abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:25:18 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163403337




Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:27:19 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163403385
En mijn laatste post uit het vorige topic was een reactie voor Ticootje.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Maakt niet uit dat school jou niet zo lief vindt. Ik hoop dat de ballen de goede kant op zullen rollen voor jullie. Succes en sterkte, want het is natuurlijk ook wel een lange periode van onzekerheid op deze manier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163406483
Gister ook de schoolresultaten: Lezen behalen we eigenlijk geen vooruitgang, E scores met DTM, begrijpend lezen D... Alleen rekenen gaat wel aardig.
Al met al zien we ook gewoon in de resultaten dat wat we al een jaar roepen, Jen komt ook gewoon niet mee.
School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:02:26 #4
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163406574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:56 schreef Ticootje het volgende:

School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
Dat denk ik ook.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:08 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163406698
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.

Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163406779
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.

Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
Maar dan is er wel gewoon een zak geld nodig om hem daarmee te helpen... Eigenlijk als je nu dus al 2 jaar loopt te klootviolen op het reguliere onderwijs, had dat toch al lang in werking gezet moeten worden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:24:09 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163406921
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dan is er wel gewoon een zak geld nodig om hem daarmee te helpen... Eigenlijk als je nu dus al 2 jaar loopt te klootviolen op het reguliere onderwijs, had dat toch al lang in werking gezet moeten worden?
Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163407436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:56 schreef Ticootje het volgende:
Gister ook de schoolresultaten: Lezen behalen we eigenlijk geen vooruitgang, E scores met DTM, begrijpend lezen D... Alleen rekenen gaat wel aardig.
Al met al zien we ook gewoon in de resultaten dat wat we al een jaar roepen, Jen komt ook gewoon niet mee.
School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
Wat zonde dat school er zo lang over gedaan heeft om zover te komen... vooral omdat jullie het ook al eerder aangaven.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
En toch best zonde dat hij eigenlijk een beetje tussen de wal en het schip valt nu met dat passend onderwijs... Succes!

M. gaf van de week aan dat ze aan vakantie toe is, moe en ook aan het snotteren nu.
Ze is echt aan het afstrepen. Spreekbeurt nog en dan kan dat ook afgestreept, morgen.
Dan nog 2 weken... volgens mij weten we ergens volgende week hoe de nieuwe klas eruit gaat zien en wie de leerkracht wordt .
Ben benieuwd. Ze hebben de rapporten al gehad, 10 minuten gesprekken zijn geweest. Huidige leerkracht van M heeft wel gezegd hoe ze het graag zou zien volgend jaar, maar altijd afwachten hoe de nieuwe leerkracht erover denkt, ze adviseerde om zeker in het begin weer even goed de vinger aan de pols te houden. Hebben we afgelopen jaren ook geprobeerd en dat werkt wel goed naar mijn idee.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nijna op 30-06-2016 11:00:18 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 30 juni 2016 @ 14:35:00 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_163411820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
Ik heb altijd de indruk dat hij het best heeft getroffen met de juffen. Dat ze er altijd heel erg hun best voor doen om er het beste van te maken. Misschien niet altijd vlekkeloos, maar toch tenminste met enige passie voor 'hun' kinderen. Dit vind ik ook weer heel goed uitgedrukt en er spreekt de nodige ervaring uit.
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:45:05 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163420765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.

Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
Ach, wat jammer dat je het gevoel hebt dat hij nu niet op de plek is waar hij eigenlijk het meeste thuishoort. En dat dat komt door bezuinigingen :{

Goed dat er nu wel actie wordt ondernomen. Ik ga er vanuit dat het arrangement in ieder geval wordt toegekend en ik hoop dat dat gaat leiden tot meer veerkracht bij iedereen. Wel fijn om te horen dat hij in ieder geval een vriendenclubje heeft en dat hij en dat vriendenclubje er nog energie in steken. Dat klinkt wel hoopgevend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:53:21 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163421032
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:53 schreef Nijna het volgende:

