abonnement Unibet Coolblue
pi_163285947
HILVERSUM - Een kleine meerderheid van de Nederlanders zou zich graag in een referendum willen uitspreken over het Nederlandse lidmaatschap van de Europese Unie. Volgens een peiling onder 27.000 mensen door het programma Een Vandaag ziet 54 procent van de mensen wel iets in zo'n volksraadpleging.

Mocht het referendum er komen dan halen tegenstanders van het EU-lidmaatschap net geen meerderheid. De teller bijft steken op 48 procent van de ondervraagden uit het Een Vandaag-opiniepanel. 45 procent is voor lidmaatschap.

PVV-kiezers zijn de grootste tegenstanders van de EU, 94 procent is voor een 'nexit'. 50PLUS-stemmers volgen met 63 procent en SP'ers met 58 procent. D66-kiezers zijn uitgesproken pro-Europees. 85 procent wil dat Nederland deel blijft uitmaken van de EU. De partij wordt op de voet gevolgd door GroenLinks met 82 procent. PvdA (68), CDA (68) en ChristenUnie (61) staan ook positief tegenover het EU-lidmaatschap. De VVD-aanhang is verdeeld met 47 procent voor lidmaatschap en 45 tegen.

Van de ondervraagden zegt overigens 43 procent geen referendum te willen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)U-referendum___.html
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163285983
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:51 schreef 99.999 het volgende:
En daar profiteren we allemaal van immers ons bedrijfsleven is de motor van onze welvaart.
Dat zou m.i. een stuk beter kunnen. De welvaart van Nederland dan. Het "track-record" van het "bedrijfsleven" is m.i. niet zo best op dat gebied en ze maken volop misbruik van de door globalisering geboden kansen. Deze zijn niet perse in het voordeel van de NL werknemer.

Ik neem deze vraag even mee naar voren:

quote:
Lul niet. Nederland verdient jaarlijks ongeveer 8 miljard euro aan de EU.
Even een oprechte vraag: waar komt die 8 miljard dan precies vandaan?
Je zou zeggen dat Nederland dan teert op de verdiensten van wie precies?
En als je deze gedachtegang volgt dan zullen er dus ook landen zijn die verlies maken. Althans, dat moet wel. Hoe zit dat precies? Dan is dat ook weer de wereld uit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163286036
Het lijkt me voor Nederland veel onverstandiger om op eigen houtje uit de EU te stappen dan het is voor VK.

Als we dat nou samen zouden doen met bijvoorbeeld Duitsland, ala. Maar op eigen houtje zie ik echt geen heil in.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163286052
En nu?
pi_163286089
referendum en NL.
Wat zei Rutte ook nou weer?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163286212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:58 schreef Atak het volgende:
En nu?
Terug naar de orde van de dag.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:06:41 #7
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163286237
Je zou je moeten afvragen of er niet gewoon een wettelijke standaard voor referenda uitslagen zou moeten komen; dat vanaf een bepaald opkomstpercentage en met een uitslag boven een bepaalde grens (tweederde, bijvoorbeeld) een referendum (uitslag) automatisch BINDEND wordt.

Dat is het enige wat je als een ernstige tekortkoming van de Brexit kunt zien; dat het verschil tussen voor en tegen wel erg smal is.

Met een Nederlands EU referendum is, en wat dat betreft kun je de peilingen denk ik wel vertrouwen, de waarschijnlijkheid dat een meerderheid voor een Nexit stemt erg klein en de kans dat een GROTE meerderheid daar voor stemt verwaarloosbaar klein is. Dan heeft zo'n referendum dus ook domweg geen zin; zonde van het geld.

Het zou anders zijn als - bijvoorbeeld - nu (met de asielzoekerscrisis en zo) mevroi Merkel haar vrindje Erdogangster de EU in wil laten; dan krijg je een heel ander Nexit gevoel.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_163286497
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:06 schreef BaardaapAd het volgende:
Je zou je moeten afvragen of er niet gewoon een wettelijke standaard voor referenda uitslagen zou moeten komen; dat vanaf een bepaald opkomstpercentage en met een uitslag boven een bepaalde grens (tweederde, bijvoorbeeld) een referendum (uitslag) automatisch BINDEND wordt.

Dat is het enige wat je als een ernstige tekortkoming van de Brexit kunt zien; dat het verschil tussen voor en tegen wel erg smal is.

Met een Nederlands EU referendum is, en wat dat betreft kun je de peilingen denk ik wel vertrouwen, de waarschijnlijkheid dat een meerderheid voor een Nexit stemt erg klein en de kans dat een GROTE meerderheid daar voor stemt verwaarloosbaar klein is. Dan heeft zo'n referendum dus ook domweg geen zin; zonde van het geld.

Het zou anders zijn als - bijvoorbeeld - nu (met de asielzoekerscrisis en zo) mevroi Merkel haar vrindje Erdogangster de EU in wil laten; dan krijg je een heel ander Nexit gevoel.
Het ligt toch niet aan de uitslag van een referendum als de opkomst laag blijkt te zijn? (wat overigens ook al iets zegt)
pi_163286661
Peilingen van 1vandaag... Alleen peilen onder je eigen kijkers.. Lekker betrouwbaar.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:26:14 #10
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163286671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:06 schreef BaardaapAd het volgende:
Je zou je moeten afvragen of er niet gewoon een wettelijke standaard voor referenda uitslagen zou moeten komen; dat vanaf een bepaald opkomstpercentage en met een uitslag boven een bepaalde grens (tweederde, bijvoorbeeld) een referendum (uitslag) automatisch BINDEND wordt.

Dat is het enige wat je als een ernstige tekortkoming van de Brexit kunt zien; dat het verschil tussen voor en tegen wel erg smal is.

Met een Nederlands EU referendum is, en wat dat betreft kun je de peilingen denk ik wel vertrouwen, de waarschijnlijkheid dat een meerderheid voor een Nexit stemt erg klein en de kans dat een GROTE meerderheid daar voor stemt verwaarloosbaar klein is. Dan heeft zo'n referendum dus ook domweg geen zin; zonde van het geld.

Het zou anders zijn als - bijvoorbeeld - nu (met de asielzoekerscrisis en zo) mevroi Merkel haar vrindje Erdogangster de EU in wil laten; dan krijg je een heel ander Nexit gevoel.
Geef het tijd, misschien dat het nu een krappe meerderheid is maar dat wil nog niet zeggen dat dat over een aantal jaar nog steeds zo is. Het is niet voor niets dat anti EU partijen steeds groter worden. Dit zien we in heel Europa. Dit terwijl veel van deze partijen in het verleden er amper toe deden.

Het mooie is dat de vluchtelingenstroom bijvoorbeeld nooit opgelost gaat worden. De incompetente EU leiders willen onder een totaal misplaatst beeld van humanisme alles en iedereen in Europa opvangen al is daar geen draagvlak voor.
De bemoeienissen van Brussel, arrogantie van de Eurocraten en de lak aan het democratische proces in individuele lidstaten zorgen alsmaar voor een grotere hekel aan dit Fantasialand.

Ik ben altijd pro EU geweest omdat een goed functionerende EU goed is voor onze plaats op het wereldtoneel. Ik voel me ook Europeaan en ben lichtelijk trots dat ik deel uit mag maken van zo'n geweldig continent met zo'n rijke geschiedenis en tradities. Maar dat is het hem nu juist, de EU is gekaapt door mensen die nul respect hebben voor de culturen en tradities van de individuele lidstaten. Het moet een soort eenheidsworst worden. Daarbovenop hordes ongeciviliseerde barbaren die ons prachtige continent komen destabiliseren en verzieken. Nee, dan wordt het kiezen tussen twee kwaden, vertrekken of blijven, helaas dan maar vertrekken.

Geen schijndemocratische EU vol met marxistische waanideeën die ons worden opgedrongen zonder dat we daar enige invloed op hebben.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_163286711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Peilingen van 1vandaag... Alleen peilen onder je eigen kijkers.. Lekker betrouwbaar.
Dan weet je tenminste wat je krijgt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163286725
Ik zit niet op zo'n referendum te wachten. Eerst maar eens kijken hoe GB het buiten de EU gaat doen en of er iets terecht gaat komen van hervormingen binnen de EU.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:29:03 #13
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163286734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:17 schreef Elzies het volgende:
Het ligt toch niet aan de uitslag van een referendum als de opkomst laag blijkt te zijn? (wat overigens ook al iets zegt)
Beste Elzies, weet je wat mij nou eens een nuttig referendum lijkt? Het afschaffen van de waterschappen, of in ieder geval die waterschapsverkiezingen. De enige reden dat daarbij de opkomst de laatste keer nog iets voorstelde (44% in 2015) was dat ze gecombineerd werd met ándere verkiezingen tenslotte. Normaliter is de opkomst daarbij ruim onder de 30 %.

