abonnement Unibet Coolblue
pi_163465880




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.











De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aristoteless op 02-07-2016 20:14:48 ]
pi_163465962
Nu jij toch de OP hebt, kun je Dany c.s. er niet weer bij zetten? :)

En ik weet niet of dat bij iedereen zo is, maar bij mij is de OP hier en daar vervormd...
Tails tell tales
pi_163466002
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:08 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

‘Bittersweet einde’, ik verwacht eerder chaos en instorting, maar met genoeg overlevenden (geen Jon, Dany of Tyrion) om een nieuwe wereld op te richten.
Dat zou ik zelf wel 'bitter' vinden, niet echt 'bittersweet'...
Tails tell tales
pi_163466026
Heb je snel gedaan, thnx :D ^O^
Tails tell tales
pi_163466129
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat zou ik zelf wel 'bitter' vinden, niet echt 'bittersweet'...
Mijn verwachting op z'n bitterst ;).
pi_163466133
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:16 schreef Forbry het volgende:
Heb je snel gedaan, thnx :D ^O^
Dat was mijn plan al en alles in de juiste verhouding.
pi_163466302
toch wel benieuwd wat er nu met Meera en Brandon gaat gebeuren. want zijn ze nu nog ten noorden van de Wall of zijn ze er voorbij??
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:30:18 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163466393
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:50 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een bazin :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:31:47 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163466436
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:26 schreef Evertjan het volgende:
toch wel benieuwd wat er nu met Meera en Brandon gaat gebeuren. want zijn ze nu nog ten noorden van de Wall of zijn ze er voorbij??
ik ben sowieso benieuwd hoe het ten zuiden van the wall valt wat bran gezien heeft, en of ze daar weten dat je waargebeurde hallucinaties kunt krijgen als je een boom aanraakt. waarschijnlijk wordt bran dus gewoon afgeschilderd als psychopaat.
Ik zie het al voor me hoe Bran de troonzaal van winterfell in rent en roept "R+L=J!!! R+L=J!!!!! IK ZAG HET IN MIJN VISIOEN!" en hoe Sansa en Jon dan zoiets hebben van "Ga jij maar eens naar de zielenknijpert gestoorde gek"

[ Bericht 12% gewijzigd door Maanvis op 02-07-2016 20:45:09 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163467970
In de OP staat ook al een tijdje dat de boeken zo'n 4000 pagina's omvatten.
De boeken die ik bezit hebben alle 5 zo'n 1000-1200 pagina's per boek..
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:24:22 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163468204
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:18 schreef Poesopstokje het volgende:
In de OP staat ook al een tijdje dat de boeken zo'n 4000 pagina's omvatten.
De boeken die ik bezit hebben alle 5 zo'n 1000-1200 pagina's per boek..
beter om het er helemaal uit te halen dan, iedereen met een andere druk heeft wellicht een ander aantal pagina's.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:32:57 #12
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_163468542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ben sowieso benieuwd hoe het ten zuiden van the wall valt wat bran gezien heeft, en of ze daar weten dat je waargebeurde hallucinaties kunt krijgen als je een boom aanraakt. waarschijnlijk wordt bran dus gewoon afgeschilderd als psychopaat.
Ik zie het al voor me hoe Bran de troonzaal van winterfell in rent en roept "R+L=J!!! R+L=J!!!!! IK ZAG HET IN MIJN VISIOEN!" en hoe Sansa en Jon dan zoiets hebben van "Ga jij maar eens naar de zielenknijpert gestoorde gek"
:') :') :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_163468946
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:32 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

:') :') :')
Ik moest lachen :@
  Moderator zaterdag 2 juli 2016 @ 23:08:24 #14
257132 crew  Awsom
pi_163472741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ben sowieso benieuwd hoe het ten zuiden van the wall valt wat bran gezien heeft, en of ze daar weten dat je waargebeurde hallucinaties kunt krijgen als je een boom aanraakt. waarschijnlijk wordt bran dus gewoon afgeschilderd als psychopaat.
Ik zie het al voor me hoe Bran de troonzaal van winterfell in rent en roept "R+L=J!!! R+L=J!!!!! IK ZAG HET IN MIJN VISIOEN!" en hoe Sansa en Jon dan zoiets hebben van "Ga jij maar eens naar de zielenknijpert gestoorde gek"
_O-
Had van de week iemand op kantoor die het ook eindelijk door had (r+l=j) en dacht wat nieuws te vertellen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door 44rdbei op 02-07-2016 23:29:46 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 00:09:14 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163475629
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:14 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

_O-
Had van de week iemand op kantoor die het ook eindelijk door had (r+l=j) en dacht wat nieuws te vertellen :')
Ik denk dat Jon het zelf dan ook wel weet.
Een soort gevoel dat hij heeft, dat hij het altijd al ergens wist, een bevestiging.
Sansa zal wel waarschijnlijk zoiets hebben van `what da fuck! My brother has become an idiot`
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 3 juli 2016 @ 00:48:21 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163476512
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:31 schreef Maanvis het volgende:

Ik zie het al voor me hoe Bran de troonzaal van winterfell in rent
Knap.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_163476624
Ben ik de enige die maar gelijk aan een rewatch is begonnen? :P
pi_163476747
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:53 schreef tralalala het volgende:
Ben ik de enige die maar gelijk aan een rewatch is begonnen? :P
Nee, seizoen 2, episode 5 nu :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163476895
Seizoen 2 ep 2, alleen Lost heb ik vaker gekeken denk ik.
  zondag 3 juli 2016 @ 02:53:27 #21
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_163477873
quote:
Ik heb zo een hekel aan dat mokkel met die bril.
pi_163477898
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 02:53 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ik heb zo een hekel aan dat mokkel met die bril.
welke? er zijn er meerdere
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 3 juli 2016 @ 03:03:01 #23
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_163477921
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2016 02:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke? er zijn er meerdere
Naast die gast in een Hawaï shirt
  zondag 3 juli 2016 @ 03:10:18 #24
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_163477946
quote:
godsamme wat een idioten, zo kun je toch niet kijken :')
pi_163477947
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 03:03 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Naast die gast in een Hawaï shirt
hoezo? ze is best lekker...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 3 juli 2016 @ 03:25:46 #26
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_163478002
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2016 03:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoezo? ze is best lekker...
Gast..
Maar ze is gewoon heel fake, doet alsof alles om haar draait en is zich heel bewust van de cameras.
pi_163478155
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 03:25 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Gast..
Maar ze is gewoon heel fake, doet alsof alles om haar draait en is zich heel bewust van de cameras.
thats like, jouw interpretatie van haar gedrag, dude.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163478181
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 3 juli 2016 @ 07:58:16 #29
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_163478398
Weet iemand nog dat getekende filmpje? Over de draken, Tyrion, Deanerys en Jon?
Weet iemand de url? Ik kan het niet meer vinden :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_163478693
Even een balletje.

Ik heb toch echt ergens het vermoeden dat Coldhands/Benjen niet echt aan de 'goede' kant staat. Het opzetje was al gegeven natuurlijk door de origine van de White Walkers te laten zien, en Benjen als vaandeldrager zou de vermenselijking van 'de vijand' compleet maken. Sowieso geeft hij toe dat hij niet langs de muur kan vanwege oude magie, maar stuurt hij Bran er rustig doorheen, terwijl hij The Mark draagt. Hij zou dondersgoed moeten weten dat als Bran de muur passeert met The Mark, Benjen dat dan dus ook kan. Sowieso twijfel ik ook aan de integriteit van de Three Eyed Raven, want die leeft daar al eindeloos en eindeloos maar is a) nog nooit gevonden door the Night's King en b) merkt het niet als Bran in z'n eentje op zoek gaat naar the Night's King in een visioen?

Het enige probleem is dat ik dan niet begrijp waarom alle Children of the Forest dan zijn uitgemoord. Stonden die wel oprecht aan de 'goede' kant en waarom dan opeens? Waarom hebben de White Walkers zich opeens tegen hun makers gekeerd en waarom hebben de Children zich bedacht en zijn ze de mensen gaan steunen in plaats van bevechten? Waarom lieten ze Bran gaan, ongetwijfeld richting het zuiden, terwijl hij The Mark heeft en ze nota bene hebben uitgelegd wat dat doet met boundary spells?

Iemand input?
Your opinion of me is none of my business.
  Moderator zondag 3 juli 2016 @ 09:44:13 #31
257132 crew  Awsom
pi_163478972
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 03:25 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Gast..
Maar ze is gewoon heel fake, doet alsof alles om haar draait en is zich heel bewust van de cameras.
pi_163480143
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:53 schreef tralalala het volgende:
Ben ik de enige die maar gelijk aan een rewatch is begonnen? :P
Nee heb nu de eerste twee afleveringen opnieuw bekeken.
pi_163480873
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:11 schreef Sarasi het volgende:
Even een balletje.

Ik heb toch echt ergens het vermoeden dat Coldhands/Benjen niet echt aan de 'goede' kant staat. Het opzetje was al gegeven natuurlijk door de origine van de White Walkers te laten zien, en Benjen als vaandeldrager zou de vermenselijking van 'de vijand' compleet maken. Sowieso geeft hij toe dat hij niet langs de muur kan vanwege oude magie, maar stuurt hij Bran er rustig doorheen, terwijl hij The Mark draagt. Hij zou dondersgoed moeten weten dat als Bran de muur passeert met The Mark, Benjen dat dan dus ook kan. Sowieso twijfel ik ook aan de integriteit van de Three Eyed Raven, want die leeft daar al eindeloos en eindeloos maar is a) nog nooit gevonden door the Night's King en b) merkt het niet als Bran in z'n eentje op zoek gaat naar the Night's King in een visioen?

Het enige probleem is dat ik dan niet begrijp waarom alle Children of the Forest dan zijn uitgemoord. Stonden die wel oprecht aan de 'goede' kant en waarom dan opeens? Waarom hebben de White Walkers zich opeens tegen hun makers gekeerd en waarom hebben de Children zich bedacht en zijn ze de mensen gaan steunen in plaats van bevechten? Waarom lieten ze Bran gaan, ongetwijfeld richting het zuiden, terwijl hij The Mark heeft en ze nota bene hebben uitgelegd wat dat doet met boundary spells?

Iemand input?
klinkt logisch, voor een epische eindstrijd moeten de white walkers wel langs de muur kunnen. Anders kan je ze gewoon ten noorden van de muur laten bestaan. Benjen was een loyale stark maar is misschien niet helemaal zichzelf meer, hij is een soort halve whitewalker geworden. Dit biedt ook mogelijkheden voor een episch gevecht tussen Jon en zijn oom.

De Children beweren dat ze onder de voet werden gelopen door de mensen en geen keuze hadden dan een nieuwe vijand te creëeren. Deze vijand zorgt er wel voor dat de mensen niet te ver noord meer kunnen komen en zo hebben de Children kunnen overleven. Alleen is het een beetje uit de hand gelopen.

In de schuilplaats van de three eyed raven leven de laatste Children, deze worden allemaal vermoord door de whitewalkers. Het is dus niet logisch dat de Children nog controle zouden hebben over de whitewalkers, want je hebt er niks aan als je eigen soort wordt vermoord in the proces. Tenzij de Children hebben gelogen en er nog meer Children in het woud verstopt zitten....

Conclusie: ik denk dat je theorie klopt, het is een typische Game of Thrones plot twist.
pi_163482544
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:53 schreef tralalala het volgende:
Ben ik de enige die maar gelijk aan een rewatch is begonnen? :P
Had ik vorig jaar al gedaan voordat ik aan 5 begon
pi_163482683
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:40 schreef 44rdbei het volgende:
In de schuilplaats van de three eyed raven leven de laatste Children,
Wordt dit zo genoemd in een aflevering of heb ik dit gemist?
En volgens mij worden ze vermoord door de undead, niet de whitewalkers

[ Bericht 6% gewijzigd door sjorsie1982 op 03-07-2016 13:27:35 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_163482836
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:11 schreef Sarasi het volgende:
Even een balletje.

Ik heb toch echt ergens het vermoeden dat Coldhands/Benjen niet echt aan de 'goede' kant staat. Het opzetje was al gegeven natuurlijk door de origine van de White Walkers te laten zien, en Benjen als vaandeldrager zou de vermenselijking van 'de vijand' compleet maken. Sowieso geeft hij toe dat hij niet langs de muur kan vanwege oude magie, maar stuurt hij Bran er rustig doorheen, terwijl hij The Mark draagt. Hij zou dondersgoed moeten weten dat als Bran de muur passeert met The Mark, Benjen dat dan dus ook kan. Sowieso twijfel ik ook aan de integriteit van de Three Eyed Raven, want die leeft daar al eindeloos en eindeloos maar is a) nog nooit gevonden door the Night's King en b) merkt het niet als Bran in z'n eentje op zoek gaat naar the Night's King in een visioen?

Het enige probleem is dat ik dan niet begrijp waarom alle Children of the Forest dan zijn uitgemoord. Stonden die wel oprecht aan de 'goede' kant en waarom dan opeens? Waarom hebben de White Walkers zich opeens tegen hun makers gekeerd en waarom hebben de Children zich bedacht en zijn ze de mensen gaan steunen in plaats van bevechten? Waarom lieten ze Bran gaan, ongetwijfeld richting het zuiden, terwijl hij The Mark heeft en ze nota bene hebben uitgelegd wat dat doet met boundary spells?

Iemand input?
Noem jij de mensheid goed en de whitewalkers evil en zit er verder niks tussenin?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_163482941
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wordt dit zo genoemd in een aflevering of heb ik dit gemist?
En volgens mij worden ze vermoord door de undead, niet de whitewalkers
Volgens mij wel maar ben niet helemaal zeker, ik ben de serie nog een jaar aan het kijken. Ik zal der op letten. Undead en whitewalkers haal ik wel vaker door elkaar.
pi_163482971
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:34 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Volgens mij wel maar ben niet helemaal zeker, ik ben de serie nog een jaar aan het kijken. Ik zal der op letten. Undead en whitewalkers haal ik wel vaker door elkaar.
Ik heb altijd gedacht dat de children in de serie er waren om die oude man te beschermen, maar dat er nog veel meer children leven. Maar goed, dat kom meer omdat ik niet gehoord heb dat alle children bij die boom waren. Het zou heel goed kunnen, dat dat wel gezegd is, en dat ik dat gemist heb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:42:04 #39
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163483108
quote:
Best leuk om die reacties te zien, maar wtf zo ga je toch geen Game of Thrones kijken :')

Die de hele tijd joelen tussendoor, zou ik het HE-LE-MAAL gehad hebben.
Oh.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:44:20 #40
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163483171
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat de children in de serie er waren om die oude man te beschermen, maar dat er nog veel meer children leven. Maar goed, dat kom meer omdat ik niet gehoord heb dat alle children bij die boom waren. Het zou heel goed kunnen, dat dat wel gezegd is, en dat ik dat gemist heb.
Er zijn ook geruchten dat er nog Children leven op een eiland in de Riverlands.
Oh.
pi_163483200
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er zijn ook geruchten dat er nog Children leven op een eiland in de Riverlands.
Waar is dat dan op gebaseerd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:46:39 #42
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163483226
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar is dat dan op gebaseerd?
A World of Ice and Fire staat het erin.

Maar ik denk niet dat de serie het gaat gebruiken.
Oh.
pi_163483238
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

A World of Ice and Fire staat het erin.

Maar ik denk niet dat de serie het gaat gebruiken.
Ah de boeken ken ik niet, maar heeft ook niet zoveel zin, want de serie volgt de boeken niet meer, heb ik gehoord.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:48:20 #44
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163483273
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah de boeken ken ik niet, maar heeft ook niet zoveel zin, want de serie volgt de boeken niet meer, heb ik gehoord.
Dit is ook meer het boek met alle geschiedenis van de serie.

En achtergrondinformatie plukken ze er soms wel eens uit voor dialogen :+
Oh.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:51:05 #45
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_163483355
Wat mij dwars zit is dat alle great houses hun erfgenaam kwijt zijn, behalve House Arryn, waar dat verschrikkelijke sukkelige jong nog van leeft. Straks gaat Dany met hem trouwen :o
  zondag 3 juli 2016 @ 14:00:54 #46
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163483567
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:51 schreef Gwywen het volgende:
Wat mij dwars zit is dat alle great houses hun erfgenaam kwijt zijn, behalve House Arryn, waar dat verschrikkelijke sukkelige jong nog van leeft. Straks gaat Dany met hem trouwen :o
Het stoort mij sowieso wel dat sommige families al duizend jaar leven (Starks) en dat alleen de kinderen van Ned en Catelyn nog over zijn van die familie. En de Karstarks die er vanaf stammen dan.

Dat lijkt mij toch wat weinig.
Oh.
pi_163483958
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het stoort mij sowieso wel dat sommige families al duizend jaar leven (Starks) en dat alleen de kinderen van Ned en Catelyn nog over zijn van die familie. En de Karstarks die er vanaf stammen dan.

Dat lijkt mij toch wat weinig.
Volgens mij zijn er ook aardig wat oorlogen geweest in die duizend jaar, waarbij uiteraard erfgenamen en highborn zouden zijn vermoord. Daarnaast is er 1x in de zoveel tijd een winter, waarin bijna iedereen doodgaat van de honger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_163484003
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Noem jij de mensheid goed en de whitewalkers evil en zit er verder niks tussenin?
Zie aanhalingstekens. ;)
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 3 juli 2016 @ 14:22:15 #49
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163484137
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:51 schreef Gwywen het volgende:
Wat mij dwars zit is dat alle great houses hun erfgenaam kwijt zijn, behalve House Arryn, waar dat verschrikkelijke sukkelige jong nog van leeft. Straks gaat Dany met hem trouwen :o
Vergeet de Tully's niet, die hebben een kleine Tully-Frey.
En er leven nog een paar Starks.
De Lannisters zijn nog prima in staat om kinderen te verwekken.
Bij de Martells is niet helemaal duidelijk wat er gaat gebeuren.

De Baratheons en Tyrells zijn fucked.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 3 juli 2016 @ 14:49:46 #50
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_163484890
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:22 schreef Tanin het volgende:

[..]

Vergeet de Tully's niet, die hebben een kleine Tully-Frey.
En er leven nog een paar Starks.
De Lannisters zijn nog prima in staat om kinderen te verwekken.
Bij de Martells is niet helemaal duidelijk wat er gaat gebeuren.

De Baratheons en Tyrells zijn fucked.
Dany kan toch niet met een baby trouwen.
En ook niet met de meiden van Stark. ;)
  zondag 3 juli 2016 @ 14:59:28 #51
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163485172
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:49 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dany kan toch niet met een baby trouwen.
En ook niet met de meiden van Stark. ;)
Weet ik veel dat het je daarom om te doen is.

Dan nog, dat kan ze wel, als ze de fucking queen is. Net zoals ze gewoon met een vrouw zou kunnen trouwen en zich laten bezwangeren door zeg Daario.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 3 juli 2016 @ 15:38:52 #52
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163486532
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ook aardig wat oorlogen geweest in die duizend jaar, waarbij uiteraard erfgenamen en highborn zouden zijn vermoord. Daarnaast is er 1x in de zoveel tijd een winter, waarin bijna iedereen doodgaat van de honger.
En toch blijfen al 1000 jaar dezelfde families aan het roer.

Zou je wel verwachten dat grote Houses nog vaker uitsterven of in elk geval minder lang bestaan.
Oh.
  zondag 3 juli 2016 @ 16:40:42 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163488050
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Knap.
Fuck, wat een misser ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163491302
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163491750
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 03:10 schreef klabbakus het volgende:

[..]

godsamme wat een idioten, zo kun je toch niet kijken :')
Inderdaad. Krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik dit soort dingen zie. Ik ben niet schaap genoeg voor dit soort dingen, I guess.
pi_163496680
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inderdaad. Krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik dit soort dingen zie. Ik ben niet schaap genoeg voor dit soort dingen, I guess.
Ik vind het ook een gênante bedoening...
Tails tell tales
pi_163500610
Zijn die Children of the Forest die we zagen echt de enige Children? Ik dacht altijd dat ze gewoon met zeer weinig waren en verspreid zonder onderlinge communicatie.

Zouden die Others ook niet zwakker moeten zijn zonder hun oorsprongsbron? Zoals draken ook magie lijken te bevorderen.
pi_163502869
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 juli 2016 @ 08:31:19 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163503888
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:59 schreef Tanin het volgende:

[..]

Weet ik veel dat het je daarom om te doen is.

Dan nog, dat kan ze wel, als ze de fucking queen is. Net zoals ze gewoon met een vrouw zou kunnen trouwen en zich laten bezwangeren door zeg Daario.
Natuurlijk kan dat niet, dat accepteert het volk niet. Tommen kon er ook weinig aan doen dat ze de verborgen billenman Loras opgesloten hebben. En die was dan nog gewoon met een vrouw getrouwd. Openlijke homofilie wordt in Westeros niet geaccepteerd. Als hobby zou het wel getolereerd kunnen worden.
Laffe huichelaar
pi_163504411
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:42 schreef zipcon het volgende:
Zijn die Children of the Forest die we zagen echt de enige Children? Ik dacht altijd dat ze gewoon met zeer weinig waren en verspreid zonder onderlinge communicatie.

Zouden die Others ook niet zwakker moeten zijn zonder hun oorsprongsbron? Zoals draken ook magie lijken te bevorderen.
Ik had begrepen van wel, een andere user had begrepen dat er meerdere waren. Ik ben de laatste afleveringen opnieuw aan het kijken om te controleren wat er exact gezegd wordt. Ik ben nu bij aflevering 5.
pi_163504477
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ben sowieso benieuwd hoe het ten zuiden van the wall valt wat bran gezien heeft, en of ze daar weten dat je waargebeurde hallucinaties kunt krijgen als je een boom aanraakt. waarschijnlijk wordt bran dus gewoon afgeschilderd als psychopaat.
Ik zie het al voor me hoe Bran de troonzaal van winterfell in rent en roept "R+L=J!!! R+L=J!!!!! IK ZAG HET IN MIJN VISIOEN!" en hoe Sansa en Jon dan zoiets hebben van "Ga jij maar eens naar de zielenknijpert gestoorde gek"
Bran rent de troonzaal in? :D
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 4 juli 2016 @ 09:48:21 #62
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_163504487
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:47 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Bran rent de troonzaal in? :D
Touche (met een streepje op de e). ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:50:12 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163504498
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:47 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Bran rent de troonzaal in? :D
Hij wargt in Sansa die de troonzaal in rent :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163504622
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hij wargt in Sansa die de troonzaal in rent :D
Volgens mij is Sansa wel genoeg misbruikt.
  maandag 4 juli 2016 @ 10:02:27 #65
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_163504643
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:01 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Volgens mij is Sansa wel genoeg misbruikt.
"Nu! Even! Niet!"

En dat ze dan een cup-a-soup pakt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_163505174
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2016 02:10 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf _O_
  maandag 4 juli 2016 @ 11:17:34 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163505857
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:01 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Volgens mij is Sansa wel genoeg misbruikt.
Dat weet Bran niet. Die greenseede alleen maar andere dingen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 4 juli 2016 @ 16:18:17 #68
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163513857
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:11 schreef Sarasi het volgende:
Even een balletje.

