abonnement Unibet Coolblue
pi_163421058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:07 schreef Milan. het volgende:
De rotte vis-brief is af. Heb wel een heel stuk aan door getypt. Moet het eigenlijk netjes gemaakt worden en nog eens nalezen of gewoon zo laten?

Verder ben ik vanaf morgen een lang weekendje weg, en ga ik beginnen met het stoppen met blowen. Ik ben weg van huis, ik heb geen reden om te blowen en ik wil/probeer dat vast te houden, ook als ik terug ben. Dan ben ik in ieder geval 4 dagen verder en is het minder moeilijk. En alcohol natuurlijk. Dus vanaf morgen alleen nog nicotine/sigaretten.

Ook wel een mooie dag, want op 03/06 ben ik gestopt met alcohol, en voor blowen maken we dan 30/06 van. *O*
Goed om te horen dit allemaal en fijne vakantie! ^O^
pi_163454120
Hoe gaat het met de rest?

Uit ervaring weet ik dat stoppen met praten/vertellen meestal niet veel goeds betekent ;)
Do what you love, love what you do!
pi_163461866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:45 schreef kree het volgende:
Hoe gaat het met de rest?

Uit ervaring weet ik dat stoppen met praten/vertellen meestal niet veel goeds betekent ;)
Nog steeds gestopt ;)
Vanavond wel een maatje naar de kroeg, bij mij kan het altijd twee kanten op, of ik irriteer mij aan alle dronken mensen of ik heb een leuke avond.
Mijn maat drinkt dan alleen paar biertjes maar wordt uit principe nooit dronken.
Hell To The Liars
pi_163464059
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:14 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nog steeds gestopt ;)
Vanavond wel een maatje naar de kroeg, bij mij kan het altijd twee kanten op, of ik irriteer mij aan alle dronken mensen of ik heb een leuke avond.
Mijn maat drinkt dan alleen paar biertjes maar wordt uit principe nooit dronken.
Wat je noemt is wel een ding, ik heb namelijk ook avonden gehad dat iedereen dronk en het is irritatie ten top gewoon om er als nuchter tussen te staan.

Voor mij is dat een lastige. 7
Do what you love, love what you do!
pi_163464299
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:53 schreef kree het volgende:

[..]

Wat je noemt is wel een ding, ik heb namelijk ook avonden gehad dat iedereen dronk en het is irritatie ten top gewoon om er als nuchter tussen te staan.

Voor mij is dat een lastige. 7
Vanavond komt een maat voetbal kijken in mijn nieuwe huis en aangezien ik bijna letterlijk naast het uitgaanscentrum woon gaan we even kijken.

Ik heb de eerste 12 maanden alles ontlopen en daarna af en toe naar feestjes toe.
Het valt en staat met mijn gemoedstoestand en sfeer.
En bevalt het niet ben ik zo weer thuis ;)

Alleen zou en moet ik het niet doen.
Hell To The Liars
pi_163472601
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:45 schreef kree het volgende:
Hoe gaat het met de rest?

Uit ervaring weet ik dat stoppen met praten/vertellen meestal niet veel goeds betekent ;)
Nog steeds clean.. ^O^
pi_163477320
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vanavond komt een maat voetbal kijken in mijn nieuwe huis en aangezien ik bijna letterlijk naast het uitgaanscentrum woon gaan we even kijken.

Ik heb de eerste 12 maanden alles ontlopen en daarna af en toe naar feestjes toe.
Het valt en staat met mijn gemoedstoestand en sfeer.
En bevalt het niet ben ik zo weer thuis ;)

Alleen zou en moet ik het niet doen.
Het viel reuze mee, alleen het is het toch net niet.
Nou ja, het zijn toch goedkopere avondjes dan voorheen.
Hell To The Liars
pi_163520865
Bizar dat na een lange tijd nuchter te zijn je hoofd gewoon weer nieuwe manieren vind om eventueel gebruik goed te praten, dat zijn echt die momenten dat je je hoofd lekker uit zou moeten zetten en na een weekje weer aan ofzo.

en waar is de rest?

