abonnement Unibet Coolblue
pi_163744135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:15 schreef xMissi het volgende:
Ik ben net dus wél geweest. Het ging best goed. 10 minuten zone 1, toen 3 x 3 minuten op hoger tempo rennen. Daarna weer iets van 10 minuten op zone 1. Samen met de trainer en een jonge jongen 2 x een sprint getrokken. Nou ik kon ze echt niet bijhouden gewoon, zo snel :N. En toen was het alweer tijd.

Ik heb even gevraagd over hoe ik wat sneller word, hij kwam dus met het antwoord dat ik dan een derde keer moet trainen, en dan een duurloop en die steeds uitbreiden, maar wel op een lage hartslag en tempo. Iemand ervaring met deze tip? Gaat dit echt werken? De 2 trainingen die ik nu bij hun heb zijn meestal intervallen zoals ik net beschreef, maar dat wisseld nogal natuurlijk.

Of iemand nog andere tips ;) ?
Als je nu 2x traint zal een derde keer trainen sowieso helpen, en als je alleen maar intervallen doet is het inderdaad wijs om de derde training een duurtraining te doen. Normaliter is de verhouding langzame duur van totale trainingsarbeid zelfs 60-70% dus ik zou zelfs zeggen dat 2 duurtrainingen en 1 interval misschien nog beter is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163745164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je nu 2x traint zal een derde keer trainen sowieso helpen, en als je alleen maar intervallen doet is het inderdaad wijs om de derde training een duurtraining te doen. Normaliter is de verhouding langzame duur van totale trainingsarbeid zelfs 60-70% dus ik zou zelfs zeggen dat 2 duurtrainingen en 1 interval misschien nog beter is.
Thanks, voor je wijze woorden :) Ik vind het alleen lastig om die derde keer echt te doen, ik moet dan ook in mijn eentje enzo. En dat moet dan op zaterdagavond. (Maandag en donderdag hardlooptraining) Na een 6-daagse werkweek. Ik ben dan gewoon heel moe. En hoe doe je dat dan met wedstrijdjes, die zijn dus bijna altijd op zondag :p..( maandag na een wedstrijd sla ik dan wel altijd over)

Dat van 2 duurtrainingen per week kan ik niet helemaal uitvoeren, ben natuurlijk afhankelijk van de trainers, maar die doen soms ook wel eens wat langer dan 10 minuten achter elkaar. Sorry de trainingen zijn voor mij echt een stok achter de deur, anders zou ik een stuk minder fanatiek zijn haha :o.
pi_163750900
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:55 schreef xMissi het volgende:

[..]

Thanks, voor je wijze woorden :) Ik vind het alleen lastig om die derde keer echt te doen, ik moet dan ook in mijn eentje enzo. En dat moet dan op zaterdagavond. (Maandag en donderdag hardlooptraining) Na een 6-daagse werkweek. Ik ben dan gewoon heel moe. En hoe doe je dat dan met wedstrijdjes, die zijn dus bijna altijd op zondag :p..( maandag na een wedstrijd sla ik dan wel altijd over)

Dat van 2 duurtrainingen per week kan ik niet helemaal uitvoeren, ben natuurlijk afhankelijk van de trainers, maar die doen soms ook wel eens wat langer dan 10 minuten achter elkaar. Sorry de trainingen zijn voor mij echt een stok achter de deur, anders zou ik een stuk minder fanatiek zijn haha :o.
Het in je eentje lopen kan juist ook een groot voordeel zijn van hardlopen! Je moet het even proberen om te concluderen of het je bevalt denk ik ;) en aangezien jij niet enorme afstanden loopt hoeft zo'n duurloop ook niet heel lang te zijn, begin eens met 30 min en bouw dat uit. En als het zo kort is kun je ook s ochtends vóór je werk gaan, dan ben je nog niet moe van het werk en kom je niet in de knel met wedstrijden (sowieso doe je die lang niet elke week toch).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163765490
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 06:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het in je eentje lopen kan juist ook een groot voordeel zijn van hardlopen! Je moet het even proberen om te concluderen of het je bevalt denk ik ;) en aangezien jij niet enorme afstanden loopt hoeft zo'n duurloop ook niet heel lang te zijn, begin eens met 30 min en bouw dat uit. En als het zo kort is kun je ook s ochtends vóór je werk gaan, dan ben je nog niet moe van het werk en kom je niet in de knel met wedstrijden (sowieso doe je die lang niet elke week toch).
Hmm ja weet niet, heb al vaker de 3e keer in de week gelopen, ik vind het niet zo. Ik kijk dan ook steeds op de klok enzo. ' s ochtends word het sws niet, begin vaak om 07:00/7:30. Zou betekenen dat ik 5 uur mijn bed uit moet, half 6-6 rennen en dan nog douchen :D.
Maar ik begin idd met 30 minuten, de laatste keer voor de blessure was ik ook al daarmee bezig geloof ik.
En ik loop op het moment niet elke week een wedstrijd. Heb pas eind augustus weer mijn eerste wedstrijdje, dat is 3,5 km en de week erna 8,2 km bij de Afsluitdijk . En de week daarna toevallig een colorrun voor het eerst.. Omdat een vriendin dat vroeg :P

Heb donderdag voor het eerst een (intake)afspraak met de sportfysio in Den Bosch voor compex-training... Ben benieuwd..

Sorry voor het (te) lange verhaal.

Btw wat is het stil hier? Iedereen op vakantie?
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:35:46 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_163765802
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:19 schreef xMissi het volgende:

[..]

Hmm ja weet niet, heb al vaker de 3e keer in de week gelopen, ik vind het niet zo. Ik kijk dan ook steeds op de klok enzo. ' s ochtends word het sws niet, begin vaak om 07:00/7:30. Zou betekenen dat ik 5 uur mijn bed uit moet, half 6-6 rennen en dan nog douchen :D.
Maar ik begin idd met 30 minuten, de laatste keer voor de blessure was ik ook al daarmee bezig geloof ik.
En ik loop op het moment niet elke week een wedstrijd. Heb pas eind augustus weer mijn eerste wedstrijdje, dat is 3,5 km en de week erna 8,2 km bij de Afsluitdijk . En de week daarna toevallig een colorrun voor het eerst.. Omdat een vriendin dat vroeg :P

Heb donderdag voor het eerst een (intake)afspraak met de sportfysio in Den Bosch voor compex-training... Ben benieuwd..

Sorry voor het (te) lange verhaal.

Btw wat is het stil hier? Iedereen op vakantie?
FUN *O* ik baal nog steeds een beetje dat ie dit jaar tegelijk is met de Bridge to Bridge :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_163765883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

FUN *O* ik baal nog steeds een beetje dat ie dit jaar tegelijk is met de Bridge to Bridge :')
Bij mij valt ie eigenlijk ook wat ongunstig, 9&10 sept is het appelpop en ik draai dan altijd bardienst tot het einde :P Maarja komt goed. Word vast leuk... :P
pi_163766188
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:19 schreef xMissi het volgende:

[..]

Hmm ja weet niet, heb al vaker de 3e keer in de week gelopen, ik vind het niet zo. Ik kijk dan ook steeds op de klok enzo. ' s ochtends word het sws niet, begin vaak om 07:00/7:30. Zou betekenen dat ik 5 uur mijn bed uit moet, half 6-6 rennen en dan nog douchen :D.
Maar ik begin idd met 30 minuten, de laatste keer voor de blessure was ik ook al daarmee bezig geloof ik.
En ik loop op het moment niet elke week een wedstrijd. Heb pas eind augustus weer mijn eerste wedstrijdje, dat is 3,5 km en de week erna 8,2 km bij de Afsluitdijk . En de week daarna toevallig een colorrun voor het eerst.. Omdat een vriendin dat vroeg :P

Heb donderdag voor het eerst een (intake)afspraak met de sportfysio in Den Bosch voor compex-training... Ben benieuwd..

Sorry voor het (te) lange verhaal.

Btw wat is het stil hier? Iedereen op vakantie?
Tja, dan houd je het bij 2x als je dat liever wilt ;) hardlopen is wat dat betreft heel simpel, hoe meer je erin stopt, hoe meer eruit komt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 20:55:53 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_163766228
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:39 schreef xMissi het volgende:

[..]

Bij mij valt ie eigenlijk ook wat ongunstig, 9&10 sept is het appelpop en ik draai dan altijd bardienst tot het einde :P Maarja komt goed. Word vast leuk... :P
Je hoeft ook niet eens per se te rennen :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_163766303
Ik ben aan het kijken bij de trackmeeting in utrecht, hopelijk kan ik er ook nog eentje meedoen dit seizoen. Daarnaast de Diamond league met half oog aan het volgen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:52:40 #285
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163767591
Hier Hardrock aan het volgen! Team Kiwi is doing well!
En zo direkt zelf in de vliegmachine op weg naar de WUU2K met mijn BFFs
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163781946
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:38:08 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_163782130
Ik doe weer mee met een marathongroep *O* . Bikkelen op de zaterdagochtend. Vindt het weer heel erg tof, ook al is het weer zwaar wennen, die duurloopjes.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 12:47:04 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_163782349
Ik heb net van 08:00 tot 12:00 uur gesport! :o óók hardgelopen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 juli 2016 @ 13:07:30 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163782813
Misschien wel geinig hier: Griekse semi-amateurloper hoort dat hij zich een jaar geleden voor de Spelen heeft geplaatst :P

http://www.ekathimerini.c(...)thon-at-rio-olympics

In het kort: hij liep de marathon van Rome in maart vorig jaar in 2:29, tien minuten trager dan de eis voor de Spelen. Als je in de top-10 van een Golden Label-marathon eindigt mag je echter ook naar Rio.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163783002
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
Ik doe weer mee met een marathongroep *O* . Bikkelen op de zaterdagochtend. Vindt het weer heel erg tof, ook al is het weer zwaar wennen, die duurloopjes.
Welke marathon ga je voor trainen? 3e Keer Eindhoven? Mooi dat je de inspiratie weer teruggevonden hebt ^O^
pi_163783785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.
Oh was dat het, ik heb het gemerkt. In straaltjes liep het van me af, ik ben eerst maar een half uur gaan uitwasemen voordat ik onder de douche stapte.
pi_163783996
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.
Hmm, jammer dat ik dat moet missen, mijn lichaam schreeuwde een beetje om een rustdag..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163784004
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:07 schreef heywoodu het volgende:
Misschien wel geinig hier: Griekse semi-amateurloper hoort dat hij zich een jaar geleden voor de Spelen heeft geplaatst :P

http://www.ekathimerini.c(...)thon-at-rio-olympics

In het kort: hij liep de marathon van Rome in maart vorig jaar in 2:29, tien minuten trager dan de eis voor de Spelen. Als je in de top-10 van een Golden Label-marathon eindigt mag je echter ook naar Rio.
Maar ook met ondersteuning? Vaak zitten daar nog wel andere eisen aan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 juli 2016 @ 14:04:35 #294
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163784018
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar ook met ondersteuning? Vaak zitten daar nog wel andere eisen aan..
Hoe bedoel je, met ondersteuning? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163784030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, met ondersteuning? :P
Nouja, zou de atletiekbond ook zijn ticket betalen etc. Vaak moet je daarvoor wel het programma van de bond gevolgd hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 juli 2016 @ 14:09:04 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163784130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, zou de atletiekbond ook zijn ticket betalen etc. Vaak moet je daarvoor wel het programma van de bond gevolgd hebben.
Geen idee eigenlijk, maar als advocaat moet dat anders zelf wel lukken denk ik :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163788687
Ik heb een steentje aan een lintje verdiend vandaag en het was supergaaf. Klimmen door de sneeuw onder een strakblauwe hemel naar 2800 m O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:58:57 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_163789491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:18 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Welke marathon ga je voor trainen? 3e Keer Eindhoven? Mooi dat je de inspiratie weer teruggevonden hebt ^O^
Staat in de OP ;) het wordt Etten-Leur :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_163789691
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.
Ik heb aan je gedacht. Gevonden in Grindelwald:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163792373
Zo! Na een werkweek van 58 uur weer eens gelopen. Ik werk sinds een paar maanden als leidinggevende in het warehouse van Under Armour Nederland. Wat een geweldig mooi spul ligt daar!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')