Omdat ik al vanaf het bittere begin des levens heb geroepen dat first-gen Bandits de mooiste fietsen zijn die ooit geproduceerd zijn. Met afstand. Moderne fietsen vind ik uitzonderingen daargelaten gewoon niet mooi. Eventueel zie ik mezelf nog wel een Triumph Street Triple rijden, maar verder is er niet echt iets moois op de markt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
Heb nog een half daytona 675-blok liggen.. zijn identiek op nokkenassen en zuigers na. Mag voor een zacht prijsje weg.. ga je nodig hebben met die britse meuk die in de soep draait.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eventueel zie ik mezelf nog wel een Triumph Street Triple rijden,
Hij is maar één keer doorgeslagen zelfs. Als je heeeeeeel langzaam ontkoppelt en niet teveel gas bijgeeft, slaat 'ie net niet door. Maar ja, ik stond ook wel even het doorzettingsvermogen van mijn motorfiets te bewonderen toen ik dit zag.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:43 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het oprecht knap dat je nog thuisgekomen bent
of een motor in mijn geval. Vrouw moest een design modelquote:Op woensdag 22 juni 2016 12:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omdat ik liever sleutel ipv te rijden.
Maar een nieuwe zit er niet in. Het meeste geld gaat naar het jonge grut.Koop maar eens een kinderwagen, voor die prijs heb je een set hele goede banden.
tweedehands spruitstuk regelen en monteren. 3 uur werk als beginneling inclusief oliewisselquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:46 schreef Sarasi het volgende:
Ik had moeten afkloppen. Mijn uitlaat is doorgeroest. Niet met een klein gaatje ofzo, nee, de demper hangt letterlijk los van de bochten. Hij maakt alleen niet meer lawaai dan toen ik 'm terugkreeg van de motorzaak met een nieuwe demper, dus dat is toch wel apart.
Komt dat ding dan mét een nanny?quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:14 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
of een motor in mijn geval. Vrouw moest een design model
Hoelang heb je die motor? is dit nooit opgevallen? dit is niet van een laatste jaar ofzo... Was het niet een racer? dan merk je dat toch als je beetje gast?quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hij is maar één keer doorgeslagen zelfs. Als je heeeeeeel langzaam ontkoppelt en niet teveel gas bijgeeft, slaat 'ie net niet door. Maar ja, ik stond ook wel even het doorzettingsvermogen van mijn motorfiets te bewonderen toen ik dit zag.
Bijna een jaar (7k km), nooit opgevallen, geen racer (Suzuki GS500), nooit gemerkt. Wel m'n eerste motor dus misschien ben ik ook wel niet anders gewend. Sinds een week ratelde de motor bij het optrekken in z'n één en schakelde hij moeilijker, wat dan ook de reden was dat ik de sprocket cover eraf trok. Beetje stom dat ik dat niet eerder heb bekeken natuurlijk, maar goed, achteraf praten enzo.quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hoelang heb je die motor? is dit nooit opgevallen? dit is niet van een laatste jaar ofzo... Was het niet een racer? dan merk je dat toch als je beetje gast?
#vaakbenjetebang
Waha, ik voel me aangesproken met die rammelende Soes van mij... Maar ja, hij doet het best aardig en er zit net een nieuwe BT45 onder!quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
Dit dus.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat ik al vanaf het bittere begin des levens heb geroepen dat first-gen Bandits de mooiste fietsen zijn die ooit geproduceerd zijn. Met afstand. Moderne fietsen vind ik uitzonderingen daargelaten gewoon niet mooi. Eventueel zie ik mezelf nog wel een Triumph Street Triple rijden, maar verder is er niet echt iets moois op de markt.
En sleutelen is ook een hobby. Zeker nu ik nog een backup motor heb, heb ik er echt geen problemen mee om aan de Bandit te prutsen. Plus, moderne motoren hebben natuurlijk net zo goed onderhoud nodig, alleen kun je dat door alle elektronica vrijwel niet meer zelf en moet je zo'n ding constant wegbrengen voor onderhoud. Ik vind het wel prettig dat ik mijn motor in geval van nood zelf kan repareren met een hamer en een rol duct-tape.
Netjes. Let je er ook op tijdens het rijden? Ik was gisteren al trots dat ik 1:16 had gehaald.quote:Op donderdag 23 juni 2016 08:12 schreef Geelman het volgende:
Mijn Bandit loopt nu trouwens ruim 1:19! Wat een koningsding!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |