deze dagen blijkbaar wel. Vond het zelf ook wel opmerkelijkquote:Op woensdag 28 september 2016 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn ze om elf uur 's avonds nog bezig?
Nog meer werk voor AR/EW maar dat is wel heel kut, zo'n simpel foutje met zulke grote gevolgen. Wat voor auto was het?quote:Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Fiorano het volgende:
Heb voor een vervangende rit gezorgd hoor. Net met de leasebak een bochtje die nat was te sportief genomen. Hop over de voorwielen vol tegen de stoeprand. Remmen en bijsturen hielp geen flikker. Ophanging krom. Ligt natuurlijk aan mezelf en die Kut 4-seizoensbanden van Typhoon. Nu bij de afsleper wachten op vervangend vervoer en morgen via de lease een vervanging regelen....
Opel Karl, volle stoeprand tegen de velg was geen goed idee nee. Nu wel een Golf7 als vervangend vervoer. Leuke upgrade...quote:Op vrijdag 30 september 2016 18:31 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Nog meer werk voor AR/EW maar dat is wel heel kut, zo'n simpel foutje met zulke grote gevolgen. Wat voor auto was het?
Zonde en inderdaad zoals je zelf al aangeeft, deels je eigen fout natuurlijk, maar met een set goede banden was dit misschien anders afgelopen.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Fiorano het volgende:
Heb voor een vervangende rit gezorgd hoor. Net met de leasebak een bochtje die nat was te sportief genomen. Hop over de voorwielen vol tegen de stoeprand. Remmen en bijsturen hielp geen flikker. Ophanging krom. Ligt natuurlijk aan mezelf en die Kut 4-seizoensbanden van Typhoon. Nu bij de afsleper wachten op vervangend vervoer en morgen via de lease een vervanging regelen....
Ik heb exact dezelfde situatie meegemaakt een tijdje terug (april 2016), toen kwam ik er een auto afleveren ( ) en toen vroeg die knakker om een kopie van mijn rijbewijs. Dit heb ik geweigerd, toen werd mij dezelfde reden (chauffeur had zonder rijbewijs gereden) verteld waarom het nodig was en later via EW ook gemeld, zouden ze wat mee gaan doen. Heb overigens wel een kopietje achtergelaten na het doorkrassen van alle belangrijke informatie aangezien er voor hun geen andere optie was. De volgende keer dat ik er kom, en dit adviseer ik aan iedereen, gewoon je poot stijf houden. Dan zoeken ze maar iemand anders.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:42 schreef MG_13 het volgende:
Ik meld me hier sinds een tijdje maar weer eens. Ik vraag me af wat jullie van onderstaande situatie vinden. Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal lezen, de concrete vraag staat onderaan in deze post.
Gister had ik een rit voor een verhuurbedrijf dat een hoofdvestiging in Leiderdorp heeft zitten. Eerder had ik op een zaterdag ook een rit voor dit bedrijf en wilden ze een kopie van mijn rijbewijs maken. Ik vroeg waarom en zei dat het hoogst ongebruikelijk is. Meneer reageerde hierop met: "Welkom in de autoverhuurwereld jonge!" Waarop ik zeg dat ik vaak genoeg voor verhuurbedrijven rij en dat er nooit een kopie van mijn rijbewijs wordt gemaakt. "Ja maar een collega van je heeft het een keer verpest en die had geen rijbewijs!" Uiteindelijk heeft hij toch z'n zin gekregen, want ik wilde snel naar huis, en om op zaterdag hier nou het noodnummer voor te bellen vond ik wat ver gaan.
Toen ik zag dat ik weer een rit had gekregen voor dit bedrijf heb ik EW opgebeld en gevraagd wat zij van de situatie vonden, en voor het geval ze opnieuw mijn rijbewijs wilden kopieren gevraagd wat ik moest doen. EW vond dat een kopie maken van het rijbewijs wat ver ging, maar dat ze wel mochten vragen om het te zien. Dat lijkt mij ook redelijk. EW zou ook gaan bellen met het bedrijf over deze kwestie.
En inderdaad, gisteren wilden ze opnieuw een kopie maken van mijn rijbewijs, waarop ik zei dat ik met EW had overlegd en dat dat niet nodig is en dat EW met ze gebeld heeft over deze kwestie. De kale dikzak achter de balie reageert met: "Ja dat klopt en wij hebben gezegd dat jullie niet mogen rijden zonder een kopie van je rijbewijs af te geven!" Ik reageer met dat ik het een aparte werkwijze vind en dat zij het enige bedrijf zijn dat op deze manier werkt. "Ja maar anders weten we niet wie er in de auto gereden heeft". Ik zeg hoezo niet, bij EW weten ze heus wel wie er in de auto gereden heeft, (ik vergat te zeggen dat mijn naam ook gewoon op het formulier staat ) "Nou anders zijn er genoeg andere manieren om auto's te transporteren", zeiden ze. JA dacht ik dat klopt, dan hoef ik nooit meer voor jullie te rijden...
