abonnement Unibet Coolblue
pi_163456048
En verder.
Alles over/met Jehovah's Getuigen.

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2016 12:59:07 ]
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:06:11 #2
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163456213
Leave it to Jah and he will guide you on.
pi_163456245
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:06 schreef Manke het volgende:
Leave it to Jah and he will guide you on.
Ben jij gelovig, Manke?
pi_163457150
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ben jij gelovig, Manke?
Tip: even terugbladeren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:54:59 #5
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163457281
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ben jij gelovig, Manke?
ja, maar heb ook twijfel en ongeloof.
pi_163458214
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ben jij gelovig, Manke?
Is dit, zeg maar, virtueel bij mensen langs gaan i.p.v. bij de deur? :)
pi_163478588
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:48 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Tip: even terugbladeren.
Oh ja.


quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:54 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, maar heb ook twijfel en ongeloof.
Je weet dus niet wat je moet geloven. Heb je ooit diep onderzoek gedaan? Waarom je bijv wél gelooft ergens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:35 schreef laforest het volgende:

[..]

Is dit, zeg maar, virtueel bij mensen langs gaan i.p.v. bij de deur? :)
Haha, nee hoor! Is gewoon belangstelling. :D
pi_163535297
Je mag best wel eens twijfel hebben.
over waarom bepaalde dingen soms gebeuren in je leven.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:16:49 #9
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163536904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je mag best wel eens twijfel hebben.
over waarom bepaalde dingen soms gebeuren in je leven.
Er staat nog een vraag open voor jou over het Comma Johanneum...
pi_163537591
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:16 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Er staat nog een vraag open voor jou over het Comma Johanneum...
kan hem alleen niet terug vinden.. :@
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163537822
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

kan hem alleen niet terug vinden.. :@
Anders niet zo moeilijk hoor:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:07:32 #12
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163582278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

kan hem alleen niet terug vinden.. :@
Jij komt altijd aan met Johannes als het om de triniteit gaat. Het Comma Johanneum is een mooi voorbeeld van hoe de triniteit eeuwen later de bijbel in gemanoeuvreerd is. In oude teksten ontbreken die verwijzingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum

Ik vraag me af wat je met deze informatie doet die wij je aandragen. Ik krijg sterk de indruk dat je die negeert of naast je neer legt, want je gebruikt het gewoon weer en weer alsof het niet gezegd is...
pi_163587961
Ik kwam deze video tegen (ook in een ander topic gepost). De JG's zijn de laatste tijd steeds meer de nadruk op de komende grote verdrukking aan het leggen. Ze zien bevestiging in de huidige wereldgebeurtenissen dat dit binnen afzienbare tijd moet gebeuren. Nu zeggen ze dit al langer natuurlijk, maar de waarschuwingen worden steeds dringender, getuige ook dit filmpje.

Vraagje aan de JG's: Stel over 5 of 10 jaar is die verdrukking er nog steeds niet, ga je dan twijfelen?

Alpha kenny one
pi_163595692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:53 schreef falling_away het volgende:
Ik kwam deze video tegen (ook in een ander topic gepost). De JG's zijn de laatste tijd steeds meer de nadruk op de komende grote verdrukking aan het leggen. Ze zien bevestiging in de huidige wereldgebeurtenissen dat dit binnen afzienbare tijd moet gebeuren. Nu zeggen ze dit al langer natuurlijk, maar de waarschuwingen worden steeds dringender, getuige ook dit filmpje.

De waarschuwingen waren altijd al dringend. Dat weet je ook wel. Alert blijven. Aanwijzingen niet negeren.
quote:
Vraagje aan de JG's: Stel over 5 of 10 jaar is die verdrukking er nog steeds niet, ga je dan twijfelen?

Het gaat komen als een dief in de nacht. Dus als je over 10 jaar gaat twijfelen dan waren er al meerdere zwakke punten in je geloof. Alleen om dit punt zal het niet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 09:01:52 ]
pi_163597486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij komt altijd aan met Johannes als het om de triniteit gaat. Het Comma Johanneum is een mooi voorbeeld van hoe de triniteit eeuwen later de bijbel in gemanoeuvreerd is. In oude teksten ontbreken die verwijzingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum

Ik vraag me af wat je met deze informatie doet die wij je aandragen. Ik krijg sterk de indruk dat je die negeert of naast je neer legt, want je gebruikt het gewoon weer en weer alsof het niet gezegd is...
Niet zo zeer om de drie eenheid aan te tonen maar in ieder geval om aan te tonen dat Jezus er al op het zelfde moment was als De Vader en de Heilige Geest.
Ik vraag mij wel af of deze tekst alleen bindend is voor de leer van de drie eenheid.
Want er zijn meer teksten die aan geven dat Jezus en de Vader en de Geest één zijn.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163597577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Niet zo zeer om de drie eenheid aan te tonen maar in ieder geval om aan te tonen dat Jezus er al op het zelfde moment was als De Vader en de Heilige Geest.
Ik vraag mij wel af of deze tekst alleen bindend is voor de leer van de drie eenheid.
Want er zijn meer teksten die aan geven dat Jezus en de Vader en de Geest één zijn.
En je kon mij ook niet duidelijk maken waarom je denkt dat omdat Jezus vanaf het begin van de schepping al was, hij niet gemaakt kon zijn en dus niet Michaël kon zijn. Manke had ook al gezegd dat er ergens een kanttekening was dat Michaël Jezus was.
pi_163598081
Omdat Jezus de Zoon van God is en Michaël is een Aartsengel.
Hoe kan God nu een engel naar de aarde sturen om geboren te worden als mens?
En dan laten sterven en weer op staan?
Dat zou toch ook geen ultiem offer zijn geweest als God een engel zou hebben gestuurd?
Ik weet niet uit welke geschriften jij opmaakt dat de 2 wel het zelfde zouden zijn?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163598167
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat Jezus de Zoon van God is en Michaël is een Aartsengel.
Hoe kan God nu een engel naar de aarde sturen om geboren te worden als mens?
En dan laten sterven en weer op staan?
Dat zou toch ook geen ultiem offer zijn geweest als God een engel zou hebben gestuurd?
Ik weet niet uit welke geschriften jij opmaakt dat de 2 wel het zelfde zouden zijn?
Waarom kan de zoon van god geen engel zijn? En waarom kan god deze engel niet naar de aarde sturen om als mens geboren te worden? Waarom zou het offer niet ultiem kunnen zijn omdat de zoon did ook aartsengel is als mens geboren wordt?

Uit de Openbaring. Ik zal het voor je opzoeken, want je hebt het gemist kennelijk.

PS
Als je mijn waarom kan beantwoorden dan is het wel duidelijk dat je niet zomaar wat zegt. Als je het weer ontwijkt of negeert dan is het wel duidelijk dat je niet eens weet wat je zegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 11:47:54 ]
pi_163598289
omdat zoals met teksten die ik al eens heb geplaatst dat Jezus er dus al was voor het begin van de wereld nog voordat God en Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk alles geschapen hebben.

kolossenzen 1 bijvoorbeeld

15 Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping.
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn: tronen, heerschappijen, overheden of machten; alle dingen zijn door Hem en voor Hem geschapen.
17 En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan tezamen door Hem.
18 En Hij is het hoofd van het lichaam, namelijk van de gemeente, Hij, Die het begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.7L4oWpLJ.dpuf

En daarbij Heeft God genoeg engelen, dus wat is er ultiem aan om er daar 1 van te offeren?
De engelen zijn ook creaties van God.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163598338
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Waarom kan de zoon van god geen engel zijn? En waarom kan god deze engel niet naar de aarde sturen om als mens geboren te worden?


In boeken/verhalen is alles mogelijk.
pi_163598366
Waarom zeggen teksten die zeggen dat Jezus er vanaf het begin was volgens jou dat hij geen engel kan zijn en dus niet gemaakt?

Wanneer je spreekt van eerstgeborene, dan verwijst dat dat er een tweede geborene is. Wie is die tweede geborene? Zou het een andere engel kunnen zijn? Dus?
pi_163598395
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:49 schreef laforest het volgende:

[..]

In boeken/verhalen is alles mogelijk.
Volgens Sjoemie niet ;)
pi_163598537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
omdat zoals met teksten die ik al eens heb geplaatst dat Jezus er dus al was voor het begin van de wereld nog voordat God en Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk alles geschapen hebben.

kolossenzen 1 bijvoorbeeld

15 Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping.
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn: tronen, heerschappijen, overheden of machten; alle dingen zijn door Hem en voor Hem geschapen.
17 En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan tezamen door Hem.
18 En Hij is het hoofd van het lichaam, namelijk van de gemeente, Hij, Die het begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.7L4oWpLJ.dpuf

En daarbij Heeft God genoeg engelen, dus wat is er ultiem aan om er daar 1 van te offeren?
De engelen zijn ook creaties van God.
Wat een onzin!
De brief van Paulus aan de Kolossenzen noemt Paulus en Timoteüs als auteurs en afzenders. Dat de brief inderdaad door Paulus geschreven is wordt door veel deskundigen betwijfeld. Een van de belangrijkste redenen voor deze twijfel is de stijl van de brief, die aanzienlijk lijkt te verschillen met die van andere Paulusbrieven. De schrijver van Kolossenzen maakt gebruik van lange, ingewikkelde zinnen, terwijl Paulus elders veelal gebruikmaakt van korte, krachtige zinnen. Ook wat de theologie betreft zijn er een aantal verschillen tussen de brief aan de Kolossenzen en andere Paulusbrieven, met name als het gaat om de persoon en het werk van Christus en de kerk als het lichaam van Christus.
Dit heeft niks te maken met het leven van Jezus, maar is een gnostisch verzinsel uit het begin van de 2e eeuw.
Toch maar eens het boek " Wie was Paulus wel ? Op zoek naar zijn teksten " van Vergeer er eens op naslaan, dan zou je wat meer te weten komen hoe de vork aan de steel zit.
pi_163598600
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Volgens Sjoemie niet ;)
Als men het kan verzinnen kan men het schrijven.
pi_163598836
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
omdat zoals met teksten die ik al eens heb geplaatst dat Jezus er dus al was voor het begin van de wereld nog voordat God en Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk alles geschapen hebben.

kolossenzen 1 bijvoorbeeld

15 Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping.
Hij lijkt op god, en hij is het eerst geboren. (hoe betekent geboren dat hij niet gemaakt kan zijn en waarom eerstgeboren. Wie is tweede)
quote:
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn: tronen, heerschappijen, overheden of machten; alle dingen zijn door Hem en voor Hem geschapen.
Hij heeft ze met zijn vader geschapen, waar hij later heerschappij over zal krijgen. Hoe zegt dat dat hij niet gemaakt kan zijn en dus geen engel.
quote:
17 En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan tezamen door Hem.
Vóór alle dingen, ja. Bedoel je dat hij ook vóór god zijn vader is? Dus dat hij al bestaat voordat god, de vader van alles, bestond? (in mijn optiek zegt deze tekst hetzelfde als de bovenstaande)
quote:
18 En Hij is het hoofd van het lichaam, namelijk van de gemeente, Hij, Die het begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.

Want zonder Jezus kom je niet tot de vader. Hij is de eerste van gids scheppingen. Hoe betekent dit dat hij niet gemaakt is.

quote:
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.7L4oWpLJ.dpuf

En daarbij Heeft God genoeg engelen, dus wat is er ultiem aan om er daar 1 van te offeren?
De engelen zijn ook creaties van God.
Omdat deze speciale engel het eerste wat hij gemaakt heeft, die precies op hem lijkt of die hij precies als zichzelf heeft gemaakt en die hij zijn zoon noemt. Dus heel belangrijk voor hem. Alle andere creaties zijn zoals jij noemt zijn creatie.
pi_163598840
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
Waarom zeggen teksten die zeggen dat Jezus er vanaf het begin was volgens jou dat hij geen engel kan zijn en dus niet gemaakt?

Wanneer je spreekt van eerstgeborene, dan verwijst dat dat er een tweede geborene is. Wie is die tweede geborene? Zou het een andere engel kunnen zijn? Dus?
Jezus zegt toch ook ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de vader dan door mij alleen.
En hij zegt ook wie mij gezien heeft heeft de vader gezien.

Staat er egens in de bijbel dan dat de engelen "zonen" of zoon genoemd worden?
En daarbij wordt vaak genoeg in de bijbel vermeld dat engelen alleen bepaalde taken hebben

Lees de Hebreeën brief anders eens heel aandachtig door en kom dan maar op je punt terug.
Duidelijker kan ik mijn punt volgens mij niet maken, want het staat gewoon letterlijk in dat de engelen nooit zoon genoemd zijn maar de eerst geborene van de wereld (Jezus) dus wel.

1 Nadat God voorheen vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had door de profeten, heeft Hij in deze laatste dagen tot ons gesproken door de Zoon,
2 Die Hij Erfgenaam gemaakt heeft van alles, door Wie Hij ook de wereld gemaakt heeft.
3 Hij, Die de afstraling van Gods heerlijkheid is en de afdruk van Zijn zelfstandigheid, Die alle dingen draagt door Zijn krachtig woord, heeft, nadat Hij de reiniging van onze zonden door Zichzelf tot stand had gebracht, Zich gezet aan de rechterhand van de Majesteit in de hoogste hemelen.
4 Hij is zoveel meer geworden dan de engelen als de Naam die Hij als erfdeel ontvangen heeft, voortreffelijker is dan die van hen.
5 Want tegen wie van de engelen heeft God ooit gezegd: U bent Mijn Zoon, heden heb Ik U verwekt? En verder: Ik zal voor Hem tot een Vader zijn, en Hij zal voor Mij tot een Zoon zijn?
6 En wanneer Hij vervolgens de Eerstgeborene in de wereld brengt, zegt Hij: En laten alle engelen van God Hem aanbidden.
7 En van de engelen zegt Hij weliswaar: Die Zijn engelen maakt tot geesten en Zijn dienaren tot een vuurvlam,
8 maar tegen de Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, bestaat in alle eeuwigheid. De scepter van Uw koninkrijk is een scepter van het recht.
9 U hebt gerechtigheid lief en haat ongerechtigheid. Daarom heeft Uw God U gezalfd, o God, met vreugdeolie, boven Uw metgezellen.
10 En: In het begin hebt U, Heere, de aarde gegrondvest, en de hemelen zijn de werken van Uw handen.
11 Die zullen vergaan, maar U blijft altijd. En ze zullen alle verslijten als een gewaad,
12 en als een mantel zult U ze oprollen en ze zullen verwisseld worden; maar U bent Dezelfde en Uw jaren zullen niet ophouden.
13 En tegen wie van de engelen heeft Hij ooit gezegd: Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden neergelegd heb als een voetbank voor Uw voeten?
14 Zijn zij niet allen dienende geesten, die uitgezonden worden ten dienste van hen die de zaligheid zullen beërven?
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.C6D0Mc2s.dpuf
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163598870
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:02 schreef laforest het volgende:

[..]

Als men het kan verzinnen kan men het schrijven.
Soms zijn schrijfsels geen verzinsels....
pi_163599003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:14 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus zegt toch ook ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de vader dan door mij alleen.
En hij zegt ook wie mij gezien heeft heeft de vader gezien.

Ik weet wat hij zegt. Hoe interpreteer jij deze laatste tekst? Dat hij net als de vader god altijd al heeft bestaan? Waarom is hij gods zoon en niet ook een god? Of is hij volgens jou ook een god?
quote:
Staat er egens in de bijbel dan dat de engelen "zonen" of zoon genoemd worden?
En daarbij wordt vaak genoeg in de bijbel vermeld dat engelen alleen bepaalde taken hebben

Lees de Hebreeën brief anders eens heel aandachtig door en kom dan maar op je punt terug.
Duidelijker kan ik mijn punt volgens mij niet maken, want het staat gewoon letterlijk in dat de engelen nooit zoon genoemd zijn maar de eerst geborene van de wereld (Jezus) dus wel.

1 Nadat God voorheen vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had door de profeten, heeft Hij in deze laatste dagen tot ons gesproken door de Zoon,
2 Die Hij Erfgenaam gemaakt heeft van alles, door Wie Hij ook de wereld gemaakt heeft.
3 Hij, Die de afstraling van Gods heerlijkheid is en de afdruk van Zijn zelfstandigheid, Die alle dingen draagt door Zijn krachtig woord, heeft, nadat Hij de reiniging van onze zonden door Zichzelf tot stand had gebracht, Zich gezet aan de rechterhand van de Majesteit in de hoogste hemelen.
4 Hij is zoveel meer geworden dan de engelen als de Naam die Hij als erfdeel ontvangen heeft, voortreffelijker is dan die van hen.
5 Want tegen wie van de engelen heeft God ooit gezegd: U bent Mijn Zoon, heden heb Ik U verwekt? En verder: Ik zal voor Hem tot een Vader zijn, en Hij zal voor Mij tot een Zoon zijn?
6 En wanneer Hij vervolgens de Eerstgeborene in de wereld brengt, zegt Hij: En laten alle engelen van God Hem aanbidden.
7 En van de engelen zegt Hij weliswaar: Die Zijn engelen maakt tot geesten en Zijn dienaren tot een vuurvlam,
8 maar tegen de Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, bestaat in alle eeuwigheid. De scepter van Uw koninkrijk is een scepter van het recht.
9 U hebt gerechtigheid lief en haat ongerechtigheid. Daarom heeft Uw God U gezalfd, o God, met vreugdeolie, boven Uw metgezellen.
10 En: In het begin hebt U, Heere, de aarde gegrondvest, en de hemelen zijn de werken van Uw handen.
11 Die zullen vergaan, maar U blijft altijd. En ze zullen alle verslijten als een gewaad,
12 en als een mantel zult U ze oprollen en ze zullen verwisseld worden; maar U bent Dezelfde en Uw jaren zullen niet ophouden.
13 En tegen wie van de engelen heeft Hij ooit gezegd: Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden neergelegd heb als een voetbank voor Uw voeten?
14 Zijn zij niet allen dienende geesten, die uitgezonden worden ten dienste van hen die de zaligheid zullen beërven?
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.C6D0Mc2s.dpuf
Dus dat iemand een speciale taak heeft binnen een groep is het onmogelijk dat hij de leider is?

Het is niet mogelijk dat Jezus een engel is omdat god hem zijn zoon noemt en andere engelen niet?

Dus volgens jou MOET Jezus wel iets anders zijn omdat hij het eerst was, hij door god zoon genoemd wordt en een "voorkeursbehandeling" krijgt?

Je hebt nog niet verteld wie dan de tweedegeborene is. Oftewel de derde god..
pi_163599432
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Soms zijn schrijfsels geen verzinsels....
Klopt, dat noemen academische literatuur.
pi_163599748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus zegt toch ook ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de vader dan door mij alleen.
Als joden spraken van ' de weg, dewaarheid en het leven ' had men het over het naleven van de Torah.
quote:
En hij zegt ook wie mij gezien heeft heeft de vader gezien.
Moet vast zeer hebben geleken op zijn vader Jozef. :)

quote:
Staat er egens in de bijbel dan dat de engelen "zonen" of zoon genoemd worden?
En daarbij wordt vaak genoeg in de bijbel vermeld dat engelen alleen bepaalde taken hebben
Probeer anders eens Job 2. Afhankelijk van de bijbelversie spreekt men van ' kinderen, zonen, hemelbewoners " :)

quote:
Lees de Hebreeën brief anders eens heel aandachtig door en kom dan maar op je punt terug.
Duidelijker kan ik mijn punt volgens mij niet maken, want het staat gewoon letterlijk in dat de engelen nooit zoon genoemd zijn maar de eerst geborene van de wereld (Jezus) dus wel.

1 Nadat God voorheen vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had door de profeten, heeft Hij in deze laatste dagen tot ons gesproken door de Zoon,
2 Die Hij Erfgenaam gemaakt heeft van alles, door Wie Hij ook de wereld gemaakt heeft.
3 Hij, Die de afstraling van Gods heerlijkheid is en de afdruk van Zijn zelfstandigheid, Die alle dingen draagt door Zijn krachtig woord, heeft, nadat Hij de reiniging van onze zonden door Zichzelf tot stand had gebracht, Zich gezet aan de rechterhand van de Majesteit in de hoogste hemelen.
4 Hij is zoveel meer geworden dan de engelen als de Naam die Hij als erfdeel ontvangen heeft, voortreffelijker is dan die van hen.
5 Want tegen wie van de engelen heeft God ooit gezegd: U bent Mijn Zoon, heden heb Ik U verwekt? En verder: Ik zal voor Hem tot een Vader zijn, en Hij zal voor Mij tot een Zoon zijn?
6 En wanneer Hij vervolgens de Eerstgeborene in de wereld brengt, zegt Hij: En laten alle engelen van God Hem aanbidden.
7 En van de engelen zegt Hij weliswaar: Die Zijn engelen maakt tot geesten en Zijn dienaren tot een vuurvlam,
8 maar tegen de Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, bestaat in alle eeuwigheid. De scepter van Uw koninkrijk is een scepter van het recht.
9 U hebt gerechtigheid lief en haat ongerechtigheid. Daarom heeft Uw God U gezalfd, o God, met vreugdeolie, boven Uw metgezellen.
10 En: In het begin hebt U, Heere, de aarde gegrondvest, en de hemelen zijn de werken van Uw handen.
11 Die zullen vergaan, maar U blijft altijd. En ze zullen alle verslijten als een gewaad,
12 en als een mantel zult U ze oprollen en ze zullen verwisseld worden; maar U bent Dezelfde en Uw jaren zullen niet ophouden.
13 En tegen wie van de engelen heeft Hij ooit gezegd: Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden neergelegd heb als een voetbank voor Uw voeten?
14 Zijn zij niet allen dienende geesten, die uitgezonden worden ten dienste van hen die de zaligheid zullen beërven?
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.C6D0Mc2s.dpuf
En mijn punt is dat dit gecorrumpeerde teksten zijn van gnostici, eind 1e eeuw, begin 2e eeuw.
pi_163599957
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik weet wat hij zegt. Hoe interpreteer jij deze laatste tekst? Dat hij net als de vader god altijd al heeft bestaan? Waarom is hij gods zoon en niet ook een god? Of is hij volgens jou ook een god?

Jezus is beide zoals ik al zovaak heb aangetoond met de tekst uit Johannes 1 vanaf vers 1
in die tekst wordt allegorisch Jezus gelijk gesteld aan Het Woord zoals God ook door Het Woord de aarde gemaakt heeft.
Maar die tekst hebben ze in de Nieuwe wereld Vertaling uit zijn verband gerukt en aangepast waardoor jullie dit dus niet meer willen aannemen. ;)

quote:
Dus dat iemand een speciale taak heeft binnen een groep is het onmogelijk dat hij de leider is?

Het is niet mogelijk dat Jezus een engel is omdat god hem zijn zoon noemt en andere engelen niet?

Dus volgens jou MOET Jezus wel iets anders zijn omdat hij het eerst was, hij door god zoon genoemd wordt en een "voorkeursbehandeling" krijgt?

Je hebt nog niet verteld wie dan de tweedegeborene is. Oftewel de derde god..
Zoals dus aangetoond met de Hebreeën brief ves 5
5 Want tegen wie van de engelen heeft God ooit gezegd: U bent Mijn Zoon, heden heb Ik U verwekt? En verder: Ik zal voor Hem tot een Vader zijn, en Hij zal voor Mij tot een Zoon zijn? - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.C6D0Mc2s.dpuf

Hoe kan dat dus betekenen dat Jezus een engel is als God zelf al zegt: welke engel heb Ik ooit gezegd dat hij mijn zoon zou zijn?
Terwijl God zelf heeft gezegd toen Jezus door Johannes gedoopt werd: Dit is mijn Zoon in Hem heb ik mijn welbehagen.
Hoe kan God dit tegen een engel zeggen als hij dat nog nooit tegen een engel heeft gezegd?

Johannes 17: 5 zegt ook duidelijk dat Jezus al bij God was voor de schepping van de wereld.

4 Ik heb U verheerlijkt op de aarde. Ik heb het werk volbracht dat U Mij gegeven hebt om te doen.
5 En nu verheerlijk Mij, U Vader, bij Uzelf, met de heerlijkheid die Ik bij U bezat voordat de wereld er was.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.flDq10T3.dpuf

De teksten zijn zo duidelijk als wat, dus Jezus is geen engel dus niet gecreëerd.
Jezus is Het beeld van de onzichtbare God.
Dus vergelijkbaar met de tekst: Wie mij gezien heeft heeft De Vader gezien.
Dat zou gewoon nooit door een engel gezegd kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjoemie1985 op 08-07-2016 13:49:12 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163601263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus is beide zoals ik al zovaak heb aangetoond met de tekst uit Johannes 1 vanaf vers 1
in die tekst wordt allegorisch Jezus gelijk gesteld aan Het Woord zoals God ook door Het Woord de aarde gemaakt heeft.
Maar die tekst hebben ze in de Nieuwe wereld Vertaling uit zijn verband gerukt en aangepast waardoor jullie dit dus niet meer willen aannemen. ;)

Dus jij hebt twee goden, een vader en een zoon? Sinds wanneer hebben Christenen meer dan een god?
quote:
[..]

Zoals dus aangetoond met de Hebreeën brief ves 5
5 Want tegen wie van de engelen heeft God ooit gezegd: U bent Mijn Zoon, heden heb Ik U verwekt? En verder: Ik zal voor Hem tot een Vader zijn, en Hij zal voor Mij tot een Zoon zijn? - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.C6D0Mc2s.dpuf

Hoe kan dat dus betekenen dat Jezus een engel is als God zelf al zegt: welke engel heb Ik ooit gezegd dat hij mijn zoon zou zijn?
Terwijl God zelf heeft gezegd toen Jezus door Johannes gedoopt werd: Dit is mijn Zoon in Hem heb ik mijn welbehagen.
Hoe kan God dit tegen een engel zeggen als hij dat nog nooit tegen een engel heeft gezegd?
Omdat de die tekst niet zegt dat hij dat nooit tegen een engel heeft gezegd. Maar hij bedoelt dat hij sat nooit eerder heeft gezegd behalve tegen deze engel die dus daardoor duidelijk zijn uitverkorene is.
quote:
Johannes 17: 5 zegt ook duidelijk dat Jezus al bij God was voor de schepping van de wereld.

4 Ik heb U verheerlijkt op de aarde. Ik heb het werk volbracht dat U Mij gegeven hebt om te doen.
5 En nu verheerlijk Mij, U Vader, bij Uzelf, met de heerlijkheid die Ik bij U bezat voordat de wereld er was.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.flDq10T3.dpuf

De teksten zijn zo duidelijk als wat, dus Jezus is geen engel dus niet gecreëerd.
Jezus is Het beeld van de onzichtbare God.
Dus vergelijkbaar met de tekst: Wie mij gezien heeft heeft De Vader gezien.
Dat zou gewoon nooit door een engel gezegd kunnen worden.
Volgens jou dan, wie is deze Michaël in Da 10:13,21 waar hij wordt aangeduid als de vorst. Gewoon een engel? Waarom wordt hij dan de vorst genoemd?

Da 12:1 - Als dat niet duidt op Jezus die gaat regeren, waar duidt dat dan op volgens jou?

Openb. 12:7 - Michaël en zijn engelen streden tegen de draak. Waarom zou daarmee niet Jezus bedoeld kunnen sinds we weten dat Jezus in de hemel tegen Satan streed en hij het Koninkrijk betroond heeft?

Waar was Jezus dan terwijl, volgens jou gewoon een engel die Michaël heet, streed tegen de draak?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 14:19:55 ]
pi_163601825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Dus jij hebt twee goden, een vader en een zoon? Sinds wanneer hebben Christenen meer dan een god?
Nee hoor, volgens Sjoemie zijn er 3 ! Je vergeet de H.Geest nog.

Dat aanvankelijk deze 3 enkel als eigenschappen ( netjer ) van de Ene bedoeld werd raakt maar niet door te dringen. En wat Jezus daar bij komt kijken is me ook een raadsel. Is het omdat men in de 4e eeuw hem één van die eigenschappen heeft toebedeeld ? Reuze misvatting en dwaling ( blasfemie ).
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:50:36 #34
224960 highender
Travellin' Light
pi_163602123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je mag best wel eens twijfel hebben.
over waarom bepaalde dingen soms gebeuren in je leven.
Of aan de lopende band gebeuren bij derden ;( .
pi_163602642
Michaël is een aartsengel net als Gabriël,
En Michaël is volgens mij de aanvoerder / vorst over alle engelen die tot het leger van De Heer (God) behoren, engelen kunnen verschillende taken hebben bij God dus.

Zo was Gabriël de aartsengel die boodschappen over bracht naar bijvoorbeeld Maria en Jozef en Elisabeth.

En nee ik heb geen 2 goden.
Zoals ik al een eerder heb gezegt is er 1 God alleen manifesteert hij zich in 3 personen
De Zoon, De Vader en De Heilige Geest.
Maar die laatste zien de JG al niet als persoon terwijl de Bijbel dit toch ook heel duidelijk laat zien in alle menselijke trekken die de H.G. heeft en die een kracht niet kan hebben zoals jullie de H.G. zien.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:33:55 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163607773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

Zoals ik al een eerder heb gezegt is er 1 God alleen manifesteert hij zich in 3 personen
De Zoon, De Vader en De Heilige Geest.

het is wel opmerkelijk dat veel bewegingen en stromingen dit aanvechten, jg, sda, islam, new age (wat niks met de bijbel heeft, maar wel zaken overneemt, en ook dit wat je noemt aanvecht.), veel katholieken geloven er niet meer in.
pi_163607989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

Zoals ik al een eerder heb gezegt is er 1 God alleen manifesteert hij zich in 3 personen
De Zoon, De Vader en De Heilige Geest.
Maar die laatste zien de JG al niet als persoon terwijl de Bijbel dit toch ook heel duidelijk laat zien in alle menselijke trekken die de H.G. heeft en die een kracht niet kan hebben zoals jullie de H.G. zien.
H.G. heeft menselijke trekken ? Dan is die zeker en vast door mensen verzonnen. Probleem bij jou is dat je de bijbel leest door een hedendaagse bril en met een westerse denkwijze. Probeer je eens te verplaatsen in een vreemde cultuur van pakweg 2000 jaar geleden. Als je dat niet lukt zal je hier blijven onzin verkopen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:52:24 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163608232
De bijbel (alleen het nt eigenlijk) noemt de hg altijd hem en hij, niet het. Ook spreekt hij in handelingen 10:19, de b. spreekt over het bedroeven van de hg.
Daarom zeggen christenen: het is een persoon.

[ Bericht 15% gewijzigd door Manke op 08-07-2016 21:03:14 ]
pi_163609259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

Zoals ik al een eerder heb gezegt is er 1 God alleen manifesteert hij zich in 3 personen
De Zoon, De Vader en De Heilige Geest.
Gewoon achteraf verzonnen door filosofen te betrekken voor rationele argumenten.

Speciaal voor sjoemie:

http://plato.stanford.edu/entries/trinity/trinity-history.html

No trinitarian doctrine is explicitly taught in the Old Testament.

The New Testament contains no explicit trinitarian doctrine. However, many Christian theologians, apologists, and philosophers hold that the doctrine can be inferred from what the New Testament does teach about God.

It was only in response to the controversy sparked by the Alexandrian presbyter Arius (ca. 256–336) that a critical mass of bishops rallied around what eventually became standard language about the Trinity. This controversy was complex, and has been much illuminated by recent historians (Ayres 2004; Freeman 2008; Hanson 1988; Pelikan 1971; Rubenstein 1999; Williams 2001).

A direct influence on second century Christian theology is the Jewish philosopher and theologian Philo of Alexandria (a.k.a. Philo Judaeus) (ca. 20 BCE - ca. 50 CE), the product of Alexandrian Middle Platonism (with elements of Stoicism and Pythagoreanism). Inspired by the Timaeus of Plato...

Altijd weer die filosofen. O+
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:51:23 #40
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163609531
Zowel de heilige Geest, de vader en het woord komen voor in het OT. Psalmen 2 spreekt over de zoon en op meerdere plaatsen in het OT verschijnt hij als mens, zoals in Jozua.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163610116
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:51 schreef Manke het volgende:
Zowel de heilige Geest, de vader en het woord komen voor in het OT. Psalmen 2 spreekt over de zoon en op meerdere plaatsen in het OT verschijnt hij als mens, zoals in Jozua.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is heel wat anders als een echte trinitas doctrine. Die is later verzonnen.

Als er in een boek de woorden "een" "hoorn" en "bestaan" voorkomt houdt dit ook niet in dat we daaruit het bewijs voor een eenhoorn kunnen halen of dat dit een theorie over een eenhoorn is, want het kan ook over ijsjes gaan, met een of twee bollen op een hoorn, maar we weten van het bestaan van een ijsje met drie ballen erop.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:22:49 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163610317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders als een echte trinitas doctrine. Die is later verzonnen.

Als er in een boek de woorden "een" "hoorn" en "bestaan" voorkomt houdt dit ook niet in dat we daaruit het bewijs voor een eenhoorn kunnen halen of dat dit een theorie over een eenhoorn is, want het kan ook over ijsjes gaan, met een of twee bollen op een hoorn, maar we weten van het bestaan van een ijsje met drie ballen erop.
dat eerste klopt, net zoals de islamitische tawheed ook later is verzonnen.

Leuk voorbeeld
De punten die ik opnoemde verwezen dan ook letterlijk naar Goed en waren geen losse woordjes waar je alles van kan maken.
In het OT staat letterlijk: het woord van God, de heilige geest van God, God de vader.
pi_163611702
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:51 schreef Manke het volgende:
Zowel de heilige Geest, de vader en het woord komen voor in het OT. Psalmen 2 spreekt over de zoon en op meerdere plaatsen in het OT verschijnt hij als mens, zoals in Jozua.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien gaan ze nu eens door hebben dat " zoon van Abba ( de Vader = JHWH )" een onderscheiding/ titel is en Gezalfde ( messias ) gewoon een joodse koning, en dat de H.G. een bar-slechte vertaling is van ' de goddelijke wijsheid ". God's wijsheid = H.G.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:34:43 #44
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163612093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Misschien gaan ze nu eens door hebben dat " zoon van Abba ( de Vader = JHWH )" een onderscheiding/ titel is en Gezalfde ( messias ) gewoon een joodse koning, en dat de H.G. een bar-slechte vertaling is van ' de goddelijke wijsheid ". God's wijsheid = H.G.
in dat stukje is de zoon vertaald van bar, en kan ook erfgenaam betekenen, dat het over Jezus zou gaan ben ik ook niet van overtuigd.

Wat versta je precies onder goddelijke wijsheid? Heb het je vaak zien schrijven, kan er alleen niks mee.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Holy_Spirit_(Judaism)
pi_163612188
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
Michaël is een aartsengel net als Gabriël,
En Michaël is volgens mij de aanvoerder / vorst over alle engelen die tot het leger van De Heer (God) behoren, engelen kunnen verschillende taken hebben bij God dus.

Zo was Gabriël de aartsengel die boodschappen over bracht naar bijvoorbeeld Maria en Jozef en Elisabeth.

En nee ik heb geen 2 goden.
Zoals ik al een eerder heb gezegt is er 1 God alleen manifesteert hij zich in 3 personen
De Zoon, De Vader en De Heilige Geest.
Maar die laatste zien de JG al niet als persoon terwijl de Bijbel dit toch ook heel duidelijk laat zien in alle menselijke trekken die de H.G. heeft en die een kracht niet kan hebben zoals jullie de H.G. zien.
Sjoemie, als ik je goed begrijp, dan is, volgens jou, Jezus die voor ons gestorven is, God himself?
pi_163612216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens Sjoemie zijn er 3 ! Je vergeet de H.Geest nog.

Dat aanvankelijk deze 3 enkel als eigenschappen ( netjer ) van de Ene bedoeld werd raakt maar niet door te dringen. En wat Jezus daar bij komt kijken is me ook een raadsel. Is het omdat men in de 4e eeuw hem één van die eigenschappen heeft toebedeeld ? Reuze misvatting en dwaling ( blasfemie ).
Hoe is de zoon dan een eigenschap?

Je hebt al eerder gezegd dat Jezus niet Gods zoon is. Hoe is dat weer?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 22:41:28 ]
pi_163615432
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:39 schreef Hexxenbiest het volgende:
Hoe is de zoon dan een eigenschap?
Vast nooit mijn post gelezen... Vader komt voor de zoon. Vader is het begin van alles en Zoon is een ' product ' van de Vader. Zoon is alles wat is geschapen. In den beginne ( Vader ) had God de wijsheid ( H.Geest ) het universum met alles erin te schapen ( Zoon ).

quote:
Je hebt al eerder gezegd dat Jezus niet Gods zoon is. Hoe is dat weer?
Jezus WAS een ' zoon van Abba ' en dit waren er wel meer met deze eretitel. Koning Josia was ook een ' zoon van Abba ( vader = JHWH ) om er eentje te noemen. Deze titel gaf men aan personen die zich opmerkelijk hadden ingezet voor de Weg.
pi_163616538
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:38 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Sjoemie, als ik je goed begrijp, dan is, volgens jou, Jezus die voor ons gestorven is, God himself?
Niet alleen Sjoemie maar de meerderheid van de christenen, dat is het meme van de zelfopofferende God, daarom werkt het klassieke christendom zo goed bij bekeringen, en gaat het zo slecht met de JG die iedereen verplichten om met het geloof langs de deuren te leuren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163617510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 01:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Vast nooit mijn post gelezen... Vader komt voor de zoon. Vader is het begin van alles en Zoon is een ' product ' van de Vader. Zoon is alles wat is geschapen. In den beginne ( Vader ) had God de wijsheid ( H.Geest ) het universum met alles erin te schapen ( Zoon ).
De eigenschap om te scheppen is dus de zoon, bedoel je?
quote:
[..]

Jezus WAS een ' zoon van Abba ' en dit waren er wel meer met deze eretitel. Koning Josia was ook een ' zoon van Abba ( vader = JHWH ) om er eentje te noemen. Deze titel gaf men aan personen die zich opmerkelijk hadden ingezet voor de Weg.
Abba... Hihi.
Dat zei de dochter van DiNozzo tegen hem: Abba.

Maar wat je zegt is dus de verklaring van ongelovigen. Gelovigen geloven in Jezus de Messias. En dat is niet de mens Jezus, zoon van Jozef.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 07:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Niet alleen Sjoemie maar de meerderheid van de christenen, dat is het meme van de zelfopofferende God, daarom werkt het klassieke christendom zo goed bij bekeringen, en gaat het zo slecht met de JG die iedereen verplichten om met het geloof langs de deuren te leuren.
Onzin!
De reden dat mensen voor JG terugdeinzen is het deur aan deur gaan. Dat willen ze niet doen dus dan verwerpen ze het geloof alvast (zonder kennis te hebben wat het inhoudt)

Oh, dat heb je ook gezegd.
Maar dan zie je dat mensen kiezen wat ze willen geloven of wat zij bereid zijn te geven/offeren voor een geloof.
Halfslachtig is dat.
Ze zoeken geen waarheid, ze nemen wat goed is voor hen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 10:07:14 ]
pi_163617695
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:01 schreef Hexxenbiest het volgende:


Onzin!
De reden dat mensen voor JG terugdeinzen is het deur aan deur gaan. Dat willen ze niet doen dus dan verwerpen ze het geloof alvast (zonder kennis te hebben wat het inhoudt)

Oh, dat heb je ook gezegd.
Maar dan zie je dat mensen kiezen wat ze willen geloven of wat zij bereid zijn te geven/offeren voor een geloof.
Halfslachtig is dat.
Ze zoeken geen waarheid, ze nemen wat goed is voor hen.
Wel goed lezen wat ik schrijf hè. ;)
De waarheid is dat God niet bestaat, maar daar kom je wel achter als je dood bent.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163617774
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:01 schreef Hexxenbiest het volgende:
De eigenschap om te scheppen is dus de zoon, bedoel je?
Neen, de Zoon IS de schepping, de vrucht van de goddelijke wijsheid.
quote:
Abba... Hihi.
Dat zei de dochter van DiNozzo tegen hem: Abba.
Logisch, abba wil vader zeggen. Zo wil bv. Bar abba(s) zeggen, zoon van de vader ( in dit geval JHWH ). Zo wou Pilatus niet oordelen over een geloofsstatus Zoon van God ( abba ), maar over de persoon die zich uitgaf als messias ( koning der joden ). Stond ook op te titulus boven het kruis.
quote:
Maar wat je zegt is dus de verklaring van ongelovigen.
Heeft met geloof niks te maken, maar met geschiedenis, wat gelovigen stier negeren.
quote:
Gelovigen geloven in Jezus de Messias.
Ze zijn met het begrip ' messias' aan de haal gegaan. Hebben ze de twee stambomen in het N.T. nodig om er hun betekenis eraan te geven ? Wat was de bedoeling van deze auteurs als ze niet de intentie hadden om Jezus de legitieme erfgenaam op de troon van David aan te tonen ?
quote:
En dat is niet de mens Jezus, zoon van Jozef.
Zal me worst wezen wat ze geloven.
pi_163617807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Neen, de Zoon IS de schepping, de vrucht van de goddelijke wijsheid.

[..]

Logisch, abba wil vader zeggen. Zo wil bv. Bar abba(s) zeggen, zoon van de vader ( in dit geval JHWH ). Zo wou Pilatus niet oordelen over een geloofsstatus Zoon van God ( abba ), maar over de persoon die zich uitgaf als messias ( koning der joden ). Stond ook op te titulus boven het kruis.

[..]

Heeft met geloof niks te maken, maar met geschiedenis, wat gelovigen stier negeren.

[..]

Ze zijn met het begrip ' messias' aan de haal gegaan. Hebben ze de twee stambomen in het N.T. nodig om er hun betekenis eraan te geven ? Wat was de bedoeling van deze auteurs als ze niet de intentie hadden om Jezus de legitieme erfgenaam op de troon van David aan te tonen ?

[..]

Zal me worst wezen wat ze geloven.
Welke twee stambomen zijn er twee verschillende?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 10:40:53 ]
pi_163617870
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:40 schreef Argo het volgende:

[..]

Welke twee stambomen zijn er twee verschillende?
Heu.. Ja. Lichtelijk verschillend, maar niet belangrijk. Belangrijk is de bedoeling van deze stambomen.
pi_163617911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Heu.. Ja. Lichtelijk verschillend, maar niet belangrijk. Belangrijk is de bedoeling van deze stambomen.
Eigenlijk zit er wel wat in. Hij zou verwekt zijn door de heilige geest waarom dan nog een stamboom.
pi_163618100
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Eigenlijk zit er wel wat in. Hij zou verwekt zijn door de heilige geest waarom dan nog een stamboom.
Nog zo'n misvatting. Zoals ik hiervoor reeds schreef is H.Geest een slechte vertaling van God's wijsheid. Gezien hier twee belangrijke bloedlijnen, zowel die van Maria als van Jozef heeft God in zijn wijsheid Maria zwanger laten worden van de eerstgeborene Jezus ( er volgden nog kinderen zoals we weten ). We beschikken niet over de originele manuscripten, maar copy's van copy's die reeds danig werden aangepast op het eind van de eerste eeuw. Zonder deze ' aanpassingen ' zou daar nooit een religie hebben kunnen uit ontstaan.
pi_163618258
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Wel goed lezen wat ik schrijf hè. ;)
De waarheid is dat God niet bestaat, maar daar kom je wel achter als je dood bent.
Als je dood bent kom je nergens achter. Haha!

Behalve dan wanneer je wordt opgewekt. Wil je niet opgewekt worden en zien hoe de mensheid zich heeft ontwikkeld in de eeuwen dat jij dood was?

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Neen, de Zoon IS de schepping, de vrucht van de goddelijke wijsheid.
Hoe is een schepping dan een eigenschap?
quote:
[..]

Logisch, abba wil vader zeggen. Zo wil bv. Bar abba(s) zeggen, zoon van de vader ( in dit geval JHWH ). Zo wou Pilatus niet oordelen over een geloofsstatus Zoon van God ( abba ), maar over de persoon die zich uitgaf als messias ( koning der joden ). Stond ook op te titulus boven het kruis.

[..]

Heeft met geloof niks te maken, maar met geschiedenis, wat gelovigen stier negeren.
Het is niet negeren. Het is niet geloven.
quote:
[..]

Ze zijn met het begrip ' messias' aan de haal gegaan. Hebben ze de twee stambomen in het N.T. nodig om er hun betekenis eraan te geven ? Wat was de bedoeling van deze auteurs als ze niet de intentie hadden om Jezus de legitieme erfgenaam op de troon van David aan te tonen ?
Ik weet niet. Ik lees de geschiedenis niet. Ik lees alleen de bijbel.
Maar jij wilt dus zeggen dat het allemaal gewoon politiek was?
quote:
[..]

Zal me worst wezen wat ze geloven.
Je houdt dus meer van gehakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 11:18:45 ]
pi_163618575
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als je dood bent kom je nergens achter. Haha!

Behalve dan wanneer je wordt opgewekt. Wil je niet opgewekt worden en zien hoe de mensheid zich heeft ontwikkeld in de eeuwen dat jij dood was?


En hoe weet je dat? Omdat een fantast dat opgeschreven heeft in een boek. De gangbare christelijke leer wijkt ook nog eens behoorlijk af,dan ga je bij je overlijden namelijk gelijk naar de hemel naar je geliefden, nog een reden waarom de JG zo weinig volgelingen heeft.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163618654
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

De waarschuwingen waren altijd al dringend. Dat weet je ook wel. Alert blijven. Aanwijzingen niet negeren.

[..]

Het gaat komen als een dief in de nacht. Dus als je over 10 jaar gaat twijfelen dan waren er al meerdere zwakke punten in je geloof. Alleen om dit punt zal het niet zijn.
De waarschuwingen waren dringend, maar het lijkt erop alsof ze nu aansturen op een einde in de komende jaren, zowel in lezingen als filmpjes als deze.

De organisatie dacht eerst dat het einde zou komen rond de eerste wereldoorlog, daarna in 1975, daarna dachten ze het zou komen voor de generatie van 1914 was gestorven, en nu zien ze in de politieke onrust de volgende tekenen. Wat is het volgende?

Mijn vraag is dus: Begin je niet een beetje te twijfelen als een organisatie die direct aangestuurd wordt door god voor de zoveelste keer hun voorspellingen moet bijsturen? (maar het anwoord weet ik dus al).

Vind je trouwens zelf niet dat dit filmpje een beetje 'sekte-achtig' aanvoelt?
Alpha kenny one
pi_163618691
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:36 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

En hoe weet je dat? Omdat een fantast dat opgeschreven heeft in een boek. De gangbare christelijke leer wijkt ook nog eens behoorlijk af,dan ga je bij je overlijden namelijk gelijk naar de hemel naar je geliefden, nog een reden waarom de JG zo weinig volgelingen heeft.
Dat laatste heb jij nu zelf verzonnen. Mensen willen geen JG zijn omdat ze niet aan de deuren willen bellen. Ze weten niet eens wat JG geloven. Jij ook niet als jij niet toevallig ook hier rondhang.
pi_163618717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

De waarschuwingen waren dringend, maar het lijkt erop alsof ze nu aansturen op een einde in de komende jaren, zowel in lezingen als filmpjes als deze.

De organisatie dacht eerst dat het einde zou komen rond de eerste wereldoorlog, daarna in 1975, daarna dachten ze het zou komen voor de generatie van 1914 was gestorven, en nu zien ze in de politieke onrust de volgende tekenen. Wat is het volgende?

Mijn vraag is dus: Begin je niet een beetje te twijfelen als een organisatie die direct aangestuurd wordt door god voor de zoveelste keer hun voorspellingen moet bijsturen? (maar het anwoord weet ik dus al).

Vind je trouwens zelf niet dat dit filmpje een beetje 'sekte-achtig' aanvoelt?
Het is een filmpje. Het is niet hoe wij irl doen.
pi_163618852
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat laatste heb jij nu zelf verzonnen. Mensen willen geen JG zijn omdat ze niet aan de deuren willen bellen. Ze weten niet eens wat JG geloven. Jij ook niet als jij niet toevallig ook hier rondhang.
Ik heb ook de JG aan de deur gehad toen ik katholiek eas, ik zal zelf toch wel weten waarom ik toen de JG afwees? En bloedtransfusie natuurlijk.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163618977
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik heb ook de JG aan de deur gehad toen ik katholiek eas, ik zal zelf toch wel weten waarom ik toen de JG afwees? En bloedtransfusie natuurlijk.
Jij wees ze af omdat zij bellen en geen bloedtransfusies willen. Niet omdat ze geloven dat ze worden opgewekt na hun dood.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:09:03 #63
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163619096
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik heb ook de JG aan de deur gehad toen ik katholiek eas, ik zal zelf toch wel weten waarom ik toen de JG afwees? En bloedtransfusie natuurlijk.
of omdat ze niks met Maria doen? Dat telt wel zwaar voor een katholiek.
pi_163619127
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:09 schreef Manke het volgende:

[..]

of omdat ze niks met Maria doen? Dat telt wel zwaar voor een katholiek.
Hoeft niet als katholiek ben je niet verplicht een Maria verering te hebben.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:13:11 #65
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163619166
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:10 schreef Argo het volgende:

[..]

Hoeft niet als katholiek ben je niet verplicht een Maria verering te hebben.
mag je haar ook overslaan als bemiddelaar?
pi_163619180
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:13 schreef Manke het volgende:

[..]

mag je haar ook overslaan als bemiddelaar?
Jawel, wees gegroetjes worden eigenlijk nooit gedaan in de mis wel de rozenkrans bidden daar doe je ze automatisch, maar je mag dan gewoon weglopen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:16:45 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163619220
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:14 schreef Argo het volgende:

[..]

Jawel, wees gegroetjes worden eigenlijk nooit gedaan in de mis wel de rozenkrans bidden daar doe je ze automatisch, maar je mag dan gewoon weglopen.
heb wel eens gelezen dat zij kan worden gezien als de ark des verbonds, klopt wel ergens :)
pi_163619243
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:43 schreef ATON het volgende:

[..]

H.G. heeft menselijke trekken ? Dan is die zeker en vast door mensen verzonnen. Probleem bij jou is dat je de bijbel leest door een hedendaagse bril en met een westerse denkwijze. Probeer je eens te verplaatsen in een vreemde cultuur van pakweg 2000 jaar geleden. Als je dat niet lukt zal je hier blijven onzin verkopen.
ik zou zo zeggen lees de bijbel nog eens en je komt er vanzelf achter. ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:27:20 #69
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163619426
Wat maakt het uit dat de hg een verkeerde vertaling is van goddelijke wijsheid (ooit heette het dus sophia? In het ot is het ruach, wat wind en geest betekent) , de eigenschappen beschreven in het OT blijven het zelfde.
pi_163619699
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:46 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het is een filmpje. Het is niet hoe wij irl doen.
??? het filmpje is gemaakt door de organisatie en laat zien hoe het ongeveer zou moeten gaan tijdens de 'grote verdrukking' aangezien er blijkbaar een aanval zou komen op god's volk. Het is dus een soort voorspelling van wat jullie irl zouden doen?
Alpha kenny one
pi_163619914
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:27 schreef Manke het volgende:
Wat maakt het uit dat de hg een verkeerde vertaling is van goddelijke wijsheid (ooit heette het dus sophia? In het ot is het ruach, wat wind en geest betekent) , de eigenschappen beschreven in het OT blijven het zelfde.
Hagia sophia.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:04:03 #72
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163620057
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Hagia sophia.
en dat is volgens katholieken Jezus, toch? (volgens wiki)
pi_163620176
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:27 schreef Manke het volgende:
Wat maakt het uit dat de hg een verkeerde vertaling is van goddelijke wijsheid (ooit heette het dus sophia? In het ot is het ruach, wat wind en geest betekent) , de eigenschappen beschreven in het OT blijven het zelfde.
Zolang je er maar geen entiteit van maakt. :)
pi_163620213
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:04 schreef Manke het volgende:

[..]

en dat is volgens katholieken Jezus, toch? (volgens wiki)
Neen.
Dat is de goddelijke wijsheid. ( beter lezen )
pi_163620230
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ik zou zo zeggen lees de bijbel nog eens en je komt er vanzelf achter. ;)
ik zou zeggen, stop met zulke onzin te schrijven.
pi_163620244
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:04 schreef Manke het volgende:

[..]

en dat is volgens katholieken Jezus, toch? (volgens wiki)
Dat is wat God was voordat de triniteit kwam. Primal essence of God.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 13:15:55 ]
pi_163620246
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jij wees ze af omdat zij bellen en geen bloedtransfusies willen. Niet omdat ze geloven dat ze worden opgewekt na hun dood.
Nee die gekke verdraaing van "ik zeg u: heden zult u met mij zijn in het paradijs" naar " ik zeg u heden: u zult met mij zijn in het paradijs". Zielen leven voort voor de katholiek en gaan niet dood, die worden elk jaar op 2 november herdacht.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163620302
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Hexxenbiest het volgende:
Hoe is een schepping dan een eigenschap?
8)7 Scheppen is een van God's eigenschappen.

quote:
Ik weet niet. Ik lees de geschiedenis niet. Ik lees alleen de bijbel.
Maar jij wilt dus zeggen dat het allemaal gewoon politiek was?
Aanvankelijk niet. Toen was het een joodse versie van de gnostische scholen van toen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mysteriecultus
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:22:13 #79
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163620355
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Neen.
Dat is de goddelijke wijsheid. ( beter lezen )
Hagia sophia is Jezus volgens de katholieken, volgens wiki zeg ik, beter lezen. Volgens jóu is het de 'hg' geworden en/maar is Jezus de vrucht ervan.

In Orthodox and Roman Catholic Christianity, Sophia, or rather Hagia Sophia (Holy Wisdom), is an expression of understanding for the second person of the Holy Trinity
pi_163620387
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Hagia sophia is Jezus volgens de katholieken volgens wiki zeg ik, beter lezen. Volgens jóu is het de 'hg'.

In Orthodox and Roman Catholic Christianity, Sophia, or rather Hagia Sophia (Holy Wisdom), is an expression of understanding for the second person of the Holy Trinity
En waar staat nu dat dit Jezus is ?? :? Staat er niet duidelijk Heilige Wijsheid ( H.Geest ) ?
pi_163620420
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Hagia sophia is Jezus volgens de katholieken, volgens wiki zeg ik, beter lezen. Volgens jóu is het de 'hg' geworden en/maar is Jezus de vrucht ervan.

In Orthodox and Roman Catholic Christianity, Sophia, or rather Hagia Sophia (Holy Wisdom), is an expression of understanding for the second person of the Holy Trinity
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:24 schreef ATON het volgende:

[..]

En waar staat nu dat dit Jezus is ?? :? Staat er niet duidelijk Heilige Wijsheid ( H.Geest ) ?
Sinds wanneer is wikipedia de enige bron die we hebben en heeft wikipedia latijd gelijk?
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:28:58 #82
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163620460
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:26 schreef Argo het volgende:

[..]


[..]

Sinds wanneer is wikipedia de enige bron die we hebben en heeft wikipedia latijd gelijk?
prima bron voor eerste raadpleging, niet? Wiki pagina's komen hier zo vaak voorbij.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:30:06 #83
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163620479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:24 schreef ATON het volgende:

[..]

En waar staat nu dat dit Jezus is ?? :? Staat er niet duidelijk Heilige Wijsheid ( H.Geest ) ?
hagia sophia is een verklaring voor de tweede persoon van de 3 eenheid, begrijp ik uit de tekst.
pi_163620485
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:26 schreef Argo het volgende:
Sinds wanneer is wikipedia de enige bron die we hebben en heeft wikipedia latijd gelijk?
Niet altijd juist, maar betreft H.Sofia wel. ( = H.Geest en niet Jezus zoals Manke denkt )
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:32:51 #85
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163620516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet altijd juist, maar betreft H.Sofia wel. ( = H.Geest en niet Jezus zoals Manke denkt )
ik denk dat niet, ik vroeg of het volgens katholieken (Argo) inderdaad klopt, omdat het daar staat.
pi_163620635
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:24 schreef ATON het volgende:

[..]

En waar staat nu dat dit Jezus is ?? :? Staat er niet duidelijk Heilige Wijsheid ( H.Geest ) ?
De tweede persoon van de drie-eenheid is Jezus: Vader, Zoon en Heilge Geest.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163620710
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:30 schreef Manke het volgende:

[..]

hagia sophia is een verklaring voor de tweede persoon van de 3 eenheid, begrijp ik uit de tekst.
Katholiek perspectief van een monnik.

I have not rushed to reply to your letter—first, because I have been a little busy, and second, because it is most difficult to write anything that really makes sense about this most mysterious reality in the mystery of God—Hagia Sophia [Holy Wisdom].
The first thing to be said, of course, is that Hagia Sophia is God Himself. God is not only a Father but a Mother. He is both at the same time, and it is the “feminine aspect” or “feminine principle” in the divinity that is the Hagia Sophia. But of course as soon as you say this the whole thing becomes misleading: a division of an “abstract” divinity into two abstract principles. Nevertheless, to ignore this distinction is to lose touch with the fullness of God. This is a very ancient intuition of reality which goes back to the oldest Oriental thought. (There is something about it in Carolyn’s wonderful book Peaks and Lamas [written by Marco Pallis], incidentally.) For the “masculine-feminine” relationship is basic in all reality—simply because all reality mirrors the reality of God.
In its most primitive aspect, Hagia Sophia is the dark, nameless Ousia [Being] of the Father, the Son, and the Holy Ghost, the incomprehensible, “primordial” darkness which is infinite light. The Three Divine Persons, each at the same time, are Sophia and manifest her.

Er is nog meer maar hmm dit voldoet wel?

Of nouja meer:

But where the Sophia of your picture comes in is this: the wisdom of God, "reaching from end to end mightily" is also the Tao, the nameless pivot of all being and nature, the center and meaning of all, that which is the smallest and poorest and most humble in all: the "feminine child" playing before God the Creator in His universe, "playing before Him at all times, playing in the world" (Proverbs 8). (This is the Epistle of the Feast of the Immaculate Conception.) This feminine principle in the universe is the inexhaustible source of creative realizations of the Father's glory in the world and is in fact the manifestation of His glory. Pushing it further, Sophia in ourselves is the mercy of God, the tenderness which by the infinitely mysterious power of pardon turns the darkness of our sins into the light of God's love.
Hence, Sophia is the feminine, dark, yielding, tender counterpart of the power, justice, creative dynamism of the Father.
Now the Blessed Virgin is the one created being who in herself realizes perfectly all that is hidden in Sophia. She is a kind of personal manifestation of Sophia. She crowns the Second Person of the Trinity with His human nature (with what is weak, able to suffer, able to be defeated) and sends Him forth with His mission of inexpressible mercy, to die for man on the Cross, and this death, followed by the Resurrection, is the greatest expression of the "manifold wisdom of God" which unites us all in the mystery of Christ--the Church. Finally, it is the Church herself, properly understood as the great manifestation of the mercy of God, who is the revelation of Sophia in the sight of the angels.
The key to the whole thing is, of course, mercy and love. In the sense that God is Love, is Mercy, is Humility, is Hiddenness, He shows Himself to us within ourselves as our own poverty, our own nothingness (which Christ took upon Himself, ordained for this by the Incarnation in the womb of the Virgin) (the crowning in your picture), and if we receive the humility of God into our hearts, we become able to accept and embrace and love this very poverty, which is Himself and His Sophia. And then the darkness of Wisdom becomes to us inexpressible light. We pass through the center of our own nothingness into the light of God.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 13:45:23 ]
pi_163620907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

??? het filmpje is gemaakt door de organisatie en laat zien hoe het ongeveer zou moeten gaan tijdens de 'grote verdrukking' aangezien er blijkbaar een aanval zou komen op god's volk. Het is dus een soort voorspelling van wat jullie irl zouden doen?
Wat wil je zeggen eigenlijk? Keur je het af dat wij standvastig blijven wanneer ze ons komen halen? Wilde je dat we ons zouden verzetten ofzo?
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:54:52 #89
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163620925
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:44 schreef Argo het volgende:

[..]

Katholiek perspectief van een monnik.

I have not rushed to reply to your letter—first, because I have been a little busy, and second, because it is most difficult to write anything that really makes sense about this most mysterious reality in the mystery of God—Hagia Sophia [Holy Wisdom].
The first thing to be said, of course, is that Hagia Sophia is God Himself. God is not only a Father but a Mother. He is both at the same time, and it is the “feminine aspect” or “feminine principle” in the divinity that is the Hagia Sophia. But of course as soon as you say this the whole thing becomes misleading: a division of an “abstract” divinity into two abstract principles. Nevertheless, to ignore this distinction is to lose touch with the fullness of God. This is a very ancient intuition of reality which goes back to the oldest Oriental thought. (There is something about it in Carolyn’s wonderful book Peaks and Lamas [written by Marco Pallis], incidentally.) For the “masculine-feminine” relationship is basic in all reality—simply because all reality mirrors the reality of God.
In its most primitive aspect, Hagia Sophia is the dark, nameless Ousia [Being] of the Father, the Son, and the Holy Ghost, the incomprehensible, “primordial” darkness which is infinite light. The Three Divine Persons, each at the same time, are Sophia and manifest her.

Er is nog meer maar hmm dit voldoet wel?

Of nouja meer:

But where the Sophia of your picture comes in is this: the wisdom of God, "reaching from end to end mightily" is also the Tao, the nameless pivot of all being and nature, the center and meaning of all, that which is the smallest and poorest and most humble in all: the "feminine child" playing before God the Creator in His universe, "playing before Him at all times, playing in the world" (Proverbs 8). (This is the Epistle of the Feast of the Immaculate Conception.) This feminine principle in the universe is the inexhaustible source of creative realizations of the Father's glory in the world and is in fact the manifestation of His glory. Pushing it further, Sophia in ourselves is the mercy of God, the tenderness which by the infinitely mysterious power of pardon turns the darkness of our sins into the light of God's love.
Hence, Sophia is the feminine, dark, yielding, tender counterpart of the power, justice, creative dynamism of the Father.
Now the Blessed Virgin is the one created being who in herself realizes perfectly all that is hidden in Sophia. She is a kind of personal manifestation of Sophia. She crowns the Second Person of the Trinity with His human nature (with what is weak, able to suffer, able to be defeated) and sends Him forth with His mission of inexpressible mercy, to die for man on the Cross, and this death, followed by the Resurrection, is the greatest expression of the "manifold wisdom of God" which unites us all in the mystery of Christ--the Church. Finally, it is the Church herself, properly understood as the great manifestation of the mercy of God, who is the revelation of Sophia in the sight of the angels.
The key to the whole thing is, of course, mercy and love. In the sense that God is Love, is Mercy, is Humility, is Hiddenness, He shows Himself to us within ourselves as our own poverty, our own nothingness (which Christ took upon Himself, ordained for this by the Incarnation in the womb of the Virgin) (the crowning in your picture), and if we receive the humility of God into our hearts, we become able to accept and embrace and love this very poverty, which is Himself and His Sophia. And then the darkness of Wisdom becomes to us inexpressible light. We pass through the center of our own nothingness into the light of God.
ok, duidelijk, ben je het hiermee eens?
Dit is geen bijbelse wijsheid, maar haalt er van alles bij en creëert z'n eigen idee.
pi_163620962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:19 schreef ATON het volgende:

[..]

8)7 Scheppen is een van God's eigenschappen.
Zei tich oom eerder, toen zei je 'nee, de schepping is zijn eigenschap'.

Ook rolleyes.
quote:
[..]

Aanvankelijk niet. Toen was het een joodse versie van de gnostische scholen van toen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mysteriecultus
Oké.
pi_163621003
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ik zou zo zeggen lees de bijbel nog eens en je komt er vanzelf achter. ;)
Ga je dit nog beantwoorden :
Dus Jezus die naar de aarde komt is God himself?
Hij is niet de zoon als in echt zoon, maar God in de gedaante van zoon? Jezus de zoon bestaat niet?

En God die de troon geeft aan zijn zoon Jezus. Hij geeft het aan zichzelf? Maar dan als zoon? Waarom doet hij zo ingewikkeld?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 14:02:03 ]
pi_163621013
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:54 schreef Manke het volgende:

[..]

ok, duidelijk, ben je het hiermee eens?
Dit is geen bijbelse wijsheid, maar haalt er van alles bij en creëert z'n eigen idee.
Dat komt omdat katholicisme geen sola scriptura is. Katholicisme is zo vaag bijna niemand weet waar het om gaat, dat maakt het zo goed.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:07:11 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163621131
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:59 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat komt omdat katholicisme geen sola scriptura is. Katholicisme is zo vaag bijna niemand weet waar het om gaat, dat maakt het zo goed.
voor hen voldoet de simpelheid van Christus niet meer, waardoor ze dorstig blijven
Romeinen 1:21 they became vain in their imaginations
pi_163621150
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:07 schreef Manke het volgende:

[..]

voor hen voldoet de simpelheid van Christus niet meer, waardoor ze dorstig blijven
Romeinen 1:21 they became vain in their imaginations
Tja man ik weet het niet ik ben min of meer aan het denken om uit te treden. Dus het zal mij wat.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:12:03 #95
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163621229
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:08 schreef Argo het volgende:

[..]

Tja man ik weet het niet ik ben min of meer aan het denken om uit te treden. Dus het zal mij wat.
goed idee
Als je er toch iets mee wil blijven doen, geef dan sola scriptura een kans.
pi_163621245
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:12 schreef Manke het volgende:

[..]

goed idee
Als je er toch iets mee wil blijven doen, geef dan sola scriptura een kans.
Nee als ik uittreed dan gewoon in zijn geheel van het christelijke geloof.
pi_163621636
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee die gekke verdraaing van "ik zeg u: heden zult u met mij zijn in het paradijs" naar " ik zeg u heden: u zult met mij zijn in het paradijs". Zielen leven voort voor de katholiek en gaan niet dood, die worden elk jaar op 2 november herdacht.
Ik heb je post gemist.

Maar ik begrijp je niet... Wat heeft katholieken met JG te maken?

Was jij katholiek en geloof je JG daarom niet? Dat begrijp ik dan, maar dat zegt niets over de redenen van anderen.
pi_163621730
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:39 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De tweede persoon van de drie-eenheid is Jezus: Vader, Zoon en Heilge Geest.
Dan is dat een Wiki foutje. :)
pi_163622030
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:12 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee als ik uittreed dan gewoon in zijn geheel van het christelijke geloof.
^O^
pi_163622907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:52 schreef laforest het volgende:

[..]

^O^
Eens alles overwegen.
pi_163622923
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:41 schreef Argo het volgende:

[..]

Eens alles overwegen.
Mja, dit kan ik heel filosofisch beantwoorden, maar doe ik lekker niet. :P
Anders gaat de discussie weer vol los. :X
pi_163624818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:42 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, dit kan ik heel filosofisch beantwoorden, maar doe ik lekker niet. :P
Anders gaat de discussie weer vol los. :X
Ben wel benieuwd pm mag ook.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31:01 #103
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163625247
Ik ook, plaats het anders hier
pi_163625379
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:42 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, dit kan ik heel filosofisch beantwoorden, maar doe ik lekker niet. :P
Anders gaat de discussie weer vol los. :X
We zijn hier anders om te discussiëren :P
  zaterdag 9 juli 2016 @ 17:45:07 #105
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163625511
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:12 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee als ik uittreed dan gewoon in zijn geheel van het christelijke geloof.
hey mattie,
Jezus spreekt over wedergeboorte, dat heb je nooit gehad (johannes 3). Ik zocht ook en een christelijke vrouw die ik regelmatig sprak zei me steeds 'ik denk dat dat je niet wedergeboren ben, lees de bijbel dagelijks' ze was al 25 jaar christen, maar nooit wedergeboren, dat kwam veel later zei ze. het drong nooit tot me door, maar nu wel: je moet het woord aandachtig lezen, en je zal Gods stem horen (mijn schapen horen mijn stem). Zo simpel is het. Kiss (keep it simple stupid). Als bonus heb ik dat ik de stemmen niet meer hoor sinds ik daarmee begonnen ben, eindelijk rust ik m'n harses.
Het draait om een relatie met God, en dat zal nooit gebeuren bij de katholieke kerk, omdat zij je nooit zullen aansporen de bijbel te lezen. Vergeet niet dat zij ook sola scriptura waren aan het begin, en volgens Aton was het nt tussen 70 en honderd zoveel geschreven, inclusief aanpassingen, dus niet eeuwen later door de Romeinen met de concilie.

Begin anders opnieuw met dit, heb ik ook gedaan na 7 jaar:
http://www.verhoevenmarc.be/johannesevangelie.htm
pi_163625755
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:37 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

We zijn hier anders om te discussiëren :P
Ja, maar, maar, maar...

:P
pi_163625769
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:45 schreef Manke het volgende:

[..]

hey mattie,
Jezus spreekt over wedergeboorte, dat heb je nooit gehad (johannes 3). Ik zocht ook en een christelijke vrouw die ik regelmatig sprak zei me steeds 'ik denk dat dat je niet wedergeboren ben, lees de bijbel dagelijks' ze was al 25 jaar christen, maar nooit wedergeboren, dat kwam veel later zei ze. het drong nooit tot me door, maar nu wel: je moet het woord aandachtig lezen, en je zal Gods stem horen (mijn schapen horen mijn stem). Zo simpel is het. Kiss (keep it simple stupid). Als bonus heb ik dat ik de stemmen niet meer hoor sinds ik daarmee begonnen ben, eindelijk rust ik m'n harses.
Het draait om een relatie met God, en dat zal nooit gebeuren bij de katholieke kerk, omdat zij je nooit zullen aansporen de bijbel te lezen. Vergeet niet dat zij ook sola scriptura waren aan het begin, en volgens Aton was het nt tussen 70 en honderd zoveel geschreven, inclusief aanpassingen, dus niet eeuwen later door de Romeinen met de concilie.

Begin anders opnieuw met dit, heb ik ook gedaan na 7 jaar:
http://www.verhoevenmarc.be/johannesevangelie.htm
Is dit virtual JG?
pi_163625943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:59 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, maar, maar, maar...

:P
Bang voor een venijnige sjmoel? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 18:11:23 ]
pi_163625985
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:10 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Bang voor een venijnige sjmoel? :P
Absoluut niet. Echter, ik ben van de filosofische kant en niet van de JG of welk-geloof-dan-ook kant. Ik ben van mening dat we eindeloos kunnen praten, maar heft geen zin. Maar desondanks sta je wel in mijn favo Fokker lijstje, hoor. :P
pi_163626616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:13 schreef laforest het volgende:

[..]

Absoluut niet. Echter, ik ben van de filosofische kant en niet van de JG of welk-geloof-dan-ook kant. Ik ben van mening dat we eindeloos kunnen praten, maar heft geen zin. Maar desondanks sta je wel in mijn favo Fokker lijstje, hoor. :P
Oo gelukkig maar! Kan ik straks rustig slapen :P

Misschien heb je gelijk dat een discussie geen zin heeft, misschien ook niet. Ik kan je wel vertellen dat ik hier veel heb geleerd. En dat ik anders tegen veel dingen aankijk nu. Het heeft in mijn geval toch wel wat uitgemaakt. (of is het uitgehaald?)
pi_163627535
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:59 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat komt omdat katholicisme geen sola scriptura is. Katholicisme is zo vaag bijna niemand weet waar het om gaat, dat maakt het zo goed.
^O^
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163630697
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:59 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Oo gelukkig maar! Kan ik straks rustig slapen :P

Misschien heb je gelijk dat een discussie geen zin heeft, misschien ook niet. Ik kan je wel vertellen dat ik hier veel heb geleerd. En dat ik anders tegen veel dingen aankijk nu. Het heeft in mijn geval toch wel wat uitgemaakt. (of is het uitgehaald?)
Respect voor hoe je altijd kalm blijft in de discussies Hexx....En je staat iig open voor argumenten van anderen. Als je dan nog steeds gelooft is dat natuurlijk je eigen keuze en je goed recht maar je stopt iig niet je vingers in je oren en blijft altijd netjes.
Alpha kenny one
pi_163635397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:24 schreef falling_away het volgende:

[..]

Respect voor hoe je altijd kalm blijft in de discussies Hexx....En je staat iig open voor argumenten van anderen. Als je dan nog steeds gelooft is dat natuurlijk je eigen keuze en je goed recht maar je stopt iig niet je vingers in je oren en blijft altijd netjes.
^O^
pi_163635658
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:24 schreef falling_away het volgende:

[..]

Respect voor hoe je altijd kalm blijft in de discussies Hexx....En je staat iig open voor argumenten van anderen. Als je dan nog steeds gelooft is dat natuurlijk je eigen keuze en je goed recht maar je stopt iig niet je vingers in je oren en blijft altijd netjes.
Dat mag eens gezegd worden. :Y
  zondag 10 juli 2016 @ 16:34:24 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163644519
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Niet zo zeer om de drie eenheid aan te tonen maar in ieder geval om aan te tonen dat Jezus er al op het zelfde moment was als De Vader en de Heilige Geest.
Ik vraag mij wel af of deze tekst alleen bindend is voor de leer van de drie eenheid.
Want er zijn meer teksten die aan geven dat Jezus en de Vader en de Geest één zijn.
Maar zie je nu in dat er met die teksten is geknoeid? En dat jij door dit soort geknoei iets totaal anders gelooft dan de vroege christenen?

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 10-07-2016 16:44:17 ]
  zondag 10 juli 2016 @ 16:50:29 #116
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163645002
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wil je niet opgewekt worden en zien hoe de mensheid zich heeft ontwikkeld in de eeuwen dat jij dood was?
Eh nee dank u. Ik vrees het ergste. Voor mij is de dood een troostende gedachte.
pi_163647050
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Eh nee dank u. Ik vrees het ergste. Voor mij is de dood een troostende gedachte.
Ja, voor nu. Het zou wel leuk zijn om te zien hoe het vergaat na een aantal eeuwen. Holbewoners weten niet dat we nu in een vliegtuig de wereld kunnen rondreizen. Wat zouden ze met open mond staren....

Wat zouden ze allemaal al hebben uitgevonden over vijf eeuwen? Hoe zou de mens er dan uitzien? Mooier? Kaler? Of zou er bijna geen mens meer zijn, maar alleen robots?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2016 17:56:20 ]
pi_163650532
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:46 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Had je wel de gelegenheid met JG te studeren?
Ja ik heb een paar sessies gehad en de gesprekken waren heel hartelijk, maar de verschillen waren onoverbrugbaar.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163651008
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:53 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Als je kunt aangeven waarin JG's afwijken van de richtlijnen uit de Schrift, ga ik met je mee.
Noem jij het onderhouden van bijbelse richtlijnen fundamentalisme?
Wat geeft een christen het recht het beter te weten dan God?
Het eten van het brood tijdens het avondmaal heeft er mee te maken dat er anders wordt aangekeken naar wie in dat verbond voor een Koninkrijk zijn opgenomen en wie niet. Ik niet bijvoorbeeld, dus eet ik er niet van.
Mijn vier favorieten:
Jezus is God
Avondmaal is voor alle gelovigen
Bloedtransfusie is niet onbijbels
Je hoeft niet verplicht langs de deur met je geloof
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 10 juli 2016 @ 22:17:55 #120
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163654373
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:00 schreef laforest het volgende:

[..]

Is dit virtual JG?
meh, heb niks met jg of welke denominatie dan ook, ik ga zelf niet eens naar een kerk.

Het katholieke geloof vertegenwoordigd niet het christendom, maar dat is alles waarmee hij bekend is, voordat hij kiest om er volledig mee te kappen, wil ik hem zeggen waar het wèl om draait. :)

Het woord in de bijbel zorgt voor 'wedergeboorte' (het énige doel van God van de bijbel), niet de kerk of welke club dan ook.
1 petrus 23
Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God.
pi_163658153
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:17 schreef Manke het volgende:

[..]

meh, heb niks met jg of welke denominatie dan ook, ik ga zelf niet eens naar een kerk.

Het katholieke geloof vertegenwoordigd niet het christendom, maar dat is alles waarmee hij bekend is, voordat hij kiest om er volledig mee te kappen, wil ik hem zeggen waar het wèl om draait. :)

Het woord in de bijbel zorgt voor 'wedergeboorte' (het énige doel van God van de bijbel), niet de kerk of welke club dan ook.
1 petrus 23
Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God.
Ja dat vinden evangelischen inderdaad belangrijk, de niet zo fanatieke christenen doen gewoon hun best om lief voor elkaar te zijn.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 11 juli 2016 @ 00:19:18 #122
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163658450
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 00:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja dat vinden evangelischen inderdaad belangrijk, de niet zo fanatieke christenen doen gewoon hun best om lief voor elkaar te zijn.
yup
Hekaas ben ik geen van 3en
pi_163663520
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:59 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ga je dit nog beantwoorden :
Dus Jezus die naar de aarde komt is God himself?
Hij is niet de zoon als in echt zoon, maar God in de gedaante van zoon? Jezus de zoon bestaat niet?

En God die de troon geeft aan zijn zoon Jezus. Hij geeft het aan zichzelf? Maar dan als zoon? Waarom doet hij zo ingewikkeld?
Dat is gewoon ondoorgrondelijk macht van God.
Jezus wordt al in het oude testament genoemd en zels wordt hij daar al God genoemd:

5 Want een Kind is ons geboren,
een Zoon is ons gegeven,
en de heerschappij rust
op Zijn schouder.
En men noemt Zijn Naam
Wonderlijk, Raadsman,
Sterke God,
Eeuwige Vader,
Vredevorst.

Hoe kan Jezus de hele heerschappij van de aarde krijgen en op de Troon zitten als hij niet ook God is?
Of denk je dat God zijn macht en troon gaat afgeven aan een zelf gecreëerde engel?
Zoals ik dus als zij is er 1 God maar bestaat uit 3 personen
Het is een klein beetje vergelijkbaar met de zon:
Die bestaat uit een brandstof en hij geeft licht en hij geeft warmte.
en toch is het maar 1 hemellichaam maar met 3 eigenschappen.
Waarom denk je dat de duivel er is?
Dat was de engel lucifer of morgenster en stond vrij dicht bij God maar werd hoogmoedig en wou graag zelf op de troon van God zitten en de macht over nemen maar uit eindelijk heeft God hem na een oorlog uit de hemel gegooid en 1 derde van de engelen gingen met Hem mee.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163663908
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat is gewoon ondoorgrondelijk macht van God.
Of jouw onbegrip.
quote:
Jezus wordt al in het oude testament genoemd en zels wordt hij daar al God genoemd:

5 Want een Kind is ons geboren,
een Zoon is ons gegeven,
en de heerschappij rust
op Zijn schouder.
En men noemt Zijn Naam
Wonderlijk, Raadsman,
Sterke God,
Eeuwige Vader,
Vredevorst.
Nonsens, slaat helemaal niet op Jezus.
quote:
Hoe kan Jezus de hele heerschappij van de aarde krijgen en op de Troon zitten als hij niet ook God is?
Goeie vraag en laat zien dat je er niks van begrepen hebt.
Dit ging niet over de heerschappij van de aarde, maar over de heerschappij over Palestina, het land dat Mozes werd toegewezen, m.a.w. het rijk van God.

quote:
Zoals ik dus als zij is er 1 God maar bestaat uit 3 personen
En zoals ik ook al zei dat dit drie facetten, eigenschappen, neteru van God zijn en geen entiteiten.
quote:
Het is een klein beetje vergelijkbaar met de zon:
Die bestaat uit een brandstof en hij geeft licht en hij geeft warmte.
en toch is het maar 1 hemellichaam maar met 3 eigenschappen.
Juist, maar waarom heb je het dan steeds over personen ? Gewoonte ?
  maandag 11 juli 2016 @ 12:56:59 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163664166
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat was de engel lucifer of morgenster en stond vrij dicht bij God maar werd hoogmoedig en wou graag zelf op de troon van God zitten en de macht over nemen maar uit eindelijk heeft God hem na een oorlog uit de hemel gegooid en 1 derde van de engelen gingen met Hem mee.
_O-

In de hemel is zonde dus gewoon mogelijk...

God had ook met één woord de satan kunnen uitschakelen. Dan was er geen kwaad en geen pijn en geen ellende en geen dood geweest...

Als ik God was,,,,
pi_163667281
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Of jouw onbegrip.

[..]

Nonsens, slaat helemaal niet op Jezus.

[..]

Goeie vraag en laat zien dat je er niks van begrepen hebt.
Dit ging niet over de heerschappij van de aarde, maar over de heerschappij over Palestina, het land dat Mozes werd toegewezen, m.a.w. het rijk van God.

[..]

En zoals ik ook al zei dat dit drie facetten, eigenschappen, neteru van God zijn en geen entiteiten.

[..]

Juist, maar waarom heb je het dan steeds over personen ? Gewoonte ?
Omdat in dit geval die eigenschappen, personen zijn ;)
Dus de Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn 3 personen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163667304
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

_O-

In de hemel is zonde dus gewoon mogelijk...

God had ook met één woord de satan kunnen uitschakelen. Dan was er geen kwaad en geen pijn en geen ellende en geen dood geweest...

Als ik God was,,,,
Nee
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 11 juli 2016 @ 15:38:17 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163667561
Zonder de slang was eva nooit misleid, dat wel.
Maar God had de mensen niet aan hun lot overgelaten na a&e, pas nadat de zonen van God (de mensen die na de zondeval op het juiste pad bleven) met de dochters van de overige mensen gingen, toen begon het kwaad te verspreiden, de nefilim, de gevallenen.

Aldus de bijbel.
pi_163668696
Lucifer heeft zelf uiteindelijk de keuze gemaakt om zich tegen God te keren, waar door God uit eindelijk geen andere keus had dan hem uit de hemel te zetten en tijdens een oorlog tussen de engelen is hij op de aarde gegooid.

Dus God heeft alles gemaakt, dus ook de engelen.
Maar lucifer maakt zelf de keuze om slecht te worden en zich tegen God te keren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163669123
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Lucifer heeft zelf uiteindelijk de keuze gemaakt om zich tegen God te keren, waar door God uit eindelijk geen andere keus had dan hem uit de hemel te zetten en tijdens een oorlog tussen de engelen is hij op de aarde gegooid.

Dus God heeft alles gemaakt, dus ook de engelen.
Maar lucifer maakt zelf de keuze om slecht te worden en zich tegen God te keren.
Uiteindelijk is God dus gewoon een überfaalhaas.
pi_163669297
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:51 schreef laforest het volgende:

[..]

Uiteindelijk is God dus gewoon een überfaalhaas.
Nee, het is de keus van lucifer geweest en God heeft het niet toegelaten wat lucifer van plan was.
God heeft geen robots gemaakt, want dan hadden we inderdaad geen vrije keus gehad.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163669939
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Goeie vraag en laat zien dat je er niks van begrepen hebt.
Dit ging niet over de heerschappij van de aarde, maar over de heerschappij over Palestina, het land dat Mozes werd toegewezen, m.a.w. het rijk van God.


Je mag het ook Kanaän noemen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 11 juli 2016 @ 20:33:52 #133
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163673593
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Nee
Wat nee. Wat niet kan is nog nooit gebeurd. En het is wel gebeurd volgens jou. Leg eenws uit waarom het niet weer kan gebeurden?
  maandag 11 juli 2016 @ 20:38:45 #134
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163673745
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Nee, het is de keus van lucifer geweest en God heeft het niet toegelaten wat lucifer van plan was.
God heeft geen robots gemaakt, want dan hadden we inderdaad geen vrije keus gehad.
Die lucifer was dus heeeeel erg dom? Zò dicht bij God staan en zó dom? Geloof je het zelf? Welk intelligent wezen zou zich tegen God, de Almachtige verzetten? Als je de afloop al kent....compleet ongeloofwaardig dus.

En dan dat gepraat over oorlogen? Zoiets als in de ban van de ring of Narnia?? Denk je dat God, de Almachtige, oorlogen voert? Dat Hij dat nodig heeft? Dan onderschat je hem vreselijk.
pi_163676456
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat in dit geval die eigenschappen, personen zijn ;)
Dus de Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn 3 personen.
Dat mag je best geloven, maar dan ben je polytheïst. Zo eenvoudig is dat.
pi_163676527
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Lucifer heeft zelf uiteindelijk de keuze gemaakt om zich tegen God te keren, waar door God uit eindelijk geen andere keus had dan hem uit de hemel te zetten en tijdens een oorlog tussen de engelen is hij op de aarde gegooid.

Dus God heeft alles gemaakt, dus ook de engelen.
Maar lucifer maakt zelf de keuze om slecht te worden en zich tegen God te keren.
Maar vent toch, dit is een Sumerische mythe die de Judeeërs herwerkt hebben. Wist je dit niet ?
pi_163676573
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je mag het ook Kanaän noemen.
:D Juist. ;)
pi_163677059
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat nee. Wat niet kan is nog nooit gebeurd. En het is wel gebeurd volgens jou. Leg eenws uit waarom het niet weer kan gebeurden?
Precies, aan de ene kant denken de christenen dat er vrije wil is, daarom is er kwaad in de wereld. MAAR aan de andere kant is er zeker geen mogelijkheid tot rebellie van een andere engel, of een mens die in de hemel is. Dit is een contradictie, waar men met geen mogelijkheid uit kan komen. Schaakmat!

Als mensen nu nog niet door hebben dat hun filosofie niet klopt, dan zullen ze het nooit doorhebben. En dan is het een kwestie van niet willen.

quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die lucifer was dus heeeeel erg dom? Zò dicht bij God staan en zó dom? Geloof je het zelf? Welk intelligent wezen zou zich tegen God, de Almachtige verzetten? Als je de afloop al kent....compleet ongeloofwaardig dus.

En dan dat gepraat over oorlogen? Zoiets als in de ban van de ring of Narnia?? Denk je dat God, de Almachtige, oorlogen voert? Dat Hij dat nodig heeft? Dan onderschat je hem vreselijk.
Ook weer juist. Ze maken van hun god een menselijk wezen. Maar wat wil je ook, de god van de joden trok immers mee met het volk toen ze vluchtten voor de Egyptenaren? Hij hielp ze met oorlogvoeren, en moordde enorm veel mensen uit.
Maar onlogisch is het wel
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163678976
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat mag je best geloven, maar dan ben je polytheïst. Zo eenvoudig is dat.
Je kunt ze ook als avatars beschouwen. Manifestaties van een godheid. Sommige hindoes beschouwen Jezus en Mohammed als krishna avatars.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Avatar_(hindoe%C3%AFsme)
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163682224
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Mijn vier favorieten:
Jezus is God
Avondmaal is voor alle gelovigen
Bloedtransfusie is niet onbijbels
Je hoeft niet verplicht langs de deur met je geloof
En toen was het stil....
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163682284
quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:38 schreef hoatzin het volgende:
En dan dat gepraat over oorlogen? Zoiets als in de ban van de ring of Narnia?? Denk je dat God, de Almachtige, oorlogen voert? Dat Hij dat nodig heeft? Dan onderschat je hem vreselijk.
Almachtigheid lijkt mij eigenlijk extreem saai.. dus misschien heeft Hij die afleiding wel degelijk nodig.
pi_163682349
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je kunt ze ook als avatars beschouwen. Manifestaties van een godheid. Sommige hindoes beschouwen Jezus en Mohammed als krishna avatars.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Avatar_(hindoe%C3%AFsme)
Dit komt al dicht bij het begrip ' netsjer ( neter )' :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Emanatie_(filosofie)
Jezus en Mo zijn nog steeds entiteiten en dat is volgens mij niet de juiste omschrijving.
pi_163682385
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:27 schreef Berjan1986II het volgende:

Ze maken van hun god een menselijk wezen. Maar wat wil je ook, de god van de joden trok immers mee met het volk toen ze vluchtten voor de Egyptenaren? Hij hielp ze met oorlogvoeren, en moordde enorm veel mensen uit.
Maar onlogisch is het wel
Niet volgens deze auteur:
https://www.bol.com/nl/p/(...)66762638/?country=BE

:D c_/
pi_163683542
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat is gewoon ondoorgrondelijk macht van God.
Jezus wordt al in het oude testament genoemd en zels wordt hij daar al God genoemd:

Denk goed na. Dit moet niet ondoorgrondelijk zijn. Je moet in deze je mind make uppen.

Of je gelooft dat God én de Vader is én de Zoon (met alle verhalen over de Zoon wat dus eigenlijk ook zelf de Vader is) of je gelooft in twee goden. De Vader én de Zoon.

Óf de Vader is de God en de Zoon de zoon. Wat JG geloven.

Maar sinds je nog geen duidelijk antwoord hebt kunnen geven neem ik aan dat je hier nooit verder over hebt nagedacht dan 'Jezus moet wel god zijn want hij was er vanaf het begin'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 09:45:53 ]
pi_163683801
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:43 schreef Hexxenbiest het volgende:
Óf de Vader is de God en de Zoon de zoon. Wat JG geloven.
Dit zou juist zijn indien ze " zoon van God/JHWH/Abba " als een eretitel beschouwen zoals dit door de joden bedoeld was. Wie deze eretitel kregen heb ik reeds geschreven. Jezus was alvast niet de enige met deze onderscheiding.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:49:28 #146
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163684494
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:27 schreef Berjan1986II het volgende:
Precies, aan de ene kant denken de christenen dat er vrije wil is, daarom is er kwaad in de wereld. MAAR aan de andere kant is er zeker geen mogelijkheid tot rebellie van een andere engel, of een mens die in de hemel is. Dit is een contradictie, waar men met geen mogelijkheid uit kan komen. Schaakmat!
Er is een satan, een kwade, nodig om alle ellende te verklaren. Want hoewel God heeft alles kan het kwade niet van hem komen.... Het is niet meer dan een excuus.
pi_163684582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Er is een satan, een kwade, nodig om alle ellende te verklaren. Want hoewel God heeft alles kan het kwade niet van hem komen.... Het is niet meer dan een excuus.
http://www.overvloeiendegenade.nl/artikelenhein/ethiek3.html
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:57:02 #148
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163684616
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat is gewoon ondoorgrondelijk macht van God.
Het stokpaardje van veel christenen. Als ze het niet meer snappen wordt het op de ondoorgrondelijkheid van God gegooid.

Als jouw god ondoorgrondelijk is, waarom doet men dan zo veel moeite hem te begrijpen?
pi_163685138
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het stokpaardje van veel christenen. Als ze het niet meer snappen wordt het op de ondoorgrondelijkheid van God gegooid.

Als jouw god ondoorgrondelijk is, waarom doet men dan zo veel moeite hem te begrijpen?
Deus ex machina (Latijn: "god uit een machine") is een narratieve techniek waarbij er sprake is van een onverwachte ontknoping van een verhaal. Men spreekt van een deus ex machina als de plot van een verhaal, plotseling en niet logisch voortkomend uit wat eraan voorafging, door iets of iemand tot een einde wordt gebracht. Dat kan variëren van het ingrijpen van een goddelijk of bovennatuurlijk personage tot de introductie van een wapen met een superkracht. De term is een leenvertaling van het Griekse apo mêkhanês theos (ἀπὸ μηχανῆς θεός). Het meervoud is dei ex machina.
;)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:01:40 #150
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163685668
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Denk goed na. Dit moet niet ondoorgrondelijk zijn. Je moet in deze je mind make uppen.

Of je gelooft dat God én de Vader is én de Zoon (met alle verhalen over de Zoon wat dus eigenlijk ook zelf de Vader is) of je gelooft in twee goden. De Vader én de Zoon.

Óf de Vader is de God en de Zoon de zoon. Wat JG geloven.

Maar sinds je nog geen duidelijk antwoord hebt kunnen geven neem ik aan dat je hier nooit verder over hebt nagedacht dan 'Jezus moet wel god zijn want hij was er vanaf het begin'.
wat betekent 'de zoon' precies?
volgens de nwv is hij een schepper en een god.
En hij is ook nog eens een engel.
pi_163685669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:59 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit zou juist zijn indien ze " zoon van God/JHWH/Abba " als een eretitel beschouwen zoals dit door de joden bedoeld was. Wie deze eretitel kregen heb ik reeds geschreven. Jezus was alvast niet de enige met deze onderscheiding.
En de anderen met die 'titel', kregen ze dat van God himself of van aardse mensen?
pi_163685812
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En de anderen met die 'titel', kregen ze dat van God himself of van aardse mensen?
Net zoals Jezus kreeg men die van geloofsgenoten. Bar Abbas = zoon van de vader
pi_163685913
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:01 schreef Manke het volgende:

[..]

wat betekent 'de zoon' precies?
volgens de nwv is hij een schepper en een god.
En hij is ook nog eens een engel.

Hij is geen schepper. Hij was het eerste wat God schiep(vandaar engel) en dan ook geheel naar Zijn beeld (daarom zoon). Behalve scheppen. Daarom is God ook de Almachtige en wordt alleen Hij aanbeden.


quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Net zoals Jezus kreeg men die van geloofsgenoten. Bar Abbas = zoon van de vader
Waarom ga je voorbij aan het feit dat God zelf heeft gezegd:"Dit is mijn Zoon.. " enz.?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:22:03 #154
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163685999
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hij is geen schepper. Hij was het eerste wat God schiep(vandaar engel) en dan ook geheel naar Zijn beeld (daarom zoon). Behalve scheppen. Daarom is God ook de Almachtige en wordt alleen Hij aanbeden.

[..]

Waarom ga je voorbij aan het feit dat God zelf heeft gezegd:"Dit is mijn Zoon.. " enz.?
ik snap het, nwt maakt er wat anders van:

want door bemiddeling van hem+ werden alle [andere] dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen of heerschappijen of regeringen of autoriteiten zijn.+ Alle [andere]* dingen zijn door tussenkomst van hem en voor hem geschapen.+ 17 Ook is hij vóór alle [andere] dingen+ en door bemiddeling van hem zijn alle [andere] dingen gemaakt om te bestaan


Dit verschil met andere bijbels is cruciaal, waar is deze op gebaseerd?

Stukje over zoonschap:
klik
pi_163686114
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:22 schreef Manke het volgende:

[..]

ik snap het, nwt maakt er wat anders van:

want door bemiddeling van hem+ werden alle [andere] dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen of heerschappijen of regeringen of autoriteiten zijn.+ Alle [andere]* dingen zijn door tussenkomst van hem en voor hem geschapen.+ 17 Ook is hij vóór alle [andere] dingen+ en door bemiddeling van hem zijn alle [andere] dingen gemaakt om te bestaan


Dit verschil met andere bijbels is cruciaal, waar is deze op gebaseerd?
Wij zien "door bemiddeling van hem" niet als dat hij ook heeft geschapen. Maar dat hij erbij was toen de schepping was begonnen en zijn Vader hielp. Dat hij de inspiratie is voor nog meer schepping, dat is hoe wij 'door bemiddeling/tussenkomst van hem' interpreteren. God noemt hem zijn zoon en daarom het 'mindere' van God.

Dat stukje maakt dus ook duidelijk dat de Zoon niet de Vader kan zijn.
Sjoemie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 12:32:50 ]
pi_163686181
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

Hij was het eerste wat God schiep(vandaar engel) en dan ook geheel naar Zijn beeld (daarom zoon).
Dat was Adam en heeft niks met Jezus te maken. Als men het in zulke context het had over ' zoon ', bedoelde men daarmee de vrucht/ resultaat van de vader. Zie mijn uitleg betreft betekenis Triniteit.
quote:
Waarom ga je voorbij aan het feit dat God zelf heeft gezegd:"Dit is mijn Zoon.. " enz.?
Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. 1 - het zijn de auteurs die God dit laten zeggen. Ondanks het feit dat deze auteurs Hellenen waren van joodse origine blijft de betekenis dezelfde. In dit geval is ' zoon ' een trouwe godvrezende volgeling van de Wet.
[/quote]
pi_163686291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat was Adam en heeft niks met Jezus te maken. Als men het in zulke context het had over ' zoon ', bedoelde men daarmee de vrucht/ resultaat van de vader. Zie mijn uitleg betreft betekenis Triniteit.
Letterlijk 'naar zijn beeld geschapen' was iid voor Adam. Alle eigenschappen zoals liefde enz. Maar bij Jezus geldt dat nog meer, want 'wie mij ziet, ziet de vader'. En dan zonder zonde.
quote:
[..]

Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. 1 - het zijn de auteurs die God dit laten zeggen. Ondanks het feit dat deze auteurs Hellenen waren van joodse origine blijft de betekenis dezelfde. In dit geval is ' zoon ' een trouwe godvrezende volgeling van de Wet.
De auteurs waren geïnspireerd. Dat zeiden ze dus niet vanuit henzelf.
pi_163686494
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:39 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Letterlijk 'naar zijn beeld geschapen' was iid voor Adam. Alle eigenschappen zoals liefde enz. Maar bij Jezus geldt dat nog meer, want 'wie mij ziet, ziet de vader'.
Wat heeft dàt met eerst geschapen te zijn ?? En ik moet naar het schijnt ook sterk op mijn vader gelijken, enkel was die er al voor mij. ( nooit bij je opgekomen dat dit woorden zijn uit een andere tijden een andere cultuur? Nooit bij je opgekomen dat we het hier hebben over een vertaling van een vertaling en van een copy van een copy van een copy ? Als je je beperkt tot de Nederlandstalige tekst, zal je steeds vastlopen en er nooit iets van begrijpen.)
quote:
En dan zonder zonde.
Volgens Jezus zelf was hij niet vrij van zonden. Enkel Abba was vrij van zonden.

quote:
De auteurs waren geïnspireerd. Dat zeiden ze dus niet vanuit henzelf.
Zoals ik dus. :7
pi_163686533
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:30 schreef Hexxenbiest het volgende:

Wij zien "door bemiddeling van hem" niet als dat hij ook heeft geschapen. Maar dat hij erbij was toen de schepping was begonnen en zijn Vader hielp. Dat hij de inspiratie is voor nog meer schepping, dat is hoe wij 'door bemiddeling/tussenkomst van hem' interpreteren. God noemt hem zijn zoon en daarom het 'mindere' van God.
Jij maakt hier wel een echte persiflage van. _O-
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:07:04 #160
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163686826
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat was Adam en heeft niks met Jezus te maken. Als men het in zulke context het had over ' zoon ', bedoelde men daarmee de vrucht/ resultaat van de vader. Zie mijn uitleg betreft betekenis Triniteit.

[..]

Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. 1 - het zijn de auteurs die God dit laten zeggen. Ondanks het feit dat deze auteurs Hellenen waren van joodse origine blijft de betekenis dezelfde. In dit geval is ' zoon ' een trouwe godvrezende volgeling van de Wet.
[/quote]
Hoe zit het dan hiermee, als het door hellenisrische joden is geschreven (cmiiw):

Daarom zochten dan de Joden te meer Hem te doden, omdat Hij niet alleen den sabbat brak, maar ook zeide, dat God Zijn eigen Vader was, Zichzelven Gode evengelijk makende.

Nwv:

Om die reden dan waren de joden er nog meer op uit hem te doden,+ omdat hij niet alleen de sabbat schond, maar ook God zijn eigen Vader noemde,+ waardoor hij zichzelf aan God gelijk maakte.+


Ook een raar verschil tussen nwv en de rest, om te voldoen aan de jg doctrine:

Fil 2:6
Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;
Who, being in the form of God, thought it not robbery to be equal with God

Nwv:

die, alhoewel hij in Gods gedaante bestond, geen gewelddadige inbezitneming heeft overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijn.
pi_163686879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat heeft dàt met eerst geschapen te zijn ??

Ik wilde ermee zeggen waarom juist hij de zoon is.
quote:
En ik moet naar het schijnt ook sterk op mijn vader gelijken, enkel was die er al voor mij.
Bedoel je dat je het eens bent met Sjoemie? Dat Jezus een God is?

quote:
( nooit bij je opgekomen dat dit woorden zijn uit een andere tijden een andere cultuur? Nooit bij je opgekomen dat we het hier hebben over een vertaling van een vertaling en van een copy van een copy van een copy ? Als je je beperkt tot de Nederlandstalige tekst, zal je steeds vastlopen en er nooit iets van begrijpen.)
Natuurlijk is het bij me opgekomen dat vertalingen met de tijd anders kunnen worden. Maar ik lees geen hebreeuws.
quote:
[..]

Volgens Jezus zelf was hij niet vrij van zonden. Enkel Abba was vrij van zonden.
Als Jezus de mens.
quote:
[..]

Zoals ik dus. :7
Ja :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij maakt hier wel een echte persiflage van. _O-
Het is me bijgebleven van een gesprek :D
pi_163688191
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik wilde ermee zeggen waarom juist hij de zoon is.
:'(

quote:
Bedoel je dat je het eens bent met Sjoemie? Dat Jezus een God is?
Begrijp je wel iets wat ik schrijf?? Natuuuuuurlijk niet !

quote:
Natuurlijk is het bij me opgekomen dat vertalingen met de tijd anders kunnen worden. Maar ik lees geen hebreeuws.
Zo zie je maar weer hoe weinig je van het N.T. af weet. Niks van het N.T. is in het Hebreeuws geschreven.
quote:
Als Jezus de mens.
Wat nog meer ? God was hij niet, of heb je nog nooit het N.T. gelezen? Hij was een aspirant Davidische koning van de joden. |:(
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:26:58 #163
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163688883
Wat ik interessant vind is dat alle mogelijke messiassen na jc allemaal zelf-benoemd zijn.
Jezus beweerde het zelf nooit te zijn maar liet de heilige geest getuigen.
Het zijn de omstanders die de conclusie trokken dat hij de messias zou zijn, zijn vijanden trokken ook die conclusie en probeerden het zijn mond te trekken om hem te kunnen straffen, en wilden het zo graag niet geloven, dat ze zeiden dat hij bezeten was door de overste van de lucht.

'jij zegt het' was een regelmatig terugkerend antwoord van Jezus :)

'volgens het nt'
pi_163691157
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:26 schreef Manke het volgende:
Wat ik interessant vind is dat alle mogelijke messiassen na jc allemaal zelf-benoemd zijn.
Jezus beweerde het zelf nooit te zijn maar liet de heilige geest getuigen.
Het zijn de omstanders die de conclusie trokken dat hij de messias zou zijn, zijn vijanden trokken ook die conclusie en probeerden het zijn mond te trekken om hem te kunnen straffen, en wilden het zo graag niet geloven, dat ze zeiden dat hij bezeten was door de overste van de lucht.

'jij zegt het' was een regelmatig terugkerend antwoord van Jezus :)

'volgens het nt'
Het loop als een eend, het kwaakt als een eend. Misschien is het wel een eend. ( bron: H.Geest :D )
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:22:10 #165
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163691700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
Het is me bijgebleven van een gesprek :D
..en daarmee dus de waarheid?

Je slikt echt echt klakkeloos wat men je voorkauwt... :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door hoatzin op 12-07-2016 16:32:42 ]
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:26:58 #166
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163691815
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:26 schreef Manke het volgende:
Jezus beweerde het zelf nooit te zijn maar liet de heilige geest getuigen.
Ik ben de weg, de waarheid en het leven.

Niemand komt tot God, dan door mij.

Ik ben de ware wijnstok.

En het belangrijkste: hij liet zich zalven en trok Jeruzalem op een ezel binnen! Daarmee was/werd hij messias.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:42:58 #167
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163692255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik ben de weg, de waarheid en het leven.

Niemand komt tot God, dan door mij.

Ik ben de ware wijnstok.

En het belangrijkste: hij liet zich zalven en trok Jeruzalem op een ezel binnen! Daarmee was/werd hij messias.
wat hij zei was afhankelijk van het publiek, johannes 14 was aan zijn discipelen gericht, die geloofden al en kregen verdere openbaringen. De rest die niet overtuigd waren door wonderen, zouden enkel het teken van job krijgen.
Met dat laatste brengt hij een profetie in vervulling, discutabel, ook het motief (voor jullie is het een vast self-fulfilling profetie ).
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:44:34 #168
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163692291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Het loop als een eend, het kwaakt als een eend. Misschien is het wel een eend. ( bron: H.Geest :D )
als je die zin weglaat, dan blijft het opmerkelijk :)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:49:56 #169
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163692442
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:42 schreef Manke het volgende:
wat hij zei was afhankelijk van het publiek
Mja..ik denk meer van de schrijver van het verhaal.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:02:29 #170
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163692801
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mja..ik denk meer van de schrijver van het verhaal.
ook ja, het moet wel consequent blijven om geloofwaardig te zijn.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:14:36 #171
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163693067
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:02 schreef Manke het volgende:

[..]

ook ja, het moet wel consequent blijven om geloofwaardig te zijn.
En dat is nu net een grote manco. De avonturen van Jezus verschillen nogal, vooral Johannes wijkt af.
pi_163693406
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:44 schreef Manke het volgende:

[..]

als je die zin weglaat, dan blijft het opmerkelijk :)
Wat - is - daar nu zo opmerkelijk aan ?? Men heeft 2 belangrijke ( beweerde ) stambomen die vermoedelijk geregeld, samen komen waarvan de vader teruggaat tot David. Deze ' adellijke ' stam had het recht om een Gezalfde ( messias/koning ) aan te stellen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:00:38 #173
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163693963
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:28 schreef ATON het volgende:
Deze ' adellijke ' stam had het recht om een Gezalfde ( messias/koning ) aan te stellen.
Had de vrouw die Jezus zalfde die ook?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:38:27 #174
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163694605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:28 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat - is - daar nu zo opmerkelijk aan ?? Men heeft 2 belangrijke ( beweerde ) stambomen die vermoedelijk geregeld, samen komen waarvan de vader teruggaat tot David. Deze ' adellijke ' stam had het recht om een Gezalfde ( messias/koning ) aan te stellen.
daar had ik het niet over.
Van alle messias zijn ze allemaal zelf-benoemd en ws roemend, maar waren het uiteindelijk niet. Jezus was niet zelf-benoemd, maar hem wilden ze wel kronen tot koning.
Ze waren niet bekend met zijn stamboom ('kan er iets goeds komen uit Nazaret?')
pi_163694674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:38 schreef Manke het volgende:

[..]

daar had ik het niet over.
Van alle messias zijn ze allemaal zelf-benoemd en ws roemend, maar waren het uiteindelijk niet. Jezus was niet zelf-benoemd, maar hem wilden ze wel kronen tot koning.
Ze waren niet bekend met zijn stamboom ('kan er iets goeds komen uit Nazaret?')
Ze moeten we bekend zijn geweest met zijn stamboom als ze hem tot messias wilden uitroepen - de stamboom is immers een harde vereiste.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:49:32 #176
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163694813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ze moeten we bekend zijn geweest met zijn stamboom als ze hem tot messias wilden uitroepen - de stamboom is immers een harde vereiste.
weet ik niet. Weet wel dat ze hem koning wilden maken door tekenen die Hij deed.
Johannes 6:14 en 15 bijvoorbeeld
De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet, Die in de wereld komen zou.

15 Jezus dan, wetende, dat zij zouden komen, en Hem met geweld nemen, opdat zij Hem Koning maakten, ontweek wederom op den berg, Hij Zelf alleen.
pi_163694868
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:38 schreef Manke het volgende:

Van alle messias zijn ze allemaal zelf-benoemd en ws roemend, maar waren het uiteindelijk niet. Jezus was niet zelf-benoemd, maar hem wilden ze wel kronen tot koning.
Ze waren niet bekend met zijn stamboom ('kan er iets goeds komen uit Nazaret?')
Het volk was zeker bekend met deze familie. En dat ze van Nazareth waren is een misvatting. Nazareth bestond toen nog niet als gemeente. Dit is maar ontstaan na 70. Markus heeft het over de nazarener en wil ' de jongste telg / tak van de stamboom zeggen. Ze hadden een eigendom in Judea.
pi_163694882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Had de vrouw die Jezus zalfde die ook?
Wie bedoel je ?
pi_163694904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ze moeten we bekend zijn geweest met zijn stamboom als ze hem tot messias wilden uitroepen - de stamboom is immers een harde vereiste.
Zeker!
pi_163694943
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:49 schreef Manke het volgende:

[..]

weet ik niet. Weet wel dat ze hem koning wilden maken door tekenen die Hij deed.
Johannes 6:14 en 15 bijvoorbeeld
De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet, Die in de wereld komen zou.

15 Jezus dan, wetende, dat zij zouden komen, en Hem met geweld nemen, opdat zij Hem Koning maakten, ontweek wederom op den berg, Hij Zelf alleen.
Johannes is 100 jaar na deze geschiedenis geschreven en is een gnostisch geschrift.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:03:57 #181
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163695110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Het volk was zeker bekend met deze familie. En dat ze van Nazareth waren is een misvatting. Nazareth bestond toen nog niet als gemeente. Dit is maar ontstaan na 70. Markus heeft het over de nazarener en wil ' de jongste telg / tak van de stamboom zeggen. Ze hadden een eigendom in Judea.
wat bedoel je met nog niet als gemeente?
Want de 4 evangeliën spreken erover als woonplaats.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:30:00 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163695661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Wie bedoel je ?
Had de vrouw die Jezus volgens het evangelie zalfde, de rechten om hem aan te stellen?
pi_163695723
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:03 schreef Manke het volgende:

[..]

wat bedoel je met nog niet als gemeente?
Dat de plaats nog niet bestond.

quote:
Want de 4 evangeliën spreken erover als woonplaats.
De 4 evangelien zijn dan ook een eeuw na Christus geschreven.
pi_163696391
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:03 schreef Manke het volgende:

[..]

wat bedoel je met nog niet als gemeente?
Want de 4 evangeliën spreken erover als woonplaats.
Juist, maar dit is niet zo. In sommige vertalingen staat nog nazarener, maar is stelselmatig weg geredigeerd. Hier al één van de linken:
http://www.nazarethmyth.info/naz3article.html
pi_163696425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Had de vrouw die Jezus volgens het evangelie zalfde, de rechten om hem aan te stellen?
Ik denk niet dat dit een vrouw was, maar Simon ( Petrus ). ( bron: Ch. Vergeer )
pi_163696488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:32 schreef Kassamiep het volgende:

De 4 evangelien zijn dan ook een eeuw na Christus geschreven.
Enfin, tussen 71 en 135 n.C. om de puntjes op de i te zetten voor men hier je gaat afschieten. ;)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 20:50:18 #187
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163697801
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:59 schreef ATON het volgende:

[..]

Juist, maar dit is niet zo. In sommige vertalingen staat nog nazarener, maar is stelselmatig weg geredigeerd. Hier al één van de linken:
http://www.nazarethmyth.info/naz3article.html
ik zal het later even lezen.
Maar wat ik bedoelde is dat er verwezen wordt naar de plaats Nazareth zonder over Jezus te spreken (de nazarener)
pi_163698590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit een vrouw was, maar Simon ( Petrus ). ( bron: Ch. Vergeer )
Anderen denken weer dat er een verwarring tussen Kefas en Kaiafas is opgetreden, een geletterde hogepriester Kaiafas uit Jerusalem is dan een veel logischer kandidaat dan een galilese visser. (De Kefas van Paulus is Kaifas – Auteur van 1Petrus en Hebreeën, A.A.M. van der Hoeven)
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:19:54 #189
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163698648
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Anderen denken weer dat er een verwarring tussen Kefas en Kaiafas is opgetreden, een geletterde hogepriester Kaiafas uit Jerusalem is dan een veel logischer kandidaat dan een galilese visser. (De Kefas van Paulus is Kaifas – Auteur van 1Petrus en Hebreeën, A.A.M. van der Hoeven)
auteur van Hebreeën is onbekend, het is ook niet petrus.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:44:44 #190
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163699487
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit een vrouw was, maar Simon ( Petrus ). ( bron: Ch. Vergeer )
Ja ik ken zijn theorie. Maar dan zou, volgens jouw stelling, Simon het recht moeten hebben
gehad.

( jouw stelling uit # 172: alleen een afstammeling van David heeft het recht een messias aan te stellen.)
pi_163700788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:19 schreef Manke het volgende:

[..]

auteur van Hebreeën is onbekend, het is ook niet petrus.
het is Kajafas, boek staat online.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163702342
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:50 schreef Manke het volgende:

[..]

ik zal het later even lezen.
Maar wat ik bedoelde is dat er verwezen wordt naar de plaats Nazareth zonder over Jezus te spreken (de nazarener)
Waar ?
pi_163702782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Anderen denken weer dat er een verwarring tussen Kefas en Kaiafas is opgetreden, een geletterde hogepriester Kaiafas uit Jerusalem is dan een veel logischer kandidaat dan een galilese visser. (De Kefas van Paulus is Kaifas – Auteur van 1Petrus en Hebreeën, A.A.M. van der Hoeven)
Er zijn nog schrijf varianten op deze bijnaam, maar willen hetzelfde zeggen: de Rots. De IJveraars aanvaarden Jozef ' kajafas' niet als wettige hogepriester, gezien hij door de Herodianen was geplaatst. https://nl.wikipedia.org/wiki/Kajafas
De alternatieve ' kajafas/ kefas ' was Simon bar Jona. ( Kajafas/kefas = rots = Petrus) en zou de plaats innemen na de coup door Jezus en zijn IJveraars. https://nl.wikipedia.org/wiki/Petrus
( hij was helemaal geen visser )
pi_163702882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja ik ken zijn theorie. Maar dan zou, volgens jouw stelling, Simon het recht moeten hebben
gehad.

( jouw stelling uit # 172: alleen een afstammeling van David heeft het recht een messias aan te stellen.)
Neen, alleen een telg uit de Davide, zoals Jezus en had recht op de kroonzalving en dat werd gedaan door de hogepriester van dienst.
pi_163702914
En nu terug on topic graag.
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:59:01 #196
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163709690
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Neen, alleen een telg uit de Davide, zoals Jezus en had recht op de kroonzalving en dat werd gedaan door de hogepriester van dienst.
Dan moet je je formulering aanpassen!
quote:
Deze ' adellijke ' stam had het recht om een Gezalfde ( messias/koning ) aan te stellen.
Tevens is in dat geval de zalving van Jezus ongeldig. De vrouw uit het evangelie of Petrus in jouw visie waren geen hogepriester.
pi_163709866
quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die lucifer was dus heeeeel erg dom? Zò dicht bij God staan en zó dom? Geloof je het zelf? Welk intelligent wezen zou zich tegen God, de Almachtige verzetten? Als je de afloop al kent....compleet ongeloofwaardig dus.

En dan dat gepraat over oorlogen? Zoiets als in de ban van de ring of Narnia?? Denk je dat God, de Almachtige, oorlogen voert? Dat Hij dat nodig heeft? Dan onderschat je hem vreselijk.
Zo als efeziërs zegt we hebben niet te strijden tegen vlees en bloed.

Efeziërs 6 vers 12.

12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Dus er is een geestelijke strijd gaande.
Dus de duivel die aan het geweten etc van de mens knaagt.
kwam toevallig onlangs nog een filmpje op facebook tegen die het mooie uitbeelde.

Dit filmpje geeft goed weer hoe de strijd gaande is of kan gaan in het leven van een mens.
Maar dat Jezus ook voor ons wil strijden als het ons niet lukt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:44:48 #198
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163710441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:12 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zo als efeziërs zegt we hebben niet te strijden tegen vlees en bloed.

Efeziërs 6 vers 12.

12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Dus er is een geestelijke strijd gaande.
Dus de duivel die aan het geweten etc van de mens knaagt.
kwam toevallig onlangs nog een filmpje op facebook tegen die het mooie uitbeelde.

Dit filmpje geeft goed weer hoe de strijd gaande is of kan gaan in het leven van een mens.
Maar dat Jezus ook voor ons wil strijden als het ons niet lukt.
Je gaat weer zoals gebruikelijk to-taal langs mijn vraag heen. :'(

Een strijdende Jezus? Waar slaat dat op? Kom op man, 1 woord, één gedachte en de tegenstander is uitgeschakeld.

Een almachtige hoeft geen strijd te voeren. Er is ook niemand die tegen een almachtige strijd KAN of WIL voeren.

En satan bestaat niet als entiteit. Het kwaad komt uit jezelf! Niet door een ander. Een erfenis van onze dierlijke oorsprong. Instincten, heel primitief.
pi_163710452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:59 schreef hoatzin het volgende:
Tevens is in dat geval de zalving van Jezus ongeldig. De vrouw uit het evangelie of Petrus in jouw visie waren geen hogepriester.
Voor de joden wel. Ze erkende de hogepriester Jozef niet.
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:47:12 #200
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163710483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Voor de joden wel. Ze erkende de hogepriester Jozef niet.
Jezus was een jood. Kefas ook Hij wist dus van de illegaliteit van zijn zalving.
pi_163710586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:47 schreef hoatzin het volgende:
Jezus was een jood. Kefas ook Hij wist dus van de illegaliteit van zijn zalving.
Bedoel je Simon bar Jona ? Die hadden lak aan de stromannetjes door Herodus Antipas in het Sanhedrin geplaatst. De eerste rellen hieromtrent waren bij de dood van zijn vader in 4 v.C. Toen is er een weerstand beweging ontstaan onder Judas de Galileër. Wie was hier nu legaal ???
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:27:37 #202
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163712283
De originele bijbel vertaald van Westcott en Hort, welke de JG gebruiken, beschrijft dat Jezus wel degelijk God is:
http://wachttorenkijker.w(...)_1969_Fillip_2_6.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door Manke op 13-07-2016 14:32:46 ]
pi_163712552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:27 schreef Manke het volgende:
De originele bijbel vertaald van Westcott en Hort, welke de JG gebruiken, beschrijft dat Jezus wel degelijk God is:
http://wachttorenkijker.w(...)_1969_Fillip_2_6.pdf
Van 1969? :D
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:50:12 #204
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163712658
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Van 1969? :D
links de Griekse grondtekst van w&h met letterlijke vertaling eronder, rechts wat de JG ervan gemaakt hebben in 1969 :)
De grondtekst is niet veranderd en bleef aanvaard door de JG, de interpretatie is wel steeds veranderd blijkbaar.

Hier het complete boek (79mb) https://ia902707.us.archi(...)_Scriptures_1969.pdf
pi_163712810
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:50 schreef Manke het volgende:

[..]

links de Griekse grondtekst van w&h met letterlijke vertaling eronder, rechts wat de JG ervan gemaakt hebben in 1969 :)
De grondtekst is niet veranderd en bleef aanvaard door de JG, de interpretatie is wel steeds veranderd blijkbaar.

Hier het complete boek (79mb) https://ia902707.us.archi(...)_Scriptures_1969.pdf
Het zegt niet dat hij god is. Niet gelijkwaardig aan god. Jezus heeft ook nooit beweert dat hij god is. Hij verwijst naar god altijd als zijn meerdere.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 14:56:05 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:04:36 #206
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163712985
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het zegt niet dat hij god is. Niet gelijkwaardig aan god. Jezus heeft ook nooit beweert dat hij god is. Hij verwijst naar god altijd als zijn meerdere.
dat is de JG doctrine, nu kan je zelf checken of het klopt en of ze trouw zijn gebleven aan hun geaccepteerde grondtekst.
pi_163713994
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:50 schreef Manke het volgende:

[..]

links de Griekse grondtekst van w&h met letterlijke vertaling eronder, rechts wat de JG ervan gemaakt hebben in 1969 :)
De grondtekst is niet veranderd en bleef aanvaard door de JG, de interpretatie is wel steeds veranderd blijkbaar.

Hier het complete boek (79mb) https://ia902707.us.archi(...)_Scriptures_1969.pdf
Ik heb bij de inleiding van dit boek reeds meerdere leugens zien staan !
1 - Er bestaat geen Koinè Bijbel uit het eind 1e eeuw.
2 - De vertaler neemt afstand van de Septuagint en gebruikt enkel de Hebeeuwse versie ( Tenach ). De auteurs van het N.T. hebben niet de Hebreeuwse versie, maar de Septuagint versie gebruikt.
3 - John Wycliffe ( 1331 - 1384 ) zou de " Codex Alexandrinus " uit de 5e eeuw gebruikt hebben en is niet in het Koinè.
De Latijnse versie: Vulgaat uit 390 -405 n.C.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Alexandrinus
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vulgaat
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wycliffe
pi_163714770
Video van het komende congres van de JG's over de uitsluitingsregeling.. Meisje wordt uitgesloten omdat ze naar bed ging met een jongen, daarna uit huis gezet door de ouders. En later probeert ze haar ouders op te bellen maar nemen ze niet op (2:20)


Mooie bijbelse regeling toch?

Indien je toch interesse hebt: Het congres is gratis te bezoeken binnenkort op verschillende locaties in Nederland
Alpha kenny one
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:52:49 #209
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163715224
Het is een sektarische regeling. Want als hun dochter geen gelovige was, dan had ze ook uitgesloten moeten worden, omdat niemand zonder zonde is volgens de bijbel. Maar de seksuele zonden trekt men zich het meeste aan, lekker makkelijk wijzen om rechtvaardiger over te komen, omdat het ieders zwakheid wel is.
pi_163720757
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:52 schreef Manke het volgende:
Het is een sektarische regeling. Want als hun dochter geen gelovige was, dan had ze ook uitgesloten moeten worden, omdat niemand zonder zonde is volgens de bijbel. Maar de seksuele zonden trekt men zich het meeste aan, lekker makkelijk wijzen om rechtvaardiger over te komen, omdat het ieders zwakheid wel is.
Tsja zolang mensen in de 'heilige boeken' blijven geloven blijft het risico op extremisme bestaan. Christenen hielden vroeger kruistochten. IS is tegenwoordig met iets soortgelijks bezig. De JG's lijken vredig maar ondertussen verwoesten ze wereldwijd families..

Allemaal gebaseerd op geschriften die zogenaamd komen van god. Het staat er allemaal toch vrij letterlijk in!
Alpha kenny one
pi_163726255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:31 schreef falling_away het volgende:
Video van het komende congres van de JG's over de uitsluitingsregeling.. Meisje wordt uitgesloten omdat ze naar bed ging met een jongen, daarna uit huis gezet door de ouders. En later probeert ze haar ouders op te bellen maar nemen ze niet op (2:20)


Mooie bijbelse regeling toch?

Indien je toch interesse hebt: Het congres is gratis te bezoeken binnenkort op verschillende locaties in Nederland
Dus het zou oké moeten zijn dat een JG, iemand die zichzelf vrijwillig aan Jehovah heeft gegeven met alles wat erbij hoort, de regels overtreedt? Wat is de belofte om Zijn naam hoog te houden waard?

Uit huis gezet en dat de ouders geen contact willen met het meisje is de beslissing van de ouders zelf. Het is geen regel.
Jouw ouders hebben toch ook nog contact met jou zonder zelf uitgesloten te worden?

Je blijft steeds hameren hoe koppig wij blijven bij onze denkwijze, maar jij bent toch niet veel beter. Je komt keer op keer terug met die "ouders laten kind in de kou door die sekte", ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel. Daarbij vergeet je ook voor het gemak jouw eigen voorbeeld. Ondanks dat jij uitgesloten bent, heb jij nog contact met jouw ouders. Zo kan het dus ook.
pi_163726519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:33 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus het zou oké moeten zijn dat een JG, iemand die zichzelf vrijwillig aan Jehovah heeft gegeven met alles wat erbij hoort, de regels overtreedt? Wat is de belofte om Zijn naam hoog te houden waard?

Uit huis gezet en dat de ouders geen contact willen met het meisje is de beslissing van de ouders zelf. Het is geen regel.
Jouw ouders hebben toch ook nog contact met jou zonder zelf uitgesloten te worden?

Je blijft steeds hameren hoe koppig wij blijven bij onze denkwijze, maar jij bent toch niet veel beter. Je komt keer op keer terug met die "ouders laten kind in de kou door die sekte", ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel. Daarbij vergeet je ook voor het gemak jouw eigen voorbeeld. Ondanks dat jij uitgesloten bent, heb jij nog contact met jouw ouders. Zo kan het dus ook.
Uhhh.. dit is een video van het komende congres. Er hoort een hele lezing bij die ook op Youtube te vinden is waar heel duidelijk in gemeld wordt dat je familieleden zo moet behandelen. Er wordt een voorbeeld aangehaald van een moeder die inactief werd en later een relatie kreeg waarna haar kinderen geen contact meer met hun moeder hadden, ook al werd ze niet uitgesloten omdat ze inactief was. Dit werd als iets 'goeds' gebracht en aangemoedigd net zo te doen.

Als je me niet gelooft, zul je het zelf horen binnen een paar weken want zo te horen was de lezing wereldwijd hetzelfde.

Het is dus GEEN persoonlijke beslissing maar iets waar steeds meer de nadruk op wordt gelegd door het WT genootschap.

Overigens hebben mijn ouders me al gewaarschuwd als ik dingen zou doen die niet mogen volgens de bijbel ze geen contact meer met me zouden hebben, en sommige andere familieleden hebben het contact al verbroken. En dan ben ik nog niet eens uitgesloten.

Maar zoals ik al in een vorige post zei: Ik begrijp dat dit soort extremismen bestaan omdat het zo letterlijk in de bijbel staat. Ik vind het zeer spijtig dat wereldwijd nog zo veel mensen geloof stellen in dit boek.

EDIT:


Hier een beter voorbeeld vanaf 3:00

[ Bericht 3% gewijzigd door falling_away op 14-07-2016 09:35:23 ]
Alpha kenny one
pi_163728027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Tsja zolang mensen in de 'heilige boeken' blijven geloven blijft het risico op extremisme bestaan. Christenen hielden vroeger kruistochten. IS is tegenwoordig met iets soortgelijks bezig. De JG's lijken vredig maar ondertussen verwoesten ze wereldwijd families..

Allemaal gebaseerd op geschriften die zogenaamd komen van god. Het staat er allemaal toch vrij letterlijk in!
Ik denk dat het er wel aan ligt hoe je de teksten interpreteert en dat men de teksten tegenwoordig beter kan interpreteren dan in de tijd van de kruistochten.
Alleen omdat steeds meer zaken die de bijbel omschrijft nu ook veel zichtbaarder zijn en te begrijpen vallen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:13:06 #214
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163729735
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:33 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus het zou oké moeten zijn dat een JG, iemand die zichzelf vrijwillig aan Jehovah heeft gegeven met alles wat erbij hoort, de regels overtreedt? Wat is de belofte om Zijn naam hoog te houden waard?

Uit huis gezet en dat de ouders geen contact willen met het meisje is de beslissing van de ouders zelf. Het is geen regel.
Jouw ouders hebben toch ook nog contact met jou zonder zelf uitgesloten te worden?

Je blijft steeds hameren hoe koppig wij blijven bij onze denkwijze, maar jij bent toch niet veel beter. Je komt keer op keer terug met die "ouders laten kind in de kou door die sekte", ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel. Daarbij vergeet je ook voor het gemak jouw eigen voorbeeld. Ondanks dat jij uitgesloten bent, heb jij nog contact met jouw ouders. Zo kan het dus ook.
is het niet een richtlijn van de JG dat omgang met uitgeslotenen kan zorgen dat ze jou uitsluiten?
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:21:09 #215
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163729886
Logo van de tempeliers:



Graf van de JG oprichter:



Was het niet gewoon een vrijmetselaar, zoals zijn vader blijkbaar was?
pi_163730910
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het zegt niet dat hij god is. Niet gelijkwaardig aan god. Jezus heeft ook nooit beweert dat hij god is. Hij verwijst naar god altijd als zijn meerdere.
Maar er staat ook dat Jezus eens zal regeren.
en waarom zegt hij dan ook: wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien.
Als hij niet gelijkwaardig is als God hoe kan hij dit dan zeggen?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163730956
Misschien versprak hij zich.
Conscience do cost.
pi_163731001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar er staat ook dat Jezus eens zal regeren.
O ja? En waar staat dat ?
quote:
en waarom zegt hij dan ook: wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien.
Als hij niet gelijkwaardig is als God hoe kan hij dit dan zeggen?
Heeft daar totaal niks mee te maken. Moet ik het nog eens herhalen?
pi_163731324
Punt 1. Openbaring 20:6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Zelf alle christenen die deel hebben aan de eerste opstanding en de eerste opname door Jezus zullen zelfs regeren met Jezus samen.

Punt 2. En het heeft er alles mee te maken, want je hoeft alleen maar te kijken/ lezen hoe Jezus leefde en je weet hoe God (de vader is).
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:43:46 #220
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163731505
De vraag is: waar, en over wie? zijn er nog wel mensen over na de 'wrath of God'? Openbaringen 9:4 bijvoorbeeld
pi_163732748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:04 schreef falling_away het volgende:

[..]

Uhhh.. dit is een video van het komende congres. Er hoort een hele lezing bij die ook op Youtube te vinden is waar heel duidelijk in gemeld wordt dat je familieleden zo moet behandelen. Er wordt een voorbeeld aangehaald van een moeder die inactief werd en later een relatie kreeg waarna haar kinderen geen contact meer met hun moeder hadden, ook al werd ze niet uitgesloten omdat ze inactief was. Dit werd als iets 'goeds' gebracht en aangemoedigd net zo te doen.

Als je me niet gelooft, zul je het zelf horen binnen een paar weken want zo te horen was de lezing wereldwijd hetzelfde.

Het is dus GEEN persoonlijke beslissing maar iets waar steeds meer de nadruk op wordt gelegd door het WT genootschap.

Overigens hebben mijn ouders me al gewaarschuwd als ik dingen zou doen die niet mogen volgens de bijbel ze geen contact meer met me zouden hebben, en sommige andere familieleden hebben het contact al verbroken. En dan ben ik nog niet eens uitgesloten.
Dit vind ik heel erg.
Vooral als je alleen maar inactief bent.
Aan de andere kant, als je onbijbelse dingen doet, is het logisch dat ze zichzelf willen beschermen. Niet dat ik het goedpraat. Ik ben altijd van mening dat familie en zeker ouders, een familielid of kinderen niet moeten abandonen.

quote:
Maar zoals ik al in een vorige post zei: Ik begrijp dat dit soort extremismen bestaan omdat het zo letterlijk in de bijbel staat. Ik vind het zeer spijtig dat wereldwijd nog zo veel mensen geloof stellen in dit boek.

EDIT:


Hier een beter voorbeeld vanaf 3:00
Het wordt idd overal dezelfde lezing, Dus ik ben benieuwd. Tot die tijd zal ik nog geen commentaar geven.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:13 schreef Manke het volgende:

[..]

is het niet een richtlijn van de JG dat omgang met uitgeslotenen kan zorgen dat ze jou uitsluiten?
Het is geen richtlijn. Het hangt af wie die uitgeslotenen zijn en hoe die omgang is.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar er staat ook dat Jezus eens zal regeren.
en waarom zegt hij dan ook: wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien.
Als hij niet gelijkwaardig is als God hoe kan hij dit dan zeggen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Denk goed na. Dit moet niet ondoorgrondelijk zijn. Je moet in deze je mind make uppen.

Of je gelooft dat God én de Vader is én de Zoon (met alle verhalen over de Zoon wat dus eigenlijk ook zelf de Vader is) of je gelooft in twee goden. De Vader én de Zoon.

Óf de Vader is de God en de Zoon de zoon. Wat JG geloven.

Maar sinds je nog geen duidelijk antwoord hebt kunnen geven neem ik aan dat je hier nooit verder over hebt nagedacht dan 'Jezus moet wel god zijn want hij was er vanaf het begin'.
Leg me jouw visie van het onderstreepte es.
pi_163732836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Punt 1. Openbaring 20:6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen metHem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Zelf alle christenen die deel hebben aan de eerste opstanding en de eerste opname door Jezus zullen zelfs regeren met Jezus samen.
Jij gelooft niet in opstanding. Hoe interpreteer jij dan deze teksten?
quote:
Punt 2. En het heeft er alles mee te maken, want je hoeft alleen maar te kijken/ lezen hoe Jezus leefde en je weet hoe God (de vader is).
En dat betekent automatisch dat Jezus óók de Vader is?.........

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 14:51:03 ]
pi_163734386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

Het wordt idd overal dezelfde lezing, Dus ik ben benieuwd. Tot die tijd zal ik nog geen commentaar geven.

Hoezo? Als het overal dezelfde lezing is kun je toch reageren? :?
pi_163734965
Ik geloof juist wel in de opstanding, nu verdraai je dus mijn woord.
alle overleden mensen zullen ook een keer opstaan, waarbij dus eerst alleen de gelovigen.

openbaring 20:
4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.
5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Alle gelovigen zullen dus op een gegeven moment op staan uit de dood en met Jezus regeren tijdens het duizend jarig vrederijk en daarbij ook natuurlijk de mensen die geloven en op dat moment leven.

De 2e opstanding is volgens mij echt aan het eind bij het oordeel van God, dan zullen alle mensen geoordeeld worden door God.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163735859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Punt 1. Openbaring 20:6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.
O, met Christus ! Met die regeren ze al 2000 jaar. Maar ik dacht dat je het over Jezus had en die is al een tijdje dood.
pi_163736003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik geloof juist wel in de opstanding, nu verdraai je dus mijn woord.
alle overleden mensen zullen ook een keer opstaan, waarbij dus eerst alleen de gelovigen.

openbaring 20:
4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.
5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Alle gelovigen zullen dus op een gegeven moment op staan uit de dood en met Jezus regeren tijdens het duizend jarig vrederijk en daarbij ook natuurlijk de mensen die geloven en op dat moment leven.

De 2e opstanding is volgens mij echt aan het eind bij het oordeel van God, dan zullen alle mensen geoordeeld worden door God.
Openbaringen is zo gnostisch als wat. Ik acht daar geen waarde aan. Heeft niks met Jezus te maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaring_van_Johannes
pi_163737966
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Hoezo? Als het overal dezelfde lezing is kun je toch reageren? :?
Omdat dat maar een heel klein stukje is van het congres. Het congres duurt drie dagen.
pi_163738011
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:42 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat dat maar een heel klein stukje is van het congres. Het congres duurt drie dagen.
Dat neemt toch niets af van wat er nu gezegd is in dit filmpje?
Waarom reageer je er niet op? Ik vind dat als je voor JG staat dan moet je ook niet bang zijn om ons een antwoord te geven.
pi_163738066
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat neemt toch niets af van wat er nu gezegd is in dit filmpje?
Waarom reageer je er niet op? Ik vind dat als je voor JG staat dan moet je ook niet bang zijn om ons een antwoord te geven.
Zoals ik al zei, het is maar een klein deel. Je hoort niet de context. Je weet niet ervóór en ook niet erná. Alleen deze 10 minuten. Er dan op reageren zou voorbarig zijn.
pi_163738741
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:47 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is maar een klein deel. Je hoort niet de context. Je weet niet ervóór en ook niet erná. Alleen deze 10 minuten. Er dan op reageren zou voorbarig zijn.
Ik blijf het een zwak, maar typisch, antwoord vinden. Als het enorm positief was geweest had je ook niet gezegd dat we eerst even op het hele verhaal moeten wachten en het in een context te plaatsen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:46:27 #231
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163740338
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:33 schreef Hexxenbiest het volgende:
Dus het zou oké moeten zijn dat een JG, iemand die zichzelf vrijwillig aan Jehovah heeft gegeven met alles wat erbij hoort, de regels overtreedt? Wat is de belofte om Zijn naam hoog te houden waard?

Uit huis gezet en dat de ouders geen contact willen met het meisje is de beslissing van de ouders zelf. Het is geen regel.

Vre-se-lijk dit. Echt. :'( :'( Wat kàn een mens geindoctrineerd zijn...

quote:
ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel.
Natuurlijk is het dat. Dit is uitsluiting, JG gedrag ten voeten uit. Of ga je dat ook weer doodleuk ontkennen? Dat mensen daardoor in wrakken kunnen veranderen op een kwetsbare leeftijd in hun leven, ach dat is maar bijzaak toch?
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:56:10 #232
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163740554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar er staat ook dat Jezus eens zal regeren.
en waarom zegt hij dan ook: wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien.
Als hij niet gelijkwaardig is als God hoe kan hij dit dan zeggen?
Wie mij gezien heeft heeft de vader gezien.

( is nie moeilijk :) )
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:02:37 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163740689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.
Jij gelooft dit letterlijk. Ok. Het staat er niet voor niets dan he? Blijkbaar is het belangrijk dat je het moet weten. Wat stel je je er eigenlijk bij voor? Al die onthoofden die duizend jaar als koningen met Jezus gaan regeren? :? Over wie?

De rest van de vragen over dit stukje laat ik maar even rusten. Maar het zijn er een aantal.
pi_163741854
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik blijf het een zwak, maar typisch, antwoord vinden. Als het enorm positief was geweest had je ook niet gezegd dat we eerst even op het hele verhaal moeten wachten en het in een context te plaatsen.
Logisch!


quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vre-se-lijk dit. Echt. :'( :'( Wat kàn een mens geindoctrineerd zijn...

[..]

Natuurlijk is het dat. Dit is uitsluiting, JG gedrag ten voeten uit. Of ga je dat ook weer doodleuk ontkennen? Dat mensen daardoor in wrakken kunnen veranderen op een kwetsbare leeftijd in hun leven, ach dat is maar bijzaak toch?
:'( :'( :'( :'(

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 20:53:17 ]
pi_163742241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Logisch!

[..]

:'( :'( :'( :'(
;(
pi_163785568
Ik heb geen kritiek op JG maar waarom denken ze dat zij het extreme kleine groepje christenen zijn die gelijk hebben?
En dat terwijl er geen enkele geschiedenis vanuit het jaar 33 achter zit.
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:37:08 #237
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786295
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:06 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik heb geen kritiek op JG maar waarom denken ze dat zij het extreme kleine groepje christenen zijn die gelijk hebben?
En dat terwijl er geen enkele geschiedenis vanuit het jaar 33 achter zit.
ze zijn klein, maar het evangelie moet in elke uithoek van de wereld gehoord worden tegen de eindtijd. Andere christenen zie je wel naar vreemde gebieden gaan om het evangelie uit te dragen, heel vaak in India bijvoorbeeld, ook in Amsterdam staan ze met bordjes, liedjes en flyers :), ook al is hun pinkster doctrine niet helemaal goed, ze doen het wel.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:37:37 #238
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786302
Er staat trouwens een cruciale fout bij de bijbeluitleg op de JG site, dat het geboren worden uit water in Johannes 3 over de doop gaat,dat is niet zo.
pi_163786368
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:37 schreef Manke het volgende:

[..]

ze zijn klein, maar het evangelie moet in elke uithoek van de wereld gehoord worden tegen de eindtijd. Andere christenen zie je wel naar vreemde gebieden gaan om het evangelie uit te dragen, heel vaak in India bijvoorbeeld, ook in Amsterdam staan ze met bordjes, liedjes en flyers :), ook al is hun pinkster doctrine niet helemaal goed, ze doen het wel.
Wat is dan zo fout aan de klassieke christelijke leer?
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:46:40 #240
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786537
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Wat is dan zo fout aan de klassieke christelijke leer?
de klassieke christelijke leer is de enige die klopt, en deze kan je alleen leren vanuit de bijbel, niet van een kerk. De originele bedoeling van kerkbijeenkomsten was om in kleine groepjes de bijbel bestuderen.
pi_163786728
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:46 schreef Manke het volgende:

[..]

de klassieke christelijke leer is de enige die klopt, en deze kan je alleen leren vanuit de bijbel, niet van een kerk. De originele bedoeling van kerkbijeenkomsten was om in kleine groepjes de bijbel bestuderen.
Je had nog geen bijbel, de NT is honderden jaren later samengesteld.
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:58:13 #242
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786888
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:52 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Je had nog geen bijbel, de NT is honderden jaren later samengesteld.
goeie
tussen 70 en 130 was het nt afgerond, had ik begrepen. De originele kerk van Rome was destijds goed, maar is corrupt geraakt. Te veel geld en macht, dat corrumpeert altijd.
pi_163787078
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:58 schreef Manke het volgende:

[..]

goeie
tussen 70 en 130 was het nt afgerond, had ik begrepen. De originele kerk van Rome was destijds goed, maar is corrupt geraakt. Te veel geld en macht, dat corrumpeert altijd.
Het grootste gedeelte bestond uit brieven die aan kerken waren geschreven, met zekere autoriteit maar in de eerste plaats gewoon bedoelt als brieven.
Ze zijn pas veel later gecanoniseerd, dat wil zeggen dat de NT zeer belangrijk is maar dat er zonder het NT ook geloof mogelijk was.
Daarbij vraag ik al zou er in 70 en bijbel zijn, bestonden er dan geen christenen tussen 33 en 70?
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:12 #244
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163787222
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte bestond uit brieven die aan kerken waren geschreven, met zekere autoriteit maar in de eerste plaats gewoon bedoelt als brieven.
Ze zijn pas veel later gecanoniseerd, dat wil zeggen dat de NT zeer belangrijk is maar dat er zonder het NT ook geloof mogelijk was.
Daarbij vraag ik al zou er in 70 en bijbel zijn, bestonden er dan geen christenen tussen 33 en 70?
er waren christenen, omdat er kerken waren, ze hadden het evangelie gehoord, gelezen kon nog niet, en ze waren dagelijks bezig de ot geschriften te onderzoeken.
Hand 11:17 En dezen waren edeler van gezindheid dan die in Thessalonica, want zij ontvingen het Woord met grote bereidwilligheid en onderzochten dagelijks de Schriften om te zien of die dingen zo waren.
pi_163789135
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Oh dan snap ik het, de meeste christenen en dat zijn zo'n 2 miljard beschouwen JG niet als christenen.
Hoezo niet?
pi_163789228
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hoezo niet?
De "christenheid" beschouwd Jezus als God.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163789288
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:46 schreef Manke het volgende:

[..]

de klassieke christelijke leer is de enige die klopt, en deze kan je alleen leren vanuit de bijbel, niet van een kerk. De originele bedoeling van kerkbijeenkomsten was om in kleine groepjes de bijbel bestuderen.
De protestanten verwierpen het leergezag en de traditie en hebben een nieuwe religie gecreerd door eigenwijze schriftuitleg.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163789311
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De "christenheid" beschouwd Jezus als God.
Is Jezus dan God? Heeft de christenheid 2 goden?

We geloven in hem, we volgen hem. Dus waarom geen christen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:02:02 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163789551
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De protestanten verwierpen het leergezag en de traditie en hebben een nieuwe religie gecreerd door eigenwijze schriftuitleg.
waar verschillen ze dan precies theologisch?
pi_163789609
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Kun-Aguero het volgende:
Daarbij vraag ik al zou er in 70 en bijbel zijn, bestonden er dan geen christenen tussen 33 en 70?
De vraag is wat je met christenen bedoeld. Dit is een benaming die meerdere ladingen dekt. In oorsprong waren het vrome nationalistisch geïnspireerde joden die IJverden voor een vrij Palestina ( of Judea/ Israël hoe je het wil noemen ) en volgelingen waren van de Gezalfde. Je hebt ook nog een totaal ander ' christenen ', Helleens- joodse gnostici die aan deze geschiedenis een mythe hebben gekoppeld. En dan heb je enkele eeuwen later de dogmatisch-religieuze christenen en in vorm gegoten in opdracht van keizer Constantijn. Dus, over welke christenen hebben we het hier ?
pi_163799668
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:05 schreef ATON het volgende:

[..]

De vraag is wat je met christenen bedoeld. Dit is een benaming die meerdere ladingen dekt. In oorsprong waren het vrome nationalistisch geïnspireerde joden die IJverden voor een vrij Palestina ( of Judea/ Israël hoe je het wil noemen ) en volgelingen waren van de Gezalfde. Je hebt ook nog een totaal ander ' christenen ', Helleens- joodse gnostici die aan deze geschiedenis een mythe hebben gekoppeld. En dan heb je enkele eeuwen later de dogmatisch-religieuze christenen en in vorm gegoten in opdracht van keizer Constantijn. Dus, over welke christenen hebben we het hier ?
Voor constantijn waren die dogma's er al.
AJ
pi_163799723
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De "christenheid" beschouwd Jezus als God.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De protestanten verwierpen het leergezag en de traditie en hebben een nieuwe religie gecreerd door eigenwijze schriftuitleg.
Dit idd,

Toch wel leuk dat ik als niet atheist het eens ben met een atheïst in deze :D
AJ
pi_163801466
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:31 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Voor constantijn waren die dogma's er al.
Bij welke scholen ?
pi_163801468
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:34 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

[..]

Dit idd,

Toch wel leuk dat ik als niet atheist het eens ben met een atheïst in deze :D
Welke gemeenschap ?
pi_163803364
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:02 schreef Manke het volgende:

[..]

waar verschillen ze dan precies theologisch?
De bisschoppelijke opvolging, vergevingsleer (biecht is een sacrament bij de katholieken), transsubstantiatie. Leergezag vs bijbelgezag.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163803429
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:50 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Is Jezus dan God? Heeft de christenheid 2 goden?

We geloven in hem, we volgen hem. Dus waarom geen christen.
Nee de christenheid heeft 1 god in drie personen net zo als water ook in drie gedaanten kan voorkomen. Staat gewoon in de niceaanse geloofbelijdenis: "God uit God, Licht uit Licht, ware God uit ware God"

Dat moet je aan de christenheid vragen waarom ze jullie niet erkennen, ik denk dat dit gewoon een wederzijdse verkettering is. :Y De remonstranten hebben tegenwoordig ook een verwaterde christologie.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163805263
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee de christenheid heeft 1 god in drie personen net zo als water ook in drie gedaanten kan voorkomen. Staat gewoon in de niceaanse geloofbelijdenis: "God uit God, Licht uit Licht, ware God uit ware God"

Dat moet je aan de christenheid vragen waarom ze jullie niet erkennen, ik denk dat dit gewoon een wederzijdse verkettering is. :Y De remonstranten hebben tegenwoordig ook een verwaterde christologie.
Niks lijkt meer te kloppen :D
pi_163806833
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Bij welke scholen ?
De oudste kerken die opgezet waren door de apostelen en de andere volgelingen van Jezus destijds hadden al een visie ontwikkeld, aangezien er al een vergadering plaatsvond tussen de apostelen waarin onder andere de besnijdenis werd afgekeurd etc.
AJ
pi_163806883
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:17 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niks lijkt meer te kloppen :D
Het feit dat er een aantal JG's hier zijn betekend natuurlijk niet dat de christenwereld daadwerkelijk verdeeld is over Jezus, 99% procent van de christenen erkennen de geloofsbelijdenis.
AJ
pi_163806918
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:18 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

De oudste kerken die opgezet waren door de apostelen en de andere volgelingen van Jezus destijds hadden al een visie ontwikkeld, aangezien er al een vergadering plaatsvond tussen de apostelen waarin onder andere de besnijdenis werd afgekeurd etc.
De volgelingen van Jezus hebben nooit enig kerk opgezet. Dit gebeurde maar pas aan het begin 2e eeuw door gnostici die met de apostelen en hun agenda niks te maken hadden.
pi_163806987
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:22 schreef ATON het volgende:

[..]

De volgelingen van Jezus hebben nooit enig kerk opgezet. Dit gebeurde maar pas aan het begin 2e eeuw door gnostici die met de apostelen en hun agenda niks te maken hadden.
Dr was wel degelijk sprake van gemeenschappen voor 100. Die namelijk onderdrukt werden door de romeinen en joden.
AJ
pi_163811022
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:26 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Dr was wel degelijk sprake van gemeenschappen voor 100. Die namelijk onderdrukt werden door de romeinen en joden.
Je hebt het hier over de christenen uit de 2e eeuw. Deze zijn trouwens nooit onderdrukt. Wel de " christenen " uit de 1e eeuw en door de Romeinen zeloten genoemd. Zelf noemde ze zich de IJveraars of de Nazareners. De ' Roomse christenen ' zijn uit de 4e eeuw.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
  zondag 17 juli 2016 @ 19:41:21 #263
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163812878
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de christenen uit de 2e eeuw. Deze zijn trouwens nooit onderdrukt. Wel de " christenen " uit de 1e eeuw en door de Romeinen zeloten genoemd. Zelf noemde ze zich de Nazareners. De ' Roomse christenen ' zijn uit de 4e eeuw.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
hoe weet je dat?
pi_163813260
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:41 schreef Manke het volgende:

[..]

hoe weet je dat?
Door me zeer goed te informeren. Moet je ook maar eens doen.
pi_163813770
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:41 schreef Manke het volgende:

[..]

hoe weet je dat?
Hier heb je een link naar ' de nazareners '. Let wel, dit was GEEN sekte, maar een politieke groepering waar zowat alle joden van verschillende strekkingen lid van konden zijn. Hun agenda was IJveren voor een vrij Israël.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazarene_(title)
Let wel, Nazarene ( netzer ) is niet gelijk met Nazirite. De laatste was een religieuze strekking.
pi_163819437
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de christenen uit de 2e eeuw. Deze zijn trouwens nooit onderdrukt. Wel de " christenen " uit de 1e eeuw en door de Romeinen zeloten genoemd. Zelf noemde ze zich de IJveraars of de Nazareners. De ' Roomse christenen ' zijn uit de 4e eeuw.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
Je had die tijd ook al roomse christenen die in het roomse rijk door o.a Nero flink zijn onderdrukt.
AJ
pi_163820609
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Je had die tijd ook al roomse christenen die in het roomse rijk door o.a Nero flink zijn onderdrukt.
Nonsens. Lees je eerst eens in zeg !
pi_163820647
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Nonsens. Lees je eerst eens in zeg !
Het is waar dat christenen de schuld kregen van een vuur. Er staat niet bij welke.
pi_163820660
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Het is waar dat christenen de schuld kregen van een vuur. Er staat niet bij welke.
Beter lezen.
pi_163820706
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Beter lezen.
Als ik gestorven ben door het eten van een appel kan het elstar zijn hoeft niet. Zal morgen de tekst eens opzoeken nu druk bezig met alcohol en liefdes verdriet. Slaap zacht ATON.
pi_163821026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Nonsens. Lees je eerst eens in zeg !
;( waar haal je de arrogantie vandaan
AJ
pi_163822375
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Je had die tijd ook al roomse christenen die in het roomse rijk door o.a Nero flink zijn onderdrukt.
Bestonden toen nog eens niet.
pi_163822384
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Het is waar dat christenen de schuld kregen van een vuur. Er staat niet bij welke.
Als je de brand van Rome onder keizer Nero bedoeld, waren dat ' christenen ' van type 1e eeuw, d.w.z. zeloten ( zoals discipel Simon de zeloot ) die daar van verdacht werden. Als je alle ' christenen ' onder 1 vlag brengt, kan je dat ook met alle moslims doen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 09:44:13 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163849681
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 05:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Als je alle ' christenen ' onder 1 vlag brengt, kan je dat ook met alle moslims doen.
Dat gebeurt ook aan de lopende band. :{
pi_163849722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook aan de lopende band. :{
Dat bedoel ik.
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:53:16 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163911231
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
pi_163911537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:53 schreef hoatzin het volgende:
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 19:09:30 ]
pi_163912687
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.
Waarom eten jullie niet bij het avondmaal? :?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:28:19 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163913405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:53 schreef hoatzin het volgende:
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
Best typisch dat de discussie over het Christendom hier totaal gedomineerd wordt door 2-3 jehova's, terwijl nog geen half procent van de Christenen in Nederland jehova's getuige is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163914203
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.
Excuseer he madam, ik heb hier enkel antwoord gegeven op post van de JG leden. Waarom heb je daar niet op gereageerd ??? En als ik niet antwoordde kwam er later nog een rappel van deze lieverds. Zoek eens en andere zondebok.
pi_163916055
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waarom eten jullie niet bij het avondmaal? :?
Wie is jullie? Bian en ik? Omdat wij niet met de Christus gaan regeren, maar op aarde gaan blijven.
De 144.000 eten wel van het brood. Zij zijn opgenomen in het nieuwe verbond dat Jezus toen sloot.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Best typisch dat de discussie over het Christendom hier totaal gedomineerd wordt door 2-3 jehova's, terwijl nog geen half procent van de Christenen in Nederland jehova's getuige is.
Hoe bedoel je typisch?

Het zegt juist hoe serieus JG in hun geloof staan. Dat is in jouw ogen misschien juist niet goed. Maar als iemand voor iets gaat moet het wel 100% zijn, wil je geloofwaardig overkomen. De christenheid die hier rondhangen boeit het totaal niet. Ze vinden het saai of schamen zich... Dat is gewoon slap hangen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Excuseer he madam, ik heb hier enkel antwoord gegeven op post van de JG leden. Waarom heb je daar niet op gereageerd ??? En als ik niet antwoordde kwam er later nog een rappel van deze lieverds. Zoek eens en andere zondebok.
Niet boos zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 22:01:00 ]
pi_163916316
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wie is jullie? Bian en ik? Omdat wij niet met de Christus gaan regeren, maar op aarde gaan blijven.
De 144.000 eten wel van het brood. Zij zijn opgenomen in het nieuwe verbond dat Jezus toen sloot.

Wie heeft bedacht dat slechts 144000 van het brood mogen eten (die overigens allemaal joods en uit de stammen van Israël afkomstig moeten zijn), en waarom organiseren jullie dan eigenlijk een avondmaal als er in de praktijk toch niemand mee-eet? Vanoudsher is de communie/avondmaal het grote gemeenschappelijke christelijke herdenken van Jezus.

http://wachttorenkijker.w(...)va-getuigen-is-fout/

[ Bericht 6% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 21-07-2016 22:19:46 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163916567
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
Niet boos zijn
Komt wel op jouw rekening hoor. Heb ik jou al ooit iets verweten ?
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:20:29 #284
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163916714
Lezen JG de bijbel zelf of meer de bijbeluitleg?

De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.

1cor10

16 Het brood, dat wij breken, is dat niet een gemeenschap des lichaams van Christus? 17 Want één brood is het, zo zijn wij velen één lichaam, dewijl wij allen ééns broods deelachtig zijn.
pi_163918265
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:20 schreef Manke het volgende:
Lezen JG de bijbel zelf of meer de bijbeluitleg?

De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.

1cor10

16 Het brood, dat wij breken, is dat niet een gemeenschap des lichaams van Christus? 17 Want één brood is het, zo zijn wij velen één lichaam, dewijl wij allen ééns broods deelachtig zijn.
Waarmee weer eens bewezen is dat JG geen deel uitmaken van het gemeenschappelijk lichaam van Christus.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163926824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waarmee weer eens bewezen is dat JG geen deel uitmaken van het gemeenschappelijk lichaam van Christus.
Niemand maakt deel uit van het gemeenschappelijk lichaam van Christus, dat is er namelijk al niet meer (mits ooit geweest).
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163927974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:25 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Niemand maakt deel uit van het gemeenschappelijk lichaam van Christus, dat is er namelijk al niet meer (mits ooit geweest).
Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
pi_163928522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
Dat weet ik :D
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163930836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:39 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Dat weet ik :D
Maar de rest van het koor niet. ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:22:20 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163931020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar de rest van het koor niet. ;)
jawel.
pi_163932188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

jawel.
;)
pi_163932316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
Ja en? De kerstboom is ook heidens. Feit is dat de christenen al bijna twee milennia brood delen en dat JG dat niet meer doen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163932952
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ja en? De kerstboom is ook heidens.
De kerstman ook, maar beiden komen niet voor in het N.T., terwijl dit deel van het laatste avondmaal wel één van de hoogtepunten is in het christendom.
quote:
Feit is dat de christenen al bijna twee milennia brood delen en dat JG dat niet meer doen.
Ik hou het ook op een zakje patat. :D
pi_164060183
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:57 schreef hoatzin het volgende:

Ja waar zou ik dat in vredesnaam vandaan halen he?

Wat moest Abraham doen met Izak?
Waarom moest Jezus de gezalfde dood? (met heel veel bloed...?)

De hamvraag is wat voor voordeel God heeft bij bloed of de dood van een mens.
Wat voor nut heeft dat?
Wat kan er anders niet doorgaan?
Wat kan God niet dat hij wel kan als er iemands dood of bloed bij betrokken is?
1. Izak? Wie is dat nou dan.
Maar dat was een afschaduwing van wat komen zou.

2. Jezus offer was als een loskoopprijs voor alles wat er mis is gegaan voor de mensheid.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken. God kan wel zeggen van nou is alles weer goed, maar dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. De reden waarom alles mis gegaan is, de zondeval, moest weer hersteld worden met een gelijk offer.

quote:
Antimensje.... :') Typische sekte-uitdrukking. "Wij tegen de rest...." Valt me nog mee dat je er niet direct Antichrist van maakt.
Blijkbaar weet je de definitie lijst niet van een sekte, ach ja onwetendheid of gewoon niet willen weten. En waarom zou ik?
pi_164060261
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:01 schreef hoatzin het volgende:

het paradijs volgens JG. De plaatjes en sfeer zijn bijna altijd hetzelfde. Er wordt veel moeite gedaan om tot uitdrukking te brengen dat er geen kwaad is. Daarom zijn er vrijwel altijd een leeuw en een lammetje te zien die vrolijk naast elkaar leven. Alleen de kleding van de mensen gaat met de mode mee die op dat moment geldt. Die teenslippers zag je op plaatjes van 50 jaar geleden nog niet...

Merk op dat het eten van vlees dus "kwaad" is in de ogen van JG.

Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat men in het paradijs.... naakt is. :9 Maar ja, blote mensen mag niet......foei foei...

Wauw wat kan iemand zich ergens druk over maken zeg.
In 1e plaats weten we niet per se of iedereen in het paradijs naakt zal zijn.
In de 2e plaats zegt de organisatie niets over het wel of niet eten van vlees in het paradijs.
En ten 3e zegt de Bijbel nou eenmaal dat wolf en lam, en noem maar op naast elkaar zou leven.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:06 schreef ATON het volgende:

Conclusie : Jij weet het dus niet.
Conclusie: Ik weet het wel. Maar iemand die claimt zo gigantisch veel Bijbelkennis te hebben die vraagt bepaalde dingen gewoon niet.

quote:
Dat doet ik dus weer. Je kent onvoldoende het N.T.
Nee hoor. Pilatus heeft niets met dood Jezus verder te maken, de joden.

quote:
Hij werd overal met open armen door de joden ontvangen. Jij verzint maar wat.
Jezus overal open ontvangen? Jij kent geloof ik de Bijbel niet echt.

quote:
Maar je misbruikt wel het O.T. van de joden.
Misbruikt?

quote:
Weer gebrek aan kennis uwentwege. Joden brachten offers aan JHWH om hem te eren.
Dan moet jij de Bijbel maar weer eens lezen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:19 schreef ATON het volgende:

Nu ja, dan zitten ze met z'n allen fout.
Geef maar aan wat zo anders is aan ''onze'' Bijbel. Wij controleren onze leerstellingen ook gewoon aan andere Bijbels, komt niets anders uit.

quote:
Juist, ik was de Wachttoren vergeten. :)
En nog heel wat meer (niet WT lectuur)
pi_164060296
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:20 schreef Manke het volgende:
Lezen JG de bijbel zelf of meer de bijbeluitleg?
JG lezen de Bijbel echt zelf. Gaan echt zelf hoofdstuk voor hoofdstuk hele Bijbel door en denken echt na wat er daar over te leren valt.
Niet vanuit andere denkwijzen maar wat jij er zelf uit leert.

quote:
De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.
Alle JG doen mee aan het avondmaal. Maar de Bijbel geeft aan dat niet iedereen een deelnemer moet zijn van het avondmaal, dat doen alleen de personen die met Jezus in de hemel zouden zijn.
pi_164060389
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

Deze aarde is verdorven door alle zonde en de duivel die hier op leeft en zal uiteindelijk voorbij gaan, dit staat nota bene in openbaring 21 vers 1
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer. - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.hfgxsv3S.dpuf

waarom staat daar anders eerste hemel en eerste aarde?
En met paradijs bedoelt men de hof van eden daar waar adam en eva in woonden en na hun zonde val heeft God ze daar uit gezet en moesten ze op deze huidige aarde leven.
en het paradijs is opgestegen naar de hemel.

Oh Sjoemie lees jij je posts ooit wel terug?

In 1e plaats:
Met eerste hemel en aarde moet eigenlijk zijn vroegere hemel en aarde. Oftewel de mensenmaatschappij die nog verdorven was, de hemel nog met demonen en satan.
Die zou voorbij zijn.

En 2e plaats waarom ik zeg of je het nog wel eens terug leest.
Je haalt eerst wat aan dat er nieuwe hemel en aarde komt.
Een gereinigde aarde dus die perfect is.
En daarna zeg je ineens dat het paradijs opgestegen is naar de hemel?

Wat is dat voor onbijbelse leer? Overal in de Bijbel wordt gesproken dat het paradijs hier op aarde zou zijn. Als je openbaring 21:3,4 leest moet dat ook wel (de dood zou niet meer zijn, er was nooit dood in de hemel dus moet wel op aarde zijn). Psalm 37 is ook heel duidelijk.

1 oplossing is zeggen: Paradijs is opgestegen naar de hemel.
Maar dan kom je met 2 problemen te zitten:
-De aarde is dan wel perfect maar helemaal leeg. Ja mss wat dieren.
-Er is totaal geen Bijbelse basis voor.
pi_164060408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Wauw wat kan iemand zich ergens druk over maken zeg.
Zegt iemand die al -tig maanden (jaren?) zich loopt op te winden over kritiek op hun groep en volslagen nutteloos loopt te reageren op diezelfde kritiek.

Je hoeft maar te zeggen dat je bij een sekte zit en je kan alweer een reactie verwachten. :D
-
  donderdag 28 juli 2016 @ 09:16:13 #299
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164060433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Izak? Wie is dat nou dan.
Lees je bijbel nou eens een keer. O wacht, jullie hebben een aangepaste bijbel. Nou ik weet niet hoe jullie de zoon van Abraham noemen maar hier heet hij Izak.
quote:
2. Jezus offer was als een loskoopprijs voor alles wat er mis is gegaan voor de mensheid.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken. God kan wel zeggen van nou is alles weer goed, maar dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. De reden waarom alles mis gegaan is, de zondeval, moest weer hersteld worden met een gelijk offer.
De zonde moet hersteld worden met een gelijk offer? Hoezo? Waarom? Dat moet alleen bij bloeddorstige afgoden. Voor de Almachtige is dat helemaal niet nodig. Die heeft namelijk iets unieks: GENADE! Genade betekent kwijtschelding om niets!

Dit is geen genade, dit is oog om oog, tand om tand. :')
quote:
[..]

Blijkbaar weet je de definitie lijst niet van een sekte, ach ja onwetendheid of gewoon niet willen weten.
Dat is al uitgebreid aan de orde geweest en uit en den treure bewezen. Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben he? Zie reactie Haushofer hierboven.
pi_164060622
Een sekte bepaalt wat je beter wel en niet moet doen. Met wie je wel en niet moet om gaan. Wat voor scholing je kiest. Heeft een 'verbanningsregeling' waarin zelfs wordt aangemoedigd om geen contact met je eigen kinderen te hebben als ze verbannen worden. Ze voeden je overvloedig met hun dogma's en willen dat je er daaglijks in leest. Beginnen vragen te stellen als je een paar keer niet naar de bijeenkomsten komt of als je minder 'actief' wordt.

Ze controleren vrijwel alle aspecten van je leven, ook wat voor kleren je draagt. Zelfs een net strak pak mag al niet van de leiders:

'But like I've been telling others and this is a fact, the homosexuals that are designing these clothes, they like you in tight pants! That's who likes it, not spiritual people.


(video van een lid van het besturende lichaam van de JG's).
Alpha kenny one
pi_164060730
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Conclusie: Ik weet het wel. Maar iemand die claimt zo gigantisch veel Bijbelkennis te hebben die vraagt bepaalde dingen gewoon niet.

Nee hoor. Pilatus heeft niets met dood Jezus verder te maken, de joden.
Je weet het blijkbaar niet. Je geeft de joden de schuld. Vanwaar deze jodenhaat ? Heb je mijn post dan niet gelezen ? Als de joden de schuld hadden aan de dood van Jezus, waarom hebben ze hem dan niet gestenigd ? Antwoord: Dan hadden de stromannen die het voor het zeggen hadden in het Sanhedrin de woede van het volk op hun nek gehaald. Kruisigen kon enkel door de Romeinen geschieden. Hoe kun je zo waanzinnig blind blijven ?
quote:
Jezus overal open ontvangen? Jij kent geloof ik de Bijbel niet echt.
Ik wel, maar jij niet, of is er in uw bijbelversie geen sprake van een blijde intocht op de wijze dat koning David dit deed?
Dan moet jij de Bijbel maar weer eens lezen.

quote:
Geef maar aan wat zo anders is aan ''onze'' Bijbel. Wij controleren onze leerstellingen ook gewoon aan andere Bijbels, komt niets anders uit.
De inleiding van jullie bijbelversie begint al met een leugen en dat heb ik ook aangetoond. Nog geen weerlegging gezien. Kan je ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')