abonnement Unibet Coolblue
pi_163142778
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Op de één of andere manier rij ik nooit goedkoop als ik verre ritten heb. Ik zit ofwel helemaal volgeladen (wintersport), of ik ben met hooguit twee man en ga redelijk plankgas. Hoe dan ook, het is altijd prijzig :P

Je overweging snap ik absoluut. Ik zou het ook niet doen; vind zo'n cilinder echt een afknapper als je bedenkt dat je tegenwoordig alternatieven hebt. Als je het al zou doen, sowieso in de lengterichting en in combinatie met je ringtank, zodat je nog steeds lange spullen kwijt kan en tenminste ook écht winst boekt in je actieradius. Maar ik zou leren leven met de beperkte actieradius. Maar het betekent wel van tevoren wat uitzoeken. Ik had per verbruik uitgerekend waar ik ongeveer uit zou komen qua bereik, en daar pompstations bij gezocht die betaalbaar waren. Lijstje met twee post-its in de auto, maar het werkte prima.
Schip ahoy!
pi_163143929
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:10 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.
Ja dat heb ik ook nog een beetje, maar dat komt bij mij denk ik ook door de draagarmen. Ik heb wel 2ehands winterwielen er nog onder, wacht nog steeds op m'n nieuwe zomerwielen. De korting van het balanceren betekende ook dat hij het rustigaan doet ;)

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:23 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Op de één of andere manier rij ik nooit goedkoop als ik verre ritten heb. Ik zit ofwel helemaal volgeladen (wintersport), of ik ben met hooguit twee man en ga redelijk plankgas. Hoe dan ook, het is altijd prijzig :P

Je overweging snap ik absoluut. Ik zou het ook niet doen; vind zo'n cilinder echt een afknapper als je bedenkt dat je tegenwoordig alternatieven hebt. Als je het al zou doen, sowieso in de lengterichting en in combinatie met je ringtank, zodat je nog steeds lange spullen kwijt kan en tenminste ook écht winst boekt in je actieradius. Maar ik zou leren leven met de beperkte actieradius. Maar het betekent wel van tevoren wat uitzoeken. Ik had per verbruik uitgerekend waar ik ongeveer uit zou komen qua bereik, en daar pompstations bij gezocht die betaalbaar waren. Lijstje met twee post-its in de auto, maar het werkte prima.
Oh dat is bij mij juist andersom. Vaak ga ik met wat haast naar het werk haha ;) Maar eenmaal op bestemming (blijf nooit op 1 plek dus maak altijd een trektocht binnendoor) dan gaat het wel wat achteruit. Maar had met de Audi toen 1 op 17 gereden, ruim. Terwijl ik hier altijd 1 op 15 ofzo haalde.

Ja zo een cilinder staat echt lelijk, plus het kost nog 500 euro excl. montage om een dikke tank te kopen. De actieradius is hier niet zo een probleem. Door de vlotte rijstijl tank ik meestal gewoon om de 200km en gelukkig zit er 1 vlak bij m'n huis. Ik heb een LPG app ervoor, alleen die moet elke keer opnieuw de kaart downloaden wat weer erg onhandig is. Dat kost dus data elke keer. Maar het is daardoor wel te plannen inderdaad.
pi_163144849
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook nog een beetje, maar dat komt bij mij denk ik ook door de draagarmen. Ik heb wel 2ehands winterwielen er nog onder, wacht nog steeds op m'n nieuwe zomerwielen. De korting van het balanceren betekende ook dat hij het rustigaan doet ;)

[..]

Oh dat is bij mij juist andersom. Vaak ga ik met wat haast naar het werk haha ;) Maar eenmaal op bestemming (blijf nooit op 1 plek dus maak altijd een trektocht binnendoor) dan gaat het wel wat achteruit. Maar had met de Audi toen 1 op 17 gereden, ruim. Terwijl ik hier altijd 1 op 15 ofzo haalde.

Ja zo een cilinder staat echt lelijk, plus het kost nog 500 euro excl. montage om een dikke tank te kopen. De actieradius is hier niet zo een probleem. Door de vlotte rijstijl tank ik meestal gewoon om de 200km en gelukkig zit er 1 vlak bij m'n huis. Ik heb een LPG app ervoor, alleen die moet elke keer opnieuw de kaart downloaden wat weer erg onhandig is. Dat kost dus data elke keer. Maar het is daardoor wel te plannen inderdaad.
En werkt die LPG app ook? Ik weet dat ik die Mylpg.eu-app eens geprobeerd heb. De helft van wat als LPG aangegeven stond, bleek CNG te zijn... }:|.
Schip ahoy!
pi_163150458
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En werkt die LPG app ook? Ik weet dat ik die Mylpg.eu-app eens geprobeerd heb. De helft van wat als LPG aangegeven stond, bleek CNG te zijn... }:|.
Da's die app :D Heb 1x gehad in Oostenrijk dat ze geen LPG hadden terwijl de app dat wel zei, dat was wel jammer. Verder nog niet vaak gebruikt (in Duitsland kun je nog aardig goed LPG vinden en NL al helemaal). Ben 2x naar Oostenrijk geweest, verder nog nergens met dit brikje.
pi_163150850
Volgens mij liep ik er vooral in Frankrijk en Zwitserland mee te kloten, daar is het ook slechter verkrijgbaar. Maar wat dat betreft is teruggaan naar diesel zo verkeerd nog niet :P
Schip ahoy!
pi_163151132
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij liep ik er vooral in Frankrijk en Zwitserland mee te kloten, daar is het ook slechter verkrijgbaar. Maar wat dat betreft is teruggaan naar diesel zo verkeerd nog niet :P
Klopt, Frankrijk is langs de snelweg nog wel aardig te doen (alleen wel wat duurder, rond de 80ct) en Zwitserland is lastig inderdaad.

Haha ja zou wel terug naar diesel kunnen, ook erg fijn. Maar de 540i is nog steeds super! Maar eerlijk is eerlijk, de A4 die ik eerder postte is wel 1 van mijn fijnste exjes. Alleen 't had wat minder karakter dan de E34. Verder super, zuinig, vrij vlot, quattro was echt super met de wintersport en vind het nog steeds één van de mooiste A4's. Maar het is geen V8 :7 S4 B6 Avant zou ik nog wel een keer willen, met handbak. Maar ja, op benzine is dat in NL gewoon niet te betalen voor mij helaas.
pi_163151455
Zo'n S4 moet je ook op gas zetten. Kan het blok prima aan. Alleen zie maar eens een goede te vinden. En dan nog een verzekering of stalling, want hij is zo weg.

Een 540i heeft inderdaad wel veel meer karakter dan een willekeurige diesel. Maar zo heeft elke auto wel iets. Het idee dat je op één tankbeurt weer 900km vooruit kan is ook best fijn :)
Schip ahoy!
pi_163152103
Ja dat zou ik zeker doen bij de S4, maar dan ben je toch alweer 2500 euro verder. En inderdaad een goede originele vinden, maar in het buitenland moet dat wel lukken. Maar dan zit ik nog steeds met de actieradius :P

En dat is ook zo! Toen ik de A4 verkocht zei ik meteen dat er ooit wel weer zo 1 komt, gewoon omdat het zo een lekkere allrounder was. Jammer dat de 2.5 TDI niet zo betrouwbaar was en ook niet zo zuinig. De B7 vind ik zelf weer een stuk lelijker dan de B6, dus was ook uitgesloten. E46 330xd lijkt me ook nog steeds leuk. Liefst facelift Touring met 204pk en handbak *O* Maar heb ook weer begrepen dat het xdrive systeem van toen niet zo denderend is. Quattro vond ik echt goed werken (standaard geloof ik 60% naar de achterwielen, reed echt heel goed).
pi_163155120
Mja, ik zie het nut van xDrive in NL niet zo. Zou daarom altijd gewoon voor RWD gaan, omdat xDrive ook nog eens extra onderhoud en zorg nodig heeft. En inderdaad, in de loop der jaren is het wel wel verbeterd.

A4 B6 heb ik ook héél lang op het lijstje gehad. Maar precies wat je zegt: 2.5TDI niet betrouwbaar genoeg (en in verhouding erg onzuinig). Ook nog wel een 3.0 V6Q proefgereden, maar vond 'm te stuiterig op korte oneffenheden. En ook daar moest gas in, waarbij ik twijfelde hoe lang het blok goed zou blijven lopen op gas. Daarom helaas inmiddels niet meer echt in het vizier. Zonde, want blijft een prachtige bak.
Schip ahoy!
  maandag 20 juni 2016 @ 13:30:00 #35
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_163161406
Morgen weer een 130i bezichtigen, ditmaal rechtstreeks in Duitsland :D
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_163162339
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 06:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik zie het nut van xDrive in NL niet zo. Zou daarom altijd gewoon voor RWD gaan, omdat xDrive ook nog eens extra onderhoud en zorg nodig heeft. En inderdaad, in de loop der jaren is het wel wel verbeterd.

A4 B6 heb ik ook héél lang op het lijstje gehad. Maar precies wat je zegt: 2.5TDI niet betrouwbaar genoeg (en in verhouding erg onzuinig). Ook nog wel een 3.0 V6Q proefgereden, maar vond 'm te stuiterig op korte oneffenheden. En ook daar moest gas in, waarbij ik twijfelde hoe lang het blok goed zou blijven lopen op gas. Daarom helaas inmiddels niet meer echt in het vizier. Zonde, want blijft een prachtige bak.
Het is ook zeker niet nodig, maar wel leuk ALS er sneeuw ligt ;) En ik ga bijna elk jaar wel op wintersport en dan is het gewoon leuk (nog steeds niet nodig overigens). Met de A4 een paar jaar terug sneeuwde het heel veel in CH en de locals moesten allemaal kettingen omleggen en keken niet zo vrolijk naar mij dat ik al 4WD driftend en lachend de berg op reed :W

Zou alleen voor de A4 gaan als het de 1.9 TDIQ is en anders de S4. Want verder vind ik het net even te saai en zou dan liever kiezen voor een E46 330(x)i.
  maandag 20 juni 2016 @ 14:11:23 #37
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_163162394
De F30 gaat er binnenkort uit. Bericht gehad van de dealer dat m'n nieuwe X3 binnen is... *O*
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_163162544
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:11 schreef Mr_Moon het volgende:
De F30 gaat er binnenkort uit. Bericht gehad van de dealer dat m'n nieuwe X3 binnen is... *O*
Mooi hoor! Veel plezier!
pi_163163127
Doordat we hier wat road trips hebben besproken heb ik even een topic aangemaakt, om hier niet te veel meer offtopic te gaan. Dus deel de trips hier :)
pi_163164213
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Doordat we hier wat road trips hebben besproken heb ik even een topic aangemaakt, om hier niet te veel meer offtopic te gaan. Dus deel de trips hier :)
Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?

Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
pi_163164880
Net naar een bandenspecialist in Haarlem geweest. Dit voor trillingen vanaf 100 kilometer per uur en ik het idee had dat hij iets meer naar rechts trok dan mocht.. Wellicht zat het tussen mijn oren? Ik merk wel dat deze auto toch wel voor veel spanning zorgt. Misschien had ik dit niet moeten lezen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4158778 :') ...

De auto is gebalanceerd en uitgelijnd, de garage medewerker die ging balanceren zei dat de onbalans verwaarloosbaar was. Daarna ging een andere medewerker een stuk rijden en die gaf aan dat daar ook niks aan de hand was. Maarja nu dus gebalanceerd en uitgelijnd.

Tijdens de werkzaamheden sprak ik nog met een andere klant. Hij gaf aan dat hij ook een E46 heeft maar dan uit 1998 en dat er goede draagarmen onder mijn E46 zitten (we spraken toen de wielen net eraf waren) en dat het goed van mij was dat ik hem nu even liet balanceren en uitlijnen).

Wat wel fijn was was dat ik nu ook eens goed naar het profiel van de banden kon kijken en dat zag er mooi uit. Volgens de medewerker kon ik daar nog lang plezier van hebben.. Dus das een leuke meevaller..

Tja dan rest de weg naar huis ik had het idee dat hij nu niet trilde bij 100+ kilometer per uur. Volgens de bandenspecialist moet ik nu nog eens langs komen om alles te laten controleren maar ik heb al aangegeven dat dat ivm werk lastig word :(..

/einde dagboek van iemand die gek is op z'n BMW maar ook (meer zorgen?) maakt dan nodig :P
pi_163165074
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:30 schreef -Richard- het volgende:
Morgen weer een 130i bezichtigen, ditmaal rechtstreeks in Duitsland :D
Hoeveel heb je al bekeken? Wat is het voor één? Woon je een beetje in de buurt van Duitsland? Anders is het wel prijzig voor een auto checken ;)
pi_163165378
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?

Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
Top! Plaatsen die hap als je klaar bent :)

Verschillend. Vorige keer had ik het allereerste hotel thuis geboekt (bij Grenoble) en daar in 1x heen gereden. Soms boekte we de avond van te voren en anders gewoon op de dag zelf. Maar eigenlijk nooit thuis al. Vind het ook wel wat hebben om zonder planning te gaan. Mocht het dan ergens slecht weer zijn, gaan we gewoon de andere kant op. Ik gebruik dan de bekende apps (AirBNB, Booking.com, Trivago, etc.).
  maandag 20 juni 2016 @ 18:16:33 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163168359
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?

Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
Ik reserveer vaak de drukke, qua toeristisch en weekend/feestdagen, locaties vantevoren.
Dan wel iets dat je tot 24 uur, of beter, vooraf gratis kan cancellen. En route meestal 's avonds iets regelen voor volgende dag. Thuis al vast wat hotels met redelijke reviews/sterren op nuttige locaties in zo'n lijstje favorieten dumpen. Vooral in de Alpen moet je wat flexibel kunnen zijn qua aanpassen aan regen/sneeuw.

Ben momenteel bezig voor deze zomer: Lofoten. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163168574
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik reserveer vaak de drukke, qua toeristisch en weekend/feestdagen, locaties vantevoren.
Dan wel iets dat je tot 24 uur, of beter, vooraf gratis kan cancellen. En route meestal 's avonds iets regelen voor volgende dag. Thuis al vast wat hotels met redelijke reviews/sterren op nuttige locaties in zo'n lijstje favorieten dumpen. Vooral in de Alpen moet je wat flexibel kunnen zijn qua aanpassen aan regen/sneeuw.

Ben momenteel bezig voor deze zomer: Lofoten. :)
Dat kan zeker handig zijn. Zelf geen problemen gehad in augustus aan de Franse zuidkust, ook gewoon de avond van te voren geboekt. Voordeel van Booking.com is dat het meteen bevestigd is, erg handige app wat dat betreft. Meest lastige is het beoordelen of het wat is. Maar de ene keer zit het mee en de andere keer valt het weer wat tegen.

Lofoten :9~

Zit ook nog te twijfelen of er niet die kant op moeten, maar is toch weer een stuk duurder en vind vooral het eerste deel tot Oslo vrij saai (tig keer gereden ook) en wat meer kans op regen (al heb ik ook echt goed weer gehad in Scandinavië). Hotelletjes hoeven ook niet zo duur te zijn en eigenlijk altijd incl. ontbijt. Toevallig ervaring met LPG daar? Lijkt wel aardig te krijgen zijn daar (in Zweden lastiger als ik in de app kijk).
  maandag 20 juni 2016 @ 18:53:22 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163169182
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

...

Lofoten :9~

Zit ook nog te twijfelen of er niet die kant op moeten, maar is toch weer een stuk duurder en vind vooral het eerste deel tot Oslo vrij saai (tig keer gereden ook) en wat meer kans op regen (al heb ik ook echt goed weer gehad in Scandinavië). Hotelletjes hoeven ook niet zo duur te zijn en eigenlijk altijd incl. ontbijt. Toevallig ervaring met LPG daar? Lijkt wel aardig te krijgen zijn daar (in Zweden lastiger als ik in de app kijk).
Geen ervaring met LPG. :)

Gaan via 'de brug'. Overnachten ergens bij Helsingborg, daarna omhoog in Zweden richting Östersund en dan ergens de grens over. Helsingborg-Lofoten/Narvik is ongeveer 2000 km. 80 km. wegen: thank God for Cruise Control. :P
Heb alleen het eerste hotel en huis op de Lofoten geregeld. Daartussen regel ik onderweg wel. Kan je altijd nog naar de Noordkaap of naar de Fjorden, afh. van het weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 20-06-2016 19:44:43 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163169357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat ik deze route deze zomer ga rijden. Het hoeft van mij niet zo extreem met veel haarspeldbochten. Ik ben een rustige rijder en wil altijd bij de kust uitkomen om daar zo'n route langs de zee te nemen.

De cabrio is bijna klaar, voor de zekerheid nog een reserve band en krik kopen en de remvloeistof vervangen.
  maandag 20 juni 2016 @ 19:03:57 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163169477
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:59 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat ik deze route deze zomer ga rijden. Het hoeft van mij niet zo extreem met veel haarspeldbochten. Ik ben een rustige rijder en wil altijd bij de kust uitkomen om daar zo'n route langs de zee te nemen.

De cabrio is bijna klaar, voor de zekerheid nog een reserve band en krik kopen en de remvloeistof vervangen.
Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163170066
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk. :)
[ afbeelding ]
Ik heb die jaren geleden gereden, was erg mooi. Ik ben nu ook het kijken of van Menton langs de kust van Italië te rijden en zo weer naar boven.
pi_163170419
Kustwegen zijn vaak stervendruk, dwars door toeristendorpen en stadjes, vol met kruispunten en stoplichten.

2 jaar geleden ben ik via de kustweg van Genua naar Nice gereden, drama vond ik zelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')