abonnement Unibet Coolblue
pi_163290670
Originele OP:

Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een licht verlies uitkwamen, zijn de tegenstanders aan de winnende hand. Het Engelse pond is als reactie daarop ingestort. De opiniepeilers hebben dus duidelijk het verkeerd gehad. Veel tegenstanders van het politiek correcte establishment doen dit kennelijk in stilte en zijn onzichtbaar voor de analisten.
De grootste verliezer zijn niet de Engelsen maar de EU want andere landen zullen volgen.



  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:19:53 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163290691
Zijn onze Europese binnensteden nu ook verlost van die gore Engelsen met hun bachelor parties? Oppakken aan de grens en direct terugsturen. :r
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163290711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Het is wat, geld uitgeven om je grenzen te bewaken. Beter geef je die 4 miljard jaarlijks uit aan Somalische qatparels.
Dat zijn alleen de drones he daar komt per jaar nog een bulk aan personeelskosten bij.

En ja dat is wat, de meeste NLers willen het leger niet eens genoeg funden laat staan dat ze 4+ miljard per jaar willen wegpissen aan een megalomaan Chinese muur project.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:22:28 #4
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163290720
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat denk je wat dat grapje kost? En het gaat ook niet gek veel opleveren.
Dat zouden we maar eens serieus moeten onderzoeken dan.

We hebben ook nog een bak COA vrijwilligers, kunnen we ook aan de grens zetten. Andere propaganda campagne erop dat het goed voor ons is en zo en klaar zijn we.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:24:44 #5
451005 Grems
Clown World
pi_163290769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zijn alleen de drones he daar komt per jaar nog een bulk aan personeelskosten bij.

En ja dat is wat, de meeste NLers willen het leger niet eens genoeg funden laat staan dat ze 4+ miljard per jaar willen wegpissen aan een megalomaan Chinese muur project.
Nou nou, en wat denk je dat de levenslange uitkeringen tot de 10e generatie + gezinshereniging van even kansloze faalhazen kost?
pi_163290838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:24 schreef Grems het volgende:

[..]

Nou nou, en wat denk je dat de levenslange uitkeringen tot de 10e generatie + gezinshereniging van even kansloze faalhazen kost?
UItgaande van 100k vluchtelingen: ca. 2 miljard per jaar aan bijstand en huursubsidie.

Overigens met alleen die drones ben je er niet, je moet die mensen nog uitkopen ook. Hekwerk opzetten onderhouden en bewaken, etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:30:34 #7
451005 Grems
Clown World
pi_163290904
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

UItgaande van 100k vluchtelingen: ca. 2 miljard per jaar aan bijstand en huursubsidie.

Overigens met alleen die drones ben je er niet, je moet die mensen nog uitkopen ook. Hekwerk opzetten onderhouden en bewaken, etc.
Want het blijft bij 100k? :')

U is bekend met de groeiprognose van de VN wat betreft Afrika?
pi_163290948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Want het blijft bij 100k? :')

U is bekend met de groeiprognose van de VN wat betreft Afrika?
Geen idee maar dat gaan we hier niet oplossen. We hebben een zee tussen ons en afrika liggen denk je niet dat het veel makkelijker is om die goed te bewaken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163290988
Wat zou het kosten als we op elke 50 meter grens een Pool neer zetten? Ik bedoel we hadden vroeger grenspalen dan hebben we grenspolen.

Flacon wodka per dag? Kostda? If you can't beat the EU, hire them.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:33:01 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163290995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Merkwaardig want in Nederland was het geheel andersom.
Verschil is wel dat we het in Nederland hoorden via de media. In Groot-Brittannië waren campagnes gaande. Het remain kamp heeft toch gewoon campagne gevoerd?
Schijnbaar niet zo goed en opvallend dat hij er veel van kon merken. Op straat, de radio en tv is hem er weinig/niks van opgevallen. Terwijl er wel wat te zien en horen was vanuit het leave kamp.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163291044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat zouden we maar eens serieus moeten onderzoeken dan.
Dat kun je zo ook wel berekenen.
pi_163291055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:24 schreef Grems het volgende:

[..]

Nou nou, en wat denk je dat de levenslange uitkeringen tot de 10e generatie + gezinshereniging van even kansloze faalhazen kost?
Illegalen hebben geen recht op een uitkering.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:35:49 #13
451005 Grems
Clown World
pi_163291085
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Geen idee maar dat gaan we hier niet oplossen. We hebben een zee tussen ons en afrika liggen denk je niet dat het veel makkelijker is om die goed te bewaken.
Ja, maar aangezien het EU-beleid is om zoveel mogelijk volledig kansloze mensen te importeren lijkt het mij dat we daar niet op moeten vertrouwen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:37:04 #14
451005 Grems
Clown World
pi_163291145
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Illegalen hebben geen recht op een uitkering.
Aangezien het beleid is om er zoveel mogelijk te importeren is het een kwestie van tijd voordat men een verblijfsvergunning krijgt natuurlijk :')
pi_163291247
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja, maar aangezien het EU-beleid is om zoveel mogelijk volledig kansloze mensen te importeren lijkt het mij dat we daar niet op moeten vertrouwen.
Ik weet niet of je het doorhebt maar dat is geen EU beleid.
Meer een halfslachtige poging van Merkel om een deel van haar vergrijzingsproblematiek op te lossen. :') .

De meeste Regeringsleider zitten echt niet te wachten op veel vreemde mensen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163291249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Aangezien het beleid is om er zoveel mogelijk te importeren is het een kwestie van tijd voordat men een verblijfsvergunning krijgt natuurlijk :')
Neuh.
pi_163291254
quote:
[message=47367119,noline]Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:16[/message]:
[...]

Onsmakelijke en uitermate onprettige situatie, absoluut. Maar wiens schuld is dat? De man die het werk aan neemt, of de man die de lokale politicus zover krijgt dat er maatregelen komen zodat hij op dat soort manieren kan gaan stunten?

Opnieuw, het is alsof we aangeleerd krijgen om naar het magische ver weg Brussel te wijzen, maar de oorzaken - voor Nederland al helemaal - liggen juist heel dicht bij huis.

Ik vraag me dit soms heel oprecht af, zien mensen niet dat het juist dat soort figuren helpt als ze niet de daadwerkelijke veroorzakers er op aanspreken? Nederlanders controleren hun politiek niet of nauwelijks. Er is nauwelijks deelname aan politieke processen.

Dan is het ook volslagen vanzelfsprekend dat a) die paar groepjes die dat wel doen het makkelijk hebben om hun resultaten voor elkaar te krijgen en b) dat diezelfde politieke processen op gegeven moment ook geen maling meer hebben aan hen die er toch niets aan doen.

Daarbovenop komt c) het wordt dan vanzelf extreem makkelijk om mensen af te leiden met verhalen en vingers die naar iets anders buiten wijzen als schuldig.

Het is jammer dat de Groene Amsterdammer en de Volkskrant hun digitale archieven nog steeds niet op orde hebben, die hadden in de jaren '90 vorige eeuw flink wat aandacht voor de waarschuwingen die - nota bene - uit Europese Instellingen kwamen over de - door Nederland - voorgedragen aanpassingen interne arbeidsmarkt en Europese mobiliteit van arbeid.

Voordat de vraag komt: die waarschuwingen werden genegeerd. Sterker nog, met de onderzoeksinstelling die er toen was op Europees niveau is snel afgerekend door het budget dermate te reduceren dat het niet meer kon functioneren. En zo viel alle basis weg om Den Haag op de extrapolaties te wijzen van de mooie plannen. Tegen die tijd was de marketing ook al rond, en werd alles gepresenteerd als "Europees beleid".

Heel serieus, we lijken constant te vergeten dat er nauwelijks iets zijn oorsprong heeft in een magisch Brussel, en dat de inrichting van besluitvorming voor het overgrote deel van onderwerpen en bepalingen er een is van nationale vertegenwoordiging. Zo was het - opnieuw - Den Haag die de agenda van bovenstaande procedures door deed duwen, en zelfs versnellen. Men zette in der tijd zelfs de balanspositie in (eerder naar verwezen, afspraken over de balans tussen grote en kleine landen) om het door te duwen.
Ondertussen bleven Nederlanders bij verkiezingen gewoon voor dezelfde politieke partijen kiezen die dit allemaal een prachtig idee vonden (à propos, daar deed men toen ook gewoon aan mee, maar tegenwoordig stemmen de populisten daar ook nog altijd in mee, ook al zeggen ze wat anders in hun oneliners).

Oprecht, mensen kijken naar het verkeerde paaltje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163291288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Schijnbaar niet zo goed en opvallend dat hij er veel van kon merken. Op straat, de radio en tv is hem er weinig/niks van opgevallen. Terwijl er wel wat te zien en horen was vanuit het leave kamp.
Vergelijkbaar met het Oekraïne-referendum, waar de tegenstanders ook zichtbaarder waren.

Wellicht komt dat omdat de tegenstanders tegen de EU meer argumenten hebben en veel concreter zijn.

De argumenten van de voorstanders zijn zo ontzettend abstract. Het zijn angstbeelden gebaseerd op vage veronderstellingen. En als ze vóór de EU pleiten dan komen ze met opmerkingen zoals "De EU levert elke burger 1500 euro per jaar op", zonder dat ze de berekening kunnen tonen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:43:57 #19
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163291397
Heya, het gaat over meer dan enkel vluchtelingen. Mag ik jullie daar op wijzen?
Dank u :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:44:51 #20
451005 Grems
Clown World
pi_163291420
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het doorhebt maar dat is geen EU beleid.
Meer een halfslachtige poging van Merkel om een deel van haar vergrijzingsproblematiek op te lossen. :') .

De meeste Regeringsleider zitten echt niet te wachten op veel vreemde mensen.
Er is geen vergrijzingsproblematiek. En zeker geen problematiek die op te lossen valt door massaal analfabeten uit gefaalde staten met een cultuur en mentaliteit uit 1300 te importeren. De tijd dat daar werk voor was ligt ver achter ons.

Die paar Somaliërs die wel werken wegen geenszins op tegen de gigantische aantallen die permanent een uitkering trekken terwijl ze nog 10 onrendabele probleemgevallen met een IQ net boven kamertemperatuur uitpoepen.
pi_163291453
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het doorhebt maar dat is geen EU beleid.
Meer een halfslachtige poging van Merkel om een deel van haar vergrijzingsproblematiek op te lossen. :') .

De meeste Regeringsleider zitten echt niet te wachten op veel vreemde mensen.
Het heeft natuurlijk wel consequenties voor de UK. Wanneer al die jonge Moslimmannen een Duits paspoort hebben kunnen ze naar de UK. Bijna alle Somali's zijn ook naar de UK vertrokken zo snel ze een Nederlands paspoort hadden.

Verder is Frontex behoorlijk useless in het stoppen van die stromen jonge Moslimmannen. Nu wordt Turkije omgekocht het vieze werk op te knappen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:46:36 #22
451005 Grems
Clown World
pi_163291464
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Heya, het gaat over meer dan enkel vluchtelingen. Mag ik jullie daar op wijzen?
Dank u :)
Kan wel zo zijn, het is wel het Olympisch zwembad dat de emmer heeft doen overlopen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:47:49 #23
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163291492
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, het is wel het Olympisch zwembad dat de emmer heeft doen overlopen.
Ik vind het goedkoop scoren. Laat ik wel wezen, ook ik ben tegen dat gedrocht genaamd de EU
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163291526
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Bijna alle Somali's zijn ook naar de UK vertrokken zo snel ze een Nederlands paspoort hadden.
Is dat echt zo? Niet-westerse immigranten met een Nederlands paspoort die vertrekken? Er is volgens mij geen land waar ze meer in de watten worden gelegd dan Nederland. Ik dacht dat het VK sinds Thatcher vrij hard is?

Wel is duidelijk dat illegale immigranten naar het VK willen. In Calais wachten ze hun kans af. Ze kunnen echter zonder enige belemmering naar Nederland reizen (Schengen) en daar een verblijfsvergunning krijgen (soft beleid) en in aanmerking komen voor veel gratis geld. Volgens mij krijgen ze dat in het VK niet. Waarom willen ze daar toch zo graag heen? Ik ben wel benieuwd waarom. Het kan toch nooit zo zijn dat het VK nog royaler is voor mensen die niet werken dan Nederland?
pi_163291555










pi_163291585
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Is dat echt zo? Niet-westerse immigranten met een Nederlands paspoort die vertrekken? Er is volgens mij geen land waar ze meer in de watten worden gelegd dan Nederland. Ik dacht dat het VK sinds Thatcher vrij hard is?
quote:
Well, je hebt gelijk dat het niet "bijna alle" is, dat was iets gechargeerd van mij. Echter, de Guardian is ontzettend leftwing, dus die zullen het zeker niet onderschatten.
pi_163291586
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Er is geen vergrijzingsproblematiek. En zeker geen problematiek die op te lossen valt door massaal analfabeten uit gefaalde staten met een cultuur en mentaliteit uit 1300 te importeren. De tijd dat daar werk voor was ligt ver achter ons.

Die paar Somaliërs die wel werken wegen geenszins op tegen de gigantische aantallen die permanent een uitkering trekken terwijl ze nog 10 onrendabele probleemgevallen met een IQ net boven kamertemperatuur uitpoepen.
Na je gaat de demografie ontkennen?
De werkeloosheid ligt in Duitsland historisch laag en er is een groot tekort aan simpel personeel.

Overigen met Erwin eens deze kwestie gaat nergens over.

Zoals Virtuoza het zei:
quote:
En ach, immigratieproblematiek? Is dat de focus van dit topic? Nee. Was het een wervingsinstrument bij het Britse referendum? Ja. Is er überhaupt duidelijkheid over? Nee.

Natuurlijk heeft niemand een antwoord op immigratieproblematiek. Mijn excuses, maar hallo - welkom bij de mensheid. Tijdens de industriële revolutie had ook niemand er een antwoord op. Tegenwoordig maalt daar niemand meer over, de nazaten van de arbeidsmigranten in die tijd zijn immers tegenwoordig Nederlanders.

Demografische stromen zijn een gegeven. Hoe we er mee omgaan, dat is iets heel anders. Saillant is dat het VK niet eens deel uit maakt van de continentale programma's en verdragsafspraken, en de Britse problematiek staat zelfs volledig los van de recente crises her en der maar is een uitvloeisel van het negeren van verloop vanuit Gemenebest structuren.

En à propos, gaan we er nu echt weer het Australische systeem bij halen? Je weet wel, dat systeem met concentratiekampen en prison islands? Dat systeem waar de eigen vastgoedsector moord en brand over roept omdat ze steeds meer terrein verliezen ten aanzien van de zogeheten kansrijken die als ingang dienen voor externe investeringen en overnames waarna consistent interessante prijseffecten volgen? :P Kom op, laten we dat onderwerp apart laten.

Daarnaast, ik begrijp de verzuchting om er telkens weer verhalen bij te halen van foute mensen en samenzweringen :-) Zo simpel is het allemaal niet. We kunnen er omheen draaien totdat we een ons wegen: de situatie is simpel: we hebben er zelf voor gekozen, we hebben er zelf afstand van genomen, we hebben er zelf niet naar omgekeken.

Dan wordt men ineens wakker, et voila - men is boos en het moet de schuld van iets of iemand anders zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:52:25 #28
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163291587
Die laatste foto _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163291602
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

Well, je hebt gelijk dat het niet "bijna alle" is, dat was iets gechargeerd van mij. Echter, de Guardian is ontzettend leftwing, dus die zullen het zeker niet onderschatten.
Maar waarom? Er is geen land waar een Somaliër meer in de watten wordt gelegd dan Nederland. En als je er wat van zegt dan ben je een racist dus het zal altijd zo blijven.
pi_163291604
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Niet-westerse immigranten met een Nederlands paspoort die vertrekken? Er is volgens mij geen land waar ze meer in de watten worden gelegd dan Nederland. Ik dacht dat het VK sinds Thatcher vrij hard is?

Wel is duidelijk dat illegale immigranten naar het VK willen. In Calais wachten ze hun kans af. Ze kunnen echter zonder enige belemmering naar Nederland reizen (Schengen) en daar een verblijfsvergunning krijgen (soft beleid) en in aanmerking komen voor veel gratis geld. Volgens mij krijgen ze dat in het VK niet. Waarom willen ze daar toch zo graag heen? Ik ben wel benieuwd waarom. Het kan toch nooit zo zijn dat het VK nog royaler is voor mensen die niet werken dan Nederland?
Omdat het VK een beroerde middeleeuwse wet heeft dat je na zoveel jaar of dagen citzenship kunt aanvragen. Ook als je er illegaal bent. Hier worden ze in kampen opgeslagen.
Vandaar de aanzuigende werking waar de britse politiek zelf debet aan is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163291642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat het VK een beroerde middeleeuwse wet heeft dat je na zoveel jaar of dagen citzenship kunt aanvragen. Ook als je er illegaal bent. Hier worden ze in kampen opgeslagen.
Kampen? Je bedoelt AZC's met wifi waar het niet haar hout mag ruiken?

Ik weet dat het VK wat ouderwetse procedures kent. Zo schijnt het vrij gemakkelijk te zijn om daar zwart te werken, wat in Nederland veel lastiger is door de identificatieplicht als je een arbeidsverhouding aangaat. Maar dat verklaart niet waarom niet-westerse mensen met een Nederlands paspoort naar het VK gaan. Zij zijn immers gelegaliseerd.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:57:16 #32
451005 Grems
Clown World
pi_163291685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Na je gaat de demografie ontkennen?
De werkeloosheid ligt in Duitsland historisch laag en er is een groot tekort aan simpel personeel.

Overigen met Erwin eens deze kwestie gaat nergens over.

Zoals Virtuoza het zei:

[..]

Moeiteloos op te vangen door onze vrienden uit het Oosten. Geen clitorisjagers voor nodig.
pi_163291696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:57 schreef Grems het volgende:

[..]

Moeiteloos op te vangen door onze vrienden uit het Oosten. Geen clitorisjagers voor nodig.
Hey het is mijn plan ook niet. Maar weer ontopic.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163291697
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Na je gaat de demografie ontkennen?
De werkeloosheid ligt in Duitsland historisch laag en er is een groot tekort aan simpel personeel.

Overigen met Erwin eens deze kwestie gaat nergens over.

Zoals Virtuoza het zei:

[..]

Vergrijzing aanpakken met import van niet-westerse mensen verergert het probleem.
1. Ze kosten alleen maar geld en het overgrote deel werkt niet. Dus je hebt dan niet alleen voor veel ouderen te zorgen maar ook voor nieuwkomers.
2. Door explosieve bevolkingsgroei als gevolg van immigratie krijg je na een aantal decennia een nieuwe vergrijzingsgolf. Wat moet daarmee gebeuren? Nog meer mensen importeren? Hoe lang kan dat doorgaan denk je?
pi_163291728
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Na je gaat de demografie ontkennen?
De werkeloosheid ligt in Duitsland historisch laag en er is een groot tekort aan simpel personeel.
Robotisering.
Alle simpele banen verdwijnen op niet al te lange termijn.
pi_163291758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De werkeloosheid ligt in Duitsland historisch laag en er is een groot tekort aan simpel personeel.
Er is jeugdwerkloosheid tussen 40% en 50% in Zuid Europese landen, Misschien moet men daar eens zoeken naar werknemers. Ik heb het idee dit "tekort" wordt gebruikt als excuus om de vingers niet te branden aan het stoppen van grote stromen illegale immigranten.
pi_163291777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Niet-westerse immigranten met een Nederlands paspoort die vertrekken? Er is volgens mij geen land waar ze meer in de watten worden gelegd dan Nederland. Ik dacht dat het VK sinds Thatcher vrij hard is?

Wel is duidelijk dat illegale immigranten naar het VK willen. In Calais wachten ze hun kans af. Ze kunnen echter zonder enige belemmering naar Nederland reizen (Schengen) en daar een verblijfsvergunning krijgen (soft beleid) en in aanmerking komen voor veel gratis geld. Volgens mij krijgen ze dat in het VK niet. Waarom willen ze daar toch zo graag heen? Ik ben wel benieuwd waarom. Het kan toch nooit zo zijn dat het VK nog royaler is voor mensen die niet werken dan Nederland?
In de UK heb je al een grote Somalische gemeenschap.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:04:10 #38
451005 Grems
Clown World
pi_163291798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Niet-westerse immigranten met een Nederlands paspoort die vertrekken? Er is volgens mij geen land waar ze meer in de watten worden gelegd dan Nederland. Ik dacht dat het VK sinds Thatcher vrij hard is?

Wel is duidelijk dat illegale immigranten naar het VK willen. In Calais wachten ze hun kans af. Ze kunnen echter zonder enige belemmering naar Nederland reizen (Schengen) en daar een verblijfsvergunning krijgen (soft beleid) en in aanmerking komen voor veel gratis geld. Volgens mij krijgen ze dat in het VK niet. Waarom willen ze daar toch zo graag heen? Ik ben wel benieuwd waarom. Het kan toch nooit zo zijn dat het VK nog royaler is voor mensen die niet werken dan Nederland?
Is een erg tribaal volk, er zijn er nu al veel dus de rest wil er ook heen. Daarom heb je er in kleine dorpen ook geen last van, ze willen allemaal bij elkaar zitten ( in de grote stad dus ).
pi_163291799
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de UK heb je al een grote Somalische gemeenschap.
In Nederland en Zweden ook.
pi_163291812
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Is een erg tribaal volk, er zijn er nu al veel dus de rest wil er ook heen. Daarom heb je er in kleine dorpen ook geen last van, ze willen allemaal bij elkaar zitten ( in de grote stad dus ).
Waarom blijven ze dan niet in Somalië?
Als ik graag bij Nederlanders wil wonen, dan lijkt het mij het meest logisch om in Nederland te wonen.
pi_163291830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In Nederland ook.
Lang niet zo groot als de grootste 3 in de UK.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:06:28 #42
451005 Grems
Clown World
pi_163291841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom blijven ze dan niet in Somalië?
Als ik graag bij Nederlanders wil wonen, dan lijkt het mij het meest logisch om in Nederland te wonen.
Omdat Somalië een volledig gefaalde staat is. Dat dit komt doordat de bevolking gemiddeld niet intelligenter is dan een gloeilamp hebben ze zelf niet door.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:07:50 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163291862
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maar waarom? Er is geen land waar een Somaliër meer in de watten wordt gelegd dan Nederland. En als je er wat van zegt dan ben je een racist dus het zal altijd zo blijven.
Ik denk eerder de manier waarop het gezegd is niet zo bevalt ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163291901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:06 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat Somalië een volledig gefaalde staat is. Dat dit komt doordat de bevolking gemiddeld niet intelligenter is dan een gloeilamp hebben ze zelf niet door.
Samenvattend:
- Somaliërs hebben over het algemeen een zeer lage intelligentie;
- Somaliërs komen uit een volledig gefaalde staat;
- Somaliërs willen niet integreren.

Waarom worden ze in hemelsnaam tot de EU en het VK toegelaten? Er is géén enkel rationeel argument. De EU haalt ze echter hier naartoe. Zou de bevolking daarom zo anti EU zijn? Het gedrag van de EU is zo enorm irrationeel.
pi_163291981
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Samenvattend:
- Somaliërs hebben over het algemeen een zeer lage intelligentie;
- Somaliërs komen uit een volledig gefaalde staat;
- Somaliërs willen niet integreren.

Waarom worden ze in hemelsnaam tot de EU en het VK toegelaten? Er is géén enkele rationeel argument.
Dat dus. En daar kan die religie nog eens bij op geteld worden.

Ik kan best begrijpen dat Somaliers hier heen komen, zou ik ook doen als ik Somalier was. Ik snap echter totaal niet waarom Europa Somaliers binnenlaat aangezien de Europese bevolking hier alleen maar op gaat verliezen. Als Europa voor de belangen van haar burgers op zou komen, zouden Somaliers niet worden toegelaten.
pi_163292104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:13 schreef Pharmacist het volgende:
Ik kan best begrijpen dat Somaliers hier heen komen, zou ik ook doen als ik Somalier was. Ik
Ik snap het totaal niet. Althans niet de manier waarop.

Ik begrijp dat bij gebrek aan uitzicht, dat je vertrekt. Niet voor niets vertrekken er jaarlijks tienduizenden hoogopgeleide Nederlanders naar landen waar het wel leefbaar is. Somaliërs doen hetzelfde.

Maar nu de verschillen. Ten eerste vertrek je naar een land waar je gewenst bent. Dat zijn Somaliërs hier niet. Ze komen illegaal Europa binnen en krijgen een gelegaliseerde status puur omdat er geen uitzettingsbeleid is en men anders niet weet wat men er mee moet. Kortom, dankzij het falen van beleid, niet omdat ze zo geliefd zijn. Nederlandse emigranten vertrekken naar landen waar ze welkom zijn. En dat zijn er veel, want ze zijn hoogopgeleid en willen hard werken.

Ten tweede als je vertrekt naar een ander land, dan kies je voor dat land. Je neemt dus niet tienduizenden landgenoten mee om daar een klein-Somalië te stichten. Nee, je integreert en wordt deel van dat land. Ik speel al een tijdje met de gedachte van emigratie, omdat het hier met de multiculturele samenleving alleen maar erger wordt. Ik ben momenteel druk bezig met het leren van een taal. Mocht ik naar bijvoorbeeld Hongarije gaan, dan betekent dit ook dat ik daar volledig assimileer. Mijn kinderen zullen in dat geval Hongaars worden. Je kiest immers voor een land. Dat is wat Somaliërs niet doen. Het lijkt meer op parasiteren op een land dan kiezen voor een land. En ik begrijp niet dat mensen dat doen. Het is immoreel en asociaal.
pi_163292180
JanKorteachternaam & Germs, jullie begrijpen dat jullie mening van werkelijk geen enkele waarde is als je die mening niet op feiten, maar op simpelweg uit de lucht gegrepen, simpele, volstrekt onjuiste gegevens baseert?
pi_163292195
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar nu de verschillen. Ten eerste vertrek je naar een land waar je gewenst bent. Dat zijn Somaliërs hier niet. Ze komen illegaal Europa binnen en krijgen een gelegaliseerde status puur omdat er geen uitzettingsbeleid is en men anders niet weet wat men er mee moet. Kortom, dankzij het falen van beleid, niet omdat ze zo geliefd zijn. Nederlandse emigranten vertrekken naar landen waar ze welkom zijn. En dat zijn er veel, want ze zijn hoogopgeleid en willen hard werken.

Ten tweede als je vertrekt naar een ander land, dan kies je voor dat land. Je neemt dus niet tienduizenden landgenoten mee om daar een klein-Somalië te stichten. Nee, je integreert en wordt deel van dat land. Ik speel al een tijdje met de gedachte van emigratie, omdat het hier met de multiculturele samenleving alleen maar erger wordt. Ik ben momenteel druk bezig met het leren van een taal. Mocht ik naar bijvoorbeeld Hongarije gaan, dan betekent dit ook dat ik daar volledig assimileer. Mijn kinderen zullen in dat geval Hongaars worden. Je kiest immers voor een land. Dat is wat Somaliërs niet doen. Het lijkt meer op parasiteren op een land dan kiezen voor een land. En ik begrijp niet dat mensen dat doen. Het is immoreel en asociaal.
Ik denk dat het verschil is dat wij de luxe hebben om ons bezig te houden met hoe gewenst wij zijn, en de ethiek rond immigratie. Ik denk dat als je uit een schithole als Somalie komt dat dat niet bepaald je 1e prioriteit is.
pi_163292213
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik snap het totaal niet. Althans niet de manier waarop.

Ik begrijp dat bij gebrek aan uitzicht, dat je vertrekt. Niet voor niets vertrekken er jaarlijks tienduizenden hoogopgeleide Nederlanders naar landen waar het wel leefbaar is. Somaliërs doen hetzelfde.

Maar nu de verschillen. Ten eerste vertrek je naar een land waar je gewenst bent. Dat zijn Somaliërs hier niet. Ze komen illegaal Europa binnen en krijgen een gelegaliseerde status puur omdat er geen uitzettingsbeleid is en men anders niet weet wat men er mee moet. Kortom, dankzij het falen van beleid, niet omdat ze zo geliefd zijn. Nederlandse emigranten vertrekken naar landen waar ze welkom zijn. En dat zijn er veel, want ze zijn hoogopgeleid en willen hard werken.

Kun je nagaan hoe prut het is in dat "eigen" land. Hier als illegaal leven met alle ellende die daarbij komt kijken is nog steeds beter dan daar blijven...
Dus ja, ik begrijp het zeer zeker wel dat mensen dat proberen. Ben er niet blij mee, maar kan het hun niet kwalijk nemen eigenlijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163292214
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil is dat wij de luxe hebben om ons bezig te houden met hoe gewenst wij zijn, en de ethiek rond immigratie. Ik denk dat als je uit een schithole als Somalie komt dat dat niet bepaald je 1e prioriteit is.
Dus moeten we onze grenzen bewaken, iets wat de Britten nog wel beseffen.
pi_163292224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:25 schreef larsico het volgende:
JanKorteachternaam & Germs, jullie begrijpen dat jullie mening van werkelijk geen enkele waarde is als je die mening niet op feiten, maar op simpelweg uit de lucht gegrepen, simpele, volstrekt onjuiste gegevens baseert?
Met dit soort jij-bakken voeg je niets van waarde toe aan dit topic.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:29:36 #52
451005 Grems
Clown World
pi_163292246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe prut het is in dat "eigen" land. Hier als illegaal leven met alle ellende die daarbij komt kijken is nog steeds beter dan daar blijven...
Dus ja, ik begrijp het zeer zeker wel dat mensen dat proberen. Ben er niet blij mee, maar kan het hun niet kwalijk nemen eigenlijk.
Niemand kan het ze kwalijk nemen. Het is dan ook niet aan Somaliërs om hier weg te blijven, het is aan ons om de oorzaak van de gefaalde staat Somalië buiten onze landen te houden.
pi_163292247
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe prut het is in dat "eigen" land. Hier als illegaal leven met alle ellende die daarbij komt kijken is nog steeds beter dan daar blijven...
Dus ja, ik begrijp het zeer zeker wel dat mensen dat proberen. Ben er niet blij mee, maar kan het hun niet kwalijk nemen eigenlijk.
Ik neem het ze wel kwalijk. Je kunt er ook het beste van maken in je eigen land of een plek zoeken waar je wel welkom bent. Maar het meeste valt verwijten aan de EU. Dat zijn mensen die met hun volle verstand dit allemaal laten gebeuren.
pi_163292277
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus moeten we onze grenzen bewaken, iets wat de Britten nog wel beseffen.
Oh? Is dat zo?

Want ze zijn weggegaan bij de EU, die toch heel wat migranten (illegaal) tegenhield voor ze.
Maar ik weet al hoe het gaat bij jou, als die EU dat niet meer doet zijn zij de gemene naarling die dat doen om te dwingen ipv dat je zegt tja, die voordelen van bij die groep horen vallen weg, moeten ze zelf maar regelen.

Hoe het nu gaat lopen op het gebied van migranten daar weet helemaal niemand nog. Laten we eerst even afwachten wat er gaat gebeuren.
En als ik de baas was van de EU (het is maar goed dat ik dat niet ben) hadden ze dat echt zelf mogen regelen ipv dat "ik" nog de hete kooltjes voor ze uit het vuur haalde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:32:09 #55
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Samenvattend:
- Somaliërs hebben over het algemeen een zeer lage intelligentie;
- Somaliërs komen uit een volledig gefaalde staat;
- Somaliërs willen niet integreren.

Waarom worden ze in hemelsnaam tot de EU en het VK toegelaten? Er is géén enkel rationeel argument. De EU haalt ze echter hier naartoe. Zou de bevolking daarom zo anti EU zijn? Het gedrag van de EU is zo enorm irrationeel.
Wil je ze dan

1) allemaal weigeren op basis van een (te) slechte gemiddelde IQ score voor dat land, of
2) wou je dat per migrant gaan toetsen?

Ongeacht of het 1) of 2) is, wat vind jij een voldoende IQ score om in aanmerking te komen voor migratie?

Gewoon nieuwsgierig. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Met dit soort jij-bakken voeg je niets van waarde toe aan dit topic.
Ten eerste is dit geen vorm van jij-bakken, maar goed.
Ten tweede probeer ik wel iets aan dit topic toe te voegen. Mij opmerking was eigenlijk een verzoek om je eerst eens te verdiepen in de zogenaamde gegevens waar jij je mening op baseert. Misschien dat je dan ook een mening kan vormen waar de rest van de users iets mee kan. Op die manier wordt de discussie in het topic alleen maar geholpen :)
pi_163292315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wil je ze dan

1) allemaal weigeren op basis van een (te) slechte gemiddelde IQ score voor dat land, of
2) wou je dat per migrant gaan toetsen?

Ongeacht of het 1) of 2) is , wat vind jij een voldoende IQ score om in aanmerking te komen voor migratie?

Gewoon nieuwsgierig. :)
Elke immigrant uit een niet-westers land weigeren. Dit betekent dus heel Afrika. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld mensen met een schaars specialisme of topsporters, tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken. Moeilijker dan dat moet je het niet maken.
pi_163292322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik neem het ze wel kwalijk. Je kunt er ook het beste van maken in je eigen land of een plek zoeken waar je wel welkom bent. Maar het meeste valt verwijten aan de EU. Dat zijn mensen die met hun volle verstand dit allemaal laten gebeuren.
Ze maken er ook het beste van, op hun eigen manier.
Daarom willen ze oa zo graag naar Engeland, omdat bv werken terwijl je illegaal bent daar een stuk makkelijk gaat.

Dat ze niet welkom zijn zijn ze wel gewend, het is niet dat ze geboren zijn in een land dat zo makkelijk is op dat gebied. Ook daar geld dat het hier veel minder is dan dat ze daar gewend zijn, het hier echt een grote verbetering is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:34:25 #59
451005 Grems
Clown World
pi_163292326
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wil je ze dan

1) allemaal weigeren op basis van een (te) slechte gemiddelde IQ score voor dat land, of
2) wou je dat per migrant gaan toetsen?

Ongeacht of het 1) of 2) is, wat vind jij een voldoende IQ score om in aanmerking te komen voor migratie?

Gewoon nieuwsgierig. :)
Nou ja, gewoon zoals fatsoenlijke landen dat doen. Vooraf toetsen of je een aanwinst bent voor het land.

Zo ja, welkom.

Anders, jammer dan maar je komt er niet in.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:34:36 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Elke immigrant uit een niet-westers land weigeren. Dit betekent dus heel Afrika.
Op basis waarvan? IQ score?

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld mensen met een schaars specialisme of topsporters, tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken. Moeilijker dan dat moet je het niet maken.
Ik vind dit al knap lastig zoals je het hier verwoordt. Ik zie niet hoe je dit wilt toetsen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh? Is dat zo?

Want ze zijn weggegaan bij de EU, die toch heel wat migranten (illegaal) tegenhield voor ze.
Maar ik weet al hoe het gaat bij jou, als die EU dat niet meer doet zijn zij de gemene naarling die dat doen om te dwingen ipv dat je zegt tja, die voordelen van bij die groep horen vallen weg, moeten ze zelf maar regelen.

Hoe het nu gaat lopen op het gebied van migranten daar weet helemaal niemand nog. Laten we eerst even afwachten wat er gaat gebeuren.
En als ik de baas was van de EU (het is maar goed dat ik dat niet ben) hadden ze dat echt zelf mogen regelen ipv dat "ik" nog de hete kooltjes voor ze uit het vuur haalde.
Dat is zo.
Frankrijk heeft al gedreigd niet meer mee te werken aan het tegenhouden van mensen bij de kanaaltunnel. Het is inderdaad afwachten wat er gebeurt. Van de andere kant: Van Franse zijde heb ik nooit enige daadkracht gezien. Als Frankrijk zich aan alle gemaakte afspraken zou hebben gehouden, dan zou dat illegalen-kamp in Calais nooit hebben bestaan.
pi_163292345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:29 schreef Grems het volgende:

[..]

Niemand kan het ze kwalijk nemen. Het is dan ook niet aan Somaliërs om hier weg te blijven, het is aan ons om de oorzaak van de gefaalde staat Somalië buiten onze landen te houden.
Ik zie meer in bijdragen aan oplossingen daar. Voornamelijk door ons idee over ontwikkelingshulp te veranderen en vooral goede individuele initiatieven te ondersteunen. Met daarnaast veel kennis/ervarings overdracht.
Willen we op de lange termijn een oplossing voor deze ellende op de wereld dan zullen we het welzijnsniveau gelijker moeten trekken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:36:17 #63
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292358
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:34 schreef Grems het volgende:

[..]

Nou ja, gewoon zoals fatsoenlijke landen dat doen. Vooraf toetsen of je een aanwinst bent voor het land.

Zo ja, welkom.

Anders, jammer dan maar je komt er niet in.
Aha. En hoe zou zo'n toets er dan uit moeten zien? Hoe moet dat gaan werken?

1) exacte objectieve criteria?
2) praktische uitvoering?

Ik zie hem niet helemaal namelijk. Over welke 'fatsoenlijke landen' heb je het eigenlijk?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op basis waarvan? IQ score?

[..]

Ik vind dit al knap lastig zoals je het hier verwoordt. Ik zie niet hoe je dit wilt toetsen.
Ben ik niet duidelijk genoeg als ik zeg: mensen uit niet-westerse landen niet toelaten?
Op basis waarvan? Niet-westerse mensen toelaten levert meer nadelen dan voordelen op.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:37:08 #65
451005 Grems
Clown World
pi_163292376
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op basis waarvan? IQ score?

[..]

Ik vind dit al knap lastig zoals je het hier verwoordt. Ik zie niet hoe je dit wilt toetsen.
Toch frappant dat landen zoals Zwitserland en Nieuw-Zeeland dit zonder moeite doen.
pi_163292388
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:34 schreef Grems het volgende:
Nou ja, gewoon zoals fatsoenlijke landen dat doen. Vooraf toetsen of je een aanwinst bent voor het land.

Zo ja, welkom.

Anders, jammer dan maar je komt er niet in.
Dit. Elk Europees land, en ook de EU, moeten de belangen van de locals vertegenwoordigen, niet de belangen van de mensen die ze niet vertegenwoordigen (e.g. Somali's).

Selectie aan de poort betekent dat Europe de mensen kan kiezen die Europa nodig heeft, in plaats van de mensen die Europa nodig hebben Europa kiezen. Afrika en de Greater Middle East zijn een oneindig demografisch reservoir.
pi_163292397
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha. En hoe zou zo'n toets er dan uit moeten zien? Hoe moet dat gaan werken?

1) exacte objectieve criteria?
2) praktische uitvoering?

Ik zie hem niet helemaal namelijk. Over welke 'fatsoenlijke landen' heb je het eigenlijk?
Een whitelist (sorry Sylvana, een fout woord, maar whitelijst betekent een lijst met wat je toelaat). Mensen uit bijvoorbeeld (de meeste) Europese landen, Japan, VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland zijn welkom. En de rest kan hier alleen zijn met een verblijfsvergunning die volgens strenge procedures wordt verstrekt (alleen als het echt moet, bijvoorbeeld een chirurg met een specialisme dat we hier niet hebben).
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:38:58 #68
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292421
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ben ik niet duidelijk genoeg als ik zeg: mensen uit niet-westerse landen niet toelaten?
Nogmaals, wat zijn de criteria? Ik zeg niet dat het goed of fout is, ik vraag me uitsluitend af wat je nou precies voorstelt.

Je begint overigens zelf direct met een uiterst vage specficatie van uitzonderingen. Daar valt natuurlijk niet op te toetsen.

Dus ja: je bent niet duidelijk genoeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:39:11 #69
451005 Grems
Clown World
pi_163292427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha. En hoe zou zo'n toets er dan uit moeten zien? Hoe moet dat gaan werken?

1) exacte objectieve criteria?
2) praktische uitvoering?

Ik zie hem niet helemaal namelijk. Over welke 'fatsoenlijke landen' heb je het eigenlijk?
Je stelt een lijst op van banen/werkgebieden waar een tekort is, die niet door de eigen bevolking in te vullen valt. Stel, neurochirurg.

Vervolgens dienen zich 10 migranten aan. 9 analfabete Somaliërs en een Japanse neurochirurg.

Wie komt er binnen?

Vervolgens kun je een uitzondering maken voor mensen met bijzondere talenten. Muzikanten, atleten, wetenschappers.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:39:44 #70
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Toch frappant dat landen zoals Zwitserland en Nieuw-Zeeland dit zonder moeite doen.
Dan kun je me vast vertellen wat die criteria dan zijn in die landen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292441
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Selectie aan de poort betekent dat Europe de mensen kan kiezen die Europa nodig heeft, in plaats van de mensen die Europa nodig hebben Europa kiezen. Afrika en de Greater Middle East zijn een oneindig demografisch reservoir.
Dat is het probleem. De bevolkings groeit explosief, Europa wordt letterlijk overspoeld. 500 miljoen Europeanen zijn marginaal in vergelijking met de bevolkingsexplosie uit ontwikkelingslanden. Er zijn maar twee keuzes: De Europese bevolking verdwijnt of de grenzen gaan volledig op slot.
pi_163292458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan kun je me vast vertellen wat die criteria dan zijn in die landen.
Je moet ophouden met doen alsof je dom bent. Die criteria staan in zetten. We gaan niet voor jou wetboeken citeren, maar het komt er op neer dat mensen aantoonbaar een waardevolle aanvulling zijn op de ontvangende samenleving.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:40:45 #73
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een whitelist (sorry Sylvana, een fout woord, maar whitelijst betekent een lijst met wat je toelaat). Mensen uit bijvoorbeeld (de meeste) Europese landen, Japan, VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland zijn welkom. En de rest kan hier alleen zijn met een verblijfsvergunning die volgens strenge procedures wordt verstrekt (alleen als het echt moet, bijvoorbeeld een chirurg met een specialisme dat we hier niet hebben).
Daarmee verschuif je de arbitraire criteria naar een arbitraire whitelist.

Mijn vraag is: wat zijn nu de criteria om landen wel of niet op zo'n whitelist te zetten? Lijkt me een heldere vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292463
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit. Elk Europees land, en ook de EU, moeten de belangen van de locals vertegenwoordigen, niet de belangen van de mensen die ze niet vertegenwoordigen (e.g. Somali's).

Selectie aan de poor betekent dat Europe de mensen kan keizen die Europa nodig heeft, in plaats van de mensen die Europa nodig hebben Europa kiezen. Afrika en de Greater Middle East zijn een oneindig demografisch reservoir.
En dan, de rest maar laten stikken? Maakt niet uit dat ze afsterven, zijn toch maar iq loze apen? Meer ruimte voor ons, hoeven we ook niet meer te onderhandelen om de grondstoffen die we zo graag willen?

Feit is dat we onderling verbonden zijn, we hebben ons lot al met elkaar verbonden, we hebben ingegrepen, veranderd en gedaan. Soms ten goede, maar vaker ten kwade.
Gewoon maar weglopen voor onze verantwoordelijkheid slaat echt helemaal nergens op. Niet alleen kan je dan al die normen en waarden waarover we zo hoog opgeven dan in de prullenbak gooien, maar het is ook gewoonweg niet eerlijk om te ontkennen dat "wij" ook deel uitmaken van de problematiek daar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:41:31 #75
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292476
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je moet ophouden met doen alsof je dom bent.
"Iedereen weet toch dat dus hoef ik het niet uit te leggen" is geen argument.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292485
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daarmee verschuif je de arbitraire criteria naar een arbitraire whitelist.

Mijn vraag is: wat zijn nu de criteria om landen wel of niet op zo'n whitelist te zetten? Lijkt me een heldere vraag.
Cultureel vergelijkbaar, geen ontwikkelingslanden, geen islam. Westerse landen. Eerstewereldlanden. En dus geen derdewereldlanden (zoek op Wikipedia maar op wat een derdewereld land is).
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:43:33 #77
451005 Grems
Clown World
pi_163292516
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daarmee verschuif je de arbitraire criteria naar een arbitraire whitelist.

Mijn vraag is: wat zijn nu de criteria om landen wel of niet op zo'n whitelist te zetten? Lijkt me een heldere vraag.
Nieuw-Zeeland heeft twee lijsten, onmiddellijke en lange termijn tekorten.

Sta je niet op de lijst en ben je geen wereldklasse atleet/muzikant/wetenschapper dan kom je er gewoon niet in.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:44:10 #78
451005 Grems
Clown World
pi_163292529
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

En dan, de rest maar laten stikken? Maakt niet uit dat ze afsterven, zijn toch maar iq loze apen? Meer ruimte voor ons, hoeven we ook niet meer te onderhandelen om de grondstoffen die we zo graag willen?

Feit is dat we onderling verbonden zijn, we hebben ons lot al met elkaar verbonden, we hebben ingegrepen, veranderd en gedaan. Soms ten goede, maar vaker ten kwade.
Gewoon maar weglopen voor onze verantwoordelijkheid slaat echt helemaal nergens op. Niet alleen kan je dan al die normen en waarden waarover we zo hoog opgeven dan in de prullenbak gooien, maar het is ook gewoonweg niet eerlijk om te ontkennen dat "wij" ook deel uitmaken van de problematiek daar.
Toch bijzonder dat we allemaal gelijk zijn maar dat de blanke duivel ondertussen wel de problemen van de wereld moet oplossen.
pi_163292556
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

En dan, de rest maar laten stikken? Maakt niet uit dat ze afsterven, zijn toch maar iq loze apen? Meer ruimte voor ons, hoeven we ook niet meer te onderhandelen om de grondstoffen die we zo graag willen?

Feit is dat we onderling verbonden zijn, we hebben ons lot al met elkaar verbonden, we hebben ingegrepen, veranderd en gedaan. Soms ten goede, maar vaker ten kwade.
Gewoon maar weglopen voor onze verantwoordelijkheid slaat echt helemaal nergens op. Niet alleen kan je dan al die normen en waarden waarover we zo hoog opgeven dan in de prullenbak gooien, maar het is ook gewoonweg niet eerlijk om te ontkennen dat "wij" ook deel uitmaken van de problematiek daar.
De wereld is van iedereen, we zijn allemaal gelijk en het westen is de schuld van alles. De walgelijke cultuur-marxistische ideologie die er voor heeft gezorgd dat West-Europa is vervallen in een multiculturele puinhoop.
pi_163292593
Ach Ach. Mensen zien het nu pas..
13 dingen in de UK thanks to the EU:
http://www.mirror.co.uk/n(...)n-union-gave-8257113
Make my day!
pi_163292630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef erodome het volgende:
En dan, de rest maar laten stikken? Maakt niet uit dat ze afsterven, zijn toch maar iq loze apen? Meer ruimte voor ons, hoeven we ook niet meer te onderhandelen om de grondstoffen die we zo graag willen?
Het is niet onze verantwoordelijkheid en Europa kan in het beste geval het probleem vooruitschuiven. Denk jij dat Afrika en de Greater Middle East het merken, zelfs als Europa 10 of 20 miljoen mensen opvangt? De bevolking in Nigeria groeit met 12K per dag, meer dan 4 miljoen per jaar. Die in Egypte met 4.5K per dag. Een paar miljoen opvangen maakt geen zak uit. In de jaren 80 was er liveAid vanwege de hongersnood in Ethiopia. Er waren toen 30 miljoen Ethiopiers. Nu zijn er bijna 100 miljoen en dreigt er weer hongersnood. Het probleem is vooruitgeschoven.

Verder, als we over een bepaald threshold "refugees in Europa" zitten is het enige dat gaat veranderen dat Europa ook fucked is. Beter, proberen we de problemen in die landen lokaal op te vangen. Voor de kosten van het opvangen van 1 dude kunnen meerdere dudes lokaal geholpen worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:40 schreef erodome het volgende:
Feit is dat we onderling verbonden zijn, we hebben ons lot al met elkaar verbonden, we hebben ingegrepen, veranderd en gedaan. Soms ten goede, maar vaker ten kwade.
Gewoon maar weglopen voor onze verantwoordelijkheid slaat echt helemaal nergens op. Niet alleen kan je dan al die normen en waarden waarover we zo hoog opgeven dan in de prullenbak gooien, maar het is ook gewoonweg niet eerlijk om te ontkennen dat "wij" ook deel uitmaken van de problematiek daar.
Het is niet onze "verantwoordelijkheid" en kreten als dat we onderlingen verbonden zijn is holle rhetoriek.
pi_163292670
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat we allemaal gelijk zijn maar dat de blanke duivel ondertussen wel de problemen van de wereld moet oplossen.
Wat mij betreft moet iedereen daaraan bijdragen. Maar degene die kan bijdragen moet niet naar anderen wijzen alleen maar om te zeggen daarom hoef ik het niet.

De blanke duivel, dat is jouw idee erbij. Ik heb het alleen over een verwikkeling van geschiedenis en belangen. Daarin wijs ik niet de grote schuldige aan, de bron van ellende. Dat is een wisselwerking, er is geen prachtig zwart/wit beeld met het goede vs het kwade. We hebben allen ons steentje bijgedragen aan beiden.
Maar we zijn verbonden, of we het nu leuk vinden of niet. Dat ontkennen slaat nergens op en zal ook niets positiefs brengen. Aan het eind van de dag hebben ook jij en ik als Nederlanders zijnde baat bij stabiele andere landen die qua welzijn niet volledig prut zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163292680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De wereld is van iedereen, we zijn allemaal gelijk en het westen is de schuld van alles. De walgelijke cultuur-marxistische ideologie die er voor heeft gezorgd dat West-Europa is vervallen in een multiculturele puinhoop.
Waarom lezen jullie beide dit in deze tekst? Dat is een vraag die je jezelf zou moeten stellen, want het antwoord is erg belangrijk.

Jou verwijs ik ook naar mijn reactie op grems, net bove deze.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163292704
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet iedereen daaraan bijdragen. Maar degene die kan bijdragen moet niet naar anderen wijzen alleen maar om te zeggen daarom hoef ik het niet.
Er is maar één groep die het in Afrika beter moet maken: de Afrikanen zelf. Zij hebben de verantwoordelijkheid om nu eindelijk eens wat van hun continent te maken. Er zijn geen excuses om het niet te doen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:52:12 #86
451005 Grems
Clown World
pi_163292711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet iedereen daaraan bijdragen. Maar degene die kan bijdragen moet niet naar anderen wijzen alleen maar om te zeggen daarom hoef ik het niet.

De blanke duivel, dat is jouw idee erbij. Ik heb het alleen over een verwikkeling van geschiedenis en belangen. Daarin wijs ik niet de grote schuldige aan, de bron van ellende. Dat is een wisselwerking, er is geen prachtig zwart/wit beeld met het goede vs het kwade. We hebben allen ons steentje bijgedragen aan beiden.
Maar we zijn verbonden, of we het nu leuk vinden of niet. Dat ontkennen slaat nergens op en zal ook niets positiefs brengen. Aan het eind van de dag hebben ook jij en ik als Nederlanders zijnde baat bij stabiele andere landen die qua welzijn niet volledig prut zijn.
Prachtig. En hoe gaan wij dit oplossen? Afrika kan zijn huidige bevolking al niet onderhouden, de VN verwacht in 2100 4.x miljard Afrikanen t.o.v. de huidige 1.2 miljard.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:52:13 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163292713
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:47 schreef agter het volgende:
Ach Ach. Mensen zien het nu pas..
13 dingen in de UK thanks to the EU:
http://www.mirror.co.uk/n(...)n-union-gave-8257113
Allemaal prachtige dingen.. maar bij geen 1 daarvan denk ik 'daar heb je de EU voor nodig', of zie ik dat nou verkeerd? Elk daarvan kan UK ook zonder EU invoeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163292727
quote:
Onvoorstelbaar hoe moeilijk het is om een verlies te accepteren. Ook flauw. Er is trouwens ook al een topic over specifiek dit bericht.
pi_163292738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Prachtig. En hoe gaan wij dit oplossen? Afrika kan zijn huidige bevolking al niet onderhouden, de VN verwacht in 2100 4.x miljard Afrikanen t.o.v. de huidige 1.2 miljard.
Dankzij westerse hulp is de landbouw enorm verbeterd. Hongersnood had allang opgelost kunnen zijn als Afrikanen zich niet zouden hebben voortgeplant als konijnen. En daar kun je het westen toch onmogelijk de schuld van geven.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:55:34 #90
451005 Grems
Clown World
pi_163292774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dankzij westerse hulp is de landbouw enorm verbeterd. Hongersnood had allang opgelost kunnen zijn als Afrikanen zich niet zouden hebben voortgeplant als konijnen. En daar kun je het westen toch onmogelijk de schuld van geven.
Dan ken jij de Linksmensch nog niet. Alles, van kanker tot vulkaanuitbarstingen is de schuld van de blanke duivel.
pi_163292779
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is maar één groep die het in Afrika beter moet maken: de Afrikanen zelf. Zij hebben de verantwoordelijkheid om nu eindelijk eens wat van hun continent te maken. Er zijn geen excuses om het niet te doen.
En het is alleen maar goed, ook voor jouw toekomst en die van jouw kinderen, als we ze daarin bijstaan.
Daarom zeg ik verander de kijk op ontwikkelingshulp. Help degene die zichzelf helpen, die wat van hun leven en omgeving willen maken.

Je kan wel lullen over geen excuus, maar wat moet die gewone burger daar dan die er wel wat van wil maken, die er wel echt de schouders onder wil zetten? Die heeft geen middelen noch de mogelijkheid om aan die middelen te komen. Nu hier en daar mondjesmaat een restje hier en daar, maar trekken wij onze handen eraf dan is er gewoon niets meer om op te bouwen.

Het gevolg zal zijn dat het alleen maar erger wordt. Hoeveel mensen wil jij doden hier aan de grensen van europa (dat door jou zo gehate europa, waarbij je wel wil dat die grenslanden nogal smerige klusjes voor je uitvoeren)?????
Na hoeveel mensen zeg je, dit is niet de goede weg?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:56:02 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163292781
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zie meer in bijdragen aan oplossingen daar. Voornamelijk door ons idee over ontwikkelingshulp te veranderen en vooral goede individuele initiatieven te ondersteunen. Met daarnaast veel kennis/ervarings overdracht.
Willen we op de lange termijn een oplossing voor deze ellende op de wereld dan zullen we het welzijnsniveau gelijker moeten trekken.
Daarin, dat geef ik toe, schiet de westerse wereld in tekort. Delen van kennis.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163292826
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Prachtig. En hoe gaan wij dit oplossen? Afrika kan zijn huidige bevolking al niet onderhouden, de VN verwacht in 2100 4.x miljard Afrikanen t.o.v. de huidige 1.2 miljard.
Help degene die zichzelf willen helpen. Kennis en ervaringsoverdracht, micro leningen en ondersteuning van initiatieven met potentie, samenwerking met initiatieven met potentie. Zelfde soort toegang op onze markten als landen met wie we goede verdragen hebben (zoals het eu model), ook weer met die corrupte regeringen buiten spel zetten, dus direct met zakelijke partners.

Informeer en ondersteun degene die daarmee aan de slag willen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163292828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:55 schreef erodome het volgende:

[..]

En het is alleen maar goed, ook voor jouw toekomst en die van jouw kinderen, als we ze daarin bijstaan.
Daarom zeg ik verander de kijk op ontwikkelingshulp. Help degene die zichzelf helpen, die wat van hun leven en omgeving willen maken.

Je kan wel lullen over geen excuus, maar wat moet die gewone burger daar dan die er wel wat van wil maken, die er wel echt de schouders onder wil zetten? Die heeft geen middelen noch de mogelijkheid om aan die middelen te komen. Nu hier en daar mondjesmaat een restje hier en daar, maar trekken wij onze handen eraf dan is er gewoon niets meer om op te bouwen.

Het gevolg zal zijn dat het alleen maar erger wordt. Hoeveel mensen wil jij doden hier aan de grensen van europa (dat door jou zo gehate europa, waarbij je wel wil dat die grenslanden nogal smerige klusjes voor je uitvoeren)?????
Na hoeveel mensen zeg je, dit is niet de goede weg?
Je gooit alles op één hoop. Een onsamenhangend verhaal.

Het ging over immigratie, nu heb jij het over het helpen van landen. Met immigratie help je die landen niet. Want ondanks het feit dat Afrikaanse immigranten amper werken, zijn het toch de meest capabele mensen die naar Europa komen en juist die zijn in Afrika nodig. Dat helpen is een ander onderwerp, maar zoals ik al zei: Het Afrikaanse volk is zelf verantwoordelijk.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:58:45 #95
451005 Grems
Clown World
pi_163292830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:55 schreef erodome het volgende:

[..]

En het is alleen maar goed, ook voor jouw toekomst en die van jouw kinderen, als we ze daarin bijstaan.
Daarom zeg ik verander de kijk op ontwikkelingshulp. Help degene die zichzelf helpen, die wat van hun leven en omgeving willen maken.

Je kan wel lullen over geen excuus, maar wat moet die gewone burger daar dan die er wel wat van wil maken, die er wel echt de schouders onder wil zetten? Die heeft geen middelen noch de mogelijkheid om aan die middelen te komen. Nu hier en daar mondjesmaat een restje hier en daar, maar trekken wij onze handen eraf dan is er gewoon niets meer om op te bouwen.

Het gevolg zal zijn dat het alleen maar erger wordt. Hoeveel mensen wil jij doden hier aan de grensen van europa (dat door jou zo gehate europa, waarbij je wel wil dat die grenslanden nogal smerige klusjes voor je uitvoeren)?????
Na hoeveel mensen zeg je, dit is niet de goede weg?
Knap zeg, hoe heeft Europa alles opgebouwd dan in oorsprong? Met behulp van aliens?

Er is geen continent rijker aan grondstoffen dan Afrika, en toch..
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:00:28 #96
451005 Grems
Clown World
pi_163292863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Help degene die zichzelf willen helpen. Kennis en ervaringsoverdracht, micro leningen en ondersteuning van initiatieven met potentie, samenwerking met initiatieven met potentie. Zelfde soort toegang op onze markten als landen met wie we goede verdragen hebben (zoals het eu model), ook weer met die corrupte regeringen buiten spel zetten, dus direct met zakelijke partners.

Informeer en ondersteun degene die daarmee aan de slag willen.
De NOS, het jeugdjournaal en Kinderen voor Kinderen hebben het gewenste effect gehad zie ik.
pi_163292888
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:00 schreef Grems het volgende:

[..]

De NOS, het jeugdjournaal en Kinderen voor Kinderen heeft het gewenste effect gehad zie ik.
Dat is heel duidelijk. Het cultuur-marxisme is via onderwijs en media verspreid. Met als een van de speerpunten het verheerlijken van de derdewereld. Daardoor wordt de culturele rijkdom van het Europese continent (die je helaas alleen nog ten oosten van Duitsland vindt) compleet miskend.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:05:08 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163292958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

De wereld is van iedereen, we zijn allemaal gelijk en het westen is de schuld van alles. De walgelijke cultuur-marxistische ideologie die er voor heeft gezorgd dat West-Europa is vervallen in een multiculturele puinhoop.
En daar gaat Groot-Brittannië nu, althans op eigen grondgebied, verandering in brengen!

:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163292960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je gooit alles op één hoop. Een onsamenhangend verhaal.

Het ging over immigratie, nu heb jij het over het helpen van landen. Met immigratie help je die landen niet. Want ondanks het feit dat Afrikaanse immigranten amper werken, zijn het toch de meest capabele mensen die naar Europa komen en juist die zijn in Afrika nodig. Dat helpen is een ander onderwerp, maar zoals ik al zei: Het Afrikaanse volk is zelf verantwoordelijk.
Ik gooi niet alles op 1 hoop. De oplossing zit hem gewoon in zorgen dat mensen niet zulke enorme redenen hebben om te verkassen.

Het is dus geen ander onderwerp, het is het zien van de onderliggende redenen en die willen oplossen zodat het symptoom (mensen die zelfs liever kiezen voor hier illegaal leven, wat echt geen pretje is) vanzelf wegvalt.
Als mensen geen grote redenen hebben om van daar naar hier te komen zullen ze dat niet massaal meer doen.

Zelfde met syrie bv. De oorlog drijft mensen uit hun land, de ronduit kut omstandigheden in de omliggende landen drijft ze verder. Het is echt heel menselijk om een toekomstkans te willen hebben, of anders iig zo veilig mogelijk te kunnen leven. Zo lang je die redenen niet wegneemt zullen mensen het blijven proberen, zelfs als de kans redelijk is dat dat ten koste van hun eigen leven is.
Dan komen we terug op de vraag, hoeveel mensen wil je aan de buitenrand van de EU doden? Wanneer voelt dat toch ook niet meer goed voor je? Wanneer ga je zien dat het niet zal ophouden tot de oorzaak weggenomen is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163292993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik gooi niet alles op 1 hoop. De oplossing zit hem gewoon in zorgen dat mensen niet zulke enorme redenen hebben om te verkassen.
Dat helpen proberen we al decennia lang met miljarden aan ontwikkelingshulp, live aid, Serious Request, etc..etc.. Afrika is niets en wordt niets. De enigen die daar echt wat aan kunnen veranderen zijn de Afrikanen zelf, zoals de Europeanen Europa hebben gebouwd. Het enige wat wij kunnen doen is grenzen sluiten.

Ik neem afstand van jouw walgelijke verdachtmakingen over mensen willen doden. Niemand wil mensen doden en er wordt door de EU niemand vermoord.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:07:47 #101
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293007
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Knap zeg, hoe heeft Europa alles opgebouwd dan in oorsprong? Met behulp van aliens?

Er is geen continent rijker aan grondstoffen dan Afrika, en toch..
Door de grondstoffen van anderen in te nemen (met bruut geweld). Net zoals de corrupte machten in Afrika dat nu doen voor die gewone burger.
Leuk dat er grondstoffen zijn, maar kan je daar ook normaal aankomen als je een perfect idee hebt met veel potentie? Leuk voor die welwillende burger met een verdomd goed idee dat de hele regio vooruit helpt, die te maken krijgt met die corruptie waardoor alles zoveel kost dat het idee al dood is voordat het geboren is.

Vandaar directe hulp aan mensen, de gang langs regering e.d. eruit slopen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163293017
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Door de grondstoffen van anderen in te nemen (met bruut geweld). Net zoals de corrupte machten in Afrika dat nu doen voor die gewone burger.
Er wordt gewoon handel gedreven met Afrika.
Wat die corrupte machten in Afrika doen met de gewone burger is niet leuk, maar niet onze schuld. Net zoals we Afrikanen niet de schuld kunnen geven met het feit dat we hier met een EU opgescheept zitten.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:09:44 #103
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:00 schreef Grems het volgende:

[..]

De NOS, het jeugdjournaal en Kinderen voor Kinderen hebben het gewenste effect gehad zie ik.
Tuurlijk, doe maar zo.

Dat er 1001 voorbeelden zijn waaruit blijkt dat deze manier van doen echt werkt en dat het geef rijst en melkpoeder en werkt via hulporganisatie's die zeker de helft van het geld zelf opeten en regeringen die de rest van dat geld opvreten niet werkt.

Je schijnt niet echt door te hebben dat ik tegen de huidige vorm van ontwikkelingshulp ben. Voor jou zit ik in het hokje linksmens en dat betekend dat je eigenlijk niet eens meer echt leest wat ik schrijf, maar projecteerd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:09:54 #104
451005 Grems
Clown World
pi_163293041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Door de grondstoffen van anderen in te nemen (met bruut geweld). Net zoals de corrupte machten in Afrika dat nu doen voor die gewone burger.
Leuk dat er grondstoffen zijn, maar kan je daar ook normaal aankomen als je een perfect idee hebt met veel potentie? Leuk voor die welwillende burger met een verdomd goed idee dat de hele regio vooruit helpt, die te maken krijgt met die corruptie waardoor alles zoveel kost dat het idee al dood is voordat het geboren is.

Vandaar directe hulp aan mensen, de gang langs regering e.d. eruit slopen.
Knap zeg, hoe hebben wij dat gedaan dan? Als ik het goed begrijp kregen wij namelijk niets voor elkaar voordat wij andersmans grondstoffen gingen stelen.

Wie heeft ons geholpen met het zover komen dat wij andermans grondstoffen konden stelen?

Mooi ook, dat neokolonialisme waar de superieure Europeaan zich niets aantrekt van soevereine Afrikaanse regeringen.
pi_163293044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Vandaar directe hulp aan mensen, de gang langs regering e.d. eruit slopen.
Bijvoorbeeld zwangere vrouwen helpen zodat ze zich nog meer voortplanten?
Al die hulp is averechts. Europa is ook nooit geholpen. Afrika moet zich op eigen kracht ontwikkelen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:11:35 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293078
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat helpen proberen we al decennia lang met miljarden aan ontwikkelingshulp, live aid, Serious Request, etc..etc.. Afrika is niets en wordt niets. De enigen die daar echt wat aan kunnen veranderen zijn de Afrikanen zelf, zoals de Europeanen Europa hebben gebouwd. Het enige wat wij kunnen doen is grenzen sluiten.

Ik neem afstand van jouw walgelijke verdachtmakingen over mensen willen doden. Niemand wil mensen doden en er wordt door de EU niemand vermoord.
Ik denk dat de manier waarop we dat doen verkeerd is. Dat is juist wat ik de hele tijd al zeg.
We doen maar weinig aan echt mensen ondersteunen zelf dingen te doen, daar waar we het wel doen werpt dat zijn vruchten af.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:11:56 #107
451005 Grems
Clown World
pi_163293086
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld zwangere vrouwen helpen zodat ze zich nog meer voortplanten?
Al die hulp is averechts. Europa is ook nooit geholpen. Afrika moet zich op eigen kracht ontwikkelen.
Guurrechtse totaalracist :r :r :r
pi_163293117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat de manier waarop we dat doen verkeerd is. Dat is juist wat ik de hele tijd al zeg.
We doen maar weinig aan echt mensen ondersteunen zelf dingen te doen, daar waar we het wel doen werpt dat zijn vruchten af.
We?? Wat hebben 'we' te maken met Afrika? Je moet wel heel erg gehersenspoeld zijn door de media en het linkse onderwijs om te veronderstellen dat Afrikanen zich niet ontwikkelen komt door ons.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:13:40 #109
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er wordt gewoon handel gedreven met Afrika.
Wat die corrupte machten in Afrika doen met de gewone burger is niet leuk, maar niet onze schuld. Net zoals we Afrikanen niet de schuld kunnen geven met het feit dat we hier met een EU opgescheept zitten.
Gewoon?

Nee, er is echt een enorm verschil tussen hoe we handel doen met EU landen en hoe we dat doen met oa Afrika. Er is een zware bescherming van de eigen markten, ten koste van die andere markten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163293146
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:11 schreef Grems het volgende:

[..]

Guurrechtse totaalracist :r :r :r
Sorry. Ook excuses aan Sylvana (voor de zekerheid, anders moet ze weer aangifte doen en dat wil ik haar niet aan doen).
pi_163293201
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon?

Nee, er is echt een enorm verschil tussen hoe we handel doen met EU landen en hoe we dat doen met oa Afrika. Er is een zware bescherming van de eigen markten, ten koste van die andere markten.
Nou en?
Afrika kan haar eigen markt ook beschermen of op andere wijze slim handel drijven. De bescherming van onze markt is geen aanval op Afrika. Als Afrika handel met de EU nodig heeft om zich te kunnen ontwikkelen, hoe heeft Europa zich dan ooit kunnen ontwikkelen? Of is er een tweede Europees continent waar ik geen weet van heb?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:16:32 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293213
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Knap zeg, hoe hebben wij dat gedaan dan? Als ik het goed begrijp kregen wij namelijk niets voor elkaar voordat wij andersmans grondstoffen gingen stelen.

Wie heeft ons geholpen met het zover komen dat wij andermans grondstoffen konden stelen?

Mooi ook, dat neokolonialisme waar de superieure Europeaan zich niets aantrekt van soevereine Afrikaanse regeringen.
We moeten zo wel erg ver terug he? Dat "wij" is dan niet echt "wij" meer... Beetje vreemd dus om dit aan te halen.

De geschiedenis is gewoon duidelijk, al sinds vele honderden jaren zijn we redelijk verstrengeld met elkaar. Die "wij" van jou kunnen ook niet echt zonder die anderen, ze laten verpieteren is ook ongunstig voor ons.
Of dacht je dat "wij" nu onze grondstoffen makkelijker en goedkoper kunnen krijgen als we het daar maar de boel laten? Het wordt alleen maar nog instabieler, er zullen zelfs vele grondstoffen verloren gaan in het gedoe. Niemand wordt daar beter van, ook jij niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163293223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

We?? Wat hebben 'we' te maken met Afrika? Je moet wel heel erg gehersenspoeld zijn door de media en het linkse onderwijs om te veronderstellen dat Afrikanen zich niet ontwikkelen komt door ons.
Mwah, het feit dat de rijkste gebieden op aarde hun markt grotendeels afsluiten voor landbouwproducten van buitenaf (waar toch het gros van de bevolking van Afrika haar geld mee verdient) help niet echt.
pi_163293259
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:16 schreef erodome het volgende:

[..]

We moeten zo wel erg ver terug he? Dat "wij" is dan niet echt "wij" meer... Beetje vreemd dus om dit aan te halen.

De geschiedenis is gewoon duidelijk, al sinds vele honderden jaren zijn we redelijk verstrengeld met elkaar. Die "wij" van jou kunnen ook niet echt zonder die anderen, ze laten verpieteren is ook ongunstig voor ons.
Of dacht je dat "wij" nu onze grondstoffen makkelijker en goedkoper kunnen krijgen als we het daar maar de boel laten? Het wordt alleen maar nog instabieler, er zullen zelfs vele grondstoffen verloren gaan in het gedoe. Niemand wordt daar beter van, ook jij niet.
Wat honderden jaren gelegen is gebeurd, is irrelevant.

Er zijn heel veel voorbeelden van landen die relatief kort geleden helemaal kapot waren, en zich toch hebben ontwikkeld tot zowel rijke als beschaafde landen.
Bijvoorbeeld Polen dat na de WO2 compleet in puin lag en vervolgens nog 45 jaar communistische dictatuur heeft gehad.

Als het waar is dat Afrikaanse landen arm zijn omdat er ooit kolonisatie was, dan zou Polen nu net zo onderontwikkeld moeten zijn.

Ander voorbeeld: de Baltische landen. Volledig geplunderd door de Sovjets vlak voor de hernieuwde onafhankelijkheid. De eerste jaren straatarm, wat te verklaren is aan de hand van het verleden. Maar los daarvan altijd al maatschappelijk en cultureel zeer hoogwaardig, en anno 2016 ook economisch goed ontwikkeld. Afrika ontwikkeld zich in geen enkel opzicht, ook niet nu zaken als kolonisatie alweer heel lang geleden zijn.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:19:33 #115
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

We?? Wat hebben 'we' te maken met Afrika? Je moet wel heel erg gehersenspoeld zijn door de media en het linkse onderwijs om te veronderstellen dat Afrikanen zich niet ontwikkelen komt door ons.
Hoe kom jij erbij dat we niets te maken hebben met Afrika, heb je onder een steen geleefd ofzo?
Als wij stoppen met bemoeien moeten we ook stoppen met zo goedkoop mogelijk grondstoffen verkrijgen, stoppen met onze overschotten dumpen op hun markten, stoppen met handelsongelijkheid om onze markten te beschermen en ga zo maar door en door en door.

Maar dan ga jij ineens wel roepen dat dat niet kan, dat we echt verbonden moeten blijven met hun, dat we veel te maken hebben met Afrika.
Stop eens met alleen de dingen die nadeling zijn voor ons op te noemen en net te doen alsof dat het totaal is. Hou eens op met wel alle lusten, maar geen lasten te willen dragen. Want als je daar wel in volhard ben jij de parasiet ipv die ander....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163293332
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat we niets te maken hebben met Afrika, heb je onder een steen geleefd ofzo?
Als wij stoppen met bemoeien moeten we ook stoppen met zo goedkoop mogelijk grondstoffen verkrijgen, stoppen met onze overschotten dumpen op hun markten, stoppen met handelsongelijkheid om onze markten te beschermen en ga zo maar door en door en door.

Maar dan ga jij ineens wel roepen dat dat niet kan, dat we echt verbonden moeten blijven met hun, dat we veel te maken hebben met Afrika.
Stop eens met alleen de dingen die nadeling zijn voor ons op te noemen en net te doen alsof dat het totaal is. Hou eens op met wel alle lusten, maar geen lasten te willen dragen. Want als je daar wel in volhard ben jij de parasiet ipv die ander....
We zijn niet verantwoordelijk voor Afrika. Dat kan ook niet. Nederland kan niet verantwoordelijk zijn voor 7 miljard wereldburgers.

Handel drijven kan uiteraard wel en dat is precies wat er ook gebeurt.

Daarnaast accepteren wij (met de EU) de komst van miljoenen illegale immigranten uit Afrika en dat is fout.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:22:09 #117
37769 erodome
Zweefteef
pi_163293335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat honderden jaren gelegen is gebeurd, is irrelevant.

Er zijn heel veel voorbeelden van landen die relatief kort geleden helemaal kapot waren, en zich toch hebben ontwikkeld tot zowel rijke als beschaafde landen.
Bijvoorbeeld Polen dat na de WO2 compleet in puin lag en vervolgens nog 45 jaar communistische dictatuur heeft gehad.

Als het waar is dat Afrikaanse landen arm zijn omdat er ooit kolonisatie was, dan zou Polen nu net zo onderontwikkeld moeten zijn.
Ik heb het niet over honderden jaren geleden, ik zeg sinds vele honderden jaren, dus voortdurend, ook nu nog.

En sorry, ik weet dat polen jouw grote liefde is, maar het is daar nog steeds een kutzooi en de hulp van die verdoemde EU is de grootste reden voor wat er verbeterd is, zonder die hulp zou het alleen nog maar erger zijn geworden.
Polen is een klasse vb van hulp die wel werkt, alhoewel het ook daar beter zou werken als we het anders zouden gaan bekijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163293351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb het niet over honderden jaren geleden, ik zeg sinds vele honderden jaren, dus voortdurend, ook nu nog.

En sorry, ik weet dat polen jouw grote liefde is, maar het is daar nog steeds een kutzooi en de hulp van die verdoemde EU is de grootste reden voor wat er verbeterd is, zonder die hulp zou het alleen nog maar erger zijn geworden.
Polen is een klasse vb van hulp die wel werkt, alhoewel het ook daar beter zou werken als we het anders zouden gaan bekijken.
Polen een kutzooi?

Hoogstaande cultuur, mensen worden niet vermoord of ontvoerd, het is democratisch, westers, modern. In geld uitgedrukt weliswaar minder rijk dan Nederland maar steenrijk in vergelijking met een niet-westers land.

De EU heeft gezorgd voor versnelde economische groei en versnelde modernisering van infrastructuur. Had zonder de EU ook gekund door middel van ontwikkelingshulp. En anders zou het ook zijn gebeurd, maar dan zou het meer tijd hebben gekost. Dat staat echter los van het feit dat ook in immaterieel opzicht Polen veel hoogwaardiger is dan welk Afrikaans land dan ook.
pi_163293353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:19 schreef erodome het volgende:
Als wij stoppen met bemoeien moeten we ook stoppen met zo goedkoop mogelijk grondstoffen verkrijgen, stoppen met onze overschotten dumpen op hun markten, stoppen met handelsongelijkheid om onze markten te beschermen en ga zo maar door en door en door.
Wat een onzin. Wat is er mis bijvoorbeeld met "zo goedkoop mogelijk grondstoffen verkrijgen"? Het is compleet rationeel om "zo goedkoop mogelijk" iets te verkrijgen dat je nodig hebt. Er zijn gewoon internationale markten voor olie en grondstoffen en als Afrikanen vinden dat ze genaaid worden, kunnen ze gewoon de prijs omhoog schoppen. OPEC is zelfs het voorbeeld van hoe Afrikaanse en Midden Oosterse landen het Westen naaien met kartelvorming - compleet rationeel en niemand klaagt er over.
pi_163293365
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wat is er mis bijvoorbeeld met "zo goedkoop mogelijk grondstoffen verkrijgen"? Het is compleet rationeel om "zo goedkoop mogelijk" iets te verkrijgen dat je nodig hebt.
Klopt. Daar worden beide partijen beter van.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:31:21 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_163293517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:00 schreef Grems het volgende:

[..]

De NOS, het jeugdjournaal en Kinderen voor Kinderen hebben het gewenste effect gehad zie ik.
Je bedoelt een opvoeding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163293623
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nou en?
Dus kan Afrika ook niet op eigen kracht hetzelfde niveau bereiken als hier.
pi_163293686
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus kan Afrika ook niet op eigen kracht hetzelfde niveau bereiken als hier.
Misschien wel, misschien niet. Ik kan dat echt niet voorspellen. Ik weet alleen dat het alleen kan op eigen kracht, mocht het ooit lukken.
pi_163293801
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:23 schreef Pharmacist het volgende:
Het is compleet rationeel om "zo goedkoop mogelijk" iets te verkrijgen dat je nodig hebt.
Even los van wat je daar precies van vindt hebben importbarrières en quota's relatief veel invloed op de economie in Afrika.
pi_163293837
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet. Ik kan dat echt niet voorspellen. Ik weet alleen dat het alleen kan op eigen kracht, mocht het ooit lukken.
Na de dekolonisatie zijn ze min of meer aan hun lot overgelaten en tot op de dag van vandaag proberen we onze welvaart zo hoog mogelijk te houden, wat ten koste gaat van de groei daar. Dan kun je niet echt meer spreken over 'eigen kracht'.
pi_163293920
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Na de dekolonisatie zijn ze min of meer aan hun lot overgelaten en tot op de dag van vandaag proberen we onze welvaart zo hoog mogelijk te houden, wat ten koste gaat van de groei daar. Dan kun je niet echt meer spreken over 'eigen kracht'.
Logisch toch dat wij proberen onze welvaart zo hoog mogelijk te houden?

Europa heeft zich ook zelfstandig ontwikkeld.

Afrika is een gigantisch continent, veel groter dan Europa, vol met natuurlijke rijkdommen. Ze kunnen elkaar daar prima helpen. Waarom zouden zij Europa nodig hebben om tot ontwikkeling te komen?

Het is een feit dat Afrika zich niet ontwikkelt, maar de verklaring daarvoor ligt niet bij Europa, maar moet gezocht worden in Afrika zelf.

NB. Dat ik zeg dat het door Afrikanen zelf komt dat Afrika zich niet ontwikkelt, betekent het niet dat dit per definitie verwijtbaar is. Misschien dat daar verwarring door ontstaat. Mensen willen een schuldige aanwijzen, dus wijzen ze naar Europa want Europa is capabel. Afrikanen missen kwaliteiten die nodig zijn om een welvarend en veilig continent op te zetten. Bijvoorbeeld de gemiddelde intelligentie is erg laag. Ook verschillen Afrikanen met Europeanen als het gaat om denken op lange en korte termijn. Dat kun je ze niet verwijten. Maar dat wil niet zeggen dat de schuld dan maar bij ons moet liggen.
pi_163293986
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Geen idee maar dat gaan we hier niet oplossen. We hebben een zee tussen ons en afrika liggen denk je niet dat het veel makkelijker is om die goed te bewaken.
Bewaken houdt in dat we ze van hun bootjes halen en keurig in Europa aan land zetten?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163294097
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bewaken houdt in dat we ze van hun bootjes halen en keurig in Europa aan land zetten?
In kampen waarna ze na een snelle procedure weer uitgezet worden conform VN verdragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163294143
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:40 schreef Xa1pt het volgende:
Even los van wat je daar precies van vindt hebben importbarrières en quota's relatief veel invloed op de economie in Afrika.
Aangenomen dat die informatie correct is, zal er vast een goede reden voor zijn voor de importbarrieren en quota's. Het lijkt me sterk dat Nederland en/of de EU dat doen om Afrikanen te treiteren.

Elk land zal moeten accepteren dat andere landen in hun eigen belangen handelen, om hun eigen burgers, die ze vertegenwoordigen, te beschermen. Het zou ook ongepast zijn als Europa bijvoorbeeld van de Chinezen zou eisen dat importbarrieres ongedaan gemaakt worden.
pi_163294146
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Geen idee maar dat gaan we hier niet oplossen. We hebben een zee tussen ons en afrika liggen denk je niet dat het veel makkelijker is om die goed te bewaken.
Juist wel. Die bootjes zie je aankomen. Dus oppakken en direct terugbrengen.
pi_163294169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In kampen waarna ze na een snelle procedure weer uitgezet worden conform VN verdragen.
Te omslachtig. Direct uitzetten. VN Verdragen niet van toepassing verklaren voor Afrikanen die over zee in Europa arriveren, want Afrika is qua oppervlakte een veelvoud van Europa dus is er geen enkele reden om de zee op te gaan.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:55:40 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_163294178
Waarom hebben we het hier toch de hele tijd over Afrika? Zelfs het Brexit kamp heeft allang (uiteraard pas na het referendum want liegen is prima als je demagoog bent) toegegeven dat uit de EU stappen helemaal niks doet aan de asielaanvragen en immigratie uit die landen. Het enige waar de brexit voor zorgt is dat Nederlanders, Polen en Spanjaarden niet meer in het VK mogen werken (en vice versa). Dat is vooral problematisch voor de high tech bedrijven. Maar kan betekenen dat Britse bouwvakkers weer tijdelijk wat meer werk hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163294204
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Logisch toch dat wij proberen onze welvaart zo hoog mogelijk te houden?
Daar kun je over twisten, maar net leek je de stelling te bestrijden dat Afrika ook niet enorm kan groeien omdat wij die groei temperen.
pi_163294208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Aangenomen dat die informatie correct is, zal er vast een goede reden voor zijn voor de importbarrieren en quota's. Het lijkt me sterk dat Nederland en/of de EU dat doen om Afrikanen te treiteren.
Dat was ook niet het punt.
pi_163294229
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Juist wel. Die bootjes zie je aankomen. Dus oppakken en direct terugbrengen.
Waarom dan muren om NL bouwen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163294249
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar kun je over twisten, maar net leek je de stelling te bestrijden dat Afrika ook niet enorm kan groeien omdat wij die groei temperen.
Die stelling bestrijd ik niet, ik onderschrijf hem ook niet.
Ik weet het niet. Afrika kan namelijk alleen groeien doordat ze hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Of dat gebeurt weet ik niet en we hebben er ook geen invloed op.
pi_163294255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom dan muren om NL bouwen?
Omdat de zuidelijke landen dit niet doen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:59:46 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163294257
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:55 schreef speknek het volgende:
Waarom hebben we het hier toch de hele tijd over Afrika? Zelfs het Brexit kamp heeft allang (uiteraard pas na het referendum want liegen is prima als je demagoog bent) toegegeven dat uit de EU stappen helemaal niks doet aan de asielaanvragen en immigratie uit die landen. Het enige waar de brexit voor zorgt is dat Nederlanders, Polen en Spanjaarden niet meer in het VK mogen werken (en vice versa). Dat is vooral problematisch voor de high tech bedrijven. Maar kan betekenen dat Britse bouwvakkers weer tijdelijk wat meer werk hebben.
Ja, ik heb dat motief om uit de EU te willen stappen ook nooit begrepen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163294355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat motief om uit de EU te willen stappen ook nooit begrepen.
Je bedoelt het motief mbt. immigratie of hun motief in het algemeen?

Ik snap het verhaal mbt. immigratie wel, ondanks dat ze al eigen grensbewaking hebben waardoor veel ellende in Frankrijk blijft. Maar ik weet dat Britten ook niet blij zijn met de komst van immigranten uit de nieuwe lidstaten van de EU. Daarnaast speelt wellicht ook dat veel niet-westerse immigranten die in een andere lidstaat een paspoort hebben gekregen naar de UK schijnen te gaan. Ondanks de bewaakte grenzen heeft dus ook de UK heel veel last van het slappe beleid in EU-landen. In een slap land als Nederland worden Nederlandse paspoorten uitgedeeld alsof het dropjes zijn. Elk willekeurige EU-paspoort is een toegangspas voor de UK, tenzij ze exit gaan.
pi_163294673
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar kun je over twisten, maar net leek je de stelling te bestrijden dat Afrika ook niet enorm kan groeien omdat wij die groei temperen.
Wij temperen die groei helemaal niet.

Moet ik Unilever verwijten dat ik niet meer dan 2 keer modaal verdien omdat ze mij niet hebben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor de functie van CEO?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:29:51 #141
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163294867
misschien komt er wel een dikke burgeroorlog in de UK :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163294898
Net kwamen op het NOS journaal wat cijfers voorbij.
De jongeren die vreselijk klagen over een BREXIT en een nieuw referendum willen bleven zelf
voornamelijk thuis tijdens het referendum, exacte cijfers kunnen wat afwijken, rond de 36% ging naar de stembus.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_163295061
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Buster24 het volgende:
Net kwamen op het NOS journaal wat cijfers voorbij.
De jongeren die vreselijk klagen over een BREXIT en een nieuw referendum willen bleven zelf
voornamelijk thuis tijdens het referendum, exacte cijfers kunnen wat afwijken, rond de 36% ging naar de stembus.

[ afbeelding ]
_O-
Mooi statistiekje, zeker voor de vele Fokkers die hier gisteravond riepen dat de stem van jongeren zwaarder moet tellen omdat zij meer gevolgen ondervinden van Brexit.

[ Bericht 0% gewijzigd door JanKorteachternaam op 25-06-2016 20:42:16 ]
pi_163295119
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Buster24 het volgende:
Net kwamen op het NOS journaal wat cijfers voorbij.
De jongeren die vreselijk klagen over een BREXIT en een nieuw referendum willen bleven zelf
voornamelijk thuis tijdens het referendum, exacte cijfers kunnen wat afwijken, rond de 36% ging naar de stembus.
Precies. Die ontzettend mondige groep jonge remainers claimt voor alle jongeren te spreken. De vraag is of dat wel zo is. Misschien geeft de gemiddelde Britse jongere geen fuck om de EU.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:47:02 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163295376
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wij temperen die groei helemaal niet.
Dat doen we wel. Door bijvoorbeeld overschotten te dumpen in Afrika waardoor de lokale economie niet op gang komt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163295445
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doen we wel. Door bijvoorbeeld overschotten te dumpen in Afrika waardoor de lokale economie niet op gang komt.
De Afrikanen stemmen daar zelf mee in.
pi_163295462


Brexit aanhang laat zich al weer van de beste kant zien.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163295473
inb4:

het is een complot om de brexit in een verkeerd daglicht te stellen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:50:41 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163295497
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De Afrikanen stemmen daar zelf mee in.
Dat betekend niet automatisch dat het goed is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163295529
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat betekend niet automatisch dat het goed is.
Dat zeg ik ook niet. Maar je kunt het ons ook niet verwijten. Het dumpen van overschotten is iets waar Afrikanen zelf toestemming voor geven, dus de Afrikanen hebben hier zelf verantwoordelijkheid. Als dit voor hun echt slecht is, dan kunnen zij het gewoon verbieden.
pi_163295539
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:39 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies. Die ontzettend mondige groep jonge remainers claimt voor alle jongeren te spreken. De vraag is of dat wel zo is. Misschien geeft de gemiddelde Britse jongere geen fuck om de EU.
Precies als het ze echt geïnteresseerd had waren ze naar de stembus gegaan.

BBC heeft inmiddels gelijksoortige cijfers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:53:38 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163295579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar je kunt het ons ook niet verwijten. Het dumpen van overschotten is iets waar Afrikanen zelf toestemming voor geven, dus de Afrikanen hebben hier zelf verantwoordelijkheid. Als dit voor hun echt slecht is, dan kunnen zij het gewoon verbieden.
En Europa geeft ontwikkelingshulp. Dat zou niet nodig zijn als ze Afrika meer ruimte gaven om voor zichzelf te zorgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163295608
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En Europa geeft ontwikkelingshulp. Dat zou niet nodig zijn als ze Afrika meer ruimte gaven om voor zichzelf te zorgen.
Dat kan heel goed waar zijn, maar ook hier geldt: De Afrikanen hebben de regie in handen en kunnen zelf er voor kiezen er wel of niet mee in te stemmen.
pi_163295632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nou en?
Afrika kan haar eigen markt ook beschermen of op andere wijze slim handel drijven. De bescherming van onze markt is geen aanval op Afrika. Als Afrika handel met de EU nodig heeft om zich te kunnen ontwikkelen, hoe heeft Europa zich dan ooit kunnen ontwikkelen? Of is er een tweede Europees continent waar ik geen weet van heb?
Dat is onzin onze landbouwsubsidies bijvoorbeeld hebben gevolgen in de derde wereld.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:55:56 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163295656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kan heel goed waar zijn, maar ook hier geldt: De Afrikanen hebben de regie in handen en kunnen zelf er voor kiezen er wel of niet mee in te stemmen.
De Afrikanen hebben nauwelijks de regie in handen. Er zijn Amerikaanse bedrijven die in de regio oorlogen ontketenen om vervolgens de grondstoffen te kunnen stelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163295660
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is onzin onze landbouwsubsidies bijvoorbeeld hebben gevolgen in de derde wereld.
Leg uit. Ontstaat er hongersnood in Afrika omdat wij Franse boeren geld geven?

Jouw hond gaat toch ook niet dood als ik mijn kat een snoepje geef?
pi_163295677
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Afrikanen hebben nauwelijks de regie in handen. Er zijn Amerikaanse bedrijven die in de regio oorlogen ontketenen om vervolgens de grondstoffen te kunnen stelen.
Stelen? Komen Amerikanen met tanks Afrika binnen rollen dan?

En stel dat Amerikanen de boel daar verstoren, waarom moeten Europeanen er dan verantwoordelijkheid voor nemen?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:04:01 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163295902
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Stelen? Komen Amerikanen met tanks Afrika binnen rollen dan?
Ze leveren wapens aan "rebellen"-groepen en maken misbruik van de ontstane chaos om het land leeg te stelen.

quote:
quote:
The Central African Republic (CAR) is a landlocked country that has been in an escalating, violent crisis since March 2013. In the heart of Africa and bordered by countries experiencing armed conflict and instability, CAR has a long history of coups and authoritarian rule. Its past and current crises are the result of poor governance and a chronic conflict over state power, access to natural resources, and revenge. In addition, CAR is part of a regional conflict system in which the country is destabilized because of the involvement of neighboring and international actors pursuing political and economic objectives. Multiple external actors have been motivated to intervene because of CAR’s natural resources, which include diamonds, timber, uranium, and potential oil and gas deposits. CAR’s leaders, unable to protect the country’s sovereignty, have allowed this meddling.
quote:
En stel dat Amerikanen de boel daar verstoren, waarom moeten Europeanen er dan verantwoordelijkheid voor nemen?
Europese regels doen hetzelfde.

En kijk bijvoorbeeld eens naar India:

quote:
21. Monsanto and India’s “Suicide Economy” – Top 25 Censored Stories from 2012-2013

Monsanto has a long history of contamination and cover-up. In India, another Monsanto cover-up is ongoing. Since 1995, nearly 300,000 Indian farmers have committed suicide due to massive debt. Monsanto has argued that these suicides have no single cause. However, there is clear evidence that Monsanto’s Bt cotton is implicated. Physicist and author Vandana Shiva has been monitoring what is going on in these rural farming towns. Shiva noted, “The price per kilogram of cotton seeds [has gone] from 7 to 17,000 rupees. . . . Monsanto sells its GMO seeds on fraudulent claims of yields of 1,500 kg/year when farmers harvest 300–400 kg/year on an average.” Shiva and other critics have concluded that Monsanto’s profit-driven policies have led to a “suicide economy” in India.

A new documentary film, Dirty White Gold by Leah Borromeo, goes beyond the issue of farmer suicides to explain how the global fashion industry and international consumer habits contribute to Indian farmers’ hardships. Dirty White Gold examined the cotton supply chain, with the aim of generating support for legislation that will, in Borromeo’s words, “make ethics and sustainability the norm in the fashion industry.”

Monsanto’s horrific impact in India is also showcased in an earlier documentary, Bitter Seeds, directed by Micha X. Peled, which follows a teenage girl whose father committed suicide due to debt. Bitter Seeds showcased the major problems people in India are having, and how Monsanto lies directly to Indian farmers, going as far as making up fictitious farmers who “have success” with the new Bt cotton. Monsanto has claimed that there has also been a 25 percent reduction in pesticide costs. In Bitter Seeds, both of these claims were proven false.

Bron: projectcensored.org
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163296011
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze leveren wapens aan "rebellen"-groepen en maken misbruik van de ontstane chaos om het land leeg te stelen.

[..]

[..]

[..]

Europese regels doen hetzelfde.

En kijk bijvoorbeeld eens naar India:

[..]

Dat gebeurt overal. Maar het is aan Afrika om daar wat tegen te doen.

In Europa proberen Amerikanen ook de gang van zaken te beïnvloeden. Bijvoorbeeld de zakenman Soros die veel geld heeft gegeven voor de JA-campagne voor het Oekraïne-referendum.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:09:46 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163296109
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat gebeurt overal
Dus je geeft me gelijk, dank je wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163296325
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je geeft me gelijk, dank je wel.
Ik geef je gelijk op het punt dat buitenlandse machten, vooral Amerikanen, de boel proberen te beïnvloeden. Dat gebeurt overal. Maar ook hiervoor geldt dat dit niet betekent dat je Europeanen de schuld kan geven van de situatie in Afrika. En het moet al helemaal geen argument zijn om de grenzen open te houden. Het zijn nog steeds de Afrikanen die verantwoordelijk zijn voor de situatie in Afrika en niemand anders.
pi_163298664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Leg uit. Ontstaat er hongersnood in Afrika omdat wij Franse boeren geld geven?

Jouw hond gaat toch ook niet dood als ik mijn kat een snoepje geef?
Klopt. De gewassen van Franse boeren worden zo goedkoop op de markt gebracht, dat de Afrikaanse boeren daar niet tegen op kunnen. Het gevolg is dus dat ze óf helemaal niets verdienen, óf veel minder gaan verdienen. Bijvoorbeeld doordat men op de Afrikaanse markt minder geld voor de gewassen kan krijgen. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat een onnodig grote hoeveelheid Afrikanen in extreme armoede moet leven. Hun kinderen hebben vervolgens een kleinere kans op goede educatie, immers, kost geld, en op die manier kan je wel degelijk Europa de schuld geven van het falen van delen van Afrika.
pi_163298714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef larsico het volgende:

[..]

Klopt. De gewassen van Franse boeren worden zo goedkoop op de markt gebracht, dat de Afrikaanse boeren daar niet tegen op kunnen. Het gevolg is dus dat ze óf helemaal niets verdienen, óf veel minder gaan verdienen. Bijvoorbeeld doordat men op de Afrikaanse markt minder geld voor de gewassen kan krijgen. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat een onnodig grote hoeveelheid Afrikanen in extreme armoede moet leven. Hun kinderen hebben vervolgens een kleinere kans op goede educatie, immers, kost geld, en op die manier kan je wel degelijk Europa de schuld geven van het falen van delen van Afrika.
Wat een krankzinnige redenering :')
Afrikanen kunnen hun eigen markt beschermen, net zoals de EU dat doet. En de Afrikaanse markt is qua aantallen mensen veel groter dan de EU.

De belangrijkste reden voor de extreme armoede in Afrika is ongecontroleerde bevolkingsgroei en een extreem lage intelligentie. Aan dat laatste is weinig te doen, maar die bevolkingsgroei had allang gestopt kunnen zijn.
pi_163298795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat een krankzinnige redenering :')
Afrikanen kunnen hun eigen markt beschermen, net zoals de EU dat doet. En de Afrikaanse markt is qua aantallen mensen veel groter dan de EU.

De belangrijkste reden voor de extreme armoede in Afrika is ongecontroleerde bevolkingsgroei en een extreem lage intelligentie. Aan dat laatste is weinig te doen, maar die bevolkingsgroei had allang gestopt kunnen zijn.
Even een serieuze vraag, want ik probeer je te begrijpen: met welk deel van mijn redenering ben je het niet eens? I.e. bij welke stap gaat het volgens jou mis in mijn redenering?
pi_163298865
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:36 schreef larsico het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag, want ik probeer je te begrijpen: met welk deel van mijn redenering ben je het niet eens? I.e. bij welke stap gaat het volgens jou mis in mijn redenering?
De hele post, maar hier vlieg je uit de bocht: Bijvoorbeeld doordat men op de Afrikaanse markt minder geld voor de gewassen kan krijgen.

Afrika kan gewoon importheffingen introduceren om de Afrikaanse markt te beschermen. Dat doet elk continent / douane-unie. Dat ze dat niet doen is toch niet onze schuld?

Ik onderschrijf wel de verklaring waarom goedkope Europese landbouwproducten de Afrikaanse markt verstoren, met als gevolg armoede en geen geld voor educatie. Wat ik bestrijd is dat dit onze schuld is. Ook hier zijn het de Afrikanen die hun problemen niet aanpakken.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:41:27 #166
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163298954
Hallo, ik dacht dat dit topic over de Brexit ging.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163298990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De hele post, maar hier vlieg je uit de bocht: Bijvoorbeeld doordat men op de Afrikaanse markt minder geld voor de gewassen kan krijgen.

Afrika kan gewoon importheffingen introduceren om de Afrikaanse markt te beschermen. Dat doet elk continent / douane-unie. Dat ze dat niet doen is toch niet onze schuld?
Dat kunnen ze niet.

Veel Afrikaanse landen ontvangen ontwikkelingshulp / subsidies.

Één van de voorwaarden daarvoor die de EU stelt is dat de betreffende landen hun landen liberaliseren (privatiseren en ondernemersvriendelijk maken) en dat ze geen importheffingen mogen invoeren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163299033
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De hele post, maar hier vlieg je uit de bocht: Bijvoorbeeld doordat men op de Afrikaanse markt minder geld voor de gewassen kan krijgen.

Afrika kan gewoon importheffingen introduceren om de Afrikaanse markt te beschermen. Dat doet elk continent / douane-unie. Dat ze dat niet doen is toch niet onze schuld?

Ik onderschrijf wel de verklaring waarom goedkope Europese landbouwproducten de Afrikaanse markt verstoren, met als gevolg armoede en geen geld voor educatie. Wat ik bestrijd is dat dit onze schuld is. Ook hier zijn het de Afrikanen die hun problemen niet aanpakken.
Hmm, naast het feit dat ik het niet met je eens ben, ging ik in op jouw vraag of er in Afrika hongersnood ontstaat door onze subsidie aan Franse boeren. Dat is dus wel gewoon zo, en is een al jarenlang bekend fenomeen.
pi_163299059
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet.

Veel Afrikaanse landen ontvangen ontwikkelingshulp / subsidies.

Één van de voorwaarden daarvoor die de EU stelt is dat de betreffende landen hun landen liberaliseren (privatiseren en ondernemersvriendelijk maken) en dat ze geen importheffingen mogen invoeren.
Dan moeten zij zelf een afweging maken tussen die hulp of het sluiten van hun markten. Als Afrikanen om deze redenen hun interne markt om zeep laten helpen, dan is die ontwikkelingshulp blijkbaar heel veel waard.
pi_163299062
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Hallo, ik dacht dat dit topic over de Brexit ging.
De obsessie voor Afrikanen is hardnekkig.
pi_163299068
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef larsico het volgende:

[..]

Hmm, naast het feit dat ik het niet met je eens ben, ging ik in op jouw vraag of er in Afrika hongersnood ontstaat door onze subsidie aan Franse boeren. Dat is dus wel gewoon zo, en is een al jarenlang bekend fenomeen.
Nee, het komt door het onvermogen van Afrikanen om hun landen en continent te besturen.

Franse boeren kun je niets kwalijk nemen. Die drijven handel waar dat kan.

Bovendien hongersnood doordat Franse boeren heel goedkoop producten verkopen die je kunt eten? Bijzonder.
pi_163299128
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, het komt door het onvermogen van Afrikanen om hun landen en continent te besturen.

Franse boeren kun je niets kwalijk nemen. Die drijven handel waar dat kan.
:W

Misschien komt het probleem van meerdere kanten? Maar wat zeker is, is dat het versterkt wordt door de subsidies van de EU. Ik snap werkelijk waar niet hoe je dat kan ontkennen.
pi_163299181
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:46 schreef larsico het volgende:

[..]

:W

Misschien komt het probleem van meerdere kanten? Maar wat zeker is, is dat het versterkt wordt door de subsidies van de EU. Ik snap werkelijk waar niet hoe je dat kan ontkennen.
Omdat Afrikanen die gesubsidieerde producten op hun markten toelaten, terwijl het verstoren van een interne markt eenvoudig kan worden voorkomen met importheffingen. De regie ligt bij de Afrikanen zelf.
pi_163299193
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan moeten zij zelf een afweging maken tussen die hulp of het sluiten van hun markten. Als Afrikanen om deze redenen hun interne markt om zeep laten helpen, dan is die ontwikkelingshulp blijkbaar heel veel waard.
Is gewoon een vorm van chantage en misleiding natuurlijk.

Net zoals de belastingvoordelen die westerse bedrijven eisen voor een beetje (onderbetaalde) werkgelegenheid in die landen.

Uiteindelijk schieten die landen er maar bar weinig mee op. Maar een faire kans of keuze is er niet.

Maar dit geheel terzijde. Dit is slechts zijdelings EU-gerelateerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163299212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat Afrikanen die gesubsidieerde producten op hun markten toelaten, terwijl het verstoren van een interne markt eenvoudig kan worden voorkomen met importheffingen. De regie ligt bij de Afrikanen zelf.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet.

Veel Afrikaanse landen ontvangen ontwikkelingshulp / subsidies.

Één van de voorwaarden daarvoor die de EU stelt is dat de betreffende landen hun landen liberaliseren (privatiseren en ondernemersvriendelijk maken) en dat ze geen importheffingen mogen invoeren.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:49:32 #176
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163299216
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De obsessie voor Afrikanen is hardnekkig.
Schijnbaar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163299238
Jullie hebben gelijk, niet nodig om zo diep op dit onderwerp in het Brexit-topic in te gaan. Laten we het hierbij dan maar afsluiten :)
pi_163299250
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Is gewoon een vorm van chantage en misleiding natuurlijk.

Net zoals de belastingvoordelen die westerse bedrijven eisen voor een beetje (onderbetaalde) werkgelegenheid in die landen.

Uiteindelijk schieten die landen er maar bar weinig mee op. Maar een faire kans of keuze is er niet.

Maar dit geheel terzijde. Dit is slechts zijdelings EU-gerelateerd.
Dat mag je vinden, net zoals Afrikanen vrij zijn om niet voor deze zogenoemde chantage te zwichten. Een continent kan zich ook zonder ontwikkelingshulp ontwikkelen. En Afrikanen kunnen er wel in mee gaan als die hulp zo veel waard is dat het de nadelen compenseert. Dat is gewoon een economische deal tussen twee partijen.
pi_163299272
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:50 schreef larsico het volgende:
Jullie hebben gelijk, niet nodig om zo diep op dit onderwerp in het Brexit-topic in te gaan. Laten we het hierbij dan maar afsluiten :)
Is goed.

Ontopic goed stuk: http://www.geenstijl.nl/m(...)an_en_of_brexit.html
quote:
Aangezien er dus aan beide kanten van het Verenigd Koninkrijk geen tekenen zijn van een komende handelsoorlog met tariefmuren of blokkades, is dat complete argument van de Remain-campagne nu al uit de lucht.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 22:52:09 #180
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163299306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:50 schreef larsico het volgende:
Jullie hebben gelijk, niet nodig om zo diep op dit onderwerp in het Brexit-topic in te gaan. Laten we het hierbij dan maar afsluiten :)
:)
Kun je een eigen topic over maken in POL ofzo
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163300675
Heeft user Selang al wat van zich laten horen? Ben benieuwd of hij in de UK blijft wonen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 23:34:06 #182
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163300846
quote:
Eurocommissaris
De Britse eurocommissaris Jonathan Hill heeft zaterdag laten weten op te stappen. Hill is commissaris van financiële stabiliteit, financiële diensten en kapitaalmarkten. "Ik heb het gevoel dat het niet goed is als ik doorga met mijn werk alsof er niets gebeurd is," aldus Hill, die vervolgens zijn ontslag aanbod aan commissievoorzitter Jean-Claude Juncker.
http://www.nu.nl/politiek(...)nigd-koninkrijk.html
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163300865
quote:
Aha. GeenStijl weet de uitkomst al. Al voordat de exit aangevraagd is, laat staan eventuele onderhandelingen.
.. :')
Make my day!
pi_163301078


Geert Wilders gaat in 2017 de Nexit kaart trekken en 30%+ halen. Vervolgens wordt een referendum uitgeschreven waarbij de Nederlanders beslissen om het neoliberale genocidale EU-monster te verlaten en terug baas te worden over eigen land.
pi_163301356
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:34 schreef agter het volgende:

[..]

Aha. GeenStijl weet de uitkomst al. Al voordat de exit aangevraagd is, laat staan eventuele onderhandelingen.
.. :')
Hoezo? Het is gewoon een stuk dat gehakt maakt van de tegenstanders.
pi_163301391
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:40 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]

Geert Wilders gaat in 2017 de Nexit kaart trekken en 30%+ halen. Vervolgens wordt een referendum uitgeschreven waarbij de Nederlanders beslissen om het neoliberale genocidale EU-monster te verlaten en terug baas te worden over eigen land.
*O* *O*

Dan krijgen wij ook onze eigen onafhankelijkheidsdag. En dan hoop ik dat we daar een Nederlands feestje van kunnen maken in plaats van een multicultureel feestje waardoor 5 mei volledig is verpest.
pi_163301454
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:40 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]

Geert Wilders gaat in 2017 de Nexit kaart trekken en 30%+ halen. Vervolgens wordt een referendum uitgeschreven waarbij de Nederlanders beslissen om het neoliberale genocidale EU-monster te verlaten en terug baas te worden over eigen land.
goede manier om je land ten gronde te richten ^O^
pi_163301471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:53 schreef mschol het volgende:

[..]

goede manier om je land ten gronde te richten ^O^
Alles beter dan de multiculturele hel waar we nu in zitten.
pi_163301505
Leefde Oswald Mosley nog maar om ons naar zijn Europese droom tegen zowel Rusland als de VS als het ongebreidelde grootkapitaal te leiden ;(
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163301531
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alles beter dan de multiculturele hel waar we nu in zitten.
je beseft gewoon niet hoe goed je het hebt hier.. dat moge duidelijk zijn als je dit soort uitspraken doet..
er is hier werkelijk niets om 'hel' te noemen..
pi_163301579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:55 schreef mschol het volgende:

[..]

je beseft gewoon niet hoe goed je het hebt hier.. dat moge duidelijk zijn als je dit soort uitspraken doet..
er is hier werkelijk niets om 'hel' te noemen..
In materieel opzicht hebben we het heel goed. In cultureel en maatschappelijk opzicht is het hier heel arm. Ik heb het dan ook over de 'multiculturele hel' om dat te duiden. Ik bedoel dus niet alles.

50 jaar cultuur-marxisme hebben dit land kapot gemaakt (en de rest van West-Europa ook. Europese cultuur en tradities vind je alleen nog ten oosten van Duitsland).
pi_163301601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alles beter dan de multiculturele hel waar we nu in zitten.
Oké.
pi_163301636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In materieel opzicht hebben we het heel goed. In cultureel en maatschappelijk opzicht is het hier heel arm.
cultureel is het hier juist heel rijk, alleen besef je dat niet, maatschappelijk kan wellicht beter, maar is zeker niet heel arm

maarja, zolang mediageile politici (o.a. wilders) worden gekozen zal dat nooit veranderen..
pi_163301660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:58 schreef mschol het volgende:

[..]

cultureel is het hier juist heel rijk, alleen besef je dat niet, maatschappelijk kan wellicht beter, maar is zeker niet heel arm

maarja, zolang mediageile politici (o.a. wilders) worden gekozen zal dat nooit veranderen..
Lol. Dan ben je nog nooit in Oost-Europa geweest. Met cultuur bedoel ik uiteraard niet Marco Borsato.
pi_163301844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In cultureel (...) opzicht is het hier heel arm.
Dan verrijken andere culturen Nederland juist toch :?
pi_163302033
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lol. Dan ben je nog nooit in Oost-Europa geweest. Met cultuur bedoel ik uiteraard niet Marco Borsato.
Wat bedoel je dan wel?
Make my day!
pi_163302099
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:04 schreef larsico het volgende:

[..]

Dan verrijken andere culturen Nederland juist toch :?
Niet-westerse culturen zijn totaal geen verrijking.
pi_163302125
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:11 schreef agter het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan wel?
Geen idee. Nederland heeft geen cultuur meer. Ik ben geboren toen het cultuur-marxisme zich had al gevestigd. Ik kreeg toen ik opgroeide dus vooral te horen hoe geweldig de Afrikaanse culturen zijn en helemaal niets over de Europese.

Misschien was er wat, maar er is weinig van over. Het laatste stukje folklore, Zwarte Piet, moet ook al weg.
pi_163302129
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet-westerse culturen zijn totaal geen verrijking.
Wat bedoel je dan?
Make my day!
pi_163302149
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geen idee. Nederland heeft geen cultuur meer. Ik ben geboren toen het cultuur-marxisme zich had al gevestigd. Ik kreeg toen ik opgroeide dus vooral te horen hoe geweldig de Afrikaanse culturen zijn en helemaal niets over de Europese.
Ah. En dat geldt dan voor iedereen?
Ofzo.
Make my day!
pi_163302178
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geen idee. Nederland heeft geen cultuur meer. Ik ben geboren toen het cultuur-marxisme zich had al gevestigd. Ik kreeg toen ik opgroeide dus vooral te horen hoe geweldig de Afrikaanse culturen zijn en helemaal niets over de Europese.

Misschien was er wat, maar er is weinig van over. Het laatste stukje folklore, Zwarte Piet, moet ook al weg.
Zwarte Piet het laatste stukje folklore? :') Laat het dan maar gewoon helemaal zitten inderdaad. :')

Maar dan ben je wel in een vrij vreemde omgeving opgegroeid.
pi_163302187
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:15 schreef agter het volgende:

[..]

Ah. En dat geldt dan voor iedereen?
Ofzo.
In West-Europa.

Op 5 mei, een Nederlands feest, zie ik alleen maar negers op trommels slaan, linkse idioten met Palastijnenvlaggen en hiphoppers. Kom je in Oost-Europa op een nationale feestdag, dan zie je alleen maar dingen die bij het betreffende land horen. Dat is het grote verschil. Daarom zit ik al jaren tijdens koningsdag en 5 mei in Oost-Europa waar ze nog wel een eigen cultuur hebben.
pi_163302198
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Op 5 mei, een Nederlands feest, zie ik alleen maar negers op trommels slaan, linkse idioten met Palastijnenvlaggen en hiphoppers.
Je bevindt je in hele rare kringen dus.
pi_163302229
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bevindt je in hele rare kringen dus.
Nee, gewoon een willekeurig bevrijdingsfestival in het noorden van het land.
Is alweer een tijd geleden (2002 - 2004), maar daar verkondigden de Internationale Socialisten dat Fortuyn (en later Wilders) de nieuwe Hitler is. En dat op bevrijdingsdag :') waar de sfeer alles behalve Nederlands was.
pi_163302247
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In West-Europa.

Op 5 mei, een Nederlands feest, zie ik alleen maar negers op trommels slaan, linkse idioten met Palastijnenvlaggen en hiphoppers. Kom je in Oost-Europa op een nationale feestdag, dan zie je alleen maar dingen die bij het betreffende land horen. Dat is het grote verschil. Daarom zit ik al jaren tijdens koningsdag en 5 mei in Oost-Europa waar ze nog wel een eigen cultuur hebben.
Je hebt door dat grote delen van (Zuid-)Oost-Europa een cultuur hebben die zeer sterk beïnvloed is door de zo door jou gehate Arabische/Afrikaanse cultuur? Waarom is het daar dan beter gesteld met de cultuur dan in Nederland?
pi_163302250
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, gewoon een willekeurig bevrijdingsfestival in het noorden van het land.
Je overdrijft nogal dus.
pi_163302263
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, gewoon een willekeurig bevrijdingsfestival in het noorden van het land.
Is alweer een tijd geleden (2002 - 2004), maar daar verkondigden de Internationale Socialisten dat Fortuyn (en later Wilders) de nieuwe Hitler is. En dat op bevrijdingsdag :') waar de sfeer alles behalve Nederlands was.
Ja, maar Internationale Socialisten zijn dan ook een club marginalen welke net iets teveel chromosomen voor hun verjaardagen vroegen tijdens hun kindertijd.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 26 juni 2016 @ 00:21:12 #208
200511 Europa100
Vragen 1990
pi_163302281
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:25 schreef larsico het volgende:
JanKorteachternaam & Germs, jullie begrijpen dat jullie mening van werkelijk geen enkele waarde is als je die mening niet op feiten, maar op simpelweg uit de lucht gegrepen, simpele, volstrekt onjuiste gegevens baseert?
Hoezo? Vind je het niet aannemelijk dan wat ze zeggen?
pi_163302295
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:20 schreef larsico het volgende:

[..]

Je hebt door dat grote delen van (Zuid-)Oost-Europa een cultuur hebben die zeer sterk beïnvloed is door de zo door jou gehate Arabische/Afrikaanse cultuur? Waarom is het daar dan beter gesteld met de cultuur dan in Nederland?
Onzin. Misschien ze zuidelijke regio's zoals Bulgarije en de Kaukasus, maar het overgrote deel van Oost-Europa lijkt totaal niet op de Arabische en zeker niet op de Afrikaanse cultuur.
pi_163302328
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin. Misschien ze zuidelijke regio's zoals Bulgarije en de Kaukasus, maar het overgrote deel van Oost-Europa lijkt totaal niet op de Arabische en zeker niet op de Afrikaanse cultuur.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163302355
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin. Alles wat op racisme lijkt wordt gemodereerd.
Je hebt anders in dit topic nog een aantal uitlatingen kunnen doen die toch verdomd veel op racisme lijken.
pi_163302362
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin. Misschien ze zuidelijke regio's zoals Bulgarije en de Kaukasus, maar het overgrote deel van Oost-Europa lijkt totaal niet op de Arabische en zeker niet op de Afrikaanse cultuur.
Misschien moet jíj dan eens wat vader naar het Oosten van het continent trekken, in plaats van anderen ervan de beschuldigen niet op de hoogte te zijn wat er in Oost-Europa speelt

Naast Bulgarije en inderdaad de Kaukasus heb ik het dan o.a. over Bosnië, Servië, delen van Roemenië, Macedonië.
pi_163302399
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt anders in dit topic nog een aantal uitlatingen kunnen doen die toch verdomd veel op racisme lijken.
Ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn uitlatingen te koppelen met concrete feiten, om zo verdachtmakingen mbt. racisme uit te sluiten.
pi_163302414
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn uitlatingen te koppelen met concrete feiten, om zo verdachtmakingen mbt. racisme uit te sluiten.
Ja, je kunt racisme nog zo mooi proberen te verbloemen, racisme blijft racisme.
pi_163302419
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn uitlatingen te koppelen met concrete feiten, om zo verdachtmakingen mbt. racisme uit te sluiten.
quote:
zie ik alleen maar negers op trommels slaan
Yeah right :')
pi_163302442
Ik ben geen racist, maarrrrr ik ben wel een racist.
pi_163302451
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:23 schreef larsico het volgende:

[..]

Misschien moet jíj dan eens wat vader naar het Oosten van het continent trekken, in plaats van anderen ervan de beschuldigen niet op de hoogte te zijn wat er in Oost-Europa speelt

Naast Bulgarije en inderdaad de Kaukasus heb ik het dan o.a. over Bosnië, Servië, delen van Roemenië, Macedonië.
En ik heb het over de Viségrad-landen, de Baltische staten, Belarus, Oekraïne, en het Europese noordelijke deel van Rusland.

Jij hebt het over zuid-oost Europa, ik over noord-oost Europa. Natuurlijk zijn er invloeden in landen die dichtbij de Arabische wereld liggen. Bosnië is helemaal geen Oost-Europa, maar een moslim-land.
pi_163302474
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, je kunt racisme nog zo mooi proberen te verbloemen, racisme blijft racisme.
Als dat zo is, dan hoor ik het wel. De mods lezen echt wel mee en zullen dingen die echt niet kunnen aanpakken. Maar zoals ik al zei: Met scherpe discussies over bevolkingsgroepen is het balanceren, want voordat je het weet is het racisme. Maar ik doe mijn uiterste best om voortdurend feiten te brengen en dan kan het gewoon.
pi_163302484
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bosnië is helemaal geen Oost-Europa, maar een moslim-land.
Kortzichtig weer hoor :O
pi_163302504
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:28 schreef larsico het volgende:

[..]

Kortzichtig weer hoor :O
Roepen dat Oost-Europa is beïnvloed door Afrika is niet alleen kortzichtig, maar ook een belediging.
pi_163302527
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Roepen dat Oost-Europa is beïnvloed door Afrika is niet alleen kortzichtig, maar ook een belediging.
Snap je de betekenis van kortzichtig wel? Je kan het hoogstens vergezocht noemen, waar ik het ook mee oneens zou zijn, maar kortzichtig is het in elk geval absoluut niet.

Er is ook een andere deel van Afrika, dan sub-Sahara, hè.
pi_163302550
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Roepen dat Oost-Europa is beïnvloed door Afrika is niet alleen kortzichtig, maar ook een belediging.
Omdat het Afrikaans is natuurlijk. Maar ik ben geen racist!
pi_163302561
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:30 schreef larsico het volgende:

[..]

Snap je de betekenis van kortzichtig wel? Je kan het hoogstens vergezocht noemen, waar ik het ook mee oneens zou zijn, maar kortzichtig is het in elk geval absoluut niet.

Er is ook een andere deel van Afrika, dan sub-Sahara, hè.
Kortzichtig, omdat het zo mooi binnen het cultuur-marxistische plaatje past.
Overigens stammen we allemaal af van Afrikanen, maar zijn er daarna totaal verschillende volkeren ontstaan met amper overeenkomsten (behalve dat we mensen zijn).
pi_163302573
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Roepen dat Oost-Europa is beïnvloed door Afrika is niet alleen kortzichtig, maar ook een belediging.
Vertel.
pi_163302608
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:28 schreef larsico het volgende:

[..]

Kortzichtig weer hoor :O
Ja. Want dat sluit elkaar zeker uit. Wat een bijzondere gevolgtrekking heeft hij.
Make my day!
pi_163302642
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kortzichtig, omdat het zo mooi binnen het cultuur-marxistische plaatje past.
Overigens stammen we allemaal af van Afrikanen, maar zijn er daarna totaal verschillende volkeren ontstaan met amper overeenkomsten (behalve dat we mensen zijn).
Leg uit, waarom is het kortzichtig dan? Want dat zie ik echt niet.
pi_163302686
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:35 schreef larsico het volgende:

[..]

Leg uit, waarom is het kortzichtig dan? Want dat zie ik echt niet.
Omdat de Oost-Europese cultuur op geen enkel front te vergelijken is met de Afrikaanse. Maar mensen zijn blind, want we hebben allemaal op school geleerd dat de Afrikaanse cultuur geweldig is.
pi_163302716
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat de Oost-Europese cultuur op geen enkel front te vergelijken is met de Afrikaanse. Maar mensen zijn blind, want we hebben allemaal op school geleerd dat de Afrikaanse cultuur geweldig is.
Op welke school hebben ze dat geleerd?
pi_163302717
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat de Oost-Europese cultuur op geen enkel front te vergelijken is met de Afrikaanse. Maar mensen zijn blind, want we hebben allemaal op school geleerd dat de Afrikaanse cultuur geweldig is.
Sorry, maar je bent echt niet te volgen.
  zondag 26 juni 2016 @ 00:40:00 #230
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163302730
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, je kunt racisme nog zo mooi proberen te verbloemen, racisme blijft racisme.
Je kunt nog zo vaak rascime roepen maar niet alles is rascime.
(ik zeg niet dat opmerking waar dit op is gebaseerd niet rascisme is ;-) )

Maar Rascime wordt mij iets te vaak geroepen.

====

Overigens de titel klopt niet. Brexit is nog geen feit. Wat ik zo hoor is het referendum niet bindend en kan het lagerhuis dit nog tegen houden blijkbaar (ja, dat is tegen de wens van een meerderheid maar dat dit geen reden is hebben we al eerder gezien).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163302756
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:39 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Op welke school hebben ze dat geleerd?
Ik vraag me echt af of deze Jan wel in Nederland woont.
pi_163302769
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Je kunt nog zo vaak rascime roepen maar niet alles is rascime.
(ik zeg niet dat opmerking waar dit op is gebaseerd niet rascisme is ;-) )

Maar Rascime wordt mij iets te vaak geroepen.

====

Overigens de titel klopt niet. Brexit is nog geen feit. Wat ik zo hoor is het referendum niet bindend en kan het lagerhuis dit nog tegen houden blijkbaar (ja, dat is tegen de wens van een meerderheid maar dat dit geen reden is hebben we al eerder gezien).
Correct.
De TT is niet correct. Er is (nog) geen Brexit.
Make my day!
pi_163302785
Leesvoer over cultureel-marxisme: http://curiales.nl/2015/03/13/cultureel-marxisme/

Ik hou nu op over de cultuur-discussie, want we gaan weer helemaal offtopic in het Brexit-topic.
pi_163302805
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:42 schreef agter het volgende:

[..]

Correct.
De TT is niet correct. Er is (nog) geen Brexit.
Cameron heeft volgens mij duidelijk gezegd dat de uitslag gevolgd wordt. Op basis daarvan kun je brexit als een feit zien.
pi_163302813
Ik hou het voor gezien, fijne nacht nog.

Ik zal jullie morgen bericht geven over de vreselijke moslimcultuur, hier in Bosnië. Of was de cultuur in Oost-Europa nou juist wel beter dan in NL?
pi_163302825
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Leesvoer over cultureel-marxisme: http://curiales.nl/2015/03/13/cultureel-marxisme/

Ik hou nu op over de cultuur-discussie, want we gaan weer helemaal offtopic in het Brexit-topic.
Oh cultureel-marxisme, dat hebben we nog nooit gehoord.


:')


:')
  zondag 26 juni 2016 @ 00:45:56 #237
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163302840
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bosnië is helemaal geen Oost-Europa, maar een moslim-land.
Het aantal inwoners dat moslim is in Bosnie is 62% van het totaal aantal inwoners.
Maar dat maakt het nog geen moslim land. Er is geen sharia in Bosnie bijvoorbeeld.
Geen afgedwongen klederdracht. En men gaat daar eerder naar een kroeg dan naar een moskee.

Je kunt, op basis van het percentage inwoners, het een moslimland noemen maar dan zijn het wel de schappelijke moslims ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 26 juni 2016 @ 00:47:06 #238
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163302863
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Cameron heeft volgens mij duidelijk gezegd dat de uitslag gevolgd wordt. Op basis daarvan kun je brexit als een feit zien.
Oh dat klopt. Maar -die- is afgetreden ;)

Maar wat ik al stelde: het lijkt erop alsof het lagerhuis dit kan tegenhouden. Ik heb al een paar mensen gehoord daar over vandaag op de TV en wat over gelezen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163302865
Duidelijk nooit in Bosnië geweest.
pi_163302870
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Cameron heeft volgens mij duidelijk gezegd dat de uitslag gevolgd wordt. Op basis daarvan kun je brexit als een feit zien.
Omdat jij een politici gelooft?
Nee sorry.
Jouw woord en blauwe ogen doen het hier niet...
Make my day!
pi_163302874
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:45 schreef wdn het volgende:

[..]

Het aantal inwoners dat moslim is in Bosnie is 62% van het totaal aantal inwoners.
Maar dat maakt het nog geen moslim land. Er is geen sharia in Bosnie bijvoorbeeld.
Geen afgedwongen klederdracht. En men gaat daar eerder naar een kroeg dan naar een moskee.
Toevalligerwijs ben ik er op dit moment. En alles wat je zegt, kan ik bevestigen.
Heerlijk land, eigenlijk :)
pi_163302878
We hebben geen cultuur, we zijn een afspiegeling van de Amerikaanse pop cultuur.
Dit kan je zien door:
- kleding
- muziek
- films/tv/theater
Etc

Alleen het eten is niet Amerikaans maar volop gemengd met Arabische/Aziatische keuken, of we dit moeten toejuichen is niet duidelijk doordat niemand de Nederlandse cultuur kent.
pi_163302888
Ik was deze zomer in Sarajevo.

Wat een prachtig land. ^O^
  zondag 26 juni 2016 @ 00:50:17 #244
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163302919
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:47 schreef larsico het volgende:

[..]

Toevalligerwijs ben ik er op dit moment. En alles wat je zegt, kan ik bevestigen.
Heerlijk land, eigenlijk :)
Ik een half jaar geleden (dus er kan natuurlijk eea. veranderd zijn)
Maar het is inderdaad een HEERLIJK land. Goed en lekker eten ook.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163302961
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Duidelijk nooit in Bosnië geweest.
Ja hoor. Ik ben in alle Europese landen geweest behalve de Kausasus.
pi_163302971
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:50 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik een half jaar geleden (dus er kan natuurlijk eea. veranderd zijn)
Maar het is inderdaad een HEERLIJK land. Goed en lekker eten ook.
Precies. Maar dat moet je niet te hard roepen, straks komen mensen als JanKorteachternaam er ook naar toe :{w

Dát zou pas een achteruitgang voor de cultuur zijn.
pi_163302975
Zo'n Jabmetdekorteachternaam helpt wel je vertrouwen in de mensheid om zeep. Ik troost mij met de gedachte dat hij de minderheid vormt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163302991
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:53 schreef KoosVogels het volgende:
Zo'n Jabmetdekorteachternaam helpt wel je vertrouwen in de mensheid om zeep. Ik troost mij met de gedachte dat hij de minderheid vormt.
52% :( :D
pi_163302995
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik ben in alle Europese landen geweest behalve de Kausasus.
Dan moet je toch hebben gemerkt dat het helemaal niet zo'n moslimland is?
pi_163302997
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:45 schreef wdn het volgende:

[..]

Het aantal inwoners dat moslim is in Bosnie is 62% van het totaal aantal inwoners.
Maar dat maakt het nog geen moslim land. Er is geen sharia in Bosnie bijvoorbeeld.
Geen afgedwongen klederdracht. En men gaat daar eerder naar een kroeg dan naar een moskee.

Je kunt, op basis van het percentage inwoners, het een moslimland noemen maar dan zijn het wel de schappelijke moslims ;)
Klopt. Geldt ook voor Albanië. Gelukkig zijn niet alle moslim-landen ellende. Er zijn ook verschillende stromingen binnen de islam. Maar er gaat wat mij betreft niets boven de Europese cultuur.
pi_163303006
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
We hebben geen cultuur, we zijn een afspiegeling van de Amerikaanse pop cultuur.
Dit kan je zien door:
- kleding
- muziek
- films/tv/theater
Etc

Alleen het eten is niet Amerikaans maar volop gemengd met Arabische/Aziatische keuken, of we dit moeten toejuichen is niet duidelijk doordat niemand de Nederlandse cultuur kent.
Inderdaad. Dus geen cultuur. Er is niets meer dat ons bindt, het is een nietszeggend mengsel.
pi_163303009
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik was deze zomer in Sarajevo.

Wat een prachtig land. ^O^
Schitterend land!
pi_163303015
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
We hebben geen cultuur, we zijn een afspiegeling van de Amerikaanse pop cultuur.
Dit kan je zien door:
- kleding
- muziek
- films/tv/theater
Etc

Alleen het eten is niet Amerikaans maar volop gemengd met Arabische/Aziatische keuken, of we dit moeten toejuichen is niet duidelijk doordat niemand de Nederlandse cultuur kent.
Denken dat Nederlanders geen cultuur hebben is vast erg 'populair' en 'relativerend', maar simpelweg niet waar.
pi_163303022
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Schitterend land!
Bosnië, inderdaad.
pi_163303025
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:54 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

52% :( :D
Nu nog. Een groot deel van die die groep is binnen twintig jaar dood. Godzijdank.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303029
Het feit dat je in een bepaald milieu opgroeit, en het dus normaal lijkt, hoeft nog niet te betekenen dat het niet uniek in de wereld is.
  zondag 26 juni 2016 @ 00:57:00 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163303040
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:55 schreef speknek het volgende:
Waarom hebben we het hier toch de hele tijd over Afrika? Zelfs het Brexit kamp heeft allang (uiteraard pas na het referendum want liegen is prima als je demagoog bent) toegegeven dat uit de EU stappen helemaal niks doet aan de asielaanvragen en immigratie uit die landen. Het enige waar de brexit voor zorgt is dat Nederlanders, Polen en Spanjaarden niet meer in het VK mogen werken (en vice versa). Dat is vooral problematisch voor de high tech bedrijven. Maar kan betekenen dat Britse bouwvakkers weer tijdelijk wat meer werk hebben.
Ik verwacht dat er op dit soort vlakken weinig zal veranderen in beginsel. Als de UK verstandig is dan maken ze geen haast (lees: het sneller doen dan dat verantwoord is) met de uittreding en gaan ze er eerst voor zorgen dat hun bilaterale en multilaterale handelsverdragen in orde zijn alvorens ze het lidmaatschap van de EU opzeggen. Of dat ze wel of niet Polen en Spanjaarden toestaan bepalen ze natuurlijk zelf. Zij hebben geen toestemming van de EU of zelfs van Polen of Spanje nodig om burgers uit die landen daar te laten wonen en werken (met de mogelijkheid om op een gegeven moment de Britse nationaliteit te krijgen als ze eenmaal lang genoeg daar wonen). Ik verwacht dat er in de praktijk niet al te veel zal gaan veranderen en dat de UK voor veel zaken zal aansluiten bij wat de andere 'westerse' landen doen, voor de handelsverdragen zullen we even moeten afwachten of dat de UK aansluit bij de handelsverdragen die met de EU gesloten zijn - dat kan, maar je neemt er dan genoegen mee dat je geen input hebt bij de aanpassing en vorming van zulke verdragen - of dat het zelf verdragen kan afsluiten wat gezien de grootte van de UK best wel eens mogelijk zou kunnen zijn. De UK krijgt weer meer autonomie, de keerzijde is dat zo gauw ze aansluiten bij verdragen die met de EU gesloten zijn dat de UK dan daarbij ook weer wat autonomie inlevert. Even rustig afwachten.

Zelf hoop ik dat de politici van de EU wakker worden en dat ze in gaan zien dat als de EU niet beter gaat functioneren dat het dan een zinkend schip zal gaan zijn. Wat mij betreft moet geen enkele optie niet worden overwogen. Bespreek bijvoorbeeld maar eens of dat het niet beter zou zijn om de EU op te delen in een aantal stukken. Het belangrijkste is dat de politici van de EU een dienende houding aannemen t.o.v. het volk van de landen die lid zijn van de EU. Zij moeten er voor de mensen zijn, wat er ook wordt gedaan, het moet in het belang van het volk zijn. Geen compromissen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163303041
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu nog. Een groot deel van die die groep is binnen twintig jaar dood. Godzijdank.
Het cultureelmarxisme heeft zijn beste tijd gehad. Godzijdank.

Het resultaat is de opkomst van Trump, Wilders en Brexit.
pi_163303080
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:55 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Denken dat Nederlanders geen cultuur hebben is vast erg 'populair' en 'relativerend', maar simpelweg niet waar.
Dit is niet omdat het populair is maar omdat ik niet weet wat de Nederlandse cultuur.
Ik woon zelf in Drenthe en iedereen is hier zo Amerikaans als wat met islamitische(Doner,shisha etc) invloeden natuurlijk.
pi_163303101
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het cultureelmarxisme heeft zijn beste tijd gehad. Godzijdank.

Het resultaat is de opkomst van Trump, Wilders en Brexit.
Och, dat is slechts een fase. Even los van het feit dat dat hele 'culturele marxisme' mij geen reet zegt. Het is een begrip dat is bedacht door bange josti's. En nee opa, ik ben niet links.

Hoop en optimisme zullen uiteindelijk overwinnen. Daar verandert een Trump of Wilders niets aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303128
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:59 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dit is niet omdat het populair is maar omdat ik niet weet wat de Nederlandse cultuur.
Ik woon zelf in Drenthe en iedereen is hier zo Amerikaans als wat met islamitische(Doner,shisha etc) invloeden natuurlijk.
Wat leesvoer dan:
http://stuffdutchpeoplelike.com/complete-list/

Ben je wel eens in Amerika geweest, dat is niet dezelfde cultuur als hier, nog los van überhaupt het taalverschil. Cultuur zit hem vaak in subtiele dingen.
  zondag 26 juni 2016 @ 01:03:37 #262
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163303139
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:59 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dit is niet omdat het populair is maar omdat ik niet weet wat de Nederlandse cultuur.
Ik woon zelf in Drenthe en iedereen is hier zo Amerikaans als wat met islamitische(Doner,shisha etc) invloeden natuurlijk.
Kaas, klompen, molens, water, rozen, drop, schaatsen, de kleur oranje. Meer nodig?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163303162
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:03 schreef wdn het volgende:

[..]

Kaas, klompen, molens, water, rozen, drop, schaatsen, de kleur oranje. Meer nodig?
Ik zie alleen het schaatsen en de kleur oranje in praktijk.
pi_163303163
Ik snap het besluit dat de EU nu zo snel mogelijk wil overgaan tot de uitreding van de VK, maar waarom zetten ze er zoveel vaart achter als ze in het land nogal in een crisis zitten. Het is een nipte overwinning van het brexit kamp, en men schijnt er nog onderuit te willen. Dus geen idee waar we in de EU + VK mee bezig zijn, maar moeten we de eenheid niet willen redden?
pi_163303170
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, dat is slechts een fase. Even los van het feit dat dat hele 'culturele marxisme' mij geen reet zegt. Het is een begrip dat is bedacht door bange josti's. En nee opa, ik ben niet links.

Hoop en optimisme zullen uiteindelijk overwinnen. Daar verandert een Trump of Wilders niets aan.
Hoop en optimisme is een Europees cultuur zonder EU en zonder multikul. Wilders en zijn ideologische vrienden brengen hoop en optimisme. In het westen redden wat er te redden valt en Oost-Europa behouden voor de toekomstige generaties. De Brexit is een enorme opsteker voor het Europese volk!
  Moderator zondag 26 juni 2016 @ 01:11:52 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163303220
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt. Geldt ook voor Albanië. Gelukkig zijn niet alle moslim-landen ellende. Er zijn ook verschillende stromingen binnen de islam. Maar er gaat wat mij betreft niets boven de Europese cultuur.
Bosnie heeft een Europese cultuur

voor zover dat uberhaupt een bestaand iets is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163303227
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoop en optimisme is een Europees cultuur zonder EU en zonder multikul. Wilders en zijn ideologische vrienden brengen hoop en optimisme. In het westen redden wat er te redden valt en Oost-Europa behouden voor de toekomstige generaties. De Brexit is een enorme opsteker voor het Europese volk!
Haha, neuh. Wilders' verhaal is gestaafd op angst. Angst voor vluchtelingen, angst voor de islam, angst voor Brussel.

Politici zoals Wilders zoals Wilders zijn gebaat bij sociale onrust. Hoe meer onrust, hoe meer mensen zich achter de PVV scharen. En dat geeft te denken. Sterker, het zegt alles. Voor mij genoeg reden om te beseffen dat Wilders en zijn geestverwanten aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.

Maar ik weerhoud niemand op hem te stemmen. Laat dat duidelijk zijn. We leven immers in een vrij land.

Sowieso ben je een idioot als je politici ophemelt, maar dat terzijde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303283
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha, neuh. Wilders' verhaal is gestaafd op angst. Angst voor vluchtelingen, angst voor de islam, angst voor Brussel.

Politici zoals Wilders zoals Wilders zijn gebaat bij sociale onrust. Hoe meer onrust, hoe meer mensen zich achter de PVV scharen. En dat geeft te denken. Sterker, het zegt alles. Voor mij genoeg reden om te beseffen dat Wilders en zijn geestverwanten aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.

Maar ik weerhoud niemand op hem te stemmen. Laat dat duidelijk zijn. We leven immers in een vrij land.

Sowieso ben je een idioot als je politici ophemelt, maar dat terzijde.
Onzin.
Ik hemel niemand op. Wilders is alles behalve perfect. Maar op dit moment is de PVV wel de enige partij die het cultureel marxisme bestrijdt. Ik reageer op jouw opmerkingen over de PVV.
pi_163303285
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:59 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dit is niet omdat het populair is maar omdat ik niet weet wat de Nederlandse cultuur.
Ik woon zelf in Drenthe en iedereen is hier zo Amerikaans als wat met islamitische(Doner,shisha etc) invloeden natuurlijk.
Amerikaanse cultuur met mosliminvloeden in Drenthe mensen.

Ik herhaal het maar even: in... Drenthe.

Plausibel verhaal.
pi_163303298
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha, neuh. Wilders' verhaal is gestaafd op angst. Angst voor vluchtelingen, angst voor de islam, angst voor Brussel.

Politici zoals Wilders zoals Wilders zijn gebaat bij sociale onrust. Hoe meer onrust, hoe meer mensen zich achter de PVV scharen. En dat geeft te denken. Sterker, het zegt alles. Voor mij genoeg reden om te beseffen dat Wilders en zijn geestverwanten aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.

Maar ik weerhoud niemand op hem te stemmen. Laat dat duidelijk zijn. We leven immers in een vrij land.

Sowieso ben je een idioot als je politici ophemelt, maar dat terzijde.
Geen Idealisme zonder Realisme. Helaas snapt de idealist dit niet ondanks zijn superieure brein.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163303302
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoop en optimisme is een Europees cultuur zonder EU en zonder multikul. Wilders en zijn ideologische vrienden brengen hoop en optimisme. In het westen redden wat er te redden valt en Oost-Europa behouden voor de toekomstige generaties. De Brexit is een enorme opsteker voor het Europese volk!
Het Europese volk? Zo eurofiel ben ik niet, dat ik zo'n term zou durven gebruiken.
pi_163303305
quote:
6s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Amerikaanse cultuur met mosliminvloeden in Drenthe mensen.

Ik herhaal het maar even: in... Drenthe.

Plausibel verhaal.
Nu je het zo herhaalt, zie ik pas in hoe vreemd het klinkt inderdaad _O-
pi_163303317
Nederland is absoluut niet Amerikaans, ook al willen de Zwarte Piet activisten dit wel zo zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163303318
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het Europese volk? Zo eurofiel ben ik niet, dat ik zo'n term zou durven gebruiken.
Ik ben wel eurofiel. Maar tegen de EU.
pi_163303319
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha, neuh. Wilders' verhaal is gestaafd op angst. Angst voor vluchtelingen, angst voor de islam, angst voor Brussel.
Afkeer staat niet gelijk aan angst. Die verwarring lees ik wel vaker.
pi_163303321
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin.
Ik hemel niemand op. Wilders is alles behalve perfect. Maar op dit moment is de PVV wel de enige partij die het cultureel marxisme bestrijdt. Ik reageer op jouw opmerkingen over de PVV.
Ik geloof niet in het cultureel marxisme. Wilders is in mijn ogen een politicus die groepen tegen elkaar opzet en mijn uiterst comfortabele welvaartspositie om zeep wil helpen met zijn ondoordachte toekomstvisie.

Niet bepaald de man van mijn voorkeur dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303322
quote:
6s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Amerikaanse cultuur met mosliminvloeden in Drenthe mensen.

Ik herhaal het maar even: in... Drenthe.

Plausibel verhaal.
Ooit weleens in Assen/Hoogeveen geweest? Allemaal kebab zaken etc.
pi_163303327
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik geloof niet in het cultureel marxisme. Wilders is in mijn ogen een politicus die groepen tegen elkaar opzet en mijn uiterst comfortabele welvaartspositie om zeep wil helpen met zijn ondoordachte toekomstvisie.

Niet bepaald de man van mijn voorkeur dus.
Wilders is inderdaad niet de juiste man op de juiste plaats. Maar wel goed dat zo iemand er is en zich uitspreekt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163303328
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:24 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Afkeer staat niet gelijk aan angst. Die verwarring lees ik wel vaker.
Afkeer is evenmin een gezonde drijfveer. Bovendien grenst het bij de PVV aan haat. En haat is nooit goed, vind ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303335
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:25 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ooit weleens in Assen/Hoogeveen geweest? Allemaal kebab zaken etc.
Zijn er kebabzaken in die dorpen? Mijn hemel, eerlijk gezegd wist ik niet dat het zo erg was met de Amerikaamse mosliminvasie in Drenthe. Weet je toevallig of hier Kamervragen over zijn gesteld? Dit moeten we niet willen met zijn allen.

Oprecht een beetje gechoqueerd nu.
pi_163303336
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wilders is inderdaad niet de juiste man op de juiste plaats. Maar wel goed dat zo iemand er is en zich uitspreekt.
Oh, absoluut. Ik wil hem ook zeker niet de mond snoeren. Maar je moet begrijpen dat het mijn stijl niet is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303339
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:25 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ooit weleens in Assen/Hoogeveen geweest? Allemaal kebab zaken etc.
Dus de Nederlandse cultuur is verdwenen door het openen van kebabzaken in een paar Drentse steden?
pi_163303350
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afkeer is evenmin een gezonde drijfveer. Bovendien grenst het bij de PVV aan haat. En haat is nooit goed, vind ik.
"grenst"....goed dat je dat er even bij vermeld, want ik zie die "haat" niet. Het gaat om de "uitwassen" he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163303356
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dus de Nederlandse cultuur is verdwenen door het openen van kebabzaken in een paar Drentse steden?
Nou als ik 6star was zou ik het hier niet bij laten, want dat kan echt niet hoor. Wat denken ze wel niet, potverdrie.
pi_163303364
In mijn woonplaats - waar het trouwens heerlijk wonen is - bestaan snackbars naast kebabzaken. En Hollanders werken bij de shoarmaboer terwijl Marokkanen bij de snavkbarharses aan de slag gegaan.

Men leeft hier gemoedelijk samen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303366
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dus de Nederlandse cultuur is verdwenen door het openen van kebabzaken in een paar Drentse steden?
Shisha loungen,zwarte toko's, zwarte kappers ik nog wel even doorgaan. Als zelfs op het platteland geen Nederlandse cultuur te zien is, is het wel duidelijk dat Nederland geen cultuur heeft.
pi_163303375
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:30 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn woonplaats - waar het trouwens heerlijk wonen is - bestaan snackbars naast kebabzaken. En Hollanders werken bij de shoarmaboer terwijl Marokkanen bij de snavkbarharses aan de slag gegaan.

Men leeft hier gemoedelijk samen.
En waar mag dat zijn dan?
  Moderator zondag 26 juni 2016 @ 01:31:46 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163303376
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:25 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ooit weleens in Assen/Hoogeveen geweest? Allemaal kebab zaken etc.
kebab wat je hier koopt is net zo Turks als je Chinees Chinees is _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163303377
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

"grenst"....goed dat je dat er even bij vermeld, want ik zie die "haat" niet. Het gaat om de "uitwassen" he.
Dat is jouw mening, beste jongen. Ik vind de uitspraken van Wilders gemeen en hatelijk. Daarom kots ik op die man. Ik steek namelijk niet zo in elkaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303378
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afkeer is evenmin een gezonde drijfveer. Bovendien grenst het bij de PVV aan haat. En haat is nooit goed, vind ik.
Ik bedoelde dat er vaak wordt gesproken over angst zoals bij islamofobie of xenofobie terwijl afkeer niets met angst te maken heeft, in mijn ogen. Ook zie ik geen haat trouwens.
pi_163303385
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:31 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En waar mag dat zijn dan?
Het pittoreske Harderwijk, waar zo'n 15 procent van de inwoners Turks of Marokkaans is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303387
pi_163303388
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:30 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Shisha loungen,zwarte toko's, zwarte kappers ik nog wel even doorgaan. Als zelfs op het platteland geen Nederlandse cultuur te zien is, is het wel duidelijk dat Nederland geen cultuur heeft.
Heey 6star, ik werk als journalist op de binnenland-redactie van een grote krant. Ik sta behoorlijk te kijken hiervan en denk dat onze lezers in de Randstad ook niet weten dat het al zo erg is. Zou ik je wellicht een keer mogen interviewen over deze hachelijke situatie? Staat eventueel een kleine vergoeding tegenover.
pi_163303392
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:31 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat er vaak wordt gesproken over angst zoals bij islamofobie of xenofobie terwijl afkeer niets met angst te maken heeft, in mijn ogen. Ook zie ik geen haat trouwens.
Dat kan. Ik zie het wel. Wilders en zijn onderknuppels zijn in mijn ogen geen aardige mensen. Ze zijn naar, jaloers en gemeen. Niet mijn soort mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163303395
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:30 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Shisha loungen,zwarte toko's, zwarte kappers ik nog wel even doorgaan. Als zelfs op het platteland geen Nederlandse cultuur te zien is, is het wel duidelijk dat Nederland geen cultuur heeft.
Hebben de koeien geen oranje petjes aangetrokken met koningsdag? Jammer wel. Maar, het goede nieuws is dat wanneer we geen cultuur hebben deze ook niet kwijtgeraakt kan worden. Maken die mensen zich voor niks zorgen.
pi_163303400
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:30 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Shisha loungen,zwarte toko's, zwarte kappers ik nog wel even doorgaan. Als zelfs op het platteland geen Nederlandse cultuur te zien is, is het wel duidelijk dat Nederland geen cultuur heeft.
Ik weet niet of Assen en Hoogeveen doorgaan voor platteland, lijkt me toch vrij stedelijk gebied en voor Drentse begrippen zeker. In het dorp waar mijn moeder vandaan komt, hebben ze één restaurant, een Chinees restaurant, toch heb ik niet het gevoel dat ik Chinatown binnenrijd als ik er kom.
pi_163303413
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

kebab wat je hier koopt is net zo Turks als je Chinees Chinees is _O-
en blijkt dat Nederland geen cultuur heeft.
pi_163303427
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan. Ik zie het wel. Wilders en zijn onderknuppels zijn in mijn ogen geen aardige mensen. Ze zijn naar, jaloers en gemeen. Niet mijn soort mensen.
Dus die mensen kun je allemaal heel gemakkelijk generaliseren, maar hoe denk je over al die Marokkaans/Turks/Antiliaans tuig die je op social media voornamelijk tekeer ziet gaan. Ik vind die Pvv'ers soms ook maar rare mensen, maar die onderbuik gevoelens zijn niet gebasseerd op fantasie verhalen. Maar die mensen moeten zich dan maar niet zo aanstellen als ze geterroriseerd worden?
pi_163303438
quote:
6s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Amerikaanse cultuur met mosliminvloeden in Drenthe mensen.

Ik herhaal het maar even: in... Drenthe.

Plausibel verhaal.
Ik heb het even gemist.
pi_163303445
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:38 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dus die mensen kun je allemaal heel gemakkelijk generaliseren, maar hoe denk je over al die Marokkaans/Turks/Antiliaans tuig die je op social media voornamelijk tekeer ziet gaan. Ik vind die Pvv'ers soms ook maar rare mensen, maar die onderbuik gevoelens zijn niet gebasseerd op fantasie verhalen. Maar die mensen moeten zich dan maar niet zo aanstellen als ze geterroriseerd worden?
Ik woon op de plek met de meeste allochtonen in Nederland volgens mij (Rotterdam) en ben nog nooit een seconde geterroriseerd. Niet zoveel aandacht besteden aan internetgekkies - PVV of moslim - is het devies.
pi_163303448
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb het even gemist.
Open je ogen!!!
  Moderator zondag 26 juni 2016 @ 01:48:28 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163303509
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:37 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

en blijkt dat Nederland geen cultuur heeft.
Nederland barst van de eigen cultuur
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')