abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163449731
Bron

quote:
Een omstreden salafistische organisatie heeft in Rotterdam een voormalige middelbare beroepsschool gekocht. Het complex van ruim 7.000 vierkante meter wordt verbouwd tot 'islamitisch lesinstituut', bericht de krant NRC.

De financiering voor de aankoop van het complex is volgens het dagblad vermoedelijk afkomstig uit het Midden-Oosten. Radicaliseringsexperts zijn bezorgd over de komst van de salafistenschool. Die zou voeding kunnen geven aan de radicalisering van moslimjongeren.

De koop van het gebouw is getekend door Nasr el Damanhoury, voorzitter van stichting Al Waqf in Eindhoven. Die organisatie raakte in opspraak doordat het buitenlandse haatpredikers naar Nederland haalt.

Zo nodigde Al Waqf vorig jaar een geestelijke uit die betrokken zou zijn bij de gewapende jihad in Syrië.

Nasr el Damanhoury, ontkent dat de Al Waqf stichting met de aankoop van het gebouw heeft te maken. Hij heeft wel voor de koop getekend, maar dan namens de Al Nour Foundation, een vastgoedfonds met een postadres in Heidelberg. "Het enige wat ik kan zeggen is dat mensen die beweren dat Al Waqf en Al Nour gelieerd zijn, met bewijzen moeten komen. Ik heb niet ondertekend namens Al Waqf. Als er iets gepubliceerd wordt dat onze stichting beschadigt, zal ik zeker met een advocaat komen. Zo werkt dat in dit land."

El Damanhoury gaat niet in op vragen over de Al Nour Foundation.
''De financiering van de aankoop is afkomstig van het Midden Oosten''. Drie keer raden van welk land dit zou komen. Ik hoop voor Nederland dat deze verkoop alsnog kan worden voorkomen want anders gaan er weer dozijnen van gebrainwashte terroristen bijkomen.
pi_163449766
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:00 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

1 : Sinds wanneer kan iemand zich niet vergissen? Ik ben namelijk geen expert hoor.

1: Sinds ISIS boeken gebruikt en inspiratie van Abd Al wahhab gebruikt en aangezien er mensen zijn die symphatiseren met ISIS in Nederland zijn zij ook Wahhabisten, wat is dan het probleem?

3: Wat moet je weten?
Je zegt op nogal arrogante toon dat je zijn werken wel hebt gelezen...

Dus dan vraag ik wat er dan in staat dat dat van wiki tegenspreekt.

Buiten dat is het wahabisme dus typisch iets wat in Saudi Arabië voorkomt. Afgezien van een klein detail zijn beide groepen even gestoord.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:07:56 #3
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163449850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je zegt op nogal arrogante toon dat je zijn werken wel hebt gelezen...

Dus dan vraag ik wat er dan in staat dat dat van wiki tegenspreekt.
Zijn werken gaan dan ook niet over het verschil tussen Wahhabisme en Salafisme hé, Wahhabisme bestond nog niet eens toen Ibn Taymiyyah leefde. Hoe kan zijn werken dat het wahhabisme tegenspreken als het nog niet eens bestaat.

Niet alleen in saudi arabie maar ook in Qatar etc
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_163449861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:07 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Zijn werken gaan dan ook niet over het verschil tussen Wahhabisme en Salafisme hé, Wahhabisme bestond nog niet eens toen Ibn Taymiyyah leefde. Hoe kan zijn werken dat het wahhabisme tegenspreken als het nog niet eens bestaat.
Dan moet je ook niet zeggen dat ik niet met wiki moet aankomen :p
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:12:47 #5
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163449954
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeggen dat ik niet met wiki moet aankomen :p
Omdat ik het daar ook niet van heb, dat kan jij onmogelijk staven. Ik wou gewoon inhoudelijk aantonen hou Salafisme en Wahhabisme inhoudelijk vaak hetzelfde zijn (Abd Al wahab nam dan ook veel over van Ibn Taymiyyah) terwijl het verschil zit dat wahabisten zich noemen na Abd Al wahab wegens hun hun fascinatie voor hem.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_163450007
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:12 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Omdat ik het daar ook niet van heb, dat kan jij onmogelijk staven. Ik wou gewoon inhoudelijk aantonen hou Salafisme en Wahhabisme inhoudelijk vaak hetzelfde zijn (Abd Al wahab nam dan ook veel over van Ibn Taymiyyah) terwijl het verschil zit dat wahabisten zich noemen na Abd Al wahab wegens hun hun fascinatie voor hem.
Je begon ermee dat salafisten wahabisten worden als ze geweld toepassen.
Jij wilde mij niet aantonen dat het verschil hoe ze zich noemen was, dat heb ik jou aangetoond :P
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:16:19 #7
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163450039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je begon ermee dat salafisten wahabisten worden als ze geweld toepassen.
Jij wilde mij niet aantonen dat het verschil hoe ze zich noemen was, dat heb ik jou aangetoond :P
Omdat ik al gezegd dat ik me heb vergist, ik ben geen encyclopedie hé, je weet wel dat mensen ook wel eens andere dingen aan hun hood hebben.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_163450064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:16 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Omdat ik al gezegd dat ik me heb vergist, ik ben geen encyclopedie hé, je weet wel dat mensen ook wel eens andere dingen aan hun hood hebben.
Ja voetbal geloof ik :p

Maar je hebt een punt, al die stromingen zijn nogal ingewikkeld. Ze hebben ook allemaal weer vertakkingen en zo. Laten we het er gewoon op houden dat ze niet helemaal sporen.
pi_163450074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Bron

[..]

''De financiering van de aankoop is afkomstig van het Midden Oosten''. Drie keer raden van welk land dit zou komen. Ik hoop voor Nederland dat deze verkoop alsnog kan worden voorkomen want anders gaan er weer dozijnen van gebrainwashte terroristen bijkomen.
Het zou moeten kunnen. Je vraagt je ook af hoe men aan een vergunning komt voor het geven van onderwijs. Maar Nederland is soms naïef en niet wijs.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:17:51 #10
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163450078
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja voetbal geloof ik :p

Maar je hebt een punt, al die stromingen zijn nogal ingewikkeld. Ze hebben ook allemaal weer vertakkingen en zo. Laten we het er gewoon op houden dat ze niet helemaal sporen.
Ik ga akkoord ^O^
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_163450098
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou moeten kunnen. Je vraagt je ook af hoe men aan een vergunning komt voor het geven van onderwijs. Maar Nederland is soms naïef en niet wijs.
Ik heb geen idee hoe dat met vergunningen zit. Misschien een wet in werking laten treden dat er geen buitenlands geld gebruikt mag worden voor het openen van religieuze onderwijs instituten?
pi_163450103
Belgie heeft verloren. Op voetbal gebied dan. Dat wist iedereen al. Jammer.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:21:55 #13
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163450171
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja voetbal geloof ik :p

Maar je hebt een punt, al die stromingen zijn nogal ingewikkeld. Ze hebben ook allemaal weer vertakkingen en zo. Laten we het er gewoon op houden dat ze niet helemaal sporen.
Trouwens,

quote:
Ibn 'Abd al-Wahhab's pact with Muhammad bin Saud helped to establish the Emirate of Diriyah, the first Saudi state,[4] and began a dynastic alliance and power-sharing arrangement between their families which continues to the present day in the Kingdom of Saudi Arabia.[5] The Al ash-Sheikh, Saudi Arabia's leading religious family, are the descendants of Ibn ʿAbd al-Wahhab, and have historically led the ulama in the Saudi state,[6] dominating the state's clerical institutions.[7]
Dit is dus de reden waarom Saudi's zich met Wahhabisten identificeren.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:22:07 #14
198365 Morendo
The Real Deal
pi_163450177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou moeten kunnen. Je vraagt je ook af hoe men aan een vergunning komt voor het geven van onderwijs.
Dat is godzijdank nog niet het geval.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_163450909
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is godzijdank nog niet het geval.
We beangstigend dat men dan al zo'n pand gaat kopen in elk geval.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 01:09:08 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_163451040
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We beangstigend dat men dan al zo'n pand gaat kopen in elk geval.
Vanzelfsprekend. Het is natuurlijk ook een kankergezwel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_163451093
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 01:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Het is natuurlijk ook een kankergezwel.
Inderdaad.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 01:40:04 #18
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163451413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou moeten kunnen. Je vraagt je ook af hoe men aan een vergunning komt voor het geven van onderwijs. Maar Nederland is soms naïef en niet wijs.
Ik denk niet dat er een vergunning nodig is voor een islamitisch lesinstituut. Ze nemen geen staatsexamen "echte islam" af of zo. Althans, niet van Nederland. Mogelijk stelt de financier eigen eisen aan de lessen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 01:47:41 #19
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163451520
Denken dat je IS nodig hebt als je gewoon je eigen terroristen en alleshaters op kan leiden. :')
  zaterdag 2 juli 2016 @ 01:48:58 #20
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163451536
Heeft Jesse Klaver al getweet dat deze terroristenschool in zijn volste recht staat om hier een afdeling te openen?
pi_163451839
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 01:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een vergunning nodig is voor een islamitisch lesinstituut. Ze nemen geen staatsexamen "echte islam" af of zo. Althans, niet van Nederland. Mogelijk stelt de financier eigen eisen aan de lessen.
Instituten zijn prima dekmantels voor het kweken van terroristen en mensen die dit coordineren. Ik kende persoonlijk een salafist die bij een Frans instituut als docent werkte en via een van z'n profielen op facebook IS en sharia4france propaganda deelde, die sprak daarop ook gewoon z'n steun uit voor "zijn broeders" en liep op dat profiel met een IS flag te zwaaien. Daarnaast had hij nog een "voorbeeldig Frans staatsburger" profiel en een "degelijk conservatief moslim" profiel waarop hij terrorisme veroordeelde. 3 gezichten dus. Hij is al bekend bij de instanties in Frankrijk.

Kan best zijn dat hij ook gewoon op de hoogte was van wat er zou gebeuren, voorafgaand aan de aanslagen in Parijs. Er wordt altijd over terrorisme-cellen gesproken, maar deze "cellen" kunnen volgens mij 1:1 worden gelinkt naar dit soort instituten.

We moeten in Nederland wel zoiets als een mildere vorm van Salafisme hebben dan in Frankrijk wil dat niet voorkomen, maar iets zegt me dat we daar niet vanuit hoeven te gaan met zulke 'denktanks'.
pi_163451870
We hebben toch al genoeg straatterroristen ? Nu kun je er een opleiding voor volgen, mooi dat dat kan *O*
Ik zwaai naar dieren.
pi_163451890
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:27 schreef Geerd het volgende:
We hebben toch al genoeg straatterroristen ? Nu kun je er een opleiding voor volgen, mooi dat dat kan *O*
Even geherprogrammeerd worden, en dan de straat weer op.
pi_163451940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Even geherprogrammeerd worden, en dan de straat weer op.
Dat willen we allemaal!
pi_163451950
Het is werkelijk om te kotsen dat al die jaren geldstromen uit islamitische apenlanden hierheen vloeien. Met dat geld wordt de jihad tegen het westen gefinancierd en jonge moslims geïndoctrineerd met de militante islam. Die geldstromen moeten worden verboden net zoals de buitenlandse haatpredikers die hierheen komen.
pi_163451963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is werkelijk om te kotsen dat al die jaren geldstromen uit islamitische apenlanden hierheen vloeien. Met dat geld wordt de jihad tegen het westen gefinancierd en jonge moslims geïndoctrineerd met de militante islam. Die geldstromen moeten worden verboden net zoals de buitenlandse haatpredikers die hierheen komen.
Is toch gezellig man ! Nog meer Islam !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_163452018
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is werkelijk om te kotsen dat al die jaren geldstromen uit islamitische apenlanden hierheen vloeien. Met dat geld wordt de jihad tegen het westen gefinancierd en jonge moslims geïndoctrineerd met de militante islam. Die geldstromen moeten worden verboden net zoals de buitenlandse haatpredikers die hierheen komen.
Dat is ook al jaren de bleofte van de politiek. Die geldstromen tegenhouden. Maar hier gaat het even niet lijkt het.
pi_163452022
We moeten tolerant zijn, zodat ze de tijd hebben hun groep uit te breiden en middels hun intolerantie ons af te maken. Snap dat dan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_163452029
Wat hebben we binnengehaald. Onze vernietiging? Waar gaat deze ellende eindigen. Bah. De PvdA-aanpak van een kopje thee en praten gaat niet helpen tegen dit soort tumoren. Helaas gaat dat wel gebeuren. Praten met salafisten. Natuurlijk zullen ze sociaal wenselijke antwoorden geven tegen de maatpakken maar als ze hun slag slaan met kids dan gaan ze het zaadje rustig inplanten. Niemand die ze een strobreed in de weg gaat leggen. We wachten rustig tot de eerste bloedbad in Nederland. Waar kan ik geld inleggen?
pi_163452073
U noemt het salafisme een voorportaal naar het gewelddadig jihadisme. Waarom?
'De jihadisten en terroristen worden gedreven door idealen die hun oorsprong vinden in het salafisme. De ideologie van Isis is salafisme. Alles wat Isis doet, onderbouwt het met religieuze teksten zoals salafisten dat ook doen. Al vanaf de jaren tachtig hebben we salafistische organisaties in Nederland die ondemocratisch zijn, geweld niet afzweren en een dictatoriale staat nastreven. Ze verwerpen elke vorm van pluralisme of gelijkwaardigheid. Het is een politiek religieus ideologische beweging die zich op een heel agressieve manier manifesteert in onze wijken. Met hun gedachtegoed maken ze de geesten rijp om idiote dingen te doen.'

Daarom wilt u salafistische beweging kunnen verbieden in Nederland?
'Ik vind dat je in een open en vrije samenleving kwaadaardige ideeën met betere ideeën moet bestrijden. Maar dat kan alleen als we de normen en wetten handhaven. Het volstaat niet om te zeggen: zo doen we dat hier niet. Je moet keihard grenzen stellen. Het spreekt toch boekdelen dat daar waar de salafistische organisaties het sterkst zijn, de meeste Syriëgangers vandaan komen. De regio Haaglanden is hofleverancier voor jihadisme. Dat is geen toeval.'

Zijn we dan te naïef in Nederland?
'Ja. Daarom pleit ik zo voor het in huis halen van expertise uit de gemeenschappen waar het om draait. Om het te snappen moet je het voelen.'

Bron
pi_163452076
Nederland is altijd wat traag in dingen begrijpen. Dat is jammer want soms kan je dingen moeilijk keren.
pi_163452141
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat wettelijk regelen dan?
Hoe wil je het handhaven ook?
Zoals ik al zei, kun je op individueel niveau onmogelijk handhaven. Je kunt immers de gedachten van mensen niet lezen en je kunt ook niet de activiteiten van ieder individu nagaan. Maar we kunnen wél gewoon het salafisme dwarsbomen door een dergelijke onderwijsinstelling te verbieden. Hoe moeilijker we het deze radicale moslims maken, des te beter.

Waar het om gaat, is dat we eindelijk eens duidelijker gaan staan voor onze westerse waarden en een krachtige verdediging ervan. Dat laten we al veel te lang na.
pi_163452322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je zegt op nogal arrogante toon dat je zijn werken wel hebt gelezen...

Dus dan vraag ik wat er dan in staat dat dat van wiki tegenspreekt.

Buiten dat is het wahabisme dus typisch iets wat in Saudi Arabië voorkomt. Afgezien van een klein detail zijn beide groepen even gestoord.
Hoe komt men hier aan aanhang?
pi_163452336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 03:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, kun je op individueel niveau onmogelijk handhaven. Je kunt immers de gedachten van mensen niet lezen en je kunt ook niet de activiteiten van ieder individu nagaan. Maar we kunnen wél gewoon het salafisme dwarsbomen door een dergelijke onderwijsinstelling te verbieden. Hoe moeilijker we het deze radicale moslims maken, des te beter.

Waar het om gaat, is dat we eindelijk eens duidelijker gaan staan voor onze westerse waarden en een krachtige verdediging ervan. Dat laten we al veel te lang na.
Je kan gewoon beginnen met radicale prekers weren en zorgen dat scholen voldoen aan strakke voorwaarden.
pi_163452388
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 04:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan gewoon beginnen met radicale prekers weren en zorgen dat scholen voldoen aan strakke voorwaarden.
Dat kan, ja. Je kunt ook gewoon meteen een stapje verder gaan en een algeheel verbod op salafistisch onderwijs instellen.
pi_163452705
Salafisten surfen graag mee op de discriminatiekaart, maar anders dan bij het Joodse volk voor en tijdens WO II vormen zij wel degelijk een gevaar. Men gaat de straat op met sharia4-spandoeken en vlagde de IS vlag mee. Een groter modern nazi symbool kun je je niet voorstellen. En als we dat in de slachtofferrol zetten dan loopt het op vrij lange termijn af zoals het afgelopen was als we Nazis met de mantel der liefde hadden bedekt.

Ik noemde in het vorige bericht al het voorbeeld van een salafist die 3 petten opzette. En met zn steun voor IS en sharia4france aan de ene kant zn eigen citaten veroordeelt onder de andere pet. En dat zo iemand daarnaast de westerling speelt die wil integreren. Alle drie rollen zijn niet uitwisselbaar, maar dat spelletje wordt wel gespeeld.

Het doet qua parallel misschien wat meer denken aan de vrijmetselaars die Amerika onafhankelijk hebben gemaakt door in hun geval soms letterlijk ondergronds te gaan. Die hadden ook twee gezichten. Ze wilden geen revolutie door te hopen, ze werkten eraan. Zelfde geldt voor groepen salafisten.

En daarom valt er geen kopje koffie mee te drinken als men niet t zelfde spelletje meespeelt. Ik ga met iedereen om ter wereld maar Salafisten / wahabisten hebben een hele duidelijke politieke agenda die ze niet onder stoelen of banken schuiven qua demonstraties.

De siciliaanse mafia schijnt z'n methodes ook op die van soortgelijke oud- Islamitische bendes te basseren. Alle moslims noemen iedereen broer en zus, dat is prima, dat is iets cultureels en dat is ontwapenend (de wereld zou er beter uitzien als iedereen elkaar behandelde als broer or zus). Maar voor salafisten is het alleen de mede salafist die tot de cirkel behoort. Het is die specifieke inner-circle van broederschap en er mag worden gelogen over belangrijke zaken als dat een missie bespoedigt.

Als je de beweging top-down volgt zie je de lijntjes. Ze zijn niet al te bijster slim en vaak vrij opzichtig bezig, maar uiteraard denken ze daar zelf anders over. En ik ben er van verzekerd dat ze goed gemonitord worden. Maar ik hoop dat men zich bewust is dat deze specifieke groepen aan 't schaken is tegen het modernisme en alles wat we hebben opgebouwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 02-07-2016 07:17:09 ]
  zaterdag 2 juli 2016 @ 09:05:52 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163453193
Iig mooi dat ze op een herkenbare plek zitten. Gemakkelijk te bespioneren door de AIVD en legio mogelijkheden voor de overheden om ze weg te treiteren.
pi_163453903
Ach, we hebben toch al geen problemen met de islam en moslims :')

meer meer meer
pi_163454201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is werkelijk om te kotsen dat al die jaren geldstromen uit islamitische apenlanden hierheen vloeien. Met dat geld wordt de jihad tegen het westen gefinancierd en jonge moslims geïndoctrineerd met de militante islam. Die geldstromen moeten worden verboden net zoals de buitenlandse haatpredikers die hierheen komen.
Dit is je eerste bericht waar ik het mee eens ben.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163454360
Nieuwsuur twitterde op vrijdag 01-07-2016 om 23:12:42 "Nu blijkt dat de financieringsstromen vanuit Saudi-Arabië naar islamitische instellingen al drie jaar bekend zijn." https://t.co/Z2QkGV3TkO reageer retweet
Overheid heeft (al 3 jaar) inzicht in geldstromen vanuit Saoudi-Arabië en Saoudi-Arabië overlegt ook met de regering waar dat geld wordt uitgegeven: bron nieuwsuur.

En:

woukevscherrenb twitterde op vrijdag 01-07-2016 om 23:13:42 Wat een verontrustend verhaal: kabinet houdt lijst met 20 door Saoudi Arabië gefinancierde moskeeën geheim #nieuwsuur reageer retweet
Zie ook: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)bekend-te-maken.html
Hieruit:
quote:
In Oostenrijk is buitenlandse financiering van moskeeën verboden. In Nederland nog niet. Minister Asscher zegt dat een verbod vanwege de vrijheid van godsdienst in Nederland niet mogelijk is.
en:
quote:
Volgens Sjoerdsma en Karabulut heeft de terughoudende reactie van Buitenlandse Zaken te maken met de handelsbelangen van Nederland in Saudi-Arabië .
:{.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ryan3 op 02-07-2016 11:30:28 ]
I´m back.
pi_163454540
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
want anders gaan er weer dozijnen van gebrainwashte terroristen bijkomen.
Uhuh :') '
pi_163454564
quote:
8s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uhuh :') '
Dacht al waar heb ik dat gezegd maar dat is dus de op :P
pi_163454572
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dacht al waar heb ik dat gezegd maar dat is dus de op :P
Kan je nagaan, begint al met onzin.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:29:35 #44
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163454595
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 03:17 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De regio Haaglanden is hofleverancier voor jihadisme. Dat is geen toeval
Die verdienen dan een lintje.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:41:59 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163454740
Wat heeft de vrijheid van godsdienst te maken met de financien erachter dan?

Je kunt ook je geloof belijden zonder geldschieters uit landen die op grote schaal mensenrechten schenden.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:49:45 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163454837
An sich kunnen we zoiets niet verbieden. Maar ik zou ze wel goed in de gaten houden en eventuele wetsovertredingen hard aanpakken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163454945
quote:
In Oostenrijk is buitenlandse financiering van moskeeën verboden. In Nederland nog niet. Minister Asscher zegt dat een verbod vanwege de vrijheid van godsdienst in Nederland niet mogelijk is.
Daarom ook zsm vrijheid van godsdienst schrappen.
Conscience do cost.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:58:21 #48
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163454963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Daarom ook zsm vrijheid van godsdienst schrappen.
Ja, in het beste geval is het dode wetgeving. Maar zo gauw de vrijheid van godsdienst werkelijk een verschil maakt is het per definitie onwenselijk wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163455027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, in het beste geval is het dode wetgeving. Maar zo gauw de vrijheid van godsdienst werkelijk een verschil maakt is het per definitie onwenselijk wat mij betreft.
"Vrijheid van godsdienst" hoeft wat mij betreft niet meer in te houden dan dat het je vrij staat om te geloven waar je in wilt zonder dat je daarover wordt lastig gevallen. Ik begrijp sowieso niet waarom dat nu door wordt getrokken naar het bouwen van moskeeën.

Nu is de wet eigenlijk te vaag en daar wordt hongerig gebruik van gemaakt.
Conscience do cost.
pi_163455343
Hier het item van Nieuwsuur van 10:30 tot 26:30
http://nos.nl/uitzending/16643-nieuwsuur.html

Er is dus gewoon een lijst van door S-A gefinancierde instellingen, maar die wordt niet vrij gegeven.
Van de 10 ondervraagde gemeenten met salafistische instellingen, is er maar 1 die vragen stelt over de herkomst van de financiën.

Krijg een beetje dus idd het idee dat art. 6 en 23 van de GW het grootste obstakel is, althans daar valt ook bekostiging onder volgens Asscher.
Verder spelen wrs ook de handelsbelangen met S-A een rol, en die zijn dus ondergeschikt aan de kans dat hier in NL moslims radicaliseren. En die kans is groot met salafistische instellingen.

Zorgelijk hierover zijn, is wmb een eufemisme.

Overigens wat ook een rol speelt: de strikte scheiding kerk en staat in NL, dwz overheid financiert niet mede een religieuze instelling. Daarom klopt men dan aan bij geldschieters in S-A.
Maw zou NLse staat mede-financieren zou je minder invloed hebben van salafisme.
Maar goed, dan hef je de scheiding tussen kerk en staat op de facto.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 02-07-2016 12:33:25 ]
I´m back.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')