abonnement Unibet Coolblue
pi_163271788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Niet iedereen die dingen roept die jou niet aanstaan is Pro-EU hokjesman.
Mensen die zo laag uit hun slof schieten horen bij het pro-EU kamp.
pi_163271812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mensen die zo laag uit hun slof schieten horen bij het pro-EU kamp.
Dus de manier van reageren bepaalt of iemand voor of tegen de EU is? :D Jan: Zo is het maar net _O_
pi_163271820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mensen die zo laag uit hun slof schieten horen bij het pro-EU kamp.
Ik heb Thierry Baudet nog nooit op een gedegen, gefundeerde uitspraak kunnen betrappen. Hooguit wat chique geformuleerde onderbuikgevoelens.
pi_163271823
Nexit moet het onderwerp worden van de komende verkiezingen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:13:07 #255
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_163271835
quote:
Other than anger, a common theme was frustration among 16- and 17-year-olds, who were not allowed to vote in the poll. Last year an initiative backed by Labour, the Lib Dems and SNP proposed lowering the voting age. However the government rejected the idea on the grounds of cost, and it was voted down.
Van de BBC website. Ironisch genoeg zou het verlagen van de kies drempel waarschijnlijk de Brexit hebben verhinderd. Ik denk dat wat kan gebeuren is dat veel Britse jongeren ervoor kiezen om zich te gaan vestigen in de EU.
Je moet nagaan dat veel Britse jongeren wel bij de EU wilde blijven en dat wordt hun nu ontnomen door de ouderen. Jongeren lijden heel veel van deze keuze. Veel dingen worden gewoonweg lastiger gemaakt; reizen, werken en studeren bijvoorbeeld. Als Schotland ervoor kiest om onafhankelijk te worden omdat ze bij de EU willen blijven verliest GB ook nog eens zijn olievelden.
Met dat in het vooruitzicht MOET GB zijn economie tip-top weten te regelen anders krijgen ze een kennis- en jeugd-leegloop die de vergrijzing erger maakt en de economische problemen vergroot.

De risico's zijn dus behoorlijk groot. Ook was het erg dom van Cameron om de uitslag gelijk ook te zullen doorvoeren. De belofte van Cameron was gemaakt in het tijdstip voor de grote migrantencrisis die wat overigens idd slecht door de EU is aangepakt. Ik denk dan ook dat Cameron als slechte premier van GB ooit te boek zal gaan en dat hij dat zelf ook weet.

Overigens heeft de EU nu ook niet echt meer de noodzaak om tegen kosten vluchtelingen naar GB tegen te houden waardoor het probleem helemaal niet weg zal gaan. De stroom wordt wellicht een beetje kleiner maar omdat er minder wordt tegen gehouden zal het netto wel groter worden voor GB.

Ik denk dat het vooral afwachten wordt maar realistisch gezien denk ik dat GB zelfs met alle zeilen bijzetten hier een groot probleem gaat krijgen met de uitslag. De EU zal ze keihard afstraffen terwijl de rest van de wereld (op mss Rusland na) hun handelsverdragen gaat herzien. Die handelsverdragen gaan allemaal zeggen: je krijgt minder voor hetzelfde en je betaald meer voor hetzelfde.
Omdat GB hoger zal leven momenteel dan zijn interne economie kan dragen zal dat betekenen dat mensen moeten inleveren. Dat genomen met het feit dat GB al aardig wat schulden heeft betekend dat ze meer schulden zullen maken. Dat betekend bezuinigingen den daar schuilt voor de jeugd wellicht 1 troost; de generatie die gestemd heeft voor de Brexit zal wss nog meer pensioen moeten inleveren.
I mean no harm
pi_163271838
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb het niet gehoord, dus ik kan niet oordelen of in dezen een tegengeluid wenselijk was.

De meeste commentaren die ik gelezen heb zijn zeer neutraal te noemen.
Ik heb gekeken op de BNR site en er staat niemand op die de Brexit wel tof vindt. De PVV de grootste partij in de peilingen en kan een exit voor Nederland ook op sympathie rekenen van zo'n beetje de halve bevolking. Dan moet je toch wel iemand kunnen vinden die zegt dat dit een feest van de democratie is?
pi_163271867
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mensen die zo laag uit hun slof schieten horen bij het pro-EU kamp.
Vandaag genoeg voorbeelden gezien dat ieder kamp daartoe in staat is.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:16:59 #258
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163271902
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:13 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Van de BBC website. Ironisch genoeg zou het verlagen van de kies drempel waarschijnlijk de Brexit hebben verhinderd. Ik denk dat wat kan gebeuren is dat veel Britse jongeren ervoor kiezen om zich te gaan vestigen in de EU.
Je moet nagaan dat veel Britse jongeren wel bij de EU wilde blijven en dat wordt hun nu ontnomen door de ouderen. Jongeren lijden heel veel van deze keuze. Veel dingen worden gewoonweg lastiger gemaakt; reizen, werken en studeren bijvoorbeeld. Als Schotland ervoor kiest om onafhankelijk te worden omdat ze bij de EU willen blijven verliest GB ook nog eens zijn olievelden.
Met dat in het vooruitzicht MOET GB zijn economie tip-top weten te regelen anders krijgen ze een kennis- en jeugd-leegloop die de vergrijzing erger maakt en de economische problemen vergroot.

De risico's zijn dus behoorlijk groot. Ook was het erg dom van Cameron om de uitslag gelijk ook te zullen doorvoeren. De belofte van Cameron was gemaakt in het tijdstip voor de grote migrantencrisis die wat overigens idd slecht door de EU is aangepakt. Ik denk dan ook dat Cameron als slechte premier van GB ooit te boek zal gaan en dat hij dat zelf ook weet.

Overigens heeft de EU nu ook niet echt meer de noodzaak om tegen kosten vluchtelingen naar GB tegen te houden waardoor het probleem helemaal niet weg zal gaan. De stroom wordt wellicht een beetje kleiner maar omdat er minder wordt tegen gehouden zal het netto wel groter worden voor GB.

Ik denk dat het vooral afwachten wordt maar realistisch gezien denk ik dat GB zelfs met alle zeilen bijzetten hier een groot probleem gaat krijgen met de uitslag. De EU zal ze keihard afstraffen terwijl de rest van de wereld (op mss Rusland na) hun handelsverdragen gaat herzien. Die handelsverdragen gaan allemaal zeggen: je krijgt minder voor hetzelfde en je betaald meer voor hetzelfde.
Omdat GB hoger zal leven momenteel dan zijn interne economie kan dragen zal dat betekenen dat mensen moeten inleveren. Dat genomen met het feit dat GB al aardig wat schulden heeft betekend dat ze meer schulden zullen maken. Dat betekend bezuinigingen den daar schuilt voor de jeugd wellicht 1 troost; de generatie die gestemd heeft voor de Brexit zal wss nog meer pensioen moeten inleveren.
Dat zijn vooral die zgn "progressieve" gesjeesde jongeren die denken dat alles vanzelfsprekend is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163271913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:13 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Van de BBC website. Ironisch genoeg zou het verlagen van de kies drempel waarschijnlijk de Brexit hebben verhinderd. Ik denk dat wat kan gebeuren is dat veel Britse jongeren ervoor kiezen om zich te gaan vestigen in de EU.
Je moet nagaan dat veel Britse jongeren wel bij de EU wilde blijven en dat wordt hun nu ontnomen door de ouderen. Jongeren lijden heel veel van deze keuze. Veel dingen worden gewoonweg lastiger gemaakt; reizen, werken en studeren bijvoorbeeld. Als Schotland ervoor kiest om onafhankelijk te worden omdat ze bij de EU willen blijven verliest GB ook nog eens zijn olievelden.
Met dat in het vooruitzicht MOET GB zijn economie tip-top weten te regelen anders krijgen ze een kennis- en jeugd-leegloop die de vergrijzing erger maakt en de economische problemen vergroot.

De risico's zijn dus behoorlijk groot. Ook was het erg dom van Cameron om de uitslag gelijk ook te zullen doorvoeren. De belofte van Cameron was gemaakt in het tijdstip voor de grote migrantencrisis die wat overigens idd slecht door de EU is aangepakt. Ik denk dan ook dat Cameron als slechte premier van GB ooit te boek zal gaan en dat hij dat zelf ook weet.

Overigens heeft de EU nu ook niet echt meer de noodzaak om tegen kosten vluchtelingen naar GB tegen te houden waardoor het probleem helemaal niet weg zal gaan. De stroom wordt wellicht een beetje kleiner maar omdat er minder wordt tegen gehouden zal het netto wel groter worden voor GB.

Ik denk dat het vooral afwachten wordt maar realistisch gezien denk ik dat GB zelfs met alle zeilen bijzetten hier een groot probleem gaat krijgen met de uitslag. De EU zal ze keihard afstraffen terwijl de rest van de wereld (op mss Rusland na) hun handelsverdragen gaat herzien. Die handelsverdragen gaan allemaal zeggen: je krijgt minder voor hetzelfde en je betaald meer voor hetzelfde.
Omdat GB hoger zal leven momenteel dan zijn interne economie kan dragen zal dat betekenen dat mensen moeten inleveren. Dat genomen met het feit dat GB al aardig wat schulden heeft betekend dat ze meer schulden zullen maken. Dat betekend bezuinigingen den daar schuilt voor de jeugd wellicht 1 troost; de generatie die gestemd heeft voor de Brexit zal wss nog meer pensioen moeten inleveren.
Dus GB wordt een economisch hellegat, maar de vluchtelingen zullen nog massaler toestromen? Jaja.
pi_163271930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat zijn vooral die zgn "progressieve" gesjeesde jongeren die denken dat alles vanzelfsprekend is.
Vandaag op twitter gekeken en dan zie je inderdaad veel meninkjes voorbij komen dat alle Brexit mensen racistische xenofoben zijn.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:19:44 #261
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_163271952
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus GB wordt een economisch hellegat, maar de vluchtelingen zullen nog massaler toestromen? Jaja.
Er zullen minder vluchtelingen heen gaan maar omdat er minder door de EU zullen worden tegen gehouden zullen er net zo veel of meer in stromen.
I mean no harm
pi_163271957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus GB wordt een economisch hellegat, maar de vluchtelingen zullen nog massaler toestromen? Jaja.
Het zal geen economisch hellegat worden en vluchtelingen zijn er niet in Engeland (althans naar mijn weten wordt er in Frankrijk of Ierland niemand vervolgd op grond van geaardheid, afkomst of overtuiging).
pi_163271961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:53 schreef Toefjes het volgende:
Lijkt een beetje op de discussie dat mensen verontwaardigd waren dat Ajax die de titel liet liggen bij de Graafschap meer aandacht kreeg dan kampioen PSV. Het verhaal van de verliezer is gewoon veel interessanter.
Kijk, als Remain had gewonnen zou het ook patat met mayonaise zijn geworden, maar dat verwacht je dan bij onrendabelen (zeg maar, niet mijn woorden). Maar bij de zelfbenoemde aristocratie, heb je onwillekeurig een andere associatie. Maar goed, dat klopt dus niet. :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-06-2016 18:26:30 ]
I´m back.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:21:27 #264
323401 Kijkertje
met filter
pi_163271986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Deze statistieken kun je natuurlijk niet op een range van 1 dag bekijken. Het geeft wel een signaal af maar er is nu nog niemand die kan zeggen of dit op de termijn van 1 of misschien 2 jaar positief of negatief uitpakt. Het feit dat de beurs crasht zegt echter wel alles over het feit dat er maar weinigen een goede afloop voorpellen wat betreft de Brexit.
Geen wonder dus dat het Brexit-kamp absoluut geen haast heeft om de EU te verlaten. Zo zwaar weegt het juk van de onderdrukkers blijkbaar ook weer niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163272019
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:13 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Van de BBC website. Ironisch genoeg zou het verlagen van de kies drempel waarschijnlijk de Brexit hebben verhinderd. Ik denk dat wat kan gebeuren is dat veel Britse jongeren ervoor kiezen om zich te gaan vestigen in de EU.
Je moet nagaan dat veel Britse jongeren wel bij de EU wilde blijven en dat wordt hun nu ontnomen door de ouderen. Jongeren lijden heel veel van deze keuze. Veel dingen worden gewoonweg lastiger gemaakt; reizen, werken en studeren bijvoorbeeld. Als Schotland ervoor kiest om onafhankelijk te worden omdat ze bij de EU willen blijven verliest GB ook nog eens zijn olievelden.
Met dat in het vooruitzicht MOET GB zijn economie tip-top weten te regelen anders krijgen ze een kennis- en jeugd-leegloop die de vergrijzing erger maakt en de economische problemen vergroot.

De risico's zijn dus behoorlijk groot. Ook was het erg dom van Cameron om de uitslag gelijk ook te zullen doorvoeren. De belofte van Cameron was gemaakt in het tijdstip voor de grote migrantencrisis die wat overigens idd slecht door de EU is aangepakt. Ik denk dan ook dat Cameron als slechte premier van GB ooit te boek zal gaan en dat hij dat zelf ook weet.

Overigens heeft de EU nu ook niet echt meer de noodzaak om tegen kosten vluchtelingen naar GB tegen te houden waardoor het probleem helemaal niet weg zal gaan. De stroom wordt wellicht een beetje kleiner maar omdat er minder wordt tegen gehouden zal het netto wel groter worden voor GB.

Ik denk dat het vooral afwachten wordt maar realistisch gezien denk ik dat GB zelfs met alle zeilen bijzetten hier een groot probleem gaat krijgen met de uitslag. De EU zal ze keihard afstraffen terwijl de rest van de wereld (op mss Rusland na) hun handelsverdragen gaat herzien. Die handelsverdragen gaan allemaal zeggen: je krijgt minder voor hetzelfde en je betaald meer voor hetzelfde.
Omdat GB hoger zal leven momenteel dan zijn interne economie kan dragen zal dat betekenen dat mensen moeten inleveren. Dat genomen met het feit dat GB al aardig wat schulden heeft betekend dat ze meer schulden zullen maken. Dat betekend bezuinigingen den daar schuilt voor de jeugd wellicht 1 troost; de generatie die gestemd heeft voor de Brexit zal wss nog meer pensioen moeten inleveren.
Waarom zouden Britse jongeren zich niet in EU-landen kunnen vestigen?
I´m back.
pi_163272035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:19 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Er zullen minder vluchtelingen heen gaan maar omdat er minder door de EU zullen worden tegen gehouden zullen er net zo veel of meer in stromen.
Vluchtelingen die niet op zoek zijn naar geld stoppen al in Turkije of Italië.
pi_163272037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom zouden Britse jongeren zich niet in EU-landen kunnen vestigen?
Die suggestie wordt voortdurend gewerkt en mijn collega's papegaaien dit ook na. Onzin, het is maar net wat er wordt afgesproken. Zowel de Britten als EU-landen hebben baat bij lage drempels voor werken of studeren over de grens, dus komen daar gewoon nette afspraken voor.
pi_163272047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het zal geen economisch hellegat worden en vluchtelingen zijn er niet in Engeland (althans naar mijn weten wordt er in Frankrijk of Ierland niemand vervolgd op grond van geaardheid, afkomst of overtuiging).
Het ging even om de interne logica in dat stuk.
pi_163272057
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vluchtelingen die niet op zoek zijn naar geld stoppen al in Turkije of Italië.
Dat wil de EU niet, want het importeren van Afrikanen en moslims is doelbewust EU-beleid.
pi_163272070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die suggestie wordt voortdurend gewerkt en mijn collega's papegaaien dit ook na. Onzin, het is maar net wat er wordt afgesproken. Zowel de Britten als EU-landen hebben baat bij lage drempels voor werken of studeren over de grens, dus komen daar gewoon nette afspraken voor.
Zal wel een regeling voor komen. In niemands belang om dit tegen te houden.
I´m back.
pi_163272097
I´m back.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:30:54 #272
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163272149
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ja, ook lekker. Mogen ze straks wel weer kranten gebruiken ipv bakjes. :Y)

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:31:15 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163272160
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Niet helemaal eerlijk. Je had er in ieder geval een pint bij moeten laten staan. Ze mogen nog wel wat drinken daar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:31:58 #274
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_163272170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom zouden Britse jongeren zich niet in EU-landen kunnen vestigen?
Ik zeg toch dat er een kennis en jeugd-leegloop gaat komen? Ik geef aan dat het moeilijker wordt (visum, verblijfsvergunningen e.d. Maar dat zal de jeugd van GB niet verhinderen om te gaan wonen en werken in de EU om te ontsnappen aan GB en zijn kleinere economie.
I mean no harm
pi_163272191
En daar werd Verhofstadt weggezapt op 1vandaag _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')