abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juni 2016 @ 15:39:06 #51
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163312532
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:32 schreef Manke het volgende:
Misschien een domme vraag, als je vanaf het noorden van het noordelijk halfrond afvliegt naar de evenaar, en je stapt uit het vliegtuig, waarom merk je niks van de snellere rotatie van de aarde? Het vliegtuig krijgt pas de momentum van de aarde als het geland is, ofzo.
Domme vragen bestaan niet. Enkel foute antwoorden.
Waarvan je ongetwijfeld veel zult krijgen op deze vraag.
Een vliegtuig en zijn dynamiek rijmt niet met een spinnende Aarde.

Een vliegtuig werkt enkel op een stationaire Aarde.

Dus om je vraag te beantwoorden.
Je merkt het effect niet van een sneller spinnende Aarde omdat de Aarde niet spint maar stationair is.

Maar je hoeft mij niet te geloven.

Volgens dit document van NASA komt men tot de conclusie dat vliegtuigen of air-plane enkel werken op een stationaire niet roterende Aarde. Met een niet roterende atmosfeer.

Link naar document: http://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88104main_H-1391.pdf

Of deze presentatie van een half uur. Hoe vliegtuigen werken op een spinnende Aarde.

Conclusie:

In theorie pretenderen we dat we leven op een spinnende bal. Doen we alsof vliegtuigen kunnen opstijgen en landen terwijl de tarmac onder het vliegtuig beweegt.

Maar in de praktijk willen we met zijn allen veilig landen en opstijgen en dat is enkel mogelijk wanneer de landingsbaan stationair is tov het vliegtuig.

Het is moeilijk om te landen op een bewegende landingsbaan. Denk aan een vliegdekschip.
Beeld je nu in dat dat schip zou bewegen tegen varierende snelheden gaande van o tot 1600 km/ uur.
  zondag 26 juni 2016 @ 15:40:05 #52
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163312554
Hee, daar is ie weer. Heeft iemand bijgehouden welke vragen franco heeft gemist? Wie was ook alweer secretaris? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 juni 2016 @ 15:43:22 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163312645
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:40 schreef Molurus het volgende:
Hee, daar is ie weer. Heeft iemand bijgehouden welke vragen franco heeft gemist? Wie was ook alweer secretaris? :)
Zijn dat niet gewoon alle vragen? Ik zal de foto's die ik gemaakt heb even uploaden!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163312739
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:39 schreef francorex het volgende:
In theorie pretenderen we dat we leven op een spinnende bal. Doen we alsof vliegtuigen kunnen opstijgen en landen terwijl de tarmac onder het vliegtuig beweegt.

Maar in de praktijk willen we met zijn allen veilig landen en opstijgen en dat is enkel mogelijk wanneer de landingsbaan stationair is tov het vliegtuig
Klopt, en dat is hij ook.

Net zoals je zonder problemen je kunt voortbewegen in een trein die met 300 km vooruit raast, omdat die tov van jou stationair is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 26 juni 2016 @ 15:54:57 #55
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163312921
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:39 schreef francorex het volgende:

[..]

Domme vragen bestaan niet. Enkel foute antwoorden.
Waarvan je ongetwijfeld veel zult krijgen op deze vraag.
Een vliegtuig en zijn dynamiek rijmt niet met een spinnende Aarde.

Een vliegtuig werkt enkel op een stationaire Aarde.

Dus om je vraag te beantwoorden.
Je merkt het effect niet van een sneller spinnende Aarde omdat de Aarde niet spint maar stationair is.

Maar je hoeft mij niet te geloven.

Volgens dit document van NASA komt men tot de conclusie dat vliegtuigen of air-plane enkel werken op een stationaire niet roterende Aarde. Met een niet roterende atmosfeer.

Link naar document: http://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88104main_H-1391.pdf

Of deze presentatie van een half uur. Hoe vliegtuigen werken op een spinnende Aarde.

Conclusie:

In theorie pretenderen we dat we leven op een spinnende bal. Doen we alsof vliegtuigen kunnen opstijgen en landen terwijl de tarmac onder het vliegtuig beweegt.

Maar in de praktijk willen we met zijn allen veilig landen en opstijgen en dat is enkel mogelijk wanneer de landingsbaan stationair is tov het vliegtuig.

Het is moeilijk om te landen op een bewegende landingsbaan. Denk aan een vliegdekschip.
Beeld je nu in dat dat schip zou bewegen tegen varierende snelheden gaande van o tot 1600 km/ uur.
Ik heb speciaal voor jou op vakantie wat foto's gemaakt!

Ik heb een schip aan de horizon gevonden, toen ik bovenop een hoge duin zat. Zoals je kan zien kan je nog net een deel van de romp zien.


Vervolgens ben ik van die duin afgeklommen, en deze foto gemaakt. Nu zie je de romp niet meer.


Deze is van het strand. Nu beginnen de zeilen aan de onderkant te verdwijnen.


En op het strand, plat op mijn buik. Nog minder zeil!


Daarna ben ik voor de volledigheid weer diezelfde hoge duin op geklommen en heb ik deze foto gemaakt.Daar is het schip weer!


Dit alles met een Nikon D7100 met een 400mm prime lens van Sigma.

Hoe verklaar jij deze foto's en hoeveel we van het schip kunnen zien op een platte aarde?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 26 juni 2016 @ 16:02:53 #56
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163313104
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, en dat is hij ook.

Net zoals je zonder problemen je kunt voortbewegen in een trein die met 300 km vooruit raast, omdat die tov van jou stationair is.
Met dat verschil.
Een trein beweegt lineair en is een afgesloten ruimte. Zet het raam open en je zult voelen wie, waar en wat in beweging is.

We pretenderen dat de Aarde spint maar in realiteit is ze natuurlijk stationair.

  Moderator zondag 26 juni 2016 @ 16:14:37 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_163313368
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik heb speciaal voor jou op vakantie wat foto's gemaakt!

Ik heb een schip aan de horizon gevonden, toen ik bovenop een hoge duin zat. Zoals je kan zien kan je nog net een deel van de romp zien.
[ afbeelding ]

Vervolgens ben ik van die duin afgeklommen, en deze foto gemaakt. Nu zie je de romp niet meer.
[ afbeelding ]

Deze is van het strand. Nu beginnen de zeilen aan de onderkant te verdwijnen.
[ afbeelding ]

En op het strand, plat op mijn buik. Nog minder zeil!
[ afbeelding ]

Daarna ben ik voor de volledigheid weer diezelfde hoge duin op geklommen en heb ik deze foto gemaakt.Daar is het schip weer!
[ afbeelding ]

Dit alles met een Nikon D7100 met een 400mm prime lens van Sigma.

Hoe verklaar jij deze foto's en hoeveel we van het schip kunnen zien op een platte aarde?
Ben razendbenieuwd naar het antwoord al wordt het hoogstwaarschijnlijk genegeerd.
Je hebt er heel wat moeite voor gedaan ^O^
pi_163313821
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:02 schreef francorex het volgende:

[..]

Met dat verschil.
Een trein beweegt lineair en is een afgesloten ruimte.
klopt, alles in de trein beweegt op hetzelfde moment met dezelfde snelheid.

Dus als je een drone in de trein vliegt, dan kan die moeiteloos in elke richting vliegen en zelfs op je schoot landen, ongeacht de snelheid waarmee de trein zich voortbeweegt.

Zelfde met een vliegtuig en de aarde: alles beweegt op het zelfde moment mee met de aarde.

quote:
Zet het raam open en je zult voelen wie, waar en wat in beweging is.
nee, nog steeds zal de drone kunnen doen wat hij moet doen,
Een open raam zorgt enkel voor meer turbulentie in de coupe.
Maar het is niet zo dat de drone opeens last krijgt van de snelheid waarmee de trein zich onder hem voortbeweegt.

quote:
We pretenderen dat de Aarde spint
Nee, we observeren dat hij spint
Coriolis is daar een voorbeeld van.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163314290
Franco nee toch...post je serieus filmpjes van die 'engineer' die zich moet schamen dat hij engineer is?

Er zijn meerdere filmpjes waarin wordt aangetoond waar hij de denkfouten maakt.

Dit zegt opnieuw dat je eigenlijk zelf niet weet wát je post of althans de juistheid daarvan...
I feel kinda Locrian today
pi_163314368
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:47 schreef starla het volgende:

Er zijn meerdere filmpjes waarin wordt aangetoond waar hij de denkfouten maakt.

denk niet dat het denkfouten zijn, het is eerder iemand die tiert op de goedgelovigheid van anderen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 26 juni 2016 @ 16:59:21 #61
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163314562
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

klopt, alles in de trein beweegt op hetzelfde moment met dezelfde snelheid.
En alles in de trein ondervindt weinig of geen invloed van de lineaire beweging. Correct.
Maar wat gebeurd er als de trein een scherpe bocht maakt aan hoge snelheid?
quote:
Dus als je een drone in de trein vliegt, dan kan die moeiteloos in elke richting vliegen en zelfs op je schoot landen, ongeacht de snelheid waarmee de trein zich voortbeweegt.
Zolang de trein een afgesloten systeem is.
Maar wat gebeurd er als je het dak van de trein zou halen?
quote:
Zelfde met een vliegtuig en de aarde: alles beweegt op het zelfde moment mee met de aarde.
Hoe komt dat? Als ik een bal onder water hou en ik laat de bal spinnen.
Waarom begint het water dan niet mee te spinnen in verhouding met de bal. Zoals jij claimt dat gebeurd met de atmosfeer?
Is de spinnende Aarde dan een afgesloten systeem?
quote:
[..]

nee, nog steeds zal de drone kunnen doen wat hij moet doen,
Een open raam zorgt enkel voor meer turbulentie in de coupe.
Zolang de trein een afgesloten systeem is zal je voorbeeld werken.
Anders niet.
quote:
Nee, we observeren dat hij spint
Heb je daar een aantoonbaar demonstratief voorbeeld van?
quote:
Coriolis is daar een voorbeeld van.
Zou je daar wat meer over willen vertellen?
Eventueel een voorbeeld waarbij Coriolis effect meetbaar is.
pi_163314622
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:40 schreef illusions het volgende:

[..]

Franco-syndroom is het stellen dat de aarde plat is en de gevestigde orde uitdagen om te bewijzen dat deze rond is, waarbij je alle gegeven bewijzen en voorbeelden negeert zoals het je uitkomt.

[ afbeelding ]
Noem 1 concreet bewijs op dat de aarde rond is. Dan weet ik zeker dat de double flat earth principe plausibeler is.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 26 juni 2016 @ 17:04:52 #63
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163314650
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Noem 1 concreet bewijs op dat de aarde rond is. Dan weet ik zeker dat de double flat earth principe plausibeler is.
Mijn foto's!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 26 juni 2016 @ 17:05:08 #64
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163314654
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Noem 1 concreet bewijs op dat de aarde rond is. Dan weet ik zeker dat de double flat earth principe plausibeler is.
Begin eerst bij een single flat earth alvorens "double" te gaan. ;)
  zondag 26 juni 2016 @ 17:08:19 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163314712
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:05 schreef francorex het volgende:

[..]

Begin eerst bij een single flat earth alvorens "double" te gaan. ;)
Wat vind jij van mijn foto's?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163314718
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:59 schreef francorex het volgende:

[quote][uot]
En alles in de trein ondervindt weinig of geen invloed van de lineaire beweging. Correct.
Maar wat gebeurd er als de trein een scherpe bocht maakt aan hoge snelheid?[/quite]
De aarde maakt geen scherpe bochten.

quote:
Zolang de trein een afgesloten systeem is.
Maar wat gebeurd er als je het dak van de trein zou halen?
Ook niet relevant.

quote:
[quite]
Hoe komt dat? Als ik een bal onder water hou en ik laat de bal spinnen.
Waarom begint het water dan niet mee te spinnen in verhouding met de bal.
deel van het water gaat wel meedraaien, maar je vergellijking gaat nogal mank.
de atmosfeer is ten eerste zo dik als een tomatenschil ten opzichte van de tomaat.
Flinterdun dus
Een bak water is dat niet tov de bal.
Verder is de ruimte om de aarde heen leeg.
als je het dak van een trein haalt, dan krijg je te maken met de elementen die zich om de trein heen bevinden.

quote:
Is de spinnende Aarde dan een afgesloten systeem?
In de zin van dat er om de aarde heen geen elementen zitten die een andere snelheid hebben, zoals in je voorbeelden met een bak water en de lucht rond de trein.

quote:
Heb je daar een aantoonbaar demonstratief voorbeeld van?
coriolis effect.
Kun je zelf testen, vuur een projectiel over een grote afstand richting het zuiden.
Je zult zien dat deze niet exact ten zuiden van je terecht komt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163314743
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Noem 1 concreet bewijs op dat de aarde rond is. Dan weet ik zeker dat de double flat earth principe plausibeler is.
behalve de fotos van tuinhek: de hemelpolen boven noord- en zuidpool.

Beide zijn niet te verklaren op een platte of dubbelplatte aarde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 26 juni 2016 @ 17:13:13 #68
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163314806
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mijn foto's!
Die tonen aan dat de hoogte van je observatiepunt bepalen wat je kan zien en hoe ver je kan zien.
Daar hebben we het uitgebreid over gehad.

Maar jij wil persé geloven dat je de curve van de Aarde vastgelegd.

Maar chapeau voor je inzet en dat je deze foto's met ons wil delen.
pi_163314817
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

denk niet dat het denkfouten zijn, het is eerder iemand die tiert op de goedgelovigheid van anderen
Denk je dat hij expres rekenfouten maakt en hoopt dat niemand ook maar een beetje verstand heeft van klassieke mechanica (snelheidsvectoren, hij kan wel stoer doen met z'n boekje over relativiteit, maar dit is puur klassiek te benaderen)?

Zou kunnen, maar dan is hij wel héél naïef.
I feel kinda Locrian today
  zondag 26 juni 2016 @ 17:14:35 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163314834
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:13 schreef francorex het volgende:

[..]

Die tonen aan dat de hoogte van je observatiepunt bepalen wat je kan zien en hoe ver je kan zien.
Daar hebben we het uitgebreid over gehad.

Maar jij wil persé geloven dat je de curve van de Aarde vastgelegd.

Maar chapeau voor je inzet en dat je deze foto's met ons wil delen.
En hoe kan de hoogte van je observatie punt van invloed zijn op hoeveel je van de onderkant van het schip ziet op een platte aarde?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 26 juni 2016 @ 17:15:23 #71
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163314852
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En hoe kan de hoogte van je observatie punt van invloed zijn op hoeveel je van de onderkant van het schip ziet op een platte aarde?
Dat is ongeveer de kernvraag die franco al zeker 5 topicdelen negeert inderdaad. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 juni 2016 @ 17:17:11 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163314890
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is ongeveer de kernvraag die franco al zeker 5 topicdelen negeert inderdaad. :D
Ja precies. "De hoogte maakt uit" is geen verklaring, maar juist een observatie die je moet verklaren. Dat is blijkbaar nog steeds moeilijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163314910
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:13 schreef francorex het volgende:

[..]

Die tonen aan dat de hoogte van je observatiepunt bepalen wat je kan zien en hoe ver je kan zien.
Klopt, wat alleen te verklaren is met een curve,

quote:
Daar hebben we het uitgebreid over gehad.
waarbij jij probeerde om dat af te doen met golfslag die het zicht blokkeert.
Maar geen enkele golf is hoog genoeg om het zicht vanaf een duin te blokkeren,
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163314934
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:13 schreef starla het volgende:

[..]

Denk je dat hij expres rekenfouten maakt en hoopt dat niemand ook maar een beetje verstand heeft van klassieke mechanica (snelheidsvectoren, hij kan wel stoer doen met z'n boekje over relativiteit, maar dit is puur klassiek te benaderen)?

Zou kunnen, maar dan is hij wel héél naïef.
Ja, ik denk dat hij dat expres doet .En iemand die platte aarde gelooft ondanks al het bewijs van het tegendeel dat er al is, valt daar gewoon voor.
Dat merk je ook in de comments,
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 26 juni 2016 @ 17:21:21 #75
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163314970
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja precies. "De hoogte maakt uit" is geen verklaring, maar juist een observatie die je moet verklaren. Dat is blijkbaar nog steeds moeilijk.
Dus we zitten hier met een waarneming / constatering (let je op, franco?) :

--> De hoogte van de waarnemer heeft onmiskenbaar invloed op hoeveel we van het schip kunnen zien. (Afstand, gebruikte lens etc zijn hierin duidelijk geen factoren aangezien die factoren voor alle foto's hetzelfde zijn. Het gaat alleen om de hoogte van de waarnemer.)

Er is hier tot dusver slechts 1 verklaring voor geopperd: kromming van de aarde. Een verklaring die heel concrete voorspellingen doet over de mate waarin dit effect optreedt en die logisch consistent is met meetkunde en onze kennis van het gedrag van licht.

Franco doet eigenlijk niet anders dan die verklaring ontkennen (zonder onderbouwing trouwens), en zonder een alternatieve verklaring aan te dragen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163315020
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus we zitten hier met een waarneming / constatering (let je op, franco?) :

--> De hoogte van de waarnemer heeft onmiskenbaar invloed op hoeveel we van het schip kunnen zien. (Afstand, gebruikte lens etc zijn hierin duidelijk geen factoren. Het gaat alleen om de hoogte van de waarnemer.)

Er is hier tot dusver slechts 1 verklaring voor geopperd: kromming van de aarde. Een verklaring die heel concrete voorspellingen doet over de mate waarin dit effect optreedt en die logisch consistent is met meetkunde en onze kennis van het gedrag van licht.

Franco doet eigenlijk niet anders dan die verklaring ontkennen (zonder onderbouwing trouwens), en zonder een alternatieve verklaring aan te dragen.
nou, hij kwam met perspectief een een filmje van brian die dat in een half uur tijd probeerde recht te praten,
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163315021
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:19 schreef Wantie het volgende:
Dat merk je ook in de comments,
_O-

Ik ben ze aan het doorlezen nu, wat een goedgelovige Thomassen (Thomasen?) zeg...

:D
I feel kinda Locrian today
  zondag 26 juni 2016 @ 17:25:06 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163315034
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

nou, hij kwam met perspectief een een filmje van brian die dat in een half uur tijd probeerde recht te praten,
De filmpjes die ik heb gezien doen niet eens een poging, hoewel ze dat wellicht wel pretenderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163315274
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

nou, hij kwam met perspectief een een filmje van brian die dat in een half uur tijd probeerde recht te praten,
Altijd de joker die wordt ingezet door FE'ers idd: 'perspectief jeweettog!?!'

En dan geef je ze de wet van perspectief, maar negeren ze de berekeningen :') Want de wet van perspectief was toch niet helemaal wat ze in gedachten hadden, ze hadden een alternatieve wet van perspectief :D
I feel kinda Locrian today
  zondag 26 juni 2016 @ 17:39:24 #80
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163315371
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

De aarde maakt geen scherpe bochten.
De Aarde spint. Dat is een perpetuele scherpe bocht. ;)
quote:
[..]

Ook niet relevant.
Lijkt mij zeer relevant. Zonder een afgesloten systeem werkt je voorbeeld niet.

[..]

deel van het water gaat wel meedraaien, maar je vergellijking gaat nogal mank.
de atmosfeer is ten eerste zo dik als een tomatenschil ten opzichte van de tomaat.
Flinterdun dus
Een bak water is dat niet tov de bal.
Je bedoelt dat zwaartekracht de atmosfeer op zijn plaats houdt.
Wat een exceptionele claim is aangezien daar geen bewijs voor is.
Enkel bewijs op papier bedacht door mensen.
quote:
Verder is de ruimte om de aarde heen leeg.
Hoe rijm je de fragile flinterdunne atmosfeer die perfect synchroon roteert met de Aarde terwijl diezelfde atmosfeer verbonden is met de ruimte. De ruimte het perfecte vacuum zeg maar.
Wat stopt het vacuum en de kracht die daar uit voortvloeid dat de atmosfeer wordt weggezogen van de Aarde?
quote:
als je het dak van een trein haalt, dan krijg je te maken met de elementen die zich om de trein heen bevinden.
Dan werkt je voorbeeld niet.
quote:
coriolis effect.
Kun je zelf testen, vuur een projectiel over een grote afstand richting het zuiden.
Je zult zien dat deze niet exact ten zuiden van je terecht komt.
Wat een fabel is.
Bij het afvuren van projectielen wordt geen rekening gehouden met de spin van de Aarde noch de curve.
Luchtvochtigheid, windrichting en windsnelheid daar houd men rekening mee.
  zondag 26 juni 2016 @ 17:47:29 #81
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163315615
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

behalve de fotos van tuinhek: de hemelpolen boven noord- en zuidpool.

Beide zijn niet te verklaren op een platte of dubbelplatte aarde.
De hemelpolen boven Noord en Zuid bewijzen dat de Aarde geen spinnende bal is.

pi_163315664
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:39 schreef francorex het volgende:

[..]

De Aarde spint. Dat is een perpetuele scherpe bocht. ;)
Dat past niet in je analogie van een trein die eerst recht vooruit gaat, vervolgens door een bocht en dan weer recht vooruit.

quote:
Je bedoelt dat zwaartekracht de atmosfeer op zijn plaats houdt.
Dat klopt

quote:
Wat een exceptionele claim is aangezien daar geen bewijs voor is.
oh heel simpel, laat iets los en zie waar dat heen gaat.

quote:
Hoe rijm je de fragile flinterdunne atmosfeer die perfect synchroon roteert met de Aarde terwijl diezelfde atmosfeer verbonden is met de ruimte.
verbonden met de ruimte?
Ruimte is leeg, dus wat voor verbintenis is dat en wat is je bewijs daarvoor?

quote:
Wat stopt het vacuum en de kracht die daar uit voortvloeid dat de atmosfeer wordt weggezogen van de Aarde?
dat de atmosfeer niet wegvliegt: zwaartekracht.

quote:
Wat een fabel is.
Toon maar aan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163315708
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:47 schreef francorex het volgende:

[..]

De hemelpolen boven Noord en Zuid bewijzen dat de Aarde geen spinnende bal is.

nou kom maar op: hoe verklaar je de zuidelijke hemelpool?

ik ben benieuwd :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163315709
Kracht uit vacuum? Aangezien je niet vacuum energy bedoelt, welke kracht?

Vacuum is een toestand van geen of nauwelijks deeltjes en daardoor een hele lage druk (niet 0).
Er is géén negatieve druk wat je denkt volgens mij.
I feel kinda Locrian today
pi_163316814
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:50 schreef starla het volgende:
Kracht uit vacuum? .
De bestaat wel, maar o wee als je zwaartekracht noemt :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 26 juni 2016 @ 19:24:05 #86
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163318639
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik heb speciaal voor jou op vakantie wat foto's gemaakt!

Ik heb een schip aan de horizon gevonden, toen ik bovenop een hoge duin zat. Zoals je kan zien kan je nog net een deel van de romp zien.
[ afbeelding ]

Vervolgens ben ik van die duin afgeklommen, en deze foto gemaakt. Nu zie je de romp niet meer.
[ afbeelding ]

Deze is van het strand. Nu beginnen de zeilen aan de onderkant te verdwijnen.
[ afbeelding ]

En op het strand, plat op mijn buik. Nog minder zeil!
[ afbeelding ]

Daarna ben ik voor de volledigheid weer diezelfde hoge duin op geklommen en heb ik deze foto gemaakt.Daar is het schip weer!
[ afbeelding ]

Dit alles met een Nikon D7100 met een 400mm prime lens van Sigma.

Hoe verklaar jij deze foto's en hoeveel we van het schip kunnen zien op een platte aarde?
^O^ hebbie mooi gedaan hekje !
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 26 juni 2016 @ 19:26:06 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163318704
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

^O^ hebbie mooi gedaan hekje !
Thx :)

Zo makkelijk is het dus om zelf iets te testen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 26 juni 2016 @ 19:31:57 #88
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163318862
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Thx :)

Zo makkelijk is het dus om zelf iets te testen.
Wat me eraan doet denken dat franco ook nog steeds niets getest heeft tav de temperatuur van maanlicht. Als experiment nog veel eenvoudiger.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 juni 2016 @ 19:34:23 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163318947
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:13 schreef francorex het volgende:

[..]

Die tonen aan dat de hoogte van je observatiepunt bepalen wat je kan zien en hoe ver je kan zien.
Daar hebben we het uitgebreid over gehad.

Maar jij wil persé geloven dat je de curve van de Aarde vastgelegd.

Maar chapeau voor je inzet en dat je deze foto's met ons wil delen.
Inderdaad, maar dan zou je alsnog onderaan strand de HELE boot moeten zien de aarde is immers plat aldus jezelf.

Het perspectief van hoogte zou op de waterlijn een heel schip moeten zien of juist alleen golven voor het schip!

Dit zou je ook in een woestijn moeten zien, je weet wel 1 grote vlakte en in de verte bulten of bergen, nee.. je ziet eerst de top en daarna pas een berg.

vanaf 3 min en op 3:44 zegt James May je ziet gewoon de ronding omdat het gebied zooooo immens groot is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 26 juni 2016 @ 20:18:06 #90
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163320540
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat past niet in je analogie van een trein die eerst recht vooruit gaat, vervolgens door een bocht en dan weer recht vooruit.
De Aarde beweegt niet lineair maar spint.
Centrifugale kracht is van toepassing.
quote:
[..]

Dat klopt
Weer één van die magisch goddelijke eigenschappen van zwaartekracht.
quote:
[..]

oh heel simpel, laat iets los en zie waar dat heen gaat.
Waar gaat het heen?
Sommige objecten gaan naar boven en sommige naar beneden.


quote:
[..]

verbonden met de ruimte?
Ruimte is leeg, dus wat voor verbintenis is dat en wat is je bewijs daarvoor?
De ruimte is een vacuum.
Een vacuum kan niet verbonden zijn met een non-vacuum. (kan je het tegendeel bewijzen?)
Onze atmosfeer ( non- vacuum) is verbonden met de ruimte ( vacuum)
Wat weerhoud dat de atmosfeer van de Aarde wordt weggezogen?
quote:
[..]

dat de atmosfeer niet wegvliegt: zwaartekracht.
Dus volgens jouw is zwaartekracht sterker dan de aanzuigkracht van een vacuum?

Nog zo'n magisch goddelijke eigenschap van zwaartekracht waarin je geloofd.
Makkelijk onderuit te halen.

quote:
[..]

Toon maar aan.
Mark sargent heeft een aantal experts geraadpleegd die getuigen van een stationaire uitgestrekte vlakte.
Waaronder:
US air force navigator
US army aviation and ground trainning expert
International shipping expert
US navy missile instructor


En nog een paar andere experten.
ik ben geen fan van Mark Sargent maar dit doet hij goed.
pi_163320854
VACUUM ZUIGT NIET.

Ik ga het niet vaker dan 2 keer zeggen.

Er vindt wel beweging van deeltjes plaats van hoge naar lage druk, maar dit is op basis van drukverschil, niet een negatieve druk.

Omdat vacuum NIET ZUIGT (heb ik het toch een 3de keer gezegd) heeft de aarde en haar zwaartekracht geen enkele moeite de atmosfeer bij haar te houden.
I feel kinda Locrian today
  zondag 26 juni 2016 @ 20:33:25 #92
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_163321135
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

nou kom maar op: hoe verklaar je de zuidelijke hemelpool?

ik ben benieuwd :)
Het enige wat ik weet van de zuidpool is dat wat mij vertelt is.
Ondertussen weet ik om daar weinig geloof aan te hechten.

Maar heb je de video bekeken?
In het Noordelijk gedeelte heb je dagen van ononderbroken zonlicht. Dagen dat de Zon niet ondergaat.

Wat op zich aantoont dat de Aarde geen spinnende bal is.

Bijvoorbeeld in de Scandinavische landen. Welke breedtegraad dat juist is weet ik nu even niet.
Maar als de Aarde een spinnende bal is dan zou het zuidelijke halfrond het spiegelbeeld moeten zijn van het Noordelijke.

Maar in het zuidelijke halfrond bestaat dit fenomeen niet.
Of kan jij een voorbeeld geven van een plaats in het Zuidelijk halfrond op de zelfde breedtegraad als bvb scandinavie of ijsland waar de Zon niet ondergaat?
pi_163321330
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:18 schreef francorex het volgende:

[..]

De Aarde beweegt niet lineair maar spint.
dus is je trein in een bocht geen goede vergelijking.

quote:
Centrifugale kracht is van toepassing.
Klopt.

quote:
Weer één van die magisch goddelijke eigenschappen van zwaartekracht.
Nope, niks magisch aan.
Maar zwaartekracht is wel een doorn in het oog van flat earth, omdat zwaartekracht niet is in te passen.
verklaar bijv. eens de valversnelling van objecten,

quote:
Waar gaat het heen?
Sommige objecten gaan naar boven en sommige naar beneden.
Nee, alles komt naar beneden bij zwaartekracht.
En om dat te meten moet je andere krachten uitsluiten.
Dus zwaartekracht test je in een vacuumkamer, niet in een vliegtuig.
\

quote:
Een vacuum kan niet verbonden zijn met een non-vacuum.
Dus dat neem je terug.

quote:
(kan je het tegendeel bewijzen?)
Jij beweerde het tegendeel

quote:
Onze atmosfeer ( non- vacuum) is verbonden met de ruimte ( vacuum)
Net gaf je noch toe dat dat niet het geval is.

quote:
Wat weerhoud dat de atmosfeer van de Aarde wordt weggezogen?
Zwaartekracht.

quote:
Dus volgens jouw is zwaartekracht sterker dan de aanzuigkracht van een vacuum?
zwaartekracht kan zelfs zo sterk zijn dat zelfs licht niet kan ontsnappen
verder heeft een vacuum geen aanzuigkracht.

ben wel benieuwd hoe je bij een platte aarde uitlegt dat de atmosfeer niet oneindig stijgt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163321460
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:18 schreef francorex het volgende:

Waar gaat het heen?
Sommige objecten gaan naar boven en sommige naar beneden.


_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Echt, dat filmpje is gewoon te stupide om op te reageren...
Dan heb je ook echt minder dan 0 begrip van wat zwaartekracht is.

Zo werkt zwaartekracht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 26 juni 2016 @ 20:46:05 #95
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163321552
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:18 schreef francorex het volgende:

[..]

De Aarde beweegt niet lineair maar spint.
Centrifugale kracht is van toepassing.

[..]

Weer één van die magisch goddelijke eigenschappen van zwaartekracht.

[..]

Waar gaat het heen?
Sommige objecten gaan naar boven en sommige naar beneden.


[..]

De ruimte is een vacuum.
Een vacuum kan niet verbonden zijn met een non-vacuum. (kan je het tegendeel bewijzen?)
Onze atmosfeer ( non- vacuum) is verbonden met de ruimte ( vacuum)
Wat weerhoud dat de atmosfeer van de Aarde wordt weggezogen?

[..]

Dus volgens jouw is zwaartekracht sterker dan de aanzuigkracht van een vacuum?

Nog zo'n magisch goddelijke eigenschap van zwaartekracht waarin je geloofd.
Makkelijk onderuit te halen.

[..]

Mark sargent heeft een aantal experts geraadpleegd die getuigen van een stationaire uitgestrekte vlakte.
Waaronder:
US air force navigator
US army aviation and ground trainning expert
International shipping expert
US navy missile instructor


En nog een paar andere experten.
ik ben geen fan van Mark Sargent maar dit doet hij goed.
Zwaartekracht is wel degelijk de verklaring waarom de atmosfeer bij de planeet blijft. Specifiek, de ontsnappingssnelheid die afhankelijk is van hoe sterk het zwaartekrachtsveld is. Een object moet sneller gaan dan deze ontsnappingssnelheid om niet terug te vallen op de planeet.

Als je vroeger op hebt gelet op school kan je weten dat de temperatuur van een gas uit te drukken is in de gemiddelde kinetische energie van de gas moleculen. Hoe heter het gas, hoe sneller ze bewegen. Likewise, hoe lichter de moleculen, hoe sneller ze bewegen. Daarom kan de aarde bijvoorbeeld geen waterstof gas vast houden. De combinatie van temperatuur en gewicht van een waterstof molecuul laat deze sneller gaan dan de ontsnappingssnelheid. Zuurstof, CO2, stikstof etc. is allemaal zwaar genoeg (of de aarde koud genoeg) dat deze niet ontsnappen.

Daarom heeft de maan bijvoorbeeld geen atmosfeer, en de gasreuzen een atmosfeer met lichte gassen als waterstof en helium.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163321958
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef francorex het volgende:

[..]

Het enige wat ik weet van de zuidpool is dat wat mij vertelt is.
De zuidelijke hemelpool had ik het over.
Zoals eerder al verteld en ook met videobeeld, die is anders dan de noordelijke hemelpool (met polaris in het midden) en te zien vanaf het zuidelijk halfrond

quote:
In het Noordelijk gedeelte heb je dagen van ononderbroken zonlicht. Dagen dat de Zon niet ondergaat.
Klopt, hij komt wel op en gaat onder , maar niet volledig.
Dat is alleen uit te leggen op een spinnende bol met een schuine as ten opzichte van de zon,
bij een platte aarde met de zon meer naar het midden tijdens de zomer zou de zon vanaf de noordpool gezien een perfecte cirkel draaien en niet op en neer gaan.

quote:
. Welke breedtegraad dat juist is weet ik nu even niet.
Maar als de Aarde een spinnende bal is dan zou het zuidelijke halfrond het spiegelbeeld moeten zijn van het Noordelijke.
De maan is inderdaad gespiegeld en de sterren roteren de andere kant op.
dus dat klopt wel.

quote:
Of kan jij een voorbeeld geven van een plaats in het Zuidelijk halfrond op de zelfde breedtegraad als bvb scandinavie of ijsland waar de Zon niet ondergaat?
Tja jij beweert dit.
Ik weet dat in het zuiden de zon niet langer opkomt langs de poolcirkel en op de zuidpool, consistent met dat de zon niet ondergaat op de noordpool.
Ook dat kan alleen op een spinnende bol, niet een platte aarde.
Ik weet ook dat je in australie, argentinie en zuid afrika dezelfde sterren ziet als je naar het zuiden kijkt.
ook dat kan niet op een platte aarde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_163324149
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:18 schreef francorex het volgende:

[..]

De Aarde beweegt niet lineair maar spint.
Centrifugale kracht is van toepassing.

[..]
Gast. Het is nu wel duidelijk dat je poep praat.



Wtf :') ^2
  zondag 26 juni 2016 @ 21:46:49 #98
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163324565
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Gast. Het is nu wel duidelijk dat je poep praat.

[ afbeelding ]

Wtf :') ^2
Prachtig! _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:53:11 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163324874
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:18 schreef francorex het volgende:

[..]

De Aarde beweegt niet lineair maar spint.
Centrifugale kracht is van toepassing.
Die is inderdaad van toepassing, maar zeer beperkt. Kun je zelf uitrekenen, de versnelling als gevolg van centrifugale kracht is ter hoogte van de evenaar iets van 0,3 m/s2. Dat gaat af van de 9,8 m/s2 waarmee je naar de aarde toe versnelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 26-06-2016 21:58:26 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163325013
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prachtig! _O-
Zou het naïef zijn om er een reply c.q. uitleg op te verwachten? :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')