abonnement Unibet Coolblue
pi_163363708




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.











De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
pi_163363723
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:00 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Cersei zat in ballingschap. Bovendien regeren de Lannisters al jaren over Kingslanding en hoewel het zaak is dat die vaten daar direct weggehaald worden is dat niet gebeurd. Dit terwijl een brandje (in een Middeleeuwse stad!) genoeg is om de hele koninklijke familie weg te vagen. Maar om onbekende reden weet Cersei op het allerlaatste moment toch het drakenvuur te vinden...

Als dit inderdaad de theorie is dan vind ik dit opnieuw bijzonder slecht schrijfwerk het hele seizoen hangt van Deus ex Machina's aan elkaar.
Noem er eens een paar dan?

Dat er wildfire onder KL zou liggen was al heel lang een gerucht en die little birds van Qyburn hebben er het hele seizoen naar gezocht. Dat is geen DeM.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163363734
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:00 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Cersei zat in ballingschap. Bovendien regeren de Lannisters al jaren over Kingslanding en hoewel het zaak is dat die vaten daar direct weggehaald worden is dat niet gebeurd. Dit terwijl een brandje (in een Middeleeuwse stad!) genoeg is om de hele koninklijke familie weg te vagen. Maar om onbekende reden weet Cersei op het allerlaatste moment toch het drakenvuur te vinden...

Als dit inderdaad de theorie is dan vind ik dit opnieuw bijzonder slecht schrijfwerk het hele seizoen hangt van Deus ex Machina's aan elkaar.
Al sinds de battle of the Blackwater werd duidelijk gemaakt dat onder heel Kings' Landing caches met wildfire lagen verstopt.
Flesje bier
pi_163363801
Maar de macht is niet hersteld en zelfs als Tommen geen zelfmoord had gepleegd dan nog was het de vraag wat die macht waard was. Er is in feite geen sterke macht nu in KL meer (ook niet als Tommen nog geleefd had) en iedereen haat nu de Lanisters/Cersei. Ze heeft weinig medestanders meer. Ze zit er nu nog omdat er niemand anders is, maar macht heeft ze niet, al denkt ze zelf van wel. Maar de enige macht die zij heeft is in haar kasteeltje. De wereld is heeeel klein voor haar. Dan ben je queen, maar van wat eigenlijk.
pi_163363822
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:08 schreef alopio het volgende:
Maar de macht is niet hersteld en zelfs als Tommen geen zelfmoord had gepleegd dan nog was het de vraag wat die macht waard was. Er is in feite geen sterke macht nu in KL meer (ook niet als Tommen nog geleefd had) en iedereen haat nu de Lanisters/Cersei. Ze heeft weinig medestanders meer. Ze zit er nu nog omdat er niemand anders is, maar macht heeft ze niet, al denkt ze zelf van wel. Maar de enige macht die zij heeft is in haar kasteeltje. De wereld is heeeel klein voor haar. Dan ben je queen, maar van wat eigenlijk.
Cersei had eigenlijk al verloren. Nu nog steeds, want haar regeren zal van korte duur zijn.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:10:34 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163363848
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:09 schreef viceversa het volgende:

[..]

Cersei had eigenlijk al verloren. Nu nog steeds, want haar regeren zal van korte duur zijn.
En nu moeten we een heel jaar wachten op haar dood. :'(
Een heel jaar wachten om Dany's legertje in actie te zien!
Damn! I can't deal with this. :(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163363925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:08 schreef alopio het volgende:
Maar de macht is niet hersteld en zelfs als Tommen geen zelfmoord had gepleegd dan nog was het de vraag wat die macht waard was. Er is in feite geen sterke macht nu in KL meer (ook niet als Tommen nog geleefd had) en iedereen haat nu de Lanisters/Cersei. Ze heeft weinig medestanders meer. Ze zit er nu nog omdat er niemand anders is, maar macht heeft ze niet, al denkt ze zelf van wel. Maar de enige macht die zij heeft is in haar kasteeltje. De wereld is heeeel klein voor haar. Dan ben je queen, maar van wat eigenlijk.
Het zal waarschijnlijk ook wel bekend zijn/worden dat Cersei verantwoordelijk is voor de explosie van de Sept, waardoor ze alleen nog maar meer vijanden heeft gemaakt in KL.
Flesje bier
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:17:13 #8
211083 Angelof9
I must go first
pi_163364007
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:40 schreef viceversa het volgende:

[..]

In de voorspelling van de heks werd gezegd dat ze door haar jongere broer vermoord zou worden toch? Na alles te zijn verloren. Kan Tyrion zijn, maar ik gok dat Jaime nu ook wel een motief kan bedenken.
Ik heb altijd gedacht dat het Jaime zou zijn. Alleen al omdat Cersei zo is overtuigd van Tyrion.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:19:21 #9
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_163364045
Nevermind
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:25:05 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_163364174
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:14 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk ook wel bekend zijn/worden dat Cersei verantwoordelijk is voor de explosie van de Sept, waardoor ze alleen nog maar meer vijanden heeft gemaakt in KL.
En dan? Ze heeft The Mountain, ze heeft de Kings Guard en ze heeft het Lannisterleger. Voor de vrienden die ze hiermee zal kwijtraken, komen wel weer nieuwe opportunisten. Verder heeft ze waarschijnllijk geen flauw benul van wat er allemaal gebeurt aan de andere kant van de zee, op de IJzereilanden en in het Noorden. Varys, Tyrion en Baelish waren de wereldlijk georienteerden in de kleine raad en die zijn nu weg. Ze zal wel iets weten van het verlies van de Boltons en het 'verraad' van The Vale, maar daarnaast is haar wereld denk ik heel klein. In haar realitieit was Stannis net verslagen door de Boltons en de rust weer bijna weergekeerd in het koninkrijk, op wat toestandjes met Jon Snow na. Ze heeft zich ook niet gerealiseerd dat Oleanna het overleefd heeft en niet zal stilzitten na het verliezen van haar zoon en kleinkinderen. De Tyrells zijn het een na rijkste huis, maar eigenlijk het rijkste omdat het Lannisterrijk gebaseerd is op geleend geld.

[ Bericht 9% gewijzigd door EdvandeBerg op 28-06-2016 11:35:21 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_163364178
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:00 schreef houdjemond het volgende:
Maar nog even een dingetje.. waar the fuck is Gendry :(
Nog steeds aan het roeien. Hoop trouwens niet dat zijn afwezigheid een voorbode is..
pi_163364218
Had eigenlijk verwacht dat Pycelle iets meer tegenstand had gegeven gezien het feit hij gewoon een fitte vent was. Dan hadden ze toch nog even terug gegrepen naar seizoen 1. Die deleted scene van vorige topic is natuurlijk nooit vertoond.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_163364246
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En nu moeten we een heel jaar wachten op haar dood. :'(
Een heel jaar wachten om Dany's legertje in actie te zien!
Damn! I can't deal with this. :(
Legertje? :')



Best vlootje heeft ze daar hoor :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:29:51 #14
211083 Angelof9
I must go first
pi_163364259
Ik vond het ook wel erg chilling dat het kleine kinderen waren die Pycelle vermoordden. Daar is eigenlijk weinig aandacht aan geschonken. Ik dacht dat op dat moment echt dat GoT weer een grens had verlegd qua tv-shocks.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_163364373
Ik zie volgend seizoen trouwens wel een mooie showdown tussen Varys en Qyburn aankomen waarbij het lijkt alsof Qyburn de overhand heeft, maar Varys met een geniale play hem laat zien who's boss in the game. :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:37:44 #16
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_163364395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:25 schreef tbonesteak289 het volgende:

[..]

Nog steeds aan het roeien. Hoop trouwens niet dat zijn afwezigheid een voorbode is..
[ afbeelding ]
Brienne en Pod zullen zich wel weer gewoon bij Sansa voegen gezien Brienne's eed. Zou overigens mooi zijn als de paden van Brienne en the Hound elkaar ooit weer kruisen.
Flesje bier
pi_163364448
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Legertje? :')

[ afbeelding ]

Best vlootje heeft ze daar hoor :9
ze heeft ook lekker tieten trouwens
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163364523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

ze heeft ook lekker tieten trouwens
Die zijn ook :9 ja, alhoewel ik denk dat ze daarmee niet de seven kingdoms zal kunnen veroveren...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163364553
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die zijn ook :9 ja, alhoewel ik denk dat ze daarmee niet de seven kingdoms zal kunnen veroveren...
Ze zou mij zonder moeite op mijn knietjes krijgen
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_163364655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook wel erg chilling dat het kleine kinderen waren die Pycelle vermoordden. Daar is eigenlijk weinig aandacht aan geschonken. Ik dacht dat op dat moment echt dat GoT weer een grens had verlegd qua tv-shocks.
ik moest meteen aan the walking dead denken :P

..///
pi_163364800
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_163365217
The North

pi_163365487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:44 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ze zou mij zonder moeite op mijn knietjes krijgen
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 28 juni 2016 @ 12:32:12 #24
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_163365493
@TS: ff de graveyard updaten in de OP

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:56 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Alsjeblieft, het was dit keer iets meer werk..... 8)7

[ afbeelding ]
  Forum Admin dinsdag 28 juni 2016 @ 12:48:59 #25
35723 crew  GGMM
pi_163365784
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:09 schreef viceversa het volgende:

[..]

Cersei had eigenlijk al verloren. Nu nog steeds, want haar regeren zal van korte duur zijn.
ja maar daar verzinnen de schrijvers wel wat stoms op.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163365816
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

ja maar daar verzinnen de schrijvers wel wat stoms op.
Mwah, volgens de prophecy zou ze niet lang regeren.
  Forum Admin dinsdag 28 juni 2016 @ 12:52:31 #27
35723 crew  GGMM
pi_163365843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:50 schreef viceversa het volgende:

[..]

Mwah, volgens de prophecy zou ze niet lang regeren.
Nee, de serie duurt ook zo lang niet meer. Maar ze zal niet binnen een week weer weg zijn.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin dinsdag 28 juni 2016 @ 12:53:29 #28
35723 crew  GGMM
pi_163365865
Terwijl er welgeteld 3 mensen zijn die haar steunen. :')
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163365886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:27 schreef Knipoogje het volgende:
Had eigenlijk verwacht dat Pycelle iets meer tegenstand had gegeven gezien het feit hij gewoon een fitte vent was. Dan hadden ze toch nog even terug gegrepen naar seizoen 1. Die deleted scene van vorige topic is natuurlijk nooit vertoond.
ben benieuwd hoe lang jij standhoud tegen 10 kinderen met messen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163365910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook wel erg chilling dat het kleine kinderen waren die Pycelle vermoordden. Daar is eigenlijk weinig aandacht aan geschonken. Ik dacht dat op dat moment echt dat GoT weer een grens had verlegd qua tv-shocks.
er is zoveel gestopt in deze aflevering dat wehet allemaal een beetje moeten laten bezinken :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:12:53 #31
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163366234
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe lang jij standhoud tegen 10 kinderen met messen ;)
10 kinderen is niet zo lastig, gewoon de eerste helemaal verrot trappen, zodat de rest niet durft.

Dit soort kleine monstertjes is een heel ander verhaal :p
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:15:29 #32
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_163366279
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe lang jij standhoud tegen 10 kinderen met messen ;)
En hij is iets van 90 toch? Hij was iig al actief onder de koningen van Targaryen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Legertje? :')

[ afbeelding ]

Best vlootje heeft ze daar hoor :9
Ze heeft nu de legers van: The reach, Dorne (die beiden niet eerder hebben gevochten dus nog op volledige sterkte zijn) The unsullied, The second sons, en een handjevol Ironborn. Oh ja en ook nog 3 draken.

Met als tegenstand: The stormlands waar het leger vna stannis vandaan kwam dat tot op de laatste man is uitgemoord, het Lannister leger dat al die afgelopen jaren heeft gevochten en dus wel half dood zal zijn, het noorden (als dat al tegenstanders worden) waar tijdens de laatste oorlog op 1000 man na elke soldaat is afgemaakt tezamen met de ruiters uit the vale (die wel op voltallige sterkte zijn). Oh ja en een duizend boten van euron met elk 1 soldaat aanboord want daar woont niemand.

Volgensmij heeft ze die draken niet eens nodig :') The seven kingdoms hebben elkaar zo uitgemoord dat zij gewoon binnen rolt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:16:32 #33
22273 Dizer
Save the beard!
pi_163366302
Zo, begrijp ik trouwens ook uit de laatste aflevering dat de Nederlandse vertegenwoordiging van GoT zo een beetje ophoudt? :P
Friends don't let friends remain beardless...
pi_163366336
The Riverlands, The Vale & The Iron Islands

  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:28:25 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163366496
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En dan? Ze heeft The Mountain, ze heeft de Kings Guard en ze heeft het Lannisterleger. Voor de vrienden die ze hiermee zal kwijtraken, komen wel weer nieuwe opportunisten. Verder heeft ze waarschijnllijk geen flauw benul van wat er allemaal gebeurt aan de andere kant van de zee, op de IJzereilanden en in het Noorden. Varys, Tyrion en Baelish waren de wereldlijk georienteerden in de kleine raad en die zijn nu weg. Ze zal wel iets weten van het verlies van de Boltons en het 'verraad' van The Vale, maar daarnaast is haar wereld denk ik heel klein. In haar realitieit was Stannis net verslagen door de Boltons en de rust weer bijna weergekeerd in het koninkrijk, op wat toestandjes met Jon Snow na. Ze heeft zich ook niet gerealiseerd dat Oleanna het overleefd heeft en niet zal stilzitten na het verliezen van haar zoon en kleinkinderen. De Tyrells zijn het een na rijkste huis, maar eigenlijk het rijkste omdat het Lannisterrijk gebaseerd is op geleend geld.
Wie lieert zich aan een persoon die de familie van haar voormalige aangetrouwde bondgenoten een mes in de rug geplaatst heeft?

Verder is haar koninkrijk in feite erg klein geworden, ze controleert eigenlijk enkel de stormlands, kings landing en de lannistergebieden.

Ik kan me zelfs voorstellen dat Jaime zijn zus in de steek laat aangezien dit een kansloze zaak is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_163366524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En hij is iets van 90 toch? Hij was iig al actief onder de koningen van Targaryen.

[..]

Ze heeft nu de legers van: The reach, Dorne (die beiden niet eerder hebben gevochten dus nog op volledige sterkte zijn) The unsullied, The second sons, en een handjevol Ironborn. Oh ja en ook nog 3 draken.

Met als tegenstand: The stormlands waar het leger vna stannis vandaan kwam dat tot op de laatste man is uitgemoord, het Lannister leger dat al die afgelopen jaren heeft gevochten en dus wel half dood zal zijn, het noorden (als dat al tegenstanders worden) waar tijdens de laatste oorlog op 1000 man na elke soldaat is afgemaakt tezamen met de ruiters uit the vale (die wel op voltallige sterkte zijn). Oh ja en een duizend boten van euron met elk 1 soldaat aanboord want daar woont niemand.

Volgensmij heeft ze die draken niet eens nodig :') The seven kingdoms hebben elkaar zo uitgemoord dat zij gewoon binnen rolt.
Je vergeet ook nog iets van 30.000 Dothraki :P Je kunt zeggen wat je wilt over dat het lang duurde voordat ze naar Westeros ging zeilen, maar als er een goede timing was is dit het wel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163366546
Hele toffe aflevering weer, misschien nog wel toffer dan de vorige!

THE KING IN THE NORTH! _O_ O+

Enige 2 minpuntjes:

- Het zien van het hoofd van The Mountain viel me erg tegen. Dat had ik veel verrassender/erger verwacht.

- De scène met Arya. Ik vond het wel tof dat Frey twee van zijn zonen te eten kreeg, maar voor de rest deed het me niks. Sowieso vind ik Arya niet zo leuk meer (zeker niet als ze onschuldigen moeten vermoorden voor die maskers, ik vind het nog steeds niet erg duidelijk hoe eea werkt), maar ook dat hele faceless-gedoe vind ik nu gewoon maar niks merk ik (terwijl ik daar van te voren juist hele hoge verwachtingen bij had).

Ik vond de dood van Margaery zeer verrassend en wel jammer ook. Alleen de dood van High Sparrow c.s. en Tommen had ik wel verwacht. Ik vond de HS best o.k. en een tof personage en Tommen een schatje, dus ook best jammer. Maar goed, eea gaf wel toffe tv en ik kijk halsreikend uit naar de dood van Cersei >:)

L+R=J confirmed... niet verrassend, wel erg tof! (Overigens, het is dat die theorie al vele malen in deze reeks aan bod gekomen was, want ik denk niet dat ik die scène anders begrepen had).
Tails tell tales
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:32:53 #38
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_163366581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je vergeet ook nog iets van 30.000 Dothraki :P Je kunt zeggen wat je wilt over dat het lang duurde voordat ze naar Westeros ging zeilen, maar als er een goede timing was is dit het wel.
Ja oke, maar ze krijgt echt letterlijk alles cadeau, van draken tot soldaten tot schepen :P dat mens heeft zelf vrij weinig gedaan behalve een plaggenhut afgebrand.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_163366602
Ze hebben van Arya een soort Lady Stoneheart gemaakt. :( Ze was mijn favoriete personage...
The show must go on
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:44:58 #40
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_163366858
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wie lieert zich aan een persoon die de familie van haar voormalige aangetrouwde bondgenoten een mes in de rug geplaatst heeft?
Soort zoekt soort. Mensen als Baelish, Bolton en Frey. De laatste 2 is ze echter plotsklaps kwijt, de eerste waarschijnlijk ook. Ook de slavenmeesters hadden bondgenoten kunnen zijn, maar die zullen ook worden weggejaagd. Wie weet vindt ze wel een bondgenoot in Melissandre. Of worden er nog wat nieuwe karakters geintroduceerd.

Maar GoT kennende, kan ze ook zomaar opeens van iemand een zwaard tussen de ribben krijgen. Van Arya bijvoorbeeld.

quote:
Verder is haar koninkrijk in feite erg klein geworden, ze controleert eigenlijk enkel de stormlands, kings landing en de lannistergebieden.

Ik kan me zelfs voorstellen dat Jaime zijn zus in de steek laat aangezien dit een kansloze zaak is.
Wie weet hoeveel wildfire er nog is. Hopelijk vaart Dany niet de vloot van Stannis achterna.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_163366883
Davos :'( O+

Sam en Oldtown _O_

Lady Mormont _O_

Jon _O_ O+ (is op dit moment wel echt mijn favoriete personage)

Jon vs Sansa en Sansa vs LF is er deze aflevering niet minder vaag op geworden...

Dany en Tyrion O+ (eindelijk weer eens een scène waar beide personages erg tof waren)

Dany c.s. richting Westeros _O_

De muziek deze aflevering _O_

Erg jammer dat het al weer voorbij is voor dit seizoen. Ik vond het één van de beste seizoenen (er was maar één aflevering die ik niet zo vond, de rest vond ik goed tot zéér goed) en ik ben érg benieuwd naar wat nog komen gaat!
Tails tell tales
pi_163366963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:18 schreef Aristoteless het volgende:
The Riverlands, The Vale & The Iron Islands

[ afbeelding ]
Ik zei eerder al dat je het er maar druk mee had, dat was nog vòòr deze aflevering :P Hopelijk kan/zal de OP snel aangepast worden, ben wel benieuwd naar de uitgebreide graveyard van S6...
Tails tell tales
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:52:08 #43
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_163367010
Had die witte raaf nou nog iets meer betekenis dan "Winter has come"?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_163367026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:52 schreef avotar het volgende:
Had die witte raaf nou nog iets meer betekenis dan "Winter has come"?
Nee, je zag al die raven wegvliegen van de Citadel.
The show must go on
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:53:17 #45
211083 Angelof9
I must go first
pi_163367031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:15 schreef Frag_adder het volgende:

Ze heeft nu de legers van: The reach, Dorne (die beiden niet eerder hebben gevochten dus nog op volledige sterkte zijn) The unsullied, The second sons, en een handjevol Ironborn. Oh ja en ook nog 3 draken.

Ze heeft de Second Sons in Mereen achtergelaten. Maar ze heeft wel de Dothraki en die voormalige slaven (ben de naam even kwijt, die Mysha Mysha groep)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:53:44 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_163367039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:53 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ze heeft de Second Sons in Mereen achtergelaten. Maar ze heeft wel de Dothraki en die voormalige slaven (ben de naam even kwijt, die Mysha Mysha groep)
Unsullied.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_163367263
Vraagje: heeft Danny ook de dothraki meegekregen op de boot?
pi_163367270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:03 schreef alopio het volgende:
Vraagje: heeft Danny ook de dothraki meegekregen op de boot?
Ja, incl paarden
pi_163367278
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:50 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik zei eerder al dat je het er maar druk mee had, dat was nog vòòr deze aflevering :P Hopelijk kan/zal de OP snel aangepast worden, ben wel benieuwd naar de uitgebreide graveyard van S6...
Toen zei ik al dat de graveyard van seizoen net zo vol zou worden als alle andere bij elkaar, dat is wel aardig gelukt:
pi_163367317
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:04 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Toen zei ik al dat de graveyard van seizoen net zo vol zou worden als alle andere bij elkaar, dat is wel aardig gelukt:
[ afbeelding ]
House Frey is nog wel in leven hoor
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_163367373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:04 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Toen zei ik al dat de graveyard van seizoen net zo vol zou worden als alle andere bij elkaar, dat is wel aardig gelukt:
[ afbeelding ]
house frey moet eruit...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163367432
Ik pas hem nog wel aan, al zou het me niet verbazen als uiteindelijk blijkt dat Arya ze allemaal af heeft gemaakt.
pi_163367503
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:10 schreef Aristoteless het volgende:
Ik pas hem nog wel aan, al zou het me niet verbazen als uiteindelijk blijkt dat Arya ze allemaal af heeft gemaakt.
^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:14:18 #54
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163367517
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
pi_163367576
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
Margaexit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 14:18:03 #56
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163367607
Kan Razdal mo Eraz ook met hoofdletters in de graveyard? Staat nogal slordig om zijn naam met alleen kleine letters te zien.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:19:10 #57
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163367630
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Margaexit.
The Septon Grill?
pi_163367662
All you can eat BBQ
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:20:47 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163367663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:10 schreef Aristoteless het volgende:
Ik pas hem nog wel aan, al zou het me niet verbazen als uiteindelijk blijkt dat Arya ze allemaal af heeft gemaakt.
Wel een goed punt ja.

Anyway, heldhaftige aflevering, hier en daar kwam het wel een beetje afraffelig over maar niet echt storend. Vanavond of morgen nog een keer goed en rustig kijken.

Maar jonkie Ned ging dus langs bij zijn zus die verkracht was door de Mad King, hij is dus gewoon echt nooit vreemd gegaan? Wat een held O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_163367667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:06 schreef wieisboos het volgende:

[..]

House Frey is nog wel in leven hoor
inderdaad, de pater familias is dan wel dood maar er leven nog vele tientallen mannelijke Freys als het goed is... zowel zonen als kleinzonen van Walder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:20:59 #61
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163367669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
The Housewarming Party.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:21:33 #62
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163367679
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:20 schreef DO2 het volgende:

[..]

The Housewarming Party.
THE WILDFIRE ATONEMENT
pi_163367687
The High Sparrows flaming accusations
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:22:09 #64
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_163367689
Belicho Paenymion is trouwens ook afgemaakt, samen met Razdal mo Eraz? Ze waren tenslotte met z'n drieën en Grey Worm maakte er twee af.
pi_163367712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

ja maar daar verzinnen de schrijvers wel wat stoms op.
Die laat Dany haar leger en support gewoon kingslanding in komen, en daar gaat de rest van de wildfire , meteen Dany en haar leger weg gevaagd (evenals kingslanding :P , Ik verwacht nog iets van zo,n twist,
pi_163367727
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:20 schreef DO2 het volgende:

[..]

The Housewarming Party.
the roof is on fire !
pi_163367730
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:20 schreef jogy het volgende:

Maar jonkie Ned ging dus langs bij zijn zus die verkracht was door de Mad King, hij is dus gewoon echt nooit vreemd gegaan? Wat een held O+.
Nope, Jon is - waarschijnlijk - de zoon van Rhaeger Targaryen, zoon van de Mad King en destijds kroonprins. Bovendien hebben verschillende mensen erop gehint dat hij haar helemaal niet ontvoerd en verkracht heeft (zoals het verhaal gaat) maar dat ze van elkaar hielden en een liefdevolle relatie hadden.

Rhaeger was destijds wel getrouwd met Elia Martell (zusje van Doran en Oberyn Martell). Samen hadden ze een paar kinderen (waaronder een baby) die zijn kapot gesmasht door The Mountain waarna hij haar heeft verkracht en vermoord terwijl hij nog onder de ingewanden van die kinderen zat.

Rhaeger zelf is door Robert Baratheon vermoord, waarschijnlijk vlak voordat Jon werd geboren. Zijn Kingsguard was niet bij hem, omdat die van hem de Tower of Joy moesten bewaken (waar Leanna Stark dus lag te bevallen). Alleen dat laatste gaf al aan dat hij om haar gaf.

quote:
Barristan Selmy shares some of his memories of Rhaegar with his sister. Dany is pleasantly surprised to discover that Rhaegar was more than the great killer that Viserys made him out to be. Selmy tells her how Rhaegar used to disguise himself as a minstrel and play on the streets of King's Landing while Ser Barristan stood guard. Rhaegar made quite a tidy profit on these excursions, and although he once spent the money on getting himself and Selmy very, very drunk, he usually gave the money away to other minstrels or to orphanages. Barristan mentions that Rhaegar never liked killing but instead loved singing.


[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 28-06-2016 14:33:53 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163367814
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Noem er eens een paar dan?

Dat er wildfire onder KL zou liggen was al heel lang een gerucht en die little birds van Qyburn hebben er het hele seizoen naar gezocht. Dat is geen DeM.
- Sansa wordt gepakt door de mannen van Ramsey, op het allerlaatste komt die vrouwelijke ridder haar echter te hulp;
- Snow ligt dood op bed. De rivaliserende Nightwatch staat op het punt de ruimte van de Snow-gezinde mannen te bestormen. Maar op het laatste moment komen de bosjesmannen te hulp;
- Tommen wordt gepakt in het bos. Net op dat moment komt de doodgewaande oom te hulp;
- Snow wordt in de pan gehakt door Ramsey. Als Littlefinger op het laatste moment te hulp schiet.

Je hebt gelijk dat dit geen DeM in de klassieke zin van het woord zijn. Dat neemt niet weg dat het makkelijk schrijfwerk is.

Ik lijk zo een beetje een zeikerd, maar ik vermaak me prima met GoT hoor. Een dergelijke serie voor grote mensen heeft dit soort effectbejag echter niet nodig.

Dat drakenvuur blijf ik echter onzin vinden. Je gaat niet je hele regering in een paleis proppen wetende dat een vlammetje genoeg is om alles op te blazen. Bovendien is het niet kunnen vinden ook flauwekul als het om een dergelijk grote ruimte gaat.

Drakenvuur is gevaarlijk genoeg om elke gang hermetisch uit te kammen. Cersei had het schijnbaar ook snel gevonden.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:32:55 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163367883
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nope, Jon is - waarschijnlijk - de zoon van Rhaeger Targaryen, zoon van de Mad King en destijds kroonprins. Bovendien hebben verschillende mensen erop gehint dat hij haar helemaal niet ontvoerd en verkracht heeft (zoals het verhaal gaat) maar dat ze van elkaar hielden en een liefdevolle relatie hadden.

Rhaeger was destijds wel getrouwd met Elia Martell (zusje van Doran en Oberyn Martell). Samen hadden ze een paar kinderen (waaronder een baby) die zijn kapot gesmasht door The Mountain waarna hij haar heeft verkracht en vermoord terwijl hij nog onder de ingewanden van die kinderen zat.

Rhaeger zelf is door Robert Baratheon vermoord, waarschijnlijk vlak voordat Jon werd geboren. Zijn Kingsguard was niet bij hem, omdat die van hem de Tower of Joy moesten bewaken (waar Leanna Stark dus lag te bevallen). Alleen dat laatste gaf al aan dat hij om haar gaf.

[..]

Ah check. Helder. Thanks. Dan zouden Jon Snow en Sansa nog wel een huwelijk kunnen smeden en hebben ze nog maar matige incest met elkaar en zijn er twee grote namen aan elkaar verbonden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:32:55 #70
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_163367884
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:


Dat drakenvuur blijf ik echter onzin vinden. Je gaat niet je hele regering in een paleis proppen wetende dat een vlammetje genoeg is om alles op te blazen. Bovendien is het niet kunnen vinden ook flauwekul als het om een dergelijk grote ruimte gaat.

Drakenvuur is gevaarlijk genoeg om elke gang hermetisch uit te kammen. Cersei had het schijnbaar ook snel gevonden.
Misschien was het gewoon over van de battle of the blackwater en heeft cersei het gewoon verplaatst.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:33:01 #71
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163367886
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

- Sansa wordt gepakt door de mannen van Ramsey, op het allerlaatste komt die vrouwelijke ridder haar echter te hulp;
- Snow ligt dood op bed. De rivaliserende Nightwatch staat op het punt de ruimte van de Snow-gezinde mannen te bestormen. Maar op het laatste moment komen de bosjesmannen te hulp;
- Tommen wordt gepakt in het bos. Net op dat moment komt de doodgewaande oom te hulp;
- Snow wordt in de pan gehakt door Ramsey. Als Littlefinger op het laatste moment te hulp schiet.

Je hebt gelijk dat dit geen DeM in de klassieke zin van het woord zijn. Dat neemt niet weg dat het makkelijk schrijfwerk is.

Ik lijk zo een beetje een zeikerd, maar ik vermaak me prima met GoT hoor. Een dergelijke serie voor grote mensen heeft dit soort effectbejag echter niet nodig.

Dat drakenvuur blijf ik echter onzin vinden. Je gaat niet je hele regering in een paleis proppen wetende dat een vlammetje genoeg is om alles op te blazen. Bovendien is het niet kunnen vinden ook flauwekul als het om een dergelijk grote ruimte gaat.

Drakenvuur is gevaarlijk genoeg om elke gang hermetisch uit te kammen. Cersei had het schijnbaar ook snel gevonden.
Mwa, ze wisten allang dat het er was en waar het wildfire lag. The Imp kon het ook krijgen.
Daarnaast is het spul er misschien wel neer gezet. Wie zegt dat het daar opgeslagen lag?
pi_163367894
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Blablabla
Je kan ook gewoon niet kijken of minder zeiken 10.gif
pi_163367939
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah check. Helder. Thanks. Dan zouden Jon Snow en Sansa nog wel een huwelijk kunnen smeden en hebben ze nog maar matige incest met elkaar en zijn er twee grote namen aan elkaar verbonden.
Volle neef en nicht... tsja het kan he. Zie het echter niet gebeuren haha.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163368007
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volle neef en nicht... tsja het kan he. Zie het echter niet gebeuren haha.
Eigenlijk zie ik Sansa helemaal nooit meer trouwen, de ontwikkeling die ze in het laatste seizoen doormaakte was Queen Elizabeth waardig. "I'm already married. To England" :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:40:22 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163368020
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volle neef en nicht... tsja het kan he. Zie het echter niet gebeuren haha.
Of jon en daenerys zetten gewoon de targaryen traditie voort aan het einde van de serie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:41:22 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163368039
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Eigenlijk zie ik Sansa helemaal nooit meer trouwen, de ontwikkeling die ze in het laatste seizoen doormaakte was Queen Elizabeth waardig. "I'm already married. To England" :P
Sansa zie ik nog wel trouwen voor de familie hoor, gewoon met een strategisch oogpunt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_163368041
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

[quote]- Sansa wordt gepakt door de mannen van Ramsey, op het allerlaatste komt die vrouwelijke ridder haar echter te hulp;
Brienne of Tarth was al heel lang op zoek naar Sansa nadat ze dat aan Cat gezworen had. Bovendien was ze Sansa al vele afleveringen in de gaten aan het houden. Gewoon goed opgebouwd dus.

quote:
- Snow ligt dood op bed. De rivaliserende Nightwatch staat op het punt de ruimte van de Snow-gezinde mannen te bestormen. Maar op het laatste moment komen de bosjesmannen te hulp;
Dat is eerder gewoon suspense. De Wildlings hadden hun leven aan Jon te danken en mochten best wel wat terug doen. De aflevering was Edd ze al gaan halen.

quote:
- Tommen wordt gepakt in het bos. Net op dat moment komt de doodgewaande oom te hulp;
Dit is de enige die wel als DeM bestempeld kan worden.

quote:
- Snow wordt in de pan gehakt door Ramsey. Als Littlefinger op het laatste moment te hulp schiet.
Opnieuw suspense en geen DeM. LF had al diverse afleveringen daarvoor de diensten van de Knights of the Vale aangeboden. Sterker nog, twee seizoen ervoor had hij al aangegeven dat hij met die Knights richting Winterfell zou gaan. Bovendien hebben we hem dit seizoen ook nog met dat mongoolte Robin Arryn erover zien praten. Daarnaast had Sansa hem een raven gestuurd om met die Knights op bezoek te komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:42:28 #78
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163368061
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Brienne of Tarth was al heel lang op zoek naar Sansa nadat ze dat aan Cat gezworen had. Bovendien was ze Sansa al vele afleveringen in de gaten aan het houden. Gewoon goed opgebouwd dus.

[..]

Dat is eerder gewoon suspense. De Wildlings hadden hun leven aan Jon te danken en mochten best wel wat terug doen. De aflevering was Edd ze al gaan halen.

[..]

Dit is de enige die wel als DeM bestempeld kan worden.

[..]

Opnieuw suspense en geen DeM. LF had al diverse afleveringen daarvoor de diensten van de Knights of the Vale aangeboden. Sterker nog, twee seizoen ervoor had hij al aangegeven dat hij met die Knights richting Winterfell zou gaan. Bovendien hebben we hem dit seizoen ook nog met dat mongoolte Robin Arryn erover zien praten. Daarnaast had Sansa hem een raven gestuurd om met die Knights op bezoek te komen.
Benjen was gewaarschuwd door de Three Eyed Raven ;)
pi_163368076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:02 schreef viceversa het volgende:

[..]

Wie staan er nog meer op haar lijst?

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze door zal gaan met moorden als ze klaar is met haar wraak, maar het wordt ook heel moeilijk voor haar om weer normale dingen te kunnen doen met haar familie.
Er zal vast nog wel een aantal namen op het lijstje staan, in ieder geval staat Cersei erop.
Het idee dat Ayra wel eens kwaadaardig kan worden bevalt mij wel, De Stark familie kent te veel braveriken. Ik hoop dat Ayra een soort melisandre gaat worden. geobsedeerd is aan het duistere geloof in dit geval de god van de 1000 gezichten, en vatbaar voor andere duistere goden zoals de firelord van Melisandre. Misschien ziet Melisandre wel een soort natuurtalent in haar. Als een jonge vrouw waar pure kwaadaardigheid in schuilt dat nog ontwaakt moet worden. Het zal wel gaaf zijn dat Melisandre een soort leermeester voor haar wordt, waardoor ze in contact staat met demonen die ze kan sturen. Verder denk ik dat ze net als Melisandre denkt dat ze het goede beloopt, maar uiteindelijk steeds verder het kwaadaardige pad op gaat, zoals het verbranden van het jonge prinsesje, de dochter van Stannis. Waarvan Melisandre overtuigd is dat ze niets kwaadaardig heeft gedaan.
pi_163368266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:33 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Mwa, ze wisten allang dat het er was en waar het wildfire lag. The Imp kon het ook krijgen.
Daarnaast is het spul er misschien wel neer gezet. Wie zegt dat het daar opgeslagen lag?
Cersei was public enemy number #1 en leeft in ballingschap. Lijkt me niet dat die haar mensen de opdracht kan geven om in het geniep duizenden liters drakenvuur achterover te drukken om onder Kingslanding te verstoppen.

Bovendien zijn de effecten van drakenvuur berucht. Dat ligt toch niet onbewaakt her en der door Kingslanding opgeslagen, zoals sommige hier beweren?
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:51:59 #81
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_163368309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Er zal vast nog wel een aantal namen op het lijstje staan, in ieder geval staat Cersei erop.
Het idee dat Ayra wel eens kwaadaardig kan worden bevalt mij wel, De Stark familie kent te veel braveriken. Ik hoop dat Ayra een soort melisandre gaat worden. geobsedeerd is aan het duistere geloof in dit geval de god van de 1000 gezichten, en vatbaar voor andere duistere goden zoals de firelord van Melisandre. Misschien ziet Melisandre wel een soort natuurtalent in haar. Als een jonge vrouw waar pure kwaadaardigheid in schuilt dat nog ontwaakt moet worden. Het zal wel gaaf zijn dat Melisandre een soort leermeester voor haar wordt, waardoor ze in contact staat met demonen die ze kan sturen. Verder denk ik dat ze net als Melisandre denkt dat ze het goede beloopt, maar uiteindelijk steeds verder het kwaadaardige pad op gaat, zoals het verbranden van het jonge prinsesje, de dochter van Stannis. Waarvan Melisandre overtuigd is dat ze niets kwaadaardig heeft gedaan.
Cersei en The Mountain staan nog op Arya's lijstje. Melisandre stond ook op haar lijstje, maar die heeft ze geschrapt. :P
pi_163368482
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Brienne of Tarth was al heel lang op zoek naar Sansa nadat ze dat aan Cat gezworen had. Bovendien was ze Sansa al vele afleveringen in de gaten aan het houden. Gewoon goed opgebouwd dus.

[..]

Dat is eerder gewoon suspense. De Wildlings hadden hun leven aan Jon te danken en mochten best wel wat terug doen. De aflevering was Edd ze al gaan halen.

[..]

Dit is de enige die wel als DeM bestempeld kan worden.

[..]

Opnieuw suspense en geen DeM. LF had al diverse afleveringen daarvoor de diensten van de Knights of the Vale aangeboden. Sterker nog, twee seizoen ervoor had hij al aangegeven dat hij met die Knights richting Winterfell zou gaan. Bovendien hebben we hem dit seizoen ook nog met dat mongoolte Robin Arryn erover zien praten. Daarnaast had Sansa hem een raven gestuurd om met die Knights op bezoek te komen.
Suspense dekt de lading beter, maar ik blijf het flauw vinden.

Natuurlijk zijn de gebeurtenissen te verklaren, maar het blijft flauw geschreven. De serie heeft een dergelijke suspense helemaal niet nodig.

Wat mij betreft mogen de schrijvers wat meer compromisloos zijn. Niet elke aflevering heeft dergelijke momenten nodig.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:00:10 #83
211083 Angelof9
I must go first
pi_163368498
Benjen was waarschijnlijk al een tijdje naar Bran op zoek al was het wel een beetje toevallig.

Ik moet de serie weer eens herkijken, maar degene die Sam hielp bij de muur, was dat ook Benjen denken we?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_163368656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:00 schreef Angelof9 het volgende:
Benjen was waarschijnlijk al een tijdje naar Bran op zoek al was het wel een beetje toevallig.

Ik moet de serie weer eens herkijken, maar degene die Sam hielp bij de muur, was dat ook Benjen denken we?
sam hielp bij de muur?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:20:48 #85
211083 Angelof9
I must go first
pi_163368918
Toen Sam en Bran elkaar net wel of net niet tegenkwamen? Ik weet niet meer precies hoe het zat.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_163368986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
Destruction of the Great Sept of Baelor
(she/her)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:29:11 #87
211083 Angelof9
I must go first
pi_163369078
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

sam hielp bij de muur?
Ik denk dat ik boek feiten en serie feiten door elkaar haal. In de serie was het Sam en in het boek Coldhands.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:34:11 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163369164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:44 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Soort zoekt soort. Mensen als Baelish, Bolton en Frey. De laatste 2 is ze echter plotsklaps kwijt, de eerste waarschijnlijk ook. Ook de slavenmeesters hadden bondgenoten kunnen zijn, maar die zullen ook worden weggejaagd. Wie weet vindt ze wel een bondgenoot in Melissandre. Of worden er nog wat nieuwe karakters geintroduceerd.

Maar GoT kennende, kan ze ook zomaar opeens van iemand een zwaard tussen de ribben krijgen. Van Arya bijvoorbeeld.

[..]

Wie weet hoeveel wildfire er nog is. Hopelijk vaart Dany niet de vloot van Stannis achterna.
Zelfs dan zijn er nog de grondtroepen van Dorne en the Reach.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_163369327
Bijzonder mooie bibliotheek, maar ik snapte dat tussenstukje met gezin Sam niet. Was dat gewoon een afsluiting van zijn verhaal?

en Oja, hup Cersei
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:48:22 #90
211083 Angelof9
I must go first
pi_163369442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:43 schreef fliert het volgende:
Bijzonder mooie bibliotheek, maar ik snapte dat tussenstukje met gezin Sam niet. Was dat gewoon een afsluiting van zijn verhaal?
Ja, ik denk dat ze hem gewoon nog even wilde laten zien
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:48:34 #91
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:43 schreef fliert het volgende:
Bijzonder mooie bibliotheek, maar ik snapte dat tussenstukje met gezin Sam niet. Was dat gewoon een afsluiting van zijn verhaal?
Even laten zien hoe Sam zijn vader was en dat Sam eindelijk ervoor koos om voor zichzelf op te komen. En Heartsbane mee te nemen natuurlijk.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:48:46 #92
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163369457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:43 schreef fliert het volgende:
Bijzonder mooie bibliotheek, maar ik snapte dat tussenstukje met gezin Sam niet. Was dat gewoon een afsluiting van zijn verhaal?
Erg nutteloze scene inderdaad. Alleen de witte raven die wegvlogen toen Sam aan kwam was nog een beetje relevant omdat Sansa dat verderop aanhaalde, maar de rest hadden ze mogen skippen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163369479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:43 schreef fliert het volgende:
Bijzonder mooie bibliotheek, maar ik snapte dat tussenstukje met gezin Sam niet. Was dat gewoon een afsluiting van zijn verhaal?

en Oja, hup Cersei
Zo krijg je minder oppervlakkige personages.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:49:52 #94
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:48 schreef Weakling het volgende:

[..]

Erg nutteloze scene inderdaad. Alleen de witte raven die wegvlogen toen Sam aan kwam was nog een beetje relevant omdat Sansa dat verderop aanhaalde, maar de rest hadden ze mogen skippen.
Waarom is dat nou weer nutteloos :')

Is toch belangrijk om te laten zien dat een personage aangekomen is op een bepaalde locatie, waar waarschijnlijk volgend seizoen een verhaallijn is.

Mensen die alles waar geen actie is afdoen als nutteloos :')
Oh.
pi_163369500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom is dat nou weer nutteloos :')

Is toch belangrijk om te laten zien dat een personage aangekomen is op een bepaalde locatie, waar waarschijnlijk volgend seizoen een verhaallijn is.

Mensen die alles waar geen actie is afdoen als nutteloos :')
Ze doelen op dat gezeur met zijn vader en moeder geloof ik.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:54:03 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:50 schreef viceversa het volgende:

[..]

Ze doelen op dat gezeur met zijn vader en moeder geloof ik.
Hij heeft het over de witte raven dus dat lijkt mij niet ;)

Verder vond ik die scène bij Sam zijn pa ook juist tof om te zien. Laat zien hoe zijn vader echt is en dat hij een Valyrian steel zwaard meeneemt.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:54:11 #97
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163369556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
Waarom is dat nou weer nutteloos :')
Omdat we al wisten dat ie daar naartoe zou gaan. Niet alles hoeft voor mij in beeld te komen als het verhaal daardoor verder toch niet verandert.
quote:
Is toch belangrijk om te laten zien dat een personage aangekomen is op een bepaalde locatie, waar waarschijnlijk volgend seizoen een verhaallijn is.
Nee, dat is het niet.
quote:
Mensen die alles waar geen actie is afdoen als nutteloos :')
Heeft niks met wel of geen actie te maken, maar met dingen laten zien die we toch al weten. Laat Sam dan weer zien als ie echt iets toe te voegen heeft aan de voortgang van het verhaal, maar dit voegt niks toe.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163369577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:51 schreef Voszje het volgende:

[..]

Cersei en The Mountain staan nog op Arya's lijstje. Melisandre stond ook op haar lijstje, maar die heeft ze geschrapt. :P
Melisandra? Wanneer heeft ze die ontmoet dan? En wat heeft Melisandre haar aangedaan en hoe is dit goedgekomen?

Zou overigens wel wat vreemd zijn aangezien ze toch in de buurt van het noorden is... Verder gaan Cersei en de Mountain er toch wel aan, aangezien ze het moeten opnemen tegen Dorne, High Garden en alles wat onder de Targaryan-vlag zeilt.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:59:15 #99
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_163369676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
King's Landing Fried Sparrows.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:00:10 #100
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369698
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

Omdat we al wisten dat ie daar naartoe zou gaan. Niet alles hoeft voor mij in beeld te komen als het verhaal daardoor verder toch niet verandert.

[..]

Nee, dat is het niet.

[..]

Heeft niks met wel of geen actie te maken, maar met dingen laten zien die we toch al weten. Laat Sam dan weer zien als ie echt iets toe te voegen heeft aan de voortgang van het verhaal, maar dit voegt niks toe.
Dat is het wel. Als je Sam eerst ziet in Castle Black en de volgende scène die je ziet zit hij opeens in een bibliotheek denk je ook van "wtf heeft hij nou gedaan".

En ik vond zijn scène wel lekker luchtig tussen alle zwaardere scènes. Niks mis mee.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:02:36 #101
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_163369739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:55 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Melisandra? Wanneer heeft ze die ontmoet dan? En wat heeft Melisandre haar aangedaan en hoe is dit goedgekomen?

Zou overigens wel wat vreemd zijn aangezien ze toch in de buurt van het noorden is... Verder gaan Cersei en de Mountain er toch wel aan, aangezien ze het moeten opnemen tegen Dorne, High Garden en alles wat onder de Targaryan-vlag zeilt.
Ze heeft Melisandre in seizoen 3 ontmoet. Arya werd gepakt door Brotherhood Without Banners, samen met Gendry (en nog iemand, maar die naam weet ik even niet). Melisandre zei Arya dat ze iets hadden wat nodig was volgens de God of Light, dat bleek Gendry te zijn. Gendry werd dus door hen meegenomen en Arya was pissed, daarom stond ze eventjes op haar lijstje. Echter heeft zij Arya verder niet zoveel aangedaan als anderen op de lijst, vandaar dat ze Melisandre heeft geschrapt.

Volgens Melisandre zullen ze elkaar echter nog eens ontmoeten, dus ben benieuwd of Arya Melisandre daadwerkelijk nog tegen gaat komen in het volgende seizoen.
pi_163369742
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vind? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
A mind with a heart of it's own
pi_163369776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vindt? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
Ik heb dat met Arya en Sansa stark :')
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:04:19 #104
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_163369777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vindt? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
Ik vind er helemaal niks mis mee.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:06:23 #105
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vindt? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
Melisandre is ook niet mijn favoriete personage, maar ze heeft wel een belangrijke rol opzich. Al is het maar omdat ze Jon terug bracht.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:06:34 #106
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:04 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Ik heb dat met Arya en Sansa stark :')
Sansa O+ :@
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:06:42 #107
211083 Angelof9
I must go first
pi_163369822
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vindt? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
Ik heb niets tegen Melisandre's karakter, vind haar wel iets toevoegen. En los van hoe Carice "the night is darruk en full of terrors" uitspreekt, deed ze het best goed.

Maar ik ben ook een beetje anti-Carice dus ik begrijp het gevoel wel.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:07:19 #108
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163369837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat is het wel. Als je Sam eerst ziet in Castle Black en de volgende scène die je ziet zit hij opeens in een bibliotheek denk je ook van "wtf heeft hij nou gedaan".

En ik vond zijn scène wel lekker luchtig tussen alle zwaardere scènes. Niks mis mee.
Als je niet wist waar ie naartoe ging kan het vreemd zijn, maar voor mij was die scene niet nodig. Je ziet zoveel karakters niet eerst een scene hebben waar ze op de locatie aan komen voordat ze een scene krijgen die het verhaal verder helpt. Varys in Dorne bijvoorbeeld. Het stoort niet of zo, het is alleen onnodig.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 16:08:07 #109
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163369857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Sansa O+ :@
Jij hoort op Dany te geilen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_163369859
Ik snap wel dat ze die teksten niet zelf schrijft, maar die vind ik echt kut, in combinatie met het feit dat het Carice van Houten is waar ik echt helemaal niks mee heb is het echt :r
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:08:16 #111
211083 Angelof9
I must go first
pi_163369860
De manier waarop Sam "Hallo!" zegt was het hoogtepunt van de aflevering. :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_163369889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ze heeft Melisandre in seizoen 3 ontmoet. Arya werd gepakt door Brotherhood Without Banners, samen met Gendry (en nog iemand, maar die naam weet ik even niet). Melisandre zei Arya dat ze iets hadden wat nodig was volgens de God of Light, dat bleek Gendry te zijn. Gendry werd dus door hen meegenomen en Arya was pissed, daarom stond ze eventjes op haar lijstje. Echter heeft zij Arya verder niet zoveel aangedaan als anderen op de lijst, vandaar dat ze Melisandre heeft geschrapt.

Volgens Melisandre zullen ze elkaar echter nog eens ontmoeten, dus ben benieuwd of Arya Melisandre daadwerkelijk nog tegen gaat komen in het volgende seizoen.
Hmm, dit ben ik helemaal vergeten... :)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:09:30 #113
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Jij hoort op Dany te geilen.
Er zijn wel meerdere vrouwen in GoT waar ik verlegen van word hoor.

Meera en Missandei vind ik ook weinig mis mee *;
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:10:39 #114
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163369911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:07 schreef Weakling het volgende:

[..]

Als je niet wist waar ie naartoe ging kan het vreemd zijn, maar voor mij was die scene niet nodig. Je ziet zoveel karakters niet eerst een scene hebben waar ze op de locatie aan komen voordat ze een scene krijgen die het verhaal verder helpt. Varys in Dorne bijvoorbeeld. Het stoort niet of zo, het is alleen onnodig.
Varys ging even snel heen en weer. Maar Sam blijft daar denk ik echt wel wat afleveringen, dus is het wel wat handiger om dat te laten zien.
Oh.
pi_163369931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:06 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen Melisandre's karakter, vind haar wel iets toevoegen. En los van hoe Carice "the night is darruk en full of terrors" uitspreekt, deed ze het best goed.

Ik snap dat gezeur om accenten niet zo goed, iedereen die de serie volgt kent de kaart van die wereld toch een beetje, in Engeland heeft elke streek al zijn eigen accent dus waarom zou een personage die al niet eens uit Westeros komt perfect die taal moeten spreken?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:11:43 #116
27648 Weakling
available in strong mint
pi_163369935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Varys ging even snel heen en weer. Maar Sam blijft daar denk ik echt wel wat afleveringen, dus is het wel wat handiger om dat te laten zien.
Dan hadden ze die scene beter aan het begin van volgend seizoen kunnen doen, want nu zit er een jaar tussen en wie weet het dan nog wel? Ik kreeg wel een Monty Python vibe bij de scene van Sam bij de receptie, kan het alleen niet precies plaatsen. Brazil misschien?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163369961
Overigens is het natuurlijk wel vreemd dat Sam dat zwaard steelt omdat hij meent er recht op te hebben terwijl hij niet eens een degelijk zwaardgevecht kan neerzetten. Laat het dan voor een evt. beter lid van de familie die het kan gebruiken. Hij heeft immers de Tarly-titel niet meer, en daarmee dus het familiezwaard van het huis weggenomen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:14:35 #118
211083 Angelof9
I must go first
pi_163369994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik snap dat gezeur om accenten niet zo goed, iedereen die de serie volgt kent de kaart van die wereld toch een beetje, in Engeland heeft elke streek al zijn eigen accent dus waarom zou een personage die al niet eens uit Westeros komt perfect die taal moeten spreken?
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als Nederlander krijg ik er plaatsvervangende schaamte van. Ik weet zeker dat andere mensen dat helemaal niet hebben.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_163370090
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:29 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik boek feiten en serie feiten door elkaar haal. In de serie was het Sam en in het boek Coldhands.
boek en serie feiten lopen bij mij ook kriskras door mijn hoofd :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163370146
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:50 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Cersei was public enemy number #1 en leeft in ballingschap. Lijkt me niet dat die haar mensen de opdracht kan geven om in het geniep duizenden liters drakenvuur achterover te drukken om onder Kingslanding te verstoppen.

Bovendien zijn de effecten van drakenvuur berucht. Dat ligt toch niet onbewaakt her en der door Kingslanding opgeslagen, zoals sommige hier beweren?
dat lag het dus wel, al jarenlang, ooit neergelegd door de Mad King... daar waren allerlei geruchten over maar niemand kon het ooit vinden... dit seizoen zijn Qyburn en al die kinderen daar wel in geslaagd, nadat ze dag en nacht alle tunnels en riolen onder KL hadden uitgekamt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163370201
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vind? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
vind haar master _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:26:10 #122
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163370211
Cersei wist al lang dat er wildfire was. In seizoen 2 vertelde Lancel dat al aan Tyrion, waardoor die het idee kreeg om het te gebruiken in Blackwater.

Ze heeft gewoon contact gehouden met die pyromancers
Oh.
pi_163370340
De enige die ik echt kut vond was die High Sparrow en die is nu lekker dood. :) Nu nog de Grejoys en de Sand Snakes, voegen nog weinig toe vind ik.
pi_163370388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:32 schreef Bananenpap het volgende:
De enige die ik echt kut vond was die High Sparrow en die is nu lekker dood. :) Nu nog de Grejoys en de Sand Snakes, voegen nog weinig toe vind ik.
Eens. Jammer, want Dorne begon wel veelbelovend. Moeten ze direct hun beste personage afmaken :(
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:39:07 #125
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163370492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:07 schreef Weakling het volgende:

[..]

Als je niet wist waar ie naartoe ging kan het vreemd zijn, maar voor mij was die scene niet nodig. Je ziet zoveel karakters niet eerst een scene hebben waar ze op de locatie aan komen voordat ze een scene krijgen die het verhaal verder helpt. Varys in Dorne bijvoorbeeld. Het stoort niet of zo, het is alleen onnodig.
Misschien dat ze het lieten zien omdat het een geheel nieuwe locatie is? Dorne kunnen we meteen plaatsen, maar een of andere bibliotheek zegt niet zoveel.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_163371212
Begint nu langzaam de theorie A+L= J de kop op te steken. Inderdaad Arthur Dayne.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163371389
Ik had het trouwens goed voorspelt dat de Tyrell's Dany gaat steunen _O_
pi_163371826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:15 schreef Frag_adder het volgende:
Oh ja en een duizend boten van euron met elk 1 soldaat aanboord want daar woont niemand.
Dat vond ik een dikke faal ja. Je zag daar in de verte tientallen schepen en ze gingen 'er nog honderden bouwen', maar de leider woonde in een of ander leeg kasteel en de nieuwe leider werd gekozen omringd door een handjevol plebs. Honderden boten bouwen impliceert een bevolking van tienduizenden. Wat onzin is, want dan is er een heel ambtelijk apparaat nodig en lagen van elite. En die waren er duidelijk niet :N
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 17:44:24 #129
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163371932
De Iron Islands bestaan uit meer dan één eiland he? :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_163371936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:14 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als Nederlander krijg ik er plaatsvervangende schaamte van. Ik weet zeker dat andere mensen dat helemaal niet hebben.
Carice moet van D&D haar accent houden om een beetje exotisch over te komen
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_163371949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:15 schreef vigen98 het volgende:
Ik had het trouwens goed voorspelt dat de Tyrell's Dany gaat steunen _O_
zo zo, dat was ook wel heel lastig te voorspellen man.
pi_163372031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:12 schreef Djoetma het volgende:
Laat het dan voor een evt. beter lid van de familie die het kan gebruiken.
Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:52:43 #133
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_163372091
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.
Dickon Tarly hebben we ook gezien.
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 17:53:01 #134
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163372098
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.
Hij heeft ook een jonger broertje.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_163372117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:52 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dickon Tarly hebben we ook gezien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hij heeft ook een jonger broertje.
Zie het nu idd.

I stand corrected.
pi_163372164
Ik zag net een onthoofding terwijl ik in een grapefruit beet. Heb het maar weggedaan.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_163372248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef Voszje het volgende:
dus ben benieuwd of Arya Melisandre daadwerkelijk nog tegen gaat komen in het volgende seizoen
Mel gaat richting zuiden, Arya is ten zuiden van Winterfell.

Arya gaat denk ik of naar KL (om Cersei en de Mountain te killen), of komt de BwB tegen en joint de Hound weer (terugkomst van de bwb heeft anders ook niet veel toe te voegen).
pi_163372320
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
Sept 11 :X
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 18:09:14 #139
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_163372422
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Sept 11 :X
Pffgghhhhehehehehe :D _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:09:31 #140
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_163372431
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Mel gaat richting zuiden, Arya is ten zuiden van Winterfell.

Arya gaat denk ik of naar KL (om Cersei en de Mountain te killen), of komt de BwB tegen en joint de Hound weer (terugkomst van de bwb heeft anders ook niet veel toe te voegen).
Ja, denk het inderdaad ook.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:09:45 #141
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_163372437
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Sept 11 :X
:D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_163372471
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Sept 11 :X
Het had meer weg van de Oklahoma City bombing.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163372548
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het had meer weg van de Oklahoma City bombing.
Of die van Batman vs Superman.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163372597
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het had meer weg van de Oklahoma City bombing.
Daar werd inderdaad ook wildfire gebruikt dat tot groene vlammen leidde.
pi_163372637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:17 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Daar werd inderdaad ook wildfire gebruikt dat tot groene vlammen leidde.
Bedankt Hans.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163372661
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
Graag gedaan Gerrit.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:42:21 #147
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_163373196

De muziek in deze season finale was gewoon geniaal _O_
pi_163373289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:42 schreef Breekfast het volgende:

De muziek in deze season finale was gewoon geniaal _O_
Ja, en ook de muziek in Oldtown, Cersei's kroning, de Jon Snow stukken, de eindscène. De componist heeft zichzelf flink overtroffen.
The show must go on
pi_163373897
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.
Buiten zijn jongere broer, bewijst Walder Frey dat het kan...
pi_163374253
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vind? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
Ik vond d'r dit keer eigenlijk pas voor het eerst wat overtuigender acteren
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:31:53 #151
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163374530
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Sept 11 :X
:7
pi_163374572
sept ember
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:36:36 #153
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163374647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat vond ik een dikke faal ja. Je zag daar in de verte tientallen schepen en ze gingen 'er nog honderden bouwen', maar de leider woonde in een of ander leeg kasteel en de nieuwe leider werd gekozen omringd door een handjevol plebs. Honderden boten bouwen impliceert een bevolking van tienduizenden. Wat onzin is, want dan is er een heel ambtelijk apparaat nodig en lagen van elite. En die waren er duidelijk niet :N
Met ingang van het maandagavond geëindigde seizoen zijn Benioff en Weiss namelijk gaan afwijken van de boeken.

Dit is eigenlijk door dit soort dingen ook wel te merken het laatste seizoen. De relatieve kracht tussen de families is á la hollywood overboord gegooid samen met een stukje subtiliteit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:54:34 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163375214
ach er zit altijd een disconnect in wat men wil zien en wat men te zien krijgt

maar wat een seizoen finale dit: en de halve cast weg, dat maakt ruimte voor minder mensen en daarnaast wordt Gendry's boot ook aardig vol
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:01:30 #155
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_163375383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:42 schreef Breekfast het volgende:

De muziek in deze season finale was gewoon geniaal _O_
Inderdaad, echt subliem.
Deathlift or Die.
pi_163375672
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 19:54 schreef Re het volgende:
ach er zit altijd een disconnect in wat men wil zien en wat men te zien krijgt

maar wat een seizoen finale dit: en de halve cast weg, dat maakt ruimte voor minder mensen en daarnaast wordt Gendry's boot ook aardig vol
Hoezo raakt die boot vol dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:15:38 #157
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163375763
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoezo raakt die boot vol dan?
Immigranten.
pi_163375788
Ik zou trouwens zweren dat ik een shot van Gendry zag in een van de episode trailers :? Zal ik me wel verbeeld hebben.
Conscience do cost.
pi_163376157
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:50 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Cersei was public enemy number #1 en leeft in ballingschap. Lijkt me niet dat die haar mensen de opdracht kan geven om in het geniep duizenden liters drakenvuur achterover te drukken om onder Kingslanding te verstoppen.

Bovendien zijn de effecten van drakenvuur berucht. Dat ligt toch niet onbewaakt her en der door Kingslanding opgeslagen, zoals sommige hier beweren?
Wildfire wordt toch gewoon gebrouwen door die Qyburn die voor TeamCersei is? Lijkt mij dat hij degene is die samen met zijn 'Little Birds' wildfire heeft geplaatst in die catacomben.
pi_163376221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:16 schreef ems. het volgende:
Ik zou trouwens zweren dat ik een shot van Gendry zag in een van de episode trailers :? Zal ik me wel verbeeld hebben.
Dat zeiden er meer, bleek Podrick te zijn.
pi_163376258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat zeiden er meer, bleek Podrick te zijn.
Misschien is hij ook wel Jaqen h'ghar, vandaar.
Conscience do cost.
pi_163376268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien is hij ook wel Jaqen h'ghar, vandaar.
Vast wel, alles kan in Westeros :Y
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:38:52 #163
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_163376390
Is Sansa niet nog getrouwd met Tyrion? Dan zou je een stark lannister targaryen combi krijgen tegen de white walkers EN tegen cersei
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_163376419
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef stinkie het volgende:
Is Sansa niet nog getrouwd met Tyrion? Dan zou je een stark lannister targaryen combi krijgen tegen de white walkers EN tegen cersei
Ongeldig huwelijk, ze hebben geen seks gehad.
pi_163376585
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 19:22 schreef VacaLoca het volgende:

Ik vond d'r dit keer eigenlijk pas voor het eerst wat overtuigender acteren
Ze was nu onzeker ipv dat overweldigende god-on-her-side gedrag. Dat maakte haar kwetsbaar en menselijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163376634
Mooi detail hoe Lyanna Stark enigszins op Arya leek. Naderhand heb ik opgezocht of dit in de boeken ook zo is, en inderdaad. Mooi gecast!
The show must go on
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:48:31 #167
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_163376668
Geen idee hoe goed de aanbieding is, maar wellicht interessant

http://www.ibood.com/nl/n(...)s-dvd-box-s-1-5.html
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_163376695
dit dus @ al die tijd verschillen

http://www.theverge.com/2(...)lot-holes-time-warps

:P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_163377246

  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:17:52 #170
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163377434
quote:
Ha. The retard ran in a straight line!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:21:50 #171
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_163377549
Er zit wel enorm verschil in kwaliteit tussen verschillende afleveringen dit seizoen. Heb het idee dat 80% van het budget naar aflevering 9 en 10 is gegaan.
2000 light years from home
pi_163377618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Ha. The retard ran in a straight line!
Dat dacht ik ook ja _O-
Misschien vanwege angst, ik wilde niet de scene slopen met die gedachtes want het was zo cool.
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 28 juni 2016 @ 21:28:07 #173
442397 UitStraling
pi_163377713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Ha. The retard ran in a straight line!
Deed me denken aan Apocalypto
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:28:17 #174
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_163377721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:24 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook ja _O-
Misschien vanwege angst, ik wilde niet de scene slopen met die gedachtes want het was zo cool.
Hij liep in een rechte lijn. Zig-zag was ook dom geweest want dat is voorspelbaar, hij naar die kruizen moet rennen die in de fik stonden in een onvoorspelbare manier. Maarja, Ramsey had em ook gewoon in 1 shot kunnen killen. Hem kennende lukt dat zo.
pi_163377881
Fenomenale finale. Prachtig ;(.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:37:56 #176
28033 Pek
je moet wat
pi_163377982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:21 schreef Merkie het volgende:
Er zit wel enorm verschil in kwaliteit tussen verschillende afleveringen dit seizoen. Heb het idee dat 80% van het budget naar aflevering 9 en 10 is gegaan.
No shit, Sherlock :')
Zo gaat het elk seizoen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163378022
Wat ik nou niet snap is, waarom weet Sansa nog niet dat LF haar vader heeft verraden? Het is toch geen staatsgeheim?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2016 21:39:19 ]
pi_163378059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:39 schreef vigen98 het volgende:
Wat ik nou niet snap is, waarom weet Sansa nog niet dat LF haar vader heeft verraden? Het is toch geen staatsgeheim?
Ze wordt slimmer, ze heeft nog steeds wel dat naieve jankgezichtje, maar ze is niet meer zo dom. Ze gebruikt hem.
pi_163378113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:40 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ze wordt slimmer, ze heeft nog steeds wel dat naieve jankgezichtje, maar ze is niet meer zo dom. Ze gebruikt hem.
Ja maar weet Sansa het dan? Want volgens mij weet ze niet wat LF heeft gedaan.
pi_163378349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:49 schreef poker4lifee het volgende:
dit dus @ al die tijd verschillen

http://www.theverge.com/2(...)lot-holes-time-warps

:P
Wie zegt dat de verschillende verhaallijnen per se tegelijkertijd plaatsvinden? Daarnaast, lekker boeiend zeg sjongejonge :')
pi_163378384
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:49 schreef Makamba_ het volgende:

[..]

Wie zegt dat de verschillende verhaallijnen per se tegelijkertijd plaatsvinden? Daarnaast, lekker boeiend zeg sjongejonge :')
boeit me ook geen fuck, maar vond het wel grappig om te lezen
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_163378419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:50 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

boeit me ook geen fuck, maar vond het wel grappig om te lezen
Mij veelte geforceerd poppiejopie/grappig maar goed.
pi_163378524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:39 schreef vigen98 het volgende:
Wat ik nou niet snap is, waarom weet Sansa nog niet dat LF haar vader heeft verraden? Het is toch geen staatsgeheim?
Volgens mij weet ze alleen dat hij alleen betrokken is, en niet degene is die hem verraad heeft. Ook heb je het geval dat de waarheid gedraaid wordt. Je zag ook in de play in Bravos met Arya ook dat geloof ik het Tyrion was degene die Ned heeft verraden. Het publiek weet niet wat de echte waardheid is, omdat die naar buiten toe gedraaid is.

Wat ik gekker vind, is dat Daererys ok lijkt met Varys, terwijl zij weet dat Varys (in opdracht van Robert) haar wil doden.
pi_163378537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:31 schreef Forbry het volgende:
Hele toffe aflevering weer, misschien nog wel toffer dan de vorige!

THE KING IN THE NORTH! _O_ O+

Enige 2 minpuntjes:

- Het zien van het hoofd van The Mountain viel me erg tegen. Dat had ik veel verrassender/erger verwacht.

- De scène met Arya. Ik vond het wel tof dat Frey twee van zijn zonen te eten kreeg, maar voor de rest deed het me niks. Sowieso vind ik Arya niet zo leuk meer (zeker niet als ze onschuldigen moeten vermoorden voor die maskers, ik vind het nog steeds niet erg duidelijk hoe eea werkt), maar ook dat hele faceless-gedoe vind ik nu gewoon maar niks merk ik (terwijl ik daar van te voren juist hele hoge verwachtingen bij had).

Ik vond de dood van Margaery zeer verrassend en wel jammer ook. Alleen de dood van High Sparrow c.s. en Tommen had ik wel verwacht. Ik vond de HS best o.k. en een tof personage en Tommen een schatje, dus ook best jammer. Maar goed, eea gaf wel toffe tv en ik kijk halsreikend uit naar de dood van Cersei >:)

L+R=J confirmed... niet verrassend, wel erg tof! (Overigens, het is dat die theorie al vele malen in deze reeks aan bod gekomen was, want ik denk niet dat ik die scène anders begrepen had).
Lyanna Mormont _O_ Eens, ik had ook een gruwelijker Frankenstein hoofd verwacht. Dit was gewoon zijn eigen gezicht zonder noemenswaardige aanpassingen. Arya vind ik steeds boeiender vinden. Vond haar momenten met Jaqen in Harrenhal, haar tijd met de Hound het geniaalste. Nu ze weer los in het wild in Westeros zat ik gewoon echt te juichen en los te gaan hoe zij: revenge is a dish best served cold tot in de puntjes nauwkeurig uitvoert naar Walder Frey toe _O_ En en passant nog even payback voor Catleyn _O_

Ik had toch ergens de ijdele hoop dat de High Sparrow zich zou schikken in zijn lot. Want wat Marg zei was volkomen logisch rationeel gezien. Cersei is er niet, heeft geen zin haar tegen dwang te halen want ze blijft toch wel uit de handen van de Sparrows met Gegor aan haar zijde. Op dat moment had ik gewoon Marg samen met Olenna naar buiten willen zien wandelen. Terwijl zij zich op afstand bevonden dat de sept dan de lucht in zou gaan. Maar helaas High Sparrow was iets te pleased met zichzelf.. karma is a bitch and strikes back _O_ De Hs stond in het middelpunt van de explosie }) Marg is gewoon meegesleurd als colleteral damage in de strijd tussen Cersei en de HS :(

L+R=J vond ik mooi in beeld gebracht. Maar was die nurse/zuster nu Talissa? Of leek het mij daar echt op lijken? Soms de moeder van Talissa? Want echt hoor: ik zou toch zweren dat zij daar in de hoek stond :o
mag het weten
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:56:36 #185
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_163378605
Vond de laatste aflevering erg goed - speciaal zelfs; vooral de lange openingsscène met bijbehorende muziek.. wauw.. echt iets speciaals van gemaakt zoals we tot nu toe nog niet hebben gezien - ook qua muziekkeuze. Heel, heel erg sterk! Zeer aangenaam verrast, helemaal omdat GoT nog wel eens in de herhaling wil vallen. _O_
pi_163378656
The North did remember. But it was too late.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:00:23 #187
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163378743
Net de aflevering voor de tweede keer gezien, alweer kippenvel gewoon _O-
Oh.
pi_163378752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:10 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]
:D _O- O+
pi_163378780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:49 schreef Makamba_ het volgende:

[..]

Wie zegt dat de verschillende verhaallijnen per se tegelijkertijd plaatsvinden? Daarnaast, lekker boeiend zeg sjongejonge :')
Sterker nog, ze vinden nadrukkelijk NIET tegelijk en in real time plaats. Anders zouden we vijf episodes naar Varys op een boot kijken.

Dat dat artikel dat zelf al aanstipt en dan nog gaat zaniken is nogal triest. :')

De direwolfs groeiden in anderhalve episode helemaal op. Dany was maar heeel even zwanger. Melissandre nog korter. Daar ontkom je niet aan met zo veel verhaallijnen, als je een goede serie wil maken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:03:21 #190
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163378863
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vind? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt :{
Dat komt vooral door dat Nederlandse accent, denk ik. Maar ze is verder ook niet echt n begenadigd actrice, nee. Ze doet het wel leuk, maar in scènes met bijvoorbeeld Stannis of Davos is ze duidelijk de mindere.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163378903
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sterker nog, ze vinden nadrukkelijk NIET tegelijk en in real time plaats. Anders zouden we vijf episodes naar Varys op een boot kijken.

Dat dat artikel dat zelf al aanstipt en dan nog gaat zaniken is nogal triest. :')

De direwolfs groeiden in anderhalve episode helemaal op. Dany was maar heeel even zwanger. Melissandre nog korter. Daar ontkom je niet aan met zo veel verhaallijnen, als je een goede serie wil maken.
Dat kopje had ik geeneens gelezen maar dat maakt het inderdaad nog nodelozer allemaal. Ach ja, ieder zo zijn ding en nog vele theorieën meer. Ook dat doe ik mijzelf niet aan.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:04:20 #192
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_163378910
Ik lees deze toppa vrijwel nooit, maar ik dacht toch echt dat Marg een plan zou hebben tegen de High Sparrow (en dat het hele meedoen met faith alléén was zodat ze haar plan kon uitvoeren, immers hoefde ze dan niet in d'r celletje weg te rotten)... vond het namelijk wel een slimme chick. Maar blijkbaar?.... Ben ik de enige?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:04:42 #193
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163378923
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef DO2 het volgende:

[..]

Dat komt vooral door dat Nederlandse accent, denk ik. Maar ze is verder ook niet echt n begenadigd actrice, nee. Ze doet het wel leuk, maar in scènes met bijvoorbeeld Stannis of Davos is ze duidelijk de mindere.
Hier ben ik het wel mee oneens. Ik vind haar wel degelijk goed acteren, vooral dit seizoen dat ze wat depressiever moest overkomen.

Lijkt meer of het gezeik op haar is omdat ze Nederlands is.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:05:34 #194
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163378963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Ik lees deze toppa vrijwel nooit, maar ik dacht toch echt dat Marg een plan zou hebben tegen de High Sparrow (en dat het hele meedoen met faith alléén was zodat ze haar plan kon uitvoeren, immers hoefde ze dan niet in d'r celletje weg te rotten)... vond het namelijk wel een slimme chick. Maar blijkbaar?.... Ben ik de enige?
Dat was het ook. Ze zei nog toen ze in paniek raakte in die sept tegen die High Sparrow dat hij op moest rotten met zijn bloody gods, en toen wist hij ook dat ze hem bespeeld had.
Oh.
pi_163378984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Ik lees deze toppa vrijwel nooit, maar ik dacht toch echt dat Marg een plan zou hebben tegen de High Sparrow (en dat het hele meedoen met faith alléén was zodat ze haar plan kon uitvoeren, immers hoefde ze dan niet in d'r celletje weg te rotten)... vond het namelijk wel een slimme chick. Maar blijkbaar?.... Ben ik de enige?
Dat had ze wel. Zij deed mee aan zijn spel om Cercei kapot te maken in ruil voor het sparen van haar broer. Iets wat het geloofsgekkie vervolgens vrij breed interpreteerde
pi_163378998
ik hoop zo op een reunion van the Hound met Arya in SE07. Zat net op YT nog wat stukjes terug te kijken van the Hound maar wat een badass character is dat toch
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:06:46 #197
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_163379012
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat was het ook. Ze zei nog toen ze in paniek raakte in die sept tegen die High Sparrow dat hij op moest rotten met zijn bloody gods, en toen wist hij ook dat ze hem bespeeld had.
Jammer dat we daar niks van mee hebben gekregen verder dan, wat het plan was - ja ze gaf een bloemetjeding aan d'r oma ofzo - zal wel iets betekenen uit eerdere aflevering wat ik vergeten ben :')
pi_163379069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Vond de laatste aflevering erg goed - speciaal zelfs; vooral de lange openingsscène met bijbehorende muziek.. wauw.. echt iets speciaals van gemaakt zoals we tot nu toe nog niet hebben gezien - ook qua muziekkeuze. Heel, heel erg sterk! Zeer aangenaam verrast, helemaal omdat GoT nog wel eens in de herhaling wil vallen. _O_
Geweldige director. Deed ook afl. 9 en afl. 7 en 8 van vorig seizoen (8 was Hardhome)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:08:17 #199
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:06 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Jammer dat we daar niks van mee hebben gekregen verder dan, wat het plan was - ja ze gaf een bloemetjeding aan d'r oma ofzo - zal wel iets betekenen uit eerdere aflevering wat ik vergeten ben :')
Nou gewoon meespelen met die High Sparrow en Cersei veroordeeld krijgen zodat zij de macht kon houden en Tommen kon manipuleren.

En toen ze doorkreeg dat Cersei het niet zo makkelijk zou laten worden, werd ze tegengehouden door die kutsparrows.

RIP Margaery :'(
Oh.
pi_163379082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee oneens. Ik vind haar wel degelijk goed acteren, vooral dit seizoen dat ze wat depressiever moest overkomen.

Lijkt meer of het gezeik op haar is omdat ze Nederlands is.
Het is not-done op Fok om haar goed te vinden geloof ik. 8)7
Absoluut een goede actrice en in deze serie met bewust een accent. Vond het juist zo leuk dat ze voor die andere priesteres een Russische hebben gecast en dat haar accent lijkt op dat van Carice ^O^
pi_163379092
Damn, nog maar twee seizoenen te gaan. :( Seizoen 7 zal wel in het teken van Cersei staan en seizoen 8 het gevecht tussen Ice en Fire; ofwel de whitewalkers tegen de draken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:09:11 #202
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_163379106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nou gewoon meespelen met die High Sparrow en Cersei veroordeeld krijgen zodat zij de macht kon houden en Tommen kon manipuleren.

En toen ze doorkreeg dat Cersei het niet zo makkelijk zou laten worden, werd ze tegengehouden door die kutsparrows.

RIP Margaery :'(
Maar uiteindelijk ook weer High Sparrow dumpen dan neem ik aan toch?
Idd rip lekkere chick - altijd zonde.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:09:34 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379128
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:06 schreef Evertjan het volgende:
ik hoop zo op een reunion van the Hound met Arya in SE07. Zat net op YT nog wat stukjes terug te kijken van the Hound maar wat een badass character is dat toch
The Hound heeft wel geniale lines ja.

Hopelijk vermoordt hij een white walker met een paar van die teksten.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:09:53 #204
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163379139
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:06 schreef Evertjan het volgende:
ik hoop zo op een reunion van the Hound met Arya in SE07. Zat net op YT nog wat stukjes terug te kijken van the Hound maar wat een badass character is dat toch
Brienne - Jaime, Arya - The Hound, Tyrion - Bronn. De dynamiek tussen die duo's behoort zeker tot de hoogtepunten in de serie.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163379168
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:09 schreef DO2 het volgende:

[..]

Brienne - Jaime, Arya - The Hound, Tyrion - Bronn. De dynamiek tussen die duo's behoort zeker tot de hoogtepunten in de serie.
scenes tussen Varys en LF waren ook altijd wel geniaal benieuwd of die 2 elkaar nog gaan tegenkomen
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:11:10 #206
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Het is not-done op Fok om haar goed te vinden geloof ik. 8)7
Absoluut een goede actrice en in deze serie met bewust een accent. Vond het juist zo leuk dat ze voor die andere priesteres een Russische hebben gecast en dat haar accent lijkt op dat van Carice ^O^
Ik hoor het accent niet eens heel erg, en daarbij hebben andere personages dan net zo goed een accent.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:08 schreef Bananenpap het volgende:
Damn, nog maar twee seizoenen te gaan. :( Seizoen 7 zal wel in het teken van Cersei staan en seizoen 8 het gevecht tussen Ice en Fire; ofwel de whitewalkers tegen de draken.
Seizoen 7 het laatste ouderwetse GoT seizoen in de zin van de strijd om de Iron Throne en politieke spelletjes denk ik ja.

Dan in die laatste aflevering de val van de muur en dan gaat het echt los.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:12:03 #207
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:09 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk ook weer High Sparrow dumpen dan neem ik aan toch?
Idd rip lekkere chick - altijd zonde.
Ik denk wel dat ze hem zou gaan dumpen ja, ze moest alleen Loras even uit zijn klauwen verwijderen.

Ik vond haar ook een intrigerend personage, naast haar goede looks. Ze snapte het spel goed.
Oh.
pi_163379204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik hoor het accent niet eens heel erg, en daarbij hebben andere personages dan net zo goed een accent.
Het is ook niet echt het typische platte nl-accent maar je hoort wel dat ze geen native speaker is..
pi_163379233
maar nu Tommen dood is wie zorgt er nu voor Ser Pounce??? :'( :'( :'( :'(
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:13:12 #210
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379248
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:11 schreef Evertjan het volgende:

[..]

scenes tussen Varys en LF waren ook altijd wel geniaal benieuwd of die 2 elkaar nog gaan tegenkomen
Volgend seizoen als iedereen naar Kings Landing trekt hopelijk. Laat daar maar een grote battle komen.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:13:48 #211
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379263
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:12 schreef Evertjan het volgende:
maar nu Tommen dood is wie zorgt er nu voor Ser Pounce??? :'( :'( :'( :'(
The Mountain natuurlijk :)
Oh.
pi_163379304
Ik bereid mij al voor op een heftig emotionele reünie tussen Arya, Sansa en Jon. ;(
pi_163379340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

The Mountain natuurlijk :)
[ afbeelding ]
Hij is wat aangekomen zie ik :P
pi_163379359
maar zou de bank of Braavos nog een rol gaan spelen in de volgende seizoenen?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:18:18 #215
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163379412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee oneens. Ik vind haar wel degelijk goed acteren, vooral dit seizoen dat ze wat depressiever moest overkomen.

Lijkt meer of het gezeik op haar is omdat ze Nederlands is.
Ik zeg niet dat ze slecht is, hoor. Maar in de zwaardere scènes is ze toch net iets minder overtuigend:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163379495
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:06 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Jammer dat we daar niks van mee hebben gekregen verder dan, wat het plan was - ja ze gaf een bloemetjeding aan d'r oma ofzo - zal wel iets betekenen uit eerdere aflevering wat ik vergeten ben :')
Ze moest zich koest houden om Loras vrij te krijgen, dat lukte niet.
pi_163379496
Ik heb ook niet veel met Melissandre, maar dat komt eerder omdat ze een vrij vaag persoon is. Weet nog steeds niet of ze nou goed is of slecht. Ik vind het wel knap van Carice dat ze zo'n rol heeft weten te krijgen, doen veel Nederlanders haar niet na.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:20:59 #218
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:14 schreef Bananenpap het volgende:
Ik bereid mij al voor op een heftig emotionele reünie tussen Arya, Sansa en Jon. ;(
Bran die tegelijk daar aankomt.

En dan blijkt dat Cersei ook wildfire in Winterfell heeft aangelegd en gaat iedereen dood.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:22:45 #219
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb ook niet veel met Melissandre, maar dat komt eerder omdat ze een vrij vaag persoon is. Weet nog steeds niet of ze nou goed is of slecht. Ik vind het wel knap van Carice dat ze zo'n rol heeft weten te krijgen, doen veel Nederlanders haar niet na.
Er is niet echt een goed of slecht in de meest abstracte vorm.

Ze streeft wel een nobel doel na (white walkers doden en de wereld redden) maar gebruikt daarvoor soms "slechte" acties om tot dat doel te komen. En ze maakt fouten. Maar heb wel het idee dat ze het goed bedoeld.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:23:42 #220
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379589
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:16 schreef Evertjan het volgende:
maar zou de bank of Braavos nog een rol gaan spelen in de volgende seizoenen?
Nu Cersei de Tyrells niet meer achter haar heeft met hun geld, zullen die ook wel geld steken in project Dany.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:24:47 #221
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163379623
Al dat gezwets over Dany vs Cersei enzo, jullie vergeten zomaar Gendry :{w
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_163379641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:58 schreef vigen98 het volgende:
The North did remember. But it was too late.
The North needed help remembering.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_163379782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:24 schreef Szura het volgende:
Al dat gezwets over Dany vs Cersei enzo, jullie vergeten zomaar Gendry :{w
Tyf nou eens op met die kut Gendry. Zijn karakter was lang niet bijzonder of interessant genoeg om zo veel later nog over te hebben.

Hij is sinds hij weg is duizenden keren vaker genoemd dan daarvoor. Toevallig gisteren de aflevering gekeken dat hij bijna wordt vermoord in Harrenhall. Scheelde maar een haartje zeg.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:30:53 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163379828
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tyf nou eens op met die kut Gendry. Zijn karakter was lang niet bijzonder of interessant genoeg om zo veel later nog over te hebben.

Hij is sinds hij weg is duizenden keren vaker genoemd dan daarvoor. Toevallig gisteren de aflevering gekeken dat hij bijna wordt vermoord in Harrenhall. Scheelde maar een haartje zeg.
Nounounounounou, rustig maar :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_163379844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:30 schreef Szura het volgende:

[..]

Nounounounounou, rustig maar :P
Was niet al te serieus. Maar ik snap echt niet waarom het hele internet af en toe op de bandwagon gaat voor zoiets onzinnigs.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:32:05 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163379859
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was niet al te serieus. Maar ik snap echt niet waarom het hele internet af en toe op de bandwagon gaat voor zoiets onzinnigs.
Omdat memes.
Oh.
pi_163379986
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was niet al te serieus. Maar ik snap echt niet waarom het hele internet af en toe op de bandwagon gaat voor zoiets onzinnigs.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Omdat memes.
Omdat Gendry als enige de troon echt kan claimen als afstammeling van Robert Baratheon. Tijd om Cersei van die troon te schoppen en te doorklieven met een mooi gesmeden zwaard _O_
mag het weten
pi_163380040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]


[..]

Omdat Gendry als enige de troon echt kan claimen als afstammeling van Robert Baratheon. Tijd om Cersei van die troon te schoppen en te doorklieven met een mooi gesmeden zwaard _O_
hij is niet legitimized he
(she/her)
pi_163380055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Melisandre is ook niet mijn favoriete personage, maar ze heeft wel een belangrijke rol opzich. Al is het maar omdat ze Jon terug bracht.
Ik vind juist dat ze een mooie rol heeft als kwaadaardige tot in het bot. Braverik spelen dat kunnen acteurs allemaal. Het daagt juist uit om een rol zo goed kwaadaardig te spelen dat je haar intens haat. Dus in die zin speelt ze haar rol formidabel, want iedereen haat haar.
pi_163380078
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:38 schreef Fylax het volgende:

[..]

hij is niet legitimized he
Dat was Tommen ook niet. Niemand die het een zak uitmaakt :P
mag het weten
pi_163380099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Omdat Gendry als enige de troon echt kan claimen als afstammeling van Robert Baratheon. Tijd om Cersei van die troon te schoppen en te doorklieven met een mooi gesmeden zwaard _O_
Maar je bent helemaal geen troonopvolger als bastard, dat is het hele stomme :') Waarom denk je dat Ramsay erkend werd.
pi_163380116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:39 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat was Tommen ook niet. Niemand die het een zak uitmaakt :P
Juist wel. Niemand wist dat hij een bastard was. Bij Gendry is het andersom.
pi_163380156
Trouwens, Cersei bekende dat ze haar man heeft vermoord tegende Septa. Maar hoe dan? :o Robert is gedood door een wild zwijn. Of bedoelt ze dat ze Lancel opgedragen heeft hem dronken te voeren? :P
pi_163380161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Juist wel. Niemand wist dat hij een bastard was. Bij Gendry is het andersom.
Publiek geheim hé, iedereen had allang vermoedens en of de geruchten nu klopten was nog even afwachten. Tussen Cersei en Jaime doel ik dan op. ;) Nu met de HS en de trial is het wel duidelijk genoeg geworden. Maar de Lannisters blijven aan het langste end trekken omdat ze als enige sluw genoeg zijn om de concurrentie gewoon weg te vagen. })
mag het weten
pi_163380175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:42 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, Cersei bekende dat ze haar man heeft vermoord tegende Septa. Maar hoe dan? :o Robert is gedood door een wild zwijn. Of bedoelt ze dat ze Lancel opgedragen heeft hem dronken te voeren? :P
Dat tweede /duh
mag het weten
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:43:14 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163380181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind juist dat ze een mooie rol heeft als kwaadaardige tot in het bot. Braverik spelen dat kunnen acteurs allemaal. Het daagt juist uit om een rol zo goed kwaadaardig te spelen dat je haar intens haat. Dus in die zin speelt ze haar rol formidabel, want iedereen haat haar.
Ik haat haar niet.
Oh.
pi_163380186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Publiek geheim hé, iedereen had allang vermoedens en of de geruchten nu klopten was nog even afwachten.
Weer deze onzin, ga toch weg zeg _O- We hebben deze discussie al heel vaak gevoerd.
pi_163380195
Graveyard aangepast

pi_163380205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Weer deze onzin, ga toch weg zeg _O- We hebben deze discussie al heel vaak gevoerd.
Ga zelf een end fietsen man :D
mag het weten
pi_163380254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:44 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ga zelf een end fietsen man :D
Jij blijft elke keer maar roepen dat Tommen/Joffrey geen echte zoon van de koning is en iedereen weet dat het eigenlijk kinderen van Jaime zijn. Voor de zoveelste keer: dat weet ik (dat weet iedereen die de serie kijkt) maar juridisch maakt dat niet zo veel uit zolang de Lannisters de macht hebben. Gendry is niet erkend dus sowieso kansloos.
pi_163380344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij blijft elke keer maar roepen dat Tommen/Joffrey geen echte zoon van de koning is en iedereen weet dat het eigenlijk kinderen van Jaime zijn. Voor de zoveelste keer: dat weet ik (dat weet iedereen die de serie kijkt) maar juridisch maakt dat niet zo veel uit zolang de Lannisters de macht hebben. Gendry is niet erkend dus sowieso kansloos.
Naar analogie is Jon net zo kansloos want niet erkend. Sowieso schoppen de bastards het nog verdomde ver. Kijk hoe Ramsay als bastard bezig was, wel erkend werd als Bolton. Goed hij heeft er niet al te lang van kunnen genieten, maar toch. Dat Gendry nu nog een bastard is wil niet zeggen dat ie geen gevaarlijke outsider is.
mag het weten
pi_163380369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:49 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Naar analogie is Jon net zo kansloos want niet erkend. Sowieso schoppen de bastards het nog verdomde ver. Kijk hoe Ramsay als bastard bezig was, wel erkend werd als Bolton. Goed hij heeft er niet al te lang van kunnen genieten, maar toch. Dat Gendry nu nog een bastard is wil niet zeggen dat ie geen gevaarlijke outsider is.
Jon is ook volstrekt kansloos om de troon op te volgen (in elk geval op wettige manier). Ramsay is erkend dus geen bastard meer, daarom droeg hij ook niet de naam Snow. Gendry is er uit geschreven en houd alsjeblieft op met deze zinloze hype :')
pi_163380375
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:09 schreef DO2 het volgende:

[..]

Brienne - Jaime, Arya - The Hound, Tyrion - Bronn. De dynamiek tussen die duo's behoort zeker tot de hoogtepunten in de serie.
Brienne-Jaime en Tyrion-Bronn vind/vond ik leuk. Baelish-Varys vond ik érg leuk. The Hound-Arya heb ik echter nooit zo leuk gevonden.

Ik vind zowel dit seizoen als het vorige (erg) goed, maar qua toffe duo's en scherpe dialogen is GoT toch al een tijdje een stuk minder...
Tails tell tales
pi_163380377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:49 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Naar analogie is Jon net zo kansloos want niet erkend. Sowieso schoppen de bastards het nog verdomde ver. Kijk hoe Ramsay als bastard bezig was, wel erkend werd als Bolton. Goed hij heeft er niet al te lang van kunnen genieten, maar toch. Dat Gendry nu nog een bastard is wil niet zeggen dat ie geen gevaarlijke outsider is.
Gendry is echt geen gevaarlijke outsider.
(she/her)
pi_163380427
Mooi kleding had Cercei aan in de laatste aflevering.
pi_163380429
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jon is ook volstrekt kansloos om de troon op te volgen (in elk geval op wettige manier). Ramsay is erkend dus geen bastard meer, daarom droeg hij ook niet de naam Snow. Gendry is er uit geschreven en houd alsjeblieft op met deze zinloze hype :')
Zeg nooit nooit. ;) Ik zie Dany de troon claimen en Jon aan haar zijde zitten. Zeker als Dany doorkrijgt dat zij tante is en Jon haar neef is is het gewoon een kwestie van familie moet je het hebben > wordt erkend als Starkgaryan en klaar. Tot dit seizoen wilde ik daar wel in mee gaan. Maar gezien het bootje van Gendry weer verrekte leeg is na 10 afleveringen is het maar afwachten waar ie nog opduikt.
mag het weten
pi_163380457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:53 schreef Odaiba het volgende:
Mooi kleding had Cercei aan in de laatste aflevering.
Zoals Slayer al treffend vergeleek: heeft ze van Tywin afgekeken. En het staat haar goed in de rol als mad queen :Y
mag het weten
pi_163380479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:53 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit. ;) Ik zie Dany de troon claimen en Jon aan haar zijde zitten. Zeker als Dany doorkrijgt dat zij tante is en Jon haar neef is is het gewoon een kwestie van familie moet je het hebben > wordt erkend als Starkgaryan en klaar. Tot dit seizoen wilde ik daar wel in mee gaan. Maar gezien het bootje van Gendry weer verrekte leeg is na 10 afleveringen is het maar afwachten waar ie nog opduikt.
Daarom zeg ik ook WETTIG. Lees anders gewoon. Jon kan nooit de troon van Robert opvolgen want hij is helemaal geen familie van hem. Dat Dany de hele Baratheon/Lannister dynastie van de kaart veegt is natuurlijk een zeer realistische optie maar daar heb ik het helemaal niet over, ook niet wat er daarna gebeurt.
pi_163380486
Ik vind Melisandre helemaal geen boeiend personage, maar weet niet waar dat precies aan ligt. Ik kan me niet voorstellen dat dat puur is omdat Carice de actrice is (heb ook helemaal geen hekel aan Carice, vind wel dat ze sinds een tijdje een heel irritant hoofd heeft, maar dat vond ik eerder niet en toen boeide het personage mij ook al niet).
Tails tell tales
pi_163380487
De ontploffende Scept of Baelor zat trouwens in een van Bran's visioenen, vlak na dat beeld van de Mad King. Erg tof gedaan.
pi_163380488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:53 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit. ;) Ik zie Dany de troon claimen en Jon aan haar zijde zitten. Zeker als Dany doorkrijgt dat zij tante is en Jon haar neef is is het gewoon een kwestie van familie moet je het hebben > wordt erkend als Starkgaryan en klaar. Tot dit seizoen wilde ik daar wel in mee gaan. Maar gezien het bootje van Gendry weer verrekte leeg is na 10 afleveringen is het maar afwachten waar ie nog opduikt.
Ja, Dany zou als queen Jon kunnen legitimizen, maar geen enkele koning of koningin zou ooit Gendry legitimizen.

Gendry is gewoon gone.
(she/her)
pi_163380502
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:55 schreef Forbry het volgende:
Ik vind Melisandre helemaal geen boeiend personage, maar weet niet waar dat precies aan ligt. Ik kan me niet voorstellen dat dat puur is omdat Carice de actrice is (heb ook helemaal geen hekel aan Carice, vind wel dat ze sinds een tijdje een heel irritant hoofd heeft, maar dat vond ik eerder niet en toen boeide het personage mij ook al niet).
Ik vind haar gewoon niet zo heel interessant omdat al haar dialogen en handelingen vrij voorspelbaar zijn. En ik weet dat het in het karakter hoort en voor een buitenlander vast heel overtuigend is, maar ik stoor me toch aan haar accent :@
pi_163380532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:55 schreef Tchock het volgende:
De ontploffende Scept of Baelor zat trouwens in een van Bran's visioenen, vlak na dat beeld van de Mad King. Erg tof gedaan.
En niet te vergeten het visioen van een draak over King's Landing.
pi_163380534
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:55 schreef Forbry het volgende:
Ik vind Melisandre helemaal geen boeiend personage, maar weet niet waar dat precies aan ligt.
Ik weet wel waar het aan ligt. Het eindeloze: the night is dark and full of terror. Sinds ze van haar geloof is gevallen en Jon heeft teruggebracht zit haar taak er op. Klaar om uit de serie geschreven te worden :W
mag het weten
pi_163380570
De tofste 'slechterik' van GoT vind ik nog altijd Tywin.
Tails tell tales
pi_163380571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik weet wel waar het aan ligt. Het eindeloze: the night is dark and full of terror. Sinds ze van haar geloof is gevallen en Jon heeft teruggebracht zit haar taak er op. Klaar om uit de serie geschreven te worden :W
Ik verwacht dat ze nog wel ergens zal opduiken. Littlefinger? Dorne? Bran? Essos maybe?

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:59 schreef Forbry het volgende:
De tofste 'slechterik' van GoT vind ik nog altijd Tywin.
Mee eens.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:03:25 #257
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163380686
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:59 schreef Forbry het volgende:
De tofste 'slechterik' van GoT vind ik nog altijd Tywin.
Dat was gewoon een baas.

Ik mis Joffrey soms ook wel hoor "Kill them all, I command it"
Oh.
pi_163380730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat was gewoon een baas.

Ik mis Joffrey soms ook wel hoor "Kill them all, I command it"
Was leuk, maar zou al snel irritant worden als we meerdere seizoenen met hem opgescheept zouden zitten.
pi_163380821
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:25 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

The North needed help remembering.
DAKINGINDANORFFFFFF
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:09:29 #260
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163380873
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Was leuk, maar zou al snel irritant worden als we meerdere seizoenen met hem opgescheept zouden zitten.
Klopt, voor het verhaal was het beter dat hij eraan ging. Al was het maar door de hele kettingreactie van Tyrion veroordeeld > Oberyn dood > Tywin dood > Tyrion naar Dany toe > Cersei die macht geeft aan High Sparrow > alles naar de tyfus
Oh.
pi_163380930
Kan gewoon nergens leuke memes vinden van deze laatste aflevering :'(
pi_163380935
King's Landing
(wat er nog van over is...)

  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:13:05 #263
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_163380977
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:55 schreef Tchock het volgende:
De ontploffende Scept of Baelor zat trouwens in een van Bran's visioenen, vlak na dat beeld van de Mad King. Erg tof gedaan.
ook brans eerste 'visioen' is leuk ten uitvoer gebracht.

  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:13:37 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163380992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:11 schreef Aristoteless het volgende:
King's Landing
(wat er nog van over is...)

[ afbeelding ]
Qyburn mag ook wel een recentere foto :P
Oh.
pi_163380999
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tyf nou eens op met die kut Gendry. Zijn karakter was lang niet bijzonder of interessant genoeg om zo veel later nog over te hebben.


Dit
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:15:15 #266
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163381045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:11 schreef Aristoteless het volgende:
King's Landing
(wat er nog van over is...)

[ afbeelding ]
:D. Gezellige bende, daar.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:19:21 #267
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163381157
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:59 schreef Forbry het volgende:
De tofste 'slechterik' van GoT vind ik nog altijd Tywin.
Tywin was niet echt een "slechterik" vind ik, hij was meer een sluwe politicus die geen moeite had om vals te spelen.

En de acteur die Tywin speelde (Charles Dance) was heel goed gecast. Beste castingkeuze in alle 6 seizoenen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:21:37 #268
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163381221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tywin was niet echt een "slechterik" vind ik, hij was meer een sluwe politicus die geen moeite had om vals te spelen.

En de acteur die Tywin speelde (Charles Dance) was heel goed gecast. Beste castingkeuze in alle 6 seizoenen.
Ik vind Olenna Tyrell eigenlijk nog beter eerlijk gezegd. Speelt het geweldig, en jonge Olenna lijkt ook nog eens op Marg!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_163381226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tywin was niet echt een "slechterik" vind ik, hij was meer een sluwe politicus die geen moeite had om vals te spelen.

En de acteur die Tywin speelde (Charles Dance) was heel goed gecast. Beste castingkeuze in alle 6 seizoenen.
Tsja wat is slecht he.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:22:17 #270
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163381240
Jack Gleeson was ook n briljante keuze voor Joffrey.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163381295
Ik vind eigenlijk de meeste rollen wel goed gecast. Tywin, Margaery, Olenna, Tyrion, Roose, Ramsay, Jon, Danaerys, Varys, Robert, Joffrey, Stannis to name a few vind ik er uit springen qua casting.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_163381359
Eigenlijk zijn bijna alle rollen wel heel erg goed gecast. Zelfs de acteurs die sommigen maar irritant vinden passen heel goed bij hun rol.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:28:08 #273
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163381361
Deze kende ik nog niet. Briljant:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163381372
Dorne & The Reach

pi_163381412
Iain Glen als Jorah Mormont is ook goed gecast maar Glen is ook een geweldige acteur
pi_163381426
Jaja, iedereen is gewoon goed gecast.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:34:21 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163381511
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:24 schreef DragonFodder het volgende:
Ik vind eigenlijk de meeste rollen wel goed gecast. Tywin, Margaery, Olenna, Tyrion, Roose, Ramsay, Jon, Danaerys, Varys, Robert, Joffrey, Stannis to name a few vind ik er uit springen qua casting.
Mee eens! behalve toch een beetje Roose and Daenerys .
Roose was qua uiterlijk in de boeken glad geschoren, en heel bleek, en hij had lang zwart haar, en hele lichtblauwe ogen. Maar de stem en toon van de acteur die Bolton speelt...en die koude blik in zijn ogen...... brrr krijg er nog steeds rillingen van.

En Daenerys is gewoon veel te oud en saai in de serie. In de boeken is ze veel jonger (12 of 13 toen ze uitgehuwelijkt werd), nu snap ik dat ze dat in de serie niet doen om haatreacties te voorkomen. Maar ik vind het toch jammer. Oh, en Dany had paarse ogen in de boeken, een kenmerk van de Targaryens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163381522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:11 schreef Aristoteless het volgende:
King's Landing
(wat er nog van over is...)

[ afbeelding ]
Ik denk dat de Septa dood is, gezien een citaat van Lena Headey:

quote:
It’s amazing, she wipes them out all at once.
I was grinning [reading the script]. Everyone is going to be aghast and thrilled and annoyed they’re on Cersei’s side for a minute.

And you took out Septa Unella, with some private time.
It’s so filthy. It’s so great. Everybody’s witnessed what happened with the two of them. I don’t think people will be able to help going, “Yes!” But it’s so depraved, it’s brilliant. The scene was meant to be worse, but they couldn’t do it. This is like the tame version. It’s pretty bad still though. I’d take being exploded in the Sept over that any day.
Maar goed, ook zij kent het script van volgend seizoen nog niet natuurlijk :P
pi_163381583
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:28 schreef DO2 het volgende:
Deze kende ik nog niet. Briljant:

Haha, ik ook niet. Geweldig zeg. Even opgeslagen voor als mijn vriendin seizoen 3 af heeft. :D
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:39:10 #280
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163381620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, ik ook niet. Geweldig zeg. Even opgeslagen voor als mijn vriendin seizoen 3 af heeft. :D
Hij is echt goed, ja. - Ze hebben er nog eentje gemaakt, zie ik nu:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163381627
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:39 schreef DO2 het volgende:

[..]

Hij is echt goed, ja. - Ze hebben er nog eentje gemaakt, zie ik nu:

Die kijk ik nu, even goed _O_
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:39:56 #282
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163381636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, ik ook niet. Geweldig zeg. Even opgeslagen voor als mijn vriendin seizoen 3 af heeft. :D
Heeft ze de Red Wedding al gezien? Indien nee, misschien eerst even wat zakdoeken gaan halen voor haar. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163381640
Had Cersei de dood van Tommen trouwen ingecalculeerd? Zo ja; :r . Ze was juist altijd redelijk ''menselijk'' als ze met haar kinderen praatte.
pi_163381707
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jawel, want je weet dat hij haar heeft verkracht
Waaruit blijkt dat dan? Of moeten we daarvoor een x aantal afleveringen terug? Ik lees alleen maar hier in het topic Rhaegar. Ik heb de Lyanna-scene nog een keer teruggekeken en daar komt die naam niet in terug iig.

Maar goed, ik haalde uit die scene dat Jon de zoon van Robert was, maar kwam met nalezen ook pas achter dat Lyanna juist de vrouw van Robert was :') Misschien had ik eerst de eerste 2 seizoenen weer eens opnieuw moeten kijken.
pi_163381712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heeft ze de Red Wedding al gezien? Indien nee, misschien eerst even wat zakdoeken gaan halen voor haar. :P
Nee, bij 2:5 nu. Ik houd mijn hart vast.
pi_163381748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:42 schreef silverhill het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan? Of moeten we daarvoor een x aantal afleveringen terug? Ik lees alleen maar hier in het topic Rhaegar. Ik heb de Lyanna-scene nog een keer teruggekeken en daar komt die naam niet in terug iig.
Nee, dat blijkt inderdaad (nog) niet. Is wel waarschijnlijk natuurlijk, tenzij ze gewoon stiekem samen gevlucht zijn (kan ook nog?). Zou niet weten wie anders de vader is.
pi_163381750


[ Bericht 100% gewijzigd door silverhill op 28-06-2016 23:44:21 ]
pi_163381780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:43 schreef silverhill het volgende:

Ik kon er wel om lachen. :P
pi_163381785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt inderdaad (nog) niet. Is wel waarschijnlijk natuurlijk, tenzij ze gewoon stiekem samen gevlucht zijn (kan ook nog?). Zou niet weten wie anders de vader is.
Maar komt die geschiedenis ook in de serie voor? Ik kan het me niet herinneren iig.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:46:26 #290
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163381820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:42 schreef silverhill het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan? Of moeten we daarvoor een x aantal afleveringen terug? Ik lees alleen maar hier in het topic Rhaegar. Ik heb de Lyanna-scene nog een keer teruggekeken en daar komt die naam niet in terug iig.

Maar goed, ik haalde uit die scene dat Jon de zoon van Robert was, maar kwam met nalezen ook pas achter dat Lyanna juist de vrouw van Robert was :') Misschien had ik eerst de eerste 2 seizoenen weer eens opnieuw moeten kijken.
Rhaegar is 100% de vader van Jon Snow.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163381830
Nog een ideetje voor Onderweg naar Westeros:

Ik zag al meermaals Dany vs. Euron voorbijkomen. Wat als we dan ook meteen Draken vs. Kraken krijgen :D
pi_163381835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:45 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar komt die geschiedenis ook in de serie voor? Ik kan het me niet herinneren iig.
Nee, in de serie is niet duidelijk wat er gebeurd is tussen Raegar en Lyanne (het wordt in elk geval nergens uitgesproken). In de boeken is het wel heel duidelijk.
pi_163381851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, in de serie is niet duidelijk wat er gebeurd is tussen Raegar en Lyanne (het wordt in elk geval nergens uitgesproken). In de boeken is het wel heel duidelijk.
Nee, ok. Dat wilde ik ff duidelijk hebben. Dank daarvoor iig :P
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:48:07 #294
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163381858
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:42 schreef silverhill het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan? Of moeten we daarvoor een x aantal afleveringen terug? Ik lees alleen maar hier in het topic Rhaegar. Ik heb de Lyanna-scene nog een keer teruggekeken en daar komt die naam niet in terug iig.

Maar goed, ik haalde uit die scene dat Jon de zoon van Robert was, maar kwam met nalezen ook pas achter dat Lyanna juist de vrouw van Robert was :') Misschien had ik eerst de eerste 2 seizoenen weer eens opnieuw moeten kijken.
Waarom zou Ned dan Jon moeten beschermen tegen Robert als het zijn eigen kind is?
Oh.
pi_163381868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom zou Ned dan Jon moeten beschermen tegen Robert als het zijn eigen kind is?
Nee, dat had dan idd ook nergens meer op geslagen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:49:14 #296
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163381874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, in de serie is niet duidelijk wat er gebeurd is tussen Raegar en Lyanne (het wordt in elk geval nergens uitgesproken). In de boeken is het wel heel duidelijk.
Er zijn wel af en toe gesprekken geweest over Rhaegar en Lyanna, vooral in seizoen 1. Maar ook in seizoen 5 tussen Littlefinger en Sansa. En we weten van Barristan dat Rhaeger niet van geweld hield maar juist wilde zingen, dus lijkt mij niet dat hij een verkrachter is.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:49:55 #297
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163381886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom zou Ned dan Jon moeten beschermen tegen Robert als het zijn eigen kind is?
Precies. Ned deed altijd moeilijk en ongemakkelijk als Robert het over de Targaryens had, en al helemaal toen hij Dany en Viserys wou laten omleggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:49:57 #298
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163381887
Ik denk dat we volgend seizoen nog wel wat flashbacks zullen krijgen van Rhaegar, zodat alle kijkers weer goed weten wie hij was.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:50:54 #299
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163381911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Precies. Ned deed altijd moeilijk en ongemakkelijk als Robert het over de Targaryens had, en al helemaal toen hij Dany en Viserys wou laten omleggen.
Ned nam niet voor niks ontslag als Hand toen. Hij vond het dan hypocriet van zichzelf als hij die andere twee "onschuldige" Targaryens wel liet omleggen, maar dan Jon ten volle beschermde.
Oh.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:51:21 #300
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163381920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik denk dat we volgend seizoen nog wel wat flashbacks zullen krijgen van Rhaegar, zodat alle kijkers weer goed weten wie hij was.
Dat hoop ik echt.
Net zoals ik op een spinoff hoop over Roberts Rebellion.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_163381921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er zijn wel af en toe gesprekken geweest over Rhaegar en Lyanna, vooral in seizoen 1. Maar ook in seizoen 5 tussen Littlefinger en Sansa. En we weten van Barristan dat Rhaeger niet van geweld hield maar juist wilde zingen, dus lijkt mij niet dat hij een verkrachter is.
Klopt, er zijn wel hints, maar het is echt heel vaag. Als de boeken niet bestonden hadden we haast niets. Ik heb seizoen 1 recent teruggekeken en Robert zegt eigenlijk niets over haar. Wordt wel veel omheen en over gepraat.
pi_163381929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik denk dat we volgend seizoen nog wel wat flashbacks zullen krijgen van Rhaegar, zodat alle kijkers weer goed weten wie hij was.
hadden ze beter in een keer kunnen doen, dan was de onthulling krachtiger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')