abonnement Unibet Coolblue
pi_163305342
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
  zondag 26 juni 2016 @ 09:46:53 #2
409579 LuDann
All the way
pi_163305414
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 09:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik hoorde al dat R. van ingee en Ro van fap ook ziek waren na de meet, net als Sjaak. Ik ga de incubatietijd van hand- mond- etc eens opzoeken...
Oh! Wolk heeft ook een blaasje vlak bij haar mond, maar ze lijkt niet ziek verder. Misschien omdat ze hand- mond- voetziekte al eens gehad heeft. Ik vroeg me al af wat het kon zijn.
pi_163305500
:o Mijn kleine is (vooral 's nachts) jammerig en koortsig met onduidelijke reden, en de grote was er dan wel niet, maar die heeft dus ook 5 blaasjes. Ik dacht aan waterpokken light (hij heeft ze al eens goed gehad maar was toen nog geen 1) maar hier kan dus ook iets van een oorzaak zitten. Al geloof ik niet dat mijne echt met de genoemde kinderen in contact is geweest, behalve dan met Twix.
pi_163305611
uh oh..Ik steek even mijn kop in het zand.. :o
pi_163305622
Leuk, die meetings! Moeten we vaker doen *O* ;)
pi_163305706
Nu vind ik het helemaal jammer dat ik niet kon -O- FMO :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163305856
Aha! Mini had ook koorts, beetje braken en ik dacht dat ze waterpokken had, maaaarrr.. It all makes sense now. Goed voor de weerstand! Beterschap voor alle mini's :*
  zondag 26 juni 2016 @ 10:28:34 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163305890
Oi, wat naar voor de babies! Beterschap :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163305935
Oh én bedankt voor alle felicitaties! Het was echt perfect O+
pi_163305972
Beterschap voor alle ukkies :*

Hier was M ook ziek/niet lekker na de meet. Koorts gehad, maar verder leek ze niet echt heel ziek. Nu is ze weer snipverkouden met hoesten (en daarna gaat ze steeds huilen dus ik denk dat ze ook keelpijn heeft). Ik heb verder geen blaasjes gespot. Maandag heeft ze vaccinaties gehad dus ik vermoed eerder dat het daarvan was.

Verder komen er 2 tanden door, zitten er nog 4 bobbels (2 boven en 2 onder), kan ze sinds gisteren ineens zwaaien en zit ze iedere ochtend in bed te wachten tot wij komen. Volgens mij is ze een inhaalslag aan het maken.. :D Ze is wel heel jengelig, arm kind ;(
  zondag 26 juni 2016 @ 10:46:48 #11
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163306116
Mijn neefje heeft een tijd geleden oog-hand, mond, voet ziekte gehad. Ik heb toen opgezocht hoe besmettelijk het was. Maar 1-2 op de 10 krijgt daadwerkelijk blaasjes. Dus het kan zijn dat iedereen besmet is op de meet, maar niet iedereen echt 'ziek' wordt en blaasjes krijgt.
pi_163306219
Beterschap voor alle babies!
pi_163306282
Mmm, Ketel is ook nogal jengelig en hoesters veel. Dacht dat het van de kies kwam, maar wie weet dan!
  zondag 26 juni 2016 @ 11:01:08 #14
409579 LuDann
All the way
pi_163306315
Jeetje, hoop zieke baby's door die meet! Beterschap.

Wow, 6 tanden kazy, das een hoop ineens. :o

Ik ben voor nu gestopt met de slaapcoaching, zoals dat in het boek wat ik heb gelezen heel vriendelijk genoemd wordt. Misschien dat ik het over een tijdje nog een keer een poging geef. In het boek worden ook voorbeelden van baby yoga oefeningen beschreven die je kunt doen voor bedtijd, als ontspanning. Ik doe die oefeningen nu 's nachts met haar, als ze wakker wordt. Het helpt ons beiden ontspannen. De laatste paar nachten heb ik in bed die oefeningen met haar gedaan in plaats van naar beneden te gaan.
  zondag 26 juni 2016 @ 11:53:46 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163307326
Wel heel besmettelijk, dat virus!
Ik was niet eens op de meet en had ook een zieke baby met zere keel en blafhoest. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163307940
Hier nog niets te merken qua zieke baby. We gaan het mee maken. Beterschap voor de zieke baby's!
pi_163311811
:W vanuit Italië! Reisdag 1 zit erop. We gingen als de brandweer. Twix sliep en kletste en sliep. Blaasjes heeft hij nog maar hij lijkt vandaag wat minder last te hebben. Hij sliep vannacht ook weer door tot wij hem uit bed visten en in de MC deden. Daarna sliep hij direct weer verder. O+
pi_163312637
Klinkt goed Malteser, fijne vakantie! Snel joh, nu al in Italie!
  zondag 26 juni 2016 @ 16:24:45 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163313734
Ik kom hier maar eens langzaam aanschuiven met mijn versche baby.



Amélie O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163313900
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:24 schreef Chanty het volgende:
Ik kom hier maar eens langzaam aanschuiven met mijn versche baby.

[ afbeelding ]

Amélie O+
Wat een plaatje!

Mogen onze zoons al dingen naar haar handje? O+
Schudden voor gebruik
pi_163314088
van onze beste vriendengroepje is een stelletje zwanger *O*

Niet meer de enige en gelijk meer achteraf begrip :') Oh dat zwanger zijn is idd doodvermoeiend. Ik wil alleen maar naar bed en slapen en zulks.

Welkom in het eerste trimester *O*

Ze vond het vervelend zoveel rekening te houden met niet roken, niet drinken en een waslijst aan dingen die ze niet mocht eten. Gisteren waren we eindelijk weer eens compleet met een hapje en drankje hier. Keek ze de tafel rond... ik mag hier gewoon alles!! O+ En lekkere watertjes met smaakjes enz gemaakt. Ze vonden het ook zo tof dat wurm zo enorm zat te smikkelen en bunkeren. Mijn meneer liet zijn draagdoek eens zien aan de papa-to-be en zei ik leer je wel knopen man! O+

Zo cute. Met het andere stel lekker kleppen over de tuintrouwerij en planning eromheen :D
En wij zelf over mogelijk verhuizen

Tof tof..... dat wurm ook nog eens dik 1,5 uur tussen voedingen liet was echt super! Normaliter moet ik half tien echt naar bed, want dan ben ik het heen en weer geloop echt beu. Nu was het half drie :9 *Gesloopt!*

Lees net dat er een uitbraak is van hvm ziekte .. sucks...
havermoutbadjes of washandjes weken met havermout en daarmee insmeren geeft verlichting bij erge gevallen. :* Succes!
Schudden voor gebruik
pi_163314494
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:43 schreef Mineola het volgende:
Klinkt goed Malteser, fijne vakantie! Snel joh, nu al in Italie!
Ja! We konden echt super goed doorrijden (via Oostenrijk) dus hebben nu een hotel net over de Italiaanse grens. Maar wel nog in het Duitstalige gedeelte dus vanavond aan de schnitzel alvorens twee weken los te gaan op verse pasta, pizza, caprese salade en ander lekkers!


Chanty, welkom!! Prachtige foto! O+

Beterschap voor alle zieke kinderen.

Stippel, dat klinkt als een toffe avond. Wat fijn!
pi_163315023
Wat een eind gereden! Hele fijne vakantie!:*
Schudden voor gebruik
pi_163315195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:24 schreef Chanty het volgende:
Ik kom hier maar eens langzaam aanschuiven met mijn versche baby.

[ afbeelding ]

Amélie O+
Ohhh wat een mooi meisje O+!
Edit: nog van harte gefeliciteerd natuurlijk! Ik zit zo naar die foto te kijken dat ik dat bijna zou vergeten, sorry :P.
  zondag 26 juni 2016 @ 17:42:06 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163315448
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:30 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat een plaatje!

Mogen onze zoons al dingen naar haar handje? O+
Kom maar door met die kamelen :7

Dank je wel zusje O+

En fijne vakantie maltheser!

Wat is dat weer klein zo'n baby! En wat is je peuter dan ineens groot :o ben wel echt aan het genieten van alles O+ behalve van mijn hechtingen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163315755
Wat een mooi meisje Chanty!! Ik zou bijna gaan rammelen voor een tweede :+

En dat klinkt goed Malteser! Krijg ook steeds meer zin in de vakantie! Geniet ervan!

En beterschap voor alle zieke baby's!
pi_163317278
Wat een prachtig meisje heb je daar Chanty, nog van harte gefeliciteerd!

En wat vervelend van zoveel zieke baby's zo ineens, heel veel beterschap allemaal.

Fijne vakantie Malteser, wij zaten afgelopen september daar in de buurt, vond het een super mooie omgeving.

Ik mocht vandaag van mijn vriend zomaar een nieuwe fiets uitzoeken (de oude is ook wel aan vervanging toe). Het is de gazelle bloom geworden, zwart. Met een twee fietstoeltjes erbij en windscherm, ik ben happy :D
pi_163317392
Beterschap voor alle zieke baby's. Hier nog steeds een ziek vriendje, geen zieke baby gelukkig.

Oooooh, Chanty, wat een mooi meisje...

S. en ik hebben er maar een gezellige dag van gemaakt samen. Eerst ontbeten met de mama's, papa's en baby's van de zwangerschapsgym en daarna naar de verjaardag van zusje. Wel vermoeiend, al dat gesjouw van hot naar her met baby, kinderwagen en tas.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163317869
Ooooooo, Chanty, kiek nou. *;

Beterschap voor alle zieke kleintjes. Ze zijn zo sneu zo. ;(
Ik hou me verre van de Fok!wet en zeg dus maar even niks over de gezondheid hier.

Malteser, geniet van je vakantie! Ik heb net gegeten maar kreeg spontaan honger van je post. :')

Klinkt als een leuke dag LeSage. En klinkt ook vermoeiend. Ik merk dat ik nooit hele dagen vanalles onderneem. :@

Xanteh, wat lief! En hier ook de Gazelle Bloom (geloof ik, ik heb met uitkiezen zo veel fietsen gezien dat ik het niet meer weet :P)

Stippel, wat leuk om eindelijk een beetje herkenning te krijgen.

Wij hadden een fijne dag. Thuis lekker gerommeld. Daarna even naar de Vogelkelder geweest (grote dierenwinkel in Den Haag waar ook allerlei beestjes te bekijken zijn). Favoriet waren de flamingo's en de waterhoentjes buiten die L.'s rijstwafel op hebben gegeten.

Ze eet sinds vandaag ineens zelf met een lepel. Het hele huis heeft dus een lekker kwarkmaskertje gekregen daarnet. :D

Ik merk aan alles dat ik me voor aan het bereiden ben op mans operatie van aanstaande dinsdag. Ik vind het spannend om de komende weken alles zelf te moeten regelen en dan ook nog eens voor man te moeten zorgen. Het gaat vast goed komen, maar ik vind het op voorhand al pittig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163317896
Oh en wij hebben vandaag een foto gemaakt en een uitnodiging voor de familie voor haar verjaardag. Zulke leuke foto's :D
En ik moet nog even bedenken wat haar traktatie wordt op de opvang, heb twee dingen bedacht. En op haar verjaardag krijgt ze een kwarktaartje met aardbei :)
pi_163317959
Wat heb je in gedachten qua traktatie?

Ik denk dat ik me er bijzonder simpel van afmaak dit jaar: Watermeloen uitsteken met een sterretjesvorm in twee maten en dat op een rietje steken en bellenblaas. Vastmaken met een lintje en daar een kaartje aan ofzo. Moet in een uurtje te maken zijn toch?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163318073
Dat klinkt inderdaad als snel te doen!

Ik zag leuke bakjes met een Dikkie Dik hoofdje, en dan wat maisboogies erin:

Voordeel: Dikkie Dik, vindt ze echt heel leuk. Nadeel: die dingen maken is een beetje bewerkelijk, maar goed, ze zijn met 5 of 6 kinderen, dus dat valt mee.

Of anders spiesjes met twee rolletjes van een reepje pannenkoek en drie aardbeien.
Voordeel: makkelijker te maken. Nadeel: geen Dikkie Dik
pi_163318386
En een kartonnen Dikkie Dik hoofdje op het uiteinde van de spies? Best of both worlds!
  zondag 26 juni 2016 @ 19:17:41 #34
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_163318441
Weet iemand waar je comics-babypakjes kan kopen ? :D O+
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 26 juni 2016 @ 19:20:06 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163318506
He, die dikkie dik dingen heb ik ook gepinned. Ik weet alleen nog niet wat ik er tussen ga doen. ik geloof dat ze de kinderen altijd de traktatie mee geven, zodat de ouders kunnen bepalen of het eten oké is. Dus het wordt sowieso iets dat voorverpakt is. En het moet leuk zijn voor kinderen van 1-4 jaar en bij voorkeur biologisch en ook geen plastic enzo. Ik denk dat het een pakje rozijntjes wordt, of een mandarijntje. En misschien een uitdeelboekje erbij.
Deze vind ik ook wel leuk:

http://www.moodkids.nl/food/2014/01/15/forest-animals-traktatie

Oh en welkom chanty, gaat alles goed?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163318791
Leuk idee IMA! Ik wilde iets met bellenblaas doen, want dat vindt ze leuk. De foto voor de uitnodiging wil ik morgen maken :D

M. heeft dit weekend kennis gemaakt met allerlei nieuwe dingen:
-Gisteren at ze bijna de kiezeltjes uit de achtertuin;
- Ze mocht een likje van een ijsje en nam gelijk een hele hap. *Brainfreeze!*
- Vanmiddag gingen we verven voor een tekening, omdat een kdv-leidster afscheid neemt. De verf zag er alleen wel erg lekker uit.. Ik was echt net te laat, ondanks dat ik er naast zat om haar handjes te sturen :@
- Zojuist was ik bezig in de keuken en M was lief aan het spelen, totdat ze wel erg stil was. Ik ging kijken. Zat ze op d'r gemak aarde uit een plantenbak op te eten. Ieuw.

Wie belt het AMK? :'( :') :X
pi_163319116
Mariposas, oja, dat is wel een goede, even in het boekje kijken of ze nog regels hebben. Heb eigenlijk nog nooit meegekregen dat een ander kindje heeft getrakteerd uit haar groepje..

Kazy :D Klinkt als een mooi ontdekkingstocht! En qua verf, ik zag een keer van JufM (die had het via Pinterest geloof ik) dat ze een blaadje met wat stippen verf in een diepvrieszakje deed. En dan kunnen ze met de vingertjes erop 'schilderen'.

Ja, Luna, daar zat ik ook al over na te denken, dat is ook nog een optie.
pi_163319617
Eventjes, want naam, één van de afvallers:

-weg

[ Bericht 74% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 26-06-2016 21:17:58 ]
pi_163319778
Dat is wel een goed idee IMA! Zo gaan we het de volgende keer proberen. (Het zat gelukkig voornamelijk op haar lip, maar toch #fail :')

Oh leuke foto! O+
  zondag 26 juni 2016 @ 20:34:31 #40
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163321182
Wat schattig Ima O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163322309
Chanty wat is ze mooi O+

Ima wat is dat jaar omgevlogen :o ook al zo'n grote!
pi_163322418
Oh, wat een leuke foto, IMA! Mooi meisje (en een mooie naam ook).

Kris, ik kan we voorstellen dat je bezig bent met de operatie, lijkt me ook echt pittig. Ik ben zelf overigens wel bijna altijd op reep met de kleine :@ ik ben gewoon niet zo goed in hele dagen thuis zijn. Voordeel is wel dat S. heel goed slaapt overal. In zijn wagen, maxi-cosi, bedjes bij anderen..

Leuk, die traktaties! Dikkie Dik is wel leuk om te maken, en als het niet zoveel kindjes zijn ook nog wel te doen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163325285
Chanty, wat een mooi meisje! Gefeliciteerd! Hoe vind lucas het om een zusje te hebben?

Beterschap voor alle zieke baby's.

Kris, dat lijkt me idd pittig. Succes de komende tijd.
pi_163325361
Dag lieve baby's en babymama's! Sinds dit weekend mogen wij doorschuiven naar de dreumesen. Ik ben meer een lezer dan een poster (vooral ook omdat alles meestal goed gaat, hij is een makkelijke blije kleine man) en vond het geweldig en herkenbaar om in dit topic te te horen hoe alle kleine babytjes eigenlijk toch wel supersnel veranderden in eigenwijze lieve leuke kindjes O+ Tot in het dreumestopic!
pi_163327638
Oh Minarosa alsnog gefeliciteerd met je dreumesje! :)

Hm Kris, heel begrijpelijk dat je er veel mee bezig bent, en lijkt me ook echt pittig. Mijn vriend had laatst z'n sleutelbeen gebroken en dat vond ik al zwaar, en dan hoefde ik nog niet echt voor hem te zorgen want hij redde zich redelijk. Succes de komende tijd.

Zucht, luxeproblemen hiero. Ben een vakantie adresje in Italië aan het zoeken maar alles wat ik geschikt vind is al volgeboekt. Was handig geweest als we iets eerder bedacht hadden dat we toch op vakantie zouden gaan deze zomer.
pi_163327992
Maar ik kwam iets vragen!

2,5 pakken voeding geleden (:+ ik denk zo'n 3 weken nu dus?) zijn we overgestapt op voeding nummer 2. Sindsdien spuugt E weer veel gedurende de hele dag -O-. Ik dacht eerst dat het gewoon even wennen was aan de nieuwe voeding, maar dat duurt nu wel erg lang, of is dit normaal?

Ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn :?. Ik baal er wel van, waren we er net een tijdje vanaf, begint het weer..
pi_163328518
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Maar ik kwam iets vragen!

2,5 pakken voeding geleden (:+ ik denk zo'n 3 weken nu dus?) zijn we overgestapt op voeding nummer 2. Sindsdien spuugt E weer veel gedurende de hele dag -O-. Ik dacht eerst dat het gewoon even wennen was aan de nieuwe voeding, maar dat duurt nu wel erg lang, of is dit normaal?

Ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn :?. Ik baal er wel van, waren we er net een tijdje vanaf, begint het weer..
Gewoon standaard voeding of van dieetvoeding naar standaard? Even terugschakele en kijken wat er gebeurt?
S. 2014
J. 2016
pi_163329313
Ik ben blijven hangen op 1. Kan je dus niet helpen maar eventueel is op 1 blijven geen slecht iets
  maandag 27 juni 2016 @ 06:39:02 #49
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163332679
Luna: Lucas moet flink wennen. Het gaat eigenlijk zoals verwacht. Hij hangt enorm veel aan mijn man, is uit zijn hum, soms hyperactief of hij is lekker aan het uittesten. Zo nu en dan geeft hij de baby wel een kusje O+ ik ben alleen interessant van de borstvoeding en verder moet hij weinig van me weten, maar goed ik kan ook nog niet super veel met hem doen. Komt wel in orde maar heeft wat tijd nodig.

Minarosa :W

Helaas geen verstand van fv maar heb altijd begrepen dat 1 prima is en overstappen niet nodig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163332716
Nog gefeliciteerd Minarosa!
  maandag 27 juni 2016 @ 09:41:19 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163333822
Ik gebruik ook nogsteeds 1, misschien gewoon weer terug gaan dan?

De autopaniek is nog steeds helaas. Nieuw stoeltje gekocht, dat helpt niks. Jammer maar helaas, ik hoop dat het een fase is en dat het (snel) weer overgaat. Misschien elke week even proberen anders. Ik baal wel echt, we wilden best wel lekker uitstapjes maken in de vakantie, die begint over 2wk.
Opzich lukt bussen en treinen ook hoor, maar dat kost bakken vol geld met 3 betalenden. En het is toch minder vrijblijvend, ik hou juist zo van hop en gaan.
:{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163334240
ons droomhuis is verkocht onder voorbehoud....

aan een ander!!!

ons huis!! :'( :(
Schudden voor gebruik
pi_163334362
Mina, gefeliciteerd! *O*

Wat naar Pinq. Is er ook paniek als iemand achterin spelletjes speelt?

Stippel, hoe durven ze :(

Wij hadden een beetje een andere nacht dan normaal. L. slaapt normaal tot een uur of 3 en drinkt dan. Nu kwam ze om 12 uur al en sliep ze daarna door tot 6. Volgens mij vind ik dat wel dikke prima. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163334443
Ja! :(

We riepen nog wel dibs!
Schudden voor gebruik
pi_163335088
he verdorie, stippel!

En wat een fijne nacht, krisvc! Ik was wakker tussen3 en 4 omdat T niet zo fijn weer wou slapen. Maar, daarna sliep hij door tot half 8, dus dat was ook fijn.

Dragen julliie kleintjes ook van die leren schoene met kruipen buiten? T heeft laatst z'n teen helemaal opengehaald aan een stuk asfalt, en dat vind ik zo sneu...
  maandag 27 juni 2016 @ 11:06:43 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163335201
Hier leren slofjes, Carozoo, die houden t best lang op de tegels (bij oudste waren ze na 3 maanden buiten kruipen/ lopen door). Schoenen doen we nog niet, pas als ie vooral loopt en niet kruipt, vind t anders zonde van de schoenen, en ook niet zo goed voor de ontwikkeling van de voetjes.
pi_163335300
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
he verdorie, stippel!

En wat een fijne nacht, krisvc! Ik was wakker tussen3 en 4 omdat T niet zo fijn weer wou slapen. Maar, daarna sliep hij door tot half 8, dus dat was ook fijn.

Dragen julliie kleintjes ook van die leren schoene met kruipen buiten? T heeft laatst z'n teen helemaal opengehaald aan een stuk asfalt, en dat vind ik zo sneu...
Ja. Hier draagt wurm buiten schoenen als hij lekker gaat kruipen ook een steviger broekje die over de knie valt. Hij draagt ook wel eens waterschoentjes als het lekker warm is. Anders waren zijn tenen of nageltjes steeds stuk en mega rode pijnlijke knieën. Overigens toen hij net kroop (2 maanden terug alweer O.o) hadden we van die schoentjes met super flexibele zooltjes. Die zijn voor als ze net leren of gaan staan en lopen. Nu hij beter loopt hebben we schoentjes met een zooltje die uit een stuk bestaat. Je kunt misschien ook kijken naar slofjes of zo.

Maar wurm loopt al stukken aan een handje of stukjes los mee en dan is het op sokken of blote voet ook niet zo handig. Hij vindt het ook tof om de hond uit te laten en dan een handje aan mij vast en een handje aan de riem van de hond vast O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog drie dagen en dan is hij alweer 11 maanden! Wat gaat dat vreselijk hard!
Schudden voor gebruik
pi_163335512
Sorry stippel, wilde je mijn appartement kopen? 😊 Hier een hele fijne maandag, want ons 2,5 jaar te koop staande appartement verkocht onder voorbehoud!

En een uitgeput en blij jongetje, na een paar dagen van frustratie want meneer wilde ook weer op zijn kont gaan zitten als hij stond en hij kieperde steeds om heeft hij het onder de knie! En nu ligt hij dus midden in de woonkamer te slapen, uitgeput!
pi_163336548
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:22 schreef Ggirl het volgende:
Sorry stippel, wilde je mijn appartement kopen? 😊 Hier een hele fijne maandag, want ons 2,5 jaar te koop staande appartement verkocht onder voorbehoud!

En een uitgeput en blij jongetje, na een paar dagen van frustratie want meneer wilde ook weer op zijn kont gaan zitten als hij stond en hij kieperde steeds om heeft hij het onder de knie! En nu ligt hij dus midden in de woonkamer te slapen, uitgeput!
Ha! Fijn!

Nee. Deze woning was wo op de markt gekomen en vanochtend werden we gebeld dat het al verkocht is :( Helaaaaasch!
Schudden voor gebruik
pi_163345444
We zijn op de plaats van bestemming! Zo fijn! Twix deed het super.
Een klein gevalletje van jammer: we tillen de Joolz uit de auto en na 5 minuten klapt de band (en hij stond niet in de zon). Rubber en plastic vloog ons om de oren, want ook de velg ligt in stukken. We schrokken enorm!
Nu dus geen wagen op vakantie ;( maar wel een Tula en een doek dus we redden het wel. Toch stom!
pi_163345449
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:20 schreef Mariposas het volgende:
He, die dikkie dik dingen heb ik ook gepinned. Ik weet alleen nog niet wat ik er tussen ga doen. ik geloof dat ze de kinderen altijd de traktatie mee geven, zodat de ouders kunnen bepalen of het eten oké is. Dus het wordt sowieso iets dat voorverpakt is. En het moet leuk zijn voor kinderen van 1-4 jaar en bij voorkeur biologisch en ook geen plastic enzo. Ik denk dat het een pakje rozijntjes wordt, of een mandarijntje. En misschien een uitdeelboekje erbij.
Deze vind ik ook wel leuk:
[ afbeelding ]
http://www.moodkids.nl/food/2014/01/15/forest-animals-traktatie

Oh en welkom chanty, gaat alles goed?
die hadden wij ook. (zie andere topic) :P
pi_163345516
Jagar, hier roze leren Bambino slofjes of zwarte hogere anti slib sloffen/sokken
pi_163345666
Twix, dat is balen. Wel fijn dat er doeken zijn om de vakantie mee door te komen. Nu lekker vakantie vieren in de Italiaanse zon. :9

Sillie, ben je op vakantie of heb ik je gewoon al een paar dagen gemist? Alles goed daar?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163346095
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:48 schreef Krisvc het volgende:
Twix, dat is balen. Wel fijn dat er doeken zijn om de vakantie mee door te komen. Nu lekker vakantie vieren in de Italiaanse zon. :9

Sillie, ben je op vakantie of heb ik je gewoon al een paar dagen gemist? Alles goed daar?
Ja hoi! :W

Ik ben een paar dagen weg geweest en nu probeer ik steeds bij te lezen zodat ik op iedereen kan reageren, maar het lukt steeds niet omdat er iets tussendoor komt. :')

Welkom Chanty! :W Wat een prachtig meisje heb je daar! :)

Stippel: wat balen van jullie droomhuis. Hopelijk komt droomhuis 2.0 snel op jullie pad!

Malteser: :o , wat stom van die klapband! Hopelijk toch een goede vakantie! Fijn dat de reis goed ging!

Hier alles wel ok. We hadden familieweekend in Limburg. W. vond alle drukte prachtig en vermaakte zich prima, maar slapen was drama. En daar gingen natuurlijk alle "oudgedienden" (als in, mijn oma, mijn ouders, tante's en oom's ) zich met goed bedoelt advies tegenaan bemoeien. Met als toppunt dat ik een uitgeputte W. op bed had gelegd en hij in reactie lag te mopperen. Ik liet hem bewust mopperen, want er was niks meer met 'm te beginnen. Ga ik naar het toilet, kom ik terug, hadden mijn oma en moeder 'm weer uit bed gehaald. :( Eer 'ie eindelijk sliep was het 23:30, en zn laatste dutje eindigde rond 12:30, dus je kan nagaan hoe gezellig ie nog was..

[ Bericht 18% gewijzigd door silliegirl op 27-06-2016 19:06:13 ]
pi_163346282
Balen, Stippel, van jullie droomhuis. Het was dus ook iemand anders droomhuis ;)

Fijne vakantie, Malteser. Jammer van de klapband, maar ook wel lekker om te dragen O+

Ik kreeg vanmorgen om half 8 een telefoontje van mijn collega die net 1 dag met verlof was. Ze is gewoon al mama geworden. Een supersterk baby'tje, want de apgar was helemaal perfect. Wel weer even het besef hoe anders een zwangerschap/geboorte kan verlopen en hoe gelukkig we ons mogen prijzen dat het bij ons allemaal goed ging.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163348997
L heeft ook nog geen schoentjes of slofjes, maar kruipt/tijgert ook meestal binnen ipv buiten. Misschien voor de zomer wel eens kijken of we die moeten aanschaffen...

Dat klinkt als een fijne nacht Kris!

Fijn dat jullie op de plaats van bestemming zijn Malteser! Heel veel plezier daar en lekker genieten van het heerlijke eten in Italië (ben nog nooit in Italië geweest, maar voor t eten zou ik heeeeel graag een keer daarheen gaan) Risotto :9~ & het land zelf lijkt me natuurlijk ook hartstikke mooi hihi...
Inderdaad balen en schrikken van de klapband! Fijn dat je dan de draagdoek hebt! Wij hebben wel een draagzak, maar ik heb die in het begin weleens gebruikt, maar nu eigenlijk nooit meer.. Ik weet niet wat we dan zouden moeten doen zonder de wagen...

Minarosa nog van harte gefeliciteerd!

Hele mooie foto Chanty! O+

& ik zag gister ook nog een hele leuke en mooie foto van IMA! Wat een lieverdje!!
pi_163350491
Ik ben ook op zoek geweest naar schoentjes, maar dat viel nog niet mee! Ze kan nu maat 19 aan (als ze niet te groot vallen), maar dan heb je echt weinig keuze. Ze loopt ondertussen echt de hele dag, nu ze ook niet meer naar een stoel of tafel hoeft te kruipen om op te staan is het helemaal gebeurd met kruipen. En ook graag buiten. We hebben wel laarsjes voor in de tuin en tevaatjes voor de zomer. Maar ze moet eigenlijk nog sneakertjes of zo.

Malteser, wat balen van de wagen! Ik vroeg me van het weekend af of we de joolz wel mee moeten. Hij neemt eeg veel ruimte in. Misschien een simpelere buggy (en de tula natuurlijk).

En ook balen van het huis Stippel! Maar misschien komt er een nog betere en ben je blij dat deze weg was :+

LaSage, dat ging snel dan! Gelukkig is alles goed gegaan.

Verder weet ik het niet meer. Ik was jam aan het maken voor de markt van de opvang.

En ik krijg voor de helft een nieuwe functie, heel erg tof! Maar zal ook blij zijn als m'n opleiding is afgelopen, want m'n hoofd zit erg vol..
  maandag 27 juni 2016 @ 21:01:58 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163351589
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ben ook op zoek geweest naar schoentjes, maar dat viel nog niet mee! Ze kan nu maat 19 aan (als ze niet te groot vallen), maar dan heb je echt weinig keuze. Ze loopt ondertussen echt de hele dag, nu ze ook niet meer naar een stoel of tafel hoeft te kruipen om op te staan is het helemaal gebeurd met kruipen. En ook graag buiten. We hebben wel laarsjes voor in de tuin en tevaatjes voor de zomer. Maar ze moet eigenlijk nog sneakertjes of zo.

Lastig is dat ja, mijn dochter liep ook met maat 18-19 en het heeft lang geduurd voordat we überhaupt degelijke schoenen voor haar konden vinden. Werd uiteindelijk na veel winkels bezocht te hebben verwezen naar Durlinger, en daar hadden ze wel echte schoenen (zo'n laarsmodelletje) in maat 19. Ik meen gewoon van Bunnies zelfs, maar lang niet elke winkel koopt in maat 19 in zeiden ze.

Voordeel van laarsjes is wel dat ze niet snel uit schieten als ze nog een half maatje te groot zijn. Dat is bij sneakers sneller.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:04:26 #69
409579 LuDann
All the way
pi_163351690
Oh balen van de kinderwagen, Malteser! Gelukkig hebben jullie een doek en een drager mee, dat scheelt. Veel vakantieplezier. O+

Stippel, balen van het droomhuis!

Wat een prachtige baby, Chanty. O+ Popje O+

Wolk draagt Carazoo slofjes, te koop op Ebay voor 9 euro. Ik vind ze ideaal, ze had lang niet door hoe ze ze uit kon trekken. Nu wel inmiddels. :P Maar meestal laat ze ze aan. Ze zijn een beetje afgesleten maar gaan toch al zeker 3 maanden mee.

Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts voor de huidtest. Ik vind het spannend, ik hoop vooral dat er wat uitkomt want nu slaan we er eigenlijk maar een beetje een slag naar.

Daarnaast heb ik eens na zitten denken over dat slechte slapen. Ik denk dat dat misschien nog een allergie is. Ik ben de laatste weken veel meer noten en brood gaan eten om te compenseren voor het eten wat ik niet meer mag, wellicht is ze voor een van beiden wel allergisch en daarom zo vreselijk onrustig 's nachts. Maar aan de andere kant sla ik dan misschien door. Pff, moeilijk.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:13:04 #70
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163352204
Ik heb bardossa schoentjes in maat 19,volgens mij hebben ze die zelfs in 18
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 27 juni 2016 @ 21:21:51 #71
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163352607
Shoesme heeft ook maat 18, en valt volgens mij normaal tot klein, met flexzool, maar zeker geschikt voor buiten: http://www.shoesme.nl/bab(...)enen?filter&maat=116. J had als eerste schoentjes gewoon vetersneakertjes, die kon ie echtniet zelf uitdoen. Aandoen was voor mij dan wel een uitdaging, want ging niet heel snel... Ik heb ze bewaard, hoop dat F ze straks aan kan.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:23:15 #72
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163352657
Mijn 2-jarige heeft nu maat 19,5. Toen hij ging lopen met 15 maanden maat 17,5. Uiteindelijk Elephanten maat 18 gekocht bij van haren. Weet niet of ze daar ook leuke meisjesschoenen van hebben.

Stippel die foto van uk en hond O+ En balen van het huis.

LuDann je blijft ermee bezig hé -O- hopelijk komt er iets uit
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163352783
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Lastig is dat ja, mijn dochter liep ook met maat 18-19 en het heeft lang geduurd voordat we überhaupt degelijke schoenen voor haar konden vinden. Werd uiteindelijk na veel winkels bezocht te hebben verwezen naar Durlinger, en daar hadden ze wel echte schoenen (zo'n laarsmodelletje) in maat 19. Ik meen gewoon van Bunnies zelfs, maar lang niet elke winkel koopt in maat 19 in zeiden ze.

Voordeel van laarsjes is wel dat ze niet snel uit schieten als ze nog een half maatje te groot zijn. Dat is bij sneakers sneller.
Ik denk wel dat dat minder snel uitgaat ja. Maar het leek me nog wel wat warm nu we de zomer in gaan. En ze zeiden in de winkels waar ik ben geweest inderdaad ook dat kinderen met die maat vaak nog niet lopen, dus dat ze niet veel hebben op voorraad. Wat ik ook wel weer snap.
pi_163352868
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:21 schreef mousemicky het volgende:
Shoesme heeft ook maat 18, en valt volgens mij normaal tot klein, met flexzool, maar zeker geschikt voor buiten: http://www.shoesme.nl/bab(...)enen?filter&maat=116. J had als eerste schoentjes gewoon vetersneakertjes, die kon ie echtniet zelf uitdoen. Aandoen was voor mij dan wel een uitdaging, want ging niet heel snel... Ik heb ze bewaard, hoop dat F ze straks aan kan.
:o Daar staat echt een paar hele leuke bij! Maar damnit, 60 euro.. En dan een groeispurt of zo :')
  maandag 27 juni 2016 @ 21:30:13 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163352968
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:23 schreef Chanty het volgende:
Mijn 2-jarige heeft nu maat 19,5. Toen hij ging lopen met 15 maanden maat 17,5. Uiteindelijk Elephanten maat 18 gekocht bij van haren. Weet niet of ze daar ook leuke meisjesschoenen van hebben.

Stippel die foto van uk en hond O+ En balen van het huis.

LuDann je blijft ermee bezig hé -O- hopelijk komt er iets uit
Ligt eraan wat je mooi vindt, maar het is (was?) echt zilver en roze-metallic en panterprint galore bij shoesme en elefanten.
pi_163353079
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je mooi vindt, maar het is (was?) echt zilver en roze-metallic en panterprint galore bij shoesme en elefanten.
Oh.. dan is dit grijze ook zilverglitterbling of niet?

  maandag 27 juni 2016 @ 21:35:19 #77
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163353158
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Oh.. dan is dit grijze ook zilverglitterbling of niet?

[ afbeelding ]
Ik vermoed van wel, met glitters. (hoewel deze sneakers niet mijn smaak zijn is dit nog niet de Priscillacategorie die ik meestal aantref)
pi_163353173
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Gewoon standaard voeding of van dieetvoeding naar standaard? Even terugschakele en kijken wat er gebeurt?
Ze had al dieetvoeding 1, en nu naar dieetvoeding 2. Hmm ja zal dit pak eens opmaken en overwegen om terug te gaan.. is iets makkelijker want omneo 2 is echt niet te verkrijgen hier in de omgeving :N.

Verdorie stippel, dat is balen!

Kris, dat ging de goede kant op dan vannacht. Hoop voor je dat het doorzet :Y.

Veel plezier Malteser, man en Twix! Wel balen van de joolz, en ook wel matig, voor dat geld verwacht je toch iets meer kwaliteit :{. Nu je het zegt zit ik me ook te bedenken hoe we het allemaal mee gaan krijgen op vakantie. Ik wilde met de polo gaan :') hehe. Dan wordt het toch de benzineslurpende station van vriend denk ik.

Succes morgen Lu!
Edit: oh en Lu ik moet elke keer aan Wolk denken als ik dit jurkje zie :D. Useless info I know :').



[ Bericht 22% gewijzigd door hetzusjevan op 27-06-2016 21:43:03 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 21:43:56 #79
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163353514
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:o Daar staat echt een paar hele leuke bij! Maar damnit, 60 euro.. En dan een groeispurt of zo :')
Ik kocht ze toen bij de schoesme winkel in 013, nu zomersale, tot 50% korting. Wintersale in januari *O* En ik vind shoesme voor jongens een stuk beter te doen idd, J had gewoon donkergroen met witte sneakertjes, en daarna donkerblauwe.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:46:43 #80
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163353628
Ja voor jongens is het idd prima! Zitten ook gewoon rustige/effen patronen enzo bij. Voor meisjes was het allemaal zo hysterisch.
/FWP

die wolkenjurk O+
pi_163353680
Sowieso vind ik al die glitter op babyschoenen een serieus probleem. Al had ze maat 21 aan kunnen hebben, dan nog was het in de winkels niet veel soeps..
  maandag 27 juni 2016 @ 22:20:07 #82
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163355030
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je mooi vindt, maar het is (was?) echt zilver en roze-metallic en panterprint galore bij shoesme en elefanten.
Ieuw -O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163355207
Heb nu deze gevonden en besteld:
pi_163355377
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb nu deze gevonden en besteld:
[ afbeelding ]
O+ Die zijn tof!
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 juni 2016 @ 22:34:00 #85
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163355605
Nelson heeft All-Stars vanaf maatje 18 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163355670
Stomme vraag wellicht, maar hoe weten jullie de schoenmaat van je baby? :@
pi_163355709
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:35 schreef silliegirl het volgende:
Stomme vraag wellicht, maar hoe weten jullie de schoenmaat van je baby? :@
Ik heb ze laten opmeten in de winkel. Daar hebben ze zo'n ding.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:36:13 #88
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163355715
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:35 schreef silliegirl het volgende:
Stomme vraag wellicht, maar hoe weten jullie de schoenmaat van je baby? :@
Ik ben naar een speciaalzaak gegaan en heb haar voetjes laten opmeten..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163361429
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja hoi! :W

Ik ben een paar dagen weg geweest en nu probeer ik steeds bij te lezen zodat ik op iedereen kan reageren, maar het lukt steeds niet omdat er iets tussendoor komt. :')

Welkom Chanty! :W Wat een prachtig meisje heb je daar! :)

Stippel: wat balen van jullie droomhuis. Hopelijk komt droomhuis 2.0 snel op jullie pad!

Malteser: :o , wat stom van die klapband! Hopelijk toch een goede vakantie! Fijn dat de reis goed ging!

Hier alles wel ok. We hadden familieweekend in Limburg. W. vond alle drukte prachtig en vermaakte zich prima, maar slapen was drama. En daar gingen natuurlijk alle "oudgedienden" (als in, mijn oma, mijn ouders, tante's en oom's ) zich met goed bedoelt advies tegenaan bemoeien. Met als toppunt dat ik een uitgeputte W. op bed had gelegd en hij in reactie lag te mopperen. Ik liet hem bewust mopperen, want er was niks meer met 'm te beginnen. Ga ik naar het toilet, kom ik terug, hadden mijn oma en moeder 'm weer uit bed gehaald. :( Eer 'ie eindelijk sliep was het 23:30, en zn laatste dutje eindigde rond 12:30, dus je kan nagaan hoe gezellig ie nog was..
Klinkt als mijn weekend...
(Ook wij waren in limburg overigens)
Gelukkig maar een half uur rijden, want ik ben vrijdag rond 23.30 uur naar huis gereden met baby. Hij en vooral ik waren alle bemoeienissen goed zat.
Mijn schoonmoeder :(....
Zaterdagochtend zijn we weer teruggekomen en toen ging alles een beetje beter. Mijn man is echt een geweldige diplomaat
pi_163361599
:W Morning

Groetjes vanachter de ziekenhuiskoffie, wachtend tot mans operatie klaar is.

L. besloot dat omdat mamma en pappa heel vroeg op moesten (half 5 }:|) dat zij wel lekker uit kon slapen tot half 9 :o Opa En oma vinden dat in ieder geval geen probleem.

Schoenen moet ik ook echt gaan zoeken. Binnenkort maar even d'r voetjes op laten meten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163361785
LuDann en Wolk, succes vandaag!
pi_163361844
Idd. Succes LuDann en Wolk. Ik hoop dat jullie wat duidelijkheid krijgen.
En succes Krisvc met de man. Ik heb gemist waarvoor hij geopereerd wordt. Blijft ie mobiel?
pi_163361965
JaJa, bijna vergeten, heel veel succes vandaag Lu. Sterkte voor je kleine dappere.

Hij wordt aan zijn maag en middenrif geopereerd. Blijft mobiel, maar moet opnieuw leren eten en tillen is ten strengste verboten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:34:09 #94
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163362246
Sterkte Kris en Lu vandaag!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163362601
Lu en Kris :* Succes vandaag!

En schoonmoeders... }:|
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:04:14 #96
409579 LuDann
All the way
pi_163362634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:35 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ze had al dieetvoeding 1, en nu naar dieetvoeding 2. Hmm ja zal dit pak eens opmaken en overwegen om terug te gaan.. is iets makkelijker want omneo 2 is echt niet te verkrijgen hier in de omgeving :N.

Verdorie stippel, dat is balen!

Kris, dat ging de goede kant op dan vannacht. Hoop voor je dat het doorzet :Y.

Veel plezier Malteser, man en Twix! Wel balen van de joolz, en ook wel matig, voor dat geld verwacht je toch iets meer kwaliteit :{. Nu je het zegt zit ik me ook te bedenken hoe we het allemaal mee gaan krijgen op vakantie. Ik wilde met de polo gaan :') hehe. Dan wordt het toch de benzineslurpende station van vriend denk ik.

Succes morgen Lu!
Edit: oh en Lu ik moet elke keer aan Wolk denken als ik dit jurkje zie :D. Useless info I know :').

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2016/D00%200424977%20002%2015%204893.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=1&call=url[file:/product/full]]afbeelding[/url] ]
Ohhhh, lief jurkje! O+ Waar vandaan?

Kris, heftige operatie zeg. Veel sterkte en beterschap aan je man vast. Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat hij snel herstelt.

Bedankt voor de sterktewensen aan ons vandaag. Wij worden om 15:50 pas in het ziekenhuis verwacht. Ik moet alleen even bellen want vannacht heeft ze antihistamine gehad omdat ze vreselijk aan het huilen was. Ze was binnen een kwartier gekalmeerd nadat ze het gehad had maar nu weet ik niet of die huidtest wel accuraat gaat zijn. Het medicijn werkt 12 uur lang en 13 uur nadat ze het gehad heeft is die test.
pi_163362683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:15 schreef Krisvc het volgende:
JaJa, bijna vergeten, heel veel succes vandaag Lu. Sterkte voor je kleine dappere.

Hij wordt aan zijn maag en middenrif geopereerd. Blijft mobiel, maar moet opnieuw leren eten en tillen is ten strengste verboten.
Heftig Kris! Sterkte voor jullie!

En LuDann ook succes vanmiddag!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:15:51 #98
409579 LuDann
All the way
pi_163362843
Nou, ziekenhuis gebeld, waarschijnlijk kunnen ze de huidtest niet doen vanmiddag vanwege de antihistamine die ze gehad heeft. Lekker handig ook, dat ze zoiets niet even in de brief zetten. Als ik het geweten had dan had ik er wat meer rekening mee gehouden, maar nu stond ik er simpelweg niet bij stil midden in een gefrustreerde nacht met een krijsende baby. *zucht* Afspraak maar wel gewoon door laten gaan maar de huidtest moeten we dus opnieuw gaan inplannen.
pi_163365944
blaasjes gespot vanochtend :(
Schudden voor gebruik
pi_163369923
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Malteser, wat balen van de wagen! Ik vroeg me van het weekend af of we de joolz wel mee moeten. Hij neemt eeg veel ruimte in. Misschien een simpelere buggy (en de tula natuurlijk).

Wij twijfelden ook want ik draag veel maar Twix is qua formaat nog zo'n uk dus toch gekozen voor de Joolz. Bovendien hebben wij (nog) geen buggy.

Overigens super service van Joolz, na 17.00 uur kunnen we een nieuw wiel ophalen bij de dichtsbijzijnde grote plaats. Het is niet de goede kleur velg maar dat wordt geregeld als we terug in NL zijn.
pi_163370017
Succes en beterschap voor iedereen die naar het zkh moet!
pi_163370061
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij twijfelden ook want ik draag veel maar Twix is qua formaat nog zo'n uk dus toch gekozen voor de Joolz. Bovendien hebben wij (nog) geen buggy.

Overigens super service van Joolz, na 17.00 uur kunnen we een nieuw wiel ophalen bij de dichtsbijzijnde grote plaats. Het is niet de goede kleur velg maar dat wordt geregeld als we terug in NL zijn.
Oh, dat is wel heel netjes! ^O^
pi_163370103
Voetjes opmeten kan ook met gratis app voor de ipad, shoe size
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163374758
:W

Operatie is goed gegaan, man is high van de morfine. Altijd leuk. :Y
L. heeft een leuke dag met opa en oma gehad, maar voelt zich niet zo lekker en heeft dus de hele dag niets gegeten en niet geslapen. Drinken ging wel goed. Toen ik d'r net op bed had gelegd moest ze zo hard hoesten dat ze over moest geven. Nu lijkt ze zich beter te voelen en rustig te slapen. Ben benieuwd wat voor nacht we tegemoet gaan.

Voor mensen zonder ipad: ook voor android lijk je schoenmeetapps te hebben
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163375991
Fijn dat het goed is gegaan Krisvc! Succes met het herstel en het mantelzorgen.
Hopelijk gaat L lekker slapen en wordt ze niet ziek.
pi_163377807
Fijn dat het goed is gegaan!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:45:51 #107
409579 LuDann
All the way
pi_163378230
Blij te lezen dat de operatie geslaagd is, Kris. Nu maar hopen op een snel herstel.

Ik had een 5 minuten bezoek aan de KA en allergoloog vandaag, inderdaad geen huidtest. Die staat nu gepland voor 30 augustus. Pff, nog wel een eind weg zeg. Tot dan geen veranderingen in dieet.

KA gaf verder aan dat hij niet dacht aan een lichamelijke oorzaak voor het slechte slapen (in de zin van een allergie). Hij was verder wel bemoedigend en aardig en stelde me gerust dat het uiteindelijk hoe dan ook beter zal gaan met slapen.
pi_163379962
Dat is inderdaad nog ver weg LuDann! Vervelend zeg... Vooral omdat je de keus daarvoor toch al moeilijk vond en dan heb je je er op ingesteld en dan gaat het niet door... Maar als het geen realistisch beeld geeft heb je er natuurlijk ook niets aan..

Wel fijn dat hij geruststelling gaf wat betreft het slapen.. Ik hoop echt voor jullie dat de nachten gauw beter worden!

L. wil nog steeds iedere nacht bij ons in bed slapen...
pi_163380273
Ik vermoed dat hier tand nummer 2 op komst is. Poepluiers alom, baby met verhoging (37,8) en vooral veel huilen. Net maar weer een zetpil gegeven en hij ligt nu helemaal uitgeput en bezweet bovenop me te slapen. Zo sneu als ze zich niet lekker voelen :'( .

Ik vraag me trouwens wel af hoe moeder dit doen als ze geen bv meer geven. BV is hier echt DE manier van troosten en rust brengen, wat er ook is. Ik heb geen idee hoe ik W. zou moeten troosten zonder borst :o .
en stiekem beangstigd me dat, omdat hij bijna 8 maanden is en ik dus straks echt moet stoppen met kolven op werk.. Ik hoop dat ik dan nog wel kan voeden als ik thuis ben (werk 3 dagen), maar als niet heb ik ook geen idee wat ik als troost kan doen...
pi_163384142
boh, 5 uur is een beetje te vroeg om op te staan. T kon de slaap echt niet meer vinden. Hopelijk zometeen wel weer...
pi_163384150
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:47 schreef silliegirl het volgende:
Ik vermoed dat hier tand nummer 2 op komst is. Poepluiers alom, baby met verhoging (37,8) en vooral veel huilen. Net maar weer een zetpil gegeven en hij ligt nu helemaal uitgeput en bezweet bovenop me te slapen. Zo sneu als ze zich niet lekker voelen :'( .

Ik vraag me trouwens wel af hoe moeder dit doen als ze geen bv meer geven. BV is hier echt DE manier van troosten en rust brengen, wat er ook is. Ik heb geen idee hoe ik W. zou moeten troosten zonder borst :o .
en stiekem beangstigd me dat, omdat hij bijna 8 maanden is en ik dus straks echt moet stoppen met kolven op werk.. Ik hoop dat ik dan nog wel kan voeden als ik thuis ben (werk 3 dagen), maar als niet heb ik ook geen idee wat ik als troost kan doen...
Eh dragen. Knuffelen. Lieftallig wrijven over het kontje. Er zijn voor je kindje. Allemaal vormen van troosten. :-)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_163384198
Daar vindt je manieren in Sillie. Liedjes zingen werkt hier goed.

Lu, dat is inderdaad nog ver weg. Houd. Moed. :*

L. had vannacht hoge koorts en hoest de longen uit d'r lijf. Arme gup. Die gaat dus niet naar de opvang, dus de hele planning ligt overhoop. Happy birthday to me. B-)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163384265
S. krijgt dan nog wel borstvoeding, maar het is niet zijn ultieme troostmiddel. Dat was het bij M. wel, maar hij vindt het fijner om geknuffeld te worden bij verdriet.
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:42:43 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163384351
Vandaag wordt onze stoppenkast vernieuwd. Dus de hele dag geen stroom, man watt zie ik er tegenop. Zoo niet fijn met baby
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:55:32 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163384424
Die watt was een typo :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163384447
[quote]0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:35 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ze had al dieetvoeding 1, en nu naar dieetvoeding 2. Hmm ja zal dit pak eens opmaken en overwegen om terug te gaan.. is iets makkelijker want omneo 2 is echt niet te verkrijgen hier in de omgeving :N.

Verdorie stippel, dat is balen!

Kris, dat ging de goede kant op dan vannacht. Hoop voor je dat het doorzet :Y.

Veel plezier Malteser, man en Twix! Wel balen van de joolz, en ook wel matig, voor dat geld verwacht je toch iets meer kwaliteit :{. Nu je het zegt zit ik me ook te bedenken hoe we het allemaal mee gaan krijgen op vakantie. Ik wilde met de polo gaan :') hehe. Dan wordt het toch de benzineslurpende station van vriend denk ik.

Succes morgen Lu!
Edit: oh en Lu ik moet elke keer aan Wolk denken als ik dit jurkje zie :D. Useless info I know :').

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2016/D00%200424977%20002%2015%204893.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=1&call=url[file:/product/full]]afbeelding[/url]

L. Heeft ook altijd erg veel gespuugd, maar leek er zelf nooit zo veel last van te hebben.. Ik ben ook bij voeding 1 gebleven en nu lijkt het spugen eindelijk wat minder te worden... Ik heb inderdaad ook gelezen dat het niet erg is om bij voeding 1 te blijven...

Dat jurkje is zo leuk ja ♡!!!
pi_163384449
Oh, maar dat duurt toch geen hele dag pinq? Vriend heeft ooit een waterleiding boven de stoppenkast geraakt en dat was diezelfde dag nog gefikst.

Ik ga vandaag voor het eerst weer naar een conferentie, dus ik moet kolven in de pauzes. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat...

Wiebelen en liedjes zingen/hummen hielp altijd wel bij Stip en als K al veel gedronken heeft doe ik dat ook, anders gaat ze alleen maar spugen.
pi_163384454
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 07:55 schreef pinquit het volgende:
Die watt was een typo :')
Hahaha toepasselijke typfout! :)
pi_163385119
Ben je jarig kris? Gefeliciteerd dan! *O*

Sillie: ik heb ook geen idee wat ik straks nou moet als het kolfrecht ophoudt! A drinkt nog 2 flesjes van 200ml per dag en ik kolf 550ml (dus de vriezer raakt aardig vol). Vind bv geven zo fijn he! Hoop niet dat mijn productie keldert als ik straks niet meer kan kolven overdag op het werk!

A heeft sinds zaterdag ineens 2 voortanden. Niets van gemerkt, ze waren er opeens :o Van de eerste 2 ondertandjes heeft ze 1 dagje + de nacht last gehad en toen was dat ook wel weer over. Gaat veel te snel dit! Straks heeft ze volgende week al een volledig gebit :'( ;)
pi_163385365
:W

Team Pieterburen present! Zowel M. als ik hoesten de longen uit ons lijf. Heerlijk. Ik heb me gisteren zelfs ziekgemeld en ik ben er zo eentje die normaal gewoon doorgaat (al dan niet thuiswerkend; zoals vandaag met een doos tissues naast me). Hopelijk is dit snel over ;( M is ook een muts. Ze moet al hoesten en dan gaat ze mij ook nog eens nadoen met 'nephoesten'. Resultaat: een echte hoestbui aan haar kant.

Fijn dat de operatie goed ging Kris! En ben je echt jarig vandaag? *O*

Sillie: herkenbaar stukje.

Ik zat me vanmorgen ook af te vragen hoe ik dat straks moet doen met drinken als we stoppen met bv. Ik wil toch binnen afzienbare tijd afbouwen (ik ben er stiekem wel klaar mee), maar tegelijkertijd twijfel ik omdat er nog steeds nauwelijks ander vocht in gaat; behalve groenten/fruit (Vicieuze cirkel?) De bv is voor M nu dus de voornaamste vochtbron. Naast groenten en fruit waar natuurlijk ook vocht in zit. Water drinkt ze minimaal. Van die babythee (Hippthee) vindt ze maar raar smaken geloof ik. Yoghurt gaat er ook wel in gelukkig. Ik moet ook bekennen dat ze alleen 's ochtends 'vraagt' om bv en dat de andere keren ik het zelf maar aanbied. Is het weer een fase? Ze is wel druk met tig andere dingen, dus ik heb het idee dat eten en drinken niet een heel hoge prioriteit hebben nu :P
pi_163385526
If it's any consolation: huidcontact, warmte, aanraking is voor E het belangrijkste troostmiddel.

@Lu: balen dat het niet door kon gaan, en nu weer zo lang wachten.. shit zeg! En dat jurkje is nu te koop bij de H&M, in de webshop :).

Kris, wat fijn dat het goed gegaan is, ik hoop dat het met L nu ook iets beter gaat? En happy birthday to you *O*! Had je het nou toch al eerder gevierd of niet meer?

Ik heb net maar een offerte opgevraagd bij de notaris voor een testament ter aanvulling op ons samenlevingscontract.. dat hadden we nog niet geregeld, zoals wel meer dingen doordat ik geen verlof heb gehad :+. Ik vind het alleen zo moeilijk wie ik als voogd wil benoemen..
pi_163385783
Kris, fijn dat de operatie goed is gegaan. En gefeliciteerd met je verjaardag!

Lu, die allergietest is inderdaad nogal ver weg. Vervelend om niet eerder duidelijkheid te hebben.

Heeft er iemand tips voor melkvlekken? M heeft gisteren op de hoes van het wipstoeltje gespuugd en nu zit er een donkere vlek in. Zo maar eens uitzoeken of ik dat ding kan wassen.
pi_163386954
Hier een troll-baby! Meneer is vanmorgen wakker geworden, heeft een fles uitgelurkt en in melkcoma beland.. En net nu had ik met de Beagle naar het spreekuur van de dierenarts willen gaan maar dat zit er dus niet meer in.

Kijken of vriend vanavond even met haar kan gaan, ben stiekem een beetje bang ook van haar..
We hoorden haar vannacht om 04.00 van de trap vallen. (Waarom ze überhaupt voor de eerste keer in 11 jaar naar boven wilde komen is een raadsel) en vriend vond haar vanmorgen met een dikke poot in haar mand. Heeft haar buiten op het gras gezet, waarnaar ze helemaal in een hoek van de tuin wegkroop, dus ook maar weer in de mand gelegd.

En nu is ze net wel achter me aan komen lopen en ligt ze op het badmatje maar ze rilt alsof het 20 graden onder nul is.. Lastig te peilen.

Ludann, wat vervelend dat je nog twee maanden moet wachten, dat is toch wel erg lang!

Pinquit, heb je al weer stroom? Bij ons duurde het vorig jaar van 08.00 tot een uur of 13.00, hopelijk bij jullie niet veel langer!

Hetzusjevan, herkenbaar dat dilemma over een voogd. Wij wisten vooral wie we NIET als voogd wilden. Nu mijn ouders laten opnemen, die hebben we gevraagd om, als het ooit zo ver zou komen, een keuze te maken.
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:40:54 #124
409579 LuDann
All the way
pi_163387107
Dat klinkt best ernstig, die situatie met je Beagle, Ggirl. Weet je zeker dat het wel tot vanavond kan wachten? Ik ben dierenartsassistente geweest en zoiets beschouwden we bij de praktijk waar ik werkzaam was wel als een spoedsituatie. Dat rillen en die dikke poot, klinkt alsof ze veel pijn heeft en mogelijk iets gebroken heeft.

Over het aflopen van kolfrecht, ik maak me daar ook wel zorgen om. Wolk is 13 maanden als ik aan het werk ga en dan heb ik natuurlijk geen kolfrecht meer. Ik kan niet zomaar met kunstvoeding beginnen vanwege de allergieen. Maar goed, mogelijk hebben we dan meer duidelijkheid over of ze nu KMA heeft of niet. We zien tegen die tijd wel, ik kan in ieder geval 1 keer in mijn pauze kolven. Misschien is dat genoeg, ze drinkt niet veel meer op de opvang (120 tot 180 cc totaal).
pi_163387271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:07 schreef hetzusjevan het volgende:
If it's any consolation: huidcontact, warmte, aanraking is voor E het belangrijkste troostmiddel.

Dit, werkt ook bij mannen en oma's enzo. Vrouwenstemmen, maar vooral die van mij, werken ook kalmerend en rustgevend op hem.

Ik heb ongeveer 3 maanden een ontroostbare baby aan de borst gehad dus bij mij is die associatie met troost bij borstvoeding niet zo aanwezig... De laatste maand begon ik borstvoeding fijn te vinden, maar toen ging ik werken...

Fijn Kris, dat het goed is gegaan. Succes de komende tijd! (en ook: happy birthday to you!)

LuDann, bij kleine kindjes wordt dieetvoeding meestal vergoed voordat KMA is aangetoond met een artsenverklaring. Dit omdat het aantonen vaak lang duurt. Dit is in ieder geval tegen mij gezegd door mijn zorgverzekering. Willem heeft 2 maanden KM vrije kunstvoeding gehad, terwijl dat achteraf niet nodig bleek omdat ie geen KMA heeft.

Vannacht een zielige zieke baby gehad: koorts en heel veel snot. Vanmorgen na maar een paar uurtjes slaap chagrijnig, maar koortsvrij wakker geworden en nu bij het KDV de vrolijke zichzelf aan het zijn. :?

c_/
pi_163387420
Ik kreeg net een foto van het KDV en ik zie nu pas dat de kleertjes van Willem duidelijk te klein zijn :@ :o. Oeps. Ik heb nog bijna niets in maat 74!! Van het weekend maar eens gaan shoppen!
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:59:20 #127
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163387439
N. heeft de hele ochtend geslapen (okee, behalve toen ze om 6 uur vrolijk in bed rondkroop). En nu weer 40 graden koorts, dus die gaat niet naar kdv vandaag...
Eigenlijk alweer 5 dagen ziek nu dus...maa,nu eindelijk een hele mooie linkerboventand! Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:18:42 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163387775
't is al klaar :') ze hadden gezegd maximaal 8u zonder stroom. Minimaal 3 hadden ze er niet bij gezegd :+
Yay!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163388032
Dat valt dan weer mee Pinq!

En beterschap voor zieke baby's.
pi_163389316
Ach jeetje, komt dat enkel door de tanden, Saskia? Wat heftig zeg. :{

Fijn Pinq, weer stroom! *O*

Mijn S'je is zo content met zichzelf. Hij kruipt eerst een stukje, gaat vervolgens zitten en klapt dan eerst voor zichzelf, waarna hij een armpje op steekt voor een high five. :') :D
pi_163389427
:') Wurm gaat al twee dagen met de walkietalkie en de babyfoon aan de slag..

"H-loooooooo?! H-Loooo!! OOOOOooo"

Slingerde ik skype aan naar zijn Oma in Spanje en dat bleek dus het hele ding te zijn. "Ooooo!! O+ "
Zit hij Dabababdabatrallahagandnbbejahga brabbeltaal naar oma uit te slaan en zwaait met de vliegenmepper, laat blokken zien en ramt dan het scherm weer uit om content te gaan spelen.

O+ Mijn kleine grotert
Schudden voor gebruik
pi_163389465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:33 schreef Limone het volgende:
Ach jeetje, komt dat enkel door de tanden, Saskia? Wat heftig zeg. :{

Fijn Pinq, weer stroom! *O*

Mijn S'je is zo content met zichzelf. Hij kruipt eerst een stukje, gaat vervolgens zitten en klapt dan eerst voor zichzelf, waarna hij een armpje op steekt voor een high five. :') :D
"I can do it, I am the best. This is a great day!"

moet nu aan dat filmpje denken van een 3 jarig blond gekruld meisje die op de wasbak staat en naar zichzelf oppeppende teksten uitschreeuwt :D

cute ^^,
Schudden voor gebruik
pi_163389719
Oh dat is toch intens genieten zo Limone O+

en wat gaat dat hard Stippel, ubercute! *smelt*

E probeert nu te gaan kruipen, heel grappig. Het lijkt net een gestrand zeehondje. Ze is nu bij het stadium 'hoofd op de grond, kont in de lucht' :'). Ze spuugt ook alles onder, dat deed ze toch al een tijd maar nu extra door de inspanning.
* hetzusjevan gaat weer een wasmachine aanzetten :P
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:00:57 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163389880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:33 schreef Limone het volgende:
Ach jeetje, komt dat enkel door de tanden, Saskia? Wat heftig zeg. :{

Fijn Pinq, weer stroom! *O*

Mijn S'je is zo content met zichzelf. Hij kruipt eerst een stukje, gaat vervolgens zitten en klapt dan eerst voor zichzelf, waarna hij een armpje op steekt voor een high five. :') :D
Ik denk het niet, ze is al een week of 7 af en aan ziek. Steeds een paar dagen koorts, hangerig, veel slapen, weinig eten, dan weer wat beter en dan weer van voor af aan. Arme meid...

Als ze niet ziek is gaat het trouwens wel goed, ze vindt kruipen nog steeds helemaal de bom, en dieren kijken in de kinderboerderij, en in de spiegel zichzelf bewonderen.

Leuk he, die kindjes die steeds meer gaan ontdekken :)

Gefeliciteerd Kris!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163390137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:53 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh dat is toch intens genieten zo Limone O+

en wat gaat dat hard Stippel, ubercute! *smelt*

E probeert nu te gaan kruipen, heel grappig. Het lijkt net een gestrand zeehondje. Ze is nu bij het stadium 'hoofd op de grond, kont in de lucht' :'). Ze spuugt ook alles onder, dat deed ze toch al een tijd maar nu extra door de inspanning.
* hetzusjevan gaat weer een wasmachine aanzetten :P
O! de moglikruip 1.0 O+ Dat kan zo hard gaan. Ineens zijn ze sterk genoeg in hun ruggetje en hebben dan het licht gevonden om vooruit te komen.

Ja het gaat vreselijk hard hier. Hij doet en kan al zoveel.
Schudden voor gebruik
pi_163390321
Haha, Limone, wat een baas :D

Kind van z'n tijd Stippel :+

M wil ons vanalles vertellen, zo grappig, geen idee uiteraard waar ze het over heeft.
De lunch gaat dus nu ongeveer zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:01:59 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163391002
LuDann wat zuur dat je weer zo lang moet wachten zeg, schiet niet op zo!

Ggirl dat klinkt wel ernstig met je hond. Ik zou echt niet wachten met naar de dierenarts gaan. Dan slaapt de baby maar even in de maxi cosi, later, whatever.

Wat kolven betreft: ik ben gaan werken toen Lucas een jaar was een gaf ook nog bv (minimaal 8X per dag). Kon het af met 1 keer (soms 2x) kolven en met vierkante tetten naar huis. Kolven deed ik in mijn eigen tijd. Dus gewoon een half uur langer doorwerken. Is zoiets niet bespreekbaar op jullie werk?

Mijn productie stortte trouwens pas in toen ik weer zwanger raakte dus daar zou ik me niet direct zorgen om maken.

En ik heb een tevreden baby die gewoon slaapt in haar eigen wieg en lang ook. Weet niet wat me overkomt en het blijft vast niet zo maar wat een verschil met Lucas die vooral heel veel wakker was en alleen op mijn sliep en veel huilde :o Amélie is nu een week oud. Kraam is weg en we moeten het nu weer zelf doen maar het gaat tot nu toe allemaal zo goed dat ik daar alle vertrouwen in heb O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:50:51 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163392123
Fijn dat t zo goed gaat Chanty!

Iemand nig tips voor een baby die bang is voor gras? F doet de superman als ik m op t gras leg, en begint onbedaarlijk te huilen. Op tegels en kunstgras niks aan de hand. Ik sleep niet overal een kleedje mee naartoe, dus t zou handig zijn als iemand een briljante oplossing wist ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:53 schreef hetzusjevan het volgende:
E probeert nu te gaan kruipen, heel grappig. Het lijkt net een gestrand zeehondje. Ze is nu bij het stadium 'hoofd op de grond, kont in de lucht' :'). Ze spuugt ook alles onder, dat deed ze toch al een tijd maar nu extra door de inspanning.
* hetzusjevan gaat weer een wasmachine aanzetten :P
Bij ons was dat opeens veel meer spugen tijdelijk. Toen F beter door had hoe dat werkte, tijgeren en staan, ging het opeens beter. Hopelijk bij jullie ook.
pi_163392160
Grasangst gaat vanzelf over MM! Hier wel tenminste. Eerst inderdaad heel hard huilen, inmiddels (6 weken later) maakt het haar niks meer uit.
  woensdag 29 juni 2016 @ 17:59:13 #140
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163394625
Net voor het eerst naar buiten geweest met Amélie in draagdoek. Naar het speeltuintje 50 meter verderop. Het is toch normaal dat je een week na de bevalling het gevoel hebt dat je onderkant eruit stort als je loopt? Dat is een kwestie van tijd en bekkenbodemspieren trainen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 29-06-2016 18:35:32 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163394677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:59 schreef Chanty het volgende:
Net voor het eerst naar buiten geweest met Amélie in draagdoek. Maar het speeltuintje 50 meter verderop. Het is toch normaal dat je een week na de bevalling het gevoel hebt dat je onderkant eruit stort als je loopt? Dat is een kwestie van tijd en bekkenbodemspieren trainen toch?
:Y
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:41:18 #142
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163395464
Ja, dat had ik ook chanty. Ik heb er denk ik nog wel een week of 3 last van gehad. Na een uur lopen moest ik dan echt zitten.
Fijn dat het trouwens zo goed gaat, het is je gegund na die lastige start met Lucas!

Leuk om te lezen, nieuwe baby's. O+ Nu L al bijna een jaar was denk ik steeds meer aan die periode. Niet dat het nou zo leuk was :X maar wel heel bijzonder.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163395711
Hier wel Chanty. Duurde ook nog wel een paar weken. Trap in het kruis gevoel als ik met gekruiste benen zat nog langer zelfs.

Herkenbaar Mari. Ik zat gister naar een verse pappa met verse baby te kijken en ik kon er werkelijk niet met mijn verstand bij dat ze volgende week alweer een jaar is. Waar is dat jaar gebleven?

Grasangst had L. hier niet. Wel zandangst. Heeft een paar weken geduurd, ging vanzelf over. Nu smeert ze het in d'r haar enzo.

Bedankt voor alle felicitaties. Rare dag gehad. Halve dag gewerkt, bij man in het ziekenhuis langs geweest, L. bij oma thuis. Die lijkt gelukkig niet meer ziek. Ze is nog steeds niet lekker, maar ook niet meer ziek.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163395804
Gefeliciteerd Kris! : )
pi_163395975
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:41 schreef Mariposas het volgende:
Ja, dat had ik ook chanty. Ik heb er denk ik nog wel een week of 3 last van gehad. Na een uur lopen moest ik dan echt zitten.
Een UUR!?!? :o Ik hield het echt maximaal een kwartiertje vol ofzo.
pi_163396203
Dat gevoel kan ik me ook nog wel herinneren ja.. Inderdaad nog wel eventjes last van gehad.

Gefeliciteerd Kris! Gelukkig gaat het met L wat beter. Hoe gaat het met je man?

Moet inderdaad ook weer veel denken aan die eerste tijd en hoe bijzonder dat was. Het is echt omgevlogen. We wonen hier ook al weer een jaar (en bijna twee sinds we uit het vorige huis zijn gegaan :o )
pi_163396220
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Een UUR!?!? :o Ik hield het echt maximaal een kwartiertje vol ofzo.
+1 Blokje om en ik was kapoet :X

IMA: je kletskousje! Leuk filmpje (en herkenbaar weer).
  woensdag 29 juni 2016 @ 19:26:24 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163396361
In t verlengde van Chanty's vraag; zijn er meer mensen die 4 maanden na een (spoed)keizersnee nog echt last hebben van een broek (of zelfs een onderbroek) die op het litteken / onder de flap valt? :{

Ik draag nu steeds tricot rokjes of jurkjes, maar zou ook wel weer eens een broek aan willen...
pi_163396760
Dat klinkt naar zeg LB! Geen tips helaas.

Wat fijn van je uitje Chanty! Ik vind het zoooo leuk om met z'n vieren op pad te gaan. De eerste keer gingen we op 50 meter van ons huis inderdaad, even ijsje halen. Gisteren met z'n vieren middagje de stad in geweest, dat was wel zwaar achteraf (op dag 8) maar wel zooooo gezellig! Lekker lunchen enzo O+

Nog even een pasbevallenvraag; hier heb ik eigenlijk nauwelijks meer last van alles, ook bloedverlies is echt praktisch niks meer. Alleen net opeens piste ik echt weer bloed, best een fikse portie. Dat kan gewoon toch?
pi_163396844
Is normaal voor zover ik weet Svane :Y Had ik ook, al was het geen enorme portie.

IMA, gaat zo goed als we mogen verwachten. Herstel is lang (staat 10 weken voor) dus naar omstandigheden gaat alles prima. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:11:56 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163397339
Ja, bij mij kwam er ook nog wat toen ik dacht dat t over was ja.

En man, ik ben jaloers! Met E mocht ik wegens slechte groei pas na 3 weken naar buiten, en met S kon ik na 2 weken met moeite een blokje om wegens pijn en bekaf :X
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:21:00 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163397528
Blij om de herkenning te lezen. Ik bouw het rustig op.

LB: hier al die tijd last gehad van jeuk en een rood litteken doordat er kleding opgedrukt. Gelukkig ben pijn maar wel irritant. Laatste weken van de zwangerschap was het wel pijnlijk om iets op het litteken te dragen. Niet echt wat je wilt horen vrees ik...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163397529
Traplopen was ook zo vermoeiend na de bevalling. Het klinkt wel heel gezellig zo Svane!

Dat vermoeide is ook de reden dat ik niet meer jaloers kijk naar moeders met een newborn in de doek. Ja, het is heel fijn, maar die lichamelijke klachten vlak na een bevalling die bij dat plaatje horen vond ik echt zwaar.
pi_163397617
Bij kind 1 was ik ook zoveel gammeler dan deze keer. Nu gaat het al snel veel beter, ook doordat ik nu bij bevalling gewoon zoveel minder bloed ben verloren (nu 600 ml tegen 1800 vorige keer). Dat scheelt echt de wereld. Wel fijn, want nu met grote peuter heb ik ook veel meer de drang ook met haar mee te kunnen doen. :)

LB, ik vind het bij jou ook nog steeds zo verrassend dat S zo bijtijds kwam! Dat deed me echt realiseren dat dat ook een optie is, je gaat toch een beetje uit van termijn rondom die van kind 1!
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:30:59 #155
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163397785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:21 schreef Dot. het volgende:
Traplopen was ook zo vermoeiend na de bevalling. Het klinkt wel heel gezellig zo Svane!

Dat vermoeide is ook de reden dat ik niet meer jaloers kijk naar moeders met een newborn in de doek. Ja, het is heel fijn, maar die lichamelijke klachten vlak na een bevalling die bij dat plaatje horen vond ik echt zwaar.
En ik denk alleen maar: alles beter dan die keizersnede. Toen mijn ik nu nog echt niks. Vijf minuten staan en ik was gesloopt. Kon niet eens mijn eigen kind verschonen want daar had ik de energie niet voor. De eerste drie weken moest mijn man ook gewoon thuis blijven omdat ik het alleen niet zou redden. Dus zogezien ben ik blij met de ongemakken zoals ik die nu heb :) het voelt alleen freaky.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163398118
LB, ook niet wat je wilt horen, maar mini is hier 7 maanden en ik heb nog veel pijn aan het litteken. Ook met tillen en lang lopen nog. Broeken wil ik niet eens aan denken :@
pi_163398575
Erg heftig om te lezen, de klachten die er nog blijven bestaan na een keizersnee. & van wat ik gelezen heb kan het emotioneel ook veel impact hebben...

Wij moesten een keuze maken omdat L in een stuit lag voor een keizersnee of natuurlijk bevallen. Ik vond dat toen een hele moeilijke keuze & ik ben terugkijkend blij dat ik de keus voor natuurlijk bevallen durfde te maken, maar dat is terugkijkend ook makkelijker te zeggen omdat het goed is gegaan..

& soms is er niets te kiezen en dat lijkt me heel erg moeilijk!
pi_163399135
Wij zijn er ook nog ;) ik lees mee!

Ik droeg vaak een hydrofiel washandje op m'n litteken toen ik net weer broeken ging dragen. Verdeelde de druk een beetje!

E is nog steeds zo'n rustig en tevreden jongetje! Echt bizar hoe makkelijk! Slaapt, drinkt, lacht.... wanneer hij z'n zus hoort krijgt hij een glimlach van oor tot oor. Ontdekt nu zijn voetjes & knuffelt het liefst met grote knuffels of hydrofielen.

Zelfs poepen maakt hij makkelijk voor ons :') dat doet hij gewoon niet... zitten nu op dag 10 0f 12 oid. Ondertussen krijgt hij er wat kramp van dus hopelijk lukt het hem snel!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:20:23 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163399475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:55 schreef Vieve6 het volgende:
Erg heftig om te lezen, de klachten die er nog blijven bestaan na een keizersnee. & van wat ik gelezen heb kan het emotioneel ook veel impact hebben...

Wij moesten een keuze maken omdat L in een stuit lag voor een keizersnee of natuurlijk bevallen. Ik vond dat toen een hele moeilijke keuze & ik ben terugkijkend blij dat ik de keus voor natuurlijk bevallen durfde te maken, maar dat is terugkijkend ook makkelijker te zeggen omdat het goed is gegaan..

& soms is er niets te kiezen en dat lijkt me heel erg moeilijk!
Die keuze moest ik ook maken bij mijn zoontje twee jaar geleden. Helaas slaagde de stuitbevalling niet en idd heb ik de emotionele impact enorm onderschat. Eigenlijk word ik me daar nu pas bewust van. Maar deze topbevalling is als een Pleister op de wond :) wel fijn dat het bij jou gewoon gelukt is O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:26:16 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163399680
Tegenwicht: ik was na mijn ks razendsnel weer op de been, en heb nauwelijks last van het litteken. Wel nog lang een trekkend gevoel gehad wat hogee middenop de buik en nu soms smetplekjes maar dat heeft meer te maken met mijn omvang...
Kwak
pi_163400065
Ik vind het echt veel schelen of je hechtingen hebt of niet. Bij J was ik geknipt en echt nog heel lang last gehad van dat'zware' gevoel van onderen. Kon na 6 weken echt nog niet naar de stad lopen.
Bij F had ik helemaal geen schade en liep ik 6 dagen na de bevalling al in de stad om een cadeautje te kopen voor de kraamhulp :D.
pi_163400076
Ook even wat tegenwicht: Ik heb er nooit last van gehad, T. in de kraamweek zelf in bad gedaan en droeg binnen een paar weken ook weer broeken. 7 weken na ks ging ik voor het eerst weer hardlopen.

LB en anderen die er nog wel last van hebben, :*. Lijkt me bijzonder vervelend..
pi_163400243
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:20 schreef Chanty het volgende:

[..]

Die keuze moest ik ook maken bij mijn zoontje twee jaar geleden. Helaas slaagde de stuitbevalling niet en idd heb ik de emotionele impact enorm onderschat. Eigenlijk word ik me daar nu pas bewust van. Maar deze topbevalling is als een Pleister op de wond :) wel fijn dat het bij jou gewoon gelukt is O+
Vond je het ook zo moeilijk, de keuze?
Fijn dat deze bevalling zo mooi verliep! Kan me voorstellen dat dat ook bijdraagt aan de verwerking... :)

Lag je 2e kindje ook in een stuit? Daar denk ik wel eens over.. Na de bevalling is er nog wel een echo gemaakt en de gyn dacht geen afwijkende vorm te zien van de baarmoeder... Anders heb je miss bij een 2e weer meer kans op een kindje dat in stuit ligt...
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:46:23 #164
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163400426
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:40 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Vond je het ook zo moeilijk, de keuze?
Fijn dat deze bevalling zo mooi verliep! Kan me voorstellen dat dat ook bijdraagt aan de verwerking... :)

Lag je 2e kindje ook in een stuit? Daar denk ik wel eens over.. Na de bevalling is er nog wel een echo gemaakt en de gyn dacht geen afwijkende vorm te zien van de baarmoeder... Anders heb je miss bij een 2e weer meer kans op een kindje dat in stuit ligt...
Op zich niet. Gevoelsmatig was het helder dat ik geen keizersnede wilde maar door reacties in de omgeving ga je toch twijfelen dus heb de nodige info ingewonnen.

Mijn dochter lag tm 33 weken in stuit/dwars maar is zelf gedraaid O+ had al besloten anders weer een natuurlijke bevalling te proberen. Gelukkig nu een gewone natuurlijke bevalling gehad.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163400499
Chanty, toevallig heb ik je gisteren genoemd in een gesprek met mijn man. Ondanks dat jij echt een heel andere eerste bevalling hebt gehad, vind ik het heel geruststellend om te horen over een vaginale bevalling na een ks. Zoals je misschien weet is zowel de fysieke als de emotionele impact van mijn ks erg groot. Dat geldt voor wat er is gebeurd, maar ook voor wat ik graag nog zou willen in de toekomst. De laatste tijd heb ik het heel moeilijk met het laatste, de toekomst, en horen over jouw ervaring geeft gek genoeg wat steun in alle angst en boosheid :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:49:35 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163400543
Oh wat een herkenning!

Kwak, wat jij zegt inderdaad; niet eens het litteken zelf, maar de zone erboven is bij mij nog raar gevoelloos en tegelijkertijd beurs.

Plus ik had laatst een heel emotionele reactie achteraf toen de chiropractor mijn buik had gevoeld :'(
pi_163400588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:36 schreef GotC het volgende:
Ook even wat tegenwicht: Ik heb er nooit last van gehad, T. in de kraamweek zelf in bad gedaan en droeg binnen een paar weken ook weer broeken. 7 weken na ks ging ik voor het eerst weer hardlopen.

LB en anderen die er nog wel last van hebben, :*. Lijkt me bijzonder vervelend..
Nu voel ik me echt ultiem lui :')

Ik had minder last van de knip bij Stip dan het scheuren bij mini. Bleef heel lang beurs voelen alsof er een blauwe plek zat en met de knip was het na een paar weken al wel goed genezen.
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:55:01 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163400726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:48 schreef Bloesem. het volgende:
Chanty, toevallig heb ik je gisteren genoemd in een gesprek met mijn man. Ondanks dat jij echt een heel andere eerste bevalling hebt gehad, vind ik het heel geruststellend om te horen over een vaginale bevalling na een ks. Zoals je misschien weet is zowel de fysieke als de emotionele impact van mijn ks erg groot. Dat geldt voor wat er is gebeurd, maar ook voor wat ik graag nog zou willen in de toekomst. De laatste tijd heb ik het heel moeilijk met het laatste, de toekomst, en horen over jouw ervaring geeft gek genoeg wat steun in alle angst en boosheid :)
Dat vind ik fijn om te horen en ik hoop dat jij in de toekomst alsnog de bevalling krijgt die je je wenst. Al ben je wel medisch, het kan dus wel een fijne ervaring zijn :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:56:18 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163400770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Oh wat een herkenning!

Kwak, wat jij zegt inderdaad; niet eens het litteken zelf, maar de zone erboven is bij mij nog raar gevoelloos en tegelijkertijd beurs.

Plus ik had laatst een heel emotionele reactie achteraf toen de chiropractor mijn buik had gevoeld :'(
Dat gevoelloze kan best even duren. Duurde hier een jaar en direct rondom het litteken voelt de huid nog steeds doof.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:57:41 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163400800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:48 schreef Bloesem. het volgende:
Chanty, toevallig heb ik je gisteren genoemd in een gesprek met mijn man. Ondanks dat jij echt een heel andere eerste bevalling hebt gehad, vind ik het heel geruststellend om te horen over een vaginale bevalling na een ks. Zoals je misschien weet is zowel de fysieke als de emotionele impact van mijn ks erg groot. Dat geldt voor wat er is gebeurd, maar ook voor wat ik graag nog zou willen in de toekomst. De laatste tijd heb ik het heel moeilijk met het laatste, de toekomst, en horen over jouw ervaring geeft gek genoeg wat steun in alle angst en boosheid :)
Niet in die mate, maar wel herkenbaar. Ik vind het ergens heel erg dat mijn grote droom, een spontaan op gang gekomen, natuurlijke, niet-medische bevalling er hoogstwaarschijnlijk niet meer in zit... mocht ik een derde kindje willen.

Fwp natuurlijk, maar toch he...
pi_163400827
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:50 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nu voel ik me echt ultiem lui :')

Ik had minder last van de knip bij Stip dan het scheuren bij mini. Bleef heel lang beurs voelen alsof er een blauwe plek zat en met de knip was het na een paar weken al wel goed genezen.
Nah ik was ook wel heel erg toe aan tijd voor mezelf :+.

En Chanty, ik vind het ook heel fijn om te lezen dat het ook zo kan gaan bij een 2e O+. Onzeker of die er gaat komen, maar het geeft de burger moed.
pi_163401087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:36 schreef GotC het volgende:
Ook even wat tegenwicht: Ik heb er nooit last van gehad, T. in de kraamweek zelf in bad gedaan en droeg binnen een paar weken ook weer broeken. 7 weken na ks ging ik voor het eerst weer hardlopen.

LB en anderen die er nog wel last van hebben, :*. Lijkt me bijzonder vervelend..
+1
Schrik ervan om te horen hoe zwaar het sommigen is gevallen! Ik zou bij een evt volgende zwangerschap waarschijnlijk zo weer voor een ks kiezen. Binnen 48u liep ik alweer rond, heb in de kraamweek alles zelf gedaan (behalve dingen tillen) en heb braaf de verplichte 10 weken afgewacht tot ik weer op en neer ging staan hupsen in de sportschool. Het ks-litteken zit zo laag dat geen enkele broekrand erop drukt en het voelt alweer zo soepel en de rode kleur is behoorlijk aan het vervagen.

Vraagje: hebben de bv-gevende mamma's ook last van een totaal ontregelde cyclus? Ik werd na 4 maanden alweer ongesteld maar de ene keer zit er 3 weken tussen en dan weer 6 a 7. En de ene keer heb ik ontzettend veel last van de eisprong enz. De andere keer merk ik niks. Nu duurt het dus alweer 5 weken en vind het irritant (nee ben niet zwanger :P)
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:11:22 #173
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163401157
Cyclus? Wat is dat? O-) (ben aan de pil, dus geen cyclus hier).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163401258
Cyclus? Wat is dat? Zonder pil nog steeds niks hier. Hoewel ik het geen feestje vind, mag het van mij wel weer op gang komen. (Alhoewel ik na jullie horrorverhalen over de eerste menstruatie na de bevalling ook zoiets heb van laat maar :X )
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:16:06 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163401279
Nouja dat is wel een puntje... heb nog een formidabele pens dus ik draag positiebroeken, en die zitten dus juist precies ter hoogte van het litteken :X
pi_163401337
Ik had vorige week mijn eerste menstruatie *O* Ik schrok er helemaal van :') Was erg onder de indruk, maar verder geen last van gehad (kazy)
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:25:15 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163401530
Ik ging m hier niet delen, maar ondertussen moet ik er vandaag toch steeds aan denken:

3 truths about C-section mamas

Tikkie overtrokken, want ook natuurlijke bevallingen kunnen genoeg complicaties en mentale danwel fysieke complicaties geven, maar mijn moeder zei dat ze nu toch wel heel anders tegen keizersnedes aankeek.
pi_163401554
Die horrorverhalen had ik ook gelezen, maar het is heeeeeel erg meegevallen. Als het komt (maar ja...wanneer ;)) duurt het zelfs korter dan voor de zwangerschap (wat natuurlijk ook door de bv kan komen).

Pil had ik 15 jaar geslikt en was 2 jaar voor ik zwanger werd ermee gestopt om eens te "ontpillen". En voelde me toen ineens veeeeel beter, meer energie, geen migraine meer en geen rare vermoeidheidsaanvallen meer. Dus weer met de pil beginnen staat me niet zo aan :s)
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:28:56 #179
409579 LuDann
All the way
pi_163401650
Hier ook geen positief verhaal qua herstellen na een ks. Nu bijna 11 maanden verder doet mijn litteken af en toe nog steeds zo'n zeer dat ik een avond op de bank hang met een pijnstiller. Broeken draag ik met iets eronder, shirtje in mijn broek gestopt bijvoorbeeld.

Maar ik heb hetzelfde als Bloesem, vind je verhaal ook bijzonder om te lezen, Chanty! Kan me goed indenken dat het helend is om nu wel een natuurlijke bevalling gehad te hebben.

Toen ik laatst aan mijn blindedarm geopereerd werd had ik op de operatietafel vlak voor ik onder zeil ging, een paniekaanval. Dat ging even niet helemaal lekker, die herinnering en ook dat ze weer aan mijn buik zaten. Ik heb ook in emotioneel opzicht nog veel last van de ks (onder algehele narcose, dus hele geboorte en eerste uur gemist).
pi_163401817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:25 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ging m hier niet delen, maar ondertussen moet ik er vandaag toch steeds aan denken:

3 truths about C-section mamas

Tikkie overtrokken, want ook natuurlijke bevallingen kunnen genoeg complicaties en mentale danwel fysieke complicaties geven, maar mijn moeder zei dat ze nu toch wel heel anders tegen keizersnedes aankeek.
Die ken ik idd, vond het een mooi stuk. Imo was een ks ondergeschikt aan een vaginale bevalling, uitzonderingen voor gezondheid van moeder/kind. Maar ik kijk er nu wel anders tegenaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door GotC op 30-06-2016 07:20:51 ]
pi_163402104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:15 schreef kazy het volgende:
Cyclus? Wat is dat? Zonder pil nog steeds niks hier. Hoewel ik het geen feestje vind, mag het van mij wel weer op gang komen. (Alhoewel ik na jullie horrorverhalen over de eerste menstruatie na de bevalling ook zoiets heb van laat maar :X )
Ik ben er ook wel klaar mee en klaar voor.

Ik loop al maanden met tampons in mijn tas, maar niks van dat alles. oO/
pi_163402234
Wat naar om te lezen dat veel van jullie zowel fysiek als mentaal nog lang en veel last van de bevalling ervaren...
Ik kan er zelf niet over meepraten, ik was twee keer binnen een paar weken weer volledig op de been incl fietsen en alles (bij de tweede helemaal, herstellen van knip duurde beduidend langer).

Sporten: bij de oudste meteen met 6 weken weer begonnen maar na de tweede, eh.... Nog te weinig behoefte aan geloof ik :+ Enthousiast van 6-12 weken postpartum de bevalklas van zwanger fit gedaan maar sindsdien is het bij 1x hardlopen gebleven de afgelopen 7 maanden. Het helpt ook niet dat ik eerst een nieuwe sportclub moet zoeken. *zoekt excuses*

En een cyclus heb ik ook nog niet, duurde bij oudste ook meer dan een jaar.
pi_163402728
Tja euhm, stilletjes binnen schuifelt.... Hello It's me... Heb ik iets gemist? :') DjeeZ jongens, da is nie te doen zo'n forum met drie van die kleine mensjes :P Poging tot bijlezen heb ik gestaakt. Gefeliciteerd aan alle nieuwe moeders sinds maart *O* en ik zag dat Twix op reis is en Bloesem ongesteld. Beiden een jompel waard ;)

Met ons gaat het prima, terugkomen van verlof na een fusie kan ik iedereen aanraden :') En combineer dat met een gezin van vijf, het is rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan. Tussen de bedrijven door poog ik dan ook nog om het magazijn van de Intertoys 'formerly known as ons huis' bij te houden :D De dagen vliegen voorbij.

A'tje is ondertussen 8 maanden oud, heeft twee tanden, bruinige ogen en niet thuis te brengen blond haar. (Nee schat het was echt niet de buurman) Hij staat aan de tafel, klimt en is vooral heel vrolijk.
Ik heb bijna weer zes weken ouderschapsverlof dus wellicht lukt aanhaken weer eens. Mis jullie verhalen soms best :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_163402953
Estrys O+ Ik was benieuwd hoe het met je was! Goeie update, lekker vooruitzicht die zes weken vrij! En A is ook al zo'n snelle! 😱
pi_163403475
:W Hallo Estrys! Zes weken! Zijn de kinderen dan ook al die tijd thuis of gaan die nog een dagje naar de GO?
pi_163405198
Estrys O+ :W fijn om te lezen dat alles goed gaat. Wat is A snel :o whehe volgens mij ontwikkeld G zich gemiddeld maar wel traag ten opzichte van de andere oktober kindjes :') O+

Herkennen jullie rond negen maanden veel slaap? G heeft nu al twee nachten doorgeslapen. Maar overdag doet hij nu zeker drie keer een dutje van anderhalf a twee uur waar hij voorheen een keer drie uur of twee keer anderhalf uur sliep
  donderdag 30 juni 2016 @ 07:17:52 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163405321
Estrys :W

Ik mis jouw leuke posts ook, dus doe af en toe een duit in het zakje!
pi_163405868
Estrys :W

Cassandra, niet herkenbaar. Ik wacht nog steeds op het meer slapen/doorslapen moment. :z
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163405958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:30 schreef Limone het volgende:
:W Hallo Estrys! Zes weken! Zijn de kinderen dan ook al die tijd thuis of gaan die nog een dagje naar de GO?
Alleen de eerste week gaan ze nog naar de GO, daarna gaan we drie weken naar Italië en daarna nog twee weken thuis zonder opvang.

Nee ik herken veel slapen ook niet echt. Hier is het 2 slaapjes overdag meestal. Eentje van 2 en eentje van 1,5 uur. En de nachten zijn ook nog altijd zonder doorslaaps ;) Af en toe slaapt hij er per ongeluk eentje door :P

Als ik hem met zijn zus vergelijk is hij niet eens zo heel snel. De oudste weet ik eigenlijk niet eens meer, maar ik dacht dat die wel wat langzamer was. Maar dan ontwikkelen ze zich wel weer op een ander vlak wat sneller meestal. Het is ook een stuk overzichtelijker als ze niet menen overal op te moeten klimmen :|W

En plaatje bij het praatje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:06:00 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163405995
Meer slaap overdag zou best fijn zijn eigk :') met geluk slaapt hij 2u in zijn bed *O* maar van 13 tot 19 wakker is aan t eind niet zo grappig helaas :{

Maar ik mag niet klagen verder, want de nachten zijn heerlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163406082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 08:47 schreef Krisvc het volgende:
Estrys :W

Cassandra, niet herkenbaar. Ik wacht nog steeds op het meer slapen/doorslapen moment. :z
Dit ja. Ik zie juist minder (en slechter, gaaaap) slapen vanaf die leeftijd.
pi_163406260
Estrys, wat een schatje!

Cassandra, ik vind dat slapen met periodes gaat. Soms ineens overdag weer beter, dan weer minder. En 's nachts ook.

En ik ben een cliché geworden. Ik ben helemaal emotioneel omdat S. gisteren 5 maanden was. Het gaat zo snel allemaal en hij wordt met de dag leuker :'( O+
Ik had me zo voorgenomen om niet zo sentimenteel te worden }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163406410
Ik denk dat maar, hij zal het wel ergens voor nodig hebben dat vele slapen :)

Ik mag ook niet klagen want je kan A zo in bed leggen en weglopen, zonder ritueel. Alsof hij denkt, oh mijn bed, slapen Ik zeg altijd gewoon welterusten en dan hoor je hem pas weer als hij wakker wordt. Het is echt zelden dat hij niet meteen gaat slapen. Of hij ligt heel stil in zijn bed te kijken, dat zou ook kunnen. Maar ik ga eigenlijk nooit kijken dus dat weet ik niet :D
De gastouder heeft er overigens meer moeite mee om hem te laten slapen. Maar ik denk dat dat is omdat hij altijd in het donker slaapt thuis (rolluik) en daar met gewone gordijnen. Mijn ouders hebben ook rolluiken en daar slaapt hij ook meteen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:52:14 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163406417
Oh onze baby's schelen dus maar ongeveer 3 weken LeSage! S is 18 juli 5 maanden! :o Idioot....

Estrys, wat een (leuk!) blondje inderdaad :D
pi_163406620
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit ja. Ik zie juist minder (en slechter, gaaaap) slapen vanaf die leeftijd.
Slapen overdag lijkt hier wel iets langer.. maar hiervoor was het miss drie x een half uur/driekwartier.. Nu vaak twee keer 1,5 of 2 uur.. Maar eerst werd ze snachts eigenlijk bijna nooit wakker en nu meestal wel!

Gefeliciteerd met 5 maanden LeSage! Leuk :)
pi_163406735
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:46 schreef Chanty het volgende:

[..]

Op zich niet. Gevoelsmatig was het helder dat ik geen keizersnede wilde maar door reacties in de omgeving ga je toch twijfelen dus heb de nodige info ingewonnen.

Mijn dochter lag tm 33 weken in stuit/dwars maar is zelf gedraaid O+ had al besloten anders weer een natuurlijke bevalling te proberen. Gelukkig nu een gewone natuurlijke bevalling gehad.
Ik heb normaal gesproken ook altijd het beste gevoel bij zoveel mogelijk op een natuurlijke manier.. maar bij zoiets belangrijks vond ik het wel heel moeilijk! & ik ben altijd wel heel slecht in keuzes maken :/

Ohhhh dat was ook nog spannend tot het einde dan! Maar fijn dat het zo is gegaan :)
pi_163407723
LB, je maakt een grapje toch? S. is toch echt 2 weken geleden geboren ofzo? :o
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163408633
Estrys wat heb je toch een leukerd O+ ! Fijne update, ik vind het zo knap dat je zo Zen klinkt met DRIE kinderen _O_ .

Slapen hier gaat ook vrij makkelijk. Nog wel een nachtvoeding, maar ach. Hij moet nog 4 maanden worden.

Vandaag naar het CB geweest (met twee kinderen, joy :') ) en wat bleek: mijn kleine Tas is al over de 8 kilo heen :o ..

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163408881
mooie stats, Razz!

En inderdaad Krisvc, ik dacht ook dat S nog maar max een maand was. Ongeloofelijk hoe snel die kleintjes groeien en hoe snel de tijd gaat.

Over slapen heb ik het maar niet. Al sliep T gister van 9.30 tot 4. Zo'n lange ruk hebben we in tijden niet gehad. Jammer dat ik om 2 uur uit een nare droom wakker werd, en me zorgen lag te maken over terroristische aanslagen hier, inclusief vluchtwegen bedenken als ik morgen op het vliegveld ben :') . Ik viel net weer in slaap toen T wakker werd, en T ging pas om 5.30 weer slapen. c_/ , anyone?
pi_163409063
Slapen: wij hebben nu om en om een goede nacht lijkt. Vannacht was een goede, van 21:30 tot 7, maar gister was slecht met 4x eruit moeten :O .

Nadeel van dat gewissel is dak op goede nachten ook veel wakker lig, in afwachting tot W. wakker wordt :@
pi_163409306
Ja koffie, lekker. Tas is verkouden dus vannacht veel gesnotter en gepruttel en gemopper :O .

Ohja en nu ook arts gesproken en mijn zorgen geuit over hoeveel hij drinkt. Wel gerustgesteld: over maximum cc's is geen probleem. Liter achterhaald. Gewoon op verzoek. Rijstebloem niet doen - loze calorieen en geen voedingswaarde. Wel beginnen met groente en fruit maar vooral niet stressen als dat nog maar weinig is en hij veel blijft drinken.
pi_163409408
Wij komen voorzichtig om een hoekje kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de overgang naar het babytopic nog wel groot en weet niet hoe actief ik mee zal posten, maar ik begin maar even hiermee.
pi_163409487
Welkom Arja :)! Wat een mooierd!!!
pi_163409698
Arja O+ Welkom!
Estrys, welkom terug! Wat een boevenkop O+

Razz (en alle andere mama's, vooral die met onverzadigbare baby's) Bij ekoplaza verkopen ze kokosyoghurt van alleen kokosmelk en yoghurtcultuur. Gezond, vet en suuuperlekker! Hier helpt 't heel goed met het stillen van de honger :) Misschien nog even wachten tot 'ie wat ouders is, maar ik geef het maar vast mee.
pi_163410175
Koffie, graag! c_/ Vannacht was een clusternacht en daarmee een aaneenschakeling van hazenslaapjes. In de avond clusteren bevalt toch beter :Z

Arja, welkom! Wat een knappe dame O+

Over cyclus bij bv: die van mij is wat mij betreft veel te snel weer normaal geworden, namelijk bijna precies 4 weken na de ks :+ Vind het vooral vervelend dat ik tot nu toe steeds een week van te voren een enorme productiedip heb, inclusief een week niet poepen voor mini, krijsen aan de borst enz -O- Maar tot nu toe hield het ook steeds weer op als ik eenmaal ongesteld was, dus ik hoop dat ik dat nu de volgende keer wat beter in m'n achterhoofd kan houden, dat scheelt stress en gedoe.

Ik las gister over de nasleep van keizersnedes, :* voor wie het gebruiken kan. Hier op zich een goed herstel, ik was redelijk snel weer op de been. Wel een infectie en nog wat vervelende klachten daarna, maar voor mij wogen de voordelen van de ks in mijn situatie absoluut zwaarder. Kan me wel voorstellen dat dat bij een spoedks heel anders is, en die nasleep juist nog confronterender..

Die kokosyoghurt gaat op het lijstje hier, eens uitproberen! Nog niet voor baby, maar voor mezelf, bij teveel melkproducten vlamt m'n eczeem weer op, maar ik mis yoghurt wel :)
pi_163410249
Kokosyoghurt O+ :Y) *O*
/duikt weer onder in andere topics
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:17:14 #207
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163410255
Wat een mooierd Arja! Gaat alles goed?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163410294
Arjaaaaa! Wat is ze mooi! O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:20:26 #209
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163410343
Oh arja wat een knapperd O+

Razz die stat! :o _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163411190
Mnohhh Arja wat een drupke O+
pi_163411200
Arja, wat een prachtig meisje! Ik postte nog helemaal niet mee, maar heb toch maar besloten om mee te gaan schrijven. Gelukkig zijn hier allemaal lieve mama's, niks engs aan :+

Wat een lekkere spekbaby is Tas :9 dat knuffelt zo fijn :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163411241
En dan denk je even rust te hebben omdat de baby slaapt, hoor ik het getimmer van een paar deuren verder door de babyfoon :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163411267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 14:01 schreef LeSage het volgende:
Arja, wat een prachtig meisje! Ik postte nog helemaal niet mee, maar heb toch maar besloten om mee te gaan schrijven. Gelukkig zijn hier allemaal lieve mama's, niks engs aan :+

Wat een lekkere spekbaby is Tas :9 dat knuffelt zo fijn :D
Zeg, wij zijn heul eng. We hebben bijtende baby's enzo. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 30 juni 2016 @ 14:31:30 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163411758
Razz, fijne woorden van de KA! Gewoon, ter bevestiging van wat je zelf al wist, toch? :D O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163412391
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 14:04 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Zeg, wij zijn heul eng. We hebben bijtende baby's enzo. :Y
Oh ja, da's waar ook. En harentrekkende }:|
Sorry Arja, we zijn wel eng.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:14:09 #216
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163413530
Mijn baby slaapt al de hele middag! Op haar buik in mijn bed :') ik heb maar een puzzelboek gepakt. Weet niet wat me overkomt zeg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163413682
Wat een mooierd Arja!
Goeie stats Razz! Ik mag volgende week met de mini, ben stiekem wel benieuwd!

Mini is met modder spelen op het KDV, die houden modderweek en ik heb gewoon de hele middag geslapen, heerlijk!

Vriend haalt T. Altijd op van het KDV en gaat daarom op donderdag om 17 uur naar huis. Hij stuurde alleen net een berichtje dat het vandaag wel eens iets eerder kon zijn.
Dan denk je direct: oei, iets ergs? Nee nee zijn collega moest op zijn zoon passen want vrouwlief moest naar de schoonheidsspecialiste.
Toen had ik wel echt een WTF momentje hoor!
Die kreeg dus om 16 uur, op t werk, zijn kind gebracht. De oppas was op vakantie..

Wellicht ben ik de enige die het vreemd vind hoor, maar ik zou manlief voor zoiets nooit onze zoon op t werk gaan brengen. Ik nam T. Gisteren ook 'gewoon' mee naar de dierenarts terwijl ik daar 1,5 uur gezeten heb. (De Beagle doet 't weer naar behoren, Ludann nog bedankt voor de eyeopener.)
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:33:19 #218
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163413834
Fijn dat de hond het weer "doet" :D

Ik nam Lucas ook altijd mee naar de kapper maar nu kan ik niet verwachten dat hij twee uur lang braaf speelt daar. Maat dan plan ik het in de avond en anders in overleg dat man eerder thuiskomt, bv met acupunctuur. Of natuurlijk op een kdv dag.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163414822
Dankjulliewel allemaal. Ik zie alweer wat bekende juni-gezichten hier :P

Mariposas: het gaat heel goed met Emmy. Ze is al 180 gram zwaarder dan haar geboortegewicht en een zen-baby. De nachten gaan nog niet geweldig.
Ik vind mijn herstel te langzaam gaan naar mijn zin. IJzertekort en antibiotica ivm baarmoederslijmvliesontsteking maken dat wanneer ik zelf een douche heb genomen, mijn kind in bad heb gedaan en aan tafel heb gegeten ik al te veel heb gedaan.

Morgen naar de notaris en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Mijn man zal dan veel weg zijn om te klussen.
We hebben nog kraam tot zondag gekregen en mijn moeder wil ook graag helpen hier met voor mij en Emmy zorgen.
pi_163414978
Arja, welkom met Emmy!

Estrys, daar ben je. Vroeg laatst al naar je. Maar snap dat het druk is. Wat een heerlijk dropje heb je!

:W vanuit Italië waar Twix weinig eet en drinkt, leeft van de liefde, de show steelt op ieder terras, de receptiejuffrouw van de camping al verkering met hem wil, de nachten heerlijk doorslaapt maar er overdag echt teveel leuks/moois/tofs te zien is. We genieten enorm.
Op vakantie met een baby is héél anders maar ook héél fijn! Mijn mannen O+.

Had ik al O+ gezegd?
  donderdag 30 juni 2016 @ 17:52:43 #221
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163415174
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:22 schreef Ggirl het volgende:
Wat een mooierd Arja!
Goeie stats Razz! Ik mag volgende week met de mini, ben stiekem wel benieuwd!

Mini is met modder spelen op het KDV, die houden modderweek en ik heb gewoon de hele middag geslapen, heerlijk!

Vriend haalt T. Altijd op van het KDV en gaat daarom op donderdag om 17 uur naar huis. Hij stuurde alleen net een berichtje dat het vandaag wel eens iets eerder kon zijn.
Dan denk je direct: oei, iets ergs? Nee nee zijn collega moest op zijn zoon passen want vrouwlief moest naar de schoonheidsspecialiste.
Toen had ik wel echt een WTF momentje hoor!
Die kreeg dus om 16 uur, op t werk, zijn kind gebracht. De oppas was op vakantie..

Wellicht ben ik de enige die het vreemd vind hoor, maar ik zou manlief voor zoiets nooit onze zoon op t werk gaan brengen. Ik nam T. Gisteren ook 'gewoon' mee naar de dierenarts terwijl ik daar 1,5 uur gezeten heb. (De Beagle doet 't weer naar behoren, Ludann nog bedankt voor de eyeopener.)
Zullen we gewoon even jompelen voor het feit dat die vrouw gewoon tijd voor haarzelf op durft te eisen?

Wellicht heeft man langere tijd vaak tijd voor andere dingen/zichzelf gehad waardoor zij er niet uit kon.

Ik vind het top ^O^ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163417847
Welkom Arja en nog gefeliciteerd! Wat een droppie O+

Estrys weer terug! We hebben je gemist hoor. En leuke foto van A.!

Heerlijk Chanty, zo'n slaapkoppie naast je O+

Ik zou dat ook niet zo snel doen hoor Ggirl, mijn kind naar het werk brengen van mijn man, tenzij je weet dat het daar mag of vaker gebeurt. Da's bij mijn man op het werk in ieder geval zeer zeker niet het geval. (Hoewel dat gezicht van mijn man's baas vast priceless is als ik M. daar kom droppen met een luiertas en een berg speeltjes :+ )
pi_163417988
Gefeliciteerd en welkom Arja, wat een mooi meisje *O* en bedankt voor de rammelende eierstokken :W

Mijn (aanstaande) man moet soms ook oppassen als ik wat voor mijzelf wil doen (o.a. kapper), maar niet op zijn werk. Gaat ook lastig, want hij werkt in het buitenland :P
pi_163418282
Pff, koop je toch gewoon een retourtje Xanteh :P

Mijn kind was zo jengelig dat de opvang belde of het misschien niet verstandig was om d'r op te halen. Arme ding is zo schor dat niemand d'r hoorde als ze aan het huilen was. We hebben vanmiddag dus samen boekjes op de bank liggen lezen. Dat was het enige dat goed was.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163418768
Ahh Kris beterschap voor je zeehondje :*
Twix, kleine casanova O+

Ok. Volgende week zaterdag ben ik voor het eerst langer dan 2 uur weg bij mijn wakkere baby. Ik moet om 7 uur weg en ben om 19.30 weer terug. Dat is... Heel lang. Ik zie haar de hele dag niet wakker en dat vind ik vreselijk. Als ik er alleen al aan denk, moet ik huilen. Hoe kom ik deze dag door? Hoe deden jullie dat de eerste keer?
pi_163418815
Oh als het niet anders kan bezorg ik ze ook zo op het werk van mijn man hoor. Voor een beetje me-time doe ik bijna alles :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_163418845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:46 schreef Estrys het volgende:
Oh als het niet anders kan bezorg ik ze ook zo op het werk van mijn man hoor. Voor een beetje me-time doe ik bijna alles :P
Nog even, dan heb je oppas in huis :D da's wel weer handig met drie stuks ;)
pi_163418923
Mijn kinderen staan dan ook de twee dagen dat ze naar de GO gaan te springen dat ze weer mogen. Bij je moeder thuis is saaaaaaai :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_163418970
Mijn man heeft S. ook wel eens meegenomen naar zijn werk zodat ik even wat nieuwe kleren kon kopen. O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:59:37 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163419225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ahh Kris beterschap voor je zeehondje :*
Twix, kleine casanova O+

Ok. Volgende week zaterdag ben ik voor het eerst langer dan 2 uur weg bij mijn wakkere baby. Ik moet om 7 uur weg en ben om 19.30 weer terug. Dat is... Heel lang. Ik zie haar de hele dag niet wakker en dat vind ik vreselijk. Als ik er alleen al aan denk, moet ik huilen. Hoe kom ik deze dag door? Hoe deden jullie dat de eerste keer?
Huilen :') En zorgen dat t of voor iets heeeeel leuks danwel heeeeeel belangrijks was.
pi_163419249
Welkom Arja met je mooie meisje! O+

Estrys :W. Wat istie gegroeid!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ahh Kris beterschap voor je zeehondje :*
Twix, kleine casanova O+

Ok. Volgende week zaterdag ben ik voor het eerst langer dan 2 uur weg bij mijn wakkere baby. Ik moet om 7 uur weg en ben om 19.30 weer terug. Dat is... Heel lang. Ik zie haar de hele dag niet wakker en dat vind ik vreselijk. Als ik er alleen al aan denk, moet ik huilen. Hoe kom ik deze dag door? Hoe deden jullie dat de eerste keer?
Misschien handig om voor die tijd nog een middagje weg te plannen van een paar uurtjes oid zodat die overgang van 2 uur naar een hele dag voor jezelf niet te groot is? En jezelf een beetje vermannen I guess ;). Je zult sowieso niet voor niets weg zijn die dag dus als je bezig bent en blijft vliegt de dag ook voorbij :Y.

Echt hè, mijn kind poept dus echt standaard elke avond om half 9. Doen die van jullie dat ook of is die van mij nou zo van de klok? :')
pi_163419299
Allereerst: Arja, wat een ontzettende knapperd! O+

En verder ga ik ordinair inbreken: zit nu op vakantie en T heeft hoest en 39.2 koorts en maakt een zieke indruk (alleen maar jammeren). Ben zo ongerust... Ik wil naar huis... :'( :'( :'(
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:06:14 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163419505
Zusjevan: hier elke (school)dag, om 5v8. En om 8u moeten we ons klaar gaan maken om weg te gaan :P elke keer net op tijd dus.

En sara, zit je ver? Dichtstbijzijnde hulptroepen/ziekenhuizen/noodnummers al bij de hand?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163419517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:01 schreef Sara82 het volgende:
Allereerst: Arja, wat een ontzettende knapperd! O+

En verder ga ik ordinair inbreken: zit nu op vakantie en T heeft hoest en 39.2 koorts en maakt een zieke indruk (alleen maar jammeren). Ben zo ongerust... Ik wil naar huis... :'( :'( :'(
Hoelang heeft hij al koorts?
Hoe oud is hij?
Hoe zijn de plasluiers
En hoe gaat eten en drinken?
En waar zit je?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:08:59 #235
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163419591
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ahh Kris beterschap voor je zeehondje :*
Twix, kleine casanova O+

Ok. Volgende week zaterdag ben ik voor het eerst langer dan 2 uur weg bij mijn wakkere baby. Ik moet om 7 uur weg en ben om 19.30 weer terug. Dat is... Heel lang. Ik zie haar de hele dag niet wakker en dat vind ik vreselijk. Als ik er alleen al aan denk, moet ik huilen. Hoe kom ik deze dag door? Hoe deden jullie dat de eerste keer?
Ja niet dus... Ben afgelopen zondag 7 uur weggeweest, dat was langer dan ooit. Verder nooit meer dan 5 uur ( oppassen en kdv). Wat een gedoe met kolven zeg!

Beterschap Sara en Kris!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163419779
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoelang heeft hij al koorts?
Hoe oud is hij?
Hoe zijn de plasluiers
En hoe gaat eten en drinken?
En waar zit je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163419835
sterkte Sara. als je het niet vertrouwt een dokter opzoeken? Fijn dat hij iig melk drinkt.

estrys, welkom terug!

Hier zat vandaag de poep op de grond, het was er bij de benen uitgelopen. Heerlijk, ik had m'n moeder aan de telefoon en was niet zo aan het opletten, dus mocht de woonkamer flink dweilen.. O+
pi_163420249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja niet dus... Ben afgelopen zondag 7 uur weggeweest, dat was langer dan ooit. Verder nooit meer dan 5 uur ( oppassen en kdv). Wat een gedoe met kolven zeg!

Beterschap Sara en Kris!
Ik wist al maanden wanneer ik weer aan het werk moest. Dus heb het gedurende mijn verlof rustig opgebouwd. Eerst een kwartiertje weg. Toen een halfuur. Een uur. 2 uur. 4 uur. En toen moest ik werken en ben ik een maandje dagen van 6u gaan maken. Vond het ook heel moeilijk, maar als ik zie hoe erg A geniet van die 2 daagjes kdv en 2 daagjes bij opa en oma, ga ik met een gerust hart werken. Is goed voor haar en ook voor mij (sociale contacten, in de pauze lekker de stad in, enz. :)). En krijg sowieso elke 2 a 3u een action-pic van mijn kleine meisje toegestuurd via Whatsapp O+

Beterschap voor T Sara! Begrijpelijk dat je het nu helemaal niet leuk meer vindt! Het komt wel goed! :*

En nog een welkom aan alle nieuwe moeders en hun baby's *O*
pi_163420614
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:47 schreef silliegirl het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe moeder dit doen als ze geen bv meer geven. BV is hier echt DE manier van troosten en rust brengen, wat er ook is. Ik heb geen idee hoe ik W. zou moeten troosten zonder borst
Hier toevallig deze week ook een tandje doorgekomen, derde tandje. De eerste boven nu. :)
En hier maandag F. moeten afhalen van de opvang omdat ze koorts had en erg verdrietig. Sinds vandaag gelukkig weer koortsvrij. Troosten gaat hier door met haar rond te lopen / aandacht te geven en indien 's nachts dan geven we een melkfles.

Wij hebben totaal niet het idee dat ze de borst "mist", laatst met douchen zat ze er verwonderd naar te kijken en aan te plukken, meer niet. Speelgoed :')
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:48:33 #240
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163420872
Gewoon doen Bloesem, ik moest de eerste keer ook huilen, maar af en toe een appje van papa of de oppas deed wonderen. Plus sinds Melba vier maandan was werkte ik eerst drie en daarna vier dagen in de week. Het went snel.

Al vind ik t nog steeds niet leuk als ik hem een dag niet wakker zie -O- vaak bel ik dan even of skype ik om m even te zien of horen.
Kwak
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:52:12 #241
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163420991
Voordeel van een huilbaby. Ik had er weinig moeite mee om een paar uur zonder baby te zijn. De opluchting. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163421539
Misschien nu te laat, Bloesem, maar ik heb het gewoon wat opgebouwd voor mijn verlof eindigde. Nu logeert S. eens in de twee weken zelfs bij mijn schoonbroers. Dan ben ik wel altijd heel blij als ik hem op kan halen. En tja, je moet er gewoon even doorheen...

Wat naar van alle zieke baby'tjes zeg. En zeker op vakantie, Sara. Snap dat je ongerust bent.

Gelukkig heeft Malteser wel een fijne vakantie, met Twix die lekker iedereen versiert. Dan smelt ik altijd helemaal, als andere mensen mijn baby leuk vinden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163422572
Dankjulliewel allemaal O+

Oh Sara, een ziek kleintje, wat lijkt me dat moeilijk. Zeker in een ander land.
Beterschap.

Wij willen graag onze kraamverzorgster iets geven als ze weggaat, want ze is geweldig. Hebben jullie dit ook gedaan en wat hebben jullie gegeven?
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:45:47 #244
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163422818
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:39 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel allemaal O+

Oh Sara, een ziek kleintje, wat lijkt me dat moeilijk. Zeker in een ander land.
Beterschap.

Wij willen graag onze kraamverzorgster iets geven als ze weggaat, want ze is geweldig. Hebben jullie dit ook gedaan en wat hebben jullie gegeven?
Wij hebben een doosje Merci en een foto van haar en onze dochter gegeven met een kaartje erbij .. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:48:43 #245
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163422952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:39 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel allemaal O+

Oh Sara, een ziek kleintje, wat lijkt me dat moeilijk. Zeker in een ander land.
Beterschap.

Wij willen graag onze kraamverzorgster iets geven als ze weggaat, want ze is geweldig. Hebben jullie dit ook gedaan en wat hebben jullie gegeven?
Wij hadden er twee (een was aan het reïntegreren en liep mee), dubbele rijkdom O+ hebben een doos bonbons gegeven en een kneipp douchegel. Niet origineel maar gaat om het gebaar.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163423369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:39 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel allemaal O+

Oh Sara, een ziek kleintje, wat lijkt me dat moeilijk. Zeker in een ander land.
Beterschap.

Wij willen graag onze kraamverzorgster iets geven als ze weggaat, want ze is geweldig. Hebben jullie dit ook gedaan en wat hebben jullie gegeven?
We hebben heel cliché een hele grote bos bloemen gegeven. De kraamverzorgster leek er echt door geraakt en toen vroeg ik me af of dat niet gangbaar is. Ik vind zoiets eigenlijk vanzelfsprekend.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163423531
Oh wat moeilijk Sara! Hopelijk gaat t gauw beter!

Wij hadden voor onze kraam een restaurantbon... :)

Ik voelde vandaag een scherp randje in L's mond, het eerste tandje..

Morgen de sleutel van ons huis... Spannnnnend!!
pi_163423923
Gewoon door de zure appel heenbijten dus. Oef. Skypen is een goed idee O+ Het was anders geregeld, man zou in de buurt zijn en haar brengen voor de voedingen, maar hij is vergeten vrij te vragen :'( Ik kan niet afzeggen, dus blijft mini bij m'n ouders. Spoedcursus wennen dus.. Zondag ga ik een paar uurtjes proberen, kan ik alsnog wat oefenen.

Och Sara, wat sneu :* Altijd naar de dokter als je het niet vertrouwt! Hoe vervelend ook, koorts is in principe een goed teken bij ziekte.

Jagar, poepspoor _O-

Spannend vieve, de sleutel! *O*
pi_163424432
Waar moet je heen zaterdag bloesem?
pi_163425643
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:52 schreef Mariposas het volgende:
Voordeel van een huilbaby. Ik had er weinig moeite mee om een paar uur zonder baby te zijn. De opluchting. :+
+1

Arja, wat een mooi exemplaar heb je daar!

Spannende dag vieve, veel plezier!
pi_163427337
Nachtploeg }:|

Niet door baby, maar door muggen. Vriendlief gaat as we speak een klamboe ophangen..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 1 juli 2016 @ 03:40:23 #252
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163427395
Ik kom ook weer even om het hoekje kijken :@
Meeposten is nogal een uitdaging, het leven met zin kleintje is toch best intensief.. Maar wel heel leuk! Ze doet het goed en na wat opstart probleempjes zijn we op de goede weg.

Arja: wat een knapperd! Wij waren niet zo heel dol op onze kraam en hebben dus niks gegeven :@

Wat betreft weggaan: afgelopen zaterdag was N 3 weken en een dag oud en ben ik gaan shoppen met vriendinnen. Was een uitverkoop van babykleertjes en heb daar voor N veel leuks gevonden. Ik was er al eerder geweest en wist dat je je kind beter niet mee kon nemen vanwege de drukte, dus ze was thuis bij papa. En ik vond het prima eigenlijk. Ik even een leuk uitje en mijn man voor het eerst een paar uur alleen met N, wat hij heel leuk vond en wat ook prima ging. Ik heb meer moeite met aanstaande zaterdag, we zijn uitgenodigd voor een feest in een cafe 's avonds, maar als we daar heen gaan moet N naar een oppas. En dat vind ik met haar 4 weken eigenlijk veel te vroeg, dus ik heb liever dat man alleen gaat en dat ik thuis blijf bij N.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 03:43:36 #253
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163427397
Arja en Vieve6: leuk, de sleutel van jullie nieuwe huis! Veel plezier! En succes met klussen, lijkt me zwaar in combinatie met een kleintje

Sara: heel veel beterschap voor je kleine. Lijkt me heel rot om nu zo ver weg te zitten..
pi_163427687
Wij hebben de kraam een bon voor een high tea hier in de buurt gegeven. Hij was oprecht heel erg blij.

Miss_C, welkom! Ik zou het café overslaan en thuisblijven tenzij je het zelf wil.

Sara beterschap voor je kleintje.

Bloesem, jij kan dat, stoere. En het stom en moeilijk vinden, incluis tranen, is compleet acceptabel. Een nieuw avontuur voor jou en voor mini. En dan daarna uren knuffelen.:Y

Fok!wet deed hier z'n werk. Zeg ik gister nog dat ik op doorlsaapnachten wacht, slaapt ze vannacht ineens door. Werd wakker van een poepluier (hier niet standaard om 9 uur 's avonds maar om half 6 's ochtends }:|)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163427828
Ik zou lekker thuis blijven MissC en je man laten gaan :)

Beterschap met de kleine Sara :*

Kris, wat leuk dat jullie een mannelijke kraamzorg hebben gehad. Dat hoor je niet vaak.

Wij hadden onze kraam een h&m cadeaubon gegeven.
pi_163428014
Ik zou ook lekker thuisblijven MissC :Y Sowieso was ik na 4 weken lichamelijk echt nog niet in staat om een avond in een café te zitten/staan/hangen.

Lekker Kris! Doe mij ook zo'n nacht! Half 6 is balen, maar wel een goed begin :)

Beterschap Sara! Heb je PCM bij je?

Ik weet niet meer wat we onze kraam hebben gegeven :') Ik denk bloemen en chocola... Wij kregen zelfs van onze eerste kraam een kaartje op Stips eerste verjaardag, zo'n lief mens!

Mijn muppet van nog geen 4 maanden heeft de waterpokken ;( Het zijn er gelukkig nog niet veel na 3 dagen dus ik hoop dat het hierbij blijft.
pi_163428233
Wat een grote cadeaus zie ik voorbij komen! Er was ons van te voren gezegd door het bureau dat de kraam niets mocht aannemen, dus ik heb haar een ritualspakketje gegeven. De leuke dan, de stomme heb ik niets gegeven.

Ach wat sneu, Dot. Hier wacht ik ook op waterpokken. Al zijn vriendjes zitten onder... Maar hij is al een stuk ouder, voor zo'n kleintje vind ik het wel echt sneu. :*
pi_163428264
Wij haddeneen kraam die graag kookte en die mrIMA ook een paar recepten heeft geleerd in de kraamweek, dus we hebben voor haar een kookboek gekocht als cadeautje.

En M sliep vannacht van 19.00 tot 07.00 uur! *O* Ik werd alleen om 06.45 wakker en moest om 06.50 weg, dus had alsnog een matige start van de dag :')
pi_163428741
Ik heb in mijn kraamweek een glas zitten etsen voor de kraam :') Achteraf denk ik je bent gek.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:28:12 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163428870
Ik heb de kraam een bloemetje gegeven geloof ik, J dacht eraan, ik was er zelf niet op gekomen :')
Kwak
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:29:38 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163428895
Wij hebben ook beide keren iets voor de kraamhulp gekocht. Als iemand zich zo in je privéleven moet mengen en dat dat dan zo goed voelt, is het een beloning waard vind ik :)

Heb de eerste kraam zelfs een kaartje gestuurd toen E 3 maanden was, om te melden dat de borstvoeding gelukt was, want daar had ze me echt geweldig in gesteund O+
pi_163428912
Vorige keer had ik voor kraam en stagiairekraam bloemen en chocolade en een kaartje!

Deze keer had ik de eerste vier dagen een stomme }:| dus die gaf ik niets haha. En toen nog 3x3 uur een heel leuke, maar dat was eigenlijk zo voorbij. Wel honderd keer gezegd hoe blij we met haar waren. O+
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:33:54 #263
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163428957
Wow, nu voel ik me wel bot, ik had een leuke kraamverzorgster, maar heb niets gegeven. Het is toch haar werk? :@
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:37:40 #264
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163429030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Wow, nu voel ik me wel bot, ik had een leuke kraamverzorgster, maar heb niets gegeven. Het is toch haar werk? :@
Ja dit, niet eens aan gedacht... :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163429129
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Wow, nu voel ik me wel bot, ik had een leuke kraamverzorgster, maar heb niets gegeven. Het is toch haar werk? :@
Jawel, maar dan mag je haar toch nog steeds bedanken? Ik vind het ook leuk om te horen dat ik mijn werk goed heb gedaan. (Niet dat ik iets zou mogen aannemen maar dat ligt meer aan mijn werk.) Iemand die cursus geeft krijgt ook vaak nog een bedankje terwijl dat ook bij zn werk hoort.

Wij gaven de kraam die er het langst was iets van Rituals en een geboortekaartje. Ik vond haar alleen okay en niet fantastisch of zo, dus ik vond het wel best. De kraam van de eerste twee dagen vond ik superlief, die heb ik met het geboortekaartje nog een maskertje gestuurd.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:45:40 #266
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163429161
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Wow, nu voel ik me wel bot, ik had een leuke kraamverzorgster, maar heb niets gegeven. Het is toch haar werk? :@
Ja dit :@ Wat het werk betreft dan.
Ik vond de onze niet echt leuk dus voelde ook niet de behoefte om haar enorm te bedanken verder..
pi_163429434
De kraamhulp. Jeetje das alweer lang geleden :'). Beiden niks gegeven trouwens.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_163429437
Onze kraam had net een nieuw huis en dus gaven we een cadeaubon van een mooie interieurwinkel in het dorp, chocolade en een geboortekaartje.

En het klopt wel hoor, ze doen gewoon hun werk. Maar onze kraam was echt goud waard! Ze was lief, zorgde goed voor Twix, mij en man. En daarnaast was ons huis spik en span, we hadden iedere dag verse fruitsalade, ze kookte wat wij wilden, sopte het hele huis, waste en streek en het allerbelangrijkste, ze hield fantastisch rekening met mijn achtergrond. Ze is niet een keer over mijn grens gegaan, praatte veel met me als ik het even moeilijk had, liet me in alle rust aanrommelen op de badkamer en kwam alleen binnen als ik haar riep.
pi_163429458
Bij de eerste twee hebben we ook niks gegeven. Bij de tweede hadden we zo'n heel jong grietje en ik was na vier dagen al klaar met haar verhalen over stappen en jongens.

De laatste is 10 dagen bij ons geweest en die heb ik een kleinigheidje gegeven uit waardering omdat ze zoveel moeite had gedaan voor die extra uren. Maar nee het hoeft niet hoor. Ze krijgen ook gewoon salaris natuurlijk. :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:29:12 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163429921
Ik ben de kraam bij Lucas ook niks gegeven. Ze deed haar werk goed maar er was verder geen klik. Deze kraams deden gewoon net dat stapje extra waardoor je je echtbin de watten gelegd voelt en dan vind ik dat ik dat ook extra mag belonen :)

Net urine ingeleverd bij de huisarts. Eens kijken of ik mijn eerste blaasontsteking in mijn leven te pakken heb.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:50:48 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163430275
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Jawel, maar dan mag je haar toch nog steeds bedanken? Ik vind het ook leuk om te horen dat ik mijn werk goed heb gedaan. (Niet dat ik iets zou mogen aannemen maar dat ligt meer aan mijn werk.) Iemand die cursus geeft krijgt ook vaak nog een bedankje terwijl dat ook bij zn werk hoort.

Wij gaven de kraam die er het langst was iets van Rituals en een geboortekaartje. Ik vond haar alleen okay en niet fantastisch of zo, dus ik vond het wel best. De kraam van de eerste twee dagen vond ik superlief, die heb ik met het geboortekaartje nog een maskertje gestuurd.
Wij krijgen nog wel een wat opgestuurd, zoals een reep extra bittere chocolade. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163430514
Oi, ik heb daar helemaal niet over nagedacht om de kraam een cadeautje te geven. Ik heb ook maar 2,5 dagen kraamhulp gehad en in die tijd moesten we zoveel doen. Ze was wel erg lief en goed en dat heb ik ook tegen haar gezegd.

Het ziekenhuis heeft een rekening van de tandarts cadeau gekregen (ze hadden mijn nachtbeugel bij het grofvuil gegooid per ongeluk)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:32:38 #273
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163431098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Wow, nu voel ik me wel bot, ik had een leuke kraamverzorgster, maar heb niets gegeven. Het is toch haar werk? :@
Eh, ja, dit dus.... Onze kraam bij F was super, maar ik heb geen (grote) kado's gekocht hoor... Op haar laatste dag bij ons was vriend jarig, dus we hadden taart, en ze heeft natuurlijk het geboortekaartje meegekregen, maar verder niks. Ik denk daar dus echt niet aan (en heb er eerlijk gezegd vriendinnen ook nooit over gehoord :? ).
pi_163431184
Onze eerste kraam nam zelfs na een aantal weken nog contact op om te vragen hoe het nu ging. En of de borstvoeding nog goed ging. Dat was een jong grietje die ik van vroeger "ken".

Beide kraamhulpen een kleinigheidje gegeven.

De eerste jraam heb ik later ook nog de foto van haar met zoon gestuurd.
pi_163431217
En beide het geboortekaartje meegegeven.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:59:49 #276
409579 LuDann
All the way
pi_163431656
@Ggirl: blij te lezen dat het goed is gekomen met jullie hondje.

Mijn man heeft voor beide kraamhulpen behoorlijk prijzige bioscoopbonnen gekocht (zodat ze met het hele gezin een film konden gaat zien). Daar was ik het niet zo mee eens, maar zo is hij nou eenmaal. Een eeuwige strijd tussen ons, hij wil altijd de grootste en duurste cadeaus geven terwijl ik wat krenteriger ben. :P

Maar goed, kraam nummer 2 was erg goed en lief maar kraam nummer 1 was echt een draak. Dat zie ik achteraf nu steeds meer. Wat ze wel gedaan heeft is man er meteen op uit gestuurd voor een borstkolf en daarmee heeft ze mijn borstvoeding gered, daar ben ik haar natuurlijk erg dankbaar voor. Maar aan de andere kant hoort dat bij haar werk. De opmerking dat ik nog wel erg dik was 3 dagen na mijn bevalling (ik: 'dat is ook vocht, van de operatie'' zij: ''maar ook een hoop vet hoor'') en de verhalen over dode baby's:

(Spoiler niet lezen als je in je kraamweek zit of hier gevoelig voor bent)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daar had ik echt wel zonder gekund, zeg maar. Vooral die verhalen hebben nog lang in mijn hoofd gezeten. Verder maakte ze vrijwel niets schoon en hielp ze mijn man ook niet met koken maar verweet hem dat hij lui was als hij dingen niet op tijd af had. Ze zat vooral de halve dag in de tuin met een boekje.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:06:48 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163431747
Jeetje wat een kraam is dat :{ Heb je geen klacht ingediend? Dat soort verhalen zijn nergens voor nodig en de opmerkingen naar jullie toe zijn ronduit onbeschoft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:15:07 #278
409579 LuDann
All the way
pi_163431897
Nee, geen klacht ingediend. Ik overwoog wel om te vragen om een andere kraam, maar toen bleek dat er de laatste 3 dagen sowieso een ander zou komen. Mijn man wilde geen klacht indienen, die vond het allemaal zo erg niet. Hij hamert er nog steeds op dat ze mijn borstvoeding gered heeft en dat we haar dankbaar moeten zijn. En ja, dat is ook wel zo, maar de rest was niet leuk.

Ik had ook nog een hoop andere dingen aan mijn hoofd, studie enzo. Je weet ook nog niet zo goed hoe dingen nu horen te gaan, maar nu lees ik dat er veel leukere kramen bestaan.
pi_163432191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ahh Kris beterschap voor je zeehondje :*
Twix, kleine casanova O+

Ok. Volgende week zaterdag ben ik voor het eerst langer dan 2 uur weg bij mijn wakkere baby. Ik moet om 7 uur weg en ben om 19.30 weer terug. Dat is... Heel lang. Ik zie haar de hele dag niet wakker en dat vind ik vreselijk. Als ik er alleen al aan denk, moet ik huilen. Hoe kom ik deze dag door? Hoe deden jullie dat de eerste keer?
Tanden op elkaar en gaan. Vertrouwen hebben en tussendoor af en toe bellen (en horen dat het allemaal prima gaat O+ ), proberen los te laten en dag erna extra extra veel knuffelen. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163432363
Had je geen evaluatieformulier ofzo gehad LuDann?

Deze keer vond ik de eerste kraam niet zo leuk maar ze deed niet per se iets fouts ofzo. Bij kraamweek dochter had ik dus wel twee dagen iemand met wie het echt niet klikte. Later bleek dat vriend en zij een gemeenschappelijke kennis hadden en heeft die kraam blijkbaar tegen die kennis verteld dat we echt te klein woonden voor met z'n drieen, het leeftijdsverschil tussen vriend en mij zo groot was (3,5 jaar, ABSURD) etc. Toen hebben we achteraf dat nog gemeld bij de organisatie. Ik weet niet of kramen ook officieel een beroepsgeheim hebben maar integer vond ik het allerminst. Gelukkig met andere kramen wel de superpositieve ervaringen en ontbijtjes en zorg en complimenten en alles. O+
pi_163432382
Jeetje, LuDann, heb jij weer. Wat een kutkraam. :') .

Ik heb mijn kraamhulp geen cadeautje gegeven en ik ben ook vergeten het geboortekaartje naar haar op te sturen, geloof ik. *) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:56:42 #282
409579 LuDann
All the way
pi_163432819
Ja Franny, echt een kutkraam! :D :P

Ik heb online een evaluatie ingevuld, Svane, maar daarin was ik nog redelijk mild eigenlijk. Als ik het allemaal opnieuw zou doen dan zou ik het heel anders gedaan hebben. Dat vind ik trouwens ook niet kunnen van die kraam, dat soort dingen mag volgens mij niet.

Sowieso heb ik sinds ik zoveel tegenwerking ondervond tijdens mijn studie een extra portie bijdehandjes gegeten ofzo. Ik ben behoorlijk assertief tegenwoordig, misschien een beetje tè soms zelfs. Hormonen misschien nog? Herkent iemand dit?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:57:42 #283
409579 LuDann
All the way
pi_163432861
Misschien is het slaapgebrek. :')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:21:38 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163433591
Ik ben ook assertiever LuDann :Y

Mijn prioriteiten liggen gewoon bij mijn gezin. Dus als iets dat in gevaar brengt (en dat kan zijn direct, maar ook indirect doordat ik er gestresst van raak en dus thuis minder goed functioneer) dan ga ik er eerder wat aan doen.

Ik roep ook wel eens dat de eerste de beste die commentaar heeft op [...] een hormonale rant inclusief huilbui over zich heen krijgt. Dat riep ik bijv toen ik met een krijsende E op een vluchtstrook of een parkeerhaven ben gestopt om haar te voeden/troosten.
pi_163433623
Ik had dat vooral tijdens mijn zwangerschap, LuDann. Was ik af en toe ook een beetje verrast door mijn eigen felheid.

En na de bevalling merk ik vooral dat mijn prioriteiten heel helder zijn nu en dat ik geen tijd/energie heb voor ingewikkeld gedoe en om de dingen heen praten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:24:51 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163433684
GMTA 8-)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:33:52 #287
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163433886
Groetjes vanaf het vliegveld! T en ik gaan naar het land van de kroketten en lekkere kaas...
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:40:29 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163434004
Oeh, goeie reis jullie!

Ik heb mijn baby net opgehaald van zn tweede keer wennen op het kdv. Hij had 1,5 uur in een kinderwagen op de groep geslapen! :o
"Dat doet ie anders noooooit!" :')

Hij had ook net een flesje op, van 70cc, en daar heeft ie me maar liefst 3x van ondergespuugd _O-
Kleine borstvoedingsbaby O+
pi_163434115
Slaaptekort kan wel een extra zetje geven (door stress / cortisol / adrenaline) Mocht je een handje kwijt willen.. ;) Hier gaat 't stapsgewijs. Ik realiseer me vaak achteraf pas dat ik het ergens niet mee eens ben, maar dat ik het me uberhaupt realiseer is al een stap vooruit, dus laat ik het positief bekijken :)

Franny, dat is inderdaad wat ik maar ga doen :x En gewoon accepteren dat ik het eng vind en me zo voel en daar ook de ruimte voor nemen. En me realiseren dat ik altijd in de auto kan stappen als de paniek me teveel wordt.

Heel anders wat weer: mini is bijna 7 maanden. Ik merk dat ze steeds meer naar buiten gericht is en daardoor ook steeds onrustiger wordt. Ik volg haar wensen en lees haar signalen, maar heb 't gevoel dat ze wat meer sturing nodig heeft soms, dat het haar soms teveel wordt, maar dat ze dat pas te laat door heeft (en tbh, dat is heel herkenbaar :@ ) Hoe ziet bij jullie een eet/slaapschema eruit? En dan vooral rond 7 maanden. Is het herkenbaar, die onrust en onbalans? Ik heb 't volgens mij wel vaker voorbij zien komen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:45:37 #290
409579 LuDann
All the way
pi_163434124
Leuk Jagar, goede reis!

Inderdaad wat jullie zeggen, LB en Franny, dat je prioriteiten bij je gezin liggen en dat je feller bent in het verdedigen daarvan. Maar ik heb het ook met andere dingen (zoals dat de kolfruimte op de UvA nog steeds niet beschikbaar is voor studenten, ik kan en wil me daar gewoon niet bij neerleggen, ook al heb ik er zelf niks meer aan als het nu geregeld wordt). Maar misschien hangt dat wel samen. Ik heb geen tijd meer om er omheen te lullen of dingen met zijden handschoentjes aan te pakken.
pi_163434202
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:45 schreef Bloesem. het volgende:
Slaaptekort kan wel een extra zetje geven (door stress / cortisol / adrenaline) Mocht je een handje kwijt willen.. ;) Hier gaat 't stapsgewijs. Ik realiseer me vaak achteraf pas dat ik het ergens niet mee eens ben, maar dat ik het me uberhaupt realiseer is al een stap vooruit, dus laat ik het positief bekijken :)

Franny, dat is inderdaad wat ik maar ga doen :x En gewoon accepteren dat ik het eng vind en me zo voel en daar ook de ruimte voor nemen. En me realiseren dat ik altijd in de auto kan stappen als de paniek me teveel wordt.

Heel anders wat weer: mini is bijna 7 maanden. Ik merk dat ze steeds meer naar buiten gericht is en daardoor ook steeds onrustiger wordt. Ik volg haar wensen en lees haar signalen, maar heb 't gevoel dat ze wat meer sturing nodig heeft soms, dat het haar soms teveel wordt, maar dat ze dat pas te laat door heeft (en tbh, dat is heel herkenbaar :@ ) Hoe ziet bij jullie een eet/slaapschema eruit? En dan vooral rond 7 maanden. Is het herkenbaar, die onrust en onbalans? Ik heb 't volgens mij wel vaker voorbij zien komen.
Herkenbaar wel Bloesem; ik ben met W. ook steeds aan het rommelen. Ik leg 'm inmiddels na max 3 uur wakker gewoon op bed en 9 van de 10x gaat 'ie dan meteen slapen. Slaapsignalen geeft 'ie dan soms nog niet of minimaal aan, maar als ik daar op wacht ben ik soms al te laat..
pi_163434914
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:39 schreef Franny_G het volgende:
Jeetje, LuDann, heb jij weer. Wat een kutkraam. :') .

Ik heb mijn kraamhulp geen cadeautje gegeven en ik ben ook vergeten het geboortekaartje naar haar op te sturen, geloof ik. *) .
Haha, jij die scheldt klopt absoluut niet bij m'n beeld van jou :D

Wij hadden 1 dag een kraam die haar eigen zwangerschap belangrijker vond dan mij helpen. Ja, dat is misschien wel zo, maar als je thuiskomt uit het ziekenhuis heb je niks aan iemand die bept over een babykamer, weigert je baby te verschonen omdat de klossen niet hoger kunnen, zich vervolgens ergert omdat je baby drie keer achter elkaar poept en zit te whatsappen aan de eettafel. Zij heeft dus ook een slechte beoordeling gehad van me. De kraam erna was echt een enorme schat, dus die verdiende wel wat leuks :)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 14:24:20 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163434948
Ja, een schema, dat zou best fijn zijn :+

Hier gaat geen dag hetzelfde bloesem. Kan komen door mij, ik voel me absoluut niet elke dag hetzelfde (jullie wel?), daardoor lijkt het of ik de ene dag precies weet wat A. wil en nodig heeft, maar de andere dag herhaal ik de hele dag dat ik het allemaal niet weet en niet snap. Dat laatste komt beduidend vaker voor, maar zal er ook aan liggen dat A. het zelf ook niet zo goed weet :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163435269
Jemig ludann, jouw kraam |:(

Verder bedankt iedereen voor jullie cadeau ervaringen. Ik had er eerlijk gezegd zelf ook niet aan gedacht, maar mijn man wel.

En ik ben blij. Ik was best wel aangekomen in de zwangerschap en stond vandaag op de weegschaal en ben er al 11 kwijt gewoon.
pi_163436272
Schema's... Ja das war einmal. :') Ik heb ze afgeschaft. Ons huishouden past blijkbaar niet in een schema. :) Denk je een schema te hebben besluiten die kinderen weer wat anders te doen. :( Het loslaten was een bevrijding.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:14:44 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163436442
Arja, heerlijk!!!

En eens met Estrys en Pinquit, ik heb ook geen schema. Als ik het me voorneem, ben ik zelf vaak de eerste die het vergeet :') Of ik raak enorm gefrustreerd als t anders loopt....
pi_163436957
Ik had al een tijdje niet meer gepost. Arja en MissC gefeliciteerd!! Ik post ook een stuk minder nu ik steeds druk ben met M.

LuDann, dat klinkt een beetje als mijn kraamhulp. Na 4 dagen realiseerde ik me ineens dat ze nog geen bed verschoond had (ook niet de wieg van M.), dat M. nog niet in bad was geweest en dat de helft van mijn plantjes dood waren. De dingen die ze wel deed was een beetje met de Franse slag. Ze heeft zich verschrikkelijk druk lopen maken om mijn borstvoeding, maar voor mijn gevoel heeft dat tot verkeerde adviezen geleid en een hoop onnodige stress voor mij, dus als er nog een mini komt liever niet weer deze kraamhulp...

Ik heb ook geen schema. Ik probeer een soort van regelmaat in de voedingen aan te brengen, maar dat gaat ongeveer de helft van de tijd goed. Moet wel over een maand weer aan het werk, dus dat gaat nog lastig worden.

Oh, en het is de vraag waar ik over een maand aan het werk ga. Ik heb inmiddels drie sollicitatieprocedures lopen. Voor één ervan moest ik een test doen, de recruiter had gezegd dat het een persoonlijkheidstest was, maar het bleek echt een assessment. Dus die heb ik thuis even gedaan met 4 uur slaap en op de achtergrond een huilende baby. Vriend was er wel, dus ik hoefde nog net geen luiers te verschonen tussendoor :)

(En ik maak me stiekem een beetje zorgen over hoe mijn huidige werkgeven gaat reageren als ik mijn contract opzeg. Ik ga daar echt niet met negatieve gevoelens weg, maar ik wil gewoon niet meer 3 uur per dag reizen en het is tijd voor iets nieuws...)
pi_163437051
Goh, nog best wel wat nare ervaringen met de kraamhulp. Hier idem. We hebben uiteindelijk voor de laatste 2 dagen een ander gevraagd en dat was zo'n verschil. Gelukkig hebben die laatste 2 dagen de kraamperiode wel mooi afgesloten, zonder nare nasmaak.
Wij hebben wel een klacht ingediend en uiteindelijk ook telefonisch de chef gesproken die er werk van ging maken...
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:42:17 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163437177
Je kind na een bepaalde wakkertijd in bed leggen is nou ook weer niet echt een schema he? ;) Je volgt gewoon je kind verder qua eten en wakker worden dus elke dag is anders.

Bij ons werkte het wel erg goed, ik herkende niet zo goed wanneer hij moe was, maar als ik de maximum wakkertijd voor zijn leeftijd aanhield (2-3 uur) dan ging hij eigenlijk altijd wel lekker slapen, en met meer slaap overdag kwam de slaap s nachts ook snel makkelijker.

Er wordt vaak met een beetje negatieve bijklank gesproken over schema's, maar het hoeft echt geen kunstmatig iets te zijn.
Kwak
pi_163437361
Voeden, verschonen, knuffelen, spelen, slapen x100 is ook een schema :) Niet te moeilijk denken allemaal ;)

Wat een kraamhulpen from hell her en der, goed om bijtijds aan de bel te trekken! Lu, ik herken wat je zegt dat je het achteraf gezien anders had willen aanpakken. En je hoort later allerlei verhalen hoe het ook kan. Ik heb door de (mwah-)ervaring met de eerste de tweede keer heel scherp voor ogen gehad wat ik wel en niet wilde. Bij de oudste had ik zoiets had van 'niet rokend en verder zie ik het wel?'. Niet dat het hebben van een uitgebreider wensenlijstje het veel uitmaakte overigens, het is altijd afwachten wie je krijgt en of het klikt. Maar ik had nu iig het idee dat ik sneller zou bellen voor een andere. De eerste kraamhulp bij baby had ik heel graag willen houden maar zij zat aan haar max qua dagen dus dat kon gewoon niet. Heel jammer, want zij was een schat en onvermoeibaar, die moest zelf afgeremd worden. De tweede was wat eh, relaxter O-) aangelegd jammer genoeg, maar dat was geen reden voor mij om te vragen om een andere. Ik vond vooral dat zij er was voor controles van mij en baby en dat ze mijn huis ook nog schoonmaakte was een bijkomend voordeel. Plus, zij maakte weer fruithapjekunstwerken dus tja, daarmee was mijn kraamweek sowieso al geslaagd, dat was mijn droom _O-
pi_163438003
Jee, jullie kraamhulpen :X :N :|W
Wij hebben toen om minder om een andere gevraagd hoor, dat mag echt heus!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')