abonnement Unibet Coolblue
pi_165140017
deze update heeft ff geduurd:)

ff langs "gereedschap kopen tips" topic...

(waarschijnlijk:
atmoz: bosch blauw
akatar: festool
enz
enz)
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 22:54:36 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165141108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:28 schreef akatar het volgende:
deze update heeft ff geduurd:)

ff langs "gereedschap kopen tips" topic...

(waarschijnlijk:
atmoz: bosch blauw
akatar: festool
enz
enz)
Ze heeft al een gekocht ;) Ze twijfelt over afwerking voor de tafel.

Is die trouwens niet gewoon eiken? Ennuh een maand geen updates/niets gedaan? Dat kan niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165144912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:28 schreef akatar het volgende:
deze update heeft ff geduurd:)

ff langs "gereedschap kopen tips" topic...

(waarschijnlijk:
atmoz: bosch blauw
akatar: festool
enz
enz)
In tegenstelling tot de users van dat topic ben ik niet gericht op merken. Ik snap dat die tools langer mee gaan, een betere investering zijn etc. Maar ik verwacht niet dat ik deze bandschuurmachine zeer intensief ga gebruiken, dus ik ben voor de budget variant gegaan. Net zoals met veel andere soorten gereedschap welke ik afgelopen maanden gekocht heb. Ik voel mezelf in dat topic dus absoluut niet thuis ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze heeft al een gekocht ;) Ze twijfelt over afwerking voor de tafel.

Is die trouwens niet gewoon eiken? Ennuh een maand geen updates/niets gedaan? Dat kan niet :P
Ik weet het echt oprecht niet wat het is. Het is een massief houten tafel dat weet ik wel. Dit stukje blad weegt behoorlijk wat, maar ik ben niet zo thuis in de wereld van hout dat ik op enkel het blad durf te zeggen dat het is. Ik vind het prachtig, dus eiken zou best kunnen kloppen. Daar kwijl ik altijd bij :@

Een maand niets gedaan is niet helemaal waar. Ik heb een dag op de markt gestaan voor mijn Bakker, vakantie gehad, een housewarming van vrienden. Gewoon een maandje leuke dingen gedaan :7 . Oh en ik heb 1 avondje staan bikken op mijn muur in de gang. Daarbij viel het mij op dat het vochtprobleem waarschijnlijk een verborgen gebrek is geweest. De onderste laag die het vocht probleem heeft is anders opgebouwd dan de lagen er boven kwam ik achter. En daar heb ik een behoorlijk rot humeur van gehad, maar ik wilde niet weer klagen in mijn topic :)

Gister ben ik begonnen om veel achterstallige zooi op te ruimen zodat ik weer weet wat ik allemaal heb liggen en het klussen hopelijk weer leuk word omdat ik weet waar alles ligt. En de bijkeuken moet leeg zodat de aannemer aan de slag kan, maar die spullen moeten ook weer ergens heen.
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 08:40:30 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165145066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:25 schreef Puala het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de users van dat topic ben ik niet gericht op merken. Ik snap dat die tools langer mee gaan, een betere investering zijn etc. Maar ik verwacht niet dat ik deze bandschuurmachine zeer intensief ga gebruiken, dus ik ben voor de budget variant gegaan. Net zoals met veel andere soorten gereedschap welke ik afgelopen maanden gekocht heb. Ik voel mezelf in dat topic dus absoluut niet thuis ;)

In de lengterichting van de nerf schuren hè? En niet te grove korrel want met een bandschuurmachine krijg je snel krassen :)


quote:
Een maand niets gedaan is niet helemaal waar. Ik heb een dag op de markt gestaan voor mijn Bakker, vakantie gehad, een housewarming van vrienden. Gewoon een maandje leuke dingen gedaan :7
Oh prima toch. Kun je er weer elf maanden tegenaan wat betreft klussen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165145118
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In de lengterichting van de nerf schuren hè? En niet te grove korrel want met een bandschuurmachine krijg je snel krassen :)
Euhm, ik gok dat de band 2x zo breed is als het strookje hout. Dus dat gaat niet helemaal lukken :+
quote:
[..]

Oh prima toch. Kun je er weer elf maanden tegenaan wat betreft klussen :P
Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens :P
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 09:03:27 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165145342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:46 schreef Puala het volgende:


Euhm, ik gok dat de band 2x zo breed is als het strookje hout. Dus dat gaat niet helemaal lukken :+
Ik bedoel dat je er niet dwars op moet gaan staan, of tegen de nerf in veel uit maakt weet ik niet. Een keer met een Aldi bandschuurmachine gewerkt en ik vind het maar een onding :@ De ook van de Aldi afkomstige excenter vind ik een stuk fijner :Y

quote:
Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens :P
Het er weer 11 maand tegenaan kunnen of dat een maandje rust moet kunnen? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165145384
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je er niet dwars op moet gaan staan, of tegen de nerf in veel uit maakt weet ik niet. Een keer met een Aldi bandschuurmachine gewerkt en ik vind het maar een onding :@ De ook van de Aldi afkomstige excenter vind ik een stuk fijner :Y

[..]

Het er weer 11 maand tegenaan kunnen of dat een maandje rust moet kunnen? ;)
Oh nee dat dwars er op komt wel goed. En sowieso even aan de onderkant van t blad starten. Daar zit ook verf en dan kan ik daar mooi de beginnersfoutjes maken :Y Ik heb een Lidl bandschuurmachine besteld :)

Dat 11 maanden er tegen aan kunnen. Het was echt randje instorten/overspannen voor de vakantie, dus ik ben wat van dat randje vandaan. Maar echt goed gaat het helaas nog niet.
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 09:15:58 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165145548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:06 schreef Puala het volgende:

Dat 11 maanden er tegen aan kunnen. Het was echt randje instorten/overspannen voor de vakantie, dus ik ben wat van dat randje vandaan. Maar echt goed gaat het helaas nog niet.
Oh, bah ;( Waar ligt het aan dan, gezeik op het werk of combinatie veel werk+verbouwen? Doe het in elk geval rustig aan, die stapel stenen blijft wel staan :*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165145617
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, bah ;( Waar ligt het aan dan, gezeik op het werk of combinatie veel werk+verbouwen? Doe het in elk geval rustig aan, die stapel stenen blijft wel staan :*
De oorzaak ligt vooral op het werk, maar ook wel in het stukje dat je toch financieel in je eentje het moet bolwerken. En dat je veel kan plannen, maar het wel allemaal moet passen ook. Die onzekerheid vind ik erg moeilijk, want je kan veel voorzien maar toch helaas niet alles is gebleken. En alle ballen verder in de lucht houden (werk, huishouden, eten, relatie, sociaal leven, klussen). Het breekt een beetje op en de prioriteiten moeten gewoon even voor mezelf weer goed. Ik ben niet gelukkig in een huis wat nog lang niet af is en vol bende is, maar ik gun mezelf ergens geen tijd om er echt wat mee te doen. Komt wel weer goed :)
pi_165146010
Puala update *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:20 schreef Puala het volgende:

[..]

De oorzaak ligt vooral op het werk, maar ook wel in het stukje dat je toch financieel in je eentje het moet bolwerken. En dat je veel kan plannen, maar het wel allemaal moet passen ook. Die onzekerheid vind ik erg moeilijk, want je kan veel voorzien maar toch helaas niet alles is gebleken. En alle ballen verder in de lucht houden (werk, huishouden, eten, relatie, sociaal leven, klussen). Het breekt een beetje op en de prioriteiten moeten gewoon even voor mezelf weer goed. Ik ben niet gelukkig in een huis wat nog lang niet af is en vol bende is, maar ik gun mezelf ergens geen tijd om er echt wat mee te doen. Komt wel weer goed :)
Dit klinkt zo ongelooflijk herkenbaar ...

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:07 schreef Puala het volgende:
Vanavond mar eens begonnen om de tafel die er inmiddels ook al weer een jaar staat te ontdoen van zijn vreselijke lagen verf.

[ link | afbeelding ]

Donderdag weer verder, want dan is de nieuwe schuurmachine binnen :) Heb ik mooi een dagje extra om uit te zoeken wat ik wil gaan kopen om het te gaan behandelen na afloop. Ik heb geen idee wat voor hout het is :@
Zou het beuken of berken kunnen zijn? Het doet me qua tekening denken aan een kastje wat ik vroeger had.
pi_165146640
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:51 schreef Chicolade het volgende:
Puala update *O*

[..]

Dit klinkt zo ongelooflijk herkenbaar ...
Ja toch wel? Ik dacht dat ik een van de weinige was die hier wel mee worstelde.

quote:
[..]

Zou het beuken of berken kunnen zijn? Het doet me qua tekening denken aan een kastje wat ik vroeger had.
Hoe herken ik het? Ik heb net al even google open gehad maar ik vind het nergens op lijken :P
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 10:39:04 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165146763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja toch wel? Ik dacht dat ik een van de weinige was die hier wel mee worstelde.

[..]

Hoe herken ik het? Ik heb net al even google open gehad maar ik vind het nergens op lijken :P
Beuken, berken en eiken zijn wel de meest voorkomende eigenlijk. Beuken en eik zijn zwaar. Eik zit er wel vaak zo grillig uit, in beuken zie ik nooit zoveel noesten en is ook lichter qua kleur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165146909
Wel een koopje dan, een massief eiken tafel voor ¤35 :7
pi_165147433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:46 schreef Puala het volgende:
Wel een koopje dan, een massief eiken tafel voor ¤35 :7
Wie gaat Paula vertellen dat het gewoon Vuren is. Ronde ovale kwasten gelig hout vrij zacht van structuur. Verder prima blad omdat het is samen gesteld uit balkjes waarbij de hartzijde om en om verlijmd is waardoor het waarschijnlijk mooi vlak blijft.
Jeroentje.
pi_165147457
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:11 schreef jpajs het volgende:

[..]

Wie gaat Paula vertellen dat het gewoon Vuren is. Ronde ovale kwasten gelig hout vrij zacht van structuur. Verder prima blad omdat het is samen gesteld uit balkjes waarbij de hartzijde om en om verlijmd is waardoor het waarschijnlijk mooi vlak blijft.
Ik ken vuren alleen dat als je er een boodschappen briefje op schrijft je dit later uit de tafel kan oplezen. En dat is niet het geval. De tafel is al 5+ jaar oud en er zit geen deukje/krasje op. Dus kan dat dan wel?
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 11:14:20 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165147499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ken vuren alleen dat als je er een boodschappen briefje op schrijft je dit later uit de tafel kan oplezen. En dat is niet het geval. De tafel is al 5+ jaar oud en er zit geen deukje/krasje op. Dus kan dat dan wel?
Lijkt mij niet. Vuren is veel lichter als je het schuurt en bovendien zei je dat het zwaar was.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 7 september 2016 @ 11:14:40 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165147507
Dat heeft de laklaag voorkomen. Eiken is het in ieder geval niet. Daar is het te geel/roze van kleur voor.
pi_165147509
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lijkt mij niet. Vuren is veel lichter als je het schuurt en bovendien zei je dat het zwaar was.
Ik liep niet even 123 met die deel van het blad naar buiten nee :@
pi_165147520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:14 schreef bleiblei het volgende:
Dat heeft de laklaag voorkomen. Eiken is het in ieder geval niet. Daar is het te geel/roze van kleur voor.
Zonsondergang O-)

Maar ik zal vanavond het blad eens binnen bij de eiken vloer zetten en nog een foto maken :)
  woensdag 7 september 2016 @ 11:32:54 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165147850
Vergeet niet dat je eiken vloer (hopelijk) behandeld is en dat blad kaal geschuurd :) .
pi_165148098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:32 schreef bleiblei het volgende:
Vergeet niet dat je eiken vloer (hopelijk) behandeld is en dat blad kaal geschuurd :) .
Maar dan kan je wel zien of het patroon een beetje op elkaar lijkt toch? Want anders bespaar ik me het zeulen met dat blad :+
pi_165148276
Ik denk ook dat het beuken is. Is in ieder geval een samengesteld timmerpaneel, die zijn niet in heel veel houtsoorten verkrijgbaar.
pi_165154995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja toch wel? Ik dacht dat ik een van de weinige was die hier wel mee worstelde.

[..]

Hoe herken ik het? Ik heb net al even google open gehad maar ik vind het nergens op lijken :P
nee,hoor.
dat hebben meer mensen wel.
moet heel veel gebeuren, dus een planning (in je hoofd) dan gaat het tegenzitten en komen de ergernissen, gaat het nog meer tegenzitten icm druk op je werk en je sociale leven dat dan ook wat moeilijke gaat enz enz
pi_165155522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:46 schreef Puala het volgende:
Wel een koopje dan, een massief eiken tafel voor ¤35 :7
Het is geen eiken, teveel knoesten en een rode gloed met een grove nerf. Eiken heeft een fijnere nerf. Mogelijk is het beuken of berken.
pi_165156075
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:07 schreef Puala het volgende:
Vanavond mar eens begonnen om de tafel die er inmiddels ook al weer een jaar staat te ontdoen van zijn vreselijke lagen verf.

[ link | afbeelding ]

Donderdag weer verder, want dan is de nieuwe schuurmachine binnen :) Heb ik mooi een dagje extra om uit te zoeken wat ik wil gaan kopen om het te gaan behandelen na afloop. Ik heb geen idee wat voor hout het is :@
Berken gok ik. Wel zwaar en massief, maar lichter en gevoeliger dan beuken.

Het patroon lijkt wel wat op:
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')