abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:13:27 #1
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163291979
Goedemiddag allemaal,

Hoera, ik heb mijn eerste huis gekocht! Een leuk en heel licht appartement uit begin jaren negentig van ca. 70m2 in een groene wijk op korte afstand van de binnenstad van Utrecht. Ik ben er heel gelukkig mee, met name ook met het feit dat ik het in mijn eentje heb kunnen kopen. Over een week barst het klusgeweld los. Dan krijg ik de sleutel. Jullie hebben vast al kunnen lezen dat ik moeite heb met het maken van keuzes (K&W / Kleine keuken, hoe zal ik hem plannen? en K&W / Elektraplan voor mijn nieuwe woning, hoeveel groepen, hoe frezen etc.?, en ik heb al geaccepteerd dat ik een paar maanden zonder keuken zit. Kortom: ik ben onzeker! Het is tien jaar geleden dat ik voor het laatst thuis serieus geklust heb. In de tussentijd wel veel bij een vereniging gedaan, maar daar mocht het stuk :P

Een uitgelezen reden om mijn eigen overkoepelende PRO-topic te openen. De plaatjes:

Het bovenaanzicht:


De kale situatie:


Hoe het moet worden (afgezien van de keuken dan, da's nog niet zeker):


Veel kleur O+ Ooo ik heb zo zin in mijn donkerfuchsia wand. Maar denken jullie even met mij mee voor wat betreft de planning?

klussen die ik gedaan wil hebben binnen een jaar


• keuken weg
• vloer weg
• tegels keuken verwijderen
• leidingen frezen voor elektra en wandcontactdozen installeren
• waterleiding keuken verleggen (gootsteen + vaatwasser)
• waterafvoer keuken verleggen (gootsteen + vaatwasser)
• keuken plaatsen
• netwerkkabel trekken (cat6e)
• plafond stucen
• schilderen (alle wanden, plafonds en radiatoren excl. badkamer/toilet)
• inpakken
• verhuizen van locatie 1 en locatie 2 (opslaglocatie voor wat niet op mijn huidige adres past) naar stulpje
• vloer leggen
• keuken kopen
• badkamer renoveren (later)
• toilet renoveren (later)

planning
(ik ben twee dikke weken vrij)


1 juli: sleutel + 's middags wordt keuken opgehaald + leidingen aftekenen
2 juli: vloer verwijderen + mogelijk opgehaald
3 juli: tegels keuken verwijderen
4 juli: sleuven frezen deel 1
5 juli: sleuven frezen deel 2
6 juli:
7 juli: stucadoor komt, ik keukenzaken bezoeken?
8 juli: stucadoor komt, ik keukenzaken bezoeken?
9 juli: mogelijke verhuisdag, indien vandaag: zo veel mogelijk opslaan in fietsenberging en
10 juli: drogen stucwerk, wat verder?
11 juli: drogen stucwerk: wat verder?
12 juli: schilderen on steroids (7-23?)
13 juli: vloer leggen
14 juli: ?
15 juli: afwerken oude adres
16 juli: mogelijke verhuisdag, indien al op 9 juli overgebracht: slepen van beneden naar boven, indien geheel vandaag: volledig pakket + overdracht oude huis

ca. november of zoveel eerder als mogelijk: keuken plaatsen (tot die tijd kamperen in eigen huis :) )
rondom eindejaarsuitkering: wc
vakantiegeld mei: badkamer

En wat moet ik allemaal aan boodschappen halen? Eigenlijk heb ik alleen nog de verhuisdozen en de verhuisbus geregeld + de stucadoor. Ideeën heb ik wel:

- verf (alle kleuren al uitgezocht, morgen in de aanbieding halen)
- verfbenodigdheden (deels al aanwezig)
- boormachine Makita (keuze al gemaakt, nog niet gekocht)
- fatsoenlijke bitjes- en borenset (waar haal ik die het beste? Een Hubo? Iemand een goede tip voor een ijzerhandel in de regio?)
- decoupeerzaag
- Workmate
- huren lamellenfrees i.v.m. verwijderen laminaat waarop twee mooie inbouwkasten zijn gezet }:|
- huren sleuvenzaag + stofzuiger
- cat6e-kabel + connectors
- trekveer
- wandcontactdozen
- leidingzoeker
- bouwlampen
- verhuisfittingen
- kabelhaspel
- ladder
- nijptang
- evt. een vlechttang (tip van broer)
- een bepaald beiteltje van Stanley (tip van broer)
- huur breekhamer
- huur puinzak
- laserwaterpas?
- materiaaltjes voor netjes achterlaten oude huis (raamboompje, potje RAL9010-verf voor kale plekjes op de trap, muurvuller, fornuisbougie)

Tips, tips, tips, hierrrr!! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Andromache op 25-06-2016 18:51:46 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163292236
Wil je na 2 dagen al over het stucwerk schilderen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:31:55 #3
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163292280
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:29 schreef halfway het volgende:
Wil je na 2 dagen al over het stucwerk schilderen?
Stucadoor zegt: houd 3 dagen aan. Dat heb ik nu ingepland. Het gaat om een niet al te dikke laag, voornamelijk de plafondsleuven opvullen en gelijktrekken van de kanaalplaten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Knikkerking zaterdag 25 juni 2016 @ 18:54:12 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163292746
Veel succes en veel foto's graag O-)

Volgmodus = eingeschaltet :)
  Moderator zaterdag 25 juni 2016 @ 18:54:47 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163292759
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:31 schreef Andromache het volgende:

[..]

Stucadoor zegt: houd 3 dagen aan. Dat heb ik nu ingepland. Het gaat om een niet al te dikke laag, voornamelijk de plafondsleuven opvullen en gelijktrekken van de kanaalplaten.
Knap optimistisch, ligt ook heel veel aan de weersomstandigheden.
Is het benauwd en vochtig weer reken er dan maar niet op dat je er binnenshuis zo even overheen kunt schilderen binnen een dag of drie :)

Een week komt meer in de buurt; als je geluk hebt.

En sleuf frees en hakwerk twee dagen vind ik ook wel krap; wanneer ga je de leidingen en dozen dan allemaal aanbrengen ? In één dag alles ?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:57:03 #6
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163292802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Knap optimistisch, ligt ook heel veel aan de weersomstandigheden.
Is het benauwd en vochtig weer reken er dan maar niet op dat je er binnenshuis zo even overheen kunt schilderen binnen een dag of drie :)

Een week komt meer in de buurt; als je geluk hebt.

En sleuf frees en hakwerk twee dagen vind ik ook wel krap; wanneer ga je de leidingen en dozen dan allemaal aanbrengen ? In één dag alles ?
O. Dan maar even de tent op het balkon opzetten. Douchen kan op het werk als het moet.

Dozen plaatsen komt na 16 juli wel. Ik zet er eerst wel lasdoppen op. Leidingen moet de vakman doen (denk ik?). Het hoeft toch alleen maar in de keuken zoals het nu lijkt. Frezen in de badkamer en het toilet komt later pas.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163292913
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:57 schreef Andromache het volgende:

[..]

O. Dan maar even de tent op het balkon opzetten. Douchen kan op het werk als het moet.

Dozen plaatsen komt na 16 juli wel. Ik zet er eerst wel lasdoppen op. Leidingen moet de vakman doen (denk ik?). Het hoeft toch alleen maar in de keuken zoals het nu lijkt. Frezen in de badkamer en het toilet komt later pas.
Normaal trek je de draden pas door je buizen als je de dozen (die blauwe inbouwdingen) erin hebt zitten. Op die blauwe inbouwdoos bevestig je het interne schakelmateriaal voor je schakelaars of stopcontacten. Daarvoor je heb je trouwens misschien wel een gatenzaag (evt met diamantkop als je muren hard zijn), die kan je voor een paar tientjes bij de Hornbach kopen. Sowieso is de Hornbach een goede optie voor goedkoop bouwmateriaal.

Draden trekken, buizen plaatsen, inbouwdozen plaatsen mis ik nog in de planning, want dat doe je voor het stucen (draden trekken kan erna).
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:08:39 #8
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163293020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:02 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Draden trekken, buizen plaatsen, inbouwdozen plaatsen mis ik nog in de planning, want dat doe je voor het stucen (draden trekken kan erna).
Er wordt niets gedaan in het plafond. De gefreesde leidingen opvullen doe ik tzt zelf.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator zaterdag 25 juni 2016 @ 19:09:05 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163293026
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:02 schreef Chicolade het volgende:
Daarvoor je heb je trouwens misschien wel een gatenzaag (evt met diamantkop als je muren hard zijn)
Een dozenboor 76 of 80 mm bedoel je ;)

pi_163293209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:08 schreef Andromache het volgende:

[..]

Er wordt niets gedaan in het plafond. De gefreesde leidingen opvullen doe ik tzt zelf.
Waar gaan die leidingen naartoe lopen? Naar een schakelaar of stopcontact, neem ik aan? Of zitten die er al?
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een dozenboor 76 of 80 mm bedoel je ;)

[ afbeelding ]
Ja die :P. Kon niet op de naam komen.
  Moderator zaterdag 25 juni 2016 @ 19:17:25 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163293235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:08 schreef Andromache het volgende:

[..]

Er wordt niets gedaan in het plafond. De gefreesde leidingen opvullen doe ik tzt zelf.
Je gaat dus alleen in de wanden nieuwe dozen plaatsen en bestaande leidingen verleggen ?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:23:20 #12
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163293355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je gaat dus alleen in de wanden nieuwe dozen plaatsen en bestaande leidingen verleggen ?
Ja klopt, in het plafond kan het niet omdat ik te maken heb met betonnen kanaalplaten. En het gaat zoals ik het nu kan inschatten alleen om stopcontacten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163293375
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:23 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ja klopt, in het plafond kan het niet omdat ik te maken heb met betonnen kanaalplaten.
Ah zo, sorry dan heb ik niets gezegd!
pi_163293728
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:13 schreef Andromache het volgende:
- huren lamellenfrees i.v.m. verwijderen laminaat waarop twee mooie inbouwkasten zijn gezet }:|
Eh, ik ben geen expert met een lamellenfrees, ik heb er zelf geen, maar ik geloof niet dat ze daarvoor bedoeld zijn ;)
Een oscillerende multitool zou misschien beter zijn daarvoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:35 schreef bleiblei het volgende:
lokquote ;)
Leg jij het eens uit ?
Volgens mij heb jij wel zo`n ding. _O-
pi_163294030
Multitool zou ik idd aanraden voor dat klusje. Kan prima!
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:51:06 #16
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163294055
O op Klusidee hadden ze het over een lamellenfrees, dank! Scheelt weer een stukje en ik krijg zelf gereedschap in bezit :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 26 juni 2016 @ 17:44:54 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163315525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Eh, ik ben geen expert met een lamellenfrees, ik heb er zelf geen, maar ik geloof niet dat ze daarvoor bedoeld zijn ;)
Een oscillerende multitool zou misschien beter zijn daarvoor.

[..]

Leg jij het eens uit ?
Volgens mij heb jij wel zo`n ding. _O-
Lamellenfrees is ideaal om snel laminaat of parket los te frezen van de muur (leg je het strak tegen de muur, ben je klaar, zaag je snel 0,5cm aan alle zijden af zodat de vloer kan uitzetten/krimpen.

Andersom kan, maar dan blijf je een randje van 2mm laminaat zien onder de kast.
Want je zaagt/freest dan op een afstand van 0,5cm rond de kast. Zaagblad is 3mm dus houd je 2mm laminaat over.

Beste oplossing is inderdaad een multitool. Ben je wel wat langer bezig maar resultaat is strak.
Twee tips, koop een stapel zaagbladen, die gaan er als een malle doorheen met laminaat (ecotools.nl) en koop zo een rond of halfrond blad. Heb je het minste kans dat je in de kast zaagt :) .
  maandag 27 juni 2016 @ 17:09:27 #18
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163343224
Ik kan wel janken. Hoe heb ik dit over het hoofd gezien? De rekening van de notaris komt binnen. Ik dacht dat ik een bouwdepot had ter grootte van de waardevermeerdering van het huis. Blijkt dat ik het volledige bouwdepot o.b.v. de verbouwbegroting toegekend heb gekregen. Ik dacht nog, ik verhoog het een beetje, dan krijg ik meer waardevermeerdering. Helemaal verkeerd gedacht dus. Het volledige verbouwbedrag wordt in mindering gebracht op de hypotheek. Kortom, ik mag bij de notaris vrijdag 6.000 meer neerleggen dan ik dacht. Gevolgen: ik kan voorlopig niet verven, de stucadoor zeg ik maar weer af, ik kan nog net de vloer betalen die ik al gekocht heb en de verhuisbus, en dan heb ik nog maar twee maanden spaargeld over. Kut. Driewerf kut. De 2 weken klussen wordt dus slechts vloer leggen, inpakken, verhuizen en heel veel piekeren over geldzaken. Ik meld me later in het jaar wel weer, ik pak alles de komende 2 jaar dan maar stapsgewijs aan. Als de fiscus mijn voorlopige aanslag gestort heeft. Misschien kan ik het verbouwingsplan nog na de passeerdatum laten aanpassen bij de hypotheekverstrekker. Dan heb ik wat eerder ruimte.

Had ik nou maar een huis gekocht dat helemaal af was, qua inkomen had dat best gekund.

:'( :'( :'( :'(

Ok: geen man overboord, er zijn ergere dingen: scriptie afmaken. Dan kan ik weer een beter betalende baan zoeken. Verven en een keuken plaatsen kan later wel.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163343476
Oh dat is echt zuur :X. Zit er aan het bouwdepot dat je wél hebt gekregen geen eisen, zoals dat je binnen een jaar bepaalde werkzaamheden uit moet voeren? Controleer dat even voordat je alle verbouwplannen annuleert!
  maandag 27 juni 2016 @ 17:24:46 #20
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163343501
Voor 9 november opmaken maar kan tegen kosten nog 6 maanden verlengd worden. Klote. Vandaag is het even heel erg zuur. Maar alles komt goed.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 27 juni 2016 @ 19:58:57 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163349018
Dat klinkt ontzettend kut zeg -O-

Kan je het met (fictieve) bedragen misschien wat toelichten? Ik snap het niet helemaal geloof ik en ik wil vermijden dat wij in eenzelfde situatie komen over een paar weken ;)

En hoe komt het dat je maar zo'n kortdurend bouwdepot hebt? Ik dacht dat standaard 18 of 24 maanden is. Ik ga die termijn bij ons ook nog maar even nakijken.
Spoilers!
  maandag 27 juni 2016 @ 20:05:41 #22
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163349331
dm.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 27 juni 2016 @ 23:14:22 #23
91511 cursive
The Martyr
pi_163357326
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:09 schreef Andromache het volgende:
Ik kan wel janken. Hoe heb ik dit over het hoofd gezien? De rekening van de notaris komt binnen. Ik dacht dat ik een bouwdepot had ter grootte van de waardevermeerdering van het huis. Blijkt dat ik het volledige bouwdepot o.b.v. de verbouwbegroting toegekend heb gekregen. Ik dacht nog, ik verhoog het een beetje, dan krijg ik meer waardevermeerdering. Helemaal verkeerd gedacht dus. Het volledige verbouwbedrag wordt in mindering gebracht op de hypotheek. Kortom, ik mag bij de notaris vrijdag 6.000 meer neerleggen dan ik dacht. Gevolgen: ik kan voorlopig niet verven, de stucadoor zeg ik maar weer af, ik kan nog net de vloer betalen die ik al gekocht heb en de verhuisbus, en dan heb ik nog maar twee maanden spaargeld over. Kut. Driewerf kut. De 2 weken klussen wordt dus slechts vloer leggen, inpakken, verhuizen en heel veel piekeren over geldzaken. Ik meld me later in het jaar wel weer, ik pak alles de komende 2 jaar dan maar stapsgewijs aan. Als de fiscus mijn voorlopige aanslag gestort heeft. Misschien kan ik het verbouwingsplan nog na de passeerdatum laten aanpassen bij de hypotheekverstrekker. Dan heb ik wat eerder ruimte.

Had ik nou maar een huis gekocht dat helemaal af was, qua inkomen had dat best gekund.

:'( :'( :'( :'(

Ok: geen man overboord, er zijn ergere dingen: scriptie afmaken. Dan kan ik weer een beter betalende baan zoeken. Verven en een keuken plaatsen kan later wel.
Damn wat een tegenvaller. Je staat al in de startblokken en dan wordt je opeen teruggefloten :-(

Ik snap eigenlijk niet zo goed waar het fout is gegaan. Je vraagt normaal een bouwdepot aan voor het bedrag wat je nodig denkt te hebben om het huis te renoveren. Je maakt dan een lijst met klussen en de begroting ervan. Dan wordt hierna beoordeeld of de meerwaarde die je creëert gelijk is aan de hoogte van het depot. Wanneer dit zo is en je hebt genoeg leenruimte wordt het depot toegekend.

Zo is het bij mij gegaan.
Ik snap niet dat jee onverwacht 6000 euro moet neerleggen. Heeft je hypotheekverstrekker niet alles netjes voor je uitrekent?
Get on that cross that's all your good for!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 00:46:43 #24
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163359608
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:14 schreef cursive het volgende:

Zo is het bij mij gegaan.
Ik snap niet dat jee onverwacht 6000 euro moet neerleggen. Heeft je hypotheekverstrekker niet alles netjes voor je uitrekent?
mwah, de financieringsopzet klopte niet helemaal, daar had ik wel wat vragen bij en die waren beantwoord, maar blijkbaar heb ik niet genoeg doorgevraagd. Ik dacht werkelijk dat je verleende bouwdepot ter hoogte van de meerwaarde was en dat de hypotheekverstrekker eigenlijk zegt, leg zelf in de loop van de verbouwing maar 6.000 bij (of doe zelf wat meer i.p.v. een vakman inhuren). Ik had echt geen idee dat nu bij de notaris de hele verbouwingsopzet van het hypotheekbedrag wordt afgetrokken. Dat was nooit de bedoeling. De verbouwingsopzet moest ook in 1 dag en ik heb dus een prutser van een adviseur. Snel geld verdienen. Lul. Maar ja. Ook mijn eigen verantwoordelijkheid.

Nou ja. Verhuizen kan ik gelukkig. Dat is het punt niet. De rest komt later wel. Eindejaarsuitkering, het geld terug van de belasting, misschien nog een meevaller. Half jaartje later klussen :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Andromache op 28-06-2016 00:52:20 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163373085
Gefeliciteerd met je huis! Nog een tip, ik zou die muur van je keuken weghalen. Wordt het veel ruimtelijker van.
  woensdag 29 juni 2016 @ 00:00:23 #26
91511 cursive
The Martyr
pi_163382093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 00:46 schreef Andromache het volgende:

[..]

mwah, de financieringsopzet klopte niet helemaal, daar had ik wel wat vragen bij en die waren beantwoord, maar blijkbaar heb ik niet genoeg doorgevraagd. Ik dacht werkelijk dat je verleende bouwdepot ter hoogte van de meerwaarde was en dat de hypotheekverstrekker eigenlijk zegt, leg zelf in de loop van de verbouwing maar 6.000 bij (of doe zelf wat meer i.p.v. een vakman inhuren). Ik had echt geen idee dat nu bij de notaris de hele verbouwingsopzet van het hypotheekbedrag wordt afgetrokken. Dat was nooit de bedoeling. De verbouwingsopzet moest ook in 1 dag en ik heb dus een prutser van een adviseur. Snel geld verdienen. Lul. Maar ja. Ook mijn eigen verantwoordelijkheid.

Nou ja. Verhuizen kan ik gelukkig. Dat is het punt niet. De rest komt later wel. Eindejaarsuitkering, het geld terug van de belasting, misschien nog een meevaller. Half jaartje later klussen :)
Wat een waardeloze adviseur!
Vind het echt klote voor je.

Maar goed met de pakken neerzitten heeft ook geen zin.

Ik ben ook de hele hut van boven tot beneden aan het verbouwen en ik heb veel geld kunnen sparen door zelf doen, materialen via marktplaats kopen, hulp van vrienden en familie en hier een daar een pool ;-)
Oh ja en het aller belangrijkste: verwachtingen bijstellen en compromissen maken.
Dan kan je met een kleine beurs een heel eind komen.

Succes!
Get on that cross that's all your good for!
pi_163403399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:37 schreef zozozozo het volgende:
Gefeliciteerd met je huis! Nog een tip, ik zou die muur van je keuken weghalen. Wordt het veel ruimtelijker van.
Ben ik het helemaal mee eens. Dat heb ik ook gedaan in mijn huis en het scheelt enorm, zeker qua licht
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:35:25 #28
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163403575
het gaat toch goed komen, ik krijg een beetje hulp bij de ontstane situatie :)

Ik twijfel nog steeds over de muur. Morgen écht op Werkspot zetten. Het gaat echt heel lastig worden, hoor, omdat in de weg te halen muur een gasleiding zit, en ik op de bovenste verdieping van een appartementencomplex woon. Het wegwerken in de dekvloer gaat waarschijnlijk klauwen met geld kosten, als het al lukt.

Dat gezegd hebbende, ik ga zaterdag of zondag tegeltjes wegbreken. Het zijn er niet veel, ik denk zo'n 3m2. Hoe zal ik dat puin verwijderen? Een puinzak lijkt me overkill. Zijn stevige vuilniszakken in wat bananendozen en dat goed verdelen ook goed?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163403802
Ik gooide alle tegels in een grote cementkuip.

En die gasleiding komt waarschijnlijk uit de vloer, dus die kun je gewoon op hoogte zagen en dan kun je op dezelfde plek een keuken terugzetten zonder muur. Dan verwerk je de gasleiding gewoon in de achterkant van je keukenkast. Dat heb ik ook gedaan.

Van:



Naar:
pi_163403881
Als je trouwens de oude keuken nog kwijt moet, zou ik hem op marktplaats zetten. Binnen een dag was die van mij (ja, die hierboven!!) netjes gedemonteerd en meegenomen. Gratis.
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:50:43 #31
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163403912
Die oplossing lost mijn ruimteprobleem niet op. Het kan beslist niet langer dan 2,45 m de ruimte in. Dan heb ik op die manier nog minder ruimte voor een eettafel. Ik wil best mensen mijn Sketchup-bestand geven om mee te knutselen.

En de keuken ben ik vrijdagmiddag al kwijt voor een mooi bedragje :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163404000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:50 schreef Andromache het volgende:
Die oplossing lost mijn ruimteprobleem niet op. Het kan beslist niet langer dan 2,45 m de ruimte in. Dan heb ik op die manier nog minder ruimte voor een eettafel. Ik wil best mensen mijn Sketchup-bestand geven om mee te knutselen.

En de keuken ben ik vrijdagmiddag al kwijt voor een mooi bedragje :)
Ik heb me niet helemaal verdiept in jouw keuken, maar als je je blad wat dieper maakt zoals bij mij dan heb je bijna geen eettafel meer nodig.

Edit: in jouw geval aan de rechterkant wat dieper, zodat je een soort barretje hebt met makkelijk met 2-3 man in een hoek van 90 graden kunt zitten
  donderdag 30 juni 2016 @ 00:06:34 #33
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163404254
Geen optie. Wil per se mijn huidige 4-8-persoons eettafel gebruiken die ik van thuis heb meegekregen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163404361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:35 schreef Andromache het volgende:
het gaat toch goed komen, ik krijg een beetje hulp bij de ontstane situatie :)

Ik twijfel nog steeds over de muur. Morgen écht op Werkspot zetten. Het gaat echt heel lastig worden, hoor, omdat in de weg te halen muur een gasleiding zit, en ik op de bovenste verdieping van een appartementencomplex woon. Het wegwerken in de dekvloer gaat waarschijnlijk klauwen met geld kosten, als het al lukt.

Dat gezegd hebbende, ik ga zaterdag of zondag tegeltjes wegbreken. Het zijn er niet veel, ik denk zo'n 3m2. Hoe zal ik dat puin verwijderen? Een puinzak lijkt me overkill. Zijn stevige vuilniszakken in wat bananendozen en dat goed verdelen ook goed?

Staat er iets in het reglement van de VvE over weghalen van muren? Ik moest hier toestemming vragen voor 'constructieve aanpassingen', zo mochten mensen op de bovenste verdieping bij ons het rookkanaal niet weghalen omdat de schoorsteen op het dak dan te instabiel zou worden. Ik denk niet dat die gasleiding een probleem hoeft te zijn, zoals hierboven gezegd kan je die 'omleggen' langs de achterkant van je keuken (waar de plint overheen valt), of door de vloer hoeft ook geen probleem te zijn als je een goede sleuvenfrees hebt, die je ook al wil gebruiken om wat extra leidingen van elektra te trekken. Maar vraag inderdaad vooral eens offertes op (en laat ze langskomen om de situatie te beoordelen), wie weet valt het mee.

Tegeltjes zijn vaak scherp als je ze breekt, dan is een puinzak juist wel handig want die scheuren niet zomaar. Handig als je de trap af moet en er scheurt toch een vuilniszak open :+. Puinzakken haal je goedkoop bij de Hornbach, en hele stevige vuilniszakken bij de Action (die noemen ze daar ook puinzakken).
pi_163405975
Puinzakken van de Action _O_
Spoilers!
pi_163428254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:35 schreef Andromache het volgende:
het gaat toch goed komen, ik krijg een beetje hulp bij de ontstane situatie :)

Ik twijfel nog steeds over de muur. Morgen écht op Werkspot zetten. Het gaat echt heel lastig worden, hoor, omdat in de weg te halen muur een gasleiding zit, en ik op de bovenste verdieping van een appartementencomplex woon. Het wegwerken in de dekvloer gaat waarschijnlijk klauwen met geld kosten, als het al lukt.

Dat gezegd hebbende, ik ga zaterdag of zondag tegeltjes wegbreken. Het zijn er niet veel, ik denk zo'n 3m2. Hoe zal ik dat puin verwijderen? Een puinzak lijkt me overkill. Zijn stevige vuilniszakken in wat bananendozen en dat goed verdelen ook goed?

Fijn om te horen dat het toch goed komt :s)

Wij hebben paar weken geleden een soort breekhamer geleend van iemand om tegels weg te halen en dat ging echt als een zonnetje, was zo'n ding:
https://www.hilti.nl/boor(...)breekhamers/r1905292
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:13:58 #37
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163436424
Hallo, ik zit erin!! Elektra in de slaapkamers lijkt al in orde, misschien een stopcontact extra bij maken. Kan daar dus eigenlijk al in.

Nu bezig met laminaat loshalen. De stukjes die aan de kast vastzitten, zijn aan de onderreling vastgeschroefd. Hoef ik dus geen multitool voor. Morgen alleen nog geschikt gereedschap meenemen. De huidige ondervloer bestaat uit van die groene platen die er nog goed uitzien. Ik krijg nog een niet-gecertificeerde plastic ondervloer geleverd. Die daar bovenop doen en dan is het goed?

De koper van mijn keuken is helaas niet komen opdagen... Wie wil hem??

Foto's volgen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 2 juli 2016 @ 18:33:51 #38
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163463683
Spoed! Mijn zonnescherm is kapot, het wil niet meer omhoog. Is dit een verborgen gebrek? Er is een ouderdomsclausule van toepassing. Het scherm is bijna even oud als de woning.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163469050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:33 schreef Andromache het volgende:
Spoed! Mijn zonnescherm is kapot, het wil niet meer omhoog. Is dit een verborgen gebrek? Er is een ouderdomsclausule van toepassing. Het scherm is bijna even oud als de woning.
Heb je het zelf ook getest tijdens de bezichtiging of inspectie? Kon je het testen? Verkoper heeft meldplicht maar jij hebt een onderzoeksplicht! Denk dus niet je het kunt afdwingen maar je kunt alrijd een poging wagen.
pi_163469080


[ Bericht 100% gewijzigd door zozozozo op 02-07-2016 21:46:31 ]
  zaterdag 2 juli 2016 @ 22:01:50 #41
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163469662
Ok. Laat maar. Het helpt bijzonder veel om de stok recht tegenover het oog te houden ipv in een hoek van 25 graden... Foutje bedankt :@

De keukenmuur is trouwens niet dragend, kon het bovenaan zo wegtikken. Kortom, hij gaat eruit! Heb een breekhamer van een collega dus ik,ga lekker slopen :P moet wel eerst de keuken verkocht zijn. Iemand nog interesse in een magnolia gelakte keuken met 6 brede en 3 smalle laden, een carousselkast, gaskookplaat, heteluchtcombimagnetron, koelkast en 3 zilverkleurige bovenkastjes?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator zondag 3 juli 2016 @ 10:40:30 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163479781
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:01 schreef Andromache het volgende:
Ok. Laat maar. Het helpt bijzonder veel om de stok recht tegenover het oog te houden ipv in een hoek van 25 graden... Foutje bedankt :@

De keukenmuur is trouwens niet dragend, kon het bovenaan zo wegtikken. Kortom, hij gaat eruit! Heb een breekhamer van een collega dus ik,ga lekker slopen :P moet wel eerst de keuken verkocht zijn. Iemand nog interesse in een magnolia gelakte keuken met 6 brede en 3 smalle laden, een carousselkast, gaskookplaat, heteluchtcombimagnetron, koelkast en 3 zilverkleurige bovenkastjes?
Heb je de keuken al op marktplaats gezet ? :)
pi_163480032
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:01 schreef Andromache het volgende:
Ok. Laat maar. Het helpt bijzonder veel om de stok recht tegenover het oog te houden ipv in een hoek van 25 graden... Foutje bedankt :@

De keukenmuur is trouwens niet dragend, kon het bovenaan zo wegtikken. Kortom, hij gaat eruit! Heb een breekhamer van een collega dus ik,ga lekker slopen :P moet wel eerst de keuken verkocht zijn. Iemand nog interesse in een magnolia gelakte keuken met 6 brede en 3 smalle laden, een carousselkast, gaskookplaat, heteluchtcombimagnetron, koelkast en 3 zilverkleurige bovenkastjes?
Een foto werkt beter ;)
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:41:06 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163562068
Heb geen tijd gehad voor foto's nog, maar ben nu het keukenmuurtje aan het slopen, met een beetje beleid doch durf gaat dat best.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:50:47 #45
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163578278
De stucadoor is zojuist weg, alle plafonds zijn gedaan, en het is zoooo mooi :) nu hopen dat het snel droogt zodat de plafonds geschikderd kunnen worden.

Vraagje. Ik heb eindelijk het rauhfaserbehang in de grote slaapkamer weg. Nu zie ik de cellenbetonblokken, en veel beschadiginkjes van het behang steken, naast nog veel behangsnippertjes op de muren. Ik wil deze muren schilderklaar hebben. Hoe doe ik dit? Ik denk dat ik moet stucen, maar ik heb dit nog nooit gedaan. Wel de kunst afgekeken op talloze video's en net bij de stucadoor. Kan ik het in mijn geval af met Knauf Stucpasta, met Oranjeband of moet ik aan de Roodband? Ik heb zaterdag overigens hulp, en de zaterdag erop moet ik er in. Ik had al bedacht dat ik later de muren ga verven, als ik er al woon, de vloer moet in ieder geval liggen en de plafonds moeten af, de rest kan in principe allemaal later.

En o ja ik had plannen om stopcntacten bij te maken en te verplaatsen in de slaapkamers, maar het kost me te veel tijd voor de verhuizing om mijn onzekerheden en vragen omtrent elektra op te lossen, dus nu wordt het even een verlengsnoer onder het bed. Het is niet anders. Ik red het niet om morgen in mijn eentje leidingen te frezen voor twee verplaatsingen en een bijplaatsing, sleuvenzaag huren, uitzoeken wat waar hoort, buis buigen, kabels trekken, sokje plaatsen etc.. De hulp die ik zaterdag heb, moet ik gebruiken voor de wandafwerking. Ik wil in ieder geval kunnen slapen in mijn huisje.

[ Bericht 23% gewijzigd door Andromache op 07-07-2016 12:58:49 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163578547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:50 schreef Andromache het volgende:
De stucadoor is zojuist weg, alle plafonds zijn gedaan, en het is zoooo mooi :) nu hopen dat het snel droogt zodat de plafonds geschikderd kunnen worden.

Vraagje. Ik heb eindelijk het rauhfaserbehang in de grote slaapkamer weg. Nu zie ik de cellenbetonblokken, en veel beschadiginkjes van het behang steken, naast nog veel behangsnippertjes op de muren. Ik wil deze muren schilderklaar hebben. Hoe doe ik dit? Ik denk dat ik moet stucen, maar ik heb dit nog nooit gedaan. Wel de kunst afgekeken op talloze video's en net bij de stucadoor. Kan ik het in mijn geval af met Knauf Stucpasta, met Oranjeband of moet ik aan de Roodband? Ik heb zaterdag overigens hulp, en de zaterdag erop moet ik er in. Ik had al bedacht dat ik later de muren ga verven, als ik er al woon, de vloer moet in ieder geval liggen en de plafonds moeten af, de rest kan in principe allemaal later.
Als je alleen een dun afwerklaagje wil dan moet je aan de Knauf Fix&Finish. Oranjeband is met korrels dacht ik, roodband voor lagen met een minimale dikte van 5mm. Of gebruik Gyproc Blokkenwandstuc (verkopen ze bij gamma). Gyproc heeft ook nog een fijner product; Topstuc, dat is voor lagen van 0-20mm en vond ik wel fijner werken dan Fix&Finish, ook makkelijker te verwerken als beginner, maar dat verkopen ze niet meer bij gamma.

Maar strak stucen is niet iets dat je zomaar even kunt. Ik heb eerst een heleboel wandjes verprutst voordat ik het acceptabel kon. De makkelijkste oplossing is behangen (en dan verven), gipsplaten tegen de wand zetten en alleen de kieren afsmeren of iemand betalen om het te stucen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:41:06 #47
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163579335
Ik wil het toch proberen met Fix& Finish, dank, we doen het eerst op een klein stukje bij de kastenwand. Als dat goed gaat, kan de rest ook wel. De planning tot nu toe:

logeerkamer:
nu: opschuren oneffenheden, verven plafonds, (verven muren) verven radiator, leggen vloer

later: kozijnen verven, gordijnen plaatsen, wandcontactdoos plaatsen, kastvloerrail plaatsen, kastkozijn doorsnijden t.b.v. verlichtingssnoer en wcd, vervangen schakelmateriaal, wandkastinterieur veranderen, opdekdeur + kozijn schilderen

slaapkamer:
nu: wand afwerken snippers, wand afwerken stuc, laten drogen, verven plafonds, (verven muren), verven radiator, leggen vloer

later: kozijnen verven, gordijnen plaatsen trekken netwerkkabel, plaatsen wandcontactdoos en elektradraad, kastvloerrail plaatsen, vervangen schakelmateriaal, wandkastinterieur veranderen, opdekdeur + kozijn schilderen + afdekplaat bovenlicht

hal:
nu: opschuren oneffenheden, verven plafonds, verven muren, vervan radiator. leggen vloer

later:voordeur + kozijn verven, dubbel stopcontact in meterkast
aanbrengen, vervangen schakelmateriaal, extra groepen erbij of vervanging groepenkast, evt. leidingen trekken t.b.v. keuken, evt. extra groep t.b.v. droger + wcd in berging, schapplanken in berging aanbrengen, opdekdeur + kozijn berging schilderen + afdekplaat bovenlicht

woonkamer:
nu: wegbreken muurtje, bouwstof zuigen, puin afvoeren, (waterleiding afsluiten, weghalen keuken,) opschuren oneffenheden, verven plafonds, (verven muren) (verven radiator), leggen vloer

later: wegwerken elektra en gasleidingen uit oude keukenmuur, nieuw elektra aanbrengen, waterleiding + afvoer verleggen, nieuwe keuken plaatsen, trekken netwerkkabel, vervangen schakelmateriaal, kozijnen verven, opdekdeur+ kozijn verven + afdekplaat

badkamer:
later: alles

wc:
later: alles
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163579775
Glasvliesbehang geen optie voor die muren in de slaapkamer?
A mind with a heart of it's own
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:26:09 #49
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163581213
ja is zeker een optie. eerst proberen op een klein muurtje en het muurtje achter de radiator. als dat mis gaat. ziet toch niemand het :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 9 juli 2016 @ 16:08:48 #50
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163623442
Stucprimer aangebracht. En nu maar laten drogen. Morgen stucen. Ben zeer benieuwd. Ik ga vroeg aan de slag omdat de mixer weer op tijd terug moet zijn bij de Hornbach, waar ik overigens goed advies kreeg voor mijn stucklusje. Ga het overigens zonder geleidingsprofielen doen omdat ik toch maar 1-2 mm ga doen. Ook nog even met Renoband de erge deuken opvullen.

Keukenmuur is er dankzij mijn vader nu voor de helft uit! De Bulky is al bijna vol. :o

Plafonds zijn nog niet overal droog... Even kijken wanneer ik nu ga schilderen. Desnoods maar donderdag als de vloer erin ligt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')