[ Bericht 6% gewijzigd door Droopie op 04-07-2016 21:24:56 ]
Hell To The Liars
pi_163521259
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:19 schreef Droopie het volgende:
Bizar dat na een lange tijd nuchter te zijn je hoofd gewoon weer nieuwe manieren vind om eventueel gebruik goed te praten, dat zijn echt die momenten dat je je hoofd lekker uit zou moeten zetten en na een weekje weer aan ofzo.
Echt hè! Dat soort momenten ken ik ook.. Gelukkig heb ik tijdens mijn behandeling geleerd om dat manipulatieve stemmetje snel te (h) erkennen en er adequaat op te reageren.

Dat stemmetje kan zo overtuigend zijn en zo subtiel te werk gaan.. echt bizar idd..
pi_163524609
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Echt hè! Dat soort momenten ken ik ook.. Gelukkig heb ik tijdens mijn behandeling geleerd om dat manipulatieve stemmetje snel te (h) erkennen en er adequaat op te reageren.

Dat stemmetje kan zo overtuigend zijn en zo subtiel te werk gaan.. echt bizar idd..
Dan heb je van die periodes dat ie alles precies kan intepreteren wat hem uitkomt en uit een kleine opmerking of stukje tekst een zwak plekje probeert te vinden.

Nou ja, dan ga ik altijd over op plan B, wat zullen de mensen die me geholpen hebben en andere die tegen mij opkijken wel niet denken.

Paar dagen later is dat gevoel ook wel verdwenen mag ik hopen. (en de geschiedenis leert dat het ook zo gaat)
Hell To The Liars
pi_163526186
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:08 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan heb je van die periodes dat ie alles precies kan intepreteren wat hem uitkomt en uit een kleine opmerking of stukje tekst een zwak plekje probeert te vinden.

Nou ja, dan ga ik altijd over op plan B, wat zullen de mensen die me geholpen hebben en andere die tegen mij opkijken wel niet denken.

Paar dagen later is dat gevoel ook wel verdwenen mag ik hopen. (en de geschiedenis leert dat het ook zo gaat)
Ja precies.. Ik heb ongeveer hetzelfde plan B, met als toevoeging wat zouden mijn kinderen wel niet denken..
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:04:00 #62
458614 marilyn-monroe
in the right direction.....
pi_163528430
misschien werkt het, door 1 dag niet te drinken, en dat elke dag proberen te doen, vandaag drink ik niet, dan leg je de lat niet te hoog, we praten dan steeds over 1 dag, ipv dat je zegt ik stop een aantal maanden, dat is dan zo een grote opgave, dat het vaak niet lukt, maar steeds 1 dag is minder moeilijk, en voor je het weet ben je zomaar een week verder, enzovoort! Sterkte, ik weet dat het moeilijk is, maar succes-ervaring zal je kracht uit putten, en weer trots op jezelf kunnen zijn, daar ga je het op redden, op eigen kracht! baby-steps. 1 dag. elke dag weer.
lach,leef, en bewonder.
pi_163529263
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:08 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan heb je van die periodes dat ie alles precies kan intepreteren wat hem uitkomt en uit een kleine opmerking of stukje tekst een zwak plekje probeert te vinden.

Nou ja, dan ga ik altijd over op plan B, wat zullen de mensen die me geholpen hebben en andere die tegen mij opkijken wel niet denken.

Paar dagen later is dat gevoel ook wel verdwenen mag ik hopen. (en de geschiedenis leert dat het ook zo gaat)
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja precies.. Ik heb ongeveer hetzelfde plan B, met als toevoeging wat zouden mijn kinderen wel niet denken..
Wat bedoelen jullie met een plan B?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:04 schreef marilyn-monroe het volgende:
misschien werkt het, door 1 dag niet te drinken, en dat elke dag proberen te doen, vandaag drink ik niet, dan leg je de lat niet te hoog, we praten dan steeds over 1 dag, ipv dat je zegt ik stop een aantal maanden, dat is dan zo een grote opgave, dat het vaak niet lukt, maar steeds 1 dag is minder moeilijk, en voor je het weet ben je zomaar een week verder, enzovoort! Sterkte, ik weet dat het moeilijk is, maar succes-ervaring zal je kracht uit putten, en weer trots op jezelf kunnen zijn, daar ga je het op redden, op eigen kracht! baby-steps. 1 dag. elke dag weer.
Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden. Heb de 'grens' van 1 maand al bereikt. Op dag 1 moest ik er niet aan denken om een maand niet te drinken. Voor je het weet, ben je er zo.
pi_163529373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:36 schreef Milan. het volgende:

[..]


[..]

Wat bedoelen jullie met een plan B?

[..]

Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden. Heb de 'grens' van 1 maand al bereikt. Op dag 1 moest ik er niet aan denken om een maand niet te drinken. Voor je het weet, ben je er zo.
Mijn plan b is dat als ik zelf de strijd wil opgeven om mezelf blij te maken (effe zwart/wit).
Dat ik dan niet drink om anderen blij te houden.

En voor je het weet is het kerst ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Droopie op 05-07-2016 10:07:35 ]
Hell To The Liars
  Leukste jonkie 2022 donderdag 7 juli 2016 @ 01:57:20 #65
213457 engine
pi_163573556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:36 schreef Milan. het volgende:

[..]


[..]

Wat bedoelen jullie met een plan B?

[..]

Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden. Heb de 'grens' van 1 maand al bereikt. Op dag 1 moest ik er niet aan denken om een maand niet te drinken. Voor je het weet, ben je er zo.
1 maand is al erg netjes. Zelf de eerste 100 dagen op papier bij gehouden. Wel prettig om de vooruitgang te zien en gaf ook wat motivatie om niet aan dat ene biertje te beginnen.

Verder ben ik benieuwd of jullie gerechten eten waar bijvoorbeeld een scheutje wijn in gebruikt is?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_163573970
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:57 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

1 maand is al erg netjes. Zelf de eerste 100 dagen op papier bij gehouden. Wel prettig om de vooruitgang te zien en gaf ook wat motivatie om niet aan dat ene biertje te beginnen.

Verder ben ik benieuwd of jullie gerechten eten waar bijvoorbeeld een scheutje wijn in gebruikt is?
Behalve medicatie van een puffer waar ook alcohol in zit (maar dat komt niet in je bloed of longen, want 'drijfgas' en kwam ik pas ook achter toen ik jaar gestopt was) consumeer ik geen enkele product met alcohol en ook alcoholvrij bier zou ik niet drinken, maar bier vind ik toch al ranzig ;)
Hell To The Liars
pi_163621444
Kick..
Hopelijk gaat het goed met iedereen?
Hell To The Liars
  zondag 10 juli 2016 @ 09:37:17 #68
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163635807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:22 schreef Droopie het volgende:
Kick..
Hopelijk gaat het goed met iedereen?
Hoe gaat het met jou? Als ik zo jouw verhalen terug lees vind ik dat je het erg goed oppakt allemaal, ook in de wat moeilijkere fases. Ga vooral zo door :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163635917
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 09:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou? Als ik zo jouw verhalen terug lees vind ik dat je het erg goed oppakt allemaal, ook in de wat moeilijkere fases. Ga vooral zo door :)
Het is misschien heel cliche, zolang je niet drinkt kan je alle andere fases in het leven stukken makkelijker aan.
Wil niet zeggen dat het een dan appeltje eitje wordt, maar als je het gaat vergelijken met de drank periode kan ik regelmatig alles goed relativeren.
Moet ik alleen oppassen dat ik niet alles kapot relativeer 😂

Maar bedankt :)
Hell To The Liars
  zondag 10 juli 2016 @ 09:57:22 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163635981
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 09:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is misschien heel cliche, zolang je niet drinkt kan je alle andere fases in het leven stukken makkelijker aan.
Wil niet zeggen dat het een dan appeltje eitje wordt, maar als je het gaat vergelijken met de drank periode kan ik regelmatig alles goed relativeren.
Moet ik alleen oppassen dat ik niet alles kapot relativeer 😂

Maar bedankt :)
Ik kan niet helemaal zeggen dat ik weet hoe het voelt, want ik heb überhaupt in m'n hele leven maar 2 glazen alcohol op en dat was puur omdat mensen in m'n omgeving vonden dat ik het maar eens moest proberen. Vond het niks. Ik heb best wel wat mensen gekend die verslaafd waren; had altijd heel veel respect voor degene die keer op keer toch weer aan het strijden was. Een iemand zei precies hetzelfde als wat jij nu zegt. Als je eenmaal gestopt bent en het iets meer onder controle hebt gaat de rest van je leven ook soepeler. Dat houdt hem dan ook tegen om weer de fout in te gaan, omdat hij nu juist enorm dol is op zijn leven. Ik vind het in ieder geval een hele sterke houding ^O^ B-)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163636154
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 09:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik kan niet helemaal zeggen dat ik weet hoe het voelt, want ik heb überhaupt in m'n hele leven maar 2 glazen alcohol op en dat was puur omdat mensen in m'n omgeving vonden dat ik het maar eens moest proberen. Vond het niks. Ik heb best wel wat mensen gekend die verslaafd waren; had altijd heel veel respect voor degene die keer op keer toch weer aan het strijden was. Een iemand zei precies hetzelfde als wat jij nu zegt. Als je eenmaal gestopt bent en het iets meer onder controle hebt gaat de rest van je leven ook soepeler. Dat houdt hem dan ook tegen om weer de fout in te gaan, omdat hij nu juist enorm dol is op zijn leven. Ik vind het in ieder geval een hele sterke houding ^O^ B-)
Exact dit, als je het nulpunt bereikt hebt in je leven is bijna uit alles wat daarboven zit iets positiefs te halen
Leven niet eerlijk? Denk terug hoe het was en koester wat je nu hebt.

6 van de 7 dagen ben ik gelukkig, en die andere dag overleef ik ook wel als die er is.
Hell To The Liars
pi_163676056
Dan reageer ik ook maar eens. Kijk al dik een half jaar met enige regelmaat in dit topic, maar posten durfde ik nog niet. Omdat wie A zegt ook B moet zeggen. En dat is nogal een drempel.

Drink al jaren te veel. Als ik begin kan ik niet stoppen. En ik begin iedere dag. Net zoals ik me iedere ochtend voorneem dat ik vandaag NIET ga drinken. En dan denk ik ach, 1 biertje, wat kan dat nou voor kwaad. En dan is het half 8, heb ik nog niet gegeten en lig ik al weer te lam op de bank om nog iets te gaan doen.

Zo'n enorme lijst met dingen die ik nog wil doen, maar dat komt er zo niet van. Sinds twee maanden gescheiden en ik woon alleen, en het is er niet beter op geworden. Voorheen dronk ik stiekem uit de fles tijdens het koken, en kon ik pas "echt" gaan drinken na een uur of negen, nu trek ik mijn eerste biertje open zodra ik mijn motorpak uitgedaan heb. "even een borrel" voor het eten, denk ik dan.

Ik zou er eigenlijk helemaal mee moeten ophouden, maar hoe begin ik. Ik zie er als een berg tegenop...
pi_163676389
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:55 schreef hondashadow het volgende:
Dan reageer ik ook maar eens. Kijk al dik een half jaar met enige regelmaat in dit topic, maar posten durfde ik nog niet. Omdat wie A zegt ook B moet zeggen. En dat is nogal een drempel.

Drink al jaren te veel. Als ik begin kan ik niet stoppen. En ik begin iedere dag. Net zoals ik me iedere ochtend voorneem dat ik vandaag NIET ga drinken. En dan denk ik ach, 1 biertje, wat kan dat nou voor kwaad. En dan is het half 8, heb ik nog niet gegeten en lig ik al weer te lam op de bank om nog iets te gaan doen.

Zo'n enorme lijst met dingen die ik nog wil doen, maar dat komt er zo niet van. Sinds twee maanden gescheiden en ik woon alleen, en het is er niet beter op geworden. Voorheen dronk ik stiekem uit de fles tijdens het koken, en kon ik pas "echt" gaan drinken na een uur of negen, nu trek ik mijn eerste biertje open zodra ik mijn motorpak uitgedaan heb. "even een borrel" voor het eten, denk ik dan.

Ik zou er eigenlijk helemaal mee moeten ophouden, maar hoe begin ik. Ik zie er als een berg tegenop...
Hoi, moedig dat je reageert man :)
Erkennen dat je een probleem heb en dat op 'papier' zetten is al een grote stap.

Wat belemmerd je om morgen bij de huisarts naar binnen te stappen?
En als B niet een stap vooruit is, wat zou B voor jou inhouden als het een stap achteruit zou blijken te worden (mag je delen, hoef natuurlijk niet).

Respect voor het delen van je probleem, hopelijk kunnen ik en andere users je een steuntje geven.
Hell To The Liars
pi_163676955
Dank je!

B is natuurlijk een stap vooruit, maar ik zie er als een berg tegenop. Vluchtgedrag, doe ik al mijn hele leven, en de alcohol is een makkelijke en goedkope manier om niet te hoeven nadenken...
pi_163677198
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:24 schreef hondashadow het volgende:
Dank je!

B is natuurlijk een stap vooruit, maar ik zie er als een berg tegenop. Vluchtgedrag, doe ik al mijn hele leven, en de alcohol is een makkelijke en goedkope manier om niet te hoeven nadenken...
Het enige lichtpuntje wat ik je kan geven momenteel is dit.
Als je morgen naar de dokter gaat, zal hij je niet veroordelen of ergens toe dwingen. Je bent ziek en geen crimineel, dus alles is in principe vrijwillig.

Dus stap die drempel over en ga, of ga naar een plaatselijke AA toe.

Wat zou een reden kunnen zijn om het niet te doen voor je?
Hell To The Liars
pi_163678634
De enige (slechte) reden die ik kan verzinnen is deze. Als ik niet vlucht moet ik de confrontatie aangaan met mezelf. En dat vind ik eng.
pi_163679087
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:12 schreef hondashadow het volgende:
De enige (slechte) reden die ik kan verzinnen is deze. Als ik niet vlucht moet ik de confrontatie aangaan met mezelf. En dat vind ik eng.
Hoe lang drink je al en wat is de trigger dat je bent gaan drinken?
Hell To The Liars
pi_163679660
Een paar jaar, denk ik. Trigger weet ik eigenlijk niet. Heb altijd al moeite gehad om het bij eentje te houden, maar de laatste jaren is het wel erger geworden.
Ik zat niet lekker in mijn vel in mijn huwelijk, hoewel ik op dat moment nog dacht dat het een prima huwelijk was.
Nu, na de scheiding heb ik wel geleerd dat het lang niet zo mooi was als ik dacht.

Ik heb me net ingeschreven bij minderdrinken.nl. Tijd om maar eens een stap te zetten.
pi_163679675
Maar nu ga ik naar bed. Want ik twijfel om nog een biertje open te trekken ;-)
pi_163679697
Succes!
Hell To The Liars
pi_163679704
Dankjewel!
pi_163680426
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:12 schreef hondashadow het volgende:
De enige (slechte) reden die ik kan verzinnen is deze. Als ik niet vlucht moet ik de confrontatie aangaan met mezelf. En dat vind ik eng.
Allereerst; wat moedig van je dat je deze stap (het erkennen van je probleem) hebt gezet en welkom in het topic!

Die confrontatie met jezelf is ook eng. Maar die eerste (of eigenlijk tweede) stap zetten betekent niet dat je die confrontatie direct vol hoeft aan te gaan. Je moet het eigenlijk zien als een voorbereiding om uiteindelijk die confrontatie aan te (kunnen) gaan.

Succes en als je vragen hebt of advies wil kun je hier altijd terecht! Je bent absoluut niet de enige en ik (we) begrijpen je struggles helemaal.
pi_163682963
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:51 schreef hondashadow het volgende:
Maar nu ga ik naar bed. Want ik twijfel om nog een biertje open te trekken ;-)
Tweede goede stap ^O^ (Eerste was om hier mee te gaan posten)
Hopelijk vind je in dit topic de steun en motivatie om de strijd verder aan te gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163697108
Voor de geïnteresseerden; zometeen op rtl4 de 1e aflevering van het 2e seizoen van "verslaafd!"
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163702937
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:24 schreef Koral het volgende:
Voor de geïnteresseerden; zometeen op rtl4 de 1e aflevering van het 2e seizoen van "verslaafd!"
Ik ben het zo eens met zo'n aanpak, andere kant zal die omgeving echt wanhopig zijn.

Een camera op mijn neus zou bij mij juist averechts werken in het begin. Hoewel de meeste gestopte mensen wel een mooie film/ verhaal zien in hun traject, maar dat is achteraf.
Hell To The Liars
pi_163778562
Even een berichtje van mij. Alweer een tijdje geleden.

Nog steeds gestopt met drinken. En het voelt lekker/goed. Ik heb geen behoefte aan alcohol en ik voel me ook flink veel fitter vergeleken met toen ik nog dronk.
De afgelopen tijd best druk gehad. Bezoek gehad en zo geregeld dat ik iedere dag wel wat ingepland had waardoor ik niet thuis bleef zitten. Ook afgelopen weekend een feestje gehad en ik ging nuchter naar bed. Had toen nog een laatste jointje genomen en mezelf beloofd dat dit het was. En het lukte voor 5 dagen goed, tot gisteren iemand een keiharde natrap gaf waardoor ik geen andere optie/'noodweg' zag dan een zakje te halen. Helaas.
Teleurgesteld in mezelf, maar ook teleurgesteld in de reden daarvan.
Vandaag beginnen we weer opnieuw.
5 dagen klinkt weinig, maar voor mij een 'record' in de 2 jaar tijd als ik thuis ben/niet op vakantie ben.

Volgende week beginnen met cognitieve therapie om dit soort valkuilen te beheersen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Milan. op 16-07-2016 07:02:53 ]
pi_163778585
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:51 schreef hondashadow het volgende:
Goed dat je de stap hebt genomen! Hoe gaat het daar nu?
pi_163779660
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 06:48 schreef Milan. het volgende:
Even een berichtje van mij. Alweer een tijdje geleden.

Nog steeds gestopt met drinken. En het voelt lekker/goed. Ik heb geen behoefte aan alcohol en ik voel me ook flink veel fitter vergeleken met toen ik nog dronk.
De afgelopen tijd best druk gehad. Bezoek gehad en zo geregeld dat ik iedere dag wel wat ingepland had waardoor ik niet thuis bleef zitten. Ook afgelopen weekend een feestje gehad en ik ging nuchter naar bed. Had toen nog een laatste jointje genomen en mezelf beloofd dat dit het was. En het lukte voor 5 dagen goed, tot gisteren iemand een keiharde natrap gaf waardoor ik geen andere optie/'noodweg' zag dan een zakje te halen. Helaas.
Teleurgesteld in mezelf, maar ook teleurgesteld in de reden daarvan.
Vandaag beginnen we weer opnieuw.
5 dagen klinkt weinig, maar voor mij een 'record' in de 2 jaar tijd als ik thuis ben/niet op vakantie ben.

Volgende week beginnen met cognitieve therapie om dit soort valkuilen te beheersen.
Bij de AA hadden we heel vaak mensen die de eerste 3 maanden van alles deden en na 3 maanden helemaal opgebrand waren en doordat ze moe waren geen energie meer hadden om gestopt te blijven.

Bij je therapie ga je straks leren dat stress niet veroorzaakt wordt door gebeurtenissen, maar hoe je er zelf erop reageert.
Dat ga je er nooit helemaal uitkrijgen, maar de reacties zullen hopelijk korter en minder heftig worden.

Serieus Milan, als ik je een rapportcijfer mocht geven krijg je van mij een dikke 8, echt tof om te lezen :)
Hell To The Liars
pi_163779704
Lezen jullie die Just Today nog wel eens?
Soms vallen onderwerpen zo griezelig actueel, dat ik het heel bijzonder (gewoon eng) vind.

Hopelijk vinden mensen uit dit topic er ook rust in en leren ze van sommige mailtjes. :)
Hell To The Liars
pi_163780531
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bij de AA hadden we heel vaak mensen die de eerste 3 maanden van alles deden en na 3 maanden helemaal opgebrand waren en doordat ze moe waren geen energie meer hadden om gestopt te blijven.

Bij je therapie ga je straks leren dat stress niet veroorzaakt wordt door gebeurtenissen, maar hoe je er zelf erop reageert.
Dat ga je er nooit helemaal uitkrijgen, maar de reacties zullen hopelijk korter en minder heftig worden.

Serieus Milan, als ik je een rapportcijfer mocht geven krijg je van mij een dikke 8, echt tof om te lezen :)
Bedoel je daarmee te zeggen dat ik over 1,5 maand meer moeite ga hebben met gestopt te blijven?

Thanks :) Ik ben ook benieuwd naar volgende week. Voor zolang het nog duurt, psych gaat op vakantie en niet lang daarna stop ik ermee daar (had je laatst erover verteld in DM).
Heb wel behoefte aan verdere behandeling/steunpilaar, maar goed, we moeten maar even aanzien.
pi_163782581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:13 schreef Milan. het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee te zeggen dat ik over 1,5 maand meer moeite ga hebben met gestopt te blijven?

Thanks :) Ik ben ook benieuwd naar volgende week. Voor zolang het nog duurt, psych gaat op vakantie en niet lang daarna stop ik ermee daar (had je laatst erover verteld in DM).
Heb wel behoefte aan verdere behandeling/steunpilaar, maar goed, we moeten maar even aanzien.
Over 3 maanden kan de euforie verdwenen zijn en wordt het 'gewoontjes' sommige gaan dan dingen bagataliseren en als je de maanden ervoor alle energie verbruikt hebt kan het moeilijker worden, maar ook in de toekomst zal je moeilijke momenten houden.

Heb je toevallig Louis Theroux gezien afgelopen donderdag, ging die mee met alcoholisten.

Wat jou betreft je gaat straks een nieuwe omgeving in, dus nieuwe prikkels. Dat kan een voordeel zijn, maar mensen kunnen ook je geschiedenis niet.
Aan jou de opdracht om er de juiste draai aan te geven
Hell To The Liars
pi_163787543
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163801989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 07:04 schreef Milan. het volgende:

[..]

Goed dat je de stap hebt genomen! Hoe gaat het daar nu?
Redelijk. Niet helemaal alcoholvrij, maar wel behoorlijk minder. In ieder geval een beginnetje.
Moet vandaag naar twee verjaardagen van neefjes en daarna naar mijn ouders, ga proberen het bij fris te houden.
pi_163802530
Een begin is een begin.
Nog naar de dokter ofzo geweest :)
Of wil je het eerst zelf proberen

De wil vind ik al bewonderingswaardig :)
Hell To The Liars
pi_163820931
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:56 schreef Droopie het volgende:

[..]

Over 3 maanden kan de euforie verdwenen zijn en wordt het 'gewoontjes' sommige gaan dan dingen bagataliseren en als je de maanden ervoor alle energie verbruikt hebt kan het moeilijker worden, maar ook in de toekomst zal je moeilijke momenten houden.

Heb je toevallig Louis Theroux gezien afgelopen donderdag, ging die mee met alcoholisten.

Wat jou betreft je gaat straks een nieuwe omgeving in, dus nieuwe prikkels. Dat kan een voordeel zijn, maar mensen kunnen ook je geschiedenis niet.
Aan jou de opdracht om er de juiste draai aan te geven
Eens hiermee.
Do what you love, love what you do!
pi_163861463
Zondag ging goed. Hele middag in de tuin gezeten bij de beide verjaardagen, radler 0.0 gedronken.
Zondagavond wel moeilijk, maar ook niet gedronken.

Maandag toch weer drie halve liters gedronken.

Vandaag maar weer zonder. Moet kunnen verdomme.
pi_163861878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:00 schreef hondashadow het volgende:
Zondag ging goed. Hele middag in de tuin gezeten bij de beide verjaardagen, radler 0.0 gedronken.
Zondagavond wel moeilijk, maar ook niet gedronken.

Maandag toch weer drie halve liters gedronken.

Vandaag maar weer zonder. Moet kunnen verdomme.
Wat was de aanleiding dat je maandag toch weer ging drinken?
pi_163865541
Helemaal niks. Moest nog even boodschappen doen op weg naar huis, uit gewoonte bier ingeladen.
Thuisgekomen motorpak uit, halve liter open getrokken, en daar ging ik weer. :(
pi_163865828
Geloof je dit zelf? Ik ken je niet maar heb moeite je nu te geloven.

Van iemand die wil stoppen mag je wel iets meer weerstand verwachten tegen specefieke gewoontes?

En zelfs al had je het idd uit gewoonte gekocht. Open maken en opdrinken zijn dan nog vers 2 en 3.

Zoek een andere 'beloning' ipv drank als weer boodschappen doet? Krijg je geen hekel aan jezelf als je er weer geld aan hebt uitgegeven. Waarom zou je geld uitgeven (de kassa in de supermarkt of waar je dan ook betaald is echt een mooi moment om je af te vragen wat goed voor je is) aan iets waarvan je je achteraf een zwakkeling vindt?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163865935
Ouch. Maar je hebt wel gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')