abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171199496
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:28 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand tips voor eetbare crackers of brood zonder tarwe en soja? (Misschien uiteindelijk ook zonder spelt en rogge :'( )
En sowieso nog tips voor een allergie voor oa tarwe en soja?
De AH glutenvrije crackers zit rijst­meel, ma­īs­gries­meel, ma­īs­kiem en zout in en vind ik best lekker!
pi_171206684
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

De AH glutenvrije crackers zit rijst­meel, ma­īs­gries­meel, ma­īs­kiem en zout in en vind ik best lekker!
Dank je, ik was nu toevallig bij de Jumbo en heb daar ook glutenvrije crackers met rijst- en maismeel gevonden. Kijken of dat in de smaak valt hier.

(Maandag naar de allergoloog en dan horen we hoe of wat. Misschien is zo drastisch helemaal niet nodig maar het voelt ook verkeerd om 'gewoon' brood ed aan te bieden.
Dus morgen oa die crackers en maiswafels mee naar het kdv)
pi_171337011
Ben je wijzer geworden van de allergoloog, Mabawa?
pi_171853694
Hoi,

Weer even een vraag. Mijn dochter van negen maanden heeft dus koemelkallergie. Ze zit uiteraard op een dieet en dat gaat helemaal prima. Ik zou haar alleen graag iets van yoghurt of kwark willen geven waar ze wel tegen kan. Heb alleen mijn twijfels of bijv kokosyoghurt wel zo goed voor haar is. Gaven 'jullie' je baby van rond dezelfde leeftijd iets in deze trant?
pi_171864531
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:21 schreef Mies_poes het volgende:
Hoi,

Weer even een vraag. Mijn dochter van negen maanden heeft dus koemelkallergie. Ze zit uiteraard op een dieet en dat gaat helemaal prima. Ik zou haar alleen graag iets van yoghurt of kwark willen geven waar ze wel tegen kan. Heb alleen mijn twijfels of bijv kokosyoghurt wel zo goed voor haar is. Gaven 'jullie' je baby van rond dezelfde leeftijd iets in deze trant?
Soya?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171864646
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soya?
Ja, ik weet alleen niet of dat zo goed is voor baby's?
pi_171866380
Nee, ik gaf op die leeftijd niets van dat soort. Kokosyoghurt met 11 maanden eens geprobeerd maar dat vond hij niks. Pas na een jaar af en toe soyayoghurt (vanwege de mogelijkheid tot kruisallergie) Maar meestal als toetje fruitmoes.
Deden we altijd rapley, maak ik vanaf een jaar fruitmoes als toetje :')

Ik heb inmiddels een paar van de koektips geprobeerd, maar J reageerde tot nu toe op alle soorten. Helaas. En het duurt steeds 2 weken voor ik een nieuwe soort kan proberen, dus gaat ook niet zo vlot. En nu met de waterpokken kan ik niks testen.
pi_173626727
Ben ik weer...
Vanaf welke leeftijd zorgde je voor je allergische kind voor een trommeltje met iets lekkers ter vervanging van een traktatie? En wat voor dingen doe je daar in? (Natuurlijk afhankelijk van het allergeen)
  woensdag 6 september 2017 @ 20:32:52 #84
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_173627884
Toen ze op de peuterspeelzaal zat en daar geven ze rozijntjes. En ze had daar haar eigen koekjes.
pi_173630402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:49 schreef Hupje het volgende:
Ben ik weer...
Vanaf welke leeftijd zorgde je voor je allergische kind voor een trommeltje met iets lekkers ter vervanging van een traktatie? En wat voor dingen doe je daar in? (Natuurlijk afhankelijk van het allergeen)
Vanaf de basisschool. Op het kdv hebben ze als het goed is wel wat, je betaalt immers all inclusief.

Basisschool: naturel chips. Uitdelen moet een feestje zijn en ze krijgt al vaak genoeg nee. Maar verreweg de meeste ouders houden rekening met mijn dochter.
pi_173630611
Vanaf het kdv. Daar was het alternatief een koekje dat ze sowieso altijd al kregen, mocht best ook iets speciaals zijn vonden wij. Al wordt het nee hier steeds minder nu de pinda-allergie eraf is.

[ Bericht 36% gewijzigd door Vanyel op 06-09-2017 22:47:46 ]
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_173638937
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:42 schreef Vanyel het volgende:
Vanaf het kdv. Daar was het alternatief een koekje dat ze sowieso altijd al kregen, mocht best ook iets speciaals zijn vonden wij. Al wordt het nee hier steeds minder nu de pinda-allergie eraf is.
hey wat fijn!! *O*

Over trommeltje, wij vanaf de basisschool. Bij gastouder zorgde zij altijd voor een gv alternatief, we betaalden daar idd all-in (én voorzagen zelf in gv brood en beleg etc.)
En qua wat er in, eens met Tico, het is een feestje dus er zitten feestelijke dingen in. Ik laat mijn dochter zelf kiezen wat ze er in wil. We hebben een niet zo'n heel groot trommeltje (koos ze ook zelf uit), zakje chips zou niet passen. Ik let er alleen op dat de dingen die er in gaan lang houdbaar zijn en dat er wat variatie in zit. Mijn dame is nogal grillig namelijk qua wat ze wel en niet lekker vindt :')
Zo uit mn hoofd zitten er van die schatkistjes in, zakjes haribo die gv zijn, teff choco fingers en nog wat. Gewoon door het jaar heen verzameld, af en toe vullen we het aan.

Verder vraag ik de juf om mij op de hoogte te stellen als er iets is waar bij gegeten wordt, dan zorg ik zelf voor een volwaardig glutenvrij alternatief. In het begin was het antwoord "ja maar de ouder-commissie regelt iets". Totdat bleek dat hun idee van een alternatief een rijstwafel was. Want dan hadden ze in 1 klap glutenvrij/koemelkvrij/pindavrij/sojavrij enz enz. Ja eh... leuk hč, maar hoe feestelijk vind je het zelf als al je collega's aan de taart zitten en jij krijgt een rijstwafel? :')
Om mn punt te maken bij het eerstvolgende klassenontbijt (waarbij dus weer rijstwafels waren ipv brood), ben ik naar de GV bakker gegaan in den haag en heb k taartjes, wafels en koekjes en croissantjes gehaald voor E en haar klasgenootje die ook coeliakie heeft. "oh... ja maar dit is misschien niet zo leuk voor de andere kinderen." EXACT!
Sindsdien snapt iig de juf het punt geloof ik.
:)
pi_173639287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:35 schreef mignonne het volgende:
<knip>
Om mn punt te maken bij het eerstvolgende klassenontbijt (waarbij dus weer rijstwafels waren ipv brood), ben ik naar de GV bakker gegaan in den haag en heb k taartjes, wafels en koekjes en croissantjes gehaald voor E en haar klasgenootje die ook coeliakie heeft. "oh... ja maar dit is misschien niet zo leuk voor de andere kinderen." EXACT!
Sindsdien snapt iig de juf het punt geloof ik.
Wow, je moet het wel voor ze uitspellen he? Maar goed dat je dat hebt gedaan. Ik hoop dat E en klasgenoot hebben gesmuld van hun luxe ontbijt. :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173639597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wow, je moet het wel voor ze uitspellen he? Maar goed dat je dat hebt gedaan. Ik hoop dat E en klasgenoot hebben gesmuld van hun luxe ontbijt. :Y
Ja haha :D ze vonden zichzelf heel stoer dat zij al dat lekkers mochten en hun klasgenootjes niet. Waren de rollen een keer omgedraaid. (en voor de tere zieltjes :P ;) ik geloof niet dat de klasgenootjes er iets aan overgehouden hebben verder.)
Vooral voor dat jongetje vind ik het sneu, E. weet niet beter maar hij heeft pas een paar maanden een diagnose en heeft er best wel moeite mee dat hij dingen nu ineens niet meer mag. Als je dan anderen ziet eten wat jij ook graag at en jij krijgt een rijstwafel tsja. Dat ze zelf niet snappen dat dat niet leuk is is me een raadsel.
pi_173640686
O+ Mooi gedaan. En ze snappen het heus wel, maar dan had zo'n kind maar gewoon mee moeten eten met de gewone kinderen...
Ik was ooit bij mensen op bezoek die maar niks voor de lunch of borrel hadden gekocht (waren daar van 12 tot 5 oid) want ze wisten niet wat ze mocht hebben 8)7

Niks dus hč. Niet voor haar, niet voor ons, gewoon niks.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_173640776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja haha :D ze vonden zichzelf heel stoer dat zij al dat lekkers mochten en hun klasgenootjes niet. Waren de rollen een keer omgedraaid. (en voor de tere zieltjes :P ;) ik geloof niet dat de klasgenootjes er iets aan overgehouden hebben verder.)
Vooral voor dat jongetje vind ik het sneu, E. weet niet beter maar hij heeft pas een paar maanden een diagnose en heeft er best wel moeite mee dat hij dingen nu ineens niet meer mag. Als je dan anderen ziet eten wat jij ook graag at en jij krijgt een rijstwafel tsja. Dat ze zelf niet snappen dat dat niet leuk is is me een raadsel.
Bij Leyla knijp ik ook veel vaker een oogje dicht als ze ongezond snoept. Je hebt van die glutenvrije twix dingen, prima die haal ik wat vaker in huis.

Ik ben thuis wel van als we ergens heen gaan en er geen alternatief voor Leyla, dan de andere kinderen ook niet. Ze hoort al vaak genoeg nee.
pi_173643992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij Leyla knijp ik ook veel vaker een oogje dicht als ze ongezond snoept. Je hebt van die glutenvrije twix dingen, prima die haal ik wat vaker in huis.

Ik ben thuis wel van als we ergens heen gaan en er geen alternatief voor Leyla, dan de andere kinderen ook niet. Ze hoort al vaak genoeg nee.
Ja hier ook. En de oudste weet dat ook dus die vraagt het gewoon zelf of het wel gv is.
Die twix dingen vinden ze hier ook lekker ja!
pi_173651913
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja hier ook. En de oudste weet dat ook dus die vraagt het gewoon zelf of het wel gv is.
Die twix dingen vinden ze hier ook lekker ja!
Hier vraagt zelfs Bram of iets wel glutenvrij is, hij ziet vaak de bui wel hangen. :D

Dat je na 3 restaurants 0 op request krijgt en dus weer eens eindigd bij de mac.
pi_173653628
Uit de schoolgids:

Trakteren
Als de leerlingen jarig zijn mogen zij trakteren. Wij stellen dat zeker op prijs, alles
mag in principe, we hebben alleen een hekel aan kauwgom. De kinderen trakteren
in de eigen groep en mogen daarna langs de andere groepen. Het is aan u zelf om
ook in de andere groepen te trakteren. Zowel in unit 1 als in unit 2 is er één
leerling die geen gluten mag hebben.

Dit vind ik echt heel nice.
pi_173653993
Heel tof, dat ze dat zelfs in de schoolgids zetten.
Bij ons had juf allr ouders verteld van de sesamallergie. Blijkt een kind praktisch elke dag hummus op zijn proost te hebben. Zowel ouders als juf totaal niet bij nagedacht/ geen idee wat daarin zit.
Gelukkig letten ze ook goed op dat iedereen zijn eigen eten eet.
pi_173661729
Ik twijfel nog over een traktatie trommeltje. J beseft steeds vaker dat hij niet mag hebben wat de anderen eten. En het is nu een paar keer achter elkaar fout gegaan bij het kdv (deze week at hij smarties, zucht, 'gelukkig' hadden zij zelf ook last van de gevolgen). Volgende vergadering wordt het nog een keer met alle leidsters besproken. Als het dan weer mis gaat, ga ik een eigen trommeltje maken, denk ik.

Die schoolgids, dat is echt heel netjes! En ik kan me goed indenken dat je het zo aanpakte met die schoollunch, mignonne! Ik doe als leerkracht altijd mijn best om gelijkwaardige alternatieven te verzinnen of ouders aan te geven wat de andere kinderen gaan krijgen.
Al heb ik nu een kind in de klas wat allergisch blijkt te zijn, maar ouders leverden het calamiteitenformulier steeds maar niet in, dus ik wist dat niet tot het kind het zelf zei en ik het navroeg bij ouders. Dat snap ik ook niet.
  vrijdag 8 september 2017 @ 23:56:07 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_173669049
Hier heb ik geen trommeltje gedaan op de lagere school voor Arwen. Ouders vroeg eigenlijk altijd wel wat ze wel mag hebben en zorgden daar voor. Ook op feestjes heel erg fijn.
Nu op de middelbare weet ze zelf wel wat wel en niet kan en de school heeft zelfs het lesrooster en haar curiculum voor haar zo aangepast dat zij geen kookles hoeft te volgen ivm niet haalbaar de keuken ivm stuifgevaar etc. En de huiscavia hebben ze ook verplaatst zodat ze daar ook niet bij in de buurt komt. Mocht ze toch last krijgen gaan ze een andere oplossing zoeken. Heel erg meedenkend en handelend naar haar allergieproblemen ^O^
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')