Ik heb toch echt ergens het vermoeden dat Coldhands/Benjen niet echt aan de 'goede' kant staat. Het opzetje was al gegeven natuurlijk door de origine van de White Walkers te laten zien, en Benjen als vaandeldrager zou de vermenselijking van 'de vijand' compleet maken. Sowieso geeft hij toe dat hij niet langs de muur kan vanwege oude magie, maar stuurt hij Bran er rustig doorheen, terwijl hij The Mark draagt. Hij zou dondersgoed moeten weten dat als Bran de muur passeert met The Mark, Benjen dat dan dus ook kan. Sowieso twijfel ik ook aan de integriteit van de Three Eyed Raven, want die leeft daar al eindeloos en eindeloos maar is a) nog nooit gevonden door the Night's King en b) merkt het niet als Bran in z'n eentje op zoek gaat naar the Night's King in een visioen?

Het enige probleem is dat ik dan niet begrijp waarom alle Children of the Forest dan zijn uitgemoord. Stonden die wel oprecht aan de 'goede' kant en waarom dan opeens? Waarom hebben de White Walkers zich opeens tegen hun makers gekeerd en waarom hebben de Children zich bedacht en zijn ze de mensen gaan steunen in plaats van bevechten? Waarom lieten ze Bran gaan, ongetwijfeld richting het zuiden, terwijl hij The Mark heeft en ze nota bene hebben uitgelegd wat dat doet met boundary spells?

Iemand input?
Ik vraag mij af of Benjen weet dat Bran die Mark draagt. Al wist hij ook dat hij Bran te hulp moest komen, dus het ligt wel voor de hand dat hij dan ook weet waarom.

Of de Night's King de Three Eyed Raven nooit gevonden heeft weet ik niet, hij kon in ieder geval door die magische bescherming niet naar hem toe. Wellicht kon hij daardoor hem ook niet vinden? In ieder geval denk ik dat dat weinig uit maakt.

Dat de Children de mensen zijn gaan helpen lijkt mij voor de hand liggend, dat was waarschijnlijk omdat hun creatie erger was dan hun vijand.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163514406
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat de Children de mensen zijn gaan helpen lijkt mij voor de hand liggend, dat was waarschijnlijk omdat hun creatie erger was dan hun vijand.
Waarom vielen de Walkers de Children dan aan? Die hadden zich ook lekker kunnen terugtrekken met hun magie tot alle mensen dood waren :')
pi_163514731
Om 20 uur een GoT marathon op HBO3, wie gaat er kijken?
pi_163514974
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom vielen de Walkers de Children dan aan?
Omdat de walkers thug life zijn.
Conscience do cost.
  maandag 4 juli 2016 @ 17:08:26 #72
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163515061
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom vielen de Walkers de Children dan aan? Die hadden zich ook lekker kunnen terugtrekken met hun magie tot alle mensen dood waren :')
Dat weten we nog niet. Daar is volgens mij letterlijk nog helemaal niks over gezegd. We weten uberhaupt niet of de Walkers de Children aanvielen of dat de Children de Walkers aanvielen. Misschien luisterden de White Walkers eerst gewoon naar de Children, maar hadden de Children moeite met het oproepen van ondoden en wilden ze hun creatie ongedaan maken.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163515062
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom vielen de Walkers de Children dan aan? Die hadden zich ook lekker kunnen terugtrekken met hun magie tot alle mensen dood waren :')
Als de whitewalkers heel westeros hebben veroverd dan heb je een groot white walker leger. De children met weinig en die zouden westeros niet meer schoon kunnen vegen. ofzo?
  maandag 4 juli 2016 @ 18:06:15 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163516332
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163516422
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:53 schreef MakkieR het volgende:
Om 20 uur een GoT marathon op HBO3, wie gaat er kijken?
Zo, hardcore!

Ik niet, heb geen HBO :P

Na deze marathon elke woensdag 2 afleveringen van seizoen 6 zie ik in de programmering.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator maandag 4 juli 2016 @ 18:21:06 #76
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163516629
Man man man...

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_163528955
Ik heb gisteren aflevering 5 terug gekeken, er word helemaal niks gezegd over hoeveel Children er nog zijn. ..
pi_163529004
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Man man man...

[ afbeelding ]
:') !
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163529384
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Man man man...

[ afbeelding ]
Dit vond ik ook wel wat apart ja
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:14:29 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163530813
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Man man man...

[ afbeelding ]
Waarom ging Varys met de boot naar Dorne? Omdat lopen te Varys.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:18:33 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163530889
Ik heb gisteren een theorie video gezien waarbij gesuggereerd werd dat de wall gebouwd is door de white walkers als onderdeel van een vredesdakkoord, en dat Jon in S7 of S8 weer vrede zal gaan sluiten met de White Walkers, en dat dan de echte antagonist Dany is die geconsumeerd wordt door macht. Wat weer in lijn valt met GRRM's wereldvisie dat niemand 100% kwaadaardig is en dat hij een hekel heeft aan oorlog.
Hoe dan ook, als dat het geval is dan is het geniaal en echt een reden om de serie nog mooier te vinden ipv het voorspelbare dat Dany en Jon tegen de white walkers gaan vechten. :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:23:46 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163530988
Bran the Builder was een Walker?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:33:30 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163531141
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:23 schreef Dagonet het volgende:
Bran the Builder was een Walker?
Of degene die het vredesakkoord sloot. Builder slaat dan meer op bruggenbouwer.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163532338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb gisteren een theorie video gezien waarbij gesuggereerd werd dat de wall gebouwd is door de white walkers als onderdeel van een vredesdakkoord, en dat Jon in S7 of S8 weer vrede zal gaan sluiten met de White Walkers, en dat dan de echte antagonist Dany is die geconsumeerd wordt door macht. Wat weer in lijn valt met GRRM's wereldvisie dat niemand 100% kwaadaardig is en dat hij een hekel heeft aan oorlog.
Hoe dan ook, als dat het geval is dan is het geniaal en echt een reden om de serie nog mooier te vinden ipv het voorspelbare dat Dany en Jon tegen de white walkers gaan vechten. :).
Wat heeft Jon / Westeros de WW's te bieden dan? En zijn de WW's dan niet de agressor in dit verhaal, of zijn ze geprovoceerd?

Ik zie het niet zo...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:42:41 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163532584
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat heeft Jon / Westeros de WW's te bieden dan?
Vrede! Wat hebben ze aan het veroveren van winterfell? Ze hebben voldoende voedsel en geen behoefte aan macht.

quote:
En zijn de WW's dan niet de agressor in dit verhaal, of zijn ze geprovoceerd?

Ik zie het niet zo...
ze komen, ze komen, maar waarom? wat is hun motivatie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163532685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vrede! Wat hebben ze aan het veroveren van winterfell? Ze hebben voldoende voedsel en geen behoefte aan macht.

[..]

ze komen, ze komen, maar waarom? wat is hun motivatie?
Volgens mij zijn ze veel meer een natuurverschijnsel, iets wat bij de langste winters hoort, dan echt een speler met motivatie en wensen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:48:51 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163532706
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze veel meer een natuurverschijnsel, iets wat bij de langste winters hoort, dan echt een speler met motivatie en wensen.
het is niet des grrm om er orcs van te maken.
edit: hier de video waar ik het over had; wellicht kun je er dan wijs uit :)
Hoop iig wel dat het die richting uit gaat dat zou echt geniaal zijn :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163532751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is niet des grrm om er orcs van te maken.
De vergelijking met Tolkien wordt heel vaak gemaakt, maar Orcs zijn helemaal niet zo'n natuurkracht. Dat zijn domme pionnen die hersenloos hun commandant opvolgen (net als de Wights in GoT).

Overigens hebben ook Orcs meningen en onderlinge verschillen en leidersschapsstructuur en zo.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:07:00 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

De vergelijking met Tolkien wordt heel vaak gemaakt, maar Orcs zijn helemaal niet zo'n natuurkracht. Dat zijn domme pionnen die hersenloos hun commandant opvolgen (net als de Wights in GoT).

Overigens hebben ook Orcs meningen en onderlinge verschillen en leidersschapsstructuur en zo.
Sorry, waar het me eigenlijk om ging was dat Orcs puur kwaadaardig zijn in LoTR en GRRM wou dat juist niet zo schrijven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:12:26 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163533251
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sorry, waar het me eigenlijk om ging was dat Orcs puur kwaadaardig zijn in LoTR en GRRM wou dat juist niet zo schrijven.
Ja best jammer, de white walkers hebben me nooit geboeid. Kut om te zien dat ze zo'n belangrijke rol spelen de laatste paar seizoenen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:18:18 #91
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163533416
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:23 schreef Dagonet het volgende:
Bran the Builder was een Walker?
Bran the Builder is een mythisch figuur in het universum.

Kan net zo goed zijn dat er verschillende mensen aan gewerkt hebben.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:19:12 #92
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163533434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja best jammer, de white walkers hebben me nooit geboeid. Kut om te zien dat ze zo'n belangrijke rol spelen de laatste paar seizoenen.
Ik vind dat het juist wel een extra spanningselement toevoegt. Dat we en bezig zijn met wie de troon gaat winnen, en dat er daarnaast nog een groter gevaar op de loer ligt die iedereen willen afmaken.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:19:51 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja best jammer, de white walkers hebben me nooit geboeid. Kut om te zien dat ze zo'n belangrijke rol spelen de laatste paar seizoenen.
Mij hebben ze ook nooit geboeid. Qua verhaal hebben ze alleen bijgedragen aan de wildlingjacht zodat ze tegen en met jon mee konden vechten...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:21:10 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vind dat het juist wel een extra spanningselement toevoegt. Dat we en bezig zijn met wie de troon gaat winnen, en dat er daarnaast nog een groter gevaar op de loer ligt die iedereen willen afmaken.
Wat bereiken die white walkers daarmee? Eten ze mensenvlees? Hebben ze meer lebensraum nodig? (blijkbaar niet zo dringend gezien het feit dat ze zich amper verplaatsen gedurende de 6 seizoenen).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:23:32 #95
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163533534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat bereiken die white walkers daarmee? Eten ze mensenvlees? Hebben ze meer lebensraum nodig? (blijkbaar niet zo dringend gezien het feit dat ze zich amper verplaatsen gedurende de 6 seizoenen).
Nee ze willen gewoon mensen afmaken omdat ze zo geprogrammeerd zijn. Een wapen wat uit zichzelf is begonnen.

Al kan het best dat er nog een plottwist voor aankomt hoor.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:25:18 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee ze willen gewoon mensen afmaken omdat ze zo geprogrammeerd zijn. Een wapen wat uit zichzelf is begonnen.

Al kan het best dat er nog een plottwist voor aankomt hoor.
Niet helemaal, want die gast in Craster's keep had een afspraak met de White walkers gemaakt. Dus echt mindless geprogrammeerd is het niet :).
Naja, ik hoop gewoon dat ze niet de echte antagonist zijn. 1 sauron is al genoeg en Tolkien deed dat ook fantastisch.
Dany die a la breaking bad evil wordt en je er halverwege seizoen 8 schuldig door voelt dat je altijd voor haar hebt zitten hopen dat ze de troon kreeg, maar er niet meer achter kunt staan omdat ze zo batshit insane is geworden dat ze een bedreiging is voor de hele wereld..? Lijkt me wel wat :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163533621
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat bereiken die white walkers daarmee? Eten ze mensenvlees? Hebben ze meer lebensraum nodig? (blijkbaar niet zo dringend gezien het feit dat ze zich amper verplaatsen gedurende de 6 seizoenen).
De Walkers trekken pas naar het zuiden als het winter is, en dat was het 6 seizoenen lang nog niet ;)
pi_163533642
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dany die a la breaking bad evil wordt
Thanks, lul, ik moet het nog afkijken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:28:41 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533670
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Thanks, lul, ik moet het nog afkijken.
Sorry!
Maar de serie heet daarom breaking bad, dacht dat dat algemene kennis was :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163533684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De serie heet daarom breaking bad, dacht dat dat algemene kennis was :).
Als je zoals ik in seizoen 2 bent is het juist "breaking bad" omdat een brave leraar ineens de drugs in gaat.
pi_163533737
Maar goed, off-topic. :P
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:35:00 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533841
Staat de hound trouwens nog op Arya's lijstje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163533850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is niet des grrm om er orcs van te maken.
edit: hier de video waar ik het over had; wellicht kun je er dan wijs uit :)
Hoop iig wel dat het die richting uit gaat dat zou echt geniaal zijn :D
Hmm ik vind het wel wat hebben :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:36:06 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533868
Zie je het al voor je, Dany met evil wenkbrauwen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:38:22 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163533937
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef Maanvis het volgende:
Zie je het al voor je, Dany met evil wenkbrauwen?
Maar hoe kan Dany ooit verliezen? Ze heeft 3 draakjes en het grootste leger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:39:39 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163533974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar hoe kan Dany ooit verliezen? Ze heeft 3 draakjes en het grootste leger.
Jon heeft ook nog een draak in het verschiet :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:41:45 #107
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet helemaal, want die gast in Craster's keep had een afspraak met de White walkers gemaakt. Dus echt mindless geprogrammeerd is het niet :).
Naja, ik hoop gewoon dat ze niet de echte antagonist zijn. 1 sauron is al genoeg en Tolkien deed dat ook fantastisch.
Dany die a la breaking bad evil wordt en je er halverwege seizoen 8 schuldig door voelt dat je altijd voor haar hebt zitten hopen dat ze de troon kreeg, maar er niet meer achter kunt staan omdat ze zo batshit insane is geworden dat ze een bedreiging is voor de hele wereld..? Lijkt me wel wat :).
Dat komt omdat meer WW maken ook in hun hoofd zit.

Maar kan best dat er meer achter zit, sowieso zijn die WW een vrij groot mysterie. We zien ze gemiddeld 1x per seizoen.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:43:06 #108
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar hoe kan Dany ooit verliezen? Ze heeft 3 draakjes en het grootste leger.
Dothraki die bevriezen in de winter. Unsullied hebben veel zwakke punten.

Draken kunnen ook gewoon doodgaan, en misschien komt de WW wel op een gigantische ijsdraak aanzetten die haar draken zo vernietigd.
Oh.
pi_163534114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vrede! Wat hebben ze aan het veroveren van winterfell? Ze hebben voldoende voedsel en geen behoefte aan macht.
Eh... volgens mij hebben ze vrede, maar kiezen ze er zelf voor een leger op te trommelen en richting het zuiden te trekken...
pi_163534135
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:35 schreef Maanvis het volgende:
Staat de hound trouwens nog op Arya's lijstje?
Ja Nee , in een gesprek met waif zegt ze dat er nog 3 namen op der lijst staan:
- Walder Frey
- Cersei Lannister
- Gregor Clegane

Walder is er inmiddels af dus zijn er nog 2 over.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:47:15 #111
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534184
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:45 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ja, in een gesprek met waif zegt ze dat er nog 3 namen op der lijst staan:
- Walder Frey
- Cersei Lannister
- Gregor Clegane

Walder is er inmiddels af dus zijn er nog 2 over.
Gregor Clegane ja, niet Sandor Clegane
Oh.
pi_163534192
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gregor Clegane ja, niet Sandor Clegane
:@ fixed
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:50:43 #113
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:47 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

:@ fixed
Maar liever maakt ze die niet af.

Cersei moet doodgaan door Jaime of Tyrion en The Mountain door vuur of the Hound.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:55:38 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163534365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Cersei moet doodgaan door Jaime of Tyrion en The Mountain door vuur of the Hound.
Of door Sansa. :)
En hopelijk cleganebowl.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:56:23 #115
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534390
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Of door Sansa. :)
En hopelijk cleganebowl.
Sansa gaat Littlefinger wel afmaken.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:56:36 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163534393
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Of door Sansa. :)
En hopelijk cleganebowl.
Starkbowl: Sansa vs. Arya :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:59:16 #117
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163534441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Starkbowl: Sansa vs. Arya :D
Jij hebt best een zieke geest, heeft iemand je dat wel eens verteld? :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:00:25 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163534463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Sansa gaat Littlefinger wel afmaken.
Dat zou geweldig zijn.
De enige zwakte die hij heeft is Sansa, mooi als dat dan ook zijn ondergang wordt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:00:44 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163534470
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij hebt best een zieke geest, heeft iemand je dat wel eens verteld? :P
Het zijn toch maar fictionele karakters.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:02:15 #120
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zou geweldig zijn.
De enige zwakte die hij heeft is Sansa, mooi als dat dan ook zijn ondergang wordt.
Sansa gebruikt hem misschien om op de Iron Throne te komen, maar heeft geen zin om dat met hem te doen denk ik.

En zo kan de prophecy van Cersei (waarin staat dat er een jongere, mooiere koningin komt om haar plaats in te nemen) op twee personen slaan.
Oh.
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2016 @ 14:03:36 #121
35723 crew  GGMM
pi_163534515
Waarom zou Sansa in godsnaam de Iron Throne willen?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:06:22 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163534564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het zijn toch maar fictionele karakters.
I know. :)
Maar jij hoopte ook dat Sansa geflayed zou worden door Bolton. ;(
Sansa en Arya zijn mijn favoriete personages (en Dany), niets mag ze overkomen. O+
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:15:45 #123
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163534722
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Man man man...

[ afbeelding ]
Het ging sowieso met nogal een vaart dit seizoen. Toen Theon en z'n zus naar Dany vertrokken dacht ik, ok die zien we dus volgend seizoen wel een keer, volgende aflevering PLOP bij Dany in de troonkamer.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:20:20 #124
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163534825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:03 schreef GGMM het volgende:
Waarom zou Sansa in godsnaam de Iron Throne willen?
In seizoen 1 wilde ze al Queen worden, maar dan samen met Joffrey. Het zal me niks verbazen als ze uiteindelijk weer alle macht wil, of ze wordt zodanig gemanipuleerd door LF dat ze het dan wil.
Oh.
pi_163534902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In seizoen 1 wilde ze al Queen worden, maar dan samen met Joffrey. Het zal me niks verbazen als ze uiteindelijk weer alle macht wil, of ze wordt zodanig gemanipuleerd door LF dat ze het dan wil.
Er is niet zoveel meer van de naieve seizoen 1 Sansa over. Het lijkt erop dat ze nu vooral in winterfel wil blijven. Daarnaast ging het Sansa in Seizoen 1 ook niet om macht maar om het romantische disney sprookjes huwelijk.
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2016 @ 14:39:14 #126
35723 crew  GGMM
pi_163535218
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In seizoen 1 wilde ze al Queen worden, maar dan samen met Joffrey. Het zal me niks verbazen als ze uiteindelijk weer alle macht wil, of ze wordt zodanig gemanipuleerd door LF dat ze het dan wil.
Zelfs Dan en Dave zouden niet zoiets raars verzinnen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:46:06 #127
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163535346
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In seizoen 1 wilde ze al Queen worden, maar dan samen met Joffrey. Het zal me niks verbazen als ze uiteindelijk weer alle macht wil, of ze wordt zodanig gemanipuleerd door LF dat ze het dan wil.
LF heeft inderdaad nog plannen met Sansa dus die zal volgend seizoen wel het loodje leggen gok ik zo.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:14:50 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163535858
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

LF heeft inderdaad nog plannen met Sansa dus die zal volgend seizoen wel het loodje leggen gok ik zo.
LF heult altijd met de sterkste, dus wat gaat ie met de night king doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:16:47 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163535891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:24 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Er is niet zoveel meer van de naieve seizoen 1 Sansa over. Het lijkt erop dat ze nu vooral in winterfel wil blijven. Daarnaast ging het Sansa in Seizoen 1 ook niet om macht maar om het romantische disney sprookjes huwelijk.
Sowieso, met wie gaat Sansa nu sex hebben de rest van haar leven?
Ik bedacht me net dat als het Iron Throne verhaal niet werkt dat Sansa dan best als topmedewerkster kan gaan werken in 1 van littlefingers nieuw te openen whorehouses of the north? Denk dat ze daar wel veel klandizie van mensen zoals mij zullen krijgen O+.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:31:52 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163536140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

LF heult altijd met de sterkste, dus wat gaat ie met de night king doen?
LF lijkt me zo'n vent die pas in de white walkers gaat geloven wanneer eentje z'n zwaard door hem heen prikt.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:34:01 #131
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536182
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

LF lijkt me zo'n vent die pas in de white walkers gaat geloven wanneer eentje z'n zwaard door hem heen prikt.
Sowieso ben ik wel benieuwd of hij als een keukenmeid schreeuwt of als een kerel gaat brullen als hij een mes in zijn darmen krijgt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163536231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sowieso, met wie gaat Sansa nu sex hebben de rest van haar leven?
Ik bedacht me net dat als het Iron Throne verhaal niet werkt dat Sansa dan best als topmedewerkster kan gaan werken in 1 van littlefingers nieuw te openen whorehouses of the north? Denk dat ze daar wel veel klandizie van mensen zoals mij zullen krijgen O+.
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij hebt best een zieke geest, heeft iemand je dat wel eens verteld? :P
:P
Ik hoop dat ze weer met Tyrion gaat. Uiteindelijk heeft hij haar nog het best behandeld.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:39:01 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

[..]

:P
Ik hoop dat ze weer met Tyrion gaat. Uiteindelijk heeft hij haar nog het best behandeld.
Ik kan nu al niet wachten tot het moment dat Tyrion er achter komt dat Dany de antichrist blijkt te zijn. In al zijn wijsheid eindelijk in iets geloven en dan teleurgesteld worden en toch een fout gemaakt hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163536256
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik kan nu al niet wachten tot het moment dat Tyrion er achter komt dat Dany de antichrist blijkt te zijn. In al zijn wijsheid eindelijk in iets geloven en dan teleurgesteld worden en toch een fout gemaakt hebben.
En als het dan gebeurt zul je wel gaan zeuren dat het voorspelbaar is. :P
pi_163536265
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:24 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Er is niet zoveel meer van de naieve seizoen 1 Sansa over. Het lijkt erop dat ze nu vooral in winterfel wil blijven. Daarnaast ging het Sansa in Seizoen 1 ook niet om macht maar om het romantische disney sprookjes huwelijk.
Ja, beetje een Stark-trekje, werkte voor Robb overigens ook niet zo goed ;(
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:42:08 #136
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163536284
Ik denk eigenlijk dat Sansa en Arya nog wel lijnrecht tegenover elkaar komen te staan eerlijk gezegd.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:44:17 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536320
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

En als het dan gebeurt zul je wel gaan zeuren dat het voorspelbaar is. :P
When you play the game of theories, either you troll or you die.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:44:59 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536331
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:42 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Sansa en Arya nog wel lijnrecht tegenover elkaar komen te staan eerlijk gezegd.
Sansa foreshadowde sowieso al dat arya terug zou komen. No One can save us, No One can save anyone.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163536375
Arya als ultieme moordmachine met haar hond er weer bij kijk ik wel naar uit volgend seizoen. Want dat die elkaar gaan terugvinden lijkt me evident.
pi_163536392
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:47 schreef Tchock het volgende:
Arya als ultieme moordmachine met haar hond er weer bij kijk ik wel naar uit volgend seizoen. Want dat die elkaar gaan terugvinden lijkt me evident.
hond? ;(
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:51:43 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536433
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:47 schreef Tchock het volgende:
Arya als ultieme moordmachine met haar hond er weer bij kijk ik wel naar uit volgend seizoen. Want dat die elkaar gaan terugvinden lijkt me evident.
Als haar lijstje af is dan heeft zij ook geen nut meer voor het verhaal. Mountain is zo gevonden dus ze zal wel van Twins naar Kings landing teleporteren en daar even facechangen met Cersei/Qyburn en zo mountaintje omleggen. Of eerst Cersei. Of een multikill, Cersei + Mountain.

Trouwens nu ik er zo over nadenk, hoe vet zou het zijn als Arya in een gevecht met the Mountain komt en het niet lijkt te redden en dan the Hound haar komt redden. Dan krijg je daarna wel een super vette cleganebowl :). En daarna weer het drama dat Hound nog op Arya's lijstje staat.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163536487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:49 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

hond? ;(
Direwolf, husky, je snapt wat ik bedoel.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:56:10 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536514
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Direwolf, husky, je snapt wat ik bedoel.
Arya's hond is een beetje ambigue met sandor clegane he ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:00:35 #144
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163536593
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:39 schreef GGMM het volgende:

[..]

Zelfs Dan en Dave zouden niet zoiets raars verzinnen.
Het zou mij niks verbazen als ze daar naartoe gaan werken, zeker gezien de laatste aflevering en haar scène met LF en daarna met de #DAKINGINDANORF scène waar ze die blikken uitwisselde met LF.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:12:16 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen als ze daar naartoe gaan werken, zeker gezien de laatste aflevering en haar scène met LF en daarna met de #DAKINGINDANORF scène waar ze die blikken uitwisselde met LF.
Sowieso waar anders is Sansa goed voor?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:14:19 #146
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163536858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sowieso waar anders is Sansa goed voor?
Dat zou wel een goede endgame zijn.

Of ze gaat nog Jon een mes in zijn rug steken omdat zij Lady of Winterfell wil zijn. Ik zie haar verder niet heel veel boeiends doen tegen de White Walkers.
Oh.
pi_163536873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sowieso waar anders is Sansa goed voor?
Hoe bedoel je? ook al zou ze LF niet vermoorden is ze nog steeds een meerwaarde voor de serie.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:17:01 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163536910
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:15 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? ook al zou ze LF niet vermoorden is ze nog steeds een meerwaarde voor de serie.
Wat is haar doel in het leven behalve als werpzeug op de troon zitten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163537011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is haar doel in het leven behalve als werpzeug op de troon zitten?
Regeren is niet genoeg? :')
pi_163537032
Tyrion en Sansa moeten hun naam ook nog gezuiverd krijgen.

Ben benieuwd of Lady Olenna nog aan Cersei laat blijken dat zij achter de moord zat.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:28:18 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163537131
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:22 schreef viceversa het volgende:

[..]

Regeren is niet genoeg? :')
is dat haar plan? ze is nu 16 of 17, ze moet nu bepalen wat ze wil in het leven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163538383
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

is dat haar plan? ze is nu 16 of 17, ze moet nu bepalen wat ze wil in het leven.
Tijd voor een studiekeuze ja :+

Het lijkt me wel lastig voor haar, zij heeft nu juist alles gegeven om Winterfell terug te krijgen, en Jon wordt ervoor geëerd.

Ze kan nu:
- eens rustig veilig in Winterfell leven totdat de WW komen (lijkt me niet verkeerd na een dergelijk bewogen jaar waarin je familie is uitgemoord, zelf voortvluchtig bent geworden voor moord op de koning, en vervolgens uitgeleverd bent aan een sadistische gek);
- Jon backstabben om zelf queen of the North te worden (al levert ze dan wel veel sympathiepunten in tov de andere huizen);
- zich onderwerpen aan de toekomstplannen van LF (leek ze niet echt op zitten te wachten);
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:11:24 #153
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163539653
quote:
Everything about his character screams "please allow me to lead hardened men who cannot have sex into the harshest conditions because ffs I am the only one who can do this."
Vond dit wel een mooie quote over hoe Stannis eigenlijk de perfecte Lord Commander van de Night's Watch zou zijn. _O-
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_163540104
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:47 schreef Tchock het volgende:
Arya als ultieme moordmachine met haar hond er weer bij kijk ik wel naar uit volgend seizoen. Want dat die elkaar gaan terugvinden lijkt me evident.
A time for wolves: reünie van Arya met Nymeria liever vandaag dan morgen :Y Maar ze moet eerst nog Mel/Carice onder ogen komen voor de tweede keer. En dan hoop ik toch ook een weerzien met Sandor Clegane. De stukken waarbij die twee gezamenlijk rondtrokken waren uitermate prettig om naar te kijken. Beste duo, naast Pod/Brienne :D
mag het weten
pi_163543361
Net seizoen 1 afgekeken, genot!

Prachtige dialogen (vooral tussen/met Varys en Petyr), een nog onbezonnen en naïef Sansaatje, Robb King in the North _O_ met z'n bitchass moeder Cat :r
Geniale scènes met de Lannister mannen _O_
Dany die nog lief en onschuldig is O+

En vooral; lánge scènes en weinig verhaallijnen _O_
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:22:55 #156
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163543425
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Net seizoen 1 afgekeken, genot!

Prachtige dialogen (vooral tussen/met Varys en Petyr), een nog onbezonnen en naïef Sansaatje, Robb King in the North _O_ met z'n bitchass moeder Cat :r
Geniale scènes met de Lannister mannen _O_
Dany die nog lief en onschuldig is O+

En vooral; lánge scènes en weinig verhaallijnen _O_
Alleen merk je toch echt dat de productiewaarden een stukkie lager liggen dan in de latere seizoenen.
pi_163543439
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Alleen merk je toch echt dat de productiewaarden een stukkie lager liggen dan in de latere seizoenen.
Op welke manier?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:47:15 #158
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163544038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:23 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Op welke manier?
Qua hoe de set is aangekleed, alles oogt minder groots.

Minder goede visual effects ook.
Oh.
pi_163544063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Qua hoe de set is aangekleed, alles oogt minder groots.

Minder goede visual effects ook.
Seizoen had ook geen visuals nodig, de steengoede dialogen maakten dat ruimschoots goed ^O^
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:49:14 #160
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163544093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Seizoen had ook geen visuals nodig, de steengoede dialogen maakten dat ruimschoots goed ^O^
Ohja mee eens hoor.

Maar toen ik bezig was met rewatch van seizoen 1 terwijl ook seizoen 6 bezig was viel mij wel op dat seizoen 1 visueel minder aantrekkelijk was. Dialogen en verhaallijnen waren wel goed, al staat seizoen 1 wel vrij laag op mijn lijstje als ik alle seizoenen rangschik.
Oh.
pi_163544138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ohja mee eens hoor.

Maar toen ik bezig was met rewatch van seizoen 1 terwijl ook seizoen 6 bezig was viel mij wel op dat seizoen 1 visueel minder aantrekkelijk was. Dialogen en verhaallijnen waren wel goed, al staat seizoen 1 wel vrij laag op mijn lijstje als ik alle seizoenen rangschik.
Minder dan seizoen 5 ja? :D
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:53:15 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163544215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ohja mee eens hoor.

Maar toen ik bezig was met rewatch van seizoen 1 terwijl ook seizoen 6 bezig was viel mij wel op dat seizoen 1 visueel minder aantrekkelijk was. Dialogen en verhaallijnen waren wel goed, al staat seizoen 1 wel vrij laag op mijn lijstje als ik alle seizoenen rangschik.
Destijds waren er wel meer grote tieten in beeld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:01:44 #163
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163544427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Minder dan seizoen 5 ja? :D
Nee die staat onderaan.

Al ben ik het niet eens met de meeste meningen dat het echt zo slecht was, viel mij wel op bij de laatste rewatch. Gewoon een prima opbouwseizoen en met Hardhome nog steeds een van de beste afleveringen uit de hele serie.

Maar de eerste vier seizoenen was Kings Landing het meest genot, helemaal toen alle Lannisters nog levend en wel daar zaten (seizoen 2-3). Zoveel dynamiek tussen die verschillende personages had je toen. Vanaf seizoen 5 vond ik het stuk bij the Wall juist het meest interessante.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:02:37 #164
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163544454
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Destijds waren er wel meer grote tieten in beeld.
Die monoloog van Littlefinger hoe hij de macht wil grijpen, terwijl twee hoertjes elkaar beffen _O-

De eerste paar keer dat ik dat zag heb ik niet eens geluisterd naar wat LF allemaal vertelde. Pas bij de laatste rewatch besloot ik daar maar eens op te letten :')
Oh.
pi_163546646
Wow die muziek van de laatste episode :o
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:22:54 #166
400532 Forbry
Tja ...
pi_163546801
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

A time for wolves: reünie van Arya met Nymeria liever vandaag dan morgen :Y Maar ze moet eerst nog Mel/Carice onder ogen komen voor de tweede keer. En dan hoop ik toch ook een weerzien met Sandor Clegane. De stukken waarbij die twee gezamenlijk rondtrokken waren uitermate prettig om naar te kijken. Beste duo, naast Pod/Brienne :D
Ik vond Arya/The Hound het minst interessante duo. Ik vind Pod/Brienne ook niet zo boeiend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ohja mee eens hoor.

Maar toen ik bezig was met rewatch van seizoen 1 terwijl ook seizoen 6 bezig was viel mij wel op dat seizoen 1 visueel minder aantrekkelijk was. Dialogen en verhaallijnen waren wel goed, al staat seizoen 1 wel vrij laag op mijn lijstje als ik alle seizoenen rangschik.
Ik vind seizoen 1 (nog steeds) het beste seizoen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Minder dan seizoen 5 ja? :D
Ik vond seizoen 5 een goed seizoen, beter dan seizoen 4 (waar ik alleen het einde echt heel erg goed van vond).

:P :')
Tails tell tales
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:35:43 #167
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163547116
Sansa is toch getrouwd met Tyrion Lannister ?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:54:43 #168
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163547625
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind seizoen 1 (nog steeds) het beste seizoen.

Ik vind seizoen 4 het beste seizoen, met daarachter seizoen 6.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:55:20 #169
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163547647
Ik vond Brienne/Jaime boeiender dan Arya/The Hound.

Arya heb ik nooit een heel boeiend personage gevonden eigenlijk.
Oh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:58:52 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163547740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vind seizoen 4 het beste seizoen, met daarachter seizoen 6.
Seizoen 6 was echt een topper.
Ik vond 1 toch iets beter dan 4.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163548248
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:35 schreef HiZ het volgende:
Sansa is toch getrouwd met Tyrion Lannister ?
Dat huwelijk was niet geconsumeerd, dus mag je dat als ongeldig beschouwen. Haar huwelijk met Ramsay is wel geconsumeerd en dus geldig en dus is ze nu zijn weduwe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:21:22 #172
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163550029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat huwelijk was niet geconsumeerd, dus mag je dat als ongeldig beschouwen. Haar huwelijk met Ramsay is wel geconsumeerd en dus geldig en dus is ze nu zijn weduwe.
De weduwe Bolton? De weduwe Bolton-Stark? Hoe zou ze zichzelf nu noemen? Zal ze hertrouwen?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_163551800
Hebben jullie deze van Carice van Houten al eens gezien?


Is waarschijnlijk al een oude video, maar ik vond hem hilarisch :P
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:12:02 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163551909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat huwelijk was niet geconsumeerd, dus mag je dat als ongeldig beschouwen. Haar huwelijk met Ramsay is wel geconsumeerd en dus geldig en dus is ze nu zijn weduwe.
Dus als je hem niet omhoog krijgt op je huwelijksnacht ben je eigenlijk niet getrouwd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:12:51 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163551922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Seizoen 6 was echt een topper.
Ik vond 1 toch iets beter dan 4.
Seizoen 6 bevat voor mij de beste 2 afleveringen tot nu toe (E9 en E10) verder vond ik S2 heel leuk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163552089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus als je hem niet omhoog krijgt op je huwelijksnacht ben je eigenlijk niet getrouwd?
Sansa wilde niet en Tyrion wilde haar niet dwingen. Dat is iets heel anders.
Maar het huwelijk moet geconsumeerd worden anders is het niet geldig in westeros.
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:25:58 #177
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163552202
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:21 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Sansa wilde niet en Tyrion wilde haar niet dwingen. Dat is iets heel anders.
Maar het huwelijk moet geconsumeerd worden anders is het niet geldig in westeros.
Een huwelijk dat niet geconsumeerd is dat is normaliter gewoon rechtsgeldig. Het is alleen zo dat het (vermeend) niet geconsumeerd zijn van het huwelijk aangevoerd kan worden als reden om een huwelijk nietig te verklaren.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:26:11 #178
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163552208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:21 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Sansa wilde niet en Tyrion wilde haar niet dwingen. Dat is iets heel anders.
Maar het huwelijk moet geconsumeerd worden anders is het niet geldig in westeros.
Eigenaardig!
Staan die wetten ook nog ergens beschreven door de maestro's?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163552380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:25 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Een huwelijk dat niet geconsumeerd is dat is normaliter gewoon rechtsgeldig. Het is alleen zo dat het (vermeend) niet geconsumeerd zijn van het huwelijk aangevoerd kan worden als reden om een huwelijk nietig te verklaren.
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd verwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door 44rdbei op 06-07-2016 10:41:35 ]
pi_163552584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eigenaardig!
Staan die wetten ook nog ergens beschreven door de maestro's?
Maestro's?

Het komt in de serie in ieder geval wel vaker terug. Als Margeary met Tommen wil trouwen is het ook de vraag of het huwelijk tussen Margreary en Jofrey geconsumeerd is.
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:43:34 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163552645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:41 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Maestro's?
Maester :)

quote:
Het komt in de serie in ieder geval wel vaker terug. Als Margeary met Tommen wil trouwen is het ook de vraag of het huwelijk tussen Margreary en Jofrey geconsumeerd is.
Dat weet ik, ik vroeg me alleen af of het ook ergens beschreven staat. Want iedereen schudt altijd maar die regeltjes uit zijn mouw. Vooral de High Sparrow heeft daar een handje van, die zegt gewoon in een 1 op 1 gesprek dat iets zo geregeld is in The Faith maar hij heeft er nooit een boek bij om het zegmaar te bewijzen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163553011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maester :)

[..]

Dat weet ik, ik vroeg me alleen af of het ook ergens beschreven staat. Want iedereen schudt altijd maar die regeltjes uit zijn mouw. Vooral de High Sparrow heeft daar een handje van, die zegt gewoon in een 1 op 1 gesprek dat iets zo geregeld is in The Faith maar hij heeft er nooit een boek bij om het zegmaar te bewijzen :).
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat het klopt omdat het meerdere keren terug komt, het is niet zo dat de High sparrow dit even bedacht heeft. Hij grasduint natuurlijk wel door het boek en pikt eruit wat hem op dat moment het beste uitkomt. Trial by combat kwam hem bijvoorbeeld niet zo goed uit.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:03:03 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163553112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:58 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel mogen aannemen dat het klopt omdat het meerdere keren terug komt, het is niet zo dat de High sparrow dit even bedacht heeft. Hij grasduint natuurlijk wel door het boek en pikt eruit wat hem op dat moment het beste uitkomt. Trial by combat kwam hem bijvoorbeeld niet zo goed uit.
Het moet natuurlijk geen Suits worden maar wat meer Harvey Specter en Mike Ross achtige personen in GoT zou wel tof zijn. Dan kan Sam ook nog eens een held worden door een geniaal pleidooi te houden :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:12:11 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163553311
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eigenaardig!
Staan die wetten ook nog ergens beschreven door de maestro's?
Niets eigenaardigs aan, was tot niet heel lang geleden ook hier de regel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:16:13 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163553420
het huwelijk met Tyrion is iig ontbonden nadat ze getrouwd is met Ramsey
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:20:34 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163553538
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:16 schreef Re het volgende:
het huwelijk met Tyrion is iig ontbonden nadat ze getrouwd is met Ramsey
Hoe zit het met het huwelijk van Sansa met Ramsey (ivm de bolton erfenis)?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163553574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk geen Suits worden maar wat meer Harvey Specter en Mike Ross achtige personen in GoT zou wel tof zijn. Dan kan Sam ook nog eens een held worden door een geniaal pleidooi te houden :)
GoT is meer het recht van de sterkste. Het is een beetje wat de leider het beste uitkomt. Misschien als daenerys aan de macht komt dat er een keer een soort van eerlijk proces komt en dan zou Sam als advocaat wel van pas kunnen komen.

Suits vond ik de eerste 2 seizoenen wel leuk, daarna werd het steeds meer van hetzelfde.
pi_163553748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe zit het met het huwelijk van Sansa met Ramsey (ivm de bolton erfenis)?
The Bolton erfenis bestaat volgens mij (en ik kan ernaast zitten) alleen uit fort gruw (The_Dreadfort). Dat zou Sansa dan nu kunnen claimen.

Ik heb het even na gezocht en de Game of thrones wikia is het niet me eens.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Dreadfort

"Following the Battle of the Bastards, House Bolton has become extinct, leaving the Dreadfort without any ruling lordship."
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:38:06 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163553996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:28 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

The Bolton erfenis bestaat volgens mij (en ik kan ernaast zitten) alleen uit fort gruw (The_Dreadfort). Dat zou Sansa dan nu kunnen claimen.

Ik heb het even na gezocht en de Game of thrones wikia is het niet me eens.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Dreadfort

"Following the Battle of the Bastards, House Bolton has become extinct, leaving the Dreadfort without any ruling lordship."
Leuk vakantiehuisje voor Sansa O+
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:14:17 #190
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_163554864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:28 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

The Bolton erfenis bestaat volgens mij (en ik kan ernaast zitten) alleen uit fort gruw (The_Dreadfort). Dat zou Sansa dan nu kunnen claimen.

Ik heb het even na gezocht en de Game of thrones wikia is het niet me eens.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Dreadfort

"Following the Battle of the Bastards, House Bolton has become extinct, leaving the Dreadfort without any ruling lordship."
Fort Gruw... serieus. Is dat de Nederlandse vertaling?
pi_163555086
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:14 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Fort Gruw... serieus. Is dat de Nederlandse vertaling?
Eh tja, als je namen gaat vertalen dan krijg je dit soort dingen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:41:53 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163555470
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:14 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Fort Gruw... serieus. Is dat de Nederlandse vertaling?
Zegt een user met een elfjesnaam ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:44:24 #193
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_163555526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eigenaardig!
Staan die wetten ook nog ergens beschreven door de maestro's?
Ze staan wel beschreven bij de katholieke kerk
pi_163556885
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:52:31 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163557080
quote:
Wat?
Is dit echt waar? Zou fucking geweldig zijn!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163557217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat?
Is dit echt waar? Zou fucking geweldig zijn!
niets meer dan speculaties en roddels

https://www.google.nl/sea(...)g#q=mcavoy+ned+stark
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:00:03 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163557246
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

niets meer dan speculaties en roddels

https://www.google.nl/sea(...)g#q=mcavoy+ned+stark
Oke.
Maar die Mcavoy ziet er trouwens ook veel te oud uit.
Tijdens Roberts Rebellion was Eddard Stark rond de 18 ofzo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:01:23 #198
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163557272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oke.
Maar die Mcavoy ziet er trouwens ook veel te oud uit.
Tijdens Roberts Rebellion was Eddard Stark rond de 18 ofzo.
Gewoon die Neil Patrick Harris uit de flashbacks terugvragen.
Oh.
pi_163557366


[ Bericht 32% gewijzigd door Slayage op 06-07-2016 14:12:31 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163557381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gewoon die Neil Patrick Harris uit de flashbacks terugvragen.
:N
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:15:54 #201
365231 Fera
Fire & Blood
pi_163557579
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gewoon die Neil Patrick Harris uit de flashbacks terugvragen.
_O-
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 7 juli 2016 @ 00:04:27 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163573127
quote:
Ik ben er heilig van overtuigd dat ze GRRM wat meer tijd proberen te geven. Wintersetting is natuurlijk zo gevonden, in een noordelijker land.
  donderdag 7 juli 2016 @ 00:51:56 #205
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163573258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 00:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben er heilig van overtuigd dat ze GRRM wat meer tijd proberen te geven. Wintersetting is natuurlijk zo gevonden, in een noordelijker land.
Waarom zouden ze GRRM meer tijd willen geven? Ze volgen al een andere verhaallijn dan de boeken, en voor GRRM het laatste boek dan uit heeft ben je weer 10 jaar verder dus heb je niks aan in het laatste seizoen.

Ze willen het gewoon opnemen op de locaties waar ze altijd al hebben opgenomen.
Oh.
pi_163573271
quote:
draait in een loop sinds de laatste ep :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163573375
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

A time for wolves: reünie van Arya met Nymeria liever vandaag dan morgen :Y Maar ze moet eerst nog Mel/Carice onder ogen komen voor de tweede keer. En dan hoop ik toch ook een weerzien met Sandor Clegane. De stukken waarbij die twee gezamenlijk rondtrokken waren uitermate prettig om naar te kijken. Beste duo, naast Pod/Brienne :D
Nee beste duo was en is nog steeds Bronn en Tyrion. Beste trio is Bronn, Pod en Tyrion
  roze donderdag 7 juli 2016 @ 03:21:26 #208
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_163573690
Your beauty never ever scared me.
pi_163575537
Geschiedenis lesje over valyria. Ze gaan uit van de boeken maar als serie kijker kan je dit ook lezen. Het gaat over het verleden er zitten geen spoilers in over zaken die nog gaan gebeuren.

https://imgur.com/gallery/koiBz#iFiqUZi
pi_163578737
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163580778
quote:
;(
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:32:33 #212
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_163581366
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:18 schreef Poesopstokje het volgende:
In de OP staat ook al een tijdje dat de boeken zo'n 4000 pagina's omvatten.
De boeken die ik bezit hebben alle 5 zo'n 1000-1200 pagina's per boek..
Heb jij misschien boeken met een groter font, dat kan zomaar.
pi_163581720
quote:
Langer wachten op minder afleveringen ;(
pi_163582509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:32 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Heb jij misschien boeken met een groter font, dat kan zomaar.
Nee. Kleine letters op vloeipapier.
pi_163582670
De ebooks hebben nog meer pagina's :O
pi_163583893
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:32 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Heb jij misschien boeken met een groter font, dat kan zomaar.
juist kleiner.
pi_163598491
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:16:34 #218
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163601178
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
We lachen wat af hier.
Oh.
  Forum Admin vrijdag 8 juli 2016 @ 14:17:03 #219
35723 crew  GGMM
pi_163601187
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Mán wat is dit geestig zeg.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163601310
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:57 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
2x Sarah Connor
pi_163601375
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:21 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

2x Sarah Connor
oh idd! heb de serie nooit bekeken ook die laatste met arnie ook niet overigens :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:18:18 #222
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_163613091


Is deze al een keer langs geweest? Ik moest er om lachen :)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 9 juli 2016 @ 04:46:44 #223
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163616425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[ afbeelding ]

Is deze al een keer langs geweest? Ik moest er om lachen :)
Red Wedding grapjes zijn nog steeds het beste wat GOT te bieden heeft. Man. Deze serie is op zijn retour.
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 9 juli 2016 @ 04:48:42 #224
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163616429
Zou het overigens wel leuk en onverwacht vinden als Cersei en Daenerys onverwacht vrienden worden. Ze hebben zo veel gemeen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_163618553
Het is GRMM die met de verhaallijn komt.

