abonnement Unibet Coolblue
pi_163129486
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html

Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00

HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.

Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).

Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.

Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.

Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.

TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl

De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma

Update :
Nieuwe feiten en vragen zaak Dascha Graafsma

Team Dascha Onderzoek (TDO) heeft nieuwe feiten geconstateerd met betrekking tot de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma op 28 november 2015. Specifiek gaat het om twee personen die Dascha mogelijk hebben gezien, minder dan een uur voor het ongeval met de trein. Het gaat waarschijnlijk om twee jongens of mannen die op de Neuweg in Hilversum Dascha zijn tegengekomen, wat blijkt uit beelden van een bewakingscamera. Het TDO roept deze personen op om contact op te nemen. Wellicht hebben deze personen Dascha die bewuste nacht nog gezien. Mogelijk hebben zij meer informatie over het laatste uur van Dascha.


update :

trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek
15.25

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163129500
laatste post vorige deel

opzoeknaarwaarheid

tja maar hoe kom je aan die zendmast gegevens ??

enige manier is via de provider, en wat je daarvoor nodig hebt om dat los te krijgen of welke instanties dat allemaal kunnen dat weet ik niet....
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163129511
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:32 schreef StaceySinger het volgende:
laatste post vorige deel

opzoeknaarwaarheid

tja maar hoe kom je aan die zendmast gegevens ??

enige manier is via de provider, en wat je daarvoor nodig hebt om dat los te krijgen of welke instanties dat allemaal kunnen dat weet ik niet....
en om dus verder te gaan op je vraag Stacey, ik neem aan dat de vriendinnen en ouders gelijktijdig haar aan het bellen waren en dan krijg je ingesprek
...
pi_163129580
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:33 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:

[..]

en om dus verder te gaan op je vraag Stacey, ik neem aan dat de vriendinnen en ouders gelijktijdig haar aan het bellen waren en dan krijg je ingesprek
...
oh dat zou kunnen ja

ik kwam dit tegen

KPN, T-Mobile en Vodafone bewaren nog steeds een halfjaar tot een jaar de locatie van hun klanten tijdens het bellen.
Die gegevens zijn dus op te vragen door justitie. De providers hoeven de data niet te bewaren, doordat de bewaarplicht van tafel is, maar doen dat toch.

https://tweakers.net/nieu(...)ens-van-bellers.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163129640
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh dat zou kunnen ja

ik kwam dit tegen

KPN, T-Mobile en Vodafone bewaren nog steeds een halfjaar tot een jaar de locatie van hun klanten tijdens het bellen.
Die gegevens zijn dus op te vragen door justitie. De providers hoeven de data niet te bewaren, doordat de bewaarplicht van tafel is, maar doen dat toch.

https://tweakers.net/nieu(...)ens-van-bellers.html
'Gegevens die worden opgeslagen op grond van de bewaarplicht, mogen dan enkel nog worden opgevraagd na een bevel van de rechter-commissaris.'
pi_163129668
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:40 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:

[..]

'Gegevens die worden opgeslagen op grond van de bewaarplicht, mogen dan enkel nog worden opgevraagd na een bevel van de rechter-commissaris.'
"Als de officier van justitie een bevel uitvaardigt, moet je je gegevens afgeven", zegt ict-jurist Arnoud Engelfriet.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163130126
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh dat zou kunnen ja

ik kwam dit tegen

KPN, T-Mobile en Vodafone bewaren nog steeds een halfjaar tot een jaar de locatie van hun klanten tijdens het bellen.
Die gegevens zijn dus op te vragen door justitie. De providers hoeven de data niet te bewaren, doordat de bewaarplicht van tafel is, maar doen dat toch.

https://tweakers.net/nieu(...)ens-van-bellers.html
Update:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gen-telefoongegevens
pi_163131405
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:57 schreef StaceySinger het volgende:
trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek
15.25

Daar gaan we weer ...
pi_163131481
Over dat tijdstip van de aanrijding, politie heeft het over 5.20u

https://www.politie.nl/mi(...)ersum1502dascha.html

Staat ook wel dat ze om 2.00u op de Neuweg gefilmd is terwijl we nu wel beter weten :')
pi_163131522
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:25 schreef Tjaldur het volgende:
Over dat tijdstip van de aanrijding, politie heeft het over 5.20u

https://www.politie.nl/mi(...)ersum1502dascha.html

Staat ook wel dat ze om 2.00u op de Neuweg gefilmd is terwijl we nu wel beter weten :')
Zorgvuldig lezen. Dat staat er niet.

quote:
Er zijn beelden van een persoon die na 02.00 uur op de Neuweg in Hilversum loopt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 08:40:32 ]
pi_163131596
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zorgvuldig lezen. Dat staat er niet.

[..]

Klopt, ik dacht er nog over om het aan te passen, maar ik was net iets te brak om het beter te formuleren :p

Na 2.00u en ze vragen wie haar nog na 2.25 heeft gezien. Ze hadden daar iig de verkeerde tijdsindicatie zoals we nu weten. Moet ik toch nog moeite doen :')
  zondag 19 juni 2016 @ 10:14:42 #12
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163132163
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:56 schreef Tjaldur het volgende:

[..]

Klopt, ik dacht er nog over om het aan te passen, maar ik was net iets te brak om het beter te formuleren :p

Na 2.00u en ze vragen wie haar nog na 2.25 heeft gezien. Ze hadden daar iig de verkeerde tijdsindicatie zoals we nu weten. Moet ik toch nog moeite doen :')
Ja ja , zij zijn hier allemaal erg stipt.

Hoe druk zou het zijn in zo'n ochtend trein?
Ze hadden het er in de docu over dat men mocht roken buiten en plassen.
pi_163133410
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar gaan we weer ...
stacey geeft netjes antwoord op een vraag van iemand.
sta ervan te kijken hoevaak oa zij antwoorden geeft op vragen die zo duidelijk terug te vinden zijn en/of al zo vaak besproken.
het moet gewoon op een dienblad aangegeven worden...
pi_163133508
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:27 schreef suzi1 het volgende:

[..]

stacey geeft netjes antwoord op een vraag van iemand.
sta ervan te kijken hoevaak oa zij antwoorden geeft op vragen die zo duidelijk terug te vinden zijn en/of al zo vaak besproken.
het moet gewoon op een dienblad aangegeven worden...
Nee zo werkt het niet. "Kijk de video maar" is geen antwoord.

Er is onduidelijkheid gezaaid over het arriveren van de hulpdiensten. Gezien de wettelijke aanrijtijden die in de orde van minuten tot hooguit een kwartier liggen kan ik me niet voorstellen dat de hulpdiensten na een uur pas gearriveerd zijn. Ik denk dat dat ook niet zo is, en behoudens enkele beweringen heb ik nog in de hele reeks geen enkele feitelijke onderbouwing gezien dat de hulpdiensten er inderdaad pas na een uur waren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 11:34:39 ]
pi_163133529
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:27 schreef suzi1 het volgende:

[..]

stacey geeft netjes antwoord op een vraag van iemand.
sta ervan te kijken hoevaak oa zij antwoorden geeft op vragen die zo duidelijk terug te vinden zijn en/of al zo vaak besproken.
het moet gewoon op een dienblad aangegeven worden...
Stacey is vooral goed in het vage zaken beweren.
pi_163133558
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee zo werkt het niet. "Kijk de video maar" is geen antwoord.

dat was NA haar antwoord van: Trein was op volle snelheid en was nog niet aan het afremmen 13.00

echt zo nutteloos dit he
pi_163133596
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef suzi1 het volgende:

[..]

dat was NA haar antwoord van: Trein was op volle snelheid en was nog niet aan het afremmen 13.00

echt zo nutteloos dit he
Wat is het belang van dat soort informatie?
pi_163133608
ze was zo netjes om een antwoord te geven op een vraag :-(
pi_163133622
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:38 schreef suzi1 het volgende:
ze was zo netjes om een antwoord te geven op een vraag :-(
Voor haar is het onderhand een dagtaak.
pi_163133650
heb je daar een bron van
pi_163133674
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:41 schreef suzi1 het volgende:
heb je daar een bron van
Waarvan?
pi_163133700
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee zo werkt het niet. "Kijk de video maar" is geen antwoord.

Er is onduidelijkheid gezaaid over het arriveren van de hulpdiensten. Gezien de wettelijke aanrijtijden die in de orde van minuten tot hooguit een kwartier liggen kan ik me niet voorstellen dat de hulpdiensten na een uur pas gearriveerd zijn. Ik denk dat dat ook niet zo is.
De familie heeft inzage in het politiedossier gehad
Je doet net alsof er bewust verwarring gezaaid wordt door de familie ?
En beginnen over wettelijke aanrijtijden ?
De politie kan nog niet eens een video op een fatsoenlijke manier beoordelen
btw het kan best zo zijn dat er een politiewagen naar toe gestuurd is om de
calamiteiten bus van Prorail te vertellen waar het spoor te vinden is maar veel meer zal de politie daar op die ochtend niet gedaan hebben.
En kijk maar naar de video is wel een antwoord ,daar staan de feiten in
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163133710
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:38 schreef suzi1 het volgende:
ze was zo netjes om een antwoord te geven op een vraag :-(
Ja en ze zegt elke keer wat anders. Kan het eens afgelopen zijn met het frontaal aanvallen van mensen die het wagen de uitspraken van anderen kritisch te bekijken als daar reden voor is?

Hier zegt SS nog dat de politie er wel binnen 10 tot 15 minuten geweest zal zijn:
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Politie zal al vrij snel geweest zijn - dat is vlakbij dus schat binnen 10 of 15 minuten
Kan zijn dat die calamiteiten ploeg van Prorail (sinds 2011) later aankwam ,die moeten wakker gebeld worden en er naar toe
En hier zegt SS dat het een uur duurde voor de hulpdiensten er waren:
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:57 schreef StaceySinger het volgende:
trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek
15.25

Hulpdiensten in het normale spraakgebruik zijn politie, brandweer en ambulance.

Dus de ene keer is het 10 tot 15 minuten en de andere keer is het een uur. Maarrrrrrrr daar mag je geen opmerking over maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 11:46:33 ]
pi_163133749
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja en ze zegt elke keer wat anders. Kan het eens afgelopen zijn met het frontaal aanvallen van mensen die het wagen de uitspraken van anderen kritisch te bekijken als daar reden voor is?

Hier zegt SS nog dat de politie er wel binnen 10 tot 15 minuten geweest zal zijn:

[..]

En hier zegt SS dat het een uur duurde voor de hulpdiensten er waren:

[..]

Hulpdiensten in het normale spraakgebruik zijn politie, brandweer en ambulance.

Dus de ene keer is het 10 tot 15 minuten en de andere keer is het een uur. Maarrrrrrrr daar mag je geen opmerking over maken.
Naast dat het niet van belang is.
pi_163133767
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kan het eens afgelopen zijn met het frontaal aanvallen van mensen die het wagen de uitspraken van anderen kritisch te bekijken als daar reden voor is?

waar kan ik hier die smileys vinden. die zo met zn handjes op de vloer slaat zeg maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')