abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:17:48 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163375822
Originele OP:

Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een licht verlies uitkwamen, zijn de tegenstanders aan de winnende hand. Het Engelse pond is als reactie daarop ingestort. De opiniepeilers hebben dus duidelijk het verkeerd gehad. Veel tegenstanders van het politiek correcte establishment doen dit kennelijk in stilte en zijn onzichtbaar voor de analisten.
De grootste verliezer zijn niet de Engelsen maar de EU want andere landen zullen volgen.





Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:18:02 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163375832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet niet of we vanwege de EU beter af zijn, heb geen andere alteratieven om mee te vergelijken. Ik weet alleen hoe we er nu voorstaan met de EU.

Toch hoor ik vele, waaronder jou, beweren dat we zonder de EU beter af zijn. Waarbij ik dan vraag kom eens met een vb, wat is fout aan de EU, hoe kan dat beter en hoe varen we daar wel bij, beter dan onder de EU?

Het enige wat ik nu zie is dat de brexit fans roepen dat ze alle voordelen van de EU gewoon willen hebben omdat anders de EU zo gemeen is. Dat als dat niet gebeurd de boel niet zo best zal lopen...
Waar heb je de afgelopen jaren gezeten? Er zijn 100-en topic volgespammend over de EU, en vooral de nadelen daarvan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:20:38 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163375897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 19:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

^O^

Omdat de vergelijking vaak gemaakt wordt met een echtscheding: Vrijheid is belangrijker dan geld. Maar zonder exit-strategie gaat het helemaal fout aflopen. Er zijn amper mensen in het UK die handelsverdragen kunnen schrijven. En veel inleveren van koopkracht op de korte termijn was nou niet echt wat het Brexit kamp voorgeschoteld had bij de kiezer.

Dit zijn toch wel belangrijker leermomentjes voor wanneer wij voor dezelfde keuze komen te staan.
Ik hoop dat dit een leermoment is voor jongeren. Ze aan te sporen toch vooral hun stemrecht te gebruiken.

Texit, voor mij was de echtscheiding reden voor een Brexit (Brazilië) :')
Kwam zonder plan terug naar Nederland, moest van voren af aan beginnen. Beetje pionieren zeg maar.
Nu weer een leerfase verder, en een hoop ervaring rijker.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163375899
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar heb je de afgelopen jaren gezeten? Er zijn 100-en topic volgespammend over de EU, en vooral de nadelen daarvan.
Daar heb ik het niet over papier...

Ik vraag nu wat zijn de baten van uit die eu gaan? Wat schiet je daar dan werkelijk mee op? Kom eens met duidelijke voorbeelden/plannen...

Roepen dat er vanalles fout is is 1 ding (en ik ben het er niet mee oneens dat er zaken zijn die verbeterd kunnen worden), maar nu is de vraag wat dan? Welke weg is dan beter en vooral waarom?

De brexit aanhangers en zo ook jij blijven alleen maar hangen in die opsomming van wat je fout vindt, maar komen met geen enkele oplossing, geen enkel alternatief.
Dus wat kan je anders doen als je niet bij de EU zit en hoe wordt het land daar beter van?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163375900
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar heb je de afgelopen jaren gezeten? Er zijn 100-en topic volgespammend over de EU, en vooral de nadelen daarvan.
Dat is niet echt een goede onderbouwing. Nogmaals, op dit forum is men in staat om Bassie en Adriaan als instrument te zien om kinderen te brainwashen om uiteindelijk EU-gezinde volwassenen te worden.
pi_163375931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is niet echt een goede onderbouwing. Nogmaals, op dit forum is men in staat om Bassie en Adriaan als instrument te zien om kinderen te brainwashen om uiteindelijk EU-gezinde volwassenen te worden.
Die reis door Europa van B&A was trouwens geweldige televisie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163375969
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar heb je de afgelopen jaren gezeten? Er zijn 100-en topic volgespammend over de EU, en vooral de nadelen daarvan.
Ik heb daar weinig van gezien hoor. Maar als het zo makkelijk is kan je vast de 3 hoofdpunten om geld te verdienen uit je mouw schudden.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163375971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit een leermoment is voor jongeren. Ze aan te sporen toch vooral hun stemrecht te gebruiken.

Texit, voor mij was de echtscheiding reden voor een Brexit (Brazilië) :')
Kwam zonder plan terug naar Nederland, moest van voren af aan beginnen. Beetje pionieren zeg maar.
Nu weer een leerfase verder, en een hoop ervaring rijker.
Het eerste zeker. Een tweede referendum, wat er nooit zal komen, zal zeker lange rijen kennen. Maar ja, gemiste kans.


Het cliché "what doesn't kill you makes you stronger" is waar. En mensen zonder levenservaring zijn vaak saaie mensen ;)
pi_163376003
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die reis door Europa van B&A was trouwens geweldige televisie.
We zaten op het puntje van de stoel. Iedereen weet nog wel dat die professor al zenuwachtig werd als Bassie en Adriaan in de buurt waren. Fascinerend. Als kind verlangde je gewoon naar open grenzen en 1 munt, dat zou alles voor Bassie en Adriaan een stuk makkelijker maken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:25:58 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is niet echt een goede onderbouwing. Nogmaals, op dit forum is men in staat om Bassie en Adriaan als instrument te zien om kinderen te brainwashen om uiteindelijk EU-gezinde volwassenen te worden.
Wat voor zin heeft het om argumenten te herhalen als de andere partij niet wil luisteren? Is het je opgevallen dat er nu plotseling volop gepraat wordt over hervormen van de EU, binnen de EU-top? Dat men zich nu binnen de EU-top druk maakt over het democratische gehalte van de EU? Daar word al jaren over gepraat door normale mensen, wetenschappers en journalisten. Maar men heeft jarenlang met z'n vingers in z'n oren gezeten. Nu stap het VK op en nu is het plotseling wél een issue.

En nu moet ik voor de zoveelste keer de nadelen van de EU oplepelen? Heeft Erodrome jarenlang met haar vingers in haar oren gezeten? En nu is dat mijn schuld?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:27:12 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:20 schreef erodome het volgende:
De brexit aanhangers en zo ook jij blijven alleen maar hangen in die opsomming van wat je fout vindt, maar komen met geen enkele oplossing, geen enkel alternatief.
Het alternatief is het afschaffen van de EU, want de EU is in de eerste plaats het probleem.

Het lijkt godverdomme de drugsdiscussie wel "Kom dan met een alternatief?" Ja, nogal wiedus het stoppen van de War on Drugs natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:27:13 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163376061
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het om argumenten te herhalen als de andere partij niet wil luisteren? Is het je opgevallen dat er nu plotseling volop gepraat wordt over hervormen van de EU, binnen de EU-top? Dat men zich nu binnen de EU-top druk maakt over het democratische gehalte van de EU? Daar word al jaren over gepraat door normale mensen, wetenschappers en journalisten. Maar men heeft jarenlang met z'n vingers in z'n oren gezeten. Nu stap het VK op en nu is het plotseling wél een issue.

En nu moet ik voor de zoveelste keer de nadelen van de EU oplepelen? Heeft Erodrome jarenlang met haar vingers in haar oren gezeten? En nu is dat mijn schuld?
LOL !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163376099
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het alternatief is het afschaffen van de EU, want de EU is in de eerste plaats het probleem.

Het lijkt godverdomme de drugsdiscussie wel "Kom dan met een alternatief?" Ja, nogal wiedus het stoppen van de War on Drugs natuurlijk.
En weer geen enkel echt antwoord.

Wat veranderd er dan, hoe gaan we het dan anders aanpakken en hoe hebben we daar (meer) baat bij?
Bij de war on drugs lukt het je trouwens prima om dat te onderbouwen, wat de baten zijn van stoppen met die zinloze oorlog.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:29:33 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163376129
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het om argumenten te herhalen als de andere partij niet wil luisteren? Is het je opgevallen dat er nu plotseling volop gepraat wordt over hervormen van de EU, binnen de EU-top? Dat men zich nu binnen de EU-top druk maakt over het democratische gehalte van de EU? Daar word al jaren over gepraat door normale mensen, wetenschappers en journalisten. Maar men heeft jarenlang met z'n vingers in z'n oren gezeten. Nu stap het VK op en nu is het plotseling wél een issue.

En nu moet ik voor de zoveelste keer de nadelen van de EU oplepelen? Heeft Erodrome jarenlang met haar vingers in haar oren gezeten? En nu is dat mijn schuld?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163376145
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het om argumenten te herhalen als de andere partij niet wil luisteren? Is het je opgevallen dat er nu plotseling volop gepraat wordt over hervormen van de EU, binnen de EU-top? Dat men zich nu binnen de EU-top druk maakt over het democratische gehalte van de EU? Daar word al jaren over gepraat door normale mensen, wetenschappers en journalisten. Maar men heeft jarenlang met z'n vingers in z'n oren gezeten. Nu stap het VK op en nu is het plotseling wél een issue.

En nu moet ik voor de zoveelste keer de nadelen van de EU oplepelen? Heeft Erodrome jarenlang met haar vingers in haar oren gezeten? En nu is dat mijn schuld?
Nee, je hoeft de nadelen niet op te sommen. Je mag ons vertellen hoe wij precies beter worden van een Nexit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:32:25 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163376208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, je hoeft de nadelen niet op te sommen. Je mag ons vertellen hoe wij precies beter worden van een Nexit.
Oost-Duitsland ging na de val van de Sovjet-Unie ook eerst door een dal. Uit zo'n moloch stappen is nooit pijnloos, maar dat zou je niet moeten weerhouden voor vrijheid en zelfbeschikking te kiezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:32:41 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:23 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik heb daar weinig van gezien hoor.
Tja als je het niet horen wilt, net zoals die EU bobos...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163376223
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het om argumenten te herhalen als de andere partij niet wil luisteren? Is het je opgevallen dat er nu plotseling volop gepraat wordt over hervormen van de EU, binnen de EU-top? Dat men zich nu binnen de EU-top druk maakt over het democratische gehalte van de EU? Daar word al jaren over gepraat door normale mensen, wetenschappers en journalisten. Maar men heeft jarenlang met z'n vingers in z'n oren gezeten. Nu stap het VK op en nu is het plotseling wél een issue.

En nu moet ik voor de zoveelste keer de nadelen van de EU oplepelen? Heeft Erodrome jarenlang met haar vingers in haar oren gezeten? En nu is dat mijn schuld?
Ik kan niet voor Erodrome spreken, onderlinge vetes kunnen het beste onderling uitgevochten worden.

Ik heb het laatst vergeleken met een autorit met een vrouw, waarin de vrouw (die zelden de weg goed kunnen wijzen) er op staat dat je linksaf slaat, in plaats van rechts. Uiteindelijk ga je links en je belandt in een vreselijk gevaarlijk gebied. Op dat punt kun je ruzie gaan maken. Of boos uit de auto stappen, consequentie is dan wel dat je een zekere dood tegemoet gaat.

Het beste wat je kunt doen is nog even in de auto blijven zitten. Doen of je haar aardig vindt. Alles op alles zetten om uit die rot situatie te komen. En als alles weer veilig en rustig is, dat is het moment om je eigen plan te trekken.

In zo'n situatie zitten we nu ook. Ik vind het beginnen van de EU geen goed idee, maar we zitten er nu eenmaal in. Uitstappen kan ooit, maar dit moment voelt absoluut niet goed.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:34:19 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef erodome het volgende:

[..]

En weer geen enkel echt antwoord.

Wat veranderd er dan, hoe gaan we het dan anders aanpakken en hoe hebben we daar (meer) baat bij?
Ik heb nog niemand de voordelen van de EU zien onderbouwen. Behalve voor de 1%.
quote:
Bij de war on drugs lukt het je trouwens prima om dat te onderbouwen, wat de baten zijn van stoppen met die zinloze oorlog.
Oh, dan luister je wel?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163376267
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oost-Duitsland ging na de val van de Sovjet-Unie ook eerst door een dal. Uit zo'n moloch stappen is nooit pijnloos, maar dat zou je niet moeten weerhouden voor vrijheid en zelfbeschikking te kiezen.
De ironie is dat de Oost-Duitsers de vrijheid wouden om over hun landsgrens te mogen reizen en de Britten juist de "vrijheid" willen om zich op hun eilandje te verschansen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:34:52 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, je hoeft de nadelen niet op te sommen. Je mag ons vertellen hoe wij precies beter worden van een Nexit.
Het lost de nadelen van de EU op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:36:06 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163376318
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oost-Duitsland ging na de val van de Sovjet-Unie ook eerst door een dal. Uit zo'n moloch stappen is nooit pijnloos, maar dat zou je niet moeten weerhouden voor vrijheid en zelfbeschikking te kiezen.
Beetje slecht voorbeeld :D!!!

De DDR sloot zich samen met de BRD aan om Duitsland te worden. Dankzij Duitse en EU transfers loopt het daar nu wel beter ja.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:36:30 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik vind het beginnen van de EU geen goed idee, maar we zitten er nu eenmaal in.
Ja, en nu mogen de tegenstanders van de EU de troep opruimen.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:37:40 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163376361
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Beetje slecht voorbeeld :D!!!

De DDR sloot zich samen met de BRD aan om Duitsland te worden. Dankzij Duitse en EU transfers loopt het daar nu wel beter ja.
Zelfs uit zo'n vreselijk construct als de Sovjet-Unie stappen is niet alleen maar positief, was mijn punt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:37:44 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163376362
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het lost de nadelen van de EU op.
Okee we zijn allemaal overtuigd. Wat een briljant betoog van jou!!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163376378
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand de voordelen van de EU zien onderbouwen. Behalve voor de 1%.

Nogmaals, ik heb het niet zozeer over de voordelen van de EU, ik heb het over dat de situatie nu gewoon zo is met de EU. Dat daar veel aan te verbeteren valt geef ik je onmiddelijk gelijk in.

De vraag is hoe het beter wordt dan de huidige situatie. Wat zal er veranderen, wat zal dat brengen? Hoe lang denk je dat daarover gedaan wordt en wat zijn de gevolgen in de tussentijd?

En ik luister nu ook, ht verschil is dat jij bij die war on drugs hele verhandelingen kan schrijven over waarom het beter is daarmee te stoppen en wat we daarmee op zouden schieten. Zou erg graag hierover ook zoiets horen.
Maar dat mist compleet, heb echt werkelijk niemand nog wat horen zeggen over wat dan de baten zouden zijn en hoe dat dan moet gebeuren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163376379


Grappige is dat we meer dan 20 jaar geleden alles zo maar lieten passeren hè....
I´m back.
pi_163376455
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, en nu mogen de tegenstanders van de EU de troep opruimen.

De tegenstanders moeten vooral uitkijken dat ze niet meer troep creëren. Zoals ik al schreef: uitstappen op het verkeerde moment is niet verstandig. Zeker als je er nog bij bedenkt dat er valse beloftes zijn gedaan.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:41:16 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb het niet zozeer over de voordelen van de EU, ik heb het over dat de situatie nu gewoon zo is met de EU. Dat daar veel aan te verbeteren valt geef ik je onmiddelijk gelijk in.

De vraag is hoe het beter wordt dan de huidige situatie. Wat zal er veranderen, wat zal dat brengen? Hoe lang denk je dat daarover gedaan wordt en wat zijn de gevolgen in de tussentijd?
Terwijl jij een oplossing wenst te vertragen door ingewikkelde vragen te stellen stoomt de EU met zijn desastreuze gevolgen gewoon door.

Dat is een standaard tactiek van mensen die de boel willen verpesten, ze voeren hun bullshit gewoon in en als de boel klapt mogen anderen met oplossingen komen. Ondertussen kan je de EU gewoon stopzetten. Veel landen hebben Schengen al opgezegd, het is echt heel simpel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163376479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Grappige is dat we meer dan 20 jaar geleden alles zo maar lieten passeren hè....
En we zijn één van de welvarendste landen ter wereld! *O* w/

http://www.nu.nl/economie(...)-welvaart-in-eu.html
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:42:36 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef Toefjes het volgende:
De tegenstanders moeten vooral uitkijken dat ze niet meer troep creëren.
Nou probeer je de tegenstanders verantwoordelijk te maken voor de troep die door de voorstanders is gemaakt.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163376518
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Terwijl jij een oplossing wenst te vertragen door ingewikkelde vragen te stellen stoomt de EU met zijn desastreuze gevolgen gewoon door.

Dat is een standaard tactiek van mensen die de boel willen verpesten, ze voeren hun bullshit gewoon in en als de boel klapt mogen anderen met oplossingen komen. Ondertussen kan je de EU gewoon stopzetten. Veel landen hebben Schengen al opgezegd, het is echt heel simpel.
Te vertragen door ingewikkelde vragen te stellen? Het zijn essentiele vragen naar mijn mening, zonder dat heb je het over stuurloos ronddobberen wat weleens meer dan nare gevolgen kan hebben.

Het gaat niet om verpesten, geef me een goed alternatief, een beetje een uitgewerkt plan en ik zal het misschien wel 100% met je eens zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:42:54 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163376522
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zelfs uit zo'n vreselijk construct als de Sovjet-Unie stappen is niet alleen maar positief, was mijn punt.
Wat zijn positievere aspecten die de USSR had ten opzichte van de EU??
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163376531
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En we zijn één van de welvarendste landen ter wereld! *O* w/
Ja, als je het GDP deelt op de inwoners.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:43:53 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Te vertragen door ingewikkelde vragen te stellen? Het zijn essentiele vragen naar mijn mening, zonder dat heb je het over stuurloos ronddobberen wat weleens meer dan nare gevolgen kan hebben.


Dat is gewoon chantage. Je kan de EU gewoon stopzetten. De gevolgen kunnen niet erger zijn dan een slecht idee doorzetten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163376603
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is gewoon chantage. Je kan de EU gewoon stopzetten. De gevolgen kunnen niet erger zijn dan een slecht idee doorzetten.
Een rijdende trein kun je inderdaad ook gewoon stoppen door 'm te laten ontsporen. Hoe kan dat nu erger zijn dan gewoon rustig bij het station stoppen?
in a crowd you lose humanity
pi_163376616
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is gewoon chantage. Je kan de EU gewoon stopzetten. De gevolgen kunnen niet erger zijn dan een slecht idee doorzetten.
Chantage????? Vragen wat dan de baten zijn, wat de plannen zijn is chantage?
Het gaat hier potjandorie over het leven van vele mensen, dat je daar een beetje over nadenkt voordat jezelf blind van de rand af werpt lijkt me alles behalve chantage.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163376648
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is gewoon chantage. Je kan de EU gewoon stopzetten. De gevolgen kunnen niet erger zijn dan een slecht idee doorzetten.
Ik vind spruitjes eten geen goed idee. De oplossing is een atoombom op de Flevopolder. De gevolgen daarvan kunnen niet erger zijn dan een slecht idee doorzetten (nl. spruitjes voor het avondeten).
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:48:53 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163376678
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat zijn positievere aspecten die de USSR had ten opzichte van de EU??
Zijn die er? Ze maakten betere militaire parades?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:52:18 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163376773
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zijn die er? Ze maakten betere militaire parades?
Weer zo'n leuken troll.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163376801
jesus, is erodome een meisje?


*noteert*

sorry Ole


:@
...
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:54:33 #42
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Chantage????? Vragen wat dan de baten zijn, wat de plannen zijn is chantage?
Het gaat hier potjandorie over het leven van vele mensen, dat je daar een beetje over nadenkt voordat jezelf blind van de rand af werpt lijkt me alles behalve chantage.
Jij knijpt mijn keel dicht. Ik zeg dat dat een slecht idee is. Terwijl jij harder knijpt vraag je mij dat te bewijzen en met een alternatief te komen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:58:05 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163376915
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij knijpt mijn keel dicht. Ik zeg dat dat een slecht idee is. Terwijl jij harder knijpt vraag je mij dat te bewijzen en met een alternatief te komen.
Dan kan het twee kanten op :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163376922
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij knijpt mijn keel dicht. Ik zeg dat dat een slecht idee is. Terwijl jij harder knijpt vraag je mij dat te bewijzen en met een alternatief te komen.
Jij zegt vooral dat eruit gaan een goed idee is, maar als ik je vraag waarom dat zo is ga je chantage roepen en zeggen dat ik je keel dichtknijp _O-

Dit is geen kleine beslissing, het leven van vele mensen kan hierdoor geraakt worden. Dat er dan gevraagd wordt hoe men dit voor zich ziet en wat ze verwachten wat dat dan zou brengen is echt niet onredelijk.
Als je werkelijk geen enkel idee hebt over wat dan hoe kan je dan zeggen dat het beter is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163376976
Mensen hebben over het algemeen grote moeite om toe te geven dat ze het niet weten :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163376990
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij knijpt mijn keel dicht. Ik zeg dat dat een slecht idee is. Terwijl jij harder knijpt vraag je mij dat te bewijzen en met een alternatief te komen.
Erg flauw dat je keer op keer weigert inhoudelijk te reageren en met dit soort nonsens komt.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:00:58 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163376993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij zegt vooral dat eruit gaan een goed idee is, maar als ik je vraag waarom dat zo is ga je chantage roepen en zeggen dat ik je keel dichtknijp _O-

Dit is geen kleine beslissing, het leven van vele mensen kan hierdoor geraakt worden. Dat er dan gevraagd wordt hoe men dit voor zich ziet en wat ze verwachten wat dat dan zou brengen is echt niet onredelijk.
Als je werkelijk geen enkel idee hebt over wat dan hoe kan je dan zeggen dat het beter is?
De EU was om te beginnen een slecht idee, en dat verandert niet omdat ie al is ingevoerd. En miljoenen mensen zijn daar nu het slachtoffer van. Het is totaal onnodig om eerst 50 jaar te studeren op wat we 50 jaar geleden al wisten. Het is afleiding en tijdrekken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163376999
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij zegt vooral dat eruit gaan een goed idee is, maar als ik je vraag waarom dat zo is ga je chantage roepen en zeggen dat ik je keel dichtknijp _O-

Dit is geen kleine beslissing, het leven van vele mensen kan hierdoor geraakt worden. Dat er dan gevraagd wordt hoe men dit voor zich ziet en wat ze verwachten wat dat dan zou brengen is echt niet onredelijk.
Als je werkelijk geen enkel idee hebt over wat dan hoe kan je dan zeggen dat het beter is?
Nou, je heft toch gewoon het europees parlement op en je verscheurt alle verdragen, dan ben je er toch? Dat zijn toch een stel pluchezitters en een stapel oud papier.
in a crowd you lose humanity
pi_163377076
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De EU was om te beginnen een slecht idee, en dat verandert niet omdat ie al is ingevoerd. En miljoenen mensen zijn daar nu het slachtoffer van. Het is totaal onnodig om eerst 50 jaar te studeren op wat we 50 jaar geleden al wisten. Het is afleiding en tijdrekken
Nee schat, ik heb het niet over 50 jaar nadenken, ik heb het over een realistische exit strategie, wat dat ons dan gaat brengen wat beter is als wat we nu hebben. En wat het kost voordat het zover is.
Kortom, wat zijn de gevolgen van deze verandering en waar wil men heen en hoe.

Het is geen afleiding noch tijdrekken, dit had allang uitgezocht moeten zijn namelijk, voordat men de stekker er uit probeerde te trekken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163377084
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De EU was om te beginnen een slecht idee, en dat verandert niet omdat ie al is ingevoerd. En miljoenen mensen zijn daar nu het slachtoffer van. Het is totaal onnodig om eerst 50 jaar te studeren op wat we 50 jaar geleden al wisten. Het is afleiding en tijdrekken
Uit het feit dat jij vindt dat het een slecht idee was volgt natuurlijk niet automatisch dat het een goed idee is om er eenzijdig mee te kappen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377088
Het meest tastbare 'voordeel' lijkt tot nu toe te zijn, dat je als racist in Engeland nu in het openbaar geen zelfbeheersing meer hoeft te hebben.
pi_163377127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:04 schreef Igen het volgende:
Het meest tastbare 'voordeel' lijkt tot nu toe te zijn, dat je als racist in Engeland nu in het openbaar geen zelfbeheersing meer hoeft te hebben.
Ongegeneerd schelden op buitenlanders, wie wil dat nou niet? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:07:11 #53
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163377154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een rijdende trein kun je inderdaad ook gewoon stoppen door 'm te laten ontsporen. Hoe kan dat nu erger zijn dan gewoon rustig bij het station stoppen?
Als je een rijdende trein laat ontsporen kan je vooraf al voorspellen wat er gaat gebeuren.
Als we de EU uitstappen niet, maar we hoeven ons dan niet meer aan de regeltjes en voorwaarden van de EU te houden ( waarin Nederland maar al te graag met de neus vooraan loopt). Dit kost bakken met geld en levert per saldo weinig op. En de burgers mogen steeds weer inleveren en er wordt bezuinigd op de dingen die juist de burger zo hard nodig heeft. Maar ja je kan beter de hielen likken van de EU dan voor je burgers zorgen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_163377188
Anti-Brexit demonstratie bij het Britse parlement:

  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:10:41 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_163377252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Grappige is dat we meer dan 20 jaar geleden alles zo maar lieten passeren hè....
Grappig dat je toen ook al een onderscheid tussen hoog en laagopgeleid zag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163377253
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Als je een rijdende trein laat ontsporen kan je vooraf al voorspellen wat er gaat gebeuren.
Als we de EU uitstappen niet, maar we hoeven ons dan niet meer aan de regeltjes en voorwaarden van de EU te houden ( waarin Nederland maar al te graag met de neus vooraan loopt). Dit kost bakken met geld en levert per saldo weinig op. En de burgers mogen steeds weer inleveren en er wordt bezuinigd op de dingen die juist de burger zo hard nodig heeft. Maar ja je kan beter de hielen likken van de EU dan voor je burgers zorgen.
Als het niets oplevert waarom is Nederland dan nog steeds één van de rijkste landen ter wereld :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377265
Papier heeft zelf dus blijkbaar niet geprofiteerd van de zegeningen van de vrije westerse welvaartsstaat. En nu wil hij dat de rest meedeelt in zijn malaise.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163377313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Grappig dat je toen ook al een onderscheid tussen hoog en laagopgeleid zag.
Wat toen hoogopgeleid was, is nu dom en laagopgeleid, Speknek.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:13:31 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:11 schreef KoosVogels het volgende:
Papier heeft zelf dus blijkbaar niet geprofiteerd van de zegeningen van de vrije westerse welvaartsstaat. En nu wil hij dat de rest meedeelt in zijn malaise.
Ik denk dat half Nederland niet heeft geprofiteerd. En blijkbaar half Engeland ook niet. En dan ben ik voorzichtig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:13:39 #60
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163377320
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als het niets oplevert waarom is Nederland dan nog steeds één van de rijkste landen ter wereld :?
Ja, maar wie is er rijk het land Nederland of de burgers in het land Nederland?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_163377341
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat half Nederland niet heeft geprofiteerd. En blijkbaar half Engeland ook niet. En dan ben ik voorzichtig.
En nu willen deze mensen dat de rest van de bevolking meedeelt in de malaise? Je kunt natuurlijk ook proberen iets te maken van je leven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163377348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, maar wie is er rijk het land Nederland of de burgers in het land Nederland?
_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Als je een rijdende trein laat ontsporen kan je vooraf al voorspellen wat er gaat gebeuren.
Als we de EU uitstappen niet, maar we hoeven ons dan niet meer aan de regeltjes en voorwaarden van de EU te houden ( waarin Nederland maar al te graag met de neus vooraan loopt). Dit kost bakken met geld en levert per saldo weinig op. En de burgers mogen steeds weer inleveren en er wordt bezuinigd op de dingen die juist de burger zo hard nodig heeft. Maar ja je kan beter de hielen likken van de EU dan voor je burgers zorgen.
Ah, dus je geeft toe dat je niet weet wat er gaat gebeuren als we uit de EU stappen. Hoe weet je dan zo zeker dat het positief uitwerkt?

Puur praktisch gezien vervallen alle handelsverdragen met de andere EU-landen als je eruit stapt. Daarvoor zul je dus nieuwe moeten sluiten. Naar alle waarschijnlijkheid krijg je dan een verdrag als de EU met Noorwegen heeft. Wat betekent dat je de EU-regelgeving moet overnemen, maar geen inspraak meer hebt. Echt een vooruitgang ja.
in a crowd you lose humanity
pi_163377366
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, maar wie is er rijk het land Nederland of de burgers in het land Nederland?
Heb het prima hoor...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:15:56 #65
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163377377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee schat, ik heb het niet over 50 jaar nadenken, ik heb het over een realistische exit strategie, wat dat ons dan gaat brengen wat beter is als wat we nu hebben. En wat het kost voordat het zover is.
Kortom, wat zijn de gevolgen van deze verandering en waar wil men heen en hoe.

Het is geen afleiding noch tijdrekken, dit had allang uitgezocht moeten zijn namelijk, voordat men de stekker er uit probeerde te trekken.
En wie moet dat uitzoeken of onderbouwen een gewone burger of de hoge heren in Den Haag en Brussel?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_163377403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, maar wie is er rijk het land Nederland of de burgers in het land Nederland?
Ik ken legio mensen die hun weekendjes doorbrengen met leuke activiteiten en meerdere keren per jaar op vakantie gaan.

Hoe veel rijker wil je zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163377408
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat half Nederland niet heeft geprofiteerd. En blijkbaar half Engeland ook niet. En dan ben ik voorzichtig.
Het is op zijn zachtst gezegd apart dat vooral de agrarische gebieden in Engeland voor hebben gestemd, waar de meeste boeren wonen die veel landbouwsubsidie krijgen.

Cornwall heeft al uitgesproken dat ze wel willen dat er EU-geld naar hen blijft vloeien:
http://www.itv.com/news/w(...)llowing-brexit-vote/
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:17:10 #68
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163377409
Trouwens, ben benieuwd wat die anarchisten in hun schild voeren want ze zijn erg stil :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163377433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:15 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

En wie moet dat uitzoeken of onderbouwen een gewone burger of de hoge heren in Den Haag en Brussel?
Mensen die er verstand van hebben lijkt me wel handig. Maar als jij als burger er wat vanaf weet hoor ik het ook graag.

Het probleem waar ik op wijs is dat ik gewoon echt helemaal niets hoor over het hoe dan verder en hoe dat positief zal gaan uitvallen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:18:42 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_163377451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat toen hoogopgeleid was, is nu dom en laagopgeleid, Speknek.
Nou, ik zal de boel danig scheef trekken, maar volgens mij had je toen ook al best goede opleidingen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163377477
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou, ik zal de boel danig scheef trekken, maar volgens mij had je toen ook al best goede opleidingen.
Ja, speknek, toen ik jong was ook, maar er waren niet zo gek veel mensen die toen naar HBO of uni gingen.
Laat staan dissertatie schreven.
PhD, zoals dat nu heet.
Ik had wel een leraar Engels die Dr. was trouwens.
I´m back.
pi_163377479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is op zijn zachtst gezegd apart dat vooral de agrarische gebieden in Engeland voor hebben gestemd, waar de meeste boeren wonen die veel landbouwsubsidie krijgen.

Cornwall heeft al uitgesproken dat ze wel willen dat er EU-geld naar hen blijft vloeien:
http://www.itv.com/news/w(...)llowing-brexit-vote/
Ik denk dat ze er het volste vertrouwen in hebben dat die subsidies alsnog worden verstrekt. Het VK wordt immers schathemeltjerijk door het verlaten van de EU *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:20:01 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_163377488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken legio mensen die hun weekendjes doorbrengen met leuke activiteiten en meerdere keren per jaar op vakantie gaan.

Hoe veel rijker wil je zijn?
Zoals de buren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:20:40 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377512
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Uit het feit dat jij vindt dat het een slecht idee was volgt natuurlijk niet automatisch dat het een goed idee is om er eenzijdig mee te kappen.
Daarmee negeer je hele kuddes criticasters die al jaren de nadelen van de EU opsommen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377535
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daarmee negeer je hele kuddes criticasters die al jaren de nadelen van de EU opsommen.
Ja maar die hebben natuurlijk allemaal ongelijk :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoals de buren.
Ik snap dat nooit. Het zal mij echt een rotzorg zijn dat sommige mensen in mijn omgeving het (veeeeel) beter hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:21:43 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken legio mensen die hun weekendjes doorbrengen met leuke activiteiten en meerdere keren per jaar op vakantie gaan.

