Klopt maar volgens het kaartje van Bladwijzer moet dat stuk 095 zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo zeker van. Blauwkapel is fort maar ook een spoorknooppunt (ook wel afgekort tot bkp). De lijn Hilversum-Lunetten kruist daar de lijn Utrecht-Amersfoort. In de meldingssamenvatting staat:
[..]
Ik weet niet hoe ik dat exact moet lezen, maar het eerste stuk, "Hilversum - Blauwkapel" is een spoortraject, namelijk van station Hilversum tot knooppunt Blauwkapel. Geen idee wat de 2,3 Hilversum is, maar zou het 2,3 kilometer van station Hilversum kunnen zijn? Klopt dat met de plaats van aanrijding?
In de volledige melding wordt ook nog eens expliciet "Adres Hilversum" genoemd. Daarom vermoed ik dat de term Blauwkapel hier alleen wordt gebruikt ter aanduiding van het spoortraject en niet als locatie van de aanrijding. Ik denk dat je niet te snel moet roepen dat deze melding er niets mee te maken heeft.
De melding:
[ afbeelding ]
Das prive en off topic, dus daar ga ik niet op in.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom jij en anderen zich druk maken over die bijzaken.
Het is erg vreemd. Voor buitenstaanders......quote:Op zondag 19 juni 2016 21:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das prive en off topic, dus daar ga ik niet op in.
De melding is die ik zie is "Hilversum-Blauwkapel 2,3 Hilversum" Ik zie nergens een nummer staan. En wat vind je er van dat in de melding "Hilversum" als adres genoemd wordt?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt maar volgens het kaartje van Bladwijzer moet dat stuk 095 zijn.
En had de melding dus 095 2.3 moeten zijn.
Logisch, bij andere ongelukken en aanrijdingen staat vaak een overgang (straatnaam), dat was hier in het bos lastig.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De melding is die ik zie is "Hilversum-Blauwkapel 2,3 Hilversum" Ik zie nergens een nummer staan. En wat vind je er van dat in de melding "Hilversum" als adres genoemd wordt?
Een van die 112-meldingen geeft ook 3.0 aan ipv 2.3quote:Op zondag 19 juni 2016 21:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
de geocode van blauwkapel staat in de 112 melding van de aanrijding
Het punt is dat er meerdere plekken blauwkapel zijn, zou verwarring hebben kunnen geven
quote:Op zondag 19 juni 2016 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt maar volgens het kaartje van Bladwijzer moet dat stuk 095 zijn.
En had de melding dus 095 2.3 moeten zijn.
Klopt precies.quote:Originele Melding:
Pr 1 Spoorongeval (trein-persoon) Hilversum - Blauwkapel 2,3 Hilversum 142091 142171 141761 142131
jaquote:Op zondag 19 juni 2016 21:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Een van die 112-meldingen geeft ook 3.0 aan ipv 2.3
Dat er verwarring zou kunnen zijn geweest had ik ook al eens over nagedacht.
Ik denk daarom ook al dat "Hilversum - Blauwkapel" de aanduiding van het traject is (station Hilversum - Knooppunt Blauwkapel) en dat de melding gewoon klopt. Als de echte locatie van die melding fort Blauwkapel is zou er niet als adres "Hilversum" staan.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Logisch, bij andere ongelukken en aanrijdingen staat vaak een overgang (straatnaam), dat was hier in het bos lastig.
