abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 19:43:52 #1
186611 Haags
pi_163247285
Originele OP:

quote:
Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.

Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."

Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.

Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.html

Zonder wrijving geen glans
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 juni 2016 @ 19:44:26 #2
186611 Haags
pi_163247295


Hard gelachen :) _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_163247480
Waarom besteden wij hier nog aandacht aan. Dat is namelijk precies wat dit mens wil.
pi_163247636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:54 schreef AchJa het volgende:

Als je elke afzonderlijke tweet 100% scaled op een A4'tje print dan gaat het ook hard met het papier... :')
Echt he :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 23 juni 2016 @ 19:58:45 #6
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163247654
Zozo deeltje 6
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163247716
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]

Hard gelachen :) _O_
:D
Nieuw is niet altijd beter.
pi_163248474
Ik moet een beetje kotsen van dat filmpje. Hoe ze daar vol trots en met een bepaalde toon eventjes bij de politie langs gaat om aangifte te doen, dezelfde politie die constant kritiek over hun heen krijgt door dezelfde groep waar zij nu lid van is.
pi_163249248
Jullie vinden haar boeiend he. Deel 6 alweer.
pi_163249394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:54 schreef AchJa het volgende:

Als je elke afzonderlijke tweet 100% scaled op een A4'tje print dan gaat het ook hard met het papier... :')
Net als op school krijgt Sylvana extra grote letters.
pi_163251783
Zou ik wel heel fijn vinden als sommige Door haar in de cel belanden
pi_163251829
Goeie OP wel.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163251834
Ik blijf het een naar persoon vinden, maar mensen die zulke reacties op het internet neer pleuren moeten inderdaad vervolgd worden.
pi_163251862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:34 schreef klawie het volgende:
Zou ik wel heel fijn vinden als sommige Door haar in de cel belanden
Fijn. Mensen op gaan sluiten vanwege woorden.
pi_163251875
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:34 schreef klawie het volgende:
Zou ik wel heel fijn vinden als sommige Door haar in de cel belanden
DENK approves this message.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163252003
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Fijn. Mensen op gaan sluiten vanwege woorden.
Als die woorden racistische zijn, zie ik geen rede waarom men niet vervolgd kan worden en daarvoor een boeten kunnen krijgen.
pi_163252065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:40 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Als die woorden racistische zijn, zie ik geen rede waarom men niet vervolgd worden en daarvoor een boeten kunnen krijgen.
Ik vind dat eigenlijk ook al wat ver gaan. Dit soort zaken moet je naar mijn idee niet via het strafrecht bestrijden.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:44:50 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163252134
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook al wat ver gaan. Dit soort zaken moet je naar mijn idee niet via het strafrecht bestrijden.
Die ruimte biedt de wet, dus kan ze dat doen als ze dat nodig vindt.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163252156
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook al wat ver gaan. Dit soort zaken moet je naar mijn idee niet via het strafrecht bestrijden.
Het is natuurlijk lastig te bepalen waar de grens ligt. Maar ik kan me ook voorstellen dat men een verschil maakt tussen enkelvoudige opmerkingen en opmerkingen die onderdeel zijn van een groter iets dat veel schadelijker is.

Als ik kijk naar hoeveel van de opmerkingen racistisch ingegeven zijn vind ik een veroordeling prima. Het is duidelijk dat veel mensen niet best kunnen omgaan met de vrijheid van het internet. Al hebben ze zelf het idee dat ze gewoon ontzettend fatsoenlijk zijn en niets verkeerd doen, en zelfs niet racistisch zijn.

De wet lijkt me een prima tool om zaken te toetsen in deze.
pi_163252206
Hoezo klaagt zij iemand aan? Ze komt aangifte doen, de OvJ bepaalt of er al dan niet aangeklaacht gaat worden. Waar komt trouwens de info vandaan dat er berichten op fok! bij zouden zitten?
pi_163252207
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook al wat ver gaan. Dit soort zaken moet je naar mijn idee niet via het strafrecht bestrijden.
Het is naar mijn mening juist een goed idee om deze soort idioten te gaan vervolgen. Er moet een statement gemaakt worden, waardoor men kan zien dat je dit soort achterlijke heden niet op internet zomaar kunnen plaatsen.
pi_163252220
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:44 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die ruimte biedt de wet, dus kan ze dat doen als ze dat nodig vindt.
Uiteraard.
pi_163252243
Ze kijkt toch niet op FOK!
pi_163252263
pi_163252280
Dit staat er bij de foto

quote:
Oud en fout nieuws leidt tot haat!

Gisteren verscheen een nep Teletekst bericht, zogenaamd geschreven door de NOS.
Hierin wordt gedaan alsof Simons aangifte tegen een voetbalcommentator wil gaan doen voor het uitspreken van de naam "De Bruyne".
De NOS heeft sinds zij gisteravond op de hoogte is gesteld, nog niet gereageerd.

Dit nepbericht veroorzaakt weer een nieuwe golf van weerzinwekkende scheldpartijen, verwensingen en bedreigingen.
Sommigen deinzen er zelfs niet voor terug een foto van de overleden vader van Simons te besmeuren met walgelijke teksten.
Al deze haat wordt dus nodeloos aangewakkerd en gevoed op basis van onwaarheden!

Ook schreef gisteravond het AD.nl groot: "Sylvana Simons doet aangifte" in een online artikel.
Het "nieuws" is al 3 weken oud, want op 31 mei hebben wij het filmpje op Facebook gezet waarin Sylvana aangifte deed van discriminatie.

Omdat veel journalisten in Nederland niet veel meer doen dan andermans "nieuws" overschrijven namen zowel onder andere Shownieuws, RTL Nieuws, NU.nl, en Joop het bericht klakkeloos over zonder de feiten te checken.

Eerder deze week pleitte Tunahan Kuzu voor een journalistieke eed omdat het vertrouwen in de journalistiek laag is. Dit laat weer zien waarom een eed nodig is.

DENK vindt het belangrijk dat social media een veilige community moeten zijn voor iedereen en roept iedereen op zich daarnaar te gedragen en misstanden als haatzaaien, racisme en seksisme te rapporteren.

Beste journalisten van Nederland, wij begrijpen dat de liefde voor DENK groot is maar oude koeien uit de sloot halen is geen NIEUWS.
Voor actuele nieuwtjes over DENK adviseren wij leden van de redacties onze Facebook pagina nauwlettend in de gaten te houden.
Of haal uw vaste feiten-checker terug van het strand aan de Costa Brava.
De zomervakantie is tenslotte nog niet begonnen en DENK werkt nog elke dag aan een rechtvaardig en verbonden Nederland.
Als U hetzelfde zou doen, zou Nederland vast een stukje mooier en verdraagzamer zijn.
Van de fb van DENK.
pi_163252310
Groot gelijk meid. Sylvana komt tenminste voor haar mening op!! Dat anderen dit ook eens mogen doen, hoop dat ze gelijk krijgt bij de rechter.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:50:35 #28
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163252327
TRAP ER NIET IN!!!!11!!!
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:51:03 #29
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163252340
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Uiteraard.
Ik geef haar gelijk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:51:16 #30
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_163252346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:50 schreef Jahr00n het volgende:
Groot gelijk meid. Sylvana komt tenminste voor haar mening op!! Dat anderen dit ook eens mogen doen, hoop dat ze gelijk krijgt bij de rechter.
Die mensen waar ze aangifte tegen doet komen ook voor hun mening op, dus ja.. :7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_163252371
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
te triest voor woorden toch dit soort reacties :') wat een lui zeg
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_163252374
Het groot nadeel van het internet is dat de geestelijk beperkte mensen nu ook gemakkelijk hun mening kun ventileren.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:52:48 #33
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163252406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:51 schreef Lazvic het volgende:
Het groot nadeel van het internet is dat de geestelijk beperkte mensen nu ook gemakkelijk hun mening kun ventileren.
Dit is een prima samenvatting van het probleem van toenemend racisme.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163252443
.

[ Bericht 94% gewijzigd door Woestijnvos op 23-06-2016 22:58:19 ]
Ура для россии
pi_163252473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:45 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Het is natuurlijk lastig te bepalen waar de grens ligt. Maar ik kan me ook voorstellen dat men een verschil maakt tussen enkelvoudige opmerkingen en opmerkingen die onderdeel zijn van een groter iets dat veel schadelijker is.

Als ik kijk naar hoeveel van de opmerkingen racistisch ingegeven zijn vind ik een veroordeling prima. Het is duidelijk dat veel mensen niet best kunnen omgaan met de vrijheid van het internet. Al hebben ze zelf het idee dat ze gewoon ontzettend fatsoenlijk zijn en niets verkeerd doen, en zelfs niet racistisch zijn.
De vrijheid van het internet is er dan al niet meer, immers je gaat mensen vervolgen voor uitspraken die zij op dat internet gedaan hebben. Zolang het louter bij woorden blijft vind ik niet dat je mensen daarvoor moet gaan straffen. Racisme op internet zie ik meer als een maatschappelijk probleem, en dat probleem ga je niet aanpakken door mensen boetes te sturen vanwege berichten op Facebook of Twitter. Het enige wat je bereikt is dat men voorzichtiger wordt met het uiten van dat soort teksten. Daarmee is het werkelijke probleem echter niet verdwenen.
pi_163252479
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit is een prima samenvatting van het probleem van toenemend racisme.
Ook hier op Fok zie ik steeds meer stormfront achtige reacties.
pi_163252485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:40 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Als die woorden racistische zijn, zie ik geen rede waarom men niet vervolgd kan worden en daarvoor een boeten kunnen krijgen.
De vraag is misschien een beetje waar de grens ligt. Ook omdat de rechter iemand niet zomaar veroordeeld.
Ik vind zeker dat ze aangifte moet doen wanneer iemand haar bijvoorbeeld persoonlijk bedreigd (via mail oid) en ook wanneer mensen op tv een racistische opmerking maken begrijp ik dat helemaal. Dus wanneer het echt persoonlijk tegen haar bedoeld is (met de bedoeling dat ze het zeker zelf ook te horen/zien krijgt).

Maar om nou internet af te struinen naar wat (anonieme) mensen op Facebook of ergens anders allemaal zeggen.. Hmm, ik weet het niet. Lijkt me de moeite niet eens waard.

Wanneer iemand een Facebookpagina met een racistische titel maakt, waarbij een platform wordt gecreëerd voor anderen om helemaal los te gaan met het plaatsen van bizarre opmerkingen, vind ik dan weer wel dat er stappen ondernomen moeten worden.
pi_163252609
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vraag is misschien een beetje waar de grens ligt. Ook omdat de rechter iemand niet zomaar veroordeeld.
Ik vind zeker dat ze aangifte moet doen wanneer iemand haar bijvoorbeeld persoonlijk bedreigd (via mail oid) en ook wanneer mensen op tv een racistische opmerking maken begrijp ik dat helemaal. Dus wanneer het echt persoonlijk tegen haar bedoeld is (met de bedoeling dat ze het zeker zelf ook te horen/zien krijgt).

Maar om nou internet af te struinen naar wat (anonieme) mensen op Facebook of ergens anders allemaal zeggen.. Hmm, ik weet het niet. Lijkt me de moeite niet eens waard.

Wanneer iemand een Facebookpagina met een racistische titel maakt, waarbij een platform wordt gecreëerd voor anderen om helemaal los te gaan met het plaatsen van bizarre opmerkingen, vind ik dan weer wel dat er stappen ondernomen moeten worden.
Het is aan de rechter om te bepalen waar de grens ligt. Ik erger mij steeds vaker hoe sommige mensen gebruik maken van het internet om andere racistische te beledigen. Er mag mij van gewoon een duidelijk statement komen waaruit blijkt hoever iemand kan gaan.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:00:08 #39
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163252705
"wij zijn geen racist, *raistische opmerking*"
beetje van het niveau behead those who say islam is violent
pi_163252723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:57 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het is aan de rechter om te bepalen waar de grens ligt.
Eigenlijk aan de volksvertegenwoordiging. De rechter vult het in omdat de volksvertegenwoordiging niet specifieker is terwijl de rechter een uitspraak moet doen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:02:16 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_163252779
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
van toenemend racisme.
Hoe heb je dat gemeten dan? Dat het makkelijker is dan eerst om een groter publiek te bereiken betekent niet dat 'het racisme' (wat je er dan ook maar mee bedoelt) toeneemt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_163252849
Wat is er eigenlijk gebeurt met die foto van het Nederlands Elftal toen. Zijn toen toch ook mensen vervolgd?
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:05:22 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163252880
Je wil met je kop in de belangstelling.. prima.. moet je verder niet gaan huilen natuurlijk... De ene krijgt een pilsje tegen zn muil.. en de ander heet sylvana... Dat is precies hoe een rechter hier mee om gaat.. en terecht...

Zeikwijf...
pi_163252905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:57 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het is aan de rechter om te bepalen waar de grens ligt. Ik erger mij steeds vaker hoe sommige mensen gebruik maken van het internet om andere racistische te beledigen. Er mag mij van gewoon een duidelijk statement komen waaruit blijkt hoever iemand kan gaan.
Ik stoor me daar ook regelmatig aan. Maar mensen zeggen nou eenmaal debiele dingen op internet, ook niet-debiele mensen zeggen soms domme dingen. Daar is echt niet tegen te vechten, want dat gebeurt echt niet alleen in de categorie 'racisme'.

Er is overigens ook niet meteens sprake van racisme als iemand iets negatiefs zegt over Sylvana natuurlijk, dus dat kan ook nog wel 'ns lastig worden.

Zoals de Braboneger zegt "De mensen die zulke opmerkingen plaatsen zijn niet eens in staat om drie woorden foutloos achter elkaar te typen. Sta er boven."
Je moet natuurlijk niet alles aan je voorbij laten gaan, maar als je er boven staat heb je daar vooral zelf wat aan.
pi_163252939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:51 schreef Lazvic het volgende:
Het groot nadeel van het internet is dat de geestelijk beperkte mensen nu ook gemakkelijk hun mening kun ventileren.
Vrijheid van meningsuiting.
Alles mag toch *O*
pi_163253027
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurt met die foto van het Nederlands Elftal toen. Zijn toen toch ook mensen vervolgd?
Niet dat ik weet. Ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_163253086
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurt met die foto van het Nederlands Elftal toen. Zijn toen toch ook mensen vervolgd?
Zo gaat dat tegenwoordig. Snel nieuws en snel vergeten door de meesten.
Internet ;)
pi_163253106
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus iemand kankerhoer noemen is ook al racisme?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163253116
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De vrijheid van het internet is er dan al niet meer, immers je gaat mensen vervolgen voor uitspraken die zij op dat internet gedaan hebben.
Mwha, je kan je nog steeds vrij bewegen, alleen worden misdragingen nu ook aangepakt.

quote:
Zolang het louter bij woorden blijft vind ik niet dat je mensen daarvoor moet gaan straffen. Racisme op internet zie ik meer als een maatschappelijk probleem, en dat probleem ga je niet aanpakken door mensen boetes te sturen vanwege berichten op Facebook of Twitter. Het enige wat je bereikt is dat men voorzichtiger wordt met het uiten van dat soort teksten. Daarmee is het werkelijke probleem echter niet verdwenen.
Valt wat voor de zeggen, wat je hier stelt. Echter is het straffen van misdragingen al sinds jaar en dag de manier waarop mensen gecorrigeerd worden. Wellicht dat mensen door krijgen dat die denkwijze niet juist is.
pi_163253124
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurt met die foto van het Nederlands Elftal toen. Zijn toen toch ook mensen vervolgd?
Het OM heeft ze blijkbaar een boete opgelegd.

http://www.nu.nl/binnenla(...)elftal-bestraft.html

Als ze die niet zouden betalen zouden ze vervolgd worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')