abonnement Unibet Coolblue
pi_163340451
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

OK, dat is wel waar. We zullen het ook maar moeten zien. Ik weet ook helemaal niet of er een dubbele agenda is, maar het wekt op mij nu wel die indruk. De druk direct opvoeren zodat ze gaan twijfelen.
Ze mogen er ook best op gewezen worden dat zij degene zijn die grote onrust in eigen land en in heel de EU hebben veroorzaakt met nare gevolgen voor iedereen. Dat zonder een exitstrategie.

De druk opvoeren dat Engeland de rotzooi die ze hebben veroorzaakt nu gaat opruimen vind ik niet onredelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163340467
Ik vind zelf eigenlijk meer dat de Britten totale besluiteloosheid laten zien. Juist vanuit het Brexit kamp is er geen roep om een duidelijke datum. Het is meer van "We zien later wel."

Je kan niet nu nog gaan bedenken of het een goed idee is of niet. Het volk heeft gesproken. Dus kies een datum, en ga ervoor.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163340472
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze mogen er ook best op gewezen worden dat zij degene zijn die grote onrust in eigen land en in heel de EU hebben veroorzaakt met nare gevolgen voor iedereen. Dat zonder een exitstrategie.

De druk opvoeren dat Engeland de rotzooi die ze hebben veroorzaakt nu gaat opruimen vind ik niet onredelijk.
Bij een land of iemand wat niks te verliezen heeft de druk opvoeren?
pi_163340521
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij een land of iemand wat niks te verliezen heeft de druk opvoeren?
Is dat aan de orde dan? We hebben allemaal fiks te verliezen als dit gedonder te lang gaat duren (de onzekerheid voornamelijk).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163340528
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze mogen er ook best op gewezen worden dat zij degene zijn die grote onrust in eigen land en in heel de EU hebben veroorzaakt met nare gevolgen voor iedereen. Dat zonder een exitstrategie.

De druk opvoeren dat Engeland de rotzooi die ze hebben veroorzaakt nu gaat opruimen vind ik niet onredelijk.
Dat er geen strategie lijkt te zijn verbaast me nog wel het meest. Wat ik net ook zei, de regering van Cameron zou hier toch rekening mee gehouden moeten hebben en nu een scenario uit de la pakken? Alles lijkt nu wel een verrassing voor hun te zijn.
pi_163340547
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Is dat aan de orde dan? We hebben allemaal fiks te verliezen als dit gedonder te lang gaat duren (de onzekerheid voornamelijk).
Juist en dat weten ze, anders was het niet gebeurt.

Wie verliest het meeste is dat niet de vraag?

En waardoor is het gebeurt die onvrede is niet alleen in het VK hij heerst op of in meerdere landen van de EU of niet?
  maandag 27 juni 2016 @ 15:18:11 #82
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163340593
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:10 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik vind zelf eigenlijk meer dat de Britten totale besluiteloosheid laten zien. Juist vanuit het Brexit kamp is er geen roep om een duidelijke datum. Het is meer van "We zien later wel."

Je kan niet nu nog gaan bedenken of het een goed idee is of niet. Het volk heeft gesproken. Dus kies een datum, en ga ervoor.
Het is me duidelijk dat Brexit vooral is ingegeven door "algemene onvrede" dan door een heel duidelijke wil om te vertrekken. Men is met een hoop dingen niet blij en wil daar iemand de schuld van geven: de EU is het makkelijkste slachtoffer. Nu puntje bij paaltje komt begint men zich te realiseren wat voor een voeten het in de aarde heeft en dat er enorm veel praktische gevolgen zijn.

Ik geloof trouwens dat het in Nederland niet heel veel anders is. Een hoop mensen zijn "boos" en willen dat ergens op afreageren. Speciaal Wilders is natuurlijk constant bezig met het aanwijzen van zondebokken: da's zo'n beetje zijn dagelijks werk. Met de praktijk of feitelijk consequenties is men niet bezig.
pi_163340663
Juist inplaats van dat men daar iets aan probeert te doen, het zou allemaal zo fijn kunnen wezen als het werkelijk een paradijs of erbij in de buurt zou kunnen wezen.
Maar kan het niet of wil het niet?
  maandag 27 juni 2016 @ 15:23:20 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163340684
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Precies.
er zijn meer dividers hoor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163340735
Developed markets niet meer in een hogere politieke risicogroep dan emerging markets, zeggen investeerders :D
pi_163340774
Als er maar controle over is denk ik dat het ook in de politiek kan blijven, maar controle en straf dat is de oplossing die onschendbaarheid moet of vind ik moet weg!
  maandag 27 juni 2016 @ 15:27:21 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163340790
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is me duidelijk dat Brexit vooral is ingegeven door "algemene onvrede" dan door een heel duidelijke wil om te vertrekken. Men is met een hoop dingen niet blij en wil daar iemand de schuld van geven: de EU is het makkelijkste slachtoffer. Nu puntje bij paaltje komt begint men zich te realiseren wat voor een voeten het in de aarde heeft en dat er enorm veel praktische gevolgen zijn.

Ik geloof trouwens dat het in Nederland niet heel veel anders is. Een hoop mensen zijn "boos" en willen dat ergens op afreageren. Speciaal Wilders is natuurlijk constant bezig met het aanwijzen van zondebokken: da's zo'n beetje zijn dagelijks werk. Met de praktijk of feitelijk consequenties is men niet bezig.
het aparte is dat bijvoorbeeld een SP ook ant EU is, dus bij een referendum ga je straks hetzelfde zien en raad eens wie er dan mee wegloopt ...

maar goed dat is doemdenken :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 27 juni 2016 @ 15:27:57 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163340809
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:23 schreef Re het volgende:

[..]

er zijn meer dividers hoor...
Vast wel maar het beeld wat nu in de (social)media uitgebaat wordt klopt dus niet echt, dat de ouderen het verpest hebben voor de jongeren. Terwijl die jongeren statistiek nog niet eens een stem percentage heeft gehaald van 40%. Politiek betrokken is die groep in ieder geval niet maar misschien bij een tweede referendum wel, dan rolt Bremain zo over de 50% grens heen. Maar dan wel met het (onzekere) gegeven dat de percentage hetzelfde blijft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_163340819
Gaat ook lekker met de kleine bedrijfjes in GB:

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163340821
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat er geen strategie lijkt te zijn verbaast me nog wel het meest. Wat ik net ook zei, de regering van Cameron zou hier toch rekening mee gehouden moeten hebben en nu een scenario uit de la pakken? Alles lijkt nu wel een verrassing voor hun te zijn.
Even lekker erop los speculeren...

Ik denk vooral dat beide kanten (leave en remain) het niet zo'n vaart zagen lopen. Cameron dacht kiezers naar zijn partij te trekken ermee en op een remain uit te komen. De andere kant dacht het wordt toch wel remain of ze trekken op een andere manier de stekker uit exit en daar varen wij dan weer erg wel bij, kunnen we nog meer naar die nare elite/eu wijzen.

Nu Cameron zegt ik doe het niet, doe het maar lekker zelf spreken ze van een gifbeker. Maar hoe kan dat als ze wel echt serieus waren en dit als het beste voor het VK zagen? Waarom staan die grote aanjagers voor exit niet vooraan om de stok over te nemen, de geschiedenis in te gaan als degene die het VK naar "vrijheid" heeft geleid?

Het voelt aan als 1 grote dreigkaart naar elkaar die nu aan het imploderen is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163340833
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Developed markets niet meer in een hogere politieke risicogroep dan emerging markets, zeggen investeerders :D
‘Brexit’: The U.K.’s New Political Risk Equation

http://www.wsj.com/articl(...)-equation-1467029482

Voor het VK staat hier wel een leuke beschrijving van de gevolgen van het politieke risico :9
  maandag 27 juni 2016 @ 15:29:04 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163340841
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is me duidelijk dat Brexit vooral is ingegeven door "algemene onvrede" dan door een heel duidelijke wil om te vertrekken. Men is met een hoop dingen niet blij en wil daar iemand de schuld van geven: de EU is het makkelijkste slachtoffer. Nu puntje bij paaltje komt begint men zich te realiseren wat voor een voeten het in de aarde heeft en dat er enorm veel praktische gevolgen zijn.

Ik geloof trouwens dat het in Nederland niet heel veel anders is. Een hoop mensen zijn "boos" en willen dat ergens op afreageren. Speciaal Wilders is natuurlijk constant bezig met het aanwijzen van zondebokken: da's zo'n beetje zijn dagelijks werk. Met de praktijk of feitelijk consequenties is men niet bezig.
Alle politici doen het door slechte wetten er door te drukken omdat het moet van de EU (terwijl ze het zelf bedacht hebben via de commissie). En de goede kanten te claimen als hun eigen werk.

Er zijn hele goede argumenten tegen het ondemocratische gedrocht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2016 @ 15:29:50 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163340860
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is me duidelijk dat Brexit vooral is ingegeven door "algemene onvrede" dan door een heel duidelijke wil om te vertrekken. Men is met een hoop dingen niet blij en wil daar iemand de schuld van geven: de EU is het makkelijkste slachtoffer. Nu puntje bij paaltje komt begint men zich te realiseren wat voor een voeten het in de aarde heeft en dat er enorm veel praktische gevolgen zijn.

Ik geloof trouwens dat het in Nederland niet heel veel anders is. Een hoop mensen zijn "boos" en willen dat ergens op afreageren. Speciaal Wilders is natuurlijk constant bezig met het aanwijzen van zondebokken: da's zo'n beetje zijn dagelijks werk. Met de praktijk of feitelijk consequenties is men niet bezig.
Ach veel mensen denken ook helemaal niet na over gevolgen. Ik heb hier argumenten voorbij zien komen "De Brexit is goed want dan kijkt Martin Schulz lekker zuur".
pi_163340890
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:28 schreef Montagui het volgende:
Gaat ook lekker met de kleine bedrijfjes in GB:

[ afbeelding ]
Er is nog helemaal niks gebeurt maar consumenten (wat voor bedrijf heeft deze man) zouden massaal zijn gestopt met inkopen doen? Zeker na de val van de pond?
  maandag 27 juni 2016 @ 15:31:13 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163340894
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Vast wel maar het beeld wat nu in de (social)media uitgebaat wordt klopt dus niet echt, dat de ouderen het verpest hebben voor de jongeren. Terwijl die jongeren statistiek nog niet eens een stem percentage heeft gehaald van 40%. Politiek betrokken is die groep in ieder geval niet maar misschien bij een tweede referendum wel, dan rolt Bremain zo over de 50% grens heen. Maar dan wel met het (onzekere) gegeven dat de percentage hetzelfde blijft.
ja de Farange heeft het slim gespeeld, haal alle wind uit de zeilen van echt geode redenen en maak er een onderbuik capagne van, die jeugd ziet dan alleen maar dom geblaat en denkt ... nah laat ik mijn energie ergens anders in stoppen

maar goed, water onder de brug enzo, de ingetypte most used google zinnetjes in de UK zeggen ook wel iets vlak na de uitslag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163340902
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle politici doen het door slechte wetten er door te drukken omdat het moet van de EU (terwijl ze het zelf bedacht hebben via de commissie). En de goede kanten te claimen als hun eigen werk.

Er zijn hele goede argumenten tegen het ondemocratische gedrocht.
En wie zit er voor ons Timmer Frans, kijk of zoek eens uit welke gemeente die kwam, en hoe die er jaren geleden financieel voor stond?
Als die zo slim was, en dan was het maar een gemeente geweest?
pi_163340929
http://www.nu.nl/economie(...)n-investeringen.html

Britse werkgevers vrezen banenverlies en stop van investeringen
Foto: ANP
Gepubliceerd: 27-06-16 12:27
Laatste update: 27-06-16 14:04
Deel
Een kwart van de Britse werkgevers stopt met het werven van personeel en 5 procent bereidt zich voor op ontslagen, blijkt uit een peiling.
Britse werkgevers worstelen met onrust op de financiële markten en politieke instabiliteit, blijkt uit de maandag gepubliceerde opiniepeiling die werkgeversclub Institute of Directors hield onder duizend van haar leden.

Bijna twee derde van de werkgevers (64 procent) ziet de stem voor een Brexit in het referendum van afgelopen donderdag als slecht voor zijn onderneming. Ruim een vijfde (22 procent) voorziet dat op zijn minst een deel van de activiteiten van de onderneming moet gaan verhuizen naar het buitenland.

Dit onderstreept de verwachting dat het aangekondigde Britse vertrek uit de Europese Unie negatieve gevolgen heeft voor het aantal banen en investeringen in het Verenigd Koninkrijk.

Toch is circa een derde niet pessimistisch en 1 procent van de ondervraagden stelt dat zijn onderneming activiteiten naar Engeland terughaalt als gevolg van het Brexit-plan.

Somber
De stemming in het Britse ondernemersland is maandag over het algemeen erg somber en onzeker. Carolyn Fairbairn van de grootste werkgeversorganisatie CBI (Confederatie van Britse Industrieën) waarschuwde dat de gevolgen van het referendum niet mogen worden onderschat.

De regering moet volgens haar onmiddellijk actie ondernemen om de onzekerheid te beperken. Die onzekerheid remt de investeringen en de creatie van banen.

Ook de Britse Kamers van Koophandel hebben maandag om duidelijkheid gevraagd.

Bloemenhandel
Ook elders in Europa klinken de zorgen. Zo willen Nederlandse exporteurs van bloemen en planten snel duidelijkheid over de gevolgen van het vertrek van de Britten uit de EU. De vrees bestaat dat er tijdrovende grenscontroles komen, of dat er wijzigingen worden doorgevoerd in de richtlijnen over de invoer van bloemen en planten.

Volgens Lex Ebus, interim-voorzitter van branchevereniging VGB, dempt de onzekerheid het vertrouwen. ''Daarom is het voor alle partijen belangrijk om afspraken te maken over nieuwe handelsverdragen."

Groot-Brittannië is volgens de VGB met een aandeel van 17 procent het tweede exportland voor bloemen en planten vanuit Nederland. Vorig jaar steeg de exportwaarde met 112 miljoen euro tot een recordbedrag 925 miljoen euro.

Groothandelaren verwachten voor dit jaar een terugval in de uitvoer, omdat er een directe link is tussen het consumentenvertrouwen en de aanschaf van bloemen en planten. Direct na de uitslag van het referendum zakte de koers van het Britse pond waarmee voor Britse consumenten buitenlandse producten fors duurder werden. Dit was volgens de VGB direct merkbaar in de daghandel in bloemen en planten.

In de Nederlandse bloemen- en plantengroothandel zijn direct ruim 2.000 banen gemoeid met de handel met Engeland. Indirect komt dat neer op zo'n tienduizend werknemers.
Make my day!
  maandag 27 juni 2016 @ 15:32:27 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163340940
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach veel mensen denken ook helemaal niet na over gevolgen. Ik heb hier argumenten voorbij zien komen "De Brexit is goed want dan kijkt Martin Schulz lekker zuur".
Daar vraag je ook om door te stellen dat Eurosceptici alleen maar bestaan uit domme egoïstische paupers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2016 @ 15:33:29 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163340967
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:32 schreef agter het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-investeringen.html

Britse werkgevers vrezen banenverlies en stop van investeringen
Foto: ANP
Gepubliceerd: 27-06-16 12:27
Laatste update: 27-06-16 14:04
Deel
Een kwart van de Britse werkgevers stopt met het werven van personeel en 5 procent bereidt zich voor op ontslagen, blijkt uit een peiling.
Britse werkgevers worstelen met onrust op de financiële markten en politieke instabiliteit, blijkt uit de maandag gepubliceerde opiniepeiling die werkgeversclub Institute of Directors hield onder duizend van haar leden.

Bijna twee derde van de werkgevers (64 procent) ziet de stem voor een Brexit in het referendum van afgelopen donderdag als slecht voor zijn onderneming. Ruim een vijfde (22 procent) voorziet dat op zijn minst een deel van de activiteiten van de onderneming moet gaan verhuizen naar het buitenland.

Dit onderstreept de verwachting dat het aangekondigde Britse vertrek uit de Europese Unie negatieve gevolgen heeft voor het aantal banen en investeringen in het Verenigd Koninkrijk.

Toch is circa een derde niet pessimistisch en 1 procent van de ondervraagden stelt dat zijn onderneming activiteiten naar Engeland terughaalt als gevolg van het Brexit-plan.

Somber
De stemming in het Britse ondernemersland is maandag over het algemeen erg somber en onzeker. Carolyn Fairbairn van de grootste werkgeversorganisatie CBI (Confederatie van Britse Industrieën) waarschuwde dat de gevolgen van het referendum niet mogen worden onderschat.

De regering moet volgens haar onmiddellijk actie ondernemen om de onzekerheid te beperken. Die onzekerheid remt de investeringen en de creatie van banen.

Ook de Britse Kamers van Koophandel hebben maandag om duidelijkheid gevraagd.

Bloemenhandel
Ook elders in Europa klinken de zorgen. Zo willen Nederlandse exporteurs van bloemen en planten snel duidelijkheid over de gevolgen van het vertrek van de Britten uit de EU. De vrees bestaat dat er tijdrovende grenscontroles komen, of dat er wijzigingen worden doorgevoerd in de richtlijnen over de invoer van bloemen en planten.

Volgens Lex Ebus, interim-voorzitter van branchevereniging VGB, dempt de onzekerheid het vertrouwen. ''Daarom is het voor alle partijen belangrijk om afspraken te maken over nieuwe handelsverdragen."

Groot-Brittannië is volgens de VGB met een aandeel van 17 procent het tweede exportland voor bloemen en planten vanuit Nederland. Vorig jaar steeg de exportwaarde met 112 miljoen euro tot een recordbedrag 925 miljoen euro.

Groothandelaren verwachten voor dit jaar een terugval in de uitvoer, omdat er een directe link is tussen het consumentenvertrouwen en de aanschaf van bloemen en planten. Direct na de uitslag van het referendum zakte de koers van het Britse pond waarmee voor Britse consumenten buitenlandse producten fors duurder werden. Dit was volgens de VGB direct merkbaar in de daghandel in bloemen en planten.

In de Nederlandse bloemen- en plantengroothandel zijn direct ruim 2.000 banen gemoeid met de handel met Engeland. Indirect komt dat neer op zo'n tienduizend werknemers.
Maar dat kan niet!!! Het wijze orakel Nigel Farage zei toch dat.......?
  maandag 27 juni 2016 @ 15:34:16 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163340994
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:31 schreef Re het volgende:

[..]

ja de Farange heeft het slim gespeeld, haal alle wind uit de zeilen van echt geode redenen en maak er een onderbuik capagne van, die jeugd ziet dan alleen maar dom geblaat en denkt ... nah laat ik mijn energie ergens anders in stoppen
Dat is wel een hele positieve uitleg van de reden van de lage opkomst. :P. Maar je kan best gelijk hebben.

quote:
maar goed, water onder de brug enzo, de ingetypte most used google zinnetjes in de UK zeggen ook wel iets vlak na de uitslag
Ja, dat blijft een leuke, eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')