Ja wat wil je nou? Ik kan ook Googelen, let op, bij mij staat er 2,3 en niet 3,0quote:Op zondag 19 juni 2016 21:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
pr 1 hilversum - blauwkapel 3,0 --- en er staat ook een andere tijd bij 05.49
[ afbeelding ]
Maar wat maakt dit uit, dit is een verschil van 700meter, het gaat erom waar ze zich moeten melden, en dat hoeft niet het punt van impact te zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:01 schreef bladwijzer het volgende:
De melding voor de politie was op 3.0
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html
Hilversum Sportpark 3.0
http://www.somda.nl/spotpunten/Noord-Holland/Hilversum/
Het gaat niet om het aantal kilometers van Hilversum maar om de geocode
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geocode_(spoorlijn)
ok volgens mij hebben ze het op twitter ook over 3,0quote:Op zondag 19 juni 2016 21:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja wat wil je nou? Ik kan ook Googelen, let op, bij mij staat er 2,3 en niet 3,0
[ afbeelding ]
twitter:112online twitterde op zaterdag 28-11-2015 om 06:14:35 pr 1 hilversum - blauwkapel 3,0 hilversum letsel. trein vs persoon: Ongeval met letsel in H... https://t.co/EoTOQvLYLQ #gooienvechtstreek reageer retweet
twitter:cop_spotter twitterde op zaterdag 28-11-2015 om 06:00:05 #alarm P1 Hilversum - Blauwkapel 3,0 Hilversum Letsel. Trein vs persoon - Koninginneweg 4, 1217 KX Hilversum, Netherlands reageer retweet
zou kunnen ja - maar ze is door een trein geraakt die uit Utrecht kwamquote:Op zondag 19 juni 2016 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als die 2,3 en 3,0 overigens kilometeraanduidingen zijn dan zal het toch wel over dezelfde melding gaan denk ik. Twee aanrijdingen met een persoon in de nacht, op 700 meter van elkaar. Dat zal toch niet. Misschien dat de machinist zich een paar honderd meter heeft vergist of dat de locatie bij de verkeersregeling van de NS niet helemaal goed is afgelezen. Dat zou volgens mij gewoon kunnen. Dan zou de tweede oproep extra inzet kunnen betreffen met een nauwkeurigere plaatsbepaling.
Het gaat dus wel om de kilometers. De bron die je zelf geeft zegt het al: "kilometrering Hvs-Ln 3.0". Of in gewoon Nederlands: tussen Hilversum en Lunetten na 3.0 kilometer.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:01 schreef bladwijzer het volgende:
De melding voor de politie was op 3.0
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html
Hilversum Sportpark 3.0
http://www.somda.nl/spotpunten/Noord-Holland/Hilversum/
Het gaat niet om het aantal kilometers van Hilversum maar om de geocode
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geocode_(spoorlijn)
Ja en dus? Hilversum-Blauwkapel is het spoortraject, niet noodzakelijkerwijs ook de rijrichting van de trein.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zou kunnen ja - maar ze is door een trein geraakt die uit Utrecht kwam
je hebt gelijkquote:Op zondag 19 juni 2016 22:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het gaat dus wel om de kilometers. De bron die je zelf geeft zegt het al: "kilometrering Hvs-Ln 3.0". Of in gewoon Nederlands: tussen Hilversum en Lunetten na 3.0 kilometer.
[ afbeelding ]
bron: http://www.somda.nl/spotpunten/Noord-Holland/Hilversum/
Het is nu wel duidelijk dat de betreffende melding van 112 met als titel "Hilversum - Blauwkapel 2,3 Hilversum" betekent "Op het traject Hilversum - Blauwkapel, op 2,3 kilometer". Dat is dus gezien de locatie van Hilversum sportpark (zie hierboven) een paar honderd meter van Hilversum sportpark. Dat is toch wel heel erg de plek waar Dascha is aangereden.
deze staat bij het begin vd de Maartensdijkseweg in Hilversumquote:Op zondag 19 juni 2016 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als die 2,3 en 3,0 overigens kilometeraanduidingen zijn dan zal het toch wel over dezelfde melding gaan denk ik. Twee aanrijdingen met een persoon in de nacht, op 700 meter van elkaar. Dat zal toch niet. Misschien dat de machinist zich een paar honderd meter heeft vergist of dat de locatie bij de verkeersregeling van de NS niet helemaal goed is afgelezen. Dat zou volgens mij gewoon kunnen. Dan zou de tweede oproep extra inzet kunnen betreffen met een nauwkeurigere plaatsbepaling.
hahaquote:
Over jou vooral......... Blij dat ik je man niet benquote:
ik heb gemeten vanaf station Hilversum tot aan de spoorwegovergang enquote:Op zondag 19 juni 2016 22:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het gaat dus wel om de kilometers. De bron die je zelf geeft zegt het al: "kilometrering Hvs-Ln 3.0". Of in gewoon Nederlands: tussen Hilversum en Lunetten na 3.0 kilometer.
[ afbeelding ]
bron: http://www.somda.nl/spotpunten/Noord-Holland/Hilversum/
Het is nu wel duidelijk dat de betreffende melding van 112 met als titel "Hilversum - Blauwkapel 2,3 Hilversum" betekent "Op het traject Hilversum - Blauwkapel, op 2,3 kilometer". Dat is dus gezien de locatie van Hilversum sportpark (zie hierboven) een paar honderd meter van Hilversum sportpark. Dat is toch wel heel erg de plek waar Dascha is aangereden.
Dit is de locatie van 3.0, gevonden op basis van de geolocatie (52.1999, 5.1856) van de somda.nl bron die hierboven werd genoemd:quote:Op zondag 19 juni 2016 22:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
deze staat bij het begin vd de Maartensdijkseweg in Hilversum
[ afbeelding ]
Als je het weet mag je het zeggen....quote:
Of er verwarring is geweest over de locatie waardoor de hulpdiensten volgens zeggen pas na een uur arriveerden. Of dat waar is weet ik nietquote:Op zondag 19 juni 2016 22:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je het weet mag je het zeggen....
Wellicht nog duidelijker:quote:Op zondag 19 juni 2016 22:23 schreef bladwijzer het volgende:
Kan verwarrend zijn
De stopplaats Blauwkapel lag aan de Centraalspoorweg. Het mag niet verward worden met de stopplaats Blauwkapel HSM. Het station werd in het jaar 1928 gesloten voor het reizigersvervoer..
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Blauwkapel
Blauwkapel HSM
http://www.stationsweb.nl/station.asp?dir=blauwkapel
Blauwkapel was dus lang geleden de naam van twee stopplaatsen/stations, maar is tegenwoordig voor wat betreft het spoor alleen nog de naam van een spoorwegknooppunt.quote:Blauwkapel (geografische afkorting Bkp) is de naam van een spoorwegknooppunt bij de wijk Blauwkapel. De viersporige spoorlijn Utrecht–Amersfoort, waarvan de twee noordelijkste op een viaduct, waar links wordt gereden, kruist hier de tweesporige spoorlijn Hilversum - Lunetten, onder een hoek van ongeveer 70°. De kruising is dus deels gelijkvloers, deels ongelijkvloers.
[... knip ...]
Blauwkapel was ook de naam voor twee voormalige stopplaatsen. Deze stopplaatsen lagen vlak bij elkaar, beide aan een overweg in de Voordorpsedijk:
Aan de spoorlijn Hilversum - Lunetten. Deze stopplaats Blauwkapel was geopend van 10 juni 1874 tot 1911 en lag tussen de huidige stations Utrecht Overvecht en Hollandsche Rading.
Aan de Centraalspoorweg tussen Utrecht en Zwolle. Deze stopplaats lag tussen de huidige stations Utrecht Overvecht en Bilthoven.
Dat begrijp ik dan niet helemaal, want op het trajectplaatje hier:quote:Op zondag 19 juni 2016 22:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dit is de locatie van 3.0, gevonden op basis van de geolocatie (52.1999, 5.1856) van de somda.nl bron die hierboven werd genoemd:
[ afbeelding ]
Locatie 2,3 is daar 700 meter boven. 3.0 is een logische plaats om hulpdiensten heen te dirigeren omdat daar een weg loopt, jawel: de Maartensdijkseweg waar de paddestoel uit jouw foto staat.
Met 5,5km zit je al in Hollandse Radingquote:Op zondag 19 juni 2016 22:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan niet helemaal, want op het trajectplaatje hier:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Hilversum_-_Lunetten
Staat 5,5km.
