abonnement Unibet Coolblue
pi_163279415
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




Hier verder over plakweer en dreumeskuchjes w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:39:38 #2
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163279564
Dan ga ik me eens verdiepen in een luchtbevochtiger. 3x woordwaarde!

En ik dagdroomde net zo fijn over een groot gezin en welke namen iedereen had.. en over een nieuw huis.. nieuw begin.. mmm. ben er helemaal zen door. jammer dat ik zo weer 'wakker' moet worden en over de rommel moet stappen om bij mijn bed te komen ;)
pi_163280329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:39 schreef faptist het volgende:
Dan ga ik me eens verdiepen in een luchtbevochtiger. 3x woordwaarde!

En ik dagdroomde net zo fijn over een groot gezin en welke namen iedereen had.. en over een nieuw huis.. nieuw begin.. mmm. ben er helemaal zen door. jammer dat ik zo weer 'wakker' moet worden en over de rommel moet stappen om bij mijn bed te komen ;)

Melba hoest ook vaak. Wij gaan naar de HA als ratelen overgaat in piepen en hij het duidelijk moeilijk heeft (neusvleugelen, intrekkingen onder de ribben, snel ademen, snelle hartslag, en ook bij plotseling hoge koorts nadat die eeeste gezakt was).

Reutelen kan geen kwaad, piepend uitademen is wel benauwdheid.

Hoestsiroop mag pas vanaf drie jaar toch? :@ luuf vind ik ook veel te heftig, prikkelt meer dan t goeddoet volgens mij :@

Zo'n luchtbevochtiger ook maar eens naar kijken (en naar de kinderarts als ik niet steeds vergeet te bellen) :')

En beterschap voor Rootje natuurlijk!
Kwak
pi_163280991
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Melba hoest ook vaak. Wij gaan naar de HA als ratelen overgaat in piepen en hij het duidelijk moeilijk heeft (neusvleugelen, intrekkingen onder de ribben, snel ademen, snelle hartslag, en ook bij plotseling hoge koorts nadat die eeeste gezakt was).

Reutelen kan geen kwaad, piepend uitademen is wel benauwdheid.

Hoestsiroop mag pas vanaf drie jaar toch? :@ luuf vind ik ook veel te heftig, prikkelt meer dan t goeddoet volgens mij :@

Zo'n luchtbevochtiger ook maar eens naar kijken (en naar de kinderarts als ik niet steeds vergeet te bellen) :')

En beterschap voor Rootje natuurlijk!
Je hebt tussikind van vsm, geen idee of t wat doet, lijkt er wel op maar saar vond het sowieso lekker :')

Luuf gebruiken wij wel bij dikke snot, maar ik kan mij voorstellen dat het niet fijn is als je luchtwegen snel geprikkeld zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_163281280
Reutelende dreumesboks.

Ik gooi het raam open en leg een doekje met wat tijmolie in de kamer. Als Frits een kroepaanval heeft gaan we stomen in de douche of buiten lopen.

Je dagdroom klinkt heerlijk Fap! Ik blijf voor je duimen dat het werkelijkheid wordt. O+

Ik heb vorige week een mindfulness training van acht weken afgerond. Ik merk zo veel verschil in hoe streng ik voor mezelf was en dat ik nu een stuk milder ben. Inclusief me niet schuldig voelen dat ik Mount Washmore niet heb weggewerkt, maar wel een uur heb zitten kalligraferen. Ik denk dat ik daardoor ook wel een leukere moeder ben.
pi_163282820
Ben ik weer met m'n dagelijkse veiligheidswaarschuwing 8-) Kruidvat zwemvleugels zijn ook onveilig: http://www.nu.nl/werk-en-(...)ge-zwemvleugels.html

Omdat we het hier laatst over die vleugels hadden, misschien dat iemand ze toen gekocht heeft ofzo.

Cholera dat klinkt fijn! Die training bedoel ik, of vooral het effect voor jou :)
pi_163282826
Dat was dus autocorrect hè, die Cholera :') Sorry Cholula :D
  zaterdag 25 juni 2016 @ 07:36:06 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163282830
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 07:32 schreef Amsel het volgende:
Ben ik weer met m'n dagelijkse veiligheidswaarschuwing 8-) Kruidvat zwemvleugels zijn ook onveilig: http://www.nu.nl/werk-en-(...)ge-zwemvleugels.html

Omdat we het hier laatst over die vleugels hadden, misschien dat iemand ze toen gekocht heeft ofzo.

Cholera dat klinkt fijn! Die training bedoel ik, of vooral het effect voor jou :)
:D

Beterschap voor de benauwde/hoestende kindjes.

Cho, klinkt fijn, zo'n cursus!

Ik las nog een droom van Fap, hoop dat het werkelijkheid gaat worden voor je :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Tante_Soesa op 25-06-2016 07:43:53 ]
pi_163282847
Cholera. _O- .

Beterschap voor de hoestende kindjes, wat naar!

Cholula, dat klinkt goed, het effect van die cursus! En kalligraferen is tof! Heb je ook een workshop gevolgd?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163282855
:D
Klinkt goed Cho! En hoopvol, ik start eind september met zo'n cursus
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163282873
Cholera _O-

Ik kan echt iedereen de cursus aanbevelen!

DAD ik heb de workshop bij Joyce gevolgd, ontzettend tof. Ik kan er geen klap van, maar ik vind het heerlijk om voor mijn doen mooie letters en woorden te maken. :D
pi_163282942
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 07:51 schreef Cholula het volgende:
Cholera _O-

Ik kan echt iedereen de cursus aanbevelen!

DAD ik heb de workshop bij Joyce gevolgd, ontzettend tof. Ik kan er geen klap van, maar ik vind het heerlijk om voor mijn doen mooie letters en woorden te maken. :D
Diezelfde workshop heb ik ook gevolgd. Het is voor mij ook vooral iets wat ik leuk vind, niet zozeer iets waar ik goed in ben. :D. Het werkt ook wel rustgevend, vind ik.

On topic: ik zag gisteren ineens twee nieuwe kiezen bij mijn dreumes! When did that happen? :+.
Vanmiddag gaan we hem zijn pakje (broek + overhemd) voor de bruiloft laten passen, ik ben zo benieuwd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163283084
Kiezen *O*
En spannend, 't pak, ik duim!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163283557
Kiezen! Zonder drama?
Heel veel plezier met het pakje passen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:08:30 #15
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163290532
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 07:51 schreef Cholula het volgende:
Cholera _O-

Ik kan echt iedereen de cursus aanbevelen!

DAD ik heb de workshop bij Joyce gevolgd, ontzettend tof. Ik kan er geen klap van, maar ik vind het heerlijk om voor mijn doen mooie letters en woorden te maken. :D
Wie is joyce?
Ik wil ook meer handlettering skills!

Ro voelt zich een stuk beter, maar die hoest! Arm kindeke.

En kak. Helemaal vergeten dat mn man's oom 50 wordt vandaag. Nu slaapt ro en om nou tijdens etenstijd te gaan wordt ook weer zo wat.. En daarna is het alweer bedtijd.
Tips? Alleen gaan wordt nooit zo geaccepteerd, maar ro's slaap gaat eigenlijk voor alles.
Moeilijk moeilijk :{
pi_163290607
Ik heb nooit mijn kinderen wakker gemaakt voor iets waarvoor ik niet perse NU de deur uit zou moeten :N

DaD wat leuk!
pi_163290684
Joyce: http://www.kijkkalligrafie.nl

En lastig qua slaaps.. Wij maken Lucas een enkele keer wakker, maar wel alleen als hij al een poos heeft getukt. Maar hij is natuurlijk al wel een stukkie ouder en regelmatiger enzo.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163290737
Wat fijn dat de cursus zo'n positief effect heeft Cho! Geniet ervan. :)

Kiezen bij DaD's dreumes! *O* Hoop dat het drama idd minimaal is gebleven.

Fap, hoezo wordt alleen gaan niet geaccepteerd? Anderen kunnen toch niet beslissen hoe jullie op bezoek gaan. :{w

030 stikt van de evenementen en festivalletjes dit weekend, dus wij zijn lekker de hort op geweest met Ketel. Was weer even geleden dat ik hem een paar uur achter elkaar in de Tula had, maar ging prima. Hapje gegeten hier, kleding gekocht daar, Ketel keek zijn ogen uit en heeft zelfs nog even gespeeld met een ander meisje in een winkel! O+ Het ging hier laatst toch over de verbazingwekkende social skills van onze kroost? Ketel heeft ze blijkbaar ook meer dan ik. :') _O-
pi_163291962
Down the rabbithole is ook dit weekend in m'n "achtertuin". Gelukkig is het baggerweer waardoor er pendelbussen worden ingezet. Geen problemen met drukte en parkeren :7 *O*

Kiezen zonder problemen! *O* superfijn!

Social skills O+ zonder gêne tegen iedereen overenthousiast hallo kunnen zeggen zonder dat men denkt dat je een mafketel bent is een van de voordelen van jong zijn

Oja, en noooooit een kind wakker maken. Gewoon een willekeurige God op je knieën bedanken dat je kind slaapt
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:04:01 #20
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163295901
bedankt voor de tips. :D
we gaan nu alle twee niet naar de verjaardag. Man had sowieso al geen zin en ik ga ro niet achter laten. Slaap boven alles.. Jammer genoeg denkt ro daar anders over :')

Ketel met social skills. Soms zou ik ook weleens als een 1 jarige willen spelen en contact maken. Toch een stuk makkelijker dan als 30jarige
:')
pi_163297037
Ja, ik zat ook al zo'n cursus te denken maar vind hem vrij prijzig. Wordt nergens vergoed toch?

Nog meer kindjes die laat slapen sinds dat de klok vooruit is gegaan? Mevrouw slaapt bijna elke avond niet voor half 10... Enige tips zijn heel welkom :')
pi_163298308
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:51 schreef Cholula het volgende:
Als Frits een kroepaanval heeft gaan we stomen in de douche of buiten lopen.

Pseudo-kroep, hoop ik?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 26 juni 2016 @ 00:27:44 #23
344469 Amsel
zonder t
pi_163302472
Wij hebben misschien opeens een oppas gevonden :o Die hadden we sinds de verhuizing nog niet, en ik had al wel wat op die babysit-websites zitten kijken maar vond het toch lastig om een wildvreemde voor zoiets te benaderen. Vanmiddag vroeg het kassameisje (autocorrect maakt er kassamedewerker van - hoe correct :D ) bij de AH opeens of ik soms een oppas zocht en bood zichzelf aan! Is ook een wildvreemde natuurlijk, maar toch anders :@ We gaan haar in ieder geval eens uitnodigen om verder kennis te maken. Zou fijn zijn als het wat wordt, want we gaan echt nooit weg zonder dreumes en het wordt wel weer een tijd :@
pi_163306239
Dat zou een mooie vondst zijn Amsel.
Wij hadden een meisje gevondeb dachten we, maar ze zei elke afspraak af, en nu heeft ze n maag verkleining gehad dus ook uit de running.
Maar goed was er al klaar mee omdat ze dr afspraken niet nakwam.

Dreumes social skills. Die zou ik ook wel willen hebben ja.

Onze troel is gek op knutselen.

S. 2014
J. 2016
  zondag 26 juni 2016 @ 13:04:06 #25
344469 Amsel
zonder t
pi_163308784
Oh wat ziet dat er leuk uit! Ik heb verven nog steeds niet aangedurfd, veel te bang voor de troep :D
pi_163309246
Dit is waterverf, dus dat valt mee en we hebben standaard een zeil op de tafel :+

En in het ergste geval gaat ze gelijk onder de douchen.

Klei is het enige dat ik nog niet aandurf met onze kliko.
S. 2014
J. 2016
pi_163309312
Ons Kdv laat af en toe de baby's en dreumesen vingerverven in hun luier, op een vel op de grond. Hartstikke leuk en dan hoef ik thuis voorlopig nog niet te verven ;)
pi_163309444
Met mijn oudste kon ik ook zo lekker trutten met verf etc helaas heeft huidige dreumes een aandachtsspanne van een pissebed dus dan vind ik het allemaal teveel moeite :@
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_163324687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:12 schreef Skittles het volgende:
Down the rabbithole is ook dit weekend in m'n "achtertuin". Gelukkig is het baggerweer waardoor er pendelbussen worden ingezet. Geen problemen met drukte en parkeren :7 *O*

Oh grappig, dan heb ik dit weekend in jouw achtertuin rondgebanjerd. :+ . Waren wel erg goede optredens (ik ging eigenlijk speciaal beetje voor PJ Harvey O+ ), maar ben begin van de middag naar huis gegaan. Anderhalve dag in de modder vond ik wel weer genoeg.

Verder eens met het slaapdilemma. Ik ga dan inderdaad vaak rond etenstijd, maar dat overleg ik van tevoren even. Als dat niet kan, dan ga ik alleen (of mijn vriend). Is ook omdat I op doordeweekse kdv-dagen meestal toch wat minder slaapt, en dat haalt ze in door in het weekend vaak middagslapen te doen van 3 uur (en dan 's nachts ook normale slaaptijden). Dat heeft ze kennelijk nodig, dus ik ga haar niet wakker maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163325535
*Schuift binnen

:W Mijn baby is een dreumes O+
pi_163325819
Hi Mina!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163325947
Het regent nieuwe dreumesjes! Welkom *O* !

Ik negeer even dat die van mij over minder dan drie maanden een peuter wordt :X stop de tijd!
pi_163326165
Gefeliciteerd en welkom Mina! *O*
pi_163326822
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Het regent nieuwe dreumesjes! Welkom *O* !

Ik negeer even dat die van mij over 5 weken een peuter wordt :X stop de tijd!
Fixed :7 en +1 dus.
S. 2014
J. 2016
pi_163327222
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef Minarosa het volgende:
*Schuift binnen

:W Mijn baby is een dreumes O+
Gefeliciteerd met jouw dreumes!!! *O* ze blijven toch UD-lingen O+
  maandag 27 juni 2016 @ 00:05:13 #36
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163329615
Hoi minarosaaaaaa! :*

Ik ben net een daagje bij m'n ouders geweest met ro. Wat is zij toch stapelgek op mijn vader. En wat is dat héérlijk om te zien. Had hij ook we nodig, want hij heeft afgelopen week de mri gehad om alles uit te sluiten. Vrijdag weten we meer. Horen we eerder iets dan is het foute boel :'(
Dus laten we hopen dat het pas vrijdag wordt!
Zijn ook nog even naar de lakenfeesten gegaan in leiden en wat baalde ik dat ik mijn draagdoek was vergeten. ;( overal live muziek, drukte en veel mensen.. Kinderwagen is dan niet praktisch met al die rokers :( en een beetje voort willen bewegen.

Ze was in de auto in slaap gevallen en m'n man heeft haar slapend uit kunnen kleden, in de slaapzak en in haar eigen bed kunnen leggen. :o
Ik lig nu dus super aso breeduit in bed. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. O+
pi_163332756
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef Minarosa het volgende:
*Schuift binnen

:W Mijn baby is een dreumes O+
Welkom! De lichting juni komt binnenvallen O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163332790
Welkom Mina!! Nu weet ik eindelijk wanneer al die baby's jarig zijn die ergens in die blur na de geboorte van Sjaak zijn geboren...

Ro en opa en oma O+

Sjaak is nog steeds ziek :{ hij gaat dus niet naar het kdv vandaag. Vooral nog veel huilepieps en dan vind ik het fijner als hij bij mijn moeder is.
pi_163334142
Gefeliciteerd Mina! *O*

Al die zieke ukjes hier. :o N. was wat jengelig de laatste tijd en heeft een dagje lichte verhoging gehad, maar verder lijkt er niet zoveel meer aan de hand. Ze is wel weer over op 2 slaapjes (op onmogelijke tijdstippen :P ) nadat ze eigenlijk al 2 weken over was op 1 slaapje. :') Wellicht dat het lopen haar zoveel energie kost dat ze weer wat bij moet tukken.

De nachten zijn onverminderd onrustig en icm met mijn slaapgebrek door de zwangerschap gaat dat dus helemaal top. :')

Ro en opa. O+ Hopelijk goed nieuws vrijdag Fap. :* N. blijft bang voor mijn overenthousiaste schoonmoeder. Huilen, niet normaal. :@ :D Na een half uurtje is ze vaak wel gewend, maar elke keer begint het weer van voor af aan. Ik hoop vooral voor oma dat het snel goed komt.

N. kan sinds gisteren zelf op de Wheelybug klimmen en er mee rondrijden, trots dat ze is. :D O+ De losse pasjes gaan ook steeds beter, al blijft kruipen natuurlijk nog wel makkelijker. Op schoentjes lukt het allemaal nog niet zo goed, maar ook at komt wel. :s)
pi_163334413
Welkom Minarosa en kersverse dreumes!

N op de wheelybug :). J snapt nog niet hoe hij zijn voeten moet bewegen op een loopauto. Hij is meestal ook nog net te klein om goed met zijn voeten bij de grond te kunnen.

Beterschap voor Sjaak!

Ro zo moe van alle indrukken O+.
Wij hadden gisteren een drukke (feest)dag. Onderweg in de auto van locatie naar locatie viel J steeds in slaap. Dus toen het kon, ben ik maar een poosje in de auto blijven zitten, zodat hij even wat langer kon slapen. De andere kleintjes werden in campingbedjes te slapen gelegd, maar dat hoeven we met J niet te proberen. Zo kwam hij in ieder geval de middag door. Hij heeft ontzettend veel gelopen, alles bekeken wat de grote kinderen deden, werd op een loopauto geduwd door zijn nichtje van een half jaar ouder O+ en viel op de terugweg naar huis in slaap. Om vervolgens tot 22u hyperactief te zijn en 's nachts ook steeds wakker. Veel indrukken te verwerken dus. Net was hij krap 2 uurtjes wakker en begon hij al weer te gapen.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:48:10 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_163334832
Beterschap met Sjaak, MevrouwCactus :* ;(

Verder hoi! Gefeliciteerd en welkom minarosa!
disclaimer
pi_163335299
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
Beterschap met Sjaak, MevrouwCactus :* ;(

Verder hoi! Gefeliciteerd en welkom minarosa!
Hoi! Hoe is het bij jullie? Hoe gaat het met Mauwtje?
  maandag 27 juni 2016 @ 11:34:01 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_163335789
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hoi! Hoe is het bij jullie? Hoe gaat het met Mauwtje?
Ja, het gaat met ons eigenlijk allemaal wel goed! Al ben ik wel een beetje zenuwachtig omdat ons dak er vandaag af gaat. Er komt wel een nieuwe op maar toch :')
En Mauw is erg aan het experimenteren met het begrip "mijn", dat is wel uitdagend soms :')

Hoe is het met joú? Er lijkt maar geen rust in te komen, of wel?
disclaimer
pi_163336130
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Welkom Mina!! Nu weet ik eindelijk wanneer al die baby's jarig zijn die ergens in die blur na de geboorte van Sjaak zijn geboren...

Herkenbaar! Ik heb dat met alle ukkies die tussen nu en oktober zijn geboren :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163336434
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, het gaat met ons eigenlijk allemaal wel goed! Al ben ik wel een beetje zenuwachtig omdat ons dak er vandaag af gaat. Er komt wel een nieuwe op maar toch :')
En Mauw is erg aan het experimenteren met het begrip "mijn", dat is wel uitdagend soms :')

Hoe is het met joú? Er lijkt maar geen rust in te komen, of wel?
Klinkt als een goed feestje, het dak eraf ;) gaat het ook door in de regen enzo?

Hoeveel dingen in jullie huis heeft Mauw ondertussen geclaimd als "mijn"? En hoeveel dingen heb je al voor haar moeten verstoppen?

Euh ja... met mij gaat het wel, denk ik. Ben doodop van alles en heb dagen waarop ik alleen maar moe ben en kan janken omdat niets loopt zoals ik wil. Andere dagen zijn wat beter.
Ik kan echt niet wachten tot we het traject van vrouw achter de rug hebben, dan kan ik eerst 2 weken nonstop slapen en daarna op vakantie. Iets met zon/zee/strand en niets doen.
Nog 4 maanden...
pi_163338462
Jee Cactus wat een moeilijke tijd zo -O- . Duurt nog lang ook. Kan me er niet zoveel bij voorstellen behalve dat het heel zwaar moet zijn. Dikke kus :* en als je Sjaak een keertje hier wil droppen en zelf wat leuks wil doen is dat altijd prima! (Dichtbij Amsterdam enzo).
pi_163338494
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, het gaat met ons eigenlijk allemaal wel goed! Al ben ik wel een beetje zenuwachtig omdat ons dak er vandaag af gaat. Er komt wel een nieuwe op maar toch :')
En Mauw is erg aan het experimenteren met het begrip "mijn", dat is wel uitdagend soms :')

Hoe is het met joú? Er lijkt maar geen rust in te komen, of wel?
Sinds Annie gisteren met Mauwtje de Mij-NeeMij-NeeMij-NeeMij discussie over De Fisherprice Bus had is het begrip MIJ hier ook geland.. Dus hadden we vanmorgen discussie over: Mijn telefoon, de afstandsbediening, Cas z'n FanFanHert en De Banaan.

Die laatste heb ik haar maar laten winnen, anders werd het zielig :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2016 13:35:24 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 13:45:18 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_163338695
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Sinds Annie gisteren met Mauwtje de Mij-NeeMij-NeeMij-NeeMij discussie over De Fisherprice Bus had is het begrip MIJ hier ook geland.. Dus hadden we vanmorgen discussie over: Mijn telefoon, de afstandsbediening, Cas z'n FanFanHert en De Banaan.

Die laatste heb ik haar maar laten winnen, anders werd het zielig :') .
:') :') sorry :')

Cactus: Alles wat zij vast heeft en wat iemand anders aan wil raken dus.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Klinkt als een goed feestje, het dak eraf ;) gaat het ook door in de regen enzo?

Hoeveel dingen in jullie huis heeft Mauw ondertussen geclaimd als "mijn"? En hoeveel dingen heb je al voor haar moeten verstoppen?

Euh ja... met mij gaat het wel, denk ik. Ben doodop van alles en heb dagen waarop ik alleen maar moe ben en kan janken omdat niets loopt zoals ik wil. Andere dagen zijn wat beter.
Ik kan echt niet wachten tot we het traject van vrouw achter de rug hebben, dan kan ik eerst 2 weken nonstop slapen en daarna op vakantie. Iets met zon/zee/strand en niets doen.
Nog 4 maanden...
hoe gaat het met de behandelingen?
En ja, waarschijnlijk merk je dan pas hoezeer deze periode aan je vreet. Achteraf.
En "hoe gaat het" is ook een stomme vraag eigenlijk. Ik kon daar ook niet zo veel mee. Dus ik zal 'm pas na deze hele heksenketel weer aan je stellen, ok? :* hou vol!
disclaimer
pi_163339034
Oh dat klinkt gezellig, het mijn mijn trucje. Dat is hier nog niet aangeleerd, dus mooi houden zo nog ff ;)

Klinkt heftig Cactus! :*

Nieuwe dreumes, welkom!

Gisteren een geweldige dag gehad bij mijn oma. Mijn nichtjes van ondertussen alweer rond de 18 (wat vliegt de tijd!) hebben heerlijk met R gespeeld. Zodra hij zich thuis voelt gaat hij helemaal de clown zijn. :D Net kende hij ook voor het eerst de naam van zijn zwemvriendje! Zijn zwemvriendje was eerder met eerste woordjes maar R gaat nu als een speer met zich duidelijk maken. Nou ja, in half verstaanbaar Fries, maar voor ons te begrijpen vaak. Zo geweldig mooi, die taalontwikkeling.
Oh en ik zie zojuist een pindakaas afdruk op mijn shirt die er niet af te vegen is. _O-

Zojuist moest R. huilen om het zandkasteel. Een zielig einde vond hij. Daarna ook huilen om Teletubbies (zou ik ook om moeten huilen wat waardeloos programma :@ :') ) en toen maar snel wat gaan eten. Bleek hij gewoon doodmoe... Gister zonder slaap de dag door gekomen want op bed met papa was gillen, dus dan maar niet slapen, maar vandaag inhalen dus.
pi_163346134
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Oh grappig, dan heb ik dit weekend in jouw achtertuin rondgebanjerd. :+ . Waren wel erg goede optredens (ik ging eigenlijk speciaal beetje voor PJ Harvey O+ ), maar ben begin van de middag naar huis gegaan. Anderhalve dag in de modder vond ik wel weer genoeg.

Verder eens met het slaapdilemma. Ik ga dan inderdaad vaak rond etenstijd, maar dat overleg ik van tevoren even. Als dat niet kan, dan ga ik alleen (of mijn vriend). Is ook omdat I op doordeweekse kdv-dagen meestal toch wat minder slaapt, en dat haalt ze in door in het weekend vaak middagslapen te doen van 3 uur (en dan 's nachts ook normale slaaptijden). Dat heeft ze kennelijk nodig, dus ik ga haar niet wakker maken.
Leuk! Het weer zat je dan alleen niet mee zeg :{

Gefeliciteerd Mina! *O*

Beterschap met Sjaak :*
pi_163346837
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:') :') sorry :')

Cactus: Alles wat zij vast heeft en wat iemand anders aan wil raken dus.

[..]

hoe gaat het met de behandelingen?
En ja, waarschijnlijk merk je dan pas hoezeer deze periode aan je vreet. Achteraf.
En "hoe gaat het" is ook een stomme vraag eigenlijk. Ik kon daar ook niet zo veel mee. Dus ik zal 'm pas na deze hele heksenketel weer aan je stellen, ok? :* hou vol!
De behandeling slaat aan en dat is natuulijk waar je het voor doet. Maar toch maakt het alles niet minder zwaar. Morgen chemo nr. 10, daarna nog 6. Het is echt aftellen nu.
"Hoe gaat het" negeer ik meestal gewoon ;) Dan praat ik over Sjaak want dat vinden mensen altijd leuk om te horen.
pi_163347160
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Jee Cactus wat een moeilijke tijd zo -O- . Duurt nog lang ook. Kan me er niet zoveel bij voorstellen behalve dat het heel zwaar moet zijn. Dikke kus :* en als je Sjaak een keertje hier wil droppen en zelf wat leuks wil doen is dat altijd prima! (Dichtbij Amsterdam enzo).
Ik moet eerlijk zeggen dat het qua ziekzijn van vrouw hartstikke meevalt hoor, wat dat betreft is het niet zwaar. Ze is heel moe, eigenlijk altijd. En daardoor ben ik van een gezin van 2 ouders en 1 kind eigenlijk verschoven naar 1 ouder, 1 kind en 1 iemand die ook niets kan. Dus alles komt op mijn schouders, huishouden, boodschappen, leuke dingen doen met Sjaak, en dan nog werken. Dat maakt het vooral zwaar. En ik kan het niet altijd hebben. Twijfel al een paar dagen om me ziek te melden op werk, maar de drempel is te hoog. Ik ben ook niet ziek, alleen heel moe.

Maar goed, Sjaak en ik komen graag een keer bij jullie op bezoek. Hij is heel benieuwd naar Annie en ik wil graag Tas-knuffelen!
pi_163353681
Cactus. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163353684
Tja, weet je.. Je bent nu mantelzorger hè, je neemt zorgtaken op je en dat gaat natuurlijk ten koste van je energie. En enorm moe zijn kan je functioneren op je werk wel in de weg staan. Bedenk goed wat er gebeurt als je ondanks je moeheid toch door zou gaan. Hou je het vol? Of niet? Gaat je werk er onder lijden? Of jij zelf? Of gaat het nog wel met wat rustpunten hier en daar? Ziekmelden kan, je zou ook kunnen overleggen met je werkgever of er ruimte is voor jou om rust te nemen. Taken afstoten of eerder naar huis, of af en toe een bijkomdag? Of een constructie met zorgverlof? Daar hebben zij op de lange termijn ook meer aan dan aan een oververmoeide Cactus die zich dan uiteindelijk ziek meldt, lijkt mij.

En Tasknuffelen is echt e-norm therapeutisch, dus kom vooral O+
pi_163353966
Hier slapen ze. NET }:| . Annie denk ik last van tanden die op doorkomen staan. Tas van.. tja, geen idee. Baby-zijn. Of altijd op de tweede plek komen en 's avonds even wat aandacht opeisen. Volstrekt begrijpelijk van beide kindjes, maar ik begin me af te vragen of er nog avonden komen dat ik gewoon weer eens even iets voor mezelf kan doen in plaats van wisseldienst dreumes-baby-dreumes-baby draaien -O- .

Annie moest denk ik ook even het drukke weekend afreageren. Zaterdag verjaardag van neefje in Groningen. Gisteren ook druk met dreumesmeet. Veel auto-uren, spelen, nieuwe gezichten. Dus vandaag even een kort lontje en de kont tegen de krib en dus was alles NEE, NIET en MIJ. Soms ging dat door elkaar :') .. dan krijg je dit soort gesprekken:

"Kom lieverd, we gaan lekker fruit eten."
"NEE NIE FUIT ETE NEE NIE :( "
"Jawel joh, is lekker! Kom maar in de stoel zitten."
"MIJ STOEL! }:| "
"Eh. Ja. Prima. Kom je zitten dan, in JOUW stoel?"
"NIE JOU STOEL NEE MIJ STOEL"
"Jahoor. Jouw stoel. *Tilt haar in stoel*. Kijk, peer voor jou."
" NIE PEEH ;( "
" Okay. Goed. Geen peer. Dan eet ik die peer wel. Wil je dan een banaan?"
"ANNE PEEH ;( ANNE PEEH ;( ANNE PEEH ;( ANNE PEEH MIJ PEEEEEEEH!"

Tralalalalalala.
  maandag 27 juni 2016 @ 22:03:59 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_163354294
Annie O+ _O-

Mauw ligt er overigens ook pas een half uur in. Het dreunt allemaal nog een beetje na :')
disclaimer
pi_163354918
:D . Razz, als jij opschrijft hoe dat gaat met Annie dan lees ik letterlijk gesprekken tussen mij en I terug van een half jaar geleden. Het is dus echt een fase, I is nu wat minder geworden van het mij mij mijn.

(Daar is wel weer iets nieuws voor in de plaats gekomen. Ze praat nu soms tegen me alsof ik haar kind ben, en zij de moeder.
Ik: Dus deze week ga je over naar de peutergroep, en daar zijn ook al kindjes die je kent, Weet je wie?
I: Ja, B.orisje!!
Ik: Ja, en ook E.spen en H.ugo.
I kijkt moeilijk. "Nee, mama, niet H.ugo. H.ugo is niet meer.
Ik: Oh nee, dat is waar. H.ugo is verhuisd, hij woont nu in een ander huisje.
I: Ja, H.ugo huist. Goed zo, mama.

:') . )

Cactus, sterkte.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 juni 2016 @ 22:21:34 #58
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163355091
psshhh hebben jullie allemaal gemeet zonder ons?
Ro is heus wel lief hoor! Oke, oke.. ze pakt weleens wat drinkflessen af, klautert over kinderen heen, huilt wanneer ik niet in het zicht ben of ik aandacht geef aan andere kindjes, maar verder is ze heel makkelijk. Of ligt het soms aan mij?
Omdat ik het liefst in een hoekje zit en alles aan me voorbij laat gaan?
Haha nee hoor, ik vind het super leuk om te lezen! maar zonder foto's is het allemaal hoax!

Verder baal ik enooooorm. Het huis dat we op het oog hadden is verkocht en ons b-keuze huis ook.
Nu moeten we dus wel verder met het huis waar we al mee bezig waren om te kopen, maar daar is de lol zoooooo vanaf dankzij die *&^#&$(*#&$(*@&$ verkoopster (die niet reageert -omdat ze een begrafenis heeft / op vakantie is / haar telefoon niet opneemt / onbereikbaar is / er niet meer woont en een dag later toch weer wel / etc )

Ro hoest nog steeds als een zeehondje, maar het lijkt wel beter te gaan O+


Cactus, kun je geen zorgverlof opnemen?
Je leeft nu 2 personen. dakannie denk aan jezelf he :*
  maandag 27 juni 2016 @ 22:33:32 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163355564
Volgens mij was het vanwege ruimte een beetje beperkt tot de baby's die tot en met november/begin december zo'n beetje geboren waren, die vorig jaar ook daar gemeet hadden, fap ;)

Maarreh, gaan wij nog meeten? Wanneer begint jouw varkansie? (Oh kan ook per dm natuurlijk).
Kwak
pi_163355825
Hey maar Razz, zo heb je wel mooi even een stuk peer gegeten! ^O^ (en/of een stuk banaan) moeder-win!
pi_163357045
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Tja, weet je.. Je bent nu mantelzorger hè, je neemt zorgtaken op je en dat gaat natuurlijk ten koste van je energie. En enorm moe zijn kan je functioneren op je werk wel in de weg staan. Bedenk goed wat er gebeurt als je ondanks je moeheid toch door zou gaan. Hou je het vol? Of niet? Gaat je werk er onder lijden? Of jij zelf? Of gaat het nog wel met wat rustpunten hier en daar? Ziekmelden kan, je zou ook kunnen overleggen met je werkgever of er ruimte is voor jou om rust te nemen. Taken afstoten of eerder naar huis, of af en toe een bijkomdag? Of een constructie met zorgverlof? Daar hebben zij op de lange termijn ook meer aan dan aan een oververmoeide Cactus die zich dan uiteindelijk ziek meldt, lijkt mij.

En Tasknuffelen is echt e-norm therapeutisch, dus kom vooral O+
Ik las dit bericht voor ik onder de douche ging en heb toen een constructie bedacht met 4 of 5 weken 1 dag zorgverlof per week, waarbij ik op andere dagen wat extra werk en hopelijk maar 4 uur zorgverlof hoef op te nemen voor een hele dag vrij. Morgen eens bij P&O navragen of het kan zoals ik heb bedacht...
Kan ik mooi op die dag komen Tasknuffelen O+
pi_163358097
Er zijn wel foto's hoor Fap! Hier een expres kleine versie van een overzichtje (ik weet ff niet zo goed wie z'n uk liever niet herkenbaar op internet wil hebben :@ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 28 juni 2016 @ 00:00:36 #63
73386 Fazz
onderweg
pi_163358718
Annie :D O+ Ik herken het gesprek :')

Ik heb F vanavond bij m'n schoonouders gebracht, slapen in de auto deed hij niet maar om 9 was hij daar echt knock-out :+

Cactus :* heftige tijden zo voor jullie alle 3! Zo'n constructie met zorgverlof klinkt goed, hopelijk is dat snel te regelen en kun jij ook weer wat opladen!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 05:35:19 #64
344469 Amsel
zonder t
pi_163360991
Cactus ik vind het knap dat je überhaupt nog op je benen staat. Ik zou het zeker met je werkgever bespreken. Ik heb ooit (om een hele andere reden hoor) aangegeven dat ik even minder wilde/kon werken om erger te voorkomen, en daar werd heel goed op gereageerd. Beter dat je nu even wat gas terugneemt, dan dat je door blijft gaan maar uiteindelijk toch compleet omvalt. Je zorgt al zo goed voor je vrouw en Sjaak, zorg ook goed voor jezelf :*

Verder die gesprekjes O+ Hier heeft dreumes eindelijk de betekenis van "samen" ontdekt. Ongeveer. Volgens dreumes betekent "samen" dat een ander kindje met tof speelgoed het aan haar moet geven, dus ze commandeert andere kindjes steeds dat ze samen moeten doen en pakt dan hun speelgoed af _O- Maar andersom gaat dat niet op natuurlijk :{w
pi_163361303
Zo, dat was weer even geleden, een rug vol poep...
pi_163361330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 07:58 schreef lunapuella het volgende:
Zo, dat was weer even geleden, een rug vol poep...
Is vervelend wakker worden he... moest je ook gelijk je bed verschonen en je pyjama in de was doen?
pi_163361447
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is vervelend wakker worden he... moest je ook gelijk je bed verschonen en je pyjama in de was doen?
Gnork :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2016 08:26:25 ]
pi_163361459
KOFFIE.

Ik ga niet eens vertellen hoe mijn nacht was want dan durven jullie allemaal niet aan een tweede kind te beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2016 08:26:09 ]
pi_163361468
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:25 schreef Razztwizzle het volgende:
KOFFIE.

Ik ga niet eens vertellen hoe mijn nacht was want dan durven jullie allemaal niet aan een tweede kind te beginnen.
Euh... kan ik nog terug :o
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:28:18 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163361474
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:25 schreef Razztwizzle het volgende:
KOFFIE.

Ik ga niet eens vertellen hoe mijn nacht was want dan durven jullie allemaal niet aan een tweede kind te beginnen.
+1 }:|

Hier werd de peuter zowaar een keer wakker maar dat duurde meteen ook weer een hele tijd voordat ze weer sliep. En dreumes deed natuurlijk ook weer lekker mee.

:O
pi_163361498
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:25 schreef Razztwizzle het volgende:
KOFFIE.

Ik ga niet eens vertellen hoe mijn nacht was want dan durven jullie allemaal niet aan een tweede kind te beginnen.
-O-
pi_163361499
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is vervelend wakker worden he... moest je ook gelijk je bed verschonen en je pyjama in de was doen?
:D _O-

En Razz, sterkte :* c_/ :O
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163361503
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik las dit bericht voor ik onder de douche ging en heb toen een constructie bedacht met 4 of 5 weken 1 dag zorgverlof per week, waarbij ik op andere dagen wat extra werk en hopelijk maar 4 uur zorgverlof hoef op te nemen voor een hele dag vrij. Morgen eens bij P&O navragen of het kan zoals ik heb bedacht...
Kan ik mooi op die dag komen Tasknuffelen O+
Dat klinkt goed! Alleen dat 'op andere dagen extra werken' klinkt als iets dat voor mij persoonlijk niet zou werken. Dan compenseer je, terwijl zorgverlof er juist is om jou te ontlasten. Maar ik kan natuurlijk niet over jouw werk oordelen. Vooral snel navragen, niet wachten! En als er toch meer nodig blijkt te zijn, dat ook aangeven hè. Er is vaak veel meer mogelijk dan je denkt. Goed bezig hoor :* .
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:34:48 #74
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163361518
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:25 schreef Razztwizzle het volgende:
KOFFIE.

Ik ga niet eens vertellen hoe mijn nacht was want dan durven jullie allemaal niet aan een tweede kind te beginnen.
Zal ik even de redding in donkere tijden zijn?

HET KOMT GOED!!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:37:15 #75
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163361544
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:32 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Alleen dat 'op andere dagen extra werken' klinkt als iets dat voor mij persoonlijk niet zou werken. Dan compenseer je, terwijl zorgverlof er juist is om jou te ontlasten. Maar ik kan natuurlijk niet over jouw werk oordelen. Vooral snel navragen, niet wachten! En als er toch meer nodig blijkt te zijn, dat ook aangeven hè. Er is vaak veel meer mogelijk dan je denkt. Goed bezig hoor :* .
+1

Niet je werk boven jezelf verkiezen. Je hoeft niet alles te kunnen, zeker niet tegelijk en werk is in deze gewoon pas prio 4. Sjaak, vrouw, JIJZELF!! en dan pas werk.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:43:59 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163361618
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:34 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Zal ik even de redding in donkere tijden zijn?

HET KOMT GOED!!
Hier nog niet hoor :'(

En Cactus, wat Razz zegt, niet compenseren hoor! Kies nu voor jezelf, je vrouw en je zoon. Het allerbelangrijkste op dit moment. :*
pi_163361682
Ok ok... ik ga voor de volledige dag... nja, zo eerst even bellen om te vragen hoe het werkt. Jullie hebben ook gelijk hoor.
pi_163361793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hier nog niet hoor :'(

En Cactus, wat Razz zegt, niet compenseren hoor! Kies nu voor jezelf, je vrouw en je zoon. Het allerbelangrijkste op dit moment. :*
Dit! :*
En niet alleen op dit moment, maar juist ook later. Jullie zitten er nu middenin, maar je moet nog kracht hebben voor de periode er na ook! :*
pi_163361851
Daar +1 ik ook op qua goeie adviezen van de dames voor me.
Cactus :* het valt ook niet mee allemaal
pi_163361880
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is vervelend wakker worden he... moest je ook gelijk je bed verschonen en je pyjama in de was doen?
_O-

Wel het fietsstoeltje ook moeten schrobben, want dat was te grazen genomen door een vogel. Wat een poepochtend.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:26:00 #81
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163362096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hier nog niet hoor :'(

En Cactus, wat Razz zegt, niet compenseren hoor! Kies nu voor jezelf, je vrouw en je zoon. Het allerbelangrijkste op dit moment. :*
Ik zei bewust niet wanneer.. ;(

Peuter slaapt normaliter wel goed toch? Of ook daar vaker mee in de weer?

En Soesje? Is het weer bal?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:38:15 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_163362290
Lieve Cactus, ik heb een tijdje terug ook gas terug moeten nemen. Ik kreeg de stress van thuis en de stress van mijn werk eenvoudigweg niet meer in harmonie. Ik heb vreselijk tegen de beslissing aan gehikt maar toen ik het eenmaal uit mijn strot had voelde ik me duizent kilo lichter. Ben toen halve dagen gaan werken, en iedereen had begrip. En daardoor kan ik nu ook weer gewoon vier volle dagen werken. Want ik heb mezelf niet over mijn toeren gedraaid. Luister naar jezelf en kies voor jouw welzijn, want dat levert op de lange termijn zoveel op (ook al zie je de resultaten later pas, trust me on this one :7)
disclaimer
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:38:47 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_163362295
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:38 schreef JufMariska het volgende:
Er zijn wel foto's hoor Fap! Hier een expres kleine versie van een overzichtje (ik weet ff niet zo goed wie z'n uk liever niet herkenbaar op internet wil hebben :@ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Post jij nou zomaar mijn kint NAAKT!! op internet :o

:P
disclaimer
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:54:01 #84
73386 Fazz
onderweg
pi_163362486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Post jij nou zomaar mijn kint NAAKT!! op internet :o

:P
:D
Gelukkig zit de foto van mijn zoon likkend aan de cupcake er niet tussen O+ Dank JM :* :+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:54:44 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_163362498
kutcakes O+
disclaimer
pi_163362521
Zorgverlof is goedgekeurd, door de manager van mijn manager. Nu nog officieel regelen met mijn manager (of de waarnemer ervan, want mijn manager is tijdelijk afwezig) en dan hoef ik heel juli per week maar 2 dagen te werken O+
SQ, ik voel inderdaad een hele last van mijn schouders!

Ik ben zo blij met jullie he :*
pi_163362535
Gelukkig maar Cactus :*
pi_163362573
Wat goed, Cactus!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:59:55 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163362574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zorgverlof is goedgekeurd, door de manager van mijn manager. Nu nog officieel regelen met mijn manager (of de waarnemer ervan, want mijn manager is tijdelijk afwezig) en dan hoef ik heel juli per week maar 2 dagen te werken O+
SQ, ik voel inderdaad een hele last van mijn schouders!

Ik ben zo blij met jullie he :*
Goed gedaan, lekker snel ook ^O^
pi_163362594
MwC :* O+ w/ :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:03:10 #91
73386 Fazz
onderweg
pi_163362613
Wat fijn Cactus! O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:04:20 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_163362639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zorgverlof is goedgekeurd, door de manager van mijn manager. Nu nog officieel regelen met mijn manager (of de waarnemer ervan, want mijn manager is tijdelijk afwezig) en dan hoef ik heel juli per week maar 2 dagen te werken O+
SQ, ik voel inderdaad een hele last van mijn schouders!

Ik ben zo blij met jullie he :*
*O*
disclaimer
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:05:16 #93
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163362659
Wat fijn cactus
Hoop dat het je ook een beetje rust geeft :*
pi_163362661
Oh wat fijn Cactus! Zorg goed voor jezelf. :*
pi_163362670
Goed gedaan MevrC!
pi_163363159
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zorgverlof is goedgekeurd, door de manager van mijn manager. Nu nog officieel regelen met mijn manager (of de waarnemer ervan, want mijn manager is tijdelijk afwezig) en dan hoef ik heel juli per week maar 2 dagen te werken O+
SQ, ik voel inderdaad een hele last van mijn schouders!

Ik ben zo blij met jullie he :*
*O*
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:37:08 #97
409579 LuDann
All the way
pi_163363184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zorgverlof is goedgekeurd, door de manager van mijn manager. Nu nog officieel regelen met mijn manager (of de waarnemer ervan, want mijn manager is tijdelijk afwezig) en dan hoef ik heel juli per week maar 2 dagen te werken O+
SQ, ik voel inderdaad een hele last van mijn schouders!

Ik ben zo blij met jullie he :*
*O*
pi_163363216
MevrouwCactus, wat fijn :*
pi_163363259
O MC wat fijn dat je groen licht hebt! Hopelijk krijg jij het nu ook allemaal iets rustiger zo :*
pi_163363479
MevrCactus, wat heb je dat ontzettend goed aangepakt! Superstoer. Hopelijk geeft het je wat rust. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163364010
Boaz is een beetje stuk momenteel. Waar hij eerst een aardig goed slapertje was, vindt ie het nu de normaalste zaak van de wereld om rond een uur of 5.30/6 de hele buurt bij elkaar te huilen en vooral heel veel MAAAAMAAAA MAAAAMAAA MAAAAMAAA gepaard met een hoop :'( :'( :'( :'(

Ik dacht even dat de boosdiener zijn nieuwe peuterbedje was. Dus vannacht eens ingeruild voor zijn oude vertrouwde ledikantje, maar het had 0,0 effect.

Dus het zal wel weer zo'n faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase ( :O :O :O X 100) zijn. En tot die tijd is er koffie :Y) , lot's of koffie! :Y)

En ergens is het ook wel schattig dat alleen mamsie goed genoeg voor hem is O+ :@ .. Dus ik probeer er toch maar een soort van te 'genieten' ofzo. Van de nood een deugd maken :Y) .. Alleen niet altijd mijn sterkste kant op zo'n tijdstip :')

On the bright side ... dan heb je wel wat aan je dag :Y)
pi_163364626
Cactus goed gedaan O+ :*
pi_163365438
Wat fijn Cactus, goed dat je het hebt aangegeven!! Vind het maar knap hoe het je allemaal lukt hoor, sterke vrouw ben je!

Verder :* voor alle slaapdrama's en faaaaaaaases!
pi_163365766
Leuk, de dreumesmeet! Wie is dat die al zo goed hoog kan klimmen? :o

Fap, moeten binnenkort ook weer eens meeten hoor :* . En volgende OUD-meeting wil ik er ook weer bij zijn, vind het zo fijn en tof om jullie te ontmoeten! (al post ik dan eigenlijk te weinig he.. En ben bang door de mand te vallen als moeder :') Afgelopen weken paar dreumesjes van net wat jonger of ouder gezien en die kunnen meer en zijn handiger dan Q en daar wordt ik zo onzeker van.. Geef mezelf dan de schuld)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik nu een week bijholteontsteking en heb er nu wel weer genoeg van. Daarbij dreumes met psoedokroep vannacht, vond ik geen fijne combi.. Hij was er wel moe van dus met onderbrekingen heeft hij wel uitgeslapen en speelt alweer vrolijk :) . Hoorde wel van een arts dat stomen achterhaald is bij psoedokroep en je juist beter even de buitenlucht in kan??

Greep net met m'n duim in een stuk snotterige banaan en zei "he bah", om gelijk daarna Q vanaf m'n schoot het echt precies na te horen zeggen. Blijf dat mooi vinden, als ze ineens iets nazeggen!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 12:53:42 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_163365868
Dit zijn vaak niet-openbare meets he, bij iemand thuis ;) dan moet je vaak een beetje selectief zijn.

De openbare meets vallen voor mij vaak net kut qua timing :')
disclaimer
pi_163365907
De klimgeit op de foto is van mij, tot onze verbijstering deed-ie dat gewoon ff (100 keer ofzo :+ ). Maar ook zo ongeveer alle anderen hoor, ze kijken 't bij elkaar af denk ik ;)

En over je spoilert:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163366695
Gevalletje hier helpt stomen op de badkamer ook niet bij pseudokroep.

Enige wat hier (tijdelijk) helpt is kind naar buiten. Maar dan komt het snel weer terug. Of uitzingen of medicatie.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:40:59 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_163366766
gevalletje, beterschap! En vervelend dat je je zo onzeker voelt. Er zijn heel veel kindjes en ze ontwikkelen zich allemaal anders, maar volgens mij is er bij Q echt geen reden tot zorg! Er zijn altijd iets snellere en iets langzamere kindjes en hey

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder een dikke :*
disclaimer
pi_163367237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zorgverlof is goedgekeurd, door de manager van mijn manager. Nu nog officieel regelen met mijn manager (of de waarnemer ervan, want mijn manager is tijdelijk afwezig) en dan hoef ik heel juli per week maar 2 dagen te werken O+
SQ, ik voel inderdaad een hele last van mijn schouders!

Ik ben zo blij met jullie he :*
:* wat fijn dat je door hebt gepakt!
pi_163367483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:47 schreef Gevalletje het volgende:
Leuk, de dreumesmeet! Wie is dat die al zo goed hoog kan klimmen? :o

Fap, moeten binnenkort ook weer eens meeten hoor :* . En volgende OUD-meeting wil ik er ook weer bij zijn, vind het zo fijn en tof om jullie te ontmoeten! (al post ik dan eigenlijk te weinig he.. En ben bang door de mand te vallen als moeder :') Afgelopen weken paar dreumesjes van net wat jonger of ouder gezien en die kunnen meer en zijn handiger dan Q en daar wordt ik zo onzeker van.. Geef mezelf dan de schuld)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik nu een week bijholteontsteking en heb er nu wel weer genoeg van. Daarbij dreumes met psoedokroep vannacht, vond ik geen fijne combi.. Hij was er wel moe van dus met onderbrekingen heeft hij wel uitgeslapen en speelt alweer vrolijk :) . Hoorde wel van een arts dat stomen achterhaald is bij psoedokroep en je juist beter even de buitenlucht in kan??

Greep net met m'n duim in een stuk snotterige banaan en zei "he bah", om gelijk daarna Q vanaf m'n schoot het echt precies na te horen zeggen. Blijf dat mooi vinden, als ze ineens iets nazeggen!
Ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo. Frits zegt nog behalve Titter (Kikker en zijn vriendjes) nog niets. Lopen een paar pasjes en daarna gaat hij verder op zijn knietjes. Komt vanzelf wel en als je er twijfels over hebt kun je altijd je consultatiebureau bellen. :*

Pseudokroep is een bitch! Stomen werkt inderdaad goed, wat ook kan werken is naar buiten gaan.

Wat betreft je spoiler: als het je belemmert in je doen en je laten, dan zou je kunnen overwegen om met een professional te gaan praten. :*
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:14:45 #111
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163367533
^O^ Cactus!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163368268
Goed gedaan Cactus! *O*

Gevalletje :* Ik ben gestopt / aan het proberen te stoppen met het vergelijken van N. met andere kindjes omdat er altijd wel iets is om je onzeker over te voelen. Ja, ze loopt sinds vorige week, maar ze zegt echt nog helemaal niks (behalve papa, maar ik ben bijvoorbeeld ook papa, dus in hoeverre ik dat serieus moet nemen :P ) in tegenstelling tot de dreumesjes van de zwangerschapsgym (die al een megavocabulaire hebben als ik het moet geloven. :@ ) en daar word/werd ik ook best onzeker van.

Eens met anderen w.b. contact opnemen met het CB als je je echt zorgen maakt over de ontwikkeling. Ook nog even een dikke :* wat betreft je spoiler. Ik zou ook overwegen (laagdrempelig) hulp te zoeken, wie weet helpt het al enorm als je je gehoord voelt.

Wat een leuke foto's van jullie dreumesjes op de meet allemaal. O+

N. sliep vannacht een hele nacht in haar eigen kamer. :o De tweede nacht ooit. :D En dat terwijl we net 500+ euro hebben uitgegeven (echt de dag ervoor :') ) aan rolluiken voor haar kamertje zodat ze hopelijk geen last meer zou hebben van de straatlantaarn recht voor haar raam en daar hopelijk beter door zou slapen. Mijn kleine trolbabydreumes. O+
pi_163371239
Cactus wat top dat je iets gedaan hebt met alle adviezen hier!! Het is al eerder gezegd, maar jij bent VEEL belangrijker dan je werk. Ingewikkelder is het niet. Punt.

Sterkte iedereen voor de slechte slaaps en de fases.

Misha kan lopen aan 1 hand met haar babywalker O+
En ze is gister gebeten door een ander kindje :'(
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:56:13 #114
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_163375258
Cactus, toen ik gisteren jouw verhaal las, jeukten m'n vingers om je advies te geven; denk om jezelf, want zonder jou is alles voor iedereen nog veel zwaarder en dan heb ik het nog niet over wat dat met jou zou doen.

Maar anyway, ik deed het niet, want hoor hier al enige tijd niet meer thuis en niemand hier kent mij nog. Plus zag ik dat Razz het al heel mooi verwoordde.

Zo blij om vandaag je berichtje te lezen. Good for you!! ^O^ Sterkte nog met de komende periode :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_163376270
Haha, je trolldreumes Selvaria :D Wel fijn van de slaaps! En rolluiken zijn nooit weg joh ;)

Gevalletje, wat rot dat je je zo onzeker voelt! Vergelijken is tot op zekere hoogte leuk, maar kan ook killing zijn voor je zelfvertrouwen. Mijn ervaring is dat je kinderen tot 1,5 maar vrij weinig aan kan leren. De ontwikkeling tot kruipen, lopen en praten kan wel gestimuleerd worden door op het kind z'n signalen af te gaan (probeert ie te bewegen, er dan een speeltje ietsjes vandaan leggen), maar meer ook niet. Het gaat in fases, en die laten zich niet dwingen. En idd, sommigen zijn beresnel, sommigen wat trager. Mocht je je zorgen gaan maken, kan een bezoekje cb natuurlijk nooit kwaad :)

Wat een vrolijke foto's van de micromeet! Leuk zo in dat rode huisje!

Wij gaan bijna op vakantie *O* Nog twee nachtjes slapen en dan komen we naar het land van de patat, drop, oude kaas en fietsen O+ En we gaan er O's verjaardag vieren, en naar de apenheul, en zwemmen, en op bezoek bij familie en vrienden en naar de schaapskooi en en en O+ O+ O+

Mocht er iemand vrij zijn tussen 11-15 juli en zin hebben in een micro/minimeet met mij en mijn onweerstaanbare dochter (en vooruit: man) in omgeving 010, roept u maar :7 Zou ik erg leuk vinden in elk geval ;)
pi_163376533
Room wat leuk! *O*
Ik hoop dat het weer nu weer een beetje stijgende lijn wordt dan. Hoe lang blijven jullie?
pi_163376628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Room wat leuk! *O*
Ik hoop dat het weer nu weer een beetje stijgende lijn wordt dan. Hoe lang blijven jullie?
2,5 week O+
Er is wel wat regen voorspeld zie ik, maar voorlopig geen noodweer als afgelopen weken. Het is hier in het noorden echt heerlijk geweest :')
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:53:27 #118
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163376800
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha, je trolldreumes Selvaria :D Wel fijn van de slaaps! En rolluiken zijn nooit weg joh ;)

Gevalletje, wat rot dat je je zo onzeker voelt! Vergelijken is tot op zekere hoogte leuk, maar kan ook killing zijn voor je zelfvertrouwen. Mijn ervaring is dat je kinderen tot 1,5 maar vrij weinig aan kan leren. De ontwikkeling tot kruipen, lopen en praten kan wel gestimuleerd worden door op het kind z'n signalen af te gaan (probeert ie te bewegen, er dan een speeltje ietsjes vandaan leggen), maar meer ook niet. Het gaat in fases, en die laten zich niet dwingen. En idd, sommigen zijn beresnel, sommigen wat trager. Mocht je je zorgen gaan maken, kan een bezoekje cb natuurlijk nooit kwaad :)

Wat een vrolijke foto's van de micromeet! Leuk zo in dat rode huisje!

Wij gaan bijna op vakantie *O* Nog twee nachtjes slapen en dan komen we naar het land van de patat, drop, oude kaas en fietsen O+ En we gaan er O's verjaardag vieren, en naar de apenheul, en zwemmen, en op bezoek bij familie en vrienden en naar de schaapskooi en en en O+ O+ O+

Mocht er iemand vrij zijn tussen 11-15 juli en zin hebben in een micro/minimeet met mij en mijn onweerstaanbare dochter (en vooruit: man) in omgeving 010, roept u maar :7 Zou ik erg leuk vinden in elk geval ;)
Ja! Ik! heb dan al zomervakantie!
Kwak
pi_163376842
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja! Ik! heb dan al zomervakantie!
Jaaaa leuk! Lijkt me leuk jullie weer te zien!!
pi_163376983
Heerlijk Room, weer lekker naar eigen land!
pi_163377678
Room komt naar Nederland!! Helaas wel een stukje bij ons vandaan, maar een meeting kan altijd *O* Verkansie O+

Lieve allemaal, bedankt voor jullie hulp gisteravond/vandaag. Jullie zijn echt geweldig en ik ben echt zo blij met jullie :*

Gevalletje, jouw verhaal (en dan vooral jouw spoiler) klinken me erg bekend in de oren. Probeer het niet te lang alleen te doen, want er zijn mensen die je kunnen helpen :)
pi_163378604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja! Ik! heb dan al zomervakantie!
Ja hoi! Ik ben dus miljoen miljaar zwanger dus het is voor mij als autoloze geheel afhankelijk van tijd en locatie, maar mits haalbaar haak ik graag aan!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:36:26 #123
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163379990
Room, wat leuk. Omgeving 010 is bij mij in de buurt en dan heb ik ook vakantie!!!

MevrC, wat goed dat je wat hebt ondernomen! Goed voor jezelf gekozen. En je weet het. Sjaak mag gerust een nachtje komen logeren. Of ik er voor 2 of 3 uit moet, maakt niet uit. Heb ik een keer een drieling ;) J zei het toevallig vorige week ook. Dat Sjaak gerust een keer mocht komen slapen! Als dat helpt!
pi_163380318
Gevalletje, m'n 20 maanden oude dreumes praat eigenlijk nog niet (die 5 woorden die hij op een dag leerde was hij na twee dagen weer vergeten). Dus een enorm verschil met m'n peuter en alle andere oktober dreumessen.
Ik werd word er soms ook erg onzeker van en post hier daardoor ook niet zo veel meer.
Maar toch, het gaat goed komen. Het kan van de ene op de andere dag veranderen :*

Was leuk geweest Room als 010'er zijnde... Maar dan ben ik al onderweg naar Frankrijk O+

Leuk, die meets. Ik ken ook weinig leeftijdsgenootjes van Js, zou het toch leuk vinden om due eens te zien :)
Hopelijk kan ik op de volgende komen :)
pi_163384172
Meeten met leeftijdsgenootjes lijkt me ook leuk, maar ook wel eng :@

Gistermiddag en avond moest ik werken (10 minuten gesprekken), dus oma kwam oppassen. J sliep niet 's middags, dus mijn vriend had hem om 20u al in bed liggen. En om 2.30u was meneer klaarwakker }:|

En het is modderdag (.nl) vandaag *O*. Ik ben benieuwd hoe J eruit ziet als ik hem ophaal bij het kdv vanmiddag.
pi_163384175
Ik kijk ook al uit naar 17u op het KDV Hupje :D
Mijn F kennende zal het tot in zijn oren zitten.
pi_163384240
Ojee, ik weet van niks :{w We'll see!

Verder baggernacht, dat zijn we niet gewend hier :O c_/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:13:41 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_163384247
Modderdag is hier al weken op het kdv :7 tot groot genoegen van mauw :D

Loj, jammer dat je daardoor minder post. Ik vind het leuk om álle dreumesverhalen te lezen hoor, ook als ze nog niet zo veel praten ;)
disclaimer
pi_163384260
Ik lees juist nog steeds graag hier vanwege niet zo snelle peuter ;) en het fijne saamhorigheidsgevoel dat ik zo bijzonder vind. De dreumesmama's zorgen echt voor elkaar O+, zoals gisteren bij Cactus.

Helaas Room, ook al vier je O d'r verjaardag haast in m'n achtertuin (toch?). Ik kan niet meeten }:|
pi_163384280
Altijd als mensen alleen het netnummer noemen van een plaats, moet ik googelen }:| Maar dat is best dichtbij *O*
pi_163384317
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 07:21 schreef Kursor het volgende:
... en het fijne saamhorigheidsgevoel dat ik zo bijzonder vind. De dreumesmama's zorgen echt voor elkaar O+, zoals gisteren bij Cactus.

O+ *; *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:41:10 #132
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163384344
Ik krijg reclame voor kleding voor kinderen met een maatje meer :'( :') waar heb ik dat aan verdiend?

:+

Goedemorgen, ik lurk veel de laatste tijd want weinig toe te voegen, maar loj, niet wegblijven hoor! Ik lees graag over js (en ow, en jou) hoe het gaat.

Ik post expres niet over elke scheet van Melle, ook omdat ik weet dat kinderen andere tempo's hebben (en omdat niet elke scheet deelwaardig is :+ ).

Mijn broertje begon trouwens met twee jaar pas te praten, en wel ineens in zinnen. Ik heel vroeg, maar hij is duidelijk de slimste thuis :7
Kwak
pi_163384559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 07:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik krijg reclame voor kleding voor kinderen met een maatje meer :'( :') waar heb ik dat aan verdiend?

:+

Goedemorgen, ik lurk veel de laatste tijd want weinig toe te voegen, maar loj, niet wegblijven hoor! Ik lees graag over js (en ow, en jou) hoe het gaat.

Ik post expres niet over elke scheet van Melle, ook omdat ik weet dat kinderen andere tempo's hebben (en omdat niet elke scheet deelwaardig is :+ ).

Mijn broertje begon trouwens met twee jaar pas te praten, en wel ineens in zinnen. Ik heel vroeg, maar hij is duidelijk de slimste thuis :7
Mijn oudste was lichamelijk prima op tijd met alles, maar praten en contact maken en eigenlijk alles wat niet lichamelijk was, was traag. Zo traag dat hij met vermoedens van 1,5 jaar achterstand op het MOD terecht kwam.
Nu zit hij in groep 3 op de reguliere basisschool en ik zag gister dat hij bij "vrij lezen" bezig is in de Kameleon.
Ik geloof dus niet echt dat het een voorbode is van verdere ontwikkeling als je een "slow starter" bent.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163384643
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:18 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mijn oudste was lichamelijk prima op tijd met alles, maar praten en contact maken en eigenlijk alles wat niet lichamelijk was, was traag. Zo traag dat hij met vermoedens van 1,5 jaar achterstand op het MOD terecht kwam.
Nu zit hij in groep 3 op de reguliere basisschool en ik zag gister dat hij bij "vrij lezen" bezig is in de Kameleon.
Ik geloof dus niet echt dat het een voorbode is van verdere ontwikkeling als je een "slow starter" bent.
Dat beweert Kwak of iemand anders toch ook niet?

Loj niet wegblijven hoor! +1 op wat de anderen zeggen over andere ontwikkeling bij elk kind.

Cactus wat goed dat je het zo snel hebt kunnen regelen *O* ook aan jezelf blijven denken hoor, je moet nog langer mee :*
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:39:49 #135
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163384695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:18 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mijn oudste was lichamelijk prima op tijd met alles, maar praten en contact maken en eigenlijk alles wat niet lichamelijk was, was traag. Zo traag dat hij met vermoedens van 1,5 jaar achterstand op het MOD terecht kwam.
Nu zit hij in groep 3 op de reguliere basisschool en ik zag gister dat hij bij "vrij lezen" bezig is in de Kameleon.
Ik geloof dus niet echt dat het een voorbode is van verdere ontwikkeling als je een "slow starter" bent.
Ik zeg toch juist dat hoewel ik sneller was, mijn broertje duidelijk slimmer is? Dus dat het géén voorbode is?
Kwak
pi_163384813
Elke dag is modderdag deze zomer :') maar ik moet zeggen dat ik liever heb dat het iets vaker regent nu, dan voel ik me minder verplicht in de speeltuin te zijn :7.

Verder vind ik W best snel in zijn ontwikkelingen, maar ik moet zeggen dat ik het niet meer bekijk online ofzo, wat hij zou 'moeten' kunnen en dat soort milestones. Ik vind hem gewoon een heerlijk jong O+ en verder komt het wel goed.
pi_163384878
Wat ik vooral merk, is dat het helemaal niets zegt als een kindje op een bepaald moment iets nog niet kan. Ik heb wel eens gedacht bij dingen die andere kindjes doen 'dat doet I nog laaaaang niet! :o' en dan deed hij het twee dagen later ook en was het na een paar uur al of hij dat altijd al kon.

Ik vind hoe dan ook mijn eigen kind het knapste. :7 . Waar hij me vooral dagelijks versteld over doet staan, is hoe veel hij begrijpt en verstaat. Hij weet bijvoorbeeld dat hij niet zelf uit zijn kinderstoel mag klimmen, maar dat hij aan papa of mama moet vragen of hij eruit mag. 'Mama toel? *) ' En als ik zeg dat het eten bijna klaar is, doet hij de la open waar het tafelkleed in zit om dat naar de tafel te sjouwen. Dat soort kleine dingetjes vind ik echt briljant. O+.

Ik kwam eigenlijk nog even een praktische tip geven aan de moeders met slechtdrinkende kindjes: koop een Camelbakfles! Wij hebben die met visjes gekocht voor de wandelingen die we van plan zijn op vakantie te maken en I vindt hem zó mooi, dat de eerste 400 ml (=1 fles) van vandaag er al in zit. :D. En na elke slok wijst hij naar de fles en roept 'mooi!'
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163384982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 07:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik krijg reclame voor kleding voor kinderen met een maatje meer :'( :') waar heb ik dat aan verdiend?

:+

Goedemorgen, ik lurk veel de laatste tijd want weinig toe te voegen, maar loj, niet wegblijven hoor! Ik lees graag over js (en ow, en jou) hoe het gaat.

Hoezo weinig toe te voegen. Melbafilmpjes *O* O+ !

quote:
Ik post expres niet over elke scheet van Melle, ook omdat ik weet dat kinderen andere tempo's hebben (en omdat niet elke scheet deelwaardig is :+ ).

Ik compenseer dat weer met elke scheet van Annie :7 . Omdat ik al een gaziljoenjaar thuiszit en verder behalve het in- en uitpakken van de vaatwasser natuurlijk geen ene drol meemaak. Fijn medemoeders onzeker maken, het is een roeping :+ .
pi_163385085
Modderdag? Ik stuurde mijn man net een berichtje of hij daar iets over had gehoord. Hij heeft Frits afgezet met een wit shirt en en lichtblauwe broek. :')
pi_163385092
Hey dat zijn inderdaad toffe flessen DAD. Annie drinkt inmiddels weer goed maar een toffe fles meer of minder maakt niet uit toch *) . Die gaat op de lijst voor de tweede verjaardag. Iemand nog meer tips voor leuke cadeaus?

Room in Nederland *O* ! 010 beetje uit de richting, maar mocht je nog naar 036 ( B-) B-) B-) ) komen of in de buurt van 035 of 020 then I'm your woman!

Twinkle was het vanmorgen weer vroeg met Boaz? Ik hoop inderdaad dat het een fase is! Je blijft er wel positief onder, knap vind ik dat _O_ !

Gevalletje, wat JM zegt. Als dit je in de weg staat gauw eens met iemand er over praten. Kan geen kwaad. En dat je Q in z'n ontwikkeling zou remmen is dikke onzin, niet jezelf zulke nare dingen aanpraten :* . En beterschap voor jou en Q, gaat het nu weer beter met 'm ? En met jou?

Selvaria met slaapN *O* ! Fijn zeg! En rolluiken altijd handig. Ik mis ze echt, het is hier met onze nietverduisterende-verduistergordijnen echt midden in de nacht al licht }:| .

Missladybug, rot is dat als ze gebeten worden hè! Ik heb het ook eens meegemaakt met Annie en toen was ik echt boos op dat andere kindje. Een beetje mijn meisje zitten bijten. Maar goed, het hoort bij de leeftijd ...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 09:28:12 ]
pi_163385102
Ik heb ook nog een tip voor drinken onderweg: een dopper met sportdop. Frits vindt hem fantastisch!
pi_163385105
Hier doen ze niks met modderdag op het KDV. Dikke prima, Annie is weer dik verkouden dus gewoon buiten spelen vind ik genoeg. We hebben trouwens weer een OK gevoel bij het KDV. Ze mag nu mee buitenspelen met de peuters en de juffen van de babygroep doen hun best om haar wat meer dingen aan te bieden waar ze nog niet zo ver in is. Vooral motorisch, dus veel klimmen en koprollen en bouwen met van die grote zachte blokken. Vind ik fijn, nu breng ik haar wel weer met een beter gevoel weg ^O^ .

Ohja dat is dus mijn onzekerheid - Annie's motoriek. Ze klimt op de bank en eraf. En daar houdt het wel mee op. In de zandbak willen stappen is al lastig want dan weet ze niet welk been eerst moet. En loopfietsen enzo zijn helemaal drama. Dus tja, zo hebben we allemaal wel weer iets :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 09:31:28 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:44:20 #143
73386 Fazz
onderweg
pi_163385258
010 is voor mij ook goed te doen Room! Maar ik ben wel aan't werk die week en alleen de woensdag vrij :)

Modderdag O+ Bij ons is het morgen! Anders bel je toch even Cho, kunnen ze frits wat oude zooi van daar aan trekken, zie je toch niets meer van als alles straks zwart is ;)

Bijten overkomt volgens mij ieder kind, F heeft ook wel eens een gebitsafdruk op z'n rug gehad }:| maar daarna nooit meer gebeurt.
pi_163385667
Hier vandaag ook modderdag bij het kdv (maar ik ben vrij, dus geen kdv vandaag ;) )

Jullie zijn lief. Maar t is gewoon m'n eigen onzekerheid. Ligt aan mij en ik wil niet dat mensen denken dat ik minder trots op hem ben.. En omdat het qua ontwikkeling weinig te melden heb heb ik t gevoel dat ik hier dan alleen maar kom klagen en dat wil ik niet :)
Dus vandaar, en ik wou niet zielig doen hoor :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:22:54 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_163385720
Ik zou het voor mezelf juist wel prettig vinden als het wat minder "pochen over ontwikkeling" en wat meer "gezellige klets en vraag en antwoord" zou zijn, Loj ;)
Ik merk namelijk dat ik zelf ook af begin te haken als het vrijwel alleen maar "mijn kind kan al..... " wordt. Je gaat toch onbewust zitten vergelijken. Ik heb meer met verhalen als "omg mijn kind had vanmorgen zijn volle melkbeker omgekeerd op zijn hoofd gezet" :')

On that note, de slaapkamer van Mauwtje stond vanmorgen volledig blank :') :'(

Ons dak wordt vervangen en het zeil was losgewaaid vannacht.
Beste zomer, doe eens wat je hoort te doen :{w
disclaimer
pi_163385844
Oh dan heb ik er ook nog wel 1. Annie had GEEN poepbroek en wilde ook GEEN schone luier. En om dat even kracht bij te zetten smeet zij vanmorgen haar poepluier-die-ik-nog-dicht-moest-vouwen door de kamer en propte twee billendoekjes in haar mond.

We zijn zo blij met het dagje KDV oleee oleeeeee :') .
pi_163385854
Oh kak zeg SQ! Viel er nog tegen te dweilen? En hoe lang ben je nog dakloos?
pi_163385945
Nee dat meen je niet SQ :o
Sliep Mauw bij jullie of was die ook helemaal natgeregend dan? :?

En over dat bijten .. Tja ik weet niet. Mijn oudste is een tijdje terug gebeten bij de gastouder door een ander kindje. En ik was daar niet bepaald amused over ofzo :{ . Ik kan me voorstellen dat niet alles te voorkomen is .. ze zullen ook weleens vallen en pijn hebben en huilen. Maar ik vraag me dan weer af hoe het zover heeft kunnen komen dat bijten niet opgemerkt wordt maar dat kan aan mij liggen. Een lastig iets is het.

Ja het was vanmorgen weer stipt 6 uur bij Boaz. Echt gewoon stipt .. ik snap dat niet :D
Dus ik ben er als een dolle heen gerend, zijn knuffeldoekje op de tast gevonden in bed en in zijn handen gedrukt (ik ben zo blind als een mol, overdag heb ik lenzen, dus da's altijd wel aardig een uitdaging :+ ). En toen tukte hij gelukkig nog verder tot 6.45 (1 cyclus dus). Vandaag pikte hij dat *O* *O* Dat ik zelf dan klaarwakker ben is jammer maar helaas.

Of ja, dat kwam eigenlijk al doordat bij manlief de wekker ging om 5.30 en hij in slaapdronken toestand naar de badkamer wandelde en daarbij onze lamp had aangemaakt :{ :') ... Tis ook altijd wat he :D

Ik zoek eigenlijk wat tips en ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen!
Wij gaan dit jaar niet op vakantie wegens chronisch gebrek aan ¤ ¤ ¤ en omdat ik bijna 29 weken zwanger ben en het ook niet meer heel erg zoek om veel op sjouw te gaan met mijn kroost :@ . Maar nu ik nog enigszins mobiel ben, willen we maandag naar een dierentuin met de Jumbo dagje uit actie.

Ik heb in het verleden zo'n beetje alle dierentuinen wel gezien van NL denk ik, maar ik heb er weinig van onthouden :') . We zijn specifiek op zoek naar een dierentuin met veel speelmogelijkheden voor de wat kleinere kindjes (dus voor een bijna 2-jarige en een 3,5-jarige), die zich daar wat zelfstandiger mee kunnen vermaken zodat we ze niet de hele tijd hoeven te tillen/omhoog te duwen/etc. Vaak zie je in speeltuinen dat de toestellen net een tikje te moeilijk zijn om er zelf op te klimmen.

Nu heb ik volgens de Jumbo actie de volgende opties in gedachten (ook qua afstand en zulks):
- Safaripark Beekse Bergen
- Burgers Zoo
- Dierenpark Amersfoort
- Diergaarde Blijdorp
- Dolfinarium
- Gaiazoo Kerkrade
- Ouwehands Dierenpark
- Zoopark Overloon (maar da's hier om de hoek en ik wil toch een klein beetje soort van vakantiegevoel, ook al is het maar voor 1 dag).

Wijzelf neigen nu naar Burgers Zoo .. maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre die kidsproof is voor onze kindjes, t.a.v. de overig genoemde dierentuinen.

Jullie een idee? Hoor het graag! :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:38:14 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_163385959
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh kak zeg SQ! Viel er nog tegen te dweilen? En hoe lang ben je nog dakloos?
oh jawel, alleen is het dus via de zoldervloer Mauws kamer ingelopen en via mauws kamervloer in het plafond in zowel woon- als eetkamer dus ook licht aangetast :')
Ik hoop dat het laminaat het overleeft. Anders moeten we de slaapkamerverbouwing op de eerste verdieping wat naar voren gaan trekken.
(het scheelt dat bleiblei zelf eerder de plafonds al had vernield en die soberso al wat reconstructiewerkzaamheden nodig hadden...)

Je poepluier :'( was er schade?
disclaimer
pi_163385965
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dan heb ik er ook nog wel 1. Annie had GEEN poepbroek en wilde ook GEEN schone luier. En om dat even kracht bij te zetten smeet zij vanmorgen haar poepluier-die-ik-nog-dicht-moest-vouwen door de kamer en propte twee billendoekjes in haar mond.

We zijn zo blij met het dagje KDV oleee oleeeeee :') .
Ieuw :D

Een collega had een kind die vond dat ze prima de muur kon beschilderen met de inhoud van haar luier op zondagmorgen :+ :D _O- .... Ik weet serieus niet hoe ik zou reageren :')
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:39:19 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_163385974
Twinkle, is Dierenrijk geen optie? Veel speelmogelijkheden, niet TE groot, lekker overzichtelijk en op een rijdbare afstand!
disclaimer
pi_163386069
Ik heb nog een hoop om naar uit te kijken zie ik al. _O- ;(
pi_163386082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Twinkle, is Dierenrijk geen optie? Veel speelmogelijkheden, niet TE groot, lekker overzichtelijk en op een rijdbare afstand!
Ik had dierenrijk er expres niet tussen gezet omdat we daar vorig jaar geweest zijn :+ :@
Maar da's zeker een toffe dierentuin voor die leeftijd idd! Dus dat zou nog een plan B kunnen zijn though. Want voor de kindjes maakt het weinig uit denk ik waar we heen gaan :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:46:45 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_163386121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik had dierenrijk er expres niet tussen gezet omdat we daar vorig jaar geweest zijn :+ :@
Maar da's zeker een toffe dierentuin voor die leeftijd idd! Dus dat zou nog een plan B kunnen zijn though. Want voor de kindjes maakt het weinig uit denk ik waar we heen gaan :)
:D Ja verder geen ervaring met kind + dierentuin behalve deze (is 5 km fietsen voor ons :+)
Ik ben ook in heel veel dierentuinen geweest, maar allemaal voordat ik kinderen had, dus geen idee wat dan leuk is.
Blijdorp vind ik altijd wel erg tof, zeker vanwege het oceanium O+
disclaimer
pi_163386204
Blijdorp ziet er inderdaad wel super vet uit zo op de site! En de afstand is in principe geen probleem. Dan stoppen we onderweg wel wat vaker :Y) .. we hebben tijd zat!

Ik denk nu al te weten wat het meeste indruk op de oudste gaat maken :+ ... Ik zie op de plattegrond een fototje van Nemo, daar is ze momenteel helemaal weg van :+ .. en ook best wel wat speelgelegenheden!

Ik denk dat we een winnaar hebben :+
Oceanium lijkt me ook heel tof idd! :Y
pi_163386260
Oh nee SQ! Niey leuk :*

Hihi Razz, ook niet leuk, maar stiekem wel een beetje grappig :)

Ik had dan wel iets grappigs op het kdv. Maandagochtend vroegen ze aan me of Js thuis wel zelf kon eten. Want hij wou er altijd gevoerd worden. Uhmz, ja... Ik voer hem nooit! Dus hadden op het kdv tijdens het eten tegen hem gezegd: Js, je kan zelf eten zei je moeder. Dus probeer het eens zelf... Was hij vervolgens gaan lachen en zelf gaan eten :+ -O_

Twinkle, ik zou Blijdorp dan niet doen. Superleuk maar in verhouding toch wat minder speelgelegenheid voor deze leeftijd. Ken je plaswijckpark? (Weet niet of t op de bonnen zit, maar kosten zijn te overzien). Ook in Rotterdam. Heel veel speeltuinen voor deze leeftijd en ook wat kleinere dieren. Echt wel leuk voor deze leeftijd.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:56:18 #157
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163386277
Blijdorp heeft idd meerdere speelplekken. De grote speeltuin heeft een stukje speciaal voor de kleinere kinderen. Oceanium is 1 grote speeltuin ;)
In de tropische hal hebben ze binnen nu ook een heel speeltuintje gemaakt.
En dan heb je tussendoor volgens mij ook nog wat plekjes waar ze kunnen spelen, maar dat weet ik niet zeker. Aangezien N en L nog te klein waren om te spelen toen we zijn geweest.
Andere dierentuinen, geen idee.

O wacht, zie dat die nieuwe speeltuin in de hal vooral vanaf 4 jaar is. Mmmm
Plaswijckpark is ook leuk! Met genoeg speelgelegenheid! Meer spelen dan dieren.
pi_163386313
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Blijdorp ziet er inderdaad wel super vet uit zo op de site! En de afstand is in principe geen probleem. Dan stoppen we onderweg wel wat vaker :Y) .. we hebben tijd zat!

Ik denk nu al te weten wat het meeste indruk op de oudste gaat maken :+ ... Ik zie op de plattegrond een fototje van Nemo, daar is ze momenteel helemaal weg van :+ .. en ook best wel wat speelgelegenheden!

Ik denk dat we een winnaar hebben :+
Oceanium lijkt me ook heel tof idd! :Y
Mwahahaha, m'n vorige berichtje wou je nu vast niet lezen.
Maar Blijdorp is wel echt fantastisch, alleen vind ik t qua speeltuinen voor deze leeftijd wat minder :)
pi_163386472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:14 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik compenseer dat weer met elke scheet van Annie :7 . Omdat ik al een gaziljoenjaar thuiszit en verder behalve het in- en uitpakken van de vaatwasser natuurlijk geen ene drol meemaak. Fijn medemoeders onzeker maken, het is een roeping :+ .
Ik vind dat juist zo fijn van het forum. IRL praat ik helemaal niet veel over I (behalve dan natuurlijk met mijn vriend..), omdat het voor andere mensen allemaal niet zo boeiend is, zeker niet voor mijn vrienden die geen kinderen hebben en dat zijn er nogal veel. Hier weet je dat iedereen in dezelfde fase zit en dat er dus veel herkenning is en ook het meeleven met elkaar. Dus lekker spuien hier en ook vooral blijven doen. Ik vind het allemaal leuk om te lezen (ook al hoor ik hier officieel niet meer). Ik ervaar niet dat er hier veel wordt gepocht eigenlijk, maar misschien lees ik dat anders. Het maakt me ook niet uit of een kind snel is met iets of niet. Ze zijn toch allemaal op hun eigen manier schattig en grappig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:09:21 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_163386506
Neuh, er wordt ook niet veel gepocht, dat is in the eye of the beholder natuurlijk. De een is daar gewoon wat gevoeliger voor dan de ander ;)

Js :D boef!
disclaimer
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:12:25 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163386562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het voor mezelf juist wel prettig vinden als het wat minder "pochen over ontwikkeling" en wat meer "gezellige klets en vraag en antwoord" zou zijn, Loj ;)
Ik merk namelijk dat ik zelf ook af begin te haken als het vrijwel alleen maar "mijn kind kan al..... " wordt. Je gaat toch onbewust zitten vergelijken. Ik heb meer met verhalen als "omg mijn kind had vanmorgen zijn volle melkbeker omgekeerd op zijn hoofd gezet" :')

On that note, de slaapkamer van Mauwtje stond vanmorgen volledig blank :') :'(

Ons dak wordt vervangen en het zeil was losgewaaid vannacht.
Beste zomer, doe eens wat je hoort te doen :{w
Kijk, dat vind ik dus lastig, mijn kind is namelijk niet grappig :'( die doet nooit wat leuks.
Kwak
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:13:23 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_163386579
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik dus lastig, mijn kind is namelijk niet grappig :'( die doet nooit wat leuks.
Jawel toch, hij had laatst toch ook dikke pret in de regen :D
disclaimer
pi_163386681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee dat meen je niet SQ :o
Sliep Mauw bij jullie of was die ook helemaal natgeregend dan? :?

En over dat bijten .. Tja ik weet niet. Mijn oudste is een tijdje terug gebeten bij de gastouder door een ander kindje. En ik was daar niet bepaald amused over ofzo :{ . Ik kan me voorstellen dat niet alles te voorkomen is .. ze zullen ook weleens vallen en pijn hebben en huilen. Maar ik vraag me dan weer af hoe het zover heeft kunnen komen dat bijten niet opgemerkt wordt maar dat kan aan mij liggen. Een lastig iets is het.

Ja het was vanmorgen weer stipt 6 uur bij Boaz. Echt gewoon stipt .. ik snap dat niet :D
Dus ik ben er als een dolle heen gerend, zijn knuffeldoekje op de tast gevonden in bed en in zijn handen gedrukt (ik ben zo blind als een mol, overdag heb ik lenzen, dus da's altijd wel aardig een uitdaging :+ ). En toen tukte hij gelukkig nog verder tot 6.45 (1 cyclus dus). Vandaag pikte hij dat *O* *O* Dat ik zelf dan klaarwakker ben is jammer maar helaas.

Of ja, dat kwam eigenlijk al doordat bij manlief de wekker ging om 5.30 en hij in slaapdronken toestand naar de badkamer wandelde en daarbij onze lamp had aangemaakt :{ :') ... Tis ook altijd wat he :D

Ik zoek eigenlijk wat tips en ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen!
Wij gaan dit jaar niet op vakantie wegens chronisch gebrek aan ¤ ¤ ¤ en omdat ik bijna 29 weken zwanger ben en het ook niet meer heel erg zoek om veel op sjouw te gaan met mijn kroost :@ . Maar nu ik nog enigszins mobiel ben, willen we maandag naar een dierentuin met de Jumbo dagje uit actie.

Ik heb in het verleden zo'n beetje alle dierentuinen wel gezien van NL denk ik, maar ik heb er weinig van onthouden :') . We zijn specifiek op zoek naar een dierentuin met veel speelmogelijkheden voor de wat kleinere kindjes (dus voor een bijna 2-jarige en een 3,5-jarige), die zich daar wat zelfstandiger mee kunnen vermaken zodat we ze niet de hele tijd hoeven te tillen/omhoog te duwen/etc. Vaak zie je in speeltuinen dat de toestellen net een tikje te moeilijk zijn om er zelf op te klimmen.

Nu heb ik volgens de Jumbo actie de volgende opties in gedachten (ook qua afstand en zulks):
- Safaripark Beekse Bergen
- Burgers Zoo
- Dierenpark Amersfoort
- Diergaarde Blijdorp
- Dolfinarium
- Gaiazoo Kerkrade
- Ouwehands Dierenpark
- Zoopark Overloon (maar da's hier om de hoek en ik wil toch een klein beetje soort van vakantiegevoel, ook al is het maar voor 1 dag).

Wijzelf neigen nu naar Burgers Zoo .. maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre die kidsproof is voor onze kindjes, t.a.v. de overig genoemde dierentuinen.

Jullie een idee? Hoor het graag! :)
Burgers Zoo heeft een binnen en buitenspeeltuin. Heeft een fantastisch aquarium en een babyneushoorn!
pi_163386942
Wat I in ieder geval níet kan... :+.

http://vid20.photobucket.(...)5654_zps4j1e5bk9.mp4

En dak-eraf-boks, SQ! Al is bij ons eerder het dak eruit. We hebben een plat dak en gisteren hebben ze daar een gat in gezaagd voor de trapopgang. Vanochtend is de trap erin gehesen en de wanden van de opbouw staan ook al. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:35:05 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_163386987
:D doet me denken aan de truc met het elastiek om de kattenstaart _O-
disclaimer
pi_163387102
Rugzak, waar ga je met dat leuke jongetje naartoe :D Wat is hij groot ineens DAD O+ . En zo beheerst 'Mama' vragen, ik denk dat dat hier al heel snel in een krijsbui was ontaard :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 11:40:57 ]
pi_163387290
Wat ontzettend lief DAD!
pi_163387838
Net een puppy die z'n staart ontdekt O+
pi_163387904
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Rugzak, waar ga je met dat leuke jongetje naartoe :D Wat is hij groot ineens DAD O+ . En zo beheerst 'Mama' vragen, ik denk dat dat hier al heel snel in een krijsbui was ontaard :') .
Hij wil sinds kort altijd zelf zijn rugzak dragen. Ik vind het superschattig, dus prima. :D.

En dat 'mama' vragen, ik maak mezelf graag wijs dat ik hem dat geleerd heb (as if, maar hè, gun mij ook wat). Als hij begint te gillen zeg ik dat ik hem zo niet kan verstaan en dus ook niet helpen en dat hij mama moet vragen als hij ergens hulp bij nodig heeft. Dat heb ik een poosje heel consequent gedaan en nu gilt hij eigenlijk nooit meer maar zegt hij direct 'mama' (of 'papa', als die dichterbij is). :7 .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163387925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat I in ieder geval níet kan... :+.

http://vid20.photobucket.(...)5654_zps4j1e5bk9.mp4

En dak-eraf-boks, SQ! Al is bij ons eerder het dak eruit. We hebben een plat dak en gisteren hebben ze daar een gat in gezaagd voor de trapopgang. Vanochtend is de trap erin gehesen en de wanden van de opbouw staan ook al. ^O^ .
Geweldig :D
En dat klinkt goed qua verbouwing!
pi_163387994
DaD :D O+ Wat lieffff!
nu moet L ook een rugzak :Y

En verbouwen, toitoitoi DaD & SQ! En ik duim voor het laminaat :X
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163388290
:D die video doet me denken aan de wijlen hond van mijn oom en tante die rustig 5 min zijn eigen staart achterna zat O+ :')

Ja! ik vind iedere scheet lezen van iedereen die zin/tijd/puf heeft om te schrijven ook reuze gezellig O+ vooral wanneer het vliegende poepluiers betreft. Ik wou dan dat ik meer tijd had om (leuk) iets op te schrijven, want ik heb er dermate weinig puf voor dat er dan vervolgens een heel slappe melding in dit scherm ontstaat en ik het maar weer wegklik :').

Oh en mijnes probeert elke lunch zijn melkbeker opdekop te laten leeglopen in het zakje onderaan zijn plastic eetschort SQ :').

Dat je kint naar bed moet maar weer eens niet zelf de trap op wil :( en ik de vergissing maak te zeggen: als je niet zelf gaat dan moet mama je dragen - waarop hij stralend omdraait met een "ja!" *) juist. dat was dus niet helemaal de bedoeling :')
pi_163388616
En SQ, je dak! Hoe is dat dan met het gat in het plafond gegaan?
pi_163388658
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:46 schreef Crumpette het volgende:

Dat je kint naar bed moet maar weer eens niet zelf de trap op wil :( en ik de vergissing maak te zeggen: als je niet zelf gaat dan moet mama je dragen - waarop hij stralend omdraait met een "ja!" *) juist. dat was dus niet helemaal de bedoeling :')
Bingo :')
pi_163388825
Ach DaD wat een lief filmpje. En hoe hij mamma zegt 💛💛

En sq, iieks van je vloer! Wat rot zeg.

Geen grappig kind-boks, kwak! Of nou ja, ze doet wel leuks, maar dat is vaak in de toon waarop ze iets zegt, of hoe ze met haar billen wiebelt als ik vraag waar haar billen zijn. Of hoe ze de oren van onze kop zeurt om "tanpline agnes?" (Daar waren we zaterdag). En als ik dan "nee nie niet" zeg, dat ze dan hoopvol vraagt:"moggeh?"

Ik denk overigens niet dat iemand hier bewust aan het "pochen" is, maar dat we vooral zo trots zijn, zo van "omg wat ze nou toch ineens kan?!". Jammer als dat wordt opgevat als pochen, al kan ik me goed voorstellen dat het wat kan steken als je onzeker bent. :*
(Algemeen bericht hoor, niet specifiek aan 1 iemand;))
pi_163389081
quote:
Dat je kint naar bed moet maar weer eens niet zelf de trap op wil :( en ik de vergissing maak te zeggen: als je niet zelf gaat dan moet mama je dragen - waarop hij stralend omdraait met een "ja!" *) juist. dat was dus niet helemaal de bedoeling :')
Guilty! :')

DaD wat een heerlijk blond kereltje heb je daar♡

Saar heeft het toneeljanken ontdekt... bij t minst of geringste gaat ze "huilen" soms net zo lang persen tot er 1 traan is. Om alles wat ze niet mag of krijgt gaat het alarm aan.
Het is een fase toch? Zegjazegjazegja :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 juni 2016 @ 13:40:13 #177
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163389479
GM: Ja
:P

Whahaha Dad wat een uberschattig filmpje O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_163390222
Oh oeps, ik hoop niet dat er (mede) naar mij gerefereerd wordt als het om pochen gaat? :@ Ik kom aan zo weinig toe de laatste tijd wat betreft meeposten, maar kwam wel zomaar binnendenderen toen N. laatst ineens liep en torens bouwde, maar ik was gewoon oprecht trots en wilde het van de daken schreeuwen. *O*

In de categorie "kijk mijn kind eens een sukkel zijn" dan maar: Ze wil tegenwoordig alles op haar hoofd zetten als hoedje, maar dat je dat beter niet met een nog niet lege beker water kan doen heeft ze vandaag op de harde manier geleerd. :+

Och DaD wat een heerlijk gezicht met dat rugtasje! O+
pi_163390370
Volgens mij laat ik hier bijna nooit weten wat Boaz wel/niet kan :@ . Ik sta daar niet bij stil en houd me er eerlijk gezegd ook niet zo mee bezig :@ . Wat voor moeder ben ik dan :D . Pas als het cb zich zorgen maakt maak ik me ook zorgen denk ik :@ . Ik heb ook niet het gevoel dat Boaz abnormaal gedrag vertoont of juist reteslim is voor mijn gevoel.

Wederom onderschat ik hem .. dat deed/doe ik met grote zus ook. Dan denk ik: nee dat kan jij vast nog niet en dan prompt doet ie het :')
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:36:24 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_163390486
Ooh ga nu niet allemaal vallen over dat ene woordje wat ik gebruikte he, zo bedoelde ik dat ook helemaal niet!
disclaimer
pi_163390492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:46 schreef Crumpette het volgende:
:D die video doet me denken aan de wijlen hond van mijn oom en tante die rustig 5 min zijn eigen staart achterna zat O+ :')

Ja! ik vind iedere scheet lezen van iedereen die zin/tijd/puf heeft om te schrijven ook reuze gezellig O+ vooral wanneer het vliegende poepluiers betreft. Ik wou dan dat ik meer tijd had om (leuk) iets op te schrijven, want ik heb er dermate weinig puf voor dat er dan vervolgens een heel slappe melding in dit scherm ontstaat en ik het maar weer wegklik :').

Oh en mijnes probeert elke lunch zijn melkbeker opdekop te laten leeglopen in het zakje onderaan zijn plastic eetschort SQ :').

Dat je kint naar bed moet maar weer eens niet zelf de trap op wil :( en ik de vergissing maak te zeggen: als je niet zelf gaat dan moet mama je dragen - waarop hij stralend omdraait met een "ja!" *) juist. dat was dus niet helemaal de bedoeling :')
Toen ik hoogzwanger was kon ik Stip ook niet meer de trap op tillen, maar hij vond het wel heel tof om als trein de trap op te gaan. Dus zo met je armen het treingebaar maken en dan heel hard tsjoeketsjoeke roepen.

Nu heeft hij helaas weer door dat mama prima kan tillen :')

Beekse Bergen is ook leuk trouwens! Er is bij de kinderboerderij een toffe speeltuin en als je moe bent kun je met de boot, bus en je auto nog het park door. En bij de uitgang is een groot klimpark met een boel glijbanen dat Stip echt geweldig vond. Ik vond het leuker dan Blijdorp qua speeltuinen iig.
pi_163390528
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik zeg toch juist dat hoewel ik sneller was, mijn broertje duidelijk slimmer is? Dus dat het géén voorbode is?
En ik zeg dus hetzelfde :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:41:29 #183
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163390591
Truc die hier werkt is om haas/muis/speen net buiten bereik op een trede te leggen, en als spelletje steeds als hij hem bijna heeft weer hoger te leggen.
Dikke pret! Hi. Ha. Ho.

Jongons, net mijn laatste lessen gegeven! Alleen nog vijf toetsen nakijken (5x30), sectievoozitterstaken doen en een paar keer vergaderen en afscheidsborrels enzo.

Het besef is nog niet echt geland *O* :?
Kwak
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:48:58 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_163390752
Okee, even achter de laptop en even uitleggen wat ik wél bedoelde ;)

Wat ik tot nu toe zie in de topics hier, als ik ze doorloop, is dat elk topic een beetje zijn eigen inhoudelijke trend volgt, ongeacht wie er posten, dat is redelijk inherent aan de leeftijd van de kinderen. In Z&G gaat het vaak over lichamelijke ongemakken, controles bij de verloskundige, en wat slap gezever tussendoor (dat laatste ben ik zelf erg goed in *D)
In baby is het van: eh is dit normaal / hoe fix ik dit / we hadden een kutnacht, aflevering 6827.
In dreumes is het veel: mijn kind kan al dit!! (en dat elke dag, want dreumesen leren elke dag iets nieuws :D O+)
En bij grotere kinderen neemt de postfrequentie steeds meer af en gaat het vaak over grotere issues zoals gemene juffen en schoolreisjes. Men kent het klappen van de zweep steeds meer.

Nu ben / was? ik zelf erg gevoelig voor de "mijn kind kan al dit!". Ten eerste omdat ik er zelf soms onzeker van werd. Maar ten tweede ook omdat ik andere mensen niet wil onderschoffelen en dus graag overal op wil reageren met "yay wat goed *O* " (want het is ook allemaal erg goed!) Vooral van dat laatste kreeg ik op gegeven moment wat post-stress omdat je hier dan echt heel, heel vaak moet jompelen :') ;) en dan haak je soms af, omdat het teveel wordt om op te reageren. En misschien hebben andere mensen dat gevoel soms ook.

Het was dus geenszins bedoeld als "jullie scheppen allemaal veel te veel op over jullie kind". Want iedereen praat graag over haar kind, ze zijn allemaal fantastisch!
Ik zoek nog een goede punchline, kan iemand me helpen? ;(
disclaimer
pi_163390909
"Maar die van mij toch wel het meest, want ze kan al XXX. *) "

Zonder gekheid: ik snap je. Er gebeurt dit jaar ook ineens zoveel en het is met zin drukbezocht topic ook niet altijd bij te houden. Als ik iets post dat N. kan doe ik dat ook niet om zoveel mogelijk jompels in korte tijd te verzamelen, maar wil ik het gewoon ergens kwijt en mijn collega's zien me al aankomen met elke dag een nieuw verhaal over mijn bloedje. _O-

Ik denk vooral dat je je niet verplicht moet voelen overal op te reageren en ook gewoon de vrijheid moet kunnen nemen om out of the blue een nieuw onderwerp aan te snijden zonder megajompel/bijleesposts te (hoeven) maken.

Excusez le zwangerschapstypaids. 8)7 Ik weet mezelf niet zo lekker te verwoorden en hoop dat het überhaupt ergens op slaat wat hier staat. In mijn hoofd deed het dat wel. :')
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:02:50 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_163391026
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 14:57 schreef Selvaria het volgende:
aar die van mij toch wel het meest, want ze kan al XXX. "

Zonder gekheid: ik snap je. Er gebeurt dit jaar ook ineens zoveel en het is met zin drukbezocht topic ook niet altijd bij te houden. Als ik iets post dat N. kan doe ik dat ook niet om zoveel mogelijk jompels in korte tijd te verzamelen, maar wil ik het gewoon ergens kwijt en mijn collega's zien me al aankomen met elke dag een nieuw verhaal over mijn bloedje.

Ik denk vooral dat je je niet verplicht moet voelen overal op te reageren en ook gewoon de vrijheid moet kunnen nemen om out of the blue een nieuw onderwerp aan te snijden zonder megajompel/bijleesposts te (hoeven) maken.

Excusez le zwangerschapstypaids. Ik weet mezelf niet zo lekker te verwoorden en hoop dat het überhaupt ergens op slaat wat hier staat. In mijn hoofd deed het dat wel.
Thanks! :D

Ja, dat is het natuurlijk ook wel, het gewoon ergens kwijt kunnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er al foto's van modderbiggetjes?
disclaimer
pi_163391032
Ik snap er geen kont van, Selvaria.
pi_163391053
Skjoe een dikke :* voor je spoiler. Ik doe dat ook. En zou het ook enorm missen.
pi_163391190
Als ik over een week :X een peuter heb wat moet ik dan nog posten??

Modderbig posten wordt na 17u.
Ben benieuwd waar ik de modder allemaal vinden ga :D

Oh en ik mis de glitterplaatjes van Z&G van onze lichting ook ernstig :D
pi_163391224
Och SQ. ;( :* Dat lijkt me ook heel erg moeilijk.

Ha Razz, maar ligt het aan mijn zwangerschapsbrein of toch aan jouw ik-ben-net-bevallenbrein? 8-)
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:10:20 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_163391238
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:08 schreef BlueEyes het volgende:
Als ik over een week :X een peuter heb wat moet ik dan nog posten??

Modderbig posten wordt na 17u.
Ben benieuwd waar ik de modder allemaal vinden ga :D

Oh en ik mis de glitterplaatjes van Z&G van onze lichting ook ernstig :D
disclaimer
pi_163391279
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:12:04 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_163391280
en gewoon hier blijven posten hoor Blue, net als Fazz en Franny O+
disclaimer
pi_163391433
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 14:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Toen ik hoogzwanger was kon ik Stip ook niet meer de trap op tillen, maar hij vond het wel heel tof om als trein de trap op te gaan. Dus zo met je armen het treingebaar maken en dan heel hard tsjoeketsjoeke roepen.

Nu heeft hij helaas weer door dat mama prima kan tillen :')

Beekse Bergen is ook leuk trouwens! Er is bij de kinderboerderij een toffe speeltuin en als je moe bent kun je met de boot, bus en je auto nog het park door. En bij de uitgang is een groot klimpark met een boel glijbanen dat Stip echt geweldig vond. Ik vond het leuker dan Blijdorp qua speeltuinen iig.
Oh ja W gaat al een hele tijd zelf omhoog hoor, en dat ik er achter loop. Tredes tellen enzo is dan altijd leuk idd. Maar de laatste tijd wil hij ineens niet meer, of iig zeker niet wanneer ik het wil en/of in het tempo waarop ik het wil :') handige fase in week 34. Woei! *O*
pi_163391465
Glitters. O+.

Sq. :*.

Oh jongens, ik kreeg net een jasje binnen dat ik online gekocht had en toen ik het aantrok zat I naar me te wijzen en 'moooooi' te roepen. O+. /nietomtepochen
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163391505
SQ :* voor je dak en je spoiler.

En; eens. Persoonlijk haak vaak precies niet in op een onderwerp omdat iedereen mega-bijlees' en jompelposts aan het maken is. Ik ben een halve cm scroll verder al vergeten wie wat waar :'). En mijnes loopt altijd spuit11 op de oktoberclub dus dat is ook het vermelden niet waard.
pi_163391561
Wat is iedereen zich weer heerlijk aan het verontschuldigen O+
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:31:42 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_163391671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Glitters. O+.

Sq. :*.

Oh jongens, ik kreeg net een jasje binnen dat ik online gekocht had en toen ik het aantrok zat I naar me te wijzen en 'moooooi' te roepen. O+. /nietomtepochen
Hij is een fashionista :D O+

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:26 schreef BlueEyes het volgende:
Wat is iedereen zich weer heerlijk aan het verontschuldigen O+
Ja, daar zijn we best goed in eigenlijk :')
disclaimer
pi_163391783
Ik ga me niet verontschuldigen, mijn kind is nou eenmaal tof :{w

Maar om in de 'melk in beker en beker ondersteboven op het hoofd' te blijven, Lou ging net vingerverfen. Heel leuk en gezellig "oh mama KIJK! KIJK! MOOOOOI!" te roepen tot ze zich opeens na 10 minuten realiseerde dat haar vingers vies waren. Toen was de pret direct over :')
pi_163391827
:* voor je spoiler SQ.. Die kleine dingen maken juist het gemis zo groot kan ik me voorstellen ;(
pi_163391874
SQ nog dikke :* voor je spoiler
pi_163392404
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:26 schreef BlueEyes het volgende:
Wat is iedereen zich weer heerlijk aan het verontschuldigen O+
pi_163393066
:* y'all!

O+ voor I's complimentjes en knuffel voor SQ ;(
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163393545
Mijn ModderMonster werd net schoongepoetst toen ik binnenkwam :'(

Meneer had het gepresteerd als enige om middenin het badje te gaan zitten en erna vol door de modder te kletsen op handen en voeten :')
De andere kindjes waren heel braaf met handjes en een beetje vies shirt. Das echt voor mietjes volgens F :{w
  woensdag 29 juni 2016 @ 17:16:40 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_163393826
Sloopkogel O+
disclaimer
pi_163394167
Ik heb nog een praktische tip. Koop geen Camelbakfles. Ze lekken. ;(.


Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 29 juni 2016 @ 17:48:03 #207
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163394401
:D :D :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163394591
Ik lees steeds Camelbakfiets. En moet denken aan een cameltoe. Dus ik wil helemaal niet zo'n fles :7
pi_163394768
Ik lees ook steeds cameltoe _O-
pi_163394974
Wat doe je met een baby/dreumes alleen maar zelf met een lepeltje wil eten? Als ik het haar geef spuugt ze het meteen uit, maar alleen zit ze te smakelijk te eten. Alleen met haar skills qua lepel betreft duurt het wel een paar uur :')
pi_163395024
Gewoon laten gaan IMA, door het veel zelf doen komt het vanzelf goed met de skills van het beter in het snaveltje mikken.

Hier was (en is nog) hetzelfde, zelf doen en anders wordt het uitgespuugd of geweigerd.
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:25:23 #212
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163395129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat doe je met een baby/dreumes alleen maar zelf met een lepeltje wil eten? Als ik het haar geef spuugt ze het meteen uit, maar alleen zit ze te smakelijk te eten. Alleen met haar skills qua lepel betreft duurt het wel een paar uur :')
wij hadden twee lepels, een voor hem en een voor ons. tussen het knoeien door propte ik er weleens een lepel in.

Lekker moddermonster F! Melba had alleen twee tellen met zn handjes erin gespeeld :')

die gooit thuis wel weer water en zand over zn harses :P
Kwak
pi_163395962
Haha die I, met zijn nieuwe fles _O- Wel raar dat ie lekt? Bijna alle kinderen op mijn werk hebben er een, en we hebben eigenlijk nooit natte buiken ervan?

Ima, O wilde dat ook niet, dus we hebben haar lekker aan laten klooien. En nu kan ze het, en vindt ze het veel te gezellig om gevoerd te worden. Dan schuift ze haar bord om beurten naar ons toe en zegt ze dan mamma moet "eppelen" (helpen). Na twee happen moet pappa eppelen. :Y)
pi_163396030
Ik heb haar een halfuurtje laten klooien en toen zat er wel een significant verschil tussen wat ik in het schaaltje had gestopt en wat er aan het einde nog in zat+op haar broek zat+op de kinderstoel lag+op de grond lag+in haar haar zat. Dus ik vermoed dat ze ook wel wat gegeten heeft..
pi_163396238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha die I, met zijn nieuwe fles _O- Wel raar dat ie lekt? Bijna alle kinderen op mijn werk hebben er een, en we hebben eigenlijk nooit natte buiken ervan?

Ima, O wilde dat ook niet, dus we hebben haar lekker aan laten klooien. En nu kan ze het, en vindt ze het veel te gezellig om gevoerd te worden. Dan schuift ze haar bord om beurten naar ons toe en zegt ze dan mamma moet "eppelen" (helpen). Na twee happen moet pappa eppelen. :Y)
Ja, het kan schelen als je het rietje er goed in doet. Blijkbaar. :'). Gelukkig kwam Baard daar achter. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163396281
Omdat ik inmiddels zo'n walvis ben dat het ook fijn is half liggend wat te kunnen drinken heb ik deze er weer eens bijgepakt:


Hij is eigenlijk van papa natuurlijk, maar W wil niet meer uit zijn eigen fles drinken want brandweer zomg! *insert nie-nah-nie-nah sirenegeluid* :') groot succes! Let op: zowel open als dicht werkt hij goed, alle standen daar tussen lekken :P.
pi_163396283
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:20 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, het kan schelen als je het rietje er goed in doet. Blijkbaar. :'). Gelukkig kwam Baard daar achter. :+.
Da's wel heel raar dan, dat dát een verschil maakt :o :D
pi_163397227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 18:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat doe je met een baby/dreumes alleen maar zelf met een lepeltje wil eten? Als ik het haar geef spuugt ze het meteen uit, maar alleen zit ze te smakelijk te eten. Alleen met haar skills qua lepel betreft duurt het wel een paar uur :')
Je bedoelt dit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 29-06-2016 20:59:48 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:45:13 #219
47102 Elvi
miemkwien
pi_163398216
Vraagje... een vriendin van mij heeft een kindje van bijna 20 maanden.. maar het kind loopt nog steeds niet. De ouders maken zich er niet druk om en het consultatie-bureau zegt dat het binnenkort wel zal gaan lopen omdat het ook al kruipt ("al" kruipt...). Ik denk van niet, omdat het kind ook nog niet aan de hand meeloopt; na 2 of 3 passen ploft het weer neer.

Ik heb nog nooit een kind meegemaakt dat zo laat pas gaat lopen, en ik zou me zorgen maken als een kind van anderhalf nog niet eens aan de hand meeloopt.

Wat vinden jullie? Is het kind 'gewoon laat' met lopen of zouden jullie in zo'n geval wel actie ondernemen (als het je eigen kind zou zijn dus, ik als 'buitenstaander' zou er denk ik toch niks mee kunnen).
pi_163398608
Het lijkt me dat het CB wel kan inschatten of er reden is voor zorg. Ze zullen dan niet alleen kijken naar het kruipen/lopen maar naar de algehele ontwikkeling van het kind en ik neem aan dat ze eventuele fysieke beperkingen wel uitgesloten hebben. Er zijn kinderen die heel laat gaan lopen.
Verder kun je natuurlijk langs een huisarts gaan, maar dat is uiteraard aan de ouders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163398783
Jouw vriendin heeft gelijk. Rond 18 maanden gaan kinderen gemiddeld lopen. Het gemiddelde bestaat bij gratie van snelle en langzame lopers. Vanaf twee jaar beginnen ze pas echt actief hulp aan te bieden.

En aanhakend op loj paar pagina's terug. Mijn mini is nu 19 maanden en zegt ook nog bar weinig. Medetrage hier dus. Maar goed hij begrijpt alles wel. Zal wel komen.
pi_163398841
+1 op Franny. Daar zit 'm nou juist de kracht van het CB. Zij zien zo ont-zet-tend veel kinderen dat ze een heel goed beeld hebben van de gemiddelde ontwikkeling. En daarom vertrouw ik ze wel op hun oordeel 'dit is nog normaal' en 'dit is zorgelijk'. Lekker laten dus.
pi_163399980
Oh jongens.. Ik had zo'n HELmiddag :') . KDV is op vijf minuten lopen, dus ik dacht: ik doe Tas in de doek en ga Annie ophalen en dan lopen we samen terug. Lekker weertje, niks aan de hand. Lekker naar buiten. Je snapt dat dit niet helemaal liep zoals ik het had bedacht :s) .

Het begon met Tas die ik wakker moest maken want we gingen Annie ophalen (buren waren niet thuis, anders had ik ze de babyfoon even gegeven.) Heel relaxed en zachtjes tilde ik hem uit z'n bedje. Hij sliep bij het knopen zelfs gewoon door O+ mijn Zenbaby! Stukje daarheen lopen ging ook goed. Annie was blij mij te zien en ging haar schoenen pakken. Let op, hier ging het dus nog goed.

En net toen ze die aanhad hoorde ik uit de doek een heel harde PFFFFRRRRT. En nog één. En nog één. En nog een KFFFRRRR en een STRRRRT en toen was het klaar. En ik voelde Tas z'n rug heel warm worden en het begon ook aardig te ruiken :X . En toen maakte ik de fatale denkfout. Ik dacht namelijk: "Okay, nu lopen we even snel naar huis. Niks aan de hand."

Pause.
Rewind.
"Even snel"
Met een dreumes.

:')

We waren nog geen halve minuut onderweg of Annie - best moe van een dagje baby's commanderen op het KDV - lag al krijsend op de grond te roepen om haar "SPEEEEEE ;( " , "SPEEEE ;(" , "MAMAAA SPEEEEE ;( ". En ik maar uitleggen: "Lieverd, ik heb jouw speen niet. Die ligt in bed. Die is voor het slapen, weet je nog?". Kwam niet helemaal aan. Uitendelijk, met veel afleidingstechnieken - "KIJK WAT EEN MOOI TAKJE LIEVERD WAUW KIJK!" - , wilde ze wel weer mee. Met haar takje, dus. Hier voelde ik me ook nog wel aardig supermama, eerlijk gezegd. Met m'n afleidingsskills :7 .

Tijdens deze *O* kijkmijmijndreumeseenseffectiefafleiden-euforie *O* had ik gemist dat er inmiddels heel wat donkere wolken waren verschenen. En niet de spreekwoordelijke boven mijn hoofd. Maar echte, en er begonnen van die lekkere dikke regendruppels te vallen. Verfrissend, echt! Maar we waren Dus. Nog. Lang. Niet. Thuis. En intussen liepen we langs het speeltuintje.

Wacht, ik help je even het voor je te zien:
Oververmoeide dreumes.
Het speeltuintje.
Kind van 7,5 kilo in de draagdoek.
Poep tot in z'n nek.
Dikke regendruppels.
Het speeltuintje.
Met een glijbaan.

Je snapt het: Driftbui Numero Dos. Krijsend onderaan de glijbaan. "GIJBAAAAAA GIJBAAAA MAMA GIJBAAAA ANNIE NU NU NU NU GIJBAAA :( " . Al mijn superafleidingskillz vielen in het niet bij dit gekrijs. Hell, ik kwam er niet eens overheen met m'n "Kijk daar! Een ekster!". En ik had niks lekkers bij me. En geen speen. Kortom: BIG FAT FAIL }:| . Oplossing: Kind mocht één keer van de glijbaan zo'n naar mens ben ik namelijk ook weer niet en toen: onder de arm en gaan.

Maar ja, die baby in de poep in de draagdoek hè. Die maakte dit hele onderdearmplan er nou niet echt makkelijker op -O- . Wat doe je dan? Juist. Toch maar doen. Dus ik sjouwde met in totaal 20 kilo kind in de poeplucht door de inmiddels stromende regen. En wij liepen naar huis, al krijsend (Annie) en boos kijkend (ik) (Tas niet trouwens, die keek dit schaapachtig glimlachend vanuit de doek als een ware ZenBoeddha aan en dacht er het zijne van oO< )

Je denkt dat dit het was hè :D ? Erger kan het niet worden toch?

Wrong.
Er bestaan namelijk bejaarden ;( .

Ongeveer 100 meter van ons huis liepen we langs een bejaarde vrouw die het blijkbaar nodig vond om middenin een plensbui heur rozen te snoeien :? Ik denk dat dit valt in de categorie "mensen die niks te doen hebben moeten dat altijd op rare tijdstippen doen". Net als de gepensioneerden die om 7:45 met hun geruite boodschappentrolleys en steunzolen voor de deur van de Plus staan te mopperen dat de Plus pas om 8:00 opengaat. En die rozensnoeiende tante Miep begon als een zonnetje te stralen toen ze mijn (ondergepoepte, maar dat had zij niet door) baby in de doek zag. De krijsende dreumes onder mijn arm kwam ook niet echt binnen, geloof ik :{ .

En toen volgde ongeveer dit gesprek, waaruit blijkt dat ik - veel te goed opgevoed om mensen af te wimpelen - best een cursusje assertiviteit kan gebruiken:

"Oh wat enig, werkelijk! Mijn dochter draagt ook! Met een geweven doek, dat is beter zegt ze. Enig hoor, jeetje, wat knus."
"Eh ja heel knus maar eh nou we moeten naar h-"
"Ja en die dragers waar ze zo recht in hangen zijn slecht hoor, daar moet je niet aan beginnen. Gewoon lekker zo'n doek. Lekker dicht bij je! HEERLIJK KIND!"
"Ja het is heel fijn hoor. Leuk. Nou, we g-"
"Ja zij vindt dat ook. Echt zo goed voor de band met je baby. En leuk hoor met zo'n grote zus erbij. Die vindt het vast ook nog heel fijn gedragen te worden."
"Ja nee nouja nee ok goed ik moet nu wel gaan want we worden wel erg nat zo en w-"
"Ja kind maar je kindje zit ZO lekker tegen je aan, die heeft geen last van de regen."
"Nee haha nee goh nee nou dag mevrouw Anne zeg je ook even dag ja dááág goedzo dag hoor!"
[ Annie stond inmiddels op de stoep want ze werd te zwaar, keek deze mevrouw indringend aan en riep "NEE NIET DAG ANNIE NIET :( " ]

Waarna wij weer ons pad vervolgden. In de regen. Onder de poep. Annie inmiddels lopend. Elk hekje moest natuurlijk open-en-dicht en elke vlaggenstok-met-tas moest natuurlijk bewonderd en "OH KIJK TAK" en "OH KIJK SLAK" - want het leven is te kort voor snelle wandelingen :{w - en zeker een kwartier later waren wij ein-de-lijk binnen.

Anne doorweekt en moe. Tas met een Episch Kakpak en inmiddels schreeuwende honger. Ik met hoofdpijn. En een volle blaas. En bezweet en beregend.

En nu zoek ik een mooie uitsmijter maar het was gewoon KAK en ik ga aan de wijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 21:36:22 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:34:32 #224
47102 Elvi
miemkwien
pi_163400019
Bedankt voor jullie reacties :) Het CB zal denk ik ook wel ingrijpen als er zorgen zijn, ik maakte me gewoon zorgen omdat ik het zelf nog niet meegemaakt heb dat een kind zo laat was (ik werkte in de kinderopvang). Misschien heb ik gewoon hele gemiddelde kinderen daar gezien :P
pi_163400128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:02 schreef Stormqueen het volgende:

Zijn er al foto's van modderbiggetjes?
Nope, ik heb wel eens een jongetje met meer zand meegekregen dan vandaag. Maar hij had lekker met de "grote" kinderen gespeeld in de zandbak, en was zelf naar de pony toe gelopen om te aaien O+. Morgen herkansing, ons kdv houdt modderweek!

Ik vind het leuk om te lezen over de dreumesen, zien wat ons nog te wachten staat :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:37:46 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_163400139
Hahaha Razz _O- wat een kutdag! But you just made mine! :')
disclaimer
pi_163400261
Razz O+ :') _O_ :* :D _O-
pi_163400290
Razz :D _O- doe wat met je schrijfskills! Hulde voor je kalmte...ik was rijp voor het PBC geweest!

[ Bericht 0% gewijzigd door geppie op 29-06-2016 21:44:36 (Typen met kapot scherm is zo makkelijk nie) ]
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_163400292
Oohnee Razz, een soort Murphy's Law..

Maar ik heb wel tranen op m'n wangen van het lachen :') _O- :@
pi_163400423
Och Razz :*
Je maakt met je beeldende verhaal mijn kutdag wel een stukje beter.
pi_163400578
Oh razz wat een kakdag _O- :'(
Ik kan me dat gevoel met baby O nog zo goed herinneren. Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat zijn _O-

En je moet trouwens, als je ooit* tijd hebt, een boek gaan schrijven. Leven met kinderen - de hilarische realiteit, ofzo. Je schrijft zo heerlijk herkenbaar en beelden :D

*Mag als je met pensioen bent :Y
pi_163400842
Razz _O_ _O- :*
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:59:13 #233
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163400847
Oh Razz :D :'( _O-

Ik zie het zó voor me :D!

Heerlijk, 2 kinderen O+
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:04:22 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163400986
Razz O+

En _O_ voor NEE ANNIE NIET DAG! NEE!
Kwak
pi_163401055
Razz O+ :* _O_ :|W *;
Jij beeldendschrijvenheld _O-

Ik wil dat straks voorlezen aan J maar weet nu al dat dat niks wordt, qua in de lach schieten :')
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163401138
Arme jij, Razz _O- _O- _O-
Annie held O+ _O-
pi_163401153
Razz.. :o :'( :D :*

En inderdaad: jouw schrijfskills _O_

*sluipt weer weg, want hoort hier nog niet*
pi_163401423
Gewoon :* SQ ...
En ik wilde absoluut geen discussie uitlokken ook ofzo... :'(

Stiekem ben ik gewoon een onzekere muts :@

Razz.... Je verhaal... -O_ volgende week lach je mee :*
pi_163401482
Oh Razz! _O- . :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:36:46 #240
344469 Amsel
zonder t
pi_163401865
Aww Razz, wat rot en hilarisch tegelijk :D

Ik ben vandaag voor het eerst naar zo'n indoor speelparadijs geweest met dreumes :o Het plan was om haar volledig uit te putten zodat ik een lekker rustige middag zou hebben terwijl zij heel lang sliep. Missie geslaagd 8-) En ik wilde vertellen dat ik zo onder de indruk was van hoe goed ze kan klimmen en klauteren, maar dat laat ik nu maar even achterwege :+

Nee maar serieus, als ik iets heb geleerd van hier meelezen en -schrijven, is het wel dat alle kinderen zich op hun eigen tempo ontwikkelen en dat alle moeders wel eens ergens onzeker over zijn. Heerlijk geruststellend vind ik dat 8-)
pi_163402142
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha Razz _O- wat een kutdag! But you just made mine! :')
Dit idd! :D Arme jij!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2016 @ 02:02:13 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163405040
Razz :D _O- ik mag hopen dat je dit soort verhalen bundelt inclusief de smiley's :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163405294
Razz wanneer komt je boek uit :D _O- ... ik wil het eerste exemplaar MET handtekening

Overigens echt respect voor je geduld want hier zou dat iets anders gegaan hebben :@ _O_
pi_163405537
Beetje bijgekomen Razz? Of was het weer feest vannacht?
Wij hadden net iets nieuws: huilen en pruilen toen papa naar z'n werk vertrok en bleek dat uk/wij niet mee ging/gingen :') Hij heeft net nog een paar minuten zitten nasnikken op mijn schoot
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163405609
Ik had mijn eerste echte discussie met Sjaak. Hij wil de Teletubbies zien, dus pakt de afstandsbediening.
Ik: "nee"
Sjaak: "ja"
x100 }:|

Dit gaat nog veel gebeuren in de rest van dit jaar/mijn leven, of niet :')

Razz, O+ je schrijft echt zo leuk! En wat een verhaal...

Sjaak moet eigenlijk woensdag zijn 14 maanden vaccinatie. Ik besloot dat ik die uit wil stellen, kan het er even niet bij hebben als hij weer ziek gaat worden (en dat wordt hij van alle vaccinaties, dus vast ook van deze). Gister geregeld bij het CB, hij krijgt ze over een half jaar. Dan is vrouw weer beter, ik (hopelijk) wat stabieler en dan kan ik er weer wat beter mee omgaan denk ik. We gaan wel langs voor de rest van de afspraak.

Vandaag hele dag regen, zal ik het aandurven om naar zo'n indoor speelhel te gaan?
pi_163405663
Dat doet Frits ook JufM! Zo ontzettend sneu!

Frits doet het nu ook 's ochtends om half zes als ik de deur uit moet. Het draagt niet echt bij aan een rustige opstart van de dag zeg maar.
  donderdag 30 juni 2016 @ 08:32:36 #247
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163405731
Sneu is dat he JM/Cho. Mijn dreumes doet dat (nog) niet maar mijn peuter wel. Of als ze wakker wordt terwijl papa al de deur uit is heb ik ook gegarandeerd een heel verdrietig meisje.

Had ik verteld dat Soesje in een peuterbed slaapt sinds zondag? En dat ze nu al 2 nachten heeft doorgeslapen (op 1x speentje terugstoppen rond onze bedtijd na)? *O*! Ze vindt haar grotemeidenbed zó enorm stoer en interessant dat ze gewoon slaapt :D
pi_163406138
En net op de arm bij de oppas zwaaide hij mij breed lachend uit :') :?

Wat goed Soes!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:30:17 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_163406181
Yay soesa! Dat biedt weer perspectief! :D

Welke prullenbakken zijn autosleutelsafe trouwens? Tips?
disclaimer
pi_163406316
Soesje wordt ook al een grote meid O+

Autosleutelsafe of andere dingen gaan niet in het prullenbakje dat in het keukenkastje zit die dichtzit achter het magneetslotje :')

Ik werd vanmorgen om 6 uur wakker door het geluid van een mompelend jochie via de babyfoon. Ik hoorde de rits van zijn slaapzakje opengaan en even later stond meneer met speen in zijn waffeltje naast me met in zijn ene hand zijn popje en de andere zijn kussen.
En na een uurtje keten hebben we ook nog geslapen tot half 9 O+
pi_163406404
Wat goed soesa! Wij hebben trouwens in de hoek van O haar bed een klein stoffen mandje staan met daarin een handvol speentjes wn haar beker, sinds het ledikant al. Na een paar nachten wist ze dat en kan ze zelf dus altijd een speentje vinden, ook al valt er een uit bed (=15x per nacht)
  donderdag 30 juni 2016 @ 12:13:42 #252
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163408831
Wat een briljant idee Room! Los in bed vind ik een beker niks namelijk. Zo simpel.
Kwak
pi_163409036
:D
Kregen de tip van het cb hier. Wij hebben zo'n munchkin beker en die blijft dicht. Ze knuffelt er graag mee :')
pi_163409062
Vraagje voor de oudere dreumesen:
Wat doen jullie qua afkoelen,als dreumes echt iets doet wat niet mag. In ons geval: hond bewust Meppen, tv keihard slaan uit baldadigheid,zulke dingen. Voorheen werkte de box, dat was groot verdriet. Wel waarschuwen, in de box uitleggen na ff afkoelen waarom hij daar zat, goedmaken kusje. Maar box moet ook eens weg. Trap, stoeltje? Trap vindt hij nu leuk om op te zitten, schoentjes aan Enzo. Straks wil hij dat niet meer. Zeggen dat iets niet mag is bewust nog een keer doen dus ik moet iets (in deze gevallen).
pi_163409176
Stip heeft deze aan z'n bed hangen, heel handig idd! http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30199283/

Als hij moet afkoelen zetten we hem gewoon even op de gang met de deur open. Het gaat er bij hem om dat hij even uit de situatie wordt gehaald dus de plek maakt niet zo veel uit, zolang het maar niet tussen speelgoed is :+
pi_163409293
Wij halen O uit de situatie, zeggen wat er niet mag, knuffelen haar of geven speen als ze boos is, en vinden dan iets anders waar ze wél mee mag spelen. Proberen dus de aandacht te leggen op gewenst spel/gedrag.


Werkt tot nu toe :P
  donderdag 30 juni 2016 @ 12:50:48 #257
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163409498
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 12:29 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje voor de oudere dreumesen:
Wat doen jullie qua afkoelen,als dreumes echt iets doet wat niet mag. In ons geval: hond bewust Meppen, tv keihard slaan uit baldadigheid,zulke dingen. Voorheen werkte de box, dat was groot verdriet. Wel waarschuwen, in de box uitleggen na ff afkoelen waarom hij daar zat, goedmaken kusje. Maar box moet ook eens weg. Trap, stoeltje? Trap vindt hij nu leuk om op te zitten, schoentjes aan Enzo. Straks wil hij dat niet meer. Zeggen dat iets niet mag is bewust nog een keer doen dus ik moet iets (in deze gevallen).
Ik zet mijn peutervrouwtje achter de deur... Ik kan haar zien, dus kan eventueel ander kattenkwaad snel in de kiem smoren ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:22:42 #258
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163410408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 12:29 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje voor de oudere dreumesen:
Wat doen jullie qua afkoelen,als dreumes echt iets doet wat niet mag. In ons geval: hond bewust Meppen, tv keihard slaan uit baldadigheid,zulke dingen. Voorheen werkte de box, dat was groot verdriet. Wel waarschuwen, in de box uitleggen na ff afkoelen waarom hij daar zat, goedmaken kusje. Maar box moet ook eens weg. Trap, stoeltje? Trap vindt hij nu leuk om op te zitten, schoentjes aan Enzo. Straks wil hij dat niet meer. Zeggen dat iets niet mag is bewust nog een keer doen dus ik moet iets (in deze gevallen).
Ik doe niet aan een strafplek. Dat begrijpt hij nog helemaal niet, hij ziet het als een spelletje.

Ik haal Melle uit de situatie, als hij doorgaat verplaats ik hem en leid hem af. meestal blijf ik er zelf bij maar bij hevige peuterbui laat ik hem ook weleens uitrazen. Ik blijf dan wel praten en benoemen vanaf een metertje afstand.
Kwak
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:24:36 #259
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163410455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:51 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat goed soesa! Wij hebben trouwens in de hoek van O haar bed een klein stoffen mandje staan met daarin een handvol speentjes wn haar beker, sinds het ledikant al. Na een paar nachten wist ze dat en kan ze zelf dus altijd een speentje vinden, ook al valt er een uit bed (=15x per nacht)
Nja, het speentje ligt gewoon naast haar :+. (er hangt een happy horse tuttel konijn aan, is echt nog nooit uit bed gevallen) Ze wordt dan even wakker en moppert wat, speentje er weer in, heel even aaien en ze slaapt weer verder. Wel slim trouwens, met een mandje.

Thanks voor de jompels, ik ben zelf voorzichtig positief *O*! 2 nachten goed slapen is al gewoon heel prettig dus zelfs als het hierbij blijft ben ik blij :+
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:46:56 #260
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_163410929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:33 schreef Razztwizzle het volgende:
knip
Ohmygod. _O- . Je schrijft zo leuk ❤ . Dit heeft mijn dag wel een beetje gemaakt..

Sorry :@
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_163411197
Als dreumes na een paar keer duidelijk waarschuwen nog steeds iets écht heel stouts doet, pakken we haar op, leggen het nog een keer uit, zetten haar even met haar gezicht naar de muur ofzo, zeggen "10 seconden afkoelen", doen 2 of 3 stappen naar achteren (we blijven dus gewoon in dezelfde ruimte), tellen dan af van 10 tot 0, en dan een knuffel en dan is het klaar. Die 10 seconden blijkt op dit moment een goede tijdsduur om voldoende indruk te maken zonder haar ziel te beschadigen ;) Komt nauwelijks voor trouwens, maar ik merk wel dat het testen hoe ver ze kan gaan nu begonnen is...
pi_163411283
Oh dank voor de reacties :@ ik schreef het meer even van me af, het was echt heel heel erg. Maar na een nachtje slapen zie ik de humor er wel weer van in. Ik kan nog zo'n verhaal schrijven over vanmorgen: "Hoe Razz met een drakerige dreumes en een vermoeide uitznslaapgeplukte baby naar het consultatiebureau ging". Maar ik zal jullie de details besparen :+ .

Ik zou naar de indoorspeelhel gaan Cactus! Hell, als ik iemand wist die meewilde zou ik vandaag gaan. Maar ik kan niet alleen gaan met twee kindjes, dan moet ik Tas steeds alleen laten als Annie niet meer uit de ballenbak durft :') .

Slaap voor Soesa *O* !! Woohoo!!

JM, Annie huilt ook als papa weggaat. Maar samen zwaaien en even benoemen wat hij gaat doen helpt meestal wel. "Papa werke! Papa setjesdiene!" [centjes verdienen]. Ik voel me dan wel zo'n 50s huisvrouw :') maar soit.

Afkoelen, ja lastig. Gang maakt geen indruk, dat wordt een spelletje. Dus meestal uit de situatie en dan uitleggen wat er niet mag en aanreiken wat wel mag. Maar vanmorgen ging dat bijvoorbeeld al weer niet zo goed :@ .

Annie wilde Tas een autootje geven om mee te spelen maar gooide dat zo *hop* over de rand van het ledikant. Op z'n hoofd }:| . Baby huilen, Annie lachend: "Kijk! Tas huile! Kijk!". Mijn lontje was nogal kort na een prutnacht dus toen heb ik haar in haar bed gezet met wat boekjes en knuffels en ben nadat Tas getroost was even gaan douchen. Toen ik terugkwam zat ze lekker te spelen, dus of ze nou snapt wat ze had gedaan.. Geen idee :') .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 14:12:16 ]
  donderdag 30 juni 2016 @ 14:31:46 #263
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163411762
Razz sorry ik moest ook heel hard lachen.

Verder lees ik mee over afkoeltips.
O zit ook regelmatig aan mijn spullen waarvan ze weet dat ze er niet aan mag komen. Als ik boos op haar word, lacht ze me gewoon uit en weghalen van plek is er weer heel hard naartoe rennen om het nog een keer te doen.
Ik kan en wil het ook niet wegzetten want dan verzint ze wel iets anders wat ook niet mag.
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:06:45 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_163412297
Goede tips mbt stoute kinders. Ik worstel ook nogal met maatregelen. Ze lacht me meestal gewoon uit óf ze gaat idioot hard huilen :')
disclaimer
pi_163412379
Och Razz, weinig slaap en 1 kind is al pittig, dat je er nu 2 hebt lijkt me uitdagend in het kwadraat :{ :*
En +1 op sq veb de tips!

En zwaaien en uitleggen helpt hier ook altijd prima, maar loste vanmorgen de pruillip en pieps niet op. Ach ja, hoort er bij!
Ik haalde net dan wel weer een supervrolijke smurf uit bed, die me heeeeel erg wilde knuffelen en duizent kusjes (en tongzoenen, kuch) wilde geven O+ I must at least do something right I guess ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163413213
Haha oh Razz. O+ Als je ooit een hyperbolic timechamber (nog meer 80's/90's mensen hier van wie dat na het krijgen van een kind een van de grootste wensen is? /nerd-alert :+ ) weet te vinden moet je echt je verhalen opschrijven en bundelen, geen grap. :Y

N. snapt het hier prima als iets niet mag, maar reageert daar sinds deze week op door enorme krokodillentranen te laten lopen. Het ziet er hilarisch uit, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. :@ Het is eigenlijk pas weer echt goed als:
-ze toch met de verboden vrucht mag spelen (geen optie)
-ik haar iets anders aanbied dat net zo interessant is (steeds moeilijker tenzij eten en dat wil ik ook niet.
pi_163413255
Ohja mijnessie gaat gewoon hard huilen :') straffen doe ik eigenlijk nooit. Heb ook niet het idee dat ze snapt dat 'als ik x doe, komt Y als consequentie' Ik zeg dat het niet mag en ga afleiden met een dansje ofzo.

Hoera! Slaap voor Soesa! *O*
pi_163413272
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:55 schreef Selvaria het volgende:
Haha oh Razz. O+ Als je ooit een hyperbolic timechamber (nog meer 80's/90's mensen hier van wie dat na het krijgen van een kind een van de grootste wensen is? /nerd-alert :+ ) weet te vinden moet je echt je verhalen opschrijven en bundelen, geen grap. :Y

N. snapt het hier prima als iets niet mag, maar reageert daar sinds deze week op door enorme krokodillentranen te laten lopen. Het ziet er hilarisch uit, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. :@ Het is eigenlijk pas weer echt goed als:
-ze toch met de verboden vrucht mag spelen (geen optie)
-ik haar iets anders aanbied dat net zo interessant is (steeds moeilijker tenzij eten en dat wil ik ook niet.
Ja hoi! Hyperbolic timechamber graag!
pi_163413351
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja hoi! Hyperbolic timechamber graag!
Hoi.

Ik moest al aan jou denken ja. _O-
pi_163413552
quote:
17s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:03 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Hoi.

Ik moest al aan jou denken ja. _O-
Tienermoeders O+
pi_163413636
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:15 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Tienermoeders O+
Tienermoeders en jij O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:26:37 #272
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163418377
Oh Razz, voel je niet alleen hoor. Zo ben ik 3 weken nadat Frans geboren is, een hoofdsteungeval ding terug gaan brengen naar het verzorgingshuis.. Ik gok dat het 1,5 km is enkele reis. Dat heeft mij toen 3 uur gekost en is geeindigd met een krijsende en schoppende peuter overdwars liggend op het handvat van de kinderwagen/mijn armen. Het regende toen ook iets. Ik heb er nog wel eens nachtmerries van ;) .

Frans en ik hebben 'mond en klauwzeer', bedankt mijn mede meeters en hopelijk vergaat het jullie beter. Frans heeft er weinig last van overigens. Wat hangeriger en jengeliger, maar verder is het te overzien.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163418601
Ai Always das vervelend!
Was de laatste babymeet ook niet uitgelopen op een uitbraak daarvan :o
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:43:21 #274
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163418745
Volgensmij ook! Zal wel heersen nu.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163419194
Er is hoop, moeders met drama & stoute dreumesjes. I heeft ook een lange fase gehad waarin we regelmatig streng moesten optreden omdat ze doorging met dingen doen die niet mogen. En ze heeft heeeel lang gehad dat ze meteen met spullen ging gooien als ze ergens op werd aangesproken, als iets niet mocht, als ze haar zin niet kreeg. Maar dat is nu dus ineens helemaal niet meer zo. Ze gooit bijna niet meer, en is heel aanspreekbaar.

Oke, ook dit gaat natuurlijk weer over, ik weet het. Maar toch. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163419735


[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 01-07-2016 08:10:11 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:46:41 #277
73386 Fazz
onderweg
pi_163420809
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:26 schreef AwayTL het volgende:

Frans en ik hebben 'mond en klauwzeer', bedankt mijn mede meeters en hopelijk vergaat het jullie beter. Frans heeft er weinig last van overigens. Wat hangeriger en jengeliger, maar verder is het te overzien.
:o Niet! :o
wat zijn de symptonen?
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:53:33 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_163421037
Het kán van mauw komen, maar er is een vrij grote uitbraak gaande momenteel. Symptomen zijn blaasjes op handen en voeten, en in/rond de mond.

Mauw had er maar 1 dag last van overigens.
disclaimer
pi_163421453
Aargh, sterkte Away!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:09:40 #280
73386 Fazz
onderweg
pi_163421518
Beterschap Away! Ik hoop dat het ons overslaat, ik bedenk me nu dat er een jaar terug ook zo'n uitbraak was. Misschien heeft F het toen ongemerkt al opgelopen en gaat het nu aan ons voorbij oO<
pi_163422107
Oh Always wat rot :o En dat je het zelf ook hebt. Veel last van?

Dreumes was helemaal uit haar doen vanavond, lag pas om 21:30 op bed. En was heel verdrietig toen ik haar vandaag van het kdv ophaalde. Het was haar laatste dag bij de kleine kindjes, vanaf maandag gaat ze naar de peuters, en volgens mij had ze dat heel goed door. Ze had getrakteerd, kreeg een feestmuts op, en wilde aan het eind van de dag dus eigenlijk niet weg. Ze was niet boos of dwars, gewoon echt heel verdrietig :'( Het ging over toen ik zei dat ze haar vriendjes en de juffies nog altijd bij het buitenspelen zou zien. Maar de rest van de avond was ze dus ook niet helemaal zichzelf en slapen wilde echt niet. Wat hebben ze dan toch veel door hè, ik vind het echt heel bijzonder om dat te zien O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:59:01 #282
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163423370
Och amsel wat een sneuneusje. Gaat ze naar de grote groep door leeftijd? Zijn er niet al wat vriendjes over gegaan dan?

Het kan van elke dreumes/moeder/papa op de meet komen ;) . We dragen allemaal ziektekiemen bij ons. Bron is dus nooit aan te wijzen.

Frans had 2 kleine bultjes, en wat lichte verhoging, was verder wat jengelig. Toen ik hem vanavond in bad stopte waren er veel vlekjes in zn knieholtes en begon er wat naast zn mond. Nog weinig actie op zn handen en voeten.

Ik zelf had gisteren koorts, het duurde even voordat het kwartje viel, ik heb nl vrijwel nooit koorts. Heb een pijnlijke keel, maar niet erger dan een fikse verkoudheid en achter op mn tong blaasjes.

Duimen dat het hierbij blijft!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163424358
Ah wat balen zeg, ik hoop dat het niet erger wordt en dat het mild verloopt voor jullie!

Dreumes gaat inderdaad een groep omhoog vanwege de leeftijd Het is nog wel een beetje vroeg, maar er komt ook al zoveel verandering aan met een baby erbij, dat ik graag wilde dat ze tegen die tijd in de nieuwe groep gewend zou zijn, zodat dat tenminste een stabiele factor zal blijven. Binnen twee weken een broertje en een nieuwe groep leek me wat te veel van het goede. Volgens de leidsters is ze er ook wel klaar voor, en ze kent er inderdaad ook al andere kindjes, maar blijkbaar heeft het afscheid toch wat meer impact dan ik had verwacht. Lekkere emotionele muts is het dus, net als haar moeder :+
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:40:24 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_163432391
Vanwege alle enthousiaste verhalen hier ben ik vanmorgen met mauw naar een indoor speelhal geweest, ondanks dat ik nogal sceptisch was. Wijze les geleerd: blijf naar je gevoel luisteren. Hoogtepunt was het flesje appelsap.
Mijn kind is veel te voorzichtig voor zo'n oord :')
disclaimer
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:42:09 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_163432428
Spannend van de nieuwe groep amsel! Is ze dan ook in een andere ruimte met andere leidsters?

Hier loopt dat namelijk door elkaar heen, er is niet echt een.duidelijke scheidslijn.
disclaimer
pi_163432571
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
Vanwege alle enthousiaste verhalen hier ben ik vanmorgen met mauw naar een indoor speelhal geweest, ondanks dat ik nogal sceptisch was. Wijze les geleerd: blijf naar je gevoel luisteren. Hoogtepunt was het flesje appelsap.
Mijn kind is veel te voorzichtig voor zo'n oord :')
Ik heb er nooit een enthousiast verhaal ove verteld, toch ;) ? Sjaak vindt vooral de ventilator aan het plafond errug tof, die heeft hij 20x aangewezen. Het stuk waar hij wel in mocht, vond hij voor baby's. Waar hij nog te jong voor was, wilde hij wel heen en was drama als het niet mocht. Alleen de ballenbak was 5 minuten heel leuk.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:13:14 #287
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163433300
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik heb er nooit een enthousiast verhaal ove verteld, toch ;) ? Sjaak vindt vooral de ventilator aan het plafond errug tof, die heeft hij 20x aangewezen. Het stuk waar hij wel in mocht, vond hij voor baby's. Waar hij nog te jong voor was, wilde hij wel heen en was drama als het niet mocht. Alleen de ballenbak was 5 minuten heel leuk.
Wij gingen met J wel gewoon het gedeelte voor grote kinders in, kan best als je op een ochtend op een schooldag gaat, dan zijn er alleen kleintjes ^O^
pi_163433824
Ik sla de speelhel nog even over geloof ik.

Frits zit op dit moment met zijn wagenpark te spelen. Rondscheuren op de wheelybug, klauteren op zijn wishbonebike en vervolgens de loopauto uit de hoek manoeuvreren om die vervolgens midden in de kamer naast de wheelybug neer te zetten. En maar lachen en kletsen. O+

We gingen net lopend naar de speeltuin, terug had hij het geduld niet meer om te lopen en ging hij op zijn knieën verder.
Dat ziet er zo uit:


(Is een filmpje)
Ik geloof dat ik meer broeken moet kopen. :')
pi_163434951
Ghehehe, Frits :D

En jammer van de speelhel SQ! Is de mijnes zo'n rouwdouwer dan? :@ :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:47:12 #290
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163437293
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
Vanwege alle enthousiaste verhalen hier ben ik vanmorgen met mauw naar een indoor speelhal geweest, ondanks dat ik nogal sceptisch was. Wijze les geleerd: blijf naar je gevoel luisteren. Hoogtepunt was het flesje appelsap.
Mijn kind is veel te voorzichtig voor zo'n oord :')
:@ melba is blijkbaar avontuurlijker dan ik dacht dan. Die ging meteen los nadat we samen een rondje hadden gelopen. (Ok eerste keer ballenbak was janken want eng :P )

Omdenken ( :r term) mauw loopt ws minder snel in zeven sloten tegelijk dan minder voorzichtige kindjes :+
Kwak
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:09:09 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_163437817
Ik ben er niet verdrietig of onzeker om hoor :D O+
Integendeel _O-
disclaimer
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:10:31 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_163437842
Knieshuffle Frits O+ gaat best rap!
disclaimer
pi_163438944
Knuppel mikt: jullie hebben jongens he, kwak en JM :7.

Discuss 8-)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:16:20 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_163439013
De cheyenna's en kaylees daar waren anders ook niet vies van een flink robbertje dreumesdouwen _O-
disclaimer
pi_163439264
En Ketel is daarentegen best voorzichtig, die laat gerust over zich heen klimmen.

Tenzij er eten in het spel is, dan is hij ineens héél assertief :') :P
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:38:51 #296
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163439438
O. Haar favoriete woordjes zijn hoppa en huppatee, zegt dat genoeg ;)

Zelf vind ik eens in half jaar speelhel genoeg. We gaan wel naar de dierentuin, hebben ze ook speeltoestellen en vind ik een stuk leuker O~)
pi_163439499
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:12 schreef Crumpette het volgende:
Knuppel mikt: jullie hebben jongens he, kwak en JM :7.

Discuss 8-)
_O- .

}) . SQ, nu moet je natuurlijk vooral wel blijven gaan, om haar hierin te stimuleren. }) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:44:27 #298
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163439576
En haar papa is weer thuis O+
Zo mooi om dat stralende toetje te zien toen hij voor de deur stond. Ze heeft heel veel met hem geknuffeld en zich vreselijk lopen uitsloven O+ ze had hem echt gemist.
pi_163440547
Ah fijn om te zien snoenk O+.

Jongens, mijn kint houdt tegenwoordig echt geen seconde zijn waffel meer :') het is reuze gezellig maar vaak ook niet eens afhankelijk van of ik mee klets. Hij speelt en kletst en zingt en doet geluidseffecten en ik zit er naast te gnorfen :').
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:38:35 #300
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163440606
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:35 schreef Crumpette het volgende:
Ah fijn om te zien snoenk O+.

Jongens, mijn kint houdt tegenwoordig echt geen seconde zijn waffel meer :') het is reuze gezellig maar vaak ook niet eens afhankelijk van of ik mee klets. Hij speelt en kletst en zingt en doet geluidseffecten en ik zit er naast te gnorfen :').
O+ leuk he?

Ik vind de speel'hel' op doordeweekse schoolochtenden ook echt niet zo'n hel :@ :?

Lekker rustig, lekker kopje thee, caramel/hazelnoot blondie erbij :+ kind af en toe bovenaan een glijbaan zetten (ok met zijn tweeen is relaxter, als ik alleen ben zit ik meer in de ballenbak enzo).

Vaak zijn er een stuk of tien kindjes rond de tijd dat ik er ben...
Kwak
pi_163441016
En dicht! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')