abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:57:51 #1
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_163406503




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.










De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_163406512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:54 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Als jij het zegt. Ik kan geen kaas maken van die lijnenbrei.
Vanaf Rhaegar loopt een zwart lijntje met een pijltje naar Jon. Zwart lijntje + pijltje = Parent volgens de legenda. Maar het is inderdaad een onoverzichtlijk gedrocht.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:03:21 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163406590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:58 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Vanaf Rhaegar loopt een zwart lijntje met een pijltje naar Jon. Zwart lijntje + pijltje = Parent volgens de legenda. Maar het is inderdaad een onoverzichtlijk gedrocht.
je kunt wel een lijntje zetten maar maakt het dat ook waarheid? dat iemand een meisje een prijs van een toernooi geeft en haar ontvoert maakt nog niet dat ze meteen zwanger van hem is? ik bedoel, je bent lyanna stark, 1 van de lekkerste wijven van heel Westeros. je kunt dagelijks rondneuken met zoveel mannen als je wilt dus wie zegt dat Jon van Rhaegar is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:16:00 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163406790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kunt wel een lijntje zetten maar maakt het dat ook waarheid? dat iemand een meisje een prijs van een toernooi geeft en haar ontvoert maakt nog niet dat ze meteen zwanger van hem is? ik bedoel, je bent lyanna stark, 1 van de lekkerste wijven van heel Westeros. je kunt dagelijks rondneuken met zoveel mannen als je wilt dus wie zegt dat Jon van Rhaegar is?
Lyanna werd verleid door Rhaegar, niet echt ontvoerd.
Lyanna was ook niet het type wat maar lekker blijft rondneuken. En waarom zou ze? Rhaegar schijnt enorm aantrekkelijk te zijn geweest.

Oh, waarom had je trouwens een ban? :P
Kwam dat door een uitspraak in dit topic?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163406798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kunt wel een lijntje zetten maar maakt het dat ook waarheid? dat iemand een meisje een prijs van een toernooi geeft en haar ontvoert maakt nog niet dat ze meteen zwanger van hem is? ik bedoel, je bent lyanna stark, 1 van de lekkerste wijven van heel Westeros. je kunt dagelijks rondneuken met zoveel mannen als je wilt dus wie zegt dat Jon van Rhaegar is?
Zeg je nu dat Lyanna een slet was? Lyanna was een Stark en die staan bekend om hun eergevoel en ik geloof er niks van dat ze heeft 'rondgeneukt'.

Dit schema komt volgens de poster direct van HBO en mag ik hopen dat er geen onzin instaat. Daarnaast bevestigt het schema alleen maar dat Rheagar de vader was, Lyanna wordt niet vermeld.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:17:15 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163406814
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Lyanna werd verleid door Rhaegar, niet echt ontvoerd.
Lyanna was ook niet het type wat maar lekker blijft rondneuken. En waarom zou ze? Rhaegar schijnt enorm aantrekkelijk te zijn geweest.
Oke, was ook meer een rant over het feit dat men in GoT blijkbaar betere DNA testen heeft dan wij nu ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:19:28 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163406846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:16 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Zeg je nu dat Lyanna een slet was? Lyanna was een Stark en die staan bekend om hun eergevoel en ik geloof er niks van dat ze heeft 'rondgeneukt'.

Dit schema komt volgens de poster direct van HBO en mag ik hopen dat er geen onzin instaat. Daarnaast bevestigt het schema alleen maar dat Rheagar de vader was, Lyanna wordt niet vermeld.
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WordOfGod
quote:
Note that a number of people reject the notion of Word of God, considering something to be canon only if it appeared in the original source material, and that if the creator wanted a certain fact to be canon, they should have included it in the work to begin with.
Dat reflecteert wel mijn mening :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:21:01 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163406880
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:16 schreef Harvest89 het volgende:
Oh, waarom had je trouwens een ban? :P
Kwam dat door een uitspraak in dit topic?
neen, was vanwege een kritische houding in het FOK!stok topique
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:21:41 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163406890
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WordOfGod

[..]

Dat reflecteert wel mijn mening :)
Dit zie ik altijd bij Star Wars fans gebeuren. _O-
Hoeveel fans zijn er niet die Lucas en zijn prequel trilogy negeren. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:24:18 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163406924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

neen, was vanwege een kritische houding in het FOK!stok topique
Ah okay, het leek me al raar. Je posts zijn nooit beledigend ofzo. Altijd diepe filosofische vraagstukken. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:26:02 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163406947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit zie ik altijd bij Star Wars fans gebeuren. _O-
Hoeveel fans zijn er niet die Lucas en zijn prequel trilogy negeren. :P
Het leuke aan GoT is dat je alle scènes in Essos er uit kunt knippen en zo het kwalitatief lage niveau van Dany's avonturen en Arya in Braavos kunt negeren. Dus in dat opzicht is Dany een beetje de JarJar Binks van GoT :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163406967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WordOfGod

[..]

Dat reflecteert wel mijn mening :)
HBO plaatst dit en als maker (God) en is dus voldoende betrouwbaar voor mij. Natuurlijk wist iedereen het eigelijk al maar nu is het bevestigd.

Als jij wil wachten dat iemand het hardop in de serie zegt mag dat van mij ook. Maar ik ga wel vast verder.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:32:34 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163407043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:27 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

HBO plaatst dit en als maker (God) en is dus voldoende betrouwbaar voor mij. Natuurlijk wist iedereen het eigelijk al maar nu is het bevestigd.

Als jij wil wachten dat iemand het hardop in de serie zegt mag dat van mij ook. Maar ik ga wel vast verder.
Het anti word of god kamp is dat ook meer omdat sommige series helemaal verpest worden door makers die later alles gaan uitleggen waardoor fans dus niet meer kunnen speculeren.

Deze video heeft voor mij ook wel het eea gespoilerd:

Omdat D&D dus dingen uitleggen op een manier die ik zelf niet in mijn hoofd had zijn er dingen gespoild.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:33:17 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163407054
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het leuke aan GoT is dat je alle scènes in Essos er uit kunt knippen en zo het kwalitatief lage niveau van Dany's avonturen en Arya in Braavos kunt negeren. Dus in dat opzicht is Dany een beetje de JarJar Binks van GoT :).
Ja of vergelijk Dany met Anakin Skywalker. Slecht acteerwerk, saaie dialoog. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:35:43 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163407098
Zou Jon het zelf geweldig dat hij nu King in the North is?

Hij stond op toen iedereen hem "kroonde" in die hal. Maar dat was meer vanwege fatsoen, "Oh iedereen roept me nu uit tot koning, kan maar beter even gaan staan".

Benieuwd wat hij er werkelijk van vindt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:36:11 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163407108
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja of vergelijk Dany met Anakin Skywalker. Slecht acteerwerk, saaie dialoog. :P
Qua foreshadowing mogen ze wel inspiratie nemen van Anakin :D

Oke we hebben nu Cersei als nieuwe antagonist, maar wat zou het cool zijn als Dany ook helemaal gek wordt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:37:27 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_163407128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Omdat D&D dus dingen uitleggen op een manier die ik zelf niet in mijn hoofd had zijn er dingen gespoild.
Volgens mij zijn we er hier inmiddels wel achter dat jij deze serie sowieso anders in je hoofd hebt dan de meeste anderen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:38:00 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163407142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we er hier inmiddels wel achter dat jij deze serie sowieso anders in je hoofd hebt dan de meeste anderen :D
Dat geeft alleen maar aan dat het heel goed geschreven is. Anders hadden we misschien maar 10 topiques gehad over GoT met daar 'het was leuk / niet leuk' en zonder al die speculatie die we hier hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_163407218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kunt wel een lijntje zetten maar maakt het dat ook waarheid? dat iemand een meisje een prijs van een toernooi geeft en haar ontvoert maakt nog niet dat ze meteen zwanger van hem is? ik bedoel, je bent lyanna stark, 1 van de lekkerste wijven van heel Westeros. je kunt dagelijks rondneuken met zoveel mannen als je wilt dus wie zegt dat Jon van Rhaegar is?
gast, het is geen waargebeurd verhaal he :')

als de makers van de serie willen dat het zo is, dan is het ook zo :s)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:48:44 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163407340
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gast, het is geen waargebeurd verhaal he :')

als de makers van de serie willen dat het zo is, dan is het ook zo :s)
Dan hadden ze toch ook gewoon in die Tower of Joy door Lyanna kunnen laten zeggen "HEY HET KIND IS VAN RHAEGAR" ipv sneaky zo'n dom schema te maken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:53:17 #21
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_163407428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan hadden ze toch ook gewoon in die Tower of Joy door Lyanna kunnen laten zeggen "HEY HET KIND IS VAN RHAEGAR" ipv sneaky zo'n dom schema te maken?
wat voor schema? heb ik iets gemist?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_163407457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan hadden ze toch ook gewoon in die Tower of Joy door Lyanna kunnen laten zeggen "HEY HET KIND IS VAN RHAEGAR" ipv sneaky zo'n dom schema te maken?
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Eerst geheimzinnig doen (alsof dit niemand dit nog had geraden :') ) om vervolgens via internet een schema te verspreiden waarin het wordt bevestigd.
pi_163407463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan hadden ze toch ook gewoon in die Tower of Joy door Lyanna kunnen laten zeggen "HEY HET KIND IS VAN RHAEGAR" ipv sneaky zo'n dom schema te maken?
Iedereen die niet van GTST niveau is, weet gewoon dat Lyanna door Rhaegar 'gevangen' was genomen. Een 'dom' schema was dus inderdaad niet nodig geweest.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:56:15 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163407492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:53 schreef Sosa het volgende:

[..]

wat voor schema? heb ik iets gemist?
http://itsh.bo/29cUZ2B
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2016 @ 11:07:49 #25
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_163407676
quote:
^O^

jammer dat je hieruit niet kan halen dat Tyrion's vader mogelijks de Mad King was
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')