abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:52:52 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163255665
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?
Aurelius 16 maart - 18 april 2016
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:54:58 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163255694
Zomer in Japan. Warm warm en warm. Regen lijkt mee te vallen, het druppelt een beetje de hele dag. Soort warme douche :)
We zitten dit keer in Gracery Shinjuku, hotel met Godzilla erop. Bevalt goed, twin room is redelijk ruim, goed ontbijt en leuk wijkje (Kabuki-cho).

Uitzicht:


Tonkatsu :9


Godzilla. Staat bij dat alleen hotelgasten erheen mogen, maar gewoon de lift naar de lobby op de 8e verdieping nemen en je sjokt er zo heen:


[ Bericht 32% gewijzigd door matthijst op 24-06-2016 01:06:13 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:49:48 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_163263934
Dan ga ik hier ook nog maar even posten op aanraden. In een opwelling een ticket naar Japan geboekt (tokyo) en we vertrekken (met z'n 2en) over 2 weken maar ik weet nog helemaal niks dus snel last minute nog wat regelen ;)

We hebben besloten een JR pass te nemen en 2/3 steden aan te doen in de 7 dagen dat we er zijn (9dagen totaal met 2 reisdagen voor de vlucht). Het idee is om dan Tokyo en Kyoto in ieder geval aan te doen en dan mogelijk nog een 3e stad in de buurt. Wat zouden goede tips zijn? Osaka?

Hiernaast zijn alle andere tips ook welkom, wat wel/niet te doen waar moet je op letten enz.

In Tokyo zelf, is daar de JR Pass ook voldoende of ben je dan toch meer op de metro aangewezen?

Nog tips qua (betaalbare) hotels in Tokyo/Kyoto? Aangezien het met een vriend is en niet met m'n vriendin is luxe neit relevant. Een bed en een douche is prima. Hostels met gemengde ruimtes ben ik geen fan van.

Thnx!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:06:59 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163264383
Ik vind Osaka altijd erg leuk. Zou denk ik als je 9 dagen hebt 3-4 in Kyoto gaan zitten en dan een dagje Osaka en Nara.
Railpass doet het op JR lines. In Tokyo bijvoorbeeld de yamanotelijn (cirkel rond de stad) en de Chuo-lijn (dwars doorheen). Zit zelf graag in Shinjuku omdat je dan veel metro/treinen hebt.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:20:23 #5
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_163264644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:06 schreef matthijst het volgende:
Ik vind Osaka altijd erg leuk. Zou denk ik als je 9 dagen hebt 3-4 in Kyoto gaan zitten en dan een dagje Osaka en Nara.
Railpass doet het op JR lines. In Tokyo bijvoorbeeld de yamanotelijn (cirkel rond de stad) en de Chuo-lijn (dwars doorheen). Zit zelf graag in Shinjuku omdat je dan veel metro/treinen hebt.
Thnx :)

Ja we zijn er dus 7 dagen, de 9 dagen is inclusief alle uren in het vliegtuig enz dus 2 dagen vallen dan weg.

Nog een gebied in Tokyo wat een goeie is om te zitten qua nachtleven?
pi_163264770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan ga ik hier ook nog maar even posten op aanraden. In een opwelling een ticket naar Japan geboekt (tokyo) en we vertrekken (met z'n 2en) over 2 weken maar ik weet nog helemaal niks dus snel last minute nog wat regelen ;)

We hebben besloten een JR pass te nemen en 2/3 steden aan te doen in de 7 dagen dat we er zijn (9dagen totaal met 2 reisdagen voor de vlucht). Het idee is om dan Tokyo en Kyoto in ieder geval aan te doen en dan mogelijk nog een 3e stad in de buurt. Wat zouden goede tips zijn? Osaka?

Hiernaast zijn alle andere tips ook welkom, wat wel/niet te doen waar moet je op letten enz.

In Tokyo zelf, is daar de JR Pass ook voldoende of ben je dan toch meer op de metro aangewezen?

Nog tips qua (betaalbare) hotels in Tokyo/Kyoto? Aangezien het met een vriend is en niet met m'n vriendin is luxe neit relevant. Een bed en een douche is prima. Hostels met gemengde ruimtes ben ik geen fan van.

Thnx!
Tokyo, Kyoto, Osaka zou ik doen. 2 dagen Tokyo, 3 dagen Kyoto, 1 dag(deel) Osaka zelf, 1 dag Hertjes voeren in Nara oid. Of overdag naar Nara, en dan eind vd middag/avond eten in Osaka, en dan de shinkansen pakken naar Tokyo om terug te vliegen (weet niet hoelaat je terugvliegt?)

Nachtleven in Tokyo- Kabukicho hoor ik veel over, maar niet mijn scene dus daar kan ik je verder niet echt mee helpen :P

Ik ga ook over 2 weken, maar de meeste betaalbare hotels zitten op dit moment al flink vol toch? Wat is je budget pppn?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:40:28 #7
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163264993
Sunroute Plaza vind ik altijd relaxt.
Citadines Shinjuku ook wel. En nu Gracery Shinjuku. Rond de 150 p/n zon beetje voor een twin room.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_163265016
Ik zit ook in een Gracery, maar dan bij de Skytree in de buurt. Ben benieuwd :)
pi_163279401
het leukste stappen doe je in shibuya. hippe clubs en leuke barretjes, en minder toeristen dan shinjuku of roppongi.
altijd paspoort mee als je naar clubs wil, trouwens, is verplicht.
pi_163350632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan ga ik hier ook nog maar even posten op aanraden. In een opwelling een ticket naar Japan geboekt (tokyo) en we vertrekken (met z'n 2en) over 2 weken maar ik weet nog helemaal niks dus snel last minute nog wat regelen

We hebben besloten een JR pass te nemen en 2/3 steden aan te doen in de 7 dagen dat we er zijn (9dagen totaal met 2 reisdagen voor de vlucht). Het idee is om dan Tokyo en Kyoto in ieder geval aan te doen en dan mogelijk nog een 3e stad in de buurt. Wat zouden goede tips zijn? Osaka?
Hiernaast zijn alle andere tips ook welkom, wat wel/niet te doen waar moet je op letten enz.

In Tokyo zelf, is daar de JR Pass ook voldoende of ben je dan toch meer op de metro aangewezen?

Nog tips qua (betaalbare) hotels in Tokyo/Kyoto? Aangezien het met een vriend is en niet met m'n vriendin is luxe neit relevant. Een bed en een douche is prima. Hostels met gemengde ruimtes ben ik geen fan van.

Thnx!
osaka ligt vlak bij kyoto, dus zou ik die aandoen in die korte tijd, zonde als je een dag kwijt bent om naar een andere stad te gaan, vond persoonlijk hiroshima en nagasaki leuk voor 1/1.5 dag maar meer ook niet.

in tokyo zelf moet je wel op de korte trajecten een los kaartje kopen van andere maatschappijen, er liggen wel JR lijnen maar die zijn meer van de ene kant naar de andere kant van de stad, maar de prijzen vallen wel mee, volgens mij is het allemaal een paar euro voor een enkeltje. (in verhouding in iedergeval goedkoper dan hier)

check wel even van te voren of de monumenten die je wilt zien niet in de steigers staan, wij hebben een paar jaar terug wat kastelen bezocht, hele rit er heen en uiteindelijk stond alles vol in de steigers, was een beetje zonde van de tijd.

in alle drie de steden is in iedergeval genoeg te doen, voor zon korte tijd zou ik wel een schema maken (wij hadden met ruim 2 weken nog tijd te weinig) :)
pi_163408688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:40 schreef matthijst het volgende:
Sunroute Plaza vind ik altijd relaxt.
Citadines Shinjuku ook wel. En nu Gracery Shinjuku. Rond de 150 p/n zon beetje voor een twin room.
Sunroute Plaza is inderdaad een zeer prettig hotel! Vorig jaar voor het eerst geweest en had het idee dat de twin kamer (losse bedden) wat ruimer was dan de gemiddelde kamer in dit prijs segment. Ligt ook op een heerlijke locatie van Shinjuku station!

Eerste zomer sinds 2011 dat ik niet naar Japan ga :(
pi_163408787
Iemand ervaring met airbnb in Tokyo? Hoe zijn de regels? Wordt het aan banden gelegd?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:28:56 #13
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_163454588
Iemand (vast wel) een idee of het slim is om op het station een kaartje Tokyo-Osaka te kopen of vantevoren online?
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_163455245
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:28 schreef gazhims3lv het volgende:
Iemand (vast wel) een idee of het slim is om op het station een kaartje Tokyo-Osaka te kopen of vantevoren online?
gewoon daar doen. desnoods een dag van tevoren.
pi_163458661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:28 schreef gazhims3lv het volgende:
Iemand (vast wel) een idee of het slim is om op het station een kaartje Tokyo-Osaka te kopen of vantevoren online?
Terplekke doen :Y
  FOK!fotograaf zaterdag 2 juli 2016 @ 18:23:27 #16
145146 Andyy
pi_163463502
Yodobashi Camera _O_
pi_163463804
Prima winkel idd. Maar ik ben toch meer #teambigcamera vanwege de jingle :D
  FOK!fotograaf zaterdag 2 juli 2016 @ 18:51:14 #18
145146 Andyy
pi_163464002
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:41 schreef Negentiendertig het volgende:
Prima winkel idd. Maar ik ben toch meer #teambigcamera vanwege de jingle :D
Die ben ik vergeten, kom er ook niet op. Bij Yodobasbi leggen ze de nadruk op de naam :P
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:12:11 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163464356
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Die ben ik vergeten, kom er ook niet op. Bij Yodobasbi leggen ze de nadruk op de naam :P
Haters everywhere but I don't really care.
pi_163464790
bicebicebic camera!
pi_163466014
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Die ben ik vergeten, kom er ook niet op. Bij Yodobasbi leggen ze de nadruk op de naam :P
Die hebben toch dat 'lief klein konijntje heeft een vliegje op zijn neus'-deuntje?
pi_163472130
fushigi na fushigi na Ikebukuro *O*
higashi ga seiiiibu de nishi tooobu *O*
takaku sobieru sunshiiineee
biiiikubikkubikkukamera *O*


Edit: zie dattie al gepost was :') Maar nu hebben jullie lyrics, kunnen jullie meezingen *O*
  zondag 3 juli 2016 @ 00:19:19 #23
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_163475876
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Die hebben toch dat 'lief klein konijntje heeft een vliegje op zijn neus'-deuntje?
deze toch? glory haleluja liedje

pi_163492792
Chris Zeegers in Japan op NL3 nu :)
pi_163552327
Ik kan het toch niet laten en denk dat ik in Januari toch een weekje Japan ga bezoeken als doorreis naar Australie. Ik ben eigenlijk Japan alleen gewend in de zomer, wanneer het dus enorm warm en benauwd is. Is januari een beetje te doen qua kou dan en is het niet opeens een heel andere sfeer?

Wanneer denken jullie trouwens dat de beste periode is om tickets te kopen? Ik probeer iets te vinden in de richting van Amsterdam - Tokyo - Melbourne - Brisbane - Amsterdam. Ik kom nu op 1100 euro uit wat volgens mij wel redelijk oke is, ik wil alleen pas in November boeken als ik wat meer zekerheid heb. Geen idee eigenlijk wanneer de beste periode is om vliegtickets aan te schaffen.
pi_163553843
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

deze toch? glory haleluja liedje

Da's dezelfde melodie :P
pi_163575652
Ik lees dat het vandaag erg warm is in Tokyo! Sterkte Japangangers!
pi_163578899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 10:17 schreef Aurelius het volgende:
Ik lees dat het vandaag erg warm is in Tokyo! Sterkte Japangangers!
37 graden ;( . De zomer is gearriveerd.
pi_163579194
Random winkeltjes induiken om zogenaamd iets te kopen, maar eigenlijk even genieten van de airco.
pi_163579465
als jullie het te warm vinden, wil ik wel ruilen hoor. :)
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:02:01 #31
353544 omelette
du fromage
pi_163597498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:33 schreef Simmertje het volgende:
Random winkeltjes induiken om zogenaamd iets te kopen, maar eigenlijk even genieten van de airco.
7eleven ijskoffie houdt je in leven :9
pi_163603631
Hier staat weer een reis naar Azië gepland, dit keer is Japan aan de beurt *O*
3 weken in september met drie volwassenen.

De route zijn we rustig aan het uitstippelen, hoewel we waarschijnlijk veel pas daar zullen boeken om een beetje vrijheid te houden.
Ongeveer de (als ik zo lees, redelijk standaard) volgende route.
quote:
Tokyo - Matsumoto - Toyama/Kanazawa - Kyoto - Hiroshima - Shikoku/Iya Valley - Osaka
Vanuit Osaka vliegen we weer terug, dus ik hoef geen dag te reserveren om terug naar Tokyo te komen. We denken er nog over om ook nog een paar dagen op Kyushu door te brengen, maar ik ben bang dat het dan haastwerk wordt.

Voor dit stuk lijkt de Japan Railpass mij prima. Alleen in Matsumoto (om de Alpen te verkennen) en op Shikoku willen we proberen een paar dagen een auto te huren. Is dat een beetje makkelijk lastminute te doen, of raden jullie aan om die autohuur toch alvast maar te reserveren en die dagen dus vast te leggen.

Verder, hoe zit het met bagage op de Japanse treinen? Wij hebben 3 grote backpacks mee. In een Nederlandse trein wordt het je niet in dank afgenomen als je op een drukke route extra plaatsen bezet houdt, bij gebrek aan ruimte voor je bagage.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:25:12 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163604157
Bagage kan je bovenin, of aan het einde van een coupe achter de laatste rij stoelen meestal wel kwijt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_163604285
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:25 schreef matthijst het volgende:
Bagage kan je bovenin, of aan het einde van een coupe achter de laatste rij stoelen meestal wel kwijt :)
Formeel moet je volgens mij even toestemming vragen om je bagage achter de laatste rij stoelen te mogen plaatsen, al was de conducteur volgens mij enigszins verbaasd toen ik hem dat daadwerkelijk vroeg. Mijn grote koffer kon ik daar elke keer in ieder geval prima kwijt.
pi_163604479
Gewoon niet in de spits rijden en dan kun je het inderdaad gewoon achter de laatste rij stoelen kwijt. Ik reserveerde meestal dan ook mijn stoel daar.
pi_163641255
Hoe zit het met het omwisselen van geld? Wat voor pas hebben jullie gebruikt? Ik heb namelijk zelf geen creditcard.
  zondag 10 juli 2016 @ 15:14:50 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163642388
Pinpas werkt gewoon :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 10 juli 2016 @ 15:33:34 #38
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_163642907
Gewoon bij een atm pinnen inderdaad, werkt prima. Ben nu zelf weer op de weg terug vanuit Japan naar Nederland na een te korte vakantie. Het liefst maak ik meteen rechtsomkeert. Wat een prachtig land.

Backpacks passen trouwens prima in de rekken die in zo ongeveer iedere trein wel heeft. Top geregeld is dat.

Een gigantische aanrader is trouwens (als je ook maar iets met animatie hebt maar eigenlijk is het sowieso erg indrukwekkend) de Studio Ghibli expositie in Roppongi Hills, Mori Art museum. Als student kun je voor ¥1200 al naar binnen. De expositie bestaat uit een bizar aantal props, tekeningen en meer van zulks. Zelfs het kantoortje van Miyazaki is nagebouwd. Op zich al indrukwekkend maar nog veel indrukwekkender als je de films gezien hebt. Je koopt het ticket trouwens voor het gehele museum dus je kunt ook nog naar de andere expositie die aanwezig is, hier stond echter een flinke rij voor dus die had ik geskipt. Leuke bijkomstigheid is dat het museum op de 52e etage zit (top floor). Voor ¥500 mag je ook nog even een kijkje nemen vanaf het dak. Mocht je enkel voor het uitzicht gaan zijn er echter genoeg plaatsen in Tokyo waar je gratis van het uitzicht kunt genieten maar in Roppongi heb je wel een mooi uitzicht op de Tokyo tower.

[ Bericht 41% gewijzigd door gazhims3lv op 10-07-2016 15:55:32 ]
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  zondag 10 juli 2016 @ 17:32:48 #39
353544 omelette
du fromage
pi_163646493
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 15:33 schreef gazhims3lv het volgende:
Een gigantische aanrader is trouwens (als je ook maar iets met animatie hebt maar eigenlijk is het sowieso erg indrukwekkend) de Studio Ghibli expositie in Roppongi Hills, Mori Art museum. Als student kun je voor ¥1200 al naar binnen. De expositie bestaat uit een bizar aantal props, tekeningen en meer van zulks. Zelfs het kantoortje van Miyazaki is nagebouwd. Op zich al indrukwekkend maar nog veel indrukwekkender als je de films gezien hebt. Je koopt het ticket trouwens voor het gehele museum dus je kunt ook nog naar de andere expositie die aanwezig is, hier stond echter een flinke rij voor dus die had ik geskipt. Leuke bijkomstigheid is dat het museum op de 52e etage zit (top floor). Voor ¥500 mag je ook nog even een kijkje nemen vanaf het dak. Mocht je enkel voor het uitzicht gaan zijn er echter genoeg plaatsen in Tokyo waar je gratis van het uitzicht kunt genieten maar in Roppongi heb je wel een mooi uitzicht op de Tokyo tower.
Cool! Ik hou het in gedachten. Ook naar het Ghibli museum geweest?
pi_163649348
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:32 schreef omelette het volgende:

[..]

Cool! Ik hou het in gedachten. Ook naar het Ghibli museum geweest?
Zo'n schattig museum O+ Ik heb de dia die daar krijgt bij de entree natuurlijk nog bewaard O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_163666162
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2016 19:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zo'n schattig museum O+ Ik heb de dia die daar krijgt bij de entree natuurlijk nog bewaard O+
Ik ook. Heb er een van Kiki. O+

Er is nu trouwens ook een Catbus voor volwassenen! Dus ik moet terug gaan! Eeuhh...ik bedoel, ik heb nu een kleine dus dat is een mooie reden voor een tweede bezoek. :@ :P



[ Bericht 8% gewijzigd door Aurelius op 11-07-2016 14:32:11 ]
pi_163666289
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:01 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Verder, hoe zit het met bagage op de Japanse treinen? Wij hebben 3 grote backpacks mee. In een Nederlandse trein wordt het je niet in dank afgenomen als je op een drukke route extra plaatsen bezet houdt, bij gebrek aan ruimte voor je bagage.
Als je je hier zorgen over maakt (al valt het meestal wel mee), kun je ook gebruik maken van Takuhaibin, een bezorgdienst die ook bagage tussen hotels of tussen je hotel en het vliegveld verstuurd. Een keer gebruik van gemaakt, was super en niet eens zo heel duur! :)
  maandag 11 juli 2016 @ 15:06:13 #43
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_163666931
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:22 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik ook. Heb er een van Kiki. O+

Er is nu trouwens ook een Catbus voor volwassenen! Dus ik moet terug gaan! Eeuhh...ik bedoel, ik heb nu een kleine dus dat is een mooie reden voor een tweede bezoek. :@ :P

[ afbeelding ]
De Catbus is in de expo, of ze moeten er twee hebben?
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_163666984
Over 2 weken ben ik er ook.
pi_163674578
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 15:33 schreef gazhims3lv het volgende:
Gewoon bij een atm pinnen inderdaad, werkt prima. Ben nu zelf weer op de weg terug vanuit Japan naar Nederland na een te korte vakantie. Het liefst maak ik meteen rechtsomkeert. Wat een prachtig land.

Backpacks passen trouwens prima in de rekken die in zo ongeveer iedere trein wel heeft. Top geregeld is dat.

Een gigantische aanrader is trouwens (als je ook maar iets met animatie hebt maar eigenlijk is het sowieso erg indrukwekkend) de Studio Ghibli expositie in Roppongi Hills, Mori Art museum. Als student kun je voor ¥1200 al naar binnen. De expositie bestaat uit een bizar aantal props, tekeningen en meer van zulks. Zelfs het kantoortje van Miyazaki is nagebouwd. Op zich al indrukwekkend maar nog veel indrukwekkender als je de films gezien hebt. Je koopt het ticket trouwens voor het gehele museum dus je kunt ook nog naar de andere expositie die aanwezig is, hier stond echter een flinke rij voor dus die had ik geskipt. Leuke bijkomstigheid is dat het museum op de 52e etage zit (top floor). Voor ¥500 mag je ook nog even een kijkje nemen vanaf het dak. Mocht je enkel voor het uitzicht gaan zijn er echter genoeg plaatsen in Tokyo waar je gratis van het uitzicht kunt genieten maar in Roppongi heb je wel een mooi uitzicht op de Tokyo tower.
Augustus en september zijn al helemaal uitverkocht :P
  dinsdag 12 juli 2016 @ 06:51:09 #46
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_163682242
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:09 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Augustus en september zijn al helemaal uitverkocht :P
Really? Volgens mij kun je gewoon heen gaan en dan een kaartje kopen. Heb ik ook gedaan. Lijkt me sterk dat je niet heen kan aangezien het slechts een onderdeel is van het hele Mori art museum.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  dinsdag 12 juli 2016 @ 06:55:30 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_163682252
Misschien gewoon nog niet te koop?
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 12:26:08 #48
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163729970
quote:
Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html
Die link is dood.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 12:56:39 #49
45833 crew  Fogel
pi_163730601
Ik heb net een reis naar Tokyo geboekt, dus ik ga me hier maar even inlezen. :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163786844
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:09 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Augustus en september zijn al helemaal uitverkocht :P
Jij hebt het wss over het Ghibli museum in Mitaka, Tokio hij heeft het over een kunst tentoonstelling van Ghibli in Roppongi , Tokio van het Mori art museum dat is het verschil.
Het Ghibli museum in Mitaka is altijd heel snel uitverkocht ja voor de volgende twee maanden ja.
Van die kunst tentoonstelling heb ik nog niet gehoord! De volgende keer maar is heen :) ! Thanks!
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 06:51 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Really? Volgens mij kun je gewoon heen gaan en dan een kaartje kopen. Heb ik ook gedaan. Lijkt me sterk dat je niet heen kan aangezien het slechts een onderdeel is van het hele Mori art museum.
Zie mij comment hierboven.
  zondag 17 juli 2016 @ 04:28:03 #51
353544 omelette
du fromage
pi_163801312
Fuji-san beklommen hiervoor O+
  roze zondag 17 juli 2016 @ 04:29:00 #52
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_163801313
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 04:28 schreef omelette het volgende:
Fuji-san beklommen hiervoor O+
[ afbeelding ]
Wow gaaf :D O+
Your beauty never ever scared me.
pi_163801325
Wachtrij voor dat Ghibliding in Roppongi 150 min as we speak :') mooi niet dus, ga wel wat anders doen.
pi_163993664
Zijn er veel muggen in Japan? Is een klamboe nodig?
pi_163993791
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 04:28 schreef omelette het volgende:
Fuji-san beklommen hiervoor O+
[ afbeelding ]
Schitterende foto!
pi_163993801
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:03 schreef NewBalance het volgende:
Zijn er veel muggen in Japan? Is een klamboe nodig?
Valt mee. Wat anti-muggespul insmeren is voldoende.
pi_163994106
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Valt mee. Wat anti-muggespul insmeren is voldoende.
Thx! :Y
pi_163994258
^verschilt per plek in Japan, bij plekken in het platteland heb ik toch echt met een klamboe moeten slapen, want anders wordt je lek geprikt door muskieten :P Terwijl ik normaal nooit last heb van die beesten. Maar Tokio, Osaka, Kioto etc. nooit last van gehad.
pi_163994701
Ben ooit een keer meerdere keren gestoken, dat was in de zomer bij Mt. Koyasan. Nagenoeg alle hotels, ryokans en minchiku's hebben AC. Daar houden muggen niet van. Insmeren is dus meer voor overdag als je in de natuur bent.
pi_163994901
Ah dat verklaart, verbleef ook gewoon bij mensen thuis, en die hadden geen airco :P en een guesthouse die geen AC had maar wel klamboe :+
pi_163998513
Oké voor de zekerheid toch maar een klamboetje mee. Ik krijg namelijk megabulten. Soms ter grootte van een hamburger. :(
pi_164015778
In hotels geen last verder gehad van muggen, maar zodra ik natuurgebieden in ging of zelfs tuinen in de stad zelf had ik er wel last van. En dan niet zomaar bulten, maar echt achterlijk groot, dik en verschrikkelijke jeuk :')
pi_164022253
Ik meestal als ik ergens buiten ging zitten om een biertje te drinken. Bij het eerste biertje geen mug te zien, maar zo snel als ik een tweede bestelde kwamen ze te voorschijn! :X
pi_164059426
Voor mensen die Tokyo bezoeken zonder JR railpass is dit een mooi alternatief om je goedkoop door Tokyo te verplaatsen: http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/

Is voor iedereen die niet in Tokyo woont, dus niet alleen voor mensen met een toeristenvisum, maar ook voor buitenlandse residents buiten Tokyo.

Ik wist tot voor kort niet van het bestaan af, maar ga hem zeker gebruiken volgende keer.
  Eindredactie Games donderdag 28 juli 2016 @ 07:52:46 #65
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164059665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 06:45 schreef omelette het volgende:
Voor mensen die Tokyo bezoeken zonder JR railpass is dit een mooi alternatief om je goedkoop door Tokyo te verplaatsen: http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/

Is voor iedereen die niet in Tokyo woont, dus niet alleen voor mensen met een toeristenvisum, maar ook voor buitenlandse residents buiten Tokyo.

Ik wist tot voor kort niet van het bestaan af, maar ga hem zeker gebruiken volgende keer.
die bestaan al zeker 10 jaar. En zo'n beetje elke grote stad heeft dat soort kaartjes :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_164059919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 06:45 schreef omelette het volgende:
Voor mensen die Tokyo bezoeken zonder JR railpass is dit een mooi alternatief om je goedkoop door Tokyo te verplaatsen: http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/

Is voor iedereen die niet in Tokyo woont, dus niet alleen voor mensen met een toeristenvisum, maar ook voor buitenlandse residents buiten Tokyo.

Ik wist tot voor kort niet van het bestaan af, maar ga hem zeker gebruiken volgende keer.
Nadeel is dat je de (vaak handigere) JR lijnen niet kunt gebruiken hiermee. Dan toch liever een Suica.
pi_164059943
Ik reken zelf meestal even na hoeveel ik denk uit te geven op een dag aan de metro en Toei.
Persoonlijk ben ik nog nooit aan de 800 Yen(of 1200,1500) gekomen op een dag(alleen aan de Toei en metro), dus zo'n deal vind ik dat niet.
Soms moet je ook een andere lijn pakken wat Aurelius ook al zegt, dan kom je zeker niet aan die 800(of 1200, 1500)
pi_164387759
Ha beste Japan kenners! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want door de shitload aan informatie zie ik door de bomen het bos niet meer...

Volgende maand ga ik met mijn vriendin richting Tokyo. We hebben ruim een week de tijd en voor de stad zelf hebben we al het 1 en ander aan informatie en een wishlist opgesteld, evenals enkele plekken die we buiten de stad willen bezoeken. Rest mij nog 1 dingetje die op mijn wishlist staat:

Ik heb verder geen intenties om Fuji-san te beklimmen. Wel wil ik graag naar een plaats in de buurt van de berg. Waar het op neerkomt is dat ik ergens uit de trein/bus wil stappen en een prachtig uitzicht op Fuji-san wil hebben op het moment dat ik ben uitgestapt. Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de plaats in kwestie goed genoeg is voor een wandeling, het bekijken van bezienswaardigheden en lunch.

Weet iemand hier misschien waar ik het beste naar toe zou kunnen gaan en hoe ik deze plek het beste kan bereiken vanuit Tokyo? :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_164388538
Ik wil in juli 2017 naar Japan. We willen Tokyo, Kyoto, Osaka en Nara aandoen. Is het dan noodzakelijk een railwaypass aan te schaffen? En wanneer is de beste tijd om te boeken? Ik ga het topic maar eens volgen (en teruglezen :) )
pi_164389209
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:34 schreef Flylib het volgende:
Ha beste Japan kenners! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want door de shitload aan informatie zie ik door de bomen het bos niet meer...

Volgende maand ga ik met mijn vriendin richting Tokyo. We hebben ruim een week de tijd en voor de stad zelf hebben we al het 1 en ander aan informatie en een wishlist opgesteld, evenals enkele plekken die we buiten de stad willen bezoeken. Rest mij nog 1 dingetje die op mijn wishlist staat:

Ik heb verder geen intenties om Fuji-san te beklimmen. Wel wil ik graag naar een plaats in de buurt van de berg. Waar het op neerkomt is dat ik ergens uit de trein/bus wil stappen en een prachtig uitzicht op Fuji-san wil hebben op het moment dat ik ben uitgestapt. Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de plaats in kwestie goed genoeg is voor een wandeling, het bekijken van bezienswaardigheden en lunch.

Weet iemand hier misschien waar ik het beste naar toe zou kunnen gaan en hoe ik deze plek het beste kan bereiken vanuit Tokyo? :)
Wij zijn naar Hakone gegaan met de trein (je kunt dan ook nog verder met de gondel normaal gesproken, maar die was toen dicht vanwege vulkanische activiteit in de omgeving). Prachtig uitzicht gehad op Fuji-San, maar je moet wel geluk hebben met het weer.
pi_164389211
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:34 schreef Flylib het volgende:
Ha beste Japan kenners! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want door de shitload aan informatie zie ik door de bomen het bos niet meer...

Volgende maand ga ik met mijn vriendin richting Tokyo. We hebben ruim een week de tijd en voor de stad zelf hebben we al het 1 en ander aan informatie en een wishlist opgesteld, evenals enkele plekken die we buiten de stad willen bezoeken. Rest mij nog 1 dingetje die op mijn wishlist staat:

Ik heb verder geen intenties om Fuji-san te beklimmen. Wel wil ik graag naar een plaats in de buurt van de berg. Waar het op neerkomt is dat ik ergens uit de trein/bus wil stappen en een prachtig uitzicht op Fuji-san wil hebben op het moment dat ik ben uitgestapt. Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de plaats in kwestie goed genoeg is voor een wandeling, het bekijken van bezienswaardigheden en lunch.

Weet iemand hier misschien waar ik het beste naar toe zou kunnen gaan en hoe ik deze plek het beste kan bereiken vanuit Tokyo? :)
Hakone is dan je best bet denk ik. Shinkansen pakken naar Odawara en dan met een local train naar Hakone Yumoto.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:25 schreef Funkel het volgende:
Ik wil in juli 2017 naar Japan. We willen Tokyo, Kyoto, Osaka en Nara aandoen. Is het dan noodzakelijk een railwaypass aan te schaffen? En wanneer is de beste tijd om te boeken? Ik ga het topic maar eens volgen (en teruglezen :) )
Tokyo-Kyoto haal je er niet uit (1wk pass), en binnen Kansai heb je andere kortingstickets die je zou kunnen gebruiken. Zou het niet doen, zo op het eerste gezicht.

Tokyo - Kyoto doe je met de Shinkansen, is iets van 13k yen ofzo. Dan moet je nog 10k yen "opvullen" met tripjes in de Kansai area en Tokyo zelf. Retourtje Nara kost je wat? 800yen, Kyoto-Osaka idem. In Kyoto pak je wrs de bus of metro, beide geen JR, dus daar kun je je pas niet gebruiken. Zelfde geldt voor Osaka, want daar pak je de metro, ook geen JR. In Tokyo hangt het af waar je verblijft, als je een JR station in de buurt van je accomodatie hebt zul je hoogstwaarschijnlijk vaker gebruik maken van JR treinen, maar dan hebben we het over ritjes van max 220yen enkele reis.

Edit: Trouwens, ik vind die hele railpass niet eens super geweldig. Je moet altijd door een manned gate, als je kaartjes voor de Shinkansen reserveert kom je altijd in een car met allemaal (luidruchtige) buitenlanders, en als je die railpass kwijtraakt ben je de lul.

[ Bericht 13% gewijzigd door Negentiendertig op 10-08-2016 11:15:34 ]
pi_164389555
Wij zijn ook een paar dagen in Hakone geweest. Het kan ook als dagtrip, maar ik reis graag langzaam. Mount Fuji was Foetsie. Niks te zien, verborgen in de mist. Desondanks een geweldige tijd gehad daar! We hadden een hotelletje met een eigen onsen, we hebben er super lekker gegeten (sushi en de lekkerste chicken teriyaki ooit, in een aftands tentje). Het was één groot pretpark daar ... Kabelbaan naar de voet van de berg, en dan een rondvaart in een piratenboot.
pi_164390553
Het dagje Hakone was bij ons juist de minste dag van onze hele reis. Erg druk, en je staat de hele dag alleen maar in de rij voor trein, gondel, bus etc om het standaardrondje te kunnen maken. Heb je maar 1 dag, maak dan niet dat rondje maar ga naar 1 plek (of nog beter: doe wat anders). Mooiste zicht hadden wij overigens vanuit het vliegtuig terug, in Hakone zagen we alleen af en toe een stukje.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164390683
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:34 schreef Flylib het volgende:
Ha beste Japan kenners! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want door de shitload aan informatie zie ik door de bomen het bos niet meer...

Volgende maand ga ik met mijn vriendin richting Tokyo. We hebben ruim een week de tijd en voor de stad zelf hebben we al het 1 en ander aan informatie en een wishlist opgesteld, evenals enkele plekken die we buiten de stad willen bezoeken. Rest mij nog 1 dingetje die op mijn wishlist staat:

Ik heb verder geen intenties om Fuji-san te beklimmen. Wel wil ik graag naar een plaats in de buurt van de berg. Waar het op neerkomt is dat ik ergens uit de trein/bus wil stappen en een prachtig uitzicht op Fuji-san wil hebben op het moment dat ik ben uitgestapt. Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de plaats in kwestie goed genoeg is voor een wandeling, het bekijken van bezienswaardigheden en lunch.

Weet iemand hier misschien waar ik het beste naar toe zou kunnen gaan en hoe ik deze plek het beste kan bereiken vanuit Tokyo? :)
Hakone geeft geen zekerheid. Beetje heiig en je kunt hem al niet zien. Je kunt het beste naar Fujigoko gaan.

http://www.japan-guide.com/e/e6900.html
pi_164390961
Ik had uiteindelijk prachtig zicht vanaf Kawaguchiko, waar hij mooi boven het meer uittorende, maar dat zicht kwam pas in de loop van de middag van de tweede dag dat ik daar was. Zekerheid heb je daar dus evenmin.
pi_164391000
Hakone is veel leuker als dagtrip, ook makkelijker bereikbaar vanuit Tokyo. Als je 's ochtends het weer checkt en het is okay heb je grote kans dat je Fuji gewoon kunt zien.
pi_164392254
Bedankt voor de tips! Hakone klinkt leuk, ook vanwege de onsens (iets wat mijn vriendin graag wilt doen). Is het mogelijk een onsen vanuit hier al te reserveren voor een dag?
diseased rhinoceros pizzle
pi_164396019
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:26 schreef Flylib het volgende:
Bedankt voor de tips! Hakone klinkt leuk, ook vanwege de onsens (iets wat mijn vriendin graag wilt doen). Is het mogelijk een onsen vanuit hier al te reserveren voor een dag?
Via http://www.japanican.com of http://japaneseguesthouses.com kan het vrij makkelijk. Ze hebben ook wel een aardige selectie. Deze site als je een wat hoger budget heb: https://www.ryokancollection.com/

[ Bericht 8% gewijzigd door Aurelius op 11-08-2016 08:28:55 ]
pi_164428457
Wij willen een overnachting doen op Miyajima. Ik begrijp dat het overdag stervensdruk is met toeristen en dat je juist door een overnachting daar veel meer van de sfeer en natuur meekrijgt.
Wat vinden jullie?
Wij hebben nu 2 nachten Hiroshima in onze planning, die zou ik kunnen splitsen in 1 nacht Hiroshima en dus 1 op Miyajima. Ook omdat ik begrijp dat je Hiroshima met een dag(deel) wel gezien hebt.

Is het verder de moeite om een onsen-village te bezoeken? Bijvoorbeeld Kurokawa. Deze die lijkt al zo goed als volgeboekt in de periode dat wij er zijn, alleen de allerduurste ryokans (400e+ p.p.) lijken nog plek te hebben en dat is toch even te prijzig.
Maar er zijn vast ook nog andere soortgelijke dorpen. Of kunnen we beter gewoon een leuk onsen hotel of ryokan uitzoeken ergens anders.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_164429892
Ik vond een dagtrip naar Miyajima voldoende. Wij zijn 's ochtends een rondje gewandeld door de tempel aan het water en daarna de berg op gegaan en vanaf daar naar beneden gelopen. daarna waren de andere tempelcomplexen alweer gesloten en hebben we de zonsondergang bij de Torii gekeken om daarna de boot terug te pakken. Ik zou niet weten wat ik verder nog zou willen doen, en je merkt dat het na 3/4 uur al een stuk rustiger wordt. Maar sowieso vond ik de drukte niet hinderlijk of opvallend (eind september). Het stadje zelf is ook niet zo heel groot, daar loop je zo doorheen.

Hiroshima hebben wij wel twee volle dagen doorgebracht. Eén dag naar de Mazda fabriek, het kasteel (is wel opnieuw opgebouwd na de bom, maar met leuke tentoonstelling erin) en 's avonds honkbal, en de andere dag naar het peace park, museum, memorial en gewoon de stad in. En dan nog een dagje Miyajima. Maar wij vonden Hiroshima sowieso de leukste stad van Japan, op de voet gevolgd door Nagasaki. Maar dat is ook afhankelijk van waar je interesses liggen.

Onsen hebben wij niet gedaan, dus geen ervaring mee.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164437667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 06:45 schreef omelette het volgende:
Voor mensen die Tokyo bezoeken zonder JR railpass is dit een mooi alternatief om je goedkoop door Tokyo te verplaatsen: http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/

Is voor iedereen die niet in Tokyo woont, dus niet alleen voor mensen met een toeristenvisum, maar ook voor buitenlandse residents buiten Tokyo.

Ik wist tot voor kort niet van het bestaan af, maar ga hem zeker gebruiken volgende keer.
Het voordeel van de JR Rail Pass is dat je ook met de Shinkansen kan. Scheelt nogal wat geld.
pi_164439672
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Wij willen een overnachting doen op Miyajima. Ik begrijp dat het overdag stervensdruk is met toeristen en dat je juist door een overnachting daar veel meer van de sfeer en natuur meekrijgt.
Wat vinden jullie?
Wij hebben nu 2 nachten Hiroshima in onze planning, die zou ik kunnen splitsen in 1 nacht Hiroshima en dus 1 op Miyajima. Ook omdat ik begrijp dat je Hiroshima met een dag(deel) wel gezien hebt.

Is het verder de moeite om een onsen-village te bezoeken? Bijvoorbeeld Kurokawa. Deze die lijkt al zo goed als volgeboekt in de periode dat wij er zijn, alleen de allerduurste ryokans (400e+ p.p.) lijken nog plek te hebben en dat is toch even te prijzig.
Maar er zijn vast ook nog andere soortgelijke dorpen. Of kunnen we beter gewoon een leuk onsen hotel of ryokan uitzoeken ergens anders.
ik heb een nacht op miyajima geslapen. inderdaad wordt het op gegeven moment super rustig, er is maar 1 hotel daar, geloof ik. en dat was wel fijn, samen met de hertjes.

verder is er niet veel te doen. je kan lekker geroosterde oester eten, maar dat is ook afgeklopen als d elaatste boot vertrekt. maar het hotel had ook een uitgebreidde maaltijd inbegrepen (heerlijk, en op de knieen geserveerd door twee dames)

het is een mooie plek als je een nachtje rust wil. niet goedkoop, trouwens, geloof ik.
pi_164463080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Via http://www.japanican.com of http://japaneseguesthouses.com kan het vrij makkelijk. Ze hebben ook wel een aardige selectie. Deze site als je een wat hoger budget heb: https://www.ryokancollection.com/
Mijn dank is groot ^O^
diseased rhinoceros pizzle
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:29:45 #84
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_164495853
Eind September twee weekjes Japan O+

Paar dagen Hokkaido (familie van m'n vriendin...) en daarna op naar Kyushu :) Tips?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_164615678
Kans bestaat dat ik met kerst/nieuwjaar weer naar Japan ga! Yes! Dream come true. :)

pi_164615793
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:29 schreef star_gazer het volgende:
Eind September twee weekjes Japan O+

Paar dagen Hokkaido (familie van m'n vriendin...) en daarna op naar Kyushu :) Tips?
Ik was er in mei 2013. Toen de volgende trip gemaakt.

1 Tokyo – Hiroshima – Fukuoka
2 Fukuoka – Beppu
3 Yufuin
4 Beppu – Kagoshima
5 Chiran
6 Kagoshima – Yakushima
7 Yakushima
8 Yakushima
9 Yakushima – Ibusuki
10 Ibusuki – Nagasaki
11 Nagasaki
12 Nagasaki – Hagi
13 Hagi
14 Hagi – Tokyo

Ik heb er nog een blog over geschreven. Ben een beetje aan het kutten met de layout, dus let niet op het lettertype en volgorde. Maar er staat info en wat foto's ter inspiratie.

https://izakayamark.wordpress.com/category/kyushu/
  Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 11:30:19 #87
45833 crew  Fogel
pi_164616160
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:59 schreef Aurelius het volgende:
Kans bestaat dat ik met kerst/nieuwjaar weer naar Japan ga! Yes! Dream come true. :)

[ afbeelding ]
Waar is die foto gemaakt?
Ziet er veel stijlvoller uit dan de gemiddelde kerstversiering.
* Fogel is met kerst in Tokyo
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164616250
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 11:30 schreef Fogel het volgende:
Waar is die foto gemaakt?
Ziet er veel stijlvoller uit dan de gemiddelde kerstversiering.
* Fogel is met kerst in Tokyo
Tokyo is beroemd om de kerstversiering! Dit zijn de beste plekken:

http://www.japan-guide.com/e/e2303.html
pi_164645613
Kunnen ze trouwens de Yen niet nog een keer devalueren, wat een verschil met de afgelopen zomer zeg :(
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:02:45 #90
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_164653142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 11:07 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik was er in mei 2013. Toen de volgende trip gemaakt.

1 Tokyo – Hiroshima – Fukuoka
2 Fukuoka – Beppu
3 Yufuin
4 Beppu – Kagoshima
5 Chiran
6 Kagoshima – Yakushima
7 Yakushima
8 Yakushima
9 Yakushima – Ibusuki
10 Ibusuki – Nagasaki
11 Nagasaki
12 Nagasaki – Hagi
13 Hagi
14 Hagi – Tokyo

Ik heb er nog een blog over geschreven. Ben een beetje aan het kutten met de layout, dus let niet op het lettertype en volgorde. Maar er staat info en wat foto's ter inspiratie.

https://izakayamark.wordpress.com/category/kyushu/
Thanks! Zal zeker even kijken :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_164682564
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:29 schreef star_gazer het volgende:
Eind September twee weekjes Japan O+

Paar dagen Hokkaido (familie van m'n vriendin...) en daarna op naar Kyushu :) Tips?
Als je van pretparken houdt is Spaceworld zeer leuk!
JR heeft van die combo tickets voor 3000(of was 4200, geheugen laat mij even in de steek) Yen,
wat de kosten voor het vervoer dekt en de entreeprijs van het park.
Zeer goede deal imo! Je moet wel van achtbanen houden.
pi_164684239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:23 schreef loonytik het volgende:

[..]

Als je van pretparken houdt is Spaceworld zeer leuk!
JR heeft van die combo tickets voor 3000(of was 4200, geheugen laat mij even in de steek) Yen,
wat de kosten voor het vervoer dekt en de entreeprijs van het park.
Zeer goede deal imo! Je moet wel van achtbanen houden.
Passen we daar als Nederlanders in dan? In Disney Tokyo waren de achtbanen al aanmerkelijk krapper en dat is dan nog naar Amerikaans voorbeeld.
pi_164688700
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Passen we daar als Nederlanders in dan? In Disney Tokyo waren de achtbanen al aanmerkelijk krapper en dat is dan nog naar Amerikaans voorbeeld.
Ik ben 1.80m en heb een normale bouw en had nergens problemen mee. (Met Fuji Q trouwens ook niet).
Ik ben zelf niet naar Tokyo Disney geweest dus daar kan ik het helaas niet mee vergelijken.
dus ik denk dat het geen probleem moet zijn?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:23:22 #94
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_164690291
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:23 schreef loonytik het volgende:

[..]

Als je van pretparken houdt is Spaceworld zeer leuk!
JR heeft van die combo tickets voor 3000(of was 4200, geheugen laat mij even in de steek) Yen,
wat de kosten voor het vervoer dekt en de entreeprijs van het park.
Zeer goede deal imo! Je moet wel van achtbanen houden.
Mja... Ga eerder naar Japan voor de cultuur dan voor de achtbaan :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_164734722
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:23 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Mja... Ga eerder naar Japan voor de cultuur dan voor de achtbaan :)
Ach je vriendin kent de cultuur al die wilt vast ook wel wat leuks doen :)

Ik ga ook voornamelijk van de cultuur en het eten(nog meer iets voor het eten haha).

Maar daar past een achtbaan of iets anders ook nog prima bij. Daarom zei ik ook als je van pretparken houd ;)

Leukste zelf vind ik gewoon naar een random plek te gaan en daar wat rond te hiken :P Verder ook bij mensen thuis eten en over alles en nog wat kletsen is lekker cultuur snuiven :P

Dan nog wat vind je leuk van de cultuur van Japan? , want die is redelijk breed manga,anime, schijnen, tempels, matsuri's, eventen die te maken hebben met Shintoïsme, of boeddhisme etc. en meer. Dan kan ik miss nog wat tips geven voor in Kyuushuu
pi_164738023
Wij zijn naar Disney Sea geweest, en ook geen problemen gehad met in attracties passen. Maar goed, wij zijn ook niet enorm lang of breed, gewoon gemiddelde Nederlanders. En ik vond zo'n park bezoeken juist ook deel van de cultuur. Op het station in Tokyo herken je de mensen die naar Disney gaan al aan hun outfits, en in het park zelf lopen ook bezoekers soms verkleed, dat heb ik in Parijs of Orlando nooit gezien. Daarnaast zijn ook hier de Japanse invloeden erg goed merkbaar doordat het allemaal echt tot in de puntjes verzorgd is en er zelfs op de kleinste details gelet is en de shows erg goed zijn, beter dan elk ander (Disney)park. En daarnaast hebben ze in Disney Sea ook grotendeels unieke attracties die je nergens anders vindt.

Wij zijn op Kyushu alleen in Nagasaki geweest, maar dat was een erg leuke stad waar genoeg te doen is en de deels Nederlandse geschiedenis van bijvoorbeeld Dejima is erg leuk. Daarnaast hangt er ook gewoon een relaxt sfeertje in de stad.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164739134
precies! ;) Zeker weten, ook bijv. de Obakeyashiki's (Japanse horror attracties) , zijn typisch, geen idee of Disney world of Sea er een heeft, maar vele pretparken hebben er een en is ook lekker typisch Japans :P kunnen je soms goed laten schrikken.

Vergeet ook niet "Chanpon" en "Saraudon" niet te eten als je in Nagasaki bent, Lokale gerechten en zeker lekker :). Dejima is ook interessant ja!
pi_164740996
in segaworld in tokyo ha dje ook een paar van die japanse horror attracties. hilarisch. loop je ineens in een doolhof met ene gast met ene kettingzaag achter je aan, of je zit in het pikkedonker aan een tafel met nog 15 anderen, en voelt een hand door je haar gaan...
  zondag 21 augustus 2016 @ 23:53:50 #99
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_164750229
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:37 schreef loonytik het volgende:

[..]

Ach je vriendin kent de cultuur al die wilt vast ook wel wat leuks doen :)

Ik ga ook voornamelijk van de cultuur en het eten(nog meer iets voor het eten haha).

Maar daar past een achtbaan of iets anders ook nog prima bij. Daarom zei ik ook als je van pretparken houd ;)

Leukste zelf vind ik gewoon naar een random plek te gaan en daar wat rond te hiken :P Verder ook bij mensen thuis eten en over alles en nog wat kletsen is lekker cultuur snuiven :P

Dan nog wat vind je leuk van de cultuur van Japan? , want die is redelijk breed manga,anime, schijnen, tempels, matsuri's, eventen die te maken hebben met Shintoïsme, of boeddhisme etc. en meer. Dan kan ik miss nog wat tips geven voor in Kyuushuu
Het leukste aan Japan vind ik dat hypermodern en enorm ouderwets vaak op vijf minuten van elkaar te vinden zijn.

Verder wat jij zegt; wat ik leuk vind, is gewoon een willekeurige kant uitlopen en de cultuur opsnuiven. In Tokyo heb ik een paar dagen willekeurig met een fiets rondgereden; ik kwam in allerlei zijstraatjes van alles en nog wat tegen en liep op een gegeven moment tegen een religieuze processie aan. Geen toerist te bekennen.

In Aomori liep ik een willekeurige bar binnen; de eigenaar had de tent volhangen met Japanse WW2 memorabilia. De beste man sprak geen woord Engels, maar dankzij communicatie met handen & voeten en het uiteraard verplichte "futatsu biru o kudasai!" hebben we (vriend en ik) desondanks enorm gelachen.

Ik ga sowieso naar Nagasaki om het Holland 'eiland' (Dejima) en park te bekijken; leuk om te zien waar de geschiedenis van mijn vriendin en mij samen komen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 22-08-2016 00:00:59 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_164755650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Kunnen ze trouwens de Yen niet nog een keer devalueren, wat een verschil met de afgelopen zomer zeg :(
Welkom in het land van de rijzende yen. :)
pi_164755664
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het leukste aan Japan vind ik dat hypermodern en enorm ouderwets vaak op vijf minuten van elkaar te vinden zijn.

Verder wat jij zegt; wat ik leuk vind, is gewoon een willekeurige kant uitlopen en de cultuur opsnuiven. In Tokyo heb ik een paar dagen willekeurig met een fiets rondgereden; ik kwam in allerlei zijstraatjes van alles en nog wat tegen en liep op een gegeven moment tegen een religieuze processie aan. Geen toerist te bekennen.

In Aomori liep ik een willekeurige bar binnen; de eigenaar had de tent volhangen met Japanse WW2 memorabilia. De beste man sprak geen woord Engels, maar dankzij communicatie met handen & voeten en het uiteraard verplichte "futatsu biru o kudasai!" hebben we (vriend en ik) desondanks enorm gelachen.

Ik ga sowieso naar Nagasaki om het Holland 'eiland' (Dejima) en park te bekijken; leuk om te zien waar de geschiedenis van mijn vriendin en mij samen komen :)
Vergeet niet om 's avonds een keer Inasa-yama op te gaan voor het beste uitzicht op de stad. :)
pi_164844902
Jawel ik heb toch maar weer geboekt *O* weekje Tokyo in januari deze keer als lekkere tussenpauze richting Australie *O*
pi_164845158
Leuk! In de kou is het een heel andere stad O+
pi_164845357
Ja ben enorm benieuwd, afgelopen 4x allemaal in de zomer geweest. Zag dat het vorig jaar trouwens wel meeviel met de kou in januari.
pi_164899227
Japan is (natuurlijk) geen christelijk land. Dus ik neem in al mijn naïviteit maar even aan dat het openbare leven niet helemaal stil ligt op zondag? Nou zal het in Tokyo natuurlijk wel meevallen, maar er staan wat kleinere plaatsen in Kyushu op de planning gedurende een weekend. Jammer als dan alles dicht is.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_164899409
In een afgelegen dorp in Tottori was op zondag het lokale winkelcentrumpje gewoon open, niks aan de hand :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 17:33:49 #107
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_164917667
Zo de 'planning' voor onze Tokyo trip is uitgestippeld. Nog maar iets minder dan een weekje te gaan. Zo'n zin in!! *O*
diseased rhinoceros pizzle
pi_164925022
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 21:53 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Japan is (natuurlijk) geen christelijk land. Dus ik neem in al mijn naïviteit maar even aan dat het openbare leven niet helemaal stil ligt op zondag? Nou zal het in Tokyo natuurlijk wel meevallen, maar er staan wat kleinere plaatsen in Kyushu op de planning gedurende een weekend. Jammer als dan alles dicht is.
op zondag hebben de meeste mensen vrij. alle winkels dus open, de parken vol, iedereen vrolijk.
pi_164932234
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 21:53 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Japan is (natuurlijk) geen christelijk land. Dus ik neem in al mijn naïviteit maar even aan dat het openbare leven niet helemaal stil ligt op zondag? Nou zal het in Tokyo natuurlijk wel meevallen, maar er staan wat kleinere plaatsen in Kyushu op de planning gedurende een weekend. Jammer als dan alles dicht is.
Zondag is alles open, zeker de winkels (wanneer moeten Japanners anders hun favoriete hobby, winkelen, uitvoeren?). Sommige winkelstraten als Ginza zijn dan zelfs autovrij!

Maandag is een lastigere dag. Winkels zijn wel open, maar sommige musea of andere bezienswaardigheden zijn dicht. Dus daarmee moet je wel uitkijken.
pi_164932916
Veel plezier, lib!
pi_164946862
Gaaf een Japan topic. Ik ga zeer wsl in november daarheen :)

Is het een beetje te doen om daar solo te reizen? Is het niet te weird om in je remy te gaan eten daar?

Iemand suggesties voor start en eindplaats? Wil graag een combi cultuur/natuur en af en toe een flinke hike. Neig zelf naar tokyo --> Osaka...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_164953932
Voor mij is het alweer vijf jaar geleden, maar alleen gaan was geen enkel probleem. In hostels slapen, dan ontmoet je mensen, er waren toen ook genoeg Japanners die in eigen land in een hostel gingen om zo contact met buitenlanders te zoeken.

Hangt vat wel ook een beetje van je leeftijd af.
pi_164957892
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:55 schreef polariteit het volgende:
Gaaf een Japan topic. Ik ga zeer wsl in november daarheen :)

Is het een beetje te doen om daar solo te reizen? Is het niet te weird om in je remy te gaan eten daar?

Iemand suggesties voor start en eindplaats? Wil graag een combi cultuur/natuur en af en toe een flinke hike. Neig zelf naar tokyo --> Osaka...
Japan is bij uitstek het land om in je eentje een restaurant te bezoeken, heel normaal daar. Veel restaurants hebben ook veel 1-persoons plekken juist daarvoor. Mocht je voor hostels willen gaan dan kan ik J-hoppers aanraden in Kyoto en Osaka.
pi_164958083
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:40 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Japan is bij uitstek het land om in je eentje een restaurant te bezoeken, heel normaal daar. Veel restaurants hebben ook veel 1-persoons plekken juist daarvoor. Mocht je voor hostels willen gaan dan kan ik J-hoppers aanraden in Kyoto en Osaka.
Ik kan die niet aanraden. Veel leuker om een kleiner hostel te zoeken wat een beetje authentiek Japans is qua inrichting (in de zin van: gewoon hoe een normaal Japans huis ook is, niet 100% aangepast aan westerlingen) en waar niet alleen maar Amerikaanse en Australische backpackers zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2016 09:00:02 ]
pi_164959257
Ligt er inderdaad wat je een beetje zoekt, overigens had ik qua buitenlanders gewoon een leuke mix en heb je ook speciaal Japans ingerichte kamers. Maargoed, ik heb het vooral gedaan omdat ik toch ook wat meer contact wilde hebben met mensen. Maar nogmaals ligt er een beetje aan wat je voorkeur is!

Overigens is het inderdaad leuk om contact te hebben met Japanners die in op zoek zijn naar buitenlands contact, maar kan het ook vermoeiend zijn na een tijdje. Het Engels is gewoon vaak niet goed genoeg waardoor een gesprek best een hele klus kan zijn. Echt diepgaande gesprekken heb ik dan ook niet gehad met de lokale bevolking.
pi_164960180
In Kyoto vond ik bijv. Hana Hostel veel leuker.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:43:00 #117
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_164961355
quote:
6s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:33 schreef Flylib het volgende:
Zo de 'planning' voor onze Tokyo trip is uitgestippeld. Nog maar iets minder dan een weekje te gaan. Zo'n zin in!! *O*
Hoe ziet je planning er ongeveer uit? We zitten zelf ook aan een Tokyo trip te denken :) Veel gevonden al online maar hoor graag first-hand iets.
pi_164993542
Dank voor de reacties, vluchten zijn inmiddels geboekt :) Vlieg op Tokio, en dan 2,5 week later terug vanaf Osaka :) Heb er zin in!

Qua slapen probeer ik eigenlijk slaapzalen te vermijden als het enigszins kan. Budgettechnisch is het absoluut niet nodig dus ga het ook niet doen.

Nu even een leuke planning in elkaar draaien :) Denk dat ik hotels maar beter wel kan boeken van te voren?

Iemand tips voor goede reisgids van Japan?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_164994634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:43 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Hoe ziet je planning er ongeveer uit? We zitten zelf ook aan een Tokyo trip te denken :) Veel gevonden al online maar hoor graag first-hand iets.
We hebben 8 volle dagen, waarvan we er 6 gebruiken om Tokyo zelf te verkennen. Daarnaast 1 dagje naar Hakone (om mt. Fuji te zien, en mocht het weer niet meewerken spenderen we sowieso wat tijd in een kuuroord). Daarnaast 1 dagje naar de stranden van Hayama. Mijn vriendin is beach addicted en wilde minstens 1 strand-dagje in de planning hebben :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_164998798
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:12 schreef polariteit het volgende:
Dank voor de reacties, vluchten zijn inmiddels geboekt :) Vlieg op Tokio, en dan 2,5 week later terug vanaf Osaka :) Heb er zin in!

Qua slapen probeer ik eigenlijk slaapzalen te vermijden als het enigszins kan. Budgettechnisch is het absoluut niet nodig dus ga het ook niet doen.

Nu even een leuke planning in elkaar draaien :) Denk dat ik hotels maar beter wel kan boeken van te voren?

Iemand tips voor goede reisgids van Japan?
lonely planet
ik heb 10 jaar geleden eens twee maanden door japan gereist, niks geboekt. ging prima. gewoon gaan bellen als je ergens aankomt, met de adresjes uit de LP. en de lokale tourist info zit meestal op of naast het station, en vaak gaan ze zelfs voor je rondbellen (niet altijd..)

alleen kyoto was een probleem, daar is het altijd druk, dus paar dagen van tevoren regelen.
let wel op dat je niet toevallig in een national holiday reist, want dan is dus wel alles volgeboekt. ook dat heb ik wel eens meegemaakt, maar zelfs dan vind je nog steeds wel iets, desnoods internet cafe of capsule hotel.
  donderdag 1 september 2016 @ 00:47:16 #121
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165001504
Aanbevelingen voor een SIM kaart?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165005102
Ik heb toentertijd bij https://www.econnectjapan.com/ een simkaart besteld, lag netjes klaar bij mijn hotel toen incheckte. Is wel alweer 3 jaar geleden, dus misschien zijn er betere aanbiedingen op de markt.
pi_165008832
Ik gebruik geen simkaart maar een wifi routerding :) werkt ook prima.

edit: dees dus
pi_165058218
Nog Fokkers in Osaka tussen 20 en 25 november? Of de eerste week van december in Tokio?
----
pi_165074685
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 00:47 schreef star_gazer het volgende:
Aanbevelingen voor een SIM kaart?
IIJmio travel sim.
pi_165106984
Vanmiddag aangekomen in Tokyo. We zitten in Akabane. Nu eerst het slaaptekort nog inhalen. Ben nog een beetje flabbergasted van alles wat ik om me heen zie O+
diseased rhinoceros pizzle
pi_165108180
Zaterdag ben ik er ook een ruime week. Tokyo Game Show, here I come *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165147492
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2016 17:25 schreef Flylib het volgende:
Vanmiddag aangekomen in Tokyo. We zitten in Akabane. Nu eerst het slaaptekort nog inhalen. Ben nog een beetje flabbergasted van alles wat ik om me heen zie O+
Hoe bevalt het?
pi_165148818
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2016 17:25 schreef Flylib het volgende:
Vanmiddag aangekomen in Tokyo. We zitten in Akabane. Nu eerst het slaaptekort nog inhalen. Ben nog een beetje flabbergasted van alles wat ik om me heen zie O+
Dan zit je echt op de rand van Tokyo. Wij zitten altijd een station verder (Urawa), en dat is al Saitama. :D
pi_165228936
Mijn man zit in Tokio:

GAM / FOK! goes Tokyo Game Show 2016

En ik in onze achtertuin. ;(
pi_165230977
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 19:03 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn man zit in Tokio:

GAM / FOK! goes Tokyo Game Show 2016

En ik in onze achtertuin. ;(
Je had ook binnen kunnen zitten, dus niet zo klagen!
Leuk! Ik ga het topic volgen! Maar wel een beetje lullig dat je niet mee mocht
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_165231046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:23 schreef koei het volgende:

[..]

Je had ook binnen kunnen zitten, dus niet zo klagen!
Leuk! Ik ga het topic volgen! Maar wel een beetje lullig dat je niet mee mocht
Het was zó lastminute allemaal, kreeg het niet meer geregeld. Maar ik vind het niet supererg! Houd mijn vakantie gewoon nog tegoed.
pi_165247986
iemand ervaring met http://tojapan.nl ??

ik heb een JR pass nodig, en daar is ie nog 372 euro voor 14 dagen. Op andere sites zijn ze al 399 euro. Zou een makkelijk besparing zijn natuurlijk.

Of heeft iemand een ander goed adresje?
pi_165295182
Ben net weer thuis. Wat een ervaring. Ik ben een beetje brak van de terugreis, ik kom er later even op terug. Ik ben in ieder geval verliefd, dat is 1 ding wat zeker is O+
diseased rhinoceros pizzle
pi_165366636
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 16:17 schreef KingLysandus het volgende:
Nog Fokkers in Osaka tussen 20 en 25 november? Of de eerste week van december in Tokio?
Net niet! Ik heb mijn kamer gereserveerd van 28/10 tot 30/11 *O*
Móest gewoon terug! :D
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:04:47 #137
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165370251
Hoi, wij waren van plan om naar Italie te vertrekken deze zondag voor 2 weken. Maar vanwege luiheid en drukte hebben we nog niks geboekt, wel gepland.

Nu kwam ik op het lumineuze idee om eventueel naar japan te vliegen, dit weekend al vertrekken.
Mijn vriendin heeft via Vliegtickets.be tickets gevonden van Brussel naar Tokyo en terugkeren via Osaka naar Brussel.

Dat voor 535 euro per persoon incl alle kosten als ik de site zo mag geloven. Is dit een goeie prijs?
Ik ken deze site verder niet, ook kan ik dezelfde vlucht ook niet vinden op andere sites. De sites van de maatschappij zelf staat geen multiple destiation searches toe...

Dit is echt wel een spur of the moment thing, want we zouden morgen namiddag vertrekken en 2 weken later zaterdag terugkeren.
Niks itinerary, geen verblijf, geen reisplannen verder. Is dit iets wat uberhaupt aan te raden is? Ergens vind ik het heel spannend en heel tof. Maar weet niet goed of ik het moet doen.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:07:00 #138
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165370287
quote:
Brussel Midi Station (ZYR) - Tokyo (Haneda) (HND)
Vertrek: za 17-09-2016 - 16:17 uur
Aankomst: zo 18-09-2016 - 15:25 uur
Japan Airlines (JL46)
Economy

Osaka (Kansai Intl. Apt.) (KIX) - Brussel (Zaventem) (BRU)
Vertrek: za 01-10-2016 - 10:45 uur
Aankomst: za 01-10-2016 - 18:15 uur
Japan Airlines (JL6803)
Economy

Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_165370452
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:04 schreef ASSpirine het volgende:
Hoi, wij waren van plan om naar Italie te vertrekken deze zondag voor 2 weken. Maar vanwege luiheid en drukte hebben we nog niks geboekt, wel gepland.

Nu kwam ik op het lumineuze idee om eventueel naar japan te vliegen, dit weekend al vertrekken.
Mijn vriendin heeft via Vliegtickets.be tickets gevonden van Brussel naar Tokyo en terugkeren via Osaka naar Brussel.

Dat voor 535 euro per persoon incl alle kosten als ik de site zo mag geloven. Is dit een goeie prijs?
Ik ken deze site verder niet, ook kan ik dezelfde vlucht ook niet vinden op andere sites. De sites van de maatschappij zelf staat geen multiple destiation searches toe...

Dit is echt wel een spur of the moment thing, want we zouden morgen namiddag vertrekken en 2 weken later zaterdag terugkeren.
Niks itinerary, geen verblijf, geen reisplannen verder. Is dit iets wat uberhaupt aan te raden is? Ergens vind ik het heel spannend en heel tof. Maar weet niet goed of ik het moet doen.
is dat niet gewoon de Belgische versie van vliegtickets.nl?
Ze krijgen wel goede reviews zo te zien..

En een mooie prijs voor directe vluchten.
Maar heb je ook al hotels enzo gecheckt?
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:18:37 #140
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165370527
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:15 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

is dat niet gewoon de Belgische versie van vliegtickets.nl?
Ze krijgen wel goede reviews zo te zien..

En een mooie prijs voor directe vluchten.
Maar heb je ook al hotels enzo gecheckt?
Dat kan, ik ken de site totaal niet.

Nope, totaal niks... Dat is het juist, we zijn de optie aan het bekijken om al dan niet te gaan.

Zijn trouwens geen directe vluchten, altijd 1 tussenstop.
België suckt gewoon, omdat er weinig tot geen directe intercontinentale vluchten zijn.
Maar wachttijd is echt minimaal, wat ook wel leuk is
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_165370721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:18 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Dat kan, ik ken de site totaal niet.

Nope, totaal niks... Dat is het juist, we zijn de optie aan het bekijken om al dan niet te gaan.

Zijn trouwens geen directe vluchten, altijd 1 tussenstop.
België suckt gewoon, omdat er weinig tot geen directe intercontinentale vluchten zijn.
Maar wachttijd is echt minimaal, wat ook wel leuk is
Oh ja ik zie het vertrek van Parijs en terug naar Helsinki.
Hoelang ben je in totaal onderweg? het blijft toch wel een goede prijs denk ik

En wat ik zo zie op Expedia zijn de prijzen van de hotels ook wel betaalbaar in Tokio dan..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2016 19:31:38 ]
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:31:37 #142
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165370765
2 weken zouden we er zijn

Zaterdag 17-09-2016
Vertrekken van Brussel via Parijs naar Tokyo

Zaterdag 01-10-2016
Vertrekken van Osaka via Helsinki naar Brussel
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_165370901
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:31 schreef ASSpirine het volgende:
2 weken zouden we er zijn

Zaterdag 17-09-2016
Vertrekken van Brussel via Parijs naar Tokyo

Zaterdag 01-10-2016
Vertrekken van Osaka via Helsinki naar Brussel
Ik bedoelde totale vliegtijden.
Maar erheen ben je dus 16 uur onderweg zie ik net, valt nog mee.. als ik de optie had om morgen opeens naar Tokio te vliegen zou ik het wel doen denk ik :D
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:41:38 #144
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165370984
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:38 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik bedoelde totale vliegtijden.
Maar erheen ben je dus 16 uur onderweg zie ik net, valt nog mee.. als ik de optie had om morgen opeens naar Tokio te vliegen zou ik het wel doen denk ik :D
Heen 16u en terug 14:30
Heel goede vluchten.

Probleem is dat we nog nooit in Japan zijn geweest, mss als je er al eens bent geweest dat het goed meevalt?
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_165371028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:41 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Heen 16u en terug 14:30
Heel goede vluchten.

Probleem is dat we nog nooit in Japan zijn geweest, mss als je er al eens bent geweest dat het goed meevalt?
Ik ben in februari voor de eerste keer in Tokio geweest (ook eerste keer Japan) en ik had niet echt de tijd nodig om mij aan te passen ofzo.. het was allemaal super tof
Ik had natuurlijk wel het "voordeel" om mijn reis te plannen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2016 19:43:58 ]
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:55:22 #146
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165371287
En volgens mij staat de yen nog vrij goed, dus zou het nog niet zo slecht zijn om daar te zijn.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_165371411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:55 schreef ASSpirine het volgende:
En volgens mij staat de yen nog vrij goed, dus zou het nog niet zo slecht zijn om daar te zijn.
Ja, de iPhone 7 is er geloof ik iets van 100 euro goedkoper :7
  vrijdag 16 september 2016 @ 20:05:39 #148
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165371487
De yen vrij goed? :D
20 cent gestegen in een half jaar :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165371710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 20:05 schreef matthijst het volgende:
De yen vrij goed? :D
20 cent gestegen in een half jaar :(
Ik heb ze dit jaar in februari op het hoogste punt ingekocht. :D
----
  vrijdag 16 september 2016 @ 22:15:56 #150
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_165374450
Typhoon Malakas gaat misschien door Japan. En na lang lang beraad, gaan we er toch niet voor. :{
Morgen vertrekken is net iets te kort op voorhand denk ik, hebben sowieso morgen eerst nog een afspraak.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_165404124
Wij zitten in Nagasaki als ie aan land komt. Hier op Kyushu lijken ze zich nog niet heel druk te maken. Ik ben benieuwd. Zou wel jammer zijn als onze tocht naar Gunkanjima niet doorgaat.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_165407317
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:03 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Wij zitten in Nagasaki als ie aan land komt. Hier op Kyushu lijken ze zich nog niet heel druk te maken. Ik ben benieuwd. Zou wel jammer zijn als onze tocht naar Gunkanjima niet doorgaat.
Ik heb er ook gezeten toen er eentje voorbij kwam, het is echt geen ellende. Dat ding moet je een beetje uit de weg gaan, zit je toch in de buurt kost het je in elk geval een halve dag omdat je door de regen en wind niet naar buiten kunt. Wij hebben nauwelijks gemerkt dat het er was, en de inwoners maakten zich ook helemaal niet druk.
pi_165408009
Tyfoon merk je weinig van. Ja, het regent flink, maar zo'n dag is een prima dag om je in één van de vele indoor malls te vermaken. Of een museum ofzo.
pi_165441551
Wij hebben ook twee tyfoons meegemaakt, al kwamen ze niet precies over onze locatie heen. Wij hadden alleen last van flinke regen, en de shinkansen reed niet op één dag (in ieder geval niet de trein die wij wilden hebben, en een aantal treinen daarvoor en daarna), omdat de tyfoon over Tokyo heen was gegaan en onze shinkansen daar vandaan kwam. Voor de enige shinkansen die wel reed stonden zelfs de Japanners zich te verdringen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Eindredactie Games maandag 19 september 2016 @ 23:18:06 #155
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165442020
Ik heb wel eens op de hoogte berg van Miyajima gezeten terwijl er een tyfoon overkwam. Alles werd stil gelegd en wij mochten het bezoekerscentrum niet uit. na een uurtje of drie mochten we er eindelijk uit :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165444325
Heb ooit 2 dagen lang een typhoon geprobeerd voor te blijven. We vlogen vanuit Hong Kong naar Tokyo, en zagen hem onder ons. De dag erna met de Shinkansen naar Sandai en vanaf daar naar Morioka per huurauto. Vlak voor dat we bij onze ryokan aankwamen haalde de typhoon ons in. Had wel wat. In in onsen zitten naast een kolkende rivier terwijl de regen buiten met bakken uit de hemel valt. Dag erna was het prachtig weer. :)
pi_165450826
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 07:15 schreef Aurelius het volgende:
Heb ooit 2 dagen lang een typhoon geprobeerd voor te blijven. We vlogen vanuit Hong Kong naar Tokyo, en zagen hem onder ons. De dag erna met de Shinkansen naar Sandai en vanaf daar naar Morioka per huurauto. Vlak voor dat we bij onze ryokan aankwamen haalde de typhoon ons in. Had wel wat. In in onsen zitten naast een kolkende rivier terwijl de regen buiten met bakken uit de hemel valt. Dag erna was het prachtig weer. :)
Dat laatste komt bekend voor. Ik ben compleet verregend in Hiroshima waarbij drie paraplu's het begaven door de harde wind (1 van mezelf, 1 van het hotel en 1 van een voorbijfietsende Japanse die erop stond dat ik haar paraplu aannam :) ) en een dag later ben ik met geweldig weer naar Miyajima gegaan.
pi_165451657
Nog iets langer dan een maand. *O*
Iemand op- of aanmerkingen op onze gemaakte planning?

31 vlucht naar japan
1 Tokyo
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Tokyo
5 Matsumoto
6 Nog een nacht in be bergen
7 Takayama
8 Kyoto
9 Kyoto
10 Kyoto
11 Kyoto
12 Aso
13 Aso
14 Aso
15 Osaka
16 Osaka
17 Osaka
18 Koyasan
19 Ergens langs de kust tussendoor
20 Mount Fuji
21 Tokyo
22 vlucht terug
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:27:13 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165452817
Mooie route lijkt me!
Hakone misschien?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 21 september 2016 @ 09:19:32 #160
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165466106
Groeten uit Beppu ^O^ morgen de "8 hells" bezoeken en dan op naar Kumamoto :) wel een aardige rit met de shinkansen vanuit Tokyo!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165469147
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:22 schreef habitue het volgende:
Iemand op- of aanmerkingen op onze gemaakte planning?
Wat ga je 3 dagen rond Mt. Aso doen?

en trouwens:

quote:
Kyushu Earthquake Information

Important Notice

Due to increased volcanic activity, a no-entry zone is currently maintained that stretches one kilometer from the crater and results in the closure of the ropeway, road and hiking trails to the crater. Consequently, it is currently not possible to see the crater.

The road leading up Mount Aso to Kusasenri and the volcano museum had been closed due to the Kumamoto Earthquake since April 2016, but reopened on September 16, 2016. However, the volcano museum remains closed until further notice.

http://www.japan-guide.com/news/0035.html
pi_165469885
heb echt weer even zo'n week dat ik eigenlijk niks liever wil dan in japan zijn.... maar dat zit er voorlopig niet in, vrees ik.. :(

maar beetje browsen is ook leuk. hier bijvoorbeeld: https://www.odigo.travel/ of hier: https://makadto.com/
pi_165476923
Leuk artikeltje over Japan en Kitkats: http://edition.cnn.com/20(...)chocolate/index.html
pi_165489494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:17 schreef Negentiendertig het volgende:
Leuk artikeltje over Japan en Kitkats: http://edition.cnn.com/20(...)chocolate/index.html
In tegenstelling tot de gewone, zijn ze niet te vreten. Degene die ik heb geprobeerd waren allemaal veels te zoet, met een raar chemisch smaakje. :r

Ik vind het altijd leuker om de Hagen Dazs smaakjes te proberen. Vaak uniek voor Japan, en elk jaar of seizoen andere. :Y)
pi_165491442
Wij haalden elke avond na het eten een Hagen Dazs Crispy Sandwich caramel bij de Familymart als ons toetje. Damn wat mis ik die dingen _O_
diseased rhinoceros pizzle
pi_165493871
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de gewone, zijn ze niet te vreten. Degene die ik heb geprobeerd waren allemaal veels te zoet, met een raar chemisch smaakje. :r

Ik vind het altijd leuker om de Hagen Dazs smaakjes te proberen. Vaak uniek voor Japan, en elk jaar of seizoen andere. :Y)
Dn heb je denk ik de verkeerde gehad, want bijv. cappuccino of purin smaak is best lekker.

Paar jaar terug had ik vegetable smaak ijs van Haagen Dasz, iets van wortel en iets met tomaat. Dat was pas ranzig.
pi_165505406
Wel jammer dat er in Nederland geen Strong Zero wordt verkocht.. ;(
pi_165506769
Idd :'( mijn Strong Zero met Grapefruit en Lemon :'( Je kan het wel in Düsseldorf kopen wel prijzig though, 2 euro voor een 30cl blikje :(
pi_165507756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de gewone, zijn ze niet te vreten. Degene die ik heb geprobeerd waren allemaal veels te zoet, met een raar chemisch smaakje. :r

Ik vind het altijd leuker om de Hagen Dazs smaakjes te proberen. Vaak uniek voor Japan, en elk jaar of seizoen andere. :Y)
anders moet je naar sunshine City in ikebukero. Zoveel ijssmaken O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165508040
ik at meestal wel een kitkat per dag.
pi_165508064
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2016 06:37 schreef Pheno het volgende:
anders moet je naar sunshine City in ikebukero. Zoveel ijssmaken O+
Van gehoord, maar teveel moeite om daar naartoe te gaan voor een ijsje.

Ik wil nog wel eens een groene thee, sesam of paarse aardappel (soft)ijsje proberen als ik deze ergens tegenkom. Voor de rest toch meestal Hagen Dazs. De groene thee/witte chocola mix is heerlijk.

Deze zijn ook heerlijk.



En deze, soort plastic flesjes die je kunt leegzuigen.



En de Japanse variant van de Raket. Heerlijk waterijsje in diverse smaken. Voor als het echt warm is!

  FOK!fotograaf vrijdag 23 september 2016 @ 08:33:35 #172
145146 Andyy
pi_165508170
Of die dingen met een deeg aan de buitenkan en chocolade aan de binnenkant :o
pi_165508191
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:33 schreef Andyy het volgende:
Of die dingen met een deeg aan de buitenkan en chocolade aan de binnenkant :o


?
pi_165508212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:37 schreef Aurelius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

?
Die eet je toch overal? Dat is toch gewoon Danish pastry?
pi_165508248
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die eet je toch overal? Dat is toch gewoon Danish pastry?
Pain au Chocolat. Is Frans. Al heb je in Japan wel fantastische Franse patisserie. Net zo lekker, zo niet beter, als in Frankrijk. En dat met Japanse service. _O_

Iemand als naar Dominique Ansel geweest in Omotesando voor een cronut, cookie shot of eclair caramel beure salé? :9
pi_165508481
Die pino ijsjes zijn echt heerlijk. En de kitkat sakura yum :9 damn ik mis Japan
pi_165508537
Afgelopen trip Mr. Donut ontdekt. Tot nu toe altijd gemeden omdat het er zo oudbollig jaren '80 uitzag, en ik donuts altijd associeerde met die kleffe Amerikaanse deegbollen gevuld met veels te zoete jam.

Maar, tering, Mr. Donut was een openbaring! Goede koffie en heerlijke bijpassende donuts. Vooral die bovenste twee.



En het kost geen drol! Beker koffie en een viertal donuts voor minder dan 1000 yen! Ik ben fan! _O_
pi_165508574
Leuk filmpje trouwens. Hard werken, maar zou zo mijn suf kantoorbaantje ervoor inruilen. O+

pi_165508861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:15 schreef Aurelius het volgende:
Afgelopen trip Mr. Donut ontdekt. Tot nu toe altijd gemeden omdat het er zo oudbollig jaren '80 uitzag, en ik donuts altijd associeerde met die kleffe Amerikaanse deegbollen gevuld met veels te zoete jam.

Maar, tering, Mr. Donut was een openbaring! Goede koffie en heerlijke bijpassende donuts. Vooral die bovenste twee.

[ afbeelding ]

En het kost geen drol! Beker koffie en een viertal donuts voor minder dan 1000 yen! Ik ben fan! _O_
Geen Snoopy-donut gekocht? :Y)
pi_165510280
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:15 schreef Aurelius het volgende:
Afgelopen trip Mr. Donut ontdekt. Tot nu toe altijd gemeden omdat het er zo oudbollig jaren '80 uitzag, en ik donuts altijd associeerde met die kleffe Amerikaanse deegbollen gevuld met veels te zoete jam.

Maar, tering, Mr. Donut was een openbaring! Goede koffie en heerlijke bijpassende donuts. Vooral die bovenste twee.

[ afbeelding ]

En het kost geen drol! Beker koffie en een viertal donuts voor minder dan 1000 yen! Ik ben fan! _O_
Je denkt aan berlinerbollen, die Duitse kleffe deegballen gevuld met veels te zoette jam. Er zijn in Nederland gewoon geen goede, luxe donuts te krijgen. Het is een groot gemis. En dat terwijl de donuts door Nederlandse kolonisten in Amerika ontwikkeld schijnen te zijn.

Dunkin' Donuts probeerde hier een aantal jaren geleden voeten aan de grond te krijgen, er was zelfs een winkel op Schiphol, maar dat is niet van de grond gekomen. En de vestiging op Schiphol is inmiddels gesloten. Mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_165510375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dunkin' Donuts probeerde hier een aantal jaren geleden voeten aan de grond te krijgen, er was zelfs een winkel op Schiphol, maar dat is niet van de grond gekomen. En de vestiging op Schiphol is inmiddels gesloten. Mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk.
Dunkin' Donuts jaren geleden geprobeerd (ook in Japan grappig genoeg), maar die donuts bevielen ook niet. Met zo'n zoete glazuurlaag....brrrrrr....
pi_165510672
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:15 schreef Aurelius het volgende:
Afgelopen trip Mr. Donut ontdekt. Tot nu toe altijd gemeden omdat het er zo oudbollig jaren '80 uitzag, en ik donuts altijd associeerde met die kleffe Amerikaanse deegbollen gevuld met veels te zoete jam.

Maar, tering, Mr. Donut was een openbaring! Goede koffie en heerlijke bijpassende donuts. Vooral die bovenste twee.

[ afbeelding ]

En het kost geen drol! Beker koffie en een viertal donuts voor minder dan 1000 yen! Ik ben fan! _O_
Mr Donut is geweldig. Op dit moment hebben ze snoopy, heb ik ook in mijn reisverslag gezet, want Snoopy O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:34:15 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165510703
Krispy Kreme Donuts ook lekker.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165510733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dunkin' Donuts jaren geleden geprobeerd (ook in Japan grappig genoeg), maar die donuts bevielen ook niet. Met zo'n zoete glazuurlaag....brrrrrr....
Als ik ooit naar Japan ga probeer ik een geglazuurde chocolade-donut bij Mr. Donut. Die gaat op de bucketlist.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:36:05 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165510742
En Floresta, in Koenji O+


Mr Donut Hello Kitty:


Krispy kreme Sakura:


Altijd leuk, die speciale donuts per seizoen :)


Haters everywhere but I don't really care.
pi_165510861
Maar Kirby Cafe is absolute winnaar O+

160913_28827_kirby_cafe_08.JPG

Meer is er hier te zien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165510947
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:36 schreef matthijst het volgende:
En Floresta, in Koenji O+
[ afbeelding ]

Mr Donut Hello Kitty:
[ afbeelding ]

Krispy kreme Sakura:
[ afbeelding ]

Altijd leuk, die speciale donuts per seizoen :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is dat een Neko Atsume-kat!?
pi_165511078
Ooooooooh, wat ziet dat er allemaal mierzoet uit. Ik merk dat ik de laatste jaren een voorkeur voor traditionele Japanse zoetigheid begin te ontwikkelen.

Aardbeien met anko omhuld door een mochi bij Ginza Akebono. :9 :9 :9



Of mitsumami in de zomer.

pi_165512714
op veel toeristische plekjes in japan, waar je je in het verleden kan wanen, heb je traditionele japanse snoepwinkeltjes. leuk om daar flink in te slaan en uit te proberen.
vaak ook met heel veel kunde gemaakt, ziet er prachtig uit, en meestal lekker (niet altijd, haha..)

ook op de grotere stations zitten vaak winkeltjes, omdat japannes graag dozen ouderwets snoep of zoetigheid kado geven als ze ergens op bezoek gaan.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 september 2016 @ 14:17:05 #190
145146 Andyy
pi_165534722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:37 schreef Aurelius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

?
Ik weet niet waarom ik chocolade typte. Het was ijs (wit) met een deeg achtig buitenkant en vannileijs aan de binnenkant
pi_165562708
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 september 2016 14:17 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom ik chocolade typte. Het was ijs (wit) met een deeg achtig buitenkant en vannileijs aan de binnenkant
Mochi-ijs?

Kan je hier ook in de tokos kopen! Erg lekker :)
pi_165562964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de gewone, zijn ze niet te vreten. Degene die ik heb geprobeerd waren allemaal veels te zoet, met een raar chemisch smaakje. :r

Ik vind het altijd leuker om de Hagen Dazs smaakjes te proberen. Vaak uniek voor Japan, en elk jaar of seizoen andere. :Y)
Ik heb toen in Tokio voor 50 euro ofzo aan Kitkats gekocht :@
Ze waren nog lekker ook
  Eindredactie Games zondag 25 september 2016 @ 21:33:58 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165563138
quote:
11s.gif Op zondag 25 september 2016 21:29 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb toen in Tokio voor 50 euro ofzo aan Kitkats gekocht :@
Ze waren nog lekker ook
ik had ze zelf naar nederland mee terug genomen ;(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 22:51:29 #194
45833 crew  Fogel
pi_165565502
quote:
4s.gif Op zondag 25 september 2016 21:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik had ze zelf naar nederland mee terug genomen ;(
Waarom ;)? Was het niet lekker?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Eindredactie Games maandag 26 september 2016 @ 07:53:50 #195
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165568401
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waarom ;)? Was het niet lekker?
Jawel, maar dan moet je ineens delen met andere mensen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165569544
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 07:53 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Jawel, maar dan moet je ineens delen met andere mensen :P
terechte klacht
  maandag 26 september 2016 @ 23:02:05 #197
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165590225
Tipje voor Kyushu reizigers: koop anti muggen spray en doe het overdag op. De muggensoort hier (A. albopictus) is extreem agressief en bijt je gerust overdag als je aan de wandel bent. De beten jeuken echt als de tering (stuk erger dan elders!) en blijven gerust een week of anderhalf zitten.

Heb er inmiddels een stuk op zes op m'n benen en heb er een aantal tot bloedens toe opengekrabt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 26 september 2016 @ 23:07:45 #198
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165590422
Meer mensen hier die in Huis ten Bosch zijn geweest? Is een bizar pretpark vlakbij Nagasaki dat in principe een nabootsing van Nederland is. Domtoren, huis ten bosch, molens, gietvorm, Amsterdamse binnenstad. Allemaal op tien minuten afstand van elkaar. Echt een heel vreemde LSD-trip achtige ervaring als Nederlander!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 23:20:15 #199
45833 crew  Fogel
pi_165590871
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 07:53 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Jawel, maar dan moet je ineens delen met andere mensen :P
Ahzo! Ja, duidelijk. :D
Zijn er andere "must haves" qua eten? Mijn oud/nieuw diner gaat Japan als thema hebben, en ik ben er met kerst. Weet er alleen nog allemaal bijzonder weinig van...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Eindredactie Games maandag 26 september 2016 @ 23:25:56 #200
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165591046
Chicken Katsu Curry, ofwel Tonkatsu.

Maar erg kerstig is dat niet :P

of een KFC bucket.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165591088
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 23:07 schreef star_gazer het volgende:
Meer mensen hier die in Huis ten Bosch zijn geweest? Is een bizar pretpark vlakbij Nagasaki dat in principe een nabootsing van Nederland is. Domtoren, huis ten bosch, molens, gietvorm, Amsterdamse binnenstad. Allemaal op tien minuten afstand van elkaar. Echt een heel vreemde LSD-trip achtige ervaring als Nederlander!
Ja daar ben ik op mijn eerste trip naar Japan geweest. Op een doordeweekse dag na 16.00 (want dan was het goedkoper), was het vrijwel uitgestorven. Best bizar om op een trappen van Huis ten Bosch te staan, te zien dat Nyenrode een teddyberen museum is en achteraf de foto's van de markt van Gouda vergelijkt met het origineel. Of je verwonderen over het feit dat ze een Duitser alles hebben laten vertalen waardoor er een Naschmarkt ipv een rommelmarkt is er 'originale Hollandische Kaastaart' wordt verkocht... En in tien minuten loop je niet even rond, het is best groot.
Het is wel een lange saaie rit vanaf Nagasaki, maar ik vond het zeker de moeite waard ( maar ik zoek wel vaker dit soort themaparken op)
pi_165591299
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 23:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ahzo! Ja, duidelijk. :D
Zijn er andere "must haves" qua eten? Mijn oud/nieuw diner gaat Japan als thema hebben, en ik ben er met kerst. Weet er alleen nog allemaal bijzonder weinig van...
Osechi ryori?
Ook: https://www.tsunagujapan.(...)anese-new-year-food/
pi_165592718
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 23:07 schreef star_gazer het volgende:
Meer mensen hier die in Huis ten Bosch zijn geweest? Is een bizar pretpark vlakbij Nagasaki dat in principe een nabootsing van Nederland is. Domtoren, huis ten bosch, molens, gietvorm, Amsterdamse binnenstad. Allemaal op tien minuten afstand van elkaar. Echt een heel vreemde LSD-trip achtige ervaring als Nederlander!
ja ik ook geweest... ik vond het leuk. alleen al als je uit de trein komt, en je ziet verderop, midden in japan, het station van amsterdam staan..... echt surrealistisch.



en ook leuk; die grote zaal in het namaak paleis huis te bosh, beschilderd door kunstenaar rob scholte. dat siert de japannese dan weer, dat ze niet proberen de originele schilderingen in die zaal na te maken, maar een moderne nederlandse kunstenaar die zaal laten doen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 06:23:11 #204
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165594863
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 23:25 schreef donald_dick het volgende:
Chicken Katsu Curry, ofwel Tonkatsu.

Maar erg kerstig is dat niet :P

of een KFC bucket.
katsu curry _O_

Ga eens langs bij de Coco ichiban _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 27 september 2016 @ 06:26:06 #205
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165594868
Mos burger is trouwens ook best te eten. Alles wordt vers gemaakt en de burgers zijn goed te doen. Porties wat klein, maar daar is het Japans voor.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 27 september 2016 @ 06:30:11 #206
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165594875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ik ook geweest... ik vond het leuk. alleen al als je uit de trein komt, en je ziet verderop, midden in japan, het station van amsterdam staan..... echt surrealistisch.

[ afbeelding ]

en ook leuk; die grote zaal in het namaak paleis huis te bosh, beschilderd door kunstenaar rob scholte. dat siert de japannese dan weer, dat ze niet proberen de originele schilderingen in die zaal na te maken, maar een moderne nederlandse kunstenaar die zaal laten doen.
ik vond dat schilderij juist spuuglelijk en bijna een belediging voor onze cultuur en geschiedenis :')

Het park is inderdaad heel surreeel. Alsof je in een soort rare droom rondloopt, waarin Nijenrode inderdaad een teddyberen museum is en je een Visburger koopt in de "seafoodwaag dam".

Heb aardig wat foto's gemaakt, maar wil deze echt even delen, omdat het Nederlandse straatbeeld (op de lantaarns na misschien) zo realistisch is. Echt alsof ik even thuis was, wat voor mij toch best bijzonder is (ik woon al zes jaar in Australië).

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165595774
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 06:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ik vond dat schilderij juist spuuglelijk en bijna een belediging voor onze cultuur en geschiedenis :')


[ afbeelding ]
is misschien een kwestie van smaak. rob scholte is wel een van onze beroemdste kunstenaars, en ook een die nog ECHT schildert, dus niet alleen maar kloddertjes smijten.

pi_165596636
Bizar, dat park. Maar wat is er te doen, behalve huisjes kijken?
  Moderator dinsdag 27 september 2016 @ 11:17:41 #209
45833 crew  Fogel
pi_165597741
quote:
Ow wow, het is gewoon ook een traditie daar :D
Hier kan ik wat mee, bedankt!
Moet alleen even checken of ik dingen wel in mag voeren (zoals die lotuswortel).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165600976
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 23:07 schreef star_gazer het volgende:
Meer mensen hier die in Huis ten Bosch zijn geweest? Is een bizar pretpark vlakbij Nagasaki dat in principe een nabootsing van Nederland is. Domtoren, huis ten bosch, molens, gietvorm, Amsterdamse binnenstad. Allemaal op tien minuten afstand van elkaar. Echt een heel vreemde LSD-trip achtige ervaring als Nederlander!
Hai!






(Ik heb op Nyenrode gezeten, ieks!)



Meer foto's: http://www.toeps.nl/blog/travel/toeps-nagasaki-1
pi_165601056
Overigens, voor wie het leuk vindt (met Huis Ten Bosch maar nog veel meer Japan, en een beetje Hong Kong):

pi_165601230
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Bizar, dat park. Maar wat is er te doen, behalve huisjes kijken?
alles wat de japanse toerist wil; selfies maken, zoetigheid eten, ook goed echt eten, winkels vol met nijntjes en ander schattig speelgoed.... en verder eigenlijk niks.
pi_165601247
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

alles wat de japanse toerist wil; selfies maken, zoetigheid eten, ook goed echt eten, winkels vol met nijntjes en ander schattig speelgoed.... en verder eigenlijk niks.
Hey, vergeet niet bungeejumpen, segway-rijden, 5D-film, spookhuis...
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:14:38 #214
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165602814
En een uilenbos, een game museum, een porselein museum en een insecten tentoonstelling.

Bizar is het juiste woord!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  Moderator dinsdag 27 september 2016 @ 16:29:23 #215
45833 crew  Fogel
pi_165604307
Klinkt als iets waar ik een keer met mijn kinderen heen moet :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Eindredactie Games dinsdag 27 september 2016 @ 18:06:09 #216
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165606170
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:14 schreef star_gazer het volgende:
En een uilenbos, een game museum, een porselein museum en een insecten tentoonstelling.

Bizar is het juiste woord!
en bij alles moet je bijbetalen, of 40 euro neerleggen voor een all-in kaart :P .

Edit: ow tegenwoordig bijna 60 euro. Het alleen kijken kaartje kost 40 euro...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165610916
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ow wow, het is gewoon ook een traditie daar :D
Hier kan ik wat mee, bedankt!
Moet alleen even checken of ik dingen wel in mag voeren (zoals die lotuswortel).
Gewoon in de koffer, niks aan de hand :)
  Moderator dinsdag 27 september 2016 @ 21:55:06 #218
45833 crew  Fogel
pi_165613099
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:03 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Gewoon in de koffer, niks aan de hand :)
Zo simpel is dat niet als je etenswaren meeneemt van een niet-EU land (Japan) naar een ander niet-EU land (Noorwegen) met een lange lijst importrestricties ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165613176
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zo simpel is dat niet als je etenswaren meeneemt van een niet-EU land (Japan) naar een ander niet-EU land (Noorwegen) met een lange lijst importrestricties ;)
Ah, wist niet dat je in Noorwegen woont. Naar Nederland is het geen probleem iig. Althans, gewoon niet aangeven en niks aan de hand :P
pi_165613777
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:22 schreef habitue het volgende:
Nog iets langer dan een maand. *O*
Iemand op- of aanmerkingen op onze gemaakte planning?

31 vlucht naar japan
1 Tokyo
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Tokyo
5 Matsumoto
6 Nog een nacht in be bergen
7 Takayama
8 Kyoto
9 Kyoto
10 Kyoto
11 Kyoto
12 Aso
13 Aso
14 Aso
15 Osaka
16 Osaka
17 Osaka
18 Koyasan
19 Ergens langs de kust tussendoor
20 Mount Fuji
21 Tokyo
22 vlucht terug
Dagtripje Nara vanuit Osaka misschien?

Ise is ook leuk voor een dagje. Misschien voor de 19e. Ligt redelijk op de route.

Veel plezier!
pi_165618852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hey, vergeet niet bungeejumpen, segway-rijden, 5D-film, spookhuis...
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:14 schreef star_gazer het volgende:
En een uilenbos, een game museum, een porselein museum en een insecten tentoonstelling.

Bizar is het juiste woord!
ah, okee.
pi_165618933
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB? :D Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?

Zit je in Japan, ga je daarheen :')
pi_165619661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB? :D Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?

Zit je in Japan, ga je daarheen :')
Nooit geweest, ook geen behoefte aan.
pi_165619715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB? :D Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?

Zit je in Japan, ga je daarheen :')
Dat was ook mijn gedachte. Dingen die je hier kan doen ga ik dus niet daar doen. Ik hoef er ook niet naar de Starbucks of McDonalds, en hoef er dus ook niet naar namaakgrachten te kijken. Kan ik beter iets gaan doen wat ik hier niet kan doen.
pi_165622544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:08 schreef Mystikvm het volgende:
Dat was ook mijn gedachte. Dingen die je hier kan doen ga ik dus niet daar doen. Ik hoef er ook niet naar de Starbucks of McDonalds, en hoef er dus ook niet naar namaakgrachten te kijken. Kan ik beter iets gaan doen wat ik hier niet kan doen.
Precies, ik begrijp ook niet dat mensen helemaal naar Tokyo reizen om naar Disneyland te gaan! Is nog stervensdruk ook.
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 13:05:28 #226
45833 crew  Fogel
pi_165622668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB? :D Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?

Zit je in Japan, ga je daarheen :')
Er zijn genoeg Nederlanders die niet in Nederland wonen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165622697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Precies, ik begrijp ook niet dat mensen helemaal naar Tokyo reizen om naar Disneyland te gaan! Is nog stervensdruk ook.
Nou ja, ik kan mij nog voorstellen dat als je zo'n pretparkfreak bent je er wel heen zou willen. Mij niet gezien trouwens, ik hoef al niet naar Walibi of de Efteling.
pi_165623718
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Precies, ik begrijp ook niet dat mensen helemaal naar Tokyo reizen om naar Disneyland te gaan! Is nog stervensdruk ook.
Ik vond Tokyo Disney fantastisch! Heb al diverse Disney-parken wereldwijd bezocht, en dit was heel anders. Niet door de attracties, want die zijn universeel (hoewel DisneySea daarin ook wat afwijkend was). Maar meer om te zien hoe Japanners een dag in Disney doorbrengen, want zij doen dat toch echt anders dan wij. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien, over de culturele verschillen tussen Universal Japan en VS, ik ga daar eens naar op zoek ...
pi_165623826
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB? :D Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?

Zit je in Japan, ga je daarheen :')
over het waarom hadden we het hier dus al een tijdje. het is een surrealistische ervaring.
en het is 4 tientjes, voor alleen de entree.
pi_165632332
Surrealistisch? Lijkt me wel meevallen. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Disney daarentegen vind ik wel heel tof. Mooi, schoon park met lekkere snacks en goede restaurants. En geen voordringende mensen, maar iedereen netjes in de rij O+
  Eindredactie Games woensdag 28 september 2016 @ 20:52:43 #231
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165632990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:32 schreef Negentiendertig het volgende:
Surrealistisch? Lijkt me wel meevallen. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Disney daarentegen vind ik wel heel tof. Mooi, schoon park met lekkere snacks en goede restaurants. En geen voordringende mensen, maar iedereen netjes in de rij O+
Ja, drie uur wachten, of je moet een fastpass hebben.

Die in Hong Kong is buiten de vakantiedagen een stuk rustiger :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165633107
HK :r

Ben denk ik 10x in Disney Land/Sea geweest, en nog nooit echt lang hoeven wachten, FP's haal ik nooit. Kwestie van de juiste dagen uitkiezen denk ik. Een dinsdag in februari is een stuk minder druk dan een national holiday of weekend :)
pi_165634833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:32 schreef Negentiendertig het volgende:
Surrealistisch? Lijkt me wel meevallen. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Disney daarentegen vind ik wel heel tof. Mooi, schoon park met lekkere snacks en goede restaurants. En geen voordringende mensen, maar iedereen netjes in de rij O+
tja, smaak inderdaad.
pi_165634850
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

tja, smaak inderdaad. disneyland, daar wil ik dan weer nieteens dood gevonden worden, infantiel gedoe..
Oki. Gelukkig hoeven we niet samen naar Japan dan.
pi_165634862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:43 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oki.
laat maar.
pi_165634903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

laat maar.
Hm? Ieder z'n ding toch, zoals ik hierboven al eens zei.

Ga jij toch lekker naar HtB, als je dat leuk lijkt? Jouw vakantie, jouw tijd. Whatever tickles your fancy.
pi_165634911
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:45 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Hm? Ieder z'n ding toch, zoals ik hierboven al eens zei.

Ga jij toch lekker naar HtB, als je dat leuk lijkt? Jouw vakantie, jouw tijd. Whatever tickles your fancy.
zo is dat.
pi_165634985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zo is dat.
Wanneer ging je ook alweer?

Ik zou graag ergens in oktober gaan, want fall leaves O+ zit er helaas niet in dit jaar. Maar och, wat is de herfst daar mooi.
pi_165635122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:48 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wanneer ging je ook alweer?

Ik zou graag ergens in oktober gaan, want fall leaves O+ zit er helaas niet in dit jaar. Maar och, wat is de herfst daar mooi.
ik heb niks in de planning. ben wel twee keer in de herfst geweest, het is prachtig. bijna nog mooier dan in de lente.
pi_165635166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb niks in de planning. ben wel twee keer in de herfst geweest, het is prachtig. bijna nog mooier dan in de lente.
Ah, okee!

En eens. Lente is ook mooi, met die sakura enzo. Maar die kleuren in de herfst O+ Het weer in de herfst vind ik ook altijd fijn. Vest voldoet, zonnig, maar toch knus door al die blaadjes enzo.
pi_165635257
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:53 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ah, okee!

En eens. Lente is ook mooi, met die sakura enzo. Maar die kleuren in de herfst O+ Het weer in de herfst vind ik ook altijd fijn. Vest voldoet, zonnig, maar toch knus door al die blaadjes enzo.
ja, erg mooi.
  donderdag 29 september 2016 @ 05:44:38 #242
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165640026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB? :D Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?

Zit je in Japan, ga je daarheen :')
ik, omdat:

- ik in Australië woon en wel zin in had in een "NL fix"
- mijn vriendin Japans is en ik wel zin had om te zien hoe zij Nederland zien
- ik toch in de buurt was omdat we als NL/JP stel graag Dejima wilden zien
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165640791
En ik dus, omdat ik zulke dingen echt fan-tas-tisch vind. Het is zo weird, en zo interessant vanuit een cultureel oogpunt ("Hoe zien Japanners Nederland?")... Ik vond het awesome.
En we wilden sowieso naar Nagasaki voor Gunkanjima, dat verlaten mijneiland. (Ook echt super awesome!)

Oh en over Disneyland, wat hierboven ook al gezegd is: Da's best wel heel anders. Daarbij hebben ze ook rides die uniek zijn voor TDL. En Tokyo Disney Sea is helemáál anders, da's gewoon een heel ander pretpark erbij.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:04:19 #244
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165641543
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:54 schreef Toeps het volgende:
En ik dus, omdat ik zulke dingen echt fan-tas-tisch vind. Het is zo weird, en zo interessant vanuit een cultureel oogpunt ("Hoe zien Japanners Nederland?")... Ik vond het awesome.
En we wilden sowieso naar Nagasaki voor Gunkanjima, dat verlaten mijneiland. (Ook echt super awesome!)

Oh en over Disneyland, wat hierboven ook al gezegd is: Da's best wel heel anders. Daarbij hebben ze ook rides die uniek zijn voor TDL. En Tokyo Disney Sea is helemáál anders, da's gewoon een heel ander pretpark erbij.
ja gunkanjima zat er voor ons ivm tijd helaas niet in. Wel de glover Gardens gezien :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165724963
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:54 schreef Toeps het volgende:
En ik dus, omdat ik zulke dingen echt fan-tas-tisch vind. Het is zo weird, en zo interessant vanuit een cultureel oogpunt ("Hoe zien Japanners Nederland?")... Ik vond het awesome.
En we wilden sowieso naar Nagasaki voor Gunkanjima, dat verlaten mijneiland. (Ook echt super awesome!)

Oh en over Disneyland, wat hierboven ook al gezegd is: Da's best wel heel anders. Daarbij hebben ze ook rides die uniek zijn voor TDL. En Tokyo Disney Sea is helemáál anders, da's gewoon een heel ander pretpark erbij.
Waarom denk men dat Japan altijd raar is?? :'(
pi_165726448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:53 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik vond Tokyo Disney fantastisch! Heb al diverse Disney-parken wereldwijd bezocht, en dit was heel anders. Niet door de attracties, want die zijn universeel (hoewel DisneySea daarin ook wat afwijkend was). Maar meer om te zien hoe Japanners een dag in Disney doorbrengen, want zij doen dat toch echt anders dan wij. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien, over de culturele verschillen tussen Universal Japan en VS, ik ga daar eens naar op zoek ...
Post die eens als je 'm vind
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_165726604
quote:
Fantastisch inderdaad. Vooral de Bikken Bikken snackbar. :D
pi_165756231
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarom denk men dat Japan altijd raar is?? :'(
Ik zal wel de laatste zijn die "don't nuke a country twice"-grappen zou maken hoor.
Volgens mij zei ik niet dat Japan raar is, maar als Nederlander in een mini-Nederland aan de andere kant van de wereld lopen, dat ís gewoon raar.
pi_165760270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:08 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik zal wel de laatste zijn die "don't nuke a country twice"-grappen zou maken hoor.
Volgens mij zei ik niet dat Japan raar is, maar als Nederlander in een mini-Nederland aan de andere kant van de wereld lopen, dat ís gewoon raar.
Je weet heus wel dat Japan en Nederland relatie begon in de 17e eeuw?VOC was nog niet eens opgericht!! ;)
pi_165760888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Je weet heus wel dat Japan en Nederland relatie begon in de 17e eeuw?VOC was nog niet eens opgericht!! ;)
Ik bedoel het gewoon persoonlijk. Net zoals dat het raar is dat Hong Kong Disneyland heel erg lijkt op Disneyland Parijs. Dat je denkt: "Hey, ik ken dit hier!", maar toch niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:33:55 #251
145146 Andyy
pi_165761930
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:53 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik vond Tokyo Disney fantastisch! Heb al diverse Disney-parken wereldwijd bezocht, en dit was heel anders. Niet door de attracties, want die zijn universeel (hoewel DisneySea daarin ook wat afwijkend was). Maar meer om te zien hoe Japanners een dag in Disney doorbrengen, want zij doen dat toch echt anders dan wij. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien, over de culturele verschillen tussen Universal Japan en VS, ik ga daar eens naar op zoek ...
Ik moet altijd denken aan m'n zusje toen ze een ijsje liet vallen :') Gelijk 3 schoonmakers om haar heen alles weg te werken :D
pi_165785346
Heeft iemand hier wel eens een gefietst gehuurd in Tokyo? Is dat een beetje te doen qua verkeer?
pi_165785593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:54 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een gefietst gehuurd in Tokyo? Is dat een beetje te doen qua verkeer?
Niet gehuurd wel een tour gedaan.
In de stad hebben we het meeste op de stoep gefiets wat ook een fietspad was :P

Ik denk dat als je zonder gids gaat het ook wel te doen is
pi_165785650
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:12 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Niet gehuurd wel een tour gedaan.
In de stad hebben we het meeste op de stoep gefiets wat ook een fietspad was :P

Ik denk dat als je zonder gids gaat het ook wel te doen is
Moet wel aangegeven staan, dat de stoep ook het fietspad is. Anders mag het niet. En ik heb mij laten vertellen dat je geen oordopjes mag gebruiken of mag bellen terwijl je fietst.
pi_165785674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:54 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een gefietst gehuurd in Tokyo? Is dat een beetje te doen qua verkeer?
In Kyoto wel, maar ik weet niet of ik het in Tokyo zou doen. Te druk en teveel verkeer.
pi_165785760
Ik heb het zelf ook in Kyoto gedaan, dat was heerlijk. Ik weet eigenlijk ook niet of ik het zelf wil, maar na 4x Tokyo wil ik de 5de keer eens wat anders gaan doen. Maar het verkeer lijkt mij inderdaad wel lastig, al ben ik in Amsterdam ook wel wat gewend.
pi_165786258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:22 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb het zelf ook in Kyoto gedaan, dat was heerlijk. Ik weet eigenlijk ook niet of ik het zelf wil, maar na 4x Tokyo wil ik de 5de keer eens wat anders gaan doen. Maar het verkeer lijkt mij inderdaad wel lastig, al ben ik in Amsterdam ook wel wat gewend.
Kyoto is ook redelijk compact. De meeste bezienswaardigheden zijn op (fiets)afstand van elkaar, en het is heerlijk om langs de rivier te fietsen. Daarnaast heb je, behalve het onduidelijke busnetwerk, niet echt een alternatief.

Tokyo is toch meer uitgestrekt en een stuk drukker. Maar beschikt wel over een prima treinnetwerk,
pi_165792267
Volgens mij is dat het gevaarlijkste in Japan. Fietsers op de stoep. :D Vooral in Kyoto oppassen dat je als voetganger niet omver wordt gefietst.
----
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:34:22 #259
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165804853
Aanbiedingen bij KLM.
Net geboekt voor 631 rechtstreeks in April.
Heen naar Osaka, terug vanaf Tokio.

Geloof dat er morgen, of vandaag in de loop van de dag, een verjaardagsdeal voor retourtjes naar Tokio komt, maar vond deze prijs al behoorlijk netjes (ging uit van 850), dus maar geboekt ipv stressen of de prijzen niet omhoog gaan *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 07-10-2016 00:58:23 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165807234
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:34 schreef matthijst het volgende:
Aanbiedingen bij KLM.
Net geboekt voor 631 rechtstreeks in April.
Heen naar Osaka, terug vanaf Tokio.

Geloof dat er morgen, of vandaag in de loop van de dag, een verjaardagsdeal voor retourtjes naar Tokio komt, maar vond deze prijs al behoorlijk netjes (ging uit van 850), dus maar geboekt ipv stressen of de prijzen niet omhoog gaan *O*
Ik zag vanmorgen inderdaad de advertentie. Retour Tokyo vanaf 499 euri.
Maar bij afwijkende vertrek- en aankomstluchthavens wordt volgens mij altijd een hogere prijs gerekend, bovendien stond er niet bij of het uitsluitend om rechtstreekse vluchten ging.
Lijkt me dus een prima deal die je hebt!
  FOK!fotograaf vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:02:27 #261
145146 Andyy
pi_165807621
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zag vanmorgen inderdaad de advertentie. Retour Tokyo vanaf 499 euri.
Maar bij afwijkende vertrek- en aankomstluchthavens wordt volgens mij altijd een hogere prijs gerekend, bovendien stond er niet bij of het uitsluitend om rechtstreekse vluchten ging.
Lijkt me dus een prima deal die je hebt!
Waar? :o
pi_165807658
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:02 schreef Andyy het volgende:

[..]

Waar? :o
Hier volgens mij.
pi_165808555
Wow inderdaad gewoon minder dan 500 euro voor direct, denk dat je veel lager nooit gaat vinden.
pi_165810637
wow 500... goeie deal zeg
pi_165812017
Hele mooie prijs ^O^
Maar ik had op Shanghai gestemd :(
pi_165815962
Verleidelijk, maar ga het toch niet doen. Tickets zijn altijd wel voor een redelijke prijs te vinden, maar verblijf is voor ons altijd vrij prijzig. Dus. Misschien in 2018 weer.
pi_165816073
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:12 schreef Negentiendertig het volgende:
Verleidelijk, maar ga het toch niet doen. Tickets zijn altijd wel voor een redelijke prijs te vinden, maar verblijf is voor ons altijd vrij prijzig. Dus. Misschien in 2018 weer.
ANA heeft ook altijd mooie prijzen vanaf Dusseldorf.
Ook nog eens prima maatschappij.
pi_165816104
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:17 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ANA heeft ook altijd mooie prijzen vanaf Dusseldorf.
Ook nog eens prima maatschappij.
ANA O+

Helaas (gelukkig? ;) ) woon ik in Amsterdam en is Dusseldorf niet de moeite waard ivm reistijd. Voor mensen die dichter bij de grens wonen zeker een goeie optie. ^O^
pi_165869890
Het klopt trouwens wel dat de prijzen van hotels etc. behoorlijk zijn gestegen de afgelopen jaren. Maar zal vooral wel te maken hebben met een sterkere Yen en belasting verhogingen.
  maandag 10 oktober 2016 @ 18:27:06 #270
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_165876581
Vanaf april rijdt er een regionale trein tussen Arnhem en Düsseldorf die ook op de luchthaven stopt. Dat maakt het reizen wat gemakkelijker en goedkoper (dan de ICE waarmee je ook nog moet overstappen), ook vanuit de Randstad :)

Als Arnhemmer ga ik ANA vanuit Düsseldorf in ieder geval ook goed in de gaten houden voor mijn volgende Japan trip (hopelijk volgend najaar :) )
diseased rhinoceros pizzle
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:43:43 #271
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165887676
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:03 schreef KingLysandus het volgende:
Volgens mij is dat het gevaarlijkste in Japan. Fietsers op de stoep. :D Vooral in Kyoto oppassen dat je als voetganger niet omver wordt gefietst.
Dat viel mij ook op! Ondanks Japan zo gestructureerd is, doen de mensen maar wat op de stoep. Ze lopen links en rechts en fietsers zig-zaggen er een beetje half tussendoor.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165889427
En vooral niet hun fietsbel gebruiken he }:| in plaats daarvan gaan ze heel langzaam achter je fietsen in de hoop dat je doorhebt dat ze er langs willen.

Japan O+
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:40:09 #273
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_165965225
Had ik het geld maar!

Is er ook een officiële sushi-topic?

[ Bericht 53% gewijzigd door MauroPicotto op 15-10-2016 15:40:00 ]
pi_166150821
Wij gaan dit jaar bij Japanners thuis eten. Eén keer in Osaka en één keer in Tokyo.
Hopelijk worden het leuke etentjes.
----
pi_166157621
Waren er nog mensen bij de Japan Market/festival in Amstelveen vandaag? :) Was leuk! Lekker gegeten vooral.
pi_166159167
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 01:40 schreef MauroPicotto het volgende:
Had ik het geld maar!

Is er ook een officiële sushi-topic?
in subforum CUL(inair) heb ik die ooit wel eens gezien. Mobiel zoeken is alleen een drama :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_166201827
Zo, nog 3 weken en een paar uur en dan vlieg ik richting Japan, echt superveel zin in *O*

Vliegticket is geboekt, alle hotels zijn geboekt, railpass is binnen evenals een data-simkaartje. Nu is het eigenlijk vooral veel lezen en uitzoeken wat ik wil gaan zien. Merk dat ik daardoor alleen maar nog meer enthousiaster word :7

Even een praktisch vraagje: ik lees her en der dat pinnen in Japan niet echt gebruikelijk is, en ook met credit card betalen voor je eten, bezienswaardigheid of kop koffie schijnt ongebruikelijk te zijn. Voor mij als 'liever nul komma nul cash dan een portemonnee vol met duizend muntjes en briefjes'-persoon is dit even omschakelen, want ik doe het liefst zo veel mogelijk per pas ^O^

Nu las ik dat pinnen over het algemeen wel te doen is bij onder andere 7/11's supermarkten en bij postkantoren. Op zich prima, maar het liefst pin ik al op het vliegveld. Iemand enig idee of je op Narita airport al een beetje fatsoenlijk geld kan pinnen?

En wat is een beetje een redelijk bedrag om iig de eerste week door te komen? 20000 yen? Hotels zijn overigens op 1 na allemaal al betaald.

Ik heb me eigenlijk nog te weinig verdiept in de prijzen daar, al heb ik wel begrepen dat eten over het algemeen redelijk betaalbaar is :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166202287
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef polariteit het volgende:

Nu las ik dat pinnen over het algemeen wel te doen is bij onder andere 7/11's supermarkten en bij postkantoren. Op zich prima, maar het liefst pin ik al op het vliegveld. Iemand enig idee of je op Narita airport al een beetje fatsoenlijk geld kan pinnen?
Ik landde zelf op Fukuoka (en vloog terug van Narita, maar toen hoefde ik niet meer te pinnen) en daar zat een 7 Bank (van 7/11 dus).
Volgens deze site zit er zowel een 7 bank als een JP Bank op Narita dus zou pinnen geen probleem moeten zijn.
pi_166202391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik landde zelf op Fukuoka (en vloog terug van Narita, maar toen hoefde ik niet meer te pinnen) en daar zat een 7 Bank (van 7/11 dus).
Volgens deze site zit er zowel een 7 bank als een JP Bank op Narita dus zou pinnen geen probleem moeten zijn.
tnx voor de link, had hem op zich al gevonden maar deed het niet op mobiel. Blijkbaar op gewone pc wel, zo te zien moet het goedkomen dan :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166202515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef polariteit het volgende:
Zo, nog 3 weken en een paar uur en dan vlieg ik richting Japan, echt superveel zin in *O*

Vliegticket is geboekt, alle hotels zijn geboekt, railpass is binnen evenals een data-simkaartje. Nu is het eigenlijk vooral veel lezen en uitzoeken wat ik wil gaan zien. Merk dat ik daardoor alleen maar nog meer enthousiaster word :7

Even een praktisch vraagje: ik lees her en der dat pinnen in Japan niet echt gebruikelijk is, en ook met credit card betalen voor je eten, bezienswaardigheid of kop koffie schijnt ongebruikelijk te zijn. Voor mij als 'liever nul komma nul cash dan een portemonnee vol met duizend muntjes en briefjes'-persoon is dit even omschakelen, want ik doe het liefst zo veel mogelijk per pas ^O^

Nu las ik dat pinnen over het algemeen wel te doen is bij onder andere 7/11's supermarkten en bij postkantoren. Op zich prima, maar het liefst pin ik al op het vliegveld. Iemand enig idee of je op Narita airport al een beetje fatsoenlijk geld kan pinnen?

En wat is een beetje een redelijk bedrag om iig de eerste week door te komen? 20000 yen? Hotels zijn overigens op 1 na allemaal al betaald.

Ik heb me eigenlijk nog te weinig verdiept in de prijzen daar, al heb ik wel begrepen dat eten over het algemeen redelijk betaalbaar is :)
in de hal van narita zitten pinautomaten waar je kan pinnen met onze passen.

hoeveel geld jij opmaakt weet ik niet, lol.. maar met 20.000 kom je een aardig eind.

scheelt trouwens wel dat je je in japan nauwelijks zorgen hoeft te maken over beroving of zakkenrollen. dus met geld rondlopen is niet zo erg.
pi_166212137
Ik ga toch altijd wel uit van 6000-10000 yen per dag gemiddeld, moet wel gezegd worden dat de afgelopen jaren een veel prettigere valuta stand op de teller stond. Het meeste geld was ik kwijt met uitgaan, drank is gewoon enorm prijzig in Japan (gemiddeld 600-800 yen voor een biertje). Eten kan inderdaad voor een prima prijs, maar ligt er een beetje aan wat je wilt eten.

Voor de rest moet je qua OV denk ik rekenen op zo'n 1000-1500 yen per dag, ook afhankelijk natuurlijk hoeveel je op een dag bezoekt. Meeste bezienswaardigheden als tempels, tuinen, musea liggen op zo'n 500-1000 yen entree dus dat valt allemaal wel mee.

Over het algemeen kun je Japan zo goedkoop of belachelijk duur maken als je zelf wilt ^O^ Maar ik denk dat 20000 yen voor een hele week (175 euro) wel erg optimistisch is, zou toch van wat meer uitgaan.

Overigens heb ik nog nooit ergens met pin kunnen betalen in een winkel, hoogstens met creditcard in mijn hotel. Ik zou gewoon lekker meteen genoeg pinnen zodra je aankomt op het vliegveld, scheelt je ook telkens transactie kosten. En zoals hierboven al aangegeven is Japan behoorlijk veilig, dus over zakkenrollers of berovingen hoef je je weinig tot geen zorgen te maken. En ja, bereid je maar voor op achterlijk veel muntjes in je portemonnee ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Simmertje op 26-10-2016 07:47:11 ]
pi_166212347
je kan wel voor de treinen een soort OV kaart halen, pasmo heet dat geloof ik in tokyo, suica in kansai...?
die kan je opladen in een kaartjes automaat, en je kan ermee betalen in een hoop combinis (7/11, family mart / lawson convenience stores)

misschien weet iemand anders hoe dat precies zit, tegenwoordig.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 08:19:38 #283
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_166212350
Wij zijn gemiddeld rond de 4500-5000 per dag pp kwijt als je kijkt over periode van een week of twee: eten, attracties, metro.

Suica inderdaad.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_166217359
even gecheckt, je moet inderdaad een suica kaart hebben, niet pasmo.
die suica kan je in veel regios in japan gebruiken. maar alleen lokaal, dus als je tussen regios reist, dan moet je gewoon tickets kopen.

maar verder werkt ie veelal in conbinis, veel restaurants, en vending machines. staat dan met stickertje aangeven dat je ermee kan betalen.

gewoon daar kopen in een automaat, en opladen.
http://www.jreast.co.jp/e/pass/suica.html
pi_166223399
Buitenlanders die van de NEX gebruikmaken krijgen een speciale aanbieding inclusief een Suica met tegoed.
----
pi_166230412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef polariteit het volgende:
Zo, nog 3 weken en een paar uur en dan vlieg ik richting Japan, echt superveel zin in *O*

Vliegticket is geboekt, alle hotels zijn geboekt, railpass is binnen evenals een data-simkaartje. Nu is het eigenlijk vooral veel lezen en uitzoeken wat ik wil gaan zien. Merk dat ik daardoor alleen maar nog meer enthousiaster word :7

Even een praktisch vraagje: ik lees her en der dat pinnen in Japan niet echt gebruikelijk is, en ook met credit card betalen voor je eten, bezienswaardigheid of kop koffie schijnt ongebruikelijk te zijn. Voor mij als 'liever nul komma nul cash dan een portemonnee vol met duizend muntjes en briefjes'-persoon is dit even omschakelen, want ik doe het liefst zo veel mogelijk per pas ^O^

Nu las ik dat pinnen over het algemeen wel te doen is bij onder andere 7/11's supermarkten en bij postkantoren. Op zich prima, maar het liefst pin ik al op het vliegveld. Iemand enig idee of je op Narita airport al een beetje fatsoenlijk geld kan pinnen?

En wat is een beetje een redelijk bedrag om iig de eerste week door te komen? 20000 yen? Hotels zijn overigens op 1 na allemaal al betaald.

Ik heb me eigenlijk nog te weinig verdiept in de prijzen daar, al heb ik wel begrepen dat eten over het algemeen redelijk betaalbaar is :)
Pinnen op Narita kan. En wel zo goed dat we bij de zoveelste reis dachten: de volgende keer gaan we niet meer naar het GWK, we pinnen wel daar. Want dat doen we toch steeds.

Komen we daar zonder contanten, had onze bank al het pinverkeer in Japan geblokkeerd vanwege een skim-aanval. In een paasweekend, dus de bank was zo goed als onbereikbaar. We hebben uiteindelijk een geld-telegram moeten laten sturen, maar daarvoor moesten we naar een bank 50 km verderop. (Zelfde bank was 3 weken eerder gesloten op Narita ...) Zie daar maar eens te komen zonder geld. Schaamde me rot. Wel een creditcard bij, maar daar bleek opeens ook een pincode op te zitten. Was echt een nachtmerrie, we konden geen kant op. Ik schiet weer in de hyperventilatie nu ik dit schrijf. Van Narita naar ons hotel was nog een uur met de trein ...

Kortom, neem of wat contanten mee (euro's of dollars konden we nog wel wisselen, als we die gehad hadden). Of zorg ervoor dat je meerdere banken hebt. Over het algemeen kun je prima pinnen op vliegveld/postkantoor, maar wat contanten om op terug te vallen is toch echt een aanrader.
pi_166235182
Ok krijg de indruk dat 20000 toch wel wat weinig gaat zijn, en had inderdaad al gelezen dat je prima met veel geld over straat kan daar ivm de veiligheid. Maar goed, vind het dan nog steeds irritant om een stapel briefjes van 10cm dik mee te sjouwen en een boodschappentas vol muntjes _O-

Ik houd het gewoon op pinnen op Narita, ik ga er maar even vanuit dat zo'n worstcase scenario als Arual nu beschrijft niet zal gebeuren. Daarnaast neem ik ook een CC mee (van andere bank), en ook cash euro's om indien nodig daar te wisselen.

K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben, k ga zoveel mogelijk met JR-pas reizen, en anders proberen te lopen of fietsen. Wil in bijv. Kyoto en osaka lekker gaan fietsen :) ^O^

(mits het goed weer is natuurlijk :7 )
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166235391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:44 schreef polariteit het volgende:
K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben, k ga zoveel mogelijk met JR-pas reizen, en anders proberen te lopen of fietsen. Wil in bijv. Kyoto en osaka lekker gaan fietsen
Het punt is dat je er niet alleen mee voor de trein kan betalen, maar ook allerlei andere dingen: convenience store, restaurant, vending machine en dus het probleem van veel contant geld op zak moeten hebben kan verlichten.
pi_166236389
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Pinnen op Narita kan. En wel zo goed dat we bij de zoveelste reis dachten: de volgende keer gaan we niet meer naar het GWK, we pinnen wel daar. Want dat doen we toch steeds.

Komen we daar zonder contanten, had onze bank al het pinverkeer in Japan geblokkeerd vanwege een skim-aanval. In een paasweekend, dus de bank was zo goed als onbereikbaar. We hebben uiteindelijk een geld-telegram moeten laten sturen, maar daarvoor moesten we naar een bank 50 km verderop. (Zelfde bank was 3 weken eerder gesloten op Narita ...) Zie daar maar eens te komen zonder geld. Schaamde me rot. Wel een creditcard bij, maar daar bleek opeens ook een pincode op te zitten. Was echt een nachtmerrie, we konden geen kant op. Ik schiet weer in de hyperventilatie nu ik dit schrijf. Van Narita naar ons hotel was nog een uur met de trein ...

Kortom, neem of wat contanten mee (euro's of dollars konden we nog wel wisselen, als we die gehad hadden). Of zorg ervoor dat je meerdere banken hebt. Over het algemeen kun je prima pinnen op vliegveld/postkantoor, maar wat contanten om op terug te vallen is toch echt een aanrader.
[quote]1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef _Arual_ het volgende:


Pff ik had in de zomer van 2013 een soortgelijk verhaal. Er was toen een geschil tussen Maestro en Japanse banken (waaronder die van 7-11). Ik kon letterlijk nergens met mijn pinpas en creditcard pinnen. Had gelukkig wel wat cash gehaald op Schiphol dus kon de eerste 2 dagen wel rond komen. Uiteindelijk had ik het geluk dat ik twee goede vrienden heb wonen in Tokyo die mij toen geld geleend hebben. Na lang zoeken bleek mijn creditcard wel te kunnen pinnen op de postkantoren. Overigens in 2014 en 2015 geen problemen meer ervaren, maar was toch even een kut situatie toen.
pi_166237821
Kan die info over pinnen een keer in de OP? Die vraag komt elk topic minimaal 2x terug.
pi_166238566
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Pinnen op Narita kan. En wel zo goed dat we bij de zoveelste reis dachten: de volgende keer gaan we niet meer naar het GWK, we pinnen wel daar. Want dat doen we toch steeds.

Komen we daar zonder contanten, had onze bank al het pinverkeer in Japan geblokkeerd vanwege een skim-aanval. In een paasweekend, dus de bank was zo goed als onbereikbaar. We hebben uiteindelijk een geld-telegram moeten laten sturen, maar daarvoor moesten we naar een bank 50 km verderop. (Zelfde bank was 3 weken eerder gesloten op Narita ...) Zie daar maar eens te komen zonder geld. Schaamde me rot. Wel een creditcard bij, maar daar bleek opeens ook een pincode op te zitten. Was echt een nachtmerrie, we konden geen kant op. Ik schiet weer in de hyperventilatie nu ik dit schrijf. Van Narita naar ons hotel was nog een uur met de trein ...

Kortom, neem of wat contanten mee (euro's of dollars konden we nog wel wisselen, als we die gehad hadden). Of zorg ervoor dat je meerdere banken hebt. Over het algemeen kun je prima pinnen op vliegveld/postkantoor, maar wat contanten om op terug te vallen is toch echt een aanrader.
haha wow... hier wordt je wel voorzichtig van, ja.
pi_166238607
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:44 schreef polariteit het volgende:
Ok krijg de indruk dat 20000 toch wel wat weinig gaat zijn, en had inderdaad al gelezen dat je prima met veel geld over straat kan daar ivm de veiligheid. Maar goed, vind het dan nog steeds irritant om een stapel briefjes van 10cm dik mee te sjouwen en een boodschappentas vol muntjes _O-

K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben,
SUICA _O_

Juist door die kaart ga je amper kleingeld hebben. Metro, convenience stores, vending machines, alles werkt ermee O+

En toffe pinguin op de kaart :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_166238707
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:44 schreef polariteit het volgende:
Ok krijg de indruk dat 20000 toch wel wat weinig gaat zijn, en had inderdaad al gelezen dat je prima met veel geld over straat kan daar ivm de veiligheid. Maar goed, vind het dan nog steeds irritant om een stapel briefjes van 10cm dik mee te sjouwen en een boodschappentas vol muntjes _O-

Ik houd het gewoon op pinnen op Narita, ik ga er maar even vanuit dat zo'n worstcase scenario als Arual nu beschrijft niet zal gebeuren. Daarnaast neem ik ook een CC mee (van andere bank), en ook cash euro's om indien nodig daar te wisselen.

K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben, k ga zoveel mogelijk met JR-pas reizen, en anders proberen te lopen of fietsen. Wil in bijv. Kyoto en osaka lekker gaan fietsen :) ^O^

(mits het goed weer is natuurlijk :7 )
Suica is perfect man
Zonder gezeik even iets kopen in winkels _O_
pi_166240055
Heerlijke kaart om gebruik van te maken idd. Ook veel gebruikt bij vending machines, en natuurlijk de snelle reservering van green seats tijdens sommige treinreizen. Geweldig ding 8-)
diseased rhinoceros pizzle
pi_166245992
Tnx voor de reacties, had even niet door dat de SUICA kaart ook voor meer was dan metro/bus :X

Nog ander vraagje over treinen: ik heb dus de Japan rail pass; en stel dat ik een stuk met de trein moet waar ik 2x over moet stappen. Kan ik dan wel gewoon voor aanvang van het eerste stuk gewoon 1 kaartje kopen voor het hele stuk/alle kaartjes? Of moet ik steeds op het overstapstation kaartjes halen

* polariteit treinnoob... :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166246038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:32 schreef polariteit het volgende:
Tnx voor de reacties, had even niet door dat de SUICA kaart ook voor meer was dan metro/bus :X

Nog ander vraagje over treinen: ik heb dus de Japan rail pass; en stel dat ik een stuk met de trein moet waar ik 2x over moet stappen. Kan ik dan wel gewoon voor aanvang van het eerste stuk gewoon 1 kaartje kopen voor het hele stuk/alle kaartjes? Of moet ik steeds op het overstapstation kaartjes halen

* polariteit treinnoob... :D
Met je JR pass hoef je geen kaartjes te kopen. Gewoon je pas laten zien bij de staffed gate, dan mag je doorlopen.
pi_166246470
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:34 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Met je JR pass hoef je geen kaartjes te kopen. Gewoon je pas laten zien bij de staffed gate, dan mag je doorlopen.
Kopen niet, maar plaatsen reserveren vond ik wel ideaal.
pi_166246582
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kopen niet, maar plaatsen reserveren vond ik wel ideaal.
Hangt helemaal van de trein af denk ik? Van Osaka naar Nara hoef je niet te reserveren, op een langer stuk misschien wel. Shinkansen moet je sowieso kaartjes voor halen (maar niet betalen uiteraard).
pi_166249332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:59 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Hangt helemaal van de trein af denk ik? Van Osaka naar Nara hoef je niet te reserveren, op een langer stuk misschien wel. Shinkansen moet je sowieso kaartjes voor halen (maar niet betalen uiteraard).
nee hoor, gewoon naar binnen lopen met je pas en klaar. behalve dus, als je gereserveerde plaatsen wilt. maar ik heb bij al mn reizen door japan, nooit gereserveerd. en ook nooit hoeven staan. er zijn altijd een aantal rijtuigen voor gereserveerd.
pi_166249347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee hoor, gewoon naar binnen lopen met je pas en klaar. behalve dus, als je gereserveerde plaatsen wilt. maar ik heb bij al mn reizen door japan, nooit gereserveerd. en ook nooit hoeven staan. er zijn altijd een aantal rijtuigen voor gereserveerd.
Dan zeggen we toch hetzelfde?
pi_166249430
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:27 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Dan zeggen we toch hetzelfde?
nee toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:59 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]
Shinkansen moet je sowieso kaartjes voor halen (maar niet betalen uiteraard).
ik dacht van niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')