abonnement Unibet Coolblue
pi_163794679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 01:16 schreef cvboer2 het volgende:
Even met de bezem erdoor. Onzin is een paar deuren verder. :W
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 01:25 schreef DarkE het volgende:

[..]

Zo jammer dit, kan dhr. Erdogan nog wat van leren!
(Deze post mag ook weg vanwege dezelfde topicvervuiling waar het mij om ging)
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:21 schreef bouwkloon het volgende:
Ik heb even iets gemist volgens mij :{
Het ging over mijn vele vragen, geloof. Geen onzin, geen topicvervuiling, maar gewoon interesse in de mening van een professional. Zo had ik de vraag waarom je een koptelefoon hebt hangen onder de douche. We hebben ondertussen contact via privéberichten en heb je mij verteld dat het gehoorbeschermers zijn. Wat onzin is voor de één, is klusles voor de ander en waardering voor vakmanschap van mij. Het valt iedereen op dat je erg goed bezig bent en je alles behalve een prutser bent. Dat zoiets te zien is in de klusdetails, zoals gehoorbeschermers, vind ik prachtig.
pi_163795144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:09 schreef bouwkloon het volgende:
Weet niet precies welke dorpel je bedoeld, bedoel je die tussen de keuken en de woonkamer?
Kan het niet meer vinden. Ik meen mij te herinneren dat ik een overgang zag waarvan ik mij afvroeg hoe je het ging oplossen. Maar ik zie geen plaatje van de badkamer waar ik dit zou kunnen denken, dus blijft inderdaad de keuken over.
quote:
Hier gaan we waarschijnlijk voor een eiken dorpel in dezelfde stijl als de vloer. Op de foto zie je dat ie nu nog erg donker is maar die wordt na het schuren een heel stuk lichter. Dorpel zal dan een tintje donkerder worden. Aangezien zowel de tegelvloer als het parket er al liggen kan ik de dorpel nergens meer 'blind' schroeven, dus zal waarschijnlijk gewoon lijm worden op de (nieuwe) betonnen ondervloer die je daar zit liggen.
Eiken? Geen natuursteen? Zonde! Of heb ik nu weer een 'slechte smaak'?
Maar je gaat de dorpel lijmen? Ik neem aan zwevend op tegelvloer en parket?

quote:
Leidingwerk onder de keuken verdiend nog wat aandacht.

Alle apparaten hebben eigen groepen en ook de gasleiding is opnieuw aangelegd al. De keuken is inmiddels geplaats (daarvan later wat foto's), maar moet de kabels (die je los ziet leggen) nog even netjes in pvc buizen leggen en deze vastleggen op de grond. Daar kan ik nog prima bij door de plint van de keuken er straks weer even af te halen.
Kan je ook bij het kraantje? die zit namelijk wel wat hoger. Toch had ik gedacht dat je ook daar veel leidingwerk zou vervangen.
quote:
Die paar balkjes zijn niet van hout. Zijn stalen kokerprofielen.
Of bedoelde je iets anders?
Die bedoelde ik inderdaad. Ik zie het nu pas dat het helemaal geen hout is. :@
Blaming it on the old computer :)
pi_163795278
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:29 schreef bouwkloon het volgende:
Over het aansluitwerk qua water ben ik niet zo tevreden, had allemaal wel wat strakker en netter gekunt. Ga ik nog even een projectje van maken:
Ik zie er ook wat extra's, geloof ik. Wat zit daar allemaal?
pi_163796665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Kan het niet meer vinden. Ik meen mij te herinneren dat ik een overgang zag waarvan ik mij afvroeg hoe je het ging oplossen. Maar ik zie geen plaatje van de badkamer waar ik dit zou kunnen denken, dus blijft inderdaad de keuken over.

Eiken? Geen natuursteen? Zonde! Of heb ik nu weer een 'slechte smaak'?

Is puur een kwestie van smaak. heb naar natuursteen gekeken maar met het composiet van het keukenblad, de vloer van de keuken en het blad bij de haard werd het allemaal iets te kil.

Heb ook nog even zitten kijken naar een granito oplossing als knipoog naar de oude granito vloeren, maar dat werd me te druk. Dus nu houd ik het lekker in de stijl van de vloer.
quote:
Maar je gaat de dorpel lijmen? Ik neem aan zwevend op tegelvloer en parket?

Het monteren van de dorpel zal nog even knutselen worden. Ik heb niet veel andere opties dan lijmen, waarbij ik voldoende ruimte frees aan de onderkant om de vloer te laten werken. Tevens flexibele lijm natuurlijk ivm werking van het hout. (en dan inderdaad zwevend boven houten vloer, tussen de tegels en de dorpel wel een rand kit ivm dwijlen van de keuken.

quote:
Kan je ook bij het kraantje? die zit namelijk wel wat hoger. Toch had ik gedacht dat je ook daar veel leidingwerk zou vervangen.
Welke kraan bedoel je, de gaskraan? die zat in de muur op ongeveer 80cm, maar die heb ik uit de muur gehaald. Zoals je op één van de foto's ziet ligt de buis/slang nog los, daar moet nog en kraantje aan gemaakt worden netjes op de muur achterin één van de kastje zodat je daar ook goed en snel bij kan.

Leidingwerk was niet veel, waterleiding was nog goed en lag ook op de goede plek. Electra alleen groepje erbij gemaakt en verder was alles netjes in orde. (in 2006 allemaal vernieuwd).

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Ik zie er ook wat extra's, geloof ik. Wat zit daar allemaal?
Daar zit de watervoorziening van de Quooker en de vaatwasser, en de afvoer van de vaatwasser en de gootsteen.
Verder lijkt er nog een soort overloop (zwarte slang) te zitten van de Quooker naar de afvoer, ik moet er nog even induiken waar dat precies voor is.

Update
Ik ben eruit, aansluiting is voor het lozen van expansiewater tijdens het omwarmen. Vind het wel een knullige manier van aansluiten, even kijken of dat iets duurzamer kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 22:58:25 #155
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_163797273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:29 schreef bouwkloon het volgende:

Over het aansluitwerk qua water ben ik niet zo tevreden, had allemaal wel wat strakker en netter gekunt. Ga ik nog even een projectje van maken:

[ afbeelding ]

Wat er nog moet gebeuren aan de keuken:
- Electra (WCDs & schakelaars) aansluiten boven aanrecht
- Leidingwerk onder gootsteen
- Fornuis op gas aansluiten en gaskraan achterin kastje maken
- koof maken voor afzuigslang met spotjes
- Ruimte tussen hoge kasten links en plafond aftimmeren en stuccen
Voor het aansluiten van je Qooker kan je deze toepassen: https://www.warmteservice(...)e-40x40mm/p/A0024245

Share your talent, move the world.
pi_163802487
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:16 schreef bouwkloon het volgende:
schuurpapier voor Festool
Kan je ook bestellen bij Ecotools, kost echt 3x niks en is van goede kwaliteit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:16 schreef bouwkloon het volgende:
Pontmeyer vinden ze hier in de buurt alles prima zo lang je het maar zelf komt halen en ze geen kleine aantallen hoeven te bezorgen.
Ik heb daar particulier een pas, dan is bestellen ook geen probleem alleen zijn de bezorgkosten wel fors, tenzij je voor meer dan 400 of 450 besteld ofzo, dan is de bezorging gratis. Al ga ik liever naar de Bouwmaat, toch net wat meer op voorraad.
Klein materiaal bestel ik vaak bij Toolstation, hebben ze een goed aanbod en gratis verzending boven de 10 euro.

Keuken ziet er netjes uit.
pi_163810527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:58 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Voor het aansluiten van je Qooker kan je deze toepassen: https://www.warmteservice(...)e-40x40mm/p/A0024245

[ afbeelding ]
Dank voor de tip, ziet er stuk degelijker uit. Zoiets ga ik installeren.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:18 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Kan je ook bestellen bij Ecotools, kost echt 3x niks en is van goede kwaliteit.

Ik zie inderdaad dat ze ook papier hebben dat op de 80x133 van Festool gaat. Ik zal eens een doosje bestellen om te testen.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_163810946
Weer wat timmerwerk gedaan:

Door de wisseling van een aantal (bestaande) deuren ivm draairichting bleek dat er tijdens de vorige renovatie wat deuren 'passend' waren gemaakt aan de scheve kozijnen. Nu alles recht is was er wat herstel/aanheel werk nodig:





Glas in lood bovenin de erker zit er weer in:



Evenals boven de voordeur:



Zijraam geplaatst en gaten opgevuld zodat het netjes aangestuct kan worden:



De dorpel hadden we al vervangen, de gevelbekleding bleek ook goed rot te zijn. Allemaal eraf:

Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_163834845
Dit is een huis in de regio Den haag toch? Weet vrijwel zeker dat ik ook maar dit huis gekeken heb.

Je mag ook antwoorden via pb
pi_163834950
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:29 schreef Den_Haag het volgende:
Dit is een huis in de regio Den haag toch? Weet vrijwel zeker dat ik ook maar dit huis gekeken heb.

Je mag ook antwoorden via pb
pb gestuurd
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_163836223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:39 schreef bouwkloon het volgende:
Is puur een kwestie van smaak. heb naar natuursteen gekeken maar met het composiet van het keukenblad, de vloer van de keuken en het blad bij de haard werd het allemaal iets te kil.
Ook als het lichtkleurig natuursteen is? Ok, wel vreemd een lichtkleurige dorpel.
quote:
Het monteren van de dorpel zal nog even knutselen worden. Ik heb niet veel andere opties dan lijmen, waarbij ik voldoende ruimte frees aan de onderkant om de vloer te laten werken. Tevens flexibele lijm natuurlijk ivm werking van het hout. (en dan inderdaad zwevend boven houten vloer, tussen de tegels en de dorpel wel een rand kit ivm dwijlen van de keuken.
Vanzelfsprekend kitten :)
Welk merk gebruik jij? Zelf vind ik Zwaluw vet goedkoop en bagger en dan blijft er dus alleen nog Bison over in de standaard bouwmarkt. Weet jij een betere?
quote:
Welke kraan bedoel je, de gaskraan? die zat in de muur op ongeveer 80cm, maar die heb ik uit de muur gehaald. Zoals je op één van de foto's ziet ligt de buis/slang nog los, daar moet nog en kraantje aan gemaakt worden netjes op de muur achterin één van de kastje zodat je daar ook goed en snel bij kan.
Nee waterkraantje aan de muur op kniehoogte ofzo. Is te zien op de foto met de losse stekkerdozen. Ik had gedacht dat je het koperwerk zou vervangen en eventueel ergens misschien nog afsluitbare leidingen zou plaatsen.
quote:
Leidingwerk was niet veel, waterleiding was nog goed en lag ook op de goede plek. Electra alleen groepje erbij gemaakt en verder was alles netjes in orde. (in 2006 allemaal vernieuwd).
Maar was toch koper (waterleiding)?

quote:
Daar zit de watervoorziening van de Quooker en de vaatwasser, en de afvoer van de vaatwasser en de gootsteen.
Ik wist niet dat dat apparaat een Quooker was. De rest was mij wel duidelijk. :)
pi_163840765
quote:
Hoe vond je de kwaliteit? Had er zelf al gekeken kort maar ben benieuwd naar jouw mening.

En voor die open haard. Is het een bepaald systeem wat je gekocht hebt dat er voor schuift?
pi_163846497
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ook als het lichtkleurig natuursteen is? Ok, wel vreemd een lichtkleurige dorpel.

[..]

Vanzelfsprekend kitten :)
Welk merk gebruik jij? Zelf vind ik Zwaluw vet goedkoop en bagger en dan blijft er dus alleen nog Bison over in de standaard bouwmarkt. Weet jij een betere?

[..]

Nee waterkraantje aan de muur op kniehoogte ofzo. Is te zien op de foto met de losse stekkerdozen. Ik had gedacht dat je het koperwerk zou vervangen en eventueel ergens misschien nog afsluitbare leidingen zou plaatsen.

[..]

Maar was toch koper (waterleiding)?

[..]

Ik wist niet dat dat apparaat een Quooker was. De rest was mij wel duidelijk. :)
Zo, jij bent ook lekker enthousiast, haha, leuk joh..! ^O^
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_163987004
quote:
0s.gif Op [quote]1s.gif [b]Op maandag 18 juli 2016 21:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Hoe vond je de kwaliteit? Had er zelf al gekeken kort maar ben benieuwd naar jouw mening.

Heb er een vloer gekocht voor de eerste etage en ben er erg tevreden over. Geen grote verschillen in kwaliteit, kleur en afwerking. En ze konden binnen weekje leveren, wat mij ook goed uitkwam.

quote:
En voor die open haard. Is het een bepaald systeem wat je gekocht hebt dat er voor schuift?
Is een liftdeursysteem. Heb gekozen voor Kal Fire omdat deze naast een fijne liftdeur een een slim systeem heeft met (automatische) kleppen tijdens open en dicht stoken.

http://www.kal-fire.com/n(...)eat-pure-66-3-zijdig

quote:
0s.gif Op [quote]1s.gif [b]Op
maandag 18 juli 2016 19:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:


[..]

Ook als het lichtkleurig natuursteen is? Ok, wel vreemd een lichtkleurige dorpel.

[..]

Vanzelfsprekend kitten :)
Welk merk gebruik jij? Zelf vind ik Zwaluw vet goedkoop en bagger en dan blijft er dus alleen nog Bison over in de standaard bouwmarkt. Weet jij een betere?

Ik gebruik altijd kitten en lijmen van Den Braven. Ze maken in die fabruik ook Zwaluw maar heb geen idee of dat andere kwaliteit/receptuur is. Ik ben er in ieder geval tevreden over.

quote:
[..]

Nee waterkraantje aan de muur op kniehoogte ofzo. Is te zien op de foto met de losse stekkerdozen. Ik had gedacht dat je het koperwerk zou vervangen en eventueel ergens misschien nog afsluitbare leidingen zou plaatsen.

[..]

Maar was toch koper (waterleiding)?

Ja waterleiding is inderdaad koper. Aangezien ik deze niet kon vervangen tot aan de hoofdaansluiting (deel gaat door kruipruimte waar ik niet bij kan komen, en ook de leiding naar boven gaat door standleiding die in deze verbouwing niet open ging) besloten om dit zo te laten.

quote:
[..]

Ik wist niet dat dat apparaat een Quooker was. De rest was mij wel duidelijk. :)
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_163987349
Het is even een paar dagen stil geweest, maar er is ook niet zoveel gebeurd deze week. Ik was zelf veel weg voor werk, dus niet al te veel tijd om naar het huis te gaan.

De vloer is geschuurd (en de stucadoor heeft de stuclijst erop gezet, ook beetje te zien op deze foto's). Echt heel mooi is ie er onderuit gekomen. De groeven zijn nog donker, twijfel nog of we dat zo laten of dat we dat ook gaan schuren.







Overal nieuw raambeslag geplaatst:



Afscheid genomen van de oude (rotte) markiezen:



Eerste keer de trap gespoten:



De oude versus de nieuwe kleur op de deur:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dan nog een vraagje: In mijn haard zit een klep die je open en dicht kan doen. Daarvoor is een knop meegeleverd die ik nogal lelijk vind.(zie foto). Iemand een idee waar ik iets mooiers kan kopen?


Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_163993084
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:32 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Heb er een vloer gekocht voor de eerste etage en ben er erg tevreden over. Geen grote verschillen in kwaliteit, kleur en afwerking. En ze konden binnen weekje leveren, wat mij ook goed uitkwam.

Welk type heb je gekocht? Voor mij zou het gaan om de begaande grond.
pi_163993145
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:03 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Welk type heb je gekocht? Voor mij zou het gaan om de begaande grond.
Ik heb de 18cm multiplank eiken (9mm) en dan Olie + Wax afwerking in hele lichte white wash.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_163993164
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:10 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Ik heb de 18cm multiplank eiken (9mm) en dan Olie + Wax afwerking in hele lichte white wash.
Zou je voor de begaande grond iets hogere kwaliteit aanraden aangezien je het alleen op de eerse legt? Ik zoek zelf 22cm breed
pi_163993207
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:12 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Zou je voor de begaande grond iets hogere kwaliteit aanraden aangezien je het alleen op de eerse legt? Ik zoek zelf 22cm breed
Ik weet te weinig van houten vloeren om te zeggen of bijvoorbeeld 13mm versus 9mm veel uitmaakt. Kan het me niet voorstellen. Voor grote leefruimte vind ik persoonlijk iets brede planken (bijv 22cm) een stuk mooier.

