abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166235152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

[..]

Still nothing? *O*
Goede kick! :+

Hier alvast een paar die op m;n flickr account zijn gezet. Helaas geen foto's met weggetjes :@

Gorge des Verdon (route des cretes):



Cassis:



Calanques NP (route des cretes):


Saissac:


Montolieu:


Valencia:


Taragonna:


Zal er vanavond nog ff wat bijplaatsen :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166235157
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zoals sommigen al weten ben ik koerier en maak ik soms leuke tripjes! Hierbij 2 trips die ik gemaakt heb naar Noorwegen, die behoren wel tot de mooiste trips die ik tijdens m'n werk heb gemaakt. Helaas kon het niet met m'n vaste bus, maar voor die locaties maakte ik uitzonderingen. Beide trips zijn gemaakt met een MB Sprinter 519CDI automaat (3.0 V6 190pk). Voor een bakwagentje een zeer fijne wagen om te rijden. Reclame en nummerbord heb ik er even af gehaald :)

Weet niet de precieze routes meer, dus het wordt gewoon een fotoverslagje..

April 2015, naar Bergen. Heenweg met de boot van Hirthals DK naar Bergen. Terugweg gereden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En daarna in mei 2015 nog naar Trondheim geweest :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zakelijk ritje? Dat zijn de betere!

Mooie foto's van schitterende landschappen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166251971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:39 schreef polariteit het volgende:

[..]

Goede kick! :+

Hier alvast een paar die op m;n flickr account zijn gezet. Helaas geen foto's met weggetjes :@

Gorge des Verdon (route des cretes):

[ link | afbeelding ]

Cassis:

[ link | afbeelding ]

Calanques NP (route des cretes):
[ link | afbeelding ]

Saissac:
[ link | afbeelding ]

Montolieu:
[ link | afbeelding ]

Valencia:
[ link | afbeelding ]

Taragonna:
[ link | afbeelding ]

Zal er vanavond nog ff wat bijplaatsen :D
Mooie pics!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:40 schreef polariteit het volgende:

[..]

Zakelijk ritje? Dat zijn de betere!

Mooie foto's van schitterende landschappen :)
Ja dat was zeker een mooi ritje! En kreeg er ook nog geld voor, kan bijna niet beter ;)
Thanks!
pi_166281636
Nou heb de smaak te pakken, dus doe nog een 'classic' ritje van mij. We hadden toen net nieuwe MB Sprinters dus kreeg er zo 1 mee, een 316CDI (2.2 4-pitter 160pk). Lekker luxe vanbinnen en een erg fijne auto. Mijn vaste Sprinter V6 was toen precies naar de garage.. Die blijft onovertroffen natuurlijk ;)

Maar dit was echt een super werktrip in december 2014, die ik voor geen goud had willen missen. Ik moest op een vrijdag in Engeland leveren en pas op maandag in Ierland. Omdat ik veel tijd had om de boot naar Ierland te halen, ben ik binnendoor door Wales gereden. Het was toen vrij snel donker, dus heb niet heel veel pics gemaakt. Ik reed door het Snowdonia National Park. Echt heel gaaf om daar lekker door te touren. Lekker rustig!

Ik had een hotelletje in een buitenwijk van Dublin. Kon natuurlijk de stad in, maar daar had ik al doorheen gereden en het is lastig parkeren met een grotere bus (ben geen fan van OV ;)). Dus ik had 2 dagen om lekker rond te touren. Ben toen door Wicklow Mountains National Park (ten zuiden van Dublin) gaan rijden. Ik was echt heel blij verrast, wat een enorm prachtig gebied zeg! Erg ruig, hele smalle weggetjes en heerlijk rustig natuurlijk. Zo mooi dat ik de 2e dag er weer doorheen ben gaan rijden, maar uiteraard andere wegen en via de kust eerst. In dit gebied is Braveheart ook gefilmd (geloof bij dat prachtige meertje). De weinige toeristen die er waren keken wel raar, Nederlandse grote bus over die kleine weggetjes, maar kreeg vooral vriendelijke duimpjes omhoog en mensen die gedag zeiden :) Het weer viel me ook mee. Wel harde wind (kaal landschap), maar heb niet veel neerslag gehad. Heel af en toe wat regen/natte sneeuw. Het was wel behoorlijk fris.

Sommige pics zijn met m'n telefoon gemaakt overigens, maar de meeste met spiegelreflex.

Wales:





Ierland:


















[ Bericht 3% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 29-10-2016 14:40:52 ]
  One tough cookie zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:43:06 #230
169210 liesje1979
pi_166281762
Prachtige foto's weer. Als ik dit topic lees, baal ik altijd dat ik geen rijbewijs heb.
pi_166281853
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:43 schreef liesje1979 het volgende:
Prachtige foto's weer. Als ik dit topic lees, baal ik altijd dat ik geen rijbewijs heb.
Thanks! En wat let je? Gewoon halen, je hebt er je hele leven wat aan!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:50:50 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166285159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou heb de smaak te pakken, dus doe nog een 'classic' ritje van mij. We hadden toen net nieuwe MB Sprinters dus kreeg er zo 1 mee, een 316CDI (2.2 4-pitter 160pk). Lekker luxe vanbinnen en een erg fijne auto. Mijn vaste Sprinter V6 was toen precies naar de garage.. Die blijft onovertroffen natuurlijk ;)

Maar dit was echt een super werktrip in december 2014, ...

Zelfde meer? "zomer" juli 2015

Waterpeil iets lager; maar werd aan gewerkt. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:53:05 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166285214
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:43 schreef liesje1979 het volgende:
Prachtige foto's weer. Als ik dit topic lees, baal ik altijd dat ik geen rijbewijs heb.
Gewoon doen.
Vliegtuigje naar Dublin.
Autootje huren en karren.

Wij waren soms de weg ook kwijt. Maakt niet uit daaro. ;)


[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 29-10-2016 17:59:01 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166285318
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zelfde meer? "zomer" juli 2015
[ afbeelding ]
Waterpeil iets lager; maar werd aan gewerkt. :)
Moet wel! Stuk groener in de zomer :P
pi_171750094
Zoooo klein kickje?! Zomertijd komt er weer aan dus er zijn vast wel road trip plannen toch? Of al gemaakt? Zelf ga ik dit jaar proberen om naar Schotland te gaan, tijdens m'n verjaardag als verjaardagscadeautje aan mezelf :P Mijn vriendin gaat uiteraard mee!
pi_171750570
Heb al 3.5 week met de kampeerbus door Spanje gereden. O+
Ja doei.
pi_171752074
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
Heb al 3.5 week met de kampeerbus door Spanje gereden. O+
Nou, waar blijft het verslag incl. veel foto's dan?! :P
pi_171804920
Ik moet 'helaas' wachten tot half oktober tot ik weer wat langer op vakantie mag; en wil dan ook een roadtrip gaan maken. Aangezien ik het kamperend wil doen, wordt het zeer waarschijnlijk richting het zuiden van Europa; maar de plannen hiervoor zijn nog lang niet concreet. Kan richting Spanje/Portugal zijn maar ook heel goed richting Italië of Griekenland :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:45:21 #239
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171824000
Hey leuk!
Wij gaan eind september / begin oktober onze eerste roadtrip maken, het idee is:
Thuis/NL
München
Wenen
Zagreb
Venetië
Genua
Monaco / Nice / Cannes
Geneve
Luxemburg
Thuis/NL

We gaan met z'n tweeën, alleen ik zal alles rijden want manlief vond het niet nodig een rijbewijs te halen.
Hij kent Frankrijk wel een beetje en ik ken de regio Venetië / Veneto zeer goed. Verder 1 groot avontuur. We hebben wel een soort van plan, maar we leggen bijna niets vast. Behalve het hotel in München want het is dan oktoberfest dus druk. En ik wil dat toch wel eens van dichtbij gezien hebben nu we toch in de buurt zijn.

We zijn geen kampeerders, dus geen campings voor ons. Verder gaan we een auto huren. Mijn kleine Daihatsu is een fantastisch autootje. Ik rij er in Nederland en Vlaanderen overal naartoe, maar de bergen.... Hmm toch liever een wat grotere / zwaardere auto. Daarnaast is mijn man lang. Hij moet wel goed kunnen zitten natuurlijk.

Maar goed tips van allerlei soort zijn zeker welkom. München ligt vast, Venetië is ons 'doel' dus dat staat ook vast. De rest is ons idee nu, maar kan wijzigen n.a.v. Tips of t.z.t. Omdat we dan toch een andere route nemen.
klerkje
pi_171862031
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:45 schreef Spiegelei het volgende:
Hey leuk!
Wij gaan eind september / begin oktober onze eerste roadtrip maken, het idee is:
Thuis/NL
München
Wenen
Zagreb
Venetië
Genua
Monaco / Nice / Cannes
Geneve
Luxemburg
Thuis/NL

We gaan met z'n tweeën, alleen ik zal alles rijden want manlief vond het niet nodig een rijbewijs te halen.
Hij kent Frankrijk wel een beetje en ik ken de regio Venetië / Veneto zeer goed. Verder 1 groot avontuur. We hebben wel een soort van plan, maar we leggen bijna niets vast. Behalve het hotel in München want het is dan oktoberfest dus druk. En ik wil dat toch wel eens van dichtbij gezien hebben nu we toch in de buurt zijn.

We zijn geen kampeerders, dus geen campings voor ons. Verder gaan we een auto huren. Mijn kleine Daihatsu is een fantastisch autootje. Ik rij er in Nederland en Vlaanderen overal naartoe, maar de bergen.... Hmm toch liever een wat grotere / zwaardere auto. Daarnaast is mijn man lang. Hij moet wel goed kunnen zitten natuurlijk.

Maar goed tips van allerlei soort zijn zeker welkom. München ligt vast, Venetië is ons 'doel' dus dat staat ook vast. De rest is ons idee nu, maar kan wijzigen n.a.v. Tips of t.z.t. Omdat we dan toch een andere route nemen.
Flinke trip! Dan is een beetje ruimte in een auto niet verkeerd nee ;) Is het de bedoeling dat jullie ook echt al die steden bezoeken of wil je meer in de regio gewoon zitten? Gaat het om de reis of de bestemmingen? Want je kunt natuurlijk voor de snelweg kiezen en dan ben je overal snel, of lekker binnendoor. Wij rijden vaak juist binnendoor (bergpassen) en mijden de grote steden. Op Zagreb na ben ik in alle plaatsen geweest.
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:05:26 #241
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171872187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Flinke trip! Dan is een beetje ruimte in een auto niet verkeerd nee ;) Is het de bedoeling dat jullie ook echt al die steden bezoeken of wil je meer in de regio gewoon zitten? Gaat het om de reis of de bestemmingen? Want je kunt natuurlijk voor de snelweg kiezen en dan ben je overal snel, of lekker binnendoor. Wij rijden vaak juist binnendoor (bergpassen) en mijden de grote steden. Op Zagreb na ben ik in alle plaatsen geweest.
eetje van beiden.
Eerste paar 100 km zijn om weg te komen Haha. München is een mooie stop en dan pakken we ook okotberfest mee, gewoon eens kijken. daarna tot Wenen is echt bedoel voor leuke routes. Niet alleen snelweg dus.
Wenen En Zagreb daar gaan we wel voor de stad, maar ook daar is het idee om een leuke route te nemen.
Venetië ken ik op m'n duimpje maar manlief niet, dus een dagje Venetië waarbij ik weer eens naar Murano en Burano wil, zit er ook in.
In deze regio blijven we wat langer omdat het ook een familiebezoek is wat waarschijnlijk tweeledig zal zijn (nog niet helemaal zeker though is ook een verhaal apart)

Genua lijkt me een toffe stad, daarna de kustlijn is weer meer voor de trip zelf. Monaco is meer omdat het Monaco is. Daarna weten we nog niet goed hoe en wat. Via Frankrijk of juist een groot deel Zwitserland? Geen idee.
In Luxemburg gaan we niet voor de stad maar een mooi rustig plekje.
Daarna is het naar huis.

Het zal ook moeten blijken wat we leuk vinden.
klerkje
pi_171873254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:05 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

eetje van beiden.
Eerste paar 100 km zijn om weg te komen Haha. München is een mooie stop en dan pakken we ook okotberfest mee, gewoon eens kijken. daarna tot Wenen is echt bedoel voor leuke routes. Niet alleen snelweg dus.
Wenen En Zagreb daar gaan we wel voor de stad, maar ook daar is het idee om een leuke route te nemen.
Venetië ken ik op m'n duimpje maar manlief niet, dus een dagje Venetië waarbij ik weer eens naar Murano en Burano wil, zit er ook in.
In deze regio blijven we wat langer omdat het ook een familiebezoek is wat waarschijnlijk tweeledig zal zijn (nog niet helemaal zeker though is ook een verhaal apart)

Genua lijkt me een toffe stad, daarna de kustlijn is weer meer voor de trip zelf. Monaco is meer omdat het Monaco is. Daarna weten we nog niet goed hoe en wat. Via Frankrijk of juist een groot deel Zwitserland? Geen idee.
In Luxemburg gaan we niet voor de stad maar een mooi rustig plekje.
Daarna is het naar huis.

Het zal ook moeten blijken wat we leuk vinden.
Heel apart verhaal ja.. :D

Ik houd zelf van berggebied dus ik pak Google maps er even bij om te kijken wat mij leuk lijkt in jullie tripje (ben op veel plekken daartussen geweest).

De route naar München is inderdaad niet zo heel interessant. Weet niet vanaf waar jullie vertrekken in NL, maar het beste is om dan via Venlo de Duitse A61 te pakken en via Stuttgart richting München te gaan. Mochten jullie het rustig aan willen doen: het Zwarte Woud is een mooi gebied.

Redelijk in de buurt van München heb je ook de Königssee, wat echt prachtig is. Daar heb je ook nog het Adelaarsnest in de buurt. Vanaf daar kun je binnendoor richting Oostenrijk, door de bergen en langs de meertjes (Hallstatt bijv.). De snelweg richting Wenen is verder niet zoveel aan, maar dan ben je er wel snel. Zou je van Hallstatt (of in die buurt) via Linz kunnen rijden.

Stuk naar Zagreb ken ik niet zo goed, alleen tot Graz. Maar je gaat door de bergen, dus zal vast mooi zijn ;) In Kroatië kun je eventueel nog de Plitvice Meren bezoeken, wat erg mooi is. En via het strand richting Venetië.

Naar Genua kun je natuurlijk binnendoor, maar vind dat zelf niet zo heel interessant daar vanwege het kleine hoogteverschil. Misschien het laatste stukje door de heuvels naar Genua. Maar als je die kant op gaat zou ik zeker even Cinque Terre opzoeken, dat is wel een prachtig gebied (Portofino ook).

Je kunt via de snelweg of helemaal langs de kust naar Monaco etc. Ik heb veel langs de kust gereden daar en is erg mooi maar kost veel tijd. Monaco zelf is wel leuk om even te zien, maar verder vond ik er zelf niet zoveel aan. Rijd daar liever langs de kust richting Cannes, dat is dan wel weer erg mooi.

Via Route Napoleon en de Alpen kun je richting Genève rijden, dat is een erg mooie route. Sowieso is dat een prachtig gebied. Genoeg mooie meertjes (Lac de Serre-Ponçon bijv.).

Vanuit Genève kun je via de Jura richting de snelweg, of je gaat een stuk noordelijker door de Vogezen heen, allebei wel mooi. Luxemburg stad is best wel leuk en niet heel groot, dus heb je ook zo gezien. In het landje zelf heb je best veel kastelen en was eigenlijk wel verrast hoe mooi het landje is. Ben er afgelopen winter paar dagen geweest.

Een deel van deze gebieden heb ik in een tweedelig blog besproken.

Hopelijk heb je er wat aan! Niet heel uitgebreid, maar toch ;) Wel fijn als je buiten het seizoen gaat, want veel van die plekken kunnen ontzettend druk zijn.
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:52:05 #243
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171873701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Heel apart verhaal ja.. :D

Ik houd zelf van berggebied dus ik pak Google maps er even bij om te kijken wat mij leuk lijkt in jullie tripje (ben op veel plekken daartussen geweest).

De route naar München is inderdaad niet zo heel interessant. Weet niet vanaf waar jullie vertrekken in NL, maar het beste is om dan via Venlo de Duitse A61 te pakken en via Stuttgart richting München te gaan. Mochten jullie het rustig aan willen doen: het Zwarte Woud is een mooi gebied.

Redelijk in de buurt van München heb je ook de Königssee, wat echt prachtig is. Daar heb je ook nog het Adelaarsnest in de buurt. Vanaf daar kun je binnendoor richting Oostenrijk, door de bergen en langs de meertjes (Hallstatt bijv.). De snelweg richting Wenen is verder niet zoveel aan, maar dan ben je er wel snel. Zou je van Hallstatt (of in die buurt) via Linz kunnen rijden.

Stuk naar Zagreb ken ik niet zo goed, alleen tot Graz. Maar je gaat door de bergen, dus zal vast mooi zijn ;) In Kroatië kun je eventueel nog de Plitvice Meren bezoeken, wat erg mooi is. En via het strand richting Venetië.

Naar Genua kun je natuurlijk binnendoor, maar vind dat zelf niet zo heel interessant daar vanwege het kleine hoogteverschil. Misschien het laatste stukje door de heuvels naar Genua. Maar als je die kant op gaat zou ik zeker even Cinque Terre opzoeken, dat is wel een prachtig gebied (Portofino ook).

Je kunt via de snelweg of helemaal langs de kust naar Monaco etc. Ik heb veel langs de kust gereden daar en is erg mooi maar kost veel tijd. Monaco zelf is wel leuk om even te zien, maar verder vond ik er zelf niet zoveel aan. Rijd daar liever langs de kust richting Cannes, dat is dan wel weer erg mooi.

Via Route Napoleon en de Alpen kun je richting Genève rijden, dat is een erg mooie route. Sowieso is dat een prachtig gebied. Genoeg mooie meertjes (Lac de Serre-Ponçon bijv.).

Vanuit Genève kun je via de Jura richting de snelweg, of je gaat een stuk noordelijker door de Vogezen heen, allebei wel mooi. Luxemburg stad is best wel leuk en niet heel groot, dus heb je ook zo gezien. In het landje zelf heb je best veel kastelen en was eigenlijk wel verrast hoe mooi het landje is. Ben er afgelopen winter paar dagen geweest.

Een deel van deze gebieden heb ik in een tweedelig blog besproken.

Hopelijk heb je er wat aan! Niet heel uitgebreid, maar toch ;) Wel fijn als je buiten het seizoen gaat, want veel van die plekken kunnen ontzettend druk zijn.
Super, heel erg bedankt!
Ik kijk/lees sowieso m'n ogen uit hier. Ik kwam eigenlijk nooit in TRV dus genoeg in te halen.
De tips neem ik zeker mee. En ja buiten het seizoen ja. Ik kan helemaal niet goed tegen warmte (ondanks m'n roots) en met werk is het voor ons beiden beter na de zomervakantie weg te gaan.
klerkje
pi_171876926
Als je vanuit Monaco weer noordwaarts gaat, is het het overwegen waard de Gorge de Verdon mee te pikken. Erg mooi gebied imo :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_171877001
Deze zomer gaan mijn vriendin en ik ook een hele flinke roadtrip maken. Als we het slim aanpakken kunnen we door 22 landen rijden, maar afhankelijk van hoe we e.e.a. plannen en wat we willen zien zullen we niet zoveel omrijden en dan blijft het bij ca. 15 landen, allemaal binnen Europa.

Nu staat de auto op naam van een BV, en niet mijzelf. Op mijn kentekenkaart staat dus een bedrijfsnaam en niet mijn eigen naam. Hebben jullie daar wel eens vragen of problemen mee gehad? Dan denk ik bijvoorbeeld aan het oostblok waar ze wellicht niet de chip van de kentekenkaart makkelijk kunnen uitlezen. En ik heb geen zin om daar elke agent een tientje te geven om door te mogen rijden.

En om nou in 15 talen een briefje te maken en zelf te tekenen dat ik hem niet heb gejat is volgens mij weer het andere uiterste en te omslachtig.
pi_171880479
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:16 schreef ufopiloot het volgende:
Deze zomer gaan mijn vriendin en ik ook een hele flinke roadtrip maken. Als we het slim aanpakken kunnen we door 22 landen rijden, maar afhankelijk van hoe we e.e.a. plannen en wat we willen zien zullen we niet zoveel omrijden en dan blijft het bij ca. 15 landen, allemaal binnen Europa.

Nu staat de auto op naam van een BV, en niet mijzelf. Op mijn kentekenkaart staat dus een bedrijfsnaam en niet mijn eigen naam. Hebben jullie daar wel eens vragen of problemen mee gehad? Dan denk ik bijvoorbeeld aan het oostblok waar ze wellicht niet de chip van de kentekenkaart makkelijk kunnen uitlezen. En ik heb geen zin om daar elke agent een tientje te geven om door te mogen rijden.

En om nou in 15 talen een briefje te maken en zelf te tekenen dat ik hem niet heb gejat is volgens mij weer het andere uiterste en te omslachtig.
Ik rijd de meeste kilometers door Europa met een grijskenteken auto en heb daar nooit problemen mee gehad. Ze bekijken alleen het pasje. En zovaak word ik niet gecontroleerd, in het Oostblok al helemaal weinig. Je hebt 'm soms ook nodig om een vignet ofzo te kopen zodat je kan katen zien wat het max. gewicht is. Let wel dat je 'm niet te zwaar belaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 23-06-2017 11:57:14 ]
pi_171881041
Ik heb zelf een leaseauto en die staat ook op naam van de leasemaatschappij in plaats van op mijn naam. Ik heb daarvan een schriftelijke machtiging gekregen waarop staat dat de Leasemaatschappij mij heeft aangewezen als de bestuurder van deze auto. Deze houd ik gewoon altijd bij mijn kentekenpapieren.

Heb het overigens nog nooit hoeven te gebruiken :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_171881795
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:16 schreef ufopiloot het volgende:
Deze zomer gaan mijn vriendin en ik ook een hele flinke roadtrip maken. Als we het slim aanpakken kunnen we door 22 landen rijden, maar afhankelijk van hoe we e.e.a. plannen en wat we willen zien zullen we niet zoveel omrijden en dan blijft het bij ca. 15 landen, allemaal binnen Europa.

Nu staat de auto op naam van een BV, en niet mijzelf. Op mijn kentekenkaart staat dus een bedrijfsnaam en niet mijn eigen naam. Hebben jullie daar wel eens vragen of problemen mee gehad? Dan denk ik bijvoorbeeld aan het oostblok waar ze wellicht niet de chip van de kentekenkaart makkelijk kunnen uitlezen. En ik heb geen zin om daar elke agent een tientje te geven om door te mogen rijden.

En om nou in 15 talen een briefje te maken en zelf te tekenen dat ik hem niet heb gejat is volgens mij weer het andere uiterste en te omslachtig.
Er rijden honderdduizenden bedrijfswagens rond in Nederland alleen al, waarvan een groot deel ook regelmatig in het buitenland komt. Dit gaat echt geen problemen opleveren hoor.

Sowieso, hoe vaak wordt je nu aangehouden?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:05:39 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171882186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:16 schreef ufopiloot het volgende:
Deze zomer gaan mijn vriendin en ik ook een hele flinke roadtrip maken. Als we het slim aanpakken kunnen we door 22 landen rijden, maar afhankelijk van hoe we e.e.a. plannen en wat we willen zien zullen we niet zoveel omrijden en dan blijft het bij ca. 15 landen, allemaal binnen Europa.

Nu staat de auto op naam van een BV, en niet mijzelf. Op mijn kentekenkaart staat dus een bedrijfsnaam en niet mijn eigen naam. Hebben jullie daar wel eens vragen of problemen mee gehad? Dan denk ik bijvoorbeeld aan het oostblok waar ze wellicht niet de chip van de kentekenkaart makkelijk kunnen uitlezen. En ik heb geen zin om daar elke agent een tientje te geven om door te mogen rijden.

En om nou in 15 talen een briefje te maken en zelf te tekenen dat ik hem niet heb gejat is volgens mij weer het andere uiterste en te omslachtig.
Tientje geven aan een agent is behoorlijk 20e eeuws. Ook niet proberen om ergens onderuit te komen, behalve als je graag eens een oostblokcel van binnen ziet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:53:03 #250
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171896064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 06:42 schreef polariteit het volgende:
Als je vanuit Monaco weer noordwaarts gaat, is het het overwegen waard de Gorge de Verdon mee te pikken. Erg mooi gebied imo :)
Thanks! Dit is wel een stukje vd trip waarin we beiden een beetje clueless zijn. Dus deze tip neem ik zeker mee!
klerkje
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:54:20 #251
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171896100
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:16 schreef ufopiloot het volgende:
Deze zomer gaan mijn vriendin en ik ook een hele flinke roadtrip maken. Als we het slim aanpakken kunnen we door 22 landen rijden, maar afhankelijk van hoe we e.e.a. plannen en wat we willen zien zullen we niet zoveel omrijden en dan blijft het bij ca. 15 landen, allemaal binnen Europa.

Nu staat de auto op naam van een BV, en niet mijzelf. Op mijn kentekenkaart staat dus een bedrijfsnaam en niet mijn eigen naam. Hebben jullie daar wel eens vragen of problemen mee gehad? Dan denk ik bijvoorbeeld aan het oostblok waar ze wellicht niet de chip van de kentekenkaart makkelijk kunnen uitlezen. En ik heb geen zin om daar elke agent een tientje te geven om door te mogen rijden.

En om nou in 15 talen een briefje te maken en zelf te tekenen dat ik hem niet heb gejat is volgens mij weer het andere uiterste en te omslachtig.
15 landen? Ik ben benieuwd naar je globale route en de periode waarin je dat wil doen. :)
klerkje
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:52:05 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171898264
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:53 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Thanks! Dit is wel een stukje vd trip waarin we beiden een beetje clueless zijn. Dus deze tip neem ik zeker mee!
Route Napoleon kan je ook proberen in te passen. Gorges du Verdon vindt je in de omgeving van Castellane. Moeite zeker waard.


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Route_Napoléon
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171988399
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:54 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

15 landen? Ik ben benieuwd naar je globale route en de periode waarin je dat wil doen. :)
Globaal:

Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië, Macedonië, Bulgarije, Griekenland, Servië, Hongarije, Slowakije, Tsjechië.

Dag 1-2: Duitsland: Berchtesgaden
Dag 3-4: Slovenië: Meer van Bled / Soca Rivier
Dag 5-6-7-8: Kroatië: N.t.b., wat idyllische kustplaatsjes, daarna Krka Nationaal Park
Dag 9-11: Bulgarije: 3 dagen.
Dag 12-14: Griekenland: 3 dagen, waar n.t.b.
Dag 15-16: Bulgarije 2 dagen.
Dag 17-18: Boedapest en/of Bratislava
Dag 19-20: Praag en/of Brno
Dag 21: Terug in NL.

[ Bericht 3% gewijzigd door ufopiloot op 27-06-2017 14:06:11 ]
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 16:34:47 #254
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_171992394
Noemenswaardig topic is genoemd: TRV / Reisverslagen van FOK!kers
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:25:34 #255
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171993750
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:39 schreef polariteit het volgende:

[..]

Goede kick! :+

Hier alvast een paar die op m;n flickr account zijn gezet. Helaas geen foto's met weggetjes :@

Gorge des Verdon (route des cretes):

[ link | afbeelding ]

Cassis:

[ link | afbeelding ]

Calanques NP (route des cretes):
[ link | afbeelding ]

Saissac:
[ link | afbeelding ]

Montolieu:
[ link | afbeelding ]

Valencia:
[ link | afbeelding ]

Taragonna:
[ link | afbeelding ]

Zal er vanavond nog ff wat bijplaatsen :D
Wajo! Ben jij fotograaf? Wat voor camera? Wat een prachtig heldere foto's.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171996577
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:45 schreef Spiegelei het volgende:
Hey leuk!
Wij gaan eind september / begin oktober onze eerste roadtrip maken, het idee is:

Monaco / Nice / Cannes
Geneve
Van Monaco/Nice naar Geneve kun je ook de Route des Grande Alpes nemen, dwars door de Alpen.
http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes
Dat gaat van Menton (paar km van Monaco naar Thonon Les Bains (aan het meer van Geneve)

Overal langs de route staan wel bordjes met "route des grande alpes" erop.
Ik heb die route in 2015 en deels in 2016 gereden.

De Route Napoleon die Hyperdude postte gaat nog over redelijk "grote" wegen, de Route des Grande Alpes gaat echt over wegen waar normaal niet zoveel verkeer over gaat, en mooie bergpassen :9~
pi_172005565
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:57 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Globaal:

Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië, Macedonië, Bulgarije, Griekenland, Servië, Hongarije, Slowakije, Tsjechië.

Dag 1-2: Duitsland: Berchtesgaden
Dag 3-4: Slovenië: Meer van Bled / Soca Rivier
Dag 5-6-7-8: Kroatië: N.t.b., wat idyllische kustplaatsjes, daarna Krka Nationaal Park
Dag 9-11: Bulgarije: 3 dagen.
Dag 12-14: Griekenland: 3 dagen, waar n.t.b.
Dag 15-16: Bulgarije 2 dagen.
Dag 17-18: Boedapest en/of Bratislava
Dag 19-20: Praag en/of Brno
Dag 21: Terug in NL.
Bratislava kun je wel overslaan, tenzij jullie erg weinig tijd hebben. :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_172008219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:57 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Globaal:

Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië, Macedonië, Bulgarije, Griekenland, Servië, Hongarije, Slowakije, Tsjechië.

Dag 1-2: Duitsland: Berchtesgaden
Dag 3-4: Slovenië: Meer van Bled / Soca Rivier
Dag 5-6-7-8: Kroatië: N.t.b., wat idyllische kustplaatsjes, daarna Krka Nationaal Park
Dag 9-11: Bulgarije: 3 dagen.
Dag 12-14: Griekenland: 3 dagen, waar n.t.b.
Dag 15-16: Bulgarije 2 dagen.
Dag 17-18: Boedapest en/of Bratislava
Dag 19-20: Praag en/of Brno
Dag 21: Terug in NL.
Vette reis! Worden wel flink wat kilometertjes gok ik :)

Nog een tip als je in Slovenië bent bij Bled: Het meer van Bohinj ligt vlakbij Bled, en is nog veel mooier imo. Ook de Vintgar kloof mag niet ontbreken imo :)

Heb je bewust gekozen voor Krka np in Kroatië? Ik ben ook in Plitvice geweest, en dat is ook werkelijk schitterend :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Van Monaco/Nice naar Geneve kun je ook de Route des Grande Alpes nemen, dwars door de Alpen.
http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes
Dat gaat van Menton (paar km van Monaco naar Thonon Les Bains (aan het meer van Geneve)

Overal langs de route staan wel bordjes met "route des grande alpes" erop.
Ik heb die route in 2015 en deels in 2016 gereden.

De Route Napoleon die Hyperdude postte gaat nog over redelijk "grote" wegen, de Route des Grande Alpes gaat echt over wegen waar normaal niet zoveel verkeer over gaat, en mooie bergpassen :9~
Ziet er uit als een gave route, doe je alleen niet in 1 dag volgens mij :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:25 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Wajo! Ben jij fotograaf? Wat voor camera? Wat een prachtig heldere foto's.
Tnx :)

Ik maak graag kiekjes ja, en dat combineert nu eenmaal prima met mijn andere hobby: reizen *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172083225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 07:47 schreef polariteit het volgende:

Nog een tip als je in Slovenië bent bij Bled: Het meer van Bohinj ligt vlakbij Bled, en is nog veel mooier imo. Ook de Vintgar kloof mag niet ontbreken imo :)

Heb je bewust gekozen voor Krka np in Kroatië? Ik ben ook in Plitvice geweest, en dat is ook werkelijk schitterend :)
Bedankt voor de tips! :)

We kiezen inderdaad bewust voor Krka in plaats van Plitvice. Ik lees dat je in Krka ook mag zwemmen, in Plitvice niet, en de algemene ervaringen die ik op tripadvisor lees is dat Plitvice veel te massaal is. Als je wilt genieten moet je écht vroeg zijn, voordat de honderden japanners uit de bussen worden geladen. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt :7
pi_172083369
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:04 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! :)

We kiezen inderdaad bewust voor Krka in plaats van Plitvice. Ik lees dat je in Krka ook mag zwemmen, in Plitvice niet, en de algemene ervaringen die ik op tripadvisor lees is dat Plitvice veel te massaal is. Als je wilt genieten moet je écht vroeg zijn, voordat de honderden japanners uit de bussen worden geladen. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt :7
Moah, de watervallen van KRKa zijn net zo uitgemolken hoor en in de praktijk zwart van mensen die erin zwemmen. Enige leuke vond ik om aan de andere kant in het meer te zwemmen, ijskoud, maar superschoon bergwater.

Waarom eigenlijk niet via Albanie naar Griekenland en dan weer omhoog?

Oh trouwens ben ik altijd met een leasebak gegaan, nooit problemen gehad, zolang se verzekering maar in orde is.
.
pi_172084369
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:04 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! :)

We kiezen inderdaad bewust voor Krka in plaats van Plitvice. Ik lees dat je in Krka ook mag zwemmen, in Plitvice niet, en de algemene ervaringen die ik op tripadvisor lees is dat Plitvice veel te massaal is. Als je wilt genieten moet je écht vroeg zijn, voordat de honderden japanners uit de bussen worden geladen. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt :7
Dat massale klopt wel, het was stervensdruk in plitvice toen ik daar was. Echter zodra ik wat verder op de wandelpaden ging viel dat ook wel weer mee trouwens :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172085135
Afgelopen zomer was ik met een vriend ook naar de Plitvice-meren geweest, en je moet echt wel vroeg komen: we hebben van 11:00 tot 13:00 in de rij gestaan voor de kassa's. Daarna versprijdt het zich wel weer een beetje, maar bij de grote en mooiste meren direct in het begin blijft het aardig druk. Ga je voor de langste wandeling, die om de grote meren heen, dan is het heerlijk rustig - totdat je bij het punt aankomt dat je met een bootje over moet steken (die andere mensen ook heen hebben genomen, of met een treintje zijn gegaan). Daar hebben we weer een uur in de rij gestaan.

Erg mooi park hoor, maar het stikt ook van de toeristen. Veel anders is er in die omgeving ook niet te doen, dan krijg je dat :P Wij hebben er 2 dagen op een camping gestaan; de tweede dag hebben we nog een korte tour door een zetje (druipsteen)grotten gedaan waarvan wat flyers op de camping lagen. Bleek toevallig nog best wel aardig - je moet alleen wel weten dat het er zit.
pi_172085363
Zelf zit ik ook een route te overwegen die wat op die van ufopiloot lijkt; eerst naar de Dolomieten voor wat wandelen en via ferrata, dan de de Adriatische kust (vorig jaar daar al gezeten dus daar heb ik al het nodige gezien) of direct naar Bulgarije, of doorrijden en via Griekenland (Zikos-kloof trok al mijn aandacht). En via de Zwarte Zee en Roemenië weer terug.

Maar zoals ik in een ander reistopic aangaf, zit ik alleen te dobben over met welke auto ik dat wil doen. De ene is traag en klein en niet superbetrouwbaar maar wel ontzettend tof, en de ander is het tegenovergestelde (en van mijn ouders). Ik weet nog niet hoe graag ik wil dat het rondje gaat lukken :@
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:46:21 #264
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172085947
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:25 schreef Dingest het volgende:
...
Maar zoals ik in een ander reistopic aangaf, zit ik alleen te dobben over met welke auto ik dat wil doen. De ene is traag en klein en niet superbetrouwbaar maar wel ontzettend tof, en de ander is het tegenovergestelde (en van mijn ouders). Ik weet nog niet hoe graag ik wil dat het rondje gaat lukken :@
Niet "superbetrouwbare", trage autootjes zijn geschikt voor een weekendje Eifel/Ardennen. Griekenland/Bulgarije en verder, zou ik op mijn auto willen kunnen vertrouwen. En een beetje door willen rijden.
Lijkt mij dan. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172086114
Zelf doe ik het dus vooral liever met een leuke auto :Y Zelf kan ik best wat dingen repareren, maar dan nog zou ik wel moeten accepteren dat mijn bestemming kan zijn 'daar waar-ie er compleet mee ophoudt'.

Edit: na wat uitwerken denk ik dat het een loos punt is; zoals ik het nu gepland heb gaat sowieso niet in 3 weken passen :')

[ Bericht 27% gewijzigd door Dingest op 01-07-2017 16:27:35 ]
pi_172141967
Dank voor de tips, weer. Auto heeft net een beurt gehad dus de pech maak ik mij niet zo druk om gelukkig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet via Albanie naar Griekenland en dan weer omhoog?

De stops in Bulgarije zijn voor familie-bezoekjes en een verjaardag, vandaar de rare twist en 2x een bezoek aan Bulgarije in de planning. Via Albanië naar beneden naar Griekenland is zonder die bezoekjes dan inderdaad logischer :P
pi_172458124
Wij hadden best wel mazzel bij Plitvice denk ik dan. We hadden niet echt een rij voor de boottickets en konden vrij snel de boot op (ook terug). Verder bij het wandelen wel wat drukte, maar als je het een beetje timed (wat langer wachten ergens of juist even doorstappen) zit je niet altijd in de mensenmassa. Ik heb er zelfs foto's van zonder mensen er op :'( Maar het is er wel heel mooi ja, dat wel. Parkeren was volgens mij wel wat lastig, wij stonden gewoon ergens langs een weg.

Wij gaan dit jaar proberen een rondje in Schotland te doen, heeft iemand daar ervaring mee of tips van must see dingen? We willen door de highlands en (een deel) North Coast 500 doen.
pi_172461131
Edinburgh is wel tof, en afhankelijk van wat je daar wilt zien prima in 1 dag te doen. De stad zelf is niet zo heel groot, maar ga je Edinburgh Castle in en Arthur's Seat op dan zit je dag al redelijk vol. Er is ook een dierentuin met pandaberen, maar de panda's zijn nogal schuw (en lui). Iets onder Edinburgh ligt Roselyn Chapel; nu bekend uit The Da Vinci Code maar op zichzelf ook wel de moeite waard.
De grootste stad van Schotland, Glasgow, heeft ook vast wat te bieden maar daar ben ik niet zo bekend mee :+

Isle of Skye is ook erg mooi, wel vaak nat :P Wil je daar de echt ruwe stukken natuur zien zal je her en der een stukje moeten wandelen.

Loch Ness an sich is niet zo boeiend, maar er is een geinig museumpje rondom (de zoektocht naar) 'het monster' en het wetenschappelijk onderzoek van het meer zelf in Drumnadrochit. Kost je een uurtje hooguit, de tour is ook in het Nederlands eventueel. Vlak daarbij, 2 km of zo, ligt ook nog Urquhart Castle, was één van de grootste kastelen van Schotland.

De Cairngorms is ook een erg mooi natuurgebied. Uiteraard ook om te wandelen, maar je kunt er ook helemaal omheen/doorheen rijden met het wisselende landschap, en dat kost je ook een goede middag.

Ga je helemaal noordelijk, naar de Orkney Eilanden, dan zijn daar o.a. de ruïnes van Skara Brae; de best bewaard gebleven Neolithische nederzetting in Europa (ouder dan bijv. Stonehenge).

Diverse whiskydestilleerderijen, vooral de kleinere die het nog old-school doen, geven wel excursies en/of proeferijen (bijv. The Famous Grouse Experience in de Glenturret destilleerderij).

De ruïnes van St. Andrews Cathedral in St. Andrews.

'Scotland's Hidden Bunker', een ondergrondse voormalige geheime bunker onder een onschuldig boerderijtje van waaruit ten tijde van de Koude Oorlog een 'nucleaire conflict' commandopost werd gerund. Tegenwoordig dus een museum. Ligt helemaal aan de oostkust, tussen Edinburgh en St. Andrews.

En aan de westkust grofweg tussen Glasgow en Skye heb je nog de Inveraray Jail - een museum van/in een 19de eeuwse gevangenis.

Houdt er wel rekening mee dat de wegen daar in de regel niet opschieten. Weinig snelweg en de rest is bergachtig bochtig. 400-500 kilometer kan al een volle dag rijden zijn.
pi_172461622
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:09 schreef Dingest het volgende:
Edinburgh is wel tof, en afhankelijk van wat je daar wilt zien prima in 1 dag te doen. De stad zelf is niet zo heel groot, maar ga je Edinburgh Castle in en Arthur's Seat op dan zit je dag al redelijk vol. Er is ook een dierentuin met pandaberen, maar de panda's zijn nogal schuw (en lui). Iets onder Edinburgh ligt Roselyn Chapel; nu bekend uit The Da Vinci Code maar op zichzelf ook wel de moeite waard.
De grootste stad van Schotland, Glasgow, heeft ook vast wat te bieden maar daar ben ik niet zo bekend mee :+

Isle of Skye is ook erg mooi, wel vaak nat :P Wil je daar de echt ruwe stukken natuur zien zal je her en der een stukje moeten wandelen.

Loch Ness an sich is niet zo boeiend, maar er is een geinig museumpje rondom (de zoektocht naar) 'het monster' en het wetenschappelijk onderzoek van het meer zelf in Drumnadrochit. Kost je een uurtje hooguit, de tour is ook in het Nederlands eventueel. Vlak daarbij, 2 km of zo, ligt ook nog Urquhart Castle, was één van de grootste kastelen van Schotland.

De Cairngorms is ook een erg mooi natuurgebied. Uiteraard ook om te wandelen, maar je kunt er ook helemaal omheen/doorheen rijden met het wisselende landschap, en dat kost je ook een goede middag.

Ga je helemaal noordelijk, naar de Orkney Eilanden, dan zijn daar o.a. de ruïnes van Skara Brae; de best bewaard gebleven Neolithische nederzetting in Europa (ouder dan bijv. Stonehenge).

Diverse whiskydestilleerderijen, vooral de kleinere die het nog old-school doen, geven wel excursies en/of proeferijen (bijv. The Famous Grouse Experience in de Glenturret destilleerderij).

De ruïnes van St. Andrews Cathedral in St. Andrews.

'Scotland's Hidden Bunker', een ondergrondse voormalige geheime bunker onder een onschuldig boerderijtje van waaruit ten tijde van de Koude Oorlog een 'nucleaire conflict' commandopost werd gerund. Tegenwoordig dus een museum. Ligt helemaal aan de oostkust, tussen Edinburgh en St. Andrews.

En aan de westkust grofweg tussen Glasgow en Skye heb je nog de Inveraray Jail - een museum van/in een 19de eeuwse gevangenis.

Houdt er wel rekening mee dat de wegen daar in de regel niet opschieten. Weinig snelweg en de rest is bergachtig bochtig. 400-500 kilometer kan al een volle dag rijden zijn.
Bedankt voor de tips! Aan de steden willen we niet al te veel tijd spenderen nee, maar een dagje is nog wel mogelijk. Vind zelf de oude kastelen en de natuur interessanter. We zullen misschien wel kleine stukjes wandelen, maar toch vooral rijden. We denken aan ongeveer 10 dagen, dus dan zullen we onze tijd wel goed moeten verdelen denk ik. Ben zelf wel een keer van Aberdeen naar Dover gereden voor werk, maar dat was in de nacht en in de winter. Koos er wel voor om door de bergen te gaan, maar zag dus maar weinig ;)
  maandag 17 juli 2017 @ 14:12:20 #270
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_172483166
Vergeet Culloden battlefield niet. Dat ligt vlakbij Inverness en is mooie Schotse historie. Je kan die mooi combineren met een stukje van de Whisky trail (Glenlivet distillery is gratis). Verder kan je eens naar Fort William en dan eventueel de train naar Maillag nemen (Harry potter trein als je dat wil), tevens kan je daar de hoogste berg van Groot Brittanië beklimmen. Vanuit Maillag kan je eventueel naar Rum, maar daar ben ik verder toentertijd niet geweest.

Tussen Inverness en Ullapool heb je Corrieshalloch Gorge. Een prachtig stukje waterval en zeker een stop waard als je het mij vraagt.

Verder zuidwaards heb je natuurlijk het Wallace monument bij Stirling

En mocht je richting Skye gaan breng dan ook een bezoek aan Eilan Donan Castle.
pi_172483463
Met een paar weken een ruime week de weg op. Richting Kroatië, maar weet niet of het heel reëel is. Vanavond maar even puzzelen.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 17 juli 2017 @ 14:29:02 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172483501
Het tripje voor over twee weken O+ Circa 2500KM

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:15:27 #273
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_172505349
Vrijdag begint mijn trip met 2 vrienden in mijn Volvo V40 uit 1998.
We vertrekken vrijdagavond richting Hannover, gaan daar overnachten middels AirBNB om vervolgens de volgende dag vroeg weg te gaan richting Berlijn, hier zullen we dan 2 nachten verblijven op een camping net buiten de stad.

Na Berlijn gaan we richting Krakau, hier blijven we 3 dagen, inclusief een bezoek aan Auswitch, nadat we uit Polen vertrekken zullen we naar Lviv in Oekraine rijden. Hier verblijven we 2 nachten in een luxe hotel (kost niets :D). Hierna zullen we door het binnenland van Roemenië rijden (door de Karpaten, Transfagarasan) en vanaf daar zien we het eigenlijk wel, misschien zijn we er dan wel zat van en willen we naar huis en anders zijn er nog genoeg opties over (Belgrado, Italië, Balatonmeer).

Iemand nog tips, ideeën, op- of aanmerkingen, aanvullingen?

Hoor graag.
Ajacied.
pi_172509026
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:15 schreef Liftdeur het volgende:
Vrijdag begint mijn trip met 2 vrienden in mijn Volvo V40 uit 1998.
We vertrekken vrijdagavond richting Hannover, gaan daar overnachten middels AirBNB om vervolgens de volgende dag vroeg weg te gaan richting Berlijn, hier zullen we dan 2 nachten verblijven op een camping net buiten de stad.

Na Berlijn gaan we richting Krakau, hier blijven we 3 dagen, inclusief een bezoek aan Auswitch, nadat we uit Polen vertrekken zullen we naar Lviv in Oekraine rijden. Hier verblijven we 2 nachten in een luxe hotel (kost niets :D). Hierna zullen we door het binnenland van Roemenië rijden (door de Karpaten, Transfagarasan) en vanaf daar zien we het eigenlijk wel, misschien zijn we er dan wel zat van en willen we naar huis en anders zijn er nog genoeg opties over (Belgrado, Italië, Balatonmeer).

Iemand nog tips, ideeën, op- of aanmerkingen, aanvullingen?

Hoor graag.
Nice! Ben net terug van een roadtrip (Tsjechië, Roemenië en Servië) met een v40 uit 2001 :)

Alle verplichte zaken aangeschaft (zoals een brandblusser, sleeptouw etc.)?

Zal vanavond wat uitgebreidere tips uiteenzetten :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:55:42 #275
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_172520823
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:10 schreef yosander het volgende:

[..]

Nice! Ben net terug van een roadtrip (Tsjechië, Roemenië en Servië) met een v40 uit 2001 :)

Alle verplichte zaken aangeschaft (zoals een brandblusser, sleeptouw etc.)?

Zal vanavond wat uitgebreidere tips uiteenzetten :P
Haha, brandblusser, veiligheidshesjes en gevarendriehoek zijn al binnen ja.
Sleeptouw is ook verplicht?

En de V40 alles volgehouden?
Hoe waren de wegen in Roemenië? En waar ben je allemaal precies geweest en heb je overnacht?

Ben erg benieuwd, zoveel vragen :D..
Ajacied.
pi_172522372


Dit gaat hem bij mij worden met een maandje. Iemand nog tips voor onderweg?
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:31:21 #277
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172522531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:23 schreef dimmak het volgende:
[ afbeelding ]

Dit gaat hem bij mij worden met een maandje. Iemand nog tips voor onderweg?
Ja. Reis terug via Bosnië :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172530673
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:55 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Haha, brandblusser, veiligheidshesjes en gevarendriehoek zijn al binnen ja.
Sleeptouw is ook verplicht?

En de V40 alles volgehouden?
Hoe waren de wegen in Roemenië? En waar ben je allemaal precies geweest en heb je overnacht?

Ben erg benieuwd, zoveel vragen :D..
Sleeptouw is volgens mij voor Servië verplicht (voor een paar euro bij de Action te krijgen, goedkoper dan online :P).

Wegen waren prima in Roemenië, Vanuit Szeged/Budapest naar Timisoara gereden via een EU-gefinancierde snelweg (net Griekenland: gloednieuw asfalt en geen kip te bekennen :D) en vanuit daar naar Novi Sad (Servië). Van Timisoara naar Servië ging via N-wegen/dorpjes en reken er daar maar niet op een tankstation tegen te komen...uiteindelijk van onze route moeten afwijken en met nog 3 liter in de tank de auto volgegooid in de middle of nowhere voor ¤1,05 de liter :D

Op de bijna lege tank na, geen problemen gehad met de V40 :) al had de airco het soms moeilijk met hoge temperaturen icm een lage snelheid, maar dat vergeven we 'm ;)

Zijn dus niet heel diep Roemenië in geweest, maar viel me alles mee. Belgrado is trouwens leuk om te stappen op de splavs (boten langs de Donau)!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:43:06 #279
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_172543473
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:11 schreef yosander het volgende:

[..]

Sleeptouw is volgens mij voor Servië verplicht (voor een paar euro bij de Action te krijgen, goedkoper dan online :P).

Wegen waren prima in Roemenië, Vanuit Szeged/Budapest naar Timisoara gereden via een EU-gefinancierde snelweg (net Griekenland: gloednieuw asfalt en geen kip te bekennen :D) en vanuit daar naar Novi Sad (Servië). Van Timisoara naar Servië ging via N-wegen/dorpjes en reken er daar maar niet op een tankstation tegen te komen...uiteindelijk van onze route moeten afwijken en met nog 3 liter in de tank de auto volgegooid in de middle of nowhere voor ¤1,05 de liter :D

Op de bijna lege tank na, geen problemen gehad met de V40 :) al had de airco het soms moeilijk met hoge temperaturen icm een lage snelheid, maar dat vergeven we 'm ;)

Zijn dus niet heel diep Roemenië in geweest, maar viel me alles mee. Belgrado is trouwens leuk om te stappen op de splavs (boten langs de Donau)!
Super, bedankt voor deze informatie. ^O^
Gisteren de auto volgepakt en nu nog even 2 dagen werken om vervolgens morgenavond te vertrekken.
Ben ergens benieuwd en toch voel ik ook wel een beetje gezonde spanning :D is toch wel een avontuur. Wij zaten er sowieso aan te denken om een jerrycan mee te nemen om een beetje reserve achter de hand te hebben, maar heb ook weer geen zin in een naar benzinedamp stinkende auto.

Maar goed, zal proberen jou (jullie) langs deze weg een beetje op te hoogte te houden.
Ajacied.
pi_172543914
quote:
maar heb ook weer geen zin in een naar benzinedamp stinkende auto.
Als je een goed afgesloten jerrycan hebt, heb je daar toch geen last van?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172544850
Er zijn daar in de Balkan-hoek volgens mij wel grensovergangen waarbij je geen benzine - afgezien die in het systeem van de auto zelf zit :+ - mee mag nemen/in mag voeren (mocht je gecontroleerd worden).
  donderdag 20 juli 2017 @ 10:16:38 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172544872
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:14 schreef Dingest het volgende:
Er zijn daar in de Balkan-hoek volgens mij wel grensovergangen waarbij je geen benzine - afgezien die in het systeem van de auto zelf zit :+ - mee mag nemen/in mag voeren (mocht je gecontroleerd worden).
Nog nooit van gehoord en nog nooit meegemaakt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172545255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord en nog nooit meegemaakt.
Toen we destijds de Carbage Run reden in die hoek heb ik het opgezocht, kan zo snel alleen nu nog dit overzicht vinden: https://www.vangent.nl/blogs/opletten-met-jerrycans-brandstof. Ik weet niet of het sindsdien versoepelt is, meeste landensites geven hier geen informatie (meer) over. Zal best kunnen dat er niet zo moeilijk over gedaan wordt, als je überhaupt al gecontroleerd wordt, maar een gewaarschuwd mens etc.
  donderdag 20 juli 2017 @ 10:40:23 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172545294
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Toen we destijds de Carbage Run reden in die hoek heb ik het opgezocht, kan zo snel alleen nu nog dit overzicht vinden: https://www.vangent.nl/blogs/opletten-met-jerrycans-brandstof. Ik weet niet of het sindsdien versoepelt is, meeste landensites geven hier geen informatie (meer) over. Zal best kunnen dat er niet zo moeilijk over gedaan wordt, als je überhaupt al gecontroleerd wordt, maar een gewaarschuwd mens etc.
Bulgarije : Verboden

Mijn ervaring is toch anders :D _O-

Sowieso is het behoorlijk nutteloos om anno 2017 nog extra brandstof mee te nemen. Wanneer je hedendaags nog zonder naft komt te zitten dan verdien je het gewoon.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172545397
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Bulgarije : Verboden

Mijn ervaring is toch anders :D _O-

Sowieso is het behoorlijk nutteloos om anno 2017 nog extra brandstof mee te nemen. Wanneer je hedendaags nog zonder naft komt te zitten dan verdien je het gewoon.
Wat de wet zegt en wat de praktijk willen natuurlijk nog wel eens twee verschillende zaken zijn :+ Maar brandstof is een accijnsproduct - net als sigaretten en alcohol - dus het is wel logisch dat hier in-/uitvoerregels over zijn.

Mijn auto heeft een tankinhoud van 21 liter (en begint bij 15 al te zeuren dat-ie leeg is). 250 snelwegkilometers en ik kan tanken, dan is het op een lange reis via de binnenwegen soms wel handig/geruststellend :P Bij een grensovergang is het idd nergens voor nodig, daar zijn altijd wel tankstations te vinden. Gewoon aan de goedkopste kant tanken.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 11:00:13 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172545647
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:14 schreef Dingest het volgende:
Er zijn daar in de Balkan-hoek volgens mij wel grensovergangen waarbij je geen benzine - afgezien die in het systeem van de auto zelf zit :+ - mee mag nemen/in mag voeren (mocht je gecontroleerd worden).
Klopt, Kalingrad-Polen is ook zoiets. De Passat B3 is daar erg populair, die heeft een 80 of 90L tank.

Ze zetten daar de auto op een krik om zoveel mogelijk in de tank te druppelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172546004
Hongarije: verboden
https://www.anwb.nl/vakantie/hongarije/informatie/tanken

Servië: toegestaan mits redelijke hoeveelheid en invoerrechten
https://www.anwb.nl/vakantie/servie/informatie/tanken

Al weet ik niet wat deze regels in de praktijk betekenen :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_172555755
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:12 schreef ArannaeCor het volgende:
Vergeet Culloden battlefield niet. Dat ligt vlakbij Inverness en is mooie Schotse historie. Je kan die mooi combineren met een stukje van de Whisky trail (Glenlivet distillery is gratis). Verder kan je eens naar Fort William en dan eventueel de train naar Maillag nemen (Harry potter trein als je dat wil), tevens kan je daar de hoogste berg van Groot Brittanië beklimmen. Vanuit Maillag kan je eventueel naar Rum, maar daar ben ik verder toentertijd niet geweest.

Tussen Inverness en Ullapool heb je Corrieshalloch Gorge. Een prachtig stukje waterval en zeker een stop waard als je het mij vraagt.

Verder zuidwaards heb je natuurlijk het Wallace monument bij Stirling

En mocht je richting Skye gaan breng dan ook een bezoek aan Eilan Donan Castle.
Thanks! Ziet er ook goed uit inderdaad!
pi_172555893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:15 schreef Liftdeur het volgende:
Vrijdag begint mijn trip met 2 vrienden in mijn Volvo V40 uit 1998.
We vertrekken vrijdagavond richting Hannover, gaan daar overnachten middels AirBNB om vervolgens de volgende dag vroeg weg te gaan richting Berlijn, hier zullen we dan 2 nachten verblijven op een camping net buiten de stad.

Na Berlijn gaan we richting Krakau, hier blijven we 3 dagen, inclusief een bezoek aan Auswitch, nadat we uit Polen vertrekken zullen we naar Lviv in Oekraine rijden. Hier verblijven we 2 nachten in een luxe hotel (kost niets :D). Hierna zullen we door het binnenland van Roemenië rijden (door de Karpaten, Transfagarasan) en vanaf daar zien we het eigenlijk wel, misschien zijn we er dan wel zat van en willen we naar huis en anders zijn er nog genoeg opties over (Belgrado, Italië, Balatonmeer).

Iemand nog tips, ideeën, op- of aanmerkingen, aanvullingen?

Hoor graag.
Goede reis en veel plezier alvast! Persoonlijk zou ik meteen door naar Berlijn gaan, da's niet zo ver. Wat betreft Roemenië heb je inderdaad goede wegen. Uiteraard ook slechte plekken, ligt er aan waar je rijdt. Let wel even op want soms rijdt er achter een heuvel opeens een paard met wagen, die gaan niet zo vlot zoals je begrijpt ;)
pi_172556738
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:23 schreef dimmak het volgende:
[ afbeelding ]

Dit gaat hem bij mij worden met een maandje. Iemand nog tips voor onderweg?
Wat Dven zei; ga via Bosnië voor het deel wat je anders toch dubbel doet (en strikt genomen kom je dan door een klein stukje B&H, maar dat terzijde :P). Bij de Plitvice-meren bij Bihac de grens over, en dan via Mostar (plaatsje van historisch belang) naar Dubrovnik.
In geval van kamperen; niet de camping in Dubrovnik pakken, die is stervensduur. Wij stonden vorig jaar iets zuidelijker (Kupari, volgens mij) en dat scheelde 30 euro (en prima busverbinding naar Dubrovnik).

Over de Plitvice-meren is al het e.e.a. geschreven in dit topic, en dat lijkt ook al één van je stops te zijn. Algemene tip dus: vroeg komen. Heb je een dagje extra bij Dubrovnik kan je ook nog naar Montenegro, naar de baai van Kotor. Heen om de baai rijden, terug met de veerpont. Het plaatjes Kotor is erg leuk en historisch; je kan de oude verdedigingswerken omhoog lopen, maar neem wel water mee dan. Het is een aardige klim - 260 meter aan trappen lopen - en het kan er best warm zijn.

Tussen Dubrovnik en Pula ligt ook nog Split, het oude paleis van Diocletianus. Iets buiten Split liggen de restanten van een Romeinse nederzetting die imho best de moeite waard was (reisboekjes verschillen onderling van mening).

Wil je wat wandelen kan je in de Paklenica-kloof op en neer; in principe een heel makkelijk pad - rechttoe rechtaan met alleen in het begin wat groter hoogteverschil - maar je kunt het jezelf ook moeilijker maken door een zijroute te nemen die een meter of 500 omhoog klimt en afdaalt naar het eindpunt. Langs de hoofdroute ook nog een kleine excursie wat grotten in, maar die zijn alleen geopend tot het begin van de middag.

Het eiland Pag is ook een leuk alternatief stukje rijden, waarin je in een compleet maanachtig desolaat landschap komt (brug aan de zuidkant, veerpont aande NO-kant). Er worden schapen gehoed en de kaas ervan wordt gezien als een lekkernij.

Volgens mij is er ook wel een Kroatië-topic hier in TRV, daar staan wellicht ook wat andere tips in.

In Slovenië is de regio Bled ook populair bij natuurliefhebbers.
pi_172566580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:43 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Super, bedankt voor deze informatie. ^O^
Gisteren de auto volgepakt en nu nog even 2 dagen werken om vervolgens morgenavond te vertrekken.
Ben ergens benieuwd en toch voel ik ook wel een beetje gezonde spanning :D is toch wel een avontuur. Wij zaten er sowieso aan te denken om een jerrycan mee te nemen om een beetje reserve achter de hand te hebben, maar heb ook weer geen zin in een naar benzinedamp stinkende auto.

Maar goed, zal proberen jou (jullie) langs deze weg een beetje op te hoogte te houden.
Veel plezier ^O^
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_172567452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:36 schreef Dingest het volgende:

[..]

Wat Dven zei; ga via Bosnië voor het deel wat je anders toch dubbel doet (en strikt genomen kom je dan door een klein stukje B&H, maar dat terzijde :P). Bij de Plitvice-meren bij Bihac de grens over, en dan via Mostar (plaatsje van historisch belang) naar Dubrovnik.
In geval van kamperen; niet de camping in Dubrovnik pakken, die is stervensduur. Wij stonden vorig jaar iets zuidelijker (Kupari, volgens mij) en dat scheelde 30 euro (en prima busverbinding naar Dubrovnik).

Over de Plitvice-meren is al het e.e.a. geschreven in dit topic, en dat lijkt ook al één van je stops te zijn. Algemene tip dus: vroeg komen. Heb je een dagje extra bij Dubrovnik kan je ook nog naar Montenegro, naar de baai van Kotor. Heen om de baai rijden, terug met de veerpont. Het plaatjes Kotor is erg leuk en historisch; je kan de oude verdedigingswerken omhoog lopen, maar neem wel water mee dan. Het is een aardige klim - 260 meter aan trappen lopen - en het kan er best warm zijn.

Tussen Dubrovnik en Pula ligt ook nog Split, het oude paleis van Diocletianus. Iets buiten Split liggen de restanten van een Romeinse nederzetting die imho best de moeite waard was (reisboekjes verschillen onderling van mening).

Wil je wat wandelen kan je in de Paklenica-kloof op en neer; in principe een heel makkelijk pad - rechttoe rechtaan met alleen in het begin wat groter hoogteverschil - maar je kunt het jezelf ook moeilijker maken door een zijroute te nemen die een meter of 500 omhoog klimt en afdaalt naar het eindpunt. Langs de hoofdroute ook nog een kleine excursie wat grotten in, maar die zijn alleen geopend tot het begin van de middag.

Het eiland Pag is ook een leuk alternatief stukje rijden, waarin je in een compleet maanachtig desolaat landschap komt (brug aan de zuidkant, veerpont aande NO-kant). Er worden schapen gehoed en de kaas ervan wordt gezien als een lekkernij.

Volgens mij is er ook wel een Kroatië-topic hier in TRV, daar staan wellicht ook wat andere tips in.

In Slovenië is de regio Bled ook populair bij natuurliefhebbers.
Thnx, ik zal het meenemen!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172567887
Volgende week deze route:

Boekarest, Vama Veche, Transfăgărășan ( _O_ ), Sibiu en we eindigen in Cluj.
Iemand met tips voor onderweg? Dingen om niet te missen?

  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 16:37:34 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176347601
*kick*

Er zijn vast wat mooie roadtrips bijgekomen in het afgelopen half jaar :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_182650016
UPJE! Iemand nog een mooie trip gemaakt deze zomer?

Ik heb nog een 'klein' tripje gemaakt met werk, maar was erg mooi al zeg ik het zelf! De herfstkleuren maken de natuur prachtig. Nadat ik in Noord-Ierland had geleverd ben ik gauw naar The Dark Hedges gegaan (oftewel The Kingsroad van Game of Thrones). Erg mooi, helaas mag je er niet met de auto rijden. Gauw wat foto's gemaakt en toen door want moest de boot halen van Belfast naar Cairnryan in Schotland (ongeveer 2:15 uur).
Omdat het helaas al snel donker werd daar moest ik wel aardig doorrijden. In Schotland nog gauw door Galloway Forest Park gereden (klein stukje maar). Maar wel lekker rustig (de kustroute die ik de heenweg had was een stuk drukker) en mooie natuur.
En wat ik eigenlijk wilde zien: The Lake District in Engeland. Daar ben ik via Keswick naar Windermere gereden. Vanaf daar de Kirkstone Pass richting Penrith. En was erg verrast hoe mooi het daar is. Helaas af en toe wat regen en door de bewolking kon ik niet meer hele zuivere foto's uit de hand schieten helaas. Paar erg smalle weggetjes moeten rijden, was wel weer spannend met m'n werkbus (7,4 meter lang). Maar zeker een aanrader!
Op de snelweg daarna erg veel werkzaamheden gehad, leek wel Duitsland. Moest 5!!!x van de snelweg af en niet altijd stond de omleiding goed aangegeven dus de terugreis duurde daardoor helaas wat langer.

Hier wat pics:

The Dark Hedges


Galloway Forest Park



The Lake District




Kirkstone Pass (The Lake District)











[ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 21-10-2018 16:16:40 ]
pi_184964588
Dit jaar in grote lijnen mijn roadtrip ook bepaald.

Plan: Rondje Scandinavie



Tussenstop in Warschau, autoshow in Wit Rusland bekijken, dan de Baltische staten door (combi natuur en steden), overtocht naar Finland.
Daar via de oostkant/meren naar boven, varen op de meren, beren spotten in het bos, wildkamperen enz om uiteindelijk bij de Noordkaap uit te komen.
Vanaf daar via de Lofoten weer oostelijk te gaan en door midden-Zweden weer naar beneden.
pi_184968740
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
UPJE! Iemand nog een mooie trip gemaakt deze zomer?

Ik heb nog een 'klein' tripje gemaakt met werk, maar was erg mooi al zeg ik het zelf! De herfstkleuren maken de natuur prachtig. Nadat ik in Noord-Ierland had geleverd ben ik gauw naar The Dark Hedges gegaan (oftewel The Kingsroad van Game of Thrones). Erg mooi, helaas mag je er niet met de auto rijden. Gauw wat foto's gemaakt en toen door want moest de boot halen van Belfast naar Cairnryan in Schotland (ongeveer 2:15 uur).
Omdat het helaas al snel donker werd daar moest ik wel aardig doorrijden. In Schotland nog gauw door Galloway Forest Park gereden (klein stukje maar). Maar wel lekker rustig (de kustroute die ik de heenweg had was een stuk drukker) en mooie natuur.
En wat ik eigenlijk wilde zien: The Lake District in Engeland. Daar ben ik via Keswick naar Windermere gereden. Vanaf daar de Kirkstone Pass richting Penrith. En was erg verrast hoe mooi het daar is. Helaas af en toe wat regen en door de bewolking kon ik niet meer hele zuivere foto's uit de hand schieten helaas. Paar erg smalle weggetjes moeten rijden, was wel weer spannend met m'n werkbus (7,4 meter lang). Maar zeker een aanrader!
Op de snelweg daarna erg veel werkzaamheden gehad, leek wel Duitsland. Moest 5!!!x van de snelweg af en niet altijd stond de omleiding goed aangegeven dus de terugreis duurde daardoor helaas wat langer.

Hier wat pics:

The Dark Hedges
[ afbeelding ]

Galloway Forest Park
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

The Lake District
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kirkstone Pass (The Lake District)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto's!

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:46 schreef DJSmiley het volgende:
Dit jaar in grote lijnen mijn roadtrip ook bepaald.

Plan: Rondje Scandinavie

[ afbeelding ]

Tussenstop in Warschau, autoshow in Wit Rusland bekijken, dan de Baltische staten door (combi natuur en steden), overtocht naar Finland.
Daar via de oostkant/meren naar boven, varen op de meren, beren spotten in het bos, wildkamperen enz om uiteindelijk bij de Noordkaap uit te komen.
Vanaf daar via de Lofoten weer oostelijk te gaan en door midden-Zweden weer naar beneden.
Mooie trip, wil zelf ook zoiets nog eens doen :) Hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken?

En ik neem aan dat je beren gaat spotten vanuit zo'n betaalde schuilhut? Lijkt me anders godsonmogelijk om ze tegen te komen... :)

Ik ben net terug van een roadtripje Zuidelijk Australie, erg gaaf. Zal binnenkort eens een route plaatsen, inclusief wat foto's :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_184970935
Leuk dat er weer wat geplaatst wordt hier!

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:46 schreef DJSmiley het volgende:
Dit jaar in grote lijnen mijn roadtrip ook bepaald.

Plan: Rondje Scandinavie

[ afbeelding ]

Tussenstop in Warschau, autoshow in Wit Rusland bekijken, dan de Baltische staten door (combi natuur en steden), overtocht naar Finland.
Daar via de oostkant/meren naar boven, varen op de meren, beren spotten in het bos, wildkamperen enz om uiteindelijk bij de Noordkaap uit te komen.
Vanaf daar via de Lofoten weer oostelijk te gaan en door midden-Zweden weer naar beneden.
Aaah heerlijk rondje! Ik ben vorige winter naar de Noordkaap gereden, mocht je dat gemist hebben :P

Met watvoor auto ga je/gaan jullie? Zit er ook aan te denken om deze zomer te gaan, maar m'n vriendin heeft niet zo heel veel vakantie tijd dus dan kunnen we niet zo ver helaas. Maar even kijken wat we doen, meestal plannen we het pas kort van te voren.

Vond zelf de Baltische staten niet zo heel interessant qua natuur. De steden zijn wel mooi. Ben voor werk een keer naar Tallinn gereden en dan is de hele route wel wat saai, veelal rechtdoor. Maar jij maakt nog een uitstapje richting de kust, dat heb ik niet gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:37 schreef polariteit het volgende:

[..]

Mooie foto's!

[..]

Mooie trip, wil zelf ook zoiets nog eens doen :) Hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken?

En ik neem aan dat je beren gaat spotten vanuit zo'n betaalde schuilhut? Lijkt me anders godsonmogelijk om ze tegen te komen... :)

Ik ben net terug van een roadtripje Zuidelijk Australie, erg gaaf. Zal binnenkort eens een route plaatsen, inclusief wat foto's :)
Thanks! En heel gaaf, graag een verslag maken :9 Mijn broer zit nu voor 2 maanden in Nieuw Zeeland, heeft net een campertje gekocht daar.
pi_184971223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Leuk dat er weer wat geplaatst wordt hier!

[..]

Aaah heerlijk rondje! Ik ben vorige winter naar de Noordkaap gereden, mocht je dat gemist hebben :P

Met watvoor auto ga je/gaan jullie? Zit er ook aan te denken om deze zomer te gaan, maar m'n vriendin heeft niet zo heel veel vakantie tijd dus dan kunnen we niet zo ver helaas. Maar even kijken wat we doen, meestal plannen we het pas kort van te voren.

Vond zelf de Baltische staten niet zo heel interessant qua natuur. De steden zijn wel mooi. Ben voor werk een keer naar Tallinn gereden en dan is de hele route wel wat saai, veelal rechtdoor. Maar jij maakt nog een uitstapje richting de kust, dat heb ik niet gedaan
Ik ga t wel zien. Het schiereiland in Litouwen zag er wel mooi uit. Talibn lijkt me ook wel mooi

Kwa auto: met mn oude Skoda Octavia 1.9TDI uit 2005.
Afschrijving is nihiel, want ik had m bij 300k al afgeschreven. Maa hij blijft rijden dus ideaal voor dit soort lange tripjes. Nu 417k op de teller, tegen de tijd dat ik terug kom zit ik denk ik over de 450k.
Maar ach, zolang ie wat tlc krijgt (en olie) kan ie dat vast!
pi_184971358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:46 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ik ga t wel zien. Het schiereiland in Litouwen zag er wel mooi uit. Talibn lijkt me ook wel mooi

Kwa auto: met mn oude Skoda Octavia 1.9TDI uit 2005.
Afschrijving is nihiel, want ik had m bij 300k al afgeschreven. Maa hij blijft rijden dus ideaal voor dit soort lange tripjes. Nu 417k op de teller, tegen de tijd dat ik terug kom zit ik denk ik over de 450k.
Maar ach, zolang ie wat tlc krijgt (en olie) kan ie dat vast!
Ah dat zijn nog de degelijke! Beetje zoals de Audi waar ik mee was, die had ook 460k :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')