abonnement Unibet Coolblue
pi_163532770
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Vijf kandidaten hebben zich aangemeld voor het premierschap van het VK, de twee voornaamsten zijn Michael Gove en Theresa May. Deze twee hebben echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/

[ Bericht 38% gewijzigd door J.B. op 05-07-2016 16:44:10 ]
pi_163532903
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die verlichte kennis?
Heb je iedere Nederlander in person daarover ondervraagd?
Helaas is een Nederlands referendum over deze vraag wrijwel uitgesloten door Den Haag. Maar dat zegt wel iets over de kans dat de uitkomst Den Haag verkeerd zal uitkomen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:58:18 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163532908
Als we in dit tempo doorposten in deze reeks, begint men ergens tussen deel 1500 en 2000 met de daadwerkelijke onderhandelingen, die dan ergens rond deel 4000 zijn afgerond.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163532946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Helaas is een Nederlands referendum over deze vraag wrijwel uitgesloten door Den Haag. Maar dat zegt wel iets over de kans dat de uitkomst Den Haag verkeerd zal uitkomen.
Zo'n referendum is bij wet niet mogelijk momenteel. Volgens mij?
Make my day!
pi_163533270
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:00 schreef agter het volgende:

[..]

Zo'n referendum is bij wet niet mogelijk momenteel. Volgens mij?
Helaas niet, wat ik een veronachtzaming vind van de democratie. Maar goed, wetten kunnen gewijzigd worden als de druk vanuit het volk groeit. Op een gegeven moment wordt het verbieden van zo'n bindend referendum onhoudbaar en zal het doorgang vinden.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:16:17 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163533360
Lessen van de kredietcrisis zijn vergeten:

George_Osborne twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 12:23:52 Important move by @bankofengland using tools I gave them to reduce banks' capital requirements to boost lending capacity by up to £150bn reageer retweet
Soepelere kapitaalseisen :')

The Guardian heeft voor financieel geïnteresseerden een liveblog gewijd aan deze materie: https://www.theguardian.c(...)908ce4b0fd4b1c5310d2
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163533386
Ik heb de OP proberen te actualiseren, die was namelijk nog vrijwel hetzelfde als op de vrijdag na het resultaat van het referendum. Ik heb een korte samenvatting proberen te geven van de politieke ontwikkelingen na het referendum en de huidige situatie.
pi_163533440
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou als 99.999 geld krijgt om hier te posten dan feliciteer ik hem daarmee. Lijkt mij voor velen hier erg welkom, nietwaar? ;)

Ik vind het overigens wel een beetje raar om te denken dat de EU budget uit gaat trekken om de publieke opinie te beïnvloeden als de klacht tegen de EU vaak juist is dat ze hun reet met diezelfde opinie afvegen.

En ja, politici houden bij een besluit graag het best case scenario voor. Net zo goed als dat de oppositie graag focus legt op het worst case scenario. Net zo goed als alle politici bij gezeik over bepaalde zaken graag wijzen naar de EU onder het mom "we konden niets anders". Dat laatste is in 99 vd 100 gevallen een leugen. Een leugen op basis waarvan veel mensen denken dat de EU ondemocratisch is en alles oplegt. Terwijl het gewoon de lidstaten zijn die samen besluiten nemen. Toch gek als je met 28 man een besluit neemt en ieder van die 28 tegen zijn achterban roept "het is mij door mijn strot geduwd, ik kon echt niet anders".

Dat noemen we met een mooi woord: lulkoek.
Bron: http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:21:52 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163533503
Vandaag gaan de vijf kandidaten strijden om de opvolging van Cameron:

quote:
The results will knock out the candidate with the least support, but others will then have until 9am on Wednesday to withdraw from the race if they believe that the first-round results are not strong enough to carry on.

A second round will be carried out on Thursday, and a third session – if necessary – next Tuesday, with the final two candidates being put forward to a vote by the party’s grassroots members.
Laten we hopen voor de Britten dat morgenochtend al helder is dat May de Conservatieven-kar gaat trekken. Zou voor het eerst zijn dat er op politiek gebied wel eindelijk eens daadkracht met daarbij geen verdeeldheid wordt getoond.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163533513
quote:
Maar ga eens in op de kern van mijn post. Het interesseert mij niet zoveel of 99.999 hier betaald zit te posten of niet. Ik kijk naar de argumenten en niet naar het poppetje.

Duidelijk is zo wel dat de klacht dat de EU de reet afveegt met publieke opinie onterecht is. Al bereik je met 2 miljoen wel heel erg weinig als je dat over 28 lidstaten moet verdelen!
pi_163533542
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:58 schreef Perrin het volgende:
Als we in dit tempo doorposten in deze reeks, begint men ergens tussen deel 1500 en 2000 met de daadwerkelijke onderhandelingen, die dan ergens rond deel 4000 zijn afgerond.
Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom. :)
pi_163533572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ga eens in op de kern van mijn post. Het interesseert mij niet zoveel of 99.999 hier betaald zit te posten of niet. Ik kijk naar de argumenten en niet naar het poppetje.

Duidelijk is zo wel dat de klacht dat de EU de reet afveegt met publieke opinie onterecht is. Al bereik je met 2 miljoen wel heel erg weinig als je dat over 28 lidstaten moet verdelen!
Een betaalde troll is toch onacceptabel? Hoe kun je zoiets positief uitleggen? Het is gewoon propaganda, en daar zien we al veel te veel van de laatste tijd.

Het lijkt alsof niemand nog geïnteresseerd is in feiten, maar alleen maar in soundbytes die hun persoonlijke kijk op de wereld bevestigen.
pi_163533679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom. :)
Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.
pi_163533711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een betaalde troll is toch onacceptabel? Hoe kun je zoiets positief uitleggen?
Het is een sneue poging om op de man te spelen en niet meer op de inhoud in te gaan. Of het een betaalde troll is of niet zullen we nooit weten en is dan ook niet echt relevant.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:32:06 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_163533758
Oh ik geloof wel dat er geen daadwerkelijke Brexit komt, want ik kan me niet voorstellen dat het parlement zich afzijdig gaat houden in de legislatie. En het parlement zal uiteindelijk tot de conclusie komen dat het of wel een slechte deal is, of wel niet waard om de UK voor op te breken.

Maar dat laat onverlet wat mensen gestemd hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163533759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom. :)
Ik zie de ontkenningen anders toch steevast van jouw kant komen.

Oh, spuit elf. Mystikvm heeft het al wat beter verwoord.
pi_163533800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.
Dit dus.

Niemand ontkent dat onze vrienden aan de andere kant van de plomp in meerderheid hebben gestemd voor een Brexit. Wel wordt terecht geconstateerd dat de Britten alle tijd nemen om uit de EU te stappen. Wat de gevolgen zijn van die afwachtende houding, laat zich vooralsnog raden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:33:39 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163533803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef speknek het volgende:
Oh ik geloof wel dat er geen daadwerkelijke Brexit komt, want ik kan me niet voorstellen dat het parlement zich afzijdig gaat houden in de legislatie, en dat ze tot de conclusie komen dat het of wel een slechte deal is, of wel niet waard om de UK voor op te breken.

Maar dat laat onverlet wat mensen gestemd hebben.
Hoe langer het duurt, hoe kutter dat is voor de Britse economie. De publieke druk zal op een gegeven moment zich omkeren en na nieuwe verkiezingen zal de Brexit dan teruggedraaid worden. Zo zie ik het, maar ik heb me al genoeg laten verrassen door de Britten, dus iets anders is uiteraard niet uit te sluiten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163533820
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een sneue poging om op de man te spelen en niet meer op de inhoud in te gaan. Of het een betaalde troll is of niet zullen we nooit weten en is dan ook niet echt relevant.
Het ging meer om het artikel wat suggereert dat de EU mensen betaalt om positief te doen over de EU. Zo gek is dat idee niet eens (Rusland betaalt ook gewoon trolls, immers) en dat vind ik toch behoorlijk beschamend, dat je op die manier de opinie probeert te beïnvloeden.

Ik heb niet het idee dat 99.999 betaald wordt door de EU.
pi_163533923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:24 schreef Mystikvm het volgende:

Een betaalde troll is toch onacceptabel? Hoe kun je zoiets positief uitleggen? Het is gewoon propaganda, en daar zien we al veel te veel van de laatste tijd.

Het lijkt alsof niemand nog geïnteresseerd is in feiten, maar alleen maar in soundbytes die hun persoonlijke kijk op de wereld bevestigen.
Jij gaat er ten onrechte vanuit dat ik daadwerkelijk geloof dat 99.999 betaald wordt door de EU. Ik heb alleen helemaal geen zin in een discussie over die verdachtmaking.
pi_163533962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij gaat er ten onrechte vanuit dat ik daadwerkelijk geloof dat 99.999 betaald wordt door de EU. Ik heb alleen helemaal geen zin in een discussie over die verdachtmaking.
Zoals ik al zei, het ging mij om het gelinkte artikel. Niet of er hier echt een troll actief is (wat ik overigens ook niet denk). Je kunt het betalen van mensen om mooie info over welke kant van het verhaal dan ook te verspreiden nooit goedkeuren. Het is pure misinformatie.
pi_163534037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ga eens in op de kern van mijn post. Het interesseert mij niet zoveel of 99.999 hier betaald zit te posten of niet. Ik kijk naar de argumenten en niet naar het poppetje.

Duidelijk is zo wel dat de klacht dat de EU de reet afveegt met publieke opinie onterecht is. Al bereik je met 2 miljoen wel heel erg weinig als je dat over 28 lidstaten moet verdelen!
In de kern is het probleem dat EU landen niet samen een democratie kunnen vormen, dat zou alleen werken als dat op basis van gelijkheid zou doen, daarnaast speelt nog mee dat er niet zo iets is als een "europeaan", je kunt uiteraard wel samenwerken, maar dit dient gewoon op basis van vrijwilligheid te gaan. Nu worden er in Brussel besluiten genomen die voor veel landen niet eerlijk uitpakken. Terwijl er juist weer op een heleboel zaken geen regelingen zijn, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een land als Belgie niet in 1 keer tol gaat heffen op hun wegen, terwijl ze wel gewoon gratis over de Nederlandse wegen mogen. Of neem zaken als minimumlonen en arbeidsregels, dan krijg je excessen dat Nederlandse chauffeurs via een transportbedrijf in Estland worden te werk gesteld. Dat soort dingen werken gewoon niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_163534054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.
Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend, dus.....Dan heb ik het nog niet eens over die rits aan de zichzelf herhalende doomverhalen.

Ik breng een stukje realisme in dat verhaal. Dat kan een ander interpreteren als handje wrijven of iemand op zijn nummer zetten. Ik zal niet ontkennen dat ik geniet van een overwinningsroes, maar de discussie krijgt meer waarde wanneer men accepteert dat Brexit een gegeven is, uniek binnen de Europese geschiedenis van de EU en mogelijkerwijs een opstap voor meer lidstaten om eruit te stappen. Daar zal en blijf ik me altijd voor hardmaken.
pi_163534089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend
Artikel 50 is ook nog niet ingediend. Punt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163534098
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Artikel 50 is ook nog niet ingediend. Punt.
ik wou net zeggen :D
pi_163534150
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef speknek het volgende:
Oh ik geloof wel dat er geen daadwerkelijke Brexit komt, want ik kan me niet voorstellen dat het parlement zich afzijdig gaat houden in de legislatie. En het parlement zal uiteindelijk tot de conclusie komen dat het of wel een slechte deal is, of wel niet waard om de UK voor op te breken.

Maar dat laat onverlet wat mensen gestemd hebben.
Precies. Het zal zwaar zijn om de uitslag uiteindelijk toch terzijde te schuiven, maar als de gevolgen te ernstig lijken, dan zal men wel moeten.

Of het wordt een brexit-light. Wat dan vooral een dun laagje chroom wordt.
pi_163534157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom. :)
Ben jij familie van geavanceerd ofzo? Wat een gebazel :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163534174
Leuke OP, maar de eerste zin is al fout.
pi_163534187
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Artikel 50 is ook nog niet ingediend. Punt.
Die knul leeft ook echt in z'n eigen wereldje. Het lijkt wel een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163534200
Make my day!
pi_163534228
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die knul leeft ook echt in z'n eigen wereldje. Het lijkt wel een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Hieronder komt een reactie waarin minimaal één keer 'leugenachtige Pro-Europeaan' staat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:49:39 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163534234
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef agter het volgende:
Labour heeft al wat ideeën:
https://mobile.twitter.co(...)502809288704/photo/1
Hij had het ook kunnen samenvatten als: "In de EU blijven", maar dat is electoraal gezien wat minder slim om te zeggen :D.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163534266
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Hij had het ook kunnen samenvatten als: "In de EU blijven", maar dat is electoraal gezien wat minder slim om te zeggen :D.
Was er nog maar een voorvechter van de Brexit over om duidelijk te maken wat het volk precies wil.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163534267
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hieronder komt een reactie waarin minimaal één keer 'leugenachtige Pro-Europeaan' staat.
'Je ontkent de waarheid. Brexit is een feit.'
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:51:32 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163534281
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef agter het volgende:
Labour heeft al wat ideeën:
https://mobile.twitter.co(...)502809288704/photo/1
Daar is geen Brexit voor nodig :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163534284
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

'Je ontkent de waarheid. Brexit is een feit.'
'De samenleving is tot op het bot gepolariseerd' is ook een pareltje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:52:38 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163534291
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Was er nog maar een voorvechter van de Brexit over om duidelijk te maken wat het volk precies wil.
Ze zitten allemaal ondergedoken, helaas. May mag het zelf gaan oplossen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163534298
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

'De samenleving is tot op het bot gepolariseerd' is ook een pareltje.
Hij hoeft hier niet eens meer te posten. Wij kunnen dat prima voor hem doen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:54:04 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_163534321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef agter het volgende:
Labour heeft al wat ideeën:
https://mobile.twitter.co(...)502809288704/photo/1
Ja klinkt als 'dit gaat natuurlijk never nooit lukken en daarom besluiten we het niet te doen'.

Hij zegt overigens niks over de 2 miljoen Britten die in de EU wonen, zoals de 1M+ pensionados in Spanje. Moeten die wel allemaal terug als hun toeristenvisum afloopt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163534401
Dit is ook alweer zo een prachtig voorbeeld van Europese transparantie:

http://www.ad.nl/nieuws/o(...)pensioenen~ac7e2bc8/

Waarom zijn dit soort regelingen uberhaupt geheim?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_163534402
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar is geen Brexit voor nodig :P
Jawel. Een Brexit en dan met heel veel moeite alles precies zo uit onderhandelen als het nu ook is. _O-
Make my day!
pi_163534494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend, dus.....Dan heb ik het nog niet eens over die rits aan de zichzelf herhalende doomverhalen.

Ik breng een stukje realisme in dat verhaal. Dat kan een ander interpreteren als handje wrijven of iemand op zijn nummer zetten. Ik zal niet ontkennen dat ik geniet van een overwinningsroes, maar de discussie krijgt meer waarde wanneer men accepteert dat Brexit een gegeven is, uniek binnen de Europese geschiedenis van de EU en mogelijkerwijs een opstap voor meer lidstaten om eruit te stappen. Daar zal en blijf ik me altijd voor hardmaken.
Zolang het artikel nog niet is ingediend, is het nog geen feit. Ik denk ook dat dat heus wel gebeurt, maar tot die tijd blijven voorwaarden nog ongewis. Je kunt pas van een geslaagde Brexit spreken als de voorwaarden voor de Britten ook prettig zijn, en ik zie daar nog veel onzekerheid.

Dat is geen ontkenning van het feit, dat is discussie over hoe het uit gaat pakken.
pi_163534675
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:57 schreef raptorix het volgende:
Dit is ook alweer zo een prachtig voorbeeld van Europese transparantie:

http://www.ad.nl/nieuws/o(...)pensioenen~ac7e2bc8/

Waarom zijn dit soort regelingen uberhaupt geheim?
Loopt hier niet gewoon een apart topic over?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163534729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het ging mij om het gelinkte artikel. Niet of er hier echt een troll actief is (wat ik overigens ook niet denk). Je kunt het betalen van mensen om mooie info over welke kant van het verhaal dan ook te verspreiden nooit goedkeuren. Het is pure misinformatie.
Zoals gezegd: ik wilde gewoon uit die discussie blijven.
pi_163534744
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Leuke OP, maar de eerste zin is al fout.
Bedankt, ik heb het aangepast.
pi_163534777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

In de kern is het probleem dat EU landen niet samen een democratie kunnen vormen, dat zou alleen werken als dat op basis van gelijkheid zou doen, daarnaast speelt nog mee dat er niet zo iets is als een "europeaan", je kunt uiteraard wel samenwerken, maar dit dient gewoon op basis van vrijwilligheid te gaan. Nu worden er in Brussel besluiten genomen die voor veel landen niet eerlijk uitpakken. Terwijl er juist weer op een heleboel zaken geen regelingen zijn, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een land als Belgie niet in 1 keer tol gaat heffen op hun wegen, terwijl ze wel gewoon gratis over de Nederlandse wegen mogen. Of neem zaken als minimumlonen en arbeidsregels, dan krijg je excessen dat Nederlandse chauffeurs via een transportbedrijf in Estland worden te werk gesteld. Dat soort dingen werken gewoon niet.
Alle afspraken die je maakt hebben positieve en negatieve kanten. Het is altijd geven en nemen, tenzij je iemand een pistool tegen het hoofd zet (en ook dan moet je een leven terug geven ;)).

Zo moeilijk is dat niet.

Of de EU foutloos opereert is een ander verhaal (nee, natuurlijk niet!), maar de EU als geheel is meer een zegen dan een vloek.
pi_163534799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend, dus.....
Nou, dat is gewoon een feitelijke constatering.

Ook vandaag weer.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:20:02 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163534819
Ondertussen is de pond vandaag weer eens 1,5 cent gedaald t.o.v. dollar en euro.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163534968
http://www.bbc.com/news/business-36670076

quote:
Singapore's UOB has taken urgent action: it is temporarily suspending its loans programme for London properties as a result of what it called uncertainties post the UK referendum. It is the first of the big three Singapore banks to do this.
In tegenstelling tot de mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt zijn er dus banken die volledig op de rem staan en geen leningen meer verstrekken. Zelfs de daling van het pond wat investeringen aantrekkelijk zou moeten maken kan de banken niet overtuigen dat het op de langere termijn goed komt. Het is daarom van groot belang dat er een einde komt aan de politieke chaos en er snel duidelijkheid komt over de gevolgen van het referendum.
pi_163535046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.bbc.com/news/business-36670076

[..]

In tegenstelling tot de mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt zijn er dus banken die volledig op de rem staan en geen leningen meer verstrekken. Zelfs de daling van het pond wat investeringen aantrekkelijk zou moeten maken kan de banken niet overtuigen dat het op de langere termijn goed komt. Het is daarom van groot belang dat er een einde komt aan de politieke chaos en er snel duidelijkheid komt over de gevolgen van het referendum.
Erg stom van die banken. Als ze Elzies even hadden gesproken dan kwamen ze erachter dat de Brexit een definitief feit is, waar de pond alleen maar door zal stijgen.

Die banken willen niet eens makkelijk cashen :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163535053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.bbc.com/news/business-36670076

[..]

In tegenstelling tot de mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt zijn er dus banken die volledig op de rem staan en geen leningen meer verstrekken. Zelfs de daling van het pond wat investeringen aantrekkelijk zou moeten maken kan de banken niet overtuigen dat het op de langere termijn goed komt. Het is daarom van groot belang dat er een einde komt aan de politieke chaos en er snel duidelijkheid komt over de gevolgen van het referendum.
Dat is al van 30 juni, dit is een veel recenter gevolg:

Standard Life suspends trading in UK property fund

http://www.bbc.com/news/business-36708844

quote:
Standard Life Investments has suspended trading in its UK property fund blaming "exceptional market circumstances" following the EU referendum result.

The fund manager said the number of investors asking to withdraw their money had increased following the vote.
Ik ben benieuwd hoeveel er volgen.
pi_163535152
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Artikel 50 is ook nog niet ingediend. Punt.
Dat is eigenlijk best een leuk punt want er hoeft geen brief te komen.

Artikel 50 zegt:
"A Member State which decides to withdraw shall notify the European Council of its intention."

Hoe dat moet gebeuren is vrij dus als Cameron in een vergadering met de Europese raad de mededeling doet kan dat al genoeg zijn voor artikel 50. De verslagen van de Europese raad zou je daarom goed moeten lezen want juridisch kan daar al in staan dat artikel 50 wel in werking is en het besluit is medegedeeld.
pi_163535237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best een leuk punt want er hoeft geen brief te komen.

Artikel 50 zegt:
"A Member State which decides to withdraw shall notify the European Council of its intention."

Hoe dat moet gebeuren is vrij dus als Cameron in een vergadering met de Europese raad de mededeling doet kan dat al genoeg zijn voor artikel 50. De verslagen van de Europese raad zou je daarom goed moeten lezen want juridisch kan daar al in staan dat artikel 50 wel in werking is en het besluit is medegedeeld.
Welk besluit doel jij dan op?
pi_163535261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best een leuk punt want er hoeft geen brief te komen.

Artikel 50 zegt:
"A Member State which decides to withdraw shall notify the European Council of its intention."

Hoe dat moet gebeuren is vrij dus als Cameron in een vergadering met de Europese raad de mededeling doet kan dat al genoeg zijn voor artikel 50. De verslagen van de Europese raad zou je daarom goed moeten lezen want juridisch kan daar al in staan dat artikel 50 wel in werking is en het besluit is medegedeeld.
Ah, dat wist ik niet.
pi_163535266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welk besluit doel jij dan op?
Het besluit uit de EU te vertrekken.
pi_163535319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het besluit uit de EU te vertrekken.
Welk besluit om uit de EU te vertrekken?

En ik ga niet flauw zijn: ik bedoel natuurlijk op een formeel besluit genomen door een bevoegd orgaan.
pi_163535662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welk besluit om uit de EU te vertrekken?

En ik ga niet flauw zijn: ik bedoel natuurlijk op een formeel besluit genomen door een bevoegd orgaan.
Cameron is toch bevoegd die zit (tot nu toe) ook in de Europese raad.
pi_163535739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Cameron is toch bevoegd die zit (tot nu toe) ook in de Europese raad.
Volgens mij is het parlement het bevoegde orgaan in dezen. Let wel: ik ben niet zo heel erg op de hoogte van alle details van het staatsrecht in het Verenigd Koninkrijk, maar de kans dat Cameron zoiets in zijn eentje mag besluiten acht ik nihil.

Dus jouw gedachtegang is aardig bedacht (nog even afgezien of ik het eens zou zijn met de conclusie als Cameron wel bevoegd zou zijn), maar gaat m.i. enorm voorbij aan dat er nog geen formeel besluit ligt van een bevoegd orgaan.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:08:34 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163535766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Cameron is toch bevoegd die zit (tot nu toe) ook in de Europese raad.
Die moet drie keer in het bijzijn van minstens twee getuigen tegen Juncker zeggen 'Ik scheid van je'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 05-07-2016 15:17:25 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:40:11 #60
323401 Kijkertje
met filter
pi_163536259
Aviva suspends property fund due to 'extraordinary' conditions

The UK's biggest insurer, Aviva, has become the second firm in two days to suspend trading in a UK property fund following the Brexit vote.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:43:39 #61
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163536311


Ja Farage, de Pound heeft zich weer hersteld :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:46:05 #62
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163536350
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:43 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]

Ja Farage, de Pound heeft zich weer hersteld :')
Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?

Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
pi_163536365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?
Wat dacht je van die lijn naar beneden op het einde van de grafiek?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:48:04 #64
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163536380
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat dacht je van die lijn naar beneden op het einde van de grafiek?
Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdaling :')

Typische EU alpha argumenten. Aankomen met een grafiek die er indrukwekkend uitziet maar waarvan ze geen idee hebben hoe het te interpreteren. :')
pi_163536402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdaling :')
De investeringen in het VK lopen al langer terug, puur door de aankondiging van het referendum, hè.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:49:56 #66
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163536403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?

Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
Je ziet waar die lijn van de snelste daling begint?

Dat was toen de uitslag van het Brexit-referendum bekend werd.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163536406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdaling :')

Typische EU alpha argumenten. Aankomen met een grafiek die er indrukwekkend uitziet maar waarvan ze geen idee hebben hoe het te interpreteren. :')
Inderdaad, tien cent in een weekje tijd is niks om je zorgen over te maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163536430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?

Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
Waarom stijgt hij dan niet na een stem voor Brexit?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:03:57 #69
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163536665
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom stijgt hij dan niet na een stem voor Brexit?
Stel eens niet van die lastige vragen :(
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:04:12 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163536669
wanneer was het referendum eigenlijk uitgeschreven...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163536709
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:04 schreef Re het volgende:
wanneer was het referendum eigenlijk uitgeschreven...
22 januari 2013 kondigde Cameron het referendum al aan, de datum ervoor werd vastgesteld op 20 februari 2016.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163536760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdaling :')

Typische EU alpha argumenten. Aankomen met een grafiek die er indrukwekkend uitziet maar waarvan ze geen idee hebben hoe het te interpreteren. :')
Als je 1000 pond hebt gereserveerd voor een vakantie in Spanje is het vakantie budget toch behoorlijk geslonken.
pi_163536935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je 1000 pond hebt gereserveerd voor een vakantie in Spanje is het vakantie budget toch behoorlijk geslonken.
Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163536958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
De meeste mensen hebben hun zomervakantie maanden geleden al geboekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163536984
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?

Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
Vandaar dat het Pond nu hard stijgt tov de Euro. :')
Make my day!
pi_163536990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Leuk als je door geldgebrek al niet eens meer de vakantiebestemming kunt kiezen die je wil dankzij de brexit.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:21:57 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163537002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Leuk proefballonnetje, maar in Europa zijn momenteel Spanje, Frankrijk en Italië populairder als vakantiebestemmingen. Ook de Britten gaan het liefst naar dat soort landen om op een leuke en zonnige manier even een paar weken er op uit te zijn. Met investeringen (ai....) zou het VK wel aantrekkelijker gemaakt kunnen worden als vakantiebestemming, al kan je alsnog weinig veranderen aan hun weer.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163537061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuk als je door geldgebrek al niet eens meer de vakantiebestemming kunt kiezen die je wil dankzij de brexit.
Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:26:29 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163537101
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27:36 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163537119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.

Een lage pond is weliswaar gunstig voor je exportpositie. Het kutte is echter dat het VK een groot handelstekort heeft. Er wordt dus veel meer geïmporteerd dan geëxporteerd, waardoor ze netto gezien nu veel meer geld kwijt zijn aan deze koersdaling.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163537137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Dus wat jij eerder naar voren bracht vind je maar onzin en het vakantiebudget is dus inderdaad flink geslonken door de brexit maar daar moeten ze niet over zeuren.
pi_163537143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
Ah joh, dan rijdt men maar gewoon wat minder. Dat is weer goed voor het milieu.

Elk nadeel heb z'n voorbeeld, of niet Weltschmerz?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163537274
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:40 schreef Kijkertje het volgende:
Aviva suspends property fund due to 'extraordinary' conditions

The UK's biggest insurer, Aviva, has become the second firm in two days to suspend trading in a UK property fund following the Brexit vote.
Standard's Life was dus het eerste dominosteentje, ik ben benieuwd hoeveel er zullen volgen :9 Asset managers gaan een vervelende zomer tegemoet op deze manier :D

Edit: staat ook al genoemd in het artikel:

quote:
"The dominos are starting to fall in the UK commercial property market, as yet another fund locks its doors on the back of outflows precipitated by the Brexit vote," said Laith Khalaf, an analyst at stockbrokers Hargreaves Lansdown.

"It's probably only a matter of time before we see other funds follow suit."


[ Bericht 10% gewijzigd door J.B. op 05-07-2016 16:45:55 ]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:35:06 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163537288
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:34 schreef J.B. het volgende:

[..]

Standard's Life was dus het eerste dominosteentje, ik ben benieuwd hoeveel er zullen volgen :9
Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163537342
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.
Dat is inderdaad doemdenken, zo slecht zal het wel niet worden. Niettemin hebben dit soort zaken wel een aardig effect, en ze tonen vooral aan dat een gebrek aan vertrouwen al snel vrij grote gevolgen kan hebben.
pi_163537370
De Brexit roadmap:
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/

Mag wellicht in de OP?
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:39:26 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163537378
Gelukkig voor het vertrouwen kan het nog jaren duren voor er duidelijkheid komt :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163537644
Beschrijving van het uittredingsproces voor de House of Lords:

http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf

Zelfs na artikel 50 en voor de daadwerkelijke uittreding, mogen ze nog ieder moment weer terug. Pagina 5.
Bijv na verkiezingen.
Make my day!
pi_163537648
Dubbel
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:02:09 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163538170
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:48 schreef agter het volgende:
Beschrijving van het uittredingsproces voor de House of Lords:

http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf

Zelfs na artikel 50 en voor de daadwerkelijke uittreding, mogen ze nog ieder moment weer terug. Pagina 5.
Bijv na verkiezingen.
Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
pi_163538300
http://www.ft.com/cms/s/2(...)2c-36b487ebd80a.html

Brexit: Asset managers retreat from the City of London


35,000 Number of people employed by these companies. Another 25,000 work for related entities
Make my day!
pi_163538332
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
Ik ben bang dat het niet mooi gaat worden. Het hele proces.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:08:29 #93
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163538387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
pi_163538572
Voedsel is een groter probleem, zijn voor slechts 60% zelfvoorzienend in het VK.
pi_163538896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef J.B. het volgende:
Voedsel is een groter probleem, zijn voor slechts 60% zelfvoorzienend in het VK.
"There would be tariffs between the UK and the EU, many of them not very high but some of them—as the Government pointed out—would be 10% on cars and 35% on dairy products.”

http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf

Er staan nog veel meer problemen in dat document. Bijv over verworven rechten van UK onderdanen in bijv Spanje.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:40:54 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_163539097
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
Dat denk ik ook, alhoewel bij onzekere tijden ook op olie gespeculeerd wordt, wat de prijs op kan drijven. Het is wel interessant om nog even 'Project Fear' voorspellingen na te kijken. Zo zei de Engelse ANWB op basis van Goldman Sachs voorspellingen dat na de Brexit de Pond in het slechtste geval met 20% zou dalen en benzine met achttien penny per liter duurder zou worden.

De leave campagne deed de Goldman Sachs voorspellingen af als hysterische doembeelden die volstrekt niet serieus te nemen waren.

http://www.dailymail.co.u(...)days-vote-leave.html

Inmiddels staan we op -13%, en dat is nog voor artikel 50.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163539139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
Die olie zit toch in Schotland? Komt wel weer terug in de EU.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163539539
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.

Een lage pond is weliswaar gunstig voor je exportpositie. Het kutte is echter dat het VK een groot handelstekort heeft. Er wordt dus veel meer geïmporteerd dan geëxporteerd, waardoor ze netto gezien nu veel meer geld kwijt zijn aan deze koersdaling.
Ze zitten dan ook al in het 4e decennium van thatcherism. Het probleem was er al, de Brexit maakt het meer urgent, maar heeft het niet veroorzaakt. De pond stond waarschijnlijk ook kunstmatig hoog door de City, maar het heeft natuurlijk ook de export en de productie gehinderd. Het is wellicht ook een kans om de reeele economie weer wat leven in te blazen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus wat jij eerder naar voren bracht vind je maar onzin en het vakantiebudget is dus inderdaad flink geslonken door de brexit maar daar moeten ze niet over zeuren.
Welk wat ik eerder naar voren bracht? Ik zeg alleen dat het niet zo'n probleem is dat je vakantie duurder wordt door wisselkoersbewegingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:04:50 #99
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163539557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.
in a crowd you lose humanity
pi_163539684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.
2 jaar nadat artikel 50 geactiveerd is, vervallen de verdragen toch automatisch?
Van terugdraaien lijkt geen sprake, art. 50 activeren zou het point of no return zijn
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:14:23 #101
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163539700
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:13 schreef mschol het volgende:

[..]

