het was wel een belevenis ja, met twee ramen open en plankgas om die 100 vast te houdenquote:Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
Fraai, mooie auto's. Ik heb meerdere gepensioneerde mannen gechauffeurd en me altijd enorm vermaakt. Zitten barstensvol mooie verhalen over vroeger, auto's en zijn altijd geïnteresseerd in de chauffeur. Weer eens wat anders dan 2 uur stil voor je uit staren terwijl de klant op een laptopje conference calls zit te doen.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:44 schreef McAwesome het volgende:
Voor vrijdag ook wel een bijzondere rit, een gepensioneerde man chaufferen in zijn 12 jaar oude BMW 745i. Ben benieuwd!
Ja, klopt! Was bij deze man ook het geval. Gedurende de rit gewoon lekker de krant lezen, onderweg nog even gestopt om te tanken en een kop koffie te drinken. Gezellig gewoon eigenlijk, helemaal niet het idee dat ik aan het werk was! Inderdaad ook geïnteresseerd, leuk is dat.quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:55 schreef SytseH het volgende:
[..]
Fraai, mooie auto's. Ik heb meerdere gepensioneerde mannen gechauffeurd en me altijd enorm vermaakt. Zitten barstensvol mooie verhalen over vroeger, auto's en zijn altijd geïnteresseerd in de chauffeur. Weer eens wat anders dan 2 uur stil voor je uit staren terwijl de klant op een laptopje conference calls zit te doen.
Ik heb maandag weer zo'n rit waarvan ik me afvraag.. waarom?
Grijze Opel Zafira Tourer van Enter naar Schiphol, en een grijze Opel Zafire Tourer van Schiphol naar Enter.
Dat ding in de parkeergarage moeten pleuren in rdam? Mooi krap daar hahaquote:Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel . Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:00 schreef SytseH het volgende:
Fraai, dat klinkt als een heerlijke dag. Als je die V12 een beetje in de toeren jaagt klinkt het echt fantastisch, maar met de klant erbij kan dat natuurlijk niet.
Ik heb het ff nagezocht, ik doelde op Maharbal. Die gozer deed het nog een maand of drie fulltime.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb dat een tijdje gedaan ja. Over het algemeen maak je wel winst maar ik heb uitgerekend dat het zo'n 3 á 5 euro per uur is wat er overblijft. Hangt natuurlijk volledig af van de ritten want een wisselrit van bij je thuis om de hoek beurt net zo hard als normaal, drie korte ritten met telkens een uur OV er tussen daar loop je op leeg.
Ik heb het nog een tijd gedaan gewoon omdat het ik het leuk vond. Sta nog steeds gewoon ingeschreven bij AR maar het komt er niet meer van, te druk met andere meuk. Maar goed, het kan wel, en als je je eens een keer een dagje verveelt is het best leuk natuurlijk, al verdien je er nauwelijks meer op. Voor het inkomen hoef je het in ieder geval niet meer te doen.
En dan heb ik ook nog zo'n dalvoordeel kaart van NS, dat scheelt ook natuurlijk. Is sowieso wel handig. Kost 20 euro per jaar. Website zegt meer, maar gewoon bellen en zagen dat het te duur is, dan verlagen die lutsers die prijs voor je. Een speciale aanbieding speciaal voor u, meneer! Hoe doorzichtig.
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:49 schreef McAwesome het volgende:
[..]
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel . Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.
Wel heerlijk om gewoon te weten dat je al die overvloed hebt. Bij 130 draait dat ding haast stationair. Stoelverkoeling en -massage aan en gaan!
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..quote:Op zondag 18 september 2016 22:39 schreef SytseH het volgende:
[..]
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...
Wat voor auto?quote:Op maandag 19 september 2016 11:41 schreef mothergoose het volgende:
[..]
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..
3 cilinder meldt.quote:Op maandag 19 september 2016 17:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben ik nou de enige hier met 4 cilinders?
Gemiddeld 1:11, op langere snelwegritten waar ik me in weet te houden en de cc gebruik 1:13,5. Op echt lange ritten waar het rustig is en ik niet hoef te remmen en optrekken enzo voor inhalenden rij ik soms zelfs zuiniger dan 1:15
Had ik wel een nieuwe thermostaat voor nodig overigens met de oude thermostaat werd de motor nooit echt lekker warm en was 1:10 een hele prestatie.
lupo 3L had jij toch?quote:
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.quote:Op maandag 19 september 2016 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Geef maar toe dat je die 1.8T ook een pareltje vond
Hehe, dat is ook mijn eis voor een volgende ja. Meer cilinders dan nu en sneller dan nu. Verder maakt het me eigenlijk niet zo veel uitquote:Op maandag 19 september 2016 21:59 schreef SytseH het volgende:
[..]
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.
Toch wordt mijn volgende auto een 6-in-lijn of een V8. Of misschien een flat-6. Maar in ieder geval veel cilinders.
En meer Co2-uitstoot natuurlijk, fuck het milieuquote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef SytseH het volgende:
En meer motorinhoud. No replacement for displacement. Fuck enkele turbo's. N/A is de shit. Twee turbo's kan ook nog wel.
Ik rijd de e30 325e ja.quote:Op maandag 19 september 2016 17:06 schreef SytseH het volgende:
Hij heeft een E28 325i, geloof ik. Of een E30?
Wat rijd jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |