abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:12:39 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163298013
Voor alle tips en wetenswaardigheden van de zelf golfende (of in mijn geval ex-golfende) users van Fok!

Tips en tricks...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163298486
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:12 schreef golfer het volgende:
Voor alle tips en wetenswaardigheden van de zelf golfende (of in mijn geval ex-golfende) users van Fok!

Tips en tricks...
pindazakje
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:29:07 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163298523
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Uh?Ja?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163299037
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Bedankt Hans
pi_165117178
Wordt er nog een beetje gespeeld?
pi_165365806
Ik speel ondertussen ruim een jaar golf.
Ik maak (gelukkig) redelijk wat progressie, maar ik zit met een groot probleem/slecht eigenschap/belemmering voor groei. Ik ben te gespannen tijd het spel. Ik knijp, verkramp, moet kracht zetten iedere keer als een swing in ga zetten. Op de driving range heb ik daar minder last van of als ik een oefen swing maak. Maar zodra er een bal ligt en ik er voor moet gaan dan komt er onnodig veel kracht en weinig ontspanning bij kijken.
Kennen jullie het probleem en hebben jullie misschien tips om hier van af te komen?
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2016 @ 22:56:21 #7
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_165375324
Ik speel al geruime tijd en speel nog steeds wisselvallig, ik probeer zoveel mogelijk van het spel te genieten en niet teveel te balen als het niet goed gaat. Geniet van de slagen die wél goed gaan :)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_165376169
En niet in je club knijpen! Relax!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165388672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:44 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Ik speel ondertussen ruim een jaar golf.
Ik maak (gelukkig) redelijk wat progressie, maar ik zit met een groot probleem/slecht eigenschap/belemmering voor groei. Ik ben te gespannen tijd het spel. Ik knijp, verkramp, moet kracht zetten iedere keer als een swing in ga zetten. Op de driving range heb ik daar minder last van of als ik een oefen swing maak. Maar zodra er een bal ligt en ik er voor moet gaan dan komt er onnodig veel kracht en weinig ontspanning bij kijken.
Kennen jullie het probleem en hebben jullie misschien tips om hier van af te komen?
Dat doen we allemaal, vrees ik. Je gaat goed golfen als je dít onder de knie hebt.

Wees niet te streng voor je zelf. Maar blijf wel lessen om je routine in te slijten. Sla alsof je op de driving range staat. Maar maak wel een goede proefslag en ga ná de goede proefslag meteen in dat ritme door met je daadwerkelijke slag.

Maar het is lastig, ik denk dat iedere beginner dit herkent. Het hoort bij het leerproces. Wij lessen wekelijks, zodat we de routine onder de knie krijgen en dan iets meer ontspannen de baan op gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 17-09-2016 23:56:36 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2016 @ 22:40:05 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_165391712
* just me gaat morgen weer de golfwei in :)

even wedstrijdje spelen wat nergens om gaat maar wel goed voor de routine is!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_165392590
Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst sinds 11 jaar weer een balletje slaan op Spaarnwoude.
Afsluiting van het theaterseizoen van Openluchttheater Caprera en dus hebben ze een clinic voor iedereen bedacht.
Ben heel benieuwd of ik überhaupt nog een bal kan raken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165393701
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:15 schreef golfer het volgende:
Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst sinds 11 jaar weer een balletje slaan op Spaarnwoude.
Afsluiting van het theaterseizoen van Openluchttheater Caprera en dus hebben ze een clinic voor iedereen bedacht.
Ben heel benieuwd of ik überhaupt nog een bal kan raken.
oh wat leuk! En wat bijzonder! Geniet ervan joh, of je die bal nou zo raakt als je zou willen, of niet.
Gewoon weer lekker even slaan. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 18 september 2016 @ 00:00:49 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165393834
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:40 schreef just me het volgende:
* just me gaat morgen weer de golfwei in :)

even wedstrijdje spelen wat nergens om gaat maar wel goed voor de routine is!
Go girl! *O*

Ik liep vandaag negen holes en het ging werkelijk boven verwachting. Ik was met drie leuke heren die ook nog volop aan het leren en oefenen zijn en het is zo'n leuke en positieve sport om samen te doen. Peptalks en elkaar zo goed mogelijk bijstaan... Ik vind het echt een ontzettend lieve en fijne en gave vrijetijdsbesteding. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 september 2016 @ 00:25:53 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165420523
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 00:00 schreef Duderinnetje het volgende:

Peptalks en elkaar zo goed mogelijk bijstaan... Ik vind het echt een ontzettend lieve en fijne en gave vrijetijdsbesteding. :)
En zo heb ik het 18 jaar steeds fanatieker gedaan. In het begin drromde ik er zelfs van. Later werd het allemaal wat mer routine, maar elke supergeslaagde slag of briljante putt kan ik nu nog ( 11 jaar later) bijna in mijn gedachten herhalen. En dan heb ik het niet alleen over mijn 2x hole in one.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 september 2016 @ 01:35:10 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165421004
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:25 schreef golfer het volgende:

[..]

En zo heb ik het 18 jaar steeds fanatieker gedaan. In het begin drromde ik er zelfs van. Later werd het allemaal wat mer routine, maar elke supergeslaagde slag of briljante putt kan ik nu nog ( 11 jaar later) bijna in mijn gedachten herhalen. En dan heb ik het niet alleen over mijn 2x hole in one.
Hoe ben je er eigenlijk ooit aan begonnen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 september 2016 @ 09:16:30 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165422379
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:

Hoe ben je er eigenlijk ooit aan begonnen?
Mijn toenmalige vrouw had voor haarzelf en mij een proefles aangevraagd. We vonden het gelijk leuk en zijn dus fanatiek doorgegaan t/m GVB en handicap en wedstrijden. Medeoprichters geweest van een nieuwe golfclub en daar zaten we dus ook in allerlei commissies.(ik voorzitter van de Hareco=Handicap en regel commissie). Gemiddeld waren we er 4 dagen per week, waarvan 2 dagen om te spelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 september 2016 @ 10:04:20 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_165423335
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Mijn toenmalige vrouw had voor haarzelf en mij een proefles aangevraagd. We vonden het gelijk leuk en zijn dus fanatiek doorgegaan t/m GVB en handicap en wedstrijden. Medeoprichters geweest van een nieuwe golfclub en daar zaten we dus ook in allerlei commissies.(ik voorzitter van de Hareco=Handicap en regel commissie). Gemiddeld waren we er 4 dagen per week, waarvan 2 dagen om te spelen.
Heemskerk was dat toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 19 september 2016 @ 10:23:52 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165423747
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 10:04 schreef sanger het volgende:

Heemskerk was dat toch?
Ja, de HGC.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 september 2016 @ 14:13:41 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165428510
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Mijn toenmalige vrouw had voor haarzelf en mij een proefles aangevraagd. We vonden het gelijk leuk en zijn dus fanatiek doorgegaan t/m GVB en handicap en wedstrijden. Medeoprichters geweest van een nieuwe golfclub en daar zaten we dus ook in allerlei commissies.(ik voorzitter van de Hareco=Handicap en regel commissie). Gemiddeld waren we er 4 dagen per week, waarvan 2 dagen om te spelen.
Wat leuk en wat heb je veel gedaan! Hoe oud was je toen je begon?

Bij ons begon het ook 'op proef'. Ik was al wel langer geïnteresseerd (kende wat mensen die golfen en het leek me wel gezellig) en toen ik een GroupOn tegenkwam die té aantrekkelijk was om te laten liggen, kreeg ik mijn man zo ver mee te gaan. Op een middag theorie gehaald en een eerste keer een bal geslagen. We vonden het leuk genoeg om lessen te nemen en dat doen we nu sinds januari. Ik ben nog steeds wel het meest enthousiast van ons twee, maar mijn man vindt het toch ook wel leuk om te doen.

Wij lessen via 123 golf, voor een habbekrats. Het heeft wel meegespeeld dat het zo weinig kost. Dat maakte het makkelijker om het gewoon eens te proberen en te zien waar en of het schip strandt.

Denk niet dat we zo gauw lid worden van een club. We zijn vooralsnog ook niet fanatiek genoeg om dat te laten prevaleren boven af en toe een greenfee.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 september 2016 @ 14:20:54 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165428639
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:13 schreef Duderinnetje het volgende:


Wat leuk en wat heb je veel gedaan! Hoe oud was je toen je begon?


Ik ben begonnen op 34-jarige leeftijd en 17 fanatieke jaren later gestopt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 september 2016 @ 14:26:59 #21
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165428778
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben begonnen op 34-jarige leeftijd en 17 fanatieke jaren later gestopt.
Jammer dat je moest stoppen. Wilde je ook niet de sociale context voortzetten? Bestuursfunctie of helpen op of bij de baan? Als het zo'n belangrijk aandeel in je leven had, lijkt het me best lastig afscheid nemen. Ik zie op de club waar wij lessen hoe belangrijk en hecht ook juist het sociale aspect is. Erg leuk om te zien.

Wij zijn overigens begonnen toen we mid veertig waren en zijn. Ik ben soms wel jaloers op hoe makkelijk de jonkies van dertig het leren. :P Anderzijds lukt het ons weer beter om te focussen én vervolgens te relativeren.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 september 2016 @ 14:53:15 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165429431
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:26 schreef Duderinnetje het volgende:

Jammer dat je moest stoppen. Wilde je ook niet de sociale context voortzetten? Bestuursfunctie of helpen op of bij de baan? Als het zo'n belangrijk aandeel in je leven had, lijkt het me best lastig afscheid nemen.
Was ook geen makkelijk besluit. Maar lid blijven zonder te spelen en wel jaarlijks de contributie van bijna 1100 euro blijven betalen was het mij niet meer waard.
Mijn, destijds voor 3000 gulden gekochte, aandeel in de club nog net in de goede tijd kunnen verkopen voor 6500 euro aan iemand op de wachtlijst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 september 2016 @ 15:00:00 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165429586
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Was ook geen makkelijk besluit. Maar lid blijven zonder te spelen en wel jaarlijks de contributie van bijna 1100 euro blijven betalen was het mij niet meer waard.
Mijn, destijds voor 3000 gulden gekochte, aandeel in de club nog net in de goede tijd kunnen verkopen voor 6500 euro aan iemand op de wachtlijst.
Ja dat is dan een boel geld. Ik snap dat het op een bepaald moment niet meer op te brengen is. Het zijn enorme bedragen, zeg. -O-

Maar wat leuk dat je binnenkort een clinic hebt! Misschien gaat het toch weer een beetje kriebelen. Sowieso sla je iedereen de baan af natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 september 2016 @ 22:56:44 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165441324
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 15:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat is dan een boel geld. Ik snap dat het op een bepaald moment niet meer op te brengen is. Het zijn enorme bedragen, zeg. -O-

Maar wat leuk dat je binnenkort een clinic hebt! Misschien gaat het toch weer een beetje kriebelen. Sowieso sla je iedereen de baan af natuurlijk.
Betwijfel het. Spiergeheugen staat al 11 jaar stil. Ben al blij als ik het balletje überhaupt kan raken en niet te veel ga slicen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 september 2016 @ 23:04:26 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165565850
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:56 schreef golfer het volgende:

Betwijfel het. Spiergeheugen staat al 11 jaar stil. Ben al blij als ik het balletje überhaupt kan raken en niet te veel ga slicen. ;)
Ging dus boven verwachting goed. Ging op de drivingrange staan met een ijzer 7 en hoppa, gelijk allemaal kaarsrecht richting de 140 meter.
Daarna 9 (par-3)holes gelopen in best-ball spelvorm en uiteindelijk als team 6 boven de baan geëindigd.
En ik vond het ook weer leuk. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')