Je zou willen dat men eens het gezonde verstand gebruikte en eens wat meer op de lip beet.
Ze lijken er (zeker in de EU) steeds meer voor zichzelf te zitten en steeds minder voor hun taken. Minder EU zal wat dat betreft een goede invloed hebben op de politiek vermoed ik.
pi_163730424
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mogelijk, als het op wanordelijke wijze gebeurt. Daarom moet je de euro op een gecontroleerde wijze uitfaseren en de EU hervormen naar een veel lossere unie met alleen single market en wat standaardisatie dingetjes. Maar ik ben bang dat ze daar nu al te laat mee zijn.
Het wordt natuurlijk vooral interessant hoe de boedelscheiding gaat verlopen. Wie pikt welke rekening op?
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:50:20 #220
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pro-Europeanen waren toch iets te vroeg met hun conclusie dan Boris het hazenpad zou hebben gekozen. Toch niet zo moeilijk om dat toe te geven?
Hij neemt nog ateeds geen verantwoordelijkheid voor z'n Brexit, heeft niet eens geprobeerd die te nemen, dus het blijft een laffe hond.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:51:33 #221
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het wordt natuurlijk vooral interessant hoe de boedelscheiding gaat verlopen. Wie pikt welke rekening op?
Die boedelscheiding vormt waarschijnlijk al genoeg reden voor de vierde Frans-Duitse oorlog.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163730509
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:37 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]

Ayrault heeft wel gelijk natuurlijk.
Wow.

Zo scherp wordt zelden tot nooit gesproken in diplomatieke betrekkingen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 12:54:13 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het wordt natuurlijk vooral interessant hoe de boedelscheiding gaat verlopen. Wie pikt welke rekening op?
Dat was heel makkelijk geweest in 2009/2010, maar nu is dat praktisch onmogelijk geworden door alle illegale transfers die hebben plaatsgevonden. Daarom schreef ik ook dat ik denk dat het al te laat is en de breakup (die hoe dan ook komt) heel erg naar en messy kan worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:55:12 #224
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730565
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wow.

Zo scherp wordt zelden tot nooit gesproken in diplomatieke betrekkingen.
Het is ook niet niks waar die Johnson verantwoordelijk voor is. En nu als minister van BuZa doen alsof ie er niets mee te maken heeft.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163730575
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:50 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Hij neemt nog ateeds geen verantwoordelijkheid voor z'n Brexit, heeft niet eens geprobeerd die te nemen, dus het blijft een laffe hond.
Dat ordinaire taalgebruik van pro-Europeanen. Maar wel over anderen roepen dat het Tokkies zijn. :r

Als je de functie van minister van Buitenlandse Zaken aanneemt tijdens een Brexit-kabinet ren je niet weg voor je eigen verantwoordelijkheid. Zoiets opperen is dus inhoudelijk nergens op gestoeld.
pi_163730608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat was heel makkelijk geweest in 2009/2010, maar nu is dat praktisch onmogelijk geworden door alle illegale transfers die hebben plaatsgevonden. Daarom schreef ik ook dat ik denk dat het al te laat is en de breakup (die hoe dan ook komt) heel erg naar en messy kan worden.
Daarom kunnen ze de knip maar beter z.s.m. zetten.
pi_163730620
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het is ook niet niks waar die Johnson verantwoordelijk voor is. En nu als minister van BuZa doen alsof ie er niets mee te maken heeft.
Want als minister van buitenlandse zaken heb je niks met buitenlandse zaken te maken?
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:57:47 #228
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163730621
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat ordinaire taalgebruik van pro-Europeanen. Maar wel over anderen roepen dat het Tokkies zijn. :r

Als je de functie van minister van Buitenlandse Zaken aanneemt tijdens een Brexit-kabinet ren je niet weg voor je eigen verantwoordelijkheid. Zoiets opperen is dus inhoudelijk nergens op gestoeld.
Verantwoordelijkheid pakken en de volgende jobhop mogelijkheid pakken zijn niet altijd hetzelfde ding.
wooblabalurg
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:58:22 #229
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163730635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat ordinaire taalgebruik van pro-Europeanen. Maar wel over anderen roepen dat het Tokkies zijn. :r
Kom op zeg.. Het anti-EU-kamp spreekt in de regel van "EU-dictatuur" en "Eurocraten". Dan moet je ook niet gaan zeuren als je eens gelijkwaardige taal terug krijgt.
pi_163730650
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid pakken en de volgende jobhop mogelijkheid pakken zijn niet altijd hetzelfde ding.
Hij wil naar Brussel.

Het wordt steeds mooier hier. _O-
pi_163730661
De nieuwe PM lijkt fout op fout te stapelen. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en Johnson aanstellen is natuurlijk alles meteen extra op scherp zetten. Het zal een lastige tijd worden en de kans dat men er niet in goede verstandhouding gaat uitkomen groeit met de dag. De vreemde spagaat waarin de politiek in de UK zit maakt hun positie ook lastig, ze moeten gaan voor een Brexit maar ook de economische schade beperken terwijl ook de mensen die voor Brexit hebben gestemd tevreden moeten zijn.
pi_163730701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
De nieuwe PM lijkt fout op fout te stapelen. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en Johnson aanstellen is natuurlijk alles meteen extra op scherp zetten. Het zal een lastige tijd worden en de kans dat men er niet in goede verstandhouding gaat uitkomen groeit met de dag. De vreemde spagaat waarin de politiek in de UK zit maakt hun positie ook lastig, ze moeten gaan voor een Brexit maar ook de economische schade beperken terwijl ook de mensen die voor Brexit hebben gestemd tevreden moeten zijn.
Dat hangt denk ik van je perspectief af.

Koud 20 dagen na de brexit ramt ze stevig door. Ik vind dat juist een positieve indicator.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:01:19 #233
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730705
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Want als minister van buitenlandse zaken heb je niks met buitenlandse zaken te maken?
Je maakt het beleid niet, je voert het alleen maar uit.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163730707
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid pakken en de volgende jobhop mogelijkheid pakken zijn niet altijd hetzelfde ding.
Deze functie is een van de belangrijkste functies binnen dit Brexit-kabinet. Slechte verliezer die nog het tegendeel probeert te verkondigen. Wacht, pro-Europeanen zijn nu eenmaal slechte verliezers. :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:02:08 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daarom kunnen ze de knip maar beter z.s.m. zetten.
Het wordt inderdaad elke dag duurder.

Wat ook verontrustend is, is dat na aanvankelijke stabilisatie alles nu weer uit elkaar loopt. Imo grotendeels ten gevolge van catastrofale QE beleid van de ECB.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163730739
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je maakt het beleid niet, je voert het alleen maar uit.
Als fucking posterchild, vooraan de linies.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:03:02 #237
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163730743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Deze functie is een van de belangrijkste functies binnen dit Brexit-kabinet. Slechte verliezer die nog het tegendeel probeert te verkondigen. Wacht, pro-Europeanen zijn nu eenmaal slechte verliezers. :')
Onzin, want er wordt een apart Brexit-ministerie opgetuigd. Als die Johnson een beetje netjes was geweest was ie daar minister van geworden.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:07:41 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730840
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:01 schreef Cracka-ass het volgende:

Koud 20 dagen na de brexit ramt ze stevig door. Ik vind dat juist een positieve indicator.
Inderdaad. Ik had verwacht dat de Conservative party een chaos zou worden met mogelijk zelfs een splitsing. Drie weken later is er gewoon al een nieuw kabinet en lijken de neuzen behoorlijk dezelfde kant op te staan. Met die nieuwe ministerposten wordt het ook al duidelijker welke kant dit op gaat. Iedereen is optimistisch. Het ziet er naar uit dat ze dit daadkrachtig gaan aanpakken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:08:31 #239
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163730854
Ik heb het al gelijk geroepen. May is een topwijf, ondanks dat ze Bremain was. Ze heeft een verstandig kabinet samengesteld. Er komen mooie tijden aan voor het VK.
pi_163730868
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:03 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onzin, want er wordt een apart Brexit-ministerie opgetuigd. Als die Johnson een beetje netjes was geweest was ie daar minister van geworden.
Zit toch niet zulke onzin uit te kramen. Als minister van Buitenlandse Zaken neem je een grote verantwoordelijkheid ten aanzien van de hernieuwde positie van het VK na het verlaten van de EU. Dat beperkt zich echt niet tot één ministerie die zich voornamelijk richt op de komende onderhandelingen.

Iedereen die riep dat Johnson het hazenpad had gekozen moet simpelweg zijn ongelijk erkennen. Johnson neemt wel degelijk zijn verantwoordelijkheid binnen dit Brexit-kabinet die erop is gericht het VK uit de EU te leiden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:11:18 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163730902
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:03 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onzin, want er wordt een apart Brexit-ministerie opgetuigd. Als die Johnson een beetje netjes was geweest was ie daar minister van geworden.
Het gaat niet om de ego's en de poppetjes maar op wat het meest effectief is. Die gast die nu op het brexit ministerie zit is voor die functie gewoon veel geschikter daarvoor dan Johnson.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:11:20 #242
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163730903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Kom op zeg.. Het anti-EU-kamp spreekt in de regel van "EU-dictatuur" en "Eurocraten". Dan moet je ook niet gaan zeuren als je eens gelijkwaardige taal terug krijgt.
Jij vindt het woord 'Eurocraat' even ordinair als 'laffe hond'? Hmm.
pi_163730913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had verwacht dat de Conservative party een chaos zou worden met mogelijk zelfs een splitsing. Drie weken later is er gewoon al een nieuw kabinet en lijken de neuzen behoorlijk dezelfde kant op te staan. Met die nieuwe ministerposten wordt het ook al duidelijker welke kant dit op gaat. Iedereen is optimistisch. Het ziet er naar uit dat ze dit daadkrachtig gaan aanpakken.
Duizend keer liever een koers die misschien niet helemaal perfect is dan doelloos ronddobberen.

Wat dat betreft een mooi contrast met de EU.

Voor remain gekkies maakt het verder geen verschil. Zij moeten altijd roepen dat het kut is natuurlijk.
pi_163730942
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En van het tijdperk van vrede, stabiliteit en welvaart in Europa.
Wel grappig hoe de eurofielen dwepen met grote woorden als vrede, stabiliteit en veiligheid en ondertussen criminaliteit, massa-aanrandingen en terrorisme naar Europa hebben gehaald,
En welvaart? Als dat betekent dat de rijken rijker worden en de armen armer dan heb je inderdaad gelijk. Ik ben maar een gewone burger en ik had net als de rest in mijn wijk veel meer te besteden in de (gulden) jaren "80/"90. De journalistieke handlangers van de elite mogen dan dagelijks anders beweren in de media maar feit is gewoon dat de burger er de afgelopen 30 jaar op achteruit is gegaan en alleen de bovenlaag echt profiteert van het EU beleid. Zelfs tijdens de jarenlange crisis gingen de topinkomens er gewoon elk jaar op vooruit.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.&lt;br /&gt;-Seneca-
pi_163730951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:01 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat hangt denk ik van je perspectief af.

Koud 20 dagen na de brexit ramt ze stevig door. Ik vind dat juist een positieve indicator.
Hoe kun je nu als belangrijkste onderhandelaar iemand aanstellen die volgens jou een slecht onderhandelaar is.
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36670651

Het lijkt meer paniek voetbal omdat ze geen idee hebben hoe ze om moeten gaan met de politieke chaos, de economische situatie en de onvrede in hun eigen land.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:15:39 #246
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163730980
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jij vindt het woord 'Eurocraat' even ordinair als 'laffe hond'? Hmm.
Ik zeg dat het gelijkwaardige taal is. Allebei is het schelden.
pi_163731037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe kun je nu als belangrijkste onderhandelaar iemand aanstellen die volgens jou een slecht onderhandelaar is.
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36670651

Het lijkt meer paniek voetbal omdat ze geen idee hebben hoe ze om moeten gaan met de politieke chaos, de economische situatie en de onvrede in hun eigen land.
Kijk eens goed naar de context om haar vervolgens te horen zeggen dat zij zichzelf een betere onderhandelaar vindt dan Boris Johnson.

Je bent aan het mierenneuken op irrelevante zaken, precies wat deze dame niet doet. _O_
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:19:46 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163731044
quote:
UK interest rates held at 0.5%

The Bank of England has held the UK's main interest rate at 0.5% despite intense speculation that it would cut rates.

The Monetary Policy Committee voted 8-1 to leave rates unchanged, but minutes of the meeting showed most members think the Bank will act next month.

http://www.bbc.co.uk/news/business-36794521
Ze hadden armageddon beloofd -O-
Nog maar even wachten met £ kopen dan. Ik heb nog voorraad tot ongeveer februari
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163731104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe kun je nu als belangrijkste onderhandelaar iemand aanstellen die volgens jou een slecht onderhandelaar is.
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36670651

Het lijkt meer paniek voetbal omdat ze geen idee hebben hoe ze om moeten gaan met de politieke chaos, de economische situatie en de onvrede in hun eigen land.
Hou maar op met die rampvoorspellingen. Wat jij een politieke chaos noemt is gewoon het formeren van een nieuw kabinet. De Pond en de beurzen zijn weer stabiel en diegene die het hardst riepen (Obama/Merkel) dat Engeland wat handel betreft achteraan in de rij zou belanden staan nu vooraan om zich warm te lopen voor de eerste handelscontracten.
Engeland zal de komende decennia laten zien dat het ook succesvol is zonder de EU en dat is de grootste nachtmerrie van de eurofielen.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.&lt;br /&gt;-Seneca-
pi_163731168
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:19 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar de context om haar vervolgens te horen zeggen dat zij zichzelf een betere onderhandelaar vindt dan Boris Johnson.

Je bent aan het mierenneuken op irrelevante zaken, precies wat deze dame niet doet. _O_
Het zijn geen irrelevante zaken. Johnson heeft al vrij veel domme dingen gezegd en gedaan, eigenlijk heeft hij al vrij veel mensen met wie hij nu moet gaan praten flink beledigd en niet zelden weer excuses moeten maken. Het is een populist die goed is in stemmen trekken maar slecht in het werk dat hij nu moet gaan doen.

Overigens denk ik dat men ook binnen dit kabinet de nodige problemen kan verwachten want een andere minister heeft keiharde kritiek gehad op Johnson. Het is gewoon een vreemde samenstelling van mensen en de grote vraag is zelfs of ze wel hetzelfde denken over de doelen die men wil behalen. In mijn ogen is het echt paniek voetbal, gedoogkabinet Rutte 1 zal vast succesvoller zijn dan dit stel dat ook bij elkaar is gekomen omdat het moet niet omdat het kan.
pi_163731184
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ze hadden armageddon beloofd -O-
Nog maar even wachten met £ kopen dan. Ik heb nog voorraad tot ongeveer februari
Jouw voorraad is al een hoop minder waard geworden.
pi_163731227
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jouw voorraad is al een hoop minder waard geworden.
Wat denk je wat er straks nog overblijft van de euro met al dat bijdrukken en met de komende Italiaanse bankencrisis? Dan is de Britse Pond straks goud waard.
pi_163731269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:22 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Hou maar op met die rampvoorspellingen. Wat jij een politieke chaos noemt is gewoon het formeren van een nieuw kabinet. De Pond en de beurzen zijn weer stabiel en diegene die het hardst riepen (Obama/Merkel) dat Engeland wat handel betreft achteraan in de rij zou belanden staan nu vooraan om zich warm te lopen voor de eerste handelscontracten.
Engeland zal de komende decennia laten zien dat het ook succesvol is zonder de EU en dat is de grootste nachtmerrie van de eurofielen.
Er is nog helemaal niets te zeggen over hoe het zal verlopen, over een jaar misschien.
Het enige wat nu duidelijk is, is dat de Britse economie hoogst waarschijnlijk zal krimpen in 2017 en dat de pond een stuk lager staat en in de komende maanden nog wel verder zal dalen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:32:43 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163731306
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Er is nog helemaal niets te zeggen over hoe het zal verlopen, over een jaar misschien.
Het enige wat nu duidelijk is, is dat de Britse economie hoogst waarschijnlijk zal krimpen in 2017 en dat de pond een stuk lager staat en in de komende maanden nog wel verder zal dalen.
Nu valt er nog geen pijl op te trekken.
Gespeculeer in de ruimte allemaal.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:35:25 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163731358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jouw voorraad is al een hoop minder waard geworden.
Ehm, nee. Ik heb die voorraad omdat ik die een paar dagen geleden heb gekocht op een lage wisselkoers. Maar mocht de £ nog richting 1,10-1,15 gaan dan lijkt me dat een goed moment om voor 1-2 jaar voorraad in te slaan want ik maak me wat zorgen dat GB het economisch veel beter gaat doen dan de EU.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163731368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat denk je wat er straks nog overblijft van de euro met al dat bijdrukken en met de komende Italiaanse bankencrisis? Dan is de Britse Pond straks goud waard.
Want euro en pond zijn de enige valuta/beleggingen in de wereld?
pi_163731383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:22 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Hou maar op met die rampvoorspellingen. Wat jij een politieke chaos noemt is gewoon het formeren van een nieuw kabinet. De Pond en de beurzen zijn weer stabiel en diegene die het hardst riepen (Obama/Merkel) dat Engeland wat handel betreft achteraan in de rij zou belanden staan nu vooraan om zich warm te lopen voor de eerste handelscontracten.
Engeland zal de komende decennia laten zien dat het ook succesvol is zonder de EU en dat is de grootste nachtmerrie van de eurofielen.
Zou goed kunnen. Maar aangezien het nog altijd duidelijk is wanneer en zelfs of er daadwerkelijk een Brexit plaats gaat vinden, is het niet zo gek dat er op dit moment relatieve rust heerst. Want vooralsnog maakt het VK gewoon nog deel uit van de EU, met alle economische voordelen die daarmee gepaard gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:36:58 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163731385
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu valt er nog geen pijl op te trekken.
Gespeculeer in de ruimte allemaal.
speculatie is de basis van economie, risicomanagement is in volle gang
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:38:00 #259
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163731402
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:36 schreef Re het volgende:

[..]

speculatie is de basis van economie, risicomanagement is in volle gang
Speculaties maken nog geen realiteit :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163731414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Speculaties maken nog geen realiteit :)
Jawel hoor, de koersen reageren meteen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:39:05 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163731419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Speculaties maken nog geen realiteit :)
nou ja, wel dus, Amsterdam is ook niet zo in trek daarom
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163731472
http://www.bbc.com/news/world-36792746
quote:
Boris Johnson: How Britain's new foreign secretary has insulted the world
Deze is toch wel leuk:
quote:
Boris on Hillary Clinton

"She's got dyed blonde hair and pouty lips, and a steely blue stare, like a sadistic nurse in a mental hospital." - in 2007

Boris on Donald Trump

"I am genuinely worried that he could become president," Mr Johnson said in March. "I was in New York and some photographers were trying to take a picture of me and a girl walked down the pavement towards me and she stopped and she said, 'Gee, is that Trump?'

"It was one of the worst moments."

He's also accused Mr Trump of being "out of his mind" and of possessing "stupefying ignorance".
pi_163731493
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Er is nog helemaal niets te zeggen over hoe het zal verlopen, over een jaar misschien.
Het enige wat nu duidelijk is, is dat de Britse economie hoogst waarschijnlijk zal krimpen in 2017 en dat de pond een stuk lager staat en in de komende maanden nog wel verder zal dalen.
Een klein beetje krimp op de korte termijn in onvermijdbaar op de lange termijn halen ze dat weer makkelijk in. En vergeet niet dat de Pond nog steeds meer waard is dan de Euro en de niet EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland het ook prima doen zonder de stropdassen in Brussel.
Merkel heeft May al uitgenodigd en ook Obama staat te popelen om handelsbesprekingen te voeren. Begrijpelijk dat deze 2 ineens een andere toon aanslaan als voor het referendum. Er is veel handel in de UK en je zou als land wel gek zijn om dat te laten liggen omdat Brusselse elite graag een vendetta wil uitvechten met de Engeland.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.&lt;br /&gt;-Seneca-
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:45:24 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163731541
Ik zie het niet als een speculatie maar meer als een soort hedge. Door op een bepaalde koers £ te kopen leg ik in feite mijn kosten van levensonderhoud vast voor een bepaalde tijd. De recente dalingen van de £ hebben mijn leven een aantal duizend euro per jaar goedkoper gemaakt, wat dan weer kan worden uitgegeven aan toffe reizen en dergelijke. Als de £ naar 1,10 zou gaan dan wil ik me daar best voor een langere tijd (aantal jaar) op vastleggen want dat is veel goedkoper dan wat ik had begroot, dus groter budget surplus :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163731554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:43 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Een klein beetje krimp op de korte termijn in onvermijdbaar op de lange termijn halen ze dat weer makkelijk in. En vergeet niet dat de Pond nog steeds meer waard is dan de Euro en de niet EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland het ook prima doen zonder de stropdassen in Brussel.
Merkel heeft May al uitgenodigd en ook Obama staat te popelen om handelsbesprekingen te voeren. Begrijpelijk dat deze 2 ineens een andere toon aanslaan als voor het referendum. Er is veel handel in de UK en je zou als land wel gek zijn om dat te laten liggen omdat Brusselse elite graag een vendetta wil uitvechten met de Engeland.
Niemand was tegen de handel die in de Europese markt gevoerd wordt.

Probleempunten zijn de Europese afdracht, de bureaucratie en waarschijnlijk het belangrijkst, de immigratie. De EU bemoeit zich met teveel zaken.

Nogal zonde dat er dan nu onrust ontstaat en er opnieuw allemaal handelsverdragen gesloten moeten worden.
pi_163731582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:43 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Een klein beetje krimp op de korte termijn in onvermijdbaar op de lange termijn halen ze dat weer makkelijk in. En vergeet niet dat de Pond nog steeds meer waard is dan de Euro en de niet EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland het ook prima doen zonder de stropdassen in Brussel.
Merkel heeft May al uitgenodigd en ook Obama staat te popelen om handelsbesprekingen te voeren. Begrijpelijk dat deze 2 ineens een andere toon aanslaan als voor het referendum. Er is veel handel in de UK en je zou als land wel gek zijn om dat te laten liggen omdat Brusselse elite graag een vendetta wil uitvechten met de Engeland.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de daad moet nog wel bij het woord worden gevoegd. Er moet immers nog het nodige wordt uitonderhandeld. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zie immers hoeveel moeite de EU heeft om een nieuw handelsverdrag te sluiten met de VS (TTIP). Of buigt het VK simpelweg voorover en gaat het akkoord met alle eisen en wensen van de Amerikanen? Dan is een verdrag in ieder geval zo getekend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163731587
Deze is ook leuk over de nieuwe Brexit minister:
http://www.independent.co(...)istake-a7136121.html

quote:
The staunch Leave backer, a former Europe Minister, however said during the referendum campaign that Britain would negotiate individual trade deals with other EU countries.

However one of the main basic features of the European Union is that EU countries cannot negotiate individual trade deals without side countries and instead do so as a bloc of 28.

The basic fact, which was paraded by other parts of the Leave campaign during the referendum, leaves Ms Davis’s original plan for one-on-one trade deals in tatters.

“Post Brexit a UK-German deal would include free access for their cars and industrial goods, in exchange for a deal on everything else,” he said on 26 May this year.
Overigens is het natuurlijk vrij vreemd om een brexit minister te hebben want de onderhandelingen raken alle aspecten van het leven dus overlapt het werkterrein van dat nieuwe ministerie met alle andere.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:48:23 #268
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163731591
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor, de koersen reageren meteen.
De gebruikelijke waan van de dag, dat klopt. Niet bepaald slim, of wel?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:50:27 #269
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163731619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:43 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Een klein beetje krimp op de korte termijn in onvermijdbaar op de lange termijn halen ze dat weer makkelijk in. En vergeet niet dat de Pond nog steeds meer waard is dan de Euro en de niet EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland het ook prima doen zonder de stropdassen in Brussel.
Ik snap niet waarom dit soort dingen steeds maar weer gezegd worden. Noorwegen en Zwitserland zijn lid van de EVA en moeten zich in die hoedanigheid houden aan een groot deel van EU-regelgeving. Vrij verkeer van goederen en personen valt daar ook onder en omdat de Britten dat perse niet willen kun je de situatie van de Noren en de Zwitsers niet vergelijken met die van de Britten.

quote:
Merkel heeft May al uitgenodigd en ook Obama staat te popelen om handelsbesprekingen te voeren. Begrijpelijk dat deze 2 ineens een andere toon aanslaan als voor het referendum. Er is veel handel in de UK en je zou als land wel gek zijn om dat te laten liggen omdat Brusselse elite graag een vendetta wil uitvechten met de Engeland.
Obama heeft al gezegd dat de Britten "achteraan mogen sluiten" dus dat "staan te popelen" kun je ruim interpreteren. Sowieso is het niet hetzelfde als "voordelige voorwaarden bieden".
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:51:58 #270
37248 BertV
Handgemaakt
pi_163731642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat denk je wat er straks nog overblijft van de euro met al dat bijdrukken en met de komende Italiaanse bankencrisis? Dan is de Britse Pond straks goud waard.
Volgens de Reichsführer is er niks aan de hand.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 13:52:29 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163731652
Iets van 20% van de Duitse autoproductie gaat naar GB. Ik wens Merkel veel succes tijdens de verkiezingen volgend jaar met de hete adem van de autoindustrie in haar nek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163731696
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:50 schreef beantherio het volgende:

Obama heeft al gezegd dat de Britten "achteraan mogen sluiten" dus dat "staan te popelen" kun je ruim interpreteren. Sowieso is het niet hetzelfde als "voordelige voorwaarden bieden".
Ik zou ook popelen om te onderhandelen met een land wat in een situatie zit waardoor ze nauwelijks eisen kunnen stellen. ;)
pi_163731715
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:50 schreef beantherio het volgende:
Obama heeft al gezegd dat de Britten "achteraan mogen sluiten" dus dat "staan te popelen" kun je ruim interpreteren. Sowieso is het niet hetzelfde als "voordelige voorwaarden bieden".
Dat is natuurlijk ook populaire praat van Obama, misschien ingefluisterd door proEU adviseurs.
En achter wie mogen ze aansluiten ? Zimbabwe, Filippijnen ?
Achter de EU misschien in sommige zaken, maar als het zo uitkomt of de bureaucratische EU komt niet tot een besluit dan staan ze gewoon vooraan.
pi_163731777
Ugh alsjeblieft geen Gove op Gezondheid. :(

We hebben wel onze eerste LGBT minister, dat is dan wel weer mooi.
pi_163731835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:43 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Een klein beetje krimp op de korte termijn in onvermijdbaar op de lange termijn halen ze dat weer makkelijk in. En vergeet niet dat de Pond nog steeds meer waard is dan de Euro en de niet EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland het ook prima doen zonder de stropdassen in Brussel.
Merkel heeft May al uitgenodigd en ook Obama staat te popelen om handelsbesprekingen te voeren. Begrijpelijk dat deze 2 ineens een andere toon aanslaan als voor het referendum. Er is veel handel in de UK en je zou als land wel gek zijn om dat te laten liggen omdat Brusselse elite graag een vendetta wil uitvechten met de Engeland.
Op lange termijn kon het wel eens goed uitpakken voor het VK, echter moet eerst de brexit voltooid worden.
Wat mij vooral verbaasd is de hetze tegen Brussel, binnen een gezamenlijke markt heb je te maken met beleid en regels die voor alle lidstaten gelijk zijn.
Het VK heeft ongetwijfeld grote invloed gehad op het beleid en daarbij voor zichzelf uitzondering posities gedongen.
Mijn vermoeden is in ieder geval dat er uiteindelijk weinig zal veranderen, de VK houdt toegang tot de gezamenlijke markt en vrij verkeer van personen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_163731853
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:52 schreef SeLang het volgende:
Iets van 20% van de Duitse autoproductie gaat naar GB. Ik wens Merkel veel succes tijdens de verkiezingen volgend jaar met de hete adem van de autoindustrie in haar nek.
De meeste lidstaten willen dan ook gewoon een nieuwe handelsrelatie aangaan met het VK. Dat is het probleem niet. Het VK mag ook toetreden tot de EER. Het probleem is echter dat een dergelijke constructie de bezwaren van de Brexiteers niet wegneemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163731944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niemand was tegen de handel die in de Europese markt gevoerd wordt.

Probleempunten zijn de Europese afdracht, de bureaucratie en waarschijnlijk het belangrijkst, de immigratie. De EU bemoeit zich met teveel zaken.

Nogal zonde dat er dan nu onrust ontstaat en er opnieuw allemaal handelsverdragen gesloten moeten worden.
Mee eens maar ik doelde op figuren als Merkel en Obama die verkapte dreigementen richting Britse burger lanceerde. Obama zij voor het referendum dat Engeland bij een Brexit niet op steun van de VS hoefde te rekenen en het land onderaan de lijst met handelspartners zou komen te staan. Na het referendum slikt hij ineens zijn woorden weer in noemt hij Engeland een onmisbare handelspartner en pleit hij voor het instant houden van de speciale band die de VS en de Uk hebben.
Obama heeft gewoon met valse dreigementen geprobeerd om de publieke opinie te bespelen en zich bemoeit met een Engelse aangelegenheid.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.&lt;br /&gt;-Seneca-
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 14:07:37 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163731954
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook populaire praat van Obama, misschien ingefluisterd door proEU adviseurs.

Het feit dat Obama zich met deze binnenlandse kwestie heeft bemoeid heeft ook averechts gewerkt. Je zag de steun voor Brexit toen ook meteen toenemen, want mensen pikken dat gewoon niet.

Net als grote corporaties die miljoenen uitgeven aan pagina grote advertenties in kranten en figuren als Soros (speculant die in 1992 een miljard verdiende met speculatie tegen de £) die allemaal pleitten voor Remain. Dan weet je als burger gewoon dat je voor een Brexit moet stemmen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163731964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meeste lidstaten willen dan ook gewoon een nieuwe handelsrelatie aangaan met het VK. Dat is het probleem niet. Het VK mag ook toetreden tot de EER. Het probleem is echter dat een dergelijke constructie de bezwaren van de Brexiteers niet wegneemt.
Het grootste probleem zit denk ik in de politieke situatie in de UK. In de EU zal men willen meewerken aan een deal maar in de UK heeft men geen idee wat ze nu willen en veel tegenstellingen tussen mensen en regio's zijn enorm vergroot.
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:09:53 #280
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163732005
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Op lange termijn kon het wel eens goed uitpakken voor het VK, echter moet eerst de brexit voltooid worden.
Wat mij vooral verbaasd is de hetze tegen Brussel, binnen een gezamenlijke markt heb je te maken met beleid en regels die voor alle lidstaten gelijk zijn.
Het VK heeft ongetwijfeld grote invloed gehad op het beleid en daarbij voor zichzelf uitzondering posities gedongen.
Mijn vermoeden is in ieder geval dat er uiteindelijk weinig zal veranderen, de VK houdt toegang tot de gezamenlijke markt en vrij verkeer van personen.
Dat laatste is uitgesloten tenzij May terugkomt op haar beloftes. De Brexit-stemmers hebben vrij duidelijk gezegd dat ze dat niet meer willen. Daarop terugkomen zou een enorme nederlaag zijn voor deze nieuwe regering.

Als ik May was zou ik de Noorwegen-route vergeten en inzetten op het type handelsovereenkomst zoals dat te zien was in het associatieverdrag met Oekraïne. Meer een klassiek handelsverdrag dus.
pi_163732029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het grootste probleem zit denk ik in de politieke situatie in de UK. In de EU zal men willen meewerken aan een deal maar in de UK heeft men geen idee wat ze nu willen en veel tegenstellingen tussen mensen en regio's zijn enorm vergroot.
Sommige Britten denken volgens mij dat ze volledige toegang kunnen krijgen tot de interne markt, zonder dat zich moet conformeren aan de voorwaarden die daaraan zijn verbonden.

Tsja, zo werkt dat natuurlijk niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163732093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dit soort dingen steeds maar weer gezegd worden. Noorwegen en Zwitserland zijn lid van de EVA en moeten zich in die hoedanigheid houden aan een groot deel van EU-regelgeving. Vrij verkeer van goederen en personen valt daar ook onder en omdat de Britten dat perse niet willen kun je de situatie van de Noren en de Zwitsers niet vergelijken met die van de Britten.
Is inderdaad niet echt te vergelijken al was het alleen al omdat de Uk een veel sterkere economie heeft. De EU kan het zich niet veroorloven om de Britse economie buiten te sluiten. Engeland zal wat water bij de wijn moeten doen maar datzelfde geldt voor de EU. Maar daar komen ze wel uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:50 schreef beantherio het volgende:
Obama heeft al gezegd dat de Britten "achteraan mogen sluiten" dus dat "staan te popelen" kun je ruim interpreteren. Sowieso is het niet hetzelfde als "voordelige voorwaarden bieden".
Obama heeft zijn woorden meteen na het referendum al weer ingeslikt.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.&lt;br /&gt;-Seneca-
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:13:45 #283
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163732101
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:52 schreef SeLang het volgende:
Iets van 20% van de Duitse autoproductie gaat naar GB. Ik wens Merkel veel succes tijdens de verkiezingen volgend jaar met de hete adem van de autoindustrie in haar nek.
60% van de Britse autoindustrie gaan naar de EU. Raad eens wie er een nog hetere adem in de rug heeft? ;)
pi_163732102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:09 schreef beantherio het volgende:
Als ik May was zou ik de Noorwegen-route vergeten en inzetten op het type handelsovereenkomst zoals dat te zien was in het associatieverdrag met Oekraïne. Meer een klassiek handelsverdrag dus.
Best grappig eigenlijk dat men gaat onderhandelen zonder dat kiezers zich hebben uitgesproken hoe die brexit ingevuld moet worden.
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:13:52 #285
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163732105
De Britten hebben gewoon geen idee wat lidmaatschap van de EU nou eigenlijk voor ze inhield en waar ze tegen gestemd hebben :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163732204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Best grappig eigenlijk dat men gaat onderhandelen zonder dat kiezers zich hebben uitgesproken hoe die brexit ingevuld moet worden.
In de campagne ging het toch vrij duidelijk vooral om het stoppen van immigratie. Los van dat dat tot nu toe ook een van de speerpunten van May is geweest. Dus in die zin is de invulling duidelijk, n.l. het vrij verkeer van personen weg moet en dat een positie zoals Zwitserland of Noorwegen dus geen optie is.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 14:19:14 #287
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163732205
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:13 schreef Alektorophobia. het volgende:

Obama heeft zijn woorden meteen na het referendum al weer ingeslikt.
Precies, al dat soort clowns maakten meteen een u-turn. Ook die grote bedrijven die zogenaamd zouden vertrekken waren er als de hazen bij om te verklaren dat ze eigenlijk toch maar gingen blijven. Zo voorspelbaar allemaal.

Ik had verwacht dat Remain zou winnen omdat mensen als puntje bij paaltje komt zich toch laten intimideren. Maar mensen bleken minder dom dan ik had gedacht. Dat geeft hoop.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163732238
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:26 schreef Wespensteek het volgende:
Het is gewoon een vreemde samenstelling van mensen en de grote vraag is zelfs of ze wel hetzelfde denken over de doelen die men wil behalen.
Heb je het nu over de EU?

We zijn het gewoon oneens. Jij haalt allemaal argumenten uit de hoge hoed waar ik niet zoveel mee kan. Ik vind de daadkracht die amper na 20 dagen tentoon wordt gesteld bemoedigend. Jij niet. Prima.

Voor de democratie lijkt het me sowieso een goede zaak als politici daadwerkelijk leiderschap en visie tonen.
Wat heeft Rutte bijvoorbeeld de afgelopen drie jaar gedaan? Hard en veel lachen, voor de rest heb ik echt geen idee.

quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:13 schreef Gutmensch het volgende:
De Britten hebben gewoon geen idee wat lidmaatschap van de EU nou eigenlijk voor ze inhield en waar ze tegen gestemd hebben :')
Jij en ik ook niet.

Dat lijkt me ook het grootste probleem en een reden om tegen te zijn. :*
pi_163732243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies, al dat soort clowns maakten meteen een u-turn. Ook die grote bedrijven die zogenaamd zouden vertrekken waren er als de hazen bij om te verklaren dat ze eigenlijk toch maar gingen blijven. Zo voorspelbaar allemaal.

Ik had verwacht dat Remain zou winnen omdat mensen als puntje bij paaltje komt zich toch laten intimideren. Maar mensen bleken minder dom dan ik had gedacht. Dat geeft hoop.
Nogmaals, er zijn genoeg landen die handel willen drijven met het VK. Ook de EU-lidstaten willen dat blijven doen. Maar je moet nog wel overeenkomsten sluiten. En dat kan wel wat problemen opleveren, vooral gezien de eisen van de Brexiteers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163732256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:19 schreef Igen het volgende:

[..]

In de campagne ging het toch vrij duidelijk vooral om het stoppen van immigratie. Los van dat dat tot nu toe ook een van de speerpunten van May is geweest. Dus in die zin is de invulling duidelijk, n.l. het vrij verkeer van personen weg moet en dat een positie zoals Zwitserland of Noorwegen dus geen optie is.
Campagne uitlatingen koop je niets voor. De hardste schreeuwers in de media vertegenwoordigen niet alle stemmers en vervangen geen stembus uitslag. Het referendum ging alleen over de grote vraag brexit of niet en niet over de gewenste veranderingen bij een brexit.
pi_163732284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:21 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Heb je het nu over de EU?

We zijn het gewoon oneens. Jij haalt allemaal argumenten uit de hoge hoed waar ik niet zoveel mee kan. Ik vind de daadkracht die amper na 20 dagen tentoon wordt gesteld bemoedigend. Jij niet. Prima.

Voor de democratie lijkt het me sowieso een goede zaak als politici daadwerkelijk leiderschap en visie tonen.
Wat heeft Rutte bijvoorbeeld de afgelopen drie jaar gedaan? Hard en veel lachen, voor de rest heb ik echt geen idee.

[..]

Jij en ik ook niet.

Dat lijkt me ook het grootste probleem en een reden om tegen te zijn. :*
Daadkracht is prima behalve als je daarmee een aantal mensen een taak geeft die niet geschikt zijn.
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:24:06 #292
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163732290
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:13 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Obama heeft zijn woorden meteen na het referendum al weer ingeslikt.
Dat is niet helemaal waar. Berichtje van vlak na het referendum: Obama stands by 'back of the queue' Brexit warning - how the world reacted

Quote:
quote:
President Barack Obama released a brief statement on Friday, saying the US respected the decision, and that the relationship between the two countries was "enduring".

"The people of the United Kingdom have spoken, and we respect their decision. The special relationship between the United States and the United Kingdom is enduring," he said.

He added: "The United Kingdom and the European Union will remain indispensable partners of the United States even as they begin negotiating their ongoing relationship to ensure continued stability, security, and prosperity for Europe, Great Britain and Northern Ireland, and the world."

However, the White House on Friday night said that the president stood by his warning that Britain would move to the back of the queue when it comes to trade deals.

"Obviously, the president stands by what he said and I don't have an update of our position," White House spokesman Eric Schultz told reporters at a briefing.


Obama urged Britain to remain in the EU when he visited London in April and warned that a trade agreement between the two countries would not happen anytime soon if Britain left the bloc.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 14:24:24 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163732302
Waarom worden single market en immigratie eigenlijk gekoppeld? Iedereen in de EU wil een single market en bijna niemand is blij met onbeperkte immigratie. De oplossing ligt voor de hand. Zo moeilijk is het allemaal niet...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163732313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daadkracht is prima behalve als je daarmee een aantal mensen een taak geeft die niet geschikt zijn.
Een land besturen zonder politici klinkt nogal anarchistisch.
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:27:08 #295
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163732364
Sara__Firth twitterde op donderdag 14-07-2016 om 14:03:23 A map of all the countries #BorisJohnson (new British Foreign Sec) has offended.https://t.co/sEHqtI9aye https://t.co/RcXG5afYee reageer retweet
Waarom Nederland niet? :(
pi_163732373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:24 schreef SeLang het volgende:
Waarom worden single market en immigratie eigenlijk gekoppeld? Iedereen in de EU wil een single market en bijna niemand is blij met onbeperkte immigratie. De oplossing ligt voor de hand. Zo moeilijk is het allemaal niet...
De voor de hand liggende oplossing is dat alle EU-burgers terug naar hun eigen land moeten, zodat alles weer fijn homogeen is en iedereen zich weer thuis kan voelen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 14:31:30 ]
pi_163732390
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies, al dat soort clowns maakten meteen een u-turn. Ook die grote bedrijven die zogenaamd zouden vertrekken waren er als de hazen bij om te verklaren dat ze eigenlijk toch maar gingen blijven. Zo voorspelbaar allemaal.

Ik had verwacht dat Remain zou winnen omdat mensen als puntje bij paaltje komt zich toch laten intimideren. Maar mensen bleken minder dom dan ik had gedacht. Dat geeft hoop.
Het is toch volstrekt helder dat men niet zomaar als een kip zonder kop stappen onderneemt? men zal eerst afwachten wat voor een deal er gesloten gaat worden met de EU, daarnaast is er verder nog niets veranderd en zit de VK nog gewoon in de EU.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:30:19 #298
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163732431
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:24 schreef SeLang het volgende:
Waarom worden single market en immigratie eigenlijk gekoppeld? Iedereen in de EU wil een single market en bijna niemand is blij met onbeperkte immigratie. De oplossing ligt voor de hand. Zo moeilijk is het allemaal niet...
Vroeg ik me laatst ook af. Er is wel een verband voor verlenen van diensten. Dan is het makkelijk als je als persoon die diensten verleent ook de grens over kan naar je klanten. Maar dan nog zie ik niet in dat je je daarvoor zou mogen vestigen in een ander eu land. Doe je zaken en ga weer naar je eigen land terug.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163732444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:24 schreef SeLang het volgende:
Waarom worden single market en immigratie eigenlijk gekoppeld? Iedereen in de EU wil een single market en bijna niemand is blij met onbeperkte immigratie. De oplossing ligt voor de hand. Zo moeilijk is het allemaal niet...
Omdat de EU duidelijk heeft aangegeven (Donald Tusk oa) dat te willen. Stellen ze die eis niet dan wil iedereen er uit.

Het is niet dat het in principe niet mogelijk zou zijn om het anders op te stellen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 14:31:18 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163732458
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:27 schreef Igen het volgende:

[..]

De voor de hand liggende oplossing is dat alle EU-burgers terug naar hun eigen land moeten, zodat alles weer fijn homogeen is en iedereen zich weer thuis kan voelen.
Nee de voor de hand liggende oplossing is dat je als land gewoon zelf bepaalt aan welke mensen er een tekort is en aan de hand daarvan bepaalt wie je toelaat. Gewoon, zoals verder overal in de wereld.

Ik heb persoonlijk trouwens geen enkel probleem met immigratie maar ik begrijp wel waarom een matig opgeleide 50-er zich daar zorgen over maakt. Jonge hoogopgeleide hipsters kunnen toch overal ter wereld werken waar ze maar willen, ongeacht of je in de EU zit of niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163732570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee de voor de hand liggende oplossing is dat je als land gewoon zelf bepaalt aan welke mensen er een tekort is en aan de hand daarvan bepaalt wie je toelaat. Gewoon, zoals verder overal in de wereld.

Ik heb persoonlijk trouwens geen enkel probleem met immigratie maar ik begrijp wel waarom een matig opgeleide 50-er zich daar zorgen over maakt. Jonge hoogopgeleide hipsters kunnen toch overal ter wereld werken waar ze maar willen, ongeacht of je in de EU zit of niet.
Dus moet er een landelijke lijst komen van werknemers die welkom zijn? Aan welke eisen ze moeten voldoen? En hoeveel er dan toegelaten mogen worden? En dat moet dan allemaal gecontroleerd worden.

Onze overheden kennende, levert dat een gigantische bureaucratie op.

Europese immigratie levert ook wat op. Neem de Polen, een heel hoog percentage dat werkt en nauwelijks in de bijstand. Dat kan je over andere groepen immigranten niet zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')