Verder vind ik het mooiste om de vloer tot ongeveer 1cm van de wand te leggen en de (hoge) plinten er dan op te plaatsen, dat verkomt een boel (lelijke) plakplintjes.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_164034443
Holy shit, jij weet wel van wanten. Hoe heb je die deuren aangepakt?
pi_164039738
Ja ik zat ook al naar die deuren te kijken. Weet niet hoe lang je daar mee bezig bent geweest, maar mij zou het wel even tijd kosten om het allemaal passend te krijgen.
Mag ik vragen wat voor beroepsachtergrond je hebt? :D
Huis knapt er alleen technisch gezien al enorm van op, de rest is natuurlijk smaak maar het wordt zo te zien allemaal wel goed uitgevoerd.
pi_164040610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:40 schreef R2R het volgende:

Mag ik vragen wat voor beroepsachtergrond je hebt? :D

Ik zit in advies/consultancy met focus op retailers etc. Ik ben beroepsmatig niet met een hamer in de hand te vinden ;-)
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_164040690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Ik zit in advies/consultancy met focus op retailers etc. Ik ben beroepsmatig niet met een hamer in de hand te vinden ;-)
Toch valt het iedereen hier op dat je geen amateur bent. Hoe kom je aan de ervaring?
Somebody that I used to know
pi_164040729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:40 schreef depsycholoog het volgende:
Holy shit, jij weet wel van wanten. Hoe heb je die deuren aangepakt?
De deurkozijnen zijn allemaal nieuw en standaard maat (niet zelf gemaakt, ingekocht). Eerst voor de zekerheid nog even gechecked of de hoeken haaks zijn (was gelukkig zo) en onderaan nog een keer gemeten of ze recht zitten (was gelukkig ook zo).

Vervolgens een nieuwe deur gepakt en die op werkbank vastgezet als voorbeeld. Vervolgens deur voor deur erop gelegd om te zien hoe waar het beste bij/af moest. Dit aftekend (voor de nieuwe stukken op de onderliggende deur, voor het schaafwerk op de bovenliggende deur). Geluk was dat de deuren nu allemaal weer 'recht' hangen, door de eerdere bewerkingen bleken de panelen op de deur soms ook beetje scheef te zitten. (was mij niet opgevallen tijdens bezichtingen)

Vervolgens stukken gezaagd en geschuurd, stuk waar het op moest komen goed geschuurd en tot slot alles erop gelijmd en paar nietjes erbij. Alle stukken ruim een mm te veel genomen zodat het met Rotex mooi vlak word op de overgang naar het bestaande hout van de deur.

Nu moeten de naden nog even worden gevuld en dan nog laatste keer met vlakschuurmachine erover voordat er geschilderd kan worden.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_164040823
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Toch valt het iedereen hier op dat je geen amateur bent. Hoe kom je aan de ervaring?
Denk een combinatie van veel lezen, rustig de tijd nemen om dingen te bedenken, goed materiaal en tools, veel meekijken met andere verbouwingen en klusjes, regelmatig wel klussen bij vrienden, cursusje meubelmaken/houtverwerken in het verleden etc.

Verder werk ik met een goed bevriende aannemer (van wie ook de stucadoor komt, en waar ik nu wat hulp van krijg met schilderen, dat kan ik echt niet). Met hem zit ik regelmatig hele avond in het huis om beetje te bedenken hoe dingen gedaan kunnen worden.

Qua electra veel geleerd van mijn broertje en oom die allebei in de installatie-techniek werken en waar ik alles aan kan vragen (al doe ik altijd mijn best om eerst zelf dingen uit te vogelen/proberen en dan checken of ik goed zit met mijn aanpak). Die komen hopelijk nog een dagje helpen afmonteren want meer dan 100 stopcontacten/schakelaars etc is een hoop werk.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')