2 jaar nadat artikel 50 geactiveerd is, vervallen de verdragen toch automatisch?
Van terugdraaien lijkt geen sprake, art. 50 activeren zou het point of no return zijn
Hier stond dat het wel kan:
NWS / Brexit #27
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:16:26 #102
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163539727
En uit het document:
quote:
“There is nothing in the wording to say that you cannot. It is in accord
with the general aims of the Treaties that people stay in rather than rush
out of the exit door. There is also the specific provision in Article 50
to the effect that, if a State withdraws, it has to apply to rejoin
de novo
.
That only applies once you have left. If you could not change your mind
after a year of thinking about it, but before you had withdrawn, you
would then have to wait another year, withdraw and then apply to join
again. That just does not make sense. Analysis of the text suggests that
you are entitled to change your mind.”
in a crowd you lose humanity
pi_163539747
http://www.ad.nl/buitenla(...)-na-brexit~afe47cb1/

Mensen in UK vragen nu een EU nationaliteit aan, ze hebben weinig vertrouwen in de goede afloop.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:19:47 #104
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163539766
Het was natuurlijk wel te verwachten dat de pond zou dalen. Maar goed het eiland is nog steeds niet gezonken en er is geen oorlog uitgebroken. Deze daling vind ik niet zo indrukwekkend eigenlijk.

Maar goed het boeit me echt geen reet. Voor mijn part flikkert de hele wereld economie in elkaar. Lache toch? Zit toch aan alle kanten wel goed :') behalve met de bom op mn dak, dan wordt het wel even minder.
pi_163539820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.
Ja. Ik denk dat dit de inzet van de verkiezingen gaat worden.
Aanvraag Brexit half 2017.
Verkiezingen in 2019. Toch?

Ze kunnen ieder moment terug.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:31:00 #106
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163539931
Oh en ondertussen staan de Italiaanse banken onder grote druk en staat tegelijkertijd de Deutsche bank op klappen. George Soros heeft er al 100 miljoen op ingezet.

Horen we niets van, maar van je pensioen ben je waarschijnlijk al een deel kwijt :D

Laten we over een jaar of anderhalf nog eens peilen. Alleen de Britten moet niet zo laf zijn en in de indoctrinatie trappen zoals we dat hier doen.
pi_163540077
Door het "in de ban beleid" van EU critici door de redactie van het nujij forum zijn de eurofiele reacties niet van de lucht!!!

http://mobiel.nujij.nl/al(...)r-verder-weg.3kķ;&pageStart=1
pi_163540107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:39 schreef juliusceasar het volgende:
Door het "in de ban beleid" van EU critici door de redactie van het nujij forum zijn de eurofiele reacties niet van de lucht!!!

http://mobiel.nujij.nl/al(...)r-verder-weg.3kķ;&pageStart=1
En nu met de juiste link:

http://www.nu.nl/economie(...)weer-verder-weg.html
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:45:47 #109
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:39 schreef juliusceasar het volgende:
Door het "in de ban beleid" van EU critici door de redactie van het nujij forum zijn de eurofiele reacties niet van de lucht!!!

http://mobiel.nujij.nl/al(...)r-verder-weg.3kķ;&pageStart=1
Ja dat NU & NUjij is echt een enorme nazi-club, ben al lang geleden gestopt om me daar mee te bemoeien.
pi_163540358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:39 schreef juliusceasar het volgende:
Door het "in de ban beleid" van EU critici door de redactie van het nujij forum zijn de eurofiele reacties niet van de lucht!!!

http://mobiel.nujij.nl/al(...)r-verder-weg.3kķ;&pageStart=1
Werd daar wel wat gedaan tegen je domme gespam :P?
pi_163540581
Ik ga het uittreksel van het document hier neerzetten. Het is echt interessante materie.
The House of Lords heeft kennelijk wel degelijk onderzocht wat de consequenties van een Brexit zijn.


SUMMARY OF CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS

The right to withdraw from the EU
1. If a Member State decides to withdraw from the EU, the process described in Article 50 is the only way of doing so consistent with EU and international law. (Paragraph 14)
2. There is nothing in Article 50 formally to prevent a Member State from reversing its decision to withdraw in the course of the withdrawal negotiations. The political consequences of such a change of mind would, though, be substantial. (Paragraph 15)
3. Withdrawal from the EU is final once the withdrawal agreement enters into force. Article 50 makes clear that if a State that has withdrawn from the EU seeks to rejoin, its request shall be subject to the same procedures as any other applicant State. (Paragraph 16)
4. We note that the European Council has stated explicitly that the changes to the terms of the UK’s membership of the EU, agreed in February 2016, will automatically fall in the event of a vote to leave on 23 June. (Paragraph 17)


The withdrawal process
5. EU Member States would retain significant control over the withdrawal negotiations, despite the Commission having responsibility for their conduct. (Paragraph 28)
6. The European Parliament’s right not to give its consent to the adoption of the withdrawal agreement would give it considerable influence. (Paragraph 29)
7. One of the most important aspects of the withdrawal negotiations would be determining the acquired rights of the two million or so UK citizens living in other Member States, and equally of EU citizens living in the UK. This would be a complex and daunting task. (Paragraph 30)


The negotiation of a future relationship
8. It is likely that an agreement on the UK’s future relationship with the EU would be negotiated in tandem with the withdrawal agreement. It would be in the interests of all parties to coordinate the negotiations closely. (Paragraph 38)
9. The Member States would retain significant control over the negotiations on a future relationship. We note the potential for groups of Member States vetoing certain elements of the agreement to secure better deals on others. This could mean, in effect, that nothing would be agreed until everything was agreed. (Paragraph 39)
10. The European Parliament would have the right to withhold giving consent to the adoption of the agreement on the new relationship, giving it considerable influence. (Paragraph 40)


The length of the negotiations
11. No firm prediction can be made as to how long the negotiations on withdrawal and a new relationship would take if the UK were to vote to leave the EU. It is clear, though, that they would take several years—trade deals between the EU and non-EU States have taken between four and nine years on average. (Paragraph 54)
12. It would be in the interests of the UK and its citizens, and in the interests of the remaining Member States and their citizens, to achieve a negotiated settlement. This would almost certainly necessitate extending the negotiating period beyond the two years provided for in Article 50. (Paragraph 55)
13. While it is possible that the European Council would agree to an extension, the requirement for unanimity means that such agreement cannot be guaranteed. (Paragraph 56)
14. Were no extension to be agreed, the UK would be likely to trade on World Trade Organization terms, placing tariffs on imports from the EU; the EU would place tariffs on imports from the UK; and the acquired rights of millions of individuals and companies would remain unresolved. (Paragraph 57)


The UK’s continuing participation in the EU
15. While the UK would remain a full member of the EU over the course of the withdrawal negotiations, its credibility as a member would be severely undermined. A policy of selective disengagement from some areas of EU policy might be necessary. (Paragraph 63)
16. The UK is scheduled to hold the presidency of the Council in the second half of 2017, but in the event of a vote to withdraw it would be disqualified, by virtue of Article 50, from chairing any Council meetings on the withdrawal negotiations—meetings that would no doubt form a significant part of the Council’s activities. Were the electorate to vote to withdraw from the EU, the Government should give immediate consideration to suggesting alternative arrangements for its presidency. (Paragraph 64)


The role of Parliament
17. Should the UK decide to withdraw from the EU, the UK Parliament should have enhanced oversight of the negotiations on the withdrawal and the new relationship, beyond existing ratification procedures. We will consider how best to achieve that, should the need arise. (Paragraph 72)
18. Domestic disentanglement from EU law would require a review of the entire corpus of EU law as it applies nationally and in the devolved nations. Such a review would take years to complete. (Paragraph 73)
19. The Government of the day might well wish to maintain a significant amount of EU law in force in national law, because it would be in the national interest to do so. (Paragraph 74)

http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:04:25 #112
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163540649
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die olie zit toch in Schotland? Komt wel weer terug in de EU.
Mazzel voor de Engelsen en Welshmen is dat dat misschien wel eens heel moeilijk zou kunnen gaan worden omdat specifiek Spanje en Frankrijk niet happig zijn op het opnemen van een "afvallige" nieuwe staat. Sowieso kan dat nog wel eens een veel langer proces worden dan de uittreding van "groot brexitanie" (of misschien zou je het "klein brexitanie" moeten gaan noemen).
pi_163540673
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Het was natuurlijk wel te verwachten dat de pond zou dalen. Maar goed het eiland is nog steeds niet gezonken en er is geen oorlog uitgebroken. Deze daling vind ik niet zo indrukwekkend eigenlijk.
Dat draait ook snel, net wilde je niet eens geloven dat de Brexit zorgde voor een dalende koers en nu had je dit wel verwacht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163540683
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Werd daar wel wat gedaan tegen je domme gespam :P?
Nee, doen ze niks tegen. Je mag dus onbeperkt je politieke partij promoten.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:06:19 #115
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540694
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat draait ook snel, net wilde je niet eens geloven dat de Brexit zorgde voor een dalende koers en nu had je dit wel verwacht.
Snap niet waar je die waan vandaan haalt.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:07:12 #116
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163540712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:39 schreef juliusceasar het volgende:
Door het "in de ban beleid" van EU critici door de redactie van het nujij forum zijn de eurofiele reacties niet van de lucht!!!
Blijkbaar heeft de chaos van Brexit geleid tot een hogere populariteit van de EU: Brexit triggers surge in support for EU as Eurosceptic nations seek to avoid UK's 'mess'
pi_163540716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Snap niet waar je die waan vandaan haalt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?

Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Het was natuurlijk wel te verwachten dat de pond zou dalen. Maar goed het eiland is nog steeds niet gezonken en er is geen oorlog uitgebroken. Deze daling vind ik niet zo indrukwekkend eigenlijk.
Zoek de verschillen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:09:22 #118
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540751
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zoek de verschillen.
Daar staat nog steeds niet dat ik geen koersdaling had verwacht, ik sta namelijk al sinds de brexit voor dat een koersdaling te verwachten was. Je ziet spoken en zou er goed aan doen een psychiater te raadplegen.
pi_163540770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar staat nog steeds niet dat ik geen koersdaling had verwacht, ik sta namelijk al sinds de brexit voor dat een koersdaling te verwachten was. Je ziet spoken en zou er goed aan doen een psychiater te raadplegen.
Je stelt daar dat de koersdaling waarschijnlijk door de EU komt, niet door de Brexit. Dat is letterlijk wat je schrijft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:12:17 #120
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540811
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je stelt daar dat de koersdaling waarschijnlijk door de EU komt, niet door de Brexit. Dat is letterlijk wat je schrijft.
Een deel van de grafiek is toen het referendum nog niet eens geweest was :') Dat aan de Brexit koppelen is lichtdom naïef. Die laatste val, dat was de Brexit en dat valt alleszins mee in tegenstelling tot wat ons beloofd was.
pi_163540821


2.5 cent sinds gisteren ongeveer. Dat willen wij toch ook? Stem daarom PVV voor een Nexit!!!
pi_163540837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een deel van de grafiek is toen het referendum nog niet eens geweest was :') Dat aan de Brexit koppelen is lichtdom naïef. Die laatste val, dat was de Brexit en dat valt alleszins mee in tegenstelling tot wat ons beloofd was.
Wat was je dan precies beloofd?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:13:42 #123
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540841
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[ afbeelding ]

2.5 cent sinds gisteren ongeveer. Dat willen wij toch ook? Stem daarom PVV voor een Nexit!!!
Oprotten met die PVV we branden het hele binnenhof af. *O*
pi_163540848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oprotten met die PVV we branden het hele binnenhof af. *O*
Waarom?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:14:19 #125
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540852
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat was je dan precies beloofd?
Een gezonken eiland vol met chaos en hongerdood met daarop een oorlog als nooit gekend in de geschiedenis van de mensheid.
pi_163540867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een gezonken eiland vol met chaos en hongerdood met daarop een oorlog als nooit gekend in de geschiedenis van de mensheid.
Door wie en waar was je dit beloofd?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:14:55 #127
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waarom?
Is goed voor het milieu.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:15:28 #128
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540876
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door wie en waar was je dit beloofd?
Door de butler op MSN.
pi_163540884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de chaos van Brexit geleid tot een hogere populariteit van de EU: Brexit triggers surge in support for EU as Eurosceptic nations seek to avoid UK's 'mess'
Prachtig.
En hoe meer ik er over lees, hoe onhoudbaar een Brexit is.
1.ze moeten iets met alle verworven rechten van Britten in de EU. En dus met EU onderdanen in GB.
2. Onderhandelingen gaan járen duren (4 tot 9 jaar). Twee jaar redden ze niet.
3. EU wetgeving omzetten in eigen Britse wetgeving gaat ook járen duren. Dus houden ze dat maar voorlopig aan.

Met andere woorden: een echte Brexit gaat niet door.

Deze problemen verzin ik niet zelf. Maar the House of Lords.
Make my day!
pi_163540897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Door de butler op MSN.
Oh, het was dus weer een verzinseltje van je :).
pi_163540900
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is goed voor het milieu.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Door de butler op MSN.
Vreemd tijdstip om dronken te zijn wel.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:17:13 #132
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

[..]

Vreemd tijdstip om dronken te zijn wel.
Oh nee, geen druppel. Wel een goede dag gehad, dat wel en dat wil ik graag zo houden.
pi_163540935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh nee, geen druppel. Wel een goede dag gehad, dat wel en dat wil ik graag zo houden.
Je Brexit komt er niet.
Fijne dag!
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:19:31 #134
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163540966
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:18 schreef agter het volgende:

[..]

Je Brexit komt er niet.
Fijne dag!
Van jou heb ik me nog nooit wat aangetrokken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:22:21 #135
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163541018
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:15 schreef agter het volgende:

[..]

Prachtig.
En hoe meer ik er over lees, hoe onhoudbaar een Brexit is.
1.ze moeten iets met alle verworven rechten van Britten in de EU. En dus met EU onderdanen in GB.
2. Onderhandelingen gaan járen duren (4 tot 9 jaar). Twee jaar redden ze niet.
3. EU wetgeving omzetten in eigen Britse wetgeving gaat ook járen duren. Dus houden ze dat maar voorlopig aan.

Met andere woorden: een echte Brexit gaat niet door.

Deze problemen verzin ik niet zelf. Maar the House of Lords.
Tijd lijkt inderdaad echt een enorm probleem te gaan worden. Als je ziet hoe lang het duurt om een vrij simpel handelsverdrag tot stand te brengen (wat soms 8 a 10 jaar kan duren van start tot finish) dan kan het gewoon niet: 2 jaar is zo om. Ik ben benieuwd wie dit slechte nieuws zal durven brengen.
pi_163541081
De Britse pond is gezakt naar de laagste waarde ten opzichte van de dollar in 31 jaar. Verder niks aan de hand hoor, alles is onder controle

pi_163541083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Tijd lijkt inderdaad echt een enorm probleem te gaan worden. Als je ziet hoe lang het duurt om een vrij simpel handelsverdrag tot stand te brengen (wat soms 8 a 10 jaar kan duren van start tot finish) dan kan het gewoon niet: 2 jaar is zo om. Ik ben benieuwd wie dit slechte nieuws zal durven brengen.
Hoeft niet. House of Lords (dat is de eerste kamer daar toch?) komt er zelf mee in dat rapport.
En dat alle onderhandelingsresultaten goedgekeurd moeten worden door ieder land op zich en door het EP ook nog eens.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:26:17 #138
323401 Kijkertje
met filter
pi_163541109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de chaos van Brexit geleid tot een hogere populariteit van de EU: Brexit triggers surge in support for EU as Eurosceptic nations seek to avoid UK's 'mess'
Precies daarom hoopte ik ook op een overwinning voor Brexit. Als Bremain nipt had gewonnen, zou het nog jaren door zijn blijven etteren dat het Walhalla van Brexit veel beter zou zijn geweest.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163541162
En ook zo mooi om te lezen dat the HoL aangeeft dat het ondoenlijk is om alle EU wetgeving te herschrijven. Dus ze nemen gewoon alles over...
Wat voor een Brexit heb je dan?
Make my day!
pi_163541237
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:29 schreef agter het volgende:
En ook zo mooi om te lezen dat the HoL aangeeft dat het ondoenlijk is om alle EU wetgeving te herschrijven. Dus ze nemen gewoon alles over...
Wat voor een Brexit heb je dan?
De fopxit of nepxit :P?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:33:59 #141
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163541241
Geen onverwachte uitslag van de eerste ronde van de leiderschapsverkiezing van de conservatieven:

BBCBreaking twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 19:30:19 .@LiamFoxMP eliminated from #ToryLeadership contest after first ballot of Conservative MPs https://t.co/krdzU7RgLT https://t.co/pETpNz7aGL reageer retweet
Theresa May eindigde trouwens ruim bovenaan:
BBCBreaking twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 19:32:55 .@TheresaMay2016 tops opening #ToryLeadership ballot of Conservative MPs https://t.co/P0l7mR4OAf https://t.co/94psxPjOYF reageer retweet
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:41:37 #142
323401 Kijkertje
met filter
pi_163541362
Brexit can be started without parliament vote, government lawyers say

The prime minister can trigger the two-year process of negotiating the UK’s withdrawal from the EU without a vote in parliament, government lawyers have advised.

Cabinet minister Oliver Letwin, who is heading Whitehall’s Brexit unit to prepare the way for negotiations, said the legal advice was that article 50 of the Lisbon treaty can be invoked under the royal prerogative, which does not require parliamentary approval. Article 50 is the clause that triggers the start of a negotiation to leave the EU.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:44:24 #143
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163541398
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:41 schreef Kijkertje het volgende:
Brexit can be started without parliament vote, government lawyers say

The prime minister can trigger the two-year process of negotiating the UK’s withdrawal from the EU without a vote in parliament, government lawyers have advised.

Cabinet minister Oliver Letwin, who is heading Whitehall’s Brexit unit to prepare the way for negotiations, said the legal advice was that article 50 of the Lisbon treaty can be invoked under the royal prerogative, which does not require parliamentary approval. Article 50 is the clause that triggers the start of a negotiation to leave the EU.
Zou lachen zijn als over een half jaar blijkt dat Cameron artikel 50 vorige week al getriggered heeft, terwijl er in de tussentijd nog niets is gedaan, omdat ze in het VK er nog steeds niet uit zijn over wat nu ze nu moeten doen. Dan is er al anderhalf jaar voorbij zonder dat iemand het doorheeft.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:45:01 #144
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163541415
Goede toespraak van Thieme nu. Jullie zijn vast niet aan het kijken he?
pi_163541477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Goede toespraak van Thieme nu. Jullie zijn vast niet aan het kijken he?
Wat gaat ze doen voor de Engelse diertjes?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:49:53 #146
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163541499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat gaat ze doen voor de Engelse diertjes?
Uiteindelijk zal er een einde komen aan de bioindustrie natuurlijk.
pi_163541551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Goede toespraak van Thieme nu. Jullie zijn vast niet aan het kijken he?
Niet gezien, maar tot nu toe was de PvdD wel altijd mijn favoriete partij qua Europees beleid. Niet per se nationalistisch maar wel kritisch waar nodig.
pi_163541562
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:29 schreef agter het volgende:
En ook zo mooi om te lezen dat the HoL aangeeft dat het ondoenlijk is om alle EU wetgeving te herschrijven. Dus ze nemen gewoon alles over...
Wat voor een Brexit heb je dan?
Eentje waarin je democratisch kan besluiten elk van die wetten te schrappen of te vervangen als die je niet bevalt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:25 schreef Toefjes het volgende:
De Britse pond is gezakt naar de laagste waarde ten opzichte van de dollar in 31 jaar. Verder niks aan de hand hoor, alles is onder controle
Ach ja, 31 jaar geleden stonden zowel de pond als de dollar boven de 4 gulden toch?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:53:48 #149
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163541590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[ afbeelding ]

2.5 cent sinds gisteren ongeveer. Dat willen wij toch ook? Stem daarom PVV voor een Nexit!!!
Alleen moeten wij dan eerst nog een nieuwe munt introduceren, dat is nog veel risicovoller. Die begint dan op ¤0,50 ofzo en je mag dan blij zijn als ie aan het eind van de eerste dag nog ¤0,05 waard is.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:58:49 #150
323401 Kijkertje
met filter
pi_163541699
Waar blijft GeenStijl met een actie voor een Nexit-referendum :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163541718
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Alleen moeten wij dan eerst nog een nieuwe munt introduceren, dat is nog veel risicovoller. Die begint dan op ¤0,50 ofzo en je mag dan blij zijn als ie aan het eind van de eerste dag nog ¤0,05 waard is.
Ik meen mij van een jaar 15 geleden ter herinneren dat er geen enkel risico kleeft aan het introduceren van een nieuwe munt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:59:43 #152
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163541721
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:58 schreef Kijkertje het volgende:
Waar blijft GeenStijl met een actie voor een Nexit-referendum :?
Meen je dat serieus? Je kunt alleen maar een referendum aanvragen over een wetsvoorstel. Dit moet het kabinet doen en dat willen ze dus niet. De boeven.
pi_163541750
De situatie wordt steeds gevaarlijker:

http://www.bbc.com/news/business-36715806
quote:
The Bank of England is also monitoring the behaviour of investors in the funds, as it sees commercial property as a key risk to UK financial stability.

There are approximately 50 UK property funds in total, with fund managers Henderson and Legal & General also big players.

The suspensions come amid widespread falls in property-related shares since the referendum result.

Housing firms Berkeley Group, Barratt Developments and Persimmon all fell more than 7% on Tuesday, while shares in commercial property firm Land Securities lost nearly 4%.

Shares in the UK's biggest house builders have now dropped more than 30% since 23 June.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:02:43 #154
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163541787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik meen mij van een jaar 15 geleden ter herinneren dat er geen enkel risico kleeft aan het introduceren van een nieuwe munt.
Als die munt meteen gebruikt gaat worden door 300 miljoen mensen loop je al een stuk minder risico. Als je je juist van zo'n immense markt afscheidt zal het niet zo florisant (hihi) gaan.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163541822
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Goede toespraak van Thieme nu. Jullie zijn vast niet aan het kijken he?
Vandaag ben ik gewoon voor een pornofilmpje gegaan.
pi_163541836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
De situatie wordt steeds gevaarlijker:

http://www.bbc.com/news/business-36715806

[..]

Wat een puinhoop, en dan te bedenken dat Artikel 50 nog nieteens geactiveerd is _O-
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:05:53 #157
323401 Kijkertje
met filter
pi_163541860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Je kunt alleen maar een referendum aanvragen over een wetsvoorstel. Dit moet het kabinet doen en dat willen ze dus niet. De boeven.
Dat is nog geen reden om er niet keihard om te roepen natuurlijk :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163541865
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik meen mij van een jaar 15 geleden ter herinneren dat er geen enkel risico kleeft aan het introduceren van een nieuwe munt.
Je kunt het niet vergelijken met de invoering van de Euro (in 1999 overigens) die gewoon de gulden verving, als we nu een nieuwe gulden invoeren maar de Euro blijft bestaan heb je heel andere problemen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:06:44 #159
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163541881
Het VK wordt het volgende Griekenland. Gelukkig willen ze onze hulp niet.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163541883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
De situatie wordt steeds gevaarlijker:

http://www.bbc.com/news/business-36715806

[..]

Wat is het gevaar precies?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163541910
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is het gevaar precies?
Wat dacht je van inzakkende prijzen van onroerend goed en de gevolgen daarvan voor, onder meer, banken en asset managers?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:09:48 #162
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163541941
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is het gevaar precies?
Investeerders trekken zich massaal terug uit het VK. De economie gaat flink krimpen wat een flinke toename van de werkloosheid zal veroorzaken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163541962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is het gevaar precies?
Dat beleggingen veel minder waard worden, bedrijven failliet gaan, pensioenen verdampen, vastgoed prijzen vallen, mensen hun hypotheken niet kunnen betalen en uiteindelijk de hele UK in financiële problemen komt met sociaal economische problemen.
pi_163541972
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:08 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat dacht je van inzakkende prijzen van onroerend goed en de gevolgen daarvan voor, onder meer, banken en asset managers?
Yep. Men verwacht kennelijk dat er minder vastgoed nodig is in Londen.
Make my day!
pi_163541986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat beleggingen veel minder waard worden, bedrijven failliet gaan, pensioenen verdampen, vastgoed prijzen vallen, mensen hun hypotheken niet kunnen betalen en uiteindelijk de hele UK in financiële problemen komt met sociaal economische problemen.
Maar dan draaien ze artikel 50 gewoon weer terug.
Niets aan het handje. Wel lullig voor je burgers...
Make my day!
pi_163542013
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:08 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat dacht je van inzakkende prijzen van onroerend goed en de gevolgen daarvan voor, onder meer, banken en asset managers?
Dat is de vrije markt, banken die verkeerd gokken kunnen sneuvelen. Dat houdt de sector gezond, in dit geval vooral als die kleiner wordt.

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:09 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Investeerders trekken zich massaal terug uit het VK. De economie gaat flink krimpen wat een flinke toename van de werkloosheid zal veroorzaken.
Investeerders of speculanten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:15:20 #167
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163542033
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:02 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Als die munt meteen gebruikt gaat worden door 300 miljoen mensen loop je al een stuk minder risico. Als je je juist van zo'n immense markt afscheidt zal het niet zo florisant (hihi) gaan.
Ik hoor al ruim 10 jaar doemverhalen over de levensvatbaarheid van de Euro maar puur vanwege de omvang van die munt (in de zin van gebruik) kun je makkelijk beredeneren dat je met de Euro maar een heel relatief risico loopt. Er moet heel, heel, heel veel in beweging komen om zo'n munt echt in gevaar te brengen. Da's met de pond en een nieuw te introduceren gulden een heel ander verhaal.
pi_163542039
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:11 schreef agter het volgende:

[..]

Yep. Men verwacht kennelijk dat er minder vastgoed nodig is in Londen.
Mwah, er zijn een heleboel mensen die graag in Londen willen wonen maar het niet kunnen betalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:16:39 #169
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163542053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik hoor al ruim 10 jaar doemverhalen over de levensvatbaarheid van de Euro maar puur vanwege de omvang van die munt (in de zin van gebruik) kun je makkelijk beredeneren dat je met de Euro maar een heel relatief risico loopt. Er moet heel, heel, heel veel in beweging komen om zo'n munt echt in gevaar te brengen. Da's met de pond en een nieuw te introduceren gulden een heel ander verhaal.
Dat zeg ik.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163542058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mwah, er zijn een heleboel mensen die graag in Londen willen wonen maar het niet kunnen betalen.
Nu zijn er een heleboel mensen die in Londen wonen maar daar spijt van hebben denk ik.
pi_163542080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Je kunt alleen maar een referendum aanvragen over een wetsvoorstel. Dit moet het kabinet doen en dat willen ze dus niet. De boeven.
Als je maar genoeg stampij schopt kan je best veel voor elkaar krijgen. Dat hoef je niet allemaal op het kabinet af te schuiven.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:18:08 #172
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163542081
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Ik wilde het dus even bevestigen. Je hebt gelijk dus.
pi_163542092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is de vrije markt, banken die verkeerd gokken kunnen sneuvelen. Dat houdt de sector gezond, in dit geval vooral als die kleiner wordt.

[..]

Investeerders of speculanten?
Erg makkelijk praten zo lang het over wat investeerders gaat. Helaas komen daar een hoop banen direct en indirect uit voort. Leuk voor die mensen als ze ontslagen worden.

Aan het einde van de dag is een economie goed zodra die betrouwbaar is. Een Brexit is precies het tegenovergestelde van een betrouwbare economie. En dat zullen ze merken.

Daarom snap ik prima als mensen voor een Brexit zijn vanwege morele redenen.
Maar als je het om economisch voordeel doet, zal je van een koude kermis thuis komen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:18:31 #174
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163542094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Investeerders of speculanten?
Het gebrek aan investeerders lijkt me een vele malen groter probleem dan het gebrek aan speculanten. Maar het gaat samen natuurlijk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163542154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Je kunt alleen maar een referendum aanvragen over een wetsvoorstel. Dit moet het kabinet doen en dat willen ze dus niet. De boeven.
Gelukkig niet, af een toe eens een wetje torperderen is tot daaraan toe. Maar voor een Nexit referendum moet de EU en Nederland het wel heel bont maken wil ik daarvoor gaan stemmen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:24:12 #176
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163542217
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:11 schreef agter het volgende:

[..]

Yep. Men verwacht kennelijk dat er minder vastgoed nodig is in Londen.
In bepaalde sectoren misschien. Maar betaalbare woningen zijn en blijven erg duur: weinig aanbod en veel vraag. Dat gaat niet veranderen.

Maar in de duurdere prijscategorieën en in de sfeer van bedrijfs- en kantoorpanden zal er wel bloed gaan vloeien. Het kan haast niet anders dan dat vraag en rendement (en dus investeringen) gaan dalen.
pi_163542227
http://www.ft.com/cms/s/0(...)1.html#axzz4DYl6Nynr

Een heel artikel met eigenlijk alleen slecht nieuws.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:25:37 #178
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163542255
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:24 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.ft.com/cms/s/0(...)1.html#axzz4DYl6Nynr

Een heel artikel met eigenlijk alleen slecht nieuws.
Ik kan er helaas niet bij. Kun je hem knippen en plakken?

Grappig trouwens: FT heeft een Brexit-abonnement. :)
pi_163542267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

In bepaalde sectoren misschien. Maar betaalbare woningen zijn en blijven erg duur: weinig aanbod en veel vraag. Dat gaat niet veranderen.

Maar in de duurdere prijscategorieën en in de sfeer van bedrijfs- en kantoorpanden zal er wel bloed gaan vloeien. Het kan haast niet anders dan dat vraag en rendement (en dus investeringen) gaan dalen.
Dat gaat ook wel veranderen als het zo doorzet, probleem is dan alleen dat het kopen ook een risico wordt.
pi_163542332
Ook zo'n mooie:


Sir David gave the following illustrations of the complexity of the negotiations on acquired rights in the event of a unilateral withdrawal:
“A university has an EU research funding package with provision for cross-frontier movement of research scientists, and that has a life beyond two years. What happens to that? What happens to Erasmus students? When does participation in Erasmus end?
A divorced couple live in the UK and another member state with special arrangements for access to children, and particularly cross-border payment of family maintenance. What happens to that? There are cross-border investments and tax treatment of capital and revenue. There are agricultural support payments and fishing quotas. Those are just examples.”

50. This led Sir David to conclude that: “The long-term ghastliness of the legal complications is almost unimaginable.”
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:32:09 #181
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163542398
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:29 schreef agter het volgende:
Ook zo'n mooie:

Sir David gave the following illustrations of the complexity of the negotiations on acquired rights in the event of a unilateral withdrawal:
“A university has an EU research funding package with provision for cross-frontier movement of research scientists, and that has a life beyond two years. What happens to that? What happens to Erasmus students? When does participation in Erasmus end?
A divorced couple live in the UK and another member state with special arrangements for access to children, and particularly cross-border payment of family maintenance. What happens to that? There are cross-border investments and tax treatment of capital and revenue. There are agricultural support payments and fishing quotas. Those are just examples.”

50. This led Sir David to conclude that: “The long-term ghastliness of the legal complications is almost unimaginable.”
De vrijdag na het referendum was er ook een artikel gepost over een Nederlander die al een jaar 10-15 in London woonde, daar een bedrijf had met 10 werknemers, maar geen idee had of 'ie na de Brexit nog dat bedrijf kan behouden of zelfs maar in London kan blijven wonen.
in a crowd you lose humanity
pi_163542450
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:25 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik kan er helaas niet bij. Kun je hem knippen en plakken?

Grappig trouwens: FT heeft een Brexit-abonnement. :)
Volgens mij moet je hem dan even via google zoeken, bijv. op de titel:
Brexit fears hit more UK property funds

Helemaal knippen en plakken vind ik niet zo netjes en mag eigenlijk niet.
pi_163542471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nu zijn er een heleboel mensen die in Londen wonen maar daar spijt van hebben denk ik.
Gokken ze voor de verandering eens een keer met hun eigen toekomst, verliezen ze ook..

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:18 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Erg makkelijk praten zo lang het over wat investeerders gaat. Helaas komen daar een hoop banen direct en indirect uit voort. Leuk voor die mensen als ze ontslagen worden.
Dat is dus even de vraag. Je hebt enerzijds natuurlijk mensen/bedrijven/fondsen die zorgen dat er geld terecht komt bij mensen die dat gebruiken om hun zaak te laten groeien. Bijvoorbeeld omdat er met een lage pond meer verkocht kan worden en dus de productielijn moeten worden uitgegebreid.

Anderzijds heb je in Engeland ook heel veel mensen/bedrijven/fondsen die het investeren noemen als ze een bedrijf opkopen en dat leegtrekken. Als die daarmee ophouden dan is dat alleen maar gunstig, voor de UK althans, niet voor ons als ze hier op een kinderopvang, Hema of tijdschrift komen jagen.

quote:
Aan het einde van de dag is een economie goed zodra die betrouwbaar is. Een Brexit is precies het tegenovergestelde van een betrouwbare economie. En dat zullen ze merken.
En hoe zie jij het angstzaaien van de afgelopen weken in relatie tot de betrouwbaarheid van de economie?

quote:
Daarom snap ik prima als mensen voor een Brexit zijn vanwege morele redenen.
Maar als je het om economisch voordeel doet, zal je van een koude kermis thuis komen.
Dat hangt er maar vanaf. De EU is nou niet bepaald een succesverhaal voor de economie en gaat dat ook nooit worden, ondanks de intrinsieke economische voordelen van vrijhandel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:38:42 #184
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163542542
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:29 schreef agter het volgende:
En ook zo mooi om te lezen dat the HoL aangeeft dat het ondoenlijk is om alle EU wetgeving te herschrijven. Dus ze nemen gewoon alles over...
Wat voor een Brexit heb je dan?
Het volledig herschrijven van de wetgeving van de afgelopen 40 jaar (die allemaal gebaseerd is op EC- en EU-richtlijnen) zou haast bijbels van omvang zijn. En dat zou dan ook nog allemaal opnieuw door het lager- en hogerhuis behandeld moeten worden inclusief alle commissie-vergaderingen die daar aan vooraf gaan en bezwaarmogelijkheden die er zijn. Voor je het weet ben je weer 40 jaar verder.

Dat aanhouden van EU-regelgeving is dus geen luxe. Verre daarvan zelfs.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:39:31 #185
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163542552
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij moet je hem dan even via google zoeken, bijv. op de titel:
Brexit fears hit more UK property funds

Helemaal knippen en plakken vind ik niet zo netjes en mag eigenlijk niet.
Je hebt gelijk. En bedankt voor de tip. ^O^
pi_163542654
Ik kwam deze tegen en moest wel even lachen om de vergelijking...

pi_163542731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is de vrije markt, banken die verkeerd gokken kunnen sneuvelen. Dat houdt de sector gezond, in dit geval vooral als die kleiner wordt.

[..]

Investeerders of speculanten?
Jij vindt iedereen even arm wel een goed uitgangspunt, is het niet?

De gevolgen hiervan zullen zonder enige twijfel terecht komen bij de gewone burger. Als het zo doorgaat klagen over 10 jaar de Polen over al die Britse immigranten die hun banen komen stelen. Leuk man!
pi_163542785
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is dus even de vraag. Je hebt enerzijds natuurlijk mensen/bedrijven/fondsen die zorgen dat er geld terecht komt bij mensen die dat gebruiken om hun zaak te laten groeien. Bijvoorbeeld omdat er met een lage pond meer verkocht kan worden en dus de productielijn moeten worden uitgegebreid.
Zoveel productie is er niet in de UK. Dat is juist het probleem

quote:
En hoe zie jij het angstzaaien van de afgelopen weken in relatie tot de betrouwbaarheid van de economie?
Naast de EU zijn er een hoop landen die het gewoon als onbetrouwbaar zien. Wat gaat er gebeuren, gaan ze het doen, wat gaat er gebeuren met de vestigingen daar, de mensen die daar werken. Onbetrouwbaarheid.

quote:
Dat hangt er maar vanaf. De EU is nou niet bepaald een succesverhaal voor de economie en gaat dat ook nooit worden, ondanks de intrinsieke economische voordelen van vrijhandel.
Dat ben ik het dus niet met je eens. Economisch denk ik wel een success, alleen politiek is het wat minder goed geregeld.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163543505
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vindt iedereen even arm wel een goed uitgangspunt, is het niet?
De City brengt geen rijkdom, die pakt het af en veroorzaakt armoede.

quote:
De gevolgen hiervan zullen zonder enige twijfel terecht komen bij de gewone burger. Als het zo doorgaat klagen over 10 jaar de Polen over al die Britse immigranten die hun banen komen stelen. Leuk man!
Oehoe, een doemscenario, die hadden we nog niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Zoveel productie is er niet in de UK. Dat is juist het probleem
Dat was al het probleem en is nog steeds een probleem, alleen is dat wel kleiner geworden nu de Pond enigzins is gecorrigeerd.

quote:
Naast de EU zijn er een hoop landen die het gewoon als onbetrouwbaar zien. Wat gaat er gebeuren, gaan ze het doen, wat gaat er gebeuren met de vestigingen daar, de mensen die daar werken. Onbetrouwbaarheid.

[..]

Dat ben ik het dus niet met je eens. Economisch denk ik wel een success, alleen politiek is het wat minder goed geregeld.
De groei is er al jaren uit, los van het feit dat de EU verantwoordelijk is voor de kredietcrisis van 2008 in Europa, vanaf dat de EG de EU werd is gaan kwakkelen. Dat is ook een logisch gevolg van het gebrek aan democratie. Als je aan het werk bent voor de grootste bedrijven ben je niet aan het werk tegen het MKB, de motor van de economie, en knijp je arbeiders en middenklasse zover af dat die minder gaan besteden. Die interne markt was er eigenlijk al, die blijft niet zomaar voor extra groei zorgen, verdere politieke integratie gaat echt helemaal niets voor de economie betekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163543668
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De City brengt geen rijkdom, die pakt het af en veroorzaakt armoede.

[..]

Oehoe, een doemscenario, die hadden we nog niet.

Je bent wel erg hijgerig tav het feit dat mensen die het aardig voor elkaar hebben geld kunnen verliezen. Nevenschade neem je op de koop toe, of wellicht zie je het niet eens, maar interesseert het je geen reet.

Misselijkmakend als je het mij vraagt.
pi_163543879
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bent wel erg hijgerig tav het feit dat mensen die het aardig voor elkaar hebben geld kunnen verliezen. Nevenschade neem je op de koop toe, of wellicht zie je het niet eens, maar interesseert het je geen reet.

Misselijkmakend als je het mij vraagt.
Iedereen even arm, maar gelijk. Grappig dat die stroming weer nieuwe aanhangers aantrekt.
pi_163544152
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bent wel erg hijgerig tav het feit dat mensen die het aardig voor elkaar hebben geld kunnen verliezen.
Misschien hebben ze het dan toch niet zo aardig voor elkaar. Je hebt ook mensen die hun geld verdienen door iets te doen of te maken waar anderen ook wat aan hebben, als je daar rijk van wordt ben je ook niet zo afhankelijk van de stemming van mensen die bezig zijn met verwachten van wat anderen verwachten met betrekking tot de prijs van een aandeel. Ik heb daar helemaal geen medelijden mee. Een vriend van me werkt er en als hij dakloos raakt mag hij zolang hier komen logeren als nodig is, maar die hoeft echt niet te beginnen over het onrecht wat hem is aangedaan. Dat zou hij sowieso uit zichzelf al niet doen, hij heeft altijd goed geweten waar hij mee bezig is.

quote:
Nevenschade neem je op de koop toe, of wellicht zie je het niet eens, maar interesseert het je geen reet.

Misselijkmakend als je het mij vraagt.
Ik heb zo het gevoel dat jij mijn veronderstelde houding tegenover de veronderstelde nevenschade helemaal niet zo misselijkmakend vindt, maar mijn houding tegenover de parasieten uit de City wel.

Wat is er eigenlijk gebeurd met alle rechtse praatjes bij door de parasieten veroorzaakte economische onzekerheid? Dan moeten we allemaal eventjes de broekriem aanhalen en doorzetten, want dan komt het allemaal weer goed en is het op termijn beter. Eerst het zuur, dan het zoet? De bezem er door, de zwaksten verliezen, het rotte vlees moet weggesneden, zachte heelmeesters maken stinken de wonden, een crisis is een kans, er zat teveel spek op en we waren aan een afslanking toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:57:40 #193
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_163544320
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik denk dat de Brexit uiteindelijk niet door zal gaan. Macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut. De grote multinationals, het bankenkartel en de de EU commissie gaan nooit zonder slag of stoot toelaten dat ze hun invloed op Engeland kwijt gaan raken.
Er vallen jaarlijks gemiddeld zo'n 800.000 doden tijdens regime changes door de Amerikanen. De ene keer is dat om een dictator uit de weg te ruimen, de andere keer om juist een dictator aan de de macht te helpen. Het zijn niet geheel toevallig altijd landen die op de een of andere manier Amerikaanse belangen schaden. Dat het doel van deze oorlogen niks te maken heeft met de zogenaamde redenen is iedereen wel duidelijk. De algemene overtuiging lijkt te zijn dat het gaat om de olie voorraden maar dit is absoluut niet het geval. Het gaat om de munt waarmee deze olie wordt verhandeld.

Saddam wilde overstappen naar euro's...dat was onacceptabel en dus moest Saddam weg. Gaddafi wilde de gouden dinar invoeren. Dat was onacceptabel en dus moest Gaddafi weg. Als IS plannen zou gaan maken om hun olie te gaan verhandelen in andere valuta dan gaat IS ook weg.

Maar de VS heeft een probleem omdat ook China en Rusland van de petrodollar af willen en daar gaat een regime change niet lukken natuurlijk. Wat hebben de multinationals nu bedacht? Het sluiten van geheime 4 verdragen met meer dan 50 verschillende landen om de multinationals meer macht te geven over het beleid in de betrokken landen. China, India, Rusland en Brazilië zijn logischerwijs dan ook uitgesloten van deze verdragen. Terwijl het volk zich bezig houdt met de discussie over welke poppetje voor de PR mag gaan zorgen in de VS wordt de echte macht verdeeld achter de schermen.

Ik ga hem nog 1 keer posten in de hoop dat er nog wat mensen zijn die de moeite willen nemen om zich te verdiepen in een onderwerp wat onze toekomst op ieder vlak zal gaan beïnvloeden: gezondheidszorg, voedsel, medicijnen, inspraak van Amerikaanse bedrijven over nieuwe wetten in andere landen voordat deze wetten terecht komen bij het parlement etc.


Maar goed...er is een punt aan dit verhaal. Macht wordt nooit vrijwillig opgegeven en hoe meer macht, hoe verder men zal gaan om deze te behouden. Wie werkelijk denkt dat politici die voor een Brexit hebben gestemd niet bedreigd worden snapt weinig van hoe de wereld in elkaar zit.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 5 juli 2016 @ 21:58:59 #194
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163544359
De economie als levende entiteit zien en die willen p leasen, kostte wat het kost. South Park heeft daar een geniale aflevering over gemaakt, met oa de legendarische "aaaand it's gone" uitspraak.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163544638
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het dan toch niet zo aardig voor elkaar. Je hebt ook mensen die hun geld verdienen door iets te doen of te maken waar anderen ook wat aan hebben, als je daar rijk van wordt ben je ook niet zo afhankelijk van de stemming van mensen die bezig zijn met verwachten van wat anderen verwachten met betrekking tot de prijs van een aandeel. Ik heb daar helemaal geen medelijden mee. Een vriend van me werkt er en als hij dakloos raakt mag hij zolang hier komen logeren als nodig is, maar die hoeft echt niet te beginnen over het onrecht wat hem is aangedaan. Dat zou hij sowieso uit zichzelf al niet doen, hij heeft altijd goed geweten waar hij mee bezig is.

[..]

Ik heb zo het gevoel dat jij mijn veronderstelde houding tegenover de veronderstelde nevenschade helemaal niet zo misselijkmakend vindt, maar mijn houding tegenover de parasieten uit de City wel.

Wat is er eigenlijk gebeurd met alle rechtse praatjes bij door de parasieten veroorzaakte economische onzekerheid? Dan moeten we allemaal eventjes de broekriem aanhalen en doorzetten, want dan komt het allemaal weer goed en is het op termijn beter. Eerst het zuur, dan het zoet? De bezem er door, de zwaksten verliezen, het rotte vlees moet weggesneden, zachte heelmeesters maken stinken de wonden, een crisis is een kans, er zat teveel spek op en we waren aan een afslanking toe.
Dat zijn veel woorden. Terwijl je gewoon had kunnen zeggen dat iedereen even arm jou idd wel wat lijkt.

Ik had jou hoger ingeschat, my bad.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:29:59 #196
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163545284
Stephen Crabb is inmiddels ook uit de leiderschapsrace van de conservatieven gestapt. Zowel hij als Liam Fox geven hun steun aan Theresa May. Van Fox is dat misschien wel wat opvallend want hij steunt daarmee als 'leave'-er een 'remain'-kandidaat. Het gaat nu in ieder geval tussen May, Leadsom en Gove.

Bij Labour blijft het rommelen. Nog geen uitzicht op een oplossing en er blijft de dreiging van een scheuring van die partij.
pi_163545440
Brexit stelt niks voor.
Waar we voor moeten oppassen is een Grexit.
Gelukkig hebben we dat een paar keer ternauwernood voorkomen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:51:34 #198
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163546019
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:12 schreef agter het volgende:

[..]

Maar dan draaien ze artikel 50 gewoon weer terug.
Niets aan het handje. Wel lullig voor je burgers...
Terugdraaien kan niet. Ze zouden dan opnieuw lid moeten worden. Maar dan liggen al hun opt-outs op de tafel.
pi_163546128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Terugdraaien kan niet. Ze zouden dan opnieuw lid moeten worden. Maar dan liggen al hun opt-outs op de tafel.
Nee. Tot de daadwerkelijke uittreding, kunnen ze het ieder moment nog stop zetten en in de EU blijven.
Zie punt 10.
http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf

Het wordt, m.i., dat ook de inzet van de volgende verkiezingen daar.

Wat denk jij?

[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 05-07-2016 23:06:49 ]
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:57:55 #200
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163546223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

In bepaalde sectoren misschien. Maar betaalbare woningen zijn en blijven erg duur: weinig aanbod en veel vraag. Dat gaat niet veranderen.

Maar in de duurdere prijscategorieën en in de sfeer van bedrijfs- en kantoorpanden zal er wel bloed gaan vloeien. Het kan haast niet anders dan dat vraag en rendement (en dus investeringen) gaan dalen.
De huidige eigenaren zien wel dat hun huizen minder waard worden, en dat kan de consumptie ook drukken. Rampzalig voor een economie als de Britse.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:15:45 #201
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163546664
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:54 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Tot de daadwerkelijke uittreding, kunnen ze het ieder moment nog stop zetten en in de EU blijven.
Zie punt 10.
http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf

Het wordt, m.i., dat ook de inzet van de volgende verkiezingen daar.

Wat denk jij?
Sorry, maar ik ga op dit punt geen Britse meningen raadplegen. De redactie van artikel 50 laat er weinig twijfel over bestaan dat het proces niet meer in de hand is van het vertrekkende lid zodra de dat lid heeft bekend gemaakt te willen vertrekken. Niet het vertrekken zelf is onderwerp van de besprekingen, maar de voorwaarden van het vertrek.

Ik denk dat er allerlei leuke ideetjes gaan komen hoe het allemaal toch niet kan gebeuren, maar ik acht de waarschijnlijkheid daarvan behoorlijk laag. De reden waarom ik dat denk is dat de gevolgen van de Brexit niet echt duidelijk worden vóór het echt zover is.
pi_163546712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:29 schreef beantherio het volgende:

Bij Labour blijft het rommelen. Nog geen uitzicht op een oplossing en er blijft de dreiging van een scheuring van die partij.
Niet zo gek. Blairites dachten even Corbyn te lozen nadat de remain campagne flopte.

Interessant stuk over hoe het er achter de schemen bij remain aan toe ging:

http://www.theguardian.com/politics/2016/jul/05/how-remain-failed-inside-story-doomed-campaign?CMP=share_btn_tw

quote:
The unique opportunity of a referendum was to give voters the option of punishing a generation of politics, regardless of party allegiance.
pi_163546750
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ga op dit punt geen Britse meningen raadplegen. De redactie van artikel 50 laat er weinig twijfel over bestaan dat het proces niet meer in de hand is van het vertrekkende lid zodra de dat lid heeft bekend gemaakt te willen vertrekken. Niet het vertrekken zelf is onderwerp van de besprekingen, maar de voorwaarden van het vertrek.

Ik denk dat er allerlei leuke ideetjes gaan komen hoe het allemaal toch niet kan gebeuren, maar ik acht de waarschijnlijkheid daarvan behoorlijk laag. De reden waarom ik dat denk is dat de gevolgen van de Brexit niet echt duidelijk worden vóór het echt zover is.
Het betreft een publicatie van het Britse parlement.
Zij stellen dat het ieder moment, tot de daadwerkelijke uittreding, nog gewoon stop gezet kan worden.
Het is niet mijn interpretatie.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:20:50 #204
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163546759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:20 schreef agter het volgende:

[..]

Het betreft een publicatie van het Britse parlement.
Zij stellen dat het ieder moment, tot de daadwerkelijke uittreding, nog gewoon stop gezet kan worden.
Het is niet mijn interpretatie.
Dat weet ik. Ik had hem al eerder gelezen :) Overigens erkennen ook de door hun geraadpleegde experts dat het in werkelijkheid wel eens helemaal anders zou kunnen uitpakken.
pi_163546792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik had hem al eerder gelezen :)
Ah. Okay. :D
Wordt mss nog lekker touwtrekken als zelfs daarover geen consensus bestaat.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:25:05 #206
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163546841
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:22 schreef agter het volgende:

[..]

Ah. Okay. :D
Wordt mss nog lekker touwtrekken als zelfs daarover geen consensus bestaat.
Ik verwacht dat als de Britten erg lastig gaan zitten doen de EU er een vechtscheiding van gaat maken die de Britten niet kunnen winnen. Er zijn teveel besluiten die bij meerderheid genomen kunnen worden die grote schade kunnen opleveren voor de Britten. Alleen al een besluit om de euro-clearing naar de eurozone te verhuizen slaat een gat van een paar miljard in de Britse begroting en maakt banken onzeker of ze nog wel zaken met de EU kunnen doen vanuit Londen.
pi_163546888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik had hem al eerder gelezen :) Overigens erkennen ook de door hun geraadpleegde experts dat het in werkelijkheid wel eens helemaal anders zou kunnen uitpakken.
Uit artikel 50.5 blijkt toch wel dat die Britten gewoon gelijk hebben. Als ze de onderhandelingen stoppen en lid willen blijven dan blijven ze gewoon in de EU.
quote:
5. If a State which has withdrawn from the Union asks to rejoin, its request shall be subject to the procedure referred to in Article 49.
pi_163546927
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uit artikel 50.5 blijkt toch wel dat die Britten gewoon gelijk hebben. Als ze de onderhandelingen stoppen en lid willen blijven dan blijven ze gewoon in de EU.

[..]

Nee.
Dat is pas nadat ze echt er uit zijn, na 2 jaar.
En Art 49 gaat over het helemaal opnieuw aanvragen van het lidmaatschap.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:29:04 #209
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163546933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uit artikel 50.5 blijkt toch wel dat die Britten gewoon gelijk hebben. Als ze de onderhandelingen stoppen en lid willen blijven dan blijven ze gewoon in de EU.

[..]

Artikel 49 is de gewone procedure die een kandidaat lid doorloopt om lid te worden. En dat wordt even heel hard slikken voor de Britten want dan zijn alle opt-outs en kortingen die ze in het verleden hebben bedongen niks meer waard. Dan moeten ze alles (inclusief de euro) slikken om lid te worden.
pi_163547026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Artikel 49 is de gewone procedure die een kandidaat lid doorloopt om lid te worden. En dat wordt even heel hard slikken voor de Britten want dan zijn alle opt-outs en kortingen die ze in het verleden hebben bedongen niks meer waard. Dan moeten ze alles (inclusief de euro) slikken om lid te worden.
Dat klopt en dat speelt dus pas als het hele proces van 5 is afgrond en de Britten uit de EU zijn gestapt.Als het proces wordt gestopt blijven ze gewoon in de EU en speelt dat niet. De Britse analyse die werd gegeven is geheel juist.
pi_163547033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Artikel 49 is de gewone procedure die een kandidaat lid doorloopt om lid te worden. En dat wordt even heel hard slikken voor de Britten want dan zijn alle opt-outs en kortingen die ze in het verleden hebben bedongen niks meer waard. Dan moeten ze alles (inclusief de euro) slikken om lid te worden.
Weet jij welke voordelen zij eigenlijk nu kwijt zijn doordat ze Nee gestemd hebben?
Je weet wel, die extra onderhandelingen van januari.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:33:28 #212
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163547050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt en dat speelt dus pas als het hele proces van 5 is afgrond en de Britten uit de EU zijn gestapt.Als het proces wordt gestopt blijven ze gewoon in de EU en speelt dat niet. De Britse analyse die werd gegeven is geheel juist.
We zullen zien.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:34:35 #213
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163547080
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:33 schreef agter het volgende:

[..]

Weet jij welke voordelen zij eigenlijk nu kwijt zijn doordat ze Nee gestemd hebben?
Nog niks, maar de meest voor de hand liggende is - in een gunstig scenario - is zeggenschap over de gemeenschappelijke markt. En ze zullen wel wat financiële diensten sowieso kwijtraken.
pi_163547111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nog niks, maar de meest voor de hand liggende is - in een gunstig scenario - is zeggenschap over de gemeenschappelijke markt. En ze zullen wel wat financiële diensten sowieso kwijtraken.
Nee. Ik bedoel die ze extra onderhandeld hadden in januari. Voorwaarde was een Stay.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:38:31 #215
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163547184
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:35 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoel die ze extra onderhandeld hadden in januari. Voorwaarde was een Stay.
Oh, conditionele rem op toegang tot tax-credits. Dat was gewoon een beetje belachelijk. Ze hadden daarvoor helemaal geen overeenkomst met de EU nodig. Ze hadden hetzelfde kunnen bereiken door hun eigen wetten te tweaken. Als ze net als de meeste landen een onderscheid hadden aangebracht tussen werknemersverzekeringen en voorzieningen dan hadden ze onder de EU regels hetzelfde bereikt.

En een verklaring dat ze niet per se mee hoefden te doen aan 'ever closer union' . Was ik even vergeten.
pi_163547246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, conditionele rem op toegang tot tax-credits. Dat was gewoon een beetje belachelijk. Ze hadden daarvoor helemaal geen overeenkomst met de EU nodig. Ze hadden hetzelfde kunnen bereiken door hun eigen wetten te tweaken. Als ze net als de meeste landen een onderscheid hadden aangebracht tussen werknemersverzekeringen en voorzieningen dan hadden ze onder de EU regels hetzelfde bereikt.

En een verklaring dat ze niet per se mee hoefden te doen aan 'ever closer union' . Was ik even vergeten.
Oh ja. Ik weet weet. Ja. Dat laatste.
Thanks! :D
Make my day!
pi_163547379
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

We zullen zien.
Punt van discussie kan zijn of de UK het eenzijdig kan stoppen maar als ze het proces zouden willen stoppen zal de EU daar zeker aan meewerken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:55:32 #218
323401 Kijkertje
met filter
pi_163547651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Punt van discussie kan zijn of de UK het eenzijdig kan stoppen maar als ze het proces zouden willen stoppen zal de EU daar zeker aan meewerken.
Maar ik zie niet hoe de UK dit eenzijdig zou kunnen stoppen zonder de uitslag van het referendum te negeren?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163547695
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar ik zie niet hoe de UK dit eenzijdig zou kunnen stoppen zonder de uitslag van het referendum te negeren?
Als art 50 pas in 2017 geactiveerd wordt, dan lopen die twee jaar nog tijdens de verkiezingen in de UK.
Het kan inzet van die verkiezingen worden.
Make my day!
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:01:47 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_163547821
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:57 schreef agter het volgende:

[..]

Als art 50 pas in 2017 geactiveerd wordt, dan lopen die twee jaar nog tijdens de verkiezingen in de UK.
Het kan inzet van die verkiezingen worden.
Maar dan wordt het een verkapt tweede referendum. Ergens klopt het niet, het wringt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:21:53 #221
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163548285
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:57 schreef agter het volgende:

[..]

Als art 50 pas in 2017 geactiveerd wordt, dan lopen die twee jaar nog tijdens de verkiezingen in de UK.
Het kan inzet van die verkiezingen worden.
Ik denk eerder dat dit de wens is die vader is van de gedachte.

Als de Tories dit doen dan worden ze gedecimeerd. Haar conservatieve vleugel is ze dan kwijt. En Labour, die geen mandaat had bij dit referendum, gaat wanneer zij de verkiezingen zouden winnen (in bovengenoemde scenario waarschijnlijk met gemak), zich vervreemden van een deel van het volk.
Ik denk trouwens dat een heel groot deel van de stemgerechtigden in zo'n scenario niet gaan stemmen, maar alleen demonstreren.

Het zou de klucht uiteraard helemaal compleet maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163548472
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar dan wordt het een verkapt tweede referendum. Ergens klopt het niet, het wringt.
Ja. Zo kun je het zien.
Persoonlijk vind ik dat als dit Brexit-proces dus jaren lang loopt, de kans groot is dat de politieke werkelijkheid in de tussentijd verandert.
Wat moet je daar dan mee, hè.
Make my day!
pi_163548525
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat dit de wens is die vader is van de gedachte.

Als de Tories dit doen dan worden ze gedecimeerd. Haar conservatieve vleugel is ze dan kwijt. En Labour, die geen mandaat had bij dit referendum, gaat wanneer zij de verkiezingen zouden winnen (in bovengenoemde scenario waarschijnlijk met gemak), zich vervreemden van een deel van het volk.
Ik denk trouwens dat een heel groot deel van de stemgerechtigden in zo'n scenario niet gaan stemmen, maar alleen demonstreren.

Het zou de klucht uiteraard helemaal compleet maken.
Ik wens het niet, hoor.
Ik probeer enkel te vertellend dat art 50 dan nog loopt op moment er verkiezingen zijn.
En dat art 50 kennelijk ieder moment door het VK stop gezet kan worden.

Je weet niet wat er binnen nu en 3 jaar gebeurt.
Make my day!
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:34:13 #224
323401 Kijkertje
met filter
pi_163548529
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:31 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Zo kun je het zien.
Persoonlijk vind ik dat als dit Brexit-proces dus jaren lang loopt, de kans groot is dat de politieke werkelijkheid in de tussentijd verandert.
Maar daarmee vervalt de rechtsgeldigheid van de uitslag niet.

Edit: eerlijk gezegd zie ik niet hoe ze er met goed fatsoen onderuit kunnen komen :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163548586
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar daarmee vervalt de rechtsgeldigheid van de uitslag niet.
De uitslag van dit raadgevend referendum lijkt me ook over 3 jaar nog geldig, ja. :)

Maar hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat er ergens iets verschuift.
Het is aan de Britten zelf in welk tempo ze willen lopen.
Make my day!
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:38:35 #226
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163548596
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ik wens het niet, hoor.
Ik probeer enkel te vertellend dat art 50 dan nog loopt op moment er verkiezingen zijn.
En dat art 50 kennelijk ieder moment door het VK stop gezet kan worden.

Je weet niet wat er binnen nu en 3 jaar gebeurt.
Jouw scenario in elk geval niet om de redenen die ik zojuist heb weergegeven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:41:33 #227
323401 Kijkertje
met filter
pi_163548637
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:37 schreef agter het volgende:

[..]

De uitslag van dit raadgevend referendum lijkt me ook over 3 jaar nog geldig, ja. :)

Maar hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat er ergens iets verschuift.
Het is aan de Britten zelf in welk tempo ze willen lopen.
Eerlijk gezegd lijkt het me dan beter om haast achter Brexit te zetten en dan EU-toetreding
tot inzet van de verkiezingen te maken _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163548638
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jouw scenario in elk geval niet om de redenen die ik zojuist heb weergegeven.
Ik denk wel degelijk dat de Brexit invloed gaat hebben op de verkiezingen daar.
Jij niet?
Make my day!
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:46:03 #229
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163548698
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:41 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk wel degelijk dat de Brexit invloed gaat hebben op de verkiezingen daar.
Jij niet?
Nee, ik niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:26:32 #230
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163549216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ga op dit punt geen Britse meningen raadplegen. De redactie van artikel 50 laat er weinig twijfel over bestaan dat het proces niet meer in de hand is van het vertrekkende lid zodra de dat lid heeft bekend gemaakt te willen vertrekken. Niet het vertrekken zelf is onderwerp van de besprekingen, maar de voorwaarden van het vertrek.
Ik ben geen jurist maar het lijkt mij logisch dat de regering zelf het proces moet starten bij de EU door daar officieel een formulier in te vullen en dat het dus niet volstaat dat bestuurders/parlementariërs/ambtenaren van de EU via via (krantjes, televisiezenders, het internet) hebben vernomen dat het volk heeft gestemd voor de Brexit.
Hoe dan ook, het proces moet worden gestart door de Engelse regering aangezien dit de afspraak was. Je kan eventueel ervoor kiezen om een paar maanden tot een jaar te wachten als je nog wat onderzoek moet doen, wat specialisten moet werven etc. maar je moet er wel op een goede manier naartoe werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:30:42 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163549274
Ik vind het trouwens teleurstellend dat Farage nu al ermee stopt bij zijn partij. Ik zou het begrijpen als hij ermee stopt zo gauw Artikel 50 is gestart maar nu al stoppen is voorbarig, eerst maar eens zien dat de UK uit de EU stapt. De partij bestaat enkel met het doel de UK uit de EU te krijgen (kijk naar de naam als je het nog niet in de gaten had), daarom zou ontbinding van de partij redelijk logisch zijn zo gauw de UK uit de EU is gestapt.
Ik vind wel dat de partij een verantwoordelijkheid heeft bij het begeleiden van de uittreding, indien de partij wordt gevraagd om hierbij te assisteren. Dat geldt in het bijzonder voor Nigel Farage.

Daarnaast vind ik het een groot verlies voor de politiek dat Farage ermee gaat stoppen. Ik geniet van zijn toespraken, hij is een begaafd spreker en hij is messcherp. Die kwaliteit zie je bij heel erg weinig mensen in de politiek. In Nederland had Pim Fortuyn die kwaliteiten maar sindsdien heeft Nederland helaas niet zo'n politicus gehad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163549311
Bram,
Vorig jaar kondigde Nigel ook zijn exit aan. De dag daarna besloot hij toch te blijven.
Mss is het een jaarlijks dingetje bij hem. :+
Make my day!
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:46:42 #233
323401 Kijkertje
met filter
pi_163549468
Hij heeft zelfs al twee keer ontslag genomen :P

There ain’t no resignation like a Nigel Farage resignation

A Nigel Farage resignation is for Christmas, but not for life. Even before the Ukip leader finished the event announcing he was stepping down, Nigel was already softening his stance so much it feels more prudent to cast this as a sabbatical. Think of it as Glenn Close going under the bathwater in Fatal Attraction. You know she’s going to rear back up soon enough. Or, as Nigel put it about the possibility of returning as party leader in time for the 2020 general election: “Let’s see. Let’s see where we are in two and a half years’ time.”

Farage has, of course, resigned twice before. Outside the room in the evangelical centre where he made the resignation-effect speech, there was a huge wall inscription reading: “THOU SHALT HAVE NO OTHER GODS BEFORE ME”.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:50:57 #234
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163549507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:13 schreef govie het volgende:

[..]

Mijn ideaal is Zwitserland sinds ik een reportage heb gezien. Lagere werkeloosheid dan in EU, geen lid van de EU, geen politici die je kunnen naaien (pensioenen), omdat alles gaat via referenda. Zoals ze zelf zeggen in die 6 minuten video,Zwitserland is een groot succes omdat het GEEN lid is van de EU.


Het is allemaal bangmakerij van de city! niks meer en niks minder. En deels wel terecht omdat london het hardst zal worden getroffen, tijdelijk.
Ik vind Noorwegen een beter voorbeeld dan Zwitserland, bovendien is Noorwegen niet rijk geworden met gestolen kunst en het faciliteren van belastingontduiking. ;)

Ik ben het met je eens dat de negatieve gevolgen heel erg mee zullen vallen. Het lijkt me ook erg voorbarig om te hopen/vrezen dat Nederland nu het financiële centrum van Europa wordt. De UK ligt nog steeds dichter bij de USA en dat is een voordeel. Vraag niet naar de exacte details maar ze worden rijk doordat hun computers net wat sneller kunnen communiceren met de computers aan de andere kant van die grote plas water en hierdoor net wat eerder kunnen reageren (volautomatisch) op koersveranderingen. Het afstandsverschil tussen Nederland en de USA en de UK en de USA is niet groot maar je hoeft maar 1 picoseconde of minder eerder te zijn dan de ander. ;)
De rest van Europa heeft de UK net zo hard nodig als dat de UK de rest van Europa nodig heeft dus met die handel komt het wel goed (of juist niet in het geval van ecologische rampen zoals het importeren van vruchten van vele duizenden kilometers ver ;)).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:54:39 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163549535
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 01:33 schreef agter het volgende:
Bram,
Vorig jaar kondigde Nigel ook zijn exit aan. De dag daarna besloot hij toch te blijven.
Dat heb ik gemist. :)
Hoe dan ook zou ik hem missen. Ik werd er oprecht een beetje somber van, de gedachte dat ik niet meer entertainment van Farage in het EP te zien krijg. Gelukkig hebben we nog twee jaar te gaan. *O*
Het is zoiets als dat Wilders op zijn hoogtepunt voor vuurwerk zorgde maar dan op een wat andere manier. Of dat je een vriend of een vijand bent, stiekem smulde je ervan als je het zag. Wat de reden was dat de media er zoveel aandacht aan besteedden.
Dit vond ik trouwens niet zijn sterkste actie (iemand beledigen op zijn slechte uiterlijk is niet stijlvol, meestal heeft hij meer klasse) maar tegelijkertijd vind je het leuk dat iemand tegen de schenen van zo'n man aan schopt. Sorry.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 6 juli 2016 @ 03:59:56 #236
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549793
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, alhoewel bij onzekere tijden ook op olie gespeculeerd wordt, wat de prijs op kan drijven. Het is wel interessant om nog even 'Project Fear' voorspellingen na te kijken. Zo zei de Engelse ANWB op basis van Goldman Sachs voorspellingen dat na de Brexit de Pond in het slechtste geval met 20% zou dalen en benzine met achttien penny per liter duurder zou worden.

De leave campagne deed de Goldman Sachs voorspellingen af als hysterische doembeelden die volstrekt niet serieus te nemen waren.

http://www.dailymail.co.u(...)days-vote-leave.html

Inmiddels staan we op -13%, en dat is nog voor artikel 50.
Ik kom uit op 10%: De euro is 10% duurder geworden voor de Britten. Dat valt toch mee? Goed voor de export ook en voor hun handelstekort. Ze zullen meer gaan exporteren en minder gaan importeren. Sowieso moet je maar afwachten of die koersdaling blijvend is. De markt is een beetje zenuwachtig, dan gebeuren dat soort dingen wel eens.

Tja en dat van Project Fear, die nog volop bezig is, 1 voorspelling uitkwam is niet zo gek. Daar tegenover staan 100 voorspellingen die niet uitgekomen zijn. Zelfs een aap had beter kunnen voorspellen. Hier heb je er een paar:

pi_163549810
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 03:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik kom uit op 10%: De euro is 10% duurder geworden voor de Britten. Dat valt toch mee? Goed voor de export ook en voor hun handelstekort. Ze zullen meer gaan exporteren en minder gaan importeren. Sowieso moet je maar afwachten of die koersdaling blijvend is. De markt is een beetje zenuwachtig, dan gebeuren dat soort dingen wel eens.

Tja en dat van Project Fear, die nog volop bezig is, 1 voorspelling uitkwam is niet zo gek. Daar tegenover staan 100 voorspellingen die niet uitgekomen zijn. Zelfs een aap had beter kunnen voorspellen. Hier heb je er een paar:

[ afbeelding ]
Van 1,48 naar 1,28. Ik kom op rond de 13 procent. Eerlijker om te vergelijken met de iets stabielere dollar ipv de euro die ook daalt door de voorgenomen Brexit.

  woensdag 6 juli 2016 @ 04:46:13 #238
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 04:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Van 1,48 naar 1,28. Ik kom op rond de 13 procent. Eerlijker om te vergelijken met de iets stabielere dollar ipv de euro die ook daalt door de voorgenomen Brexit.

[ afbeelding ]
99,9% van de argumenten die hier verspreid worden waarom een Brexit slecht is hebben te maken met de verhouding EU-VK. Gaan we nou opeens de dollar erbij halen omdat dat beter uitkomt?
pi_163549816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 04:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

99,9% van de argumenten die hier verspreid worden waarom een Brexit slecht is hebben te maken met de verhouding EU-VK. Gaan we nou opeens de dollar erbij halen omdat dat beter uitkomt?
Kan ook een andere stabiele munt erbij halen als je dat prettiger vindt hoor. Maar 2 kelderende koersen naast elkaar leggen en dan zeggen dat het wel meevalt geeft niet zo'n eerlijk beeld van hoe hard de koers van de pond daadwerkelijk daalt.
  woensdag 6 juli 2016 @ 04:55:35 #240
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 04:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kan ook een andere stabiele munt erbij halen als je dat prettiger vindt hoor. Maar 2 kelderende koersen naast elkaar leggen en dan zeggen dat het wel meevalt geeft niet zo'n eerlijk beeld van hoe hard de koers van de pond daadwerkelijk daalt.
Ik wil best de VS in het verhaal betrekken hoor. Wat voor gevolgen heeft dat voor de handel met de VS? Laat ook maar, ik weet het antwoord al, is hartstikke slecht voor het VK. Jullie weten het altijd zo uit te leggen dat wat er ook gebeurd, het is altijd slecht voor het VK.
pi_163549819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 04:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil best de VS in het verhaal betrekken hoor. Wat voor gevolgen heeft dat voor de handel met de VS? Laat ook maar, ik weet het antwoord al, is hartstikke slecht voor het VK. Jullie weten het altijd zo uit te leggen dat wat er ook gebeurd, het is altijd slecht voor het VK.
Die gemene boze buitenwereld ook he.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:01:50 #242
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 04:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die gemene boze buitenwereld ook he.
Je bedoelt de infantiele eurofielen? Klopt. De gekste theorieën verzinnen ze.
pi_163549824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je bedoelt de infantiele eurofielen? Klopt. De gekste theorieën verzinnen ze.
Het raakt je he?
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:18:15 #244
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het raakt je he?
Nee hoor, van gefrustreerde eurofielen kan ik wel genieten. Ze hebben tenslotte verloren. Alleen die domheid die ik moet aanschouwen irriteert me soms. Zoals kereltje Pechtold van de week. Op zijn gebruikelijke, populistische manier zat deze leider van de referendumhatende referendumpartij weer allerlei onzin de ether in te slingeren. Maar dan bedenk ik me "hij heeft verloren en is gefrustreerd" en dat doet me dan wel weer goed.
pi_163549838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, van gefrustreerde eurofielen .... domheid ... irriteert me . kereltje Pechtold. Op zijn gebruikelijke, populistische manier...referendumhatende referendumpartij ...onzin ...gefrustreerd
Een hoop krachttermen voor iemand die niet gefrustreerd is. Afijn, tot hoe ver denk je dat de pond verder gaat dalen? In jouw berekeningen 10%, die van mij 13,5%. Let wel, we zitten slechts in de aanloop naar een eventuele Brexit.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:32:19 #246
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549844
En aan dit soort dommigheden irriteer ik me: "Volgens Rutte is de economie in het land ingezakt en is het politieke systeem in elkaar geklapt."

Ieder weldenkend mens ziet dat dit onzin is maar je weet gewoon dat het eurofiele stemvee daarin trapt. Dat soort figuren krijgen een groot podium van de propagandamedia zonder enig weerwoord. Dat irriteert me een beetje.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:34:44 #247
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een hoop krachttermen voor iemand die niet gefrustreerd is. Afijn, tot hoe ver denk je dat de pond verder gaat dalen? In jouw berekeningen 10%, die van mij 13,5%. Let wel, we zitten slechts in de aanloop naar een eventuele Brexit.
Binnen 3 maanden is de pond weer op zijn oude niveau t.o.v. de euro. Nu jij.
pi_163549850
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Binnen 3 maanden is de pond weer op zijn oude niveau. Nu jij.
De pond is nu op het laagste niveau in 31 jaar las ik gisteren. Ik hoop dat de komende 31 jaar de pond weer enigszins herstelt.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:42:12 #249
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De pond is nu op het laagste niveau in 31 jaar las ik gisteren. Ik hoop dat de komende 31 jaar de pond weer enigszins herstelt.
Niet terugkrabbelen. Denk jij dat de pond t.o.v. de euro langdurig op dit niveau blijft staan of zelfs langdurig op een nog lagere koers blijf staan?
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:46:47 #250
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549861
De EU valt uit elkaar. De ECB speelt roulette met de euro. Landen als Spanje en Italië zijn praktisch failliet. Dit heeft natuurlijk ook wel invloed op het VK maar de euro zal er meer last van ondervinden. Op de iets langere termijn zal de pond een flink stuk duurder worden t.o.v. de euro.
pi_163549864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet terugkrabbelen. Denk jij dat de pond t.o.v. de euro langdurig op dit niveau blijft staan of zelfs langdurig op een nog lagere koers blijf staan?
Langdurig valt lastig iets over te zeggen. Op korte termijn zie ik de koers van de pond niet stijgen. Wellicht nog even stabiliseren, en een nieuwe vrije val als artikel 50 wordt ingediend.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:52:18 #252
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549865
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Leuk proefballonnetje, maar in Europa zijn momenteel Spanje, Frankrijk en Italië populairder als vakantiebestemmingen. Ook de Britten gaan het liefst naar dat soort landen om op een leuke en zonnige manier even een paar weken er op uit te zijn. Met investeringen (ai....) zou het VK wel aantrekkelijker gemaakt kunnen worden als vakantiebestemming, al kan je alsnog weinig veranderen aan hun weer.
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.

Een lage pond is weliswaar gunstig voor je exportpositie. Het kutte is echter dat het VK een groot handelstekort heeft. Er wordt dus veel meer geïmporteerd dan geëxporteerd, waardoor ze netto gezien nu veel meer geld kwijt zijn aan deze koersdaling.
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.
Gelukkig heb je meer verstand van...... Ja, van wat eigenlijk?
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:53:43 #253
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549867
Er is geen doorkomen aan in dit topic. Noem een nummer onder de 253 en ik leg uit waarom het onzin is.
  woensdag 6 juli 2016 @ 06:19:24 #254
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549888
De gemiddelde eurofiel is nog extremistischer dan de gemiddelde jihadist. Zoals een jihadist denkt "Allahoe Akbar" (terwijl Allah nog geen deuk in een pakje boter slaat) denkt de eurofiel "Allahoe EU". Ze hebben het contact met de realiteit volkomen verloren. Naïeve idealistische en baantjesjagende regeringsleiders hebben met de ondemocratisch gekozen uitvoerende macht van de EU (de EC) en B, C D-politici in het EP dit continent naar de rand van de afgrond gebracht (je had het niet verwacht |:( ) en nog zien ze de EU als het walhalla en iedereen die daar niet toe behoort een verloren ziel. 8)7
pi_163549921
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Er is geen doorkomen aan in dit topic. Noem een nummer onder de 253 en ik leg uit waarom het onzin is.
Haha ik heb jou nog nooit op een inhoudelijke post mogen betrappen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:00:07 #256
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163549943
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 06:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha ik heb jou nog nooit op een inhoudelijke post mogen betrappen.
Eens kijken wat jouw opzienbarende bijdrage in dit topic is.

Gevonden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die olie zit toch in Schotland? Komt wel weer terug in de EU.
Leg eens uit. Waarom verwacht je Schotland terug in de EU en wanneer? Zijn Schotten geen Britten? Heb je ook een bron waaruit blijkt dat Schotten geen Britten zijn? Zo niet, wat heeft je opmerking dan te maken met mijn verhaal over Britten?
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:01:05 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163549947
welke afgrond trouwens, moet ik al in de rij gaan staan voor water en wat rijst?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163550065
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Er is geen doorkomen aan in dit topic. Noem een nummer onder de 253 en ik leg uit waarom het onzin is.
Dat komt door de vele onzin die jij hier neer pleurt iets met plaat voor de kop hebben, klok klepel, enz.... :')
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:36:01 #259
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550125
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat komt door de vele onzin die jij hier neer pleurt iets met plaat voor de kop hebben, klok klepel, enz.... :')
Ik krijg wel vaker dat soort algemene opmerkingen, meestal van gefrustreerde wensdenkers. Maar als dat waar zou zijn dan moet het toch geen enkele moeite kosten om mijn beweringen te weerleggen. Toch gebeurt dat nauwelijks. Heel vreemd.
pi_163550133
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 01:33 schreef agter het volgende:
Bram,
Vorig jaar kondigde Nigel ook zijn exit aan. De dag daarna besloot hij toch te blijven.
Mss is het een jaarlijks dingetje bij hem. :+
Zoals iedere populist inderdaad een volslagen onbetrouwbaar figuur _O-
pi_163550158
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik krijg wel vaker dat soort algemene opmerkingen, meestal van gefrustreerde wensdenkers. Maar als dat waar zou zijn dan moet het toch geen enkele moeite kosten om mijn beweringen te weerleggen. Toch gebeurt dat nauwelijks. Heel vreemd.
Het gebeurt volop maar je wilt niet luisteren en blijft die nonsens herhalen. Op een gegeven moment houdt het op...
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:46:11 #262
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550184
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gebeurt volop maar je wilt niet luisteren en blijft die nonsens herhalen. Op een gegeven moment houdt het op...
Wat ook heel vreemd is is dat mijn voorspellingen bijna altijd uitkomen en de voorspelling van jou en andere wensdenkers bijna nooit. Heb ik dan gewoon geluk met mijn nonsense en jullie pech met jullie "uitgebreide doordachte" voorspellingen? Hoe zit dat nou?
pi_163550219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat ook heel vreemd is is dat mijn voorspellingen bijna altijd uitkomen en de voorspelling van jou en andere wensdenkers bijna nooit. Heb ik dan gewoon geluk met mijn nonsense en jullie pech met jullie "uitgebreide doordachte" voorspellingen? Hoe zit dat nou?
Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder een fantast bent :s)
pi_163550268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik krijg wel vaker dat soort algemene opmerkingen, meestal van gefrustreerde wensdenkers. Maar als dat waar zou zijn dan moet het toch geen enkele moeite kosten om mijn beweringen te weerleggen. Toch gebeurt dat nauwelijks. Heel vreemd.
Welke beweringen? Ik zie je alleen maar inhoudsloos schreeuwen.

Zelfs Elzies en BarryOSeven komen af en toe nog met goede doordachte posts die niet doordrenkt zijn met gejank en geschreeuw, maar bij jou hoeft niemand daar meer op te rekenen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163550297
De eurofiel Bernard Hammelburg pleit voor het terugdraaien van de Brexit op BNR Nieuwsradio!!!
pi_163550316
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Er is geen doorkomen aan in dit topic. Noem een nummer onder de 253 en ik leg uit waarom het onzin is.
Ok dan: 250.

Ik dacht, laat ik makkelijk beginnen.
pi_163550322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.
Hear hear
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:08:39 #268
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550332
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder een fantast bent :s)
Ik zal een tipje van de sluier in de magische wereld van het logisch denken voor je oplichten. De reden waarom wensdenkers er altijd naast zitten is dat de realiteit meestal niet overeenkomt met je fantasie. Het beste is gewoon om naar de feiten te kijken en niet achterste voren te redeneren. Dus niet: Brexit is slecht, de beurs daalt, "zie je nou dat de Brexit slecht is", oh de beurs stijgt weer, "ja maar dat wijst er ook op dat de Brexit slecht is voor het VK". Zo kom je nergens. Gewoon objectief naar de variabelen kijken, wat zijn de positieve gevolgen, wat zijn de negatieve gevolgen en dan proberen er bepaalde conclusies uit te trekken.
pi_163550341
Ik vond persoonlijk jouw analyse van lidmaatschapskosten voor een handelsverdrag erg boeiend, kun je dat nog eens uit de doeken doen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:15:00 #270
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:04 schreef juliusceasar het volgende:
De eurofiel Bernard Hammelburg pleit voor het terugdraaien van de Brexit op BNR Nieuwsradio!!!
Uiteraard, je vindt nog eerder een speld in een hooiberg dan een pro-democratische eurofiel.
pi_163550415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zal een tipje van de sluier in de magische wereld van het logisch denken voor je oplichten. De reden waarom wensdenkers er altijd naast zitten is dat de realiteit meestal niet overeenkomt met je fantasie. Het beste is gewoon om naar de feiten te kijken en niet achterste voren te redeneren. Dus niet: Brexit is slecht, de beurs daalt, "zie je nou dat de Brexit slecht is", oh de beurs stijgt weer, "ja maar dat wijst er ook op dat de Brexit slecht is voor het VK". Zo kom je nergens. Gewoon objectief naar de variabelen kijken, wat zijn de positieve gevolgen, wat zijn de negatieve gevolgen en dan proberen er bepaalde conclusies uit te trekken.
Leuk.

We hebben al een aantal negatieve gevolgen voorbij zien komen in dit draadje. Zou je mij kunnen wijzen op de positieve gevolgen (buiten het opstappen van Farage en Johnson), want die heb ik nog niet gezien.

O, en vergeet niet uit te leggen waarom post 250 onzin is!
pi_163550419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:04 schreef juliusceasar het volgende:
De eurofiel Bernard Hammelburg pleit voor het terugdraaien van de Brexit op BNR Nieuwsradio!!!
Er is nog geen Brexit ingesteld, er valt dus ook niets terug te draaien. Typisch wel weer dat Hersendood jouw post en dus fout bevestigt.
pi_163550431
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is nog geen Brexit ingesteld, er valt dus ook niets terug te draaien. Typisch wel weer dat Hersendood jouw post en dus fout bevestigt.
De bekende pro-Europeaanse leugen. Brexit is een feit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:21:45 #274
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550434
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:10 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vond persoonlijk jouw analyse van lidmaatschapskosten voor een handelsverdrag erg boeiend, kun je dat nog eens uit de doeken doen?
Waar op de wereld, in het 4,5 miljard durende bestaan van de planeet aarde, heb je ooit gehoord dat 1 land lidmaatschapsgeld aan een ander land betaalt voor een handelsverdrag, behalve de EU?
pi_163550443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar op de wereld, in het 4,5 miljard durende bestaan van de planeet aarde, heb je ooit gehoord dat 1 land lidmaatschapsgeld aan een ander land betaalt voor een handelsverdrag, behalve de EU?
British commonwealth & FTAA to name two....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:24:05 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163550447
Zie het een beetje als het franchisenemerschap, of de winkeliersvereniging. Ook allemaal niet gratis.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:25:42 #277
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550460
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leuk.

We hebben al een aantal negatieve gevolgen voorbij zien komen in dit draadje. Zou je mij kunnen wijzen op de positieve gevolgen (buiten het opstappen van Farage en Johnson), want die heb ik nog niet gezien.

O, en vergeet niet uit te leggen waarom post 250 onzin is!
Hoe het economisch afloopt weet niemand. Ik vermoed dat het VK een zonnige toekomst gemoed gaat nu ze zich afscheiden van de staatsgeleide economieën van de EU. Maar buiten dat zijn ze weer baas in eigen land. Daar ging het ze om.
pi_163550490
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe het economisch afloopt weet niemand. Ik vermoed dat het VK een zonnige toekomst gemoed gaat nu ze zich afscheiden van de staatsgeleide economieën van de EU. Maar buiten dat zijn ze weer baas in eigen land. Daar ging het ze om.
Of ze echt baas worden in eigen land hangt natuurlijk af van de voorwaarden die ze uitonderhandelen. Misschien laten ze zich keihard piepelen.
pi_163550526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

British commonwealth & FTAA to name two....
Mercosur idem :9
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:31:50 #280
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

British commonwealth & FTAA to name two....
Over welke bedragen hebben we het? Als het een klein bedrag is dan kan ik het me nog voorstellen. Ik zie geen reden waarom het VK miljarden moet betalen om....? om mee te betalen aan ideologische projectjes van eurofiele filantropen?
pi_163550552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe het economisch afloopt weet niemand. Ik vermoed dat het VK een zonnige toekomst gemoed gaat nu ze zich afscheiden van de staatsgeleide economieën van de EU. Maar buiten dat zijn ze weer baas in eigen land. Daar ging het ze om.
Waarom zijn ze weer baas in eigen land? Wat is er concreet veranderd dan?

En als niemand weet hoe het economisch afloopt, waarom roep jij eerder dan dat de pond tov de euro flink hoger komt te staan? Nou haal je je eigen bewering onderuit.

En vergeet post 250 niet!
pi_163550557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe het economisch afloopt weet niemand. Ik vermoed dat het VK een zonnige toekomst gemoed gaat nu ze zich afscheiden van de staatsgeleide economieën van de EU. Maar buiten dat zijn ze weer baas in eigen land. Daar ging het ze om.
Een staatsgeleide economie? Op welke manier is dat zo?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163550564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Over welke bedragen hebben we het? Als het een klein bedrag is dan kan ik het me nog voorstellen. Ik zie geen reden waarom het VK miljarden moet betalen om....? om mee te betalen aan ideologische projectjes van eurofiele filantropen?
Maar je beseft nu wel dat de wijze waarop je jouw vraag stelde getuigt van onwetendheid?
pi_163550568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Over welke bedragen hebben we het? Als het een klein bedrag is dan kan ik het me nog voorstellen. Ik zie geen reden waarom het VK miljarden moet betalen om....? om mee te betalen aan ideologische projectjes van eurofiele filantropen?
Ze betalen het om toegang te krijgen tot een interne markt. Als ze dat niet willen betalen, dan doen ze dat niet, maar het is vrij logisch dat de EU toegang tot die markt niet gratis weg gaat geven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163550577
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Over welke bedragen hebben we het? Als het een klein bedrag is dan kan ik het me nog voorstellen. Ik zie geen reden waarom het VK miljarden moet betalen om....? om mee te betalen aan ideologische projectjes van eurofiele filantropen?
Zoek het op zou ik zeggen. Maar er zijn legio handelsverdragen die lijken op wat de EU heeft in de wereld. Misschien niet met verregaande politieke inmenging, maar ze zijn er. En al die handelsverdragen zijn er voor 1 reden: een (groot) blok van landen is beter in staat om voordelige handelstromen af te dwingen. In het geval van de EU wil de UK dat schijnbaar niet meer, wat me gewoon onverstandig lijkt voor een land met een grotere import van goederen dan export.

Ik zeg schijnbaar, want het land is tot op het bot verdeeld met een uitslag van 48 - 52 in dit referendum. Dat, plus de afvoer van de grootste Brexit voorstanders van het politieke toneel geven mij het vermoeden dat men niet zo zeker is over een Brexit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163550618
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze betalen het om toegang te krijgen tot een interne markt. Als ze dat niet willen betalen, dan doen ze dat niet, maar het is vrij logisch dat de EU toegang tot die markt niet gratis weg gaat geven.
Uiteraard moet dat wederkerig zijn en uiteraard moet de UK zijn deel van de 'administratiekosten' betalen. Maar alle andere eisen benadelen de burgers van de lidstaten die gewoon met de Britten willen handelen ten bate van de machtspolitiek en de dubieuze ideologie van de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:42:43 #287
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550620
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze weer baas in eigen land? Wat is er concreet veranderd dan?
Als de Brexit definitief is dan heeft de anti-democratische EU niks meer te zeggen over het VK. Je was op de hoogte dat door de EU aangenomen wetten ook in dit land en in het VK bindend zijn?
quote:
En als niemand weet hoe het economisch afloopt, waarom roep jij eerder dan dat de pond tov de euro flink hoger komt te staan? Nou haal je je eigen bewering onderuit.

En vergeet post 250 niet!
Niemand weet het zeker. De EU gaat zelf een onzekere toekomst tegemoet. Heel wat variabelen zijn nog niet te voorzien. Mijn inschatting is dat het VK het beter of minder slechter gaat doen dan de EU.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:46:22 #288
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550644
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een staatsgeleide economie? Op welke manier is dat zo?
Hoe meer regeltjes, hoe meer macht een staat heeft, hoe slechter het voor de handel is. Niet alle regels zijn slecht (veiligheidsregels o.a.) maar toch belemmeren ze de handel.
pi_163550654
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe meer regeltjes, hoe meer macht een staat heeft, hoe slechter het voor de handel is. Niet alle regels zijn slecht (veiligheidsregels o.a.) maar toch belemmeren ze de handel.
Dat is wat anders dan een staatsgeleide economie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163550657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat wederkerig zijn en uiteraard moet de UK zijn deel van de 'administratiekosten' betalen. Maar alle andere eisen benadelen de burgers van de lidstaten die gewoon met de Britten willen handelen ten bate van de machtspolitiek en de dubieuze ideologie van de EU.
Dat kunnen die burgers wel willen, maar de Britten willen het schijnbaar zelf niet aangezien een democratische meerderheid tegen de EU en dus ook de interne markt heeft gestemd.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:49:39 #291
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550675
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze betalen het om toegang te krijgen tot een interne markt. Als ze dat niet willen betalen, dan doen ze dat niet, maar het is vrij logisch dat de EU toegang tot die markt niet gratis weg gaat geven.
En het VK heeft geen interne markt? Elk land heeft een interne markt. Het VK heeft niks te maken met de interne problemen of geografie van de EU. Het VK sluit een verdrag met de EU. Als het VK een verdrag met de VS sluit dan gaan ze ook geen miljarden lidmaatschapsgeld betalen aan de VS.
pi_163550678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:42 schreef Braindead2000 het volgende:

Als de Brexit definitief is dan heeft de anti-democratische EU niks meer te zeggen over het VK. Je was op de hoogte dat door de EU aangenomen wetten ook in dit land en in het VK bindend zijn?

Niemand weet het zeker. De EU gaat zelf een onzekere toekomst tegemoet. Heel wat variabelen zijn nog niet te voorzien. Mijn inschatting is dat het VK het beter of minder slechter gaat doen dan de EU.
Jij gaf aan dat men weer baas in eigen land is, tegenwoordige tijd. Nu is het al weer toekomstmuziek, waarbij je volstrekt voorbij gaat aan het feit dat het VK als artikel 50 in werking gezet gaat worden, zo blijkt uit uitlatingen van zowel pro-leave als pro-remain, gewoon afspraken zal maken met de EU, waarbij men toch eigenlijk alle voordelen die men had wil behouden. Het behoeft toch geen betoog dat er dan ook eisen gesteld worden door de EU en feitelijk verandert er dan ook heel weinig in die vorm.

Ja, men verliest inspraakmogelijkheden.

Dus leg mij nu eens uit hoe jij komt tot 'baas in eigen land', terwijl het op dat punt er allesbehalve naar uitziet dat men meer te vertellen krijgt nadat de rook is opgetrokken.

Jouw economische voorspelling behoeft in het licht van bovenstaande ook nadere toelichting.
pi_163550680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat wederkerig zijn en uiteraard moet de UK zijn deel van de 'administratiekosten' betalen. Maar alle andere eisen benadelen de burgers van de lidstaten die gewoon met de Britten willen handelen ten bate van de machtspolitiek en de dubieuze ideologie van de EU.
Ik heb dan nog geen bedragen gezien en heb geen flauw idee wat de EU verder precies gaat vragen, dus ik kan je helaas nog niet vertellen of het een gunstige deal word
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163550686
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:47 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat kunnen die burgers wel willen, maar de Britten willen het schijnbaar niet aangezien een democratische meerderheid tegen de EU en dus ook de interne markt heeft gestemd.
Er is in het belang van de burgers van de lidstaten gewoon geen reden om de Britten handelsbelemmeringen op te leggen die die Britten niet aan ons willen opleggen in de onderhandelingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163550689
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En het VK heeft geen interne markt? Elk land heeft een interne markt. Het VK heeft niks te maken met de interne problemen of geografie van de EU. Het VK sluit een verdrag met de EU. Als het VK een verdrag met de VS sluit dan gaan ze ook geen miljarden lidmaatschapsgeld betalen aan de VS.
Het staat het VK vrij om de EU geld te vragen voordat de EU mag handelen in de interne markt van het VK.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:53:01 #296
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550716
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zoek het op zou ik zeggen. Maar er zijn legio handelsverdragen die lijken op wat de EU heeft in de wereld. Misschien niet met verregaande politieke inmenging, maar ze zijn er. En al die handelsverdragen zijn er voor 1 reden: een (groot) blok van landen is beter in staat om voordelige handelstromen af te dwingen. In het geval van de EU wil de UK dat schijnbaar niet meer, wat me gewoon onverstandig lijkt voor een land met een grotere import van goederen dan export.

Ik zeg schijnbaar, want het land is tot op het bot verdeeld met een uitslag van 48 - 52 in dit referendum. Dat, plus de afvoer van de grootste Brexit voorstanders van het politieke toneel geven mij het vermoeden dat men niet zo zeker is over een Brexit.
Tuurlijk, ik weet zeker dat als het VK een handelsoverschot met de EU had alle eurofielen het tegenovergestelde hadden geroepen.
pi_163550740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik weet zeker dat als het VK een handelsoverschot met de EU had alle eurofielen het tegenovergestelde hadden geroepen.
Wat jij of ik zeker denken te weten in een hypothetische situatie doet er niet toe.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:59:06 #298
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163550788
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan een staatsgeleide economie.
Komt op hetzelfde neer. Als je de handel helemaal kapotreguleert dan is dat niet echt bevorderlijk voor de handel. We kennen allemaal de voorbeelden. Cafés bijvoorbeeld waar je niet mag roken. Eenmansbedrijven die tienduizenden euro's kwijt zijn om aan allerlei regels te voldoen. Die regels komen gedeeltelijk uit eigen land maar de EU voegt daar nog veel meer achterlijke regels aan toe.
pi_163550802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Als je de handel helemaal kapotreguleert dan is dat niet echt bevorderlijk voor de handel. We kennen allemaal de voorbeelden. Cafés bijvoorbeeld waar je niet mag roken. Eenmansbedrijven die tienduizenden euro's kwijt zijn om aan allerlei regels te voldoen. Die regels komen gedeeltelijk uit eigen land maar de EU voegt daar nog veel meer achterlijke regels aan toe.
Wat is het probleem met het rookverbod dan precies? De horeca draait al jaren lekker:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lf-jaar-onafgebroken

Sterker nog, het dieptepunt lag op het moment dat het rookverbod werd ingevoerd.
pi_163550835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is in het belang van de burgers van de lidstaten gewoon geen reden om de Britten handelsbelemmeringen op te leggen die die Britten niet aan ons willen opleggen in de onderhandelingen.
Tja, dat zal wel maar zo werkt het niet in de politiek. Het VK krijgt van de EU waarschijnlijk wat verschillende smaken om uit te kiezen en daar zullen ze het mee moeten doen.
pi_163550843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Als je de handel helemaal kapotreguleert dan is dat niet echt bevorderlijk voor de handel. We kennen allemaal de voorbeelden. Cafés bijvoorbeeld waar je niet mag roken. Eenmansbedrijven die tienduizenden euro's kwijt zijn om aan allerlei regels te voldoen. Die regels komen gedeeltelijk uit eigen land maar de EU voegt daar nog veel meer achterlijke regels aan toe.
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Als je je eigen definities gaat verzinnen heeft zo'n discussie ook weinig zin he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')