Maar kan een in 1928 gesloten station nu nog voor verwarring zorgen bij de hulpdiensten?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wellicht nog duidelijker:
[..]
Blauwkapel was dus lang geleden de naam van twee stopplaatsen/stations, maar is tegenwoordig voor wat betreft het spoor alleen nog de naam van een spoorwegknooppunt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegknooppunt_Blauwkapel
Daar kon toch ook geen twijfel over bestaan?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn oordeel op basis van bovenstaande feiten is dat de genoemde 112-melding prima past bij de aanrijding waar Dascha bij om het leven is gekomen en dat ik er niets verdachts aan kan ontdekken.
Meldingstijdstip en locatie komen overeen met de tijd en plaats van aanrijding waar Dascha bij om het leven is gekomen.
Hier zie je 3.0 op basis van de coordinaten die somda.nl gaf. Klopt exact: de kruising van het spoor met de Maartensdijkseweg in Hilversum.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan niet helemaal, want op het trajectplaatje hier:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Hilversum_-_Lunetten
Staat 5,5km.
Kennelijk wel, omdat men de naam "Blauwkapel" in de melding als locatie opvatte en niet als deel van de benaming van een spoortraject. Maar goed, ik denk wel dat dat misverstand nu de wereld uit is.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daar kon toch ook geen twijfel over bestaan?
Als ze daar toen ook zo lang over gedaan hebben, klopt dat wel met het late arriveren van de hulpdiensten...quote:Op zondag 19 juni 2016 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kennelijk wel, omdat men de naam "Blauwkapel" in de melding als locatie opvatte en niet als deel van de benaming van een spoortraject. Maar goed, ik denk wel dat dat misverstand nu de wereld uit is.
Nieuwe Wetering ligt bij Groenekanquote:Op zondag 19 juni 2016 22:37 schreef bladwijzer het volgende:
Ik bedoel of het verwarring kan hebben gegeven met Blauwkapel HSM want dan zit je op 3.1. in Nieuwe Wetering
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=blauwkapelhsm
Blauwkapel HSM is al in 1910 gesloten, dus dat lijkt me niet. En bovendien denk ik dat je er wel vanuit mag gaan dat hulpdiensten weten hoe meldingen gelezen dienen te worden.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:37 schreef bladwijzer het volgende:
Ik bedoel of het verwarring kan hebben gegeven met Blauwkapel HSM want dan zit je op 3.1. in Nieuwe Wetering
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=blauwkapelhsm
neequote:Op zondag 19 juni 2016 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nieuwe Wetering ligt bij Groenekan
Ik zie toch echt ook Nieuwe Wetering liggen bij de A27 en de N234quote:Op zondag 19 juni 2016 22:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nee
https://www.google.nl/map(...).6158037!2d52.204891
quote:Op zondag 19 juni 2016 22:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nee
https://www.google.nl/map(...).6158037!2d52.204891
nog een nieuwe wetering, oke hoe ligt dat tov de plaats aanrijding?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie toch echt ook Nieuwe Wetering liggen bij de A27 en de N234
Het is maar klein maar er wonen toch echt mensen, Boshuis sr en Boshuis jr.
Het ligt langs de A27 onder Maartensdijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nog een nieuwe wetering, oke hoe ligt dat tov de plaats aanrijding?
Nou dat ligt bij de Bilt, dus uit de buurt. Waar het ontgaat me even hoe dat relevant is.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nog een nieuwe wetering, oke hoe ligt dat tov de plaats aanrijding?
vanwege 3.1 Blauwkapel HSM en een mogelijke verwarring hiermeequote:Op zondag 19 juni 2016 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou dat ligt bij de Bilt, dus uit de buurt. Waar het ontgaat me even hoe dat relevant is.
Dat is vanaf Hilversum gezien dichterbij dan plaats van aanrijding.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met 5,5km zit je al in Hollandse Rading
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |