abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2016 @ 22:11:22 #101
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_163700583
Een iMac voor ¤79/maand en dan voor 60 maanden! Dat kán toch niet goed gaan? :o _O-

Daar koop je een kleine middenklasse auto voor. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:27:22 #102
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_163701189
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:11 schreef Cynix ® het volgende:
Een iMac voor ¤79/maand en dan voor 60 maanden! Dat kán toch niet goed gaan? :o _O-

Daar koop je een kleine middenklasse auto voor. :')
Zat ook even te kijken, de eerste de beste wasmachine die ik daar pak.
Voor 870 euro bij Coolblue.

Daar voor 60 maanden te huur (minimale looptijd) voor 39 euro / maand ben je ¤2340,- kwijt... daar koop je er bijna 3 voor :')

Godallejezus zeg...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_163701238
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:11 schreef Cynix ® het volgende:
Een iMac voor ¤79/maand en dan voor 60 maanden! Dat kán toch niet goed gaan? :o _O-

Daar koop je een kleine middenklasse auto voor. :')
DixOFFs
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:32:17 #104
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_163701363
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:28 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

DixOFFs
Slim? Huren bij dixons is pas slim.

Ik zie graag welke definitie van 'slim' ze gebruikt hebben :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_163701835
Perfect voor nieuwe deelnemers van dubbeltje op z'n kant.
Tap tap tap
pi_163707270
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Slim? Huren bij dixons is pas slim.

Ik zie graag welke definitie van 'slim' ze gebruikt hebben :')
www.skala.nl bestaat gewoon ook nog :o
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163707297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:08 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

www.skala.nl bestaat gewoon ook nog :o
nog nooit van gehoord...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:11:13 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163707303
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Slim? Huren bij dixons is pas slim.

Ik zie graag welke definitie van 'slim' ze gebruikt hebben :')
Ik ken een bedrijf dat een slogan gebruikt met "slimme klant" erin... Ja, tussen aanhalingstekens :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163707304
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:11 schreef Cynix ® het volgende:
Een iMac voor ¤79/maand en dan voor 60 maanden! Dat kán toch niet goed gaan? :o _O-

Daar koop je een kleine middenklasse auto voor. :')
Serieus? En je zit er ook 60 maanden aan vast?

Nou ja, ik heb een tijd bij Wehkamp gewerkt. Als je ziet in wat voor problemen mensen zich steken. Dat bedrijf moest soms echt mensen tegen zichzelf in bescherming nemen, volkomen onverantwoord gedrag werd er door de klanten vertoond. Die figuren gaan ook rustig mee in dit soort constructies van Dixons.
pi_163707454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

nog nooit van gehoord...
Stokoud bedrijf wat al eeuwig doet wat Dixons nu doet
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:55:23 #111
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_163707809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Serieus? En je zit er ook 60 maanden aan vast?

Nou ja, ik heb een tijd bij Wehkamp gewerkt. Als je ziet in wat voor problemen mensen zich steken. Dat bedrijf moest soms echt mensen tegen zichzelf in bescherming nemen, volkomen onverantwoord gedrag werd er door de klanten vertoond. Die figuren gaan ook rustig mee in dit soort constructies van Dixons.
Ik denk dat de helft van wat zich bij schuldhulpverlening meldt zich ook op die manier in de schulden gestoken heeft. Poffen als een malle.
Eigenlijk zou het niet moeten kunnen. :{
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_163708772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Serieus? En je zit er ook 60 maanden aan vast?

Nou ja, ik heb een tijd bij Wehkamp gewerkt. Als je ziet in wat voor problemen mensen zich steken. Dat bedrijf moest soms echt mensen tegen zichzelf in bescherming nemen, volkomen onverantwoord gedrag werd er door de klanten vertoond. Die figuren gaan ook rustig mee in dit soort constructies van Dixons.
Tipje van de sluier? Gewoon hele bergen zooi bestellen zonder te betalen ofzo?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163708934
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:02 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Tipje van de sluier? Gewoon hele bergen zooi bestellen zonder te betalen ofzo?
Vooral zaken bestellen die ze werkelijk waar niet nodig hebben. Televisies, frituurpannen, fietsen, alles ging die kant op. Vervolgens boos opbellen dat ze hun kredietlimiet bereikt hebben en dus de wasmachine niet kunnen bestellen die ze wél echt nodig hebben. Zoveel mensen die zich echt de puinpoeier in hadden gekocht op krediet bij de Wehkamp. Ik geloof dat dat nu niet meer kan daar en dat het nu een gewoon warenhuis is maar ben er niet zeker van.

Of klagende mensen over de enorme maandbedragen die ze moeten aflossen. Destijds was de effectieve rente gewoon iets van 500% op jaarbasis. Die rekensom konden die amoebes echt niet maken.

Het beste verhaal was trouwens dat ik iemand aan de telefoon had over haar bikini's die ze terug zou sturen. Haar man was het naar het postkantoor aan het brengen, maar de bikini's zouden niet meer bij ons terug komen. Dus ik vraag "Hoezo niet?". Zegt zij: "Nou, mijn man is zojuist met de auto en het pakketje het kanaal in gereden!" Ik heb de grap over dat hij gelukkig wel zwemkleding bij zich had maar niet gemaakt :')
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:27:13 #114
141482 Q.
JurassiQ
pi_163709107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Vooral zaken bestellen die ze werkelijk waar niet nodig hebben. Televisies, frituurpannen, fietsen, alles ging die kant op. Vervolgens boos opbellen dat ze hun kredietlimiet bereikt hebben en dus de wasmachine niet kunnen bestellen die ze wél echt nodig hebben. Zoveel mensen die zich echt de puinpoeier in hadden gekocht op krediet bij de Wehkamp.
Sommige mensen snappen echt niet hoe de wereld werkt hè? :')
For great justice!
pi_163710036
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Sommige mensen snappen echt niet hoe de wereld werkt hè? :')
Eens per kwartaal kwam de nieuwe gids, en dan werd het krediet weer gemaxed. Ze zagen het echt als gratis shoppen. Dat ze 280 euro per maand af moesten betalen stond niet echt op de prioriteitenlijst :')
pi_163710239
Nu moet je gelukkig bij de meeste bedrijven vooruit betalen met iDeal. Als je geen geld hebt: geen aankoop. Maar goed, als je ook nog een creditcard hebt dan betaal je nog steeds op de pof.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163710463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Vooral zaken bestellen die ze werkelijk waar niet nodig hebben. Televisies, frituurpannen, fietsen, alles ging die kant op. Vervolgens boos opbellen dat ze hun kredietlimiet bereikt hebben en dus de wasmachine niet kunnen bestellen die ze wél echt nodig hebben. Zoveel mensen die zich echt de puinpoeier in hadden gekocht op krediet bij de Wehkamp. Ik geloof dat dat nu niet meer kan daar en dat het nu een gewoon warenhuis is maar ben er niet zeker van.

Of klagende mensen over de enorme maandbedragen die ze moeten aflossen. Destijds was de effectieve rente gewoon iets van 500% op jaarbasis. Die rekensom konden die amoebes echt niet maken.

Het beste verhaal was trouwens dat ik iemand aan de telefoon had over haar bikini's die ze terug zou sturen. Haar man was het naar het postkantoor aan het brengen, maar de bikini's zouden niet meer bij ons terug komen. Dus ik vraag "Hoezo niet?". Zegt zij: "Nou, mijn man is zojuist met de auto en het pakketje het kanaal in gereden!" Ik heb de grap over dat hij gelukkig wel zwemkleding bij zich had maar niet gemaakt :')
;( _O- :'(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163710551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eens per kwartaal kwam de nieuwe gids, en dan werd het krediet weer gemaxed. Ze zagen het echt als gratis shoppen. Dat ze 280 euro per maand af moesten betalen stond niet echt op de prioriteitenlijst :')
Gezellig John Williams op de koffie

Oh... We gaan ietswat offtopic :T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163710554
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:46 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

;( _O- :'(
Ook nog eentje van een vent die ik na moest bellen over waarom hij zijn bed nog terug wilde sturen nadat hij het al meer dan twee weken thuis had staan (officieel is het dan gewoon van hem).

"Ja, een dag nadat ik hem binnen had ben ik door de politie van dat bed gelicht en heb ik in de bak gezeten!"

Mooie verhalen. Maar wel off-topic, excuses.
pi_163710852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ook nog eentje van een vent die ik na moest bellen over waarom hij zijn bed nog terug wilde sturen nadat hij het al meer dan twee weken thuis had staan (officieel is het dan gewoon van hem).

"Ja, een dag nadat ik hem binnen had ben ik door de politie van dat bed gelicht en heb ik in de bak gezeten!"

Mooie verhalen. Maar wel off-topic, excuses.
Creatief zijn ze nog wel, min of meer :P
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:13:26 #121
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_163710894
Beerenburger straks ook niet meer te krijgen ;(
bepaalde producten ook gewoon het loodje leggen.

http://nos.nl/artikel/211(...)rikant-failliet.html

[ Bericht 26% gewijzigd door KingRadler op 13-07-2016 13:19:17 ]
pi_163710999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:13 schreef KingRadler het volgende:
Beerenburger straks ook niet meer te krijgen ;(
bepaalde producten ook gewoon het loodje leggen.

http://fd.nl/ondernemen/1(...)n-door-faillissement
Het recept zal waarschijnlijk gewoon worden verkocht. Of je start een nieuwe stokerij. Beerenburg zullen we gewoon nog kunnen kopen :)
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:19:40 #123
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_163711000
Ha fijn, een borrel van Florijn!
pi_163714231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:13 schreef KingRadler het volgende:
Beerenburger straks ook niet meer te krijgen ;(
bepaalde producten ook gewoon het loodje leggen.

http://nos.nl/artikel/211(...)rikant-failliet.html
Dat bejaardendrankje zou toch beter moeten verkopen met de huidige vergrijzing.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_163715038
Ik ben een lurker vwb dit topic maar wat betreft Dixons alleen maar :o :o :o .. dat kan toch niet goed gaan?!

En ik vind het bepaald geen vooruitggang voor hun imago maar dat is een andere discussie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 juli 2016 @ 16:59:09 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163715373
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:13 schreef KingRadler het volgende:
Beerenburger straks ook niet meer te krijgen ;(
bepaalde producten ook gewoon het loodje leggen.

http://nos.nl/artikel/211(...)rikant-failliet.html
De Weduwe draait als zelfstandig bedrijf en rendabel, die zullen wel netjes door gaan onder een andere eigenaar of zelfstandig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_163715435
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 08:43 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Ah wat een goed nieuws voor de Haarlemse binnenstad. :)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 juli 2016 @ 17:08:20 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163715607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zat ook even te kijken, de eerste de beste wasmachine die ik daar pak.
Voor 870 euro bij Coolblue.

Daar voor 60 maanden te huur (minimale looptijd) voor 39 euro / maand ben je ¤2340,- kwijt... daar koop je er bijna 3 voor :')

Godallejezus zeg...
wtf _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2016 @ 17:17:55 #129
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_163715891
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:11 schreef Mystikvm het volgende:
Serieus? En je zit er ook 60 maanden aan vast?
Nee hoor, korter kan ook. Da's alleen nog (veel) duurder: De iMac komt dan op ¤160 per maand voor het eerste jaar. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Eindredactie Games woensdag 13 juli 2016 @ 22:08:54 #130
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_163721502
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:11 schreef Cynix ® het volgende:
Een iMac voor ¤79/maand en dan voor 60 maanden! Dat kán toch niet goed gaan? :o _O-

Daar koop je een kleine middenklasse auto voor. :')
Dat ie auto een wiel mist en a la de Flinstones moet remmen zeg je er niet bij :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:21:55 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163724709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:13 schreef KingRadler het volgende:
Beerenburger straks ook niet meer te krijgen ;(
bepaalde producten ook gewoon het loodje leggen.

http://nos.nl/artikel/211(...)rikant-failliet.html
En toch hè, wat is er bij zo'n bedrijf de afgelopen.... laten we zeggen 10 jaar, in de bedrijfsvoering veranderd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163725856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch hè, wat is er bij zo'n bedrijf de afgelopen.... laten we zeggen 10 jaar, in de bedrijfsvoering veranderd?
'als je lang genoeg gewoon blijft wordt je vanzelf bijzonder' gaat blijkbaar niet voor iedereen op ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:03:00 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163726012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 07:25 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

'als je lang genoeg gewoon blijft wordt je vanzelf bijzonder' gaat blijkbaar niet voor iedereen op ;)
Voor de Weduwe Joustra kennelijk wel.
Alleen jammer dat ze in 1980 de aandelen aan Dirkzwager hadden verkocht en pogingen tot terugkopen op niets uitliepen.

Dat laatste was waarschijnlijk voor alle partijen het beste geweest.
Maar goed misschien dat het ze nu lukt het bedrijf uit de failliete boedel te redden.
Het lijkt me dat de curator daar wel oren naar zal hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163726020
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor de Weduwe Joustra kennelijk wel.
Alleen jammer dat ze in 1980 de aandelen aan Dirkzwager hadden verkocht en pogingen tot terugkopen op niets uitliepen.

Dat laatste was waarschijnlijk voor alle partijen het beste geweest.
Maar goed misschien dat het ze nu lukt het bedrijf uit de failliete boedel te redden.
Het lijkt me dat de curator daar wel oren naar zal hebben.
Ah okay, ik weet echt helemaal niets van het bedrijf behalve dan 1 of 2 van die ouwelullen-drankjes die ze maken :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:43:40 #135
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_163726980
http://fd.nl/ondernemen/1(...)op-failliet-mcgregor

quote:
Eigenaren bieden op failliet McGregor

De huidige eigenaren van McGregor zijn de voornaamste kandidaten om hun eigen failliete modehuis over te nemen uit de boedel. Zij hebben recent zelf een bod uitgebracht en dat is momenteel de enige bieding die nog op tafel ligt.

Dat zeggen meerdere bronnen en wordt onderschreven door correspondentie van de curator die is ingezien door het FD.

De curator schrijft in een vertrouwelijke brief dat het om een superieur bod gaat. Ingewijden stellen dat de aandeelhouders in een sterk afgeslankte vorm verder willen gaan met McGregor. Dat betekent dat een groot deel van de 1200 werknemers zijn baan verliest.

Saillant detail is dat de vier aandeelhouders — bedrijvenbank NIBC, investeerder Marcel Boekhoorn en de oprichters Jeroen Schothorst en Ben Kolff — zelf een doorslaggevende invloed hebben gehad op het verkoopproces. De eigenaren hebben pandrechten op vrijwel alle bezittingen, waardoor ze bovenaan de lijst met crediteuren staan. Het bedrijf kan door de curatoren niet verkocht worden zonder goedkeuring van hen.

Afgewezen

Alle andere biedingen die de afgelopen weken bij de curator zijn binnengekomen, zijn afgelopen vrijdag afgewezen. Zo lag er onder meer een bod van de investeringsfondsen Apollo en Alteri op een groot deel van het bedrijf. De Chinese familie Lo aasde samen met Xstyles, een joint-venturepartner van McGregor in zeilmodemerk Gaastra Pro, op het onderdeel Gaastra.

Nu of nooit

De gesprekken over een overname van de boedel bevinden zich in een afrondende fase. De knoop kan elk moment worden doorgehakt. Snelheid is geboden, want om het concern draaiende te houden moeten zonder verder oponthoud de wintercollectie worden aangeschaft. 'Het is nu of nooit', zegt een bron die dicht op de deal zit.

Het alternatief is dat het bedrijf volledig ontmanteld wordt en de voorraden worden geliquideerd.
En jawel hoor.. Waarom laat je de tent failliet gaan als je er vervolgens zelf weer een bod op doet? :') Oftewel: lekker makkelijk van schulden en personeel af en dooooor!

Drie weken geleden riepen de aandeelhouders nog dat ze geen rol meer zouden spelen bij een eventuele doorstart :'). Dubieuze rol.

https://fashionunited.nl/(...)gregor/2016062126526

quote:
Geen rol meer voor aandeelhouders bij doorstart McGregor
Tessa Guntlisbergen | dinsdag 21 juni 2016

De twee mede-oprichters en vier aandeelhouders van McGregor spelen bij een eventuele doorstart van het modemerk geen rol meer. Ze wilden de plannen van de nieuwe McGregor-topman Armin Brogers niet financieren, waardoor McGregor Fashion Group in de problemen kwam. Dat stelt mede-oprichter en aandeelhouder Jeroen Schothorst tegenover NRC.

McGregor vroeg eerder deze maand uitstel van betaling aan, slechts vijf weken na het aantreden van de nieuwe topman Armin Broger. Broger volgde Schothorst op, nadat die in april opstapte bij McGregor Fashion Group.

Schothorst was niet vertrokken als hij had voorzien dat McGregor Fashion Group zo snel na zijn vertrek uitstel van betaling moest aanvragen, zo zegt hij tegen NRC. Volgens de voormalig topman waren de reorganisatieplannen van Broger ‘uitstekend’, maar konden de vier aandeelhouders, naast Schothorst ook mede-oprichter Ben Kolff, zakenbank NIBC en Marcel Boekhoorn, het niet eens worden over de financiële randvoorwaarden.

Waarom de aandeelhouders Broger’s plannen niet willen financieren, wil Schothorst niet zeggen. Wel laat hij tegenover de krant weten dat zij bij een eventuele doorstart van McGregor geen rol meer zullen spelen.

Volgens bewindvoerder Marcel van Zanten is een faillissement niet aan de orde bij McGregor. Inmiddels zouden zich tientallen potentiële kopers hebben gemeld bij McGregor Fashion Group. Voorlopig blijft de toekomst van de 1.200 medewerkers en de 150 winkels nog onzeker.
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 10:34:05 #136
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_163727853
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch hè, wat is er bij zo'n bedrijf de afgelopen.... laten we zeggen 10 jaar, in de bedrijfsvoering veranderd?
Weduwe Joustra was wel gewoon winstgevend. Beerenburg is een zeer geliefd drankje in Friesland en dan is dit de enige echte niet bijgezoete.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:12:50 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163729732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:34 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Weduwe Joustra was wel gewoon winstgevend. Beerenburg is een zeer geliefd drankje in Friesland en dan is dit de enige echte niet bijgezoete.
Nee, maar bij Dirkzwager.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 12:28:44 #138
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_163730026
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar bij Dirkzwager.
Ach so, ja blijkbaar te weinig. Ik heb nooit prettig in een Mitra gewinkeld, als je eens iets leuks wilde moest je het maar online bestellen. Al het andere was er gewoon te duur.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_163731570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch hè, wat is er bij zo'n bedrijf de afgelopen.... laten we zeggen 10 jaar, in de bedrijfsvoering veranderd?
Wat dacht je van vergrijzende clientèle (hooghouft heeft hier ook enorm last van, welke jeugdige drinkt Jenever), kredietcrisis, verhoogde accijnzen etc.
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 14:22:06 #140
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_163732251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat dacht je van vergrijzende clientèle (hooghouft heeft hier ook enorm last van, welke jeugdige drinkt Jenever), kredietcrisis, verhoogde accijnzen etc.
Jenever is juist weer hip aan het worden, zeker de gekkere jenevers. Kijk eens naar wat Zuidam allemaal neerzet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:23:15 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163732274
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat dacht je van vergrijzende clientèle (hooghouft heeft hier ook enorm last van, welke jeugdige drinkt Jenever), kredietcrisis, verhoogde accijnzen etc.
Dat was Saké in Japan ook, maar in de afgelopen tien jaar is dat heel hip geworden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 juli 2016 @ 15:06:54 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163733222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ah okay, ik weet echt helemaal niets van het bedrijf behalve dan 1 of 2 van die ouwelullen-drankjes die ze maken :)
De Weduwe maakt best wat aparte leuke drankjes hoor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_163733249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:22 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Jenever is juist weer hip aan het worden, zeker de gekkere jenevers. Kijk eens naar wat Zuidam allemaal neerzet.
Dat klopt. Veel hippe tentjes die jenever verkopen. Vind het zelf ook heel lekker.

Allerlei kruidenbitters en -likeuren zijn behoorlijk populair aan het worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 juli 2016 @ 15:08:06 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163733252
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://fd.nl/ondernemen/1(...)op-failliet-mcgregor

[..]

En jawel hoor.. Waarom laat je de tent failliet gaan als je er vervolgens zelf weer een bod op doet? :') Oftewel: lekker makkelijk van schulden en personeel af en dooooor!

Drie weken geleden riepen de aandeelhouders nog dat ze geen rol meer zouden spelen bij een eventuele doorstart :'). Dubieuze rol.

https://fashionunited.nl/(...)gregor/2016062126526

[..]

vrij schandalig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 15:13:05 #145
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_163733378
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat klopt. Veel hippe tentjes die jenever verkopen. Vind het zelf ook heel lekker.

Allerlei kruidenbitters en -likeuren zijn behoorlijk populair aan het worden.
Ik maak zelf ook graag kruidenbitters met jenever als basis. Mijn appeltaartjenever is een succes bijvoorbeeld :D
Tijd terug eens speltjenever gehad, die was echt heel lekker.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_163735228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:22 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Jenever is juist weer hip aan het worden, zeker de gekkere jenevers. Kijk eens naar wat Zuidam allemaal neerzet.
Weet ik, ze proberen van alles maar slaat het ook aan?
pi_163895187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:13 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik maak zelf ook graag kruidenbitters met jenever als basis. Mijn appeltaartjenever is een succes bijvoorbeeld :D
Tijd terug eens speltjenever gehad, die was echt heel lekker.
appeltaartjesjenever klinkt als iets wat ik wil proeven :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:52:47 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163895255
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:50 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

appeltaartjesjenever klinkt als iets wat ik wil proeven :@
Daar zou ik ook een fles van kopen :Y
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163895670
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar zou ik ook een fles van kopen :Y
appeltaartjesjeneverproefmeet bij Djkoelkast.
En al die andere jenevers die hij/zij brouwt proeven.
En daarna kunnen we een bestelling plaatsen :9

Een soort van Tupperware of Oriflame-party. Alleen met jenever O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_163895745
Volgens mij heb ik een gat in de thuisverkoopparty's-markt gevonden *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2016 @ 06:26:30 #151
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_163898264
Bij Herbalife lijkt dat iets minder goed uit te pakken. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 09:17:43 #152
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_163899328
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

appeltaartjesjeneverproefmeet bij Djkoelkast.
En al die andere jenevers die hij/zij brouwt proeven.
En daarna kunnen we een bestelling plaatsen :9

Een soort van Tupperware of Oriflame-party. Alleen met jenever O+
Haha, het is nogal wat werk. Ik ga binnenkort ook weer bier brouwen, vorige keer met een wortpakket, nu ga ik ook de wort zelf maken. Stapje voor stapje ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:54:53 #153
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_163960312
Laatste dag bij scheer en Fop

FF een wereld stekker gescoord

Van 7,95 voor 3,95
Ik weet dat ze wel goedkoper te vinden zijn maar dan heb je weer verzend of 30 dagen wacht tijd

Btw expert neemt alle garantie over
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:27:13 #154
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_163962563
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:54 schreef AlwaysConnected het volgende:
Laatste dag bij scheer en Fop

FF een wereld stekker gescoord

Van 7,95 voor 3,95
Ik weet dat ze wel goedkoper te vinden zijn maar dan heb je weer verzend of 30 dagen wacht tijd

Btw expert neemt alle garantie over
Action heeft ze gewoon. :@
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:43:25 #155
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_163962998
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Action heeft ze gewoon. :@
Ach ja klopt
Maar kwa loopafstand is scheer erg dichtbij voor action ben ik 15 min verder
pi_163963269
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Action heeft ze gewoon. :@
Die van Action vertrouw ik niet zo.

Heb er ook eentje nodig ;(
Tap tap tap
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:20:27 #157
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_163963983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die van Action vertrouw ik niet zo.

Heb er ook eentje nodig ;(
Bij scheer te laat
Ze zijn bye bye
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:04:44 #158
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_164045578
Omdat we het er eerder in dit topic over hadden:

http://www.retailwatching(...)choolgat-van-vd.html

quote:
Zo vult HEMA het schoolgat van V&D

Door Amnon Vogel
Redactie RetailWatching

Met het wegvallen van V&D ontstond een groot gat in de markt op het gebied van school- en schrijfwaren. Bruna sprong daar als eerste openlijk op in, HEMA dook er al snel achteraan. Voor het eerst in de geschiedenis introduceert de winkelketen daarbij zelfs andere merken dan het eigen, al moeten we daar volgens director buying & merchandising hard goods & food Mischa Simons niet te zwaar aan tillen. “Dat is een druppel op een gloeiende plaat.”

Het einde van V&D sloeg niet alleen een gat in de winkelstraten, maar ook in de markt voor school- en schrijfartikelen. Voor HEMA, ook sinds jaar en dag groot in die categorie, een kans om niet te laten liggen. Al was het volgens Simons niet dé reden om er zwaarder op in te zetten. “We waren er al langer mee bezig en hadden het waarschijnlijk sowieso wel gedaan. Het wegvallen van V&D maakte de keuze natuurlijk wel makkelijker.”

Een opvallend bijverschijnsel in de stap van HEMA is het binnenhalen van grote externe merken, die in veel gevallen ook bij concurrenten te krijgen zijn. Agenda’s van onder meer Voetbal International en Bart Simpson liggen plotseling in de schappen, terwijl topman Tjeerd Jegen eerder dit jaar nog zei dat juist de eigen merken het bestaansrecht van HEMA vormen. Producten die nergens anders te koop zijn, daar draait het om en daarom gaat HEMA niet V&D achterna, zo liet Jegen optekenen in De Telegraaf. Is deze nieuwste move daarmee niet tegenstrijdig? Nee, zegt Simons. “We danken ons bestaansrecht inderdaad aan de eigen merken. Maar we werken wel vaker samen met grote merken die qua ‘value’ dicht bij ons liggen, dat is niet nieuw.”

Als voorbeeld noemt ze de National Geographic-agenda, die alleen bij HEMA te koop is. “Een heel sterk merk dat staat voor een goede wereld, en daarom goed bij HEMA past.” Sommige andere merken die interesse toonden, met bijvoorbeeld grove teksten, heeft HEMA afgewezen. “Die stonden in waarde te ver van ons af”, zegt Simons. En de VI-agenda’s, die wel ‘overal’ in de schappen liggen? “Die hebben we heel klein staan en gaan helemaal op in het geweld van het grotere geheel.” De introductie van A-merken is volgens Simons dan ook niet zo groot en vernieuwend als het lijkt. “Het is een druppel op een gloeiende plaat. We hebben die merken toegevoegd voor de breedte van het assortiment, maar belangrijker is dat we dit jaar alle school- en schrijfwaren in een speciale hoek bij elkaar brengen.”

Marktleider
HEMA is de tweede retailer die bekendmaakt dieper in het schoolsegment te duiken. Bruna deed dat enkele maanden geleden, als directe reactie op het wegvallen van V&D. “Bruna heeft die stap heel groot aangekondigd, maar wat ze doen is eigenlijk maar heel beperkt”, zegt Simons daarover. De twee pop-upstores met schoolspullen van Bruna zijn niet te vergelijken met HEMA, dat landelijk toeslaat. Bovendien was de winkelketen al langer ‘groot in schrijfwaren’, zegt Simons. “Het is niet zo dat nu V&D omvalt, we ineens de expert op schoolgebied willen zijn. Dat waren we al, maar ik verwacht dat we nu ook marktleider worden.”

De aangescherpte focus op schoolproducten wordt gecombineerd met de nodige online innovaties. De inzet van Snapchat, dat wordt gebruikt in combinatie met de speciale DIY-workshops rond het thema, is daarbij volledig nieuw. De samenwerking met influencers is dat niet. Dat doet HEMA al drie jaar, met name op het gebied van beauty. Maar een groep van vier back to school-vloggers, die is wel nieuw. Met hen hoopt de retailer de juiste toon te pakken te krijgen om leerlingen uit groep zeven en acht zo ver te krijgen juist daar hun agenda’s, pennen en gummetjes te kopen. De omzetontwikkeling laat volgens Simons zien dat de acties aanslaan. “We zien nu al een piek in de verkoop van schoolspullen, terwijl die meestal pas in augustus ligt.” Verder verkoopt HEMA nu het gehele schoolassortiment ook online, ook al is ‘één gummetje verkopen niet rendabel’, weet Simons. “Maar dat verlies nemen we graag.”

HEMA timmert online sowieso flink aan de weg. Onlangs werd een nieuwe website gelanceerd en is gestart met online orders picken in de winkel, om de levertijden te verkorten. Verschillende vernieuwingen staan nog op de planning, al wil Simons daar nog niets over loslaten. Winstgevendheid is al jaren een probleem voor HEMA, dus er móet ook wel het een en ander gebeuren. Simons heeft er vertrouwen in dat de winkelketen, die later dit jaar zijn negentigste verjaardag viert, er op tijd bij is met zijn vernieuwingen. Bovendien kan HEMA wel tegen een stootje. “HEMA is een sterk merk, met een heel breed assortiment én een geheel eigen handschrift. Wij zullen altijd onszelf blijven en geen anderen kopiëren. We zijn geen bol.com of Blokker.”
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:13:18 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164045711
quote:
99s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Omdat we het er eerder in dit topic over hadden:

http://www.retailwatching(...)choolgat-van-vd.html

[..]

Bij de Makro zag ik ook een kleine schoolcampus verschijnen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:43:50 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_164047359
De Bruna had ook een schoolcampus
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_164101700
Winkels Mitra maken doorstart

De zelfstandige slijterijen van het onlangs failliet verklaarde Mitra maken een doorstart. De keten wordt door drankengroothandel De Monnik overgenomen, in samenwerking met de ondernemers die de winkels uitbaten.

De Mitra-winkels blijven zelfstandig en worden geen onderdeel van De Monnik. Dat bedrijf uit Oldenzaal intensiveert wel zijn samenwerking als toeleverancier met de ongeveer 120 ondernemers en de circa 145 betrokken winkels.

Mitra werd eind juni failliet verklaard. Dat betekende het einde voor de 24 eigen winkels van het bedrijf, die nu ook geen deel uitmaken van de doorstart. De ondergang van Mitra trok ook moederbedrijf Dirkzwager mee. Diverse onderdelen van dat bedrijf, zoals distillerderij Cooymans en Beerenburg-maker Weduwe Joustra, konden afgelopen tijd al een doorstart melden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_doorstart__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_164104910
Vandaar dat de gesloten Mitra hier sinds het faillissement nog vol staat :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 09:46:54 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164105025
quote:
Moeilijkheden
Mitra verkeerde al langer in moeilijkheden, onder meer door de zwakke economie, teruglopende verkopen van binnenlands gedistilleerd en concurrentie met de supermarkt en online aanbieders. Het bedrijf werd eind juni failliet verklaard.
Wat mij verbaast is dat, ondanks dat vaak dezelfde redenen voor een faillissement worden aangehaald, er kennelijk altijd weer iemand genoeg brood in de boedel ziet om door te starten, terwijl er aan de oorzaken van het faillissement feitelijk niets is veranderd.

• De toegenomen verkoop via internet lijkt me een blijvertje.
• Concurrentie met de supermarkt lijkt me ook een blijvertje.
• De zwakke economie lijkt wat aan te trekken, maar nog geen reden om ongebreideld geld over de balk te gooien.
• Oubollige interieurs/huisstijl/assortiment wordt meestal ook niet echt aangepakt.

Mijn persoonlijke conclusie: De meeste doorgestarte ketens klappen later weer/alsnog. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 30-07-2016 12:15:31 ]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164105647
De Mitra voegde ook niks toe. Als ik een goede wijn wil ga ik wel naar een speciaalzaak die me ook advies kan geven.
Voor de normale drank voldoet de G&G, supermarkt of België.

Beter had G&G het overgenomen. Dan had die doorstart wel iets geworden.
Ik geloof er niet in dat het nu wel iets gaat worden :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 11:21:22 #165
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164106163
Hier in het dorp had je wel een Mitra maar geen Gall & Gall.
Al had de Mitra nooit echt iets bijzonders en was duur. 25m verder zit een Deen met slijterij en 500m de andere kant op een Vomar met slijterij, daar kun je al je "merkmeuk" halen en Deen heeft een redelijk groot assortiment speciaalbier.
Alleen voor goede whisky moet je een stuk rijden, maar dat was altijd al zo, Mitra had alleen of zooi of overpriced.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_164106547
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:48 schreef mascara-klodder het volgende:
De Mitra voegde ook niks toe. Als ik een goede wijn wil ga ik wel naar een speciaalzaak die me ook advies kan geven.
Voor de normale drank voldoet de G&G, supermarkt of België.

Beter had G&G het overgenomen. Dan had die doorstart wel iets geworden.
Ik geloof er niet in dat het nu wel iets gaat worden :)
Wat een kletskoek allemaal. Mitra is franchise, dus dat het moederbedrijf failliet is gegaan zegt niets over de winkels. Misschien draaien sommige daarvan wel fantastisch. Zal ook afhangen van de betreffende ondernemer en de lokale situatie.

En overname door Gall en Gall? Waarom? Zodat er nog minder diversiteit en concurrentie ontstaat in het winkellandschap?
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 12:57:11 #167
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164108105
Mitra wás al een overbodige keten en als er niet echt iets verandert gaan ze snel genoeg nog een keer down. Laten we het niet ingewikkelder maken dan nodig. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164108412
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:57 schreef Cynix ® het volgende:
Mitra wás al een overbodige keten en als er niet echt iets verandert gaan ze snel genoeg nog een keer down. Laten we het niet ingewikkelder maken dan nodig. :)
Hoezo 'nog een keer'? De winkels die nu een doorstart maken waren niet failliet. Of snap je niet wat franchise betekent? :?
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 13:29:36 #169
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164108718
Failliet of niet, de 20 eigen winkels van Mitra waren sowieso al gestopt. En de franchise-formule was kennelijk ook niet al te gezond. Anders hadden we dit hele gedoe niet gehad. Maar vanaf nu zal het allemaal vast veel beter gaan.

Al zou ik zo 1,2,3 niet precies weten waarom ik, en de rest van Nederland, er nu wél al onze drank gaan halen, maar dat ga je me vast ook wel uitleggen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164108930
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:29 schreef Cynix ® het volgende:
Failliet of niet, de 20 eigen winkels van Mitra waren sowieso al gestopt. En de franchise-formule was kennelijk ook niet al te gezond. Anders hadden we dit hele gedoe niet gehad. Maar vanaf nu zal het allemaal vast veel beter gaan.

Al zou ik zo 1,2,3 niet precies weten waarom ik, en de rest van Nederland, er nu wél al onze drank gaan halen, maar dat ga je me vast ook wel uitleggen. :')
Tja. Kennelijk snap je echt niet wat franchise inhoudt.

Zit er eigenlijk een Mitra in Woensel? Misschien kun je het daar dan even navragen. :P
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 14:25:57 #171
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164109648
Jou is kennelijk volledig ontgaan dat er überhaupt iets aan de hand was bij Mitra. :')
Tip: lees dit artikel nog eens door, misschien begrijp je het dan iets beter.

Voor je gemak zal ik zelfs een zinnetje quoten:
quote:
Als gevolg van het faillissement sluiten de 24 eigen winkels van Mitra de deuren en dreigen 144 werknemers op straat te komen staan.
Kennelijk snapt nu.nl er trouwens ook geen hol van, want ze suggereren dat de franchise-vestigingen ook te koop staan. Of de curator is gek, dat kan ook:
quote:
Voor de 143 franchisevestigingen wordt een koper gezocht, meldt RTL Z op basis van gesprekken met curator Coen Houtman. Deze winkels blijven wel gewoon geopend.
Bottomline: De keten wás al overbodig, de formule werkte kennelijk niet (meer) en als (de nieuwe eigenaar van) Mitra niets verandert krijgen de winkels, franchise of zelfstandig, alsnog een probleem in 2016 of 2017.
(Persoonlijke mening. Red.)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164109802
Waar heb je het toch allemaal over? We hadden het over de vraag of de doorstart kans van slagen heeft. Wat hebben de eigen filialen daarmee te maken? Die vallen buiten de doorstart.

Dat de franchisegever failliet is gegaan zegt niets over de overlevingskans van een individuele ondernemer.
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 14:51:35 #173
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164110079
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:37 schreef k_man het volgende:
Waar heb je het toch allemaal over? We hadden het over de vraag of de doorstart kans van slagen heeft.
Dat weet natuurlijk niemand, maar minimaal 3 personen gaven hun persoonlijke mening daarover, maar dat is dan kennelijk weer allemaal kletskoek: 8)7

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:48 schreef mascara-klodder het volgende:
De Mitra voegde ook niks toe. Als ik een goede wijn wil ga ik wel naar een speciaalzaak die me ook advies kan geven.
Voor de normale drank voldoet de G&G, supermarkt of België.

Beter had G&G het overgenomen. Dan had die doorstart wel iets geworden.
Ik geloof er niet in dat het nu wel iets gaat worden :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:21 schreef djkoelkast het volgende:
Hier in het dorp had je wel een Mitra maar geen Gall & Gall.
Al had de Mitra nooit echt iets bijzonders en was duur. 25m verder zit een Deen met slijterij en 500m de andere kant op een Vomar met slijterij, daar kun je al je "merkmeuk" halen en Deen heeft een redelijk groot assortiment speciaalbier.
Alleen voor goede whisky moet je een stuk rijden, maar dat was altijd al zo, Mitra had alleen of zooi of overpriced.
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:46 schreef Cynix ® het volgende:
Wat mij verbaast is dat, ondanks dat vaak dezelfde redenen voor een faillissement worden aangehaald, er kennelijk altijd weer iemand genoeg brood in de boedel ziet om door te starten, terwijl er aan de oorzaken van het faillissement feitelijk niets is veranderd.
Mijn persoonlijke conclusie: De meeste doorgestarte ketens klappen later weer/alsnog. :Y
Zullen we het hier maar bij laten? :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164110185
Team Cynix *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:04:45 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164110380
quote:
99s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Omdat we het er eerder in dit topic over hadden:

http://www.retailwatching(...)choolgat-van-vd.html

[..]

Je zag dat ook hier in D en ook in mindere mate in NL, toen Schlecker failliet ging probeerden veel andere ketens de Schlecker omzet binnen te halen. Vooral DM en Rossmann hebben in D kunnen profiteren maar ook het aanbod bij discounters als Aldi en Lidl is vergroot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 15:05:57 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164110406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Team Cynix *O*
O+
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164110513
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je zag dat ook hier in D en ook in mindere mate in NL, toen Schlecker failliet ging probeerden veel andere ketens de Schlecker omzet binnen te halen. Vooral DM en Rossmann hebben in D kunnen profiteren maar ook het aanbod bij discounters als Aldi en Lidl is vergroot.
Schlecker is in NL nooit groot geweest volgens mij? Misschien in Woensel ofzo :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164110532
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

O+
:*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164110919
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wat mij verbaast is dat, ondanks dat vaak dezelfde redenen voor een faillissement worden aangehaald, er kennelijk altijd weer iemand genoeg brood in de boedel ziet om door te starten, terwijl er aan de oorzaken van het faillissement feitelijk niets is veranderd.

• De toegenomen verkoop via internet lijkt me een blijvertje.
• Concurrentie met de supermarkt lijkt me ook een blijvertje.
• De zwakke economie lijkt wat aan te trekken, maar nog geen reden om ongebreideld geld over de balk te gooien.
• Oubollige interieurs/huisstijl/assortiment wordt meestal ook niet echt aangepakt.

Mijn persoonlijke conclusie: De meeste doorgestarte ketens klappen later weer/alsnog. :Y
Het is een goed moment om eens even flink in de kosten te snijden. Personeel buiten flikkeren en arbeidsvoorwaarden (nog verder) uitkleden en eens met je verhuurder, leveranciers etc te gaan onderhandelen over lagere prijzen.

Verder worden met een doorstart/heroprichting/overname/whatever vaak de krenten uit de pap gevist qua vestigingen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 juli 2016 @ 18:43:34 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164114821
Weduwe Jouwstra heeft overigens ook een nieuwe eigenaar gevonden. Zoals verwacht, ze konden kiezen uit vele partners. Niet gek want ze zijn kerngezond.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 18:52:24 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164115026
Yep, 152 jaar traditie kan gelukkig worden voortgezet. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 18:55:07 #182
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164115076
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is een goed moment om eens even flink in de kosten te snijden. Personeel buiten flikkeren en arbeidsvoorwaarden (nog verder) uitkleden en eens met je verhuurder, leveranciers etc te gaan onderhandelen over lagere prijzen.
Yep, de oudjes kunnen doorgaans wieberen.

quote:
Modehuis McGregor neemt bij zijn doorstart als Doniger Fashion Group afscheid van tweehonderd oudgedienden.
De nieuwe eigenaren, dezelfde als vóór het faillissement, kondigden aanvankelijk aan met vijfhonderd man door te gaan onder de nieuwe naam Doniger Fashion Group, maar een deel van het personeel dat langer in dienst is krijgt nu alsnog geen nieuw contract.

De werknemers die nu het veld ruimen, werken voor de retailtak die door het concern wordt afgestoten. Volgens de eigenaren is dat bedrijfsonderdeel onverkoopbaar als de medewerkers ''met anciënniteit" behouden blijven. Een eventuele koper zou namelijk ook al hun dure opgebouwde rechten moeten overnemen.

Doniger vervangt de ervaren krachten door uitzendpersoneel, die daarna op termijn in vaste dienst komen. Daarmee zou de werkgelegenheid op het met de curator afgesproken peil blijven.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 juli 2016 @ 19:15:13 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164115498
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Yep, de oudjes kunnen doorgaans wieberen.

[..]

allemaal vooropgezet dit. Schuldeiser en oudere werknemers de lul :N
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 30 juli 2016 @ 21:26:32 #184
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_164118655
blijkt dat personeel bij McGregor per e-mail zijn ontslagen.
en ze zijn gevraagd om uitzendkrachten van Randstad in te leren.

dit is gebeurd bij de curator echt smerig:

quote:
„De curator is gewoon bij de benen genomen door de kopers, die toevallig ook de oude eigenaren zijn”, „Voor curatoren is het behoud van werkgelegenheid in een verkoopproces heel belangrijk. Er is de curator niet verteld dat vast personeel zou worden vervangen door uitzendkrachten. En die gaan er op termijn ook allemaal uit want ze willen verder met vijf eigen winkels. We voelen ons verschrikkelijk belazerd.”
Bron: http://www.ad.nl/hengelo/(...)gen-absurd~a116d725/
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2016 @ 21:31:29 #185
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164118756
Een curator moet, in opdracht van de schuldeisers, toch alleen maar zo veel mogelijk geld uit de failliete boedel peuren? Die hoeft zich toch geen zorgen te maken over werkgelegenheid? :?

Ronduit asociaal en schandalig wat Doniger doet trouwens, dat wel. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_164121450
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:51 schreef Cynix ® het volgende:
Dat weet natuurlijk niemand, maar minimaal 3 personen gaven hun persoonlijke mening daarover, maar dat is dan kennelijk weer allemaal kletskoek: 8)7
Het wordt kletskoek als die mening gebaseerd voortkomt uit een voorstelling van zaken die feitelijk onjuist is. Als de mening neerkomt op 'Mitra is niet voor niets failliet gegaan, dus een doorstart zal niks worden', dan is dat inderdaad kletskoek. De doorstart heeft immers helemaal geen betrekking op het failliete bedrijf.
pi_164121663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is een goed moment om eens even flink in de kosten te snijden. Personeel buiten flikkeren en arbeidsvoorwaarden (nog verder) uitkleden en eens met je verhuurder, leveranciers etc te gaan onderhandelen over lagere prijzen.

Verder worden met een doorstart/heroprichting/overname/whatever vaak de krenten uit de pap gevist qua vestigingen.
Dat is nogal logisch, toch? Je gaat immers niet failliet omdat je bedrijf lekker veel winst maakt. Dus het is óf over en uit óf doorgaan op een manier die wellicht wel winstgevend is. Dat betekent dus snijden in de kosten en afscheid nemen van onderdelen die verlies draaien. Het zou natuurlijk fijner zijn om dat al te doen voordat je failliet gaat, maar dat is vaak praktisch onmogelijk. Zakelijke huurcontracten lopen vaak minimaal 5 jaar, zonder tussentijdse opzegmogelijkheid. Bezuinigen op personeel is ook heel lastig: we hebben gezien hoe het bij V&D ging toen men het personeel vroeg om salaris in te leveren - dat krijg je in een normale situatie dus niet voor elkaar als werkgever.
  zondag 31 juli 2016 @ 13:35:51 #188
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_164128870
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 23:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is nogal logisch, toch? Je gaat immers niet failliet omdat je bedrijf lekker veel winst maakt. Dus het is óf over en uit óf doorgaan op een manier die wellicht wel winstgevend is. Dat betekent dus snijden in de kosten en afscheid nemen van onderdelen die verlies draaien. Het zou natuurlijk fijner zijn om dat al te doen voordat je failliet gaat, maar dat is vaak praktisch onmogelijk. Zakelijke huurcontracten lopen vaak minimaal 5 jaar, zonder tussentijdse opzegmogelijkheid. Bezuinigen op personeel is ook heel lastig: we hebben gezien hoe het bij V&D ging toen men het personeel vroeg om salaris in te leveren - dat krijg je in een normale situatie dus niet voor elkaar als werkgever.
Bij V&D ging dat dan ook op een schandalige manier en was het waarschijnlijk niet voldoende geweest het hoofd boven water te houden.

Overigens is bezuinigen op personeel echt niet zo moeilijk als werkgevers ons willen doen geloven... Ontslagaanvragen vanwege bedrijfseconomische redenen worden door het UWV gewoon afgestempeld. Beetje schuiven met taken en functieomschrijvingen en je kan zo hele volksstammen buiten flikkeren onder het mom van "die functie bestaat niet meer". Vervolgens neem je gewoon nieuw personeel aan die eigenlijk precies hetzelfde werk doen, alleen dan voor de helft van het geld.

Heb het zelf meegemaakt en ook in mijn omgeving zijn zo de nodige mensen buiten gewerkt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_164133003
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij V&D ging dat dan ook op een schandalige manier en was het waarschijnlijk niet voldoende geweest het hoofd boven water te houden.
Natuurlijk, maar dat was mijn punt niet. :)
pi_164161364
Ik kreeg net deze email:

U heeft zich in het verleden opgegeven voor het klantenbestand en/of de nieuwsbrief van V&D. Zoals u misschien al heeft gelezen zijn de domeinnamen, merken en handelsnamen van V&D verkocht aan Retail Ventures B.V., die met ingang van het najaar de webwinkel-activiteiten van V&D zal gaan voortzetten.

Retail Ventures

Retail Ventures is opgericht door drie Nederlandse ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers, en Ronald van Zetten, die (delen van) V&D gaan voortzetten, als écht Nederlands familiebedrijf.

Wat Retail Ventures van plan is

Retail Ventures zal (in elk geval de V&D webwinkel) onder de naam V&D voortzetten. In dat kader is zij op dezelfde wijze als voorheen door V&D gebeurde, voornemens uw gegevens te gebruiken om u via e-mail en eventueel post op de hoogte te houden van ontwikkelingen en u als klant in de toekomst naast alledaags aanbod, acties en interessante aanbiedingen te doen.

De curator

De curatoren zullen daartoe over zeven dagen na heden uw naam- en (e-mail)adresgegevens en uw geboortedatum aan Retail Ventures verstrekken. Als u niet wilt dat uw gegevens aan Retail Ventures worden verstrekt kunt u dit doorgeven door u binnen zeven dagen, dus uiterlijk 8 Augustus 2016, af te melden door op de onderstaande link te klikken. Uiteraard kunt u zich ook na de overdracht uitschrijven voor e-mails van Retail Ventures/V&D door op de afmeldlink onderaan elke verstuurde e-mail te klikken. Daarnaast heeft u na de overdracht te allen tijde het recht een overzicht van uw gegevens te vragen en daarvan onder opgave van redenen correctie en verwijdering te verzoeken. Contactgegevens voor het stellen van bovenstaande en andere vragen zullen met u worden gedeeld na de overdracht.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

De curatoren van V&D
Tap tap tap
  maandag 1 augustus 2016 @ 20:22:31 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164162417
Hier idem, ik heb nog even gedacht dat het wellicht een phishingmail was, want ik kreeg op datzelfde mailadres vorige week ook al mail van Wehkamp (waarvoor ik een ander mailadres gebruik) en ABN-AMRO (waar ik geen rekening heb), dus ik vond een Luxumburgs adres waar de link naar verwees nog wel een beetje dubieus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:03:32 #192
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_164165823
Ah okay, dat is dus een officiele email? Dan kan ik me met een gerust hart afmelden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:18:54 #193
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_164166223
Ik heb hem niet gekregen :o :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:54:23 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164166841
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ah okay, dat is dus een officiele email? Dan kan ik me met een gerust hart afmelden.
Ik weet het niet, ik klik niet op linkjes in dat soort mails.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:52:04 #195
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_164170687
Doek valt definitief voor Scheer & Foppen

quote:
Scheer & Foppen is definitief verleden tijd. Na het faillissement heeft de zoektocht naar een nieuwe eigenaar niets opgeleverd, meldt de Stentor. De elektronicaketen had 56 winkels.

Eind juni waren er twintig mogelijke overnamekandidaten. Maar niemand wilde Scheer & Foppen in zijn geheel overnemen en uiteindelijk is iedereen afgehaakt.

De voorraden zijn al voor een deel verkocht. Wat er nog ligt, wordt geveild. Winkelketen Expert neemt de garanties over.
Bron: http://www.ad.nl/economie(...)amp-foppen~a8e70234/
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:21:47 #196
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_164171146
wat verwachten jullie van EP en Expert gaan die het nog volhouden?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:21:49 #197
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_164229542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:21 schreef KingRadler het volgende:
wat verwachten jullie van EP en Expert gaan die het nog volhouden?
Zijn franchise. Zal dus wat moeilijker zijn. De EP hier haalt zn prul gewoon rechtstreeks van samsung bijvoorbeeld.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:50:36 #198
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_164230231
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:15 schreef djkoelkast het volgende:
In Duitsland kun je gewoon een biertje drinken in kledingwinkels, maar dat is denk ik niet helemaal wat ze hier bedoelen, ze willen gewoon geen sterke drank in de supermarkt (en dat kun je in Duitsland gewoon tussen de normale schappen vinden en er zijn genoeg "getraenkehandels" en wijnhandels daar).
duitse winkels _O_ _O_ daar kan de AH nog wat van leren
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 augustus 2016 @ 20:51:30 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164230264
in Duitsland haal je ook gewoon bier bij het tankstation
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:52:52 #200
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_164230310
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:51 schreef rubbereend het volgende:
in Duitsland haal je ook gewoon bier bij het tankstation
kaufland uber alles, ik hoop dat schwarz ooit is een kaufland winkel gaat openen in nederland
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')