abonnement Unibet Coolblue
pi_163708246


Hallo Pokémon GO Trainers!

Zijn jullie al lekker op weg om de beste Pokémon Trainer van Nederland of wellicht van heel de wereld te worden? Vast wel!

Hoe mooi zou het zijn als we elkaar bij deze missie een beetje zouden kunnen helpen. Hoe? Door de locaties van Pokéstops en Gyms aan elkaar door te geven op FOK!. De bedoeling is om een handig overzicht te maken met alle locaties van deze spelelementen. Hierdoor kan de gebruikerservaring worden verbeterd. Zeker voor degene die in kleine dorpen wonen waar maar één enkele Pokéstop is bijvoorbeeld.

Wat zijn Pokéstops?
Pokéstops zijn locaties in Pokémon GO waar spelers gratis items kunnen krijgen, zoals Pokéballs en Potions. Dit betreft een beperkte hoeveelheid. De locatie kan ongeveer eens in de 5 minuten bezocht worden. Je herkent een Pokéstop aan zijn blauwe kleur en zijn kubusvorm. Per keer dat je een Pokéstop bezoekt, krijg je ook nog eens 50XP erbij!

TIP: Spin de cirkel van een geopende Pokéstop rond om items te kunnen ontvangen! Zorg dat je deze items ook aanklikt!
TIP: Doet een Pokéstop het niet? Controleer of je wel dichtbij genoeg staat en of je straal de Pokéstop wel bereikt.

Waar kan ik deze Pokéstops vooral vinden?
Pokéstops zijn dikwijls geplaatst bij herkenbare punten in een dorp of stad. Het betreft hier vooral monumenten en kunstwerken op straat.


Er wordt op Google Maps een overzicht bijgehouden van de gyms en pokestops. Iedereen kan eraan bijdragen, dus als er een in je buurt mist voeg 'm dan vooral toe..

Wat zijn Gyms?
Gyms zijn locaties waar spelers tegen elkaar kunnen battlen. Je kunt zowel tegen leden van je eigen team als tegen leden van een vijandig team battlen. Als je een Pokémon verslaat van een speler uit je eigen team, dan ontvang je 50XP. Versla je een Pokémon van speler uit een vijandig team, dan ontvang je 100XP. Mocht je winnen, dan wordt jij de eigenaar van de Gym.

Waar kan ik deze Gyms vooral vinden?
Gyms kun je vooral vinden bij grote, herkenbare gebouwen en plekken in een stad of dorp. Vaak zijn deze geplaatst bij gebouwen als kerken, moskeeën, musea, winkelpanden, stations, maar ook gewoon je eigen woonhuis zou zomaar een Pokémon GO Gym kunnen zijn!

TIP: Is de Pokémon Gym nou bezet door een Pokémon met een hoog CP-level? Niet getreurd! Je kunt alsnog proberen om deze te verslaan, dit is niet onmogelijk.
TIP: Liever niet dat jouw locatie een Pokémon Gym (of Pokéstop) is? Stuur een verzoek tot verwijdering naar ontwikkelaar Niantic.



quote:
Pokéstops en Gyms zijn vaak te vinden op locaties die ook al gebruikt worden in 'Ingress'; een andere augmented reality game van spelontwikkelaar Niantic!
Er zijn ook enkele andere 'maps' beschikbaar op het internet. Vaak betreft dit wel een wereldwijde kaart. Deze zijn dus niet echt handig en overzichtelijk voor ons.

Help mee!
Heb jij al een stevig rondje gewandeld en ben je een hoop Pokéstops en Gyms tegengekomen in jouw regio? Laat het ons weten! Je kunt hieronder in de reacties de locatiepunten doorgeven. Mocht je dat liever niet in het openbaar willen doen, gezien je privacy, dan kun je eventueel ook een PB sturen. We zullen het overzicht regelmatig updaten.

Wellicht maken we binnenkort ook een gedetailleerde kaart.

Alvast bedankt voor het meehelpen! WE GONNA CATCH 'EM ALL!

[ Bericht 3% gewijzigd door picodealion op 16-07-2016 23:23:37 ]
pi_163708692
Makkelijker is misschien Ingress installeren, en daar gebruik te maken van de intel map. (iitc lay-over instaleren)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163708731
Ik wil best helpen voor de kaart, maar hoe wil je dat ik de locatiepunten doorgeef? Op deze manier?

Gym: 51°33'31.0"N 5°06'07.7"E

Of anders beter de Ingress map erbij zetten. Komt overeen toch?
pi_163708813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wil best helpen voor de kaart, maar hoe wil je dat ik de locatiepunten doorgeef? Op deze manier?

Gym: 51°33'31.0"N 5°06'07.7"E

Of anders beter de Ingress map erbij zetten. Komt overeen toch?
Niet alle portals uit ingress zitten er in. En tevens zijn het bij ingress allemaal portals en bij PoGo stops of gyms.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163708838
Of gewoon lid worden van je Pokémon Go [Woonplaats] facebookpagina waar ze bij ons alle pokestop lokaties hebben opgesomd :@ Want om hier nu lijsten te gaan maken van alle 390 gemeentes in Nederland...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  PR en moderator donderdag 14 juli 2016 @ 00:17:03 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_163724662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Of gewoon lid worden van je Pokémon Go [Woonplaats] facebookpagina waar ze bij ons alle pokestop lokaties hebben opgesomd :@ Want om hier nu lijsten te gaan maken van alle 390 gemeentes in Nederland...
Het zou dan idd makkelijker zijn om alles te kunnen pinpointen in Google Maps, maar volgens mij gaan ze daarmee bezig om te kijken of dat lukt _O_

Oh, bestaat al :D https://www.google.com/ma(...)VH1aIJjGWv_HdeKTyYEI

[ Bericht 13% gewijzigd door Moira op 16-07-2016 23:21:28 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')