M. gaf van de week aan dat ze aan vakantie toe is, moe en ook aan het snotteren nu.
Ze is echt aan het afstrepen. Spreekbeurt nog en dan kan dat ook afgestreept, morgen.
Dan nog 2 weken... volgens mij weten we ergens volgende week hoe de nieuwe klas eruit gaat zien en wie de leerkracht wordt .
Ben benieuwd. Ze hebben de rapporten al gehad, 10 minuten gesprekken zijn geweest. Huidige leerkracht van M heeft wel gezegd hoe ze het graag zou zien volgend jaar, maar altijd afwachten hoe de nieuwe leerkracht erover denkt, ze adviseerde om zeker in het begin weer even goed de vinger aan de pols te houden. Hebben we afgelopen jaren ook geprobeerd en dat werkt wel goed naar mijn idee.
Eind van het jaar moeheid. Zo herkenbaar. Niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de ouders en bij de leerkrachten.
Klinkt wel alsof de school goed bezig is met M., Nijna.

J. heeft woensdag zijn laatste schooldag en maandag is het afscheid. Hij ziet er erg tegenop. Sowieso ziet hij altijd tegen de zomervakantie op en nu komt dat afscheid er ook nog bij. Zo definitief. En er gaat uiteindelijk niemand van zijn klas naar zijn nieuwe school. Ze gaan massaal naar de school waar J. op de open dag helemaal op afgeknapt was.Ik was bang dat hij om die reden toch uiteindelijk spijt zou krijgen van zijn keuze, maar hij staat er zelf nog steeds helemaal achter.
Dat was op die open dag haat op het eerste gezicht tussen hem en die school. Terwijl al zijn vriendjes dus wel enthousiast waren. Maar J. volgt zoals altijd zijn gevoel en laten we hopen dat dat goed uit gaat pakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163421650
Ik vind dat best knap, dat ie zo op zijn eigen gevoel kan vertrouwen.

En verder shit zeg, dat passend onderwijs en de kinderen die daar niet in passen :(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_163422088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Eind van het jaar moeheid. Zo herkenbaar. Niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de ouders en bij de leerkrachten.
Klinkt wel alsof de school goed bezig is met M., Nijna.
Tot nu toe denk ik dat het we best getroffen hebben met school en de leerkrachten :).

quote:
J. heeft woensdag zijn laatste schooldag en maandag is het afscheid. Hij ziet er erg tegenop. Sowieso ziet hij altijd tegen de zomervakantie op en nu komt dat afscheid er ook nog bij. Zo definitief. En er gaat uiteindelijk niemand van zijn klas naar zijn nieuwe school. Ze gaan massaal naar de school waar J. op de open dag helemaal op afgeknapt was.Ik was bang dat hij om die reden toch uiteindelijk spijt zou krijgen van zijn keuze, maar hij staat er zelf nog steeds helemaal achter.
Dat was op die open dag haat op het eerste gezicht tussen hem en die school. Terwijl al zijn vriendjes dus wel enthousiast waren. Maar J. volgt zoals altijd zijn gevoel en laten we hopen dat dat goed uit gaat pakken.
Wel mooi dat hij op zijn gevoel afgaat en nog steeds achter zijn keuze staat. Ik hoop mee dat het goed uit gaat pakken!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:33:00 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_163447022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.
Succes, Moonah! Wel fijn dat jullie zaken goed kunnen overleggen, ik krijg er ook een heel positief gevoel bij steeds over die juffen.

Lady_wrb, ik was nog benieuwd of L. geslaagd is!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 01-07-2016 22:40:10 ]
in de haak.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:51:29 #15
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163447777
Hoe verwacht je dat dan concreet moonah? Dat de ABers in komen vliegen als er pauze is?
Prrrrr
pi_163453995
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
pi_163454090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Mijn oudste zoon heeft rond 7,5 jaar zijn Echte Diagnose gekregen.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:47:20 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163454150
Mijn zoon was bijna 8 toen hij zijn diagnose kreeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163454169
Asperger is toch pas definitief te testen als ze kunnen lezen en schrijven?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:51:45 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163454198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:51 schreef mrspoeZ het volgende:
Hoe verwacht je dat dan concreet moonah? Dat de ABers in komen vliegen als er pauze is?
Dit is wel zoals arrangementen in ons samenwerkingsverband gaan, ja.
Als het arrangement wordt toegekend, dan gaat er iemand naar de school. Als de problemen zich ook of met name voordoen in de pauzemomenten dan zal diegene daar zeker bij zijn. Dat is toch niet zo raar?
Een en ander ligt natuurlijk ook aan de zwaarte van het arrangement dat wordt toegekend, maar dit soort voorbeelden zijn er zat. In ieder geval binnen ons samenwerkingsverband.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:22:08 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163456562
J. heeft vandaag een feestje. In de uitnodiging: "doe kleren en schoenen aan die eventueel weggegooid mogen worden". Dat komt mooi uit, want de schoenen waar hij nu al maanden in leeft vallen sowieso al bijna uit elkaar van ellende.
Komt hij net aan met zijn mooie, nieuwe schoenen die hij bijna nooit aan heeft o|O

Dus ik word boos en zeg hem dat hij die schoenen niet aan mag naar het feestje. Hij ook boos, want in zijn optiek zijn dat juist de schoenen die eventueel wel weggegooid mogen worden en vooral niet de schoenen waar hij nu al maanden in leeft.

En ik weet dat het alleen maar averechts werkt als ik boos word, maar ik kon me niet inhouden. Het escaleerde en ging uiteindelijk zo ver dat hij dan helemaal niet meer naar het feestje wou gaan. Kortom, ik zat precies op het punt waar ik niet wil zijn, namelijk het punt waar we allebei geen millimeter meer willen bewegen en we een groot risico lopen dat het hele weekend compleet verpest gaat worden of dat er een feestje van een ander kind verpest gaat worden. En dan kan ik mezelf ook wel voor mijn kop slaan, maar ik wilde tegelijkertijd ook niet toegeven.

Gelukkig bedacht ik me opeens dat hij ook nog een paar gymschoenen heeft die hij nooit aan wil doen. Hij moet ze meenemen naar de gym, dus hij neemt ze ook altijd braaf mee, maar gymt vervolgens gewoon op blote voeten. Die schoenen zijn ook gloednieuw, maar de kans dat hij die ooit gaat dragen is nihil. Dus ik heb hem voorgesteld dat hij die schoenen dan aan zou doen naar het feestje. Dat vond hij ook een goed idee. Weekend en feestje zijn gered en ik realiseer me weer eens te meer hoe star hij is in sommige dingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163456633
Hahaha, de interpretatie van "mogen weggegooid worden" is dan inderdaad even nogal plooibaar. Mooi opgelost!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:37:10 #23
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163459526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit is wel zoals arrangementen in ons samenwerkingsverband gaan, ja.
Als het arrangement wordt toegekend, dan gaat er iemand naar de school. Als de problemen zich ook of met name voordoen in de pauzemomenten dan zal diegene daar zeker bij zijn. Dat is toch niet zo raar?
Een en ander ligt natuurlijk ook aan de zwaarte van het arrangement dat wordt toegekend, maar dit soort voorbeelden zijn er zat. In ieder geval binnen ons samenwerkingsverband.
Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Prrrrr
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:39:29 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163459581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:37 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Ik had al wel eens begrepen dat er grote verschillen zaten tussen samenwerkingsverbanden. Ons swv schijnt ook rijk te zijn in vergelijking met andere samenwerkingsverbanden. Maar dit klinkt wel heel karig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:24:53 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163466240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:22 schreef livelink het volgende:
Weekend en feestje zijn gered en ik realiseer me weer eens te meer hoe star hij is in sommige dingen.
Well done!
En toch vind ik het ook wel een soort van 'mooi', dat J het zo opvatte. :o
Hoe staat het nu met je stressniveau Livelink? Niet zozeer nav. dit voorval, maar wat je laatst vertelde, je kop in het zand?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:37 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Dat is toch wel erg karig. En ook absoluut niet hoe passend onderwijs bedoeld is.
Ik verwacht idd dat er tijdens gymles, of in een pauze een AB'er komt observeren ja.... En inmiddels ben ik zover dat als dat niet gaat gebeuren, ik zelf iemand ga inhuren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:27:37 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163466316
Nou, ik denk dat dat ook hier echt niet op die manier kan. Hoelang moeten ze passend onderwijs een kans geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:46:28 #27
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163466864
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:27 schreef Ticootje het volgende:
Nou, ik denk dat dat ook hier echt niet op die manier kan. Hoelang moeten ze passend onderwijs een kans geven?
Bedoel jij dat het niet kan dat er iemand tijdens die momenten komt observeren/coachen?
Ik zou het nl absurd vinden als dat niet kan. Ik ga dan heel boos worden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:38:46 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163468770
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bedoel jij dat het niet kan dat er iemand tijdens die momenten komt observeren/coachen?
Ik zou het nl absurd vinden als dat niet kan. Ik ga dan heel boos worden...
Ja ik denk idd dat daar gewoon de mensen niet voor zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juli 2016 @ 10:19:58 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_163479437
Bij ons kon dat wel hoor. Heel prettig, en dat is toch ook waar die mensen voor ingeroepen kunnen worden?
in de haak.
  zondag 3 juli 2016 @ 10:25:29 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163479524
En het hoeven ook helemaal geen AB'ers te zijn die in dienst zijn bij het samenwerkingsverband. Een school kan in ons samenwerkingsverband een arrangement aanvragen bij een particuliere zorgverlener. De rekening gaat dan naar het samenwerkingsverband als dat arrangement is toegekend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:05:52 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_163480184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Ik lees er geen bijzondere dingen in. Ja, dat hij waarschijnlijk erg slim is, een enorme woordenschat heeft? Mijn kinderen zouden alledrie Asperger hebben als ik het lijstje van die school zo hoor.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:18:58 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163482593
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 10:19 schreef trui het volgende:
Bij ons kon dat wel hoor. Heel prettig, en dat is toch ook waar die mensen voor ingeroepen kunnen worden?
Ja precies! Dát is nou juist het hele idee achter passend onderwijs. De expertise uit het SO wordt indien nodig ingezet in het regulier.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:24 schreef Moonah het volgende:
En inmiddels ben ik zover dat als dat niet gaat gebeuren, ik zelf iemand ga inhuren.
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 10:25 schreef livelink het volgende:
En het hoeven ook helemaal geen AB'ers te zijn die in dienst zijn bij het samenwerkingsverband. Een school kan in ons samenwerkingsverband een arrangement aanvragen bij een particuliere zorgverlener. De rekening gaat dan naar het samenwerkingsverband als dat arrangement is toegekend.
Ah kijk, dat zou dus ook nog eens kunnen. Tnx!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 3 juli 2016 @ 16:35:04 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_163487880
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja precies! Dát is nou juist het hele idee achter passend onderwijs. De expertise uit het SO wordt indien nodig ingezet in het regulier.

[..]


[..]

Ah kijk, dat zou dus ook nog eens kunnen. Tnx!
Bij ons op school kan dat ook. Er lopen allerlei onderwijsassistenten, begeleiders, externen en nog wat rond. Sommigen in dienst van het swv, anderen van een zorgaanbieder. De ene bijna fulltime, de ander een uur per week. Er is geld voor, zeker met de voorgeschiedenis van jouw zoon moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 3 juli 2016 @ 17:10:31 #34
386633 Adnap
I love Life !
pi_163488802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Kind hier werd er ook van verdacht. Die bleek 'alleen maar' mega slim. Daar horen deze eigenaardigheden nl ook bij.
Hij is getest toen hij 8 was. Ik zou nog ff wachten.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 3 juli 2016 @ 19:35:09 #35
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163491949
Aspergers zijn niet in te delen. De diagnose wordt meestal gesteld op basis van bizarre manieren van contact maken, een gemis in begrijpen van andermans gevoel en een grote discrepantie tussen verbaal en performaal niveau. Kan helemaal nog niet op 4jarige leeftijd.
Prrrrr
  zondag 3 juli 2016 @ 19:37:04 #36
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163492003
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:35 schreef YPPY het volgende:

[..]

Bij ons op school kan dat ook. Er lopen allerlei onderwijsassistenten, begeleiders, externen en nog wat rond. Sommigen in dienst van het swv, anderen van een zorgaanbieder. De ene bijna fulltime, de ander een uur per week. Er is geld voor, zeker met de voorgeschiedenis van jouw zoon moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn.
Heerlijk als die mogelijkheden er zijn. Ik ben momenteel druk bezig met het uitzoeken van wat er wel of niet al is binnen ons SWV omdat ik een idee heb waarmee die moeilijkheden wellicht op te lossen zijn. Bij ons is de situatie écht zoals ik eerder schetste ...
Prrrrr
pi_163496716
M. had haar spreekbeurt vorige week, ze hield niet meer op met praten vertelde juf ;).
Wel leuk om te horen dat ze dat op school ook kan, gniffel ;).
Laatst in de auto was het net zo'n plaat die bleef hangen over eenhoorns... en zusjelief verkondigde dat ze het even niet wilde horen. Dat maakte niet uit, M. bleef onverstoorbaar doorgaan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_163497182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
wil je hem zelf ook laten testen? Uiteindelijk bepaal je dat zelf, niet de school.
Zit hij verder sociaal goed op zijn plek daar? Heeft hij een goede klik met de juf? Heb je z'n oren & ogen al nagekeken?
Gewoon wat vragen, misschien heb je er wat aan. :)
  zondag 3 juli 2016 @ 22:17:02 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163497668
Ha, herkenbaar Nijna. Ik ben er zelf een meester in geworden om wel te luisteren naar wat J. allemaal zegt, maar tegelijkertijd toch ook nog met andere dingen bezig te zijn in mijn hoofd.

Mijn oudste beschuldigt me er wel eens van dat ik niet echt naar J. luister als hij maar doorgaat en alleen maar heel erg goed doe alsof. Maar dat is echt niet zo. Gelukkig gelooft J. haar ook niet. Hij weet dat ik wel echt naar hem luister.

Wel stoer dat ze ook zo durfde te praten tijdens haar spreekbeurt trouwens. Want dat is wel echt andere koek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 3 juli 2016 @ 23:46:25 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163500711
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hoe staat het nu met je stressniveau Livelink? Niet zozeer nav. dit voorval, maar wat je laatst vertelde, je kop in het zand?

De kop in het zand is nu wel voorbij. Vakantieperiode is geregeld. De schoolboeken voor volgend jaar zijn besteld. Morgen is de afscheidsbijeenkomst op school.
Ik ben nu wel erg verdrietig en ook bang voor de toekomst. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik er niks aan kan veranderen en alleen maar kan hopen dat het allemaal net zo goed zal komen als op zijn huidige school. Dat ze hem ook op zijn nieuwe school keer op keer een nieuwe kans willen geven als het minder gaat. Ik heb vrijdagavond een gesprek gehad met de zorgcoordinator van zijn nieuwe school. Dat hielp wel.

Maar ik denk dat iedereen hier wel eens verdrietig zal zijn en met enige regelmaat bang voor de toekomst.En niet alleen in dit topic, maar in heel OUD. Het is gewoon niet altijd makkelijk :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juli 2016 @ 16:16:35 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163513808
Vandaag stond het bezoek aan de kinderpsychiater gepland. Compleet vergeten, gelukkig ging mn telefoon ruim van tevoren af.
Er werd flink getwijfeld, de kinderspychiater ziet wel dat het toedienen van medicatie haar kan remmen in de flink boze buien, maar omdat ze zoveel groei laat zien wat bereikt is zonder medicatie deelt hij ook de mening dat er ook nog een groot deel ligt bij school. Voorlopig gaan we dus eerst alle trajecten afwachten van TO en CTO, zonder medicatie.

Verder heb ik wel aangegeven dat ik graag zou zien dat haar intelligentie eens wordt getest, ook omdat de schoolresultaten zover achterblijven. Dan kunnen we misschien wat realistische verwachtingen vormen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 juli 2016 @ 18:54:26 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163517458
Klinkt goed Ticootje. Was Jen er zelf ook bij?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juli 2016 @ 19:19:20 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163518066
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:46 schreef livelink het volgende:

[..]

De kop in het zand is nu wel voorbij. Vakantieperiode is geregeld. De schoolboeken voor volgend jaar zijn besteld. Morgen is de afscheidsbijeenkomst op school.
Ik ben nu wel erg verdrietig en ook bang voor de toekomst. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik er niks aan kan veranderen en alleen maar kan hopen dat het allemaal net zo goed zal komen als op zijn huidige school. Dat ze hem ook op zijn nieuwe school keer op keer een nieuwe kans willen geven als het minder gaat. Ik heb vrijdagavond een gesprek gehad met de zorgcoordinator van zijn nieuwe school. Dat hielp wel.
:) En ja, al die beren op de weg.... Herkenbaar. Soms blijken ze reëel maar vaak ook zijn ze tzt verdwenen. :*

quote:
Maar ik denk dat iedereen hier wel eens verdrietig zal zijn en met enige regelmaat bang voor de toekomst.En niet alleen in dit topic, maar in heel OUD. Het is gewoon niet altijd makkelijk :*
Ik weet nog toen ik babymoeder was, dat iemand zei: "Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen." Ik kan het alleen maar beamen...

Tico, dat klinkt niet verkeerd. Toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:56:23 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163520352
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:54 schreef livelink het volgende:
Klinkt goed Ticootje. Was Jen er zelf ook bij?
Eventjes. Maar een grotemensen gesprek verveelt al snel, en nafat ze haar waterfles had afgelikt mocht ze wel gaan spelen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27:33 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163537117
En weer terug bij af, school heeft aangegeven dat ze Jen gaan bespreken in OT, dus nu gaat de CTO wachten op school...

Tot zover de weg dat je langs school kan als ouder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163537660
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Mag ik vragen wat zijn eigenaardigheden zijn? Wat ik hier lees heb ik precies zo met mijn nu 5 jarige. De juf begon ook over laten testen. Maar gaf aan dat dat pas in groep 3/4 kon. Ze heb ook enorme concentratieproblemen. Dat wil zeggen bij de dingen die ze niet of half leuk vind. Begint ergens heel ijverig aan maar verliest dan haar concentratie of zin in datgene wat ze doet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:57:54 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163537959
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:35 schreef YPPY het volgende:

[..]

Bij ons op school kan dat ook. Er lopen allerlei onderwijsassistenten, begeleiders, externen en nog wat rond. Sommigen in dienst van het swv, anderen van een zorgaanbieder. De ene bijna fulltime, de ander een uur per week. Er is geld voor, zeker met de voorgeschiedenis van jouw zoon moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn.
Wat doen onderwijsassistenten nu eigenlijk? Hier is het bv gewoon een moeder van... Die tevens het werk overneemt als de juf ziek is.

Ik vind dat een beetje raar zeg maar. Zeker omdat er opeens van de kinderen wordt verwacht dat ze haar aanspreken met juf, terwijl ze dat gewoon niet is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:00:41 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163538081
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Ik vind dit dus meer klinken alsof school de diagnose al klaar heeft liggen.

Als elk kind getest moet worden wat een beetje eigenaardig is... Ik zou pas gaan zeulen als de omgeving last heeft van het gedrag en of het kind zelf vast loopt door het gedrag.
Een beetje eigenaardig en wat raar taalgebruik, tja...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163539530
Wat opvalt bij Lex is dat hij best intens is, de wereld vergaat als hij verliest met een wedstrijdje rennen bijvoorbeeld. Hij maakt ook intensief contact, hij kan zelfs je gezicht vastpakken als hij wil dat je luistert, ook al kent hij je niet.
Hij zegt dingen als (na t maken van een legobouwwerkje) 'Moeder, kijk eens naar mijn nieuwste inspanning' :')
Het ene moment telt hij tot dertig, het volgende moment doet hij alsof hij niet eens tot 5 kan tellen. idem voor de dagen van de week, of zijn eigen leeftijd bijv (soms geeft hij aan dat hij 4 is en 5 wordt op 28 September) andere keer heel stellig 'ik ben 6' Op school dus ook. Verder zegt juf dat hij moeite heeft met stilzitten, en vlot daarna zegt ze dat hij uren intensief bezig kan zijn met een werkje..

t rapportje dat ze schreef was ook echt suggestief .. drukt m bijna een diagnose in.. Ik vind het iig lastig om ermee om te gaan op dit punt. Met haar, niet met Lex


(zoals ik al aangaf, hij maakt oogcontact, vriendjes, leeft zich in, lult tegen iedereen..en ook zijn 'kleutertoetsjes' waren allemaal A'tjes
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:17:41 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163539740
Waarom wilt school het? Red de juf het niet zonder extra handen?

Wat willen ze met een stempel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')