Anderzijds, zou 'de politiek' daar nou echt een referendum voor nodig hebben? Zeggen die opkomstpercentages feitelijk niet meer dan genoeg?

Ik vrees dat dat dus inderdaad niet genoeg is; het politiek establishment reageert tenslotte telkens weer verbaasd als het plebs het niet eens is met wat de mannetjes op het pluche voor ze besluiten. Sterker nog; dan is het probleem niet de mening van het plebs volk, het is het politiek instrument (het referendum) dat het probleem is! Althans volgens m'neer nepglimlach Rutte.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:47:18 #14
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163287037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:26 schreef Eiwitshake het volgende: de EU is gekaapt door mensen die nul respect hebben voor de culturen en tradities van de individuele lidstaten.
Het meest veelzeggend vond ik wat dat betreft de reactie van diverse buitenlandse politici over het Oekraïne associatieverdrag referendum; "ach die Nederlanders, dat is maar 0,5 % van de EU bevolking".

Dat is HET probleem met die EU; ze is veel te snel veel te veel gegroeid. Dat is ook gelijk waarom ik Turkije er echt niet bij wil; op 508,2 miljoen inwoners (van de EU in 2015, dus inclusief het VK) komen er dan in een keer 78,7 miljoen Turken bij. Oftewel 4,6 keer de bevolking van Nederland, oftewel (als je het VK er af trekt, 63,2 miljoen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17,7 % van de 'nieuwe EU'.

Neem nou Estland, Letland en Litouwen; daar wordt het luchtruim nu door verdragspartners bewaakt want .... nou ja, zie
http://noventas.mobi/inde(...)ische-bommenwerpers/

Wat kost die ongein? Is het dan ook niet logisch dat m'neer Putin zenuwachtig wordt? En euh .... had het niet eens aan ons (de inwoners van de 'oude' EU landen) gevraagd moeten worden of we die EU groei wel wilden?
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:47:46 #15
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163287046
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zit niet op zo'n referendum te wachten. Eerst maar eens kijken hoe GB het buiten de EU gaat doen en of er iets terecht gaat komen van hervormingen binnen de EU.
Dat laatste zie ik echt niet gebeuren, daar is de EU veel te log en rigide voor.

Maar GB is een interessant experiment dat wel eens een grote invloed kan gaan hebben op de rest van Europa, ongeacht of dat goed of slecht afloopt trouwens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163287569
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:47 schreef Molurus het volgende:

[..]
Maar GB is een interessant experiment dat wel eens een grote invloed kan gaan hebben op de rest van Europa, ongeacht of dat goed of slecht afloopt trouwens.
Zeer zeker. Geschiedenis is hier geschreven en de tijd zal het leren. Ik heb zelf het idee dat het vrijwel geen verschil gaat maken en dat de "problemen" veel te zwaar aangedikt worden. Maar ook dat zal de tijd ons leren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163287656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Geschiedenis is hier geschreven en de tijd zal het leren. Ik heb zelf het idee dat het vrijwel geen verschil gaat maken en dat de "problemen" veel te zwaar aangedikt worden. Maar ook dat zal de tijd ons leren.
Dat denk ik ook, er verandert uiteindelijk niet zo heel veel. Zoals gewoonlijk in dit soort discussies is de nuance weer ver te zoeken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_163287706
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:33 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, er verandert uiteindelijk niet zo heel veel. Zoals gewoonlijk in dit soort discussies is de nuance weer ver te zoeken.
Er is een prachtig precedent geschapen in ieder geval. En als het allemaal wel mee blijkt te vallen dan zal het bestuur zijn uiterste best moeten gaan doen om hun schaapjes tevreden te stellen. Want als er 1 schaap over de dam is... We gaan het meemaken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163287799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:54 schreef Bart2002 het volgende:
Even een oprechte vraag: waar komt die 8 miljard dan precies vandaan?
Je zou zeggen dat Nederland dan teert op de verdiensten van wie precies?
En als je deze gedachtegang volgt dan zullen er dus ook landen zijn die verlies maken. Althans, dat moet wel. Hoe zit dat precies? Dan is dat ook weer de wereld uit.
"Nederland droeg in 2014 ruim 4,7 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,2 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig."

https://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons

Dus waar die 8 miljard winst vandaan komt mag de kenner van de geldstromen ons vertellen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163287979
De betalingen komen uit de schatkist oftwel van iedereen en de subsidies die binnen komen zijn voor enkele bedrijfstakken.
pi_163303425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

"Nederland droeg in 2014 ruim 4,7 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,2 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig."

https://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons

Dus waar die 8 miljard winst vandaan komt mag de kenner van de geldstromen ons vertellen.
Tel er nog maar even bij op wat alle voordelen zijn voor het bedrijfsleven.
  zondag 26 juni 2016 @ 10:43:20 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163306062
Ja, laten we domme onderbuiktokkies stemmen over een of andere zwart-witte stelling, om te kijken wat de beste actie is in een ingewikkeld en complex dossier dat slechts enkelen doorzien. Daar zal Nederland beter van worden. :')
pi_163306090
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, laten we domme onderbuiktokkies stemmen over een of andere zwart-witte stelling, om te kijken wat de beste actie is in een ingewikkeld en complex dossier dat slechts enkelen doorzien. Daar zal Nederland beter van worden. :')
Waar doel jij precies op?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 26 juni 2016 @ 10:46:28 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163306109
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waar doel jij precies op?
Ik doel nergens op. Ik stel vrij vlak af dat een referendum over zoiets een compleet achterlijk idee is.
pi_163306177
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

"Nederland droeg in 2014 ruim 4,7 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,2 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig."

https://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons

Dus waar die 8 miljard winst vandaan komt mag de kenner van de geldstromen ons vertellen.
Klopt ja. We zijn met de EU begonnen omdat we teveel geld hadden. Er is geen enkel voordeel te behalen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  zondag 26 juni 2016 @ 10:54:36 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163306217
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:51 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Klopt ja. We zijn met de EU begonnen omdat we teveel geld hadden. Er is geen enkel voordeel te behalen.
Ik vind het eigenlijk wel makkelijk om even in België te kunnen gaan tanken zonder een visum aan te vragen en geld te moeten wisselen.
pi_163307834
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:51 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Klopt ja. We zijn met de EU begonnen omdat we teveel geld hadden. Er is geen enkel voordeel te behalen.
de hele EU biedt alleen voordeel aan de ambtenaren in brussel en grote bedrijven.
Onlangs investeerde men 3 miljard om het "stoplicht" systeem voor ingredientenlijsten tegen te houde....zo rolt de EU
(gezondheid burgers is dus minder belangrijk dan de lobby van multinationals).

Hoe eerde de EU sneuvelt hoe beter.
Dan maar gelijk de ambtenaren vervolgen voor corruptie en misdaden tegen de menselijkheid.
pi_163307852
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk om even in België te kunnen gaan tanken zonder een visum aan te vragen en geld te moeten wisselen.
geen pinpas?
pi_163308147
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk om even in België te kunnen gaan tanken zonder een visum aan te vragen en geld te moeten wisselen.
België moeten we dan ook gewoon annexeren.
Conscience do cost.
  zondag 26 juni 2016 @ 12:34:27 #30
3542 Gia
User under construction
pi_163308153
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk om even in België te kunnen gaan tanken zonder een visum aan te vragen en geld te moeten wisselen.
Want dat kon niet vóór de invoering van de EU?
Ik kon op vakantie gewoon pinnen. Ook in Spanje, Frankrijk en zeker in België.

Maar misschien was jij ten tijde van de invoering van de euro, 14 jaar geleden, nog te jong om te weten hoe het toen ging in het buitenland. En heb je alleen maar van verhalen dat we 'vroeger' buitenlands geld moesten gaan kopen bij de bank. En dat klopt, maar toen we eenmaal konden pinnen, kon je dat ook in landen met een andere valuta. Die Euro was nergens voor nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163308163
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Want dat kon niet vóór de invoering van de EU?
Ik kon op vakantie gewoon pinnen. Ook in Spanje, Frankrijk en zeker in België.

Maar misschien was jij ten tijde van de invoering van de euro, 14 jaar geleden, nog te jong om te weten hoe het toen ging in het buitenland. En heb je alleen maar van verhalen dat we 'vroeger' buitenlands geld moesten gaan kopen bij de bank. En dat klopt, maar toen we eenmaal konden pinnen, kon je dat ook in landen met een andere valuta. Die Euro was nergens voor nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je haalt wel mooi vanalles door elkaar _O-
  zondag 26 juni 2016 @ 12:36:33 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163308181
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:18 schreef flibber het volgende:

[..]

geen pinpas?
Lekker opgelicht worden door de wisselkoers. En dan heb je nog steeds geen visum.
  zondag 26 juni 2016 @ 12:36:53 #33
3542 Gia
User under construction
pi_163308189
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:34 schreef ems. het volgende:

[..]

België moeten we dan ook gewoon annexeren.
Neeje, herindeling van België en Nederland.
Boven de rivieren blijft Nederland. Noord-brabant, zeeland, limburg en vlaanderen wordt een nieuw land, bijvoorbeeld Groot Brabant?, en Wallonië mag bij Frankrijk.
  zondag 26 juni 2016 @ 12:37:22 #34
3542 Gia
User under construction
pi_163308195
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je haalt wel mooi vanalles door elkaar _O-
Zoals wat?
  zondag 26 juni 2016 @ 12:38:15 #35
3542 Gia
User under construction
pi_163308217
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lekker opgelicht worden door de wisselkoers. En dan heb je nog steeds geen visum.
We hebben voor België nog nooit een visum nodig gehad!
pi_163308237
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoals wat?
Wat niet in je post is eerder de vraag.
pi_163308238
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lekker opgelicht worden door de wisselkoers. En dan heb je nog steeds geen visum.
ja want voor de EU was het ook zo'n ramp ...
Echt, alsof er niks was voor de EU...
  zondag 26 juni 2016 @ 12:40:16 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163308264
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Want dat kon niet vóór de invoering van de EU?
Ik kon op vakantie gewoon pinnen. Ook in Spanje, Frankrijk en zeker in België.

Maar misschien was jij ten tijde van de invoering van de euro, 14 jaar geleden, nog te jong om te weten hoe het toen ging in het buitenland. En heb je alleen maar van verhalen dat we 'vroeger' buitenlands geld moesten gaan kopen bij de bank. En dat klopt, maar toen we eenmaal konden pinnen, kon je dat ook in landen met een andere valuta. Die Euro was nergens voor nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die euro is best handig als je even in België wilt gaan tanken en niet alsnog 10% meer wilt betalen omdat de bank een onredelijke wisselkoers (+kosten) aanhoudt.

En je hebt nog steeds geen visum nodig, je kunt rustig een baan zoeken net over de grens zonder enige problemen, dat soort dingen. Als de EU zou verdwijnen, zou het best snel terug kut worden.
pi_163308316
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die euro is best handig als je even in België wilt gaan tanken en niet alsnog 10% meer wilt betalen omdat de bank een onredelijke wisselkoers (+kosten) aanhoudt.

En je hebt nog steeds geen visum nodig, je kunt rustig een baan zoeken net over de grens zonder enige problemen, dat soort dingen. Als de EU zou verdwijnen, zou het best snel terug kut worden.
Gelukkig heeft iedereen dagelijks een visum nodig en woont 98% van Nederland vlakbij de grens.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163308322
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Die euro is best handig als je even in België wilt gaan tanken
Voor eigen gewin en het ontlopen van Nederlandse accijns is het een heel handig ding inderdaad.
Je zou zeggen dat de EU zich hiermee in de eigen voet schiet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 26 juni 2016 @ 12:44:29 #41
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163308332
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
je kunt rustig een baan zoeken net over de grens zonder enige problemen
Dat is niet geheel waar. Dat is zo eenvoudig niet. Je zult toch je diploma moeten omzetten bij het ministerie van onderwijs. Dat was voor de EU al zo en dat is nog steeds.
Ook voor de EU kon je gewoon in Duitsland ,Frankrijk werken of waar dan ook. Tot 1998 heb ik niet in Nederland gewerkt. Nooit problemen gehad om in Duitsland te werken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 26 juni 2016 @ 12:56:04 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163308604
Ik heb ooit een keer bij de sncb gesolliciteerd(jaar 2004) Ik ben 4 maanden bezig geweest om mijn HTS wtb diploma uit de begin jaren 80 te laten omzetten naar een Belgisch diploma. Ik moest zelfs het lesprogramma meesturen. Uiteindelijk was het me gelukt. Maar ja de functie was inmiddels al vergeven. Het ministerie van onderwijs in Brussel werkt in een zeer laag tempo.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163308917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:29 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Beste Elzies, weet je wat mij nou eens een nuttig referendum lijkt? Het afschaffen van de waterschappen, of in ieder geval die waterschapsverkiezingen. De enige reden dat daarbij de opkomst de laatste keer nog iets voorstelde (44% in 2015) was dat ze gecombineerd werd met ándere verkiezingen tenslotte. Normaliter is de opkomst daarbij ruim onder de 30 %.

Anderzijds, zou 'de politiek' daar nou echt een referendum voor nodig hebben? Zeggen die opkomstpercentages feitelijk niet meer dan genoeg?

Ik vrees dat dat dus inderdaad niet genoeg is; het politiek establishment reageert tenslotte telkens weer verbaasd als het plebs het niet eens is met wat de mannetjes op het pluche voor ze besluiten. Sterker nog; dan is het probleem niet de mening van het plebs volk, het is het politiek instrument (het referendum) dat het probleem is! Althans volgens m'neer nepglimlach Rutte.
De waterschappen hebben anders hard te werken nu, met al die overlopende sloten en stromen.
Maar de verkiezing slaat inderdaad nergens op.
pi_163308975
Het zal allemaal wel loslopen hoor. Handelen met landen buiten de EU gaat nu ook prima. En als je naar het buitenland reist buiten de EU nu ga je ook geen geld wisselen, je pint gewoon meteen wat op het vliegveld en als je daar bent kun je ook overal pinnen.
Eigenlijk kunnen we best zonder die EU.
pi_163309023
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:17 schreef flibber het volgende:

[..]

de hele EU biedt alleen voordeel aan de ambtenaren in brussel en grote bedrijven.
Onlangs investeerde men 3 miljard om het "stoplicht" systeem voor ingredientenlijsten tegen te houde....zo rolt de EU
(gezondheid burgers is dus minder belangrijk dan de lobby van multinationals).

Hoe eerde de EU sneuvelt hoe beter.
Dan maar gelijk de ambtenaren vervolgen voor corruptie en misdaden tegen de menselijkheid.
Besef je wel dat er een relatie is tussen de economie gevormd door zowel grote als kleine bedrijven, en de welvaart van de burgers.
pi_163309050
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:15 schreef Zolder het volgende:

[..]

Besef je wel dat er een relatie is tussen de economie gevormd door zowel grote als kleine bedrijven, en de welvaart van de burgers.
uiteraard maar soevereine landen die op bepaalde gebieden samenwerken is beter dan de EU (zoiets als de eeg dus...)
pi_163309056
Als we uit de EU gaan, mogen we dan straks ook weer roken in café's?
  zondag 26 juni 2016 @ 15:51:12 #48
3542 Gia
User under construction
pi_163312836
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Als we uit de EU gaan, mogen we dan straks ook weer roken in café's?
Van mij gerust. Maar niet in restaurants. Dat vind ik echt zo smerig.
  zondag 26 juni 2016 @ 15:57:42 #49
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163312979
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Als we uit de EU gaan, mogen we dan straks ook weer roken in café's?
Alles zal beter worden en beter op onze leefomgeving worden afgestemd.

Plus dat we na wat jaartjes buffelen echt omkomen in de Euro's. Kun je op vakantie naar Europa voor een daalder. Even het halve Italiaanse volk inschakelen om je vakantiewoning schoon te maken voor een gulden.
pi_163313402
Referendum voor een NEXIT!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')