abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:03:17 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163714310
Vroegah poetsten ouders ook al hoor :Y

Ik vind dat half uurtje dat twee bakken materialen soppen me kostte echt weinig moeite die ik met liefde doe hoor.
Dan fok ik wel een half uurtje minder :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163714355
mijn partner heeft vorige jaren wel lopen leuren met speelgoed. we helpen allebei met school en dorp dingen. maar dit jaar even niet. hij wegens way te druk op het werk en ik wegens een fysiek dingetje wat speelt.

overigens vind ik tico's stelling dat de bewustthuisblijfmoeders het maar op moeten knappen ook wat te kort door de bocht. je weet niet waarom iemand die keuze gemaakt heeft en wat er speelt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163714536
mijn moeder ging inderdaad ook op school schoonmaken en nam dan vaak ook nog iets mee om thuis te doen (wat ik mij herinner meestal lego/duplo. dat ging dan in de wasmachine).

mijn vader hielp ook mee op school. dat was toen vrij normaal maar dat is niet overal zo begrijp ik? taken zoals snoeiwerk en onderhoud van het schoolplein, helpen bij dingen zoals sportdagen en ook nog een tijdje in de ouderraad of zoiets gezeten. ik heb het idee dat hij zelfs meer deed dan mijn moeder maar dat kan een vertekend beeld zijn.

een hele bak barbie poppen -O- dat haar!
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:19:42 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163714540
Ik was toevallig aanwezig toen de schoonmaker mijn lokaal kwam doen.
Hij heeft enkel de vuilniszak vervangen.
Dus.......
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:20:43 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163714554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:06 schreef simmu het volgende:
mijn partner heeft vorige jaren wel lopen leuren met speelgoed. we helpen allebei met school en dorp dingen. maar dit jaar even niet. hij wegens way te druk op het werk en ik wegens een fysiek dingetje wat speelt.

overigens vind ik tico's stelling dat de bewustthuisblijfmoeders het maar op moeten knappen ook wat te kort door de bocht. je weet niet waarom iemand die keuze gemaakt heeft en wat er speelt.
de bewuste thuisblijfmoeder is bewust thuis, lijkt me
anders was het de niet-bewuste thuisblijfmoeder
pi_163714695
Ik kijk er niet naar uit, maar weet dat mijn beide ouders het ook veel gedaan hebben ruim 30 jaar geleden al.
En zal kijken wat ik kan betekenen, zoals nu ook bij het KDV wel.
Maar ga er ook geen vrije dagen voor opnemen.
Vind het er wel bij horen, maar weet ook van vroeger dat het altijd dezelfde ouders zijn die meehelpen.
En sta ook volledig achter de ouders die fulltime werken en het niet kunnen vanwege werk.
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 16:32:24 #107
5428 crew  miss_sly
pi_163714795
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:03 schreef laziness het volgende:
Vroegah poetsten ouders ook al hoor :Y

Ik vind dat half uurtje dat twee bakken materialen soppen me kostte echt weinig moeite die ik met liefde doe hoor.
Dan fok ik wel een half uurtje minder :P
Ligt toch wel aan hoe vroegah, hoor. Mijn ouders hebben nooit gepoetst op/voor school, dat was echt nog niet in die tijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163714823
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

de bewuste thuisblijfmoeder is bewust thuis, lijkt me
anders was het de niet-bewuste thuisblijfmoeder
tsja. ken ook toevallig werkeloos zijn en zich een bult solliciteren. of ziek, weet jij veel. of wellicht heeft die persoon nog 2 kleine kinderen thuis en geen partner. ik noem zomaar even wat dingetjes. ik vind het gewoon wat al te kort door de bocht om te zeggen "jij hebt geen betaalde baan, dus moet jij nu dan maar op school vrijwilligerswerk gaan doen (want dat is het)" never mind de discussie of je er blij van moet worden dat leren lezen tegenwoordig een taak is van de moeders van de voorleesploeg
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163714942
zo heeft iedere ouder ook zijn sterke en zwakke punten.
ik weet nu al dat het geen succes gaat zijn als ik voorleesmoeder zou zijn, daar liggen mijn kwaliteiten gewoon echt niet. zo zijn er ook mensen die echt niet kunnen schoonmaken.
pi_163715005
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou, eens. Al staan we in het VO lekker zelf te poetsen aan het eind van het jaar. Dan hoef je echt niet meer op ouders te rekenen. En het schoonmaakbedrijf doet alleen de vloer -O- .
Serieus? Ik werk nu 11 jaar in VO en heb nog 0 keer op school staan poetsen. Het komt niet eens in mij op. Ik zie het andere docenten ook nooit doen? Oh, de enige keren dat ik heb gepoetst iss als ik weer een kop koffie over mijn bureau heen heb gekieperd. :') .

Ik voel mij soms net een man. En daarom stuur ik straks gewoon mijn vriend op die klusjes van school af. Kan hij mooi het goede voorbeeld geven. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:42:30 #111
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_163715019
Miss Sly volgens mij liggen wij niet heel veel uit elkaar qua leeftijd maar herinner wel dat mijn vader de school heeft staan verven en dat mijn moeder de biebboeken stuk voor stuk moest controleren.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:55:26 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163715287
En thuisblijfmoeders hebben soms ook nog meer (jongere) kinderen die je niet zomaar mee kunt nemen. Dan zou een thuisblijfmoeder betaalde oppas moeten nemen voor de andere kinderen om vervolgens vrijwillig op de kinderen van werkende ouders te passen? :N
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:58:49 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163715367
Bij mij vroeger was er een ouderpoetsavond, en we kregen bv duplo mee om te wassen.

Ik weet dat mijn moeder het niet leuk vond zo'n avond, want op haar werk op een andere school stond ze zelf ook weer te poetsen :+

Ik poets ook niet zeld op school (VO) hoor. Hoewel collega's wel de docentenkamer poetsen voor de vakantie.
Kwak
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 17:02:35 #114
5428 crew  miss_sly
pi_163715459
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:42 schreef Books1 het volgende:
Miss Sly volgens mij liggen wij niet heel veel uit elkaar qua leeftijd maar herinner wel dat mijn vader de school heeft staan verven en dat mijn moeder de biebboeken stuk voor stuk moest controleren.
Mijn moeder echt niet. En mijn vader ook niet. Toen ik in de wat hogere klassen kwam, kwamen de eerste voorleesmoeders pas.

Maar ik denk niet dat mijn ouders er rouwig om zijn, hoor, dat het niet aan ze gevraag werd :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163715551
Ik heb dus 2 weken terug wel op school gaan poetsen. En omdat het verdeeld meest worden onder de aangemelde ouders, kreeg ik een hele kast met alle leerspellen (van die plastic plaatjes enzo).
Ben 3 uur bezig geweest.
Mar dat id niet gek als er maar 3 ouders zich aanmelden :')
Dat was mijn enige vrije dag die week, maar omdat ik al zo weinig kan bijdragen, vond ik het prima. Niet wetende dat we met zo weinig waren.
  woensdag 13 juli 2016 @ 17:06:15 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163715553
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:33 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. ken ook toevallig werkeloos zijn en zich een bult solliciteren. of ziek, weet jij veel. of wellicht heeft die persoon nog 2 kleine kinderen thuis en geen partner. ik noem zomaar even wat dingetjes. ik vind het gewoon wat al te kort door de bocht om te zeggen "jij hebt geen betaalde baan, dus moet jij nu dan maar op school vrijwilligerswerk gaan doen (want dat is het)" never mind de discussie of je er blij van moet worden dat leren lezen tegenwoordig een taak is van de moeders van de voorleesploeg
In al die gevallen ben je mijn inziens niet-bewust thuis.
Je hebt er immers niet zelf voor gekozen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 17:12:08 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163715711
Ik heb gisteravond 2 uurtjes gepoetst met wat andere vaders en moeders (jaja, ook vaders). In het andere lokaal waren de 10 minuten gesprekjes dus ouders werden meteen doorverwezen :D Ik vond het eigenlijk wel gezellig en ook geen grote moeite. En die 2 bakken barbies zijn ook het probleem niet. Ondanks baan en 3 kinderen thuis ;)

Overigens weiger ik het luizen controleren. En met leuke dingen op school kan ik ook niet helpen want baan en/of nog 2 kinderen thuis. Maar dat wordt volgend jaar makkelijker als ze alledrie op school zitten.

hoewel ik dan weer niet in 2 of 3 klassen ga schoonmaken :X
pi_163715723
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

In al die gevallen ben je mijn inziens niet-bewust thuis.
Je hebt er immers niet zelf voor gekozen.
hoe telt het dan als je de eerste 4 jaar van hun leven wel bewust thuis was dan en nu niet meer wil? :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163715942
Hier heb ik geholpen in het lokaal en hebben andere ouders dingen mee naar huis genomen.
Ik vond het een kleine moeite eerlijk gezegd.

Nu ben ik overdag thuis maar ik vind het ook kort door de bocht dat thuisblijf ouders daar dan voor moeten opdraaien.

Hier overigens regelmatig vaders die helpen incl mijn man. Maar vrije dagen nemen doen we niet. Evt dagen ruilen.

Overigens zag ik vandaag op fb dat de docenten de lokalen aan het verven waren. Dus die dragen ook echt wel hun steentje bij hier.
pi_163715963
het is bij ons aan school trouwens per leeftijdsgroep een clubje van 3 of 4 ouders die alles doen en de school stimuleert dat. zo moeten alle kinderen behalve de kleuters met de fiets heel het dorp door naar gym, je kan je voorstellen dat groep 3 daar wat moeite mee heeft, dus die worden begeleid door 1 leerkracht en 1 ouder. plus is het hoofd van de school nogal van de "kanmenietschelenwatvoorweerhetis", dus dat levert elk jaar in de winter gewonden (de gemeente vind strooien rondom de school overbodig).
ik vind het allemaal veel te ver gaan eigenlijk. zelfde met het clubje voorleesouders voor de slecht lezende kinderen. als een kind volgens de leerkracht slecht leest, moet je daar als school/leerkracht wat mee doen, niet een moeder vragen om wat extra voor te lezen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163715994
Ik ben ouders die bakken speelgoed mee naar huis nemen om te wassen heel dankbaar, hoor! Nu op mijn werk komen de meeste kinderen met taxibusjes en moet ik dat dus ook allemaal zelf doen.
pi_163716346
Dan post je hier nog positief over poetsen, kom je op het KDV krijg je de 'logeerbeer' (Puk) mee voor een week :X }:|
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:13:31 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163716918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:12 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe telt het dan als je de eerste 4 jaar van hun leven wel bewust thuis was dan en nu niet meer wil? :P
Ongewild
:p

Laten we het er maar op houden dat wij het anders interpreteren :)
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:47:41 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_163717443
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
Bij mij vroeger was er een ouderpoetsavond, en we kregen bv duplo mee om te wassen.

Ik weet dat mijn moeder het niet leuk vond zo'n avond, want op haar werk op een andere school stond ze zelf ook weer te poetsen :+

Ik poets ook niet zeld op school (VO) hoor. Hoewel collega's wel de docentenkamer poetsen voor de vakantie.
Zo'n vriendin heb ik ook, zij werkt ook op een lagere school en weigert dus op de school van haar kinderen mee te helpen 'want dat doet ze al genoeg op haar eigen werk'. (Niet alleen met schoonmaak hoor, maar bijv. ook met spelletjes-ochtenden etc.)
Ik vraag me dan af wanneer ik haar kan vragen wanneer ze mee komt naar mijn werk om daar wat van het papierwerk te archiveren. ;) Echt hoor, dat wat jij zelf als werk doet heeft toch niks te maken met de commitment die jij zelf hebt richting de school waar jouw kinderen op zitten denk ik dan?

Hetzelfde met de opmerking van Tico, srsly mijn kaak ligt op de grond. Dat jij werkt en een ander niets heeft toch verder helemaal niks te maken met de verantwoordelijkheid/betrokkenheid/welwillendheid richting de school waar jouw kinderen op zitten?

Onze school vraagt best wel veel van de ouders, bewust, het is onderdeel van het Dalton principe. Dat gaat zelfs zo ver dat de ouders de groepjes begeleiden bij de sportdag terwijl de leerkrachten op het terras koffiedrinkend toekijken.
Ja, daar vind ik ook wel wat van ja, maar aan de andere kant, het gaat om je eigen kind. Hoe vervelend is het nou om daar af en toe eens bij te helpen. Ook als het betekent dat je er misschien eens een ochtendje voor vrij neemt.
Als ik zie hoe leuk mijn kinderen het vinden dat ik kom helpen in de klas is me dat het zeker waard.

Over spullen meenemen en schoonmaken, ik heb deze keer 3-4 bakken lego meegenomen. In een waszak in de wasmachine, terug in de bak kieperen en de volgende dag mee naar school nemen, ik werd er niet bepaald moe van kan ik zeggen. De poetsochtenden op school zelf kwamen mij deze keer niet uit, vandaar een dubbele lading mee naar huis.

En nee, ik ben niet de enige die dat doet, ook manlief komt net zo makkelijk met bakken thuis van zo'n ochtend als hij door heeft dat er iets gedaan moet worden.

Oh, en luizenpluizen doe ik ook in beide klassen. Kleine moeite, ben ik wel helemaal een kwartiertje later door op mijn werk 4-5 keer per jaar... Het kan er nog net af hoor. ;) :+
***
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:07:34 #125
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163717776
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:55 schreef Kyara het volgende:
En thuisblijfmoeders hebben soms ook nog meer (jongere) kinderen die je niet zomaar mee kunt nemen. Dan zou een thuisblijfmoeder betaalde oppas moeten nemen voor de andere kinderen om vervolgens vrijwillig op de kinderen van werkende ouders te passen? :N
Ik wil best graag sommige dingen doen, en mag idd mijn jongste niet meenemen.
Zie niet in waarom thuisblijfmoeders wel moeten poetsen of helpen en daar dan oppas voor moeten regelen.

Nu ik wel de oppas mogelijkheid heb wil ik daar dan ook zo veel mogelijk gebruik van maken om te kunnen helpen waar ik wil helpen. :D maar het is ook zoiets dat je gewoon niet weet hoe iemand energie technisch en leven technisch zit. Werk is niet het enige wat je enorm kan bezighouden.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:40 schreef BlueEyes het volgende:
Dan post je hier nog positief over poetsen, kom je op het KDV krijg je de 'logeerbeer' (Puk) mee voor een week :X }:|
Ook die weiger ik :D haha ik vind het echt verschrikkelijk om iets thuis te moeten, en het idee erachter met weten wat er thuis gebeurd en een kijkje in het leven vind ik ook heel logisch.
Maar dan schrijf ik liever een verhaaltje over mijn weekend voor de docent en niet in een boekje.
De ene ouder is nog creatiever dan de ander, kekke weekendjes weg photoshopje hier, photoshopje daar.. Nee ook niet mijn ding :D

Wat ik dan weer echt niet snap is ouders die niet naar 15minuten gesprekken komen of andere ouderavonden.. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')