Reden dat de boeken niet meer voor de serie verschijnen is dat dan meer mensen naar de serie gaan kijken. Daar heeft GRMM echt wel een smak met geld voor gekregen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 00:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze GRRM meer tijd willen geven? Ze volgen al een andere verhaallijn dan de boeken, en voor GRRM het laatste boek dan uit heeft ben je weer 10 jaar verder dus heb je niks aan in het laatste seizoen.

Ze willen het gewoon opnemen op de locaties waar ze altijd al hebben opgenomen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_163619010
quote:
Wat is deze versie lelijk hoog gepitcht, er staan betere versies op YT, deze is
The show must go on
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:18:44 #227
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_163619269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[ afbeelding ]

Is deze al een keer langs geweest? Ik moest er om lachen :)
Gejat van



TOMMY VERCETTI! Remember the name!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:40:04 #228
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163622874
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:18 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Gejat van

[ afbeelding ]

Ja, tuurlijk joh, nog effe.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_163667533
"How to spoil all of Game of Thrones in one single picture."

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163668281
Nee joh, dat is maar 1 van de vele familie stambomen :P
pi_163668704
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:13 schreef videonatic het volgende:
Nee joh, dat is maar 1 van de vele familie stambomen :P
als got newbie denk je dat de serie over de starks gaat :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163669366
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 04:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Red Wedding grapjes zijn nog steeds het beste wat GOT te bieden heeft. Man. Deze serie is op zijn retour.
Je hebt seizoen 6 nog niet gezien begrijp ik?
  maandag 11 juli 2016 @ 17:55:33 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163670463
Heeft Ser Pounce aanspraak op de troon nu Tommen dood is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163684413
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:18 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Gejat van

[ afbeelding ]

TOMMY VERCETTI! Remember the name!
Het "and all I got was this lousy t-shirt"- garpje bestaat al zo'n beetje sinds de oorsprong van het shirt.
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:05:10 #235
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163692878
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je hebt seizoen 6 nog niet gezien begrijp ik?
Help me herinneren; is dat het seizoen waarin er niets gebeurde of het seizoen waarin er weinig gebeurde? Ik haal ze altijd door elkaar.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:34:33 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163693521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:05 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Help me herinneren; is dat het seizoen waarin er niets gebeurde of het seizoen waarin er weinig gebeurde? Ik haal ze altijd door elkaar.
Het seizoen waar veel gebeurde, maar wat je misschien niet op is gevallen als je met je rug naar het scherm zat.
Oh.
  Forum Admin dinsdag 12 juli 2016 @ 17:45:11 #237
35723 crew  GGMM
pi_163693723
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je hebt seizoen 6 nog niet gezien begrijp ik?
Ja, minst goede seizoen tot nu toe.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:56:54 #238
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163693908
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het seizoen waar veel gebeurde, maar wat je misschien niet op is gevallen als je met je rug naar het scherm zat.
Het seizoen waar ik met mijn rug naar het scherm zat uit abjecte afschuw of pure verveling?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_163694019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:45 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, minst goede seizoen tot nu toe.
Maar wel met de 2 beste (ep 9&10) afleveringen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Forum Admin dinsdag 12 juli 2016 @ 18:04:40 #240
35723 crew  GGMM
pi_163694028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:03 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Maar wel met de 2 beste (ep 9&10) afleveringen.
Nee joh.

Misschien de visueel best uitziende.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163694279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:04 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee joh.

Misschien de visueel best uitziende.
Ik denk dat dat dubbelop is.
BFF met GGMM
  Forum Admin dinsdag 12 juli 2016 @ 18:23:04 #242
35723 crew  GGMM
pi_163694357
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:18 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik denk dat dat dubbelop is.
Ja, dat denk ik eigenlijk ook nu.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:32:04 #243
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163694487
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:56 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het seizoen waar ik met mijn rug naar het scherm zat uit abjecte afschuw of pure verveling?
Dan vraag ik me af waarom je het nog elke week bent gaan kijken als je het zo kut vind :)
Oh.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:37:51 #244
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163694595
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waarom je het nog elke week bent gaan kijken als je het zo kut vind :)
Er zitten best een paar saaie en vervelende afleveringen tussen ... een boel scenes die je doen fronzen.

En dan blaast Cersei het grootste gebedshuis in Westeros op en drijft haar laatste nog levende nageslacht tot zelfmoord! :D
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:49:44 #245
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163694822
Ik heb tot en met seizoen 4 toch wel het gevoel gehad dat ik naar n serie zat te kijken die rijpende was.
De 2 seizoenen daarop hebben duidelijk het rottingsproces ingezet. Kortom: 4 > 3 > 2 > 1 >>>>> 6 > 5
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163695189
1 > 6 of 3 (zou eerst 3 nog eens moeten herkijken voor een definitief oordeel) > 5 > 4 >>> 2
Tails tell tales
pi_163695270
Ik vond 6 in ieder geval erg tof _O_
Tails tell tales
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:29:25 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163695645
hoeveel geschiedenis is er eigenlijk verdwenen met het opblazen van Baelor :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:42:50 #249
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163695954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Er zitten best een paar saaie en vervelende afleveringen tussen ... een boel scenes die je doen fronzen.

En dan blaast Cersei het grootste gebedshuis in Westeros op en drijft haar laatste nog levende nageslacht tot zelfmoord! :D
Ik vond geen enkele aflevering saai in seizoen 6. Het fronswerk was er bij een aantal scènes, maar die kwamen in eerdere seizoenen ook wel voor.

Gebeurde verder genoeg qua plotontwikkeling.
Oh.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:43:40 #250
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163695971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:07 schreef Forbry het volgende:
1 > 6 of 3 (zou eerst 3 nog eens moeten herkijken voor een definitief oordeel) > 5 > 4 >>> 2
Je schaalt seizoen 4 wel erg laag in :o

En bij rewatch van alles kwam ik er achter dat seizoen 2 toch wel heel erg tof is.
Oh.
pi_163696132
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:29 schreef Re het volgende:
hoeveel geschiedenis is er eigenlijk verdwenen met het opblazen van Baelor :o
Nou, volgens mij sowieso alle graven van koningen...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163696491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je schaalt seizoen 4 wel erg laag in :o

En bij rewatch van alles kwam ik er achter dat seizoen 2 toch wel heel erg tof is.
Klopt, ik was/ben er niet zo buitengewoon enthousiast over als veel anderen. Ik vond alleen het einde met Oberyn/The Mountain uitgesproken tof. Overigens, ik vond het zeker geen slecht seizoen hoor! Op seizoen 2 na, vond ik álle seizoenen wel goed/erg vermakelijk. Wat mij betreft liggen 3, 4, 5 en 6 dus niet zo ver uit elkaar. Ik vind wel dat de algehele kwaliteit na seizoen 1 is gedaald (dat vond ik écht een heel goed seizoen en seizoen 6 ging wat mij betreft wel weer een beetje die richting in). Dat komt vooral door het 'fragmentarische' van alle andere seizoenen, veels te veel verschillende verhaallijnen/personages. Dat was in seizoen 1 veel minder.

Kan best dat ik na een 'rewatch' seizoen 2 ook hoger inschaal, maar vooralsnog, in mijn herinnering, vond ik dat seizoen erg saai... de 'Battle of the Blackwater Bay' vond ik ook niet zoveel aan...
Tails tell tales
pi_163697184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vond geen enkele aflevering saai in seizoen 6. Het fronswerk was er bij een aantal scènes, maar die kwamen in eerdere seizoenen ook wel voor.

Gebeurde verder genoeg qua plotontwikkeling.
Ik vond alleen de verhaallijn van Arya slecht/matig. Verder gebeurde er dit seizoen juist een hele hoop vond ik.
Tails tell tales
  dinsdag 12 juli 2016 @ 20:32:11 #254
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_163697332


[ Bericht 100% gewijzigd door Repelsteeltju op 12-07-2016 20:32:22 ]
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 12 juli 2016 @ 20:50:51 #255
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163697827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, volgens mij sowieso alle graven van koningen...
Dat zijn er niet veel, de Targaryens deden aan crematie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:07:46 #256
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163698318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:03 schreef Forbry het volgende:

[..]

Klopt, ik was/ben er niet zo buitengewoon enthousiast over als veel anderen. Ik vond alleen het einde met Oberyn/The Mountain uitgesproken tof. Overigens, ik vond het zeker geen slecht seizoen hoor! Op seizoen 2 na, vond ik álle seizoenen wel goed/erg vermakelijk. Wat mij betreft liggen 3, 4, 5 en 6 dus niet zo ver uit elkaar. Ik vind wel dat de algehele kwaliteit na seizoen 1 is gedaald (dat vond ik écht een heel goed seizoen en seizoen 6 ging wat mij betreft wel weer een beetje die richting in). Dat komt vooral door het 'fragmentarische' van alle andere seizoenen, veels te veel verschillende verhaallijnen/personages. Dat was in seizoen 1 veel minder.

Kan best dat ik na een 'rewatch' seizoen 2 ook hoger inschaal, maar vooralsnog, in mijn herinnering, vond ik dat seizoen erg saai... de 'Battle of the Blackwater Bay' vond ik ook niet zoveel aan...
Seizoen 2 had wel veel toffe momenten hoor. Tywin/Arya combo, Tyrion als Hand, Blackwater vond ik erg vet, Joffrey ging los, riots in KL, Jons kennismaking met Ygritte.
Oh.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:08:34 #257
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163698339
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:26 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vond alleen de verhaallijn van Arya slecht/matig. Verder gebeurde er dit seizoen juist een hele hoop vond ik.
Ja daarom. Alleen aflevering 6,7 en 8 waren wat trager om het een en ander weer op te bouwen. De Arya verhaallijn vond ik slecht uitgewerkt maar de rest vond ik gewoon zeer vermakelijk en tof om te bekijken.
Oh.
pi_163700553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja daarom. Alleen aflevering 6,7 en 8 waren wat trager om het een en ander weer op te bouwen. De Arya verhaallijn vond ik slecht uitgewerkt maar de rest vond ik gewoon zeer vermakelijk en tof om te bekijken.
Ik houd juist wel van traag/opbouw.
Tails tell tales
pi_163701121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Seizoen 2 had wel veel toffe momenten hoor. Tywin/Arya combo, Tyrion als Hand, Blackwater vond ik erg vet, Joffrey ging los, riots in KL, Jons kennismaking met Ygritte.
Ygritte O+

What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163702087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja daarom. Alleen aflevering 6,7 en 8 waren wat trager om het een en ander weer op te bouwen. De Arya verhaallijn vond ik slecht uitgewerkt maar de rest vond ik gewoon zeer vermakelijk en tof om te bekijken.
Ik vond die van bran juist medogeloos saai
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:11:28 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163702648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:10 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik houd juist wel van traag/opbouw.
Ik ook hoor, daarom heb ik ook niet zo lopen zeiken om seizoen 5 als de rest. Gewoon een opbouwseizoen en dat is prima.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:25 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ygritte O+

[ afbeelding ]
Knappe meid ja.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik vond die van bran juist medogeloos saai
De verhaallijn met Bran was juist fucking interessant dit seizoen :P Met alle flashbacks en natuurlijk de Hold the Door episode. En de ToJ bevestiging, niks mis mee.

Over eerdere seizoenen ben ik het mee eens dat de Bran verhaallijn vaak het saaist was.
Oh.
pi_163702698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik ook hoor, daarom heb ik ook niet zo lopen zeiken om seizoen 5 als de rest. Gewoon een opbouwseizoen en dat is prima.

[..]

Knappe meid ja.

[..]

De verhaallijn met Bran was juist fucking interessant dit seizoen :P Met alle flashbacks en natuurlijk de Hold the Door episode. En de ToJ bevestiging, niks mis mee.

Over eerdere seizoenen ben ik het mee eens dat de Bran verhaallijn vaak het saaist was.
ik ben nog bij seizoen 5 dus mijn mening was daarop gebaseerd.
we zijn het eens :)
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_163702853
Ik vind de verhaallijn van Bran wel interessant, maar met Bran zelf heb ik echt helemaal niks. Ik zou er geen traan om laten als hij dood zou gaan denk ik. :@ Nou ja, tenzij de manier waarop wel heel zielig is :')
Tails tell tales
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:19:04 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163702884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

ik ben nog bij seizoen 5 dus mijn mening was daarop gebaseerd.
we zijn het eens :)
Snel doorkijken dan :+
Oh.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:20:19 #265
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163702927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:18 schreef Forbry het volgende:
Ik vind de verhaallijn van Bran wel interessant, maar met Bran zelf heb ik echt helemaal niks. Ik zou er geen traan om laten als hij dood zou gaan denk ik. :@ Nou ja, tenzij de manier waarop wel heel zielig is :')
Bij zijn dood zou ik het alleen zonde vinden dat we geen flashbacks meer zullen zien ja. Verder is zijn karakter ook niet heel erg uitgewerkt, dus het zal me verbazen als er iemand is die wel een echte band met hem heeft.
Oh.
pi_163703045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij zijn dood zou ik het alleen zonde vinden dat we geen flashbacks meer zullen zien ja. Verder is zijn karakter ook niet heel erg uitgewerkt, dus het zal me verbazen als er iemand is die wel een echte band met hem heeft.
Ja, dat en ik stoor mij aan zijn hoofd :@
Tails tell tales
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:07:29 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163704146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:23 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, dat en ik stoor mij aan zijn hoofd :@
Dat viel dit seizoen wel weer mee. Vooral in seizoen 4 was dat erg.
Oh.
pi_163705290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Snel doorkijken dan :+
Ik irriteerde me ook immens aan dat HODOR HODOR HODOR de hele tijd. :')
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  woensdag 13 juli 2016 @ 03:01:33 #269
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163705945
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 01:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik irriteerde me ook immens aan dat HODOR HODOR HODOR de hele tijd. :')
Hodorgod
Oh.
  Forum Admin woensdag 13 juli 2016 @ 03:02:19 #270
35723 crew  GGMM
pi_163705947
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 01:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik irriteerde me ook immens aan dat HODOR HODOR HODOR de hele tijd. :')
Hodor.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163705948
Alle GOT fans moeten Team Mystic kiezen met Pokemon! DABIRDINDANORF
(she/her)
  woensdag 13 juli 2016 @ 03:19:22 #272
365231 Fera
Fire & Blood
pi_163705980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 03:02 schreef Fylax het volgende:
Alle GOT fans moeten Team Mystic kiezen met Pokemon! DABIRDINDANORF
Misschien moet je het bij het subforum houden. Lang niet elke GOT fan is daarin geïnteresseerd.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_163708384
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik vond die van bran juist medogeloos saai
de boek hoofdstukken van bran zijn prachtig :Y greenseeing/warging/dromen/visioenen laten zich niet makkelijk verflimen, waardoor de serie onderdelen van bran helaas minder zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163708393
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163708646
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

de boek hoofdstukken van bran zijn prachtig :Y greenseeing/warging/dromen/visioenen laten zich niet makkelijk verflimen, waardoor de serie onderdelen van bran helaas minder zijn.
ah vandaar. Jij hebt het dus gelezen.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 03:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

Hodor.
Why you gotta act like this .
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_163708774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

ah vandaar. Jij hebt het dus gelezen
alleen nog een gedeelte van het laatste boek.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163708841
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

de boek hoofdstukken van bran zijn prachtig :Y greenseeing/warging/dromen/visioenen laten zich niet makkelijk verflimen, waardoor de serie onderdelen van bran helaas minder zijn.
Het is zijn hoofd die het 'em doet (of niet) :')
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:24:38 #278
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_163709072
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij zijn dood zou ik het alleen zonde vinden dat we geen flashbacks meer zullen zien ja. Verder is zijn karakter ook niet heel erg uitgewerkt, dus het zal me verbazen als er iemand is die wel een echte band met hem heeft.
bran was natuurlijk wel een van de triggers achter het hele verhaal. En de tegenstelling van vrije avonturier/klimmer naar verlamde is natuurlijk ook mooi.

Rickin daarentegen, echt niets aan verloren. In de boeken al een zeikjong, in de serie helemaal nutteloze ballast.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:05:49 #279
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_163709783
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_163710218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het is zijn hoofd die het 'em doet (of niet) :')
zijn hoofd?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163710443
Is Brandon (als hij ooit terugkomt) in Winterfell niet de Warden of the North/Winterfell etc.? Hij is namelijk de enige overgebleven mannelijke Stark toch.....
Dus dan kan Sansa fluiten naar haar 'macht' en kan Jon naar het zuiden om de troon op te eisen met zijn tante :9
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_163710478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:44 schreef ser het volgende:
Is Brandon (als hij ooit terugkomt) in Winterfell niet de Warden of the North/Winterfell etc.? Hij is namelijk de enige overgebleven mannelijke Stark toch.....
Dus dan kan Sansa fluiten naar haar 'macht' en kan Jon naar het zuiden om de troon op te eisen met zijn tante :9
ik denk dat vanaf nu we de politieke spelletjes zon beetje aan de kant kunnen schuiven om ons op te maken voor de grote show down.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163710520
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

zijn hoofd?
Ik word agressief van serie-Bran :')
pi_163710566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik word agressief van serie-Bran :')
tja puberen kan pijnlijk zijn. ik vind em dit seizoen er veel beter uitzien dan seizoen 4.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163711267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Seizoen 2 had wel veel toffe momenten hoor. Tywin/Arya combo, Tyrion als Hand, Blackwater vond ik erg vet, Joffrey ging los, riots in KL, Jons kennismaking met Ygritte.
Ik wou dat dat nooit gebeurd was. Grootste (enige?) minpunt in heel GoT, fucking Ygritte. "Yuu knuu nuuthingggg", kutwijf.
pi_163711332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik wou dat dat nooit gebeurd was. Grootste (enige?) minpunt in heel GoT, fucking Ygritte. "Yuu knuu nuuthingggg", kutwijf.
:{w

Ik vond het echt jammer dat ze door dat kutjong werd doodgeschoten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:50:07 #287
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163711571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:44 schreef ser het volgende:
Is Brandon (als hij ooit terugkomt) in Winterfell niet de Warden of the North/Winterfell etc.? Hij is namelijk de enige overgebleven mannelijke Stark toch.....
Dus dan kan Sansa fluiten naar haar 'macht' en kan Jon naar het zuiden om de troon op te eisen met zijn tante :9
Hoeft niet persé, het is niet altijd dat zonen voorrang krijgen op dochters, dat is enigszins vrije keuze. Lady Went van Harrenhal bijvoorbeeld, of de Mormonts van Bear Island.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:59:52 #288
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163711754
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:24 schreef stinkie het volgende:

[..]

bran was natuurlijk wel een van de triggers achter het hele verhaal. En de tegenstelling van vrije avonturier/klimmer naar verlamde is natuurlijk ook mooi.

Rickin daarentegen, echt niets aan verloren. In de boeken al een zeikjong, in de serie helemaal nutteloze ballast.
Bran stuurt het plot wel aan, maar echt een boeiend karakter is hij natuurlijk niet. Op zijn kwaliteiten na.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik wou dat dat nooit gebeurd was. Grootste (enige?) minpunt in heel GoT, fucking Ygritte. "Yuu knuu nuuthingggg", kutwijf.
Daar stoorde ik mij nooit echt aan, vond haar relatie met Jon wel tof.
Oh.
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:00:15 #289
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163711765
Vond in eerdere seizoenen vooral Shae irritant. Dat Tyrion op haar viel zal ik nooit gaan begrijpen :')
Oh.
pi_163711845
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat vanaf nu we de politieke spelletjes zon beetje aan de kant kunnen schuiven om ons op te maken voor de grote show down.
daar stappen ze dan wel heel makkelijk overheen.... Maar van mij mag het ;-)

quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoeft niet persé, het is niet altijd dat zonen voorrang krijgen op dochters, dat is enigszins vrije keuze. Lady Went van Harrenhal bijvoorbeeld, of de Mormonts van Bear Island.
hmmm ok ben benieuwd dan wat er zou kunnen gebeuren, maar de Starks kennende zal de reunie wel weer op een of andere manier verkeerd uitpakken voor iemand :D
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_163711889
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Vond in eerdere seizoenen vooral Shae irritant. Dat Tyrion op haar viel zal ik nooit gaan begrijpen :')
Smerige kuthoer :r
Ik zit middenin seizoen 3, kan niet wachten tot dat tyfuswijf de nek wordt omgedraaid :r :r :r
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:10:24 #292
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163711972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Smerige kuthoer :r
Ik zit middenin seizoen 3, kan niet wachten tot dat tyfuswijf de nek wordt omgedraaid :r :r :r
Met haar aanstellerige kutgedrag. Tyrion was ook veel minder leuk als hij met haar was :r
Oh.
pi_163711995
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Met haar aanstellerige kutgedrag. Tyrion was ook veel minder leuk als hij met haar was :r
Altijd maar janken, jaloers doen, cynisch ''grappig'' zijn :r
Zij en Cat, die twee veracht ik :r
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:11:57 #294
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163712007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Altijd maar janken, jaloers doen, cynisch ''grappig'' zijn :r
Zij en Cat, die twee veracht ik :r
Dan zijn wij het helemaal eens.

Toen de keel van Cat werd doorgesneden stond ik op de banken.
Oh.
pi_163712018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan zijn wij het helemaal eens.

Toen de keel van Cat werd doorgesneden stond ik op de banken.
Haha, dat nou weer net níet, maar toch. Zonder haar had Robb de oorlog vast en zeker gewonnen :Y
pi_163712028
Oh wacht, dan was er geeneens oorlog :') Door haar is Ned ook onthoofd.
Kutwijf.
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:13:14 #297
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163712029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Haha, dat nou weer net níet, maar toch. Zonder haar had Robb de oorlog vast en zeker gewonnen :Y
Robb vond ik nog wel sympathiek, maarja Cat maakte de domme fout om Jaime te bevrijden (vanuit het perspectief van Robb dan)
Oh.
pi_163712297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Smerige kuthoer :r
Ik zit middenin seizoen 3, kan niet wachten tot dat tyfuswijf de nek wordt omgedraaid :r :r :r
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:33:01 #299
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163712370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh wacht, dan was er geeneens oorlog :') Door haar is Ned ook onthoofd.
Kutwijf.
Zij was ook degene die Ned pushte om sowieso naar King's Landing te gaan (wat het tegenovergestelde is van wat de serie toonde). Haar hele schuldgevoel is mede de oorzaak van Lady Stoneheart.

Maar de Red Wedding is echt de schuld van Robb zelf. Ook het verliezen van de oorlog, als ik het me goed herinner is het zelfs meer de fout van niet genoeg naar haar luisteren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_163712403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:04 schreef ser het volgende:

[..]

daar stappen ze dan wel heel makkelijk overheen.... Maar van mij mag het ;-)

er komt ongetwijfeld wel een reckoning, tussen danny/dorne/highgarden vs queen cersei, maar ik denk niet er zoveel tij in gestopt zal worden als voorheen, toen de zombie dreiging een side show leek. nu kunnen de makers daar gewoon niet omheen en de eerste opstap is al gelegd door jon, die aangaf het noorden willen verenigen tegen de ww's. dat lijkt nu gelukt met onze king jon. maar het is geen doel op zich uiteraard, maar dient slechts als opstapje om tegenstand te kunnen bieden tegen de echte dreiging.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163712409
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')