abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 26 juni 2017 @ 22:58:44 #226
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_171977581
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:22 schreef Blue_Stormer het volgende:

Ik zag deze toch al voor rond de E300,- : https://www.camerastuffre(...)test-sigma-105-macro Is dat wat. denk je?

Elke macrolens is wat :Y

Een macrolens is optisch niet de meest uitdagende constructie, de meeste moeite is om mechanisch zo'n lens zo in elkaar te zetten dat ie stevig blijft en toch zo'n enorm scherpstelbereik kan geven.
Verschillen tussen resultaten uit macrolenzen zitten niet zo zeer in de beeldkwaliteit alswel in het karakter. De verschillen die daar dan weer in zitten zijn ook weer niet dag en nacht maar kleine nuances.

Zolang ie dus maar stevig in elkaar zit kun je je aan een macrolens eigenlijk geen buil vallen.

Netjes trouwens om met die 35mm die st.Jansvlinder op zijn bloem te houden ^O^
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_171994059
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Elke macrolens is wat :Y

Een macrolens is optisch niet de meest uitdagende constructie, de meeste moeite is om mechanisch zo'n lens zo in elkaar te zetten dat ie stevig blijft en toch zo'n enorm scherpstelbereik kan geven.
Verschillen tussen resultaten uit macrolenzen zitten niet zo zeer in de beeldkwaliteit alswel in het karakter. De verschillen die daar dan weer in zitten zijn ook weer niet dag en nacht maar kleine nuances.

Zolang ie dus maar stevig in elkaar zit kun je je aan een macrolens eigenlijk geen buil vallen.

Netjes trouwens om met die 35mm die st.Jansvlinder op zijn bloem te houden ^O^
Ik denk dat dit voor een mooie prijs toch dat bereik geeft (31cm) om net die facetogen erop te krijgen.

De Sigma 135-400mm zit zeer stevig in elkaar en een 105mm macro zou de lens mooi aanvullen. Ik heb een 2 x cropfactor wat al helpt en misschien werken de tussenringen bij deze net als bij de 135/400 wèl. Als ik upgrade qua body blijf ik bij Olympus 4/3.

Die Sint Jansvlinder was zo druk dat het totaal niet boeide dat ik een foto maakte. Ik heb zelfs een paar keer geprobeerd met een flitser te schieten.

Nog een vlindertuin met een mooie poel ontdekt laatst in Stoutenburg bij een kasteel. Loop je uit een woud van 3 m hoog riet om de poel, kom je in een tuin en vliegen er ineens 20 bruine zandooogjes omhoog.


groot dikkopje (Ochlodes sylvanus) - 35mm (zonder statief, ze bleven gewoon zitten!)


beekjuffers (Calopterygidae) 352mm - 135-400mm +26mm tussenringen

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Stormer op 27-06-2017 18:03:33 ]
pi_171995335
Mijn eerste makro poging... Echt veel lastiger dan ik dacht! Kwam er al snel achter dat AF weinig nut heeft en er veel meer factoren bij komen kijken dan alleen je camera instellingen. Nog niet zo scherp als ik zou willen maar wil hier zeker meer mee gaan oefenen :)



pi_171995713
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:29 schreef Audreyoot het volgende:
Mijn eerste makro poging... Echt veel lastiger dan ik dacht! Kwam er al snel achter dat AF weinig nut heeft en er veel meer factoren bij komen kijken dan alleen je camera instellingen. Nog niet zo scherp als ik zou willen maar wil hier zeker meer mee gaan oefenen :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede eerste poging! ^O^

Wat voor camera met wat voor lens heb je gebruikt?
pi_171995938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:48 schreef Blue_Stormer het volgende:

[..]

Goede eerste poging! ^O^

Wat voor camera met wat voor lens heb je gebruikt?
Thnx, een sony a99 en een geleende sigma 70mm 2.8 met nog een 36mm extension tube. Geen idee of het goed is :') Zelf heb ik nu een Tamron AF 90mm 2.8f SP Di tweedehands gekocht, ga er volgende week eens mee oefenen :)
pi_172000362
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:29 schreef Audreyoot het volgende:
Mijn eerste makro poging... Echt veel lastiger dan ik dacht! Kwam er al snel achter dat AF weinig nut heeft en er veel meer factoren bij komen kijken dan alleen je camera instellingen. Nog niet zo scherp als ik zou willen maar wil hier zeker meer mee gaan oefenen :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel heel veel oefenen, maar je eerste pogingen zijn prima hoor. ^O^
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 27 juni 2017 @ 21:05:28 #232
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_172000760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:39 schreef Blue_Stormer het volgende:

Nog een vlindertuin met een mooie poel ontdekt laatst in Stoutenburg bij een kasteel. Loop je uit een woud van 3 m hoog riet om de poel, kom je in een tuin en vliegen er ineens 20 bruine zandooogjes omhoog....

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_172047561
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:59 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Thnx, een sony a99 en een geleende sigma 70mm 2.8 met nog een 36mm extension tube. Geen idee of het goed is :') Zelf heb ik nu een Tamron AF 90mm 2.8f SP Di tweedehands gekocht, ga er volgende week eens mee oefenen :)
Ok, nou ik ook niet. Succes. :)
pi_172047619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Treffend! :)

Mocht je ooit in de buurt zijn, dan zou ik er even langsrijden.


Rups - 35mm macro
pi_172067684
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:59 schreef Blue_Stormer het volgende:

[..]

Treffend! :)

Mocht je ooit in de buurt zijn, dan zou ik er even langsrijden.

[ afbeelding ]
Rups - 35mm macro
Wow mooi!

Ik heb ook weer een poging gedaan, helaas nog steeds niet scherp genoeg.







Volgens mij een goudhaantje en een rode weekschildkever. Sony a99 35-105 beercan, met 3 tubes (12,20,36).
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 juni 2017 @ 16:20:38 #236
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_172070553
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:24 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Wow mooi!

Ik heb ook weer een poging gedaan, helaas nog steeds niet scherp genoeg.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens mij een goudhaantje en een rode weekschildkever. Sony a99 35-105 beercan, met 3 tubes (12,20,36).
Als je nog niet heel veel macro-ervaring hebt is het handiger om met wat minder tussenringen te beginnen, puur om de scherpte erin te leren houden en het omgaan met het totale gebrek aan scherptediepte. Dat de beestjes dan kleiner in beeld staan dat is dan maar even zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:59 schreef Blue_Stormer het volgende:

[..]

Treffend! :)

Mocht je ooit in de buurt zijn, dan zou ik er even langsrijden.

[ afbeelding ]
Rups - 35mm macro
Als ik de kans heb en het weer werkt wat mee dan is het inderdaad een optie :Y

Het weer zit nu tegen en dus verder dan de achtertuin kom ik niet. Ideaal om de Olympus weer eens op te warmen.
Hier zit de 25mm tussenring tussen de E-520 en de 40-150mm. Dat levert een combinatie op waar best wel veel mee kan



En uiteraard die 35mm Zuiko



Zo'n E-520 (of een E-600/E-620) is trouwens voor wie veel Olympus 4/3-speeltjes heeft best een leuke aanvulling. Met wat zoeken op de advertentiesites zijn ze voor hele leuke prijsjes te vinden. Ze zijn zelden 'heavy used'.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_172070648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:20 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je nog niet heel veel macro-ervaring hebt is het handiger om met wat minder tussenringen te beginnen, puur om de scherpte erin te leren houden en het omgaan met het totale gebrek aan scherptediepte. Dat de beestjes dan kleiner in beeld staan dat is dan maar even zo.

Bedankt voor de tip :D
pi_172072504
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:24 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Wow mooi!

Ik heb ook weer een poging gedaan, helaas nog steeds niet scherp genoeg.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens mij een goudhaantje en een rode weekschildkever. Sony a99 35-105 beercan, met 3 tubes (12,20,36).
Dank je!

Nou, ze staan er goed op qua compositie. Tja, het kan altijd scherper.....tot het perfect is. :-)
pi_172072683
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:20 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je nog niet heel veel macro-ervaring hebt is het handiger om met wat minder tussenringen te beginnen, puur om de scherpte erin te leren houden en het omgaan met het totale gebrek aan scherptediepte. Dat de beestjes dan kleiner in beeld staan dat is dan maar even zo.

[..]

Als ik de kans heb en het weer werkt wat mee dan is het inderdaad een optie :Y

Het weer zit nu tegen en dus verder dan de achtertuin kom ik niet. Ideaal om de Olympus weer eens op te warmen.
Hier zit de 25mm tussenring tussen de E-520 en de 40-150mm. Dat levert een combinatie op waar best wel veel mee kan

[ afbeelding ]

En uiteraard die 35mm Zuiko

[ afbeelding ]

Zo'n E-520 (of een E-600/E-620) is trouwens voor wie veel Olympus 4/3-speeltjes heeft best een leuke aanvulling. Met wat zoeken op de advertentiesites zijn ze voor hele leuke prijsjes te vinden. Ze zijn zelden 'heavy used'.
Een aanradertje, hoor!

En als je daar dan toch bent, dan zit je vlakbij De Schammer om vogels te schieten: http://www.vvvamersfoort.nl/nl/locatie/14622998/de-schammer

http://www.vvvamersfoort.nl/nl/locaties/natuurgebieden

Bij De Schammer kun je ook mooi zwevende libellen vinden op open water voor een zachte achtergrond. Die Libelulla depressa gingen gewoon steeds op 80 cm landen van me vandaan op de steiger.

Wat ik al zei, er is hier in de omgeving écht veel te vinden (gelukkig! :) )


Legnotus limbosus (Cydnidae) - 35mm macro

Morgen kijken voor een Sigma 105 Macro 2.8 voor ¤200,- . Tijd voor facetogen! :) :Y


Heeft zo'n E-520 (of een E-600/E-620) een kantelbaar scherm (voor paddenstoelen) en is het spat/waterdicht? Ik heb zo'n oude simpele kleine uit de Pen serie, dat het er echt heel stom uitziet met zo'n toeter en ringen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Blue_Stormer op 30-06-2017 18:56:48 ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:59:00 #240
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_172073262
Cool, een macro-topic :)
Ik ben nog best een beginner (vind ik) en heb regelmatig nog moeite met alles lekker scherp te krijgen maar soms lijkt het nog best aardig. Onderstaande foto's zijn geschoten met mijn Canon 1200D icm een EF 100mm F/2.8L Macro IS USM

Grote Narcisvlieg (Merodon Equestris) 02 by Ed Rendum, on Flickr
Bruin Zandoogje (Maniola jurtina) 02 by Ed Rendum, on Flickr

Dat zandoogje was nog een hele opgave. Er zaten afgelopen dinsdag genoeg van ze langs het slootje hierachter, alleen zijn ze zo schichtig als wat. Je hoeft bij wijze van spreken maar te hard in te ademen en ze vliegen al weg. Ik zit nu echt te hopen op wat zonniger weer, zodat ik ook nog een scherpe foto van een zandoogje met open vleugels kan maken.

Onderstaande heb ik gemaakt met mijn nieuwe EF-S 35mm F/2.8 Macro IS STM toen ik bij de bushalte stond te wachten:
Zwartsprietdikkopje02 (Thymelicus Lineola) by Ed Rendum, on Flickr

Alle foto's zijn gecropped op 4K, zodat ik ze als wallpaper kan gebruiken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 juni 2017 @ 19:07:43 #241
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_172073434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:26 schreef Blue_Stormer het volgende:

Morgen kijken voor een Sigma 105 Macro 2.8 voor ¤200,- . Tijd voor facetogen! :) :Y
Als ie goed is is het best een net prijsje :Y
quote:
Heeft zo'n E-520 (of een E-600/E-620) een kantelbaar scherm (voor paddenstoelen) en is het spat/waterdicht? Ik heb zo'n oude simpele kleine uit de Pen serie, dat het er echt heel stom uitziet met zo'n toeter en ringen. :)
Mijn E-520 heeft een vast scherm. Dat van de E-600/E-620 is draai/kantelbaar. Daarbij hebben die dezelfde sensor als in de eerste PEN-series werd toegepast en daar zit naar mijn mening een bijzonder fraai plaatje in.

Hoe het eruit ziet doet er verder niet toe, wat je wel hebt met 4/3-lenzen is dat ze net iets lekkerder lopen op een 4/3-camera. Het adapter haalt toch iets van de prestaties af, op de E-520 is mijn 35mm gewoon aardig snel voor een macro en bijzonder trefzeker.

Overigens krijg je met de 35mm ook best wel facetogen, alleen iets moeilijker
ouwetje
Sarcophaga carnaria by Ouwesok, on Flickr

Soms is ie zelfs snel genoeg voor
nog een ouwetje
Syrphus torvus by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_172074826
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:59 schreef EdRendum het volgende:
Cool, een macro-topic :)
Ik ben nog best een beginner (vind ik) en heb regelmatig nog moeite met alles lekker scherp te krijgen maar soms lijkt het nog best aardig. Onderstaande foto's zijn geschoten met mijn Canon 1200D icm een EF 100mm F/2.8L Macro IS USM

[ link | afbeelding ]Grote Narcisvlieg (Merodon Equestris) 02 by Ed Rendum, on Flickr
[ link | afbeelding ]Bruin Zandoogje (Maniola jurtina) 02 by Ed Rendum, on Flickr

Dat zandoogje was nog een hele opgave. Er zaten afgelopen dinsdag genoeg van ze langs het slootje hierachter, alleen zijn ze zo schichtig als wat. Je hoeft bij wijze van spreken maar te hard in te ademen en ze vliegen al weg. Ik zit nu echt te hopen op wat zonniger weer, zodat ik ook nog een scherpe foto van een zandoogje met open vleugels kan maken.

Onderstaande heb ik gemaakt met mijn nieuwe EF-S 35mm F/2.8 Macro IS STM toen ik bij de bushalte stond te wachten:
[ link | afbeelding ]Zwartsprietdikkopje02 (Thymelicus Lineola) by Ed Rendum, on Flickr

Alle foto's zijn gecropped op 4K, zodat ik ze als wallpaper kan gebruiken.
Ik ben ook een beginner (1 jaar bezig), maar dit zijn toch mooie foto's, hoor. Wel jammer dat er zoveel achtergrond is bij de tweede foto. Maar, goed bezig! ^O^
pi_172075123
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als ie goed is is het best een net prijsje :Y

[..]

Mijn E-520 heeft een vast scherm. Dat van de E-600/E-620 is draai/kantelbaar. Daarbij hebben die dezelfde sensor als in de eerste PEN-series werd toegepast en daar zit naar mijn mening een bijzonder fraai plaatje in.

Hoe het eruit ziet doet er verder niet toe, wat je wel hebt met 4/3-lenzen is dat ze net iets lekkerder lopen op een 4/3-camera. Het adapter haalt toch iets van de prestaties af, op de E-520 is mijn 35mm gewoon aardig snel voor een macro en bijzonder trefzeker.

Overigens krijg je met de 35mm ook best wel facetogen, alleen iets moeilijker
ouwetje
[ link | afbeelding ]Sarcophaga carnaria by Ouwesok, on Flickr

Soms is ie zelfs snel genoeg voor
nog een ouwetje
[ link | afbeelding ]Syrphus torvus by Ouwesok, on Flickr
Ik ben erg benieuwd! (Als een klein kind met sinterklaas of kerst :) )

De E-600/E-620 zal 't dan eerder worden. Ik heb nu 12Mp. Dat zal vast meer zijn met de E-600/620.

Ja, als het maar werkt, maar het ziet er wel vreemd uit. Je hebt de facetogen er mooi op gekregen met een 35mm! ^O^

Ik sprak vandaag toevallig nog iemand (bioloog) die bezig is met 100mm macrofotografie met spiegelreflex, 2 flitsers en een rig. Hij zei dat je de facetogen van een kleinere vlieg er pas vanaf 50mm goed op kunt krijgen en het met een 35mm érg lastig/ onmogelijk is. Binnenkort maar eens kijken of hij bezig is. Hij gebruikt géén statief omdat hij flitst.....

Ik heb nu zelf met 2 lagen bakpapier iets gemaakt om over m'n flitser te plaatsen. Eens kijken wat dat oplevert. :)
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:16:23 #244
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_172076627
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:05 schreef Blue_Stormer het volgende:

[..]

Ik ben ook een beginner (1 jaar bezig), maar dit zijn toch mooie foto's, hoor. Wel jammer dat er zoveel achtergrond is bij de tweede foto. Maar, goed bezig! ^O^
Dank, dank! *)
Dat zandoogje zat op die distel, tussen andere distels en ander woekerend onkruid langs de waterkant en ik kon met moeite die 100mm voorzichtig tussen wat onkruid manoeuvreren zonder dat 'ie wegvloog. De achtergrond zit er net te dichtbij maar dat neem ik voor lief. Ik weet hoeveel moeite ik ervoor heb moeten doen :) Bedankt voor de feedback :)

Om nog maar een fotootje te plaatsen, eentje van vorig jaar en eentje waar ik best trots op ben, toen ik net mijn 100mm macro had geschoten bij moeders in de tuin:
IMG_0140 (Blinde bij - Eristalis Tenax) by Ed Rendum, on Flickr
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 juni 2017 @ 23:04:54 #245
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_172079169
Vanmiddag in de tuin vlak voor de regen de boel verder verklootte. Iets teveel wind, iets te weinig licht.

Met de Zuiko 35mm op een rode smalbok
Een mannetje. De vrouwtjes zijn wél rood

Eerst met enige afstand zodat ik in elk geval iets heb mocht ie direct aftaaien
Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr

Dan voorzichtig dichterbij tot we een hele smalbok hebben, op dit moment krijg je behoorlijk last van de wind
Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr

Hij blijft zitten. Ik hou de camera aan mijn oog en draai voorzichtig tot ik boven de boktor hang en nog een poging doe. Met de 35mm zit je dan best wel dicht op het insect.
Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr

De boktor blijft mooi zitten dus mik ik snel de 40-150 met tussenring op de Oly en leg het beestje nog een keer van ruime afstand vast.
Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_172093484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:16 schreef EdRendum het volgende:

[..]

Dank, dank! *)
Dat zandoogje zat op die distel, tussen andere distels en ander woekerend onkruid langs de waterkant en ik kon met moeite die 100mm voorzichtig tussen wat onkruid manoeuvreren zonder dat 'ie wegvloog. De achtergrond zit er net te dichtbij maar dat neem ik voor lief. Ik weet hoeveel moeite ik ervoor heb moeten doen :) Bedankt voor de feedback :)

Om nog maar een fotootje te plaatsen, eentje van vorig jaar en eentje waar ik best trots op ben, toen ik net mijn 100mm macro had geschoten bij moeders in de tuin:
[ link | afbeelding ]IMG_0140 (Blinde bij - Eristalis Tenax) by Ed Rendum, on Flickr
Herkenbaar. Een lange toeter (135/400) met 26/36mm tussenringen is dan wel een uitkomst, hoor. Heb je toch een veilige afstand om in te zoomen.

Ja, fotografie is moeite :P

Die staat er goed op! ^O^
pi_172093727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:20 schreef Ouwesok het volgende:

Zo'n E-520 (of een E-600/E-620) is trouwens voor wie veel Olympus 4/3-speeltjes heeft best een leuke aanvulling. Met wat zoeken op de advertentiesites zijn ze voor hele leuke prijsjes te vinden. Ze zijn zelden 'heavy used'.
Bij deze heb je die MMF-3 adapter dus niet nodig. Hmmmm....Dat zal vast schelen. Bedankt voor de tip!

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als ie goed is is het best een net prijsje :Y

[..]

Hoe het eruit ziet doet er verder niet toe, wat je wel hebt met 4/3-lenzen is dat ze net iets lekkerder lopen op een 4/3-camera. Het adapter haalt toch iets van de prestaties af, op de E-520 is mijn 35mm gewoon aardig snel voor een macro en bijzonder trefzeker.

Ik heb net iig een Sigma 105mm 1:2.8 DG Macro showmodel kunnen kopen in perfecte staat voor maar ¤199,- ^O^

Wel weer even wennen met een zware lens itt de 35mm of 40/150.
pi_172093740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:04 schreef Ouwesok het volgende:
Vanmiddag in de tuin vlak voor de regen de boel verder verklootte. Iets teveel wind, iets te weinig licht.

Met de Zuiko 35mm op een rode smalbok
Een mannetje. De vrouwtjes zijn wél rood

Eerst met enige afstand zodat ik in elk geval iets heb mocht ie direct aftaaien
[ link | afbeelding ]Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr

Dan voorzichtig dichterbij tot we een hele smalbok hebben, op dit moment krijg je behoorlijk last van de wind
[ link | afbeelding ]Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr

Hij blijft zitten. Ik hou de camera aan mijn oog en draai voorzichtig tot ik boven de boktor hang en nog een poging doe. Met de 35mm zit je dan best wel dicht op het insect.
[ link | afbeelding ]Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr

De boktor blijft mooi zitten dus mik ik snel de 40-150 met tussenring op de Oly en leg het beestje nog een keer van ruime afstand vast.
[ link | afbeelding ]Corymbia rubra by Ouwesok, on Flickr
Goede serie met de 35! ^O^


Druppels - 35mm - zonder statief

[ Bericht 2% gewijzigd door Blue_Stormer op 01-07-2017 18:01:20 ]
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:33:36 #249
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_172095388
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:34 schreef Blue_Stormer het volgende:
[ afbeelding ]
Druppels - 35mm - zonder statief
Ziet er wel cool uit, het lijkt net alsof er een flinterdunne glaslaag tussen de bloem en de druppels ligt.
pi_172095470

Gewone oeverlibel (Orthetrum cancellatum) - 35mm
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')