Onder druk van de tijd, ik was al enorm vertraagd, en omdat er 6 man achter de balie stonden ben ik uiteindelijk toch weer gezwicht voor hun wil . Ik sta nu zelfs in hun klantenbestand met naam, adres, telefoonnummer. Ze doen g*dverdomme zaken met EW, niet met mij persoonlijk . Achteraf heb ik easyway weer gebeld, die het inderdaad ook een aparte werkwijze vinden. Later kreeg ik een voicemail bericht van EW met als verklaring van het bedrijf dat ze "BOVAG gemachtigd" zijn. Ja zal wel, maar ik ben geen huurder en kom daar niet namens mezelf, denk ik dan. Hun wantrouwende houding bevalt me niets.
Wat vinden jullie van het laten maken van een kopie van je rijbewijs bij een klant, heeft een van jullie ooit voor dit kutbedrijf gereden, of stel ik me aan?
Ah, daar ben ik ook wel eens geweest (vermoed ik). Nu je het zegt heb ik indertijd ook mijn rijbewijs afgegeven voor een kopie. Heb overigens hetzelfde meegemaakt met een ander (bergings)bedrijf in, volgens mij, Arnhem.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:42 schreef MG_13 het volgende:
Gister had ik een rit voor een verhuurbedrijf dat een hoofdvestiging in Leiderdorp heeft zitten.
Niks meer in de economie voor jou?quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Gesolliciteerd op die vacature die EW vorige week op Facebook zette en vandaag over terug gebeld. Met een beetje geluk ben ik binnenkort dus te vinden achter een bureau in Meerkerk
Wellicht, maar dan zou ik eerst doorstuderen. 2 jaar lang full-time boekhouder geweest maar dat wil ik niet meer. Doorstuderen en dan richting controlling gaan zou ik nog wel zien zitten, maar de "makkelijke" economische banen als boekhouder niet meer.quote:
Dat is wel een fijne auto voor de langere afstand. Ik had gisteren een Outlander phev, maar ik krijg na een uur al last van mijn reedt in die stoel, en dan had ik nog 3 uur te gaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:33 schreef McAwesome het volgende:
Gisteren leuk dagje gehad! V60 D6 van Nijmegen - Leeuwarden en weer terug naar Arnhem. Zeer interessante klant ook, ex-kamerlid.
Metsubsidie Foutlander, inderdaad niet echt een prettige auto vind ik zelf. De stoelen van Volvo zitten altijd echt geweldig, geen centje pijn. Wat me trouwens wel tegenviel was het praktijkverbruik van de Volvo. In de stad reden we elektrisch, op de snelweg met de dieselmotor. 6,3 liter op 100 km. Niet heel slecht, maar nowhere near de uitslag van de NEDC-verbruikstest van 1,8 liter per 100 km. Ik geloof daarom ook niet zo in die hele plug-in onzin, alhoewel het extra vermogen wel leuk is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:00 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Dat is wel een fijne auto voor de langere afstand. Ik had gisteren een Outlander phev, maar ik krijg na een uur al last van mijn reedt in die stoel, en dan had ik nog 3 uur te gaan
Klopt volledig, ook de Outlander zuipt als een malle zodra het accupakketje leeg is. Het extra vermogen in de Volvo is inderdaad wel fijn, maar de combinatie cvt en rumoerige diesel maakt dat ik die auto nooit op zijn staart trapquote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:04 schreef McAwesome het volgende:
[..]
Metsubsidie Foutlander, inderdaad niet echt een prettige auto vind ik zelf. De stoelen van Volvo zitten altijd echt geweldig, geen centje pijn. Wat me trouwens wel tegenviel was het praktijkverbruik van de Volvo. In de stad reden we elektrisch, op de snelweg met de dieselmotor. 6,3 liter op 100 km. Niet heel slecht, maar nowhere near de uitslag van de NEDC-verbruikstest van 1,8 liter per 100 km. Ik geloof daarom ook niet zo in die hele plug-in onzin, alhoewel het extra vermogen wel leuk is.
Bij dat laatste heb je zeker een punt, ware het niet dat veel plugin-eigenaren hun auto niet of nauwelijks opladen. Ik had laatst ergens een keer een stukje gelezen dat wagenparkbeheerders massaal hun beklag deden dat het brandstofverbruik eerder was toe- dan afgenomen. Het ligt er dus ook heel erg aan hoe je zo'n ding rijdt. Bij trouw opladen denk ik inderdaad dat je redelijk kunt besparen, maar zoals de meeste mensen zo'n ding rijden zorgt het extra gewicht van de accu's alleen maar voor een hoger verbruik ten opzichte van, zeg, een V60 D4.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:04 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Klopt volledig, ook de Outlander zuipt als een malle zodra het accupakketje leeg is. Het extra vermogen in de Volvo is inderdaad wel fijn, maar de combinatie cvt en rumoerige diesel maakt dat ik die auto nooit op zijn staart trap
Overigens werkt zo'n plugin natuurlijk wel uitstekend als je bijvoorbeeld maar 40km hoeft te rijden naar je werk en ook daar een laadpaal hebt. Wat dat betreft is Nederland nog best geschikt voor die wagens.
De Z is niet eens bizar snel hoor. 1650kg en 280pk, mijn power-to-weight-ratio is ongeveer 10% toegenomen ten opzichte van de Ibiza. 0-100 gaat in 6,1 ipv 7,4, dus zoveel scheelt het niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Tevens verkapt-zie-mij-een-snelle-auto-hebben-post
Al zal SytseH me te snel af zijn met z'n 350Z dus ik moet ook maar eens wat nieuws kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |