abonnement Unibet Coolblue
pi_163345684
Originele OP:

Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een licht verlies uitkwamen, zijn de tegenstanders aan de winnende hand. Het Engelse pond is als reactie daarop ingestort. De opiniepeilers hebben dus duidelijk het verkeerd gehad. Veel tegenstanders van het politiek correcte establishment doen dit kennelijk in stilte en zijn onzichtbaar voor de analisten.
De grootste verliezer zijn niet de Engelsen maar de EU want andere landen zullen volgen.



pi_163345967
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nou en? De grens van Zwitserland is ook een EU-buitengrens.
De kans is heel groot dat Groot-Brittannië een douane-unie aan gaat met Europa. Dan verandert er helemaal niets bij Gibraltar.
En dat bepaal jij? Turkije en de EU hebben ook een douane-unie, me dunkt dat die grens over land allesbehalve makkelijk te overschrijden is.
pi_163346037
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:57 schreef J.B. het volgende:

[..]

En dat bepaal jij? Turkije en de EU hebben ook een douane-unie, me dunkt dat die grens over land allesbehalve makkelijk te overschrijden is.
Beter lezen. Ik bepaal niets, maar er staan veel opties open, dus paniek over een ontoegankelijk Gibraltar is niet op z'n plaats. Niets wijst er op dat dit gebeurt.
Voor Europese toeristen is Turkije ontzettend gemakkelijk toegankelijk.
pi_163346073
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Beter lezen. Ik bepaal niets, maar er staan veel opties open, dus paniek over een ontoegankelijk Gibraltar is niet op z'n plaats. Niets wijst er op dat dit gebeurt.
Turkije zit niet in de douane-unie. Voor Europese toeristen is Turkije ontzettend gemakkelijk toegankelijk.
https://en.m.wikipedia.or(...)Turkey_Customs_Union
Tevens is er een E-visum voor Turkije nodig.
pi_163346074
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Beter lezen. Ik bepaal niets, maar er staan veel opties open, dus paniek over een ontoegankelijk Gibraltar is niet op z'n plaats. Niets wijst er op dat dit gebeurt.
Turkije zit niet in de douane-unie. Voor Europese toeristen is Turkije ontzettend gemakkelijk toegankelijk.
Ga nu je feiten ontkennen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163346100
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je spreekt in vaagheden. Meer democratie leidt volgens jou tot meer welvaart. Wees eens concreet, man. Hoe gaat dat gebeuren?
Zoals dat tussen 1950 en pak hem beet 2000 ook gegaan is. Europeanen verschillen daar wel in maar als overeenkomst hebben ze dat ze stemmen voor goedkoop onderwijs voor iedereen, voor publieke voorzieiningen, voor arbeidersrechten, tegen het knevelen van elites, voor sociale cohesie, voor zekerheden, maar ook voor het belonen van risico.

Dan krijg je dus economien waarin het talent van mensen optimaal wordt benut, waar de middenklasse en de onderste klasse lekker besteden, waar nuttig werk wordt beloond en profiteurs niet worden geduld. Democratie werkt voor de economie, het bewijs ligt er. Democratie werkt niet voor de graaiers die niks nuttigs doen, die hebben dan ook deze EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163346131
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

https://en.m.wikipedia.or(...)Turkey_Customs_Union
Tevens is er een E-visum voor Turkije nodig.
Ik heb mijn opmerking over de douane-unie weggehaald. Die was foutief.

Turkije is gemakkelijk toegankelijk. Dat E-visum stelt niets voor. En Gibraltar zal niet zo dom zijn om zoiets in te voeren, omdat het dagjes mensen weert. Dus geen enkele reden om paniek, en dat is waar mijn kritiek op dat interview betrekking op heeft. Er wordt gedaan alsof Gibraltar qua toegankelijkheid een soort Wit-Rusland wordt en dat is flauwekul.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:03:11 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163346182
FTSE250 is voor de tweede dag op rij -7% gegaan.

Meest negatieve fondsen zijn RBS en Barclays, die al zo'n 30% van hun beurswaarde hebben verloren. Dat is wel erg fors. Ik had dat ook niet verwacht, gezien de hints dat artikel 50 wellicht nooit in werking wordt gesteld. Dat zou voor het VK echt het ultiem beste scenario zijn nu. Ze blijven feitelijk in de EU. Er verandert voor hen dus niets, de EU heeft koppijn gekregen van de Britten en het is exit politieke carrière Boris Johnson en Nigel Farage. Die droeftoeters kun je het best zo snel mogelijk lozen.

Aan de andere kant is het zo'n onduidelijke bende geworden. Labour implodeert en de conservatieven bieden ook geen duidelijkheid. Het doomsday scenario komt zo wel steeds dichter bij.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163346186
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb mijn opmerking over de douane-unie weggehaald. Die was foutief.

Turkije is gemakkelijk toegankelijk. Dat E-visum stelt niets voor.
Voor Turken die richting Europa willen momenteel ook zeker? Of hebben die geen Schengenvisum nodig?
pi_163346209
quote:
Halbe Zijlstra weer over vrede dankzij Europa :r :r

Mafkees zonder enig historisch besef.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:03:52 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163346212
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Snap ik wel dat jij geen verandering wil, helaas ben jij een van de weinige ( op de bankiers en grote jongens na) die erop vooruit gegaan is.
Niet aannemen dat ik tegen verandering ben aub.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163346247
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Voor Turken die richting Europa willen momenteel ook zeker? Of hebben die geen Schengenvisum nodig?
Yup. Maar dat zal voor Groot-Brittannië echt niet gebeuren. Daarvoor komt gewoon een visumvrij regime, net zoals nu geldt voor bijv. Serviërs.

Een moslim-land kun je niet vergelijken met een normaal westers land.
pi_163346321
Halbe Zijlstra over grenzen sluiten. Had allang moeten gebeuren, lamlul!
En vervolgens zegt hij dat de afspraken met de Turken zo goed zijn..ze hebben geen enkel effect.

De 4 h's: Hekken, honden, hoogspanningsdraden, nog meer hekken. Het enige wat werkt om illegalen buiten te houden.

En daarna maakt rubberen Halbe weer een naadloos bruggetje naar Brexit.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:08:55 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163346422
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Halbe Zijlstra over grenzen sluiten. Had allang moeten gebeuren, lamlul!
En vervolgens zegt hij dat de afspraken met de Turken zo goed zijn..ze hebben geen enkel effect.

De 4 h's: Hekken, honden, hoogspanningsdraden, nog meer hekken. Het enige wat werkt om illegalen buiten te houden.
Geen effect huh?

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163346435
Vreemd. Ze vergaderen nu in de plenaire zaal, maar er is geen plenair debat (morgen pas).

Het is een of andere commissievergadering, maar wel met de politieke kopstukken.

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2016A02671
pi_163346455
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Geen effect huh?

[ afbeelding ]
De zomer moet nog beginnen.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:10:56 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163346517
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De zomer moet nog beginnen.
Die is al begonnen :D!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163346534
We gaan dus weer naadloos over op moslims en asielzoekers, ik ga wel voetbal kijken :')
pi_163346555
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Die is al begonnen :D!
Die begint nu onderhand. Er zijn nog geen illegalen teruggestuurd. Alleen mensen die spijt hadden en om andere redenen vrijwillig een gratis veerdienst van Griekenland naar Turkije namen.
pi_163346589
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:11 schreef J.B. het volgende:
We gaan dus weer naadloos over op moslims en asielzoekers, ik ga wel voetbal kijken :')
Dat is de voornaamste reden om uit de EU te willen. En ook de belangrijkste reden voor Brexit, en zometeen Nexit, Dexit, Hexit.
pi_163346752
Halbe: "De EU moet leveren, anders eindigen we zonder draagvlak"

Er is allang geen draagvlak meer _O-

Nu Samsom. Begint over roekeloosheid van een Britse premier en zijn land in chaos stortte (sic). Het azijn druipt weer uit mijn speakers.

Heeft ook nog het lef om die moord te noemen, die juist in het voordeel van de Leavers heeft gewerkt.
pi_163346799
Iemand heeft zijn ritalin nog niet genomen vanavond. :+
Make my day!
pi_163346843
Geert is pas spreker 5. Nog minstens een half uur zure praat aanhoren :(

Ik mis het geluid van Thierry Baudet in de media, m.i. degene die echt recht heeft van spreken omdat hij gelijk heeft gekregen.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:19:16 #25
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163346916
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de voornaamste reden om uit de EU te willen. En ook de belangrijkste reden voor Brexit, en zometeen Nexit, Dexit, Hexit.
Tja, want zonder de EU zullen er geen mensen vluchten of proberen Europa binnen te komen. Oh wacht, die kunnen we dan allemaal in Italie en Griekenland laten wegrotten. Dan hebben wij er geen last van. Ik begrijp het.
pi_163346921
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:17 schreef agter het volgende:
Iemand heeft zijn ritalin nog niet genomen vanavond. :+
Ik vind Samsom beoorlijk rustig. Ingetogen, onnatuurlijk. Ik denk dat hij een heel pak oxazepam op heeft.
pi_163346949
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja, want zonder de EU zullen er geen mensen vluchten of proberen Europa binnen te komen. Oh wacht, die kunnen we dan allemaal in Italie en Griekenland laten wegrotten. Dan hebben wij er geen last van. Ik begrijp het.
Zelfs daar niet. Buiten Europa houden. En wie toch illegaal naar Europa komt, keihard aanpakken.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:21:23 #28
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163347055
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zelfs daar niet. Buiten Europa houden. En wie toch illegaal naar Europa komt, keihard aanpakken.
Er is toch geen EU meer in jouw dromenland? Wie gaat ze buiten Europa houden dan?

En met keihard bedoel je iedereen die het probeert, inclusief vrouwen/kinderen, afschieten wanneer dat nodig is?
pi_163347090
Samsom: "Het Europa wat wel inspiratie brengt; Het Europa van vrede, bla..."

Europa is een continent! Daar kun je als Tweede Kamer geen invloed op hebben. Hij bedoelt natuurlijk de EU. Het standaard frame; bewust het continent en de superstaat als synoniemen gebruiken.
pi_163347113
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Er is toch geen EU meer in jouw dromenland? Wie gaat ze buiten Europa houden dan?

En met keihard bedoel je iedereen die het probeert, inclusief vrouwen/kinderen, afschieten wanneer dat nodig is?
Ga ik niet op in. Vraag maar in ander topic. Maar uiteraard gaan we geen mensen afschieten.
pi_163347147
Samsom: "Zorg ervoor dat Europa houvast kan bieden op grote vraagstukken".

Een continent kan geen houvast bieden.

Nu treffende interruptie van Wilders.
pi_163347167
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar uiteraard gaan we geen mensen afschieten.
Wat dan wel? Ik dacht altijd dat het jouw droomoplossing was: mensen die je niet bevallen af mogen knallen.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:28:47 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163347399
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ga ik niet op in. Vraag maar in ander topic. Maar uiteraard gaan we geen mensen afschieten.
Nee natuurlijk niet, daar is veel efficiëntere technologie voor bedacht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163347441
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik vind Samsom beoorlijk rustig. Ingetogen, onnatuurlijk. Ik denk dat hij een heel pak oxazepam op heeft.
Ik had het niet over het debat.
Make my day!
  maandag 27 juni 2016 @ 19:35:53 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163347761
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ga ik niet op in. Vraag maar in ander topic. Maar uiteraard gaan we geen mensen afschieten.
Tja en dan kom je op enig moment toch tot het punt dat je je moet afvragen waar de grenzen liggen. Ik denk dat je je de wanhoop onderschat van veel van de mensen die vluchten.

Buiten houden, terugsturen, grenzen sluiten, keihard optreden, het klinkt mooi, zonder een plan en uitvoering van een dergelijk plan om de problemen aan de andere kant van de Middellandse Zee op te lossen zijn het holle woorden ben ik bang. En zijn het overigens ook nog eens woorden die eigenlijk niets met het bestaan van de EU te maken hebben. Sterker nog zonder een EU zou de vluchtelingenstroom nog veel lastiger te beheersen zijn.

En of dat plan dan militair ingrijpen, grootschalige hulp,rekolonisatie of combinaties behelst maakt niet uit. Wanneer wij niet zelf bloed van vluchtelingen aan onze handen willen (het echte keiharde ingrijpen) dan zullen wij een rol moeten gaan spelen in het oplossen van de problemen die spelen. Of accepteren dat er daadwerkelijk behoorlijke stromen vluchtelingen deze kant op komen.
pi_163347852
:D
De Commissie bestaat uit maar liefst 28 commissarissen, vergelijkbaar met onze ministers. Waarom 28? Omdat de Europese Unie 28 lidstaten telt en elk van deze landen recht heeft op het benoemen van één Eurocommissaris. De vraag of de Europese Unie werkelijk behoefte heeft aan 28 commissarissen met 28 beleidsterreinen — waardoor de thema’s ‘energiebeleid’ en ‘energie-unie’ nu bijvoorbeeld onder twee verschillende commissariaten vallen — lijkt in de centra van de Brusselse macht hooguit retorisch te worden gesteld, aangezien iedereen daar vindt dat het antwoord op deze vraag vanzelfsprekend ‘ja’ luidt. En aangezien één van de 28 commissarissen specifiek belast is met uitbreiding van de Europese Unie, lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat de Commissie meer dan 28 commissarissen zal tellen. Het zal nog een grote uitdaging worden om nieuwe beleidsterreinen te verzinnen voor al die commissarissen uit Albanië, Macedonië, Bosnië, Servië, Kosovo, Montenegro, Turkije en alle andere landen die nog op het verlanglijstje van de Europese Commissie staan. Aan de andere kant: er zal spoedig een vacature zijn. Dat maakt het iets makkelijker.

Is van FTM, w.s. achter betaalmuur:
https://www.ftm.nl/artike(...)nt-maar-een-symptoom

:D
Geen democratische controle

In elke functionerende democratie zou een dergelijke wildgroei aan ministeries een halt worden toegeroepen door het parlement. De Europese Commissie is echter niet aan zulke democratische controle onderworpen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163347907
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja en dan kom je op enig moment toch tot het punt dat je je moet afvragen waar de grenzen liggen. Ik denk dat je je de wanhoop onderschat van veel van de mensen die vluchten.
Bijna elk middel is wat mij betreft geoorloofd, maar de grens ligt natuurlijk bij het zomaar afschieten van mensen. Dat kan niet, ondanks wat de linkse trollen mij hier in de schoenen proberen te schuiven. Maar dat is offtopic dus ik ga er verder niet op in.

Ik onderschat geen wanhoop, maar ik wil Europa Europees houden en dat gaat voor Europa boven alles. Het nietige continentje Europa met slechts 1/14e van de wereldbevolking kan geen verantwoordelijkheid nemen voor de ellende op andere continenten die daar door de mensen/ideologieën zelf veroorzaakt wordt.
pi_163347914
Alleen al vanwege de vluchtelingenstromen hebben we de EU nodig.
Of wou je 1 miljoen vluchtelingen in Griekenland houden? En doen alsof je neus bloedt..

We kunnen die uitdaging alleen samen oplossen.
Make my day!
pi_163347929
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:37 schreef Bart2002 het volgende:
:D
De Commissie bestaat uit maar liefst 28 commissarissen, vergelijkbaar met onze ministers. Waarom 28? Omdat de Europese Unie 28 lidstaten telt en elk van deze landen recht heeft op het benoemen van één Eurocommissaris. De vraag of de Europese Unie werkelijk behoefte heeft aan 28 commissarissen met 28 beleidsterreinen — waardoor de thema’s ‘energiebeleid’ en ‘energie-unie’ nu bijvoorbeeld onder twee verschillende commissariaten vallen — lijkt in de centra van de Brusselse macht hooguit retorisch te worden gesteld, aangezien iedereen daar vindt dat het antwoord op deze vraag vanzelfsprekend ‘ja’ luidt. En aangezien één van de 28 commissarissen specifiek belast is met uitbreiding van de Europese Unie, lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat de Commissie meer dan 28 commissarissen zal tellen. Het zal nog een grote uitdaging worden om nieuwe beleidsterreinen te verzinnen voor al die commissarissen uit Albanië, Macedonië, Bosnië, Servië, Kosovo, Montenegro, Turkije en alle andere landen die nog op het verlanglijstje van de Europese Commissie staan. Aan de andere kant: er zal spoedig een vacature zijn. Dat maakt het iets makkelijker.

Is van FTM, w.s. achter betaalmuur:
https://www.ftm.nl/artike(...)nt-maar-een-symptoom

:D
Geen democratische controle

In elke functionerende democratie zou een dergelijke wildgroei aan ministeries een halt worden toegeroepen door het parlement. De Europese Commissie is echter niet aan zulke democratische controle onderworpen.
De EU is net zo democratisch als de Sovjet Unie.
Geen enkel EU-orgaan is grondwettelijk.
pi_163347931
Haha, deze is leuk (vast al geplaatst)

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163348036
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:38 schreef agter het volgende:
Alleen al vanwege de vluchtelingenstromen hebben we de EU nodig.
Of wou je 1 miljoen vluchtelingen in Griekenland houden? En doen alsof je neus bloedt..

We kunnen die uitdaging alleen samen oplossen.
In kampen opsluiten totdat ze uit zichzelf weer vertrekken (waar ze uiteraard volkomen vrij in zijn). Elk motief om naar Europa te gaan wegnemen door Europa een ware hel te maken voor illegale immigranten.

Het zijn geen vluchtelingenstromen, maar hordes illegale immigranten die menen recht te hebben op een plek in de EU.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:41:39 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163348051
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bijna elk middel is wat mij betreft geoorloofd, maar de grens ligt natuurlijk bij het zomaar afschieten van mensen. Dat kan niet, ondanks wat de linkse trollen mij hier in de schoenen proberen te schuiven. Maar dat is offtopic dus ik ga er verder niet op in.

Ik onderschat geen wanhoop, maar ik wil Europa Europees houden en dat gaat voor Europa boven alles. Het nietige continentje Europa met slechts 1/14e van de wereldbevolking kan geen verantwoordelijkheid nemen voor de ellende op andere continenten die daar door de mensen/ideologieën zelf veroorzaakt wordt.
Je doet nu precies hetzelfde als GW. Je benoemt wel een probleem, maar je komt niet met een oplossing. Dat vind ik nogal sneu.
pi_163348094
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Je doet nu precies hetzelfde als GW. Je benoemt wel een probleem, maar je komt niet met een oplossing. Dat vind ik nogal sneu.
Open een topic hierover in bijv. POL en ik kom met een oplossing. Ik heb ook al genoeg oplossingen gepost in het vluchtelingen (sic) topic. Maar we gaan hier nu alweer te ver offtopic.
pi_163348118
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In kampen opsluiten totdat ze uit zichzelf weer vertrekken (waar ze uiteraard volkomen vrij in zijn). Elk motief om naar Europa te gaan wegnemen door Europa een ware hel te maken voor illegale immigranten.

Het zijn geen vluchtelingenstromen, maar hordes illegale immigranten die menen recht te hebben op een plek in de EU.
Aggut, je moet weer off-topic gaan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163348146
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Aggut, je moet weer off-topic gaan...
Ik reageer op de anderen.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:43:49 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163348158
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:

Tja en dan kom je op enig moment toch tot het punt dat je je moet afvragen waar de grenzen liggen. Ik denk dat je je de wanhoop onderschat van veel van de mensen die vluchten.

Buiten houden, terugsturen, grenzen sluiten, keihard optreden, het klinkt mooi, zonder een plan en uitvoering van een dergelijk plan om de problemen aan de andere kant van de Middellandse Zee op te lossen zijn het holle woorden ben ik bang. En zijn het overigens ook nog eens woorden die eigenlijk niets met het bestaan van de EU te maken hebben. Sterker nog zonder een EU zou de vluchtelingenstroom nog veel lastiger te beheersen zijn.

En of dat plan dan militair ingrijpen, grootschalige hulp,rekolonisatie of combinaties behelst maakt niet uit. Wanneer wij niet zelf bloed van vluchtelingen aan onze handen willen (het echte keiharde ingrijpen) dan zullen wij een rol moeten gaan spelen in het oplossen van de problemen die spelen. Of accepteren dat er daadwerkelijk behoorlijke stromen vluchtelingen deze kant op komen.
Welnee joh, softe gek, gewoon hard aanpakken die profiteurs, desnoods met scherp. Maar nee, dat mag niet van de :r EU :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163348243
Wat een vreselijk saai debat. Kopstukken die er normaal nooit zijn, zijn uit de kast getrokken. Gaat vrijwel niet over #brexit. Ik wacht nog op de inbreng van Wilders.
pi_163348375
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat een vreselijk saai debat. Kopstukken die er normaal nooit zijn, zijn uit de kast getrokken. Gaat vrijwel niet over #brexit. Ik wacht nog op de inbreng van Wilders.
Migreer anders naar het topic dat over het debat gaat.
pi_163348410
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Migreer anders naar het topic dat over het debat gaat.
Dank voor de tip.

EDIT: Topic is dicht. Daar ben ik weer :)

Roemer is opportunistisch.

De uitkeringen verhogen en alles is goed volgens deze man.

Terwijl begrotingsdiscipline juist een van de weinige goede dingen van de EU zijn.

Nu Buma.

Ook hij gebruikt het woord 'vluchtelingencrisis' voor de opengrenzencrisis. Oekraïne komt voorbij en nu zegt hij eindelijk iets over Brexit. Maar ook bij hem geen respect voor de mening van het Britse volk.
pi_163348598
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij niet dan? Over iets meer dan een half jaartje TK-verkiezingen.
EU is voor mij niet per se het belangrijkste thema, zie het toch niet tot een nexit komen.

Vind het belangrijker dat weer eens wat idealisme krijgen in de politiek. Daarom zal de PiratenPartij of GroenLinks mijn stem krijgen
pi_163348633
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Migreer anders naar het topic dat over het debat gaat.
net gesloten :')

Ook daar is de harde nieuwe lijn te merken, vluchtelingen worden geweigerd, topic op slot. Tot hier en niet verder!
pi_163348741
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de Tweede Kamer discussieert over Brexit. En dat gelijk al op maandag. Ze kunnen er toch niets aan doen.
pi_163348769
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:51 schreef bamibij het volgende:

[..]

EU is voor mij niet per se het belangrijkste thema, zie het toch niet tot een nexit komen.

Vind het belangrijker dat weer eens wat idealisme krijgen in de politiek. Daarom zal de PiratenPartij of GroenLinks mijn stem krijgen
Komt niet tot een nexit. Het gaat over doorgaan of passen terug doen. Wat ik al zei zoals de EU er nu voorstaat, kan het sws niet door blijven gaan. Voor doorgaan en voor passen terug is allebei wat voor te zeggen, alleen zoals het nu is valt weinig voor te zeggen (zie afwikkeling kredietcrisis, eurocrisis-Gr, vluchtelingencrisis allemaal prut).
Ik heb nu keuze SP, PvdD of PP.
I´m back.
pi_163348820
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ze kunnen er toch niets aan doen.
:') Met deze opmerking laat je wel mooi zien dat je er geen klote van snapt.
pi_163348833
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de Tweede Kamer discussieert over Brexit. En dat gelijk al op maandag. Ze kunnen er toch niets aan doen.
Gaat over hoe ze zelf in de EU staan, daarom interessant. Maart 2017 verkiezingen.
I´m back.
pi_163348859
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komt niet tot een nexit.
Als het aan het volk ligt wel. Alleen de regering zal nooit een bindend referendum toestaan. Het is afwachten op een grotere PVV, of wellicht een vervanger met meer strategisch inzicht dan Wilders.
pi_163348875
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:54 schreef bamibij het volgende:

[..]

:') Met deze opmerking laat je wel mooi zien dat je er geen klote van snapt.
Ik ben realistisch. Het is een zaak van de Britten.
pi_163348897
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat over hoe ze zelf in de EU staan, daarom interessant. Maart 2017 verkiezingen.
Ik heb nog niets nieuws gehoord.
pi_163348909
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:51 schreef bamibij het volgende:

[..]

net gesloten :')

Ook daar is de harde nieuwe lijn te merken, vluchtelingen worden geweigerd, topic op slot. Tot hier en niet verder!
Jammer. Ze geven overlast. Maar ja, niks aan te doen.
pi_163348925
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als het aan het volk ligt wel.
''Het volk''.

Gaat het dan ook in Nederland om provinciale minimumlijers en bejaarden, die onderhouden worden van het belastinggeld van de grotere steden. Onder andere verdiend dankzij de open grenzen?

Mensen die uit de EU willen :')_!
pi_163348952
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik ben realistisch. Het is een zaak van de Britten.
En hoe wij erop reageren politiek gezien is een zaak van ons.
pi_163348966
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de Tweede Kamer discussieert over Brexit. En dat gelijk al op maandag. Ze kunnen er toch niets aan doen.
Ah. Je hoort alleen te discussiëren over dingen waar je wat aan kunt doen.

Neem er een voorbeeld aan, aan je eigen woorden. :D
Make my day!
pi_163349028
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:57 schreef bamibij het volgende:

[..]

''Het volk''.

Gaat het dan ook in Nederland om provinciale minimumlijers en bejaarden, die onderhouden worden van het belastinggeld van de grotere steden. Onder andere verdiend dankzij de open grenzen?

Mensen die uit de EU willen :')_!
Flauwe reactie. Belastinggeld van de grotere steden? _O- Die bestaan grotendeels uit niet-westerse allochtonen, die vooral van een uitkering leven. Het geld zit helemaal niet in de grote steden. Maar hoe dan ook, dit soort reacties zijn gewoon flauw. Als je hier wat aan wil veranderen, dan moet je pleiten voor censuskiesrecht. En daar ben ik groot voorstander van.
pi_163349038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:57 schreef bamibij het volgende:

[..]

''Het volk''.

Gaat het dan ook in Nederland om provinciale minimumlijers en bejaarden, die onderhouden worden van het belastinggeld van de grotere steden. Onder andere verdiend dankzij de open grenzen?

Mensen die uit de EU willen :')_!
Alle collega's die ik vandaag sprak zijn van pro referenda opeens veranderd naar anti. De les van de Britten is hard, ben ook reuze benieuwd naar een eventuele nieuwe peiling van 1vandaag.
pi_163349058
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:57 schreef agter het volgende:

[..]

Ah. Je hoort alleen te discussiëren over dingen waar je wat aan kunt doen.

Neem er een voorbeeld aan, aan je eigen woorden. :D
In onze eigen vrije tijd op een forum babbelen is wat anders dan met een hoog salaris betaald door belasting betalers zogenaamd belangrijk lopen doen.
pi_163349081
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
. Belastinggeld van de grotere steden? _O- Die bestaan grotendeels uit niet-westerse allochtonen, die vooral van een uitkering leven. Het geld zit helemaal niet in de grote steden.
:')____!!!! _O-
pi_163349094
Ah, daar krijgen we het volledig uitgewerkte plan van Geert.. :+
Make my day!
pi_163349109
De Zuid-As en de Rotterdamse haven brengen geen geld op mensen. Het grote geld zit in de Bible Belt en Limburg. You heard it here first. gr gr JanKorteachternaam

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2016 20:01:20 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 20:01:15 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_163349118
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163349121
Geert: Wat een geweldige, wat een historische dag, was het donderdag 23 juni 2016. *O*
pi_163349155
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:01 schreef bamibij het volgende:
De Zuid-As en de Rotterdamse haven brengen geen geld op mensen. Het grote geld zit in de Bible Belt en Limburg. You heard it here first. gr gr JanKorteachternaam
De Zuid-As en de Rotterdamse haven zijn geen natuurlijke personen, en zijn dus geen partij in een discussie over stemrecht.
pi_163349220
Buma begint te sputteren tegen Wilders.

Buma: Wilders is zoals een politicus niet hoort te zijn

Wilders: Maar zo is ie wel _O-
pi_163349239
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Buma begint te sputteren tegen Wilders.

Buma: Wilders is zoals een politicus niet hoort te zijn

Wilders: Maar zo is ie wel _O-
Erg volwassen antwoord weer inderdaad.
pi_163349256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De Zuid-As en de Rotterdamse haven zijn geen natuurlijke personen, en zijn dus geen partij in een discussie over stemrecht.
Je denkt daadwerkelijk dat het merendeel van de Amsterdammers netto-ontvanger is?
pi_163349268
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Buma begint te sputteren tegen Wilders.

Buma: Wilders is zoals een politicus niet hoort te zijn

Wilders: Maar zo is ie wel _O-
POL / [LIVE] Brexit-debat Tweede kamer

U kunt de koffers weer pakken
  maandag 27 juni 2016 @ 20:08:30 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163349444
Wilders is ziek
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 juni 2016 @ 20:09:00 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_163349465
Standards & Poor verlaagt de Britse kredietrating naar AA.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163349474
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de Tweede Kamer discussieert over Brexit. En dat gelijk al op maandag.
Ze willen natuurlijk dat er zo spoedig mogelijk wordt beslist over de uitvoering van de uitslag van een referendum. Maar dat staat in onze wet, niet in de Britse.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163349492
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:09 schreef speknek het volgende:
Standards & Poor verlaagt de Britse kredietrating naar AA.
Niks aan de hand, de pond is stabiel, de beurs doet het leuk, alles komt goed.
pi_163349534
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Niks aan de hand, de pond is stabiel, de beurs doet het leuk, alles komt goed.
Er loopt wat gebakken lucht uit de koersen van de banken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat linkse types daar rouwig over zijn...tot nu.
pi_163349536
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:08 schreef Falco het volgende:
Wilders is ziek
Hij lijdt aan aanvallen van holle retoriek :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163349568
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:09 schreef speknek het volgende:
Standards & Poor verlaagt de Britse kredietrating naar AA.
Misschien moeten de Birtten een paar miljoen rommelhypotheken opkopen, daar pleegt Standards & Poor triple A's voor uit te delen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163349610
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er loopt wat gebakken lucht uit de koersen van de banken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat linkse types daar rouwig over zijn...tot nu.
Dit is leedvermaak, omdat dit een kijkje in de glazen bol is als wij overgaan tot een Nexit. Oh ja, ik ben niet links. Maar vergeleken met jouw retoriek lijkt iedereen links.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:13:22 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163349623
Wilders wordt sáái -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163349634
Weg met de eurofiel Rutte en Samsom!!! Stem op de PVV in maart 2017!!!!
  maandag 27 juni 2016 @ 20:13:35 #86
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163349635
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:09 schreef speknek het volgende:
Standards & Poor verlaagt de Britse kredietrating naar AA.
Met negatieve outlook.

Nog een treetje lager en ze zitten op het niveau Litouwen, Oman, Botswana. Dat soort landen dus :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 juni 2016 @ 20:13:39 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_163349639
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er loopt wat gebakken lucht uit de koersen van de banken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat linkse types daar rouwig over zijn...tot nu.
Oh burn haha hilarisch. Linksen vinden negatieve beurzen leuk want uh ze hebben geen verstand van economie. Zoals de rechtsen ja, die weten er alles van, daarom stemt de gewone man erop en naait hij zichzelf voor de zoveelste keer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163349661
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:08 schreef Falco het volgende:
Wilders is ziek
Dat is al jaren bekend!
  maandag 27 juni 2016 @ 20:14:44 #89
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163349677
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er loopt wat gebakken lucht uit de koersen van de banken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat linkse types daar rouwig over zijn...tot nu.
Ik ben verre van links. Maar de Brexit lijkt nu toch meer richting een doomsdayscenario af te stevenen. Dat is gewoonweg kut voor de gewone Brit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 juni 2016 @ 20:14:57 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_163349682
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien moeten de Birtten een paar miljoen rommelhypotheken opkopen, daar pleegt Standards & Poor triple A's voor uit te delen.
Ja gewoon onderdeel van Project Fear dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163349688
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ben verre van links. Maar de Brexit lijkt nu toch meer richting een doomsdayscenario af te stevenen. Dat is gewoonweg kut voor de gewone Brit.
pi_163349711
D'66, VVD en PvdA willen geen referendum voor een Nexit!!!! Stem die partijen weg in maart 2017!!!!!
  maandag 27 juni 2016 @ 20:16:42 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_163349745
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:15 schreef juliusceasar het volgende:
D'66, VVD en PvdA willen geen referendum voor een Nexit!!!! Stem die partijen weg in maart 2017!!!!!
Open je ogen !!!!!!!!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163349835
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:15 schreef juliusceasar het volgende:
D'66, VVD en PvdA willen geen referendum voor een Nexit!!!! Stem die partijen weg in maart 2017!!!!!
Gaan we zeker doen! Vóór directe democratie. Alleen daarom al zou het mooi zijn als de PVV één termijn een absolute meerderheid heeft.
Gewoon 3 punten invoeren: Uit Schengen, gekozen burgemeesters en bindende referenda.
pi_163349845
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:15 schreef juliusceasar het volgende:
D'66, VVD en PvdA willen geen referendum voor een Nexit!!!! Stem die partijen weg in maart 2017!!!!!
Wij willen ook van alle miljarden af!!!
pi_163349995


:')

_O-
pi_163350043
Je zal inwoner van Cornwall zijn en wel kunnen nadenken, dan verhuis je toch subiet man, wat een treurnis
pi_163350046
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
pi_163350060
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:

Pikt u dat???
Ik ben het er volkomen mee eens zelfs.
pi_163350181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Verstandige woorden van de 3 partijen. Ze hebben groot gelijk.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:29:13 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_163350214
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Mooi, D66, VVD of PvdA krijgt mijn stem.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163350260
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Mooi, D66, VVD of PvdA krijgt mijn stem.
Dit ja. Ik wist eerst niet wat ik moest stemmen. Mooi dat ik zo een beetje een richting krijg.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163350269
Geen politicus die nog referenda aandurft. Een nadelige bijwerking van brexit.

Referenda berekenen een overwinning voor het volk. Net zoals in Zwitserland.
pi_163350283
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Gelukkig niet zeg! Ik zou niet willen dat alle werkeloze tokkies voor mij gaan beslissen wat goed of fout is. Hoe slecht de politiek ook mag zijn, ik heb meer vertrouwen in onze tweede kamer dan de gemiddelde Nederlandse achterbuurtbewoners.
pi_163350287
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:23 schreef bamibij het volgende:
[ afbeelding ]

:')

_O-
_O-
  maandag 27 juni 2016 @ 20:31:09 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163350299
'Explosie van racisme na brexit-referendum'

De JanLuls van eens-zo-groot-Brittannië laten al van zich horen. 'Een land van vreemde smetten vrij.'
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163350347
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg! Ik zou niet willen dat alle werkeloze tokkies voor mij gaan beslissen wat goed of fout is. Hoe slecht de politiek ook mag zijn, ik heb meer vertrouwen in onze tweede kamer dan de gemiddelde Nederlandse achterbuurtbewoners.
Het eeuwige 'tokkies'-argument. In een democratie maakt men geen onderscheid tussen individuen. One man, one vote. Ben je daar tegen, prima, doe een constructief voorstel. Ik voel zelf ook wel voor censuskiesrecht. Maar dat gegil over tokkies begint vervelend te worden.
pi_163350392
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Verstandige woorden van de 3 partijen. Ze hebben groot gelijk.
Het is helemaal geen ingewikkelde beslissing, het is ja of nee. Maar als onze kamerleden het te ingewikkeld vinden dan wil BZ vast wel een kaartje voor ze maken met de argumenten om te blijven dat ze dan weer kunnen oplezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:34:27 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_163350411
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het eeuwige 'tokkies'-argument. In een democratie maakt men geen onderscheid tussen individuen. One man, one vote. Ben je daar tegen, prima, doe een constructief voorstel. Ik voel zelf ook wel voor censuskiesrecht. Maar dat gegil over tokkies begint vervelend te worden.
Ik stel voor alleen stemmen als je in een grote stad woont. Provinciaaltjes lopen te ver achter op het nieuws.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:34:49 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163350427
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Dat is dom, beter eerst eens afwachten hoe dit met de UK en ook de EU uitpakt en dan bekijken of t een goed plan is of niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163350434
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik stel voor alleen stemmen als je in een grote stad woont. Provinciaaltjes lopen te ver achter op het nieuws.
Dat is te onzinnig om serieus te nemen.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:35:55 #112
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163350467
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Ik stem op de partij die referenda volledig wil uitfaseren. Brexit is misschien wel het beste voorbeeld van waarom het puur gif is.
pi_163350483
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik stel voor alleen stemmen als je in een grote stad woont. Provinciaaltjes lopen te ver achter op het nieuws.
Nee, we hebben theocratisch fascisme nodig.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 27 juni 2016 @ 20:36:37 #114
323401 Kijkertje
met filter
pi_163350486
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Waarom geef je mensen steeds stemadvies? Denk je dat ze het te ingewikkeld vinden om zelf een beslissing te nemen :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163350496
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is helemaal geen ingewikkelde beslissing, het is ja of nee. Maar als onze kamerleden het te ingewikkeld vinden dan wil BZ vast wel een kaartje voor ze maken met de argumenten om te blijven dat ze dan weer kunnen oplezen.
Mensen moeten weten wat de impact van zo'n ja of nee is. En mensen hebben geen idee. Als er gewaarschuwd wordt voor nadelige gevolgen roepen de boze mensen in koor: Propaganda!!! Bangmakerij!!! Het maakt het allemaal nog onverantwoordelijker.
pi_163350504
Farage ook die zei dat 'de Brexit zonder bloedvergieten bereikt is'.

Jo Cox is doodgeschoten door een rechtsextremist, debiel :')
  maandag 27 juni 2016 @ 20:38:06 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163350535
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:37 schreef bamibij het volgende:
Farage ook die zei dat 'de Brexit zonder bloedvergieten bereikt is'.

Jo Cox is doodgeschoten door een rechtsextremist, debiel :')
Die moord was toch een samenzwering op links om de publieke opinie te beïnvloeden?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163350542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:37 schreef bamibij het volgende:
Farage ook die zei dat 'de Brexit zonder bloedvergieten bereikt is'.

Jo Cox is doodgeschoten door een rechtsextremist, debiel :')
Een uitglijder meer of minder boeit hem toch niet.
pi_163350566
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het eeuwige 'tokkies'-argument. In een democratie maakt men geen onderscheid tussen individuen. One man, one vote. Ben je daar tegen, prima, doe een constructief voorstel. Ik voel zelf ook wel voor censuskiesrecht. Maar dat gegil over tokkies begint vervelend te worden.
Vooruit, voor jou.

Ik acht minstens 80% van Nederland niet in staat om zware, politieke beslissingen te nemen.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:39:31 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_163350585
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zelfs daar niet. Buiten Europa houden. En wie toch illegaal naar Europa komt, keihard aanpakken.
En hoe wil je dat doen zonder een EU? Waarom zouden Griekenland en Italie e.d. krom gaan liggen voor ons zonder samenwerkingsverband?
Want he, als het aan jou ligt hebben we niets meer te maken met die landen, werken we niet samen en helpen we ze niet.

Het grappige is dat jouw ideeen alleen kunnen met een vergaande integratie op europees niveau, iets waar je schuimbekkend tegen tekeer gaat. Haal die eu nu uit elkaar ipv meer te integreren dan zullen jouw ideeen verdomd lastig worden tot zelfs onmogelijk. Dan is het ieder voor zich en god voor ons allen. Dan zal je zien dat binnen no time landen zoals griekenland en italie een dikke middelvinger naar ons opsteken en de boel gewoon door laten gaan ipv op zichzelf alles op te lossen omdat jij dat zo graag wil zonder er ook maar 1 greintje last van mee te dragen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163350599
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vooruit, voor jou.

Ik acht minstens 80% van Nederland niet in staat om zware, politieke beslissingen te nemen.
Ik denk dat je daar niet ver in de buurt zit, met al die uitkeringstrekkers en allochtonen in de grote steden (ik doe nu ook even flauw).

Maar dan moeten we gewoon census kiesrecht gaan invoeren.
pi_163350616
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:39 schreef erodome het volgende:

[..]

En hoe wil je dat doen zonder een EU? Waarom zouden Griekenland en Italie e.d. krom gaan liggen voor ons zonder samenwerkingsverband?
Want he, als het aan jou ligt hebben we niets meer te maken met die landen, werken we niet samen en helpen we ze niet.
Open een topic, en ik vertel het je. Hier gaat het over brexit. Laten we hier niet weer offtopic gaan.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:41:00 #123
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163350644
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een uitglijder meer of minder boeit hem toch niet.
Het is toch wel heel tekenend hoe snel de gezichtsbepalende figuren in de Brexit-beweging de materie los hebben gelaten nu het referendum "gewonnen" is. Het principe van "you break it, you own it" (zoals ze dat op de Britse tv veel zeggen) lijkt niet er niet echt te leven.
pi_163350679
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen moeten weten wat de impact van zo'n ja of nee is. En mensen hebben geen idee. Als er gewaarschuwd wordt voor nadelige gevolgen roepen de boze mensen in koor: Propaganda!!! Bangmakerij!!! Het maakt het allemaal nog onverantwoordelijker.
Alsof kamerleden wel weten wat de impact van blijven is. Ja, hun keurig gereserveerde zetels in het EP, partijsubsidies, 20% korting op een nieuwe auto (met software) etc. Maar ze hebben geen idee waar het heen gaat met de EU. Zoals we de afgelopen jaren ook met een situatie zitten waarvan de kamerleden zeker wisten dat dat nooit kon gebeuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:42:57 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163350710
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het grootste zwaktebod ooit. Chapeau!
Dat jij in jouw line of work erg blij bent met de EU in het algemeen en The City in het bijzonder begrijp ik maar voor Jan Modaal is de EU niet zo bevorderlijk. Ik ben benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren. De UK zal een hoop bilaterale en multilaterale verdragen moeten gaan afsluiten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:43:28 #126
323401 Kijkertje
met filter
pi_163350733
Pechtold *O* Jammer dat ie voor referenda is -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 27 juni 2016 @ 20:43:33 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_163350735
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar dan moeten we gewoon census kiesrecht gaan invoeren.
Censuskiesrecht is drie keer modaal heh? Je moet wel nettobetaler zijn. Daar ben ik ook wel voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:44:23 #128
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163350784
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg! Ik zou niet willen dat alle werkeloze tokkies voor mij gaan beslissen wat goed of fout is. Hoe slecht de politiek ook mag zijn, ik heb meer vertrouwen in onze tweede kamer dan de gemiddelde Nederlandse achterbuurtbewoners.
Ik ben niet werkloos en heb ook best een goede opleiding genoten. Mag ik wel beslissen over jouw toekomst?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163350816
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alsof kamerleden wel weten wat de impact van blijven is. Ja, hun keurig gereserveerde zetels in het EP, partijsubsidies, 20% korting op een nieuwe auto (met software) etc. Maar ze hebben geen idee waar het heen gaat met de EU. Zoals we de afgelopen jaren ook met een situatie zitten waarvan de kamerleden zeker wisten dat dat nooit kon gebeuren.
Als het pro-exit kamp geen eerlijk beeld kan of wil schetsen van wat er gebeurt bij een Exit wil dat ook wel wat zeggen. Ze blijken nog onbetrouwbaarder dan de bestuurders die zij afschilderen als onbetrouwbaar. Ironisch wel.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:44:59 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163350817
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Censuskiesrecht is drie keer modaal heh? Je moet wel nettobetaler zijn. Daar ben ik ook wel voor.
Erg democratisch is het niet. Gelukkig is de meerderheid van de mensen erop tegen, in heel het 'westen' en dat al heel erg lang.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:45:10 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_163350826
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat jij in jouw line of work erg blij bent met de EU in het algemeen en The City in het bijzonder begrijp ik maar voor Jan Modaal is de EU niet zo bevorderlijk. Ik ben benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren. De UK zal een hoop bilaterale en multilaterale verdragen moeten gaan afsluiten.
Jij baalt zeker dat andere studenten wel op Exchange durven gaan en daarom een mooier cv hebben?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:45:58 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163350863
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vooruit, voor jou.

Ik acht minstens 80% van Nederland niet in staat om zware, politieke beslissingen te nemen.
En? Van de politici is eveneens een kleine minderheid hiertoe in staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163350897
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij baalt zeker dat andere studenten wel op Exchange durven gaan en daarom een mooier cv hebben?
_O-
pi_163350922
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het pro-exit kamp geen eerlijk beeld kan of wil schetsen van wat er gebeurt bij een Exit wil dat ook wel wat zeggen. Ze blijken nog onbetrouwbaarder dan de bestuurders die zij afschilderen als onbetrouwbaar. Ironisch wel.
Tjongejonge, wat is dit nou weer voor hysterische onderbuikreactie van een laagopgeleide bejaarde. Totaal niet to the point.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:47:22 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163350932
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij baalt zeker dat andere studenten wel op Exchange durven gaan en daarom een mooier cv hebben?
Wie zegt dat ik dat niet heb gedaan? :')
Ik ben er een groot voorstander van dat studenten dat kunnen doen en daar hebben wij de EU echt niet voor nodig! Wij doen dat met tal van landen die niet tot dat clubje behoren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163350938
Cameron is tenminste duidelijk de uitslag wordt gerespecteerd er komt geen tweede referendum klaar. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren met gelieg en bedrieg
  maandag 27 juni 2016 @ 20:48:01 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163350963
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tjongejonge, wat is dit nou weer voor hysterische onderbuikreactie van een laagopgeleide bejaarde. Totaal niet to the point.
Het is vooral een hele zure reactie. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:48:29 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163350986
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:47 schreef cofox het volgende:
Cameron is tenminste duidelijk de uitslag wordt gerespecteerd er komt geen tweede referendum klaar. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren met gelieg en bedrieg
Dat heb ik ook al gezegd. Rutte stak zijn middelvinger op naar de kiezers.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:49:30 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_163351033
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet heb gedaan? :')
Ik ben er een groot voorstander van dat studenten dat kunnen doen en daar hebben wij de EU echt niet voor nodig! Wij doen dat met tal van landen die niet tot dat clubje behoren.
Je wil graag dat universiteiten en studenten daar heel veel geld aan uit geven, zodat het alleen betaalbaar wordt voor de rijken. Gotcha.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:50:01 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351061
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:43 schreef Kijkertje het volgende:
Pechtold *O* Jammer dat ie voor referenda is -O-
Pechtold -O-
Mooi dat hij een voorstander is van referenda. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:50:28 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_163351082
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:47 schreef cofox het volgende:
Cameron is tenminste duidelijk de uitslag wordt gerespecteerd er komt geen tweede referendum klaar. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren met gelieg en bedrieg
Cameron is opgestapt en kan zeggen wat hij wil, want hij heeft zijn handen ervan afgetrokken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163351084
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tjongejonge, wat is dit nou weer voor hysterische onderbuikreactie van een laagopgeleide bejaarde. Totaal niet to the point.
Het zijn de feiten die ik benoem. Farage en Johnson hebben niks zinnigs meer laten horen na de uitslag en het land vervalt in chaos. Er is in elk geval geen discussie meer wat ze met al die bespaarde miljarden kunnen gaan doen. Heeft niks met de onderbuik te maken helaas.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:51:09 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351106
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Je wil graag dat universiteiten en studenten daar heel veel geld aan uit geven, zodat het alleen betaalbaar wordt voor de rijken. Gotcha.
LOL
Alsof het nu niet al zo is dat zo'n uitwisseling veel geld kost. :')
Een reden waarom ik er geen waarde aan zou hechten als ik zou mogen kiezen bij een sollicitatie. Je kan natuurlijk geluk hebben met onderhuur en zo maar het kost altijd veel geld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:51:12 #144
37769 erodome
Zweefteef
pi_163351111
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:24 schreef juliusceasar het volgende:
Zojuist op onze staatsomroep NOS!!!! D'66, VVD en PvdA willen geen referendum over een Nexit, want zij vinden dat het een te ingewikkelde beslissing is om door het volk te laten nemen!!!

Pikt u dat??? In maart 2017 kunt u stemmen op een partij die wel een referendum wilt!!!
Ja! Dat pik ik, sterker nog, omarm ik.
Het is complexe materie en een ja/nee stem doet daar in het geheel geen recht aan.

Zouden ze nu vraagstukken plaatsen en per vraagstuk om een antwoord vragen, dan zou het anders zijn. Maar een referendum zoals deze zeg ik keihard nee tegen, hoop echt dat ze daar niet aan beginnen.

Ik word helemaal gek van dat nuanceloze gelul van tegenwoordig, ben het echt niet eens met alles van de EU, vind zelfs dat de EU stevig moet hervormen. In de huidige vorm en koers ben ik dus "tegen", maar geen eu, daar ben ik ook tegen.
Er is dus geen ja/nee voor mij, er is alleen een die en die punten zou ik graag anders zien en een heleboel punten heb ik gewoonweg geen kaas van gegeten en kan de gevolgen niet overzien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:52:07 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351151
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het zijn de feiten die ik benoem. Farage en Johnson hebben niks zinnigs meer laten horen na de uitslag en het land vervalt in chaos. Er is in elk geval geen discussie meer wat ze met al die bespaarde miljarden kunnen gaan doen. Heeft niks met de onderbuik te maken helaas.
Het is duidelijk dat jij nooit naar de toespraken en discussies van en met Farage hebt geluisterd. Hij is slechts veel meer dan 10 jaar lang een EU-parlementariër geweest en er zijn slechts honderden lange interviews met Farage gehouden. :')
Je kan zeggen wat je wil maar Farage heeft vele jaren geleden al uitgebreid antwoord gegeven op wat er zou moeten gebeuren als de UK het lidmaatschap van de EU zou opzeggen. Hij was hier al vele jaren mee bezig voordat wij in de gaten kregen (maanden geleden) dat de Brexit zou kunnen gaan gebeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:52:36 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_163351173
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Alsof het nu niet al zo is dat zo'n uitwisseling veel geld kost. :')
Een reden waarom ik er geen waarde aan zou hechten als ik zou mogen kiezen bij een sollicitatie. Je kan natuurlijk geluk hebben met onderhuur en zo maar het kost altijd veel geld.
Na de Bologna overeenkomst is het veeeeel goedkoper en beter integreerbaar geworden. Maar nee de EU is niet bevorderlijk voor de gewone man.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163351176
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Alsof het nu niet al zo is dat zo'n uitwisseling veel geld kost. :')
Een reden waarom ik er geen waarde aan zou hechten als ik zou mogen kiezen bij een sollicitatie. Je kan natuurlijk geluk hebben met onderhuur en zo maar het kost altijd veel geld.
Nog nooit van een Erasmusbeurs gehoord zeker?
pi_163351232
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij nooit naar de toespraken en discussies van en met Farage hebt geluisterd. Hij is slechts veel meer dan 10 jaar lang een EU-parlementariër geweest en er zijn slechts honderden lange interviews met Farage gehouden. :')
Ja, en? Na de uitslag van donderdag heb ik het over. Niet van de afgelopen 10 jaar.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:55:33 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351295
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Na de Bologna overeenkomst is het veeeeel goedkoper en beter integreerbaar geworden.
Minder duur. Dat lijkt muggenziften maar dat is het alleszins niet. Kijk eens naar het profiel van de studenten die op uitwisseling gaan en welk percentage van die studenten tot welke economische klasse behoort (de ouders, meestal) en hoe dat afsteekt tegenover de volledige studenten(WO)populatie.

quote:
Maar nee de EU is niet bevorderlijk voor de gewone man.
De gewone man is universitair geschoold en is op uitwisseling geweest? :?

quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:52 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nog nooit van een Erasmusbeurs gehoord zeker?
Integendeel, ik weet alles over de Erasmusbeurs die ook wel feestbeurs wordt genoemd. ;)
Ik heb er zelf de details over opgezocht om eens te zien wat zo'n uitwisseling zou kosten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163351298
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Hij is slechts veel meer dan 10 jaar lang een EU-parlementariër geweest
Plucheklever dus. Rijk geworden van een instituut dat hij haat.

Farage :r
  maandag 27 juni 2016 @ 20:57:07 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_163351363
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Open een topic, en ik vertel het je. Hier gaat het over brexit. Laten we hier niet weer offtopic gaan.
We bewaren het voor een andere keer, het is idd een beetje offtopic. Een beetje omdat dit wel degelijk over de baten van een sterk EU gaat...
Maar denk eens na over wat ik daar zeg, want jouw ideeen over wat ideaal zouden zijn werken geheel niet zonder een sterk samenwerkingsverband. Sterker nog, dat het nu niet soepeltjes en netjes gaat ligt eerder aan een gebrek aan een sterk samenwerkingsverband dan andersom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163351395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Integendeel, ik weet alles over de Erasmusbeurs die ook wel feestbeurs wordt genoemd. ;)
Ik heb er zelf de details over opgezocht om eens te zien wat zo'n uitwisseling zou kosten.
Ik ben er mooi budgetneutraal mee kunnen gaan, maar ik wilde dan ook niet naar het VK of Scandinavië.
pi_163351420
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Plucheklever dus. Rijk geworden van een instituut dat hij haat.

Farage :r
In tien jaar je land verzieken. Er zijn mensen die daar langer voor nodig hadden. Gebrek aan slagvaardigheid kun je hem niet verwijten.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:58:43 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351431
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en? Na de uitslag van donderdag heb ik het over. Niet van de afgelopen 10 jaar.
Wat? :?
Dat is niet aan hem, dat is aan de regering. Als de regering hem een baan aanbiedt of als de partij hem vraagt om de minister-president te worden dan zal hij zijn verantwoordelijkheid echt niet ontlopen. Ondertussen heeft hij al veel meer dan 10 jaar lang een hoog profiel gehad in de media en gedetailleerd toegelicht wat de mogelijkheden zijn, als de politici en mensen zoals jij daar in al die tijd niet naar hebben geluisterd dan ligt dat niet aan hem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 20:59:53 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351478
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In tien jaar je land verzieken.
Veel meer dan 10 jaar, al zijn de laatste 10 jaar wel zijn hoogtepunt geweest. Geef toe, het is best knap dat hij het voor elkaar heeft gekregen, Geert Wilders kan er alleen maar van dromen dat hij zoveel invloed heeft in Nederland. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163351491
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:57 schreef erodome het volgende:

[..]

We bewaren het voor een andere keer, het is idd een beetje offtopic. Een beetje omdat dit wel degelijk over de baten van een sterk EU gaat...
Maar denk eens na over wat ik daar zeg, want jouw ideeen over wat ideaal zouden zijn werken geheel niet zonder een sterk samenwerkingsverband. Sterker nog, dat het nu niet soepeltjes en netjes gaat ligt eerder aan een gebrek aan een sterk samenwerkingsverband dan andersom.
Ondanks mijn aversie tegen de EU en mijn vreugde over brexit, ben ik niet tegen samenwerking. Zo ben ik bijvoorbeeld niet tegen de Navo. In het post-EU-tijdperk zullen er alternatieve samenwerkingsverbanden gevormd worden. Vaak op kleinere schaal of één groot thema.
pi_163351515
Farage een hoog profiel _O- Zo hoog dat hij er bij de Lagerhuisverkiezingen niet in slaagde een zetel te bemachtigen 8)7
  maandag 27 juni 2016 @ 21:00:42 #158
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351530
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:57 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik ben er mooi budgetneutraal mee kunnen gaan, maar ik wilde dan ook niet naar het VK of Scandinavië.
Jij hebt dus jouw kamer onderverhuurd voor precies die maanden of geluk gehad met de termijnen van het huurcontract? Het komt natuurlijk voor sommige mensen goed uit maar je neemt wel een financieel risico.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163351572
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt dus jouw kamer onderverhuurd voor precies die maanden of geluk gehad met de termijnen van het huurcontract?
Wat zit je nou te janken man.

Ga gewoon op uitwisseling als je dat wilt en leen een halfjaar maximaal bij.

Boehoehoe het is zo duur :')
pi_163351583
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat? :?
Dat is niet aan hem, dat is aan de regering. Als de regering hem een baan aanbiedt of als de partij hem vraagt om de minister-president te worden dan zal hij zijn verantwoordelijkheid echt niet ontlopen. Ondertussen heeft hij al veel meer dan 10 jaar lang een hoog profiel gehad in de media en gedetailleerd toegelicht wat de mogelijkheden zijn, als de politici en mensen zoals jij daar in al die tijd niet naar hebben geluisterd dan ligt dat niet aan hem.
Een leugentje over 350 miljoen euro en gezondheidszorg, en wel campagne voeren voor een Brexit, maar geen flauw idee hebben wat te doen als het zo ver komt. Klinkt niet echt hoogbegaafd.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:02:41 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351616
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:00 schreef J.B. het volgende:
Farage een hoog profiel _O- Zo hoog dat hij er bij de Lagerhuisverkiezingen niet in slaagde een zetel te bemachtigen 8)7
Verdiep je even in het districtenstelsel. ;)
De partij kreeg ook bij de nationale verkiezingen veel stemmen, dat het in het EP zoveel zetels heeft wta vooral zijn verdienste is en dat hij een zeer populaire mediapersoonlijkheid is is op zichzelf al een voldoende reden om te stellen dat hij een hoog profiel heeft. Ook zijn vijanden erkennen dat hij een zeer charismatische man en een begaafde spreker is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:03:40 #162
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351652
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een leugentje over 350 miljoen euro en gezondheidszorg, en wel campagne voeren voor een Brexit, maar geen flauw idee hebben wat te doen als het zo ver komt. Klinkt niet echt hoogbegaafd.
Jij rukt het nu wel uit de context al klopt het dat er wat teveel met getallen is gespeeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163351707
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:00 schreef J.B. het volgende:
Farage een hoog profiel _O- Zo hoog dat hij er bij de Lagerhuisverkiezingen niet in slaagde een zetel te bemachtigen 8)7
Hij zal samen met UKIP wel snel geloosd worden door de Tories.
Hij heeft weinig nut nu nog.
Make my day!
pi_163351731
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij rukt het nu wel uit de context al klopt het dat er wat teveel met getallen is gespeeld.
Het zijn niet mijn woorden. Grappig dat als de politicus in je straatje past het niet meer liegen heet maar spelen.
pi_163351762
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verdiep je even in het districtenstelsel. ;)
De partij kreeg ook bij de nationale verkiezingen veel stemmen, dat het in het EP zoveel zetels heeft wta vooral zijn verdienste is en dat hij een zeer populaire mediapersoonlijkheid is is op zichzelf al een voldoende reden om te stellen dat hij een hoog profiel heeft. Ook zijn vijanden erkennen dat hij een zeer charismatische man en een begaafde spreker is.
Ik ben prima op de hoogte van dat stelsel en blijkbaar was hij niet goed genoeg om verkozen te raken. Vervolgens brak hij ook eens de belofte door niet, zoals eerder beloofd, op te stappen als partijleider. Draaien kan hij alleszins als de beste.
pi_163351781
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:00 schreef J.B. het volgende:
Farage een hoog profiel _O- Zo hoog dat hij er bij de Lagerhuisverkiezingen niet in slaagde een zetel te bemachtigen 8)7
Dat was het resultaat van het districtenstelsel.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:06:28 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351833
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:01 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wat zit je nou te janken man.

Ga gewoon op uitwisseling als je dat wilt en leen een halfjaar maximaal bij.

Boehoehoe het is zo duur :')
Nogmaals, wie zegt dat ik niet op uitwisseling ben geweest? Hoe mijn situatie is, of hoe die van jou was, doet er niet toe. Het gaat erom dat bij de uitwisseling nog steeds de mensen die tot de hogere economische klasses behoren (al is het via hun ouders) sterk oververtegenwoordigd zijn en dat de gewone man niet universitair geschool is. De gewone man heeft een VMBO- en MBO-opleiding gevolgd en heeft bruto-inkomen van 2000-2500 euro per maand. Die mensen hebben echt niet zoveel aan de EU. Globalisering met als gevolg een verzwakte arbeidsmarktpositie, een afbraak van het sociaal stelsel etc. maar weinig voordelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:06:54 #168
37769 erodome
Zweefteef
pi_163351890
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij nooit naar de toespraken en discussies van en met Farage hebt geluisterd. Hij is slechts veel meer dan 10 jaar lang een EU-parlementariër geweest en er zijn slechts honderden lange interviews met Farage gehouden. :')
Je kan zeggen wat je wil maar Farage heeft vele jaren geleden al uitgebreid antwoord gegeven op wat er zou moeten gebeuren als de UK het lidmaatschap van de EU zou opzeggen. Hij was hier al vele jaren mee bezig voordat wij in de gaten kregen (maanden geleden) dat de Brexit zou kunnen gaan gebeuren.
Waar is hij nu dan?

Je zou toch denken dat hij nu vooraan zou staan om het roer in handen te nemen van dit wat hij zo graag wilde en wat zoveel beter was voor de britten. Waarvan hij zelf 1 van de aanjagers is.

Maar nee, het wordt een "gifbeker" genoemd die ze in handen krijgen. Hoe kan dat toch als het zoveel beter was? Heeft hij de kans om het VK naar een betere toekomst te leiden, het voortouw te nemen daarin, de geschiedenisboeken in te gaan als degene die het VK gered heeft van de EU en een prachtige vrije toekomst heeft gegeven. Maar hij is in geen velden of wegen te bekennen.
Geen exit plannen/ideeen, niets voor de toekomst, gewoon helemaal niets, alleen maar een diepe stilte.

Zelfde geld voor vrijwel al die exit gasten, ze zijn vooral erg stil of roepen dat het vooral allemaal echt geen haast heeft en dat ze dolgraag alle voordeeltjes van bij die groep horen willen houden of het hetzelfde willen doen als onder de EU.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:07:02 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163351899
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Dat was het resultaat van het districtenstelsel.
Geef de schuld maar weer aan het systeem.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:07:11 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351911
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat was het resultaat van het districtenstelsel.
Ja, dat blijft ingewikkeld voor veel mensen. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:07:52 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163351972
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:05 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik ben prima op de hoogte van dat stelsel en blijkbaar was hij niet goed genoeg om verkozen te raken. Vervolgens brak hij ook eens de belofte door niet, zoals eerder beloofd, op te stappen als partijleider. Draaien kan hij alleszins als de beste.
Jij bent blijkbaar geen fan van hem. :)
Vertel eens, waarom zit het jou zo hoog?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:08:47 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163352027
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geef de schuld maar weer aan het systeem.
Bullshit. Het is een simpel feit dat hij een best wel groot percentage van de stemmen kreeg en dat dat zich binnen dit systeem vertaalde naar een extreem sterke ondervertegenwoordiging in het parlement.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:08:50 #173
37769 erodome
Zweefteef
pi_163352033
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat? :?
Dat is niet aan hem, dat is aan de regering. Als de regering hem een baan aanbiedt of als de partij hem vraagt om de minister-president te worden dan zal hij zijn verantwoordelijkheid echt niet ontlopen. Ondertussen heeft hij al veel meer dan 10 jaar lang een hoog profiel gehad in de media en gedetailleerd toegelicht wat de mogelijkheden zijn, als de politici en mensen zoals jij daar in al die tijd niet naar hebben geluisterd dan ligt dat niet aan hem.
Noem eens wat van die mogelijkheden?

Dus niet een opsomming van wat de EU fout doet, maar betere oplossingen die netjes uitgewerkt zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163352038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:00 schreef J.B. het volgende:
Farage een hoog profiel _O- Zo hoog dat hij er bij de Lagerhuisverkiezingen niet in slaagde een zetel te bemachtigen 8)7
Dat is gemeen, je mag niet van Bram verwachten dat hij zich in het Britse kiesstelsel heeft verdiept. Of wellicht überhaupt in economische of politieke onderwerpen.
pi_163352045
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar is hij nu dan?

Je zou toch denken dat hij nu vooraan zou staan om het roer in handen te nemen van dit wat hij zo graag wilde en wat zoveel beter was voor de britten. Waarvan hij zelf 1 van de aanjagers is.

Maar nee, het wordt een "gifbeker" genoemd die ze in handen krijgen. Hoe kan dat toch als het zoveel beter was? Heeft hij de kans om het VK naar een betere toekomst te leiden, het voortouw te nemen daarin, de geschiedenisboeken in te gaan als degene die het VK gered heeft van de EU en een prachtige vrije toekomst heeft gegeven. Maar hij is in geen velden of wegen te bekennen.
Geen exit plannen/ideeen, niets voor de toekomst, gewoon helemaal niets, alleen maar een diepe stilte.

Zelfde geld voor vrijwel al die exit gasten, ze zijn vooral erg stil of roepen dat het vooral allemaal echt geen haast heeft en dat ze dolgraag alle voordeeltjes van bij die groep horen willen houden of het hetzelfde willen doen als onder de EU.
Ik snap niet dat mensen hem nog durven te verdedigen na de afgelopen dagen.
pi_163352047
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar is hij nu dan?

Je zou toch denken dat hij nu vooraan zou staan om het roer in handen te nemen van dit wat hij zo graag wilde en wat zoveel beter was voor de britten. Waarvan hij zelf 1 van de aanjagers is.

Maar nee, het wordt een "gifbeker" genoemd die ze in handen krijgen. Hoe kan dat toch als het zoveel beter was? Heeft hij de kans om het VK naar een betere toekomst te leiden, het voortouw te nemen daarin, de geschiedenisboeken in te gaan als degene die het VK gered heeft van de EU en een prachtige vrije toekomst heeft gegeven. Maar hij is in geen velden of wegen te bekennen.
Geen exit plannen/ideeen, niets voor de toekomst, gewoon helemaal niets, alleen maar een diepe stilte.

Zelfde geld voor vrijwel al die exit gasten, ze zijn vooral erg stil of roepen dat het vooral allemaal echt geen haast heeft en dat ze dolgraag alle voordeeltjes van bij die groep horen willen houden of het hetzelfde willen doen als onder de EU.
Zelden zoveel onzin gelezen. Farage is geen lid van Conservatieve partij, laat staan de regering. :') .

Het is aan de regering en de vele ambtenaren om de exit ordentelijk te laten verlopen.
pi_163352076
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bullshit. Het is een simpel feit dat hij een best wel groot percentage van de stemmen kreeg en dat dat zich binnen dit systeem vertaalde naar een extreem sterke ondervertegenwoordiging in het parlement.
Hij kon zich hooguit in 1 kiesdistrict verkiesbaar stellen. Blijkbaar was dat niet voldoende.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:12:09 #178
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163352169
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar is hij nu dan?
Waarschijnlijk is hij nog feest aan het vieren. ;)
Hij heeft immers het doel bereikt waar hij 23 jaar lang (waarvan 17 jaar lang in het EP) hard voor heeft gewerkt.

quote:
Je zou toch denken dat hij nu vooraan zou staan om het roer in handen te nemen van dit wat hij zo graag wilde en wat zoveel beter was voor de britten. Waarvan hij zelf 1 van de aanjagers is.
Is het aan hem om zich op te dringen of is het aan de regering om hem uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek? Ik ben er een groot voorstander van als hij een belangrijke adviesrol krijgt of zelfs de leiding neemt (de nieuwe eerste minister) maar het is niet aan hem om dat te bepalen, andere mensen moeten hem die kans geven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163352364
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Farage is geen lid van Conservatieve partij, laat staan de regering. :') .

Het is aan de regering en de vele ambtenaren om de exit ordentelijk te laten verlopen.
Vandaag ook op Radio 1 een en al verwijt dat het brexit-kamp geen plan heeft.

Wat een onzin! Het brexit-kamp heeft geen eens ambtelijke ondersteuning om zoiets te doen. Alsof een paar flyeraars even een zeer complexe, en nooit eerder uitgevoerde, politieke operatie in elkaar zetten. Dat moet toch echt de regering doen.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:17:41 #180
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163352380
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Farage is geen lid van Conservatieve partij, laat staan de regering. :') .

Het is aan de regering en de vele ambtenaren om de exit ordentelijk te laten verlopen.
Inderdaad. Als de conservatieve partij hem verzoekt om een functie op zich te nemen om te assisteren bij die transitie of er zelfs leiding aan te geven dan zal hij dat ongetwijfeld doen. Hij lijkt mij niet iemand die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden en hij is snugger genoeg om te begrijpen dat hij die verantwoordelijkheden heeft als hij hiervoor wordt gevraagd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:18:57 #181
37769 erodome
Zweefteef
pi_163352416
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Farage is geen lid van Conservatieve partij, laat staan de regering. :') .

Het is aan de regering en de vele ambtenaren om de exit ordentelijk te laten verlopen.
Donder toch op zeg met dit gelul...

Dt is 1 van de grote aanjagers van een brexit. Je zou toch op z'n minst verwachten dat hij met ideeen komt, daarin het voortouw neemt/het publiek opzoekt.
Maar nee, er is gewoon niets behalve zeggen dat het geen haast heeft, ze de voordeeltjes van de groep niet kwijt willen raken, of hetzelfde willen als waar de EU al in voorziet.

Dit is het grote moment waarin hij kan schijnen, waarop hij met die geweldige plannen voor de toekomst kan komen, zijn partij naar nieuwe hoogtes kan brengen. Maar er is niets.

De regering daar was niet voor een brexit, maar je legt wel al je hoop in hun handen? Lekker makkelijk of niet soms, kan je alles wat je niet leuk gaat vinden aan een brexit op hun conto schuiven.
Waar zijn al die pro exit gasten, die erop aangestuurd hebben, het bijkans afgedwongen hebben? Zij wilde dit, zij vonden dit het beste voor de britten, maar zij schitteren in afwezigheid nu. Komen niet met plannen/ideeen, hebben geen toekomstbeeld. Het enige wat ze tot nu toe hebben gedaan is gillen dat de EU zo fout is, oplossingen moet je ergens anders zoeken, dat moet de partij maar doen die dat helemaal geen goed idee vond...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:19:12 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163352425
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vandaag ook op Radio 1 een en al verwijt dat het brexit-kamp geen plan heeft.
Ah, vandaar dat je al die onzin leest, ze hebben allemaal weer eens hetzelfde krantje gelezen en dus papegaait iedereen dat na. Herkenbaar. Dat gebeurt hier op FOK ook wanneer het over de Americaanse verkiezingen gaat, als de Washington Post zoiets de wereld inslingerd dan wordt het wekenlang of maandenlang herhaald, of dat het waar is of niet. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2016 @ 21:20:07 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163352522
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:18 schreef erodome het volgende:
Dt is 1 van de grote aanjagers van een brexit. Je zou toch op z'n minst verwachten dat hij met ideeen komt, daarin het voortouw neemt/het publiek opzoekt.
Kom maar met jouw bewijs dat hij hiervoor is uitgenodigd en dat hij dat heeft geweigerd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163352552
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je al die onzin leest, ze hebben allemaal weer eens hetzelfde krantje gelezen en dus papegaait iedereen dat na. Herkenbaar. Dat gebeurt hier op FOK ook wanneer het over de Americaanse verkiezingen gaat, als de Washington Post zoiets de wereld inslingerd dan wordt het wekenlang of maandenlang herhaald, of dat het waar is of niet. :)
De mainstreammedia in Nederland zijn gelijkgeschakeld dus hoor je overal hetzelfde verhaaltje over 'vluchtelingen', 'klimaat' en nu het gehuil over de Brexit. Of je nou kiest voor BNR of Radio 1, het is allemaal dezelfde agitprop.
pi_163352605
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vandaag ook op Radio 1 een en al verwijt dat het brexit-kamp geen plan heeft.

Wat een onzin! Het brexit-kamp heeft geen eens ambtelijke ondersteuning om zoiets te doen. Alsof een paar flyeraars even een zeer complexe, en nooit eerder uitgevoerde, politieke operatie in elkaar zetten. Dat moet toch echt de regering doen.
Het was best vroeg duidelijk dat ze een goede kans zouden maken op winst bij het referendum. Dan hadden ze best wat basisscenario's uit kunnen werken voor een Brexit. Dat ze echt geen flauw benul hebben van hoe nu verder mag je ze met recht verwijten...
  maandag 27 juni 2016 @ 21:22:44 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_163352637
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is hij nog feest aan het vieren. ;)
Hij heeft immers het doel bereikt waar hij 23 jaar lang (waarvan 17 jaar lang in het EP) hard voor heeft gewerkt.
:')

Dat het meer dan belangrijk is om nu te handelen en zekerheid te bieden aan de britten doet er niet zoveel toe? Waar is de exit strategie, die hadden ze natuurlijk al klaar liggen toch? Oh wacht....

quote:
Is het aan hem om zich op te dringen of is het aan de regering om hem uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek? Ik ben er een groot voorstander van als hij een belangrijke adviesrol krijgt of zelfs de leiding neemt (de nieuwe eerste minister) maar het is niet aan hem om dat te bepalen, andere mensen moeten hem die kans geven.
Hij had geen enkele moeite zich hiervoor op te dringen en hierop aan te sturen, met smerige manieren hier en daar zelfs, zelfs regelrechte leugens schuwde hij niet. Maar nu is hij ineens het grote vb van hoffelijkheid?
Toe nou zeg....

Waar is hij in de media, waar is hij met zijn goede exit strategie en toekomstplannen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163352655
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je al die onzin leest, ze hebben allemaal weer eens hetzelfde krantje gelezen en dus papegaait iedereen dat na. Herkenbaar. Dat gebeurt hier op FOK ook wanneer het over de Americaanse verkiezingen gaat, als de Washington Post zoiets de wereld inslingerd dan wordt het wekenlang of maandenlang herhaald, of dat het waar is of niet. :)
Met betrekking tot de VS verkiezingen viel toch juist op dat jij maandenlang al lang en breed weerlegde nonsens bleef herhalen :s)?
pi_163352686
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het was best vroeg duidelijk dat ze een goede kans zouden maken op winst bij het referendum. Dan hadden ze best wat basisscenario's uit kunnen werken voor een Brexit. Dat ze echt geen flauw benul hebben van hoe nu verder mag je ze met recht verwijten...
De peilingen wezen voortdurend op remain. Slechts korte tijd had brexit een redelijke voorsprong, totdat die politici werd vermoord. Geheel tegen de verwachtingen in werd het toch brexit. Het brexit-kamp was klein en ik kan me voorstellen dat ze alle energie in de campagne staken. Ze hadden een zeer beperkt budget en kregen voortdurend stront over zich heen. Het heeft geen zin om een goed doortimmerd plan te hebben maar er niet in slagen dat referendum te winnen. En nogmaals, zo'n plan maken moet door ambtenaren gebeuren.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:24:14 #189
37769 erodome
Zweefteef
pi_163352703
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vandaag ook op Radio 1 een en al verwijt dat het brexit-kamp geen plan heeft.

Wat een onzin! Het brexit-kamp heeft geen eens ambtelijke ondersteuning om zoiets te doen. Alsof een paar flyeraars even een zeer complexe, en nooit eerder uitgevoerde, politieke operatie in elkaar zetten. Dat moet toch echt de regering doen.
Euhm, zij hebben dit in werking gesteld he? Zij hebben hierop aangestuurd en het afgedwongen.
Je zou toch echt wel mogen verwachten dat ze dan ook een wat nu hebben, iig een fatsoenlijk plan voor uittreding en de toekomst. Anders dan de EU is gemeen als ze de voordeeltjes die bij die groep horen afpakken....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163352755
Ukip en Farage zijn niet meer nodig voor de Torries.
Hooguit om de vals gedane beloften aan toe te schrijven.
Make my day!
pi_163352806
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Euhm, zij hebben dit in werking gesteld he? Zij hebben hierop aangestuurd en het afgedwongen.
Je zou toch echt wel mogen verwachten dat ze dan ook een wat nu hebben, iig een fatsoenlijk plan voor uittreding en de toekomst. Anders dan de EU is gemeen als ze de voordeeltjes die bij die groep horen afpakken....
Zie je nu wat ik tegen dit soort referenda heb?

Onderbuik aanwakkeren. Loze beloften doen.
En geen alternatief of plan hebben.
Make my day!
pi_163352818
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Euhm, zij hebben dit in werking gesteld he? Zij hebben hierop aangestuurd en het afgedwongen.
Je zou toch echt wel mogen verwachten dat ze dan ook een wat nu hebben, iig een fatsoenlijk plan voor uittreding en de toekomst. Anders dan de EU is gemeen als ze de voordeeltjes die bij die groep horen afpakken....
Cameron heeft het in werking gesteld. Hij wilde zichzelf bewijzen met het referendum; zowel met mooie onderhandelingspositie binnen de EU als bevestiging van zijn eigen pro-EU standpunt.
pi_163352830
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De peilingen wezen voortdurend op remain. Slechts korte tijd had brexit een redelijke voorsprong, totdat die politici werd vermoord. Geheel tegen de verwachtingen in werd het toch brexit. Het brexit-kamp was klein en ik kan me voorstellen dat ze alle energie in de campagne staken. Ze hadden een zeer beperkt budget en kregen voortdurend stront over zich heen. Het heeft geen zin om een goed doortimmerd plan te hebben maar er niet in slagen dat referendum te winnen. En nogmaals, zo'n plan maken moet door ambtenaren gebeuren.
Er zijn prima adviseurs beschikbaar die wat basisscenario's uit hadden kunnen werken. Dit is vrij beschamend hoor.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:27:18 #194
37769 erodome
Zweefteef
pi_163352841
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom maar met jouw bewijs dat hij hiervoor is uitgenodigd en dat hij dat heeft geweigerd.
Kom maar met jouw bewijs dat hij wel een toekomstperspectief heeft.

Je negeert niet voor niets deze vraag:

quote:
Noem eens wat van die mogelijkheden?

Dus niet een opsomming van wat de EU fout doet, maar betere oplossingen die netjes uitgewerkt zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163352905
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn prima adviseurs beschikbaar die wat basisscenario's uit hadden kunnen werken. Dit is vrij beschamend hoor.
Alle energie was nodig voor de campagne. Het brexit-kamp lag op een vreselijke manier onder vuur en heeft onuitputtelijke moed getoond.
pi_163352963
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle energie was nodig voor de campagne. Het brexit-kamp lag op een vreselijke manier onder vuur en heeft onuitputtelijke moed getoond.
Net als bij remain. Maar nog altijd geen excuus voor de totale lethargie na het referendum. Ik snap dat je in alles Brexit verdedigt maar zelfs dan moet je toch toegeven dat dit tactisch niet zo handig is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2016 21:30:13 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 21:30:21 #197
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163352971
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, wie zegt dat ik niet op uitwisseling ben geweest? Hoe mijn situatie is, of hoe die van jou was, doet er niet toe. Het gaat erom dat bij de uitwisseling nog steeds de mensen die tot de hogere economische klasses behoren (al is het via hun ouders) sterk oververtegenwoordigd zijn en dat de gewone man niet universitair geschool is. De gewone man heeft een VMBO- en MBO-opleiding gevolgd en heeft bruto-inkomen van 2000-2500 euro per maand. Die mensen hebben echt niet zoveel aan de EU. Globalisering met als gevolg een verzwakte arbeidsmarktpositie, een afbraak van het sociaal stelsel etc. maar weinig voordelen.
Op de een of andere manier willen ze het niet zin, geloof me.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:31:05 #198
37769 erodome
Zweefteef
pi_163352998
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De peilingen wezen voortdurend op remain. Slechts korte tijd had brexit een redelijke voorsprong, totdat die politici werd vermoord. Geheel tegen de verwachtingen in werd het toch brexit. Het brexit-kamp was klein en ik kan me voorstellen dat ze alle energie in de campagne staken. Ze hadden een zeer beperkt budget en kregen voortdurend stront over zich heen. Het heeft geen zin om een goed doortimmerd plan te hebben maar er niet in slagen dat referendum te winnen. En nogmaals, zo'n plan maken moet door ambtenaren gebeuren.
Het heeft geen zin een goede exit strategie te hebben, zeg je dat nu werkelijk?

Het heeft geen zin om na te denken over wat dan als je je zin krijgt? Gewoon de britten in het luchtledige gooien heeft wel zin?
Sorry hoor, maar voordat je begint te gillen dat een exit een noodzakelijkheid is zou het handig zijn na te denken over hoe en wat, anders kan je toch niet "we moeten eruit" gillen? Zonder een idee over of eruit beter is en hoe dat dan moet gebeuren stelt dat dus gewoonweg helemaal niets voor.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:31:33 #199
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353018
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:26 schreef agter het volgende:

[..]

Zie je nu wat ik tegen dit soort referenda heb?

Onderbuik aanwakkeren. Loze beloften doen.
En geen alternatief of plan hebben.
Mee eens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353029
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Op de een of andere manier willen ze het niet zin, geloof me.
Omdat wat hij zeg niet klopt. Die gewone man werkt veelal ergens in het bedrijfsleven en bijna alle sectoren profiteren van de extra handelskansen die de EU heeft opgeleverd.
pi_163353044
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Net als bij remain. Maar nog altijd geen excuus voor de totale lethargie na het referendum. Ik snap dat je in alles Brexit verdedigt maar zelfs dan moet je toch toegeven dat dit tactisch niet zo handig is?
Nee. Brexit kan ook niet namens Brittannië met de EU praten. Er moet nu direct een artikel 50 procedure worden gestart.
pi_163353056
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle energie was nodig voor de campagne. Het brexit-kamp lag op een vreselijke manier onder vuur en heeft onuitputtelijke moed getoond.
Onder het motto: we zien wel waar het schip strandt :') Maar het schip strandt niet eens, het lijdt schipbreuk 10 km voor de kust. Britannia rules the waves :') :')
pi_163353064
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Het heeft geen zin een goede exit strategie te hebben, zeg je dat nu werkelijk?
Nope. Ik zeg dat Brexit daar op dat moment niet toe in staat was. Ze hebben de middelen ook niet.
pi_163353065
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Het heeft geen zin een goede exit strategie te hebben, zeg je dat nu werkelijk?

Het heeft geen zin om na te denken over wat dan als je je zin krijgt? Gewoon de britten in het luchtledige gooien heeft wel zin?
Sorry hoor, maar voordat je begint te gillen dat een exit een noodzakelijkheid is zou het handig zijn na te denken over hoe en wat, anders kan je toch niet "we moeten eruit" gillen? Zonder een idee over of eruit beter is en hoe dat dan moet gebeuren stelt dat dus gewoonweg helemaal niets voor.
Goed gesproken.
Make my day!
pi_163353080
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Onder het motto: we zien wel waar het schip strandt :') Maar het schip strandt niet eens, het lijdt schipbreuk 10 km voor de kust. Britannia rules the waves :') :')
Bangmakerij heeft geen zin meer, referendum is al geweest.
pi_163353098
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nope. Ik zeg dat Brexit daar op dat moment niet toe in staat was. Ze hebben de middelen ook niet.
Hadden ze de campagne maar moeten stoppen. Dat was spelen met vuur dat is nu wel duidelijk geworden.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:34:17 #207
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163353110
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat wat hij zeg niet klopt. Die gewone man werkt veelal ergens in het bedrijfsleven en bijna alle sectoren profiteren van de extra handelskansen die de EU heeft opgeleverd.
Karamba, ik geloof je op je mooie ogen.
De gewone man werkt dus in het bedrijfsleven. Ik ken zat gewone mannen, en geen van allen werken in het bedrijfsleven, maar werken in de fabriek, op de vrachtauto, is agent, militair. Ja, extra kansen te over hebben ze met dank aan die EU. Ik zal het tegen ze zeggen dat ze geen gewone mannen zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:34:38 #208
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353132
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Cameron heeft het in werking gesteld. Hij wilde zichzelf bewijzen met het referendum; zowel met mooie onderhandelingspositie binnen de EU als bevestiging van zijn eigen pro-EU standpunt.
Cameron had dit nooit gedaan zonder druk van hun. Het is hun aanjagen van dit debat en keuze geweest die heeft gemaakt dat cameron erin mee is gegaan.

Je vergeet dat ze lange tijd met passie hun doel op de markt hebben gebracht, maar nu het zover is schitteren ze in afwezigheid en noemen ze het een "gifbeker" die ze krijgen. Dat terwijl in die campagne ze deden alsof dit het grote goed was. Dat spoort gewoon niet.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze nooit echt hebben ingezet op echt vertrekken uit de EU. Zou dat wel zo zijn dan hadden ze wel nagedacht over de gevolgen en zouden ze nu niet buthurt doen dat de fakkel aan hun wordt gegeven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353140
Met al die beschuldigingen van progressieven hier wordt zelfs na het referendum nog steeds het brexit-kamp op een vreselijke manier geframed.

Het Britse volk heeft gesproken, de Britse regering moet het uitvoeren. Daar heeft het nexit-kamp niets mee te maken.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:35:40 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353167
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle energie was nodig voor de campagne. Het brexit-kamp lag op een vreselijke manier onder vuur en heeft onuitputtelijke moed getoond.
Dan is het een oerdomme campagne....

Zonder te weten hoe of wat als het doorgaat is het gewoon niets. Gebakken lucht en doet het extreem veel schade ipv dat het wat oplevert.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353198
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan is het een oerdomme campagne....

Zonder te weten hoe of wat als het doorgaat is het gewoon niets. Gebakken lucht en doet het extreem veel schade ipv dat het wat oplevert.
Dat is een mening van een remainer. Het Britse volk heeft anders geoordeeld. De regering moet het nu uitvoeren.
pi_163353236
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Brexit kan ook niet namens Brittannië met de EU praten. Er moet nu direct een artikel 50 procedure worden gestart.
Dat is nu eenmaal de procedure die hoort bij het praten over een Brexit. Ook dat hadden ze van te voren kunnen bedenken...
  maandag 27 juni 2016 @ 21:38:36 #213
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353284
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nope. Ik zeg dat Brexit daar op dat moment niet toe in staat was. Ze hebben de middelen ook niet.
Dan hadden ze er niet zo zwaar op aan moeten sturen totdat ze daar wel toe in staat waren.
Geen idee hebben van de gevolgen en hoe de toekomst dan moet slaat echt helemaal nergens op.

Iets met blaren waar je maar op moet gaan zitten...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353303
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is nu eenmaal de procedure die hoort bij het praten over een Brexit. Ook dat hadden ze van te voren kunnen bedenken...
Je maakt het onnodig moeilijk. Ook een beproefde strategie.. Het "vluchtelingenprobleem", het klimaat-geleuter, nu dit. We maken het gewoon heel ingewikkeld zodat het volk er niets meer over kan zeggen.

Het is heel eenvoudig: Volk zegt brexit, regering gaat artikel 50 procedure starten en het land hier doorheen loodsen.
pi_163353314
Polen wil meer macht voor Europese Raad

De Poolse minister van Buitenlandse Zaken Witold Waszczykowski.
De Poolse minister van Buitenlandse Zaken Witold Waszczykowski. © Reuters
Polen wil dat het zwaartepunt van de macht in Europa van de Europese Commissie wordt verplaatst naar de regeringsleiders in de Europese Raad. Een deel van de leiding van de EU moet ook aftreden. Dat heeft de Poolse minister van Buitenlandse Zaken Witold Waszczykowski maandag gezegd na een vergadering met zijn ambtgenoten van negen andere staten in Warschau.

De bijeenkomst van de ministers uit Polen, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Bulgarije, Roemenië, Griekenland, Hongarije, Slovenië, Spanje en Slowakije stond in het teken van het neen van de Britten tegen de EU. In de vergadering werden 'tamelijk radicale voorstellen' geuit, zei Waszczykowski.

De leider van de conservatieve Poolse regeringspartij Recht en Rechtvaardigheid, Jaroslaw Kaczynski, verlangde eveneens personele consequenties, met name voor de uit Polen afkomstige EU-raadsvoorzitter Donald Tusk.


GOED ZO. RAUSCH MIT TUSK, JUNCKER UND TIMMERMANS!!!
pi_163353329
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Karamba, ik geloof je op je mooie ogen.
De gewone man werkt dus in het bedrijfsleven. Ik ken zat gewone mannen, en geen van allen werken in het bedrijfsleven, maar werken in de fabriek, op de vrachtauto, is agent, militair. Ja, extra kansen te over hebben ze met dank aan die EU. Ik zal het tegen ze zeggen dat ze geen gewone mannen zijn.
Met het bedrijfsleven bedoel ik de private sector, dus ook die vrachtwagenchauffeur en fabrieksarbeider. Juist dat soort sectoren hebben veel baat bij de sterk toegenomen internationale handel.
pi_163353391
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je maakt het onnodig moeilijk. Ook een beproefde strategie.. Het "vluchtelingenprobleem", het klimaat-geleuter, nu dit. We maken het gewoon heel ingewikkeld zodat het volk er niets meer over kan zeggen.

Het is heel eenvoudig: Volk zegt brexit, regering gaat artikel 50 procedure starten en het land hier doorheen loodsen.
Maar men wist op voorhand dat Cameron er de brui aan zou geven bij een Brexit. En het is juist erg eenvoudig, zorg voor een paar basisscenario's en wat mensen die het voortouw willen nemen. Daar had het Brexitkamp echt wel de middelen voor. Maar goed, ik snap best wel dat ze voor jou niks fout kunnen doen hoor :).
pi_163353408
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met het bedrijfsleven bedoel ik de private sector, dus ook die vrachtwagenchauffeur en fabrieksarbeider. Juist dat soort sectoren hebben veel baat bij de sterk toegenomen internationale handel.
Die gaat ook zonder EU onverminderd door. Internationale handel is er niet dankzij de EU maar ondanks de EU.
pi_163353480
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die gaat ook zonder EU onverminderd door. Internationale handel is er niet dankzij de EU maar ondanks de EU.
Feitenvrije nonsens wederom. De EU heeft echt voor flinke toename van de internationale handel gezorgd. Zonder EU krijgt protectionisme meer ruimte en resteert er dus minder welvaart en internationale handel. Het is allemaal geen raketwetenschap hoor...
  maandag 27 juni 2016 @ 21:43:29 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353496
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Met al die beschuldigingen van progressieven hier wordt zelfs na het referendum nog steeds het brexit-kamp op een vreselijke manier geframed.

Het Britse volk heeft gesproken, de Britse regering moet het uitvoeren. Daar heeft het nexit-kamp niets mee te maken.
Er wordt niemand geframed, hoe het in de werkelijkheid eraan toegaat wordt belicht. Dat bevalt je niet dus verschuil je je maar in de slachtofferrol. Weet je zeker dat je naam niet perongelijk silvana is?

De werkelijkheid is dat het exit kamp gewoon met niets komt, echt met helemaal niets. Waar ze wel mee komen is we hebben geen haast, dat EU is toch wel handig. Dus als we er eenmaal uitgaan willen we dat de EU ons blijft spekken en zullen we het hetzelfde inrichten als onder de EU.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:44:11 #221
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163353522
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met het bedrijfsleven bedoel ik de private sector, dus ook die vrachtwagenchauffeur en fabrieksarbeider. Juist dat soort sectoren hebben veel baat bij de sterk toegenomen internationale handel.
_O-
Ik zal het ze zeggen wat jij hier schreef. :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:44:23 #222
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353529
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is een mening van een remainer. Het Britse volk heeft anders geoordeeld. De regering moet het nu uitvoeren.
Het volk is verneukt door de exit gasten... Die alleen maar met leugens en gedoe kwamen en NIETS hadden voor die toekomst wanneer hun hun zin kregen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353554
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

_O-
Ik zal het ze zeggen wat jij hier schreef. :')
Geen dank :).
pi_163353561
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Feitenvrije nonsens wederom. De EU heeft echt voor flinke toename van de internationale handel gezorgd. Zonder EU krijgt protectionisme meer ruimte en resteert er dus minder welvaart en internationale handel. Het is allemaal geen raketwetenschap hoor...
Zonder EU zou er ook handel zijn. Weer het zoveelste frame dat we niet zonder die nietsnutten in Brussel kunnen. Protectionisme heeft ook goede kanten.
pi_163353602
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Er wordt niemand geframes, hoe het in de werkelijkheid eraan toegaat wordt belicht. Dat bevalt je niet dus verschuil je je maar in de slachtofferrol. Weet je zeker dat je naam niet perongelijk silvana is?
Slachtofferrol? De enigen met een slachtofferrol zijn al 4 dagen de mensen van het remain-kamp en de voltallige Nederlandse media. Niets anders dan angst saaien, doen alsof Groot-Brittannië nu een Afrikaans land is geworden om maar te voorkomen dat de patriottische lente ook naar ons land komt.
pi_163353622
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zonder EU zou er ook handel zijn. Weer het zoveelste frame dat we niet zonder die nietsnutten in Brussel kunnen. Protectionisme heeft ook goede kanten.
Er zou handel zijn maar minder en niet meer zoals jij claimt. Zo lastig is het allemaal niet.
pi_163353640
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zonder EU zou er ook handel zijn. Weer het zoveelste frame dat we niet zonder die nietsnutten in Brussel kunnen. Protectionisme heeft ook goede kanten.
Zonder de EU zou het universum waarin wij leven niet bestaan hebben :')
  maandag 27 juni 2016 @ 21:47:07 #228
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353648
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die gaat ook zonder EU onverminderd door. Internationale handel is er niet dankzij de EU maar ondanks de EU.
HAHAHAHA...

Echt, lig in een deuk hier.
Ja, je hebt helemaal gelijk, een groep van weet ik veel hoeveel miljoenen staat echt zwakker dan een groep van maar een aantal miljoen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353649
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het zijn de feiten die ik benoem. Farage en Johnson hebben niks zinnigs meer laten horen na de uitslag en het land vervalt in chaos. Er is in elk geval geen discussie meer wat ze met al die bespaarde miljarden kunnen gaan doen. Heeft niks met de onderbuik te maken helaas.
Dat heeft er geen reet mee te maken, het pro-EU kamp doet ook niks anders dan liegen en draaien. Daarin is echt geen verschil, net zo min als het vermogen van mensen om daar in de aanloop naar een referendum doorheen te prikken.

Het argument slaat nergens op omdat de keuze tussen erin of eruit helemaal niet ingewikkeld is. De gevolgen van zowel blijven als eruit stappen zijn voor de kamer evenmin te voorzien, en ze hebben ook op geen enkele manier laten zien dat beter te kunnen inschatten. Wel slechter lijkt het. Wel zitten ze er met andere belangen in dan het belang waar het om gaat, zoals partijbelangen en het aantal carriere-opties voor na hun kamerlidmaatschap.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163353659
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zou handel zijn maar minder en niet meer zoals jij claimt. Zo lastig is het allemaal niet.
Geen fractie minder. Protectionisme kan handel ook beschermen. Bijvoorbeeld handelsgrenzen tegen Azië.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:47:16 #231
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163353662
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen dank :).
Jij zit iedereen hier gewoon zand in de ogen te strooien. Ik heb je door, gluiperd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163353718
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:47 schreef erodome het volgende:

[..]

HAHAHAHA...

Echt, lig in een deuk hier.
Ja, je hebt helemaal gelijk, een groep van weet ik veel hoeveel miljoenen staat echt zwakker dan een groep van maar een aantal miljoen...
Je gaat er voor het gemak vanuit dat ik tegen een EEG ben.
Een handelssamenwerking van SOEVEREINE staten met eigen grenzen, eigen valuta en eigen culturen daar ben ik vóór. De EEG dus. Onverminderd handel drijven zonder peperdure ambtenaren die het over het maximum vermogen van stofzuigers en sporten voor lage inkomens in Oekraïne hebben.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:48:56 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353724
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zonder EU zou er ook handel zijn. Weer het zoveelste frame dat we niet zonder die nietsnutten in Brussel kunnen. Protectionisme heeft ook goede kanten.
Tuurlijk zou er ook handel zijn, of het net zo gunstig is als nu is maar de vraag. Dat is waar het om gaat, een groot machtsblok heeft meer vingers in de pap dan een klein machtsblok.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353742
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk zou er ook handel zijn, of het net zo gunstig is als nu is maar de vraag. Dat is waar het om gaat, een groot machtsblok heeft meer vingers in de pap dan een klein machtsblok.
Een EEG vormen dus. En als dat politieke gedoe weg is, kan Rusland ook meedoen, zijn we nog machtiger tegen niet-westerse landen.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:50:33 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353769
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Slachtofferrol? De enigen met een slachtofferrol zijn al 4 dagen de mensen van het remain-kamp en de voltallige Nederlandse media. Niets anders dan angst saaien, doen alsof Groot-Brittannië nu een Afrikaans land is geworden om maar te voorkomen dat de patriottische lente ook naar ons land komt.
Nee hoor, ik heb geen slachtoffer rol. Ik voel immers maar bar weinig van de brexit.
Het is het brexit kamp, de anti eu gasten hier die buthurt doen. Alle gevolgen komen door dat gemene EU die ze wil naaien. Dat ze geen enkele exit strategie is eerder mijn schuld als de hunne...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353801
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb geen slachtoffer rol. Ik voel immers maar bar weinig van de brexit.
Het is het brexit kamp, de anti eu gasten hier die buthurt doen. Alle gevolgen komen door dat gemene EU die ze wil naaien. Dat ze geen enkele exit strategie is eerder mijn schuld als de hunne...
Dus slachtofferrol met flauwe frames. Het pro-EU kamp heeft gewoon verloren, ondanks de walgelijke door de EU georkestreerde moord.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:52:40 #237
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353851
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je gaat er voor het gemak vanuit dat ik tegen een EEG ben.
Een handelssamenwerking van SOEVEREINE staten met eigen grenzen, eigen valuta en eigen culturen daar ben ik vóór. De EEG dus. Onverminderd handel drijven zonder peperdure ambtenaren die het over het maximum vermogen van stofzuigers en sporten voor lage inkomens in Oekraïne hebben.
Maar daar gaat het nu niet over of wel soms?
Dit was geen stemming om wel het EEG te hebben...

Wat jij wil is wel de lusten en niet de lasten, om dan naar die gemene EU te wijzen als ze daarvoor bedanken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353880
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar daar gaat het nu niet over of wel soms?
Dit was geen stemming om wel het EEG te hebben...

Wat jij wil is wel de lusten en niet de lasten, om dan naar die gemene EU te wijzen als ze daarvoor bedanken.
Natuurlijk wel. Het volk wil geen EU meer maar wel de EEG. Een nieuwe EEG zal ook een logisch gevolg zijn van een Europa zonder EU.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:53:34 #239
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353881
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een EEG vormen dus. En als dat politieke gedoe weg is, kan Rusland ook meedoen, zijn we nog machtiger tegen niet-westerse landen.
Ja hoor, Rusland die poeslief meedoet...

Welke medicijnen krijg jij, want ik wil ze ook!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353886
Wanneer gaan we Londen innemen? :+
Make my day!
pi_163353906
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja hoor, Rusland die poeslief meedoet...

Welke medicijnen krijg jij, want ik wil ze ook!!!
Rusland wil graag handel drijven met ons! Ook zijn de Russen zeer betrouwbare handelspartners. Juist de EU belemmert handel door politiek gekonkel tegen de Russen.
pi_163353932
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Rusland wil graag handel drijven met ons! Ook zijn de Russen zeer betrouwbare handelspartners. Juist de EU belemmert handel door politiek gekonkel tegen de Russen.
Zeer betrouwbaar.. Behalve als je in een vliegtuig zit.. :')
Make my day!
pi_163353939
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

de walgelijke door de EU georkestreerde moord.
Goeden troll, 7/10 :')
  maandag 27 juni 2016 @ 21:56:11 #244
37769 erodome
Zweefteef
pi_163353980
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus slachtofferrol met flauwe frames. Het pro-EU kamp heeft gewoon verloren, ondanks de walgelijke door de EU georkestreerde moord.
Je schijnt niet zo goed te begrijpen dat ik een exit niet zo erg vind, dat ik het vooral erg vind dat iedereen nu rond rent zonder te weten hoe of wat.
Ik maak me zorgen over de britten, die verdomd veel te verliezen hebben bij een langdurige onzekerheid op dit gebied.
Eruit of erin maakt me minder uit, een stabiel VK is ook belangrijk voor mij en voor iedereen. De exit gasten hebben iets veroorzaakt zonder een gedegen toekomstplan. Dat is pas echt linke boel....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163353981
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geen fractie minder. Protectionisme kan handel ook beschermen. Bijvoorbeeld handelsgrenzen tegen Azië.
Tja met je verzinsels kan ik niet zoveel. Ik wens je er verder veel succes mee :D
pi_163353994
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:55 schreef agter het volgende:

[..]

Zeer betrouwbaar.. Behalve als je in een vliegtuig zit.. :')
Erg goedkoop en ongefundeerd dit.
pi_163354001
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja met je verzinsels kan ik niet zoveel. Ik wens je er verder veel succes mee :D
Jij ook met je framing.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:57:26 #248
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163354033
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus slachtofferrol met flauwe frames. Het pro-EU kamp heeft gewoon verloren, ondanks de walgelijke door de EU georkestreerde moord.
Oh? Jo Cox is vermoord door EU aanhangers? Het wordt steeds mooier. Of heeft ze wellicht zelfmoord gepleegd?

Waarom begrijp je niet dat het zelfs voor de Brexit neutralen erg lastig te begrijpen is dat de brexiteers geen enkel plan hebben? Dat is toch gewoon vreemd?
  maandag 27 juni 2016 @ 21:57:37 #249
37769 erodome
Zweefteef
pi_163354042
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het volk wil geen EU meer maar wel de EEG. Een nieuwe EEG zal ook een logisch gevolg zijn van een Europa zonder EU.
Het volk, daarmee bedoel je voornamelijk jij zelf?
Het is niet gevraagd aan "het volk"... Er is geen wat willen jullie dan, alleen maar een wat willen jullie niet.

Het ontbreken van een plan voor de toekomst, een wat nu dan, dat is waar ik het over heb. En hoe graag je ook wil, je kan niet ontkennen dat dat plan ontbreekt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:58:01 #250
37769 erodome
Zweefteef
pi_163354059
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Rusland wil graag handel drijven met ons! Ook zijn de Russen zeer betrouwbare handelspartners. Juist de EU belemmert handel door politiek gekonkel tegen de Russen.
_O- _O- _O- _O- :W
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163354068
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:56 schreef erodome het volgende:
Eruit of erin maakt me minder uit, een stabiel VK is ook belangrijk voor mij en voor iedereen. De exit gasten hebben iets veroorzaakt zonder een gedegen toekomstplan. Dat is pas echt linke boel....
Wie zegt dat? Die chaos is het frame vanuit de media. Natuurlijk is er een schok de eerste dagen, omdat bijna niemand dit verwachtte (de bookmakers waren behoorlijk uitgesproken en worden beschouwd als goede graadmeter..). Maar de Nederlandse media maken er gelijk een heel circus van, alsof Groot-Brittannië een Afrikaans land is geworden. En smeuïge verhalen over racisme doen het ook erg goed. Laat het even bezinken, het komt wel goed.
pi_163354086
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus slachtofferrol met flauwe frames. Het pro-EU kamp heeft gewoon verloren, ondanks de walgelijke door de EU georkestreerde moord.
Jij bent helemaal van het padje af.
Make my day!
  maandag 27 juni 2016 @ 21:59:22 #253
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163354110
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jij ook met je framing.
Voor hem is alles nonsens, alles is voor hem feitenvrij, hij heeft altijd gelijk, en zo niet dan denkt hij dat. Zit nu zijn posts in deze reeks eens door te nemen. Als er iemand is die weinig tot niks bijgedragen heeft aan deze reeks is hij dat wel. Lees voor de gein maar eens alles van hem terug _O-

De gluiperd.
En betrokkene weet wat ik bedoel.
Gewoon negeren die hap.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163354114
De EU een dictatuur noemen en even later Rusland prijzen omdat het een zeer betrouwbare handelspartner zou zijn.

Hoe dik moet die plaat voor je kop dan wel niet zijn? Only op FOK!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163354118
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:58 schreef erodome het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- :W
Je bent echt flink aangetast door de Nederlandse media. Serieus, Russen willen dol graag handelen.
We handelen al heel lang met Russen, al sinds het Sovjet tijdperk, en ze houden zich altijd aan afspraken. De handelsrelatie is gewoon heel goed en het is jammer dat de EU deze kapot maakt. Groot-Brittannië kan binnenkort weer normaal handel drijven met de Russen en met de rest van de wereld.
pi_163354151
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
De EU een dictatuur noemen en even later Rusland prijzen omdat het een zeer betrouwbare handelspartner zou zijn.

Hoe dik moet die plaat voor je kop dan wel niet zijn? Only op FOK!
Wel of geen dictatuur zijn en wel of geen goede handelspartner zijn, zijn twee totaal verschillende dingen die jij nu even creatief op één hoop veegt.
pi_163354163
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
De EU een dictatuur noemen en even later Rusland prijzen omdat het een zeer betrouwbare handelspartner zou zijn.

Hoe dik moet die plaat voor je kop dan wel niet zijn? Only op FOK!
Gebeurt niet vaak, maar ben het totaal met je eens.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:01:36 #258
37769 erodome
Zweefteef
pi_163354204
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Die chaos is het frame vanuit de media. Natuurlijk is er een schok de eerste dagen, omdat bijna niemand dit verwachtte (de bookmakers waren behoorlijk uitgesproken en worden beschouwd als goede graadmeter..). Maar de Nederlandse media maken er gelijk een heel circus van, alsof Groot-Brittannië een Afrikaans land is geworden. En smeuïge verhalen over racisme doen het ook erg goed. Laat het even bezinken, het komt wel goed.
Wie dat zegt? Beter vraag je je af wie dat niet zegt!!!!

Er komt NIETS uit de exit hoek, behalve dan dat de EU ze moet blijven spekken zonder dat ze plichten hebben en dat ze het hetzelfde willen als nu onder de EU het geval is.

Dat "het volk" niet nagedacht heeft over een exit strategie kan ik echt goed begrijpen, dat de politiek achter dat exit dat ook niet heeft gedaan is meer dan verwijtbaar en gooit "dat volk" in grove ellende.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163354210
De gelijkgeschakelde Nederlandse media hebben het anti-Rusland sentiment er wel heel goed in gekregen. Waanzinnig.

Wel positief zijn over de handel met moslim-landen, maar Rusland oh daar zijn we bang voor.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:01:53 #260
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163354214
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
De EU een dictatuur noemen en even later Rusland prijzen omdat het een zeer betrouwbare handelspartner zou zijn.

Hoe dik moet die plaat voor je kop dan wel niet zijn? Only op FOK!
Een dictatuur en trouwe handelspartner gaat gewoon samen Koos.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163354227
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel of geen dictatuur zijn en wel of geen goede handelspartner zijn, zijn twee totaal verschillende dingen die jij nu even creatief op één hoop veegt.
Ik moet zeggen dat ik liever handel drijf met onze EU-vrienden dan met Rusland. Is ook een stuk lucratiever.

Overigens zou juist Nederland niet zoveel zin moeten hebben in nauwe banden met Rusland. Althans, niet op dit moment.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 27 juni 2016 @ 22:02:33 #262
37769 erodome
Zweefteef
pi_163354234
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je bent echt flink aangetast door de Nederlandse media. Serieus, Russen willen dol graag handelen.
We handelen al heel lang met Russen, al sinds het Sovjet tijdperk, en ze houden zich altijd aan afspraken. De handelsrelatie is gewoon heel goed en het is jammer dat de EU deze kapot maakt. Groot-Brittannië kan binnenkort weer normaal handel drijven met de Russen en met de rest van de wereld.
Excuseer mijn taalgebruik, maar KANKER zeg. Rusland als betrouwbare partner.... :')
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:03:03 #263
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163354260
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Excuseer mijn taagebruik, maar KANKER zeg. Rusland als betrouwbare partner.... :')
Dank je erodome, dank je.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163354262
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie dat zegt? Beter vraag je je af wie dat niet zegt!!!!

Er komt NIETS uit de exit hoek, behalve dan dat de EU ze moet blijven spekken zonder dat ze plichten hebben en dat ze het hetzelfde willen als nu onder de EU het geval is.

Dat "het volk" niet nagedacht heeft over een exit strategie kan ik echt goed begrijpen, dat de politiek achter dat exit dat ook niet heeft gedaan is meer dan verwijtbaar en gooit "dat volk" in grove ellende.
Het exit-kamp zit niet in de regering dus is niet in de positie om die strategie uit te denken. Als iemand het had moeten doen dan is het Cameron wel.
pi_163354273
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik liever handel drijf met onze EU-vrienden dan met Rusland. Is ook een stuk lucratiever.

Overigens zou juist Nederland niet zoveel zin moeten hebben in nauwe banden met Rusland. Althans, niet op dit moment.
Het één sluit het ander niet uit.
pi_163354279
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Excuseer mijn taagebruik, maar KANKER zeg. Rusland als betrouwbare partner.... :')
Waar baseer jij op dat Rusland geen onbetrouwbare handelspartner is?
  maandag 27 juni 2016 @ 22:03:57 #267
37769 erodome
Zweefteef
pi_163354291
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De gelijkgeschakelde Nederlandse media hebben het anti-Rusland sentiment er wel heel goed in gekregen. Waanzinnig.

Wel positief zijn over de handel met moslim-landen, maar Rusland oh daar zijn we bang voor.
Nee als het gaat over betrouwbare partners in moslim landen... SA is ook niet betrouwbaar en om daar een beetje tegengewicht tegen te geven heb je een blok nodig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163354349
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat Rusland geen onbetrouwbare handelspartner is?
Zodra er onmin is, zit er zogenaamd poep in de kaas of beestjes op de bloemen
pi_163354374
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:05 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Zodra er onmin is, zit er zogenaamd poep in de kaas of beestjes op de bloemen
Dat gebeurt wederzijds.
pi_163354381
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Die chaos is het frame vanuit de media. Natuurlijk is er een schok de eerste dagen, omdat bijna niemand dit verwachtte (de bookmakers waren behoorlijk uitgesproken en worden beschouwd als goede graadmeter..). Maar de Nederlandse media maken er gelijk een heel circus van, alsof Groot-Brittannië een Afrikaans land is geworden. En smeuïge verhalen over racisme doen het ook erg goed. Laat het even bezinken, het komt wel goed.
Je steun zoeken bij iemand die de Russische inmenging in Oekraine ontkent en de extreemrechtse moord op Cox door de EU georkestreerd noemt is daarentegen wel een duidelijk teken dat je weet waar je over praat...
pi_163354395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee als het gaat over betrouwbare partners in moslim landen... SA is ook niet betrouwbaar en om daar een beetje tegengewicht tegen te geven heb je een blok nodig.
De EU drijft geen handel met Rusland, maar wel met moslim landen.
Turkije die miljarden ontvangt en alleen maar meer eist.
Afrikaanse landen krijgen miljarden zonder enige tegenprestatie.
De EU weet haar vrienden wel te kiezen.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:06:41 #272
37769 erodome
Zweefteef
pi_163354406
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het exit-kamp zit niet in de regering dus is niet in de positie om die strategie uit te denken. Als iemand het had moeten doen dan is het Cameron wel.
Het exit kamp is met dit idee gekomen, hoezo ze zijn niet in de positie om die strategie uit te denken?
Je snapt werkelijk niet dat het aanjagen van deze keus samen gaat met een exit strategie of igg wat solide plannen in die richting? Dat zonder die plannen het gewoon leugens zijn?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163354439
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je steun zoeken bij iemand die de Russische inmenging in Oekraine ontkent en de extreemrechtse moord op Cox door de EU georkestreerd noemt is daarentegen wel een duidelijk teken dat je weet waar je over praat...
Waar komt Oekraïne ineens vandaan?
Die moord is door de EU georkestreerd simpelweg omdat die moordenaar totaal geen motief had en dit de EU heel goed uit kwam. Brexit was bijna afgewend. Helaas is er nog geen bewijs.
pi_163354447
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een dictatuur en trouwe handelspartner gaat gewoon samen Koos.
Dart kan, inderdaad. Het gaat mij dan ook vooral even om de manier waarop Janneman over Rusland lult.

De EU wordt steevast afgeschilderd als het grote kwaad, maar met Rusland moeten we dikke maatjes worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163354461
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Het exit kamp is met dit idee gekomen, hoezo ze zijn niet in de positie om die strategie uit te denken?
Je snapt werkelijk niet dat het aanjagen van deze keus samen gaat met een exit strategie of igg wat solide plannen in die richting? Dat zonder die plannen het gewoon leugens zijn?
Nee, die plannen moeten nu door de regering uitgewerkt worden. Hadden ze vandaag mee moeten beginnen.
pi_163354481
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat Rusland geen onbetrouwbare handelspartner is?
Precies..
:D :P
Bewijs het maar eens, dat Rusland betrouwbaar is..
Make my day!
pi_163354493
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dart kan, inderdaad. Het gaat mij dan ook vooral even om de manier waarop Janneman over Rusland lult.

De EU wordt steevast afgeschilderd als het grote kwaad, maar met Rusland moeten we dikke maatjes worden.
Inderdaad.
Rusland is een goede partner en ook nodig als vuist tegen Afrika en de Arabische landen. Rusland hoort cultureel gezien gewoon bij ons.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:09:07 #278
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163354511
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dart kan, inderdaad. Het gaat mij dan ook vooral even om de manier waarop Janneman over Rusland lult.

De EU wordt steevast afgeschilderd als het grote kwaad, maar met Rusland moeten we dikke maatjes worden.
Liever een Yank in de keuken dan een Rus in mijn tuin.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163354512
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:08 schreef agter het volgende:

[..]

Precies..
:D :P
Bewijs het maar eens, dat Rusland betrouwbaar is..
Altijd goed handel mee gedreven, houden zich keurig aan afspraken.
Heel wat betrouwbaarder dan zuidelijke landen.
pi_163354542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Liever een Yank in de keuken dan een Rus in mijn tuin.
Liever een Rus in mijn keuken dan een Afrikaan in mijn tuin.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:10:19 #281
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163354561
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Altijd goed handel mee gedreven, houden zich keurig aan afspraken.
Heel wat betrouwbaarder dan zuidelijke landen.
Met name als het op betalen aankomt, dat kun je ze nageven idd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163354563
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar komt Oekraïne ineens vandaan?
Die moord is door de EU georkestreerd simpelweg omdat die moordenaar totaal geen motief had en dit de EU heel goed uit kwam. Brexit was bijna afgewend. Helaas is er nog geen bewijs.
Het ging net even over Russen die een vliegtuig neerhalen, vandaar ;). En ik snap dat je het Brexitkamp blijft verdedigen hoor maar hier schiet je echt weer door.
pi_163354592
Oh. De extra afspraken met GB van afgelopen januari zijn vervallen..
Make my day!
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 22:11:05 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163354596
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je bent echt flink aangetast door de Nederlandse media. Serieus, Russen willen dol graag handelen.
We handelen al heel lang met Russen, al sinds het Sovjet tijdperk, en ze houden zich altijd aan afspraken. De handelsrelatie is gewoon heel goed en het is jammer dat de EU deze kapot maakt. Groot-Brittannië kan binnenkort weer normaal handel drijven met de Russen en met de rest van de wereld.
Groot Brittannie was de grote aanjager van de sancties tegen de Russen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163354597
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het ging net even over Russen die een vliegtuig neerhalen, vandaar ;). En ik snap dat je het Brexitkamp blijft verdedigen hoor maar hier schiet je echt weer door.
Bewijs? Je schiet pas echt door als je de Russen gaat beschuldigen van het neerhalen van dat vliegtuig, tenzij je over nieuwe informatie beschikt.
pi_163354600
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Liever een Yank in de keuken dan een Rus in mijn tuin.
Waar heb ik het in vredesnaam over Yanks?

Vanwaar nou weer die debiele tegenstelling?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163354624
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Groot Brittannie was de grote aanjager van de sancties tegen de Russen
Die sancties tegen de Russen vind ik ongelofelijk dom. Ongeacht wie ze heeft bedacht.

En ondertussen wel zaken doen met Afrikaanse landen die alleen maar eisen maar niet leveren.
pi_163354626
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Altijd goed handel mee gedreven, houden zich keurig aan afspraken.
Heel wat betrouwbaarder dan zuidelijke landen.
Rusland gebruikt handel veel actiever als politiek wapen. Vinden ze spontaan weer ongedierte in bloemen als een Nederlandse politicus wat geks heeft gezegd. Betrouwbaar is het niet bepaald hoor.
pi_163354666
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bewijs? Je schiet pas echt door als je de Russen gaat beschuldigen van het neerhalen van dat vliegtuig, tenzij je over nieuwe informatie beschikt.
Hallo Pjotr.
Make my day!
  maandag 27 juni 2016 @ 22:12:25 #290
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163354670
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb ik het in vredesnaam over Yanks?

Vanwaar nou weer die debiele tegenstelling?
Je hebt het ook niet over Yanks, maar wel over Russen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 22:12:41 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163354684
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die sancties tegen de Russen vind ik ongelofelijk dom. Ongeacht wie ze heeft bedacht.

En ondertussen wel zaken doen met Afrikaanse landen die alleen maar eisen maar niet leveren.
ja hoe dan ook

de Britten waren en zijn er groot fan van, die hadden ze zonder de EU ook wel ingesteld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163354713
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja hoe dan ook

de Britten waren en zijn er groot fan van, die hadden ze zonder de EU ook wel ingesteld
Zou kunnen. Het mooie aan soevereine landen is, dat (het volk van) ieder land zelf kan bepalen of ze in die domheid mee gaan.
pi_163354743
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Altijd goed handel mee gedreven, houden zich keurig aan afspraken.
Heel wat betrouwbaarder dan zuidelijke landen.
Rusland is ongeveer net zo corrupt als Afrika en talloze andere ontwikkelingslanden. Als je maar extra geld toeschuift houden ze zich wel aan de afspraken hoor.
http://www.transparency.org/cpi2015
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 22:14:53 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163354773
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zou kunnen. Het mooie aan soevereine landen is, dat (het volk van) ieder land zelf kan bepalen of ze in die domheid mee gaan.
zeker weten

dat maakt het 'lekker normaal zaken doen met de Russen' een waardeloos argument
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163354786
Iemand die tegen de EU is maar groot voorstander van Rusland. Dan ben je ook redelijk gestoord. Wees dan in ieder geval consequent.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163354819
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:14 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Rusland is ongeveer net zo corrupt als Afrika en talloze andere ontwikkelingslanden. Als je maar extra geld toeschuift houden ze zich wel aan de afspraken hoor.
http://www.transparency.org/cpi2015
Minder.
http://www.alletop10lijst(...)landen-in-de-wereld/
Rusland overtreft Afrika lang niet.

Daarnaast speelt corruptie zich op allerlei niveaus af. Het sluit niet uit dat een land een goede handelspartner is.

Afrikaanse landen hebben al laten zien dat ze het niet zijn. Ze eisen alleen maar geld.
pi_163354840
Het heeft vast iets te maken met dat de Russen buitenlanders tenminste behandelen zoals het hoort en voor hun eigen volk opkomen, of meer van dat soort verzonnen ongein.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 22:16:26 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163354842
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:15 schreef Trommeldaris het volgende:
Iemand die tegen de EU is maar groot voorstander van Rusland. Dan ben je ook redelijk gestoord. Wees dan in ieder geval consequent.
een voorstander van Rusland is logischerwijs niet blij met een opkomende Europese superstaat, daar lijkt me niets gestoords aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163354868
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Minder.
http://www.alletop10lijst(...)landen-in-de-wereld/
Rusland overtreft Afrika lang niet.

Daarnaast speelt corruptie zich op allerlei niveaus af. Het sluit niet uit dat een land een goede handelspartner is.

Afrikaanse landen hebben al laten zien dat ze het niet zijn. Ze eisen alleen maar geld.
Ah typisch dit.
pi_163354869
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:15 schreef Trommeldaris het volgende:
Iemand die tegen de EU is maar groot voorstander van Rusland. Dan ben je ook redelijk gestoord. Wees dan in ieder geval consequent.
Hoezo? Een unie die er op uit is natiestaten te laten opgaan in één grote multiculturele postmoderne staat versus een soeverein land.
pi_163354882
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

een voorstander van Rusland is logischerwijs niet blij met een opkomende Europese superstaat, daar lijkt me niets gestoords aan
Idd.
Kwestie van agenda.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')