Hoe veel rijker wil je zijn?
Daar hebben arbeidsongeschikten en bijstanders toch niets aan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:22:12 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb het prima hoor...
Lekker egoïstisch weer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:22:42 #79
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163377570
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken legio mensen die hun weekendjes doorbrengen met leuke activiteiten en meerdere keren per jaar op vakantie gaan.

Hoe veel rijker wil je zijn?
Ken je ook de legio mensen die naar de voedselbank gaan, waarvan de kinderen zonder ontbijt naar school gaan, en op kapotte schoenen lopen. Die niet op vakantie gaan maar thuis in de tuin gaan zitten ( als ze die al hebben). Je kan constant blijven roepen dat we het zou goed hebben en weg blijven kijken van alle mensen die het niet goed hebben. Er zijn meer mensen die het moeilijk hebben in meer of mindere maten dan die meerdere keren per jaar op vakantie gaan en in een dure auto rijden.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_163377577
Wie denk dat er nog daadwerkelijk een Brexit komt, en wie denkt van niet?
Make my day!
pi_163377596
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lekker egoïstisch weer.
Zucht...

Het is meer om aan te geven dat die algehele kommer en kwel wel meevalt. Ook bijstanders e.d. hebben het niet zo bar en boos, alhoewel het natuurlijk geen vetpot is.

Vroegah had ik het igg slechter als nu. En vooral (!), hoe is dat dan anders als we uit de EU stappen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163377600
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar hebben arbeidsongeschikten en bijstanders toch niets aan?
Want die hebben het verschrikkelijk slecht in Nederland? De bijstand is inderdaad geen vetpot, maar je kunt toch echt een stuk slechter treffen.

Bovendien betekent een Nexit niet dat we de uitkeringen fors kunnen verhogen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163377606
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef agter het volgende:
Wie denk dat er nog daadwerkelijk een Brexit komt, en wie denkt van niet?
Ik weet het niet :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ken je ook de legio mensen die naar de voedselbank gaan, waarvan de kinderen zonder ontbijt naar school gaan, en op kapotte schoenen lopen. Die niet op vakantie gaan maar thuis in de tuin gaan zitten ( als ze die al hebben). Je kan constant blijven roepen dat we het zou goed hebben en weg blijven kijken van alle mensen die het niet goed hebben. Er zijn meer mensen die het moeilijk hebben in meer of mindere maten dan die meerdere keren per jaar op vakantie gaan en in een dure auto rijden.
Behalve dat die mensen er vroegah ook waren. Heb bv de verhalen van mijn vaders jeugd gehoord, dat was pas afzien. Niet eens de lagere school af kunnen maken omdat er brood op de plank moest komen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:24:29 #85
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163377617
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Mensen die er verstand van hebben lijkt me wel handig. Maar als jij als burger er wat vanaf weet hoor ik het ook graag.

Het probleem waar ik op wijs is dat ik gewoon echt helemaal niets hoor over het hoe dan verder en hoe dat positief zal gaan uitvallen.
Dat kunnen wij als gewone burger ook niet zeggen. We kunnen alleen aangeven dat we het niet eens zijn met de manier waarop het nu gaat en dat we verandering willen, het is dan aan de hoge heren om met een beter plan te komen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:25:05 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit. Het zal mij echt een rotzorg zijn dat sommige mensen in mijn omgeving het (veeeeel) beter hebben.
Het is je blijkbaar ook een rotzorg dat massa's mensen het slechter hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377638
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef agter het volgende:
Wie denk dat er nog daadwerkelijk een Brexit komt, en wie denkt van niet?
Ik denk van niet iig, of Boris heeft wat up his sleeve.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:25:28 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:23 schreef erodome het volgende:
Het is meer om aan te geven dat die algehele kommer en kwel wel meevalt.
Voor jou misschien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377651
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor jou misschien.
Voor iedereen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:26:07 #90
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377657
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want die hebben het verschrikkelijk slecht in Nederland? De bijstand is inderdaad geen vetpot, maar je kunt toch echt een stuk slechter treffen.
Het is een stuk slechter dan vroeger.
quote:
Bovendien betekent een Nexit niet dat we de uitkeringen fors kunnen verhogen.
De EU zorgt daar iig niet voor,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ken je ook de legio mensen die naar de voedselbank gaan, waarvan de kinderen zonder ontbijt naar school gaan, en op kapotte schoenen lopen. Die niet op vakantie gaan maar thuis in de tuin gaan zitten ( als ze die al hebben). Je kan constant blijven roepen dat we het zou goed hebben en weg blijven kijken van alle mensen die het niet goed hebben. Er zijn meer mensen die het moeilijk hebben in meer of mindere maten dan die meerdere keren per jaar op vakantie gaan en in een dure auto rijden.
Nee, maar laten we onszelf gelukkig prijzen met het feit dat wij zoiets kennen als Voedselbanken.

Maar ik zie niet in hoe deze mensen gediend zijn bij een eventueel vertrek uit de EU. Gaan hun kinderen dan plots met goed gevulde buikjes naar school?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:26:32 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Behalve dat die mensen er vroegah ook waren. Heb bv de verhalen van mijn vaders jeugd gehoord, dat was pas afzien. Niet eens de lagere school af kunnen maken omdat er brood op de plank moest komen...
Je slaat tientallen jaren over waarin het veel beter was.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377671
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is je blijkbaar ook een rotzorg dat massa's mensen het slechter hebben.
Klopt.

Sorry, ik geloof niet in egalitaire, communistische samenleving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:26:48 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor iedereen...
Nee hoor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377679
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk van niet iig, of Boris heeft wat up his sleeve.
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik weet het niet :N
Ik denk het eerlijk gezegd ook niet.
Denk dat ze zich dood geschrokken zijn, daar.
En wie wil artikel 50 aanvragen en het proces leiden? Dat is bijna gelijk aan politieke zelfmoord.
Make my day!
pi_163377694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

Sorry, ik geloof niet in egalitaire, communistische samenleving.
waarom eigenlijk?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:27:40 #97
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163377699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar laten we onszelf gelukkig prijzen met het feit dat wij zoiets kennen als Voedselbanken.

Maar ik zie niet in hoe deze mensen gediend zijn bij een eventueel vertrek uit de EU. Gaan hun kinderen dan plots met goed gevulde buikjes naar school?
Op dit moment wordt er door de EU ook niks aan gedaan.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:27:42 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar laten we onszelf gelukkig prijzen met het feit dat wij zoiets kennen als Voedselbanken.


Als mensen voldoende inkomen hebben waren voedselbanken niet nodig. Maar jij ziet het als een zegen? Jij hebt wel een heel bijzondere kronkel in je hoofd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377702
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een stuk slechter dan vroeger.

[..]

De EU zorgt daar iig niet voor,
Dat is dan ook niet aan de EU. De hoogte van de verschillende uitkeringen wordt vastgesteld door onze eigen overheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:28:04 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

Sorry, ik geloof niet in egalitaire, communistische samenleving.
Valse tegenstelling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377728
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef agter het volgende:

[..]

[..]

Ik denk het eerlijk gezegd ook niet.
Denk dat ze zich dood geschrokken zijn, daar.
Even kijken wat het masterplan van Boris is. Hij heeft net laten weten iig dat een verkiezing niet nodig is. Dus ik ga ervan uit dat-ie ook denkt dat hij voor oktober PM is en dat hij wel een plan heeft.
I´m back.
pi_163377735
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Valse tegenstelling.
Ik geloof niet dat er zonder de EU zoveel meer welvaart is voor de armen.
Make my day!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:28:53 #103
323401 Kijkertje
met filter
pi_163377747
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:26 schreef agter het volgende:

[..]

[..]

Ik denk het eerlijk gezegd ook niet.
Denk dat ze zich dood geschrokken zijn, daar.
Ik zou het wel jammer vinden als het niet doorgaat. Mensen blijven dan eeuwig speculeren hoe mooi het allemaal had kunnen zijn -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:29:59 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163377778
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet aan de EU. De hoogte van de verschillende uitkeringen wordt vastgesteld door onze eigen overheid.
Dan kunnen we de EU dus afschaffen. Mooi, we zijn het eens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163377787
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik zou het wel jammer vinden als het niet doorgaat. Mensen blijven dan eeuwig speculeren hoe mooi het allemaal had kunnen zijn -O-
dat maakt niet uit toch....het heeft verder niks met ons te maken. die engelsen willen niet meer bij de EU horen.
pi_163377813
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als mensen voldoende inkomen hebben waren voedselbanken niet nodig. Maar jij ziet het als een zegen? Jij hebt wel een heel bijzondere kronkel in je hoofd.
Nee, maar ik zie niet in hoe een Nexit de situatie van de armlastigen gaat verbeteren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163377820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Even kijken wat het masterplan van Boris is. Hij heeft net laten weten iig dat een verkiezing niet nodig is. Dus ik ga ervan uit dat-ie ook denkt dat hij voor oktober PM is en dat hij wel een plan heeft.
Waarbij we vandaag een voorproefje gezien hebben van de gevolgen: belastingen omhoog, uitgaven naar beneden.
In 2017 zijn er (dacht ik?) weer verkiezingen.

Wie artikel 50 in werking laat treden, geeft de verkiezingsoverwinning weg aan Labour.

Maar ik ben ook wel zeer benieuwd naar zijn plan.. :D
Make my day!
pi_163377852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Op dit moment wordt er door de EU ook niks aan gedaan.
Dus jij vindt dat de EU de armlastigen in alle lidstaten financieel moet ondersteunen?

Dat kan, maar dat zal de Europese begroting fors moeten worden verhoogd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:33:39 #109
323401 Kijkertje
met filter
pi_163377868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:30 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat maakt niet uit toch....het heeft verder niks met ons te maken. die engelsen willen niet meer bij de EU horen.
Jawel, ook hier in Nederland wil een groot gedeelte uit de EU. We kunnen leren van de effecten die het heeft op het VK.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377871
pffff wat een gezeur. iedereen weet dat het toch echt beter is om uit te EU te stappen. dat daar nog een discusie over moet komen zeg.
pi_163377888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:33 schreef matthias24 het volgende:
pffff wat een gezeur. iedereen weet dat het toch echt beter is om uit te EU te stappen. dat daar nog een discusie over moet komen zeg.
Haha! Wat een trol-opmerking. :+
Make my day!
pi_163377896
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Jawel, ook hier in Nederland wil een groot gedeelte uit de EU. We kunnen leren van de effecten die het heeft op het VK.
dus dat betekent dat wij ook uit de EU gaan vertrekken? maar tot nu toe gaat het helemaal niet goed in de VK. de pont is in waarde gezakt.
pi_163377926
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:34 schreef agter het volgende:

[..]

Haha! Wat een trol-opmerking. :+
sterker nog.....ik ga zelf in mijn eentje uit de EU stappen.....nu meteen! jullie mogen in de EU blijven maar ik stap er per direct uit!

ik heb gesproken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:36:52 #114
323401 Kijkertje
met filter
pi_163377953
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:34 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dus dat betekent dat wij ook uit de EU gaan vertrekken? maar tot nu toe gaat het helemaal niet goed in de VK. de pont is in waarde gezakt.
:D We kijken eerst lekker hoe het over 10 jaar met de welvaart van het VK gaat en afhankelijk daarvan stappen we wel of niet uit de EU :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163377972
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:D We kijken eerst lekker hoe het over 10 jaar met de welvaart van het VK gaat en afhankelijk daarvan stappen we wel of niet uit de EU :P
goed idee. het zal alleen wel erg lang duren.
pi_163377983
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:34 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dus dat betekent dat wij ook uit de EU gaan vertrekken? maar tot nu toe gaat het helemaal niet goed in de VK. de pont is in waarde gezakt.
De pont is zo lek als een mandje. Zou daar niet op gaan, als ik jou was.
Die zinkt.
Make my day!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:37:57 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_163377984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Op dit moment wordt er door de EU ook niks aan gedaan.
Soms denk ik echt dat de anti-EU mensen het liefst hun nationale identiteit opgeven en een EU superstaat hebben.

Maar dan bedenk ik me weer dat ze het gewoon niet weten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163378023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Soms denk ik echt dat de anti-EU mensen het liefst hun nationale identiteit opgeven en een EU superstaat hebben.

Maar dan bedenk ik me weer dat ze het gewoon niet weten.
Je kunt ook echt helemaal niks met dergelijke 'argumenten'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163378039
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:31 schreef agter het volgende:

[..]

Waarbij we vandaag een voorproefje gezien hebben van de gevolgen: belastingen omhoog, uitgaven naar beneden.
In 2017 zijn er (dacht ik?) weer verkiezingen.

Wie artikel 50 in werking laat treden, geeft de verkiezingsoverwinning weg aan Labour.

Maar ik ben ook wel zeer benieuwd naar zijn plan.. :D
Als er verkiezingen komen dan heb je een ander plaatje, dat weet Boris ook, daarom zegt hij dat er geen verkiezingen hoeven te komen.
Als er verkiezingen komen dan is het nog interessant btw wat er bij Labour gebeurt.
Ze hebben Corbyn een no-confidence vote gegeven, maar hij gaat niet weg nog.
Dus ja, of hij gaat dan wel weg, en dan heb je een pro-EU Labour dat de verkiezingen wint wrs.
Of splitsing in Labour en dan toch Tories die winnen?
Moeilijk nog.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:40:19 #120
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor iedereen...
Ach kom nou toch. Dat geloof je toch zelf niet?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:40:33 #121
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:37 schreef matthias24 het volgende:

[..]

goed idee. het zal alleen wel erg lang duren.
Vergeleken bij de hele geschiedenis van de mensheid is het maar heel kort ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163378087
Het blijft toch de vraag of het nou een kwestie van klassen of een kwestie van klasse is:


quote:
The one who told me this was not your average knob, but a woman with two post-docs who also teaches in a university.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2016 21:41:43 ]
pi_163378123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:41 schreef Igen het volgende:
Het blijft toch de vraag of het nou een kwestie van klassen of een kwestie van klasse is:

[ afbeelding ]

[..]

Ja. Het lijkt erg te leven, xenofobie, in Engeland.
Make my day!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:42:57 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163378127
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef agter het volgende:
Wie denk dat er nog daadwerkelijk een Brexit komt, en wie denkt van niet?
Ik denk van niet. De Brexit wordt de inzet van de volgende verkiezingen. UKIP zal lekker door fulmineren, maar door de inmiddels opgetreden malaise in het land is vrijwel iedereen zijn gebral zat. Labour zal zich in tweeën splitsen door die geitenwollensokken Corbyn, dus die hele club kun je afschrijven of er moet een erg charismatisch persoon een van die twee partijen gaan trekken.

Wellicht dat de conservatieven ook zich in tweeën splitsen, maar denk eerder dat ze die malloot van een Johnson in de Thames lozen en een nieuwe man/vrouw de kar gaat trekken met een pro-EU (met kritische kanttekeningen) verhaal en ze weergaloos gaan winnen. Beetje zoals Tsipras dat deed vorig jaar. Artikel 50 is van de baan en de Britten gaan na verloop van tijd weer verder etteren in de EU met allerlei uitzonderingsachtige maatregelen, maar krijgen dat niet voor elkaar. Alles is dus weer bij het oude :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163378147
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Vergeleken bij de hele geschiedenis van de mensheid is het maar heel kort ;)
dat zou wel kunnen maar tot nu toe lijkt het in engeland alleen maar achteruit te gaan.... en dat terwijl ze nog niet eens uit de EU zijn. kan je nagaan hoe engeland er in de toekomst aan toe zal zijn als ze straks daadwerkelijk uit de EU zijn gezet.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:44:12 #126
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163378180
Ik denk dat een voordeel een soevereiniteitskwestie moet zijn. Wat je bijvoorbeeld ziet bij TTIP en CETA is dat de lobby van multinationals en de EU- elite samen zorgen voor een verkleining van de rol van de burger op nationaal niveau.
De onderhandelingen en de ontwerpovereenkomsten van deze verdragen worden als vertrouwelijk bestempeld, dus feitelijk buiten het democratisch proces gezet. Sowieso wanneer Europese wetten tot stand komen (vaak op initiatief van de EC waarna de Raad en het EP dan tot overeenstemming komen) is er al een grote afstand tot burgers, maar in het geval van TTIP en CETA wordt de zeggenschap, het democratisch proces, goeddeels omzeilt.

Verder vind ik het eigenlijk ook de taak van politici de (eventuele) voordelen van een Nexit/Frexit/etc. te benoemen. Ik vind dat burgers recht hebben op complete informatie.

Voor heel veel burgers in Europa voelt de EU als ondemocratisch. Zowat elk land heeft een eurosceptische stroming en daar wordt veelal laatdunkend over gedaan. Hebben al die mensen het op alles mis, zijn alleen zij te dom? Nee, ik denk dat het ook vooral gaat over zorgen en de agitatie ten aanzien van de verkwisting. Ik denk dat weinigen tegen een handelsunie zijn.
Kunnen of willen politici dit gevoel niet wegnemen?

Misschien moet Mathijs van Nieuwkerk hierover een masterclass initiëren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:44:31 #127
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:41 schreef Igen het volgende:
Het blijft toch de vraag of het nou een kwestie van klassen of een kwestie van klasse is:

[ afbeelding ]

[..]

Je hebt ze in alle soorten en maten :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:45:13 #128
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat de EU de armlastigen in alle lidstaten financieel moet ondersteunen?

Dat kan, maar dat zal de Europese begroting fors moeten worden verhoogd.
Als ze dat buiten de EU kunnen kunnen ze dat ook binnen de EU
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163378233
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Vergeleken bij de hele geschiedenis van de mensheid is het maar heel kort ;)
Tja, als je wat ouder wordt komt dat aan. Wij gingen in 1975 kijken in Verdun. Toen was het einde van WO1 57 jaar geleden. Nu is het einde van WO2 71 jaar geleden.
I´m back.
pi_163378235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Anti-Brexit demonstratie bij het Britse parlement:

Zielige mensen die een geldig democratisch referendum niet willen accepteren.
Triester kan het bijna niet. :')
pi_163378241
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan kunnen we de EU dus afschaffen.
We kunnen de aarde ook afschaffen. Er zijn nl. meer planeten waar de mens zou kunnen overleven.

Ik neem aan dat jij met deze wetenschap in de eerstvolgende raket stapt.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:47:16 #132
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:43 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat zou wel kunnen maar tot nu toe lijkt het in engeland alleen maar achteruit te gaan.... en dat terwijl ze nog niet eens uit de EU zijn. kan je nagaan hoe engeland er in de toekomst aan toe zal zijn als ze straks daadwerkelijk uit de EU zijn gezet.
Het is pas 3 dagen en door de schok ging het even niet goed, maar de beurs trekt al weer aan. Belangrijker is wat de effecten op de lange termijn zullen zijn want die zijn een stuk permanenter.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163378275
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als ze dat buiten de EU kunnen kunnen ze dat ook binnen de EU
het feit blijft dat we nu ontzettend veel last hebben van de EU toch?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:47:59 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_163378289
Ik denk dat ze er een tijdje uitstappen, maar dan in alles in de EU blijven zonder stemrecht, dus een EER systeem als Noorwegen. Na een jaartje gaat de regering evalueren, bedenkt dat het nergens op slaat, en vragen ze de EU weer of ze erbij mogen horen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163378297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als ze dat buiten de EU kunnen kunnen ze dat ook binnen de EU
Punt is dat uitkeringen, toeslagen, etc op dit moment een taak zijn van onze eigen overheid. Dat is een zeer bewuste keuze, omdat we niet willen dat de EU voor ons de hoogte van dergelijke regelingen bepaalt. Ik zou daar dan ook geen voorstander van zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:48:35 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163378305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:34 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dus dat betekent dat wij ook uit de EU gaan vertrekken? maar tot nu toe gaat het helemaal niet goed in de VK. de pont is in waarde gezakt.
welke pont ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163378316
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is pas 3 dagen en door de schok ging het even niet goed, maar de beurs trekt al weer aan. Belangrijker is wat de effecten op de lange termijn zullen zijn want die zijn een stuk permanenter.
dat is wel zo. maar engeland heeft een heel groot risico genomen door zomaar uit de EU te stappen...toch? ik zie het nederland niet zo 123 doen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:49:07 #138
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, als je wat ouder wordt komt dat aan. Wij gingen in 1975 kijken in Verdun. Toen was het einde van WO1 57 jaar geleden. Nu is het einde van WO2 71 jaar geleden.
En nog steeds geen oorlog *O* w/ De EU heeft wel degelijk (tot nu toe) voor stabiliteit gezorgd.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:49:37 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_163378346
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is pas 3 dagen en door de schok ging het even niet goed, maar de beurs trekt al weer aan. Belangrijker is wat de effecten op de lange termijn zullen zijn want die zijn een stuk permanenter.
Het lijkt me vrij duidelijk dat de beurzen nu weer opveren omdat Cameron gezegd heeft dat Artikel 50 nog minstens een half jaar weg is. En dat tegen die tijd het weer omlaag gaat. Maar dat ben ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:49:51 #140
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:47 schreef matthias24 het volgende:

[..]

het feit blijft dat we nu ontzettend veel last hebben van de EU toch?
In deze huidige vorm is erg bijzonder veel mis met dat gedrocht ja.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:49:58 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_163378364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach kom nou toch. Dat geloof je toch zelf niet?
Op een zeer kleine het kan niet op periode na wel ja. Die periode is ons duur komen te staan trouwens, maar dat had geen bal met de EU te maken.

Waarom hebben we het hier over intern beleid waar men commentaar op heeft als het over de EU gaat??? De eu heeft dat interne beleid niet gemaakt noch afgedwongen. We moeten niet net doen alsof we al tijden in een Europese superstaat wonen waarbij de EU echt alles bepaald.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163378368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

welke pont ??
je weet wat ik bedoel toch?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:50:06 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163378372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:47 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat ze er een tijdje uitstappen, maar dan in alles in de EU blijven zonder stemrecht, dus een EER systeem als Noorwegen. Na een jaartje gaat de regering evalueren, bedenkt dat het nergens op slaat, en vragen ze de EU weer of ze erbij mogen horen.
Dit vermoed ik ook, een echt vertrek zal niet gebeuren , Poetin staat te wachten om zijn spel te spelen
Dat wil de EU ook niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163378386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:47 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat ze er een tijdje uitstappen, maar dan in alles in de EU blijven zonder stemrecht, dus een EER systeem als Noorwegen. Na een jaartje gaat de regering evalueren, bedenkt dat het nergens op slaat, en vragen ze de EU weer of ze erbij mogen horen.
Juncker en zijn mannen willen iig snel resultaat hier van.
Ik denk dat het er niet van komt, tenzij Boris.
Ik weet gewoon niet wat voor een masterplan hij heeft, hij hint er wel naar als hij zegt dat er geen nieuwe verkiezingen nodig zijn iig.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:50:47 #145
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:48 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is wel zo. maar engeland heeft een heel groot risico genomen door zomaar uit de EU te stappen...toch? ik zie het nederland niet zo 123 doen.
Ik persoonlijk vond het ook wel een beetje dom :Y Maar ja, er zijn ook veel mensen die vinden dat het dat risico waard is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:50:55 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163378402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:50 schreef matthias24 het volgende:

[..]

je weet wat ik bedoel toch?
ja ik denk de schalkwijkse pont of het lekveertje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163378418
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En nog steeds geen oorlog *O* w/ De EU heeft wel degelijk (tot nu toe) voor stabiliteit gezorgd.
Na WO2 idd, en wat was de reden daarvan?
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:52:15 #148
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Na WO2 idd, en wat was de reden daarvan?
We worden gedwongen samen te werken *;
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163378467
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vond het ook wel een beetje dom :Y Maar ja, er zijn ook veel mensen die vinden dat het dat risico waard is.
tja....meschien is dat ook wel zo. stel dat het in engeland in de toekomst heel goed zal gaan. dan kan nederland hetzelfde gaan doen. en meschien kunnen dan nog meer landen volgen.
pi_163378488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja ik denk de schalkwijkse pont of het lekveertje
nee ik bedoel dat geld wat ze in engeland gebruiken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:53:29 #151
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:52 schreef matthias24 het volgende:

[..]

tja....meschien is dat ook wel zo. stel dat het in engeland in de toekomst heel goed zal gaan. dan kan nederland hetzelfde gaan doen. en meschien kunnen dan nog meer landen volgen.
Precies! Afwachten dus maar en er van leren ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163378498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij duidelijk dat de beurzen nu weer opveren omdat Cameron gezegd heeft dat Artikel 50 nog minstens een half jaar weg is. En dat tegen die tijd het weer omlaag gaat. Maar dat ben ik.
Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring. Wat vermoedelijk ook meespeelt, is dat het Brexit-kamp nu plots spreekt over een 'soft Brexit'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163378505
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Precies! Afwachten dus maar en er van leren ;)
:Y ;)
pi_163378508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:47 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat ze er een tijdje uitstappen, maar dan in alles in de EU blijven zonder stemrecht, dus een EER systeem als Noorwegen. Na een jaartje gaat de regering evalueren, bedenkt dat het nergens op slaat, en vragen ze de EU weer of ze erbij mogen horen.
Hoeveel betaalt Noorwegen eigenlijk voor toegang tot de markt? Is dat vergelijkbaar met de netto-afdracht die ze zouden moeten betalen?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:55:03 #155
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat uitkeringen, toeslagen, etc op dit moment een taak zijn van onze eigen overheid. Dat is een zeer bewuste keuze, omdat we niet willen dat de EU voor ons de hoogte van dergelijke regelingen bepaalt. Ik zou daar dan ook geen voorstander van zijn.
Koos, weet je waarom ik voor een nexit ben? De menselijke maat is totaal zoek. Dat geeft onvrede bij mij. Het gaat enkel om cijfers en getallen, een mens is verworden tot een abstract iets als een nummer of een %.
Daarnaast wens ik niet gedicteerd te worden door mensen die ziende blind en horende doof zijn en doorrazen met de trein alsof er niks aan de hand is.
Het gaat wel over vrijheid, als ze daaraan komen ben ik bereid om de sprong in het diepe maar te maken.

Zo, dit is er uit.
Lucht het op? Nee :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:55:54 #156
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378568
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Op een zeer kleine het kan niet op periode na wel ja. Die periode is ons duur komen te staan trouwens, maar dat had geen bal met de EU te maken.

Waarom hebben we het hier over intern beleid waar men commentaar op heeft als het over de EU gaat??? De eu heeft dat interne beleid niet gemaakt noch afgedwongen. We moeten niet net doen alsof we al tijden in een Europese superstaat wonen waarbij de EU echt alles bepaald.
:?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163378583
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

We worden gedwongen samen te werken *;
Mwaoh, zijn wel deels andere analyses, denk ik.
Jouw antwoord geeft ook geen antwoord op de toekomst van de EU, hoor.
I´m back.
pi_163378606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dit vermoed ik ook, een echt vertrek zal niet gebeuren , Poetin staat te wachten om zijn spel te spelen
Dat wil de EU ook niet
Cameron en Johnson wouden dit hoogstwaarschijnlijk ook niet. En toch is het gebeurd.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:56:49 #159
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163378611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring. Wat vermoedelijk ook meespeelt, is dat het Brexit-kamp nu plots spreekt over een 'soft Brexit'.
Wat meespeelt is dat de meeste regeringsleiders zich wat gematigder uitlaten en geen rancuneuze teksten bezigen of oproepen tot haast.
Dit is natuurlijk in eerste plaats in hun belang. Het belang bijvoorbeeld van de Franse en Duitse markt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163378612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Koos, weet je waarom ik voor een nexit ben? De menselijke maat is totaal zoek. Dat geeft onvrede bij mij. Het gaat enkel om cijfers en getallen, een mens is verworden tot een abstract iets als een nummer of een %.
Daarnaast wens ik niet gedicteerd te worden door mensen die ziende blind en horende doof zijn en doorrazen met de trein alsof er niks aan de hand is.
Het gaat wel over vrijheid, als ze daaraan komen ben ik bereid om de sprong in het diepe maar te maken.

Zo, dit is er uit.
Lucht het op? Nee :')
Wel een beetje zuur als jij degene bent die zijn baan bij een exporteur verliest als gevolg van een Nexit. En dan alleen omdat figuren zoals jij op zoek zijn naar een stukje genoegdoening.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:57:33 #161
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel een beetje zuur als jij degene die zijn baan bij een exporteur verliest als gevolg van een Nexit. En dan alleen omdat figuren zoals jij op zoek zijn naar een stukje genoegdoening.
Heeft niks met genoegdoening te maken Koos.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:58:27 #162
323401 Kijkertje
met filter
pi_163378671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, zijn wel deels andere analyses, denk ik.
Jouw antwoord geeft ook geen antwoord op de toekomst van de EU, hoor.
Dat pretendeer ik dan ook niet. Maar ik denk wel dat samenwerking altijd gunstig is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163378691
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat pretendeer ik dan ook niet. Maar ik denk wel dat samenwerking altijd gunstig is.
Alles is gebaseerd op samenwerking idd.
I´m back.
pi_163378699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heeft niks met genoegdoening te maken Koos.
Dat zal, maar de resultaat blijft hetzelfde. Iemand belandt op straat omdat jij behoefte had een sprong in het diepe, omdat momenteel niet alles even perfect is in jouw ogen.

Het leven is te kort voor dergelijke idioterie. Ik kan ook niks met beloftes dat de welvaart vanzelf - over tien of twintig jaar - terugkeert. Ik leef nu en wil nu een mooi leven hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:00:13 #165
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal, maar de resultaat blijft hetzelfde. Iemand belandt op straat omdat jij behoefte had een sprong in het diepe, omdat momenteel niet alles even perfect is in jouw ogen.

Het leven is te kort voor dergelijke idioterie. Ik kan ook niks met beloftes dat de welvaart vanzelf - over tien of twintig jaar - terugkeert. Ik leef nu en wil nu een mooi leven hebben.
Koos, ff een vraag. Heb jij principes?

[ Bericht % gewijzigd door damian5700 op 28-06-2016 23:21:16 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163378739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Koos, weet je waarom ik voor een nexit ben? De menselijke maat is totaal zoek. Dat geeft onvrede bij mij. Het gaat enkel om cijfers en getallen, een mens is verworden tot een abstract iets als een nummer of een %.
Daarnaast wens ik niet gedicteerd te worden door mensen die ziende blind en horende doof zijn en doorrazen met de trein alsof er niks aan de hand is.
Het gaat wel over vrijheid, als ze daaraan komen ben ik bereid om de sprong in het diepe maar te maken.

Zo, dit is er uit.
Lucht het op? Nee :')
Je kan ook een luxueuze koffie-speciaalzaak beginnen met een capaciteit van 10 klanten en waar iedereen een abonnement met persoonlijke service afsluit. Voor een premium-prijs uiteraard.

Wat verdwijnt is de bakker in het dorp die voor een relatief hoge prijs een relatief middelmatig brood bakt en daarmee weg komt omdat er toch geen andere keus is. Die werkgelegenheid wordt eruit geconcurreerd. Maar is dat een verlies voor de samenleving; een ontwikkeling die moet worden tegengehouden?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:00:26 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_163378746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:?
We hebben een periode gehad waarin we teveel geld uitgaven, de uitkeringen oa zijn daardoor verhoudingsgewijs een bescheiden beetje gezakt, maar nogsteeds alles behalve slecht. Maar nogmaals, dat heeft niets met de EU te maken.

Waarom we daar dus nu over praten is me niet geheel duidelijk, laten we weer terug gaan naar het eigenlijke onderwerp.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163378775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Koos, ff een vraag. Heb jij principes?
Ik speel dat spelletje niet mee.

[ Bericht % gewijzigd door damian5700 op 28-06-2016 23:21:22 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:02:04 #169
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik speel dat spelletje niet mee.
Hoeft niet, maar ik zal je vertellen dat ik wel principes heb en niet enkel aan mijn portemonaie denkt. Jij schijnbaar wel, en dat is je goed recht.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:03:01 #170
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378842
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan ook een luxueuze koffie-speciaalzaak beginnen met een capaciteit van 10 klanten en waar iedereen een abonnement met persoonlijke service afsluit. Voor een premium-prijs uiteraard.

Wat verdwijnt is de bakker in het dorp die voor een relatief hoge prijs een relatief middelmatig brood bakt en daarmee weg komt omdat er toch geen andere keus is. Die werkgelegenheid wordt eruit geconcurreerd. Maar is dat een verlies voor de samenleving; een ontwikkeling die moet worden tegengehouden?
Binnensteden zaten vol met kleine zaakjes voordat de euro er aan kwam. Kijk nu eens rond, Allemaal eenheidsworst.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163378855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar ik zal je vertellen dat ik wel principes heb en niet enkel aan mijn portemonaie denkt. Jij schijnbaar wel, en dat is je goed recht.
Punt is dat ik vooral niet inzie welke van mijn principes gediend zijn bij een vertrek uit de EU. Misschien dat jij het weet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:03:30 #172
37769 erodome
Zweefteef
pi_163378871
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Koos, ff een vraag. Heb jij principes?
Waarom denk jij dat een andere regering jouw principe's wel zal volgen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:03:40 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat ik vooral niet inzie welke van mijn principes gediend zijn bij een vertrek uit de EU. Misschien dat jij het weet.
Ik ken jouw principes niet Koos dus kan daar ook geen zinnig woord over zeggen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163378902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Binnensteden zaten vol met kleine zaakjes voordat de euro er aan kwam. Kijk nu eens rond, Allemaal eenheidsworst.
Aha, en dat is de schuld van de euro? Leegstand in binnensteden is zeker ook te wijten aan de invoering van de euro? Het heeft niets te maken met het feit dat steeds meer mensen inkopen doen via internet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163378916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ken jouw principes niet Koos dus kan daar ook geen zinnig woord over zeggen.
Welke van jouw principes zijn dan gediend bij een Nexit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:04:33 #176
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163378919
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat een andere regering jouw principe's wel zal volgen?
Dat weet ik niet. Dat kun je pas achteraf concluderen. iets wat er niet is kan ook niet tegen enig principe zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:05:57 #177
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163378976
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, en nu mogen de tegenstanders van de EU de troep opruimen.

Deze vreselijk harde dame heeft destijds de arbeidersklasse compleet de vernieling ingedraaid. Je kunt alle oude industrie slopen, maar als je geen alternatief hebt anders dan een neoliberaal beleid onstaat er armoede. Voor de EU was dit al een neoliberaal land. Dus zonder EU zal het er niet beter op worden.

Maar de EU gaat diezelfde kant uit. Een neoliberaal beleid. Daarom komt er steeds meer weerstand tegen die EU. Als ik al mijn collaga's vraag EU of niet dan roept men allemaal weg met die EU(en ik kom door het hele land dus niet een afdeling) maar hebben ook steeds meer kritiek op de landelijke politiek. En dat zijn nu arbeiders die zo rond de 2500 euro netto verdienen. Niets mis dus zou je denken. Maar die groep ziet dat er steeds meer ingeleverd moet worden aan pensioenen, langer doorwerken, arbiedsrechten die gesloopt worden, Griekenland, flex werken etc etc. Die hebben het niet eens over vluchtelingen omdat dat hun nog niet raakt.

Als die groep steeds groter word en die klasse verdwijnt ook tot de laagste klasse dan weet je dat het fout gaat binnen die EU. Schijnbaar heeft men dat niet eens door.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163378979
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat ik vooral niet inzie welke van mijn principes gediend zijn bij een vertrek uit de EU. Misschien dat jij het weet.
Welke principes heb je dan? Ik zag je posten dat de minima maar lekker extra gepakt mochten worden in volgend kabinet of woorden van gelijke strekking.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:06:47 #179
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163379014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en dat is de schuld van de euro? Leegstand in binnensteden is zeker ook te wijten aan de invoering van de euro? Het heeft niets te maken met het feit dat steeds meer mensen inkopen doen via internet?
Zeker schuldige aan het feit dat de euro is ingevoerd ja. Kwamen hele hoge kosten bij kijken voor die kleine ondernemers en die leggen het helaas af tegen die grote ketens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:06:56 #180
37769 erodome
Zweefteef
pi_163379021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Dat kun je pas achteraf concluderen. iets wat er niet is kan ook niet tegen enig principe zijn.
Vooraf zou je toch een goede inschatting moeten kunnen maken...
Lijkt me wel handig voordat je zeer enthousiast in het diepe springt... Anders kan het maar zo zijn dat je principe's uiteindelijk alleen maar slechter gedient worden.

Wat ik mis is die inschatting, waar is de wat dan wel, ik hoor alleen maar wat niet en zelfs dat is maar vaagjes.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163379026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Binnensteden zaten vol met kleine zaakjes voordat de euro er aan kwam. Kijk nu eens rond, Allemaal eenheidsworst.
Neuh. Ik kom uit Groningen en in straten zoals de Folkingestraat en de Brugstraat hebben meer en interessantere speciaalzaken dan ooit.

En de grote Albert Heijn voert zelfscankassa's in, maar heeft nu wel weer een slager met een slager en een sushi-bar met tig personeel.

Werkgelegenheid genoeg dus, maar je moet wel meer kunnen dan streepjescodes bliepen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:07:01 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_163379027
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoeveel betaalt Noorwegen eigenlijk voor toegang tot de markt? Is dat vergelijkbaar met de netto-afdracht die ze zouden moeten betalen?
Volgens mij wel. Weet niet of de data kloppen, maar volgens deze link betaalt Noorwegen zo'n 900 miljoen euro per jaar aan de EU:
http://www.eu-norway.org/eu/Financial-contribution/#.V3LXUDXW8no

Nederland betaalt 2 miljard:
http://www.theguardian.co(...)tions-european-union

Nederland heeft 17 miljoen inwoners, Noorwegen 5,2

Nederland zou dan 117 euro per inwoner betalen, Noorwegen 173 euro.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163379040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zeker schuldige aan het feit dat de euro is ingevoerd ja. Kwamen hele hoge kosten bij kijken voor die kleine ondernemers en die leggen het helaas af tegen die grote ketens.
Kun je die bewering ook nog ergens mee staven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:07:44 #184
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163379050
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke van jouw principes zijn dan gediend bij een Nexit?
Ik ga mijn principes openbaren aan jou? Ga je spelletjes spelen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163379063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal, maar de resultaat blijft hetzelfde. Iemand belandt op straat omdat jij behoefte had een sprong in het diepe, omdat momenteel niet alles even perfect is in jouw ogen.

'het' :Y
pi_163379079
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welke principes heb je dan? Ik zag je posten dat de minima maar lekker extra gepakt mochten worden in volgend kabinet of woorden van gelijke strekking.
Zoveel mogelijk zelf je broek ophouden, kan ook een principe zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163379118
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ga mijn principes openbaren aan jou? Ga je spelletjes spelen?
Ja, dan niet. Misschien had het iets zinnigs toegevoegd aan de discussie. Nu ben ik niet bepaald overtuigd van jouw wens om uit de EU te stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:09:30 #188
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163379122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Neuh. Ik kom uit Groningen en in straten zoals de Folkingestraat en de Brugstraat hebben meer en interessantere speciaalzaken dan ooit.

En de grote Albert Heijn voert zelfscankassa's in, maar heeft nu wel weer een slager met een slager en een sushi-bar met tig personeel.

Werkgelegenheid genoeg dus, maar je moet wel meer kunnen dan streepjescodes bliepen.
Kun je nagaan hoevol het er toen mee zat.
Groningen ken ik niet btw.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:09:40 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163379131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Cameron en Johnson wouden dit hoogstwaarschijnlijk ook niet. En toch is het gebeurd.
het zal alsnog onder tafel geveegd worden door schotland en wales
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163379238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Koos, ff een vraag. Heb jij principes?
Een rechter leerde mij ooit de waardevolle les dat principezaken altijd alleen maar verliezers kennen.

Naar je principes leven: prima. De boel ondersteboven willen gooien uit principe: onverstandig.
pi_163379326
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een rechter leerde mij ooit de waardevolle les dat principezaken altijd alleen maar verliezers kennen.

Naar je principes leven: prima. De boel ondersteboven willen gooien uit principe: onverstandig.
het hoeft niet persee onverstandig te zijn. de boel ondersteboven gooien kan er ook voor zorgen dat dingen op een positieve manier gaan veranderen.
pi_163379360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:15 schreef matthias24 het volgende:

[..]

het hoeft niet persee onverstandig te zijn. de boel ondersteboven gooien kan er ook voor zorgen dat dingen op een positieve manier gaan veranderen.
Als je niet weet of de kleur kozijnen van je huis mooi is, dan is het niet slim om met een bulldozer de boel ondersteboven te gooien om eens te kijken of het daar toevallig misschien ook beter van wordt.
pi_163379397
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:15 schreef matthias24 het volgende:

[..]

het hoeft niet persee onverstandig te zijn. de boel ondersteboven gooien kan er ook voor zorgen dat dingen op een positieve manier gaan veranderen.
Dat laatste kan, maar je kan beter op een positieve manier veranderen zonder goede dingen te vernietigen.

Evolutie, ipv revolutie.
pi_163379446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:17 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik begrijp het :Y en dat Koos hoogopgeleid is verbaast mij ten zeerste.
Dat laatste sws, is wrs een HBO'er die nooit een boek heeft gelezen, zoals een HTS'er die dat aan mijn vrouw toevertrouwde. Zou er niet gek van staan te kijken iig.
In NL kan alles hè.
I´m back.
pi_163379459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je niet weet of de kleur kozijnen van je huis mooi is, dan is het niet slim om met een bulldozer de boel ondersteboven te gooien om eens te kijken of het daar toevallig misschien ook beter van wordt.
maat wel als het kozijn lelijk is. in dat geval zou ik dus zegen......haal de bulldozer er maar even doorheen.
pi_163379483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:19 schreef matthias24 het volgende:

[..]

maat wel als het kozijn lelijk is. in dat geval zou ik dus zegen......haal de bulldozer er maar even doorheen.
Ipv het kozijn te vervangen?
pi_163379484
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste kan, maar je kan beter op een positieve manier veranderen zonder goede dingen te vernietigen.

Evolutie, ipv revolutie.
maar dat duurt harstikke lang.
pi_163379503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Val hem dan daarop aan.

Mijn mening.
Kom nou toch, hij speelt zelf op de man, want hij denkt dat ik zelf mijn broek niet kan ophouden.
Heb alleen ooit studiefinanciering gehad, en dat is afbetaald.
En kinderopvangtoeslag.
I´m back.
pi_163379508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:20 schreef matthias24 het volgende:

[..]

maar dat duurt harstikke lang.
Ja. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
pi_163379531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:20 schreef matthias24 het volgende:

[..]

maar dat duurt harstikke lang.
Voordat alles weer een beetje loopt na een revolutie ben je nog veel meer tijd kwijt.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:26:34 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163379678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kun je die bewering ook nog ergens mee staven?
Ik heb even rondgekeken, wellicht zocht ik verkeerd, maar heb even wat cijfers van het CBS erbij gehaald

https://www.cbs.nl/NR/rdo(...)llissementen2002.pdf

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lissementen-dan-ooit
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163379991
De Londense beurs stin6gt gewoon weer. Niets aan de hand dus!!!
pi_163380032
De Londense beurs en de AEX stijgen weer. Australie wil zsm een vrijhandelsverdrag met UK. Niets aan de hand dus!!!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:01:51 #204
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163380638
On-topic maar weer? :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163380718
Valt me op dat de meeste mensen die hier voor een Nexit zijn, eigenlijk vooral tegen de huidige Nederlandse maatschappij lijken te zijn.

Hoe die gaat veranderen als we uit de EU stappen is mij een raadsel.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163380719
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in dit topic alleen gevraagd hoe een Nexit de situatie voor de allerarmsten in ons land beter gaat maken.

Iets waar ik nog steeds benieuwd naar ben.
Goede vraag die vaker is gesteld rondom dit onderwerp. Geloof echter niet dat er ooit een doordacht en onderbouwd antwoord op is gekomen...
pi_163380790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:04 schreef Trommeldaris het volgende:
Valt me op dat de meeste mensen die hier voor een Nexit zijn, eigenlijk vooral tegen de huidige Nederlandse maatschappij lijken te zijn.

Hoe die gaat veranderen als we uit de EU stappen is mij een raadsel.
Goed punt wel. Of dat de veelal neoliberale Tories plots heel wat anders zouden gaan doen na de Brexit. De EU lijkt in de praktijk die ontwikkelingen ook eerder af te remmen eigenlijk. Het gaat de Nederlandse en Britse regeringen vaak lang niet rap genoeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:28:59 #208
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163381381
Graag ontopic blijven, aub!
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:30:34 #209
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163381419
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:28 schreef damian5700 het volgende:
Graag ontopic blijven, aub!
Ja baas :+
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:41:35 #210
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163381681
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goede vraag die vaker is gesteld rondom dit onderwerp. Geloof echter niet dat er ooit een doordacht en onderbouwd antwoord op is gekomen...
Dat is natuurlijk wel makkelijk om een burger die iets voelt en merkt om een oplossing te vragen.
Het gehele probeem is een clash tussen levenservaring/opleiding en het financieele aspect. Ik verwacht van economen dat ze hun werk dusdanig goed uitvoeren dat die onvrede verdwijnt. En nee je kunt helaas niet iedereen helpen. Hopeloze gevallen zullen er altijd blijven bestaan.

Hoe leg je mensen uit dat in 10 jaar tijd de rechten compleet zijn gedecimeerd. En je kunt zeggen wat je wilt maar dat was beter in de tijdgeest die we hadden.
Het is makkelijk om de waan van de beurzen te gebruiken als wapen waarom we moeten bezuinigen. Maar als dan de gewone burger iets leest over Panamapapers verwacht dan niet enig begrip van die burger die meer dan 40 jaar werkt. Dat sterft een dood zonder gevolgen. Verwacht niet van een burger als men hier tot 67 jaar moet werken en in Frankijk niet. Verwacht niet van de burger dat hij het begrijpt dat zijn pesnioenen verdampen en dan Griekenland steeds maar weer aan de tiet blijft hangen. Verwacht niet van de bouwvakker die notabene zijn gezin moet onderhouden dus een behoorlijk verantwoording heeft dat hij het begrijpt dat hij vervangen gaat worden door een Pool. En fin ik kan wel zo doorgaan.

De mantra dan moet je maar studeren of een andere baan zoeken of verhuizen desnoods naar een ander land binnen de EU. :) man man het is om je voor te schamen.

Hoe los je dit op. Dat verwacht ik van de EU en ook de lokale politiek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 28-06-2016 23:52:36 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juni 2016 @ 00:06:45 #211
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163382189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel makkelijk om een burger die iets voelt en merkt om een oplossing te vragen.
Het gehele probeem is een clash tussen levenservaring/opleiding en het financieele aspect. Ik verwacht van economen dat ze hun werk dusdanig goed uitvoeren dat die onvrede verdwijnt. En nee je kunt helaas niet iedereen helpen. Hopeloze gevallen zullen er altijd blijven bestaan.

Hoe leg je mensen uit dat in 10 jaar tijd de rechten compleet zijn gedecimeerd. En je kunt zeggen wat je wilt maar dat was beter in de tijdgeest die we hadden.
Het is makkelijk om de waan van de beurzen te gebruiken als wapen waarom we moeten bezuinigen. Maar als dan de gewone burger iets leest over Panamapapers verwacht dan niet enig begrip van die burger die meer dan 40 jaar werkt. Dat sterft een dood zonder gevolgen. Verwacht niet van een burger als men hier tot 67 jaar moet werken en in Frankijk niet. Verwacht niet van de burger dat hij het begrijpt dat zijn pesnioenen verdampen en dan Griekenland steeds maar weer aan de tiet blijft hangen. Verwacht niet van de bouwvakker die notabene zijn gezin moet onderhouden dus een behoorlijk verantwoording heeft dat hij het begrijpt dat hij vervangen gaat worden door een Pool. En fin ik kan wel zo doorgaan.

De mantra dan moet je maar studeren of een andere baan zoeken of verhuizen desnoods naar een ander land binnen de EU. :) man man het is om je voor te schamen.

Hoe los je dit op. Dat verwacht ik van de EU en ook de lokale politiek.
^O^
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163382780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:41 schreef Cherna het volgende:

[..]
Hoe leg je mensen uit dat in 10 jaar tijd de rechten compleet zijn gedecimeerd. En je kunt zeggen wat je wilt maar dat was beter in de tijdgeest die we hadden.
Welke rechten heb je het over? Wat ben je in godsnaam kwijt?

quote:
Het is makkelijk om de waan van de beurzen te gebruiken als wapen waarom we moeten bezuinigen. Maar als dan de gewone burger iets leest over Panamapapers verwacht dan niet enig begrip van die burger die meer dan 40 jaar werkt. Dat sterft een dood zonder gevolgen. Verwacht niet van een burger als men hier tot 67 jaar moet werken en in Frankijk niet. Verwacht niet van de burger dat hij het begrijpt dat zijn pesnioenen verdampen en dan Griekenland steeds maar weer aan de tiet blijft hangen. Verwacht niet van de bouwvakker die notabene zijn gezin moet onderhouden dus een behoorlijk verantwoording heeft dat hij het begrijpt dat hij vervangen gaat worden door een Pool. En fin ik kan wel zo doorgaan.
Waarom kan ik dat niet verwachten? Is een beetje nadenken teveel gevraagd? De situatie van Nederland en Frankrijk is niet hetzelfde. Je krijgt hier betere uitkering, betaald meer belasting etc. Zolang we Frankrijk geen geld geven als noodfonds maakt dat ook niet uit.

Ik snap dat het vroeger allemaal beter was, maar een hoop daarvan was geld uitgeven wat we niet hadden.

Overigens was het volgens het CBS niet beter:
-Huishoudens hebben een kwart meer te besteden dan 33 jaar geleden.
-Grotendeels in lijn met de conjuncturele ontwikkelingen is de koopkracht van de Nederlandse bevolking de afgelopen 25 jaar vrijwel voortdurend gestegen. De piek in 2001 was vooral het gevolg van de belastingherziening in dat jaar. In 2010 daalde de koopkracht echter met 0,5 procent. Dit was het grootste koopkrachtverlies sinds 1985. Vooral gepensioneerden werden getroffen met een koopkrachtverlies van 1,0 procent.

bron

Dat het niet zo voelt betekend niet dat het niet waar is. We hebben het beter dan ooit.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163382829
We hebben het beter dan ooit, vergeet even niet dat een hoop vaste kosten zijn vervallen die werden ja privaten kosten, dan is het besteedbaar inkomen ook opeens een stukje hoger toch?
  woensdag 29 juni 2016 @ 01:02:22 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163382965
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 00:44 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Welke rechten heb je het over? Wat ben je in godsnaam kwijt?

[..]

Waarom kan ik dat niet verwachten? Is een beetje nadenken teveel gevraagd? De situatie van Nederland en Frankrijk is niet hetzelfde. Je krijgt hier betere uitkering, betaald meer belasting etc. Zolang we Frankrijk geen geld geven als noodfonds maakt dat ook niet uit.

Ik snap dat het vroeger allemaal beter was, maar een hoop daarvan was geld uitgeven wat we niet hadden.

Overigens was het volgens het CBS niet beter:
-Huishoudens hebben een kwart meer te besteden dan 33 jaar geleden.
-Grotendeels in lijn met de conjuncturele ontwikkelingen is de koopkracht van de Nederlandse bevolking de afgelopen 25 jaar vrijwel voortdurend gestegen. De piek in 2001 was vooral het gevolg van de belastingherziening in dat jaar. In 2010 daalde de koopkracht echter met 0,5 procent. Dit was het grootste koopkrachtverlies sinds 1985. Vooral gepensioneerden werden getroffen met een koopkrachtverlies van 1,0 procent.

bron

Dat het niet zo voelt betekend niet dat het niet waar is. We hebben het beter dan ooit.
Rechten.
Als je mij dat vraagt kan ik dit niet gaan uitleggen. Deze vraag alleen al zegt meer dan genoeg.
Een klein punt solidariteit. En dat is nog maar een punt. Ik kan je niet uitleggen welke rechten ik had in de jaren 80 tov van nu. Onmogelijk. Laat ik het zo zeggen. Ik had veel meer zekerheden waardoor ik juist meer risico's kon nemen. Meer vrijheid dus. Maar nogmaals mogelijk ben je te jong om dat te zien.

Je kunt met cijfers komen. Maar ga nu eens gewoon op een werkvloer praten met een arbeider. Het gevoel wat er leeft zegt meer dan cijfers. Je kunt dit niet negeren. Je kunt een bouwvakker mooie cijfers laten zien van het CBR, maar daar zal hij niet mee geholpen zijn. Uiteindelijk zal die toch in opstand komen.

Ik had het over tijdgeest.

Als het zo goed ging waren ZZPers als voorbeeld beter verzekerd. Dat komt je straks duur te staan. Maar ook hier zullen de cijfers wel weer het tegendeel bevestigen.
Alle cijfers laten natuurlijk zien dat we niet bezig zijn met een race to the bottom.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juni 2016 @ 01:15:11 #215
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163383078
Daar wil ik nog aan toevoegen dat je compleet het welzijn mist. Je kijkt alleen maar naar het besteedbaar inkomen. Maar dat alleen brengt die onvrede niet met zich mee. Dat zijn meerdere factoren. Dat gaat ook om zorg en polarisatie.

Vroeger was het niet beter. Dat wil ik er niet mee zeggen. Maar een ding weet ik zeker. Er was meer stabiliteit, rust ,minder polarisatie en socialer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163383193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Rechten.
Als je mij dat vraagt kan ik dit niet gaan uitleggen. Deze vraag alleen al zegt meer dan genoeg.
Een klein punt solidariteit. En dat is nog maar een punt. Ik kan je niet uitleggen welke rechten ik had in de jaren 80 tov van nu. Onmogelijk. Laat ik het zo zeggen. Ik had veel meer zekerheden waardoor ik juist meer risico's kon nemen. Meer vrijheid dus. Maar nogmaals mogelijk ben je te jong om dat te zien.
Kom op, dan kan je toch een voorbeeld geven

quote:
Je kunt met cijfers komen. Maar ga nu eens gewoon op een werkvloer praten met een arbeider. Het gevoel wat er leeft zegt meer dan cijfers. Je kunt dit niet negeren. Je kunt een bouwvakker mooie cijfers laten zien van het CBR, maar daar zal hij niet mee geholpen zijn. Uiteindelijk zal die toch in opstand komen.

Ik had het over tijdgeest.

Als het zo goed ging waren ZZPers als voorbeeld beter verzekerd. Dat komt je straks duur te staan. Maar ook hier zullen de cijfers wel weer het tegendeel bevestigen.
Alle cijfers laten natuurlijk zien dat we niet bezig zijn met een race to the bottom.
Misschien zijn we wel niet bezig met een race to the bottom. Gezeur over moreel en maatschappelijk verval is van alle tijden.

Hoe een bouwvakker zich voelt is niet belangrijk. Mensen hebben een totaal verkeerd beeld van vroeger.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163383217
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:27 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Hoe een bouwvakker zich voelt is niet belangrijk. Mensen hebben een totaal verkeerd beeld van vroeger.
Die bouwt wel je huis en toebehoren waar je je veilig in acht.
  woensdag 29 juni 2016 @ 01:50:29 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163383416
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:27 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Kom op, dan kan je toch een voorbeeld geven

[..]

Misschien zijn we wel niet bezig met een race to the bottom. Gezeur over moreel en maatschappelijk verval is van alle tijden.

Hoe een bouwvakker zich voelt is niet belangrijk. Mensen hebben een totaal verkeerd beeld van vroeger.
Okies ik zal een voorbeeld geven.
Sneller een vast contract. Hierdoor was een werkgever sneller bereid je iets te laten leren. Gevolg na een aantal jaar had je tal van keuzes om je eigen weg te gaan zelfs als freelancer en dan met een dik salaris. Opleidingen via werkgever kosteloos. Bii ziek zijn was er meer begrip, meer duidelijkhied. Goed verzekerd zijn.

Wat bouw je nu op met al dat flex werk als je jong bent zonder ervaring. Heb je je bedacht dat die groep in de toekomst ook onderhouden moet worden.

Hoe een bouwvakker zich voelt is niet jou probleem. Dat geeft gelijk aan waar het probleem zit. Het zou ook niet mijn probleem moeten zijn. Maar ik denk er toch iets anders over.
Het maatschappelijk verval kan wel van alle tijden zijn, maar nu ben je op een punt dat daar verandering in moet komen. Als je niet merkt dat daar nu de tijd voor is nadat zoveel mensen steeds meer de kant van de extreme partijen opzoeken dan weet ik het ook niet meer.

Maar goed je kunt het niet met mee eens zijn. Niet erg zo werkt het nu eenmaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 29-06-2016 02:13:06 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163383465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Okies ik zal een voorbeeld geven.
Sneller een vast contract. Hierdoor was een werkgever sneller bereid je iets te laten leren. Gevolg na een aantal jaar had je tal van keuzes om je eigen weg te gaan zelfs als freelancer en dan met een dik salaris. Opleidingen via werkgever kosteloos. Bii ziek zijn was er meer begrip, meer duidelijkhied. Goed verzekerd zijn.

Wat bouw je nu op met al dat flex werk als je jong bent zonder ervaring. Heb je je bedacht dat die groep in de toekomst ook onderhouden moet worden.

Hoe een bouwvakker zich voelt is niet jou probleem. Dat geeft gelijk aan waar het prolbeem zit. Het zou ook niet mijn probleem moeten zijn. Maar ik denk er toch iets anders over.

Maar goed je kunt het niet met mee eens zijn. Maar helaas ben ik niet de enige die er zo over denkt. En ook die mensen met een lagere opleiding maken deel uit van een maatschappij.
Dat is juist de groep die belachelijk gemaakt wordt en waardoor we blijkbaar ineens immigranten nodig hebben. Raketgeleerden hebben we genoeg.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  woensdag 29 juni 2016 @ 02:09:02 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163383543
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:57 schreef Impressme het volgende:

[..]

Dat is juist de groep die belachelijk gemaakt wordt en waardoor we blijkbaar ineens immigranten nodig hebben. Raketgeleerden hebben we genoeg.
Ik had die opmerking weg gehaald omdat ik wilde voorkomen dat het om opleidingsniveau zou gaan. Maar eigenlijk is het goed dat je me voor was.

Begrijp een ding goed. Ik heb drie kinderen. Die wens ik het beste. Waarom zou ik hun toekomst willen verpesten? Inderdaad ik ben in een andere tijd opgegroeid. Niet beter maar anders.
Vergeet ook niet dat je ideeen die je tussen je 18e en 30e altijd zullen blijven hangen. Daar vorm je de hele handel in je denkwijze en patronen. Het wil niet zeggen dat ik niet met de tijd meega. In tegendeel. Behalve de basis die zul je er nooit uitkrijgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163383567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 02:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik had die opmerking weg gehaald omdat ik wilde voorkomen dat het om opleidngsniveau zou gaan. Maar eigenlijk is het goed dat je me voor was.

Begrijp een ding goed. Ik heb drie kinderen. Die wens ik het beste. Waarom zou ik hun toekomst willen verpesten? Inderdaad ik ben in een andere tijd opgegroeid. Niet beter maar anders.
Vergeet ook niet dat je ideeen die je tussne je 18e en 30e altijd zullen blijvne hangen. Daar vorm je de hele handel in je denkwijze en patronen. Het wil niet zeggen dat ik niet met de tijd meega. In tegendeel. Behalve de basis die zul je er nooit uitkrijgen.
Rustig joh, ik val je niet aan. Ik heb ook 3 kinderen dus ik snap je heus wel.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  woensdag 29 juni 2016 @ 02:16:41 #222
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163383598
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2016 02:12 schreef Impressme het volgende:

[..]

Rustig joh, ik val je niet aan. Ik heb ook 3 kinderen dus ik snap je heus wel.
Oh nee hoor ik voelde me niet aangevallen. Door niemand niet zelfs mijn tegenstanders in een forum niet. tja ik had niet moeten aanvangen met begrijp me goed dat ik als een algemeenheid gebruikte en niet persoonlijk bedoeld was. :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 29 juni 2016 @ 04:24:06 #223
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163383951


Integere progressieve eurofielen. _O_ :|W
pi_163384167
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 00:44 schreef Trommeldaris het volgende:

Dat het niet zo voelt betekend niet dat het niet waar is. We hebben het beter dan ooit.
Die kan op een tegeltje onder het 'we moeten het beter uitleggen' _O_
pi_163384475
De leugenachtige BNR Nieuwsradio kwam met een column van Bernard Hammelburg. In de column zegt hij dat de UK het referendum niet moet accepteren. M.a.w. dat zij de meerderheid van de bevolking moet negeren. Ook vertelde hij dat de petitie laat zien dat veel stemmers spijt hebben. Bernard Hammelburg weetcniet dat de hele qereld deze petitie kan ondertekenen? Of weet hij dat wel maar komt dat slecht uit voor zijn ondemocratische gedachten. Het is wel duidelijk dat hij zo in de referendum haters partij VVD kan plaatsnemen!!!!!
pi_163384495
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:05 schreef juliusceasar het volgende:
De leugenachtige BNR Nieuwsradio kwam met een column van Bernard Hammelburg. In de column zegt hij dat de UK het referendum niet moet accepteren. M.a.w. dat zij de meerderheid van de bevolking moet negeren. Ook vertelde hij dat de petitie laat zien dat veel stemmers spijt hebben. Bernard Hammelburg weetcniet dat de hele qereld deze petitie kan ondertekenen? Of weet hij dat wel maar komt dat slecht uit voor zijn ondemocratische gedachten. Het is wel duidelijk dat hij zo in de referendum haters partij VVD kan plaatsnemen!!!!!
Steeds meer Nederlanders haten referenda *O*

VVD _O_
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:15:48 #227
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163384537
Britten zeggen dat er geen nieuwe verdragen komen zonder inperking vrij verkeer van personen, hier gaat de EU dus absoluut niet mee akkoord aangezien Noorwegen en Zwitserland dit wel toe moeten laten. Worden interessante onderhandelingen.
pi_163384566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 06:26 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Die kan op een tegeltje onder het 'we moeten het beter uitleggen' _O_
Nee hoor.

Misschien moeten die mensen zelf beseffen dat gevoel een subjectief iets is. En dat vroeger misschien niet alles beter was.

In New York ging jaren de criminaliteit omlaag, maar het gevoel van mensen was dat het onveiliger is. Moet je daar dan iets mee doen? Dat is precies hetzelfde.

Als alle cijfers het tegendeel bewijzen, heeft de bouwvakker het dan misschien gewoon fout qua gevoel? Misschien denken ze wel romantischer over het verleden dan hoe het was.

Op de rest reageer ik later, eerst ff douchen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163384580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 04:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

Integere progressieve eurofielen. _O_ :|W
Waarom heb jij het idee dat iedereen hier van mening is dat links standaard gelijk staat aan verstandig en integer, en rechts gelijk is aan tokkies?

Ook bij het pro-EU kamp zitten genoeg idioten en halve zolen, beste Braindead. Daar hoef je niemand aan te herinneren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163384584
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:15 schreef Twiitch het volgende:
Britten zeggen dat er geen nieuwe verdragen komen zonder inperking vrij verkeer van personen, hier gaat de EU dus absoluut niet mee akkoord aangezien Noorwegen en Zwitserland dit wel toe moeten laten. Worden interessante onderhandelingen.
De Britten moeten wel, dat was verreweg het belangrijkste argument voor de Brexit. Ja, en het vage soevereiniteit, maar als je dan vroeg welke problemen in VK waren ontstaan door EU regelgeving, uitgezonderd problemen met buitenlanders, dan bleef het stil.
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:24:29 #231
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163384595
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De Britten moeten wel, dat was verreweg het belangrijkste argument voor de Brexit.
Uiteraard. Maar dan kunnen ze totale vrije markttoegang (die ze uiteraard willen) op hun buik schrijven. Dat hebben de Duitsers al meerdere keren luid en duidelijk verkondigd.
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:25:29 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163384605
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan kunnen ze totale vrije markttoegang (die ze uiteraard willen) op hun buik schrijven.
Uiteindelijk komt het neer op wel de lusten, niet de lasten.

Daar gaan we natuurlijk niet mee akkoord.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:32:49 #233
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163384649
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het neer op wel de lusten, niet de lasten.

Daar gaan we natuurlijk niet mee akkoord.
Inderdaad. Zo betalen bijvoorbeeld de Noren voor diezelfde markttoegang per capita meer dan een gemiddelde EU-lidstaat en moeten ze als voorwaarde het vrij verkeer van personen ook toelaten (en voldoen aan allemaal EU-richtlijnen waar ze dus 0,0 inspraak op hebben :') ).
pi_163384715
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan kunnen ze totale vrije markttoegang (die ze uiteraard willen) op hun buik schrijven. Dat hebben de Duitsers al meerdere keren luid en duidelijk verkondigd.
Daar gaat het inderdaad op neerkomen. Misschien krijgen ze het voor elkaar om er meteen al een handelsakkoord bij te onderhandelen. Lijkt ook niet erg realistisch, maar er zal toch iets van een compromis moeten komen - al was het alleen al omdat een aantal landen in de EU daar ook groot belang bij heeft.

Uiteindelijk komt het neer op betalen om buitenlanders te weren. Een fascinerende nieuwe ontwikkeling in de economisering van de samenleving. Kijk, economische nadelen van immigratie voor een bepaald gedeelte van de bevolking snap ik wel: concurrentie op arbeidsmarkt en woningvesting. Maar als er dan bezuinigd moet worden om buitenlanders buiten te houden -en zeker in Engeland zullen de minima daar zeker niet bij ontzien worden- dan betaal je uiteindelijk puur om buitenlanderhaat af te kopen. Zo komt het op mij over althans.
pi_163384733
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo betalen bijvoorbeeld de Noren voor diezelfde markttoegang per capita meer dan een gemiddelde EU-lidstaat en moeten ze als voorwaarde het vrij verkeer van personen ook toelaten (en voldoen aan allemaal EU-richtlijnen waar ze dus 0,0 inspraak op hebben :') ).
En dan is het verschil met Noorwegen nog dat de invloed van Noorwegen binnen de EU wsl beperkt zou zijn, terwijl VK gewoon de mogelijkheid had om het beleid van een groot deel van een belangrijk continent mede te bepalen.
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:47:24 #236
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163384747
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo betalen bijvoorbeeld de Noren voor diezelfde markttoegang per capita meer dan een gemiddelde EU-lidstaat en moeten ze als voorwaarde het vrij verkeer van personen ook toelaten (en voldoen aan allemaal EU-richtlijnen waar ze dus 0,0 inspraak op hebben :') ).
Ik voorspel alvast dat als het VK een verdrag als Noorwegen met de EU sluit, dat een deel van het brexit-kamp zegt "zie je nu wel, ze willen ons straffen" :(, terwijl het precies is wat je van te voren kunt verwachten.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:48:31 #237
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163384755
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:32 schreef Twiitch het volgende:
Inderdaad. Zo betalen bijvoorbeeld de Noren voor diezelfde markttoegang per capita meer dan een gemiddelde EU-lidstaat en moeten ze als voorwaarde het vrij verkeer van personen ook toelaten (en voldoen aan allemaal EU-richtlijnen waar ze dus 0,0 inspraak op hebben :') ).
Maar dat mogen ze wél zelf beslissen! :D Da's wel wat waard natuurlijk.

En de Zwitsers ook, die hebben ook nooit last gehad van een backfire toen ze bijvoorbeeld de grenzen sloten voor EU-migranten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_163384786
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En de Zwitsers ook, die hebben ook nooit last gehad van een backfire toen ze bijvoorbeeld de grenzen sloten voor EU-migranten.
Dat is dan ook (nog) helemaal niet gebeurd. Het referendum is aangenomen maar de Zwitserse regering wil de bovengrens voor EU-buitenlanders pas in 2019 daadwerkelijk invoeren. Op z'n vroegst. Dan valt ook pas iets te zeggen over de reactie van de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 08:54:50 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:53:30 #239
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163384789
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar dat mogen ze wél zelf beslissen! :D Da's wel wat waard natuurlijk.

En de Zwitsers ook, die hebben ook nooit last gehad van een backfire toen ze bijvoorbeeld de grenzen sloten voor EU-migranten.
Volgens mij mogen de Noren nu niet meer beslissen of ze voldoen aan de europese richtlijnen. Dat moeten ze nu gewoon.
in a crowd you lose humanity
pi_163384810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij mogen de Noren nu niet meer beslissen of ze voldoen aan de europese richtlijnen. Dat moeten ze nu gewoon.
Klopt noorwegen is net als zwitserland een e.v.a land en staat daarmee voor een groot gedeelte onder brussels bevel.
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:58:44 #241
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163384833
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:48 schreef SicSicSics het volgende:
En de Zwitsers ook, die hebben ook nooit last gehad van een backfire toen ze bijvoorbeeld de grenzen sloten voor EU-migranten.
Volgens mij zijn die grenzen nog niet gesloten. Wanneer dat wel gebeurd dan verliezen ze ook meteen de toegang tot de Europese markt, dat staat immers in bepaalde verdragen tussen de Zwitsers en de EU.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:01:27 #242
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163384848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:53 schreef Igen het volgende:
Dat is dan ook (nog) helemaal niet gebeurd. Het referendum is aangenomen maar de Zwitserse regering wil de bovengrens voor EU-buitenlanders pas in 2019 daadwerkelijk invoeren. Op z'n vroegst. Dan valt ook pas iets te zeggen over de reactie van de EU.
Ohw... Ik dacht dat dit in 2014 al besloten was. Nu wachten ze tot 2019!? Daadkrachtig optreden van een soeverein land dus? ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_163384858
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die grenzen nog niet gesloten. Wanneer dat wel gebeurd dan verliezen ze ook meteen de toegang tot de Europese markt, dat staat immers in bepaalde verdragen tussen de Zwitsers en de EU.
Dat heet "vrije" handel 8)7
In de tijd van de VOC kon Nederland met iedereen handel drijven, zonder dat Nederland direct overspoeld werd door buitenlanders. Waarom moet je de zaken zo ingewikkeld maken... ow wacht dan hebben de ambtenaren in Brussel geen werk en belasting vrij inkomen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:05:45 #244
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163384882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat heet "vrije" handel 8)7
In de tijd van de VOC kon Nederland met iedereen handel drijven, zonder dat Nederland direct overspoeld werd door buitenlanders. Waarom moet je de zaken zo ingewikkeld maken... ow wacht dan hebben de ambtenaren in Brussel geen werk en belasting vrij inkomen.
In de tijden van de VOC duurde het ook wat langer als je van Polen naar Nederland ging.

En in die tijd werd er ook in slaven gehaald. Dat ook maar weer invoeren? En had je geen kiesrecht trouwens.
in a crowd you lose humanity
pi_163384889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Binnensteden zaten vol met kleine zaakjes voordat de euro er aan kwam. Kijk nu eens rond, Allemaal eenheidsworst.
Allemaal de schuld van de euro ja, heeft helemaal niks te maken met veranderende voorkeuren. Ben jij ook zo iemand die zich beklaagt over dat de bakker verdwijnt maar vervolgens wel zijn brood bij de supermarkt gaat halen?
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:06:30 #246
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163384890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat heet "vrije" handel 8)7
In de tijd van de VOC kon Nederland met iedereen handel drijven, zonder dat Nederland direct overspoeld werd door buitenlanders. Waarom moet je de zaken zo ingewikkeld maken... ow wacht dan hebben de ambtenaren in Brussel geen werk en belasting vrij inkomen.
In die tijd kon je ook nog de hele inheemse bevolking van een eiland uitmoorden omdat dit beter was voor je bottomline.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163384917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:05 schreef Wombcat het volgende:
In de tijden van de VOC duurde het ook wat langer als je van Polen naar Nederland ging.

En in die tijd werd er ook in slaven gehaald. Dat ook maar weer invoeren? En had je geen kiesrecht trouwens.
Nu hebben we ook slaven, in veel EU landen werken zowel mensen van buiten als van binnen de EU voor enkele euro's per uur. Dat is de moderne slavernij gefaciliteerd door de EU.
Kiesrecht hebben we ook niet meer dankzij de EU en Rutte-ik-vind-een-referendum-niet-nodig.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163384919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]


In de tijd van de VOC kon Nederland met iedereen handel drijven, zonder dat Nederland direct overspoeld werd door buitenlanders.
Toch knap dat je in één zin twee keer zo vreselijk fout kan zitten _O-
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:09:00 #249
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163384920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef Oud_student het volgende:
Dat heet "vrije" handel 8)7
Dat is inderdaad vrije handel. Geen gratis handel! ;)
quote:
In de tijd van de VOC kon Nederland met iedereen handel drijven, zonder dat Nederland direct overspoeld werd door buitenlanders. Waarom moet je de zaken zo ingewikkeld maken... ow wacht dan hebben de ambtenaren in Brussel geen werk en belasting vrij inkomen.
:')_!
Ja man, in de tijd van de VOC had je helemaal geen migratie. _O-
In de tijd van de VOC was onze handel met Engeland, Spanje, Frankrijk en Portugal altijd vrij. _O-
In de tijd van de VOC was het allemaal zo lekker simpel. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_163384930
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrije handel. Geen gratis handel! ;)

[..]

:')_!
Ja man, in de tijd van de VOC had je helemaal geen migratie. _O-
In de tijd van de VOC was onze handel met Engeland, Spanje, Frankrijk en Portugal altijd vrij. _O-
In de tijd van de VOC was het allemaal zo lekker simpel. _O-
Toen emigreerden wij i.p.v. de buitenlanders, dat is heel anders!
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:10:59 #251
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163384939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nu hebben we ook slaven, in veel EU landen werken zowel mensen van buiten als van binnen de EU voor enkele euro's per uur. Dat is de moderne slavernij gefaciliteerd door de EU.
Kiesrecht hebben we ook niet meer dankzij de EU en Rutte-ik-vind-een-referendum-niet-nodig.
Hoewel ik met je een bent dat er situaties zijn dat mensen uitgebuit worden (en dat dat aangepakt moet worden), worden ze iig niet onder dwang gedeporteerd en kiezen ze er zelf voor om hier te komen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:11:20 #252
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163384943
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:10 schreef J.B. het volgende:

[..]

Toen emigreerden wij i.p.v. de buitenlanders, dat is heel anders!
En wij emigreerden buitenlanders, niet te vergeten!
in a crowd you lose humanity
pi_163384951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoewel ik met je een bent dat er situaties zijn dat mensen uitgebuit worden (en dat dat aangepakt moet worden), worden ze iig niet onder dwang gedeporteerd en kiezen ze er zelf voor om hier te komen.
Goh toch fijn om te horen dat de EU menslievender is dan de VOC
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:12:23 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163384954
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van de euro ja, heeft helemaal niks te maken met veranderende voorkeuren. Ben jij ook zo iemand die zich beklaagt over dat de bakker verdwijnt maar vervolgens wel zijn brood bij de supermarkt gaat halen?
Of je leest die bronnen van het CBS even die ik gegeven heb en kijkt daar eens even naar?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:13:42 #255
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163384970
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:10 schreef J.B. het volgende:
Toen emigreerden wij i.p.v. de buitenlanders, dat is heel anders!
Pardon? Nederland is volgens mij (mede) groot geworden door migratie naar de Noordelijke Nederlanden. In de 17de eeuw.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:15:20 #256
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163384988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Goh toch fijn om te horen dat de EU menslievender is dan de VOC
Mooi, dus je bent het met me eens dat we beter niet naar die tijd terug moeten gaan ^O^
in a crowd you lose humanity
pi_163385014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

In de tijd van de VOC kon Nederland met iedereen handel drijven, zonder dat Nederland direct overspoeld werd door buitenlanders.
:') ______________________________________________________________________!

Oud_Student alsjeblieft, lees eens een boek over de Gouden Eeuw. Dat was juist een periode dat er in hele grote getale naar Nederland gemigreerd werd. Amsterdam bestond destijds voor 1/3e uit buitenlanders, bijvoorbeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163385027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik voorspel alvast dat als het VK een verdrag als Noorwegen met de EU sluit, dat een deel van het brexit-kamp zegt "zie je nu wel, ze willen ons straffen" :(, terwijl het precies is wat je van te voren kunt verwachten.
Dat gebeurt nu al. Na een toespraakje van Juncker zie je Jan en alleman op zelfs websites van the Guardian reageren dat Europa hen niet wil, dat ze remain hebben gestemd maar door deze walgelijke arrogantie van de EU alsnog Leave hadden willen stemmen, etc. Delusional.
pi_163385029
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of je leest die bronnen van het CBS even die ik gegeven heb en kijkt daar eens even naar?
Die heb ik bekeken maar ik zie nergens vermeld staan dat het door de euro of EU komt. Cijfers van 2002 ook, je bent de dotcombubbel en 9/11 blijkbaar gewoon vergeten; die zullen dan ook wel de schuld van de EU zijn geweest.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:24:44 #260
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163385063
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu al. Na een toespraakje van Juncker zie je Jan en alleman op zelfs websites van the Guardian reageren dat Europa hen niet wil, dat ze remain hebben gestemd maar door deze walgelijke arrogantie van de EU alsnog Leave hadden willen stemmen, etc. Delusional.
Wat hadden ze dan verwacht? Dat alles hetzelfde bleef, maar dat ze niet meer geld hoefden over te maken naar Brussel?

De domheid van die mensen 8)7
Het is alsof FC Twente nav het besluit van de KNWU zegt "maar dan stappen we eruit, maar we willen wel blijven meedoen in de competitie." |:(
in a crowd you lose humanity
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:27:14 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163385084
Die Junker mogen ze ook wel eens dumpen: Junxit!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:27:42 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163385090
De Britse banken worden ook maar even afgewaardeerd
http://www.nu.nl/economie(...)e-banken-brexit.html
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:29:17 #263
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163385107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat hadden ze dan verwacht? Dat alles hetzelfde bleef, maar dat ze niet meer geld hoefden over te maken naar Brussel?

Dat is inderdaad wat men denkt. Dat het VK zelf wel even mag beslissen waar ze aan meedoen en wat ze liever niet van de EU willen hebben. Typisch Engelse arrogantie t.o.v. the continent. Zo werkt het natuurlijk niet in grote mensen land. De Gaulle had wat dat betreft gelijk.
pi_163385304
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan kunnen ze totale vrije markttoegang (die ze uiteraard willen) op hun buik schrijven. Dat hebben de Duitsers al meerdere keren luid en duidelijk verkondigd.
Kan ook niet anders, als de Engelsen dat voor elkaar zouden krijgen is het einde unie. Dan willen alle landen dat. Wel de lusten niet de lasten. Dat zou ook een enorme boost betekenen voor Wilders
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163385449
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu al. Na een toespraakje van Juncker zie je Jan en alleman op zelfs websites van the Guardian reageren dat Europa hen niet wil, dat ze remain hebben gestemd maar door deze walgelijke arrogantie van de EU alsnog Leave hadden willen stemmen, etc. Delusional.
Tsja, ze hebben maandelang gehuild dat ze een deal als Noorwegen of Zwitserland wilden. Blijkbaar heeft niemand ooit de tijd genomen om eens te lezen wat deze deals precies inhielden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163385511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Okies ik zal een voorbeeld geven.
Sneller een vast contract. Hierdoor was een werkgever sneller bereid je iets te laten leren. Gevolg na een aantal jaar had je tal van keuzes om je eigen weg te gaan zelfs als freelancer en dan met een dik salaris. Opleidingen via werkgever kosteloos. Bii ziek zijn was er meer begrip, meer duidelijkhied. Goed verzekerd zijn.

Wat bouw je nu op met al dat flex werk als je jong bent zonder ervaring. Heb je je bedacht dat die groep in de toekomst ook onderhouden moet worden.
Dat is geen ontwikkeling die vanuit de EU komt zover ik weet?

quote:
Hoe een bouwvakker zich voelt is niet jou probleem. Dat geeft gelijk aan waar het probleem zit. Het zou ook niet mijn probleem moeten zijn. Maar ik denk er toch iets anders over.
Het maatschappelijk verval kan wel van alle tijden zijn, maar nu ben je op een punt dat daar verandering in moet komen. Als je niet merkt dat daar nu de tijd voor is nadat zoveel mensen steeds meer de kant van de extreme partijen opzoeken dan weet ik het ook niet meer.
Ik zeg niet dat er geen veranderingen nodig zijn, ik denk dat de EU zeker een bepaalde vernieuwing nodig heeft.

Het valt me alleen op dat de meeste argumenten die men geeft helemaal niets met de EU te maken heeft, maar meer met een algemeen maatschappelijk ongenoegen.

En ik zie niet hoe je die oplost door uit een EU te stappen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163385563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:06 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat is geen ontwikkeling die vanuit de EU komt zover ik weet?

[..]

Ik zeg niet dat er geen veranderingen nodig zijn, ik denk dat de EU zeker een bepaalde vernieuwing nodig heeft.

Het valt me alleen op dat de meeste argumenten die men geeft helemaal niets met de EU te maken heeft, maar meer met een algemeen maatschappelijk ongenoegen.

En ik zie niet hoe je die oplost door uit een EU te stappen.
Dit. Gisteren nam iemand in dit topic het de EU nota bene kwalijk dat sommige Nederlandse uitkeringstrekkers moeilijk rond kunnen komen.

Waar ben je dan mee bezig?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163385607
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit. Gisteren nam iemand in dit topic het de EU nota bene kwalijk dat sommige Nederlandse uitkeringstrekkers moeilijk rond kunnen komen.

Waar ben je dan mee bezig?
Vraag dat aan al die Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die dankzij Schengen nu werkloos thuis zitten. De EU is dit te verwijten. De pro-Europese regering die Nederland in de uitverkoop heeft gezet is dit te verwijten. Dus ik vind het een prima en goed onderbouwde opmerking. Je zult maar een hypotheek hebben en studerende kinderen terwijl een Pool of Roemeen jouw baan overneemt.
pi_163385612
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:06 schreef Trommeldaris het volgende:
Dat is geen ontwikkeling die vanuit de EU komt zover ik weet?
Dat is de algehele adaptatie van het Angelsaksisch model. Heeft zijdelings wel met globalisering te maken. Maakt de zoektocht naar rendement en goedkope arbeid eenvoudiger.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:17:35 #270
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163385648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:13 schreef Elzies het volgende:
Vraag dat aan al die Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die dankzij Schengen nu werkloos thuis zitten. De EU is dit te verwijten. De pro-Europese regering die Nederland in de uitverkoop heeft gezet is dit te verwijten. Dus ik vind het een prima en goed onderbouwde opmerking. Je zult maar een hypotheek hebben en studerende kinderen terwijl een Pool of Roemeen jouw baan overneemt.
Je loopt achter. :D
https://www.nom.nl/groeiende-werkgelegenheid-transportsector/
http://www.ad.nl/binnenla(...)chauffeurs~a51b0314/

Sinds 2015:
https://www.logistiekprof(...)zoek-naar-chauffeurs

Bovendien was Schengen er al voor de EU, waarom geef je de EU daar de schuld van?

Verder: Wat Koos hieronder zegt!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_163385674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vraag dat aan al die Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die dankzij Schengen nu werkloos thuis zitten. De EU is dit te verwijten. De pro-Europese regering die Nederland in de uitverkoop heeft gezet is dit te verwijten. Dus ik vind het een prima en goed onderbouwde opmerking. Je zult maar een hypotheek hebben en studerende kinderen terwijl een Pool of Roemeen jouw baan overneemt.
Dat is inderdaad klote voor de mensen die het treft en heeft getroffen. Ik vrees alleen dat een Nexit niets gaat veranderen aan de situatie in de sectoren waar Oost-Europeanen het werk over hebben genomen.

Dergelijke problemen moet je dan ook niet oplossen door uit de EU te stappen, maar door ervoor te zorgen dat Nederlandse werkgevers Polen en Roemenen niet voor een appel en een ei in dienst kunnen nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163385699
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bovendien was Schengen er al voor de EU, waarom geef je de EU daar de schuld van?
Het Schengenverdrag voor de EU? :?
pi_163385707
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:13 schreef Elzies het volgende:De pro-Europese regering die Nederland in de uitverkoop heeft gezet is dit te verwijten. Dus ik vind het een prima en goed onderbouwde opmerking.
Dit is geen argument natuurlijk. Het is niets meer dan een lege kreet.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:22:59 #274
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163385722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vraag dat aan al die Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die dankzij Schengen nu werkloos thuis zitten. De EU is dit te verwijten. De pro-Europese regering die Nederland in de uitverkoop heeft gezet is dit te verwijten. Dus ik vind het een prima en goed onderbouwde opmerking. Je zult maar een hypotheek hebben en studerende kinderen terwijl een Pool of Roemeen jouw baan overneemt.
Ik hoorde toch van de week dat er weer een tekort aan vrachtwagenchauffeurs is en veel jongeren nu weer sinds lange tijd een opleiding tot vrachtwagenchauffeur gaan volgen:

Bedrijven zitten te springen om jonge Nederlandse truckers

Dus dat argument kunnen we alvast wegstrepen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163385727
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het Schengenverdrag voor de EU? :?
Schengen '85, Verdrag van Maastricht was '93.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163385733
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is inderdaad klote voor de mensen die het treft en heeft getroffen. Ik vrees alleen dat een Nexit niets gaat veranderen aan de situatie in de sectoren waar Oost-Europeanen het werk over hebben genomen.

Dergelijke problemen moet je dan ook niet oplossen door uit de EU te stappen, maar door ervoor te zorgen dat Nederlandse werkgevers Polen en Roemenen niet voor een appel en een ei in dienst kunnen nemen.
Wat overigens weer komt omdat de gemiddelde burger, dus ook die vrachtwagenchauffeur zelf geen cent meer wilt betalen voor zijn komkommertje e.d.

En daarna verbolgen zijn over het feit dat de producenten dan ook voor goedkopere opties gaan.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:27:02 #277
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163385770
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je loopt achter. :D
https://www.nom.nl/groeiende-werkgelegenheid-transportsector/
http://www.ad.nl/binnenla(...)chauffeurs~a51b0314/

Sinds 2015:
https://www.logistiekprof(...)zoek-naar-chauffeurs

Bovendien was Schengen er al voor de EU, waarom geef je de EU daar de schuld van?

Verder: Wat Koos hieronder zegt!
Er is werk zat in die sector, dat klopt. De chauffeurs echter die normaal op de bok zitten en eruit gegooit zijn komen niet aan de bak. Hoe kan dat dan toch?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163385786
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is inderdaad klote voor de mensen die het treft en heeft getroffen. Ik vrees alleen dat een Nexit niets gaat veranderen aan de situatie in de sectoren waar Oost-Europeanen het werk over hebben genomen.

Dergelijke problemen moet je dan ook niet oplossen door uit de EU te stappen, maar door ervoor te zorgen dat Nederlandse werkgevers Polen en Roemenen niet voor een appel en een ei in dienst kunnen nemen.
Dat vereist wel een aanpassing van het bestaande verdrag. Werkgevers hebben die maas ontdekt en maken daar gretig gebruik van. Dat ten koste van eigen Nederlanders. Daar kan het verdrag niet voor bedoeld zijn.

Voor mij is een Nexit de definitieve oplossing als de EU niet wil hervormen en weigert bepaalde verdragen te herzien. Het is duidelijk dat de huidige EU met Juncker aan het roer dezelfde koers blijft volgen en dan is een Nexit de beste uitkomst. Maar ik ben tevens realistisch genoeg dat dit staatsrechtelijk een moeilijk proces wordt. Maar uiteindelijk zie ik het toch gebeuren. Maar ik denk dat een Nexit volgt wanneer meer lidstaten na het voorbeeld van GB uit de EU zijn gestapt. Dan is er ruimte om een andere Unie met andere voorwaarden te her starten. Een kleinere Unie met minder politieke bemoeizucht en waar wederzijdse handelsbelangen centraal staan. Nederland is natuurlijk niet het enige lidstaat waar onvrede jegens de EU heerst.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:34:41 #279
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163385889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er is werk zat in die sector, dat klopt. De chauffeurs echter die normaal op de bok zitten en eruit gegooit zijn komen niet aan de bak. Hoe kan dat dan toch?
Dat is eerder 'ageism' dan wat anders. En dat kun je moeilijk de EU verwijten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163385890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat vereist wel een aanpassing van het bestaande verdrag. Werkgevers hebben die maas ontdekt en maken daar gretig gebruik van. Dat ten koste van eigen Nederlanders. Daar kan het verdrag niet voor bedoeld zijn.

Voor mij is een Nexit de definitieve oplossing als de EU niet wil hervormen en weigert bepaalde verdragen te herzien. Het is duidelijk dat de huidige EU met Juncker aan het roer dezelfde koers blijft volgen en dan is een Nexit de beste uitkomst. Maar ik ben tevens realistisch genoeg dat dit staatsrechtelijk een moeilijk proces wordt. Maar uiteindelijk zie ik het toch gebeuren. Maar ik denk dat een Nexit volgt wanneer meer lidstaten na het voorbeeld van GB uit de EU zijn gestapt. Dan is er ruimte om een andere Unie met andere voorwaarden te her starten. Een kleinere Unie met minder politieke bemoeizucht en waar wederzijdse handelsbelangen centraal staan. Nederland is natuurlijk niet het enige lidstaat waar onvrede jegens de EU heerst.
Overigens heb ik net even zitten neuzen op internet en toen las ik dat werkgevers verplicht zijn om arbeidsmigranten minimaal het minimumloon te betalen.

Daar zijn binnen de EU in 2014 afspraken over gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:36:12 #281
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163385914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is eerder 'ageism' dan wat anders. En dat kun je moeilijk de EU verwijten.
Zeer zeker wel, want ze kunnen niet concurreren tegenover goedkope werkkrachten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:37:18 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163385938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zeer zeker wel, want ze kunnen niet concurreren tegenover goedkope werkkrachten.
Snap je wat 'ageism' is of?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:37:45 #283
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163385948
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens heb ik net even zitten neuzen op internet en toen las ik dat werkgevers verplicht zijn om arbeidsmigranten minimaal het minimumloon te betalen.

Daar zijn binnen de EU in 2014 afspraken over gemaakt.
Ik kan ook de afspraak maken dat ik morgen stop met roken. Nakomen van afspraken gebeurd echter niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163385953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vraag dat aan al die Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die dankzij Schengen nu werkloos thuis zitten.
Je haalt wat verdragen door elkaar maar vooruit. Hoeveel zijn dat er dan?
pi_163386004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik kan ook de afspraak maken dat ik morgen stop met roken. Nakomen van afspraken gebeurd echter niet.
Als je blijkbaar bedrijven kent die dat doen, waarom geef je ze niet aan?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:40:45 #286
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386007
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Snap je wat 'ageism' is of?
Leeftijdsdiscriminatie ja.
Ze zaten eerst in dienst, vaste baan leuk salaris.
Baas wipte ze voor goedkope werkkrachten die het minimumloon krijgt van het land van herkomst via constructies.
Logisch dat die oudere werknemer die eerst die leuke baan had nu plots nergens meer aan de bak kan komen. Te duur want te oud.
Maar dat baantje van hem is wel mooi vergeven voor een aalmoes.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:41:36 #287
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:40 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Als je blijkbaar bedrijven kent die dat doen, waarom geef je ze niet aan?
Ja, ik zal aangifte doen tegen de EU :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:42:17 #288
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163386033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Leeftijdsdiscriminatie ja.
Ze zaten eerst in dienst, vaste baan leuk salaris.
Baas wipte ze voor goedkope werkkrachten die het minimumloon krijgt van het land van herkomst via constructies.
Logisch dat die oudere werknemer die eerst die leuke baan had nu plots nergens meer aan de bak kan komen. Te duur want te oud.
Maar dat baantje van hem is wel mooi vergeven voor een aalmoes.
Dit zijn jonge Nederlanders die concurreren met oudere Nederlanders?
Wat heeft dat met de EU te maken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163386045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, ik zal aangifte doen tegen de EU :')
Je doet dan aangifte tegen het bedrijf, he. Omdat ze de regels van de EU overtreden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163386049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik kan ook de afspraak maken dat ik morgen stop met roken. Nakomen van afspraken gebeurd echter niet.
Dat kan. Daar moet je de betreffende werkgevers voor bedenken. Overigens staan er flinke straffen op uitbuiting.

Toch is het wel bijzonder dat jij nu direct weer beren op de weg ziet. Je juicht het niet toe dat er binnen de EU afspraken over worden gemaakt; je zal en moet zeiken en boos worden.

Kom op man, uitbuiting zal inderdaad nog plaatsvinden, maar dergelijke afspraken brengen een oplossing wel dichterbij.

Want uit de EU stappen, alle ramen en deuren sluiten en je afzonderen van de rest van de wereld, dat gaat hem sowieso niet worden. Daar wordt ook niemand wijzer van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:43:16 #291
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit zijn jonge Nederlanders die concurreren met oudere Nederlanders?
Wat heeft dat met de EU te maken?
Jonge arbeidsmigranten. dat weet je toch zelf ook wel?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163386058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, ik zal aangifte doen tegen de EU :')
http://www.inspectieszw.nl/contact/melden_en_aanvragen/

Hier kan je de bedrijven die EU wetgeving overtreden aangeven. Success!
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163386064
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je doet dan aangifte tegen het bedrijf, he. Omdat ze de regels van de EU overtreden.
Het blijft wonderlijk hoe weinig sommige figuren snappen van de wereld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:43:51 #294
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386066
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je doet dan aangifte tegen het bedrijf, he. Omdat ze de regels van de EU overtreden.
Of je doet iets aan die regels. Bij de bron aanpakken dus.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:43:54 #295
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163386068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jonge arbeidsmigranten. dat weet je toch zelf ook wel?
Dat is dus niet niet (meer) zo. Als je die artikelen die hierboven gelinkt zijn had gelezen, had je dit geweten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:44:28 #296
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386074
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

http://www.inspectieszw.nl/contact/melden_en_aanvragen/

Hier kan je de bedrijven die EU wetgeving overtreden aangeven. Success!
Dank je, die link ga ik gebruiken!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163386080
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan. Daar moet je de betreffende werkgevers voor bedenken. Overigens staan er flinke straffen op uitbuiting.

Toch is het wel bijzonder dat jij nu direct weer beren op de weg ziet. Je juicht het niet toe dat er binnen de EU afspraken over worden gemaakt; je zal en moet zeiken en boos worden.

Kom op man, uitbuiting zal inderdaad nog plaatsvinden, maar dergelijke afspraken brengen een oplossing wel dichterbij.

Want uit de EU stappen, alle ramen en deuren sluiten en je afzonderen van de rest van de wereld, dat gaat hem sowieso niet worden. Daar wordt ook niemand wijzer van.
Maar dan kunnen we zelf afspraken maken, die op een magische manier dan wél nagekomen worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:44:56 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163386084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of je doet iets aan die regels. Bij de bron aanpakken dus.
Ik pleeg diefstal, dat is tegen de regels. Maar ja, dan moet diefstal maar legaal worden en moet de wet aangepast worden. Bij de bron aanpakken dus!

:')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:45:04 #299
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is dus niet niet (meer) zo. Als je die artikelen die hierboven gelinkt zijn had gelezen, had je dit geweten.
Goed, jij hebt gelijk en weet het schijnbaar beter.
Fijne dag nog.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163386097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of je doet iets aan die regels. Bij de bron aanpakken dus.
We doen iets aan de EU-regels die juist eisen dat mensen het minimumloon verdienen, en we doen niets aan de overtreders?

Juist.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:45:44 #301
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163386100
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik pleeg diefstal, dat is tegen de regels. Maar ja, dan moet diefstal maar legaal worden en moet de wet aangepast worden. Bij de bron aanpakken dus!

:')
Jij snapt heus wel wat ik bedoel, hou je niet van de domme aub.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')