abonnement Unibet Coolblue
pi_163543875

Genres: Adventure | Drama | History

Marco Polo is een Amerikaanse televisieserie over de jaren van ontdekkingsreiziger Marco Polo aan het hof van Koeblai Khan. De door John Fusco bedachte serie ging op 12 december 2014 in première op Netflix.

Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Koeblai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om zelf vrijgelaten te worden, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.

Cast:
Lorenzo Richelmy - Marco Polo
Benedict Wong - Kublai Khan
Joan Chen - Empress Chabi
Remy Hii - Prince Jingim
Zhu Zhu - Kokachin
Mahesh Jadu - Ahmad
Uli Latukefu - Byamba
Olivia Cheng - Mei Lin
Tom Wu - Hundred Eyes
Claudia Kim - Khutulun
Rick Yune - Kaidu
Chin Han - Jia Sidao

De serie werd oorspronkelijk ontwikkeld door de Amerikaanse betaalzender Starz in januari 2012. Nadat pogingen om in China te filmen mislukten, werd de opdracht teruggegeven aan The Weinstein Company. Netflix raakte geïnteresseerd in de serie en bestelde 10 afleveringen voor een bedrag van ongeveer 90 miljoen dollar. De opnames vonden plaats in Italië, Kazachstan en Maleisië. Op 12 december 2014 zette Netflix alle tien de afleveringen tegelijk online op zijn streamingdienst.

Marco Polo (TV Series 2014– ) - IMDb
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marco_Polo_(televisieserie)

Leuke/handige plaatjes, maar mogelijk wel "spoilerend":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee of er veel animo voor zal zijn, maar bij dezen een topic voor de serie Marco Polo, inmiddels is seizoen 2 net begonnen (Netflix release date 1 juli 2016)! ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 05-07-2016 21:52:50 ]
Tails tell tales
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:41:24 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_163543891
Bazenserie, maar ik gok dat er al wel een topic over is
pi_163543963
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:41 schreef hugecooll het volgende:
Bazenserie, maar ik gok dat er al wel een topic over is
Ik was ook verbaasd, maar kon geen topic vinden, ook niet door te googelen. Ik had het voor de zekerheid nog even in de Feedback nagevraagd en Karina had ook het idee dat er nog geen topic was. :)
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 21:47:57 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_163544066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:44 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik was ook verbaasd, maar kon geen topic vinden, ook niet door te googelen. Ik had het voor de zekerheid nog even in de Feedback nagevraagd en Karina had ook het idee dat er nog geen topic was. :)
Overigens, ik was aan de serie begonnen maar na paar afleveringen al afgehaakt, volgens mij vond ik het te verwarrend wie/wie was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Karina op 05-07-2016 21:54:45 (is al gefixed ) ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_163544242
Paar afleveringen gezien, moet zeker ooit nog verder kijken. Alleen de intro is al mooi!
pi_163544292
Seizoen 1 gezien, maar heeft niet genoeg indruk achter gelaten om het te herinneren. Had nu seizoen 2 aangezet, het is leuk gefilmd maar verder vrij matig als je het mij vraagt.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:03:45 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163544482
Ik geniet van het tweede seizoen. Blijft een fasinerend verhaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163544766
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:47 schreef Karina het volgende:

[..]

Overigens, ik was aan de serie begonnen maar na paar afleveringen al afgehaakt, volgens mij vond ik het te verwarrend wie/wie was.
Zie de 2 plaatjes in de OP in het spoilervlak en hier nog een soortgelijk plaatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat dat wat kan helpen? :P
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 22:15:31 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_163544830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:13 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zie de 2 plaatjes in de OP in het spoilervlak en hier nog een soortgelijk plaatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat dat wat kan helpen? :P
Tx. Ik hield inderdaad vooral de twee 'groepen' niet uit elkaar op een gegeven moment, niet zozeer de personages op zich. Misschien nog een keer proberen, sowieso als je alles achter elkaar kijkt is het altijd makkelijker te volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_163544833
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:53 schreef Stompzinnig het volgende:
Paar afleveringen gezien, moet zeker ooit nog verder kijken. Alleen de intro is al mooi!
Ja, ik vind de intro ook heel mooi _O_
Tails tell tales
pi_163545577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:56 schreef 1299 het volgende:
Seizoen 1 gezien, maar heeft niet genoeg indruk achter gelaten om het te herinneren. Had nu seizoen 2 aangezet, het is leuk gefilmd maar verder vrij matig als je het mij vraagt.
Ik vond de serie zelf in het begin ook niet zo. Nog wel vermakelijk genoeg om door te kijken, maar dat was het wel. Vooral ook omdat ik het acteerwerk hier en daar wat matig vind, zeker van Marco Polo zelf. Ik vind echter dat de serie als geheel met de tijd toch wel steeds beter/vermakelijker is geworden. Tegen het einde van seizoen 1 vond ik het, ondanks het wat matige acteerwerk, gewoon goed.

Nu aan seizoen 2 begonnen en de eerste 2 afleveringen daarvan vond ik érg goed. Ik moet wel zeggen dat seizoen 1 ook mij niet meer zo goed bijgebleven was. Kon die plaatjes zelf dus ook wel gebruiken. :')

Maar goed, zit er nu weer helemaal in en vind het op het moment dus echt wel heel tof! Zowel qua intro, qua verhaal, qua personages, qua muziek en qua (prachtige) beelden... qua historie en cultuur is het ook weer eens iets heel anders, ook dat vind ik er erg leuk aan.

Ik vind nog steeds dat ze voor Marco Polo beter iemand anders hadden kunnen casten, maar goed... zijn rol is uiteindelijk/vooralsnog veel minder groot dan de titel doet vermoeden, dus zoveel maakt dat ook weer niet uit (vind ik)...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 05-07-2016 22:46:37 ]
Tails tell tales
pi_163545667
Vooral het einde van de 2e aflevering vond ik zeer indrukwekkend :o :'(

Was eigenlijk ook de directe aanleiding voor het aanmaken van dit topic...
Tails tell tales
pi_163546038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik geniet van het tweede seizoen. Blijft een fasinerend verhaal.
Hoe ver ben je? :)
Tails tell tales
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 00:11:52 #14
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_163548060
Ze hebben seizoen twee er heel stilletjes opgezet daar waar het eerste seizoen vol bombarie werd aangekondigd.

Morgen maar eens de eerste van seizoen twee kijken.

Maar het feit dat ze dat hebben gedaan voorspeld denk ik niet veel goed vergelijk het maar eens met hoeveel media aandacht Netflix wist te creëren voor OITNB
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:51:42 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163550700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hoe ver ben je? :)
Aflevering 4
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163582564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze hebben seizoen twee er heel stilletjes opgezet daar waar het eerste seizoen vol bombarie werd aangekondigd.

Morgen maar eens de eerste van seizoen twee kijken.

Maar het feit dat ze dat hebben gedaan voorspeld denk ik niet veel goed vergelijk het maar eens met hoeveel media aandacht Netflix wist te creëren voor OITNB
.
Er waren voorafgaand aan het 1e seizoen duidelijk hoge verwachtingen, maar uiteindelijk valt de serie bij het grote publiek nog niet zo heel erg in de smaak lijkt het (en zelf had ik in het begin ook wat twijfels). Erg jammer, want hoe meer ik van deze serie zie, hoe meer ik vind dat het toch echt wel een hele goede serie is, die veel meer 'credits' verdient dan dat er (vooralsnog) gegeven worden... hopelijk verandert het nog... overigens krijgt de serie op IMDb op dit moment een 8,1 en dat is toch echt niet slecht. :)
Tails tell tales
pi_163582639
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aflevering 4
Ah! Zelf gisteravond de 3e aflevering gezien. "The plot thickens' (en daarmee 'de blauwe prinses' waarschijnlijk ook :D :+ )... toffe aflevering weer :Y
Tails tell tales
pi_163582952
Ik vind het een erg goede serie, maar voor de mensen die even een aflevering willen kijken voor wat actie is het misschien wat minder.
Meer voor de bingewatchers die graag een film van 10 uur kijken.
pi_163583064
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:35 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik vind het een erg goede serie, maar voor de mensen die even een aflevering willen kijken voor wat actie is het misschien wat minder.
Meer voor de bingewatchers die graag een film van 10 uur kijken.
Hmmm... door de bank genomen worden er hier maar één of twee series tegelijk gekeken en dan gemiddeld iets van 5-7 afleveringen per week. Meestal 1 aflevering per keer/avond en soms een avond helemaal niks. Ik zie dat zelf niet als 'bingewatchen'.
Tails tell tales
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:46:35 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163583105
Ik doe niet meer zo aan bingewatching, ik maak een avond met twee a drie verschillende series, van elk een aflevering. Een comedie, een politthriller en een popcorn in gezichtgooi serie bijvoorbeeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163583226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hmmm... door de bank genomen worden er hier maar één of twee series tegelijk gekeken en dan gemiddeld iets van 5-7 afleveringen per week. Meestal 1 aflevering per keer/avond en soms een avond helemaal niks. Ik zie dat zelf niet als 'bingewatchen'.
Kan ook aan mij liggen hoor. :T
Ik raak al snel in de war met wie bij welk 'team' hoort en hoe het verhaal precies zat, dus bij één aflevering per week raak ik snel de draad weer kwijt.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 7 juli 2016 @ 17:10:43 #22
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_163583491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

.
Er waren voorafgaand aan het 1e seizoen duidelijk hoge verwachtingen, maar uiteindelijk valt de serie bij het grote publiek nog niet zo heel erg in de smaak lijkt het (en zelf had ik in het begin ook wat twijfels). Erg jammer, want hoe meer ik van deze serie zie, hoe meer ik vind dat het toch echt wel een hele goede serie is, die veel meer 'credits' verdient dan dat er (vooralsnog) gegeven worden... hopelijk verandert het nog... overigens krijgt de serie op IMDb op dit moment een 8,1 en dat is toch echt niet slecht. :)
Het is inderdaad een serie die meer lof verdient Netflix ging gewoon op zijn bek door de vergelijking met GofT te maken maar de slechte recensies die seizoen 1 kreeg sloegen nergens op. Dat ze het nu zo stilletjes weer online zetten in het midden van de zomer geeft me wel een beetje zorgen over een eventueel vervolg seizoen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_163584011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:10 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Het is inderdaad een serie die meer lof verdient Netflix ging gewoon op zijn bek door de vergelijking met GofT te maken maar de slechte recensies die seizoen 1 kreeg sloegen nergens op. Dat ze het nu zo stilletjes weer online zetten in het midden van de zomer geeft me wel een beetje zorgen over een eventueel vervolg seizoen.
Ja, ik maakte dat al uit je eerdere post op en ik heb zelf helaas ook wel een beetje vrees als het gaat om een nieuw seizoen (zeker omdat het, als ik het goed heb, ook bepaald geen goedkope serie is)...

EDIT: inderdaad idioot trouwens die vergelijking met GoT... Marco Polo is heel anders en ook niet zo slim om een nieuwe serie al bij voorbaat met zo'n enorm populaire/gehypte serie te gaan zitten vergelijken, want dan kan het (in ieder geval in het begin) voor de meesten bijna niet anders dan tegenvallen...

[ Bericht 7% gewijzigd door Forbry op 07-07-2016 17:57:46 ]
Tails tell tales
pi_163584143
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:53 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Kan ook aan mij liggen hoor. :T
Ik raak al snel in de war met wie bij welk 'team' hoort en hoe het verhaal precies zat, dus bij één aflevering per week raak ik snel de draad weer kwijt.
Het hangt een beetje van de serie af (en ik kan mij in dit geval best voorstellen dat iemand het allemaal wat verwarrend vind), maar meestal heb ik daar weinig problemen mee, ook niet bij series waarbij je sowieso maar 1 aflevering per week kunt kijken. Wél ben ik bij aanvang van een nieuw seizoen wel eens wat dingen van een eerder seizoen vergeten. In vergelijking met normaliter was het 1e seizoen van Marco Polo mij érg slecht bijgebleven.
Tails tell tales
pi_163591925
Heb ondertussen seizoen 2 af en erg over te spreken. Ik zal nog even wachten met de spoilers maar de paar zaken die ik zwak vond ik seizoen 1 hebben ze flink aangepakt. Marco Polo zelf is ondertussen een stuk interessanter personage geworden, mede omdat ze dat hele romantische gezeik met die blue princess grotendeels hebben laten vallen en hij wat meer tijd krijgt om zichzelf te ontwikkelen. Op z'n acteerwerk heb ik ook nog maar weinig aan te merken. Hij is duidelijk comfortabeler in z'n rol geworden. Prima dus.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat de serie perfect is. Af en toe zijn er karakters of scenes die ik niet altijd nodig vond en dat was vooral omdat ze soms de drang voelen om iets te 'flashy' of te dramatisch te doen. Mijn grootste negatieve punt blijft dan ook eigenlijk dat overdreven Kung Fu vechten wat rechtstreeks is weggeslopen uit de twaalf-in-een-dozijn martial arts films. Ik had liever dat ze dat wat realistischer hadden aangepakt en verwacht dat de serie daar ook totaal niet onder had geleden.

Verder blijft Kublai (en z'n acteur) een feest om te zien. Hij speelt de vriendelijke teddybeer die bij de verkeerde provocatie kan veranderen in een moordlustig monster als geen ander. En volgens mijn amateuristische historische kennis wat betreft deze man zet hij hem vrij accuraat neer.

Ik hoop dat ze de serie nog blijven doorzetten want Kublai (en de Khans in het algemeen) vind ik onterecht een van de zaken die vrij onderbelicht blijven als men praat over geschiedenis. Op zich is dat natuurlijk vrij opmerkelijk voor een volk dat in slechts 2-3 generaties is uitgegroeid van allemaal losstaande stammen tot de grootste empire die de wereld tot noch toe gekend heeft.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')