1 graad is erg veelquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:55 schreef -Richard- het volgende:
Wel vandaag de camber pin mod gedaan (1 graad extra camber). En de achterkant is nu lekker speels. Had te snel onderstuur en ook schuin afslijtende banden. Dat sturen is zeker beter nu.
Ja dat zegt iedereen nu . Maar de mensen die ik daarvoor gehoord had die kwamen met 1 graad, en dat het origineel al -1 was..quote:Op zondag 17 juli 2016 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
1 graad is erg veel
Ik lees elders 0,3, dat klinkt wat reeëler.
Zal mijn banden aan het eind van het seizoen ook eens checken, ik was ook al van mening dat ze aan de buitenkant meer slijten. Dan gaat die pin er dus ook uit.
Is er ook een oplossing voor de achterkant, want ik zie het op alle 4 de banden.
Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de Vanos kleppen. Ik heb de mijne schoongemaakt, en hij heeft recent een beurt gehad, maar het "bokken" (overdreven gezegd) doet hij nog steeds.
De rien mon Petit ami.quote:
Thermostaat?quote:Op maandag 18 juli 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt en je niet wilt zweten iedere keer.
Ja hoor alles lekker!quote:Op maandag 18 juli 2016 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel alles goed verder? Niet meer aan het knutselen bij die bandenboer?
Ik kan die Tesla nooit bijhouden met sprintjesquote:Op maandag 18 juli 2016 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
7 is zo goed als verrot gegaan, paar 100 nog voor weten te krijgen. Paar jaar in een Kia rondgereden, zonder enige andere auto. Ergste jaren van m'n leven Nu een Tesla als daily, en een E36 cabriootje voor erbij kon het gewoon niet laten, ondanks dat de Model S wel ongelooflijk goed rijdt hoor (en is ook rwd).
Een beetje motor met een beetje rijder er op doet 4-6 seconden over 0-100. Je moet wel met een flinke wagen komen om daar voor te blijvenquote:Op maandag 18 juli 2016 15:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst een opel kadett E die bij een stoplicht op ringweg Alkmaar een motorfiets eruit wou trekken. De opel had hoorbaar een turbo gemonteerd. Motorfiets bleef er met gemak voor en de opel had in elke versnelling wielspin. grappig.
Dan maak je in ieder geval meer kans. Hoewel je het tegen een beetje sportfiets alsnog lastig hebt.quote:Op maandag 18 juli 2016 15:28 schreef rival het volgende:
Sprintjes tegen motoren worden pas leuk als je beide al 120 rijdt!
Ik vertrouwde altijd op de peilstok.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.
zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
De makkelijkste nood oplossing is om de airco aan te zetten zodat de ventilator gaat draaien.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm m'n E36 cabrio heeft helaas ook het bekende kwaaltje dat hij warm wordt als je in de file staat met deze hitte. Waar kon dit ook alweer aan liggen en wat is de makkelijkste oplossing? Als je beetje beweegt gaat het weer goed en de ventilator max op warm zetten helpt ook wel, alhoewel die ventilator ook niet altijd goed werkt en je niet wilt zweten iedere keer.
haha neequote:Op maandag 18 juli 2016 22:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De makkelijkste nood oplossing is om de airco aan te zetten zodat de ventilator gaat draaien.
Waarom nee, bij mijn oude E46 werkte dat perfect toen de thermostaat stuk ging.quote:
Even los halen, hahaquote:Op maandag 18 juli 2016 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i
sinds vanmiddag. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het gele olielampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed.
nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de olieniveausensor nog leeft.
zal een BMW diagnose tool bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen.
hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |