Klopt, was een beste klim nog! Kwam ook daar een bus met Aziaten tegen, die stonden erg raar te kijken dat ik daar met een flinke werkbus de toerist kwam uithangen haha.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De 50 loopt daar ook naar boven.
Maar werkbus? Goed gereedschap is het halve werk.
[ afbeelding ]
Vlakbij heb je ook nog dat oude steile stukkie naar beneden vanaf het Stalheim Hotel richting Gudvangen. Geschikter voor fietsje dan voor busje.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dit was nog voordat ik de de 50 pakte, maar wel daar in de buurt. De Naerøyfjorden. Ik heb het smalle weggetje tot het einde afgereden (FV241)....
Dat ziet er wat lastiger uit voor een bus ja haha! Trollstigen al gedaan trouwens? Staat ook nog op m'n lijstje.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vlakbij heb je ook nog dat oude steile stukkie naar beneden vanaf het Stalheim Hotel richting Gudvangen. Geschikter voor fietsje dan voor busje.
Foto van Google:
[ afbeelding ]
Alleen het eerste steile stukkie vanuit Åndalsnes tot uitzichtspunt. Was zo druk met campers dat we zijn omgedraaid.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...Trollstigen al gedaan trouwens? Staat ook nog op m'n lijstje.
Campers (en wielrenners) op bergpassen zouden moeten worden afgeschoten opgeblazen.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alleen het eerste steile stukkie vanuit Åndalsnes tot uitzichtspunt. Was zo druk met campers dat we zijn omgedraaid.
Ah da's wel zonde ja!quote:Op zondag 26 juni 2016 09:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alleen het eerste steile stukkie vanuit Åndalsnes tot uitzichtspunt. Was zo druk met campers dat we zijn omgedraaid.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:08 schreef Hyperdude het volgende:
Die eerste route, door Frankrijk, is mijn naar huis route.
Als ik toch eens Duitsland probeer heb ik het bij Straatsburg meestal zo gehad dat ik daar alsnog naar Frankrijk oversteek. Péage kost wat, maar Straatsburg-Metz is lekker rustig (kom daar meestal in het weekend, door de week weet ik niet) en schiet goed op.
Dankje! Heb even gekeken wat het extra kost wat tol betreft. Basel - Luxemburg is maar 9,50. Dat neem ik dan wel voor liefquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die route zou ik dan ook pakken inderdaad. Ik ben een keer binnen 2 dagen naar Oulu in Finland gereden (via Zweden), dus je kunt er denk ik wel in 3 dagen zijn als je een beetje je best doet. Maar dat stuk Zweden langs de kust is echt een heel lang stuk en hoewel het mooi is, is het niet heel denderend nee. Dat heb je pas in Noorwegen. De stukken door Duitsland en Denemarken zijn zo kort, maar ook saai.
[..]
Zou ook die eerste route pakken. Lekker voltanken in Luxemburg. Vergeet niet een vignet voor Zwitserland te kopen (rond de 40 euro, kan op de grens of bij een tankstation, of bij de ANWB).
[..]
Pics?
Goede vraag! Op dit moment spreekt Scandinavië/ Oost - Europa mij aan, maar ook Australië, USA. Veel zoveelquote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker niet! Wel al iets van een idee welke kant je op wilt?
Haha dat ken ik wel ja! Australië, Nieuw Zeeland, USA en Canada spreken mij ook erg aan! Maar zit nu toch wel sterk aan Noorwegen te denken, dat is tot nu toe wel 1 van de mooiste landen van Eurpa die ik heb gezien (samen met de hele Alpenrits > FR, CH, IT, A). Oost Europa heb ik persoonlijk niet zo heel veel mee. Ben wel voor werk vaak in Polen en Tsjechië geweest en 2x naar Bulgarije.quote:Op maandag 27 juni 2016 20:55 schreef roos85 het volgende:
[..]
Goede vraag! Op dit moment spreekt Scandinavië/ Oost - Europa mij aan, maar ook Australië, USA. Veel zoveel
Anders even Fogel DM'enquote:Op donderdag 30 juni 2016 23:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met het rijden in de winter in Noorwegen? Ik ben meerdere keren in Scandinavië geweest in de winter, maar dan vooral op de doorgaande wegen en die waren goed te doen (ondanks een laagje sneeuw). Maar hoe zit dat als je bijvoorbeeld van Bergen naar Oslo rijdt door de bergen? Lijkt me namelijk een hele vette trip om te doen. Maar moet ik daar een 4x4 voor nemen of lukt dat ook met de RWD op goede winterbanden? Of toch spijkerbanden huren? Mocht je er ervaring mee hebben, pics zijn sowieso welkom
Thanks! Dat is wel iets waar ik mee kan. Mijn BMW heeft wel al een LPG tank achterin en als ik de benzinetank vol kieper zit er ook nog 81 liter benzine in. Heb alleen nog met werkbussen (FWD en RWD) gereden daar en toen was FWD juist een nadeel, kwam een heuveltje echt heel moeilijk op. Maar die hebben weer een ander gewichtsverdeling natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 09:52 schreef Fogel het volgende:
Met fatsoenlijke winterbanden kom je een heel eind, zolang je gewoon rustigaan doet. Bij rwd is het wel aan te raden om wat extra gewicht achterin te gooien. Een collega van me reed altijd met zo'n 100kg aan beton achterin.
Spijkerbanden heb je echt zelden nut van, die geven goede grip op ijs, maar daar heb je echt maar een paar dagen per jaar last van en die dagen kan je er ook gewoon voor kiezen om niet te rijden.
Hoe gewoon rekening met een stuk langere remweg dan je gewend bent, neem gas terug vóór de bochten, bergaf zoveel mogelijk op de motor remmen en dan komt het allemaal wel goed. Geen haast hebben werkt het best, als je wel haast hebt lig je zo van de weg af en dan duurt het veel langer en het is duurder
Ik weet dat ze hier niet te gebruiken zijn (totaal nutteloos ook), maar heb weleens gelezen dat mensen ze huren. Vroeg me dus af of dat het waard is. Maar dan zouden mijn sneeuwkettingen genoeg moeten zijn (heb een setje dat makkelijk om te leggen is eventueel). Op de wintersport dit jaar ging het overigens ook prima. Beetje slippen vanuit stilstand bergop, maar viel me echt heel erg mee. Ging daarvoor vaak met een quattro op vakantie, wat ook erg leuk wasquote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:35 schreef Fogel het volgende:
Ik heb op een auto spijkerbanden en op de ander niet. Mijn (ex)vrouw zweert bij spijkerbanden maar ik vind het weinig uitmaken. Ze heeft wel een vrij lichte auto, misschien dat dat het verschil maakt dat ze claimde af en toe moeilijk de berg op te komen met de winterbanden zonder spijkers. Nu met is het geen probleem.
Spijkerbanden mag je niet in Nederland of Duitsland de weg mee op, dus waarom zou je er in investeren als je net zo goed goede winterbanden zonder kan kopen die je wel gewoon overal mag gebruiken?
Er zit overigens blijkbaar wel verschil tussen de 'EU-banden' en de 'Nordic' versies. En die laatste wil je natuurlijk hebben.
Lofoten zijn prachtigquote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De laatste 1000 km is zonde van je tijd.
En dan moet je ook nog terug
Over 4 weken Lofoten
Eeehm alle? Of in ieder geval wat pics please!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lofoten zijn prachtig
Ik heb heel wat roadtrips gemaakt maar mijn favorieten zijn:
-Westkust Amerika (Vegas, Zion, Capitol Reef, Moab, Salt Lake City, Monument Valley, Page, Grand Canyon, LA, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Vegas)
- Scandinavië + Baltische Staten (Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen)
- Balkan (Slovenië, kroatie, bosnie, Servië, Hongarije)
Laat maar weten welke jullie uitgeschreven willen zien
Ben benieuwd! En er komt nog een mooie trip aan dus, lekker bezigquote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:38 schreef MaJo het volgende:
Ik zal morgen wat verslagen typen/foto's plaatsen.
Over 3 maanden gaan we naar Oost-Canada en Noord-Oost VS, zal dan ook een verslagje plaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |