abonnement Unibet Coolblue
pi_163572711
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:44 schreef Doublepain het volgende:
Als de aarde plat is kan iemand me dan uitleggen waarom er tijdzones zijn? Waarom is het hier donker en in Australië dan niet? En hoe kan het dat de zon hier een andere stand heeft dan in het zuiden/noorden van de wereld?
de zon staat op zon 30 km hoogte en werkt als een spotlicht. Hij schijnt dus niet overal tegelijk.

quote:
Als de aarde plat is moet alles gelijk zijn lijkt me omdat de zon dan rechtstreeks op alles schijnt..

nee, want door perspectief zie je de zon niet op grotere afstanden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163572860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

de zon staat op zon 30 km hoogte en werkt als een spotlicht. Hij schijnt dus niet overal tegelijk.

[..]

nee, want door perspectief zie je de zon niet op grotere afstanden.
We kunnen het proberen. Als bij mij (Spanje) de zon schijnt en bij jou in NL ook, nemen we allebei een foto, en zou de schaduw een andere windrichting op moeten staan. :+
  donderdag 7 juli 2016 @ 01:19:37 #178
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163573429
Geen zin ik ga slapen
pi_163573475
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Geen zin ik ga slapen
de zon schijnt nu ook niet ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163573519
De zon is 53 km groot?
Waar bestaat zij uit?
Hoe genereert zij energie?
Waarom valt ze niet naar beneden?
Wie heeft de Dome geplaatst en met welk doel?
Van welk materiaal is deze Dome gemaakt en waarom stort het niet onder zijn eigen gewicht in?
Als wij niet op een roterende bol zitten, waarom zijn er dan passaatwinden?
Hoe komen meteorieten op Aarde terecht? Wordt er snel een luik geopend?
pi_163573537
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:41 schreef Venlonees het volgende:
De zon is 53 km groot?
Waar bestaat zij uit?
Hoe genereert zij energie?
Waarom valt ze niet naar beneden?
Wie heeft de Dome geplaatst en met welk doel?
Van welk materiaal is deze Dome gemaakt en waarom stort het niet onder zijn eigen gewicht in?
Als wij niet op een roterende bol zitten, waarom zijn er dan passaatwinden?
Hoe komen meteorieten op Aarde terecht? Wordt er snel een luik geopend?
Valide vragen, maar allemaal aan bod gekomen of selectief genegeerd.
pi_163573552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Valide vragen, maar allemaal aan bod gekomen of selectief genegeerd.
Ik heb de eerste video volledig bekeken uit interesse, ik zie daar geen antwoord op geen van mijn vragen.
Wellicht moet ik de rest ook maar bekijken, of iemand van het Flat Earth kamp kan het mij uitleggen.
pi_163573561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:54 schreef Venlonees het volgende:

[..]

Ik heb de eerste video volledig bekeken uit interesse, ik zie daar geen antwoord op geen van mijn vragen.
Wellicht moet ik de rest ook maar bekijken, of iemand van het Flat Earth kamp kan het mij uitleggen.
Maar dit is een forumtopic, het gaat om discussie niet om YouTube. ;) Wellicht kan een FE'er het je uitleggen, maar we hebben er hier maar eentje en ik kan je bijna garanderen dat bovenstaande vragen selectief genegeerd worden. Oost-Indisch doof zijn is sterk aanwezig bij onze resident FE'er.

West en oost bestaan overigens niet, alleen Noord (midden) en Zuid (de ronde ijsmuur om de aarde). :')
pi_163573589
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:58 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar dit is een forumtopic, het gaat om discussie niet om YouTube. ;) Wellicht kan een FE'er het je uitleggen, maar we hebben er hier maar eentje en ik kan je bijna garanderen dat bovenstaande vragen selectief genegeerd worden. Oost-Indisch doof zijn is sterk aanwezig bij onze resident FE'er.

West en oost bestaan overigens niet, alleen Noord (midden) en Zuid (de ronde ijsmuur om de aarde). :')
Ik weet ook wel dat het om discussie gaat, behalve de video heb ik tevens ook alle comments gelezen ;)
De eerste video was een inleiding voor mij en na de comments doorgespit te hebben kom ik tot conclusie, zoals anderen ook, dat Firefly een trol is. Maar ik hoop dat er ook echt FE'ers zijn die proberen om mijn vragen te beantwoorden.
Zoals het een echte discussie beaamt :)
  donderdag 7 juli 2016 @ 02:17:28 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163573605
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:09 schreef Venlonees het volgende:

[..]

Maar ik hoop dat er ook echt FE'ers zijn die proberen om mijn vragen te beantwoorden.
Zoals het een echte discussie beaamt :)
Als er FE'ers zijn dan vrees ik dat die niet erg bereid zijn om echt een model te formuleren en dat in detail te beschrijven. De ideeen die er zijn lijken ze het geen van allen over eens te zijn, en net als bij jonge-aarde creationisten zijn ze vooral bezig met het leveren van (matig onderbouwde) kritiek op 'the other guy's theory' terwijl ze die zelf nauwelijks begrijpen. Foto's uit de ruimte zijn fake, de maanlanding was een hoax, NASA is een clubje oplichters, zwaartekracht bestaat niet, enzovoort.

Het lijkt overigens ook een beetje uit diezelfde hoek te komen. "The Flat Earth Society" is opgericht door iemand die meende dat uit de Bijbel zou blijken dat de aarde plat is. Wie meent zoiets op basis van de Bijbel te kunnen concluderen lijkt me sowieso niet tot een intellectueel integere discussie in staat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163573623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als er FE'ers zijn dan vrees ik dat die niet erg bereid zijn om echt een model te formuleren en dat in detail te beschrijven. De ideeen die er zijn lijken ze het geen van allen over eens te zijn, en net als bij jonge-aarde creationisten zijn ze vooral bezig met het leveren van (matig onderbouwde) kritiek op 'the other guy's theory' terwijl ze die zelf nauwelijks begrijpen. Foto's uit de ruimte zijn fake, de maanlanding was een hoax, NASA is een clubje oplichters, zwaartekracht bestaat niet, enzovoort.

Het lijkt overigens ook een beetje uit diezelfde hoek te komen. "The Flat Earth Society" is opgericht door iemand die meende dat uit de Bijbel zou blijken dat de aarde plat is. Wie meent zoiets op basis van de Bijbel te kunnen concluderen lijkt me sowieso niet tot een intellectueel integere discussie in staat.
Ben het volledig met je eens.
Het is ook wellicht een vruchteloze poging op echte antwoorden.
Maar ik kan niet ontkennen dat ik zal genieten van een poging van hun kant op een waterdicht argument. >:)
  donderdag 7 juli 2016 @ 11:00:13 #187
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_163576385
Een vraag aan alle FE aanhangers:

Hoe kijken jullie aan tegen de hollow earth theorie? Veel van de argumenten die FE aanhangers bepleitten worden door hun gedeeld (iig dat de aarde niet rond is), maar zij gaan uiteindelijk uit van de 'hollow earth' en voeren hier ook bewijs voor aan.

Hoe gaan jullie met die visie om?

Oprechte vraag :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 7 juli 2016 @ 11:33:26 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163576927
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Alleen aan de andere kant, als je een plank kaarsrecht hebt van 50 km lang( voorbeeldje) en legt die op op de grond neer, op een grond dat helemaal waterpas is gemaakt voor 50 km.(zonder heuveltjes enz) Hoe ziet dat er dan uit? Ligt ie dan op zijn geheel op de grond of zit er toch een curve in? #DURFTEVRAGEN
Als je die hele 50km echt recht maakt dan krijg je effectief een soort kom ;) De uiteinden van die 50km zitten dan een paar km hoger boven het aardoppervlak dan het midden, er van uit gaande dat je het midden haaks op de zwaartekracht richting zet (en dus waterpas is). Als je de hele 50km overal waterpas maakt krijg je een kromme die de aarde volgt, en kan je die 50km lange rechte lat er niet naast leggen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163579302
Dit apparaat (de lineare versneller) is gebouwd om rekening met de bolling van de aarde te houden: https://en.wikipedia.org/(...)celerator_Laboratory
pi_163583336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:00 schreef Sosa het volgende:
Een vraag aan alle FE aanhangers:

Hoe kijken jullie aan tegen de hollow earth theorie? Veel van de argumenten die FE aanhangers bepleitten worden door hun gedeeld (iig dat de aarde niet rond is), maar zij gaan uiteindelijk uit van de 'hollow earth' en voeren hier ook bewijs voor aan.

Hoe gaan jullie met die visie om?

Oprechte vraag :)
Hoe kan de aarde niet rond zijn voor de Hollow Earth theorie? Als je het HE "bewijs" bekijkt zie je ook een ronde aarde.
  donderdag 7 juli 2016 @ 17:12:16 #191
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_163583523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Hoe kan de aarde niet rond zijn voor de Hollow Earth theorie? Als je het HE "bewijs" bekijkt zie je ook een ronde aarde.
Oja kut :P

Ik bedoel dat hun theorie ook afwijkt van 'earthers' en er ook heilig van overtuigd zijn
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_163583766
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:12 schreef Sosa het volgende:

[..]

Oja kut :P

Ik bedoel dat hun theorie ook afwijkt van 'earthers' en er ook heilig van overtuigd zijn
Denk dat er minder HE'ers zijn, en dat de meesten ook niet echt heilig overtuigd zijn, het is allemaal nóg meer "far fetched", het is o.a. gebaseerd op een verhaaltje dat Admiraal Byrd door een opening in de Noordpool in het binnenste van de aarde kwam en daar allemaal nieuwe levenssoorten zag en die waren heel aardig enzo, blabla.

Basically gewoon een Jules Verne sprookje. Denk dat de FE theorie een stuk meer overtuigde aanhangers heeft. Maargoed, hier hebben we ook maar 1 FE'er en die negeert helaas alles wat ergens op slaat.
pi_163584569
Ik heb deze gister gekeken, bijna helemaal:


Wat een genot. Echt puur genot. Mooiste is dat er ook mensen (of nouja, 1tje geloof ik, waarvan ik nog zei dat het *iemand* van hier had kunnen zijn maar daar dus op terug moet komen) zijn die om bewijs vragen. Wat volgt is een warrig verhaal.

En leuk ook dat die Jesus Christ wat hier al eens voorbij is gekomen daar dus gewoon was om zijn theorie uit te leggen, maar niets uitlegt (kritiek van de FE'ers daar als ik het allemaal volgde). Het mooiste vond ik de zogenaamde discussie tussen die kale en een FE'er, die FE'er werd langzaam bozer en bozer _O-.

Wonderbaarlijk, deze mensen. Echt heel wonderbaarlijk.
pi_163594647
quote:
An atom's position in a system is based upon its density in relation to
the surrounding densities and the changes in magnetism, electricity and temperature. Density is the most important function in determining the position of an object. Density is the vibration intensity within a volume in relation to the density of the surrounding medium


zo legt flat earth de zwaartekracht uit..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163599025
Met perspectief kom je écht niet meer weg hoor. Dat is al zo vaak gedebunked.

Hier voor de laatste maal:


En hiermee is het klaar wat mij betreft.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:57:55 #196
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_163604886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:27 schreef starla het volgende:
Met perspectief kom je écht niet meer weg hoor. Dat is al zo vaak gedebunked.

Hier voor de laatste maal:


En hiermee is het klaar wat mij betreft.
Ja maar,ja maar...
Graag verwijderen.
pi_163616470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:27 schreef starla het volgende:
Met perspectief kom je écht niet meer weg hoor. Dat is al zo vaak gedebunked.

Hier voor de laatste maal:


En hiermee is het klaar wat mij betreft.
Jij krijgt net zo veel briljante bewijzen die jouw video onderuithalen, als ik antwoorden op mijn vragen. :Y
pi_163633238
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 06:01 schreef Venlonees het volgende:

[..]

Jij krijgt net zo veel briljante bewijzen die jouw video onderuithalen, als ik antwoorden op mijn vragen. :Y
Ik denk dat er in 19 topics nog niet 1 bewijs voor de Flat Earth is geleverd, anders kan het topic wel op slot. :+ Ik betwijfel ook sterk of dat nog gaat gebeuren, erg veel FE'ers zijn er ook niet hier - 1tje die serieus "lijkt" en de rest trolls.
pi_163636309
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik denk dat er in 19 topics nog niet 1 bewijs voor de Flat Earth is geleverd, anders kan het topic wel op slot. :+ Ik betwijfel ook sterk of dat nog gaat gebeuren, erg veel FE'ers zijn er ook niet hier - 1tje die serieus "lijkt" en de rest trolls.
Ik vermoed dat ze beseffen dat er geen eer valt te behalen in dit topic; zoveel waterdicht bewijs tegen een platte aarde dat je alleen kunt 'weerleggen' met: 'nep!' of 'perspectief!'.

Gelukkig worden ze daar zelf ook een beetje moe van, waarschijnlijk niet rekende op zoveel weerstand en zo weinig mensen -zelfs hier in BNW- die geassocieerd willen worden met een platte aarde.

Op zich is dit wel een interessant verschijnsel; voor zelfs de grootste conspiratards die Fok! kent, is de platte aarde gewoon 'a bridge too far'.

En na 19 deeltjes is de enige juiste samenvatting dat er inderdaad geen spatje bewijs voor een platte aarde overeind blijft en de argumenten zonder veel inspanning en kennis ontkracht kunnen worden.

Een beetje wetenschappelijk integer persoon erkent dat hij het waarschijnlijk gewoon fout had getuige al het bewijs. Vast blijven klampen aan de platte aarde is niets meer dan 'wishful thinking'...
I feel kinda Locrian today
pi_163636903
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 10:29 schreef starla het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze beseffen dat er geen eer valt te behalen in dit topic; zoveel waterdicht bewijs tegen een platte aarde dat je alleen kunt 'weerleggen' met: 'nep!' of 'perspectief!'.

Gelukkig worden ze daar zelf ook een beetje moe van, waarschijnlijk niet rekende op zoveel weerstand en zo weinig mensen -zelfs hier in BNW- die geassocieerd willen worden met een platte aarde.

Op zich is dit wel een interessant verschijnsel; voor zelfs de grootste conspiratards die Fok! kent, is de platte aarde gewoon 'a bridge too far'.

En na 19 deeltjes is de enige juiste samenvatting dat er inderdaad geen spatje bewijs voor een platte aarde overeind blijft en de argumenten zonder veel inspanning en kennis ontkracht kunnen worden.

Een beetje wetenschappelijk integer persoon erkent dat hij het waarschijnlijk gewoon fout had getuige al het bewijs. Vast blijven klampen aan de platte aarde is niets meer dan 'wishful thinking'...
Misschien is dat wel waarom we nog in dit topic reageren, omdat er nog niet één FE'er is geweest die uiteindelijk toegaf, "Ok, de aarde is rond."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')